Dat lijkt me niet normaal.. Ik zou eens een reset doen (of eens helemaal leeg gooien), als dat het probleem niet oplost dan zou ik even terug gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:30:
Zo he ik heb voor het eerst van me leven een iphone gekocht daarvoor blackberry en samsung
maar wat een ***** batterij zit erin zeg als ik muziek luister neemt die batterij 1% per minuut af, soms meer soms minder
ik zat in de bus met61% toen ik erin stapte, letterlijk 5 minuten later 50%, kwartier later ( geen muziek alleen whatsapp ) 40%! en nee ik heb bijna geen apps aanstaan!
Ik heb sinds 2 weken geleden een Iphone 5s (64GB Space Grey) in gebruik ter vervanging van mijn 3 jaar oude Iphone 4. Het viel me direct op dat het scherm "'gelig" is. Wit is niet echt wit, maar gelig. Op mijn iphone 4 is dit wel het geval. Ik vind dat niet kunnen bij een toestel van 900 euro. Ik heb dit aan Apple voorgelegd en boden (netjes afgehandeld) aan om de oude om te ruilen voor een nieuwe.
Echter, ook het nieuwe exemplaar wat ik begin deze week ontving vertoont hetzelfde probleem.
Door in winkels demo modellen van de 5s te vergelijken met mijn eigen toestel weet ik dat het ook anders kan en dat er ook 5s-en zijn die wel de "juiste" kleur wit weergeven.
Zijn er meerdere bezitters die hier tegenaan lopen?
Geven jullie juist de voorkeur aan een wat warmere/gelere tint?
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Echter, ook het nieuwe exemplaar wat ik begin deze week ontving vertoont hetzelfde probleem.
Door in winkels demo modellen van de 5s te vergelijken met mijn eigen toestel weet ik dat het ook anders kan en dat er ook 5s-en zijn die wel de "juiste" kleur wit weergeven.
Ik heb dezelfde switch gemaakt van een iPhone 4 naar een 5S en ik heb geen last van de gele tint. Ten opzichte van mijn oude iPhone 4 lijkt het wit zelfs nog ´witter`, wat waarschijnlijk komt doordat de 5S een hogere max. brightness heeft.MercuryParadise schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:01:
Ik heb sinds 2 weken geleden een Iphone 5s (64GB Space Grey) in gebruik ter vervanging van mijn 3 jaar oude Iphone 4. Het viel me direct op dat het scherm "'gelig" is. Wit is niet echt wit, maar gelig. Op mijn iphone 4 is dit wel het geval. Ik vind dat niet kunnen bij een toestel van 900 euro. Ik heb dit aan Apple voorgelegd en boden (netjes afgehandeld) aan om de oude om te ruilen voor een nieuwe.
dit lijkt mij inderdaad niet goed.Eswip schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:42:
[...]
Dat lijkt me niet normaal.. Ik zou eens een reset doen (of eens helemaal leeg gooien), als dat het probleem niet oplost dan zou ik even terug gaan.
het is ook mijn eerst iphone en ik stream echt uren muziek naar mijn car audio of versterker thuis en dit kost mij per uur nog geen 10%.
mocht het na een reset nog steeds spelen dan zou ik hem gelijk omruilen!
Hoeveel is het gebruik onder "settings->algemeen->Gebruik. Om je een idee te geven wat ik heb:Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:30:
Zo he ik heb voor het eerst van me leven een iphone gekocht daarvoor blackberry en samsung
maar wat een ***** batterij zit erin zeg als ik muziek luister neemt die batterij 1% per minuut af, soms meer soms minder
ik zat in de bus met61% toen ik erin stapte, letterlijk 5 minuten later 50%, kwartier later ( geen muziek alleen whatsapp ) 40%! en nee ik heb bijna geen apps aanstaan!
Standby: 13 uur, 13 min
Gebruik: 1 uur 32min
Batterijpercentage 75%
(stream ook veel tijdens 40min treinrit en lees daarnaast heel flipboard door)
Als jij Apple belt, kunnen zij een standaard check doen of je accu nog binnen de normen valt via een diag tool (vragen zij of jij dit wil runnen via een linkje via mail). Veel suc6!
[ Voor 4% gewijzigd door mohawk0618 op 22-11-2013 13:53 ]
Ik heb hem nu sinds dinsdag en gebruik en had de eerste dag echt zoiets van... wow hij gaat echt snel leeg. Nu was het gisteren al beter (hij hield het vol van 06:15 tot 00:30), nu zit hij op Standby: 7 uur 34 minuten, Gebruik: 2 uur 33 minuten 76%mohawk0618 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:51:
[...]
Hoeveel is het gebruik onder "settings->algemeen->Gebruik. Om je een idee te geven wat ik heb:
Batterijpercentage 75%
Als jij Apple belt, kunnen zij een standaard check doen of je accu nog binnen de normen valt via een diag tool (vragen zij of jij dit wil runnen via een linkje via mail). Veel suc6!
Gebruik hem vooral de hele dag een beetje met Whatsapp/Facebook/Reddit, ik zie het nog even aan maar het lijkt me nogal normaal zo. Verder vreet 2 x 25 minuten flitsmeister ook wel batterij.
Heb momenteel hetzelfde probleem. Ding is al een aantal dagen bezig met restoren. Nu moet ik zeggen dat hij nauwelijks aan de wifi heeft gehangen. Laat hem de rest van de middag lopen op de wifi, als hij dan nog niet klaar is doe ik full reset. Ook is het mij opgevallen dat de muziek en video app traag reageren wat waarschijnlijk te maken heeft met het restoren.Freudie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:31:
Ik weet niet of het al hier besproken is, de zoekfunctie gaf mij niet echt resultaten, maar duurde het terugzetten van de iCloud backup bij jullie ook zo lang? Sinds dinsdag is de restore bezig, alle foto's lijken er nu op te staan, volgens mij zijn de apps ook gedaan, maar nog steeds wordt er gezegd dat de iCloud restore bezig is... Kan ook niet zien volgens mij wat er op dit moment wordt gedaan in die restore.
Verwijderd
als ik bij gebruik ben zie ik al mijn apps, icloud, batterijgebruik ( staat alleen batterijpercentage uit of aan zetten ) en tijd sinds volledig opladen 20 minuten ( batterij nu alweer 93% -_- )mohawk0618 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:51:
[...]
Hoeveel is het gebruik onder "settings->algemeen->Gebruik. Om je een idee te geven wat ik heb:
Batterijpercentage 75%
Ik dus bellen naar apple amsterdam ( 020 530 2200 ) en dan moet je op 2 toetsen om door te worden verbonden, krijg ik te horen "dit buitenlandse nummer is niet in gebruik" echt apart dit
En kan je die diag tool nergens online vinden?
Luister wel vaker muziek, maar dit herken ik echt niet. Het is in ieder geval geen normale situatie.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:30:
Verwijderd
De wet is heel duidelijk daarin en wel dat je moet aankloppen bij degene bij wie jij het apparaat hebt gekocht.kmf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:54:
Ik vind het toch wel grappig hoor, dat mensen verwachten dat je direct bij Apple kan aankloppen.
Als je een ander merk apparaat koopt. Een tv, friteuse, scheermachine, en dat ding gaat kapot. Dan ga je toch ook bij mediamarkt, blokker, etc aankloppen? En niet direct bij Samsung, Tefal of Philips?
Een hoop winkels - door luiheid - willen helemaal geen klagende klanten hebben want dat is niet goed voor het imago en daarom doet men altijd zo onnodig moeilijk door altijd voor dit soort zaken naar de fabriek te verwijzen als men klachten heeft.

Veel slimmer ook want zo'n bedrijf wat 1001 verschillende producten en merken aanbied kan nooit dezelfde ondersteuning bieden dan het desbetreffende bedrijf die het product ontworpen en gemaakt heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:01:
[...]
De wet is heel duidelijk daarin en wel dat je moet aankloppen bij degene bij wie jij het apparaat hebt gekocht.
Een hoop winkels - door luiheid - willen helemaal geen klagende klanten hebben want dat is niet goed voor het imago en daarom doet men altijd zo onnodig moeilijk door altijd voor dit soort zaken naar de fabriek te verwijzen als men klachten heeft.
Niet meer dan logisch vind ik zelf, werk ook in een winkel en mensen verwachten veel te vaak dat jij als reseller alles weet over elk product en merk, alsof je het zelf gemaakt en ontworpen hebt..
Vergeet ook niet je bluetooth uit te zetten, na elke update staat deze weer automatisch aan, dit slurpt je accu flink leeg.
39
Niemand zegt dat de winkel het zelf moet fixen. Maar die moeten het maar regelen met de bedrijven waarvan zij producten in de schappen leggen. Allemaal goed en wel als je als winkel een afspraak hebt met producenten dat klanten rechtstreeks met problemen bij hun mogen komen. Maar standaard dient de winkel te zorgen voor de garantie van de klant. De winkel moet de garantie bij hun leveranciers maar op orde hebben.Scrtz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:16:
[...]
Veel slimmer ook want zo'n bedrijf wat 1001 verschillende producten en merken aanbied kan nooit dezelfde ondersteuning bieden dan het desbetreffende bedrijf die het product ontworpen en gemaakt heeft.
Niet meer dan logisch vind ik zelf, werk ook in een winkel en mensen verwachten veel te vaak dat jij als reseller alles weet over elk product en merk, alsof je het zelf gemaakt en ontworpen hebt..
Het is door zo een toestanden dat winkels zichzelf meer en meer overbodig maken. Met het internet is het steeds eenvoudiger om winkels als tussenpersoon weg te cijferen, tenzij zij dus een bepaald voordeel geven tov het rechtstreeks kopen bij de producent.
1 van die voordelen is toch net dat je bij garantie weet bij wie je moet zijn. Je geeft je product dat niet naar behoren werkt af. Dan krijg je oftewel meteen een nieuw product terug of ze geven je product terug na x termijn, gemaakt. Of indien het echt niet anders kan, je geld terug.
I'll do what I can, but expect very little.
Verwijderd
Ik ga nog even wachten om de 5S aan te schaffen. Ben niet meteen van zin om 899 euro aan een toestel te betalen waarop de heren (nog) geen 4G willen vrij geven. Dat is eigenlijk een gegeven wat me redelijk tegen de borst stoot.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 09:00 ]
Wat bedoel je met 4G vrijgeven?Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:59:
Ik ga nog even wachten om de 5S aan te schaffen. Ben niet meteen van zin om 899 euro aan een toestel te betalen waarop de heren (nog) geen 4G willen vrij geven. Dat is eigenlijk een gegeven wat me redelijk tegen de borst stoot.
Ik denk dat hij bedoelt dat Apple het gebruik van 4G per netwerk vrij moet geven via hun activatie server. En ze zijn daar niet snel mee.
Hier in Ierland kan je met een iPhone ook nog niet op het 4G netwerk van de provider Meteor (enige met 4G tot nu toe). Erg irritant want elk ander 4G toestel werkt gewoon.
Klopt helemaal hoor, maar doelde meer op wat consumenten hedendaags verwachten van een gemiddelde winkel. Dat een winkel direct advies, reparatie en garantie kan uitvoeren terwijl het maar een reseller is fan. Steeds meer consumenten denken dat dat voor een winkel binnen 1-2 dagen mogelijk is4bit schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:03:
[...]
Niemand zegt dat de winkel het zelf moet fixen. Maar die moeten het maar regelen met de bedrijven waarvan zij producten in de schappen leggen. Allemaal goed en wel als je als winkel een afspraak hebt met producenten dat klanten rechtstreeks met problemen bij hun mogen komen. Maar standaard dient de winkel te zorgen voor de garantie van de klant. De winkel moet de garantie bij hun leveranciers maar op orde hebben.
Het is door zo een toestanden dat winkels zichzelf meer en meer overbodig maken. Met het internet is het steeds eenvoudiger om winkels als tussenpersoon weg te cijferen, tenzij zij dus een bepaald voordeel geven tov het rechtstreeks kopen bij de producent.
1 van die voordelen is toch net dat je bij garantie weet bij wie je moet zijn. Je geeft je product dat niet naar behoren werkt af. Dan krijg je oftewel meteen een nieuw product terug of ze geven je product terug na x termijn, gemaakt. Of indien het echt niet anders kan, je geld terug.
Apple blokkeert niks, en geeft ze ook niet vrij. Wat Apple wel doet is de provider mogelijkheden geven om zaken te beïnvloeden, wat er voor zorgt dat een carrier bepaalde connectivity regelt. Denk hierbij aan de 4G switch die de 3G switch verving na een carrierupdate van Vodafone.GekkePrutser schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:36:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat Apple het gebruik van 4G per netwerk vrij moet geven via hun activatie server. En ze zijn daar niet snel mee.
Verwijderd
Kijk hier maar eens: http://www.tijd.be/nieuws...ie.9410986-3125.art?ckc=1
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 18:32 ]
Verwijderd
ik heb eindelijk uitgevonde wat het is, het was gewoon de muziek app.Tackleberry schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:49:
[...]
Luister wel vaker muziek, maar dit herken ik echt niet. Het is in ieder geval geen normale situatie.
het gaat om Mytunes Pro van SRS
ik kende dat programma van me oude telefoon, het maakt je muziek echt veel beter ( probeer het zelf zou ik zeggen )
Maar je batterij gaat letterlijk 1% per minuut naar beneden, kan ook nooit goed zijn voor je batterij.
iemand anders een goed alternatief voor een elquilizer van je muziek?
Met 4G ligt het anders. Zonder Apple's toestemming kan een iPhone niet op een specifiek 4G netwerk.UltraSub schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:53:
[...]
Apple blokkeert niks, en geeft ze ook niet vrij. Wat Apple wel doet is de provider mogelijkheden geven om zaken te beïnvloeden, wat er voor zorgt dat een carrier bepaalde connectivity regelt. Denk hierbij aan de 4G switch die de 3G switch verving na een carrierupdate van Vodafone.
Dit geldt dus niet voor 3G maar alleen voor 4G netwerken. Komt er op neer dat alleen netwerken die een bepaalde deal met Apple hebben 'gecertificeerd' worden, en zoniet mogen zelfs geunlockte iPhones niet op het 4G netwerk van die provider.
Bronnen: de EC onderzoekt deze handelswijze, en een Belgisch artikel dat verklaart dat Apple providers om geld vraagt alvorens iPhones toe te laten op 4G
Yep, in belgie is alleen mobistar netwerk "gecertifieerd" om 4g te hebben op een iPhone. Officieel zijn ze bezig met die certifiering, maar niemand heeft een idee wanneer dat gedaan gaat zijn. Ook omdat de providers hiervoor moeten betalen, valt bij providers niet in goede aarde. Het zijn in ieder geval dubieuze praktijken van Apple. Zeker omdat de ipad wel gewoon wordt toegelaten op dezelfde 4g netwerken waar de iPhone op geweigerd wordt.
Wat bedoel je met "het maakt je muziek veel beter"? Ik zou eerder zeggen dat je gewoon, net als met Beats van Dr. Dre, de muziek vervormt naar je eigen smaak, maar niet perse naar hoe het zou moeten klinken. Je weet dat je equilizer settings hebt in de settings? Settings -> Music. Beetje rare lokatie, maar dat kan veel uitmaken.Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:28:
[...]
ik kende dat programma van me oude telefoon, het maakt je muziek echt veel beter ( probeer het zelf zou ik zeggen )Maar je batterij gaat letterlijk 1% per minuut naar beneden, kan ook nooit goed zijn voor je batterij.
iemand anders een goed alternatief voor een elquilizer van je muziek?
Verwijderd
Nou ja het klinkt natuurlijk raar, maar je hebt een trail van 10 minuten! luister eerst je muziek normaal dus zonder dat WoW HD aan staat, dan 1 minuut die WoW HD aan, en vervolgens weer uit! Dan ben je gelijk verkocht aan het programma als je het verschil hoort!vgroenewold schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:09:
[...]
Wat bedoel je met "het maakt je muziek veel beter"? Ik zou eerder zeggen dat je gewoon, net als met Beats van Dr. Dre, de muziek vervormt naar je eigen smaak, maar niet perse naar hoe het zou moeten klinken. Je weet dat je equilizer settings hebt in de settings? Settings -> Music. Beetje rare lokatie, maar dat kan veel uitmaken.
Iemand de 7.0.4 update al draaien?
Ik lees hele vreemde verhalen over problemen na deze update.
Wat voor vreemde verhalen zoal? Ik heb nl. nergens last van.i2Paq schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:33:
Iemand de 7.0.4 update al draaien?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik heb nog nergens iets gelezen over vreemde problemen, toch altijd benieuwd waar men dat dan leest.
Er zijn toch maar een paar sites betrouwbaar met dat soort informatie en daar staat niks.
Er zijn toch maar een paar sites betrouwbaar met dat soort informatie en daar staat niks.
Verwijderd
Ik ben van plan in december de iphone 5S te gaan halen, in space grey.
Nu heb ik toch vaak gelezen dat hij snel krassen krijgt. Is dit ook echt het geval?
Ik wil de hoes van Apple zelf er om heen gaan doen denk ik.
Nu heb ik toch vaak gelezen dat hij snel krassen krijgt. Is dit ook echt het geval?
heb de 5S in space grey since release day in de UK. Nog geen enkele kras op. Heb er ook wel de apple hoes om heen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:27:
Ik ben van plan in december de iphone 5S te gaan halen, in space grey.
Verwijderd
Dat is goed om te horen!boosterbosch schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:28:
[...]
heb de 5S in space grey since release day in de UK. Nog geen enkele kras op. Heb er ook wel de apple hoes om heen.
Dan wordt het echt die kleur.
inmiddels een nieuwe 5s. Omgeruild in de iphone store. Deze rammelt echter al als je heel zacht tegen de achterkant aantikt. Weet niet wat dat nou weer is mar als de trilfunctie aangaat hoor je de rammel harder mee vibreren dan de triller zelf
. Ik wacht maar even af tot er meer duidelijkheid overkomt. Vindt het ronduit slecht dat een telefoon van zoveel geld zoveel rammelt
amsterdammertje schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:58:
ik heb een loszittende power button (rammelt mee als trilstand aanstaat)en een rare brom wanneer ik via GSM netwerk bel ( Skype heeft het probleem niet. Ook applestore gebeld. Ze gaven aan dat de technische dienst wel wil kijken en dan evt omruilt danwel opstuurt aangezien het bij mij om een Vodafone toestel ging. wel moest ik een afspraak maken in de genius bar.
[...]
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Ik had precies hetzelfde (vanaf het begin) en heb de hoop opgegeven dat ze dat kunnen fixen... Zit er ook niet op te wachten om elke keer weer maar een toestel om te ruilen, waarbij je weet dat de kans groter dan 95% is dat je hetzelfde rammeltje weer terugkrijgt.amsterdammertje schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:43:
inmiddels een nieuwe 5s. Omgeruild in de iphone store. Deze rammelt echter al als je heel zacht tegen de achterkant aantikt. Weet niet wat dat nou weer is mar als de trilfunctie aangaat hoor je de rammel harder mee vibreren dan de triller zelf.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Gaat de batterij bij anderen ook zo hard wanneer je tethert? Ik weet dat dit altijd een stroomvretende feature is geweest, maar is 15-20% per 45 minuten niet erg veel?
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 28-11-2013 10:52 ]
Voor iedereen met het "rammeltje". Horen jullie niet gewoon de lens van de camera? Deze hangt er namelijk los in. Als ik met mijn 5S ga schudden hoor ik ook wat rammelen behalve als ik de camera app laat scherpstellen.
Er is continu verbinding via 3/4G EN hij zendt tevens continu een SSID uit via wi-fi. Als je veel wilt tetheren zonder usb te gebruiken raad ik aan een USB accuutje te halen..magnifor schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:52:
Gaat de batterij bij anderen ook zo hard wanneer je tethert? Ik weet dat dit altijd een stroomvretende feature is geweest, maar is 15-20% per 45 minuten niet erg veel?
Ze zouden het ook kunnen testen door hun vinger op de powerknop te houden tijdens het schudden. Als je dan nog wat hoort is het de camera. Als het echt de powerknop is, is het wel heel slordig.Tjoekie schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:53:
Voor iedereen met het "rammeltje". Horen jullie niet gewoon de lens van de camera? Deze hangt er namelijk los in. Als ik met mijn 5S ga schudden hoor ik ook wat rammelen behalve als ik de camera app laat scherpstellen.
Dit had ik vandaag met TomTom. Home button en power button werkten niet meer, maar TomTom navigeerde vrolijk door en alles. Na een tig aantal seconden respringde de iPhone uit zichzelf.RickvN schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:08:
Eerste 'vastloper' al te pakken. Ik zat in een app waarin ik wel verder kon of dingen kon selecteren, echter kon ik mijn scherm niet meer vergrendelen en de home button reageerde ook niet meer. In de app kon ik niet meer scrollen, al met al apart en denk aan een crash in de app. Toen even in de broekzak gestopt en minuutje later weer als een tierelier
Verwijderd
Het feit dat de nieuwe iPhone 5S rammelt heeft inderdaad te maken met de loszittende power-knop. Als je deze vasthoudt, rammelt er niets meer. Het ergste is dat je het ook tijdens de video-opnames hoort. Bekijk dit filmpje: http://youtu.be/04PfhST-fzw
Ik was van plan om vandaag de iPhone 5S te bestellen, maar ga het niet doen: als je 900 euro voor een telefoon neerlegt, mag je wel verwachten dat er geen loszittende onderdelen in zitten.
Ik was van plan om vandaag de iPhone 5S te bestellen, maar ga het niet doen: als je 900 euro voor een telefoon neerlegt, mag je wel verwachten dat er geen loszittende onderdelen in zitten.
Omdat je altijd je iphone schudt bij het maken van een video?Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:15:
Het ergste is dat je het ook tijdens de video-opnames hoort. Bekijk dit filmpje: http://youtu.be/04PfhST-fzw
Bij de iphone 5 was het probleem dat de power button soms vast bleef zitten, waarschijnlijk was de oorzaak te weinig speling. Nu bij de 5s hebben ze de speling wat groter gemaakt, waardoor hij nu inderdaad wat rammelt. Sjieke oplossing is het niet, maar ik denk dat er geen betere oplossing was buiten een complete redesign van de behuizing om. Apple zal daar vast de nodige hoofdbrekers over hebben gehad.
Ik probeer het niet goed te praten, eigenlijk mag het niet voor zo'n dure telefoon. Ikzelf heb er echter in de praktijk 0 last van. Uiteraard staat je vrij een andere telefoon te kopen
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 29-11-2013 08:36 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Dank je!Magic schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:35:
[...]
Omdat je altijd je iphone schudt bij het maken van een video?Daarnaast, als ik video's maak met mijn 7d dan hoor ik het hele lenssysteem schuiven, is dat ook een probleem van de camera?
...
Ik probeer het niet goed te praten, eigenlijk mag het niet voor zo'n dure telefoon. Ikzelf heb er echter in de praktijk 0 last van. Uiteraard staat je vrij een andere telefoon te kopen
Ik bevind me juist vaak in de situaties waarbij ik in een rijdende auto video-opname wil maken en zou het afschuwelijk vinden als er iets in mijn telefoon rammelt en als deze geluiden door de mic opgenomen worden. "Ieder het zijne" zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:24:
[...]
Dank je!Dan zal ik eens kijken welke andere telefoon ik kan aanschaffen aangezien je het goed vindt.
Ik denk dat het geluid van de auto meer storend is dan die van het knopje. Let wel dat in het filmpje verder geen omgevingsgeluid is. Als je hem in de auto in de hand houd (als passagier dan uiteraardIk bevind me juist vaak in de situaties waarbij ik in een rijdende auto video-opname wil maken en zou het afschuwelijk vinden als er iets in mijn telefoon rammelt en als deze geluiden door de mic opgenomen worden. "Ieder het zijne" zou ik zeggen.
Ik werk in een telefoonwinkel waar dagelijks vele telefoons door mijn handen gaan. Zelfs goedkope smartphone instapmodellen van €80 hebben nog een betere vergrendelknop dan die van de 5S. Dit is dan ook de reden dat ik mijn 5S direct heb geretourneerd. Voor €699 verwacht ik een degelijk vergrendel knopje. Als dit bij goedkope toestellen kan moet dit ook bij de iPhone kunnen. Ik zal weer een 5S kopen zodra ik er één kan krijgen met een normaal knopje.
Net getest: rammelt idd als je powerknop niet vast hebt. Lijkt me een 1e wereld probleem, alleen vervelend voor mensen die filmen met hun telefoon.Dancing_Animal schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:21:
[...]
Ze zouden het ook kunnen testen door hun vinger op de powerknop te houden tijdens het schudden. Als je dan nog wat hoort is het de camera. Als het echt de powerknop is, is het wel heel slordig.
Wat een ongelooflijk gezever over dat rammeltje. Dit is al jaren zo, had ik ook op m'n iPhone 4 en het is toch echt gewoon de camera-module, volkomen normaal. Pfffff
Volgens mij waren we er al over uit dat we het hier over de power knop hebben, als ik die vasthoud dan rammelt er niks, ook geen focusmodule
Klopt, tenzij m'n focusmodule vast is gelijmd aan m'n powerknop, dan is dat idd de oorzaak (zelfs bij het vibreren van het toestel).Magic schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:28:
Volgens mij waren we er al over uit dat we het hier over de power knop hebben, als ik die vasthoud dan rammelt er niks, ook geen focusmodule
Toch apart dat ze dat mechanisme niet hebben overgenomen van de 5, want daar had ik dus absoluut geen last van.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik heb de 5 en heb daar ook "last" van. Ik stoor me er verder totaal niet aan moet ik zeggen.BtM909 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:44:
[...]
Klopt, tenzij m'n focusmodule vast is gelijmd aan m'n powerknop, dan is dat idd de oorzaak (zelfs bij het vibreren van het toestel).
Toch apart dat ze dat mechanisme niet hebben overgenomen van de 5, want daar had ik dus absoluut geen last van.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Bedankt, Magic, maar het hoeft niet.Magic schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:08:
[...]
![]()
[...]
Ik denk dat het geluid van de auto meer storend is dan die van het knopje. Let wel dat in het filmpje verder geen omgevingsgeluid is. Als je hem in de auto in de hand houd (als passagier dan uiteraard) zullen de schokken niet groot genoeg zijn om het knopje te laten rammelen. Ik denk dat je je wat dit betreft druk maakt om een probleem wat er niet is. Als je de precieze situatie kan schetsen dan kan ik wel kijken of ik dit kan nabootsen en een demofilmpje kan maken.
Ik denk dat ik een paar maanden ga wachten in hoop dat Apple "dit probleem" opgelost zal hebben. De loszittende power-knop zal voor me een constante bron van frustratie zijn.
Ik ben namelijk die guy die eind vorig jaar vier iPhone 5's had getest en ze bleken allemaal redelijk veel "flaws" te hebben. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1509409
Toen besloot ik om een jaar op de release van de iPhone 5S te wachten: hier ben ik weer... aan het wachten voor de iPhone 6.
ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar stel hem hier toch maar.
mijn foto's worden automatisch upgeload naar icloud.
op mijn windows machine heb ik de icloud applicatie geinstalleerd.
Wanneer ik via verkenner naar icloud-foto's ga staan mijn foto's daar.
nu lees ik dat wanneer ik foto's verplaats naar een andere map en ze dus verdwenen zijn uit mijn icloud-foto's zij automatisch moeten verdwijnen van mijn telefoon.
echter dit laatste zie ik niet gebeuren. gaat hier veel tijd overheen of moet ik iets aan/uitzetten?
of kan dit simpelweg gewoon niet?
mijn foto's worden automatisch upgeload naar icloud.
op mijn windows machine heb ik de icloud applicatie geinstalleerd.
Wanneer ik via verkenner naar icloud-foto's ga staan mijn foto's daar.
nu lees ik dat wanneer ik foto's verplaats naar een andere map en ze dus verdwenen zijn uit mijn icloud-foto's zij automatisch moeten verdwijnen van mijn telefoon.
echter dit laatste zie ik niet gebeuren. gaat hier veel tijd overheen of moet ik iets aan/uitzetten?
of kan dit simpelweg gewoon niet?
Hoe oud is die? Ik begreep dat nieuwe er weinig tot geen last van hadden (m'n tekst hierboven staat een beetje krom)...Rudios schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:10:
[...]
Ik heb de 5 en heb daar ook "last" van. Ik stoor me er verder totaal niet aan moet ik zeggen.
Wel 1 van de eerste generatie idd.BtM909 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:03:
[...]
Hoe oud is die? Ik begreep dat nieuwe er weinig tot geen last van hadden (m'n tekst hierboven staat een beetje krom)...
Whole lot of stars ***
Beetje niet zoals het hoort om het hier te vragen, maar ik doe het toch, aangezien het 5C topic wel heel stil is. Ik heb het al in het 5C topic gevraagd, maar weet iemand hier toevallig of er bij de 5C ook standaard een rammelend powerknop meegeleverd wordt? Ik las ergens op macrumors (dacht ik) in het forum dat de powerknop iets meer speling heeft dan de volumeknoppen.
Het blijft trouwens wel een hilarisch verschijnsel eigenlijk he. Een bedrijf dat zich zo enorm zegt te focussen op details en hoe precies alles netjes van de juiste materialen wordt gemaakt. En dan zitten er een paar stukjes mechanica in en die haperen of rammelen dan. Tenslotte is de homebutton bij een aantal modellen iPhones nogal onderhevig aan haperingen (niet reageren of dubbel reageren). Ook in het Jobs-tijdperk trouwens. Dat soort dingen, dat moet toch Iets zijn geweest waar Jobs een enorme hekel aan moet hebben gehad, aangezien hij zelfs het gevoel van het plaatsen van de hoofdtelefoonstekker in de poort bij de eerste iPod bekritiseerde (het moest anders voelen) en de poort liet aanpassen.
Het blijft trouwens wel een hilarisch verschijnsel eigenlijk he. Een bedrijf dat zich zo enorm zegt te focussen op details en hoe precies alles netjes van de juiste materialen wordt gemaakt. En dan zitten er een paar stukjes mechanica in en die haperen of rammelen dan. Tenslotte is de homebutton bij een aantal modellen iPhones nogal onderhevig aan haperingen (niet reageren of dubbel reageren). Ook in het Jobs-tijdperk trouwens. Dat soort dingen, dat moet toch Iets zijn geweest waar Jobs een enorme hekel aan moet hebben gehad, aangezien hij zelfs het gevoel van het plaatsen van de hoofdtelefoonstekker in de poort bij de eerste iPod bekritiseerde (het moest anders voelen) en de poort liet aanpassen.
[ Voor 48% gewijzigd door Dancing_Animal op 30-11-2013 00:20 ]
Me vriendin heeft de 5C en die heeft geen loszittende knoppen.Dancing_Animal schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:13:
Beetje niet zoals het hoort om het hier te vragen, maar ik doe het toch, aangezien het 5C topic wel heel stil is. Ik heb het al in het 5C topic gevraagd, maar weet iemand hier toevallig of er bij de 5C ook standaard een rammelend powerknop meegeleverd wordt? Ik las ergens op macrumors (dacht ik) in het forum dat de powerknop iets meer speling heeft dan de volumeknoppen.
Ding voelt ook 10x zo stevig als de 5S.
Misschien omdat ie wat rondiger is en wat zwaarder
Ik heb ook nog geen 5C's gespot met losse knopjes. De kwaliteit van dat toestel lijkt me prima van wat ik tot nu toe heb gezien.
Van een afstandje wellicht hilarisch, maar als iemand die zelf werkzaam is binnen de quality assurance kan ik je zeggen dat 100% perfect en 100% getest niet bestaan. Je kunt het proberen te benaderen, maar op een gegeven moment moet je product toch echt de markt op.Dancing_Animal schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:13:
Snap ik, maar Apple maakt het best wel bont de laatste jaren. Ik kan best veel van die dingen opnoemen (doe ik niet hier), die wijzigen ze dan niet, maar je mag het wel omruilen... als ze het probleem erkennen.Tjoekie schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:05:
[...]
Van een afstandje wellicht hilarisch, maar als iemand die zelf werkzaam is binnen de quality assurance kan ik je zeggen dat 100% perfect en 100% getest niet bestaan. Je kunt het proberen te benaderen, maar op een gegeven moment moet je product toch echt de markt op.
Verwijderd
Achten jullie een screenprotector nodig? Heb alleen zo'n hoesje voor de achterkant er bij besteld. Dus scherm is niet beschermd.
Zelf heb ik helemaal geen bescherming op de gsm zitten en heb geen last van krassenVerwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:34:
Achten jullie een screenprotector nodig? Heb alleen zo'n hoesje voor de achterkant er bij besteld. Dus scherm is niet beschermd.
39
Scherm hier al vanaf de 3G alle modellen tot nu toe onbeschermt. Altijd krasvrij geweest. Gewoon geen sleutels of aanstekers in je zak er bij stoppen. 
Bij mijn vriendin ligt het anders. Die heeft voor en achter protectors, en een hardcover
Bij mijn vriendin ligt het anders. Die heeft voor en achter protectors, en een hardcover
En om nog even op het rammeltje in te gaan, ik heb zowel de 5s als de 5c en bij beide geen rammel te horen. Alleen als ik echt enorm hard schud hoor ik iets bij de 5s, maar dan maakt het niet uit of ik de powerknop vasthoud. Volgens mij is dat de camera module.
Ik gebruik overigens altijd een protector, zie/voel je amper.
Ik gebruik overigens altijd een protector, zie/voel je amper.
[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 01-12-2013 09:22 ]
Verwijderd
Spullen doe ik nooit bij mijn telefoon. Dan zou ik dus geen screenprotector nodig hebben, bedankt!UltraSub schreef op zondag 01 december 2013 @ 08:16:
Scherm hier al vanaf de 3G alle modellen tot nu toe onbeschermt. Altijd krasvrij geweest. Gewoon geen sleutels of aanstekers in je zak er bij stoppen.
De Brando ultra clear is een super screen protector. Je ziet hem niet en je blijft in ieder geval 3 jaar lang krasvrij http://shop.brando.com/Br...-5s-_p09885c1618d008.html
Ik heb er zelf ook geen screenprotector op zitten en ook bij geen een telefoon ooit een kras op het scherm gehad. Als je er dus idd zuinig mee omgaat en er geen sleutels bijstopt zoals vermeld is het prima te doen. Screenprotectors zijn vaak lelijk en irritant imo..Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:57:
[...]
Spullen doe ik nooit bij mijn telefoon. Dan zou ik dus geen screenprotector nodig hebben, bedankt!
En de rammelende Powerbutton: ik heb er geen last van, tenzij ik heel hard schud, wat natuurlijk onzin is aangezien je dit nooit doet lijkt me. Iedereen die hier reageert heeft er last van. Bij diegene waar er vrijwel niets aan de hand is hoor je er ook niks van/over natuurlijk.
En maxap: have fun waiting
De powerknop van mijn iPhone 5s zit behoorlijk los en rammelt daardoor behoorlijk, meer dan bij mijn iPhone 5. Dit is niet alleen een probleem bij audio/video opnames, maar ook bij bellen en bewegen. Ik vind het tamelijk irritant om steeds tikjes te horen. Wanneer je er een strak hoesje omheen doet heb je dit probleem uiteraard niet. Voor 800 euro verwacht ik kwaliteit. De onzin van de iPhone 4 "your holding it wrong" en nu met de iPhone 5s "dont move while using your iPhone or use a case", kan natuurlijk echt niet. Deze iPhone gaat retour. Zonde hoe een loszittend knopje zoveel afbreuk doet aan een anders goed toestel.
< dit stukje webruimte is te huur >
Dan vraag ik me toch af wat voor bewegingen je maakt tijdens het bellen dat je steeds tikjes hoort. Mijn 5s heeft ook een iets wat loszittende powerbutton, maar dit hoor ik dus alleen maar als ik er bewust mee ga rammelen en dan ga luisteren. Tijdens bellen of filmen heb ik hier zelf helemaal geen last van.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
aex351 Jouw knopje kan natuurlijk wel per ongeluk kapot zijn, dat jij net precies pech hebt gehad. Ik zou het inderdaad gewoon retour sturen en hopen dat ze het maken of een nieuwe opsturen. Maar door 1 knopje wat een beetje tikt, vind ik niet dat je kan zeggen dat het zoveel afbreuk doet aan een anders goed toestel
Ik mag hopen dat je het over de iPhone van je vriendin hebtUltraSub schreef op zondag 01 december 2013 @ 08:16:Bij mijn vriendin ligt het anders. Die heeft voor en achter protectors, en een hardcover

Zelf heb ik een screen protector, just in case.
[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 02-12-2013 10:57 ]
Hallo allen, ik ben nu al 3 weken een eigenaar van een 5S 16gb Space Gray, en ik had vandaag even een afspraak met Apple gemaakt bij het Leidseplein in Amsterdam voor een probleempje met mijn iPhone. HEt probleem is de veelvoorkomende losse power knop. Ik werd geholpen en kreeg een nieuwe 5s met hetzelfde probleem, meneer was vriendelijk genoeg om even het rond te vragen aan zijn collega's en manager en kwam met het volgende antwoord: Het is normaal en hoort ook zo te zijn. het vreemde vind ik wel dat niet elke iPhone aan dit probleem lijd. Ik zal er maar mee leren leven. Ik wou gewoon even mijn ervaring delen over dit raar en vervelend verschijnsel
Heb laatst getest in Oberhausen.Phntm schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:38:
Hallo allen, ik ben nu al 3 weken een eigenaar van een 5S 16gb Space Gray, en ik had vandaag even een afspraak met Apple gemaakt bij het Leidseplein in Amsterdam voor een probleempje met mijn iPhone. HEt probleem is de veelvoorkomende losse power knop. Ik werd geholpen en kreeg een nieuwe 5s met hetzelfde probleem, meneer was vriendelijk genoeg om even het rond te vragen aan zijn collega's en manager en kwam met het volgende antwoord: Het is normaal en hoort ook zo te zijn. het vreemde vind ik wel dat niet elke iPhone aan dit probleem lijd. Ik zal er maar mee leren leven. Ik dacht ik zou even mijn ervaring delen of dit vervelend verschijnsel.
Van de 7 die ik heb getest maakten er 5 geluid van de POWER knop.
Zal inderdaad zo horen dan, maar echt fijn is het niet.
Ik heb bij mijn alle voorgaande iPhone screenprotectors gehad van het merk Spigen, nu op de 5S tijdelijk geen omdat het plakken mislukt was en moet zeggen dat er veel minder tot geen vingerafdrukken achter blijft op het scherm, ik denk dat ik het zo laat deze keer, ik bleef poetsen met screenprotector.
Gorilla glass of niet, ik doe er ook altijd een screen protector op ongeacht het merk. Zolang de scherm maar wat erop heeft dat wat potentiele krasjes kan veroorzaken kan voorkomen.MaxPoweR schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:19:
Ik heb bij mijn alle voorgaande iPhone screenprotectors gehad van het merk Spigen, nu op de 5S tijdelijk geen omdat het plakken mislukt was en moet zeggen dat er veel minder tot geen vingerafdrukken achter blijft op het scherm, ik denk dat ik het zo laat deze keer, ik bleef poetsen met screenprotector.
Nee fijn, is het zeker niet. Maar ik denk dat de medewerkers niet zo veel zin hebben als ik om te gaan zoeken voor een toestel die daar geen last van heeft dus ik laat het gewoon hierbij.mregeling2005 schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:31:
[...]
Heb laatst getest in Oberhausen.
Van de 7 die ik heb getest maakten er 5 geluid van de POWER knop.
Zal inderdaad zo horen dan, maar echt fijn is het niet.
Nu zijn er hier 2 stuks 5s binnengekomen waaronder eigenlijk alle 2 met een los zittende power button. 1 x 64GB Space Grey en 1 x 16GB Silver.
De 64GB is voor me zelf en de 16GB voor me vriendin. Ik heb ze met elkaar vergeleken maar 16GB Silver heeft een stuk minder last van een rammelende powerknop en met het originele 5s Apple hoesje is het gerammel weg. Zonder hoesje klikt de power-button GOED in het hoesje ook GOED.
Nu de mijne... ik heb voor de 64GB ook een originele apple cover en de 64GB blijft rammelen in het hoesje.Met neerleggen(zonder hoesje) op de tafel is het net als of je een doosje spelden neerzet (power-knop). In het hoesje gaat het indrukken ook niet erg soepel (soort soft touch) en ja ik heb de hoesjes uiteraard gewisseld.
Dan hebben we de home-knoppen nog... de 16GB is eigenlijk vrij stil en heeft een korte druk nodig en voelt eigenlijk normaal aan. De 64GB geeft een erg harde goedkope klik en moet verder ingedrukt worden.
Ik heb hiervoor een aantal nokia's,samsungs, en 2 HTC(Desire HD & Sensation) toestellen gehad. Nog nooit heb ik bij 1 van de toestellen het gevoel gehad dat het ondegelijk in elkaar zat of goedkoop aanvoelde. Ja ze waren of werden traag (vooral Android) en daarom dus besloten om eens gewoon een Iphone te proberen. Het scheen dat ze degelijk waren en ik had niet echt de behoefte om met de verplichte high end 4,7'' /5'' schermen op zak te lopen met WEER dat steeds trager wordende Android erop.Ik vondt dat Apple (Uncle Steve) dan ook een punt had met hun 1 hand bediening en dat de schermen van de concurrentie niet handig waren. En stja het woord zegt het eigenlijk al.
De opvolger van de Iphone 5 een 'bestaand design' leek de geslaagde keus vanwege de kinderziektes die regelmatig opduiken in de eerste ontwerpen/batches. Nu ligt ie voor me en vroeg ik me af waarom een Iphone 5s 900 euro moet kosten met en beetje geheugen en een Android telefoon de helft... Ik meende dat Apple altijd voor degelijkheid stond en dat je daar de prijs voor betaalde. Steve Jobs weet ik me te herinneren uit een video fragment, gooide een Apple device op de rand van het podium vlak voor het publiek omdat het niet functioneerde. That's the spirit...
Bij de 5S denk ik aan de Franse slag waar het eigenlijk Deutsche gründlichkeit had moeten zijn.
De 64GB is voor me zelf en de 16GB voor me vriendin. Ik heb ze met elkaar vergeleken maar 16GB Silver heeft een stuk minder last van een rammelende powerknop en met het originele 5s Apple hoesje is het gerammel weg. Zonder hoesje klikt de power-button GOED in het hoesje ook GOED.
Nu de mijne... ik heb voor de 64GB ook een originele apple cover en de 64GB blijft rammelen in het hoesje.Met neerleggen(zonder hoesje) op de tafel is het net als of je een doosje spelden neerzet (power-knop). In het hoesje gaat het indrukken ook niet erg soepel (soort soft touch) en ja ik heb de hoesjes uiteraard gewisseld.
Dan hebben we de home-knoppen nog... de 16GB is eigenlijk vrij stil en heeft een korte druk nodig en voelt eigenlijk normaal aan. De 64GB geeft een erg harde goedkope klik en moet verder ingedrukt worden.
Ik heb hiervoor een aantal nokia's,samsungs, en 2 HTC(Desire HD & Sensation) toestellen gehad. Nog nooit heb ik bij 1 van de toestellen het gevoel gehad dat het ondegelijk in elkaar zat of goedkoop aanvoelde. Ja ze waren of werden traag (vooral Android) en daarom dus besloten om eens gewoon een Iphone te proberen. Het scheen dat ze degelijk waren en ik had niet echt de behoefte om met de verplichte high end 4,7'' /5'' schermen op zak te lopen met WEER dat steeds trager wordende Android erop.Ik vondt dat Apple (Uncle Steve) dan ook een punt had met hun 1 hand bediening en dat de schermen van de concurrentie niet handig waren. En stja het woord zegt het eigenlijk al.
De opvolger van de Iphone 5 een 'bestaand design' leek de geslaagde keus vanwege de kinderziektes die regelmatig opduiken in de eerste ontwerpen/batches. Nu ligt ie voor me en vroeg ik me af waarom een Iphone 5s 900 euro moet kosten met en beetje geheugen en een Android telefoon de helft... Ik meende dat Apple altijd voor degelijkheid stond en dat je daar de prijs voor betaalde. Steve Jobs weet ik me te herinneren uit een video fragment, gooide een Apple device op de rand van het podium vlak voor het publiek omdat het niet functioneerde. That's the spirit...
Bij de 5S denk ik aan de Franse slag waar het eigenlijk Deutsche gründlichkeit had moeten zijn.
Verwijderd
Wat mij wel opvalt met mijn 5S is dat ik meer moeite heb met het typen van teksten en kleine buttons.
Dit ging me op de 4S veel beter af. Het lijkt wel of ik steeds naast tik of dat de 5S minder precies is.
Ik weet niet of dit er wat mee e maken heeft?
nieuws: Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3
En of andere hier ook last van hebben.
Dit ging me op de 4S veel beter af. Het lijkt wel of ik steeds naast tik of dat de 5S minder precies is.
Ik dacht echt dat ik de enige was!Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:39:
Wat mij wel opvalt met mijn 5S is dat ik meer moeite heb met het typen van teksten en kleine buttons.
Op mijn 4S had ik eigenlijk nooit type-fouten, nu constant......
Had ik ook, en kwam bij mij omdat er minder ruimte is tussen de "rand" en het scherm, waardoor mijn motorisch geheugen in de war kwami2Paq schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:16:
[...]
Ik dacht echt dat ik de enige was!
Op mijn 4S had ik eigenlijk nooit type-fouten, nu constant......
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 04-12-2013 12:10 ]
Ik kom van een Nexus 4, dus ik had een redelijk groot scherm en dus een groter toetsenbord. Nu met de 5S maak ik ook beroerd veel typfouten, maar inderdaad met een hoes eromheen is het me opgevallen dat ik beter typ.Magic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:09:
[...]
Had ik ook, en kwam bij mij omdat er minder ruimte is tussen de "rand" en het scherm, waardoor mijn motorisch geheugen in de war kwam, daardoor mistte ik vaak de meest linker en rechter toetsen. Ik heb er nu een hoesje omheen die wat ruimte toevoegt links en rechts, en dat heeft bij mij het "probleem" gefixed.
Dat is eigenlijk wat me ook is opgevallen, de 5S die ik heb ingeleverd had een betere feedback met de homeknop, deze is nogal luidruchtiger vind ik en de klik is ook vreemd, alsof ik op een reset knopje druk op een moederbord, zo een soort feedback heb ik. Het is me wel opgevallen dat dit verschijnsel langzaam verdwijnt naarmate je de homeknop vaker gebruikt. Of het is puur gewenning.WR. schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:11:
Nu zijn er hier 2 stuks 5s binnengekomen waaronder eigenlijk alle 2 met een los zittende power button. 1 x 64GB Space Grey en 1 x 16GB Silver.
Wil hier graag even op inhaken, kwam hier met de gedachte om hier vragen over te stellen..remzor schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:01:
[...]
Ik heb er zelf ook geen screenprotector op zitten en ook bij geen een telefoon ooit een kras op het scherm gehad. Als je er dus idd zuinig mee omgaat en er geen sleutels bijstopt zoals vermeld is het prima te doen. Screenprotectors zijn vaak lelijk en irritant imo..
En de rammelende Powerbutton: ik heb er geen last van, tenzij ik heel hard schud, wat natuurlijk onzin is aangezien je dit nooit doet lijkt me. Iedereen die hier reageert heeft er last van. Bij diegene waar er vrijwel niets aan de hand is hoor je er ook niks van/over natuurlijk.
En maxap: have fun waiting
Krijg morgen mijn 5S heb ook (weinig) screenprotectors gebruikt. Heb een 3GS en een 4 gehad qua iPhone, altijd krassen op het scherm. Heb nu een HTC One X (die met Gorilla Glass 2 zou zijn), krassen.
Ik doe niets raars met mijn telefoon, altijd los in een broekzak waar nooit sleutels of andere scherpe voorwerpen zitten. Heb vaak een pak of in ieder geval broek aan van zachte stof, dus nog niet eens spijkerstof oid. Toch krijg ik altijd krassen.
Nu zoek ik dus inderdaad een protector voor op het scherm, maar de meeste protectors zijn van die afschuwelijke dingen waardoor het hele scherm lelijk wordt. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type?
Ik ken het, ik doe ook helemaal geen gekke dingen met mijn iPhone. Ik leg m al expres nooit face-down op een oppervlak, maar toch altijd van die ''haarscheurtjes''. Hele kleine krasjes, soms op een bepaalde plek dat ie zichtbaar is op een lichte achtergrond..
Sinds mijn 5S heb ik een Glassshield erop en ben er zeer tevreden over. Het is een extra laag glas wat je op het normale glas plakt. Hier komen ook wel krasjes op, dus het is puur als bescherming voor het eigen glas. Ik heb al een extra besteld, omdat er sinds kort wel een vervelende, zichtbare kras in zit.
Sinds mijn 5S heb ik een Glassshield erop en ben er zeer tevreden over. Het is een extra laag glas wat je op het normale glas plakt. Hier komen ook wel krasjes op, dus het is puur als bescherming voor het eigen glas. Ik heb al een extra besteld, omdat er sinds kort wel een vervelende, zichtbare kras in zit.
Eindelijk mijn 5s binnen en die wordt geleverd met iOS 7.0.3. Nu wil ik updaten naar 7.0.4. maar krijg ik continu deze melding:

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb al geprobeerd via wifi en 3G. Andere devices zitten wel gewoon op 7.0.4.
Geen zin om hem aan iTunes te hangen eerlijk gezegd..

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb al geprobeerd via wifi en 3G. Andere devices zitten wel gewoon op 7.0.4.
Heb zelf voor de iPhone5 er eentje laten zetten bij een iPhone-speciaalzaakje. Die hadden er een speciaal apparaat voor ook. Tis praktisch niet te zien dat er een screenprotector op zit.KaiseRRuby schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:07:
[...]
Wil hier graag even op inhaken, kwam hier met de gedachte om hier vragen over te stellen..
Krijg morgen mijn 5S heb ook (weinig) screenprotectors gebruikt. Heb een 3GS en een 4 gehad qua iPhone, altijd krassen op het scherm. Heb nu een HTC One X (die met Gorilla Glass 2 zou zijn), krassen.
Ik doe niets raars met mijn telefoon, altijd los in een broekzak waar nooit sleutels of andere scherpe voorwerpen zitten. Heb vaak een pak of in ieder geval broek aan van zachte stof, dus nog niet eens spijkerstof oid. Toch krijg ik altijd krassen.
Nu zoek ik dus inderdaad een protector voor op het scherm, maar de meeste protectors zijn van die afschuwelijke dingen waardoor het hele scherm lelijk wordt. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type?
[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 05-12-2013 16:37 ]
Wat ik nou toch met mijn 5S voor elkaar heb gekregen
Liet 'm gisteren van hooguit 10 7 cm op de bovenkant van mijn MacBook Pro vallen. Geen krasje, geen schaaf, geen chip, niks van wat je normaal qua beschadigingen ziet.... maar een DEUK in de aluminium achterkant

(foto is beetje vaag omdat ik hier geen tweede camera beschikbaar heb)
Dit geloof je toch niet?? Ik snap dat aluminium een relatief zacht metaal is en dat je een iPhone nou eenmaal niet moet laten vallen, maar een deuk als deze vind ik wel heel bizar.
Ik wil dit eigenlijk toch wel een keer aankaarten bij de Genius Bar. Sure, het is gebruiksschade, maar dat er zo makkelijk een deuk in ontstaat (en geen enkel ander krasje of wat dan ook, hij is verder echt in mint condition) vind ik eigenlijk niet acceptabel voor een telefoon van €800.
Wat denken jullie?

Liet 'm gisteren van hooguit 10 7 cm op de bovenkant van mijn MacBook Pro vallen. Geen krasje, geen schaaf, geen chip, niks van wat je normaal qua beschadigingen ziet.... maar een DEUK in de aluminium achterkant

Dit geloof je toch niet?? Ik snap dat aluminium een relatief zacht metaal is en dat je een iPhone nou eenmaal niet moet laten vallen, maar een deuk als deze vind ik wel heel bizar.
Ik wil dit eigenlijk toch wel een keer aankaarten bij de Genius Bar. Sure, het is gebruiksschade, maar dat er zo makkelijk een deuk in ontstaat (en geen enkel ander krasje of wat dan ook, hij is verder echt in mint condition) vind ik eigenlijk niet acceptabel voor een telefoon van €800.
Wat denken jullie?
Voor dit soort dingen krijg je een welles nietes discussie, Apple zal zeggen waarom je niet een verzekering van hun hebt afgesloten a 4 euro per maand ( Apple care plus is omgerekend maar 4 euro per maand).jelle. schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:19:
Wat ik nou toch met mijn 5S voor elkaar heb gekregen![]()
Liet 'm gisteren van hooguit 10 7 cm op de bovenkant van mijn MacBook Pro vallen. Geen krasje, geen schaaf, geen chip, niks van wat je normaal qua beschadigingen ziet.... maar een DEUK in de aluminium achterkant![]()
[afbeelding]
Wat denken jullie?
Dit ga je niet winnen.
Sinds een week heb ik ook een iPhone 5s 64gb met hetzelfde 'probleem'. Zit erover te denken omPhntm schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:38:
Hallo allen, ik ben nu al 3 weken een eigenaar van een 5S 16gb Space Gray, en ik had vandaag even een afspraak met Apple gemaakt bij het Leidseplein in Amsterdam voor een probleempje met mijn iPhone. HEt probleem is de veelvoorkomende losse power knop. Ik werd geholpen en kreeg een nieuwe 5s met hetzelfde probleem, meneer was vriendelijk genoeg om even het rond te vragen aan zijn collega's en manager en kwam met het volgende antwoord: Het is normaal en hoort ook zo te zijn. het vreemde vind ik wel dat niet elke iPhone aan dit probleem lijd. Ik zal er maar mee leren leven. Ik dacht ik zou even mijn ervaring delen of dit vervelend verschijnsel.
Ook even langs de Apple store te gaan maar dat is dus redelijk zonde van mijn tijd, bedankt voor het delen van je ervaring daar.
Verwijderd
Wat houd Apple care in en hoelang na aanschaf kan je dit nog nemen?alwaysleft schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:12:
[...]
Voor dit soort dingen krijg je een welles nietes discussie, Apple zal zeggen waarom je niet een verzekering van hun hebt afgesloten a 4 euro per maand ( Apple care plus is omgerekend maar 4 euro per maand).
Dit ga je niet winnen.
Iphone is vanmiddag besteld bij Apple zelf, maar heb het niet direct afgesloten.
Je appeltje is ook omgeklapt door de valjelle. schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:19:
Wat ik nou toch met mijn 5S voor elkaar heb gekregen![]()
Liet 'm gisteren van hooguit 10 7 cm op de bovenkant van mijn MacBook Pro vallen. Geen krasje, geen schaaf, geen chip, niks van wat je normaal qua beschadigingen ziet.... maar een DEUK in de aluminium achterkant![]()
[afbeelding]
Wat denken jullie?
Vandaag heel veel moeite met de fingerprint scanner, steeds pakte mijn iphone mijn duim niet. Poetsen van iphone en duim, niks hielp. Toen maar opnieuw mijn duim ingescand, nu lukt het wel weer in een keer. Vreemd.
Heb je 2 jaar een verzekering die tegen valschade en waterschade gedekt is. Met een eigen risico van 80 euro. Kost eenmalig 100 euro voor 2 jaar langVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:46:
[...]
Wat houd Apple care in en hoelang na aanschaf kan je dit nog nemen?
Iphone is vanmiddag besteld bij Apple zelf, maar heb het niet direct afgesloten.
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 05-12-2013 20:39 ]
Je bent niet de enige klikChrisLNFF schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:33:
Vandaag heel veel moeite met de fingerprint scanner, steeds pakte mijn iphone mijn duim niet. Poetsen van iphone en duim, niks hielp. Toen maar opnieuw mijn duim ingescand, nu lukt het wel weer in een keer. Vreemd.
Ach wat een rare dag was dat, zelfs die laatste zin klopt voor geen meter. Maar ja, het is dus een tijdsverspilling, of je probeert het gewoon en hoopt dat die nieuwe iPhone dit probleem niet heeft, je toestel zal wel een weekje jonger zijn, niet dat dat wat uitmaakt bij de meesten van ons.Panamera schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:25:
[...]
Sinds een week heb ik ook een iPhone 5s 64gb met hetzelfde 'probleem'. Zit erover te denken om
Ook even langs de Apple store te gaan maar dat is dus redelijk zonde van mijn tijd, bedankt voor het delen van je ervaring daar.
Verwijderd
Ik heb het ook en het begint me de strot uit te hangen. Ik heb er 4 vingers in staan (2 duimen en 2 wijsvingers), maar hij ziet ze soms gewoon helemaal niet. Ik probeer het zovaak, dat mijn iPhone de code wil weten om er alsnog in te komen.ChrisLNFF schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:33:
Wordt nog leuk als het een technisch mankementje blijkt te zijn. Want ik lees het nu wel heel vaak overal op het interwebs.
Bij mij is het ook maar een leuk hebberdingetje die het 9 van de 10 keer doet. Ik heb helaas littekens op beide duimen en af en toe wat sneetjes door karton en die sensor doet het alsnog best goed bij mij.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:29:
[...]
Ik heb het ook en het begint me de strot uit te hangen. Ik heb er 4 vingers in staan (2 duimen en 2 wijsvingers), maar hij ziet ze soms gewoon helemaal niet. Ik probeer het zovaak, dat mijn iPhone de code wil weten om er alsnog in te komen.
Wordt nog leuk als het een technisch mankementje blijkt te zijn. Want ik lees het nu wel heel vaak overal op het interwebs.
De losse powerknop had zelfs de iPhone 5 (mijne ook). En mn nieuwe 5s heeft hetzelfde.Phntm schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:08:
[...]
Ach wat een rare dag was dat, zelfs die laatste zin klopt voor geen meter. Maar ja, het is dus een tijdsverspilling, of je probeert het gewoon en hoopt dat die nieuwe iPhone dit probleem niet heeft, je toestel zal wel een weekje jonger zijn, niet dat dat wat uitmaakt bij de meesten van ons.
Het hoort dus gewoon zo, ook al is het niet de perfectie die je verwacht van Apple-fabricage. Het is eerder een uitzondering als die helemaal vast zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 06-12-2013 07:41 ]
Ik heb er geen hoesje om heen, gaat ook niet gebeuren ivm. accessoires die ik heb.Magic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:09:
[...]
Had ik ook, en kwam bij mij omdat er minder ruimte is tussen de "rand" en het scherm, waardoor mijn motorisch geheugen in de war kwam, daardoor mistte ik vaak de meest linker en rechter toetsen. Ik heb er nu een hoesje omheen die wat ruimte toevoegt links en rechts, en dat heeft bij mij het "probleem" gefixed.
Mistypen zal (hopelijk) tzt. wel "overgaan" hoop ik
ik heb af en toe ook dat mijn touch id mn vingers niet herkend.
dit is meestal wanneer ik net mijn handen heb gewassen of ingesmeerd.
buiten dat gebeurd het heel af en toe dat hij mijn duim niet herkent. gebruik ik een andere vinger dan doet hij het wel.
ik denk dat op de 20x hij het 19x doet en 1x niet.
maar daar valt wel mee te leven.
dit is meestal wanneer ik net mijn handen heb gewassen of ingesmeerd.
buiten dat gebeurd het heel af en toe dat hij mijn duim niet herkent. gebruik ik een andere vinger dan doet hij het wel.
ik denk dat op de 20x hij het 19x doet en 1x niet.
maar daar valt wel mee te leven.
Over dat hele touchid werkt niet verhaal:
Hier 3 stuks in mijn omgeving. Alleen maar lyrische mensen. In de trant van 98x uit 100x meteen raak. Ik sleep twee iPhones mee, een prive en een zakelijk. De prive heeft touch id, de andere is nog een 5 en heeft het dus niet, maar wel verplicht een code van 6 cijfers. Nou, dan weet je het wel na een dag
Wat een implementatie zeg, tijd dat het overal op komt bij Apple.
Hier 3 stuks in mijn omgeving. Alleen maar lyrische mensen. In de trant van 98x uit 100x meteen raak. Ik sleep twee iPhones mee, een prive en een zakelijk. De prive heeft touch id, de andere is nog een 5 en heeft het dus niet, maar wel verplicht een code van 6 cijfers. Nou, dan weet je het wel na een dag
Wat een implementatie zeg, tijd dat het overal op komt bij Apple.
Ik heb dit ook een keer gehad. Heb hem aan itunes gehangen en toen ging het wel. Was ook echt binnen 1 minuut geregeld toen.Bosmonster schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:58:
Eindelijk mijn 5s binnen en die wordt geleverd met iOS 7.0.3. Nu wil ik updaten naar 7.0.4. maar krijg ik continu deze melding:
[afbeelding]
[...]
Heb zelf voor de iPhone5 er eentje laten zetten bij een iPhone-speciaalzaakje. Die hadden er een speciaal apparaat voor ook. Tis praktisch niet te zien dat er een screenprotector op zit.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
@Bosmonster: Misschien even een probleempje langs apple kant, probeer het later nog eens.
Touch ID werkt hier toch ook zeer goed. Het enige wat ik nog moet leren is mijn duim wat langer op de knop te houden. Over lange tijd kan ik nog niet spreken, maar ik spaar er nu al zo veel tijd met uit.
Losse powerknop heb ik ook. Maar het stoort mij niet, ik moet al met mijn telefoon liggen schudden of soms bij het neerleggen. Maar dan nog, je moet er echt naar aan het luisteren zijn om het op te merken. Althans op mijn iPhone.
Touch ID werkt hier toch ook zeer goed. Het enige wat ik nog moet leren is mijn duim wat langer op de knop te houden. Over lange tijd kan ik nog niet spreken, maar ik spaar er nu al zo veel tijd met uit.
Losse powerknop heb ik ook. Maar het stoort mij niet, ik moet al met mijn telefoon liggen schudden of soms bij het neerleggen. Maar dan nog, je moet er echt naar aan het luisteren zijn om het op te merken. Althans op mijn iPhone.
Tis al een paar dagen. Net weer even geprobeerd. Nog steeds hetzelfde.4bit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:19:
@Bosmonster: Misschien even een probleempje langs apple kant, probeer het later nog eens.
Mjah, heb ik dus even geen zin in. Gebruik geen iTunes namelijk verder ook. Gelukkig is die 7.0.4. update niet zo boeiend, dus ik wacht wel even op de volgende update om te kijken of die wel goed gaatBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:07:
[...]
Ik heb dit ook een keer gehad. Heb hem aan itunes gehangen en toen ging het wel. Was ook echt binnen 1 minuut geregeld toen.
Exacte diagnostics melding overigens:
code:
1
2
3
4
| 00384000 : Failed to download update brain: Error Domain=ASError Code=11 "The operation couldn...t be completed. (ASError error 11.)" UserInfo=0x13dd069e0 {Operation=UnarchivingAsset} 00384000 : MobileSoftwareUpdateErrorDomain: Failed to download update brain 00384000 : underlying: Error Domain=ASError Code=11 "The operation couldn...t be completed. (ASError error 11.)" UserInfo=0x13dd069e0 {Operation=UnarchivingAsset} 00384000 : Failed to install update brain: The operation couldn...t be completed. (MobileSoftwareUpdateErrorDomain error 10 - Failed to download update brain) |
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 06-12-2013 10:39 ]
Vraag: Op de 1 of andere manier kan mijn 5S niet connecten met mijn home-wifi. 5Ghz op de zaak gaat retesnel maar hier thuis werkt het niet.
Raar genoeg doet mijn iPad 3 het wel, met iOS 7 etc. Enig idee hoe dat kan?
Raar genoeg doet mijn iPad 3 het wel, met iOS 7 etc. Enig idee hoe dat kan?
Haha, het is gewoon en gespiegelde foto geloof ik hoor, de camera zit ook niet aan de 'goede' kant :-)Dancing_Animal schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:10:
[...]
Je appeltje is ook omgeklapt door de val
Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.