Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
ja zo uberlight wil ik dus niet op vakantie. Bedoeling is zeg maar naar de locatie te rijden, daar het karretje los te koppelen en lekker vakantie/fietsen.DeadLock schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 04:00:
[...]
Ik heb toevallig de radical cyclone van je afbeelding. Ik gebruik de kar regelmatig, vooral om grotere dingen mee te zeulen per fiets en af en toe voor boodschappen. Daarvoor is de kar prima, zoals je van radical kan en mag verwachten is de kwaliteit top!
Onlangs ben ik zelf op vakantie geweest met de fiets, maar de kar laat ik toch thuis. De rolweerstand van de kar valt an sich mee, maar ik zou geen hele vakantie ermee willen zeulen... Een prima kar, maar het idee van een kar op vakantie zou ik toch eens heroverwegen. Oh, en van deze blog valt veel te leren. Al ben ik helaas bijlange na niet zo minimalistisch.
Zojuist met de lbs gesproken. Geeft aan dat het normaal is na de eerste kilometers (nu ruim 200) dat de spaken los gaan zitten. Ik vind dit een vreemd verhaal natuurlijk. Het klinkt een beetje als: "We kijken er wel even na en maken de spaak wel". Lbs gaf aan dat ZDG dit wiel speciaal maakte voor "de zwaargewichten" onder ons.
Graag jullie advies: Dit accepteren of toch opteren voor een nieuw wiel?
Automatiseren kun je leren
Dat spaken los gaan zitten is wat overdreven, maar het is zeker niet abnormaal om na enkele kilometers de spaken na te lopen omdat het niet uitzonderlijk is dat alle spaken dan niet meer op de juiste spanning staan. Eén en ander omdat de spaken et cetera wat zijn gaan zetten onder de belasting.Steeefie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:40:
Update wiel:
Zojuist met de lbs gesproken. Geeft aan dat het normaal is na de eerste kilometers (nu ruim 200) dat de spaken los gaan zitten. Ik vind dit een vreemd verhaal natuurlijk. Het klinkt een beetje als: "We kijken er wel even na en maken de spaak wel". Lbs gaf aan dat ZDG dit wiel speciaal maakte voor "de zwaargewichten" onder ons.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zoals gezegd; ik ben zwaarder dan jij en ik heb nog nooit zo snel issues gehad met mijn spaken, zelfs niet op de notoir laffe Shimano WH-R500
Read the code, write the code, be the code!
Lekker bezig havana. Leuk om de verhalen te lezen en een foto'tje te zien.havana schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:22:
Vandaag samen met fietsmaat de Gavia beklommen vanaf de noordkant. Een niet al te lastige, maar wel prachtige klim. Lekker rustig in D2 omhoog peddeld. Vooral boven echt prachtig met nog veel sneeuw. Wel af en toe slecht wegdek.
[afbeelding]
Op de top even een kopje koffie, goed warm aangekleed en omlaag gebold.
In Bormio even een bak spaghetti naar binnen gewerkt en daarna de Stelvio ook nog even opgereden. Wederom rustig aan gedaan. Ging eigenlijk heel goed maar vanaf de splitsing met de Umbralilpas had ik weinig zin meer en werd 't behoorlijk fris. Beenstukken aangedaan en de top bereikt.
Nu weer in het hotel met bier en oranje shirt. 93 km / 3100 hm in de benen.
Morgen gaan we de Stelvio vanaf Prado doen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik snap volledig wat je bedoeld, maar als ik dinsdagavond om 19.00 uur alles heb laten spaken voor het achterwiel, om 19.30 uur op de fiets ben gestapt tot 21.30 uur dan mag ik toch verwachten dat het niet weer los is?argro schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:02:
[...]
Dat spaken los gaan zitten is wat overdreven, maar het is zeker niet abnormaal om na enkele kilometers de spaken na te lopen omdat het niet uitzonderlijk is dat alle spaken dan niet meer op de juiste spanning staan. Eén en ander omdat de spaken et cetera wat zijn gaan zetten onder de belasting.
Ik ga hem die kans ook zeker geven. Alleen vind het wel vreemd dat het binnen 2 uur weer verkeerd/kapot/los is. Het verhaal dat eea los kan gaan zitten is mij duidelijk en begrijpelijk, maar niet na 2 uur.DDX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:42:
Je zal de fietsenmaker toch eerst kans moeten geven om probleem op te lossen, of je moet zelf direct nieuw wiel willen kopen ?
Stampij maken heeft niet veel zin. Wil een eerlijk verhaal en een goede oplossing.wackmaniac schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
Laat hem idd opnieuw het wiel (of de wielen) richten en spaken aandraaien en dan eens aankijken. Als het nogmaals gebeurt dan wat meer stampij maken.
Zoals gezegd; ik ben zwaarder dan jij en ik heb nog nooit zo snel issues gehad met mijn spaken, zelfs niet op de notoir laffe Shimano WH-R500
Heb ook nog nooit gehoord (en bij plaatselijk wielervereniging ook niet) dat spaken zo snel los gaan zitten.
Ik zou ook de fietsenmaker het eerst laten oplossen. Ik had met mijn nieuwe Trek in redelijk korte tijd drie keer een spaakbreuk, na de 3e keer is het hele wiel opnieuw (anders) gespaakt en daarna nooit meer last gehad. Meteen een nieuw wiel eisen lijkt me niet de oplossingSteeefie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:40:
Update wiel:
Zoals reeds aangegeven ga ik dat ook doen. Maar vraag me af of het spaakbreuk is of gewoon een brak wiel.. We wachten het wel af.DeFeCt schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:12:
[...]
Ik zou ook de fietsenmaker het eerst laten oplossen. Ik had met mijn nieuwe Trek in redelijk korte tijd drie keer een spaakbreuk, na de 3e keer is het hele wiel opnieuw (anders) gespaakt en daarna nooit meer last gehad. Meteen een nieuw wiel eisen lijkt me niet de oplossing
Dat valt me al enige tijd op... zou het kunnen dat ze denken dat alles wat onder 0m hoogte ligt onder water staat?DDX schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:58:
Dit soort kaartjes, net alsof Noord-Holland wat natter is geworden :
[afbeelding]
Als je zo'n mapfile voor OSM niet goed configureert dan krijg je inderdaad een vrij beroerde rendering, die niet helemaal aansluit bij de werkelijkheid
Daarna naar Prato, waar we in de zon een kopje koffie drinken.
Vervolgens op t gemakje de Stelvio beklommen. Mijn doel was om met een maximale hartslag van 160 omhoog te rijden en dat lukte vrij eenvoudig. Op de top even een bratwurst en daarna omlaag met de auto.
Nu twee dagen beentjes omhoog en dan de GF Giordana!
60 km / 1800 hm

]

Mooi ritje Havana!havana schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:03:
Vandaag 4 fietsen in mijn Tjechische pakezel gegooid
Maar nu vraag ik me af wat voor model pakezel je hebt als er makkelijk 4 fietsen in kunnen?
(achterbanken plat en dan passen S/M-formaat fietsen er zelfs in zonder de wielen eruit te halen
Maar. Ik lees 4 fietsen. En dan denk ik ook 4 man en dan kan die achterbank niet plat
Jaja, 2 auto's....
Vanavond iig de 10k doorbroken voor dit jaar
[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 19-06-2014 21:28 ]
Ik ben rond de 90 kg. Toen ik mijn racefiets kocht zaten er Fulcrum Racing 3 wielen in. Hier had ik constant problemen mee. Slag in het wiel, spaken kapot etc. Uiteinelijk een setje handgespaakte wielen gekocht met 32 spaken voor en achter met sterke spaken en een sterk velg. Heb hiermee per saldo een oersterk wielsetje waar je ook probleemloos met 120 kg kunt fietsen. Voor mijn 90 kg misschien wat overdreven maar was de problemen met de Fulcrum wielen zo zat dat ik met de nieuwe wielen voor safe ben gegaan. Bij 100 kg lijkt me 36 spaken niet nodig.[b][message=42409865,noline]Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over 'speciale' velgen ivm gewicht. Zijn er meer renners die speciale velgen hebben? Zou het kunnen zijn dat ik toch nog de verkeerde velgen heb gekregen? Waar zou ik op moeten letten?
Foto van mijn wielen

Netjes hoor, zit zelf bijna op 7.5k en fiets me voor mijn gevoel al redelijk suf ;-)DDX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:26:
Kan iemand die windmachine eens uitzetten ?
En doe wind uit het noorden ben ik idd ook wel een beerje klaar mee..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat een afstand zegDDX schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:26:
Kan iemand die windmachine eens uitzetten ?
En die wind mag inderdaad weleens wat meer gaan liggen, voelt de laatste dagen vrij straf aan.
Zijn bidon viel @random van zijn fiets af waarop hij vol in de remmen kneep en een nogal groot spoor maakte. 2 minuten later keiharde knal, klapband.
We keken naar zijn buitenband: Overal gesmolten en op de plek van de klapband helemaal door het kevlar heen. Woops. Was ook geen roadside repair voor mogelijk...
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Mijn vriendin wil graag beginnen met deze fantastische sport, maar is niet helemaal zeker of ze het daadwerkelijk leuk gaat vinden. We zoeken dus eigenlijk een goede, 2e hands beginnersfiets.
Ze is 175 - 180 cm lang, ongeveer framemaat 53 - 55 dus. Ze is 95 kilo. Ze wil eerst op een (goedkope 2e hands tacx) kilometers maken om vervolgens de weg op te gaan.
Nu ben ik al even op zoek gegaan op mp, maar daar zijn ze, of heel oud en duur (fixie, retro etc) of nieuw en schreeuwend duur. De volgende aanbieder kwam ik tegen welke mij wel aansprak: http://www.marktplaats.nl...3552&startDateFrom=always
Zit hier wat tussen? Of kan ik toch beter bij Matrabikes 1 bestellen (de goedkoopste). Of hebben jullie een beter alternatief? Betere winkels?
Het budget ligt rond de 300 euro (geen vetpot dus).
Verwijderd
Wat betreft Matrabikes zou ik zeggen, google eens op 'matrabikes' en 'ervaring'
Wat voor ervaring heeft jouw vriendin überhaupt met fietsen? Op een gewone fiets kun je ook flinke tochten maken, heeft ze dat al eens gedaan?
Met 2 zeer jonge kinderen en veel werk, heeft ze niet veel mogelijkheden om een uur of meer te gaan fietsen, 1 keer in de week is dan ongeveer max. Met de tacx kan ze toch haar conditie opbouwen en thuis de babyfoons aan hebben staan. Hierdoor houd ze haar conditie op peil / vergroot ze deze en kan dan in het weekend meer genieten van de buitenlucht (zonder dat ze elke week weer op haar tandvlees hoeft te fietsen). Je wilt immers wel wat vooruitgang boeken.
De tacx is echt wel de simpelste hoor. Heb zelf een Garmin horloge met hartslagband zodat ze iig in verschillende zones kan fietsen zonder een stuurcomputer aan te schaffen. Hoeft ook niet het merk tacx te zijn, gebruikte het meer als term.
Edit: Ter verduidelijking, ze heeft wel een uur om te fietsen, maar niet om zomaar even van huis te gaan. Voeding etc van de kinderen.
[ Voor 8% gewijzigd door JMaster op 20-06-2014 11:16 ]
Ik zie meer mensen sport oppakken puur omdat ze, vaak door een zittend bestaan, steeds meer conditie verliezen en kilo's erbij krijgen. Ook zie ik die mensen vaak klagen over tijdgebrek, en daardoor maximale efficiëntie zoeken. Dan gaan ze bijvoorbeeld van die 10 minuten "total body workouts" doen enzo. Van die dingen dus die echt nul komma nul leuk zijn en er puur om draaien zoveel mogelijk te zweten in een zo kort mogelijke tijd.
Van al die mensen zie ik letterlijk niemand dit structureel volhouden. Sport moet ook leuk zijn, anders werkt het gewoon niet. Als je vriendin echt zo weinig tijd heeft kan ze beter gaan hardlopen, komt ze tenminste nog buiten. Schoenen aan en gaan.
Hardlopen is geen optie, door haar bouw (175 cm en 95 kilo) is een half uur hardlopen een aanslag op knieen, huepen en onderrug.
Maar even voor de goede orde: Mijn eigenlijke vraag ging eigenlijk uit naar een goede 2e hands fiets voor een minimaal budget. Het hoeft geen carbon, shimano ultegra afgemonteerd en 100den vernellingen -racefiets te zijn. Echter geniet stuurversnellingen wel de voorkeur.
Ik heb die van mij een jaar geleden online gekocht voor €165 (Elite Arion rollers)JMaster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:35:
@jspr: Goede optie, zal eens kijken wat deze dingen kosten en de voor- en nadelen tegen elkaar opwegen.
[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 20-06-2014 11:44 ]
Verwijderd
Voor iedereen zonder sportervaring is out of the blue een halfuur hardlopen een aanslag op je gestel. Zoiets moet je opbouwen. Zo zijn mijn vriendin en ik ooit met hardlopen begonnen met het schema van de Hartstichting, dan begin je echt op nul, met stukjes van één of twee minuten en dan veel rust. Nu loopt zij 3x keer per week 8+ kilometer en ik 10+ (en voor mij daarnaast het wielrennen), terwijl wij eerder echt best (flink) wat kilootjes kwijt konden.JMaster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:31:
Hardlopen is geen optie, door haar bouw (175 cm en 95 kilo) is een half uur hardlopen een aanslag op knieen, huepen en onderrug.
Juist als jouw vriendin maar een uur per week tijd heeft, zou ik niet aan een Tacx beginnen, want dan is het ook nog eens niet leuk. Ze kan in dat uurtje beter iets doen wat echt leuk is, en wat is er nou leuker dan lekker in de buitenlucht sporten?
Echter zoals ik al eerder aangaf, die tijd door de week om te sporten ( 1 uur op een avond ) is er lang niet altijd om buiten te sporten. Ikzelf zit regelmatig in het buitenland of werk onregelmatig. Zij moet dan thuis zijn voor de kleine kinderen, in het weekend wil ze dan buiten sporten, of als ik wel thuis ben.
En 1 keer in de week hardlopen via evy oid is te weinig om loopvermogen op te bouwen.
Ik weet niet hoe jong de kinderen zijn, maar is het geen optie om ze in kinderstoeltjes mee te nemen op een normale fiets? Een paar keer per week op een gewone fiets een uurtje fietsen doet al wonderen voor je conditie.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Ik kan je nu al garanderen dat ze er 2 a 3 keer gebruik van zal maken en dan staat dat ding weg te stoffen.
Ik vind overigens 0 fietsen onder je link naar Marktplaats.

Verwijderd
Ik denk dat je voor 300 euro via marktplaats wel iets moet kunnen vinden. Een snelle search levert me zo een paar Haibikes en een Bulls op voor onder de 350 euro, afgemonteerd met Sora, in verschillende framehoogtes. Het is denk ik niet te vermijden dat je de verkoper in kwestie gaat opzoeken met je vriendin, op de fiets gaat zitten en vooral je gezond verstand gebruikt: is het frame (relatief) onbeschadigd, hoe schakelt en remt de fiets, zit er speling op bepaalde onderdelen (kun je bijv. de fiets vooruit en achteruit bewegen als je de remmen ingedrukt houdt), etc.etc.etc.
Heb je er geen goed gevoel bij, doe het dan niet, want als het jouw vriendin bevalt dan kan ze straks zomaar met een flinke vaart gaan rijden en als er dan een verborgen gebrek in zit (vorige eigenaar een keer hard gevallen, scheuren in het frame e.d.) dan kan dat heel erg fout gaan.
Tussen de regels door lees ik dat het om een dame gaat die recentelijk bevallen is (aangezien de jonge kinderen nog gevoed worden), die haar conditie wil opbouwen, en waarschijnlijk wat gewicht kwijt wil. En er is weinig tijd om van huis te gaan daarvoor, en het budget is 300 euro. Dan vind ik het niet gek dat er naar alternatieven gekeken wordt, omdat een wielrenfiets + tacx in die situatie simpelweg niet de beste optie is.DeFeCt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:01:
Maar stel nou dat ze het wel heel leuk vind... ik snap ergens wel dat jullie JMaster willen overtuigen van de saaiheid van een Tacx, maar niemand lijkt zich te willen focussen op zijn eigenlijke vraag... een goede fiets voor 300,- voor een dame (Margreet?) van 175cm en 95kg...
Maar een goede fiets van 300 euro is met goed zoekwerk te vinden op marktplaats, en anders met een beetje geluk bij een LBS in de buurt. Wat het iets moeilijker zou kunnen maken is dat het om een dame gaat en dat de verhoudingen van de gemiddelde racefiets meer op mannen zijn afgestemd. Dat wordt dan een kwestie van passen.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Verwijderd
De Stevens San Remo (Tiagra / Compact) spreekt me nog steeds heel erg aan om op te beginnen. Vind het echt een mooie fiets ook om te zien.
Heb gevraagd of het mogelijk is om een dikkere tap om het stuur te wikkelen (om de trillingen wat meer te absorberen), dit was (uiteraard) geen probleem.
Qua maat kom ik uit op een 54. Lengte van de ahead wordt nog even proberen. Vond dat ik in eerste instantie aardig ver vooruit moest leunen. Maar dit kan natuurlijk ook gewenning zijn.
FM gaat voor mij ook nog even rondkijken wat er nog meer te krijgen is voor mijn budget/wensen. Daar krijg ik in de loop van volgende week nog een mailtje van.
Marktplaats ea toch blijven volgen, vaak na AD6 worden de racefietsen vaak weer verkocht.DeFeCt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:01:
Maar stel nou dat ze het wel heel leuk vind... ik snap ergens wel dat jullie JMaster willen overtuigen van de saaiheid van een Tacx, maar niemand lijkt zich te willen focussen op zijn eigenlijke vraag... een goede fiets voor 300,- voor een dame (Margreet?) van 175cm en 95kg...
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Arm stukjes, of alleen een jas? Andere handige tips?
Hello fellow humans
Gisteren heb ik mijn fiets kunnen ophalen. Velg(en) zijn volledig nagekeken en nogmaals opnieuw gespaakt. Moet er nu mee gaan fietsen en kijken hoe de spaken zich houden. Na 50 tot 100 km moet ik terug en willen ze weten wat de spaken hebben gedaan.
Nieuwe wielset is voor nu geen optie geven ze aan. Eerst dit proberen.
Kost mij helaas wat tijd, maar het kan er alleen maar beter van worden denk ik maar.
Hangt natuurlijk helemaal van het weer af. Soms neem ik een jasje mee, soms helemaal niks. Als het niet overdreven koud is, kun je ook prima zonder jasje dalen. Misschien wat frisjes, maar je bent ook zo beneden natuurlijk.joint_me schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:52:
Als je een berg op gaat, wat neem je dan mee qua kleding om te voorkomen dat je het koud krijgt? En voor de afdaling was een windjack wel handig las is.
Arm stukjes, of alleen een jas? Andere handige tips?
In de beklimming zal je het niet zo snel koud krijgen
En natuurlijk even de weersverwachting bekijken.
[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 21-06-2014 16:50 ]
Al met al de tocht in een kleine 7 uur gefietst, met van en naar de start rijden vanaf huis is de dag goed geweest voor bijna 235km en zo'n 2000hm.
http://www.strava.com/activities/156208384
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ze heeft hogerop gespeeld met sport, en is dus wel wat sport gewend. Iemand meenemen is wel een heel erg goed idee. Ik zal de familie eens rondvragen of er iemand bekend mee is. Misschien heeft er zelfs wel iemand een fiets in haar maat om het proberen.
In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.
Was mijn tweede 200+ K rit in 2 weken en vergeleken met mijn eerste 200K rit was dit een stuk makkelijker ondanks dat ik geen hoogte verschillen had bij de eerste. Je merkt toch wel een soort van omschakeling in je conditie na zo'n lange rit. Verder was de JJC ook erg mooie rit opzich. Vooral de Posbank (Veluwe) waar ik nog nooit eerder had gereden was super. Mooie natuur, prima fietspad en daarnaast hadden we de gehele dag prima weer itt wat er voorspelt was. De klimmetjes waren verder ook erg goed te doen. Klimclassic was stuk pittiger
Maar er zat zeker ook een keer zijde aan de JJC. We zijn verkeerd oa gereden door een slechte route markering bij een bepaalde rotonde en eindigde zo terug bij de start/finish (uiteindelijk gehoord dat meer mensen er last van hadden). Verder was bevoorrading rond uit slecht gedaan. Op de verkeerde afstanden en dan waren er ook nog punten waar je wel kon stoppen maar moest betalen voor alles behalve water. Alleen bij het 180K bevoorrading punt was alles gratis, dit punt was overigens prima voorzien, maar 20 K voor de finish...

Ook mogen de nauwe bospaadjes en ander stukken onverhard of rond uit slechte weg eruit. Ben echt verbaast dat ik niet lekgereden heb. Maar genoeg gezeurd...ga genieten van de vermoeide benen.
Ah jij hebt lekker in een groepje kunnen hangen? Ik dacht al met zo'n gemiddeldeCeaser schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:19:
Vandaag de Jan Jansen Classic gereden. Eerste keer sinds jaren dat ik me weer is ingeschreven had voor zo'n tocht. In eerste instantie ingeschreven voor de 155K maar dit aan laten passen naar 200K toen ik hoorde dat het verschil hem zit in een klein rondje op de heuvelrug. Geen spijt van gekregen. De 200K was prima vol te houden op de kilometers na waar ik wel kopwerk heb gedaanWat was dat bij tijd en wijlen hard rijden in die groepjes, heerlijk.
Al met al de tocht in een kleine 7 uur gefietst, met van en naar de start rijden vanaf huis is de dag goed geweest voor bijna 235km en zo'n 2000hm.
http://www.strava.com/activities/156208384
Jah na de eerste stop waren we je weer snel kwijtTaigu schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:48:
Dan heb je mij vast ingehaaldVandaag bleek maar weer dat ik nog flink wat trainingsuurtjes moet maken om de echte mannen bij te kunnen houden
Mooiste was nog die gozer die z'n fiets paar meter verder in de bosjes gooide omdat er iets met z'n ketting was.
Idd jammer dat de stops eigenlijk alleen betaald eten hadden en geen sportdrank terwijl powerbar een sponsor was.
Al zie ik op foto van Ceaser een stop die wij niet gehad hebben.
En ze moeten echt eens stoppen met die bospaadjes in routes over heuvelrug op te nemen.
Vandaag viel het gelukkig mee kwa tegenliggers, maar op een echt mooie dag wil je daar niet fietsen. (en in regen ook niet trouwens met al dat zand)
En stop bij clubhuis in Arnhem hadden ze ook leuk bedacht dat je maar even paar honderd meter over grind mocht gaan rijden.......
Pijltjes tja leek best ok, maar toch ergens misgereden en dan sta je na 90km opeens weer bij de start. Toen maar besloten om zelf route richting Posbank te bedenken en dan daar weer route op te pakken.
Kwam uiteindelijk kwa afstand precies overeen met vooraf bedachte 200km
[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 21-06-2014 21:15 ]
Die rotonde stond wel goed aangegeven, maar veel mensen reden rechtdoor. Was een kruising in de route, maakt het wel verwarrend.
[ Voor 49% gewijzigd door Taigu op 21-06-2014 21:14 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Jup. Al hebben wij even gelunched bij een restaurantTaigu schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:10:
Hebben jullie de 100k stop gemist met bananen, snelle jelle en sportdrank?
[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 21-06-2014 21:14 ]
Edit:
Die rotonde, ik denk dat ik hem nu trouwens herinner. Stonden daar geen verkeersregelaars toen jullie verkeerd reden? Ik kan me er eentje herinneren waar routes elkaar kruisten maar daar stonden twee hesjes te wijzen waar we naar toen moesten rijden.
Die stop rond de 100K was overigens een of ander boerderijtje, als er 100 meter voor mij niet een groepje rechtsaf was gestuurd had ik daar ook plankgas voorbij gereden. Dat was dan net een stop waar het ook allemaal gratis was.
En verder heb ik echt geluk gehad met de groepjes, Heb misschien een uurtje kop gereden totaal en misschien een goed uur solo in totaal. Perfecte groepen iedere keer gehad van minstens 10 man met wie ik in de klimmetjes redelijk mee kon komen omdat ik op het vlakke weinig heb hoeven rijden.
[ Voor 24% gewijzigd door Ceaser op 21-06-2014 21:37 ]
Op vlakke stukken lukt het soms wel ff, maar gaan we dan klimmen is het meteen over.
Bij rotonde bij Utrechtseweg hadden we rechtsaf gemoeten ipv rechtdoor. (waar ook pijlen stonden)
Gewoon lastig met zoveel kruisende stukken.

(Gele lijntje hoe we hadden moeten rijden.)
Caeser was sneller hoor.DDX schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:37:
Tja tempo van Graham en mij is misschien net te hoog om echt lekker groepjes te treffen.
Op vlakke stukken lukt het soms wel ff, maar gaan we dan klimmen is het meteen over.
Als hij groepjes kan vinden moet het jullie ook wel lukken toch?
Vanavond zelf 42,5 km gefietst. Lekker doorgereden. Gemiddelde was exact 30 km/u.
Weet iemand waar ik fietskleding voor mijn kleine vent van 6 vandaan haal? Alles waar ik zoek komt alleen met veel grotere maten, zeg vanaf 9 jaar. Ook op DealExtreme en AliExpress vind ik niks.
Gaf ik zelf ook al aan. Maar wat DDX probeert te zeggen is dat als je met z'n 2en ben en harder rij dan de groep of die eraf rijdt het lastiger is om een hoger gemiddelde te houden. Immers je kunt qua kop over kop niet met veel mensen aflossen. En vooral op de klims is het vaak ieder voorzich, aangezien iedereen zijn eigen ritme probeert te vinden dan.LuPo schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:21:
Mooi gedaan mannen! Respect.
[...]
Caeser was sneller hoor.
Als hij groepjes kan vinden moet het jullie ook wel lukken toch?
Vanavond zelf 42,5 km gefietst. Lekker doorgereden. Gemiddelde was exact 30 km/u.
Mwah er zat een prima groepje bij maar een van die gasten kreeg dus een ketting issue en gooide de fiets in de bossen.Taigu schreef op zondag 22 juni 2014 @ 09:12:
Ik heb altijd het idee dat de snelle groepjes op de langa afstanden wat vroeger starten dan dat wij gisteren deden. Komt natuurlijk door het OV, maar als je een sneller groepje wilt dan zou ik rond 7u starten.

Overigens vind ik 5 uur uit mijn bed komen wel al vroeg genoeg

Verwijderd
De 48h Challenge ga ik in ieder geval niet halen, dat is nog net iets te veel.
Het is ook al een tijdje geleden dat ik lek heb gereden. Dit is wel fijn, want ik stond om de 4 weken m'n biba te verwisselen langs de weg. Ik controleer nu elke rit de bandenspanning, achterband zakt elke dag een barretje of 2.5. Volgens mij is er iets met het ventiel, dat zit ook een beetje scheef. Voorlopig rij ik er al bijna 2 maanden mee. Dan maar elke dag een beetje bijpompen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Was van plan om een DM te sturen naar de mensen die interesse hebben getoont (ook buiten de poll om). Waarschijnlijk later vandaag stuur ik hem.FMS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:57:
Topic een tijdje niet gevolgd maar hoe staat het met het rondje Ijsselmeer?
6 juli, als ik het goed heb. Dan zit ik Frankrijk, uitfietsen van de Marmotte, als het goed is.FMS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:57:
Topic een tijdje niet gevolgd maar hoe staat het met het rondje Ijsselmeer?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Wij zijn er weer.
Op aanraden vandaag maar een duur tocht gedaan, 62km!
Zeker op het eind was de tank bij mn vriendin helemaal leeg.
We hadden ook niks aan muslirepen of wat dan ook mee (waren op).
Een dikke verbetering van het vorige record van 38km...
Op zich hartstikke leuk, maar gemiddelde niet hoger dan 24km/h.
Was ook geen vlak stuk, dat zijn we ook niet gewend
[ Voor 18% gewijzigd door JBplap op 22-06-2014 17:16 ]
Netjes hoor! Dat is goud als ik mij niet vergis? Benieuwd naar het verslag, met name ten aanzien van de Mortirolo.havana schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:05:
Giordana gefinisht in 7h59. Compleet maar de kloten. Verslag volgt.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Zondag 29 juni: Toertocht waarbij de opbrengst ten goede komt aan het goede doel (Artsen zonder Grenzen). Deelname slechts € 8,- !
Daarnaast in hetzelfde weekend:
* Vrijdag: Criterium
* Zaterdag: ATB Tocht
* Maandagavond: Tijdrit
Iedereen is welkom!!!!
Raar... Is zo gek nog niet
Brevetten kennen ze hier niet. En over die Mortirolo kan ik kort zijn, dat is gewoon een kloteding. Alsof je de Stockeu 5x achterelkaar opfietst. Eigenlijk gewoon niet leuk meer, zeker niet voor een anti-klimmer als ik...argro schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:20:
[...]
Netjes hoor! Dat is goud als ik mij niet vergis? Benieuwd naar het verslag, met name ten aanzien van de Mortirolo.
havana schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:18:
[...]
Brevetten kennen ze hier niet. En over die Mortirolo kan ik kort zijn, dat is gewoon een kloteding. Alsof je de Stockeu 5x achterelkaar opfietst. Eigenlijk gewoon niet leuk meer, zeker niet voor een anti-klimmer als ik...

Je had goed gezelschap vandaag
Wat voor verzeten heb je gemonteerd? ruim 11 km 11% gemiddeld.
Is dan bv 34 x 28 wel klein genoeg?
Spicy!
Ik kwam hier een tabel tegen met tijden en kleuren eremetaal, vandaar... Als ik iets beter had gelezen dan had ik inderdaad kunnen zien dat van een eigen barema geen sprake is.havana schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:18:
[...]
Brevetten kennen ze hier niet. En over die Mortirolo kan ik kort zijn, dat is gewoon een kloteding. Alsof je de Stockeu 5x achterelkaar opfietst. Eigenlijk gewoon niet leuk meer, zeker niet voor een anti-klimmer als ik...
Yep. Dat is ook de enige berg tot nu toe waar ik niet met plezier tegen op ben gereden (ik != klimmer). Ik vond m lelijk, onnodig stijl en vooral vervelend.havana schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:18:
[...]
Wel prima tijd kerel. Ik heb er vorig jaar in totaal twee uur langer over gedaan (9:13 rij tijd, 10:00 uur totaal).
Everytime I suffer I become a better man because of it
Dat zag ik nog net ja, waren serieus dure fietsen, volgens mij ging er een Pinarello het struikgewas in.Graham schreef op zondag 22 juni 2014 @ 09:19:
[...]
Mwah er zat een prima groepje bij maar een van die gasten kreeg dus een ketting issue en gooide de fiets in de bossen.

Hij zat daarvoor bij stoplichten ook al te mopperen over voorrem die hij hele tijd open moest hebben ivm aanlopen.
Misschien wel interessant om eens te weten na hoeveel kilometer de meesten hier een pauze inlassen? Ik vind bij een rit van 2,5 uur 1 pauze ergens in het midden wel voldoende.
Ik ben trouwens onderweg uitzonderlijk veel wielrenners tegengekomen (Zeeuws Vlaanderen is ook erg populair bij Belgische wielrenners) waaronder ook nog 1 welke er minder goed aan toe was, aangezien ik een eindje verder een ambulance met zwaailichten tegemoet reed...

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 23-06-2014 12:34 ]
PSN id: NL_SToRM
Het ligt echter ook volledig aan de tocht en de samenstelling van de groep. Bij een georganiseerde tocht stoppen wij meestal bij elke post wel even. Buiten georganiseerde tochten rijden we meestal wat langere stints.
Het is heel erg persoonlijk hoe vaak je wilt/moet rusten.
Het verschilt heel erg. Een pauze inlassen doe ik eigenlijk alleen op dagen waar ik een toch zeker een uur of zes a acht van huis ben. Meestal dan een of twee korte stops als ik eten bij me heb of juist een wat langere stop voor een uitsmijter bij een restaurant.SToRM666 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:28:
Misschien wel interessant om eens te weten na hoeveel kilometer de meesten hier een pauze inlassen? Ik vind bij een rit van 2,5 uur 1 pauze ergens in het midden wel voldoende.
Op een kortere rit stop ik eigenlijk alleen voor stoplichten of als ik moet plassen
Ik twijfel tussen Campagnolo Scirocco, Zonda of http://www.cnc-bike.de/pr...132_667&products_id=12480. Voor wat ik lees zijn de Zonda's sowieso een goede koop wat betreft prijs/kwaliteit, de CNC lijken mij het mooist... Graag jullie mening.
Mijn eigen mening: Die CNC's zijn lelijk, en vrij zwaar. Echter, gezien de hoeveelheid spaken wellicht een stukje duurzamer dan de Scirocco's of Zonda's.Taigu schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:57:
Graag jullie mening.
Ik denk dat je met de Zonda's de beste wielen hebt, maar dat zijn niet echt hoge velgen. De Scirocco's zijn 35mm, de Zonda's zijn 26/30mm.
Zelf heb ik de Fulcrum Racing Quatro's; volgens mij -afgezien van de decals en het spaakpatroon- exact gelijk aan de Scirocco's. Nog geen spijt van, hele fijne wielen, maar ik ben wel wat lichter (70-75kg).
En qua decals: veel mensen vinden het niet kunnen, Shimano afmontage en Campagnolo wielen, maar ik zou daar toch wel schijt aan hebben. Als het mooi spul is, lekker boeiend dat er een ander merkje op staat
Dit topic is gesloten.