[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 17 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ja ondanks alles zeer mooie Vuelta door Dumoulin hoor, hij heeft altijd nog 2 ritwinsten niet te vergeten!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
Quad schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:28:
Ulrich zat wel stijf onder de doping, zo bleek later..
Als enige...zucht.

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
morgen vlak ritje van 98.8 km; pers er nog een tijdrit uit Tom, het kan nog! ;)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Ben erg benieuwd naar de woorden van Dumoulin. Astana tactisch zeer goed vandaag. En Aru was vandaag zeker de betere.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:22:
[...]

Afkraken? Hij komt in de bergen te kort, dat is toch gewoon waar?
Indurain toch ook ?

Er waren wel erg veel bergen deze Vuelta, hoewel daarentegen de beslissende dag wel op vier half/half cols waren.

Dumoulin heeft gewoon een onrustige nachtrust gehad waardoor de hoeveelheid energie die hij gisteren na de etappe heeft genuttigd door teveel hersenactiviteit gewoon net te kort was.

Maarja dat is dan ook precies de factor die een grote van een net niet grote onderscheid, het grote positieve daarvan is dat hij deze informatie vroeg in zn carriere te verwerken heeft.

Volgende keer beter, hoewel ik wel tevreden zou zijn als het precies net zo leuk wordt. (Giro bv)

Dit jaar was/is het boeiendste wielerjaar wat ik in 25 jaar gezien heb, hopelijk volgend jaar net zo leuk.

How do you save a random generator ?

• Vos
Ja Indurain ook, maar dan is het nog geen afkraken :).

Plek 6, 2 etappes, witte trui. Hulde :)

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 12-09-2015 17:48 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Vos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:48:
Ja Indurain ook, maar dan is het nog geen afkraken :).

Plek 6, 2 etappes, witte trui. Hulde :)
Witte trui heeft ie volgens mij alleen maar aan omdat Purito (groen) en Aru (rood) de trui niet dragen omdat ze al een trui hebben daar ze beide boven hem staan in het klassement voor de witte trui.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
Jammer maar helaas, zeer dapper gestreden, lang in het rood en 2 ritzeges, toch knap. En dan heeft NL ook nog 2 ritzeges met andere renners, vooraf was hiervoor getekend en ik denk dat we alsnog onze handen mogen dichtknijpen dat hij het zolang redde zonder ploeg.

Gevolg is wel dat Dumoulin geen ruimte meer gaat krijgen, dus die zal en vol moeten knallen in tijdritten en korte aankomsten bergop.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Als 24 jarige kan hij ook nog veel verbeteren en hij heeft zich natuurlijk ook nog nooit volledig toegelegd op een grote ronde met een echt goede voorbereiding en team natuurlijk. Ik denk dat er nog best wat winst te behalen is voor de klimmer in Tom als hij zich echt wil gaan toeleggen op het (grote) ronde werk zonder al te veel op zijn tijdrit te verliezen.

Het belangrijkste punt uit deze Vuelta is denk ik voor Tom dat hij nu in de praktijk gezien heeft dat hij dit werk van 3 weken koersen toch echt goed aan moet kunnen.

• enchion
  • Niet online
Megupe schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:43:
Jammer maar helaas, zeer dapper gestreden, lang in het rood en 2 ritzeges, toch knap. En dan heeft NL ook nog 2 ritzeges met andere renners, vooraf was hiervoor getekend en ik denk dat we alsnog onze handen mogen dichtknijpen dat hij het zolang redde zonder ploeg.

Gevolg is wel dat Dumoulin geen ruimte meer gaat krijgen, dus die zal en vol moeten knallen in tijdritten en korte aankomsten bergop.
Hij heeft behalve de 2de etappe al bijna geen ruimte gekregen, en zelfs in die etappe was het niet omdat de rest hem "liet" gaan.
Je mag ook wel stellen dat ze al dagen vanalles aan het proberen waren hem uit het rood te krijgen.

Zoveel verschil zal het de volgende keer dus niet maken.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 12-09-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Nu de Vuelta gedaan is even terugblikken op de afgelopen ronde, mijn eerste grote die ik elke dag gevolgd heb buiten de Tour.

Ik denk dat het het inderdaad meer dan waard was, vanaf de eerste rit in lijn al meteen. Onder andere de rit met Lindeman, Dumoulin/Froome, Rodriguez, Schleck en die van gisteren sprongen eruit. Fraaie Spaanse landschappen ook. Zoals de heren op Sporza meermaals meldden was het inderdaad een strijd om seconden, en niet dezelfde persoon was elke dag de beste van de groten.

Een echt spektakel dus (al is het natuurlijk jammer van Quintana zijn koorts, Froome, Van Garderen, Nibali en Sagan; maar desondanks toch nog veel andere grote namen).

[ Voor 11% gewijzigd door witeken op 13-09-2015 20:55 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
witeken schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:54:
Nu de Vuelta gedaan is even terugblikken op de afgelopen ronde, mijn eerste grote die ik elke dag gevolgd heb buiten de Tour.

Ik denk dat het het inderdaad meer dan waard was, vanaf de eerste rit in lijn al meteen. Onder andere de rit met Lindeman, Dumoulin/Froome, Rodriguez, Schleck en die van gisteren sprongen eruit. Fraaie Spaanse landschappen ook. Zoals de heren op Sporza meermaals meldden was het inderdaad een strijd om seconden, en niet dezelfde persoon was elke dag de beste van de groten.

Een echt spektakel dus (al is het natuurlijk jammer van Quintana zijn koorts, Froome, Van Garderen, Nibali en Sagan; maar desondanks toch nog veel andere grote namen).
O ja, Sagan heeft verdorie ook nog meegedaan en zelfs een etappe gewonnen, een aantal van deze namen alweer helemaal van vergeten dat ze meededen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Eigenlijk zijn 3 weken te lang, en zeker voor de kijker.

3x 3weken rondes per jaar + tenminste 1 week klassiekers = 2,5 maanden niks anders doen s`middags dan tv kijken.

Het is gewoon echt niet gezond meer, fietsen kijken is echt te zwaar geworden.
Daar moeten parameters aan gesteld worden, anders is het echt niet meer uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

enchion schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:11:
Eigenlijk zijn 3 weken te lang, en zeker voor de kijker.

3x 3weken rondes per jaar + tenminste 1 week klassiekers = 2,5 maanden niks anders doen dan s`middags dan tv kijken.

Het is gewoon echt niet gezond meer, fietsen kijken is echt te zwaar geworden.
Daar moeten parameters aan gesteld worden, anders is het echt niet meer uit te houden.
Tja, is gewoon een kwestie van elke persoon die beslist waar hij zijn tijd in steekt en om slimme keuzes te maken. Voor de meeste etappes volstaat het om gewoon de samenvatting te bekijken, maar voor liefhebbers is dat natuurlijk niet hetzelfde als live volgen :P.

Ik weet nog niet of ik volgend jaar de Giro ga volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 13-09-2015 21:17 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bijzonder interessant leesvoer over de ontwikkeling van Tom Dumoulin:

http://teamgiantalpecin.com/tom-dumoulin-gc-development/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeker interessant, maar moest die header nou écht de halve pagina hoog zijn? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Zeker interessant leesvoer. Na de 1e week v/d Vuelta was er ook al een ander analyserend stuk online gezet door Giant-Alpecin: http://teamgiantalpecin.com/tom-dumoulin-tdf-to-vuelta/

En natuurlijk zie je nu meerdere analyses opduiken, Danny Nelissen heeft ook een stuk geschreven over de rol van geld in het huidige profcicuit nav het verschil in budget tussen Giant-Apelcin en Astana. https://www.linkedin.com/...nt-van-tom-danny-nelissen

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Geen van de drie favorieten hebben de toptijd :).

Tweakblog van de maand

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Spannende tijdrit tot nu toe.
Kiryienka had ik hier wel verwacht, maar de titel zou ik toch een verrassing vinden.
Eerst maar even zien hoe iedereen de 2e helft van de tijdrit rijdt, want daar lijkt toch wel verschil in te zitten.

Oei, jammer voor Dennis. Terwijl hij net tijd goed aan het maken was.

[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 23-09-2015 21:15 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Tom op ongeveer een minuut bij het enerlaatste meetpunt, dat gaat hem niet worden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Kiryienka! Bizar hoe vlot die heeft gekoerst :). Ben benieuwd wat Martin te zegge heeft..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Zamorano
  • Niet online
Mooie wedstrijd hoor, had niet verwacht dat Malori nog zo dichtbij zou komen. En de strijd om brons was ook heftig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En Cavendish mogelijk naar MTN-Qhubeka (zie http://www.nu.nl/wielrenn...oort-bij-mtn-qhubeka.html)

Ook Eisel zou van Sky naar MTN gaan en dus weer in het treintje van Cavendish terugkeren, net als vroeger.

Ik weet niet, maar volgens mij doet Cavendish dan toch wel een flinke stap terug, van een WT- naar een PC-ploeg... het is niet alsof hij nu al aan het eind van zijn carriere zit ofzo, met 30 jaar moet hij nog wel een paar jaar mee kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Och, zijn salaris zal niet mis zijn. MTN zal ook genoeg Wildcards krijgen, dus mooie koersen zal hij ook wel rijden. Ik vind het geen heel vreemde stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zeddicius schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:58:
Och, zijn salaris zal niet mis zijn. MTN zal ook genoeg Wildcards krijgen, dus mooie koersen zal hij ook wel rijden. Ik vind het geen heel vreemde stap.
Ik ook niet. 30 is voor een sprinter toch ook wel het punt waarop je het qua pure snelheid niet meer redt tegen de jongere toppers. Bij een wat kleiner team kan hij wellicht zijn eigen weg een beetje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Misschien is het voor Cav ook wel fijn dat hij gewoon de onbesproken topper van het team is. En MTN zal hem wel gewoon met een treintje ergens heen willen sturen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02
Laatste aankoop van Team Sky voor volgend seizoen: Michal Kwiatkowski

https://twitter.com/TeamSky/status/648044943160709120

[ Voor 29% gewijzigd door Mathijs14 op 27-09-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Shabbaman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:16:
Misschien is het voor Cav ook wel fijn dat hij gewoon de onbesproken topper van het team is. En MTN zal hem wel gewoon met een treintje ergens heen willen sturen.
Zover ik begrepen heb reed Cavendish graag in een Belgische ploeg. Beetje vreemd dus dat er maar een voorstel kwam.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wat denken we van het WK vandaag?

Vind het een lastig parcours om iets op te voorspellen. Je zou toch aan de sprinters denken die een heuveltje wel aankunnen (want die zijn wel steil, maar niet lang), en de finishlijn loopt ook iets op.

Ik heb de wedstrijden in de andere categorieën niet gekeken, maar volgens mij bleek het toch lastiger te zijn dan verwacht. Ik verwacht geen sprint met types als Bouhanni, Greipel, Nizzolo, etc.
Misschien types als Degenkolb, Sagan, Lobato, Van Avermaet, Stybar in een beperkte groep, of toch een hardrijder die solo aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik heb een paar van de andere races gezien deze week en ik denk niet dat ze de types als Matthews, Degenkolb en Kristoff eraf krijgen als ze gaan wachten tot de laaste ronde. En Sagan maakt denk ik goede kans om tweede te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Andamanen schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:15:
En Sagan maakt denk ik goede kans om tweede te worden ;)
Maar hij heeft al een maand geen koes meer gereden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat de Nederlanders dit doen. Ze hebben behoefte aan een harder koersverloop. Je speelt nu enkel mannen uit die anders naamloos gelost zouden worden na 200km. Daarnaast houd je de kopmannen buiten alle gedrang en kost het ze veel minder energie om steeds op te moeten trekken door arwisselend bol- en sliertvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
witeken schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:26:
[...]

Maar hij heeft al een maand geen koes meer gereden.
Dat zegt weinig, zeker niet in deze fase van het seizoen.

Het lijkt me dat een aantal landen niet gebaat zijn bij een aankomst met een grote groep, en dus de koers hard moeten gaan maken. Van de grote blokken denk ik dan vooral aan Nederland en Spanje, die hebben geen echte sprinter binnen de ploeg (Lobato is toch net even wat te groen om op te rekenen in een sprint tegen Kristoff, Degenkolb, etc.Ook de Belgen hebben geen echte topsprinter, maar Boonen is wel een lepe oude vos natuurlijk.

Dat NL nu rijdt is dus wel logisch. Ik verwacht Spanje en België straks ook wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat is het verhaal dat we ieder jaar horen op het WK: "we zullen de koers hard moeten maken", maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, want ieder team wil eigenlijk zo lang mogelijk niets doen. Dus zien we toch vaak dat er afwachtend gekoersd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Ik gok op Degenkolb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29

Hupske

AFCA

Het is in ieder geval een leuke rit. Nederland rijd erg sterk. Alleen ben bang dat er geen Nederlander gaat winnen. Vooral omdat we geen enkele sprinter hebben en het erg lastig gaat worden om weg te kunnen fietsen op het eind.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Mooie wedstrijd wel...

Dom vraagje: Waarom was de ploegentijdrit vorige week met commerciële ploegen en niet met landenploegen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Daarom moet je ook voor de laatste (paar) km weg zijn. Sprint laat NL het niet op aan komen als ze in de positie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dumoulin rijd wel erg sterk. En die klimmetjes op het eind zijn wel heeel erg lekker. De sprinters gaan dat niet overleven als die vol mee moeten.

Ik gok dus op Dumoulin. Hop hij vertrekt terwijl ik type :) Op zijn best nu. Zo hard als die kan _/-\o_
Of zit Terpstra nog goed? Die is vandaag nog geen 1 keer in beeld geweest.

Viel dus zwaar tegen haha :9

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 27-09-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Nederlanders zijn ineens helemaal weg. Hopelijk zien we ze dadelijk nog op de klimmetjes

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja, de regie brengt het niet goed in beeld. Laten veel van die 2 voorop zien. En niet wat er in het peloton gebeurd.

De belgen zeggen dat er nog 3 nederlanders vooraan zitten. Maar wie?

Dit gaat overigens veeeel te hard om nog weg te fietsen. Het zal moeten gebeuren op de laatste klim.

Wat niet zal gaan gebeuren. Ze zitten veel te ver achterin.

[ Voor 30% gewijzigd door Hupske op 27-09-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
De regie is de hele week al erg matig.

Terpstra één poging, aiii. Wordt hem niet...dit gaat sprinter worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 27-09-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Terpstra nog steeds bij de eersten. Hoop dat hij het gaat redden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Terpstra komt in beeld. Dat is mooi. Maar nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Doe mij Sagan dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sagan is wel cool hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wat een baas die Sagan. Dit gaat die redden hoor! of toch niet :9

[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 27-09-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Hier ging die winnaar van de beloften bijna de mist in, laatste stuk is pittig.

Sagan!!

Klote regie!

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 27-09-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een knappe overwinning en volledig verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Geweldig gedaan van Sagan! Is ook duidelijk het beste geweest dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Prachtige overwinning hoor. Hij ging tot het gaatje, imponerende ontsnapping.

Ik gun het hem ook ontzettend na al die aanvallen in de Tour de France die maar geen overwinning opleverde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
De beste allround renner heeft terecht gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:46
Andamanen schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:15:
Ik heb een paar van de andere races gezien deze week en ik denk niet dat ze de types als Matthews, Degenkolb en Kristoff eraf krijgen als ze gaan wachten tot de laaste ronde. En Sagan maakt denk ik goede kans om tweede te worden ;)
Zat je er maar 1 plekje naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dumoulin nog voor Terpstra geëindigd haha xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Mooi WK met een mooie winnaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat een interview :9.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mooie winnaar!
En inderdaad een hele boeiende finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Eindelijk een beloning voor Sagan dit seizoen. Wat eigenlijk nog wel het leukste was, was dat Van Avermaet niet won. Niet dat ik wat tegen GvA heb, maar dat maakt het commentaar bij Sporza zo vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Shabbaman schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:39:
Eindelijk een beloning voor Sagan dit seizoen. Wat eigenlijk nog wel het leukste was, was dat Van Avermaet niet won. Niet dat ik wat tegen GvA heb, maar dat maakt het commentaar bij Sporza zo vermakelijk.
Het was idd vermakelijk om via de Belg te kijken. Ze werden helemaal gek toen Hagen niet mee wilde helpen om Sagan terug te pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het was sowieso grappig dat Nederland, Italië en Duitsland zoveel werk hebben gedaan, en er dan een Slowaak en een Litouwer op het podium staan, uit twee hele kleine selecties (en een Australiër, die hebben ook niet veel gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

hupske schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:42:
[...]

Het was idd vermakelijk om via de Belg te kijken. Ze werden helemaal gek toen Hagen niet mee wilde helpen om Sagan terug te pakken >:)
"Kloteboel" of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer dat Dumoulin het podium net niet haalt, hij leek op kop te rijden dat laatste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Spijtig voor een top 3-plaats voor Van Avermaet dat Boason Hagen niet mocht rijden -O-.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat een heerlijke race was dat om naar te kijken, laten we vanaf nu altijd landenteams zetten per ronde ipv commerciele teams.

Zelden zo een dynamische etappe gezien, zeer geschikt parcours ook, leek erg goed te werken om aanvallen uit te lokken.

En wat een schitterende overwinning van Sagan, maarja degene die vandaag ging winnen ging altijd op schitterende manier winnen. (ben wel blij dat hij het is, is echt een goeie)
Zamorano schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:44:
Het was sowieso grappig dat Nederland, Italië en Duitsland zoveel werk hebben gedaan, en er dan een Slowaak en een Litouwer op het podium staan, uit twee hele kleine selecties (en een Australiër, die hebben ook niet veel gedaan).
Nederlandse tactiek is altijd "hard werken" zodat iemand anders kan winnen, ookal vind ik dat ze deze keer wel aardig uitkwamen wat timing betreft met Dumoulin en Terpstra.
Belgen ook met hetzelfde patroon imho.

Meestal is Olympisch of WK winnaar eentje die stiekum wegkomt, maar stiekum is iets wat de Nederlanders nog moeten leren schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nederlanders hadden ook geen andere keus. Dumoulin en Terpstra zullen nooit zo een sprint gaan winnen. Er zijn er genoeg die harder die bultjes op kunnen komen op het eind. Enige wat je dan kan proberen is die gasten te slopen, zodat ze niet meer de kracht hebben.

Dumoulin en Terpstra hebben nog geprobeerd om weg te komen, maar de snelheid was opgegeven moment zo hoog dat het onmogelijk was om weg te komen. Mollema heeft het overigens ook nog geprobeerd met Boonen.

Je zal dan kunnen zeggen dat je een ander land het werk moet laten doen, zodat je wellicht zelf nog meer energie over hebt. Denk alleen dat het geen enkel verschil had opgeleverd met nu.

In ieder geval is het zo wel een geweldige race geweest om naar te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 27-09-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ik denk dat Sagan toch wel de renner is die de meeste kleur kan geven aan een regenboogtrui. Wat gaan we die trui veel zien volgend jaar. :)

Ook geweldig hoe die renner van Eritrea op handen en voeten werd gedragen omdat hij een WK heeft uitgereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 15:22
enchion schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:01:
Nederlandse tactiek is altijd "hard werken" zodat iemand anders kan winnen, ookal vind ik dat ze deze keer wel aardig uitkwamen wat timing betreft met Dumoulin en Terpstra.
Belgen ook met hetzelfde patroon imho.
Doet mij denken aan het Nederlands voetval.
Daar is de tactiek om altijd de bal in de ploeg te houden zodat de tegenstander hem niet heeft. :/
Overigens vraag ik mij af wat nu het voordeel is van die grote ploegen/grote landen als er een Slowaak in zn eentje wint.

Hier trouwens ook al eerder genoemd wat was die regie op het einde slecht!
Zat bijhoorlijk te vloeken toen de ze de hele tijd Sagan op het einde vol in beeld hadden zonder het jagende peleton op de achtergrond. :(
Maakte de laatste minuut wel vreemd.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Kittel naar Etixx. Geen vreemde stap in deze carrousel. Hij leek de laatste tijd ook niet echt meer tevreden over Giant.

• Vos
Er zijn gesprekken, is nog niet officieel. Maar denk wel dat het 'goed' gaat komen.

De niet-Tour deelname is denk ik de druppel geweest voor Kittel.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 30-09-2015 09:30 ]

• Anton.net
Dat toont denk ik toch aan dat er meer aan de hand is tussen quickstep en Cavendish.
Patrick Lefevere zei dat de reden voor zijn vertrek puur financieel was.
Dan ga je niet onmiddelijk Kittel kopen, denk ik..

Lidl wordt ook sponsor van quickstep, wat als Duits merk natuurlijk een positief invloed heeft op de komst van Kittel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ten Dam is gedumpt door LottoNL-Jumbo, hij krijgt geen nieuw contract meer: http://www.nu.nl/wielrenn...ract-bij-lotto-jumbo.html

Waarschijnlijk gaat hij in de VS koersen nu.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
wildhagen schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 04:47:
Ten Dam is gedumpt door LottoNL-Jumbo, hij krijgt geen nieuw contract meer: http://www.nu.nl/wielrenn...ract-bij-lotto-jumbo.html

Ik meen me te herinneren dat hij had aangegeven niet meer in NL te willen koersen. Of in ieder geval niet bij een NL ploeg? Hij wilde het avontuur opzoeken (States-afbouwen-blabla). Maar gedumpt is volgens mij een groot woord…? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022

Begrijpelijke keuze van LottoNL-Jumbo. Heeft zijn beste dagen gehad. Hoop voor hem dat hij nog een leuk team kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:38
Voor iemand die al 2 maanden openlijk aan het solliciteren is bij Amerikaanse ploegen kan ik me het goed voorstellen dat ze niet overgaat tot verlenging. Heeft het al geprobeerd bij Vaughters & United Healthcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

En hij heeft al een nieuwe ploeg http://www.wielerflits.nl...d-bij.html/comment-page-1

Ben benieuwd welke ploeg, zou het een Amerikaanse ploeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AD meldt dat Ten Dam naar Giant vertrekt. Nu traint hij regelmatig samen met Dumoulin, dus op zich zou dat niet heel gek zijn. Het zou ook wel leuk zijn om Ten Dam nog een tijdje in de PT te zien i.p.v. bij een of ander obscuur Amerikaans ploegje. Echter... als hij bij Giant wil gaan knechten in de TdF en daarnaast voor de Giro en/of Vuelta mag gaan, waarom blijft hij dan niet bij Lotto? Dan zou er bij Lotto toch ook een plan (tm) moeten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
Shabbaman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:55:
AD meldt dat Ten Dam naar Giant vertrekt. Nu traint hij regelmatig samen met Dumoulin, dus op zich zou dat niet heel gek zijn. Het zou ook wel leuk zijn om Ten Dam nog een tijdje in de PT te zien i.p.v. bij een of ander obscuur Amerikaans ploegje. Echter... als hij bij Giant wil gaan knechten in de TdF en daarnaast voor de Giro en/of Vuelta mag gaan, waarom blijft hij dan niet bij Lotto? Dan zou er bij Lotto toch ook een plan (tm) moeten liggen...
Bij Lotto heeft ie die kansen wellicht niet. Hij zal dan in dienst van ofwel Kelderman, Gesink of Kruiswijk moeten rijden. Daarnaast vermoed ik dat er niet zoveel ruimte is financieel gezien. Het is speculeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hij had deze Vuelta kopman kunnen zijn, als hij niet geblesseerd was geweest. Heel uitzichtloos was het toch ook weer niet. Ik snap de overgang wel hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Shabbaman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:55:
Hij blijft niet bij Lotto omdat hij weg mag bij Lotto. Overigens denk ik dat serieus knechten in de TdF en daarnaast voor eigen kansen gaan in de Giro en/of Vuelta teveel van het goede is voor Ten Dam. Vorig jaar (en een jaar eerder) reed Ten Dam een puike TdF, maar dat zie ik Ten Dan in 2016 niet nog een keer doen. In 2015 werd hij ook 92ste in de TdF en voor zover ik mij kan heugen heb ik ook geen geweldig knechtenwerk van hem gezien.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat hij dit jaar 92e werd had natuurlijk bijzonder veel met zijn zware val in de eerste week te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52

Case_C

[Team Carrack]

Omdat me dit toch wel iets lijkt wat een behoorlijke impact gaat hebben op het wielrennen in het aankomende seizoen: UCI vindt technologische fraude in fiets Belgische veldrijdster

Volgens mij is het voor het eerst dat ze daadwerkelijk iemand pakken met een "motor" in de fiets. Er zijn altijd wel vermoedens geweest, en dat de technologie bestond was wel bekend.

Wat gaat de UCI nu doen? Hard aanpakken lijkt mij?

Daarnaast is het verbergen van een fisiek apparaat in je frame niet gigantisch makkelijk. Het verbergen tijdens controles lijkt me geen 'trucje' wat je zo snel doet. Lijkt me daarom niet dat we dit veel vaker terug gaan zien.

Niet dat het voor mij wat afdoet aan de prestaties die we momenteel zien in het veldrijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus zo'n meisje kan zomaar aan die techniek komen en in haar fiets bouwen?
Daar zit dus een heel netwerk achter.

Beerput gaat open van de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
En volgens haar vader is het de fiets en ander en reed zij er niet op. Even afwachten dus wat er precies uitkomt.
hjs schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:

Het is geen rocket science hoor. Dus denk dat je het lichtelijk overdrijft.

[ Voor 70% gewijzigd door Vos op 30-01-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iets met nieuwe manier van controlle?
Jammer dat ze het niet even stil konden houden tot na de mannen race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ondertussen is er meer duidelijkheid en zou er echt in haar fiets een motortje gezeten hebben. Zal vast niet de eerste zijn, maar goed dat ze er op controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Was wel te verwachten, echter is de klap nu wel extra hard natuurlijk. Wellicht kunnen ze met een röntgen apparaat dit controleren?

Kwam het volgende tegen:
YouTube: Cyclocross / Veldrijden - BPost Bank Trophy 2015/16 Round 2 - Koppenberg Cross - Women
Ze rijd helemaal rechts, wel verdacht dat ze zo makkelijk omhoog rijdt.

Zie ook, 9sec sneller dan de rest: https://crdev.blob.core.windows.net/files/12583.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 30-01-2016 23:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hjs schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:

Welnee, de techniek bestaat gewoon en iedereen kan die kopen. Probleem is dat het logischerwijs in de wedstrijdsport verboden is en dat daar vanaf nu dus veel strenger op gecontroleerd moet gaan worden. Wat nog best lastig is want niet alleen de fietsen waar op gestart wordt moeten gecontroleerd worden maar ook reserve fietsen en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://www.een.be/programmas/koppen/motorkoers
Interessante documentaire van 15 mins.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Ben idd benieuwd wat hieruit komt, aangezien ze aangeeft dat het niet haar fiets was en ze er ook niet op gereden heeft... http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.2560310

Heb die Koppen documentaire ook gezien, vraag me wel af hoe het met geluid zit. Die fietshandelaar geeft aan dat je het door rijwind niet meer hoort bij snelheden van 30-40 km/u. Dus ik zou verwachten dat het bergop wél te horen is (en het publiek heeft zelf geen rijwind en kan het wellicht ook horen mits er niet te hard aangemoedigd word).
Harmen schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:31:
Kwam het volgende tegen:
YouTube: Cyclocross / Veldrijden - BPost Bank Trophy 2015/16 Round 2 - Koppenberg Cross - Women
Ze rijd helemaal rechts, wel verdacht dat ze zo makkelijk omhoog rijdt.

Zie ook, 9sec sneller dan de rest: https://crdev.blob.core.windows.net/files/12583.pdf
Snap dat ze de schijn tegen heeft, maar ze is nog niet veroordeeld. En dan vind ik het jammer om eerdere prestaties te gebruiken als verdachtmaking... Ik vind 9 seconden op bijna 3 minuten niet zo heel veel (zeker ook als je op 3:38 ziet dat #2 even stilvalt en een voetje op de grond moet zetten - terwijl er daarachter genoeg anderen wel fietsend dat bultje op komen). Tussen de nummers 4 en 5 zit ook bijna 5 seconden. Bij het klimmen krijg je nou eenmaal al snel grote verschillen.

Op het vlakke deel is van den Driessche 5 sec langzamer volgens die PDF. In het filmpje wordt ze een ronde later voorbijgereden (11:58), en ze finisht uiteindelijk als 2e op bijna 1 minuut. ALS ze deze cross met motortje zou hebben gereden mis ik de overmacht die je terug zou moeten zien (ook na die eerste klim). Want ik neem aan dat ze als belofte zijnde al de nodige inspanningstests achter de rug heeft die laten zien dat ze van zichzelf uit al een flink vermogen weg kan trappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Eddey op 31-01-2016 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Eddey schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:42:
Ben idd benieuwd wat hieruit komt, aangezien ze aangeeft dat het niet haar fiets was en ze er ook niet op gereden heeft... http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.2560310
Ja, maar das net als dat je zegt: "Die epo in de kofferbak van m'n vader, die was niet voor mij, maar voor [iemand anders]"

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het is hier niet de HK.

[ Voor 71% gewijzigd door Señor Sjon op 31-01-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
MrAngry schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:15:
Ja, maar das net als dat je zegt: "Die epo in de kofferbak van m'n vader, die was niet voor mij, maar voor [iemand anders]"
Klopt, daarom zeg ik ook dat ze de schijn tegen heeft. Dat ze er niet op gereden heeft, wil niet zeggen dat ze niet naar die fiets had kunnen wisselen om er een beslissende demarrage mee te plaatsen. Je zou ook niet verwachten dat als ze die fiets vorig jaar verkocht heeft dat die nog exact hetzelfde is als haar huidige fietsen (bijv. zelfde zadel, terwijl de fiets aan een man verkocht is waar mannen over het algemeen op andere zadels rijden).

Van de andere kant: als ze wel de waarheid spreekt wordt ze nu wel kapot gemaakt door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, voor alle feiten duidelijk zijn en voor de UCI een evt straf oplegt.

Zijn er eigenlijk al eens sporters geschorst omdat familie/bekenden met epo rondreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
De hele festina ploeg is de tour uitgezet en opgepakt door de politie omdat Willy Voet met een kofferbak vol epo werd aangehouden. Volgens mij geen schorsingen, zonder dat het echt aangetoond werd. Wat dat betreft is het wel lastig ja, ook hier, tenslotte is er niet gefietst op deze fiets, al zijn fietswisselingen in de cross natuurlijk aan de orde van de dag.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eddey schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:00:
[...]

Zijn er eigenlijk al eens sporters geschorst omdat familie/bekenden met epo rondreden?
Raimondas Rumšas comes close... Tijdens de Tour van 2002 werd er in de auto van zijn vrouw allerlei doping (waaronder EPO) gevonden.

Nou was die doping niet voor hem, maar voor haar schoonmoeder, maar toch...

Uhuh.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eddey schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:42:

Heb die Koppen documentaire ook gezien, vraag me wel af hoe het met geluid zit. Die fietshandelaar geeft aan dat je het door rijwind niet meer hoort bij snelheden van 30-40 km/u. Dus ik zou verwachten dat het bergop wél te horen is (en het publiek heeft zelf geen rijwind en kan het wellicht ook horen mits er niet te hard aangemoedigd word).

[...]

Snap dat ze de schijn tegen heeft, maar ze is nog niet veroordeeld. En dan vind ik het jammer om eerdere prestaties te gebruiken als verdachtmaking... Ik vind 9 seconden op bijna 3 minuten niet zo heel veel (zeker ook als je op 3:38 ziet dat #2 even stilvalt en een voetje op de grond moet zetten - terwijl er daarachter genoeg anderen wel fietsend dat bultje op komen). Tussen de nummers 4 en 5 zit ook bijna 5 seconden. Bij het klimmen krijg je nou eenmaal al snel grote verschillen.

Op het vlakke deel is van den Driessche 5 sec langzamer volgens die PDF. In het filmpje wordt ze een ronde later voorbijgereden (11:58), en ze finisht uiteindelijk als 2e op bijna 1 minuut. ALS ze deze cross met motortje zou hebben gereden mis ik de overmacht die je terug zou moeten zien (ook na die eerste klim). Want ik neem aan dat ze als belofte zijnde al de nodige inspanningstests achter de rug heeft die laten zien dat ze van zichzelf uit al een flink vermogen weg kan trappen.
Ik wil haar best geloven hoor, voor deze ene keer. Maar vanaf nu wel nog strenger controleren bij iedereen.

http://sporza.be/cm/sporz...sporten/2.25755/1.2560453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Is het bewezen dat ze niet op die fiets heeft gereden? Of is het alleen haar woord?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zelfs al heeft ze er niet op gereden, ik begrijp dat de fiets wel op haar naam geregistreerd stond. Geen idee hoe ze dat bij het veldrijden doen, maar bij bijvoorbeeld het tijdrijden mag je maar een paar fietsen per rijder hebben. Als dat in dit geval ook zo is, dan is het gewoon haar fiets (tenzij iemand haar probeert te saboteren, maar dan lijkt dit me wel een wat omslachtige methode) en doet het er dan toe of ze erop heeft gefietst? Ze hoort gewoon zo'n fiets niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat mij het meest verbaast is of de techniek al zover zou zijn dat een top wielrenner voordeel gaat hebben van een onzichtbaar motortje.
En dan met name, hoe verstop je voldoende accu vermogen? Ze trappen zelf al aardig wat vermogen weg, dus om daarop iets toe te voegen moeten aardig wat accu's meegesleept worden. En die extra kilo's zijn weer een groot nadeel.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 17 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21