Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Sony A7S II heeft een pricedrop gekregen: 2999 --> 2699

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Zelf nog niet bekeken.
YouTube: Sony a7R III Training Tutorial

Vind onderstaande zelf niet zo spannend ;-)
Diglloyd says Sony’s Camera Firmware Updater is a Major Security Risk
https://www.sonyalpharumo...ater-major-security-risk/

Superdaantje wijzigde deze reactie 02-02-2018 20:35 (61%)
Reden: Extra link

-_- Individuele workshops fotografie

• Jansen-nl
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:42
Hoi allemaal! Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die een flitser op hun alpha camera gemonteerd hebben. Zelf heb ik een Sony A7 en ben ik op zoek naar goede en goedkope flitser. Ik ben beniewud of jullie tips voor me hebben!

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Jansen-nl Ik kan de Godox flitsers van harte aanbevelen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding en ook off camera te gebruiken.

Afhankelijk van je budget zou ik voor een van onderstaande gaan.
tt685s

v860iis

v860ii-S met godox x1t-S

Unidentified wijzigde deze reactie 16-02-2018 12:24 (18%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Jansen-nl
quote:
Unidentified schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:57:
@Jansen-nl Ik kan de Godox flitsers van harte aanbevelen. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding en ook off camera te gebruiken.

Afhankelijk van je budget zou ik voor een van onderstaande gaan.

https://www.amazon.de/gp/...ID=51Wwb9hvNtL&ref=plSrch

https://www.amazon.de/gp/...ID=51qTeLv2g1L&ref=plSrch

https://www.amazon.de/gp/...ID=513sxX7ZKKL&ref=plSrch
Hey daar heb ik wat aan! Bedankt voor je reactie. Ik zie door de bomen het bos niet meer zegmaar :D

Ik gebruik nu de A7 + Kit(zoom)lens. Die laat wat weinig licht binnen en een flitser is geen overbodige luxe. Al kan ik het bedrag natuurlijk ook investeren in een betere lens. Lastig..

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
quote:
https://www.amazon.de/Met...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Niet goedkoop, wel goed. Gebruik met veel plezier al jarenlang de voorganger MB58 op m'n Nikon.
Evt. een goede 2e hands zoeken. Mag dan max. ~200 kosten en dat is ie iedere cent waard.

Vanoverdegrens wijzigde deze reactie 16-02-2018 13:36 (25%)

gezocht: Panasonic GM5

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21:05
@Jansen-nl Door te flitsen krijg je natuurlijk wel een andere belichting dan je gebruik maakt van het aanwezige licht.

Zelf heb ik een Nissin i40 welke ik gekocht heb voor mijn Sony a58 omdat het zelfs met een lichtsterke lens (https://tweakers.net/pric...sony-dt-35mm-f18-sam.html nog steeds de ISO te ver omhoog moest in bepaalde situaties. Het voordeel van deze flitser vind ik de eenvoudige bediening.

Zelf zou ik voor een lichtsterke lens gaan.

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:32
quote:
Jansen-nl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Hey daar heb ik wat aan! Bedankt voor je reactie. Ik zie door de bomen het bos niet meer zegmaar :D

Ik gebruik nu de A7 + Kit(zoom)lens. Die laat wat weinig licht binnen en een flitser is geen overbodige luxe. Al kan ik het bedrag natuurlijk ook investeren in een betere lens. Lastig..
Kijk ook even naar de Godox tt350s, Weegt inclusief batterijen de helft minder dan de tt685s.
Uiteraard ook wat minder krachtig dan de tt685s, Maar of dat een probleem is hangt af van jouw gebruik/Onderwerp.

• Jansen-nl
quote:
MRIdev schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:49:
@Jansen-nl
Zelf zou ik voor een lichtsterke lens gaan.
Het probleem is dat de prijzen voor een lens wat hoog zijn :) Eerst maar eens wachten tot de cashback van Sony binnenkomt. De lens die je noemt is trouwens niet geschikt voor een Sony A7 denk ik?
quote:
Sato schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Kijk ook even naar de Godox tt350s, Weegt inclusief batterijen de helft minder dan de tt685s.
Uiteraard ook wat minder krachtig dan de tt685s, Maar of dat een probleem is hangt af van jouw gebruik/Onderwerp.
Bedankt! Hij is ook wat goedkoper en kleiner zie ik. Dat is ook mooi meegenomen.

Bedankt voor de informatie allemaal!

• Kerstbom
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-04 17:48
quote:
HeyJIJdaar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:07:
Ik heb gisteren mijn Sigma MC11 binnen gekregen. Ik heb mijn Canon 70-200/4 IS uitgeprobeerd op mijn A6000, maar vind de Af snelheid nogal sloom.

Iets sneller als de Lea1 met SAL85F28. Maar dat is echt sloom.

Ik wilde de A6000 upgraden naar A7II, is op die camera snellere AF te verwachten?
Nee. Je kan eventueel een a6300 testen. Die heeft betere AF, echter het zou ook aan de converter MC11 kunnen liggen.
Maar als snelheid cruciaal voor jou is, kan je het beste Sony e-mount tele-lenzen kiezen.

Canon 8000d, EF 13-1300, Sony Nex 4s, Zeiss 16-70, GoPro Hero 1

• Kerstbom
Ik zag dat Kameraexpress in de folder enkele sony kits aanbiedt:
a7 + 28-70: 1000 euro
a6300 +kitlens + 50/1,8 voor 1154 euro

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:51

KL643

La vita Bella!

quote:
Kerstbom schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Nee. Je kan eventueel een a6300 testen. Die heeft betere AF, echter het zou ook aan de converter MC11 kunnen liggen.
Maar als snelheid cruciaal voor jou is, kan je het beste Sony e-mount tele-lenzen kiezen.
Op een a6300 werkt hij prima, niet te vergelijken met een a6000. Als ik mij goed herinner werkt het ook goed op een A7II en zeker goed op een A7rII

https://www.flickr.com/photos/from-reinier/

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

De MC11 gebruikt op een A9 en a7r II en dat werkte boven verwachting goed. Zoals al werd aangehaald probeer de combinatie eens zelf te testen. De meeste winkels geven je wel de mogelijkheid om deze combinatie te testen in de winkel.

Persoonlijk verkies ik native FE mount objectieven. Adapter brengt weer extra kosten met zich mee en ook gewicht etc...

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:45

sys64738

Press play on tape

quote:
Superdaantje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:02:
De MC11 gebruikt op een A9 en a7r II en dat werkte boven verwachting goed. Zoals al werd aangehaald probeer de combinatie eens zelf te testen. De meeste winkels geven je wel de mogelijkheid om deze combinatie te testen in de winkel.

Persoonlijk verkies ik native FE mount objectieven. Adapter brengt weer extra kosten met zich mee en ook gewicht etc...
Of het scheelt veel kosten. Je koopt 1 x die MC11 en daarna kun je Canon glas kopen ipv Sony. Nou dan heb je die adapter vrij rap terug verdient.... Schijnt wel dat je uit moet kijken met wide-angles. Onder de 20 a 22 mm worden de hoeken erg soft. En de focus resultaten zijn uiteraard wisselend van lens tot lens.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:22

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
sys64738 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:22:
[...]
Of het scheelt veel kosten. Je koopt 1 x die MC11 en daarna kun je Canon glas kopen ipv Sony. Nou dan heb je die adapter vrij rap terug verdient.... Schijnt wel dat je uit moet kijken met wide-angles. Onder de 20 a 22 mm worden de hoeken erg soft. En de focus resultaten zijn uiteraard wisselend van lens tot lens.
Dat ligt eraan...ik zie veel filmpjes waarbij de (eye)AF goed werkt met een MC-11 maar ook waarbij ie toch wel gaat hunten. Ik vraag me af hoe het gaat met de metabones 5 adapter en de A7RIII...

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

quote:
sys64738 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:22:
[...]
Als je meerdere objectieven hebt van Canon en deze wilt behouden dan is een adapter als die van Sigma of metabone geen verkeerde keuze. In mijn geval zou deze dan enkel gebruikt worden met een 70-200 II. En dat werd met adapter mij toch net te groot op de a7*.

* Superdaantje was blij dat hij de Sony 70-200GM met korting kreeg en gratis extender 2.0. Dit maakte de keuze stuk makkelijker ;)

• HeyJIJdaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09-06 08:32
quote:
Kerstbom schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik heb bij Saturn Hamburg een A7ii met mc11 en een 70-200L is F4 geprobeerd. Reageerde heel acceptabel en veel sneller als op mijn a6000.

Nu nog even afwachten wat vandaag de aankondiging is voor nieuwe camera. Misschien de A7iii met grotere batterij?

• Kerstbom
quote:
HeyJIJdaar schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik heb bij Saturn Hamburg een A7ii met mc11 en een 70-200L is F4 geprobeerd. Reageerde heel acceptabel en veel sneller als op mijn a6000.

Nu nog even afwachten wat vandaag de aankondiging is voor nieuwe camera. Misschien de A7iii met grotere batterij?
Ja, ik zie nu ook dat de AF van A7II weer een stuk beter was dan A6000 (die zat op het niveau van A7).
Ondanks dat ze in hetzelfde jaar 2014 uitkwamen. Er werd toen in korte tijd veel gerealiseerd door Sony, andere merken kwamen daar pas later mee (Canon was ook snel met hun 70d).
Moeilijk te bevatten dat enkele andere fabrikanten deze techniek nog steeds niet in hun producten bieden!
(Nikon, Pentax, Panasonic)

edit: de aankondiging komt maandag (volgens SAR).

Kerstbom wijzigde deze reactie 25-02-2018 16:38 (3%)

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 08:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb nu 3 weken mijn a7R III en 24-70 2.8 GM (upgrade van mijn A7 en 24-70 F4 die ik kocht toen ze net uitkwamen), man wat een heerlijke camera, en ook de lens is een geweldige upgrade, vooral de bokeh is prachtig en komt dicht bij de prime's.
De a7R III blinkt helemaal uit wanneer ik een van mijn prime's er op zet, maar toch verbaas ik mij ook over de kwaliteit van de zoom zeg.

Nu sparen voor de 70-200 of 100-400mm (twijfel nog) als vervanging voor mijn Minolta 80-200 G die ik al jaren heb.
Ben nu een beetje al mijn minolta glas aan het verkopen, de originele Minolta G serie blinkt nog altijd uit in bokeh (en kleur), en nu heeft Sony dat eindelijk opgepakt met de nieuwe GM serie. Dus ik kan eindelijk een beetje upgraden :*) .
Minolta 50mm, 17-35 G en 80-200G gaan sowieso weg na jaaaaaaaren. Hoewel ze nog altijd erg goed zijn, en de kleuren stiekem nog altijd beter zijn dan het nieuwe glas. Alleen als pro moet ik toch maar eens mee met het nieuwe spul haha.

Mud.Starrr wijzigde deze reactie 26-02-2018 23:01 (18%)

www.dekunstvanfotografie.nl
Sony A7 | Sony A7R III
Zeiss 55mm F/1.8 | Zeiss 85mm F/1.8 | Minolta 17-35 F/3.5 G | Sony 24-70 F/2.8 GM | Sony 100-400 F/4.5-5.6 GM

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Jason Lanier heeft er al enkele weken mee mogen spelen.

Unidentified wijzigde deze reactie 27-02-2018 03:22 (40%)

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:04
Pffft. Ik verwachte nieuws van de A7S III.

Vraag mij af wat de bedoeling van de A7 III is, vind hem vrij prijzig afgaande op de specificaties, binnen die prijsklasse zijn veel andere interessante modellen.

Klik hier voor toffe MW3 en League of Legends gameplay!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
StevenzeN schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:12:
Pffft. Ik verwachte nieuws van de A7S III.

Vraag mij af wat de bedoeling van de A7 III is, vind hem vrij prijzig afgaande op de specificaties, binnen die prijsklasse zijn veel andere interessante modellen.
Ach. Ik had de trend al tijden door. Sony a7 (maakt niet uit welke) wordt bij elke nieuwe versie duurder. Instapsprijsjes doet Sony niet aan, dan moet je maar een vorige versie kopen

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Gezien de features, snap ik die verkooptactiek wel.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Het punt is vooral dat een Nikon D750 1800 kost en een Canon 6D Mark II 1900. Als je daar dan flink boven gaat zitten moet je ook echt wel meerwaarde bieden. De IBIS, EVF, 4K-video, 10fps en dual-card slots doen dit ook enigszins wel, maar je gaat echt weer een segment hoger zitten. Ik zou heel graag een sterke full-frame zien tussen de 1500 en 1800.

Ik ben heel benieuwd hoe goed koop een volledig solid-state camera zou kunnen worden. Sloop de IBIS en de sluiter eruit en gebruik gewoon de elektrische sluiter. Tweede geheugenkaartslot mag ook weg.

Balance wijzigde deze reactie 27-02-2018 13:29 (18%)

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik heb nu een A6000 en een FE 70-200 F4. De Autofocus tracking AF-C daarvan doet het eigenlijk verbazingwekkend goed op een slecht verlichte ijsbaan.

Ik overweeg nu om een 2e hands A7RII aan te schaffen, mede voor andere doeleinden. Ik heb er al veel over gezocht en gevonden maar berichten zijn nogal tegenstrijdig. Van welke camera is de AF-C beter met weinig licht, de A6000 of de A7RII (evt. in crop mode). Iemand daar ervaring mee?

2000Wp zuid live bestaande uit 8x Yingli Panda YL250c-30b en 4x Enecsys DUO 480W

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:
RaymondD schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:06:
Ik heb nu een A6000 en een FE 70-200 F4. De Autofocus tracking AF-C daarvan doet het eigenlijk verbazingwekkend goed op een slecht verlichte ijsbaan.

Ik overweeg nu om een 2e hands A7RII aan te schaffen, mede voor andere doeleinden. Ik heb er al veel over gezocht en gevonden maar berichten zijn nogal tegenstrijdig. Van welke camera is de AF-C beter met weinig licht, de A6000 of de A7RII (evt. in crop mode). Iemand daar ervaring mee?
A7II is beter qua focus.

Sony A7 | Sony A7R III
Zeiss 55mm F/1.8 | Zeiss 85mm F/1.8 | Minolta 17-35 F/3.5 G | Sony 24-70 F/2.8 GM | Sony 100-400 F/4.5-5.6 GM

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:43
quote:
Superdaantje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Als je meerdere objectieven hebt van Canon en deze wilt behouden dan is een adapter als die van Sigma of metabone geen verkeerde keuze.
Inderdaad. Ik heb nu nog een Canon 5D (MkI) met een tasje mooie lichtsterke lenzen. Dat vervangen door native FE lenzen zou betekenen dat ik mijn motor moet verkopen... :+ Dan liever een metabone ertussen. Vooral door de komst van de A7 III zie ik de dood van mijn spaarvarken steeds dichterbij komen.

Ik heb nu dus dit:
  • Canon EF 50 f1.4
  • Canon EF 85 f1.8
  • Canon EF 24-105L F4 IS
  • Sigma EX 15-30 f3.5-4.5
  • Sigma EX 24-70mm f/2.8
Ik zou dan misschien na verloop van tijd andere lenzen kunnen kopen, maar die MB stelt me in staat om meteen te beginnen. Kost een paar centen, maar dan heb ik ook wat. Alleen de 15-30 is nog een vraagteken of die gaat werken.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Ik zie dat CameraNu de Sony A7 III vanaf 12 maart levert voor 2299,- en B&H in Amerika voor $ 1998,-

Qua TAX staat er: $0.00 Tax Collected Outside NY and NJ.

Dan is hij daar voor de lokale bevolking toch een stuk voordeliger dan hier?

Unidentified wijzigde deze reactie 28-02-2018 20:13 (28%)

• mphilipp
quote:
Unidentified schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:12:
Ik zie dat CameraNu de Sony A7 III vanaf 12 maart levert voor 2299,- en B&H in Amerika voor $ 1998,-
Dan is hij daar voor de lokale bevolking toch een stuk voordeliger dan hier?
Hangt ervan af hoe hoog de inflatie is en wat de gemiddelde salarissen zijn. De Russische Roebel is ook historisch laag en zeer voordelig voor ons als we er op vakantie gaan, maar voor Russen is het gewoon duur, want hun salarissen zijn niet omhoog gegaan.

• ^^0nMe
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:23

^^0nMe

Got Babana's?

quote:
Balance schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:27:
Het punt is vooral dat een Nikon D750 1800 kost en een Canon 6D Mark II 1900. Als je daar dan flink boven gaat zitten moet je ook echt wel meerwaarde bieden. De IBIS, EVF, 4K-video, 10fps en dual-card slots doen dit ook enigszins wel, maar je gaat echt weer een segment hoger zitten. Ik zou heel graag een sterke full-frame zien tussen de 1500 en 1800.
Ik heb de A7 III gewoon maar preordered bij Calumet, maar ik kom dan ook van een prehistorische mirrorless body vandaan (NEX-5R) waar ik inmiddels meer dan 10 jaar mee heb gedaan. Hoewel ik de prijs hier in Europa zo'n 200 euro te hoog vind, knalt mijn spaarvarkentje voor de FF-opvolger al zo'n beetje uitelkaar. :+ Nu ben ik in 1 klap bij met alle features.

Heb zolang moeten wachten omdat Sony in al haar wijsheid had besloten dat een touchscreen geen 'pro-feature' was en dit tot voor kort niet in een FF-body stopte. Achteraf gezien kwam dit wel goed uit, aangezien ik rustig heb kunnen ontdekken wat ik echt mis en nodig heb.

Ik schiet zo goed als alleen maar met analoge lenzen (heb vrijwel een complete Contax Zeiss line-up), en de enige native E-mount lens die ik heb is uitgerekend een Loxia 21. Een touch screen om op een specifieke plek in te zoomen en optimaal scherp te stellen is onmisbaar (ik gebruik focus peaking om snel te pre-focussen).

Daarnaast merk ik dat een AF-lens toch heel erg fijn kan zijn, met name bij drukke events of in het donker. Calumet heeft helaas de 24-105mm F4 niet op voorraad en ik twijfel zelf nog tussen de zoom of 1 lichtsterkere prime met AF, waarschijnlijk een 50mm of 35mm. Dus straks heb ik een camera met state-of-the-art AF systeem in huis en een kitlens van de NEX-5R. :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Kerstbom
quote:
mphilipp schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:27:
[...]

Inderdaad. Ik heb nu nog een Canon 5D (MkI) met een tasje mooie lichtsterke lenzen. Dat vervangen door native FE lenzen zou betekenen dat ik mijn motor moet verkopen... :+ Dan liever een metabone ertussen. Vooral door de komst van de A7 III zie ik de dood van mijn spaarvarken steeds dichterbij komen.

Ik heb nu dus dit:
  • Canon EF 50 f1.4
  • Canon EF 85 f1.8
  • Canon EF 24-105L F4 IS
  • Sigma EX 15-30 f3.5-4.5
  • Sigma EX 24-70mm f/2.8
Ik zou dan misschien na verloop van tijd andere lenzen kunnen kopen, maar die MB stelt me in staat om meteen te beginnen. Kost een paar centen, maar dan heb ik ook wat. Alleen de 15-30 is nog een vraagteken of die gaat werken.
Je huidige lenzen zijn average, op een 24MP camera gaan ze tegenvallen.
Is zeker geen nieuwe investering waard (metabones).
Ik begrijp dat je serieus tekort aan geld hebt? En dat je desondanks een nieuwe camera wil.

Dan kan ik je het volgende adviseren:
Koop een FF mirrorless die bij je budget past (1000-4500 euro).
Besteed geen geld aan een MB adapter.
Koop i.p.v. mb een Sony 50/1,8 of 85/1,8.
Behoud de Canon 5D voor je huidige lenzen.

• mphilipp
quote:
Kerstbom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:54:
[...]
Je huidige lenzen zijn average, op een 24MP camera gaan ze tegenvallen.
Heb jij dat zelf vastgesteld? Ik twijfel daar namelijk zeer sterk aan.
quote:
Ik begrijp dat je serieus tekort aan geld hebt? En dat je desondanks een nieuwe camera wil.
Ehhh? Ik heb geen inzage in mijn financien gegeven. Er is een verschil tussen iets kunnen betalen en willen betalen. Laten we het erop houden dat ik geen zin heb om meteen 6000 stuk te slaan om een nieuwe collectie lenzen te kopen.
quote:
Dan kan ik je het volgende adviseren:
Ik zit niet zo op advies te wachten. Al sinds de introductie ben ik van die Sony A7 gecharmeerd, alleen was de eerste uitvoering veel te traag wat AF betreft. MkII was al beter, maar ik hikte (zoals iedereen met een uitgebreide set spullen van een ander merk) tegen de overgang aan. Toen ik hoorde van die Metabones zag ik mogelijkheden om op zijn minst die investering uit te smeren. Heeft ook met prioriteiten te maken. Ik ga geen andere mirrorless kopen; als het een andere wordt, wordt het dit. En of die lenzen dan tegenvallen merk ik zelf wel. Ik heb vaker discussies gevoerd over de vermeende kwaliteit van spullen en steeds komt het neer op het blindstaren op de cijfertjes van DxO oid. Zolang er mensen zijn die FD lenzen op hun camera prikken en daar blij mee zijn, denk ik niet dat bv die 85mm tegen zal gaan vallen. Dat ding is zo scherp dat je er bijna een wapenvergunning voor nodig hebt...

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:03

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

@mphilipp En toch vind ik dat hij geen rare dingen zegt. Je set lenzen vind ik ook niet zo bijzonder en een metabones adapter komt ook niet zonder nadelen (tragere AF, hunting, slechter in de hoeken etc). Een adapter is wat mij betreft een noodoplossing, om bijvoorbeeld een 17mm T-S lens van Canon toch te kunnen gebruiken, maar de lenzen die jij hebt zijn ook wat mij betreft niet zo bijzonder dat je ze perse mee zou moeten nemen naar Sony.

Ik zou alles wat je hebt liever verkopen en dan met een kleinere set van Sony beginnen, als je er zeker van bent dat je uiteindelijk naar het sony platform over wilt. Je doet dan wel boos over dat anderen je beurs krap vinden en voelt je aangevallen, maar je begint zelf over het verkopen van je motor, om een andere hobby te financieren...dus die opmerking heb je zelf het voorschot voor gegeven.

Je wilt graag een mooie Sony set, maar wilt er niet het geld voor uitgeven. Daardoor heb je zelf bedacht dat je die tussenperiode (vanwege financin) wilt overbruggen met een metabones adapter en avarage lenzen van Canon. En hier krijg je, terecht wat mij betreft, de tip om dat niet te doen.
De voordelen van die mooie Sony doe je gewoon grotendeels teniet, omdat je het geld niet wilt uitgeven om het goed te doen.

Je hebt nu een redelijk aantal lenzen, maar heb je ze allemaal nodig? Ik zou ofwel meteen flink geld neerleggen en de overstap goed doen, ofwel beginnen met een kleinere set van Sony en accepteren dat je (tijdelijk) even niet alle lenzen tot je beschikking hebt.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• mphilipp
quote:
Nomad schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:07:
Ik zou alles wat je hebt liever verkopen en dan met een kleinere set van Sony beginnen, als je er zeker van bent dat je uiteindelijk naar het sony platform over wilt. Je doet dan wel boos over dat anderen je beurs krap vinden en voelt je aangevallen, maar je begint zelf over het verkopen van je motor, om een andere hobby te financieren...dus die opmerking heb je zelf het voorschot voor gegeven.
Zo jammer dat hier altijd op elke slak zout gelegd wordt. Ik noemde mijn motor verkopen meer als grap. Ik zei ook al in mijn reactie dat het niet zo zeer gaat om niet kunnen betalen, maar om willen. Gewoon geen zin om dat te doen. En die set lenzen, ook al vinden jullie die matig (hoezo? waar baseren jullie dat op?) hebben mij altijd zeer goed bevallen. Dus ja, waarom ze nou ineens niet zouden voldoen op een andere camera is mij onduidelijk. Als ik reviews lees waar men gewoon wl hele snelle AF krijgt van die lenzen met de MB erop, dan ben ik benieuwd waar dan de kritiek vandaan komt.
En als ik merk dat het toch niet zo'n succes is, kan ik alsnog de boel verkopen. Overigens overweeg ik nog om met de body een goede walk-around lens te kopen als startpunt. Mijn plannen zijn alles behalve concreet en ik ben nog lang niet met mijn centjes onderweg naar de winkel...

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat mphilipp toch een punt heeft. Ik heb ook besloten de overstap maken naar Sony, maar mijn huidige Canon lenzen (zie signature) zijn gewoon erg goed. Wat ik ook al in het andere sony topic schreef zijn de Sony equivalenten van de 16-35 en 70-200 optisch niet echt beter dan Canon.
Canon 16-35/4L = 969 euro nieuw
Sony 16-35/4 ZA OSS = 1239 nieuw

Canon 70-200/2.8L II IS nieuw = 2000 euro nieuw
Sony 70-200 GM nieuw = 2700 euro nieuw.

Dat we moeten accepteren dat we nou eenmaal wat komen toe te leggen op de overstap dat is het probleem niet, maar de verschillen tussen de Canon en sonyobjectieven zijn prijsmatig gezien zo groot en optisch gezien niet echt beter, dat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden om deze 2 lenzen te verkopen (2e handsprijs) en dan de Sony equivalenten ga kopen voor erg veel geld meer.
Dan lijkt een metabones of MC-11 toch even een goeie "investering" om je canon lenzen te kunnen blijven gebruiken en ook daadwerkelijk de overstap te maken, in plaats van een "big bang" overstap die financieel gewoon niet haalbaar is voor iedereen.

Voor de 16-35 van canon krijg ik nog 750 euro voor, voor mijn 70-200 misschien 1600 of 1500. Voor die 2250 euro krijg ik gewoon geen 70-200 van Sony voor, ook niet 2e hands. Terug gaan naar de f/4 G-versie en dan een 16mm prime erbij te kopen (sony native mount) vind ik gewoon geen optie, dan ga ik er gewoon echt op achteruit en daartoe ben ik niet bereid (waarmee ik ook accepteer dat ik nog niet kan overstappen :P)

Dus het is toch echt voor ieder persoonlijk wat ie bereid is om te doen. Dus alles verkopen en meteen een smak geld neer te leggen om het in 1x goed te doen vind ik het in ieder geval niet waard.

• mphilipp
quote:
Deathchant schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:04:
Dat we moeten accepteren dat we nou eenmaal wat komen toe te leggen op de overstap dat is het probleem niet, maar de verschillen tussen de Canon en sonyobjectieven zijn prijsmatig gezien zo groot en optisch gezien niet echt beter, dat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden om deze 2 lenzen te verkopen (2e handsprijs) en dan de Sony equivalenten ga kopen voor erg veel geld meer.
Word!
Overstappen naar een ander merk doet sowieso pijn. Door die MB krijg je de kans om de pijn wat te verzachten, en de overstap geleidelijker te maken. Daarom vind ik het jammer dat men hier nu lijkt te denken dat ik een of andere sloeber ben die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Dat is niet het geval. Ook wordt ik doodziek van die forumridders die de hele dag zitten te geilen op DxO cijfertjes en de realiteit uit het oog verliezen. Dat is eigenlijk de reden dat ik al lang geleden ben gestopt met fotografieforums. De oeverloze lensdiscussies over vermeende verschillen tussen Canon en Sigma lenzen. In de praktijk blijken die verschillen zeer mee te vallen. Ik heb indertijd zelfs nog een lens meet georganiseerd om iedereen zelf te laten ondervinden wat nu extact de verschillen zijn tussen een Sigma en een Canon (L) lens. Tuurlijk is die L beter en de AF sneller, maar is dat verschil zodanig dat je 1000 meer moet betalen? Die overweging moet je zelf maken. Als je er je brood mee verdient is het een nobrainer.
En wat lenskwaliteit betreft kijk ik uiteraard ook naar reviews en een enkel keer naar wat DxO zegt, maar ik staar me er niet blind op. Die cijferstjes zeggen niet alles. Meetbaar wil niet zeggen merkbaar. Op de forums wordt het meestal een discussie zoals in de hifi wereld. De platina speakerkabel is het beste want het metertjes zegt dat.... :X

Ik ben niet dom, geen sloeber en heb best wat ervaring met plaatjes maken. En ik ben ook lekker eigenwijs en dat is me tot nu toe niet tegengevallen :+ Ik ga kijken waar het schip uiteindelijk strandt. Zoals gezegd is de definitieve beslissing nog niet genomen.

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:51

KL643

La vita Bella!

Voordeel is dat volgens mij de MB en de MC-11 beter lijken te werken op de A7rIII, A9 en waarschijnlijk ook op de A7III

https://www.flickr.com/photos/from-reinier/

quote:
mphilipp schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:29:
[...]

Word!
Overstappen naar een ander merk doet sowieso pijn. Door die MB krijg je de kans om de pijn wat te verzachten, en de overstap geleidelijker te maken. Daarom vind ik het jammer dat men hier nu lijkt te denken dat ik een of andere sloeber ben die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Dat is niet het geval. Ook wordt ik doodziek van die forumridders die de hele dag zitten te geilen op DxO cijfertjes en de realiteit uit het oog verliezen. Dat is eigenlijk de reden dat ik al lang geleden ben gestopt met fotografieforums. De oeverloze lensdiscussies over vermeende verschillen tussen Canon en Sigma lenzen. In de praktijk blijken die verschillen zeer mee te vallen. Ik heb indertijd zelfs nog een lens meet georganiseerd om iedereen zelf te laten ondervinden wat nu extact de verschillen zijn tussen een Sigma en een Canon (L) lens. Tuurlijk is die L beter en de AF sneller, maar is dat verschil zodanig dat je 1000 meer moet betalen? Die overweging moet je zelf maken. Als je er je brood mee verdient is het een nobrainer.
En wat lenskwaliteit betreft kijk ik uiteraard ook naar reviews en een enkel keer naar wat DxO zegt, maar ik staar me er niet blind op. Die cijferstjes zeggen niet alles. Meetbaar wil niet zeggen merkbaar. Op de forums wordt het meestal een discussie zoals in de hifi wereld. De platina speakerkabel is het beste want het metertjes zegt dat.... :X

Ik ben niet dom, geen sloeber en heb best wat ervaring met plaatjes maken. En ik ben ook lekker eigenwijs en dat is me tot nu toe niet tegengevallen :+ Ik ga kijken waar het schip uiteindelijk strandt. Zoals gezegd is de definitieve beslissing nog niet genomen.
Als je tevreden bent met je lenzen en je wil een nieuwe body, dan doe je dat. Simpel. Geen discussie nodig....

Zeiss 21mm f/2.8

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:04

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
mphilipp schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:17:
[...]

Ik zit niet zo op advies te wachten. [...]
Zoals UC zegt, wat doe je dan hier? :/
quote:
[...]

We zien je wel in het Show hier je nieuwe en oude apparatuur. topic ;)

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
[...]

Overstappen naar een ander merk doet sowieso pijn. Door die MB krijg je de kans om de pijn wat te verzachten, en de overstap geleidelijker te maken. Daarom vind ik het jammer dat men hier nu lijkt te denken dat ik een of andere sloeber ben die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Dat is niet het geval.
Ja die beredenatie heb ik ook. Dan kan ik tenminste overstappen op Sony, maar dan (lang tijdelijk) op dezelfde lenzen blijven. Dan heb ik ook wat ademruimte om verder te sparen voor de wat duurdere Sony native lenzen. Als ik alles in een big bang moet doen dan kan ik pas overstappen als de A7R5 er is ;)

Ja ik weet, met MB en Canon lenzen profiteer ik niet helemaal van de compactheid, en ja, native lenzen zullen altijd beter zijn voor (eye)AF, maar je kunt iig de overstap maken. Dat zie ik dan als overstap fase 2 ;)

Deathchant wijzigde deze reactie 01-03-2018 15:37 (4%)

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:
mphilipp schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Zo jammer dat hier altijd op elke slak zout gelegd wordt. Ik noemde mijn motor verkopen meer als grap. Ik zei ook al in mijn reactie dat het niet zo zeer gaat om niet kunnen betalen, maar om willen. Gewoon geen zin om dat te doen. En die set lenzen, ook al vinden jullie die matig (hoezo? waar baseren jullie dat op?) hebben mij altijd zeer goed bevallen. Dus ja, waarom ze nou ineens niet zouden voldoen op een andere camera is mij onduidelijk. Als ik reviews lees waar men gewoon wl hele snelle AF krijgt van die lenzen met de MB erop, dan ben ik benieuwd waar dan de kritiek vandaan komt.
En als ik merk dat het toch niet zo'n succes is, kan ik alsnog de boel verkopen. Overigens overweeg ik nog om met de body een goede walk-around lens te kopen als startpunt. Mijn plannen zijn alles behalve concreet en ik ben nog lang niet met mijn centjes onderweg naar de winkel...
Ach lekker laten gaan.
Als die lenzen jou bevallen, gewoon op je (toekomstige) Sony zetten en genieten van de mooie plaatjes die je maakt. In de praktijk kunnen meer dan 95% van de forum miepers niet eens aan de foto zien met welke lens het is gemaakt. Daarnaast is de verachting dat de AF op Canon lenzen wel snor zit met de A7III, aangezien het focussysteem in de basis op dezelfde techniek als de A7RIII is gebaseerd. En die doet het wonderbaarlijk goed kan ik je vertellen vanuit eigen ervaring.
Ik heb al wat langer 7 serie camera's (Toen de A7 uitkwam meteen gekocht voor erbij), en ben nu bezig om mijn 1 na laatste lens te vervangen voor een native, en ben dus ook langzaam overgestapt. Niets raars aan, gewoon doen. Intussen ook wat Legacy Minolta gear erbij uit de jaren 80, prachtig mooi spul _/-\o_

Sony A7 | Sony A7R III

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
quote:
Mud.Starrr schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:09:
[...]aangezien het focussysteem in de basis op dezelfde techniek als de A7RIII is gebaseerd. En die doet het wonderbaarlijk goed kan ik je vertellen vanuit eigen ervaring.
Bedoel je daarmee ervaring met canon glas op een sigma of MB adapter? Of met de native en minolta glas?

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:
RobertJRB schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Bedoel je daarmee ervaring met canon glas op een sigma of MB adapter? Of met de native en minolta glas?
Canon met MB adapter, dat werkt gewoon goed qua focus op de nieuwe generatie camera's.
Bij de II serie was dit nog niet altijd betrouwbaar en zeker niet altijd snel, maar bij de III/9 is dat wel anders, hoewel de A7III zich nog moet bewijzen, maar als je de ervaringen op youtube ziet loopt dat wel los.
Er zijn wel wat andere dingetjes, zoals wat onscherpte in de hoeken, en wat problemen met groothoek, maar die problemen vallen relatief mee.

Minoltaglas op adapter werkt trouwens minder mooi dan Canon, hoewel dat in het begin andersom was(behalve SSM objectieven op de LEAE3, dat werkt wel top, maar er zijn niet veel A mount SSM lenzen), dit omdat je alleen de LEAE4 kunt gebruiken voor screwdrive focus (non SSM), en die voegt ook een eigen focus systeem incl. SLT spiegel toe.
In het begin handig omdat de focus van de originele A7 rete traag is en je zo dus snelle focus van de A900 kreeg. Maar nu erg jammer dat dit de enige optie is want dat is intussen een achterhaald focus systeem van 4+ jaar oud. Nog steeds super snel, maar als je eenmaal eyefocus en behoorlijk goede tracking gewend bent is het een beetje jammer.
Maar ik had nog wat oud Pro Minolta spul liggen, en dat kan ik wel mooi gebruiken nu, ik zou alleen graag een kruising tussen de LEAE3 en 4 willen, met screwdrive motor maar zonder spiegel zodat ik het focussysteem van mijn A7R III kan gebruiken. Maar omdat dat natuurlijk nooit meer komt staat nu mijn 80-200 G in de verkoop en wil ik de E mount 70-200 F/2.8 of de 100-400 GM kopen.
De 17-35 gebruik ik zelden om mensen te fotograferen of voor snel bewegende dingen, dus daarop heb ik geen tracking nodig en mis ik het totaal niet. Dus die blijft.

Met SSM lenzen werkt het natuurlijk wel fantastisch, focus systeem van de nieuwe camera werkt 100%, en geen glas of spiegels ertussen, bijna zoals een native lens dus, behalve dat je dat ding ertussen moet klikken.

Edit: Canon 135mm en 24-70 gebruikt op metabone, en dat werkt beide prima.

Edit2: meer info toegevoegd

Mud.Starrr wijzigde deze reactie 02-03-2018 12:09 (36%)

Sony A7 | Sony A7R III

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:00
Pfoe, de nieuwe A7III is wel heel tempting om onze A7R te gaan inruilen. We kunnen niet goed wennen aan het AF systeem op de A7R, die niet snel genoeg werkt en heel veel foto's daarom out of focus zijn, zeker bij foto's waar je snel moet reageren wil hij het nogal vaak mis hebben.

Ik zie dat de Panorama functie verdwenen is, dat is wel jammer. Minder mega pixels lijkt met ook geen groot issue omdat we geen prints maken voor aan de muur. Iemand goede ervaring ergens met inruil of is het beter om op marktplaats te verkopen?

>> Signature?

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-05 16:08
quote:
ChiLLeR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:26:
Pfoe, de nieuwe A7III is wel heel tempting om onze A7R te gaan inruilen. We kunnen niet goed wennen aan het AF systeem op de A7R, die niet snel genoeg werkt en heel veel foto's daarom out of focus zijn, zeker bij foto's waar je snel moet reageren wil hij het nogal vaak mis hebben.

Ik zie dat de Panorama functie verdwenen is, dat is wel jammer. Minder mega pixels lijkt met ook geen groot issue omdat we geen prints maken voor aan de muur. Iemand goede ervaring ergens met inruil of is het beter om op marktplaats te verkopen?
Ik heb de A7R gehad en ik vond de AF echt een groot verschil toen ik de a7RII kocht. A7R is een prima landschap camera, maar zodra AF belangrijk wordt blijft hij 'langzaam'.

Als MP geen issue zijn dan heeft de A7III hele mooie kenmerken. Ik denk dat dit de echte knockout kan zijn voor Canon (en mindere mate Nikon).

Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
quote:
Dat klinkt goed. Ben benieuwd hoe de lange tele's het doen. Laatste wat ik hoorde (vlak na intro van de A9) was dat de langere (500/5, 400/4, 600/4) tele's toch nog steeds moeite hadden.
En dat is juist het spul samen met de TSE's dat canon glas interessant maakt.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChiLLeR
quote:
Bean77 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Ik heb de A7R gehad en ik vond de AF echt een groot verschil toen ik de a7RII kocht. A7R is een prima landschap camera, maar zodra AF belangrijk wordt blijft hij 'langzaam'.

Als MP geen issue zijn dan heeft de A7III hele mooie kenmerken. Ik denk dat dit de echte knockout kan zijn voor Canon (en mindere mate Nikon).
Klopt, van de zomer in Yellowstone merk je het focussen op bewegelijk wild dat het erg lastig is om goed te krijgen. Landschappen gaan prima! Goed om te horen dat je het met de a7RII al een groot verschil vond.

>> Signature?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik ook lees en zie in youtube filmpjes is dat de A7 III en de A7R III echt gehakt maakt van de A7R II qua autofocus accuracy en snelheid.
Belooft wat! Ik wacht de eerste reviews van die A7 III af. Ik moet nog ff uitzoeken waarom ik uberhaupt een A7R III zou willen als de A7 III al bijna een A7R III is. Er zijn al wat side by side filmpjes die laten zien dat de ISO6400 en ISO 12800 beter uitzien op de A7 III qua ruis dan de A7R III ,en ze claimen ook 15 stops DR. 1200 euro verschil tussen die 2 is wel veel, en ik weet nu nog niet wat die prijs rechtvaardigt.

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Deathchant De verschillen zijn voor mij te klein om voor de A7RIII te gaan ipv de A7III

* 24MP is meer dan genoeg voor mij.
* Ik schiet voornamelijk tethered in de studio, dus een iets betere EVF hoeft ook niet.
* Een slot op het draaiwiel heb ik niet nodig.

Waar ik meerwaarde aan hecht zijn:

* Betere AF op de A7III
* Betere accu duur op de A7III met dezelfde accu.

Loopt ook een heel draadje over op DPreview
https://www.dpreview.com/forums/thread/4259626

Unidentified wijzigde deze reactie 02-03-2018 16:06 (11%)

• Bean77
quote:
ChiLLeR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Klopt, van de zomer in Yellowstone merk je het focussen op bewegelijk wild dat het erg lastig is om goed te krijgen. Landschappen gaan prima! Goed om te horen dat je het met de a7RII al een groot verschil vond.
Herkenbaar verhaal. Als dedicated landschap camera is het wel een optie, maar met AF wordt het minder.
A7RII ging voor mij een wereld voor mij open. Zeker met eye-af, wat echt epic is.
A7RIII is wel 1200 meer dan de A7III, daar kan je weer een mooie lens voor kopen. Als je geen pixel peeper ben dan verwacht ik wel dat 24MP wel voldoende is. Ben je wel een pixel peeper dan is een a7RII of A&RIII een vanzelfsprekende keus.

Destijds heb ik mijn a7r verkocht en heb ik een fuji xt-1 gekocht. Veel betere AF, maar die 24MP waren voor mij echt killing (ben een pixel peeper). Toen de a7RII gekocht en nog steeds erg happy mee. De a7rIII vind ik het voor mezelf niet waard tov de A7RII, het biedt mij niks extra's. Misschien dat de a7riv ooit wel erg interessant kan worden.

Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Zie net dat onze eigen @adros ook al heeft mogen spelen met de A7III

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Unidentified schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:50:
@Deathchant De verschillen zijn voor mij te klein om voor de A7RIII te gaan ipv de A7III

* Ik schiet voornamelijk tethered in de studio, dus een iets betere EVF hoeft ook niet.

* Betere AF op de A7III

In dat threadje staat dat ook de A7 III geen low optical pass filter heeft...Lijkt me toch sterk aangezien dit volgens mij een specifiek R-dingetje is. Maar als dat het geval is, dan zie ik maar weinig business case voor een A7R III...

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:
RobertJRB schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Dat klinkt goed. Ben benieuwd hoe de lange tele's het doen. Laatste wat ik hoorde (vlak na intro van de A9) was dat de langere (500/5, 400/4, 600/4) tele's toch nog steeds moeite hadden.
En dat is juist het spul samen met de TSE's dat canon glas interessant maakt.
Geen ervaring mee, maar je mag je 400mm wel testen op mijn A7R III, alleen heb ik de metabone met de laatste canon lens mee verkocht. Dus moet je zelf wat regelen daarin.

Zelf doe ik niet veel met lange tele lenzen, stiekem gebruik ik mijn telelens zelden, en toch wil ik een nieuwe :+

Edit:
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:00:
Wat ik ook lees en zie in youtube filmpjes is dat de A7 III en de A7R III echt gehakt maakt van de A7R II qua autofocus accuracy en snelheid.
Belooft wat! Ik wacht de eerste reviews van die A7 III af. Ik moet nog ff uitzoeken waarom ik uberhaupt een A7R III zou willen als de A7 III al bijna een A7R III is. Er zijn al wat side by side filmpjes die laten zien dat de ISO6400 en ISO 12800 beter uitzien op de A7 III qua ruis dan de A7R III ,en ze claimen ook 15 stops DR. 1200 euro verschil tussen die 2 is wel veel, en ik weet nu nog niet wat die prijs rechtvaardigt.
De a7II / A7RII was dan ook wel snel in vergelijking met de I serie, maar echt snel was het ook weer niet te noemen. De stap van de II naar de III is groter dan van I naar II.
quote:
Unidentified schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:50:

* Betere AF op de A7III

Snap ik helemaal en had ik ook overwogen als ik niet al een A7R III had gekocht. Maar ik denk dat ik nu niet meer terug wil naar 24mp nu ik gewend ben aan die hoge resolutie.
Op 100% is de ISO ook wel beter op de A7III, maar op hetzelfde formaat is het maar weer afwachten, want met de kleinere pixels zie je de ruis amper.
ISO 10.000 is nog vrijwel ruisvrij op mijn 27" 4K scherm. En op print (A3) zie je er helemaal niets van.
Bizar als ik bedenk dat ik 10 jaar geleden met 6mp tot max ISO 400 kon zonder ruis, en dat 800 nog net bruikbaar was voor print of een groot scherm (zonder pixel peepen). Nu is dat 10.000 vrijwel ruisvrij en 25.000 nog behoorlijk bruikbaar op A3 formaat of voor een normaal beeldscherm (zelfs op mijn 4K 65inch tv!) _/-\o_ .

Mud.Starrr wijzigde deze reactie 02-03-2018 22:48 (62%)

Sony A7 | Sony A7R III

• Bean77
Heeft iemand hier ervaring met de Batis 135mm? Ik zie dat hij flink ik prijs is gezakt en maar het wel erg verleidelijk om hem te gaan kopen.
Hij is helaas wel 2.8, maar 2.0 heb ik eigenlijk op die mm ook niet nodig. Bovendien zal die ook flink zwaarder zijn dan de batis en dat terwijl ik liever een lichte setup heb.

@Mud.Starrr idem dito hier. Ik zou ook nooit meer terug willen naar 24mm.

Bean77 wijzigde deze reactie 03-03-2018 16:21 (11%)

• Kerstbom
quote:
Mud.Starrr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:32:
[...]
Minoltaglas op adapter werkt trouwens minder mooi dan Canon, hoewel dat in het begin andersom was(behalve SSM objectieven op de LEAE3, dat werkt wel top, maar er zijn niet veel A mount SSM lenzen), dit omdat je alleen de LEAE4 kunt gebruiken voor screwdrive focus (non SSM), en die voegt ook een eigen focus systeem incl. SLT spiegel toe.

Met SSM lenzen werkt het natuurlijk wel fantastisch, focus systeem van de nieuwe camera werkt 100%, en geen glas of spiegels ertussen, bijna zoals een native lens dus, behalve dat je dat ding ertussen moet klikken.
Er zijn nog best veel SSM lenzen als je de lijst even naloopt. Alle high-end lenzen zijn SSM.
Daarnaast zijn er de goedkopere SAM-lenzen met ingebouwde motor.
Die werken ook prima met de la-ea3 (en dus de geavanceerde AF van de mirrorless body).

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

.

Voor vragen en discussie m.b.t. objectieven kun je terecht in Het Sony Alpha objectieventopic v2016

Superdaantje wijzigde deze reactie 03-03-2018 22:49 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Zo, vandaag mijn Sony 35MM distagon verkocht, dus het geld voor de A7 III is er *O* *O* *O*

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

quote:
Kerstbom schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:25:
[...]

Er zijn nog best veel SSM lenzen als je de lijst even naloopt. Alle high-end lenzen zijn SSM.
Daarnaast zijn er de goedkopere SAM-lenzen met ingebouwde motor.
Die werken ook prima met de la-ea3 (en dus de geavanceerde AF van de mirrorless body).
Ik had het over Minolta lensen.
Sony heeft er inderdaad een redelijk aantal gemaakt, en SAM lensen geintroduceerd.

Sony A7 | Sony A7R III

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verschillen Sony A7R III en Sony A7 III:

A7R III:
+ hogere resolutie display en EVF en ook hogere refreshrate
+ Pixelshift (meer details)
+ Hogere resolutie sensor
+ Betere sealing body en gebruik metalen schroefjes (t.o.v. sommige plastic schroefjes van de A7 III)

A7 III:
+ betere (eye)AF en AF-spreading (693 punten) -> overgenomen van A9
+ iets betere lowlight performance
+ betere videoperformance (maar redelijk marginaal)

Ze delen dezelfde belangrijke dingen:
- De bodyergonomie
- Batterij
- IBIS
- Burst
- Dual slot kaartjes
- Geen optical low pass filter (Ik kan het nergens bij Sony zelf vinden, maar op fstoppers zeggen ze dat de A7 III het ook niet heeft)

42Mpix zie ik als landschapsfotograaf wel zitten moet ik eerlijk zeggen en ook die pixelshift. Maar het prijsverschil is 1100-1200 euro....Hetzelfde verschil als toen ik overstapte van de 40D -> 6D terwijl ik een 5D3 wilde....
Ik vind dit een behoorlijk groot verschil om de pluspunten van de A7RIII te rechtvaardigen op dit moment..Ik wacht de reviews van die A7 III af. Als dit prijsverschil niet kleiner wordt dan ben ik toch echt geneigd om die R te laten zitten.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

quote:
Deathchant schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:04:
Verschillen Sony A7R III en Sony A7 III:

42Mpix zie ik als landschapsfotograaf wel zitten moet ik eerlijk zeggen en ook die pixelshift. Maar het prijsverschil is 1100-1200 euro....Hetzelfde verschil als toen ik overstapte van de 40D -> 6D terwijl ik een 5D3 wilde....
Ik vind dit een behoorlijk groot verschil om de pluspunten van de A7RIII te rechtvaardigen op dit moment..Ik wacht de reviews van die A7 III af. Als dit prijsverschil niet kleiner wordt dan ben ik toch echt geneigd om die R te laten zitten.
Voor mij als landschaps- en straatfotograaf zou het keuzedilemma nu vooral gaan om de A7R II vs de A7 III gezien de prijzen waarvoor beiden beschikbaar zijn/komen in de nabije toekomst. En dan heel kort door de bocht dus de keuze uit:
  1. 42mp + oudere featureset en rond de 1700 voor een nieuwe grijs import/nette 2hands exemplaar
  2. 24mp + cutting edge featureset voor 2300.
En dan moet je wel wikken en wegen of je liever 42mp hebt of een 24mp met betere AF en alle nieuwe snufjes.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738
  • Laatst online: 15:45

sys64738

Press play on tape

@Deathchant en @^^0nMe Tja, als hobby landschapsfotograaf kun je toch eigenlijk niet om de A7R II heen. Het hangt er van af wat je ernaast nog schiet en of je die snellere AF en hogere burst rate nodig hebt.

Van de andere kant. Wat ga je met je platen doen? Van een scherpe 24MP foto kun je prima prints van 1 meter breed maken. Het is gewoon jammer dat de A7 III geen pixel shift heeft maar dan zouden zichzelf misschien wel heel erg in eigen (R) voet geschoten hebben.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

quote:
sys64738 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:23:
@Deathchant en @^^0nMe Tja, als hobby landschapsfotograaf kun je toch eigenlijk niet om de A7R II heen. Het hangt er van af wat je ernaast nog schiet en of je die snellere AF en hogere burst rate nodig hebt.

Van de andere kant. Wat ga je met je platen doen? Van een scherpe 24MP foto kun je prima prints van 1 meter breed maken. Het is gewoon jammer dat de A7 III geen pixel shift heeft maar dan zouden zichzelf misschien wel heel erg in eigen (R) voet geschoten hebben.
Ik merkte dat ik nauwelijks crop omdat ik voldoende tijd nam om precies mijn gewenste compositie te krijgen. Sowieso is dat er door de jaren heen ingeslepen door de 16mp van de NEX5R: je had ook niet veel speelruimte om te croppen, dus je moet ook meteen de goede prime pakken voor wat je in gedachten hebt.

En voor straatfotografie is de 42mp een loden last om achteraf door grote sets te bladeren en/of te bewerken.

D3-Monk

• ChiLLeR
Weet iemand of er winkels zijn die na de launch van de Sony A7 III aan intro kortingen doen? Met de pre-order krijg je nu gratis 5 jaar garantie maar dat zal vast vanuit Sony gegeven worden dus de winkel hoeft daar niets aan mee te betalen.
Denken jullie dat er korting ergens mogelijk is?

>> Signature?

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:26
Ik ga voor de A7 III, net toch maar de pre-order gedaan icm de 5 jarige verzekering. Ben heel benieuwd. Vooral de lowlight performance spreekt me erg aan. Nu nog opzoek naar een nieuwe set lenzen. Ik kom van een Canon 6D en als side camera nog een Panasonic G80.

Ik moet zeggen dat de Zeiss Batis lenzen me erg aanspreken, qua prijs ook nog best te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Pre Order voor de A7 III bij Camera Nu geplaatst. Verwachte leverdatum is 15 Maart i.p.v. 12 zoals eerder opgegeven op de website.

TIP, bestel ook de screen protector, voor 15,- het scherm van de vorige generaties was best kras gevoelig ;)

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:26
quote:
Unidentified schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:13:
Pre Order voor de A7 III bij Camera Nu geplaatst. Verwachte leverdatum is 15 Maart i.p.v. 12 zoals eerder opgegeven op de website.

TIP, bestel ook de screen protector, voor 15,- het scherm van de vorige generaties was best kras gevoelig ;)
Maart al? Kamera Express vertelden mij toch echt April.

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@cunodb Zie CameraNu https://www.cameranu.nl/n...a7-iii-systeemcamera-body

En het Batis glas is echt geweldig heb zelf de 18 en 85mm (gehad).

Unidentified wijzigde deze reactie 05-03-2018 12:40 (26%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Unidentified Congrats alvast :) Goeie keuze denk ik. Ben er zelf nog niet helemaal uit of ik de R wil of juist niet.
Schijnt dat die Batis 18 echt ragscherp is van hoek tot hoek als ik alle youtube filmpjes moet geloven. Lekker licht en AF. De 85 weet ik even niet, maar ook daar hoor ik niks slechts over. Had universal_creations die niet getest samen met de Sony FE, de Milvus en de Sigma?

Kep nog niet echt goeie voorbeeldfoto's van de 85 Batis gezien die ook die 3D-pop heeft.

Ik hoop dat ze wat meer spreading gaan doen met die Batis lenzen. Volgens mij zijn er nu de 18, 25, 85 en 135; 25 vind ik dan een gekke keuze, waarom geen 40 batis.
Ik wou ook wel dat ze, net als Canon, een 200mm lens hadden voor Sony mount. Dat zie je maar weinig trouwens.
Het is f de 70-200 f een 135 prime....Gek dat ze in de primes het niet opvullen tot 200mm.

Anywayz, ik ben benieuwd hoe die A7 III je gaat bevallen. Wat voor lenzen gebruik je allemaal?

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:55

Weakling

available in strong mint

Algemene A7 vraag: wat zijn de ervaringen met eender welke A7 voor mensen die met hun linkeroog door de EVF kijken, aangenomen dat die er zijn hier?

Ik ga het zelf ook nog wel testen in een winkel, maar ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren. Zit namelijk over de A7 III te denken en ben linkeroog dominant.

Weakling wijzigde deze reactie 05-03-2018 15:40 (4%)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• noobynater
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:23
Ook ik heb zeer veel interesse in de A7 III. Heb huidig de A6000 welke geweldig is bevallen in de afgelopen 3 jaar, maar wil al tijdje een upgrade. Zat eigenlijk te wachten op een nieuwe "high-end" APS-C body, maar FF is eigenlijk wel leuk. Moet dan wel aan allemaal nieuwe lenzen, maar rustig aan beginnen is geen probleem.

Hoop binnenkort een keer met een A7 III te kunnen spelen, kijken hoe de toch wat grotere footprint is in real life. Gebruik mijn camera vooral onderweg/op reis ed, daarom lijkt die nieuwe Tamron 28-75 f/2.8 mij geweldig! Het meest nuttige zoom bereik, zeer lichtsterk en lichtgewicht.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Weakling schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:38:
Algemene A7 vraag: wat zijn de ervaringen met eender welke A7 voor mensen die met hun linkeroog door de EVF kijken, aangenomen dat die er zijn hier?

Ik ga het zelf ook nog wel testen in een winkel, maar ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren. Zit namelijk over de A7 III te denken en ben linkeroog dominant.
Ik ben rechteroog dominant, maar toch kijk ik links door de zoeker. Ik moet zeggen dat ik met de Fuji X-T20 toch af en toe echt goed moet kijken; het lijkt namelijk alsof de EVF te dichtbij het oog is waardoor ik niet goed kan focussen met mijn oog. Ik ben ook benieuwd hoe dit is met een Sony.

• Who Am I?
  • Laatst online: 10:11
quote:
Weakling schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:38:

Heb je eerder problemen gehad bij camera's met je linker oog? Ik kijk ook altijd met mijn linker oog (links is een stuk beter dan rechts bij mij) en heb nooit ervaren dat dit een probleem kon zijn. Bij de A7II die ik heb gebruikt heb ik niets geks ervaren in ieder geval.

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Weakling

Weakling

available in strong mint

quote:
Who Am I? schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:11:
Heb je eerder problemen gehad bij camera's met je linker oog? Ik kijk ook altijd met mijn linker oog (links is een stuk beter dan rechts bij mij) en heb nooit ervaren dat dit een probleem kon zijn. Bij de A7II die ik heb gebruikt heb ik niets geks ervaren in ieder geval.
Heb op dit moment een A6500 en daar zit de EVF uiterst links, waardoor de camera nog redelijk te bedienen valt als ik er met links doorheen kijk. Mijn gezicht dekt niet de hele bediening af. Bij de A7 serie zit de EVF in het midden en ik had het idee dat dan mijn gezicht wel helemaal over de bediening heen zou vallen. Maar zo te lezen valt dat dus wel mee.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Deathchant De Batis 18 is inderdaad erg scherp, ik had mijn 16-35 er voor verkocht, maar achteraf spijt omdat ik toch de zoom miste, dus toen toch maar verkocht en terug naar de 16-35 ;)

De 85 was ook erg fijn en vooral licht, maar toen Sony met zijn eigen 85 kwam voor een zeer mooie prijs, waren de OSS, iets betere CA en Weather Sealing voor mij verwaarloosbaar, dus ook die is inmiddels vervangen.

Realiseer me net dat ik wel op zoek moet naar een nieuwe L Bracket aangezien die van de A7II niet meer past :( en die zijn voor de A7(R)III en A9 niet bepaald goedkoop te vinden. Heb nu een neewer van 15,- en dat ding is echt fantastisch, maar helaas niet voor de A7III beschikbaar, zit nu te kijken naar die van Gabale (soort van RRS kloon)

Unidentified wijzigde deze reactie 05-03-2018 19:18 (13%)

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Zelf nu gekozen voor een L Bracket van Sunwayfoto (PSL-A7RIII) deze via DX aangeschaft, aangezien deze nog niet in NL te vinden was. Kosten ongeveer 50,- euro toen.

De 85GM wel overwogen. Dan kijk ik waar ik deze voor zou gaan gebruiken. Hoofdzakelijk straatfotografie. En blijf ik toch liever bij de Batis 85. Formaat en gewicht en IQ is zeker niet slecht te noemen.

Superdaantje wijzigde deze reactie 05-03-2018 19:23 (38%)

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Superdaantje Die had ik ook gezien, maar irriteer me er aan dat hij niet full size is.

Het accu gedeelte is weggelaten, ter vergelijking met die van Gabale/RSS

Unidentified wijzigde deze reactie 05-03-2018 19:30 (15%)

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Klopt, maar enkel de RSS gevonden, maar prijs vind ik het persoonlijk niet waard. Zodoende uit gekomen bij deze. Dat deze de batterij grip niet afdekt mis ik niet. Tevens heb ik de L bracket er alleen opzitten op moment dat ik deze nodig denk te hebben.

Superdaantje wijzigde deze reactie 05-03-2018 19:29 (9%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm als ik dit filmpje bekijk (en met dit filmpje nog wel meerdere andere), snap ik niet waarom zoveel mensen huiverig zijn om met adapted lenzen te werken:
YouTube: The Sony A7iii will be the Reason Why Many Canon Shooters LEAVE Cano...

Die eye-AF daar, is toch fantastisch of niet dan? Gelijksoortige filmpjes kom ik ook tegen voor de A7R III.

@Superdaantje Je zegt "Formaat en gewicht en IQ is zeker niet slecht te noemen." Ik hoor hier ook niet echt in dat deze Batis echt d shizzle is om 't maar zo te zeggen ;) Die 85GM is toch wel echt een stuk zwaarder (820g vs 475g). Waarom overwoog je de 85GM dan, was dat vanwege de 1.4, want hij ontbreekt ook stabilisatie (heb je in-body, maar toch).
Ikzelf ben vaak op zoek naar 3d-pop en sublieme scherpte (ook in randen) dus ik wil me al een beetje voorlezen in welke lenzen zulk effect als mijn huidige zeiss lenzen kan produceren.

Deathchant wijzigde deze reactie 05-03-2018 20:48 (11%)

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:21
quote:
Deathchant schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:45:
Hmmm als ik dit filmpje bekijk (en met dit filmpje nog wel meerdere andere), snap ik niet waarom zoveel mensen huiverig zijn om met adapted lenzen te werken:
YouTube: The Sony A7iii will be the Reason Why Many Canon Shooters LEAVE Cano...

Die eye-AF daar, is toch fantastisch of niet dan? Gelijksoortige filmpjes kom ik ook tegen voor de A7R III.

@Superdaantje Je zegt "Formaat en gewicht en IQ is zeker niet slecht te noemen." Ik hoor hier ook niet echt in dat deze Batis echt d shizzle is om 't maar zo te zeggen ;) Die 85GM is toch wel echt een stuk zwaarder (820g vs 475g). Waarom overwoog je de 85GM dan, was dat vanwege de 1.4, want hij ontbreekt ook stabilisatie (heb je in-body, maar toch).
Ikzelf ben vaak op zoek naar 3d-pop en sublieme scherpte (ook in randen) dus ik wil me al een beetje voorlezen in welke lenzen zulk effect als mijn huidige zeiss lenzen kan produceren.
Ik kwam dit filmpje tegen.

YouTube: Mirrorless Adapters 2018 Update (Metabones, Sigma, Commlite)= hier zijn ze toch niet echt overtuigd.

Vraag me af waar ik de a7 iii het beste kan pre-orderen. Zag dat de sommige winkels meedoen met cashback sites camera tools(4%) en Cameranu (3,5%) maar wil eigenlijk pas betalen bij verzenden. Iemand nog een 3de optie? Coolblue zou ook nog kunnen maar daar geven ze de 5 jaar sony garantie er niet bij.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@verbraakje Waar zie je die CameraNu cashback van 3,5% ?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Dat is een vrij nieuw filmpje die ik nog niet gezien had. Bedankt voor het delen. Nou ja, ze zeggen iig dat het voor sports waarbij je veel continuous AF gebruikt niet echt geweldig is, maar voor stilleven en voor casual movements wel en dit was op de A7R III.

Dat filmpje wat ik postte was een canon 85/1.2L lens op een MC-11 adapter, maar misschien was het in dit filmpje dan casual movement. Maar het was ook een A7 III, en de eye-AF en continuous AF werkt schijnbaar beter op de A7 III t.o.v. A7R III (mede ook door een grotere afdekking van de sensor met AF-punten).
Het tracking/continuous AF zou ik dan vooral bij mijn Canon 70-200 nodig hebben en niet zo zeer bij mijn 16-35. Genoeg stof om over na te denken iig.

• verbraakje
quote:
Unidentified schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:52:
@verbraakje Waar zie je die CameraNu cashback van 3,5% ?
Heb verder geen idee of het werkt.
https://www.cashback.nl/cashback/cameranu-nl

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@verbraakje Heb CameraNu even een mailtje gestuurd, zou wel mooi zijn als dat in mindering wordt gebracht op mijn pre order;)

• verbraakje
quote:
Unidentified schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:11:
@verbraakje Heb CameraNu even een mailtje gestuurd, zou wel mooi zijn als dat in mindering wordt gebracht op mijn pre order;)
Laat dit even weten scheelt toch bijna 80 euro. (we blijven toch Nederlanders he!)

• Swagger
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de Sony A7 III nu ook in de bestelling staan. Nu nog een stel goede primes en een flitser uitzoeken en daarna lekker wachten op de Tamron 28-75 f/2.8, ben benieuwd naar wat voor een lens dat wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@verbraakje De cashback actie is niet van CameraNu hebben ze laten weten, en daarvoor in de plaats is nu de 5 jaar garantie actie.

@Swagger Qua flitsers kan ik de Godox TT685s, V860IIs en Godox AD200 aanraden. (Uiteraard afhankelijk van je budget en toepassing).

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Via sonyalpharumors, kwam ik de uitgebreide A7 III review tegen van @adros Zeer informatief en prachtige foto's zoals we van hem gewend zijn (uit ons koude kikkerlandje)

@Deathchant Wat me wel opvalt is dat Albert aan geeft dat er wel een Low Pass filter in zit, het blijft dus nog een beetje tegenstrijdig op dat gebied.

Unidentified wijzigde deze reactie 06-03-2018 20:21 (3%)

• Swagger
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:39
quote:
Unidentified schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:57:
@Swagger Qua flitsers kan ik de Godox TT685s, V860IIs en Godox AD200 aanraden. (Uiteraard afhankelijk van je budget en toepassing).
In totaal ligt het budget rond de 5000 ex. btw, maar dan moet ik met alles klaar zijn.
Sony A7 III
Sony 85mm f/1.8 (portret)
Sony Zeiss 55mm f/1.8 (portret)
Samyang 35mm f/3.5 (reis)
Tamron 28-75mm f/2.8 (all-round)

Als de Tamron lens tegen gaat vallen de Sony Zeiss 24-70 f/4.0 of de Sony G 24-105 f/4.0, deze heeft ook niet zo'n haast. Daar naast nog wat SD-kaartjes en een flitser dus. Voor het echte flitswerk worden de Elinchrom's uit de kast gehaald. Deze flitser wordt gebruikt op voor het snelle werk. Wat er over blijft gaat alvast richting een 2de A7 III. Ik zal wel even naar de Godox'en kijken.
quote:
Unidentified schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:20:
@Deathchant Wat me wel opvalt is dat Albert aan geeft dat er wel een Low Pass filter in zit, het blijft dus nog een beetje tegenstrijdig op dat gebied.
Ik lees ook tegenstrijdige verhalen, de ene review zegt van wel de ander van niet. Dit lees ik er over terug op de website van Sony zelf.
quote:
"Charge protection coating on optical filter and image sensor shift mechanism"
Ik neem aan dat die gewoon een AA-filter heeft.

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-06 10:51
Komt er geen kit met de 24-105? Fuji user hier, maar kom van Sony apsc en mis de zalige eyeaf dus denk eraan de a7iii te halen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Swagger @Unidentified
"Charge protection coating on optical filter and image sensor shift mechanism"

Dit staat ook bij de A7R III op de productspec page, dus ik vermoed dat dit iets anders is.

Heeft de A7 III niet gewoon een regelbaar AA filter door het trillen van de sensor? Dit hadden ze eerder geloof ik ook al, net zoals Pentax.
Edit: Dit zat in de RX1R II, maar werkt anders dan bij Pentax.

Universal Creations wijzigde deze reactie 06-03-2018 23:34 (18%)

Zeiss 21mm f/2.8

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat er een camera bestond die een truucje had om de afwezigheid van een AA filter na te bootsen...Maar inderdaad, we moeten even de reviews afwachten. Wellicht is er hier iemand aanwezig die bij Sony werkt om het te bevestigen?
Ik denk persoonlijk dat er gewoon een AA filter in zit hoor. Anders zouden ze hun A7R III toch echt uit de markt prijzen lijkt me; puur een hogere resolutie + refreshrate van EVF en LCD lijken me geen 1200 euro verschil uitmaken...

EDIT: ik vind de review van adros niet echt een uitgebreide review, maar wat ik er wel uit oppik is dat ik dus niet wist dat lightroom niet met de naamgeving/raw formaat om kan gaan en dat je daar dus een truucje voor moet toepassen. Wist ik geeneens. Hij is er overigens wel duidelijk in dat het zich hoofdzakelijk erom gaat of je die extra scherpte/resolutie nodig hebt als landschapsfotograaf. Ik wil graag 1 op 1 scherpte en een 90x120 xpozer moet dat ook hebben, maar volgens mij kom ik met 24mpix niet echt bedrogen uit. Dus ik moet goed gaan nadenken of ik wel bereid ben om die extra 1200 euro uit te geven voor een R III.

Deathchant wijzigde deze reactie 07-03-2018 11:40 (38%)

• Weakling

Weakling

available in strong mint

quote:
Deathchant schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:21:
EDIT: ik vind de review van adros niet echt een uitgebreide review, maar wat ik er wel uit oppik is dat ik dus niet wist dat lightroom niet met de naamgeving/raw formaat om kan gaan en dat je daar dus een truucje voor moet toepassen.
Da's altijd zo bij nieuwe camera's. Duurt altijd even voor er een Lightroom (Camera Raw) update is die een nieuwe camera wel ondersteund. Sony gaat niet voor elke camera een nieuw RAW formaat bedenken, dus kun je 'm trucen door een tag in de EXIF aan te passen en te laten denken dat het een oudere camera is.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:04

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
Weakling schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:41:
[...]

Da's altijd zo bij nieuwe camera's. Duurt altijd even voor er een Lightroom (Camera Raw) update is die een nieuwe camera wel ondersteund. Sony gaat niet voor elke camera een nieuw RAW formaat bedenken, dus kun je 'm trucen door een tag in de EXIF aan te passen en te laten denken dat het een oudere camera is.
Het gaat niet om het formaat maar om de rendering van de RAW en dus sensor specifieke tweaks (o.a. de response curve ook al hoort ie vrijwel lineair te zijn). Maar ik kan het mis hebben ;)

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Kerstbom
quote:
Swagger schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:55:
[...]

In totaal ligt het budget rond de 5000 ex. btw, maar dan moet ik met alles klaar zijn.
Sony A7 III
Sony 85mm f/1.8 (portret)
Sony Zeiss 55mm f/1.8 (portret)
55mm voor portret op FF is een foutje?
Het is gebruikelijk een langere lens te kiezen, er is de 100mm STF en diverse andere.
(105mm Sigma en 135mm Zeiss)

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:29
quote:
Kerstbom schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
[...]

55mm voor portret op FF is een foutje?
Het is gebruikelijk een langere lens te kiezen, er is de 100mm STF en diverse andere.
(105mm Sigma en 135mm Zeiss)
Dat heeft meer met eigen smaak te maken. Ik zou zeggen why not?

Een eigen hieronder met Batis 25mm :9

Hamed wijzigde deze reactie 07-03-2018 20:37 (22%)

Sony A7II | Carl Zeiss Batis 25 & 85 | Sony Distagon T* Zeiss FE 35 | Sony FE 90
Voigtlnder 90 SL-II | 500PX

• Kerstbom
quote:
Hamed schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:31:
[...]

Dat heeft meer met eigen smaak te maken. Ik zou zeggen why not?

Een eigen hieronder met Batis 25mm :9

[afbeelding]
De mening van het model en de opdrachtgever zijn ook belangrijk.
Het heeft te maken met perspectief. Als je een korte lens gebruikt moet je dichterbij het onderwerp. Daardoor verandert het perspectief. Zaken die dichterbij zijn, worden dan relatief groot afgebeeld. Dus grote neus, grote handen en voeten. Je begrijpt nu waarom dit niet wordt gewaardeerd.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*