ik denk dat je het wel goed ziet.
mijn atag start waar de elga gaat falen, maar dat is nog niet echt gebeurt.
wat opvalt na 2 jaar ervaring is dat je de ketel naast een elga eigenlijk moet kiezen op de laagste modulatie, ipv de hoogste, puur omdat de elga minder word maar niet stopt.
dus ze vullen elkaar aan., daar waar de elga faalt, levert deze zomaar nog 3, en de ketel springt even bij op 4 of 5; liever niet meteen 20.(kilowatten)
verder lijkt het of de elga normale radiatoren als instelling wil hebben, zonder koppeling kan je de ketel dan op vlierverwarming zetten, het regelgedrag word dan heel rustig.
de cv pomp gaat meedraaien als de elga het moeilijk krijgt, en zo verhoog je de afgifte enorm.
zodra mijn cv start komt er een hoge flow op gang, een vuil truukje, maar het werkt, de brander start dan nog niet, de hoge flow zorg daarvoor, tot nu toe tot -8c een topresultaat.
zo kwam ik op een afrekening stroom+warmte van -23 euro dit jaar, en daarom ben ik zo`n eigenwijsje op het forum. wie duikt onder mij met een baggerhoekwoning van rond 1974 ?
/disclaimer : met een gasketel van 4,5-35 modulatie en een verbruik onder de 1000m3 voor de elga aankoop..
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 31-08-2015 19:45
. Reden: de tvt tas zit alweer vol ]