Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik vind het ook geen porum, laat die lens maar lekker wit zijn....Boeit me echt niet wat een ander ervan denkt: Ik vind het mooi!abrakadaver schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:27:
Indd, erg lelijk.
Die camo is nog wel grappig (fout) maar dat zwarte zit er echt lelijk op!
Who cares hoe een lens er uitziet.... Je ziet het toch niet op de foto!MasterMaceMichu schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]
Ik vind het ook geen porum, laat die lens maar lekker wit zijn....Boeit me echt niet wat een ander ervan denkt: Ik vind het mooi!
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]
Ik vind het ook geen porum, laat die lens maar lekker wit zijn....Boeit me echt niet wat een ander ervan denkt: Ik vind het mooi!
Dat is nu net het probleem: ik vind het lelijk, puur persoonlijk dus.Pat-Skim schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:04:
[...]
Who cares hoe een lens er uitziet.... Je ziet het toch niet op de foto!
Edit: @hieronder: beetje jammer dat je iemands persoonlijke redenen zo goedkoop afschiet met deze opmerking
[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 04-11-2008 22:36 ]
Als je daar mee bezig wilt houden... veel plezier :):PMobyrick schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:24:
[...]
[...]
Dat is nu net het probleem: ik vind het lelijk, puur persoonlijk dus.
Om deze post nog enigzins nuttig te maken: klik hier voor een 100% crop van een zwaan op f4. Ik weet het, een zwaan is een beetje uitgekauwd onderwerp maar ze zittten zo lekker stil.
Ik heb de afgelopen tijd wat spulletjes verzameld om me op de macro-fotografie te kunnen storten:

Wat zie je?
- Eos 30d (die had ik al);
- Canon EF 100mm f2.8 Macro;
- Marumi DRF14 Macro Ring Flash;
- Tumax E-TTL Off-Camera Flits Cord;
- Seagul Right Angle Viewer.
Ben ook nog aan het kijken naar een deftige foto-tent, met goede belichtingsset om binnen macro-tjes te kunnen maken...Nog tips?
Anoniem: 215247
ik zou graag is (als de voorwaarden die je stelt vervuld zijn
Anoniem: 190455
Ik heb al een paar mooie foto's geschoten, maar ik heb nog heeeeeeel veel te leren
Ik heb een vraagje over 1 van mijn foto's.
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil. Ik heb een sluitertijd gebruikt van 4 sec. (stand TV, dus de rest werd automatisch geregeld)
De EXIF data is nog intact, de foto is onbewerkt.
Sluitertijd 4sec, F/8, iso-200
http://oege.ie.hva.nl/~jawala02/IMG_0026.JPG
Op het eerste gezicht ziet de foto er wel oké uit, maar als je inzoomt is alles echt 1 grote blur
Heeft iemand nog goede tips voor mij?
Ik zat zelf te denken aan een langere sluitertijd en een kleinere diafragma. misschien handmatig scherpstellen voor zulke foto's of toch automatisch houden?
Anoniem: 215247
blijkbaar toch niet stil genoeg...Anoniem: 190455 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:26:
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil.
een statief valt te overwegen.
Het is wel érg wazig, probeer eens met manual focus
bert
Ik denk dat ik bewegingsonscherpte is. Door alleen al de ontspan knop in te drukken kun je dat al krijgen. Probeer eens het shot te maken met de timer. Dan kun je de camera helemaal los laten. En anders idd ff manual focus.Anoniem: 190455 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:26:
Sinds een paar dagen trotse bezitter van mijn eerste SLR camera. Een nederige 1000d + 18-55mm Kitlens welteverstaan
![]()
Ik heb al een paar mooie foto's geschoten, maar ik heb nog heeeeeeel veel te leren.
Ik heb een vraagje over 1 van mijn foto's.
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil. Ik heb een sluitertijd gebruikt van 4 sec. (stand TV, dus de rest werd automatisch geregeld)
De EXIF data is nog intact, de foto is onbewerkt.
Sluitertijd 4sec, F/8, iso-200
http://oege.ie.hva.nl/~jawala02/IMG_0026.JPG
Op het eerste gezicht ziet de foto er wel oké uit, maar als je inzoomt is alles echt 1 grote blur![]()
Heeft iemand nog goede tips voor mij?![]()
Ik zat zelf te denken aan een langere sluitertijd en een kleinere diafragma. misschien handmatig scherpstellen voor zulke foto's of toch automatisch houden?
Volgens mij hield ik m'n camera ook nog een beetje vast terwijl hij de foto maakte (ik was bang dat ie anders zou vallen
Binnenkort maar even wat accessoires halen jah.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Arme spinnetjes, torretjes en ander klein gespuis. Ze schrikken zich dood als je met zo'n ding op ze af komtMasterMaceMichu schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:56:
Ok....genoeg over de kleur van de L-lens, lijkt me...
Ik heb de afgelopen tijd wat spulletjes verzameld om me op de macro-fotografie te kunnen storten:
[afbeelding]
Wat zie je?Nu nog lekker weer EN tijd en dan...hop....naar buiten!
- Eos 30d (die had ik al);
- Canon EF 100mm f2.8 Macro;
- Marumi DRF14 Macro Ring Flash;
- Tumax E-TTL Off-Camera Flits Cord;
- Seagul Right Angle Viewer.
Ben ook nog aan het kijken naar een deftige foto-tent, met goede belichtingsset om binnen macro-tjes te kunnen maken...Nog tips?
Een ander idee is om in het custom menu 'mirror lock-up' aan te zetten. Met je eerste keer de ontspanknop indrukken wordt de spiegel al omhoog gedaan, de tweede keer de sluiter. Om deze manier voorkom je trillingen van het omhoog gaan van de spiegel.Noxa schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:22:
[...]
Ik denk dat ik bewegingsonscherpte is. Door alleen al de ontspan knop in te drukken kun je dat al krijgen. Probeer eens het shot te maken met de timer. Dan kun je de camera helemaal los laten. En anders idd ff manual focus.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Anoniem: 194366

Een nieuwe Eos 450D met lensje. Tot nu toe ben ik niet echt actief geweest in dit subforum, maar ik hoop dat het fotograferen me bevalt! Naar wat ik gehoord heb een prima camera.
Ik snap er helaas tot nu toe vrij weinig van
[ Voor 53% gewijzigd door Nomad op 10-11-2008 13:35 . Reden: stockplaatjes willen we niet!, gefeliciteerd met je nieuwe lolly ]
Pssst, lees even de eerste regel van de waarschuwing onderaan deze paginaAnoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:18:
[afbeelding]
Een nieuwe Eos 450D met lensje. Tot nu toe ben ik niet echt actief geweest in dit subforum, maar ik hoop dat het fotograferen me bevalt! Naar wat ik gehoord heb een prima camera.
Ik snap er helaas tot nu toe vrij weinig van
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Anoniem: 194366
Ok, maar hoe kan ik nou een foto maken van mijn cameraGutteguttegut schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:46:
[...]
Pssst, lees even de eerste regel van de waarschuwing onderaan deze pagina

Dat noemen wij één spiegel.Anoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:48:
[...]
Ok, maar hoe kan ik nou een foto maken van mijn camera
anders telefoon camera ofzo
Spiegel?Anoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:48:
[...]
Ok, maar hoe kan ik nou een foto maken van mijn camera

Spuit 11, sorry
[ Voor 6% gewijzigd door Melkbus op 07-11-2008 00:02 ]
en gelijk verder sparen voor een grip.....
Anoniem: 213308
ik heb dezelfdeWiertOmta schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:31:
[afbeelding]
en gelijk verder sparen voor een grip.....
Waarom zou dat met een 2 Gb kaartje niet gebeuren?Anoniem: 213308 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:10:
..en misschien een paar 1- à 2 Gb kaartjes ipv die 8 Gb. Mijn oom is laatst alle 4000 foto's van z'n vakantie in Egypte kwijtgeraakt dankzij zo'n 8Gb kaartje...
Anoniem: 180355
Gefeliciteerd trouwens, wat voor lens heb je er bij?

Yes! Eindelijk! Ik heb hem nog niet, foto is gemaakt door verkoper (tweedehands, dat wel, maar daardoor stuk beter betaalbaar!), maar ben er nu al erg blij mee! Ik post het hier alvast omdat ik direct een vraag heb.
Dit filter wilde ik kopen voor op de lens (protectie front element). Kan dat zomaar? Omdat er staat 'available for wide angle'. Moet ik dan een andere hebben voor wide-angle, of gaat deze voldoen? Deze is er namelijk ook, maar is ook een stuk duurder!!
[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 07-11-2008 19:43 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Anoniem: 95166
Staat ook niets op de website van www.tiffen.com. Wellicht is de duurdere iets minder hoog.Japie.G schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:40:Dit[/url] filter wilde ik kopen voor op de lens (protectie front element). Kan dat zomaar? Omdat er staat 'available for wide angle'. Moet ik dan een andere hebben voor wide-angle, of gaat deze voldoen? Deze is er namelijk ook, maar is ook een stuk duurder!!
De HOYA 77mm Clear PRO1 DIGITAL Protector Filter DMC LPF is ook een goede voor de lens.
http://hvstar.net/index.a...ction=VIEWPROD&ProdID=100
Ik heb de filter al een tijdje geleden daar besteld (velen van hier kopen daar ook filters) en heb hem gisteren op mijn nieuwe canon 10-22mm geschroeft. Morgen ff een fotootje maken. Dus tevens mooie aankoop!
Ik heb uitenindelijk gekozen voor een Hoya HMC Super. Zelf heb ik het niet zo op Tiffen.
Ik heb met alleen dit filter absoluut geen vignettering en als ik mijn B+W Sim Pola (lang leve hvStar.com) erop schroef, kan ik vanaf 12mm randvrij fotograferen.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Beide Hoya's zijn goed. Bij Hoya wil je een LPF versie hebben (low profile) speciaal for Wide-angle lenzen.Japie.G schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:01:
Bedankt voor de tips! De door jullie genoemde filters geven dus geen problemen icm UWA? Dan ga ik er daar een van bestellen, scheelt toch ook in de prijs!
Bij Hvstar bestellen kost je wel 1,5 a' 2 weken, maar ze zijn super goedkoop. Op zich kan je een UV-filter nemen, maar er zit toch soms kleurverschil in (ondanks de beweringen). Dus ben ik voor de protector gegaan. Kleur doe ik wel in PS.
B+W MRC filters zijn en blijven vooralsnog mijn favoriet. Is wel wat duurder. De kwaliteit ontloopt elkaar echter weinig tussen de Hoya en de B+W, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Oh? Daar heb ik totaal geen last van, alleen bij zee (met zout water vooral).djkooij schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:17:
Groot nadeel van de Hoya filters vind ik persoonlijk dat ze echt slecht schoon te krijgen zijn. Nu maakt me dat thuis niet veel uit, maar het is me zelden gelukt om een Hoya streeploos te krijgen op locatie.
B+W MRC filters zijn en blijven vooralsnog mijn favoriet. Is wel wat duurder. De kwaliteit ontloopt elkaar echter weinig tussen de Hoya en de B+W, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Wel een mooi lensje om vast te houden
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als het alleen aan het onderste focuspunt ligt, is je 40D dan wel goed? (ff testen met andere lens enzo)zonoskar schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:23:
Ik heb mijn Tokina 11-16 weer terug na 3.5 maand reparatie. Ik heb nog niet veel getest, maar volgens mij is het probleem niet opgelost. Hij stelt nl. niet goed scherp als ik het onderste focuspunt van mijn 40D gebruik. Maar volgens een medewerker van een niet nader te benoemen grote fotozaak kon ik ook niet veel verwachten van zo'n goedkoop objectief. Pff.
[afbeelding]
Wel een mooi lensje om vast te houdenVan het weekend testen en als het niet ok is, gaat ie weer terug
Ja, al mijn andere lenzen (17-55, 15mm fish, 30mm, 60mm, 70-200) doen het goed met alle focus punten. Ik heb in de winkel ook nog een andere 11-16 getest en die had dit fenomeen ook een beetje, maar in veel mindere mate. Ik heb in de winkel ook een andere 40D getest met mijn 11-16, zelfde probleem.sOid schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:34:
Als het alleen aan het onderste focuspunt ligt, is je 40D dan wel goed? (ff testen met andere lens enzo)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat vreemd zeg. Misschien is het dan een combinatie van een specifieke lens en 40D. Heb je al diezelfde lens maar dan een ander exemplaar getest?zonoskar schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:46:
[...]
Ja, al mijn andere lenzen (17-55, 15mm fish, 30mm, 60mm, 70-200) doen het goed met alle focus punten. Ik heb in de winkel ook nog een andere 11-16 getest en die had dit fenomeen ook een beetje, maar in veel mindere mate. Ik heb in de winkel ook een andere 40D getest met mijn 11-16, zelfde probleem.
De door mij genoemde Hoya is ook een 'gewoon' filter. Dit filter is net iets 'dunner' dan een 'normaal' B+W filter en daardoor heb je dus geen vignettering...Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:15:
ik zou nog niet bestellen, volgens mij heb je namelijk geen vignettering met een gewoon filter op de 10-22.
ok prima, ik had het even snel gelezen en dacht misschien dat hij onnodig een slim filter kochtMasterMaceMichu schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:02:
[...]
De door mij genoemde Hoya is ook een 'gewoon' filter. Dit filter is net iets 'dunner' dan een 'normaal' B+W filter en daardoor heb je dus geen vignettering...
Ik snap het probleem met die filters niet aangezien ik emt een gewoon B+W filter en zelfs een el-cheapo ND filter ook nergens last van had/heb op de 10-22

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 08-11-2008 00:40 ]
Nieuwe Canon 10-22mm ter vervanging van een sigma 18-200mm OS. Toch wel een verbetering...
Foto is met aso zonnekap. Staat echt niet op een 400D, but it does the job.

Ik schoot toch het meeste op 18mm en die sigma is prut (ook al had ik wel een goede versie). Nu nog een 50mm f/1.8 mark I of II en dan ben ik voorlopig klaar (heb laaste een mrk I gebruikt...wat een super scherpe foto's!).
Nu (nog) de kitlensAnoniem: 180355 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:47:
Kan ook gebeuren, maar dan is het effect wat minder groot. Zeg maar 2000 foto's kwijt of 500 foto's kwijt.
Gefeliciteerd trouwens, wat voor lens heb je er bij?
Ik wel. Het filter lijkt schoon, maar als je hem in het licht houdt tegen de zon of een felle lamp.sOid schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:24:
[...]
Oh? Daar heb ik totaal geen last van, alleen bij zee (met zout water vooral).
Dan zie je mooi allerlei vlekken en strepen zitten. Ik probeer die dingen altijd zo goed mogelijk schoon maken als er vet op zit, maar dat valt erg tegen. En als er stof op zit blijf ik er lekker vanaf.
Of heb jij een speciale truc om die dingen goed schoon te krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 08-11-2008 16:04 ]
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar B+W MRC aangezien die echt heel erg makkelijk schoon te krijgen zijn !
Mijn favoriete middel is schoonmaakpapier. Het lijken net vloeitjes maar ze werken echt fantastisch en ik heb ze dan ook echt altijd bij me. Voor de hardnekkige vuil gebruik ik een spray voor het schoonmaken van (zonne)brillen. Die spray druipt namelijk een beetje voordat die verdampt, dit zorgt dat vuil zoals zand wat krassen kan veroorzaken er af drupt. De rest verdampt, nog een beetje na poetsen met zo een vloeitje en ze zijn zo goed als nieuw!job schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:03:
[...]
Ik wel. Het filter lijkt schoon, maar als je hem in het licht houdt tegen de zon of een felle lamp.
Dan zie je mooi allerlei vlekken en strepen zitten. Ik probeer die dingen altijd zo goed mogelijk schoon maken als er vet op zit, maar dat valt erg tegen. En als er stof op zit blijf ik er lekker vanaf.
'In het veld' gebruik ik eigenlijk altijd alleen een microvezeldoekje (of een stukje rendierenhuid, no kiddingjob schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:03:
[...]
Ik wel. Het filter lijkt schoon, maar als je hem in het licht houdt tegen de zon of een felle lamp.
Thuis met een lenspen en daarna een microvezeldoekje
Wat voor spul is dat dan? Ik ken 't niet.Nedra schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:00:
[...]
Mijn favoriete middel is schoonmaakpapier. Het lijken net vloeitjes maar ze werken echt fantastisch en ik heb ze dan ook echt altijd bij me. Voor de hardnekkige vuil gebruik ik een spray voor het schoonmaken van (zonne)brillen. Die spray druipt namelijk een beetje voordat die verdampt, dit zorgt dat vuil zoals zand wat krassen kan veroorzaken er af drupt. De rest verdampt, nog een beetje na poetsen met zo een vloeitje en ze zijn zo goed als nieuw!

Net een dag binnen, snel eens kijken hoe het geheel zich gaat houden. Plaatje spreekt voor zich neem ik aan
Erg fijne lens maar waarom in hemelsnaam een standaard G-serie Hoya UV-filter op een lens van die kwaliteit? Filtertje is niet ontspiegeld en gaat echt de flare aanzienlijk verhogen.. Zo'n lens verdient een Hoya Super Pro of een B+W MRC filter om zo min mogelijk te verliezen.. Just my $0.02..J0YR1D3R schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:04:
[afbeelding]
Net een dag binnen, snel eens kijken hoe het geheel zich gaat houden. Plaatje spreekt voor zich neem ik aan
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
staat inmiddels ook op mijn wensenlijstje, wegens veel gebruik van de tamron 17-50.
Nieuwe wordt nog besteldmennovanw schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:13:
[...]
Erg fijne lens maar waarom in hemelsnaam een standaard G-serie Hoya UV-filter op een lens van die kwaliteit? Filtertje is niet ontspiegeld en gaat echt de flare aanzienlijk verhogen.. Zo'n lens verdient een Hoya Super Pro of een B+W MRC filter om zo min mogelijk te verliezen.. Just my $0.02..
Anoniem: 63942
Gefeliciteerd, mooi ding!J0YR1D3R schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:04:
[afbeelding]
Nikkor AF-S 14 - 24mm f/2.8
Heerlijk stukje glas die als bijnaam "de bolle" heeft gekregen bij de Nikon club....
Glaswerk is nu kompleet...........van 14 tot 200 in f/2.8.
[ Voor 4% gewijzigd door Mike-Nikon op 09-11-2008 11:18 ]

Wat zie je hier:
- Canon EOS 50D
- Canon 430EX II
- Manfrotto 055XDB + Manfrotto 804RC2
De Canon EF 24-105 F/4 L IS USM had ik al.
Zo kan ik weer eventjes vooruit!
Oei, lekkerMike-Nikon schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:55:
Sinds een paar dagen in het bezit....
[afbeelding]
Heerlijk stukje glas die als bijnaam "de bolle" heeft gekregen bij de Nikon club....![]()
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Anoniem: 14829
Klopt, en je kunt je filters zelfs gewoon in de vaatwasser doen. Daarna even afnemen met een microvezel doekje of een brillendoekje (teveel poetsen sloopt de coating van je filter).qadn schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:55:
afwasmiddel en poetsen werkt vrij goed.
Mocht dat niet genoeg zijn, dan gebruik je 90% (fotozuivere) isopropanol.
Mooi he? Dat vond ik ook, alleen past hij niet echt bij mijn D50, dus daarom heb ik gister maar dit onderstaande gekocht:

Wat samen met eerdergenoemde 17-55 een heel dikke combi maakt:

Anoniem: 213308
Je gaat me toch niet vertellen dat Canon ook al de Nikon-weg is ingeslagen wat betreft de camera-naam op de neckstrap.....yjanse schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:37:
Wat zie je hier:
- Canon EOS 50D
- Canon 430EX II
- Manfrotto 055XDB + Manfrotto 804RC2
De Canon EF 24-105 F/4 L IS USM had ik al.
Zo kan ik weer eventjes vooruit!

Klik voor groter
Wat er dus allemaal te zien is:
- Sony Alpha300 + Kitlens
- Minolta 70-210 beercan
- Lowepro slingshot 200 aw
- B+W UV filter
- B+W circular polarizer filter
- Velbon Sherpa 250R
- Nodige lectuur
Ben er best tevreden van, staan wel nog paar dingen op verlanglijstje maar niet alles in één keer. Moet wel nog heel wat oefenen
Ook de 5D mk II heeft dit zo zag ik in de manual. Beetje patserig staat het wel ja...
@yjanse en joyrider: fijn setje hebben jullie zo. fijne body en mooi glas, wat wil een mens nog meer
[ Voor 26% gewijzigd door djkooij op 09-11-2008 13:52 ]
@royv: blijkbaar, was dit eerst niet zo dan? Ik heb volgens mij ook wel eens een 400D neckstrap gezien, en een 350D. Misschien voor sommige markten wel en voor sommige niet?
Nee, dit was eerst niet zo. Mijn 350 heeft geen neckstrap met 350 erop. Alleen Canon en EOS digital. Vroeger waren ook alle neckstraps zwart en hadden alleen de pro camera's een rood randje. Tegenwoordig hebben ze dat allemaal.yjanse schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:13:
@djkooij: Ik ben ook erg tevreden ja. Het is toch wel een verschil of je nu een 400D of een 50D in je handen hebt, en dit bevalt veel beter!
@royv: blijkbaar, was dit eerst niet zo dan? Ik heb volgens mij ook wel eens een 400D neckstrap gezien, en een 350D. Misschien voor sommige markten wel en voor sommige niet?
P R N D
Mijn Reble XTi heeft ook zijn naam op de neckStrapnose schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:34:
[...]
Nee, dit was eerst niet zo. Mijn 350 heeft geen neckstrap met 350 erop. Alleen Canon en EOS digital. Vroeger waren ook alle neckstraps zwart en hadden alleen de pro camera's een rood randje. Tegenwoordig hebben ze dat allemaal.
A Soldiers manual and a pair of boots.
mijn nieuwe aanwinst, 8e slr, de D700:

inclusief gratis potentiële hernia. (foto genomen met een ixus van ome C)
[ Voor 7% gewijzigd door Shark.Bait op 10-11-2008 14:10 ]
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
moet je indrukken om wieltje te draaien... om van modus te veranderen, M,A,S, etc.sOid schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:31:
Waar is dat knopje rechts van het D700 teken voor? Bij dat wieltje.
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien. (een van de twee "generieke" wieltjes dus).
[ Voor 16% gewijzigd door qadn op 10-11-2008 15:41 ]
Anoniem: 63942
Inderdaad, het is (net als voor alle pro body's) voor de shooting-mode.qadn schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
Nee man, dat is voor S, Cl, Ch, Mup, selftimer enzo.
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien.
rustig maar hoorqadn schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
Nee man, dat is voor S, Cl, Ch, Mup, selftimer enzo.
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien. (een van de twee "generieke" wieltjes dus).
Ik had het over het knopje bij het wieltje, niet over het wieltje zelfPat-Skim schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:05:
[...]
rustig maar hoor.... ik heb een D70s en daar is het wieltje wel voor de A.S.M, etc.
....
Maar thanks.
Mijn EOS 450D heeft dan weer gewoon alleen "Canon EOS Digital" erop staan. En inderdaad een rood randjeTo_Tall schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:41:
[...]
Mijn Reble XTi heeft ook zijn naam op de neckStrapanyway.. net spul hier zeker draaidje om te blijven volgen
Nice hoor. Dat is ook mijn grote wens. Die range (plus Fisheye) in f/2.8Mike-Nikon schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:55:
Sinds een paar dagen in het bezit....
[afbeelding]
Heerlijk stukje glas die als bijnaam "de bolle" heeft gekregen bij de Nikon club....![]()
Heb ik gehad in DX..... maar de 14mm gaat in FX al heel breed.Noxa schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:40:
[...]
Nice hoor. Dat is ook mijn grote wens. Die range (plus Fisheye) in f/2.8
Dacht gisteren.......raar.....2 zwarte punten onder in de foto...ahaaaaa....mn schoenen.

Ok nice, mijn eerste upgrade wordt de D90. Maar ben benieuwd naar die 14mm foto's. Heb je daar wat van online? Die 10.5mm is ook wel hardcore breed.Mike-Nikon schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
[...]
Heb ik gehad in FX..... maar de 14mm gaat in DX al heel breed.
Dacht gisteren.......raar.....2 zwarte punten onder in de foto...ahaaaaa....mn schoenen.
Iedere camera op de foto heeft een bestaansrecht in mijn collectie

Mike-Nikon schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
Mooi ding idd, maar op FX vind ik 18mm al erg wide--wel mooi voor landschappen zonder mensen.
[ Voor 26% gewijzigd door Shark.Bait op 10-11-2008 20:41 ]
dit weekend naar berlijn, gelijk 120 films besteld ala kodak portra 160 en 400
Mooi spul.
Enne... wel ff wat scans posten zodra je wat bruikbare resultaten hebt.
Zijn er mensen die een screenprotector op hun camera zetten of vertrouw je op de krasbestendigheid van je scherm?
(ik denk er zelf aan om een Zagg invisibleshield erop te plakken, heb er al 1 op m'n telefoon zitten en het is erg krasbestendig)
Als je geowon nogmaal doet krast zo'n scherm echt niet zo erg hoor.
Inderdaad. Ik heb een riem met van die pyramide studs, waar de achterkant van m'n camera nog al eens tegenaan knalt. Ook het display. Maakt allemaal niet uit, is vrij stevigsapphire schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:17:
Ik heb al enkele jaren diverse digicams (waaronder dslr's) en ik heb nog nooit m'n cam zo langs een rits gehaald dat m'n scherm on der de krassen zat
Als je geowon nogmaal doet krast zo'n scherm echt niet zo erg hoor.
tof ding. zijn die nog nieuw te kopen dan?wilmocs schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:02:
wilmocs is weer zo blij als een kind!
[afbeelding]
dit weekend naar berlijn, gelijk 120 films besteld ala kodak portra 160 en 400
[ Voor 55% gewijzigd door wilmocs op 11-11-2008 21:50 ]
Heb je een leuk setje lensen erbij of alleen een 80?
alleen een 80, eerst maar even resultaten bekijken, en kijken hoe het bevalt, zie ik wel wat ik erbij ga kopen
[ Voor 31% gewijzigd door wilmocs op 12-11-2008 01:46 ]
Ik heb ook alleen een 90mm voor mijn mamiya.
Wil er wel een groothoek bij.
ik heb er een harde screen protector overheen geplakt, voor de 450d waren er ze er nog niet maar een 40d heeft ook een 3" scherm en die past precies.Anoniem: 190455 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:48:
Ik zie trouwens dat bij de Nikon camera's er een soort van Screenprotector op zit. Ik als verse eigenaar van een Canon 1000D zou het natuurlijk erg vinden als m'n scherm langs een rits ofzo zou gaan en er een kras op zou zitten.
Zijn er mensen die een screenprotector op hun camera zetten of vertrouw je op de krasbestendigheid van je scherm?
(ik denk er zelf aan om een Zagg invisibleshield erop te plakken, heb er al 1 op m'n telefoon zitten en het is erg krasbestendig)
Ik heb inmiddels een 300D, 350D, 30D en 40D versleten. Alle 4 waren deze compleet krasloos en door andere reden overleden.Anoniem: 190455 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:48:
Ik zie trouwens dat bij de Nikon camera's er een soort van Screenprotector op zit. Ik als verse eigenaar van een Canon 1000D zou het natuurlijk erg vinden als m'n scherm langs een rits ofzo zou gaan en er een kras op zou zitten.
Ik vertrouw dus gewoon op het schermpje zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door baquelappe op 12-11-2008 14:09 ]
En het glas zelf is idd goed stevig.
No worries dus.
Die van jou is 2e hands bedoel je te zeggen? If so, dan ziet ie er wel hel erg netjes uit.wilmocs schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:49:
volgens mij niet, misschien de wat nieuwere modellen wel
Dit topic is gesloten.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.