Jotuns schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:29:
Over fiets navigatie gesproken.. Ik zit te twijfelen tussen de Garmin 810 (met hartslag/cadans) en de Mio Cyclo 505 HC. Nu heeft de laatste volgens zo'n beetje alles wat de 810 ook heeft + meer. Daarnaast is hij ook nog iets goedkoper. Is er nog een echt goede reden om toch voor de 810 te gaan, behalve dat deze veruit het populairst is? Iemand ervaring met de 505?
Ik ben zelf ook nog zoekende naar een voor mij geschikte fietsnavigatie, dus heb geen persoonlijke ervaring met deze. Gebruik momenteel nog hoofdzakelijk mijn smartphone in de tussentijd. Is te doen, maar alles behalve optimaal.
Zelf kijkende naar wat de 505 te bieden heeft zijn er 2 dingen welk voor mij een minpunt vormen:
- Geen data uitbreiding / eigen kaarten. De geleverde kaarten omvatten de volgende landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.
- In meerdere reviews wordt aangegeven dat de touch screen bediening (nagenoeg) niet functioneert onder regenachtige omstandigheden.
Voor mij zijn dit 2 belangrijke minpunten. De Garmin 510 zou voor wat betreft het wielrennen voor mij ideaal zijn, maar het gebrek aan kaart support maakt het voor mij tijdens fietsvakanties minder ideaal. En momenteel niet het geld om 2 aan te schaffen

. Momenteel heb ik dan nog in overweging de Garmin 810 en Garmin 1000. Met GLONASS en hogere schermresolutie in het voordeel voor de 1000, en hogere beschreven batterijduur in het voordeel voor de 810. Ben er nog niet helemaal over uit.