Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Makkelijk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:38:
[...]

En goed weg te krijgen ook, stuk makkelijker dan muslirepen :P.
Dat is dan wel weer zo. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb ook nooit problemen gehad met gels. Wel staat er vaak op dat je ze weg moet werken met redelijk wat vocht, mogelijk dat daar nog een oorzaak ligt?

Verder vind ik muesli-repen, krentebollen en ontbijtkoek een prima alternatief. Die gels zijn volgens mij vooral als je geen tijd wilt/kunt verliezen. 1 keer leegknijpen, paar slokken uit je bidon en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Makkelijk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Ik neem normaal muslirepen en af en toe van die jellybars maar van t weekend gelletjes geprobeerd en beviel goed hoor. Stuk minder suiker dan in een jellybar maar wel net zoveel koolhydraten. En goed weg te krijgen ook, stuk makkelijker dan muslirepen :P.
Koolhydraten = suiker.... (of andersom eigenlijk)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
havana schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:50:
[...]

Koolhydraten = suiker.... (of andersom eigenlijk)
Niet `of andersom eigenlijk`, alleen andersom.

Edit: Voordat het weer een 'we zijn exacte mensen en elke koolhydraat is een suiker' discussie wordt bedoel ik suikers als in sacharose als in wat er op elke verpakking staat onder 'waarvan suikers'.

[ Voor 42% gewijzigd door Makkelijk op 16-06-2014 13:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft assos de crème gewijzigd ? Was eerst blauw en nu nieuwe potten binnen en die crème is nu wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:12:
Heeft assos de crème gewijzigd ? Was eerst blauw en nu nieuwe potten binnen en die crème is nu wit?
Ik heb een pot crème uit 2012 thuis staan, die is ook wit (in witte pot).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

hier ook al een heel tijdje (5 potten inmiddels) witte créme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Ook hier wit ;)

Overigens heb ik geen ervaring met gelletjes maar zou ze ook alleen gebruiken bij snel binnen willen krijgen van energie (voor een klim of breakaway) en als je dus geen tijd hebt voor vaster voedsel. Je hebt er immers ook wat water bij nodig en dat is niet altijd even snel aangevuld. Ik wil het wel een keer gaan proberen maar dan tijdens een training ipv een tour. Heb toch slechte ervaringen met te veel energie drank en last van maag dus better safe then sorry.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb laatst tijdens een lange tocht een gelletje geprobeerd. Ook direct te weten gekomen dat met veel water innemen geen overbodige tip was. Wat is dat ranzig, cola + lemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt een beetje aan het merk hoe ranzig ze zijn, amacx is redelijk ranzig AA , Born en squeezy smaken wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb goede ervaring met gelletjes van Up. Die smaken naar karamel. Dat is een smaak die wel aansluit bij de substantie en daardoor niet al te kunstmatig overkomt. De repen van Up vind ik ook prettig, daarin wordt de smaak van karamel gecombineerd met vruchtjes. Die repen durf ik zelfs lekker te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Hier geen problemen met Amacx, bevalt prima smaakt ook goed (red forest fruit, lemon, cola)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik had zelf één van Nutrixxion en dan de Cola/Lemon variant maar die vind ik persoonlijk in het rijtje niet te pruimen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Is een kwestie van smaak denk ik. Amacx vind ik prima te doen (Red Forest dan). Isostar met stukjes er in vind ik weer veel ranziger :P

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik kreeg zaterdag Gu gelletjes van mijn vader, die waren gewoon lekker als een toetje. Maar misschien is mijn smaak niet zo best :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 16-06-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:35:
[...]
Ik snap dit ook weer niet hoor! Ik heb die 135 ook gefietst en overal was er water, sportkrant, bananen, snelle jelles, koeken en gelletjes. Echt top geregeld. En iemand uit ons groepje kon ook z'n achterwiel weer laten repareren na een spaakbreuk voor helemaal niks. En qua foto's. Bij een van de laatste heuvels was er een fotograaf van sportkiek.nl daar stond bij dat je even je tijd moest onthouden!
Mij hoor je niet klagen hoor, maar water heb ik echt nergens gezien, anders dan in de kroegen. Heb bij elke stop hier om gevraagd en overal werd gezegd dat er alleen AA Drink te krijgen was.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ventiellengte heb je nodig voor cosmic sle ? Denk 80mm ,60mm zal net te kort zijn denk ik

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 16:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:00:
Welken ventiellengte heb je nodig voor cosmic sle ? Denk 80mm ,60mm zal net te kort zijn denk ik
60 is erg kort. ik zou voor de 80 gaan.

Specs:
Roestvrijstalen platte spaken
Aantal: 16 voorspaken, 20 achterspaken
Spaakmethode: Radiaal aan de niet aangedreven kant, gekruist aan de aangedreven kant
Maxtal 12K carbon velgen met Exalith velgrand
Velghoogte: 52 mm
Type velg: Clincher

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:00:
Welken ventiellengte heb je nodig voor cosmic sle ? Denk 80mm ,60mm zal net te kort zijn denk ik
Ik heb 60mm, sks pompkop (voetpomp) en lezyne handpomp passen perfect.
Maar kan me voorstellen dat er voor andere pompen niet genoeg ruimte is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik vind alles onder de 80mm onzinnig. Van t weekend toevallig met een vriend bij mijn vader. Zijn 60mm ventielen deden het niet met mijn vader's pomp omdat die wat diepe gaten had. Ergerlijk!

Maar ik snap dat het een stijl-dingetje kan zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 16-06-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
60mm kan je gerust gebruiken maar dat hangt ook af van je velghoogte.

Heb je lage velgen dan hoef je wat mij betreft echt geen 80mm erin te zetten. Ziet er ook niet uit van die lange ventielen. Maar bij 52mm als velghoogte is enige ruimte wel zo prettig om je banden nog op te kunnen pompen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor dat geval heb ik dan ventielverlenger. (/meer voor het geval ik bandje moet kopen van <60mm)
Permanent ventielverlenger gebruiken ben ik mee gestopt na steeds gedoe met niet goed passen icm pomp (of helemaal niet ivm lezyne handpomp of deels lucht lekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
havana schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:16:
Zelf net m'n auto ingepakt, einde van de middag naar fietsmaat in Maastricht, morgenochtend vroeg richting Bormio .... :*)
Veel plezier daar. Ik ben er vorig jaar rond deze tijd geweest voor de GF Giordana. Pas op met dat laatste klimmetje, die is stiekem best venijnig na de Mortirolo.

Neem aan dat je ook de Stelvio van beide kanten mee pakt, en de Gavia vanuit Bormio?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Idd veel plezier Havana. En niet vergeten hè; echte mannen fietsen de Mortirolo vanuit Tovo Sant'Agata :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Vraagje over werkstandaarden. Ik heb nu een Trivio ding, waar je de fiets in klemt met de bovenbuis of de zadelpin. Ik ben niet supertevreden over het ding, voor lichte werkzaamheden is het prima, maar zodra je een beetje kracht gaat zetten merk je dat de boel niet echt stabiel is. Ik wil sowieso van het klemmen af, al was het alleen maar omdat de twee fietsen die ik het meest gebruikt de kabels niet door het frame hebben lopen.

Nu begon ik met kijken naar een Tacx spider team, hier en daar wel eens opmerkingen gezien dat die heel fijn is. Maar er is ook nog de Tacx cycle motion stand. Die is goedkoper dan de spider team, en ziet er op het eerste gezicht ook stabieler uit. Neemt ingeklapt wel wat meer ruimte in beslag, maar dat is in mijn situatie niet zo'n probleem.

Iemand ervaring met die stand?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:42:
Ligt een beetje aan het merk hoe ranzig ze zijn, amacx is redelijk ranzig AA , Born en squeezy smaken wel redelijk
Ik vind AA juist weer ranzig, direct het idee dat mijn tanden uit de mond zouden springen zo ziet :|

Ow en veel plezier Havanna ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 16-06-2014 18:14 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
AA Drink en Extran vind ik beide goor. Extran is bijna siroop. Zelf koop ik Aptonia (Decathalon) op aanraden van Havana. Goed te drinken spul, althans de 'orange' smaak. Met de overige heb ik geen ervaring. Als ik niet anders kan zal ik ook wel AA drinken maar liever niet. Bij een tankstation zou ik kiezen voor Aquarius.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:19

Mex

Mex schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:45:
[...]

Ik heb 'm ook gereden en de verzorging was dit jaar vele malen beter dan vorig jaar. Ik heb er 9:05 over gedaan, ook goud dus. De Col de Chevreres is inderdaad een drama, mede doordat het dan nog zo druk is, smal paadje, af en toe wat grind, veel mensen die moeten afstappen en tevergeefs weer op willen stappen, motoren etc. Vorig jaar ging dit bij mij beter dan dit jaar, ik moest dit jaar helaas de berm in voor iemand voor me die letterlijk om viel.

Je had ook een lekkere topsnelheid zo te zien 8)

http://app.strava.com/activities/153451060
De foto's zijn er..!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399967/5796032_Screen.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399967/5801610_Screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:28:
AA Drink en Extran vind ik beide goor. Extran is bijna siroop. Zelf koop ik Aptonia (Decathalon) op aanraden van Havana. Goed te drinken spul, althans de 'orange' smaak. Met de overige heb ik geen ervaring. Als ik niet anders kan zal ik ook wel AA drinken maar liever niet. Bij een tankstation zou ik kiezen voor Aquarius.
Bedoelde de gelletjes van AA, mierzoet!

De drink vind ik wel aardig, al is Aptonia ook echt top spul :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:20:
[...]

Bedoelde de gelletjes van AA, mierzoet!

De drink vind ik wel aardig, al is Aptonia ook echt top spul :)
Ah....daar had ik even overheen gelezen. Gelletjes moet ik zelf nog uitproberen dus ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Graham schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:28:
Daarbij staat AA voor 'after activity', althans volgens de verpakking. Zal ook wel prima zijn voor halverwege natuurlijk, maar als de fabrikant al zegt dat het eigenlijk voor na het sporten bedoeld is, dan drink ik liever iets wat wel specifiek voor tijdens het sporten is gemaakt, al is het maar voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Gisteren aan de 1/8e triathlon van Hengelo meegedaan.
20km gefietst in 39:05 op het vlakke.
Fietsen is duidelijk mijn slechtste onderdeel en hier moet verandering in komen. Laatste 2 km voelde ik dat er kramp aan zat te komen.
(Lopen ging aan het begin NIET, kramp schoot er echt bijna in, na paar min trok het weg en uiteindelijk de 5km in 24:35 gedaan.)

Afgelopen maand weer begonnen met trainen, 6 keer gefietst, 4 keer gelopen. (na hele winter niks)
Maar dat is natuurlijk niet genoeg...

Dus ik wil de training opvoeren naar 2 a 3 keer fietsen per week. Waarvan ik bij 1 training daarna een klein stuk wil hardlopen om beter te wennen aan die wissel.
Wat zouden jullie aanraden voor trainingen, met als doel sneller worden op deze afstand (20km in een 1/8e triathlon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
argro schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:56:
[...]
Daarbij staat AA voor 'after activity', althans volgens de verpakking. Zal ook wel prima zijn voor halverwege natuurlijk, maar als de fabrikant al zegt dat het eigenlijk voor na het sporten bedoeld is, dan drink ik liever iets wat wel specifiek voor tijdens het sporten is gemaakt, al is het maar voor het gevoel.
TIL maar is wel wat raar dan dat ze het tijdens ritten uitdelen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat de naam daarvoor staat wil niet zeggen dat hun verschillende dranken ook allemaal voor na het sporten bedoeld zijn natuurlijk; het spul dat ze tijdens LM uitdeelden (AA Drink iso-lemon) is gewoon gemaakt voor tijdens het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Op de verpakking staat ook "Before-During-After" voor zover ik mij herinner.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Antaresje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:40:
Vraagje over werkstandaarden. Ik heb nu een Trivio ding, waar je de fiets in klemt met de bovenbuis of de zadelpin. Ik ben niet supertevreden over het ding, voor lichte werkzaamheden is het prima, maar zodra je een beetje kracht gaat zetten merk je dat de boel niet echt stabiel is. Ik wil sowieso van het klemmen af, al was het alleen maar omdat de twee fietsen die ik het meest gebruikt de kabels niet door het frame hebben lopen.

Nu begon ik met kijken naar een Tacx spider team, hier en daar wel eens opmerkingen gezien dat die heel fijn is. Maar er is ook nog de Tacx cycle motion stand. Die is goedkoper dan de spider team, en ziet er op het eerste gezicht ook stabieler uit. Neemt ingeklapt wel wat meer ruimte in beslag, maar dat is in mijn situatie niet zo'n probleem.

Ja ik heb hem en ook de trivio. De Tacx cycle motion kan niet onder mijn Giant TCR omdat de onderbuis en bottom bracket te breed zijn en dat zal niet de enige fiets met dat probleem zijn. De spider team schijnt dat probleem niet te hebben.
JBplap schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:02:
Wat zouden jullie aanraden voor trainingen, met als doel sneller worden op deze afstand (20km in een 1/8e triathlon)?
Basissnelheid verhogen:
- Heel veel intervaltraining
- Cadans verhogen
- Bochtentechniek verbeteren
- Traptechniek verbeteren (probeer bij het trappen je enkel stijf te houden, vanuit je hiel trappen zeg maar)

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 16-06-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Mooi foto's!

Ik heb ook meegedaan :). Tijd van 07:39: http://www.strava.com/activities/153358536

Vanaf 1 januari weer aan het trainen gegaan dus waar zeer blij met de tijd! Trouwens echt een perfect georganiseerd tocht! Echt een eenrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Janusz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:18:
[...]

Mooi foto's!

Ik heb ook meegedaan :). Tijd van 07:39: http://www.strava.com/activities/153358536

Vanaf 1 januari weer aan het trainen gegaan dus waar zeer blij met de tijd! Trouwens echt een perfect georganiseerd tocht! Echt een eenrader!
Wat een tijd zeg _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:09
Nice, na een weekje of twee veel aandacht voor intervaltraining vanavond een nieuw record gevestigd: 30,8 gemiddeld over 47km (mijn standaardrondje). Het oude record was 29,2 en daarmee dus voor het eerst de 30 gebroken. Super!

Het was lang 30,9 en ik hoopte 'm nog op 31 te krijgen maar helaas... de laatste 5-10km waren de benen er klaar mee en zo werd het 100m voor de eindstreep toch nog 30,8. But still... :*)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
- Traptechniek verbeteren (probeer bij het trappen je enkel stijf te houden, vanuit je hiel trappen zeg maar)
Ik merk dat ik mijn voet wat met de tenen naar beneden draai tijdens het trappen. Wat bedoel jij precies met trappen vanuit de hiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb mijn fiets sinds zomer 2009 en heb de buitenbanden nog nooit vervangen. Nou komt dat omdat ik er tot voor kort weinig op kon fietsen. Is er een bepaalde moment/leeftijd dat je de buitenbanden beter preventief kunt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
coen76 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:41:
[...]

Ik merk dat ik mijn voet wat met de tenen naar beneden draai tijdens het trappen. Wat bedoel jij precies met trappen vanuit de hiel?
Als de hoek tussen je voet en je been niet veranderd tijdens het trappen trap je het meest efficiënt. Terwijl je, als je je boos maakt vaak de bal van je voet naar beneden gaat duwen vanuit je enkel.

edit:
Ik zoek hier nog de bron bij, maar traptechniek blijft een uiterst controversieel onderwerp met een aantal interessante uitkomsten van studies en een hoop roeptoeterende tegenstrijdige bike-fitters, zo heb ik ooit gelezen dat je 30% sneller zou zijn als je je de cleats onder je hielen zet

Feit is (en dit geld wellicht alleen voor mij en niet voor een ander): ik win soms makkelijk 3km/u bij zelfde inspanning/hartslag puur door even iets beter op mijn traptechniek te letten op basis van dit principe en op basis van het principe om de druk van je opgaande pedaal te nemen. In een groep ben je daar helemaal niet mee bezig maar als je solo rijdt is het iets waar je je goed op kunt focussen.

[ Voor 48% gewijzigd door Makkelijk op 17-06-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
JBplap schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:02:
Gisteren aan de 1/8e triathlon van Hengelo meegedaan.
20km gefietst in 39:05 op het vlakke.
....
Je zou eens kunnen beginnen met simpele intervaltrainingen. Je zit dan wel langer op je fiets, maar wisselt van hartslagzones.
En een koppeltraining, dus bijvoorbeeld 4km fietsen (met je loopschoenen aan) en 1km hardlopen en dan een keer of 5 herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:39:
[...]

Als de hoek tussen je voet en je been niet veranderd tijdens het trappen trap je het meest efficiënt en soepel. Terwijl je, als je je boos maakt vaak de bal van je voet naar beneden gaat duwen vanuit je enkel.
Zie hier een afbeelding over de zogenaamde ideale 'ronde pedaaltred'.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_kM40Sm_lGT4/SmA0xZVMTjI/AAAAAAAAAaI/39uY6LiDrpU/s640/RondeTred.jpg
Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de hoek tussen been en voet daarbij niet te allen tijde gefixeerd / vast is. Dan moet je bijvoorbeeld bij de stand op 315 graden bij de hoge trapfrequentie bijna over het stuur heen hangen. Ook suggereert het ideaalbeeld een andere voetbeweging bij een verschillend aantal omwentelingen. Dat is ook strijden met te allen tijde een vaste hoek tussen been en voet.

Zie bijvoorbeeld ook http://www.bikesplit.com/bsa4.htm over de 'perfect pedaling technique', met daarop dit plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikesplit.com/image/pfig2.gif
Ook hier niet te allen tijde een vaste hoek tussen been en enkel.

Kortom, wat is de bron van jouw theorie dat de hoek tussen been en voet in de ideale wereld nooit en te nimmer mag veranderen?

Misschien kun je met de echt goede traptechniek nog wel 3 kmph harder... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 17-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
argro schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:32:
[...]
Kortom, wat is de bron van jouw theorie dat de hoek tussen been en voet in de ideale wereld nooit en te nimmer mag veranderen?

Misschien kun je met de echt goede traptechniek nog wel 3 kmph harder... ;)
Ik zal sowieso nog eens zoeken waar ik het vandaan heb. Volgens mij een onderzoek naar "trekken aan de pedalen". Zie ook de edit.

Het kan best zijn dat ook als je zo trapt je voeten nog best veel bewegen en dat het vooral een richtlijn is die tot een betere techniek lijdt. Zoals trekken aan de pedalen ook niet kan maar de poging daartoe wel lijdt tot minder tegendruk op het omhoog komende pedaal. Ik vermoed dat het verschil wat het bij mij oplevert tussen het eerste en tweede figuurtje van je bovenste plaatje zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 17-06-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik lijk dus veel methode 3 toe te passen, maar mijn trapfrequentie is vrij laag, dus ik ga er eens op letten dat ik meer naar methode 1 toe werk

Ik begrijp de theorie van Makkelijk wel. Als je energie uit je bovenbeen gaat gebruiken om tegen de spieren in te drukken van je enkel/voet gaat er uiteindelijk energie verloren. Maar ik kan mij voorstellen dat het niet heel soepel fietst als je de hoek van je voet steeds haaks houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Gisteren een rondje van 51 km gefietst. Op mijn mio gaf hij dat keurig aan. Ge-upload naar mio share en ook daar keurige alle gegevens. Automatisch wordt dit dan door gestuurd naar Strava. Tot mijn verbazing gaf Strava aan dat het een rondje van 2,6 km was. Alle segmenten gaf hij wel keurig aan, en ook de totale tijd was ok. Hebben meer mensen dit gehad?
Ik dacht eerst dat het aan de mio lag, daar staat weliswaar alles goed maar het zou een foutje kunnen zijn. Dus het tochtje op Endomondo gezet en daar klopte het wel. Toen heb ik het vanuit endomonod geëxporteerd en dat file in Strava gezet. En nu staat alles wel goed. Ik vind het maar vreemd, waar zou dit aan gelegen hebben. Tot nu toe ging het altijd goed. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 21:24

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 14:35

Peetman

Tjah....

Antaresje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:40:

Ik heb de Tacx cyclemotion. I.c.m. met mijn Canyon Roadlite werkt die prima. Nadeel is wel dat je de hoogte van de fiets niet aan kan passen, wat volgens mij met de Spider wel kan. En je moet zelf om je fiets heen lopen i.p.v. dat je je fiets kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Vind ik ook raar; ze hebben echt hele goede resultaten gehaald. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 17:08
Dat was te verwachten. Ik ging er in ieder geval al een beetje van uit dat het ze vooral te doen was om het vergroten van die naamsbekendheid en niet omdat ze de wielersport zo'n warm hart toe droegen.

Dat vergroten van de naamsbekendheid, dat is volgens mij prima gelukt. Ze hebben gewoon ingecalculeerd dat ze een tijdje hun marketingbudget gingen plunderen voor een wielerploeg en na anderhalf jaar is het tijd voor een andere strategie.

Voor zover ik er verstand van heb natuurlijk... ik weet iets van fietsen en iets van computerhardware, maar heb van marketing weinig kaas gegeten :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Met ^^. Rabo stopte er nog wat geld in naar mijn weten, hebben zij mooi van geprofiteerd.
Balen ja, discussie kan beter in [Wielrennen] Centraal discussietopic lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 17-06-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Methode 1 werkt bij mij vaak om nog een laatste push te geven bij een klim bijv. Als de bovenbenen helemaal leeggetrapt zijn (bijv. uit het zadel) en ik wil nog iemand voorblijven op de top, dan vind ik altijd nog wat power in de kuiten. Die trap ik dan weg door mijn tenen naar onder te duwen tijdens de neergaande beweging. Dit hou ik dan hooguit 30s vol, maar het geeft wel echt een push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
Vandaag sinds de Alpe d'HuZes weer voor het eerst in Nederland gefietst.
Er stond een stevige wind, uiteindelijk maar 60 km getraind.
Viel vies tegen om weer in platte Nederland te fietsen pff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Flinke Noordenwind vandaag idd. Heb ook 60km gefietst aan 29,4km/u gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:27
Vandaag weer een langer rondje gemaakt. En ook hier kwam de wind uit het noorden. Richting Hoek van Holland gereden, maar wat een slechte wegen zijn er vanaf Vlaardingen. Slecht aangegeven en overal omleidingen. Ik ben uiteindelijk niet tot aan het strand gekomen maar tot iets daarvoor. Daarna weer terug langs de Nieuwe Waterweg. Daar was het asfalt wel goed. Gemiddeld 29km/h over 84km gereden.
Ik ben ook gestegen in wat segmenten. Dat is toch altijd wel leuk als je thuis komt en je ziet dat je 5de of 3de overall staat.
http://app.strava.com/activities/154639779

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Iemand ervaring met de Assos Uno Zwart met Logo? Blijft dat logo goed in de was of wordt het logo al snel lelijk? Ik kan namelijk met korting aan zo'n broek komen. Heb op dit moment een rode en een witte Uno die goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:42:
Iemand ervaring met de Assos Uno Zwart met Logo? Blijft dat logo goed in de was of wordt het logo al snel lelijk? Ik kan namelijk met korting aan zo'n broek komen. Heb op dit moment een rode en een witte Uno die goed bevallen.
Met korting als in 80 euro bij Hopmans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een Tacx, hebben jullie nog tips/aanmerkingen waar ik op moet letten als ervaringsdeskundigen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16:18
Koop er eentje van marktplaats? Of probeer het een keert door er eentje te lenen voor een paar weken, of je het aankan. De een kan makkelijk 5 uur op zo'n ding zitten, de ander is het na een half uur al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:39:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een Tacx, hebben jullie nog tips/aanmerkingen waar ik op moet letten als ervaringsdeskundigen ?
Is een Tacx niet meer iets voor de winter? Verder is een Satori prima. De rest is spielerei. Daar moet je maar net het geld voor over hebben. Een beetje spielerei kan overigens geen kwaad, er zijn weinig dingen zo saai als Tacxen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Geen ervaring met de broek (al mijn broeken zijn van Castelli, vind Assos te dik qua zeem) maar over het algemeen met fietsbroeken van kwaliteit, dus echt technische kleding moet je wassen op 30 graden (zijde programma) en laag centrifugeren. Mijn ervaring is dat dit al heel veel helpt tegen slijtage. Daarnaast gebruik ik alleen Assos wasmiddel voor mijn fietskleding (ook andere technische kleding). Werkt goed tegen slijtage maar ook zeker tegen zweet geur waar ik geen last van heb door deze tips. Handwas nog beter maar is te veel werk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 17-06-2014 20:52 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:39:
Ik heb een i-flow. Had achteraf beter de i-vortex kunnen nemen want de i-flow is gewoon te plastic en het werkt niet met ant+ sensors. Je mag mijn i-flow best lenen als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Sodeknetters! Dat kost nog eens niet niks, zo'n i-flow! Heb zelf een Satori en die vond ik flink aan de prijs. En het is idd bokkesaai. Met wat sufferfest-achtige video's kan je het wat opleuken. Ik zet zelf vaak film of serie ofzo aan. Gebruik de tacx voornamelijk in de winter om niet volledig onttraind te raken.

[ Voor 5% gewijzigd door wackmaniac op 17-06-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Flink windje weer vanavond, moest m'n stuur met de zijwind tussen West-Graftdijk en Purmerend goed vasthouden kon niet echt bidon pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Roet: ben idd op marktplaats aan het kijken :)

@ agro: ja dan willen meer mensen er één en zijn ze zo weg :+

@ Makkelijk: Woow zo'n i-flow is prijzig. Ik was aan het kijken naar een Satori/blue-matic

Dat Tacxen saai is is alom bekend geloof ik, daarom ga ik Sufferfest proberen en filmpje. Als is het 2 uur per week dat lijkt me beter dan helemaal niets. Daarom wil ik ook geen hele luxe kopen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:
@ Roet: ben idd op marktplaats aan het kijken :)

@ agro: ja dan willen meer mensen er één en zijn ze zo weg :+

@ Makkelijk: Woow zo'n i-flow is prijzig. Ik was aan het kijken naar een Satori/blue-matic

Dat Tacxen saai is is alom bekend geloof ik, daarom ga ik Sufferfest proberen en filmpje. Als is het 2 uur per week dat lijkt me beter dan helemaal niets. Daarom wil ik ook geen hele luxe kopen.
Lees ook even de DCrainmaker reviews over de diverse hometrainers. Als je dat al niet gedaan hebt. Verplicht leesvoer zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 17-06-2014 22:21 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Controleer bij een tweedehands Tacx Satori of de weerstand nog goed werkt. Zo ben ik met mijn aankoop "opgelicht".

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:

Ah ja, de i-flow is de goedkoopste VR trainer, maar een VR trainer is een stuk duurder dan een gewone fietstrainer. Ik heb hem destijds vrij goedkoop (320) in de aanbieding bij futurumshop gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Taigu schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:20:
Controleer bij een tweedehands Tacx Satori of de weerstand nog goed werkt. Zo ben ik met mijn aankoop "opgelicht".
Hoe controleer je dat dan ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Mijn Assos kleding draait gewoon mee in de kleurwas die dan draait. Als dat 60 graden is dus ook. Wel (meestal) in een netje. Is na 2-3 jaar nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Aardig windje vandaag! Was een beetje lui, ik heb mijn route vanuit werk naar huis ingekort, kwam uit op 70 km in 2 uur 10 minuten, circa 33 km per uur gemiddeld. Ook eens geëxperimenteerd om met een hoger cadans te fietsen, resulteerde er alleen maar in dat ik sneller ging. Ik vind het niet heel erg lekker om boven de 90 te zitten, eerlijk gezegd.

http://www.strava.com/activities/154753500

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Is natuurlijk ook deels persoonlijke voorkeur ?
Ik fiets meestal rond de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Sinds 3 weken ook de trotse eigenaar van een mooie beginnersfiets: Bulls Harrier, model 2014. In verband met mijn gewicht werd aangeraden 'speciale velgen' te nemen (meer spaken, 36 stuks). Afgelopen zaterdag een klein tochtje gefietst (ruim 50 km). Bij thuiskomst rammelde er een spaak naar mij idee, maar kon het probleem niet zo snel vinden. Gisteravond wilde ik weer een rondje doen en toen zat er echt een spaak los. Ik naar de plaatselijke wielrenvereniging welke het wiel weer volledig heeft opgespaakt voor mij. Echter, na een rondje te hebben getrapt zat er weer een andere spaak los. Bummer.

Nu terug naar de fietsenzaak om verhaal te halen waar dit aan kan liggen en samen naar een oplossing te zoeken. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over 'speciale' velgen ivm gewicht. Zijn er meer renners die speciale velgen hebben? Zou het kunnen zijn dat ik toch nog de verkeerde velgen heb gekregen? Waar zou ik op moeten letten?

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eerste vraag: welke wielen zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren hadden we de wekelijkse avond rit en het was de hele dag al een "beetje" regen met zonneschijn.
Om 18:30 afgesproken en het was al aan het motregenen. Mijn Gabba kit aangetrokken en toch maar gegaan. Op de eerste klim een PR gezet en eenmaal bovenaan begon het echt harder te regenen. Na een paar minuten schuilen werd het minder en zijn we helemaal naar boven gegaan en toen naar beneden met de remmen continue dicht. Dat was wel een beetje eng eigenlijk gezien de remkracht echt 20-30% was :o

http://app.strava.com/activities/154794489

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2939/14446192131_1af7d4de8a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3869/14446192271_8ed6a64294.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/14449548135_deba97b563.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2925/14262905019_77873a480e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5535/14262945458_f5e75c0184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

36 Spaaks is niet perse 'speciaal'. Tot een jaar of 20-30 geleden was dat de standaard en nog steeds op alles behalve een racefiets of mtb. Vraag is idd wat voor wielen het zijn. Systeem wielen (kant-en-klaar) van een merk of handgebouwd. Ze mogen hoe dan ook niet losdraaien tijdens fietsen, dus ik zou het hele zaakje door de verkoper laten nakijken onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren reisdag gehad wat nog niet zo meeviel door de vele wegwerkzaamheden en het feit dat je 3 passen over moet om in Bormio te geraken. Desondanks in iets meer dan 9 uur voltooid (vanaf Maastricht).

's Middags was er nog genoeg tijd voor een kort ritje. Eventjes de Foscagno opgebold. 58 km / 1350 hm.

Nu de Gavia op!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jspr schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:54:
Gisteren hadden we de wekelijkse avond rit en het was de hele dag al een "beetje" regen met zonneschijn.
Om 18:30 afgesproken en het was al aan het motregenen. Mijn Gabba kit aangetrokken en toch maar gegaan. Op de eerste klim een PR gezet en eenmaal bovenaan begon het echt harder te regenen. Na een paar minuten schuilen werd het minder en zijn we helemaal naar boven gegaan en toen naar beneden met de remmen continue dicht. Dat was wel een beetje eng eigenlijk gezien de remkracht echt 20-30% was :o

http://app.strava.com/activities/154794489

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Blijft een mooie fiets! Dat zwart stealthy met dan wat rode accenten (oa rode bladboutjes). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Welke wielen heb je en hoe zwaar ben je? Had op mijn Harrier uit 2009 in 2 jaar tijd 1 keer spaakbreuk en 1 keer losse spaak. Was toen zo'n 110kg. Zaten std Shimano wieltjes in. Nu op Focus met DT Swiss en in 3 jaar tijd geen centje pijn :)

Terug naar lbs en uitzoeken waar de losse spaken door worden veroorzaakt. Als hij/zij je andere wielen aansmeert ivm je gewicht dan moeten ook de juiste wielen worden aanbevolen, niet te lichte :). Als de lbs met een verhaal komt dat er nog weer andere wielen in zouden moeten moet je wel even voet bij stuk houden en geen geld bijleggen; is de fout van lbs geweest. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

@Havana vergeet niet de tank even vol te gooien in Livigno: geen belasting ;)

[ Voor 1% gewijzigd door wackmaniac op 18-06-2014 09:41 . Reden: Typen op telefoon ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Makkelijk schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:23:
Ja ik heb hem en ook de trivio. De Tacx cycle motion kan niet onder mijn Giant TCR omdat de onderbuis en bottom bracket te breed zijn en dat zal niet de enige fiets met dat probleem zijn. De spider team schijnt dat probleem niet te hebben.
Peetman schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:38:
[...]

Ik heb de Tacx cyclemotion. I.c.m. met mijn Canyon Roadlite werkt die prima. Nadeel is wel dat je de hoogte van de fiets niet aan kan passen, wat volgens mij met de Spider wel kan. En je moet zelf om je fiets heen lopen i.p.v. dat je je fiets kan draaien.
Mijn Isaac Kaon heeft een BB van ongeveer 7cm breed, gisterenavond voor de zekerheid opgemeten. Mijn BB heeft BSA draad. Als ik daarmee naar Google ga, zie ik maten als 68mm voorbij komen voor bijvoorbeeld de Canyon Roadlite. Dus ik vermoed dat m'n fiets gaat passen. Om de stand heenlopen vind ik niet zo'n punt, ik sta meestal toch lekker in de tuin te werken.

Ik ga die stand in elk geval bestellen bij een webshop waar ik gratis kan retourneren ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:11:
Gisteren reisdag gehad wat nog niet zo meeviel door de vele wegwerkzaamheden en het feit dat je 3 passen over moet om in Bormio te geraken. Desondanks in iets meer dan 9 uur voltooid (vanaf Maastricht).

's Middags was er nog genoeg tijd voor een kort ritje. Eventjes de Foscagno opgebold. 58 km / 1350 hm.

Nu de Gavia op!
Have fun!

Ik zie dat tijdens onze zomervakantie (in Zuid-Duitsland) de Stelvio op 3 uur rijden ligt. Het is wel heel erg aanlokkelijk om die even mee te nemen dan. Om op 1 dag ook nog de Gavia en/of Mortirolo erbij te pakken is wellicht wat veel van het goede, maar misschien is het -als ik een klein tentje meeneem en 1 overnachting pak op een camping daar- wel te doen om naast de Stelvio nog een van die andere reuzen mee te nemen.

In de Vogezen was het voor mij echt harken op de langere klimmen met 39x27; hier zou ik 34x28 kunnen rijden. Is een cassette met 32 achter (30 is er niet in 11-speed Ultegra) nog aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Antaresje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Mijn Isaac Kaon heeft een BB van ongeveer 7cm breed, gisterenavond voor de zekerheid opgemeten. Mijn BB heeft BSA draad. Als ik daarmee naar Google ga, zie ik maten als 68mm voorbij komen voor bijvoorbeeld de Canyon Roadlite. Dus ik vermoed dat m'n fiets gaat passen. Om de stand heenlopen vind ik niet zo'n punt, ik sta meestal toch lekker in de tuin te werken.

Ik ga die stand in elk geval bestellen bij een webshop waar ik gratis kan retourneren ;)
Als hij wel past, zoals bij mijn stadsfiets, is het in elk geval een geweldige stand voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Pelle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:17:
[...]

Have fun!

Ik zie dat tijdens onze zomervakantie (in Zuid-Duitsland) de Stelvio op 3 uur rijden ligt. Het is wel heel erg aanlokkelijk om die even mee te nemen dan. Om op 1 dag ook nog de Gavia en/of Mortirolo erbij te pakken is wellicht wat veel van het goede, maar misschien is het -als ik een klein tentje meeneem en 1 overnachting pak op een camping daar- wel te doen om naast de Stelvio nog een van die andere reuzen mee te nemen.

In de Vogezen was het voor mij echt harken op de langere klimmen met 39x27; hier zou ik 34x28 kunnen rijden. Is een cassette met 32 achter (30 is er niet in 11-speed Ultegra) nog aan te bevelen?
Wat mij betreft wel, zeker als je de Mortirolo wilt pakken. Is redelijk pittig: http://www.klimtijd.nl/beklimming/mortirolo en hij kan nog pittiger: http://www.zanibike.net/valtellina/mortirolo_da_tovo.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Pelle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:17:
[...]

Have fun!

Ik denk dat je op de Mortirolo blij gaat zijn met 34x32. Erik heeft vorig jaar op 34x30 geklommen (en was toen behoorlijk fit!) en dat vond hij niet heel grappig. Die 6km van boven de 12% doet best even pijn (maar pijn is fijn). Ik heb 'm toen op 30x27 gedaan, en heb afgezien (maar was niet fit).

Helemaal als je op de dag zelf ook nog de Gavia meeneemt ben je blij met dat koffiemolentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja, die Mortirolo is een martelgang volgens mij :P
Welke kant van de Stelvio is de mooiste overigens? Die vanuit Bormio, of juist die van de andere kant? Of moet ik 'm gewoon van allebei de kanten op en af en zelf een oordeel vellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Pelle schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:
Ja, die Mortirolo is een martelgang volgens mij :P
Welke kant van de Stelvio is de mooiste overigens? Die vanuit Bormio, of juist die van de andere kant? Of moet ik 'm gewoon van allebei de kanten op en af en zelf een oordeel vellen?
Gewoon beiden doen. De "andere kant" wordt als het mooiste gezien i.v.m. het uitzicht, ik vond de Bormio kant ook genieten. Kan prima op 1 dag, per klim ben je denk ik 1:45 uur kwijt met klimmen, en een half uur, drie kwartier met dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieoorski
  • Laatst online: 08:31
MMUilwijk schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Gewoon beiden doen. De "andere kant" wordt als het mooiste gezien i.v.m. het uitzicht, ik vond de Bormio kant ook genieten. Kan prima op 1 dag, per klim ben je denk ik 1:45 uur kwijt met klimmen, en een half uur, drie kwartier met dalen.
2 Jaar geleden de Stelvio vanaf de 'andere kant' beklommen. Het was echt genieten. Naar Bormio ben ik toen afgedaald vond die kant toch wat minder spectaculair om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag samen met fietsmaat de Gavia beklommen vanaf de noordkant. Een niet al te lastige, maar wel prachtige klim. Lekker rustig in D2 omhoog peddeld. Vooral boven echt prachtig met nog veel sneeuw. Wel af en toe slecht wegdek.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/C593BFF6-7F04-4615-B551-BF3BFA9268A7.jpg

Op de top even een kopje koffie, goed warm aangekleed en omlaag gebold.

In Bormio even een bak spaghetti naar binnen gewerkt en daarna de Stelvio ook nog even opgereden. Wederom rustig aan gedaan. Ging eigenlijk heel goed maar vanaf de splitsing met de Umbralilpas had ik weinig zin meer en werd 't behoorlijk fris. Beenstukken aangedaan en de top bereikt.

Nu weer in het hotel met bier en oranje shirt. 93 km / 3100 hm in de benen.

Morgen gaan we de Stelvio vanaf Prado doen.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 18-06-2014 17:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
DDX schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:53:
[...]

Zwaarste klimmetjes zitten rond de Posbank en daar komen zowel de 155 als de 200 langs.
200 heeft als extra Amerongseberg.
Oh echt. De Amerongse ligt bijna in mijn achtertuin. Als dat het extraatje is moet die 200 geen probleem zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:35:
[...]

Hoe controleer je dat dan ?
Op de kabel bij de versnellingshendel zat een paar centimeter speling.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Eindelijk frame en wielen binnen. Versnellingsgroep en BB bestellen en dan dit weekend alles in elkaar schroeven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
heeft iemand ervaring met een bagagewagentje achter de fiets?

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.oppad.nl/wp-content/uploads/radical-cyclone-01.jpg?66c746

leek mij wel praktischer om een 2wieler te nemen ipv eenwieler. Bedoeling is dat ding aan mijn cannondale te knopen en dan met tent enzo naar frankrijk te gaan fietsen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat heeft strava gedaan met kaartjes bij ritten, ziet er niet meer uit :o

Wat een wind stond er weer vanavond, bijna alleen maar tegen gehad.
Volgens buienradar zou het kracht 3 zijn, maar naar mijn idee was het veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm bij mij is hij gewoon nog het zelfde op welke layout staat hij bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dit soort kaartjes, net alsof Noord-Holland wat natter is geworden :

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ldkhhx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waterfietsen?

Ik kwam deze Tacx tegen op MP in de buurt maar de eigenaar heeft geen idee welk type het is. Zelf kan ik ook niks vinden aan de hand van alleen het plaatje. Jullie een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vQzaJdAIUqVcqZx4cinqRim/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 18-06-2014 23:52 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Lijkt me een Satori maar dan in grijs ipv blauw of oranje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:24

DeadLock

Vastlopen is relatief....

cybermans schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:04:
heeft iemand ervaring met een bagagewagentje achter de fiets?

[afbeelding]

leek mij wel praktischer om een 2wieler te nemen ipv eenwieler. Bedoeling is dat ding aan mijn cannondale te knopen en dan met tent enzo naar frankrijk te gaan fietsen
Ik heb toevallig de radical cyclone van je afbeelding :). Ik gebruik de kar regelmatig, vooral om grotere dingen mee te zeulen per fiets en af en toe voor boodschappen. Daarvoor is de kar prima, zoals je van radical kan en mag verwachten is de kwaliteit top!

Onlangs ben ik zelf op vakantie geweest met de fiets, maar de kar laat ik toch thuis. De rolweerstand van de kar valt an sich mee, maar ik zou geen hele vakantie ermee willen zeulen... Een prima kar, maar het idee van een kar op vakantie zou ik toch eens heroverwegen. Oh, en van deze blog valt veel te leren :+. Al ben ik helaas bijlange na niet zo minimalistisch.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

LuPo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:02:
Eerste vraag: welke wielen zijn het?
Het zijn wielen van Ryde. Vraag je me naar het type, ik kan het niet vinden.
TheLemon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:57:
36 Spaaks is niet perse 'speciaal'. Tot een jaar of 20-30 geleden was dat de standaard en nog steeds op alles behalve een racefiets of mtb. Vraag is idd wat voor wielen het zijn. Systeem wielen (kant-en-klaar) van een merk of handgebouwd. Ze mogen hoe dan ook niet losdraaien tijdens fietsen, dus ik zou het hele zaakje door de verkoper laten nakijken onder garantie.
Systeem wielen (kant-en-klaar)
wackmaniac schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:40:
Welke wielen heb je en hoe zwaar ben je? Had op mijn Harrier uit 2009 in 2 jaar tijd 1 keer spaakbreuk en 1 keer losse spaak. Was toen zo'n 110kg. Zaten std Shimano wieltjes in. Nu op Focus met DT Swiss en in 3 jaar tijd geen centje pijn :)

Terug naar lbs en uitzoeken waar de losse spaken door worden veroorzaakt. Als hij/zij je andere wielen aansmeert ivm je gewicht dan moeten ook de juiste wielen worden aanbevolen, niet te lichte :). Als de lbs met een verhaal komt dat er nog weer andere wielen in zouden moeten moet je wel even voet bij stuk houden en geen geld bijleggen; is de fout van lbs geweest. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)
Gewicht: 101kg

Ik ga zeker terug. Gisteren was de lbs gesloten, zo direct even bellen. Ze hebben mij inderdaad voorgehouden dat ik speciale wielen nodig zou hebben ivm gewicht bla bla. Had dit overigens ook op internet gelezen moet ik zeggen dus ging er stiekem vanuit dat eea wel juist was.

Ik wil nieuwe wielen hebben en zal niets gaan bijbetalen. Heb ook een aardig risico gelopen tot twee maal toe. Voelt niet bepaald goed terwijl ik goede ervaringen heb met de lbs,

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Automatiseren kun je leren

Pagina: 1 ... 65 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.