Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste
Acties:
  • 593.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Breaking: Marmotte gaat wellicht / waarschijnlijk niet door i.v.m. reparatie aan een tunnel die niet op tijd af komt. Zie klimtijd.nl voor meer info.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
oei.... Naja hopelijk verzinnen ze dan een ander parcours. Maar dan nog, fiets je niet de echte marmotte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat zal nog wel lastig worden, want je kunt er niet zo maar omheen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Nu ken ik de streek niet, dit jaar eerste keer, maar kunnen ze niet twee alternatieve (bekende?) beklimmingen nemen en dan de alpe d'huez op, oid.

Mocht het niet doorgaan wordt het toch zeker tijd om hierover te communiceren, groot deel van de mensen zal al het een en ander gereserveerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heeft iemand zin om volgende maand met een grotere groep in de duinen rond katwijk/wassenaar/scheveningen et cetera te gaan rijden voor een lekker stuk op en neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
roda_djavulen schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:46:
Nu ken ik de streek niet, dit jaar eerste keer, maar kunnen ze niet twee alternatieve (bekende?) beklimmingen nemen en dan de alpe d'huez op, oid.
Alleen als ze volledig een andere kant op gaan en dan heeft het niets meer te maken met de Marmotte.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Ircghost schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:48:
Heeft iemand zin om volgende maand met een grotere groep in de duinen rond katwijk/wassenaar/scheveningen et cetera te gaan rijden voor een lekker stuk op en neer?
Afhankelijk van de datum. Voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als ik dit bericht goed lees gaan ze nog wel een poging wagen om een tijdelijke weg te bouwen aan de linker oever van het meer.

http://www.lemedia05.com/...-pas-avant-le-10-juillet/

Maar hiervoor moeten ze dan nog 400 meter weg aanleggen over rotsen, en volgens "ingewijden" is dat ook niet 123 gepiept.

Alternatief parcours zou op zichzelf wel kunnen. Je rijdt dan eerst de Alpe d'Huez op, vervolgens afdalen via de Sarenne (ook link maar goed in de Vaujany doen ze het ook), dan het normale parcours en de finish dan bij die tunnel. Dan (terwijl je al gefinisht bent) met bootjes naar de andere kant en uitbollen naar Bourg. Maar ik zie dit niet gebeuren, ga maar eens 8000 mensen in bootjes overzetten met fiets en al...

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 12-05-2015 13:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
wackmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Alleen als ze volledig een andere kant op gaan en dan heeft het niets meer te maken met de Marmotte.
niet echt een optie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nee, een weg aan de andere zijde van het meer lijkt de beste hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Of ze maken er een duathlon van:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ircghost schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:48:
Lijkt me leuk, mits ik kan uiteraard :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 23:07
Ik heb iig maar vast een alternatief vastgelegd voor het geval de Marmotte niet verreden wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04
StevenK schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:05:
Ik heb iig maar vast een alternatief vastgelegd voor het geval de Marmotte niet verreden wordt.
In de vorm van?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Rondje om de kerk in Driel; goede kans dat ik dan wel de hele week naar Frankrijk ga om te trainen, maar dan een dagje eerder terug.

[ Voor 24% gewijzigd door StevenK op 12-05-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Dat is nogal wat anders dan de marmotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
StevenK schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Rondje om de kerk in Driel; goede kans dat ik dan wel de hele week naar Frankrijk ga om te trainen, maar dan een dagje eerder terug.
Haha, geweldig :). Ik ga ook gewoon naar Frankrijk, er staan nog drie andere tochtjes op het sportieve programma daar in die week, en de reis is toch al betaald (ik denk niet dat verzekeringen dit gaan afdekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb zelf gelukkig nog niets geboekt, nog niet duidelijk wanneer ik af kan reizen. Maar het zou wel erg jammer zijn, was toch het "hoofddoel" dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou niet te vroeg huilen. De ondernemers in Bourg en omringende gemeenten zullen enorme druk uitoefenen op het departement denk ik, anders is hun hele zomer naar de vaantjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Pelle

🚴‍♂️

Kan me niet voorstellen dat ze niet op zoek gaan naar goede alternatieven inderdaad..

En voor mij ook balen trouwens, mailtje van Bikeparts4u:
Ik heb de veertjes niet binnen helaas, er waren twee dozen manco vandaag en in eentje zaten oa die veertjes.
Nou heel snel een alternatief verzinnen, want morgen rond lunchtijd vertrekken we naar de Ardennen, en ik heb me net ingeschreven voor de Waalse Pijl. Dan heb ik wel een werkend achterwiel nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb een paar jaar terug zoiets gehad op vakantie in zweden, was wel minder lang, maar toen hebben ze op een weekend een stuk weg aangelegd "op" een rivier, wel onverhard maar toch.

We gaan het beleven. Donderdag eerst de klimclassic, waarover ik net lees dat ze de route ook een stukkie hebben moeten verplaatsen, 6 km langer en twee extra hellingen:)

@ Pelle, oei das balen. Misschien van iemand een wiel lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Als ik binnen een maand annuleer, kan dat gratis. En anders is het ook een idee om er gewoon wel een week te gaan trainen en dan een dagje eerder naar huis te gaan.
Overigens heb ik ruimte zat om nog mensen en/of fietsen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20
Pelle schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:28:
Kan me niet voorstellen dat ze niet op zoek gaan naar goede alternatieven inderdaad..

En voor mij ook balen trouwens, mailtje van Bikeparts4u:

[...]

Nou heel snel een alternatief verzinnen, want morgen rond lunchtijd vertrekken we naar de Ardennen, en ik heb me net ingeschreven voor de Waalse Pijl. Dan heb ik wel een werkend achterwiel nodig :P
Pelle, weet niet waar je woont, maar ik weet bijna zeker dat ik nog zo'n veertje heb liggen.
Woon in Apeldoorn.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er is hier toch wel iemand die een wiel voor Pelle heeft?

Je had mijn F7 wiel wel mogen lenen ware het niet dat ik momenteel nog steeds wacht op m'n Bora's en dus maar één wielset heb.

Overigens start ik zaterdag ook in de Waalse Pijl. Ga voor de 180 km versie, had zelf wel de langste versie willen doen maar 2 van de 3 fietsmaten durven/willen dat niet. Nou ja, de 180 km is op zichzelf ook al zwaar zat (ruim 3000 hm).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ben inmiddels al even een rondje aan het bellen geslagen. In Vlaardingen (Bike2build) hadden ze nog een oude body liggen, het veertje daaruit mag ik gratis op komen pikken. Is alleen een beetje uit de richting, maar goed, soms kan het ff niet anders :)

Ik doe ook de 180km-variant trouwens, lijkt me pittig zat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ieder jaar kom ik steendood over de finish. Dit wordt m'n 6e deelname. Als ik je een tip mag geven, handrem erop tot het drieluik. Echt proberen je in te houden op de klimmetjes. Dan op het drieluik kijken wat je nog hebt. Daarna ben je er nog niet, want dan krijg je nog (een stuk van) de Haute Levée voor je kloten en daarna nog de Rosier.

Wij rijden overigens wel de oude route, d.w.z. mét Maquisard, Redoute en Chambralles. De officiële route pakt die i.v.m. vergunningsissues helaas niet meer mee. Vlak voor de 1e bevoorrading kom je dan weer op de route. De GPS-file van dit eerste stukje vind je hier.

Overigens hoef je je over eten en drinken geen zorgen te maken, dat is bij Golazo echt heel goed geregeld.

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 12-05-2015 15:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Ik wil op korte termijn een andere wielset kopen voor mijn Fulcrum Racing 6,5 (7 dus) instapmodel waar mijn fiets mee kwam. Voorlopig wil ik niet al te veel geld uitgeven, 200-300 euro, hoge wielen carbon komen volgend jaar wel een keer. Dus blijf bij alu. Dacht zelf aan zoiets als Fulcrum Racing 5. Mooie prijs voor een aardige wil set. LBS kwam nog aan met DT Swiss R20 Spline maar die vind ik te duur (369,-), wel super naven.

Iemand anders nog tips of ervaring met Fulcrum R5's?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana: Bedoel je met drieluik de Stockeu, Wanneranval en Thier de Coo?
De Stockeu vond ik in september (na 120km) ook al echt verschrikkelijk. De Wanne had ik toen al gehad, maar de Haute Levee kwam daar toen direct achteraan. Ook een takkeding, vond ik. De Rosier kon ik op het eind wel goed verteren, Thier de Coo ken ik niet maar schijnt ook flink tegen te vallen.

/edit
Graham: ik ga 'm dus doen, de Waalse Pijl. We zitten er vlak naast op een camping, dus ik wil ook wel vroeg vertrekken. Mocht je 'm ook mee willen rijden, laat dan maar ff weten, je zult iig zelf voor vervoer en onderdak moeten zorgen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Pelle op 12-05-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 18:14
De Rosier is een lekker lopende klim, Thier de Coo is een kilometer dik boven de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:06:
Ik wil een andere wielset kopen voor mijn Fulcrum Racing 6,5 (7 dus) instapmodel waar mijn fiets mee kwam. Voorlopig wil ik niet al te veel geld uitgeven, 200-300 euro, hoge wielen carbon komen volgend jaar wel een keer. Dus blijf bij alu. Dacht zelf aan zoiets als Fulcrum Racing 5. Mooie prijs voor een aardige wil set. LBS kwam nog aan met DT Swiss R20 Spline maar die vind ik te duur (369,-), wel super naven.

Pas op met de veertjes zou ik zeggen (lees bovenstaande relaas van Pelle en -MvZ- even na) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
wackmaniac schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Pas op met de veertjes zou ik zeggen (lees bovenstaande relaas van Pelle en -MvZ- even na) :)
Jah dat had ik al gelezen. Heb ik ook wel gehad geloof ik met mijn Fulcrum R7 maar heeft redelijk wat KM's gemaakt al, 15.000 minimaal.

@Pelle, ik laat hem gaan. Maar bedankt en succes!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59
Tja ik zou even doorsparen en de racing r3 halen, denk niet dat de r5 echt grote upgrade voor je gaat zijn ?
Mijn R3's hebben inmiddels 14k gereden en flink wat slecht weer gezien.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:14:
Tja ik zou even doorsparen en de racing r3 halen, denk niet dat de r5 echt grote upgrade voor je gaat zijn ?
Mijn R3's hebben inmiddels 14k gereden en flink wat slecht weer gezien.
Tis op korte termijn, velgrand van mijn huidige zijn al flink versleten (voor) en wil toch wat zekerheid hebben voor Mont Ventoux. De R3 zijn hetzelfde als de DT Swiss die ik aangeef qua prijs. Denk dat ik dan eerder de DT Swiss zou nemen ivm naaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 12-05-2015 15:30 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zijn Zonda's niet Racing 3s? De ene zijn soms wat goedkoper dan de andere, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met Zondas. Maar DT Swiss is natuurlijk niet te versmaden.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 12-05-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Graham schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:06:
Ik wil op korte termijn een andere wielset kopen voor mijn Fulcrum Racing 6,5 (7 dus) instapmodel waar mijn fiets mee kwam. Voorlopig wil ik niet al te veel geld uitgeven, 200-300 euro, hoge wielen carbon komen volgend jaar wel een keer. Dus blijf bij alu. Dacht zelf aan zoiets als Fulcrum Racing 5. Mooie prijs voor een aardige wil set. LBS kwam nog aan met DT Swiss R20 Spline maar die vind ik te duur (369,-), wel super naven.

Tussen de R7 en de R5 zit echt een minimaal verschil, heb ze beiden gehad en ze zijn praktisch gelijk. Dus dat lijkt me echt zonde van je geld. Zou dan voor Quatro's gaan of doorsparen voor de R3.

Ik ben zelf ook in de markt voor nieuwe wielen de komende maand. Op dit moment staan de Kuipers ACC50 hoog op lijst om mijn fiets te upgraden :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Pelle schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:08:
havana: Bedoel je met drieluik de Stockeu, Wanneranval en Thier de Coo?
De Stockeu vond ik in september (na 120km) ook al echt verschrikkelijk. De Wanne had ik toen al gehad, maar de Haute Levee kwam daar toen direct achteraan. Ook een takkeding, vond ik. De Rosier kon ik op het eind wel goed verteren, Thier de Coo ken ik niet maar schijnt ook flink tegen te vallen.

/edit
Graham: ik ga 'm dus doen, de Waalse Pijl. We zitten er vlak naast op een camping, dus ik wil ook wel vroeg vertrekken. Mocht je 'm ook mee willen rijden, laat dan maar ff weten, je zult iig zelf voor vervoer en onderdak moeten zorgen :P
Bij goed weer ben ik er ook bij. Wel de 220km variant, dus we kunnen niet samen over de drie monsters knallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik ben er ook bij, de 180km variant. Vorig jaar ook gereden en is de mooiste tocht die ik tot nog toe heb meegedaan. Sfeer relaxed, bevoorrading goed.
@Havana: Ik vond vorig jaar het officiele begin ook al best leuk, daar zitten ook een paar flinke jongens in. Wat is je motivatie om daar van de route af te wijken?
@Pelle, als je wilt kan je een 10 speed R5 van me lenen, is mijn tacx wiel, dus je moet band en cassette wisselen. Haal je hem de dag ervoor op bij onze B&B (zit ergens bij Malmedy in de buurt). Ik vertrek alleen morgenavond al, dus dat moet je snel besluiten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Jaloers op de Waalse Pijl gangers! Ik ben ook als een dweil de Rosier opgekacheld twee jaar geleden. Had op de Redoute al aardig gas gegeven en op de Stockeu helemaal losgegaan. Uiteindelijk was hij dus een km of 20 te lang voor me, maar wel echt genoten. Bevoorrading idd perfect en heel mooie route.

Ik heb zelf een route uitgestippeld die exact het begin en het eind van LBL van dit jaar meepikt, 150km. Je gaat dan eigenlijk via de Ancienne Barrière richting het officiële drieluik en dan de hele finish volgen. Denk dat ik die in juli met een paar maten ga fietsen, eerst nog ff flink trainen, want de beenspieren blijven nog aardig achter bij mijn conditie na een herfst+winter alleen hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
havana schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:24:
Ik zou niet te vroeg huilen. De ondernemers in Bourg en omringende gemeenten zullen enorme druk uitoefenen op het departement denk ik, anders is hun hele zomer naar de vaantjes.
Dat zal wel meevallen toch? De Marmotte is toch niet maatgevend in de inkomsten van de lokale ondernemers? Natuurlijk is het vervelend wanneer er een paar fietsers niet komen, maar over het hele jaar bezien is het geen catastrofe. Ik had althans niet het idee dat het in de week voor de Marmotte overdreven druk was. Het gros van de toeristen die naar BdO en omgeving gaan weet volgens mij niet eens wat de Marmotte is. Ik zie in ieder geval niet gebeuren dat men voor een paar fietsers een tijdelijke weg van een paar honderd meter langs een meer gaat aanleggen. Dat kost tonnen.

Wat ik uit de berichten begrijp is dat er wel een serieus probleem met de tunnel is. Die staat serieus op instorten. Daar ga je, onder druk van ondernemers vanwege de inkomsten van een handvol wielrenners, geen haastklus van maken lijkt mij.
havana schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:55:
Je had mijn F7 wiel wel mogen lenen ware het niet dat ik momenteel nog steeds wacht op m'n Bora's en dus maar één wielset heb.
Poeh, dat mag even duren. Was wel benieuwd naar jouw ervaring ondertussen. Prachtige wielen die Bora's.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 12-05-2015 22:00 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:54:
Ik ben er ook bij, de 180km variant. Vorig jaar ook gereden en is de mooiste tocht die ik tot nog toe heb meegedaan. Sfeer relaxed, bevoorrading goed.
Dat is ook de hoofdreden dat ik mee wil rijden; heb hier in voorgaande jaren diverse goede verhalen over deze tocht gehoord :)
@Pelle, als je wilt kan je een 10 speed R5 van me lenen, is mijn tacx wiel, dus je moet band en cassette wisselen. Haal je hem de dag ervoor op bij onze B&B (zit ergens bij Malmedy in de buurt). Ik vertrek alleen morgenavond al, dus dat moet je snel besluiten.
Dank voor het aanbod :) Ik kan morgenochtend bij Remco's Cycle Service in Bleiswijk een veer ophalen. En dan haal ik dat doosje bij Bikeparts4U volgende week wel ff op, lijkt me wel handig om wat reserve-onderdelen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Strava heeft een aanbieding: wahoo tickr met gratis jaar premium. Moeilijk te vinden in de shop, maar google strava tickr premium. Duurt nog tot morgen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:46:
[...]
Dat zal wel meevallen toch? De Marmotte is toch niet maatgevend in de inkomsten van de lokale ondernemers? Natuurlijk is het vervelend wanneer er een paar fietsers niet komen, maar over het hele jaar bezien is het geen catastrofe. Ik had althans niet het idee dat het in de week voor de Marmotte overdreven druk was. Het gros van de toeristen die naar BdO en omgeving gaan weet volgens mij niet eens wat de Marmotte is. Ik zie in ieder geval niet gebeuren dat men voor een paar fietsers een tijdelijke weg van een paar honderd meter langs een meer gaat aanleggen. Dat kost tonnen.
Ik zie dat toch wat anders. Aan de Marmotte doen 8000 man mee. Stel dat die gemiddeld 200 euro uitgeven dan heb je het toch over een omzet van 1,6 miljoen. Dat lijkt me overigens nog krap begroot want veel deelnemers nemen hun gezin mee en blijven langer hangen. Lijkt me toch een behoorlijke aderlating voor een regio die het sowieso vooral van de winter moet hebben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
MrAngry schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:40:
Strava heeft een aanbieding: wahoo tickr met gratis jaar premium. Moeilijk te vinden in de shop, maar google strava tickr premium. Duurt nog tot morgen geloof ik.
Mooie aanbieding, bedankt :)

En @ havana, als de lokale overheid wat kortzichtig is, en alleen kijkt naar haar eigen inkomsten hiervan ( bijv. 20/30%) dan is het het niet waard..

Maar je hebt zeker een punt, hopelijk zien ze het zo. Plus dat er nu kinderen niet bij een internaat geraken en weet ik veel wat er nog allemaal fout loopt (Mijn frans is niet meer wat het geweest is :) )

[ Voor 37% gewijzigd door roda_djavulen op 13-05-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:43
Nee, dank

[ Voor 106% gewijzigd door PWM op 13-05-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
havana schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:31:
[...]

Ik zie dat toch wat anders. Aan de Marmotte doen 8000 man mee. Stel dat die gemiddeld 200 euro uitgeven dan heb je het toch over een omzet van 1,6 miljoen. Dat lijkt me overigens nog krap begroot want veel deelnemers nemen hun gezin mee en blijven langer hangen. Lijkt me toch een behoorlijke aderlating voor een regio die het sowieso vooral van de winter moet hebben.
Ik ben 3 keer in BdO geweest, waarvan 1 keer tijdens de Marmotte. Mijn ervaring is dat het altijd druk is daar. Niet de toeristen, maar de capaciteit is de beperkende factor. Mijn verwachting is dus dat die 8.000 plekken die Marmotte-gangers noodgedwongen vrij zullen laten zo weer opgevuld zijn. Voor zover die Marmotte-gangers de plekken überhaupt vrij zullen laten en er niet alsnog een mooie fietsweek van zullen maken. Derhalve schat ik het negatieve effect voor de economie niet zodanig in dat dit een noodweg zou rechtvaardigen en/of het aanleiding zou zijn om van het herstel van een op instorten staande tunnel een haastklus te maken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Zijn er vast uitgepijlde routes rondom nijmegen / groesbeek? Wil daar van het weekend een rondje doen. Heb nog geen gps. (misschien toch eens aanschaffen :) )

Anders wordt het weer een rondje amstel gold denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat is er mis met gewoon bordjes volgen/gewoon kijken waar je uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Op Google Maps een rondje bedenken, lijstje plaatsnamen maken en op je bovenbuis plakken; werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
DDX schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:40:
Wat is er mis met gewoon bordjes volgen/gewoon kijken waar je uitkomt ?
Niks mis mee maar persoonlijk vind ik het fijner een vooraf bekend rondje te rijden dan zomaar op de bonnefooi aan te rijden. Dan weet ik ook wat me te wachten staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je vandaag een Garmin bestelt heb je 'm morgen in huis ;) Zul je geen spijt van krijgen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
havana schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:44:
Als je vandaag een Garmin bestelt heb je 'm morgen in huis ;) Zul je geen spijt van krijgen.
ik zit inderdaad op MP te speuren voor een 2dehandsje. Nog tips?
Zou mooi zijn als hij ook te gebruiken is voor MTBroutes. Wil nog wel eens afwisselen.

Helaas heb ik zojuist ook een dakopbouw moeten betalen en zou er ergens in augustus een gezinsuitbereiding moeten plaatsvinden dus er is weinig budget op het moment ;)

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijk alsjeblieft heel erg uit met 2e hands Garmins op MP, in 9 van de 10 gevallen is dit pure oplichterij. Alleen doen als je kunt afhalen, niet verzenden.

Op zich voldoen de meeste types wel, ook een good-old 705 zou een optie kunnen zijn. Weliswaar niet de kleinste en niet de mooiste, maar het ding doet het prima en als je 'm alleen af en toe monteert is het best een interessante optie.

Met een 500 kun je wel navigeren maar je hebt geen kaartmateriaal terwijl het scherm vrij klein is. Daarbij schijnt de navigatie regelmatig vast te lopen, een bug die door Garmin nog altijd niet opgelost schijnt te zijn. Die zou ik dus links laten liggen.

[ Voor 86% gewijzigd door havana op 13-05-2015 10:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Dat ligt volgens mij niet aan Garmin maar valt dat over marktplaats in z'n totaliteit te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Rudolf schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:52:
Dat ligt volgens mij niet aan Garmin maar valt dat over marktplaats in z'n totaliteit te zeggen :)
Tuurlijk ligt het niet aan Garmin. Het is alleen een van de artikelen waar oplichting veel bij toegepast wordt. Kwestie van goed opletten, niet laten opsturen maar ophalen en natuurlijk als de deal te goed klinkt om waar te zijn dan is dat ook vaak zo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Afschrijving op die dingen valt ook echt reuze mee. 125e euro voor 705, dat valt me toch een partij tegen zeg... 8)7

[edit]

Volgens deze site gaat de Marmotte door maar over een nieuwe route. Wat die route is wordt z.s.m. bekend gemaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 13-05-2015 11:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Grappig, Google Maps laat je nu al niet meer door die tunnel routeren, ook niet met de auto. Je kunt volgens Google trouwens vrij makkelijk die tunnel omzeilen: https://www.google.nl/map...0299!2d45.0337711!1m0!3e1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 30-05 12:21
Rudolf schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:48:
... dus er is weinig budget op het moment ;)

}:O
Als je een Garmin te duur vindt en het ding alleen voor navigatie wilt gebruiken (en dus niet voor het bijhouden van sportieve prestaties), dan heeft Aldi vanaf vandaag misschien wat leuks voor je:

http://www.aldi.nl/aldi_fietsnavigatie_48_5_16073_26107.html

Als 'ie tegenvalt, breng je hem gewoon terug. Daar doen ze bij Aldi nooit moeilijk over.

Andere oplossing in regio Nijmegen/Groesbeek: kijk even naar wat knooppunten en plak een stuk papiertape op je bovenbuis. Hier in de regio zijn veel knooppuntenroutes prima te doen met de racefiets en echt niet alleen bedoeld voor bejaarden in met twee dezelfde Koga'tjes en Human Nature-jassen.
Wat tips: vanuit Nijmegen via Bosweg richting zweefvliegveld, Biesseltsebaan, Bracamonteweg, doorsteken richting Zevendal (een van de mooiste stukjes Nederland) en dan via Plasmolen, Milsbeek weer omhoog steken richting Groesbeek. Stukje Reichswald meepakken of gewoon rechtdoor blijven karren en doorsteken naar Niel en Millingen.

Een beetje vanuit mijn eigen perspectief beredeneerd, maar het is volgens mij al een mooi begin voor een rondje :)

Edit: als je iets met knooppunten wilt doen, ook vanaf vandaag in de aanbieding, maar dan bij die andere goedkope toko: http://www.lidl.nl/nl/Off...=showDetail&id=13031&ar=3

[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 13-05-2015 12:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
dreamscape schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:15:
[...]

Andere oplossing in regio Nijmegen/Groesbeek: kijk even naar wat knooppunten en plak een stuk papiertape op je bovenbuis. Hier in de regio zijn veel knooppuntenroutes prima te doen met de racefiets en echt niet alleen bedoeld voor bejaarden in met twee dezelfde Koga'tjes en Human Nature-jassen.
Wat tips: vanuit Nijmegen via Bosweg richting zweefvliegveld, Biesseltsebaan, Bracamonteweg, doorsteken richting Zevendal (een van de mooiste stukjes Nederland) en dan via Plasmolen, Milsbeek weer omhoog steken richting Groesbeek. Stukje Reichswald meepakken of gewoon rechtdoor blijven karren en doorsteken naar Niel en Millingen.

Een beetje vanuit mijn eigen perspectief beredeneerd, maar het is volgens mij al een mooi begin voor een rondje :)
Ik ben ook altijd op zoek naar leuke routes in Nijmegen en ben die van jou eens aan het bekijken. Heb jij toevallig wat kant-en-klare Strava ritjes/routes die dit soort tochtjes beschrijven (rustige wegen, goed door te fietsen, mooie omgeving)? Vooral met een stukje Reichswald en Zevendal, klinkt erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 18:14
dreamscape schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:15:
[...]

Als je een Garmin te duur vindt en het ding alleen voor navigatie wilt gebruiken (en dus niet voor het bijhouden van sportieve prestaties), dan heeft Aldi vanaf vandaag misschien wat leuks voor je:

http://www.aldi.nl/aldi_fietsnavigatie_48_5_16073_26107.html

Als 'ie tegenvalt, breng je hem gewoon terug. Daar doen ze bij Aldi nooit moeilijk over.
De Teasi Pro is een paar posts terug besproken en volgens mij was de consensus dat het apparaat te traag reageert voor racefietsers. Uiteindelijk wil je toch een Garmin, dus haal dan gelijk een Garmin ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
EDIT Route op site nog niet bijgewerkt. Is nogal een drukke weg dus de Fransen zullen dat wel fixen.
Zelf al erg vaak door die tunnels geweest!

[ Voor 82% gewijzigd door tweakerharrie op 13-05-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Heeft iemand nog een adres waar je goedkoop goede broeken / shirts kan kopen?
Constant aan de castelli sloopt mn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 20:17
Een aantal vrienden van me zijn nu een jaartje aan het fietsen en vroegen of ik ook niet leuk zou vinden.
Nou heb ik het wel al aantal keer wat stukjes op een geleende fiets meegedaan en wil er nu toch een aanschaffen. Tweedehands vind ik lastig, voornamelijk omdat ik er 0 kennis van heb en geen idee heb waar ik op moet letten.

Nieuw heb ik een aantal opties op een shortlist gezet, zouden jullie je licht er eens over willen laten schijnen?

Optie 1
Hier staan er een aantal voor een leuke prijs, maar is het wat?

Optie 2

Budget is ongeveer € 400-500. Ben zelf 1,92 lang.

Hoor graag wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nixo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:32:
Volgens mij heeft Lidl weer kleding deze week. Verder gewoon eens kijken bij de LBS; die hebben vaak wel merken als Sportful. Zijn wat minder portemonnee-intensief. Andere optie is om meer toertochten te gaan fietsen; je krijgt geregeld een shirt bij zo'n toertocht. En broeken; ja, hoeveel heb je er nodig? Doe al een jaar of vier met drie broeken, kom ik prima mee rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Electromonkey schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:54:
Een aantal vrienden van me zijn nu een jaartje aan het fietsen en vroegen of ik ook niet leuk zou vinden.
Nou heb ik het wel al aantal keer wat stukjes op een geleende fiets meegedaan en wil er nu toch een aanschaffen. Tweedehands vind ik lastig, voornamelijk omdat ik er 0 kennis van heb en geen idee heb waar ik op moet letten.

Nieuw heb ik een aantal opties op een shortlist gezet, zouden jullie je licht er eens over willen laten schijnen?
Je maakt de klassieke denkfout dat je bij nieuw kopen niet harder genaaid wordt dan bij 2ehands. Voor dit budget kan je beter 2ehands gaan, of je er nou verstand van hebt of niet. Mocht je toch nieuw gaan kijken ga dan minstens voor 10 speed achter, minimaal Sora.
Ik kan er nog wel meer over schrijven, maar heb nu geen tijd, misschien over een paar dagen als ik terug ben van vakantie. Ondertussen kan je in de geschiedenis van deze topics wel wat rants vinden over de matige kwaliteit van zeer goedkope (<400e) nieuwe fietsen.

Het uitzoeken van een nieuwe fiets begint overigens altijd met je maat en daarvoor meet je meestal je binnenbeenlengte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

wackmaniac schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:57:
[...]

Volgens mij heeft Lidl weer kleding deze week.
Klopt, en voor de liefhebbers: ook weer de montagestandaard van €24,95. _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Electromonkey schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:54:

Optie 1
Hier staan er een aantal voor een leuke prijs, maar is het wat?

Optie 2

Budget is ongeveer € 400-500. Ben zelf 1,92 lang.

Hoor graag wat jullie ervan vinden!
Ik had zelf ook deze overweging toen ik begon met fietsen. Bij de lokale fietsenzaak binnen gestapt en een "oude" cube gekocht. Dit was er eentje met de kleuren van het jaar ervoor. Kreeg 'm voor een mooie prijs mee. Nieuw en helemaal in orde. Koste je wel iets meer dan €500,- (ik heb toen €600,-) betaald. MAar je hebt dan een nieuwe fiets die vanaf de verkoper in orde is, en waar ook nog eens garantie op zit. Ben er zelf al dik 7 jaar mee aan het fietsen :)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Nixo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:32:
Als je in de buurt woont van bergen op zoom; Hopmans, heeft een enorm aanbod afgeprijsde kleding, alleen moet je maat er maar ent tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Over fiets navigatie gesproken.. Ik zit te twijfelen tussen de Garmin 810 (met hartslag/cadans) en de Mio Cyclo 505 HC. Nu heeft de laatste volgens zo'n beetje alles wat de 810 ook heeft + meer. Daarnaast is hij ook nog iets goedkoper. Is er nog een echt goede reden om toch voor de 810 te gaan, behalve dat deze veruit het populairst is? Iemand ervaring met de 505?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
MrAngry schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Het uitzoeken van een nieuwe fiets begint overigens altijd met je maat en daarvoor meet je meestal je binnenbeenlengte op.
Kijk hier kan ik wat mee :) .

Ik heb nogmaals mijn zoektocht op marktplaats voortgezet en deze gevonden .

of deze

en deze

en deze heeft voorkeur

Zoek toch wel in de buurt van Rotterdam, vandaar deze locaties.

Binnenbeenlengte is 87, korte beentjes voor de lengte :+
Als jullie er eens naar willen kijken, mijn dank is groot!

[ Voor 8% gewijzigd door Electromonkey op 13-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11
Jotuns schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:29:
Over fiets navigatie gesproken.. Ik zit te twijfelen tussen de Garmin 810 (met hartslag/cadans) en de Mio Cyclo 505 HC. Nu heeft de laatste volgens zo'n beetje alles wat de 810 ook heeft + meer. Daarnaast is hij ook nog iets goedkoper. Is er nog een echt goede reden om toch voor de 810 te gaan, behalve dat deze veruit het populairst is? Iemand ervaring met de 505?
Ik ben zelf ook nog zoekende naar een voor mij geschikte fietsnavigatie, dus heb geen persoonlijke ervaring met deze. Gebruik momenteel nog hoofdzakelijk mijn smartphone in de tussentijd. Is te doen, maar alles behalve optimaal.

Zelf kijkende naar wat de 505 te bieden heeft zijn er 2 dingen welk voor mij een minpunt vormen:

- Geen data uitbreiding / eigen kaarten. De geleverde kaarten omvatten de volgende landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.

- In meerdere reviews wordt aangegeven dat de touch screen bediening (nagenoeg) niet functioneert onder regenachtige omstandigheden.

Voor mij zijn dit 2 belangrijke minpunten. De Garmin 510 zou voor wat betreft het wielrennen voor mij ideaal zijn, maar het gebrek aan kaart support maakt het voor mij tijdens fietsvakanties minder ideaal. En momenteel niet het geld om 2 aan te schaffen :9. Momenteel heb ik dan nog in overweging de Garmin 810 en Garmin 1000. Met GLONASS en hogere schermresolutie in het voordeel voor de 1000, en hogere beschreven batterijduur in het voordeel voor de 810. Ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
psychodude schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:47:
[...]
..
Voor mij zijn dit 2 belangrijke minpunten. De Garmin 510 zou voor wat betreft het wielrennen voor mij ideaal zijn, maar het gebrek aan kaart support maakt het voor mij tijdens fietsvakanties minder ideaal. En momenteel niet het geld om 2 aan te schaffen :9. Momenteel heb ik dan nog in overweging de Garmin 810 en Garmin 1000. Met GLONASS en hogere schermresolutie in het voordeel voor de 1000, en hogere beschreven batterijduur in het voordeel voor de 810. Ben er nog niet helemaal over uit.
DC rainmaker heeft zelfs na veel vergelijk geuit de 810 te verkiezen boven de 1000.... zeker na recente firmware zodat ook remote control te gebruiken is, en segmenten...

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 13-05-2015 21:49 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Glonass is een heerlijke batterij drainer en staat daarom bij mij ook altijd uit. Enkel als je continue in de bossen fietst zie ik er de waarde van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

De Garmin 510 mag dan wel geen kaart hebben, mijn ervaring (500) is dat je prima kunt navigeren op zo'n spoor. Je ziet heel goed dat je bijvoorbeeld 200 meter verder rechts af moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Totdat ie vastloopt. En andere data (zoals hartslag enz) kun je ook niet in beeld zetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
NielsTn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:48:
[...]

DC rainmaker heeft zelfs na veel vergelijk geuit de 810 te verkiezen boven de 1000.... zeker na recente firmware zodat ook remote control te gebruiken is, en segmenten...
Er is wel veel verbeterd natuurlijk door de firmware updates (voor 510, 810 en 1000). Maar dan nog ben ik erg blij met mijn 810 en zou ik niet de 1000 kopen (oa door size, batterij). Turn-by-turn moet je gewoon niet willen gebruiken en dat kan nu al een tijdje ook uit op de 810 waar ik erg blij mee ben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Kwam net deze tegen, ziet er erg leuk uit.
Na wat ge-google zie ik eigenlijk alleen maar positieve recensies, zijn jullie het daarmee eens?
Of toch nog even verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 11:41
Anoniem: 119483 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:02:
De Garmin 510 mag dan wel geen kaart hebben, mijn ervaring (500) is dat je prima kunt navigeren op zo'n spoor. Je ziet heel goed dat je bijvoorbeeld 200 meter verder rechts af moet draaien.
Dit. De turn by turn werkt redelijk. Je weet in ieder geval snel genoeg dat je verkeerd zit. Je kunt 2 datavelden bij de de "kaart"/route kunt laten zien, dus candans/HR is gewoon mogelijk. Ik heb nooit vastlopers gehad, en hij gaat rustig 8 uur mee. GPS-fix is ook fijn snel met Glosnas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11
NielsTn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:48:
[...]
Ray kijkt naar zijn gadgets echter puur en alleen vanuit een wat meer sportief oogpunt. Voor mij is dit tweeledig. Tracking tijdens het wielrennen van de standaard elementen; snelheid, hartslag, cadans. En beschikbaarheid van een betrouwbare kaart met navigatiemogelijkheden tijdens fietsvakanties.

Mijn fietsvakanties waarvoor ik de navigatie hoofdzakelijk wil gebruiken zijn anders dan de fietsvakanties van bijv. Ray, en waarschijnlijk de meesten hier. Het zijn kampeer fietsvakanties. GPS trackers zonder GLONASS falen in dat geval met regelmaat zodra ik mij op dichte bospaden begeef. Niet onoverkomelijk door vooraf goed in te schatten welke bochten genomen dienen te worden, en welke richting aan te houden. Maar wel enigszins vervelend.

Batterijduur is ook in dit geval met name juist het meest interessante. Bij meerdere dagen zonder stroom kom ik met een power bank nog wel even uit. Maar een zo energiezuinig mogelijk device is wenselijk.
jspr schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:21:
Glonass is een heerlijke batterij drainer en staat daarom bij mij ook altijd uit. Enkel als je continue in de bossen fietst zie ik er de waarde van in.
Juist daarom wil ik het er graag als optie bij hebben. Ik vind het dan ook een jammerlijke, en tevens opvallende keuze, dat de 810 niet is uitgerust met GLONASS ondersteuning terwijl bijv. de 510 hier wel over beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is zonder meer zo dat DCRainmaker vooral kijkt vanuit het finess-perspectief: "hoeveel datavelden kun je kwijt?", "hoe groot is het ding?", "hoe werkt het ding samen met een Powermeter?" en "hoe is de software?".

Op navigatiemogelijkheden gaat hij niet echt diep in. Batterijduur wordt wel besproken maar hij is volgens mij geen DDX, hij maakt volgens mij juist heel veel korte ritjes van 30-50 km.

Ook het aspect van design komt niet echt terug in zijn reviews. Logisch, want Amerikaan dus geen smaak :P

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 14-05-2015 13:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Vanmorgen eens op tijd op pad gegaan voor een rondje door het Grunniger Laand. Fijn rondje Winsum, Pieterburen, Noordpolderzijl, Usquert, Kantens, Winsum, Bedum geworden: https://www.strava.com/activities/304248527

Kwam tussen Usquert en Warffum een hele batterij fietsers tegen. Die Kwam ik vervolgens in de buurt van Bedum weer tegen en zag toen dat de Noorderrondritten vandaag zijn. Ben ze maar gauw voorbij gereden :)

Was wat frisjes, maar meer dan armstukken had ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vandaag inderdaad de Noorderrondrit gereden :) Het "landschap" is me al bekend, maar toch wel een aardige tocht om te rijden.

https://www.strava.com/activities/304320591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vandaag eindelijk weer een rondje gefietst, meteen een nieuwe schoen aan gort (cosmetisch aan gort dan). Maar goed, een paar keer de StevenRookstocht gekruist, was aardig weer. Zelf maar rustig aan gedaan met het aantal klimmen.

Voor de bierliefhebbende fietsers die eventueel nog in de buurt van het Mecc vertoeven: begintmeta in "Het speciaalbiertopic" De eerstgenoemde gelegenheid is op comfortabele loop-&(alle zijn op)fietsafstand.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 14-05-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Weet iemand wat soort systeem dit is? Zoek plaatjes en schoenen ervoor :)

https://www.dropbox.com/s...5%2018%2022%2004.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...5%2018%2022%2004.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
lijken op bindingen van de MTB....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
NielsTn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:03:
[...]

lijken op bindingen van de MTB....
Hier staan ze ook op de eerste afbeelding geloof ik! http://www.futurumshop.nl...laatjes-heb-ik-nodig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Soooo wat een dagje.

Relaxed opgestart, daarna met vrouwlief twee uurtjes gaan klimmen in een klimpark hier in de buurt, uurtje wandelen en nog even een stukje gefietst. Luxe dit met zulk weer :D

Zit overigens net op Strava wat te kijken, zie ik dat Graham vorige week bijna langs mn huis is gefietst :p

Dan een kort vraagje over strava, heb nu 2x op een lekker stukje gefietst in Hoofddorp waar wonder boven wonder geen segment schijnt te liggen, dus zelf één gecreëerd. Hoe lang duurt het voordat je die kunt zien/vinden ? Want ik zie nog niks...
[b]havana schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:15:[/b

Ook het aspect van design komt niet echt terug in zijn reviews. Logisch, want Amerikaan dus geen smaak :P
Verklaard de populariteit van de iPhone ook gelijk O-)

Kon het niet laten

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 14-05-2015 19:21 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:39
psychodude schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:06:
Batterijduur is ook in dit geval met name juist het meest interessante. Bij meerdere dagen zonder stroom kom ik met een power bank nog wel even uit. Maar een zo energiezuinig mogelijk device is wenselijk.
offtopic:
Voor kampeerfietsvakanties is een naafdynamo een oplossing en handig met een koplamp met USB aansluiting. Dan kun je zelfs met een mobiel navigeren zonder accuproblemen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Na gisteravond opwarm rondje door Limburg (105km met 1200hm) vandaag de Klimclassic gereden.

Had materiaal pech, gisteren al vaag bij achteruit trappen dat ketting slap ging hangen.
Dacht iets met veer bij achterderailleur ofzo, dus vanmorgen nog maar even gekeken bleek onderste derailleurwieltje extreem vast te staan :o
Eraf gehaald en wat ijzerslijpsel eruit gehaald en op goed geluk gestart.
Rond de redoute merkte ik dat ketting weer slap ging hangen. (en 's ochtends al wat overslaan gemerkt)
Stop erna naar fietsned busje en geluk had die nieuwe wieltjes (had ik eigenlijk gewoon bij start moeten doen achter gezien...) _/-\o_
Daarna merkte ik eigenlijk meteen dat ik ervoor met soort van rem erop gereden had, merkte dat het allemaal veel beter liep.

Had afgelopen week al wat voortekenen, piepende wieltjes dus had ze al besteld.
(ze waren nog niet puntig ofzo, dus had idee dat het nog wel even kon)

Nog wel even de fout gemaakt door bij bultje in dorp te denken dat het zo klaar was, liep dus gewoon door dus moest mezelf even herpakken nadat ik eerste stuk met 800W sprintje getrokken had en het daarna gewoon heel stuk 20%+ was :o (Rue Tesny)

Door flink doorrrijden en klimmen niet echt veel foto's kunnen maken, alleen boven op Redoute nog even 2 van ons groepje op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/2-LEn8QAQrk3PBmnyvZDg7wa7MS0QzMcQuiNsQ5Xayg-768x768.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/JeRS3-4l24XXjxxzqCnifRA0Ohb0dJUPNzM-tHeVwGI-768x768.jpg

https://www.strava.com/activities/304393611

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 14-05-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Mooi rit man, ik had er wel bij willen zijn, maar helaas andere verplichtingen. Was wel top weertje vandaag. Hopelijk zondag weer een mooie rit maken daar in de Ardennen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja ff 2 dagen bijkomen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:16:
Zit overigens net op Strava wat te kijken, zie ik dat Graham vorige week bijna langs mn huis is gefietst :p
Oh waar was dat? (pm anders)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Gisteren ook de klimclassic gereden, samen met een ongetrainde vriend, maar hij heeft het gehaald :) Zelf op het gemakje kunnen fietsen.

Was een mooie, gezellige tocht, alleen de bevoorradingen op wat onhandige momenten, na 50, na 102 km en dan na 144, dan is er nog maar 20 te gaan ( wat eigenlijk ook de makkelijkste 20 waren)

Ook weer gezien dat fietsen toch gevaarlijk kan zijn, zat iemand bij het begin van de eerste steile 22% klim (cote housse dacht ik?) met een volledig bebloed gezicht, ging al omhoog dus geen idee wat er gebeurt is. Zag er iig niet goed uit, maar er stonden er gelukkig al veel bij om hem te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:20
Gisteren ook de klimclassic gereden. Na de redoute ging het kaarsje uit en was het een kwestie van boven komen en uitrijden. Was dit jaar mijn eerste rit boven de 100km, half april terug gekomen van 2 maanden buitenland voor werk.

Net voor de eerste stop nog een gigantisch stuk ijzer in mijn achterband gekregen, moest er zijn uitgestrooid. Was een soort van weerhaak. Helaas na de stop liep het bandje weer leeg dus weer nieuw bandje erop, daarna zonder problemen uit kunnen rijden.

Al met al prima rit, LM zal over 2 weken een makkie zijn vergeleken met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
maxoss schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:52:
...
Al met al prima rit, LM zal over 2 weken een makkie zijn vergeleken met dit.
Ga je de 210km doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
LM ga ik over 2 weken niet mee doen. Rijdt de tocht zelf op een later moment wel. Stuk rustiger....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 31-05 13:20
Nee, 135km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb zojuist een nieuw setje Continental Grand Prix 4000s goedkoop over kunnen nemen ter vervanging van mijn Schwalbe Lugano's. Ik heb daar nu bijna 5.000km mee gereden in goed weer en nog nooit lek gereden, ik vroeg mij af hoe ik kan zien wanneer deze banden echt versleten zijn. Er zitten niet echt slijtage-indicatoren op, maar ik neem aan dat als ze echt ver versleten zijn in het midden een laag onder het rubber zichtbaar wordt die lichter gekleurd is en niet meteen de binnenband zichtbaar wordt?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Laatst online: 31-05 20:13
Gaaf die klim-classic verhalen, volgend jaar ook maar is kijken of ik naar dit soort tochtjes kan gaan toe werken :). Twee dagen vrij dus gister gefietst en vandaag een poetsbeurt. Nog steeds erg blij met mijn fietskeuze van een paar maanden geleden.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/bz2ys6vh7/20150515_114516.jpg

Kan deze in de ts?
Edit: Zal Griffin even een dm sturen...

[ Voor 5% gewijzigd door Roberttt op 15-05-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
mark de man schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:
Ik heb zojuist een nieuw setje Continental Grand Prix 4000s goedkoop over kunnen nemen ter vervanging van mijn Schwalbe Lugano's. Ik heb daar nu bijna 5.000km mee gereden in goed weer en nog nooit lek gereden, ik vroeg mij af hoe ik kan zien wanneer deze banden echt versleten zijn. Er zitten niet echt slijtage-indicatoren op, maar ik neem aan dat als ze echt ver versleten zijn in het midden een laag onder het rubber zichtbaar wordt die lichter gekleurd is en niet meteen de binnenband zichtbaar wordt?
Sorry, verkeerd gelezen. Weet niet of er slijtage-indicatie aanwezig is op de Lugano's. Op de Conti's iig wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/images/2014/TreadWearIndicator_with_guides_300.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door wackmaniac op 15-05-2015 15:16 . Reden: Nu met plaatje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
PWM schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:58:
[modbreak]Wie draagt er zorg voor een nieuw deel? Deze zorgt er voor dat schroeven uit onze server beginnen te springen[/]

Wellicht gaat het topic ook onder een subforum hangen, maar dan zal er tijdelijk een clone in VV staan zodat iedereen de weg kan vinden.
Bij deze ben ik zo vrij geweest:
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19

Ik zal de startpost nog wat meer up-to-date maken aangezien er een hoop mooie wielerverhalen in dit topic staan en een aantal verzoekjes tot het toevoegen van een fiets (waaronder de mijne :+) de OP nooit hebben gehaald.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Dit topic is gesloten.