Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Inderdaad: http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/33628/Quad schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:27:
De organisatie heeft het volgens mij met een berisping afgedaan.
Klopt, wat moeten we nou met Tom, hij is echt een beetje (ook) van de Belgen, die killerblik zie ik eerder een Belg dan een Nederlander hebben. En ik geloof dat Limburg ooit van de Belgen was.sorcees schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:38:
Dumoulin komt toch uit Maastricht, dat is toch eigenlijk bijna Belgie.
Nouja whatever, ik kijk graag naar Sporza/Wuyts, en ben blij dat zij ook voor Dumoulin zijn.
Kinderachtig ook dat het Giant-Alpecin is dat de jury erop wees.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Dat is iemand zijn hand pakken en zich eraan naar voren trekken. De ander valt stil en jij krijgt extra snelheid.witeken schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:12:
Wat is een handaflossing en waarom zou hij daar een straf voor moeten gekregen hebben?
Kinderachtig ook dat het Giant-Alpecin is dat de jury erop wees.
Het is een actie wat normaal streng bestraft kan worden omdat het gevaarlijke gevolgen kan hebben, zoals valpartijen. Diskwalificatie of tijdstraffen zijn dan mogelijk.
⏩ PVOutput☀️
Maar idd als zijnde Giant/Alpecin had ik die in mn achterzak gehouden, voor als er iets ernstiger zou gebeuren morgen of overmorgen.
Goed voor de wedstrijd dat dit niet bestraft is. (Vind de straf voor Nibali ook nog steeds overdadig wmb)
How do you save a random generator ?
⏩ PVOutput☀️
Anyway, hier wordt geschiedenis geschreven mensen. Als hij dit morgen overleeft kan ik er weer 25 jaar tegenaan. Prachtig, kunnen we eindelijk het geneuzel met de Gesinks en Mollemas achter ons laten, ik heb persoonlijk dat gehark nu wel gezien, dit is toch een stukje overtuigender naar de toekomst.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
In de vuelta zitten voornamelijk renners die eerder in het seizoen iets tekort hebben gedaan, en hoewel Dumoulin op papier heel veel sterke namen op minuten rijdt zijn die renners natuurlijk al uitgeput van de Tour, en zijn ze bezig met hun naseizoen. Tom heeft welgeteld een halve ronde van nederland gedaan in de tour voordat hij afstapte.
Uiteraard maakt dit de prestatie niet minder, en ik vind het geweldig dat hij het zo goed doet, maar om te zeggen dat Tom Dumoulin de enige 'fatsoenlijke' ronderenner van Nederland nu is.. nee. Ik plaats hem nog altijd enkele niveau's onder Gesink / Mollema. Zelfs Ten Dam schat ik toch echt nog hoger in dan Dumoulin.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
⏩ PVOutput☀️
Daar doe je hun toch echt tekort, jammer.cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:22:
Regels zijn regels.
Anyway, hier wordt geschiedenis geschreven mensen. Als hij dit morgen overleeft kan ik er weer 25 jaar tegenaan. Prachtig, kunnen we eindelijk het geneuzel met de Gesinks en Mollemas achter ons laten, ik heb persoonlijk dat gehark nu wel gezien, dit is toch een stukje overtuigender naar de toekomst.
Zeker na dit jaar moet ik de conclusie nemen dat de Tour niet op oneindig grotere hoogte staat dan de Giro en de Vuelta.krvabo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:36:
Mwa hoewel de prestatie uiteraard geweldig is kan ik nu niet zeggen dat ik dit een sterker optreden vind dan die van Gesink / Mollema / Ten Dam in de tour.
Ik plaats hem nog altijd enkele niveau's onder Gesink / Mollema. Zelfs Ten Dam schat ik toch echt nog hoger in dan Dumoulin.
Als je alle prestaties van Contador, Quintana, Froome, Valverde, Rodriguez en Aru tegen mekaar wegstreept dan moet je de conclusie trekken dat Dumoulin toch eerder geplaatst moet worden naast of iets voor de andere Nederlanders dan erachter.
Gesink en Mollema konden geen van beide een Contador inhalen die al een Giro achter de rug had.
Daarbij heeft de rest van de top 4 van de Tour besloten zich ook in te schrijven voor de Vuelta, waarbij hij er niet 1 of 2 weet te pakken maar gewoon allemaal.
Maw bagatelliseer deze prestatie aub niet. (uitspraak van "enkele niveau`s" begrijp ik dus ook niet)
Zowiezo hopen dat het blindstaren op "Le Tour" door de Nederlandse ploegen en pers hiermee enigszins verleden tijd is imho.
Na Kruiswijk in de Giro en deze gave Vuelta hoop ik dat men inziet dat het lucratiever kan zijn de renners wat egaler te verdelen.
Dat zal best, feit is dat ze hetgeen Dumoulin hier neerzet nog niet hebben weten te bereiken. Ik kan een deel meegaan in de pro-argumenten voor de Gesink's, Mollema's, VDB2, Kelderman, Kruiswijk etc. Feit is dat ze voor het Tourklassement subtop zijn en ik het zonde vind dat ze tegen beter weten in steeds weer naar die Tour worden gestuurd. Stuur ze naar de Vuelta of Giro, win die eerst en ga daarna naar de Tour vol vertrouwen. Nu is het andersom, ze worden geknakt in de Tour en presteren vervolgens niets noemenswaardig meer. Daarom heb ik meer hoop in Dumoulin, die loopt niet te harken en te zwalken maar geeft een ijzersterke indruk af. Zo fris heb ik Gesink of Mollema nooit zien rijden.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
We moeten het dan ook nog zien, deze jongen is nog een stukje jonger dan de Condor, Mollema en Ten Dam. Uitstekende renners maar ik denk dat gezien de progressie Dumoulin hierboven uit gaat stijgen. Betere tijdritten en betere indruk in de bergen, ik schat hem hoger in en er niet naast. Waar hebben we het ook over, minutenwerk hooguit in topvorm. We weten het natuurlijk pas echt wanneer Dumoulin omhoog moet met Contador en Froome in topvorm, hopelijk zijn Gesink en Mollema daarbij, wellicht dat ik dan terug moet komen op mijn uitspraken.krvabo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:36:
Uiteraard maakt dit de prestatie niet minder, en ik vind het geweldig dat hij het zo goed doet, maar om te zeggen dat Tom Dumoulin de enige 'fatsoenlijke' ronderenner van Nederland nu is.. nee. Ik plaats hem nog altijd enkele niveau's onder Gesink / Mollema. Zelfs Ten Dam schat ik toch echt nog hoger in dan Dumoulin.
Ook Oleg komt zich moeien.
Nog mensen die gisterenavond de GP Quebec gevolgd hebben?
Wat zag Vanavermaet er weer lekker indrukwekkend uit!
Maar wanneer gaat die kerel eens leren dat timing belangrijk is..

[ Voor 17% gewijzigd door Anton.net op 12-09-2015 10:53 ]
Weet iemand trouwens hoe nederland het gaat doen op de UCI ranking, na al deze successen zullen er toch redelijk wat punten behaald zijn.
Verder wel met je eens dat renners eerst naar zo'n ronde moeten imo.
Allerlei rankings staan hier: http://www.procyclingstat...anking_2015_09_11_Nations
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 10:38 ]
http://www.uci.ch/road/ranking/
Nederland staat hier momenteel achtste. Een elfde plaats betekend volgens mij minder renners. Nu zal dat wel mee vallen na de afgelopen weken. Maar hoe die ranking nu is opgebouwd, geen idee.
Destijds? Wanneer?Kevinp schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:37:
Ik heb nooit gesnapt waarom destijds Rabobank niet met Gesink/Molema naar de Giro/Vuelta gingen om te winnen.
Gesink is vier keer gestart in de Vuelta, en een keer in de Giro. Mollema is drie keer gestart in de Vuelta, en een keer in de Giro.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Daar ging waarschijnlijk ook de discussie met Sanchez over die je in beeld zag later.
Anyway, volgens mij gaat Aru helemaal niks meer maken vandaag. Volgens mij gaat hij gewoon kraken.
edit: nee hoor hij komt ermee weg:
http://www.nu.nl/wielrenn...p-teamgenoot-sanchez.html
[ Voor 14% gewijzigd door Dinictus208 op 12-09-2015 11:15 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Om nog iets te redden van het seizoenShabbaman schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:46:
[...]
Gesink is vier keer gestart in de Vuelta. Mollema is drie keer gestart in de Vuelta
Mwa , als je ziet dat de Tour een overspannen NPO heeft met wel 2 avondprogramma's en dan nog Tour du Jour.... en natuurlijk de lege Juli maand waardoor de Tour het sowieso altijd wint... Voor mij is en blijft de Tour het Wk.enchion schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 01:19:
[...]
Na Kruiswijk in de Giro en deze gave Vuelta hoop ik dat men inziet dat het lucratiever kan zijn de renners wat egaler te verdelen.
Wat wel mag veranderen: in de 1e stuk of wat dagen van de Vuelta was er nog niet eens een teletekstpagina voor, tja dat mag gewoon niet.
Idd. Een Vuelta rijdt je altijd aan het einde van het seizoen. Dan heb je vaak al een grote ronde (veelal Tour) in de benen. En wat je zegt. Geen top 3 gereden voor de toer (wat vaak wel de ambitie was) en dan toch nog iets goedmaken in de Vuelta.cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:57:
[...]
Om nog iets te redden van het seizoenZe hadden zich alleen op die ronde moeten richten.
Ik zou persoonlijk ook meer renners willen zien die de combo Giro / Vuelta rijden. Ik hecht meer waarde aan een renner die 2x top 3 rijdt dan 1x top 10 in de Tour.
Snap zelf overigens wel waarom iedereen in de Tour mee wilt rijden. Commercie is groter, meer zendtijd, meer reclame dus de sponsoren willen dit maar wat graag. Maar als iedereen zo blijft denken dan worden de Giro en de Vuelta alleen maar minder belangrijk tot dat deze grote ronden de status van semi grote ronde krijgen. Daarnaast, als elke WT ploeg zich op de Tour gaat richten, dan hebben we 1 of 2 winnaars/ploegen die tevreden zijn en een hele hoop verliezers.
Zitten flink wat sterke mannen van Movistar/Katusha/Astana in de aanval. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken later in de race.
[ Voor 48% gewijzigd door Goron op 12-09-2015 14:02 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Gelukkig kunnen we nog wel rekenen op onze vrienden van SporzaGoron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:56:
De coverage van de Tour is gewoon veel beter. Alleen omdat Dumoulin het zo goed doet is NOS nu ook de Vuelta live aan het uitzenden. Normaal hebben ze volgens mij geeneens een interviewer ter plaatse.
Zitten flink wat sterke mannen van Movistar/Katusha/Astana in de aanval. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken later in de race.

⏩ PVOutput☀️

en Aru heeft nog zat vrienden in de ontsnapping en terwijl Dumoulin niemand meer heeft
[ Voor 59% gewijzigd door Goron op 12-09-2015 16:22 ]
⏩ PVOutput☀️
Tweakblog van de maand
[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 12-09-2015 16:24 ]
Hopelijk kan Tom nog aanhaken en bij blijven op de laatste col, anders vrees ik voor z'n trui.
⏩ PVOutput☀️
Ongeveer 10sec nu.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 16:33 ]
Hmm het gat is veel kleiner dan ik dacht. Als hij zijn tijdrit benen nog kan terugvinden dan haalt hij het wel
[ Voor 56% gewijzigd door Goron op 12-09-2015 16:32 ]
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 56% gewijzigd door Badeend op 12-09-2015 16:34 ]
Wel oneerlijke strijd.. 3 tegen 1.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Drie? Er zijn er wel meer die helpen.Quad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:35:
Die Astana's zijn aan het vechten zeg, ongelofelijk.
Vooraf aardig te voorspellen. Het kwaliteitsverschil tussen beide ploegen is erg groot.
@quad, ja
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 16:40 ]
Definieer oneerlijk.Quad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:35:
Gisteren had Dumoulin het beste plan, nu Astana...
Tweakblog van de maand
Lijkt me wel ja. Eigenlijk had Giant ook mee moeten zitten. Maar ja die hebben gewoon geen klimmersploegQuad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:38:
Was dat het plan van Aru? Eerst 2/3 man vooruit en deze nu terug laten zakken zodat ze bij Aru kunnen helpen?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tweede wordt nog lastig hoorcbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:40:
het is gebeurt, streep erdoor, hij wordt 2e.
Eerder zevendecbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:40:
het is gebeurt, streep erdoor, hij wordt 2e.
Nu moet die zo goed mogelijk nog rijden en een P2/P3 kunnen behouden.
Maar de razende Astana's zuigen alles op wat los of vast zit vooraan, echt bizar.
⏩ PVOutput☀️
Voor het algemene klassement
Die plek is hij nu al bijna kwijt. En je moet nog een berg op.
[ Voor 75% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 16:45 ]
Waarom zou je dat wel doen?cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:45:
Astana, ik ga er maar geen vraagtekens bij stellen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
⏩ PVOutput☀️
Tsja, het zijn gewoon in blok allemaal toppers, elke ronde..
En die ene Nederlander die bijna wint van die dopende ploeg dan??cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:45:
Astana, ik ga er maar geen vraagtekens bij stellen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
En toont ook hoe Giant faalt of hoe zwak ze zijn. Hoe kan je nou niet meezitten als er 40 man weg zijn?Quad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:47:
Het is een geweldig uitgevoerd strijdplan van Astana, ook mooi om te zien.
Je wilt je teammaten bij je houden lijkt me? Laat ze het voorin maar uitzoeken, jij en je maten controleren het peloton, alleen dat is een beetje mislukt omdat er geen enkele klimmer daar rond rijdt, op Dumoulin na die het redelijk kan.Vos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:48:
[...]
En toont ook hoe Giant faalt of hoe zwak ze zijn. Hoe kan je nou niet meezitten als er 40 man weg zijn?
⏩ PVOutput☀️
Laat er nou ff iemand een paar spijkers op de weg gooien.

⏩ PVOutput☀️
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Alle 8? (Exclusief uitvallers?) Natuurlijk wil je wat vooruit hebben! Dat is een bewezen tactiek die altijd gehanteerd wordt. Je hebt ook echt geen pure klimmers nodig om als knecht te dienen.Quad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:50:
[...]
Je wilt je teammaten bij je houden lijkt me? Laat ze het voorin maar uitzoeken, jij en je maten controleren het peloton, alleen dat is een beetje mislukt omdat er geen enkele klimmer daar rond rijdt, op Dumoulin na die het redelijk kan.
Maar het is nu dat Tom een zwakke dag heeft itt dat de rest zo sterk is.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 16:57 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
ralpje schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:55:
Toen het NL Elftal tweede werd kwam er een rondvaart. Wat doen we voor Tom?
En Nieve gaat er vandoor.
we gaan met z'n allen naar Schiphol en hem troosten!ralpje schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:55:
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Hem bombarderen tot potentiële winnaar en dan boe roepen als hij 8e wordtralpje schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:55:
Ik moet het nog zien. Hij krijgt ku toch een aantal minuten aan zijn broek en lijkt er totaal doorheen. Zelfs nieve moet hij laten gaan.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vanaf het moment dat Landa ging op de vorige Col al.Goron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:47:
Wel flauw dat de camera bij Aru er steeds voorhangt en bij Dumoulin erachter
Ik maak me er iets drukker om omdat het een Nederlander is, maar het neigt imho wel naar koersvervalsing.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 17:03 ]
Iets beter. Maar het is dit jaar gewoon niet te doen. Door een goede tijdrit krijgt hee Nederland hoop, het blijft echter geen klimmer puur sang. En dan 4 cols van de 1e categorie is gewoon de doodsteek. Denk dat die met een hee team rond zich nog steeds kansloos was als we dit zo zien.hupske schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:05:
Hoe zal t zijn geweest als Tom voor Astana reed?
Ben benieuwd of Majka en Quintana gaan proberen Aru te kloppen.
Wel petje af overigens voor Plaza! Wat rijdt die een etappe.
Jammer van Tom maar heel knap tot een dag voor het einde mogen dromen.
Only fools are enslaved by time and space.
Niet echt. Zonder teammaats had Aru het niet gered. Ook bijzonder naief van Giant om niemand mee naar voren te sturen. Deze zogenaamde meesterzet van Astana is het enige wat ze hadden kunnen doen.Rene schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:09:
[...]
Iets beter. Maar het is dit jaar gewoon niet te doen. Door een goede tijdrit krijgt hee Nederland hoop, het blijft echter geen klimmer puur sang. En dan 4 cols van de 1e categorie is gewoon de doodsteek. Denk dat die met een hee team rond zich nog steeds kansloos was als we dit zo zien.
Ben benieuwd of Majka en Quintana gaan proberen Aru te kloppen.
Het idee dat je op eigen kracht toch niet die sprong kan maken spookt ook bij Tom in zijn hoofd natuurlijk.
Typisch Nederlands om iemand gelijk de nieuwe Zoetemelk te noemen. Volgend jaar kijkt iedereen naar hem in het peloton en krijgt hij echt geen ruimte meer. In de bergen komt hij net wat te kort. Max top 5 denk ik.

Ghehe. Dan is de vraag wie kopman wordt.Goron schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:20:
Hopen dat Roompot een pot vol geld vindt en dan een nederlandse ploeg maakt met Kruijswijk/Ten Dam/Mollema/Gesink en Dumoulin
Het heeft niets met het afkraken van een renner te maken, maar een beetje met beide benen op de grond blijven staan is blijkbaar erg moeilijk. Ja hij is goed, erg goed. Maar de beste, nog lang niet
Afkraken? Hij komt in de bergen te kort, dat is toch gewoon waar?D-e-n schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:19:
Typisch Nederlands om hem nu gelijk weer af te kraken. Ullrich was ook geen klimmer
Plaza
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 17:25 ]
En die won dientengevolge ook (bijna) nooitD-e-n schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:19:
Ullrich was ook geen klimmer
⏩ PVOutput☀️
Samen met de rest van de top ~15 van het klassementQuad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:28:
Ulrich zat wel stijf onder de doping, zo bleek later..
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21