Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.011.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
voor de verkoopwaarde zou ik wel tape die zo min mogelijk lijmresten achterlaat kiezen ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

in mijn geval zijn taperesten niet het grootste probleem bij de herverkoop.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Tapen is inderdaad wel een goede optie, ik zal wel eens op zoek gaan naar info vanavond. Over het achterlaten van lijmresten maak ik me geen zorgen, ik verwacht niet dat ik deze lens ooit nog ga verkopen. En dan nog, volgens mij moeten die lijmresten wel verwijderd kunnen worden van deze nogal stevige, waterdichte lens.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
indien lijmresten een probleem zijn: gaffa. kleeft net zo goed als ducttape, maar laat VEEL minder lijmresten achter.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:58
abrakadaver schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:27:
Indd, erg lelijk.
Die camo is nog wel grappig (fout) maar dat zwarte zit er echt lelijk op!
Ik vind het ook geen porum, laat die lens maar lekker wit zijn....Boeit me echt niet wat een ander ervan denkt: Ik vind het mooi!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]

Ik vind het ook geen porum, laat die lens maar lekker wit zijn....Boeit me echt niet wat een ander ervan denkt: Ik vind het mooi!
Who cares hoe een lens er uitziet.... Je ziet het toch niet op de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]

Pat-Skim schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:04:
[...]

Who cares hoe een lens er uitziet.... Je ziet het toch niet op de foto!
Dat is nu net het probleem: ik vind het lelijk, puur persoonlijk dus.

Edit: @hieronder: beetje jammer dat je iemands persoonlijke redenen zo goedkoop afschiet met deze opmerking

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 04-11-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mobyrick schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:24:
[...]

[...]

Dat is nu net het probleem: ik vind het lelijk, puur persoonlijk dus.
Als je daar mee bezig wilt houden... veel plezier :):P }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@ Mobyrick: Om je gerust te stellen; ik vind ze ook lelijk en onnodig opvallend. Het heeft heel lang geduurd voor ik me daar overheen heb kunnen zetten. De kwaliteit, zowel kwa bouw als kwa fotoresultaat (!), maakt echter veel goed en het went verrassend snel. Een geringe meerprijs voor een zwart exemplaar had ik ook zondermeer betaald, maar nu beschouw ik het maar als "mooi van lelijkheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Echt mooi zijn ze ook niet, vooral omdat ze alsnog wit, zwart, wit, zwart, wit, zwart zijn door de zoom- en focus-ring + zonnekap. Naja, voor mij is kwaliteit het belangrijkste en dat is toch wel iets wat deze lens in zich hebben. Zowel de bouw als de beeldkwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Uiteraard is het fotoresultaat het belangrijkst en die is zoals ik al eerder aangaf heel erg goed. En ik weet ook wel zeker dat ik er overheen kan zetten. Het is ook het enige kleine nadeeltje. Ik ben super tevreden en wat mij betreft mag dit onderwerp dan ook worden afgesloten.

Om deze post nog enigzins nuttig te maken: klik hier voor een 100% crop van een zwaan op f4. Ik weet het, een zwaan is een beetje uitgekauwd onderwerp maar ze zittten zo lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ok....genoeg over de kleur van de L-lens, lijkt me... ;)
Ik heb de afgelopen tijd wat spulletjes verzameld om me op de macro-fotografie te kunnen storten:
Afbeeldingslocatie: http://www.rentier-online.com/GOT/Macro_set.jpg
Wat zie je?
  • Eos 30d (die had ik al);
  • Canon EF 100mm f2.8 Macro;
  • Marumi DRF14 Macro Ring Flash;
  • Tumax E-TTL Off-Camera Flits Cord;
  • Seagul Right Angle Viewer.
Nu nog lekker weer EN tijd en dan...hop....naar buiten!

Ben ook nog aan het kijken naar een deftige foto-tent, met goede belichtingsset om binnen macro-tjes te kunnen maken...Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

very nice !
ik zou graag is (als de voorwaarden die je stelt vervuld zijn :p) enkele foto's ervan zien, de lens staat hier nog op mijn lijst, en de ringflitser ben ik érg benieuwd naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik heb maar eens een grip voor m'n 5d gekocht, eens kijken of 't bevalt. 'k Vind 't eigelijk niet zo nodig tov kleinere bodies aangezien voor al m'n lenzen (behalve de 70-200) de 5d zonder grip perfect in m'n hand ligt. Dus als 't bij die grote lens prettig is mag ie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190455

Sinds een paar dagen trotse bezitter van mijn eerste SLR camera :D. Een nederige 1000d + 18-55mm Kitlens welteverstaan O+

Ik heb al een paar mooie foto's geschoten, maar ik heb nog heeeeeeel veel te leren :p.

Ik heb een vraagje over 1 van mijn foto's.
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil. Ik heb een sluitertijd gebruikt van 4 sec. (stand TV, dus de rest werd automatisch geregeld)
De EXIF data is nog intact, de foto is onbewerkt.

Sluitertijd 4sec, F/8, iso-200
http://oege.ie.hva.nl/~jawala02/IMG_0026.JPG

Op het eerste gezicht ziet de foto er wel oké uit, maar als je inzoomt is alles echt 1 grote blur ;(

Heeft iemand nog goede tips voor mij? :o
Ik zat zelf te denken aan een langere sluitertijd en een kleinere diafragma. misschien handmatig scherpstellen voor zulke foto's of toch automatisch houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

Anoniem: 190455 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:26:
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil.
blijkbaar toch niet stil genoeg...
een statief valt te overwegen.
Het is wel érg wazig, probeer eens met manual focus

bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
zet 'm even op timer, dan krijgt de camera weer ff de tijd om stil te gaan staan. Nu is ie waarschijnlijk bewogen door 't indrukken van de ontspanknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:27
Anoniem: 190455 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:26:
Sinds een paar dagen trotse bezitter van mijn eerste SLR camera :D. Een nederige 1000d + 18-55mm Kitlens welteverstaan O+

Ik heb al een paar mooie foto's geschoten, maar ik heb nog heeeeeeel veel te leren :p.

Ik heb een vraagje over 1 van mijn foto's.
Voor deze foto heb ik de camera neergelegd op de leuning van de balkon, dus hij stond stabiel en stil. Ik heb een sluitertijd gebruikt van 4 sec. (stand TV, dus de rest werd automatisch geregeld)
De EXIF data is nog intact, de foto is onbewerkt.

Sluitertijd 4sec, F/8, iso-200
http://oege.ie.hva.nl/~jawala02/IMG_0026.JPG

Op het eerste gezicht ziet de foto er wel oké uit, maar als je inzoomt is alles echt 1 grote blur ;(

Heeft iemand nog goede tips voor mij? :o
Ik zat zelf te denken aan een langere sluitertijd en een kleinere diafragma. misschien handmatig scherpstellen voor zulke foto's of toch automatisch houden?
Ik denk dat ik bewegingsonscherpte is. Door alleen al de ontspan knop in te drukken kun je dat al krijgen. Probeer eens het shot te maken met de timer. Dan kun je de camera helemaal los laten. En anders idd ff manual focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de reacties! De foto is niet bij mij thuis gemaakt, dus ik kan ff niet zo snel testen.
Volgens mij hield ik m'n camera ook nog een beetje vast terwijl hij de foto maakte (ik was bang dat ie anders zou vallen :p)

Binnenkort maar even wat accessoires halen jah. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45
Gisteren mijn Gitzo statief binnengekregen. Ik heb een Gitzo GT2530EX carbon met GH2750QR balhoofd gekocht. Niet goedkoop, maar een heerlijk licht statief, veelzijdig en stabiel. Gaan we hopelijk nog wel plezier mee beleven. Ik heb wel eens wat HDR geprobeerd, maar dat wou nooit echt goed lukken. Hopelijk gaat het nu wat beter. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MasterMaceMichu schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:56:
Ok....genoeg over de kleur van de L-lens, lijkt me... ;)
Ik heb de afgelopen tijd wat spulletjes verzameld om me op de macro-fotografie te kunnen storten:
[afbeelding]
Wat zie je?
  • Eos 30d (die had ik al);
  • Canon EF 100mm f2.8 Macro;
  • Marumi DRF14 Macro Ring Flash;
  • Tumax E-TTL Off-Camera Flits Cord;
  • Seagul Right Angle Viewer.
Nu nog lekker weer EN tijd en dan...hop....naar buiten!

Ben ook nog aan het kijken naar een deftige foto-tent, met goede belichtingsset om binnen macro-tjes te kunnen maken...Nog tips?
Arme spinnetjes, torretjes en ander klein gespuis. Ze schrikken zich dood als je met zo'n ding op ze af komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:18
Noxa schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat ik bewegingsonscherpte is. Door alleen al de ontspan knop in te drukken kun je dat al krijgen. Probeer eens het shot te maken met de timer. Dan kun je de camera helemaal los laten. En anders idd ff manual focus.
Een ander idee is om in het custom menu 'mirror lock-up' aan te zetten. Met je eerste keer de ontspanknop indrukken wordt de spiegel al omhoog gedaan, de tweede keer de sluiter. Om deze manier voorkom je trillingen van het omhoog gaan van de spiegel.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Afbeeldingslocatie: http://www.pressies4princesses.co.uk/img/our-gifts/yummy-scrummy-lolly.jpg

Een nieuwe Eos 450D met lensje. Tot nu toe ben ik niet echt actief geweest in dit subforum, maar ik hoop dat het fotograferen me bevalt! Naar wat ik gehoord heb een prima camera.
Ik snap er helaas tot nu toe vrij weinig van ;(

[ Voor 53% gewijzigd door Nomad op 10-11-2008 13:35 . Reden: stockplaatjes willen we niet!, gefeliciteerd met je nieuwe lolly ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:18:
[afbeelding]

Een nieuwe Eos 450D met lensje. Tot nu toe ben ik niet echt actief geweest in dit subforum, maar ik hoop dat het fotograferen me bevalt! Naar wat ik gehoord heb een prima camera.
Ik snap er helaas tot nu toe vrij weinig van ;(
Pssst, lees even de eerste regel van de waarschuwing onderaan deze pagina ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Gutteguttegut schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:46:
[...]
Pssst, lees even de eerste regel van de waarschuwing onderaan deze pagina ;)
Ok, maar hoe kan ik nou een foto maken van mijn camera :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:48:
[...]

Dat noemen wij één spiegel.
anders telefoon camera ofzo

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 13:24
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:48:
[...]

Spiegel? :Y *O*
Spuit 11, sorry ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Melkbus op 07-11-2008 00:02 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:40
Afbeeldingslocatie: http://www.wiertomtaphotography.nl/nieuw.JPG

en gelijk verder sparen voor een grip.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

..en misschien een paar 1- à 2 Gb kaartjes ipv die 8 Gb. Mijn oom is laatst alle 4000 foto's van z'n vakantie in Egypte kwijtgeraakt dankzij zo'n 8Gb kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 12:11
Dat ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor formaat je schiet. Schiet je in Raw+Jpeg bijv. (wat doorgaans mijn voorkeur heeft) dan passen er uberhaupt maar zo'n 400 foto's op een 8GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
WiertOmta schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:31:
[afbeelding]

en gelijk verder sparen voor een grip.....
ik heb dezelfde ;) veel plezier gegarandeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Anoniem: 213308 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:10:
..en misschien een paar 1- à 2 Gb kaartjes ipv die 8 Gb. Mijn oom is laatst alle 4000 foto's van z'n vakantie in Egypte kwijtgeraakt dankzij zo'n 8Gb kaartje...
Waarom zou dat met een 2 Gb kaartje niet gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Kan ook gebeuren, maar dan is het effect wat minder groot. Zeg maar 2000 foto's kwijt of 500 foto's kwijt.
Gefeliciteerd trouwens, wat voor lens heb je er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

Japie.G

Colour Classic

Afbeeldingslocatie: http://vluggejapie.nl/images/20081107202019_canon_10_22_halfaanzicht.jpg

Yes! Eindelijk! Ik heb hem nog niet, foto is gemaakt door verkoper (tweedehands, dat wel, maar daardoor stuk beter betaalbaar!), maar ben er nu al erg blij mee! Ik post het hier alvast omdat ik direct een vraag heb.

Dit filter wilde ik kopen voor op de lens (protectie front element). Kan dat zomaar? Omdat er staat 'available for wide angle'. Moet ik dan een andere hebben voor wide-angle, of gaat deze voldoen? Deze is er namelijk ook, maar is ook een stuk duurder!!

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 07-11-2008 19:43 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Japie.G schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:40:Dit[/url] filter wilde ik kopen voor op de lens (protectie front element). Kan dat zomaar? Omdat er staat 'available for wide angle'. Moet ik dan een andere hebben voor wide-angle, of gaat deze voldoen? Deze is er namelijk ook, maar is ook een stuk duurder!!
Staat ook niets op de website van www.tiffen.com. Wellicht is de duurdere iets minder hoog.

De HOYA 77mm Clear PRO1 DIGITAL Protector Filter DMC LPF is ook een goede voor de lens.
http://hvstar.net/index.a...ction=VIEWPROD&ProdID=100

Ik heb de filter al een tijdje geleden daar besteld (velen van hier kopen daar ook filters) en heb hem gisteren op mijn nieuwe canon 10-22mm geschroeft. Morgen ff een fotootje maken. Dus tevens mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Je hebt op deze lens echt een dunner filter nodig dan normaal. Zelf heb ik altijd B+W, maar van B+W zou je dan een slim-filter moeten hebben, waar je niets anders op kan schroeven en waar je geen fatsoenlijke lenskap meer op kan zetten.
Ik heb uitenindelijk gekozen voor een Hoya HMC Super. Zelf heb ik het niet zo op Tiffen.

Ik heb met alleen dit filter absoluut geen vignettering en als ik mijn B+W Sim Pola (lang leve hvStar.com) erop schroef, kan ik vanaf 12mm randvrij fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

Japie.G

Colour Classic

Bedankt voor de tips! De door jullie genoemde filters geven dus geen problemen icm UWA? Dan ga ik er daar een van bestellen, scheelt toch ook in de prijs!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
ik zou nog niet bestellen, volgens mij heb je namelijk geen vignettering met een gewoon filter op de 10-22.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japie.G schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:01:
Bedankt voor de tips! De door jullie genoemde filters geven dus geen problemen icm UWA? Dan ga ik er daar een van bestellen, scheelt toch ook in de prijs!
Beide Hoya's zijn goed. Bij Hoya wil je een LPF versie hebben (low profile) speciaal for Wide-angle lenzen.

Bij Hvstar bestellen kost je wel 1,5 a' 2 weken, maar ze zijn super goedkoop. Op zich kan je een UV-filter nemen, maar er zit toch soms kleurverschil in (ondanks de beweringen). Dus ben ik voor de protector gegaan. Kleur doe ik wel in PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29

djkooij

voorheen Facemodder

Groot nadeel van de Hoya filters vind ik persoonlijk dat ze echt slecht schoon te krijgen zijn. Nu maakt me dat thuis niet veel uit, maar het is me zelden gelukt om een Hoya streeploos te krijgen op locatie.
B+W MRC filters zijn en blijven vooralsnog mijn favoriet. Is wel wat duurder. De kwaliteit ontloopt elkaar echter weinig tussen de Hoya en de B+W, dus daar hoef je het niet voor te laten.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
djkooij schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:17:
Groot nadeel van de Hoya filters vind ik persoonlijk dat ze echt slecht schoon te krijgen zijn. Nu maakt me dat thuis niet veel uit, maar het is me zelden gelukt om een Hoya streeploos te krijgen op locatie.
B+W MRC filters zijn en blijven vooralsnog mijn favoriet. Is wel wat duurder. De kwaliteit ontloopt elkaar echter weinig tussen de Hoya en de B+W, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Oh? Daar heb ik totaal geen last van, alleen bij zee (met zout water vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn Tokina 11-16 weer terug na 3.5 maand reparatie. Ik heb nog niet veel getest, maar volgens mij is het probleem niet opgelost. Hij stelt nl. niet goed scherp als ik het onderste focuspunt van mijn 40D gebruik. Maar volgens een medewerker van een niet nader te benoemen grote fotozaak kon ik ook niet veel verwachten van zo'n goedkoop objectief. Pff.

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/Equipment/originals/IMG_2106.jpg

Wel een mooi lensje om vast te houden :) Van het weekend testen en als het niet ok is, gaat ie weer terug :'(

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:23:
Ik heb mijn Tokina 11-16 weer terug na 3.5 maand reparatie. Ik heb nog niet veel getest, maar volgens mij is het probleem niet opgelost. Hij stelt nl. niet goed scherp als ik het onderste focuspunt van mijn 40D gebruik. Maar volgens een medewerker van een niet nader te benoemen grote fotozaak kon ik ook niet veel verwachten van zo'n goedkoop objectief. Pff.

[afbeelding]

Wel een mooi lensje om vast te houden :) Van het weekend testen en als het niet ok is, gaat ie weer terug :'(
Als het alleen aan het onderste focuspunt ligt, is je 40D dan wel goed? (ff testen met andere lens enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sOid schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:34:
Als het alleen aan het onderste focuspunt ligt, is je 40D dan wel goed? (ff testen met andere lens enzo)
Ja, al mijn andere lenzen (17-55, 15mm fish, 30mm, 60mm, 70-200) doen het goed met alle focus punten. Ik heb in de winkel ook nog een andere 11-16 getest en die had dit fenomeen ook een beetje, maar in veel mindere mate. Ik heb in de winkel ook een andere 40D getest met mijn 11-16, zelfde probleem.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:46:
[...]

Ja, al mijn andere lenzen (17-55, 15mm fish, 30mm, 60mm, 70-200) doen het goed met alle focus punten. Ik heb in de winkel ook nog een andere 11-16 getest en die had dit fenomeen ook een beetje, maar in veel mindere mate. Ik heb in de winkel ook een andere 40D getest met mijn 11-16, zelfde probleem.
Wat vreemd zeg. Misschien is het dan een combinatie van een specifieke lens en 40D. Heb je al diezelfde lens maar dan een ander exemplaar getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nomad schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:15:
ik zou nog niet bestellen, volgens mij heb je namelijk geen vignettering met een gewoon filter op de 10-22.
De door mij genoemde Hoya is ook een 'gewoon' filter. Dit filter is net iets 'dunner' dan een 'normaal' B+W filter en daardoor heb je dus geen vignettering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 21:38
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:02:
[...]

De door mij genoemde Hoya is ook een 'gewoon' filter. Dit filter is net iets 'dunner' dan een 'normaal' B+W filter en daardoor heb je dus geen vignettering...
ok prima, ik had het even snel gelezen en dacht misschien dat hij onnodig een slim filter kocht :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb gewoon een Hoya HMC filter, en die geeft ook gewoon helemaal geen vignetting......
Ik snap het probleem met die filters niet aangezien ik emt een gewoon B+W filter en zelfs een el-cheapo ND filter ook nergens last van had/heb op de 10-22 :z

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 08-11-2008 00:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn nieuwste aanwinst:

Nieuwe Canon 10-22mm ter vervanging van een sigma 18-200mm OS. Toch wel een verbetering... ;)

Foto is met aso zonnekap. Staat echt niet op een 400D, but it does the job.

Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp554040/misc/canon%20(Custom).jpg

Ik schoot toch het meeste op 18mm en die sigma is prut (ook al had ik wel een goede versie). Nu nog een 50mm f/1.8 mark I of II en dan ben ik voorlopig klaar (heb laaste een mrk I gebruikt...wat een super scherpe foto's!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:47:
Kan ook gebeuren, maar dan is het effect wat minder groot. Zeg maar 2000 foto's kwijt of 500 foto's kwijt.
Gefeliciteerd trouwens, wat voor lens heb je er bij?
Nu (nog) de kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

sOid schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:24:
[...]

Oh? Daar heb ik totaal geen last van, alleen bij zee (met zout water vooral).
Ik wel. Het filter lijkt schoon, maar als je hem in het licht houdt tegen de zon of een felle lamp.
Dan zie je mooi allerlei vlekken en strepen zitten. Ik probeer die dingen altijd zo goed mogelijk schoon maken als er vet op zit, maar dat valt erg tegen. En als er stof op zit blijf ik er lekker vanaf.

Of heb jij een speciale truc om die dingen goed schoon te krijgen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door job op 08-11-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb van giotto een flesje met schoonmaak troep, ff dat erop, microvezel doekje erover heen en schoon hier.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar B+W MRC aangezien die echt heel erg makkelijk schoon te krijgen zijn !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

afwasmiddel en poetsen werkt vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
job schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:03:
[...]

Ik wel. Het filter lijkt schoon, maar als je hem in het licht houdt tegen de zon of een felle lamp.
Dan zie je mooi allerlei vlekken en strepen zitten. Ik probeer die dingen altijd zo goed mogelijk schoon maken als er vet op zit, maar dat valt erg tegen. En als er stof op zit blijf ik er lekker vanaf.

Mijn favoriete middel is schoonmaakpapier. Het lijken net vloeitjes maar ze werken echt fantastisch en ik heb ze dan ook echt altijd bij me. Voor de hardnekkige vuil gebruik ik een spray voor het schoonmaken van (zonne)brillen. Die spray druipt namelijk een beetje voordat die verdampt, dit zorgt dat vuil zoals zand wat krassen kan veroorzaken er af drupt. De rest verdampt, nog een beetje na poetsen met zo een vloeitje en ze zijn zo goed als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
job schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:03:
[...]

'In het veld' gebruik ik eigenlijk altijd alleen een microvezeldoekje (of een stukje rendierenhuid, no kidding :P ooit eens bij dealextreme gekocht en werkt goed mits het niet regent).

Thuis met een lenspen en daarna een microvezeldoekje :)
Nedra schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:00:
[...]

Mijn favoriete middel is schoonmaakpapier. Het lijken net vloeitjes maar ze werken echt fantastisch en ik heb ze dan ook echt altijd bij me. Voor de hardnekkige vuil gebruik ik een spray voor het schoonmaken van (zonne)brillen. Die spray druipt namelijk een beetje voordat die verdampt, dit zorgt dat vuil zoals zand wat krassen kan veroorzaken er af drupt. De rest verdampt, nog een beetje na poetsen met zo een vloeitje en ze zijn zo goed als nieuw!
Wat voor spul is dat dan? Ik ken 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08455/20081108-dsc_2364_716.jpg

Net een dag binnen, snel eens kijken hoe het geheel zich gaat houden. Plaatje spreekt voor zich neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

mennovanw

Canon? You can!

J0YR1D3R schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:04:
[afbeelding]

Net een dag binnen, snel eens kijken hoe het geheel zich gaat houden. Plaatje spreekt voor zich neem ik aan ;)
Erg fijne lens maar waarom in hemelsnaam een standaard G-serie Hoya UV-filter op een lens van die kwaliteit? Filtertje is niet ontspiegeld en gaat echt de flare aanzienlijk verhogen.. Zo'n lens verdient een Hoya Super Pro of een B+W MRC filter om zo min mogelijk te verliezen.. Just my $0.02..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

*is jaloers*

staat inmiddels ook op mijn wensenlijstje, wegens veel gebruik van de tamron 17-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
mennovanw schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:13:
[...]

Erg fijne lens maar waarom in hemelsnaam een standaard G-serie Hoya UV-filter op een lens van die kwaliteit? Filtertje is niet ontspiegeld en gaat echt de flare aanzienlijk verhogen.. Zo'n lens verdient een Hoya Super Pro of een B+W MRC filter om zo min mogelijk te verliezen.. Just my $0.02..
Nieuwe wordt nog besteld :) Heb de lens overgenomen van iemand anders en daar zat hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

J0YR1D3R schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:04:
[afbeelding]

Gefeliciteerd, mooi ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 18:56
Sinds een paar dagen in het bezit....
Nikkor AF-S 14 - 24mm f/2.8

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_RZ1UHhCeqwM/SRayosRycBI/AAAAAAAAApI/BW3Z6BtRkc0/s400/MCG_2651.JPG

Heerlijk stukje glas die als bijnaam "de bolle" heeft gekregen bij de Nikon club.... :P
Glaswerk is nu kompleet...........van 14 tot 200 in f/2.8. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Mike-Nikon op 09-11-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.android42.net/got/New_gear.jpg

Wat zie je hier:
- Canon EOS 50D
- Canon 430EX II
- Manfrotto 055XDB + Manfrotto 804RC2

De Canon EF 24-105 F/4 L IS USM had ik al.

Zo kan ik weer eventjes vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Laatst online: 21-07-2019
Mike-Nikon schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:55:

[afbeelding]

Heerlijk stukje glas die als bijnaam "de bolle" heeft gekregen bij de Nikon club.... :P
Oei, lekker 8)

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

qadn schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:55:
afwasmiddel en poetsen werkt vrij goed.
Klopt, en je kunt je filters zelfs gewoon in de vaatwasser doen. Daarna even afnemen met een microvezel doekje of een brillendoekje (teveel poetsen sloopt de coating van je filter).
Mocht dat niet genoeg zijn, dan gebruik je 90% (fotozuivere) isopropanol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mooi he? Dat vond ik ook, alleen past hij niet echt bij mijn D50, dus daarom heb ik gister maar dit onderstaande gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08456/dsc_0248484.jpg

Wat samen met eerdergenoemde 17-55 een heel dikke combi maakt:

Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08456/dsc_2403_903.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

yjanse schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:37:

Wat zie je hier:
- Canon EOS 50D
- Canon 430EX II
- Manfrotto 055XDB + Manfrotto 804RC2

De Canon EF 24-105 F/4 L IS USM had ik al.

Zo kan ik weer eventjes vooruit!
Je gaat me toch niet vertellen dat Canon ook al de Nikon-weg is ingeslagen wat betreft de camera-naam op de neckstrap..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:06
Als vervanger van men Nikon coolpix 4100 compact heb ik mij een Sony A300 + de nodige uitrusting gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/nostra/fotoapperatuur_kl.jpg
Klik voor groter

Wat er dus allemaal te zien is:

- Sony Alpha300 + Kitlens
- Minolta 70-210 beercan
- Lowepro slingshot 200 aw
- B+W UV filter
- B+W circular polarizer filter
- Velbon Sherpa 250R
- Nodige lectuur

Ben er best tevreden van, staan wel nog paar dingen op verlanglijstje maar niet alles in één keer. Moet wel nog heel wat oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

@royv: Hij verteld je dat idd niet, maar de strap bewijst dat dit wel het geval is.
Ook de 5D mk II heeft dit zo zag ik in de manual. Beetje patserig staat het wel ja...

@yjanse en joyrider: fijn setje hebben jullie zo. fijne body en mooi glas, wat wil een mens nog meer ;)

[ Voor 26% gewijzigd door djkooij op 09-11-2008 13:52 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@djkooij: Ik ben ook erg tevreden ja. Het is toch wel een verschil of je nu een 400D of een 50D in je handen hebt, en dit bevalt veel beter!
@royv: blijkbaar, was dit eerst niet zo dan? Ik heb volgens mij ook wel eens een 400D neckstrap gezien, en een 350D. Misschien voor sommige markten wel en voor sommige niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

yjanse schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:13:
@djkooij: Ik ben ook erg tevreden ja. Het is toch wel een verschil of je nu een 400D of een 50D in je handen hebt, en dit bevalt veel beter!
@royv: blijkbaar, was dit eerst niet zo dan? Ik heb volgens mij ook wel eens een 400D neckstrap gezien, en een 350D. Misschien voor sommige markten wel en voor sommige niet?
Nee, dit was eerst niet zo. Mijn 350 heeft geen neckstrap met 350 erop. Alleen Canon en EOS digital. Vroeger waren ook alle neckstraps zwart en hadden alleen de pro camera's een rood randje. Tegenwoordig hebben ze dat allemaal.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
nose schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:34:
[...]

Nee, dit was eerst niet zo. Mijn 350 heeft geen neckstrap met 350 erop. Alleen Canon en EOS digital. Vroeger waren ook alle neckstraps zwart en hadden alleen de pro camera's een rood randje. Tegenwoordig hebben ze dat allemaal.
Mijn Reble XTi heeft ook zijn naam op de neckStrap ;) anyway.. net spul hier zeker draaidje om te blijven volgen ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

is wel slim, de naam op de strap, tis gratis reclame. Weten de dieven ook meteen wat voor jatbaar spul er rondloopt.

mijn nieuwe aanwinst, 8e slr, de D700:
Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/fotozooi/dslrline.jpg

inclusief gratis potentiële hernia. (foto genomen met een ixus van ome C)

[ Voor 7% gewijzigd door Shark.Bait op 10-11-2008 14:10 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat zijn iets teveel nikon's sharkbait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Waar is dat knopje rechts van het D700 teken voor? Bij dat wieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

sOid schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:31:
Waar is dat knopje rechts van het D700 teken voor? Bij dat wieltje.
moet je indrukken om wieltje te draaien... om van modus te veranderen, M,A,S, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nee man, dat is voor S, Cl, Ch, Mup, selftimer enzo.
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien. (een van de twee "generieke" wieltjes dus).

[ Voor 16% gewijzigd door qadn op 10-11-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

qadn schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien.
Inderdaad, het is (net als voor alle pro body's) voor de shooting-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

qadn schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
voor PASM heb je de mode-knop icm een wieltje draaien. (een van de twee "generieke" wieltjes dus).
rustig maar hoor :P.... ik heb een D70s en daar is het wieltje wel voor de A.S.M, etc. :)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Pat-Skim schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:05:
[...]

rustig maar hoor :P.... ik heb een D70s en daar is het wieltje wel voor de A.S.M, etc. :)....
Ik had het over het knopje bij het wieltje, niet over het wieltje zelf ;)

Maar thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002

weebl

YARR!

To_Tall schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:41:
[...]

Mijn Reble XTi heeft ook zijn naam op de neckStrap ;) anyway.. net spul hier zeker draaidje om te blijven volgen ;)
Mijn EOS 450D heeft dan weer gewoon alleen "Canon EOS Digital" erop staan. En inderdaad een rood randje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Mike-Nikon schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:55:

[afbeelding]

Nice hoor. Dat is ook mijn grote wens. Die range (plus Fisheye) in f/2.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 18:56
Noxa schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:40:
[...]

Nice hoor. Dat is ook mijn grote wens. Die range (plus Fisheye) in f/2.8 :)
Heb ik gehad in DX..... maar de 14mm gaat in FX al heel breed.
Dacht gisteren.......raar.....2 zwarte punten onder in de foto...ahaaaaa....mn schoenen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Mike-Nikon schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
[...]

Heb ik gehad in FX..... maar de 14mm gaat in DX al heel breed.
Dacht gisteren.......raar.....2 zwarte punten onder in de foto...ahaaaaa....mn schoenen. 8)7
Ok nice, mijn eerste upgrade wordt de D90. Maar ben benieuwd naar die 14mm foto's. Heb je daar wat van online? Die 10.5mm is ook wel hardcore breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

qadn schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:12:
Dat zijn iets teveel nikon's sharkbait ;)
Iedere camera op de foto heeft een bestaansrecht in mijn collectie O-)
Mike-Nikon schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
:D :')

Mooi ding idd, maar op FX vind ik 18mm al erg wide--wel mooi voor landschappen zonder mensen.

[ Voor 26% gewijzigd door Shark.Bait op 10-11-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Canon 85mm 1.8 :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3036/3022345726_fbe88fe7d5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
wilmocs is weer zo blij als een kind!

Afbeeldingslocatie: http://kamera-boerse.com/os/catalog/images/h500cm_1.JPG

dit weekend naar berlijn, gelijk 120 films besteld ala kodak portra 160 en 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

En dat "zo blij als een kind" kan ik me héél goed voorstellen!
Mooi spul.

Enne... wel ff wat scans posten zodra je wat bruikbare resultaten hebt.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie trouwens dat bij de Nikon camera's er een soort van Screenprotector op zit. Ik als verse eigenaar van een Canon 1000D zou het natuurlijk erg vinden als m'n scherm langs een rits ofzo zou gaan en er een kras op zou zitten.

Zijn er mensen die een screenprotector op hun camera zetten of vertrouw je op de krasbestendigheid van je scherm? :p

(ik denk er zelf aan om een Zagg invisibleshield erop te plakken, heb er al 1 op m'n telefoon zitten en het is erg krasbestendig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb al enkele jaren diverse digicams (waaronder dslr's) en ik heb nog nooit m'n cam zo langs een rits gehaald dat m'n scherm on der de krassen zat :P
Als je geowon nogmaal doet krast zo'n scherm echt niet zo erg hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:17:
Ik heb al enkele jaren diverse digicams (waaronder dslr's) en ik heb nog nooit m'n cam zo langs een rits gehaald dat m'n scherm on der de krassen zat :P
Als je geowon nogmaal doet krast zo'n scherm echt niet zo erg hoor.
Inderdaad. Ik heb een riem met van die pyramide studs, waar de achterkant van m'n camera nog al eens tegenaan knalt. Ook het display. Maakt allemaal niet uit, is vrij stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

wilmocs schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:02:
wilmocs is weer zo blij als een kind!

[afbeelding]

dit weekend naar berlijn, gelijk 120 films besteld ala kodak portra 160 en 400
tof ding. zijn die nog nieuw te kopen dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
volgens mij niet, misschien de wat nieuwere modellen wel

[ Voor 55% gewijzigd door wilmocs op 11-11-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Welkom bij de middenformaat club wilmocs.
Heb je een leuk setje lensen erbij of alleen een 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs

alleen een 80, eerst maar even resultaten bekijken, en kijken hoe het bevalt, zie ik wel wat ik erbij ga kopen :)

[ Voor 31% gewijzigd door wilmocs op 12-11-2008 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

ach je kan er prima mee toe ;)
Ik heb ook alleen een 90mm voor mijn mamiya.
Wil er wel een groothoek bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 20:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 190455 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:48:
Ik zie trouwens dat bij de Nikon camera's er een soort van Screenprotector op zit. Ik als verse eigenaar van een Canon 1000D zou het natuurlijk erg vinden als m'n scherm langs een rits ofzo zou gaan en er een kras op zou zitten.

Zijn er mensen die een screenprotector op hun camera zetten of vertrouw je op de krasbestendigheid van je scherm? :p

(ik denk er zelf aan om een Zagg invisibleshield erop te plakken, heb er al 1 op m'n telefoon zitten en het is erg krasbestendig)
ik heb er een harde screen protector overheen geplakt, voor de 450d waren er ze er nog niet maar een 40d heeft ook een 3" scherm en die past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Anoniem: 190455 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:48:

Ik heb inmiddels een 300D, 350D, 30D en 40D versleten. Alle 4 waren deze compleet krasloos en door andere reden overleden.

Ik vertrouw dus gewoon op het schermpje zelf. :) Heb stiekem ook een beetje een hekel aan stickers en plakkerds op m'n scherm. Zit nooit 100% mooi en goed, je zal het blijven zien.

[ Voor 5% gewijzigd door baquelappe op 12-11-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

die screenprotectors raak je behoorlijk snel kwijt in ruwe omstandigheden hoor ;)
En het glas zelf is idd goed stevig.
No worries dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

wilmocs schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:49:
volgens mij niet, misschien de wat nieuwere modellen wel
Die van jou is 2e hands bedoel je te zeggen? If so, dan ziet ie er wel hel erg netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 18:51
Enige echte devies is overigens goed opletten wanneer je je scherm schoonveegt... Als je op het strand staat en je gaat dan lekker lopen poetsen dan krijg je krassen, dan vraag je er ook wel een beetje om, maar is wel vaak waardoor je krasjes krijgt. Dus vooral bij schoonbegen van je scherm goed op letten en eerst even blazen. Verder krijg je niet zo snel krassen. Mocht je toch voor een screen protector gaan, koop een goede voor je met onechte kleuren op je scherm opgezadeld zit...

The intersection of technology and creativity

Pagina: 1 ... 3 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.