Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
Dan kopieer je de quotes niet mee, die staan er niet voor niets ;)

[ Voor 33% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-11-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 03:09
SidewalkSuper schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:06:
Dan kopieer je de quotes niet mee, die staan er niet voor niets ;)
Heb punt 1,2 en 3 gedaan. Maar vanaf punt 3 ("C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1) doet de laptop totaal niets. :? Zal vanavond wel doorgaan, want anders gooi ik mijn eigen laptop ook door het raam naar buiten. Nu gaat dat toch niet lukken, omdat ik al een uur mee bezig ben. :( Ja ik ben echt dom.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je het commando invoert hoeft ie ook niets te doen, dan is het commando gelukt of niet.
Dus dan gewoon door met #4

Je kan voor 3 ook dit doen:
- Start -> uitvoeren -> cmd
- In het nieuwe venster wat opent typ je dit volledig en druk je enter:
"C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

- Je ziet niks -> het commando is gelukt, je kan het scherm sluiten.
of Je ziet een foutmelding, mss heb je dan een 32 bit computer of iTunes op een andere locatie geïnstalleerd.

[ Voor 75% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SidewalkSuper schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:15:
Als je het commando invoert hoeft ie ook niets te doen, dan is het commando gelukt of niet.
Dus dan gewoon door met #4
Ah bedankt. Ga dus weer door. Ik denk dat we beter via dm verder kunnen gaan, want dit is storend voor medetweakers misschien.

Ben weer verder. Maar moet ik die shift + update vast blijven houden?

Update
Heb gedaan zoals het moest. Maar de 4G knop zit er nog. Heb opnieuw opgestart en nog steeds 4G knop :(

[ Voor 21% gewijzigd door pinokkia op 13-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, 1x shift vasthouden terwijl je update aanklikt en dan mag je de shift loslaten.
Daarna kies je de ipcc.

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-11-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:08

GNML

applebuyguide.com

Pat-Juh schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Ja, maar het was meer perongeluk, half augustus ging mijn 5 kapot (dankzij een kop koffie die de kat om gooide toen ik bij mijn vader op bezoek was). Na een maand wachten op een fatsoenlijke prijsopgaaf en nog eens 2 weken op de uitbetaling van de WA-verzekering heb ik zelf nog maar bijgelegd voor de 5s. Onder het motto van: "volgend jaar kan ik de 6 nemen met een duur abonnement maar ik wil sim-only en een half jaar naar het buitenland" heb ik besloten om de 5s te halen. Een paar bijkomstigheden zijn dat de camera nog beter is, de 4G banden veel uitgebreider zijn dus in meer landen met meer providers 4G dekking kan bieden en touch-id best makkelijk werkt.

Waarom upgraden:
Camera
Touch-ID
M7 (als je veel met sport of tracking apps werkt)
Betere 4G ondersteuning

Waarom niet:
Prijs
Meer van het zelfde

Als mijn 5 niet gesneuveld was had ik niet de 5s gehaald.
dit is voor mij, na 6 weken wachten op de verzekeraar ook het geval. Dit weekend wordt die eindelijk per post thuis bezorgd!

Had een 64 gb ga nu naar een 32gb 5s. Ik had ook de intentie om te wachten op de opvolger aangezien de upgrade eigenlijk te minimaal is. De 4g ondersteuning is leuk, alleen zit dit niet in mijn abonnement inbegrepen dus totaal zinloos binnen nederland (op dit moment).

verder heeft die leuke toevoegingen, slo-motion functie, dubbele flitser.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
SidewalkSuper schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:35:
Nee, 1x shift vasthouden terwijl je update aanklikt en dan mag je de shift loslaten.
Daarna kies je de ipcc.
Gedaan zoals je hierboven gepost heb. Maar helaas die rot 4G blijft staan.

Stappen gedaan:
PC (32bit): Start -> Uitvoeren ->cmd -> "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
PC (64bit): Start -> Uitvoeren ->cmd -> "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
PC: Shift + Update -> Selecteer de zojuist gedownloade ipcc die voor jou van toepassing is (KPN_NL_iPhone IPCC bestand 13kB staat tussen downloads map)
Opnieuw opgestart -> stomme 4G knop nog steeds

Update
Alles gedaan volgens de stappenplan. Maar helaas blijf de 4G knop ipv 3G :(

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 13-11-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn iPhone 5S, 64G, Gold ontvangen via de online Apple Store. Van te voren dacht ik nog het is altijd afwachten of er dode pixels in het display zitten. En ja hoor, er zat een dode pixel in het display. Gelijk teruggestuurd. Daarvoor is mij 899 te veel.

Verwijderd

Ik zit momenteel met de 4S en plan om de 5S aan te schaffen. Wat denken jullie, doen? Of is het niet echt de moeite?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:21:
Ik zit momenteel met de 4S en plan om de 5S aan te schaffen. Wat denken jullie, doen? Of is het niet echt de moeite?
Ik ben van een twee jaar oude 4S naar de 5S gegaan en sta echt versteld. De 5S is echt een enorm krachtige telefoon en ook al zijn er nu nog geen apps die volledig gebruik maken van die power; ook in dagelijks gebruik merk je het. Verder werkt Touch ID als een tierelier en 4G is ook echt een verademing. Tot slot: je krijgt een lichter en dunner toestel wat fijner in de hand ligt.

Wat mij betreft dus zeker de moeite waard :)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een 5s van Hi, echter heeft deze van backligt bleeding onderin in het scherm. Ik stoor mij niet aan maar stel ik wil garantie claimen, kan ik dat doen via de Apple Store op afspraak in Amsterdam? Via Hi gaat het weer eeuwen duren weet ik uit ervaring.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
magnifor schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:30:
Sinds gisteren heb ik een 5s van Hi, echter heeft deze van backligt bleeding onderin in het scherm. Ik stoor mij niet aan maar stel ik wil garantie claimen, kan ik dat doen via de Apple Store op afspraak in Amsterdam? Via Hi gaat het weer eeuwen duren weet ik uit ervaring.
Ik zou zeggen, bel de Apple Store gewoon, zijn doorgaans vrij meegaand en het eerste jaar heb je gewoon bij Apple. Het tweede jaar moet je bij de verkopende partij van je toestel aankloppen (volgens mij). Dit kost je misschien 5 minuten en je ontwijkt 2 weken gezeik.

[ Voor 5% gewijzigd door RickvN op 14-11-2013 09:46 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• magnifor
  • Niet online
RickvN schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:45:
[...]

Ik zou zeggen, bel de Apple Store gewoon, zijn doorgaans vrij meegaand en het eerste jaar heb je gewoon bij Apple. Het tweede jaar moet je bij de verkopende partij van je toestel aankloppen (volgens mij). Dit kost je misschien 5 minuten en je ontwijkt 2 weken gezeik.
Ik wacht sowieso een aantal maanden totdat het toestel fatsoenlijk leverbaar is en de kinderziektes zoals deze eruit zijn. :)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dat ik de inhoud (Notes) van afspraken kan zien op mijn Homescreen.

Hierin staat meestal een adres, er handig als je dat 1-2-3 kan zien.

Daarnaast kan ik nu afspraken van morgen niet zien behalve "U heeft afspraken voor morgen, de eerste is om 8.30" :?

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
magnifor schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:52:
[...]

Ik wacht sowieso een aantal maanden totdat het toestel fatsoenlijk leverbaar is en de kinderziektes zoals deze eruit zijn. :)
Bedoel je hardware of software? HW ziekten zullen ze binnen de eerste 2 maanden niet oplossen (productievoorraad) en SW kun je altijd patchen. Ik zie je punt dus niet helemaal.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• magnifor
  • Niet online
RobV schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:37:
[...]

Bedoel je hardware of software? HW ziekten zullen ze binnen de eerste 2 maanden niet oplossen (productievoorraad) en SW kun je altijd patchen. Ik zie je punt dus niet helemaal.
Mijn scherm heeft last van backlight bleeding onderin het scherm. Nu dacht ik ik over een aantal maanden (sowieso na oud en nieuw) naar de Apple Store te gaan. Dan neem ik aan dat het toestel fatsoenlijk te leveren is, dus ruim voorraad en dat er een betere batch is kwa hardware.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22
ik heb een loszittende power button (rammelt mee als trilstand aanstaat :) )en een rare brom wanneer ik via GSM netwerk bel ( Skype heeft het probleem niet. Ook applestore gebeld. Ze gaven aan dat de technische dienst wel wil kijken en dan evt omruilt danwel opstuurt aangezien het bij mij om een Vodafone toestel ging. wel moest ik een afspraak maken in de genius bar.
magnifor schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:30:

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37

KroeT

[...]

amsterdammertje schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:58:
ik heb een loszittende power button (rammelt mee als trilstand aanstaat :) )en een rare brom wanneer ik via GSM netwerk bel ( Skype heeft het probleem niet. Ook applestore gebeld. Ze gaven aan dat de technische dienst wel wil kijken en dan evt omruilt danwel opstuurt aangezien het bij mij om een Vodafone toestel ging. wel moest ik een afspraak maken in de genius bar.

[...]
Loszittende power buttons lijken ze allemaal wel te hebben. Die van mij iig wel, en ik hoor het bijzonder veel van anderen.

Peace is not simply the absence of war.

• magnifor
  • Niet online
Fuck it, ik maak een afspraak aan de geniusbar. Werk toch in Amsterdam.

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
KroeT schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:26:
[...]

Loszittende power buttons lijken ze allemaal wel te hebben. Die van mij iig wel, en ik hoor het bijzonder veel van anderen.
Ik heb het ook voor, niet echt veel aandacht aan gegeven maar denk dat ik toch maar eens ga bellen met apple voor een omwisseling.

Sturen ze dan eerst een nieuw toestel op en doe je de oude dan terug in dezelfde doos of hoe gaat dat bij apple? Ik ben eigenlijk niet van plan om 2 weken zonder iphone te zitten. :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Wat is precies een "loszittende powerbutton" dan? Ik kan hem een beetje horizontaal bewegen in zijn gat in de behuizing. Dit stoort me echter niet echt. Hij zit niet zo strak vast als de volume knoppen iig. Bedoelen jullie dit?

PSN: Sluuz

• glennvho
Sluuz schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:59:
Wat is precies een "loszittende powerbutton" dan? Ik kan hem een beetje horizontaal bewegen in zijn gat in de behuizing. Dit stoort me echter niet echt. Hij zit niet zo strak vast als de volume knoppen iig. Bedoelen jullie dit?
Dit bedoelen we. En als de trilfunctie aanslaat hoor je het wel dat hij loszit, dit vind ik wel storend eigenlijk aan een telefoon van € 800.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb al twee keer een 5s met een trillende powerbutton omgeruild en het lijkt erop dat ze het allemaal hebben, aangezien de derde het ook heeft, die rammelde de eerste dag minder, maar daarna doet deze het ook.

Erg storend, maar nu ben ik wel klaar met omruilen...

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

SidewalkSuper schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:40:
Je kan de 3G toggle misschien wel terug krijgen afhankelijk van je provider.
[iOS 7] Geen 3G switch, alleen 4G switcher?
_O_

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sluuz schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:59:
Het is gewoon anders dan bij de vorige modellen, daar zat ie strakker vast. En bij een telefoon van €800 gaan mensen over elk dingetje zeuren :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de 5S nu ook een paar dagen maar vind de homebutton nog steeds vaag. Je hoort al een soort van klikje voordat je de button echt ingedrukt hebt. Dus als je hem daadwerkelijk indrukt hoor je bij wijze van spreken 2 klikjes. (net of die aan de zijkanten even blijft hangen).

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Daar hebben mijn zwager en ik geen last van..

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Weet iemand toevallig waar ik een soort van adapter/houder kan vinden die past op een tomtom mount voor in de auto? (klik)

Ik heb namelijk al zo'n mount aan mijn ventilatierooster hangen en zou graag mijn iPhone in een houder daarop plaatsen.

• jelle.
glennvho schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:57:
Sturen ze dan eerst een nieuw toestel op en doe je de oude dan terug in dezelfde doos of hoe gaat dat bij apple? Ik ben eigenlijk niet van plan om 2 weken zonder iphone te zitten. :)
Ik heb 2 jaar geleden mijn 4S omgeruild vanwege een scheven home button en dat ging als volgt: na Apple gebeld te hebben kreeg ik een bevestiging van een nieuwe bestelling. Ondanks dat levertijd toen nog 2-3 weken was, kreeg mijn levering (schijnbaar) voorrang en had ik een kleine week later een nieuwe iPhone in huis, gewoon als reguliere order. In diezelfde week werd ik gebeld door de vervoerder om een afspraak te maken voor het ophalen van de defecte iPhone. Ik kon gewoon aangeven wanneer ik graag wilde dat ze langskwamen, dus heb uiteindelijk niet zonder telefoon hoeven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:05:
Ik heb de 5S nu ook een paar dagen maar vind de homebutton nog steeds vaag. Je hoort al een soort van klikje voordat je de button echt ingedrukt hebt. Dus als je hem daadwerkelijk indrukt hoor je bij wijze van spreken 2 klikjes. (net of die aan de zijkanten even blijft hangen).
Ook hetzelfde gevonden op YouTube. Is dit toevallig of hebben meer mensen dit? Gast had met een omruil exemplaar weer hetzelfde..
My iPhone 5 has started making a click sound when you put just a little pressure on it. I am not actually pressing the button in completely (with the exception of the two times the screen lights up). Very annoying - had it replaced once today, but still making the noise. Girlfriend's iPhone 5 does not make the noise and it was identified by Apple as abnormal. Taking it back tomorrow to get it addressed again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Executor16 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:15:
[...]

Ook hetzelfde gevonden op YouTube. Is dit toevallig of hebben meer mensen dit? Gast had met een omruil exemplaar weer hetzelfde..

[...]

[video]
Ja dat heb ik ook met mijn iPhone 5S en mijn iPhone 5. Ga me er geen drukte overmaken. Vind pixelfouten veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
pinokkia schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:19:
[...]

Ja dat heb ik ook met mijn iPhone 5S en mijn iPhone 5. Ga me er geen drukte overmaken. Vind pixelfouten veel erger.
Ja, daar heb je gelijk in maar met mijn iPhone 5 heb ik het niet, dus voelt het ineens zo "raar" aan. Misschien is het gewoon wennen, want heb voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb momenteel een (Google) Samsung Galaxy Nexus en ik vindt 't weer eens tijd om een nieuwe telefoon te bemachtigen. De voorgaande jaren ben ik nooit echt fan geweest van de Iphone, maar ik kan niet ontkennen dat de Iphone 5s op dit moment de beste telefoon is die aan (bijna) al mijn wensen voldoet.

Er is echter één "maar".. Ik gebruik mijn agenda op de telefoon veelvuldig. Op mijn galaxy nexus heb ik hiervoor een widget waarbij ik alle afspraken voor de komende 2 weken kan bekijken in één oogopslag.

Nu weet ik dat de Iphone geen widgets heeft, en dat ik in het zien van mijn afspraken een compromis zal moeten maken. De Iphone heeft in z'n dropdown-menu de mogelijkheid om de afspraken van vandaag te bekijken evenals de mededeling dat je afspraken hebt voor de volgende dag. Dat is helaas de enige informatie die getoond wordt.

Zijn er voor de Iphone goede apps (zo ja welke), die mij met een kleine moeite een overzicht kunnen geven van mijn afspraken in de aankomende 3 dagen o.i.d.? Hiermee bedoel ik dat ik in één oogopslag kan zien om welke datum/tijd/afspraak het gaat, en niet dat ik per afspraak moet klikken om de details te zien?

Voor de rest ziet het er allemaal veel belovend uit. Al zal ik waarschijnlijk even moeten wennen aan een iets kleiner scherm.

Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen wat betreft de agenda :).

Alvast bedankt,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heb je hier iets aan, noemen ze zeven alternatieven met linkjes:
http://www.iphoneclub.nl/...populair-na-ios-7-update/

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is de gewone app niet genoeg? Je kunt een mooi overzicht krijgen door te 'zoeken', maar geen zoekterm in te vullen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SICBNtyJXtGPFzCwYmu7Qc31/full.jpg

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor beide reacties!

de "zoekfunctie" was bij mij nog niet bekend, Ik las het net inderdaad op de website die "BeQuietAndDrive" gaf! Daarnaast ben ik blij dat er genoeg goede alternatieven zijn mocht de originele agenda niet geheel aan de wensen voldoen.

Wat mij betreft voldoet de Iphone nu aan al mijn eisen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat de rear side camera nogal slecht presteert tijdens filmen als het wat donkerder is, schakel ik naar de front side camera dan is het een stuk helderder. Alsof de sluitertijd te hoog staat tijdens het filmen... Foto's zijn prima.

Mis ik ergens een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 01:55

OMX2000

By any means necessary...

xx77qq schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:15:
Wat mij opvalt is dat de rear side camera nogal slecht presteert tijdens filmen als het wat donkerder is, schakel ik naar de front side camera dan is het een stuk helderder. Alsof de sluitertijd te hoog staat tijdens het filmen... Foto's zijn prima.

Mis ik ergens een setting?
Nope. Heb ik ook. slow mo is het ergste. Terwijl die op 720p filmt, dus zou de lichtgevoeligheid hoger kunnen zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bij slo mo is het helemaal niet gek dat hij donkerder is want die filmt met 120 fps, daar heb je gewoon veel licht voor nodig.

Waarom zou de lichtgevoeligheid bij 720p hoger zijn dan bij 1080p? De sensor en lens blijven hetzelfde. Het enige verschil is dat hij elk frame sneller kan opslaan omdat het kleiner is, vandaar dat hij de 120 fps kan halen, maar ho meer frames, hoe minder licht. Niet andersom ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ongeveer een week nu de 5s en merk constant dat hij na 99% niet meer verder gaat met opladen. Normaal als ik dan reboot zit ie op wel op 100. Vandaag werd ik wakker en was ie maar tot 98% gekomen. Na rebooten 'maar' 99%.

Heeft iemand anders hier last van? Weet überhaupt niet of het wel echt een probleem is, verder presteert de batterij namelijk prima.

Het opladen gebeurt trouwens wel gewoon snel, hij is al vrij vlug op 99% maar daarna komt er een uur of 7 niks meer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Ja dat probleem heb ik ook sporadisch. Ik heb het ook dat die dan op 100% zit en vervolgens weer naar 99% gaat tijdens het opladen. Batterij doet het hier ook verder prima. Misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
OMX2000 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:26:
Nope. Heb ik ook. slow mo is het ergste. Terwijl die op 720p filmt, dus zou de lichtgevoeligheid hoger kunnen zijn.
Best wel een tegenvaller eigenlijk, ik had toch heel wat meer verwacht op video gebied, zeker met een F2.2 camera. De 120fps in 720p lijkt wel geupscaled te zijn, niet HD waardig (jawel, ik heb een kritisch oog als het om video gaat). Toch vreemd dat de front camera zoveel beter lijkt te filmen qua licht.

Aan de andere kant, de panorama functie is mooi en foto's zijn meer dan voldoende. Maar voor filmen ben ik toch nog op mijn oude canon S95 of DSR aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Sinds vandaag een iPhone 5s :)
Bevalt op zich goed, lekker scherm, mooie kleuren. Al was het dit jaar wel echt bijna een nexus 5 geworden.
Alleen vervelend dat ik nu bij whatsapp niet meer kan instellen dat hij afbeeldingen niet automatisch download... Niet bij chatinstellingen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

PatrickG schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:08:
Sinds vandaag een iPhone 5s :)
Bevalt op zich goed, lekker scherm, mooie kleuren. Al was het dit jaar wel echt bijna een nexus 5 geworden.
Alleen vervelend dat ik nu bij whatsapp niet meer kan instellen dat hij afbeeldingen niet automatisch download... Niet bij chatinstellingen in ieder geval.
Bij mij staat het gewoon uit.... bewaar ontvangen media onder chatinstellingen bij whatsapp heh :).

Ik zat ook te kijken voor een N5 maar gezien de camera van de 5S beter is en toch een beter product heb ik daarvoor voor de i5 gekozen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Vandaag toch maar naar Hi geweest omdat ik mij toch begin te storen aan de witte strook onderin mijn scherm. Ondanks dat Hi aangeeft dat ik terecht kan bij hun winkels ben ik bij twee Hi vestigingen naar de klantenservice verwezen omdat de website van Hi als een aparte verkoopkanaal wordt gezien. Ik vraag mij af waar die winkels dan nog voor dienen. Dat je geen voorraad hebt om mijn toestel om te ruilen snap ik maar dan verwacht ik dat je mijn toestel inneemt, opstuurt, mij een leentoestel geeft of mijn oude simkaart activeert zodat ik nog bereikbaar ben en mij belt wanneer ik een nieuw exemplaar kan ophalen. Contact opnemen met de klantenservice ben ik geen voorstander van. Ik moet extra moeite doen omdat ik mijn toestel moet opsturen terwijl zij mij een defect product leveren.

Ik hoop dat ik volgende week beter wordt geholpen door Apple (op afspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik snap wel wat je bedoeld, ik heb ook 'bewaar ontvangen media' uit, en hij slaat ze dan inderdaad niet meer op in de camera roll. maar als je bij de informatie van de chat zelf kijkt kun je nog wel bij 'bekijk alle media' alle afbeeldingen zien en moet je ze daar dus ook nog verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Maar dat bedoelt hij waarschijnlijk niet. Automatisch downloaden is niet hetzelfde als automatisch opslaan ;)
Heeft natuurlijk niks te maken met de iPhone zelf.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:22
UltraSub schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:39:
Maar dat bedoelt hij waarschijnlijk niet. Automatisch downloaden is niet hetzelfde als automatisch opslaan ;)
Heeft natuurlijk niks te maken met de iPhone zelf.. :)
Die functie is er niet meer in Whatsapp volgens mij.
Hier heb je een jailbreak voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Het gaat inderdaad om automatisch downloaden en niet om het opslaan in de filmrol. Heeft idd niets te maken met de iPhone zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:19
Zijn er eigenlijk ook mensen die een 5S hebben met een power button die wel gewoon 'vast' zit?

Ik heb ook een iPhone 5 waarbij het knopje al iets losser zit dan bij de iPhone 4. Dat vind ik nog wel acceptabel, maar die van de 5S vind ik echt te los zitten.

Als echt iedereen zo'n los knopje heeft zal omruilen natuurlijk geen zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
123coen123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:24:
Zijn er eigenlijk ook mensen die een 5S hebben met een power button die wel gewoon 'vast' zit?

Ik heb ook een iPhone 5 waarbij het knopje al iets losser zit dan bij de iPhone 4. Dat vind ik nog wel acceptabel, maar die van de 5S vind ik echt te los zitten.

Als echt iedereen zo'n los knopje heeft zal omruilen natuurlijk geen zin hebben.
Bij mij zit hij ook los, als ik met mijn 5s schud hoor je dat knopje trillen.
Maarja ik zit er niet mee.
Ik heb ook een klik bij de homebutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Die van mij zit ook wat losjes, ik hoor het in ieder geval wanneer ik ermee schud.. Maar ik had het nog niet eerder opgemerkt en zit er ook niet mee, zal er wel bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heb mijn iPhone 5S gisteren besteld bij Vodafone, de laatste was in de winkel de dag ervoor net verkocht dus het is nu even wachten wanneer ze er weer binnen krijgen. Mijn laatste iPhone was de 3GS, daarna overgestapt naar de HTC Sensation en Samsung Galaxy S3 maar nu wilde ik toch de iPhone weer eens proberen. Ik ben benieuwd!

Met betrekking tot die losse home knop, ik vraag me af of het bij iedereen zo is en het in het dagelijkse gebruik ook echt opvalt? Ik neem aan dat je niet met je telefoon gaat schudden en dan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Laatst online: 29-08 19:48
123coen123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:24:

Die van mij zit ook los inclusief rammel. Mocht je nou binnenkort een Ipad mini retina kopen, dan krijg je er nog een losse, rammelende powerbutton bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Buffelkneer schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:08:
[...]

Die van mij zit ook los inclusief rammel. Mocht je nou binnenkort een Ipad mini retina kopen, dan krijg je er nog een losse, rammelende powerbutton bij.
Hmm, bij mij zit de knop op mijn iPhone 5s gewoon solide gemonteerd. Wat je zegt over de iPad Mini klopt daarentegen wel, die zit los.

Andere mensen die ook weer de scherm klik geluiden hebben als er op het touchscreen gedrukt wordt? Dit heb ik ook twee keer met mijn iPhone 5 gehad waarna ik hem heb omgeruild. In eerste instantie nauwelijks merkbaar, maar wordt steeds harder/erger. Constateer dit euvel nu na 5 weken gebruik :( Voor de rest is het gelukkig echt een toptelefoon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
FrameWork. schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:13:
[...]

Hmm, bij mij zit de knop op mijn iPhone 5s gewoon solide gemonteerd. Wat je zegt over de iPad Mini klopt daarentegen wel, die zit los.

Andere mensen die ook weer de scherm klik geluiden hebben als er op het touchscreen gedrukt wordt? Dit heb ik ook twee keer met mijn iPhone 5 gehad waarna ik hem heb omgeruild. In eerste instantie nauwelijks merkbaar, maar wordt steeds harder/erger. Constateer dit euvel nu na 5 weken gebruik :( Voor de rest is het gelukkig echt een toptelefoon :*)
Die scherm klik, ooit een keer gehad, was volgens mij bij een 4 of 4S. Schroefjes aandraaien beneden en weg was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik had vandaag tijdens gamen ineens dat de iPhone respringed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
magnifor schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:15:
Vandaag toch maar naar Hi geweest omdat ik mij toch begin te storen aan de witte strook onderin mijn scherm. Ondanks dat Hi aangeeft dat ik terecht kan bij hun winkels ben ik bij twee Hi vestigingen naar de klantenservice verwezen omdat de website van Hi als een aparte verkoopkanaal wordt gezien. Ik vraag mij af waar die winkels dan nog voor dienen. Dat je geen voorraad hebt om mijn toestel om te ruilen snap ik maar dan verwacht ik dat je mijn toestel inneemt, opstuurt, mij een leentoestel geeft of mijn oude simkaart activeert zodat ik nog bereikbaar ben en mij belt wanneer ik een nieuw exemplaar kan ophalen. Contact opnemen met de klantenservice ben ik geen voorstander van. Ik moet extra moeite doen omdat ik mijn toestel moet opsturen terwijl zij mij een defect product leveren.

Ik hoop dat ik volgende week beter wordt geholpen door Apple (op afspraak).
Hier exact dezelfde ervaring afgelopen week.... Maar dan bij Vodafone. Online besteld. Defect geleverd. Langs Vodafone winkel gegaan om zeker te weten dat het niet aan mij lag. Maar zij konden hem niet voor mij terugsturen. Laat staan een toestel uit de voorraad meegeven. Terug moeten sturen, daarna een week moeten wachten voordat ze bevestigen hem ontvangen te hebben, en mag nu achteraan in de rij staan van de bestellingen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:29:
[...]

Hier exact dezelfde ervaring afgelopen week.... Maar dan bij Vodafone. Online besteld. Defect geleverd. Langs Vodafone winkel gegaan om zeker te weten dat het niet aan mij lag. Maar zij konden hem niet voor mij terugsturen. Laat staan een toestel uit de voorraad meegeven. Terug moeten sturen, daarna een week moeten wachten voordat ze bevestigen hem ontvangen te hebben, en mag nu achteraan in de rij staan van de bestellingen voor een nieuwe.
En dat is exact de reden waarom ik hem nu bij Apple wil omruilen. Ik ga ervan uit dat ze niet moeilijk doen en en voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Dennisdn schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:29:
[...]

Dat is mooi balen. Een kennis van mij ook een probleem met pixelfout. Netjes gebeld naar KPN. Werd de volgende dag gelijk een nieuwe iPhone 5S bezorgd en de oude hoeft pas retour te sturen zodra de nieuwe er is, omdat het toestel voor de rest wel functioneert :) Dat is nou de goede service van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik geen goede ervaringen met toestellen van Apple. Dode pixels of andere rare dingen. Normaal gesproken order ik via apple.nl maar tegenwoordig koop ik mijn Apple spullen in een fyieke winkel (iCenter). Dus wil je niet voor verrassingen komen te staan: direct controleren in de winkel. Dode pixels, defecte home buttons kan je meestal direct zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
M'n homebutton klikt best wel luid, terwijl mijn vriendin er totaal geen last van heeft. Iemand hier ervaring mee of Apple dit vervangt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Dennischo schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:04:
M'n homebutton klikt best wel luid, terwijl mijn vriendin er totaal geen last van heeft. Iemand hier ervaring mee of Apple dit vervangt of niet?
Ik zou er niet echt een probleem van maken.
Diverse mensen hebben hier "last" van, waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Ik heb nu sinds paar dagen ook de iphone 5s echt een top toestel
Maar hebben meer mensen last van ruis tijdens het bellen of gebeld worden? (provider Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
larsiey schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:45:
[...]

Ik zou er niet echt een probleem van maken.
Diverse mensen hebben hier "last" van, waaronder ik.
Idd, de een is wat luidruchtiger als de ander, en de ander drukt weer wat makkelijker in als de een, lekker belangrijk, als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:02:
Ik heb sinds ongeveer een week nu de 5s en merk constant dat hij na 99% niet meer verder gaat met opladen. Normaal als ik dan reboot zit ie op wel op 100. Vandaag werd ik wakker en was ie maar tot 98% gekomen. Na rebooten 'maar' 99%.

Heeft iemand anders hier last van? Weet überhaupt niet of het wel echt een probleem is, verder presteert de batterij namelijk prima.

Het opladen gebeurt trouwens wel gewoon snel, hij is al vrij vlug op 99% maar daarna komt er een uur of 7 niks meer bij
Dit heb ik ook af en toe.Ik heb wel het idee dat de telefoon dan wel volledig opgeladen is. Ik heb maar besloten me er niet aan te storen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Colors schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:21:
Ik heb nu sinds paar dagen ook de iphone 5s echt een top toestel
Maar hebben meer mensen last van ruis tijdens het bellen of gebeld worden? (provider Vodafone)
Heeft dit niet met de 'Geluidsonderdrukking' optie te maken onder 'Toegankelijkheid'. Deze staat namelijk standaard aan en levert voor diverse mensen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik heb juist goede ervaringen met de noise cancelling optie bij accessibility. Wanneer ik dat uit zet, hoor ik de ander minder prettig dan wanneer het aan staat. Ik hoor verder geen ruis oid (ook bij Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik krijg m'n Gmail niet meer gesynced, meer mensen last van? Bij de vorige had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22
active sync voor gmail is uitgezet ( pushmail) voor nieuwe devices. Je moet je account nu configurereren als een gmail acount ( fetch) . Het enkel aanpassen van de instellingen van je account naar fetch is niet genoeg. Het is toestel gebonden want op je oude telefoon zal active sync wel blijven werken.
Michie23 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:12:
Ik krijg m'n Gmail niet meer gesynced, meer mensen last van? Bij de vorige had ik dit niet.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:12:
Exchange wordt niet meer door Google ondersteund. Je zult je Gmail moet toevoegen als Google account onder je mail settings. Maar dan ondersteund ie alleen nog Fetch.

Ik vind dit ook erg jammer. Snap niet dat dit niet gewoon op Account basis werkt. Op mijn oude iPhone en huidige iPad werkt het prima met Exchange. Maar op mijn nieuwe Windows 8 PC en op mijn iPhone 5 werkt het inderdaad niet meer. De Gmail app van google zelf werkt hier ook niet mee en werkt volgens mij ook via Fetch. Waarschijnlijk allemaal met licenties te maken die Google niet meer wilt afnemen ofzo en op deze manier het probeert te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ffspring
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 15:39
Nu ongeveer 3 weken in het bezit van m'n 5s, geweldig apparaat!

Alleen vandaag ontdekt dat er een stofje/dooie pixel onder m'n scherm zit, ben er niet helemaal zeker van welke van de 2 het nou is. Je ziet het het beste bij een donkere achtergrond en onder een bepaalde invalshoek. Desalniettemin vind ik dit onacceptabel voor zo een dure telefoon. Ook komt er zoals vele hier ook ervaren een geluid van de camera vandaan wanneer je hem op tafel oid legt, waar ik me opzich niet zo aan stoor.

Maar goed, heb dus voor woensdag een afspraak staan bij de Genius bar in Amsterdam. Iemand hier met hetzelfde probleem? Denken jullie dat ik een gloednieuwe mee naar huis gestuurd krijg of dat er een nieuw scherm wordt ingezet of dat ie wordt schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb daarnet even gebeld met de support dienst van Apple voor mijn power knop die loszit en daardoor een rammelend geluid maakt als de trilfunctie aanstaat.

Ik had volgens de persoon aan de telefoon 3 opties:

- iPhone wordt opgehaald en ben ik 1 week kwijt voor reparatie
- Nieuwe iPhone heb ik morgen in mijn bezit, de oude moet ik dan binnen 10 dagen terugsturen (kost € 29)
- ik maak een afspraak bij de apple store in Amsterdam

De eerste optie valt voor mij af omdat ik mijn iphone niet 1 week wil missen. De tweede optie lijkt mij de best maar ik snap niet dat daarvoor € 29 moet betaald worden voor iets wat nog in garantie is. De laatste optie valt voor mij ook af omdat ik in Belgïe woon en een uitstapje naar de apple store in Amsterdam mij een halve dag kost.

Ik denk dat ik morgen nog maar eens terugbel om te zeggen dat ik verwacht dat ik optie 2 gratis krijg aangezien het om een toestel van € 800 gaat en ik wel beter van Apple verwacht. Denken jullie dat ik kans van slagen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij als je Apple Care hebt, dan is het opsturen gratis, nadat je een vervangend toestel hebt ontvangen.

Overigens, buiten het feit dat je een halve dag kwijt bent als je naar Amsterdam moet, kost het je ook nog eens meer geld als je telefoon opsturen voor €29. Of je nu met de auto of de trein gaat.

Het is dus wellicht mogelijk om nog eens te bellen en te vragen hoe dat zit met Apple Care.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, geen kans van slagen. Apple bied extra service door Express vervanging te leveren voor €29. Ook zonder die service wordt je toestel gewoon onder garantie gerepareerd, volgens normale procedures. En inderdaad, als je AppleCare+ hebt hoef je die €29 niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 21:24
Zojuist eens bij diagnose gekeken en zag daar foutmeldingen voorbij komen van low_memory. Meerdere die dit zijn tegengekomen? Moet ik hier wat van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rabbiej schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:00:
Die van mij zit ook wat losjes, ik hoor het in ieder geval wanneer ik ermee schud.. Maar ik had het nog niet eerder opgemerkt en zit er ook niet mee, zal er wel bij horen.
Kan het zijn dat die knop losser is geplaatst (nieuwe iPad schijnt er ook last van te hebben) om juist te voorkomen dat die powerknop vast komt te zitten?

Dat was nou juist waar oudere toestellen last van kregen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 01:55

OMX2000

By any means necessary...

Untouchablezz20 schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:45:
Zojuist eens bij diagnose gekeken en zag daar foutmeldingen voorbij komen van low_memory. Meerdere die dit zijn tegengekomen? Moet ik hier wat van vinden?
Ik las daar hier iets over:
http://www.idownloadblog....os-diagnostic-usage-data/

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:45:
Dat zijn geen foutmeldingen, maar gewoon log bestanden. Daar hoef je verder niks mee te doen. Iedereen die een lading apps gaat openen ziet deze melding op een gegeven moment. IOS 7 regelt verder op de achtergrond zelf dat inactieve apps worden gesloten op het moment dat er meer geheugen nodig is voor actieve apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 08:08
glennvho schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:53:
Ik heb daarnet even gebeld met de support dienst van Apple voor mijn power knop die loszit en daardoor een rammelend geluid maakt als de trilfunctie aanstaat.

Ik had volgens de persoon aan de telefoon 3 opties:

- iPhone wordt opgehaald en ben ik 1 week kwijt voor reparatie
- Nieuwe iPhone heb ik morgen in mijn bezit, de oude moet ik dan binnen 10 dagen terugsturen (kost € 29)
- ik maak een afspraak bij de apple store in Amsterdam

De eerste optie valt voor mij af omdat ik mijn iphone niet 1 week wil missen. De tweede optie lijkt mij de best maar ik snap niet dat daarvoor € 29 moet betaald worden voor iets wat nog in garantie is. De laatste optie valt voor mij ook af omdat ik in Belgïe woon en een uitstapje naar de apple store in Amsterdam mij een halve dag kost.

Ik denk dat ik morgen nog maar eens terugbel om te zeggen dat ik verwacht dat ik optie 2 gratis krijg aangezien het om een toestel van € 800 gaat en ik wel beter van Apple verwacht. Denken jullie dat ik kans van slagen heb?
Heb hier over ook contacht gehad met apple, kreeg de zelfde 3 opties en ben voor de 29,- eur betalen gegaan. Volgens de eerste medewerker mocht het niet zo zijn dat de knop speling had waardoor er een rammelend geluid te horen was. 2 dagen later werd de nieuwe iphone bezorgd maar nadat ik hem had uitgepakt bleek bij het nieuwe toestel het rammelend geluid nog erger te zijn als op mijn eigen toestel....
Heb weer contact opgenomen met apple, maar de medewerker wat ik toen aan de lijn had vertelde me dat het vrij normaal was dat er een rammelend geluid te horen was. Kon wel weer een nieuwe krijgen maar de kans was behoorlijk aanwezig dat deze ook weer het geluid had. Heb vervolgens gekozen om de nieuwe iphone weer terug te sturen en mijn eigen toestel te houden. Als het goed is zou die 29,- euro gecrediteerd worden maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dennischo op 19-11-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dally010 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:56:
* een heel schel geluid als ik een whatsapp bericht krijg, hij staat bij mij op het geluid GLAS en dit klinkt echt anders dan op een 4. (zelf getest met een 4)
Dit ervaar ik ook. Geluid zelf is prima, wat je mag verwachten en op 2 geluiden na exact hetzelfde als de iphone 5 van mijn collega. Echter Glas, en het geluidje wat je krijgt als je bij whatsapp een bericht verzend is heel schel. Ervaren meer mensen dit?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet weer de batterij discussie. Totaal useless. Je kunt er niks over zeggen, de ene gebruikt hem niet zo als de ander, om nog maar niet te spreken over ontvangstkwaliteit van mobiele netwerk en dus sterk accuverbruik gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Magic schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:17:
[...]

Dit ervaar ik ook. Geluid zelf is prima, wat je mag verwachten en op 2 geluiden na exact hetzelfde als de iphone 5 van mijn collega. Echter Glas, en het geluidje wat je krijgt als je bij whatsapp een bericht verzend is heel schel. Ervaren meer mensen dit?
Ik heb dit ook met het standaard geluidje voor nieuwe binnenkomende mail. Die klinkt toch echt anders op mn macbook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
UltraSub schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:18:
Niet weer de batterij discussie. Totaal useless. Je kunt er niks over zeggen, de ene gebruikt hem niet zo als de ander, om nog maar niet te spreken over ontvangstkwaliteit van mobiele netwerk en dus sterk accuverbruik gerelateerd.
Deze man weet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik heb hem vanavond op kunnen halen bij Vodafone, wat een mooi toestel zeg! Wel even weer wennen van Android naar iOS maar dat went ook weer erg snel moet ik zeggen. Touch ID is ook erg fijn maar moet nog even door krijgen wanneer hij hem nu niet pakt. Erg tevreden zo in eerste instantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cache schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:39:
[...]

Ik heb dit ook met het standaard geluidje voor nieuwe binnenkomende mail. Die klinkt toch echt anders op mn macbook. :(
't lijkt er op dat de maximale volume hoger is dan de iPhone 5, gisteravond bij de 5s van een vriend van mij geluisterd, en die doet exact hetzelfde. als je de volume 1 puntje lager zet, dan is hij hetzelfde als de iphone 5. Het schelle is er bij mij dan ook vanaf.

Mijn powerknop zit inderdaad ook ietsje los. Niet storend, en hij resoneert ook niet met de triller.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Niet online
Ik ben sinds een kleine 3 weken ook in het bezit van een iPhone 5S. Enorm tevreden mee, tot gisterochtend.
Ergens 's nachts heeft de telefoon zichzelf uitgezet, terwijl hij aan de lader hing. Pas na het indrukken van de home + sleep/wake button startte hij weer op.

Vanochtend hetzelfde verhaal, alleen nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Aan iTunes gehangen in DFU-mode. iTunes herkende een iPhone 5S maar was niet in staat de telefoon te restoren. :( Later vandaag nog een keer aan een andere Mac met iTunes gehangen maar toen kwam er helemaal geen reactie meer.

Amsterdam is voor mij geen optie vanwege de afstand, dus morgen maar even langs mijn provider om te kijken wat zij kunnen doen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat er mis zou kunnen zijn. De telefoon is niet gevallen of gestoten en heeft geen waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

b0123405 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
Ik ben sinds een kleine 3 weken ook in het bezit van een iPhone 5S. Enorm tevreden mee, tot gisterochtend.
Ergens 's nachts heeft de telefoon zichzelf uitgezet, terwijl hij aan de lader hing. Pas na het indrukken van de home + sleep/wake button startte hij weer op.

Vanochtend hetzelfde verhaal, alleen nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Aan iTunes gehangen in DFU-mode. iTunes herkende een iPhone 5S maar was niet in staat de telefoon te restoren. :( Later vandaag nog een keer aan een andere Mac met iTunes gehangen maar toen kwam er helemaal geen reactie meer.

Amsterdam is voor mij geen optie vanwege de afstand, dus morgen maar even langs mijn provider om te kijken wat zij kunnen doen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat er mis zou kunnen zijn. De telefoon is niet gevallen of gestoten en heeft geen waterschade.
Kreeg je toevallig een foutmelding? Het kan zijn dat itunes een verkeerde verificatie krijgt. mbv een terminal command kan je deze "uitzetten" en wel restoren.

• magnifor
  • Niet online
Update wat betreft garantiehandeling iPhone 5s:

Ten eerste dien ik een klacht in bij Hi. Ik als klant moet gewoon bij hun winkels terecht kunnen als ik een toestel wil laten opsturen of omruilen. Dat twee vestigingen mij doorverwijzen naar de klantenservice vind ik niet getuigen van klantvriendelijkheid. Beetje afschuif idee.

Van de week op afspraak naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Werk toch daar in de buurt dus een kleine moeite. Ondanks dat ik op tijd was moest ik een half uur wachten. Een minpuntje. Echter werd tijdens het omruilen totaal niet moeilijk gedaan en hij werd meteen omgeruild. Prima service. Dus een tip voor diegenen die een toestel van hun provider hebben:

1e jaar kan je bij Apple terecht.
2e jaar mag je het oplossen met je provider (goodluck)
Mocht je het toestel bij Apple hebben gekocht kan je 2 jaar bij Apple terecht.

Dit is dus mijn laatste Apple toestel die ik bij een provider haal. Volgende keer linea recta naar Apple.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

magnifor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:06:

1e jaar kan je bij Apple terecht.
2e jaar mag je het oplossen met je provider (goodluck)

Dit is dus mijn laatste Apple toestel die ik bij een provider haal. Volgende keer linea recta naar Apple.
Waarom is hier onderscheid in? Het toestel is toch van Apple? Waarom zou ik met een toestel van een provider na het 1e jaar niet bij Apple zelf terecht kunnen :?

Mijn boefje is liev!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

JB schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:18:
[...]
Waarom is hier onderscheid in? Het toestel is toch van Apple? Waarom zou ik met een toestel van een provider na het 1e jaar niet bij Apple zelf terecht kunnen :?
Omdat de 2 jaar garantie waar je recht op hebt alleen geldig is bij de partij waar je hebt gekocht. Apple zelf biedt 1 jaar (fabrieks)garantie aan. Daarom heb je daar maar 1 jaar garantie, tenzij je direct bij Apple hebt gekocht. Dan zijn zij de verkoper en moeten zij 2jr bieden.

/edit: Overigens kun buiten de Apple-garantie daar vast nog wel terecht, maar niet voor kosteloze reparatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypho op 21-11-2013 11:28 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
JB schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:18:
[...]
Simpelweg omdat het toestel door jou niet bij Apple zelf gekocht is. De koopovereenkomst sluit je dus met een andere retailer. De verplichtingen (garantie etc.) als gevolg van deze overeenkomst liggen dus ook niet bij Apple maar bij de retailer. Dat Apple jou alsnog service biedt in het 1e jaar is een gunst, geen recht.

Edit: spuit 11..

• UltraSub
magnifor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:06:
Of AppleCare+ hebben, dan heb je daar ook 2 jaar ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vind het toch wel grappig hoor, dat mensen verwachten dat je direct bij Apple kan aankloppen.

Als je een ander merk apparaat koopt. Een tv, friteuse, scheermachine, en dat ding gaat kapot. Dan ga je toch ook bij mediamarkt, blokker, etc aankloppen? En niet direct bij Samsung, Tefal of Philips?

(maar ja, dat komt waarschijnlijk ook omdat het meestal sneller gaat als je direct bij de winkel van aankoop gaat. Bij de fabrikant zal het vaak wat langer duren)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• magnifor
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:54:
Ik vind het toch wel grappig hoor, dat mensen verwachten dat je direct bij Apple kan aankloppen.

Als je een ander merk apparaat koopt. Een tv, friteuse, scheermachine, en dat ding gaat kapot. Dan ga je toch ook bij mediamarkt, blokker, etc aankloppen? En niet direct bij Samsung, Tefal of Philips?

(maar ja, dat komt waarschijnlijk ook omdat het meestal sneller gaat als je direct bij de winkel van aankoop gaat. Bij de fabrikant zal het vaak wat langer duren)
Ik ben eerst naar Hi geweest. Daar hadden ze geen voorraad + moeilijk doen omdat ze van mij eisen dat ik contact opneem met de klantenservice.

Heeft Samsung, Tefal of Philips eigen fysieke winkels? Nee. Hoogstens aantal servicecentra. Ik vind het logisch dat men naar de Apple Store gaat, zeker als de verkopende partij moeilijk doet.

• jelle.
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door jelle. op 21-11-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Niet online
Pat-Juh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:58:
[...]

Kreeg je toevallig een foutmelding? Het kan zijn dat itunes een verkeerde verificatie krijgt. mbv een terminal command kan je deze "uitzetten" en wel restoren.
Er kwam inderdaad een foutmelding. Dat was op het moment dat de software was uitgepakt en naar de telefoon werd verstuurd (denk ik). Er verscheen een wit appeltje in beeld waar normaliter een laadbalkje onder komt te staan, maar daar liep de telefoon dus vast.
Ik heb opgezocht welk terminalcommando je bedoelde, en dat geprobeerd. Maar ook daarna bleef de telefoon op hetzelfde punt hangen.

De telefoon is ter reparatie aangeboden via de provider. Ik had liever naar Amsterdam gegaan, maar dat was zoals gezegd geen optie ivm afstand. Nu is het afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo he ik heb voor het eerst van me leven een iphone gekocht daarvoor blackberry en samsung
maar wat een ***** batterij zit erin zeg als ik muziek luister neemt die batterij 1% per minuut af, soms meer soms minder
ik zat in de bus met61% toen ik erin stapte, letterlijk 5 minuten later 50%, kwartier later ( geen muziek alleen whatsapp ) 40%! en nee ik heb bijna geen apps aanstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Ik weet niet of het al hier besproken is, de zoekfunctie gaf mij niet echt resultaten, maar duurde het terugzetten van de iCloud backup bij jullie ook zo lang? Sinds dinsdag is de restore bezig, alle foto's lijken er nu op te staan, volgens mij zijn de apps ook gedaan, maar nog steeds wordt er gezegd dat de iCloud restore bezig is... Kan ook niet zien volgens mij wat er op dit moment wordt gedaan in die restore.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.