[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:30
Rit 17 die Philipsen won was op papier ook een sprintersrit. Gezien Merlier al thuis zat, won de beste overgebleven sprinter, dus dat ook een getelefoneerde overwinning.

Er waren wel 100 scenario's denkbaar dat MvdP niet won, en hij wist er samen met Pogacar en Philipsen eentje uit te persen dat hij toch net 30 centimer marge had om het over de streep te trekken.

Ik vond P-R dit jaar een van de mooiste winnaars, maar ben het koersverloop al grotendeels vergeten. Volgens mij van Aert laatste 20-30km solo, zijn grootste concurrenten die lek reden op beslissende momenten (en van Aert zelf ook, maar minder cruciaal). Kan me vooral nog de klikpedalen van Philipsen en het lekke voorwiel van Del Grosso herinneren.

Hetzelfde heb ik overigens met de edities die MvdP won. Gewoon beste man voorop en 50km solo. Niet heel memorabel als je een top 5 of top 10 op moet stellen. Ik zal van Aert vooral blijven herinneren vanwege zijn hattrick tijdens de TdF met 2x de Ventoux als absoluut hoogtepunt.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
RigolleM schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:57:
[...]

Klopt maar die van MvdP staat bij mij toch op de laatste plaats... was een beetje getelefoneerd dat hij hem ging winnen...
Wow, wil je nog azijn na dat citroentje dat je net hebt gegeten…

Prima dat je je voorkeuren hebt, maar dit is wel de meest zure kijk die je er op kan hebben.

• Blik1984
LoneRanger schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:44:
Ik denk dat @RigolleM bedoeld dat het min of meer al aangekondigd was dat vdP deze etappe met rood omcirkeld had. Voorspelbaar en daarom minder leuk? Getelefoneerd wil gewoon zeggen dat iedereen het ziet aankomen, aangekondigd.
En hij was vast niet de enige, iedereen die een beetje punch heeft of een goede sprint wil deze etappe heel graag winnen.

maakt de manier waarop verder niet minder mooi wat mij betreft

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-08 10:05
Ypuh schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:07:
Rit 17 die Philipsen won was op papier ook een sprintersrit. Gezien Merlier al thuis zat, won de beste overgebleven sprinter, dus dat ook een getelefoneerde overwinning.

Er waren wel 100 scenario's denkbaar dat MvdP niet won, en hij wist er samen met Pogacar en Philipsen eentje uit te persen dat hij toch net 30 centimer marge had om het over de streep te trekken.

Ik vond P-R dit jaar een van de mooiste winnaars, maar ben het koersverloop al grotendeels vergeten. Volgens mij van Aert laatste 20-30km solo, zijn grootste concurrenten die lek reden op beslissende momenten (en van Aert zelf ook, maar minder cruciaal). Kan me vooral nog de klikpedalen van Philipsen en het lekke voorwiel van Del Grosso herinneren.

Hetzelfde heb ik overigens met de edities die MvdP won. Gewoon beste man voorop en 50km solo. Niet heel memorabel als je een top 5 of top 10 op moet stellen. Ik zal van Aert vooral blijven herinneren vanwege zijn hattrick tijdens de TdF met 2x de Ventoux als absoluut hoogtepunt.
Van Aert klopt Pogacar op de wielerbaan. Als je het vergeten bent, heb je geluk. Terugkijken en nog eens van genieten.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar het is toch prima als je b.v. Belg bent [dacht ik] en dan van die drie keer Montmatre die genoemt zijn vdPoel de laatste vond? Evenepoel werd solo Olympisch kampioen en van Aert reed Pogacar zelfs uit het wiel. Het is maar net hoe je er naar kijkt en wat voor bril je op hebt kan daar bij meespelen. Ik wil niet alles voor @RigolleM invullen maar volgens mij is dat wat hij zegt. Zo gek is het allemaal niet wat hij zegt.

Only fools are enslaved by time and space.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
LoneRanger schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 06:23:
Maar het is toch prima als je b.v. Belg bent [dacht ik] en dan van die drie keer Montmatre die genoemt zijn vdPoel de laatste vond? Evenepoel werd solo Olympisch kampioen en van Aert reed Pogacar zelfs uit het wiel. Het is maar net hoe je er naar kijkt en wat voor bril je op hebt kan daar bij meespelen. Ik wil niet alles voor @RigolleM invullen maar volgens mij is dat wat hij zegt. Zo gek is het allemaal niet wat hij zegt.
Het is natuurlijk wel heel chauvinistisch.

Qua koersverloop was dit objectief het spannendst. Als je een neutrale kijker fan wil laten worden van wielrennen, welke wedstrijd van de drie zou je hem dan laten zien?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:31
Er valt voor elke overwinning ook gewoon direct een weerwoord te vertellen... Pogi deed niet mee aan OS 2024 omdat zijn vriendin was uitgesloten. Van Aert wint Parijs Roubaix omdat Mvdp die duidelijk de beste was die dag lek reed in t bos.. Philipsen wint een sprint omdat Merlier al naar huis is. Dat heen en weer gehannes met winsten en verliezen en top3 momenten vind ik allemaal maar beetje meh..

Van Aert rijd gewoon in 2025 tegen een Pogi die volgas de dagen daarvoor berg etappes minuten heeft gesprokkeld, en daarna op natte straatstenen de koers hard maakt tegen Pogi.

• Blik1984
Ja, maar zeg dat dan gewoon als argument, en niet het argument dat MvdP deze rit al had aangekruist (wat ik overigens niet wist en pas achteraf hoorde) en dat het daardoor minder indrukwekkend en spannend was.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:54
Blik1984 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:47:
[...]

Wow, wil je nog azijn na dat citroentje dat je net hebt gegeten…

Prima dat je je voorkeuren hebt, maar dit is wel de meest zure kijk die je er op kan hebben.
Ik kijk er niet naar met een Oranje bril, zoals velen hier... zal het anders stellen bij de bookmakers had je niet zoveel gewonnen als je op MvdP had ingezet.. was torenhoog favoriet. Dat het nog spannend was, daar ben ik mee akkoord en ik heb ook liever dat MvdP wint dan Philippsen, maar één van de mooiste overwinningen.. no way..

• RigolleM
Requiem19 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 06:59:
[...]

Qua koersverloop was dit objectief het spannendst. Als je een neutrale kijker fan wil laten worden van wielrennen, welke wedstrijd van de drie zou je hem dan laten zien?
WvA op 1, Remco op 2 en dan pas MvdP. De neutrale kijker wordt het een beetje moe dat enkel MvdP en Pogacar de grote wedstrijden (monumenten, tour,..) winnen. Misschien voor het Nederlandse publiek was dit het mooiste moment, na het fiasco van het WK moeten jullie zich toch nog ergens aan optrekken. En geniet er maar van, want na MvdP staat er niks meer in de wachtkamer.

[ Voor 18% gewijzigd door RigolleM op 28-07-2026 08:43 ]

• Requiem19
RigolleM schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:28:
[...]

WvA op 1, Remco op 2 en dan pas MvdP. De neutrale kijker wordt het een beetje moe dat enkel MvdP en Pogacar de grote wedstrijden (monumenten, tour,..) winnen. Misschien voor het Nederlandse publiek was dit het mooiste moment, na het fiasco van het WK moeten jullie zich toch nog ergens aan optrekken. En geniet er maar van, want na MvdP staat er niks meer in de wachtkamer.
Boy, laat jii je even kennen zeg. Ik kan er alleen maar om lachen 😄.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

[...]

Tjonge hoe zuur kan je zijn.

• Blik1984
Requiem19 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:59:
[...]

Boy, laat jii je even kennen zeg. Ik kan er alleen maar om lachen 😄.
Denk dat die zijn medicatie nog niet heeft gehad deze ochtend… dit is gewoon een beetje triestig

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:26
RigolleM schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:45:
[...]

Ik vond de prestatie van WVA van vorig jaar véél unieker. Pogacar er af rijden op Montmartre en solo naar de finish... Het heeft MvdP inspiratie opgeleverd voor dit jaar... misschien mooiste moment in de Tour 2026, maar Parijs-Roubaix van dit jaar blijft de nummer één van dit jaar!
Sorry, je beticht de mensen hier van een 'oranje bril' maar zelf laat je even weg dat Mathieu in 10 interviews aangegeven heeft dat hij vorig jaar al zat te balen in de zetel thuis. Eens dat inclusief de hele aanloop qua blessureleed en tegenslagen Parijs Roubaix mooier was, maar als je naar de koers an sich kijkt was deze finish spannender (als je dus puur en alleen naar de koers zelf kijkt.)

Je haalt aan dat het getelefoneerd is dat hij naar de winst rijdt, maar aan de andere kant: het hele peloton kijkt dus ook naar hem, er is na de klim 4km meer tot de finish waarop je dus alle ploegen met een sprinter nog achter je aan krijgt.

• Requiem19
Gelukkig is het Belgische journaille iets realistischer ;-).
Ook in België maken de verrichtingen van Van der Poel veel los. ‘Hij palmt Parijs in na een adembenemende apotheose’, schrijft Sporza. ‘Je moet het gezien hebben om het te geloven. Mathieu van der Poel wint de slotrit van de Tour na een vertoning om duimen en vingers bij af te likken. De Nederlander reed met Tadej Pogacar weg op Montmartre en snelde in de laatste rechte lijn weg van de gele trui. Het aanstormende peloton kreeg hem net niet meer te pakken.’
Tegenover Het Laatste Nieuws komt wielrenner en analist Jan Bakelants superlatieven tekort. ‘Absolute waanzin en promotie voor de sport. Hij is de enige die Pogacar echt tot het gaatje heeft kunnen drijven in een inspanning bergop. Met alle respect, maar daar is niemand anders in geslaagd deze Tour. En dan zie je dat Pogacar echt op z’n tanden moet bijten tot het einde om op dat wiel te blijven.’
Reus onder de reuzen
De Waalse krant Le Soir noemt Van der Poel ‘een reus onder de reuzen’. ‘Hij sluit deze XXL Tour de France af met een epische sprint. Stel je voor, op de voorlaatste beklimming van Montmartre maakten vier mannen zich los van de rest, vier… wereldkampioenen!’

‘Mathieu van der Poel, Remco Evenepoel, Tadej Pogacar en Mads Pedersen. Bijna te mooi om waar te zijn in deze verkorte slorit. Een soort criterium of zelfs een veldrit, die een slopende inspanning van een uur vereiste en door Mathieu van der Poel met verve werd volbracht.’

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:53
Tjonge, wat zinloos om dit soort overwinningen te vergelijken en in ranglijstjes te zetten en er vervolgens over te discusseren... :?

Ik geniet er gewoon volle bak van, heerlijke koers!! *O*

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Requiem19
GerbenBK schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:02:
Tjonge, wat zinloos om dit soort overwinningen te vergelijken en in ranglijstjes te zetten en er vervolgens over te discusseren... :?

Ik geniet er gewoon volle bak van, heerlijke koers!! *O*
Niet zo verstandig doen, onderdeel van het plezier is zinloos napraten.

Een forum waarin in ieder berichtje staat 'genoten!' lijkt mij een stuk verschrikkelijker dan deze discussie ;-).

• Megupe
  • Laatst online: 18:52
Ff terug naar de actualiteit. Gisteren heeft Carapaz gewoon ff een wedstrijd in NL gewonnen. De man met de Bolle trui NB. Arensman naar 2 en dan Philipsen op 3. Waanzin

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:53
Requiem19 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Niet zo verstandig doen, onderdeel van het plezier is zinloos napraten.

Een forum waarin in ieder berichtje staat 'genoten!' lijkt mij een stuk verschrikkelijker dan deze discussie ;-).
Haha, is ook weer waar. Er zit hopelijk ook nog iets tussenin

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:41
Megupe schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:41:
Ff terug naar de actualiteit. Gisteren heeft Carapaz gewoon ff een wedstrijd in NL gewonnen. De man met de Bolle trui NB. Arensman naar 2 en dan Philipsen op 3. Waanzin
Uhm je bent bekend met het concept van na-tourcriterium? Is volledig doorgestoken kaart. Uiteraard wil de organisator dat de bollentrui wint ;)

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:25:
[...]

Uhm je bent bekend met het concept van na-tourcriterium? Is volledig doorgestoken kaart. Uiteraard wil de organisator dat de bollentrui wint ;)
Getelefoneerd heette dat toch? :+

• LoneRanger
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 06:59:
[...]

Los van wat ik vind, niet iedereen kijkt op dezelfde manier en waarom zou het objectief moeten zijn? Als je er meer van geniet omdat het je landgenoot is dan is dat toch prima? Zondag was nog de discussie dat Pogacar v/dPoel geholpen heeft, vanAert reed Pogacar uit het wiel dat moet je dan ook meenemen als je objectief bent. Schijnbaar kijken we als liefhebbers toch weer net op een andere manier en chauvinisme/fan van een renner is altijd een factor. Als Pederesen dit gister had gedaan had ik het toch net een paar procentjes minder leuk gevonden, als liefhebber.

• Requiem19
LoneRanger schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Los van wat ik vind, niet iedereen kijkt op dezelfde manier en waarom zou het objectief moeten zijn? Als je er meer van geniet omdat het je landgenoot is dan is dat toch prima? Zondag was nog de discussie dat Pogacar v/dPoel geholpen heeft, vanAert reed Pogacar uit het wiel dat moet je dan ook meenemen als je objectief bent. Schijnbaar kijken we als liefhebbers toch weer net op een andere manier en chauvinisme/fan van een renner is altijd een factor. Als Pederesen dit gister had gedaan had ik het toch net een paar procentjes minder leuk gevonden, als liefhebber.
Vind je niet dat er ergens een grens is tussen realisme en met een rode of oranje bril kijken? Beleving is persoonlijk, maar je mening laten kleuren door jaloezie omdat iemand anders wint dan je favoriet(e landgenoot) is een beetje... kinderlijk?

Welke overwinning het mooist is, is inderdaad heel persoonlijk. Maar spanning is wel eenvoudig te zien: hoe langer het duurt voordat je weet wie er gaat winnen, hoe spannender het concept is.

Ik ben niet per se een WvA superfan (ik vind hem gewoon goed, maar het boeit me niet per se of hij wint of verliest), maar ik vond Dwars Door Vlaanderen 2026 toch waanzinnig spannend.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:04
Megupe schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:41:
Hahaha. Eindresultaat is op voorhand al bekend he. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Megupe
  • Laatst online: 18:52
En ja, ik ben bekend met criterium s en de uitslagen :+

• LoneRanger
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:30:
[...]

Vind je niet dat er ergens een grens is tussen realisme en met een rode of oranje bril kijken? Beleving is persoonlijk, maar je mening laten kleuren door jaloezie omdat iemand anders wint dan je favoriet(e landgenoot) is een beetje... kinderlijk?
Ik snap wel wat je bedoelt, hij zegt het wat bot en geen idee of hij het zo bedoelt maar ik haal eruit wat ik eerder heb uitgelegd en daar kan ik mee leven. Persoonlijk zie ik het nut niet om die 3 ritten tegen elkaar af te zetten anders dan om aan te geven dat Montematre wel een garantie op een spannend slot in Parijs is.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

Fuelke

Forza Ferrari

Ik keek al even naar het parcours van de Vuelta, ook wel bekend als de ronde van Oost- & Zuidspanje dit jaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/ve26-mapa-recorrido-v2-test/27657/0:0,2000:1612-1200-0-70/d5e46
Het kan daar ook behoorlijk heet worden in het zuiden eind augustus ...

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• RigolleM
LoneRanger schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:04:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt, hij zegt het wat bot en geen idee of hij het zo bedoelt maar ik haal eruit wat ik eerder heb uitgelegd en daar kan ik mee leven. Persoonlijk zie ik het nut niet om die 3 ritten tegen elkaar af te zetten anders dan om aan te geven dat Montematre wel een garantie op een spannend slot in Parijs is.
Ik heb mijn post eens herlezen en dit kon inderdaad wat genuanceerder.. blijkbaar heb ik de frustraties van de laatste week een beetje in 1 post verwerkt, mea culpa. Ik ben momenteel op reis en een beetje geirriteerd door een paar buitenlanders die dezelfde taal spreken als wij Vlamingen. Ik ga je details besparen, maar toen ik jullie euforie hier las na het winnen van MvdP, kwam er plots een vlaag van onzinnigheid in mij te boven. Soit, het is er uit... ik heb geen spijt van wat ik geschreven heb, maar ik kon het wel anders formuleren 8)

Ik blijf supporteren voor MvdP, vind hem een fantastische wielrenner... en ik gun het hem van harte dat hij op de Champs Elysees heeft gewonnen.

• LoneRanger
  • Niet online
[...]

Oh, deze had ik even gemist, dat is idd wel een beetje sneu.

@RigolleM fijn dat je het uitlegt.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 28-07-2026 19:23 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:41
Fuelke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:38:
Ik keek al even naar het parcours van de Vuelta, ook wel bekend als de ronde van Oost- & Zuidspanje dit jaar ;)
[Afbeelding]
Het kan daar ook behoorlijk heet worden in het zuiden eind augustus ...
Laten we hopen dat Pogacar deze skipt :)

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 06:37:
[...]

Hoop er maar niet teveel op: https://x.com/lavuelta/status/2082074621021450687

• Requiem19
Vingegaard:
"Misschien hebben we de Tour dit jaar een beetje verkeerd aangepakt. We hebben ervoor gezorgd dat ik beter ben geworden op de lange beklimmingen. Maar misschien hadden we moeten beseffen dat ik ook iets explosiever moest zijn en hadden we het parcours beter moeten analyseren. Maar het is natuurlijk moeilijk om echt explosief te zijn als je net de Giro hebt gereden."

• dfbt
Klinkt ook echt alS een slap kut excuus lol.

Visma die niet goed heeft gekeken naar de etappes??

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:47

Jebus4life

BE User

Carapaz die daar toch wat gretig nog eens overnam op 700 meter, dat zorgt dat hij wel echt volledig kansloos was...

(Denk niet dat het echt een verschil gemaakt had, maar toch niet zo slim... Er was 0 dreiging van achteruit)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:48
Is er helemaal niemand die naar de tour voor de dames kijkt?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

Fuelke

Forza Ferrari

Duclaasie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:03:
Ik heb de rit gisteren op de radio gevolgd en 's avonds op tv naar Allez Les Femmes gekeken.

Voor mij volstaat dat eigenlijk wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 02-08-2026 13:46 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zeker wel #watchthefemmes

Dit jaar een heel interessant deelnemersveld, zeker voor het klassement.

Er zijn wel 5 kanshebbers, maar ook wat strubbelingen binnen de UAE ploeg (Blasi die moet knechten).

Qua sprints steekt Wiebes er gewoon onwijs ver boven uit, dus vandaag kan wellicht ingevuld worden. Maar na vandaag kan het alle kanten op. Zin in!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Half, ik luister vooral. Die analiste heeft zo'n geweldige stem :)

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:26
Chelseamarre123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 06:37:
[...]

Zal prioruteiten stellen worden voor hem. Tour en Vuelta combi en dan 14 dagen later aan de andere kant van de plas een WK rijden lijkt me ook niet ideaal. Laten we hopen dat we er dan een rete spannend WK voor terugkrijgen met een top Pedersen, MvdP, Evenepoel, WvA en Pogi

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22

Punkrocker

Mostly harmless

Shit. Jammer voor Markus

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:06

Roozzz

Plus ultra

Etappe net een paar honderd meter te lang helaas. Dappere poging, het vergde de hele trein van sd worx om het gat dicht te krijgen.

If you can see, look. If you can look, observe

• Duclaasie
Mooi gestreden door de Trek ploeg door SFW op kop te dwingen. Waar bij de dames de tactiek nog wel eens te wensen over liet hebben ze hier gewoon sterk gekoerst.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
Als Wiebes sprint, dan lijkt het wel alsof de rest van het peloton op een stadsfiets rijdt. Wat een power.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-08 08:02
Eerste keer dat ik de TDFF kijk. Leuke rit vandaag, maar op die Wiebes staat echt geen maat zo te zien. Die rijdt echt wel heel hard weg bij de rest. Tijd voor een paar flinke heuvels/bergen.

• Chelseamarre123
saikol schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:54:
[...]

Zal prioruteiten stellen worden voor hem. Tour en Vuelta combi en dan 14 dagen later aan de andere kant van de plas een WK rijden lijkt me ook niet ideaal. Laten we hopen dat we er dan een rete spannend WK voor terugkrijgen met een top Pedersen, MvdP, Evenepoel, WvA en Pogi
Normaal is het onmogelijk maar vorig jaar reed die ook de Giro en tour zonder problemen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Duclaasie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:17:
Mooi gestreden door de Trek ploeg door SFW op kop te dwingen. Waar bij de dames de tactiek nog wel eens te wensen over liet hebben ze hier gewoon sterk gekoerst.
De andere ploegen daarentegen (Liv vooral). Om Wiebes nog even naar de finish te slepen nadat Kopecky klaar was was niet echt een goed doordacht plan. Ik had wel wat demarrages verwacht.

• Chelseamarre123
Die Wiebes steekt er echt wel belachelijk ver bovenuit. Die rijd precies 10km/u sneller.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Chelseamarre123 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:14:
Die Wiebes steekt er echt wel belachelijk ver bovenuit. Die rijd precies 10km/u sneller.
Sneller dan wie?

• Chelseamarre123
?
De rest?

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
scrappy.doo schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:18:
Eerste keer dat ik de TDFF kijk. Leuke rit vandaag, maar op die Wiebes staat echt geen maat zo te zien. Die rijdt echt wel heel hard weg bij de rest. Tijd voor een paar flinke heuvels/bergen.
Des te vreemder dat er nog ploegen waren die het laatste gaatje nog dicht reden toen SDW op was. Je weet toch hoe het afloopt. Maar goed, dat zien we bij de mannen ook vaak.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04
oh ja wel hoor. Alleen wist niet of er hier op Tweakers ook aandacht voor was. Wij kijken het via Sporza en dat is echt een verademing vergeleken met de Nederlandse variant. Het was even in komen aangezien a. Ik dit jaar ook pas echt de Tour de France keek b) ik bij het vrouwen wielrennen echt helemaal niemand ken. Het is echt interessant om naar te kijken moet ik toegeven.

Vandaag vond ik het een interessante Etappe al begreep ik niet heel goed waarom dat Markus zo vroeg in de race meteen op kop ging rijden. Ze wist dat ze zou worden ingehaald ook al leek het er heel even op dat dat niet zo was. Is dat misschien een tactiek van de ploeg om te proberen om mensen uit te lokken?

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 02-08-2026 21:27 ]

Strava | AP | IP | AW

• La1974
Waar heb je dit gelezen of gehoord? Het lijkt me onwaarschijnlijk. De voorsprong was ruim maar niet zo groot als bij 10 km/h harder zou passen.

[ Voor 79% gewijzigd door La1974 op 02-08-2026 21:42 ]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:59

Hupske

AFCA

La1974 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:29:
[...]

Waar heb je dit gelezen of gehoord? Het lijkt me onwaarschijnlijk. De voorsprong was ruim maar niet zo groot als bij 10 km/h harder zou passen.
Iets minder letterlijk mag je het wel nemen hoor. Het is vooral om te benadrukken dat het verschil erg groot is. 10 km/h is wat duidelijker dan 5 km/h.
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Des te vreemder dat er nog ploegen waren die het laatste gaatje nog dicht reden toen SDW op was. Je weet toch hoe het afloopt. Maar goed, dat zien we bij de mannen ook vaak.
Maar dan geef je sowieso zelf de rit weg aan Lidl. Dan is je kans op winst 0%. Nu was hun kans uiteindelijk nog 1%.

Wiebes kon overigens ook ingesloten raken en niet aan sprinten toekomen. Maar dat moeten andere ploegen dan wat slimmer oppakken.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• La1974
Hupske schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:53:
[...]

Iets minder letterlijk mag je het wel nemen hoor. Het is vooral om te benadrukken dat het verschil erg groot is. 10 km/h is wat duidelijker dan 5 km/h.

[...]

Maar dan geef je sowieso zelf de rit weg aan Lidl. Dan is je kans op winst 0%. Nu was hun kans uiteindelijk nog 1%.

Wiebes kon overigens ook ingesloten raken en niet aan sprinten toekomen. Maar dat moeten andere ploegen dan wat slimmer oppakken.
Je hebt blijkbaar de quote waar ik op reageer niet gelezen. Die was heel specifiek

• Requiem19
Dat is denk ik een Vlaamse uitdrukking, gelet op het woordje ‘precies’.

[ Voor 31% gewijzigd door Requiem19 op 02-08-2026 23:02 ]

• Webgnome
Weet iemand of er livestreams zijn die wel vanaf het begin van de etappe uitzenden? De streams die ik ken beginnen pas om 15:45....

Ik zie net dat de organisator dat gewoon niet aanbied... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 03-08-2026 14:02 ]

Strava | AP | IP | AW

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-08 17:27

Stufferdt

doet ook maar wat.

Webgnome schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:44:
Weet iemand of er livestreams zijn die wel vanaf het begin van de etappe uitzenden? De streams die ik ken beginnen pas om 15:45....

Ik zie net dat de organisator dat gewoon niet aanbied... |:(
Klopt ja...
Aldus "in de waaier" begint de uitzending pas om 15.30 inderdaad. De eerste 2 klimmen missen we en kans is dus groot dat de vlucht al weg is.

Alsnog een interessante etappe natuurlijk :)

😀😀😀

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 20:01

Fisico

by Fabian

TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Ik zou het sterker vinden als de rest zou zeggen los het lekker op SD en als het niet lukt jammer dan. Wellicht had Wiebes dan een wanhoopspoging gedaan en had iemand kunnen profiteren. Het geeft anderen ook hoop op een succesvolle vlucht en als kijken vind ik zo'n solo ook episch.

In de laatste etappe van de mannen ging Cofidis rijden in de laatste kilometers voor een sprinter die nooit zou winnen, dat snap ik echt niet. Laat het dan aan de vluchter, want wielrennen moet het ook hebben van de mooie verhalen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:18
Roodhoofd, zoals de beste man heet, vertelt op de Belg heel goed hoe het vrouwenwielrennen moet worden. Zijn verhaal trekt het vrouwenwielrennen een heel eind omhoog en dat is ook nog zinnig.

• LoneRanger
  • Niet online
Fisico schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:47:
[...]

In de laatste etappe van de mannen ging Cofidis rijden in de laatste kilometers voor een sprinter die nooit zou winnen, dat snap ik echt niet. Laat het dan aan de vluchter, want wielrennen moet het ook hebben van de mooie verhalen.
Dat is een hele romantische gedachte maar uiteindelijk wordt de sponsor daar niet blij van. Als je de vluchters niet terug haalt win je sowieso niet en als je niks gewonnen hebt maar ook niet je kansen op een ereplaats hebt gepakt kun je net zo goed thuis blijven. Daarbij lijkt me een overwinning tegen een groep die georganiseerd jaagt een veel mooier verhaal dan wanneer men achter jou heeft opgegeven omdat ze er niet uit kwamen.

• RigolleM
mavaros schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:18:
Roodhoofd, zoals de beste man heet, vertelt op de Belg heel goed hoe het vrouwenwielrennen moet worden. Zijn verhaal trekt het vrouwenwielrennen een heel eind omhoog en dat is ook nog zinnig.
Bedoel je dit: https://sporza.be/nl/2026/08/05/philip-roodhooft-pleit-zo-snel-mogelijk-voor-langere-tour-de-france-femmes-anders-is-het-moeilijk-vol-te-houden~1785924894893/

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:29
Fisico schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:47:

Maar het verhaal zoals nu 'geschreven' is toch vele malen mooier dan wanneer MvdP en Pogi weggereden zouden zijn en niemand daarachter nog gereden zou hebben?

• mavaros
Dit werd net wel benoemd in het vraaggesprek op de Belg.

Het ging ook over de bollentrui die ineens wel belangrijk is geworden, waardoor dat team een andersoortige tactiek moet volgen.

En Puck Pieterse past misschien helemaal niet in dat team. Die is multifunctioneel en dat vind ze leuk. Die rijdt straks weer door de modder, zoals altijd. Die heeft niks met bollentruien en dat soort zaken.

• RigolleM
mavaros schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Het ging ook over de bollentrui die ineens wel belangrijk is geworden, waardoor dat team een andersoortige tactiek moet volgen.

En Puck Pieterse past misschien helemaal niet in dat team. Die is multifunctioneel en dat vind ze leuk. Die rijdt straks weer door de modder, zoals altijd. Die heeft niks met bollentruien en dat soort zaken.
MvdP rijdt ook in die ploeg, rijdt cross, weg en MTB... waarom zou Pieterse hier niet in passen?

• Chelseamarre123
[...]

Ze past net extreem goed in dat team omdat ze alles kan combineren.

• Duclaasie
[...]

Volgens mij bewijst ze vandaag het tegendeel….

• mavaros
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:13:
[...]

Ze past net extreem goed in dat team omdat ze alles kan combineren.
Dat zie ik ook op de televisie.

Mijn reacties zijn er niet om Pieterse onderuit te schoffelen.

Dit soort wielrensters zijn altijd leuk om te zien. Marianne Vos was en is ook een multitalent.

Pieterse wilde echter een etappe winnen, en dat is nu niet meer de prioriteit.

• Requiem19
mavaros schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:21:
[...]

Dat zie ik ook op de televisie.

Mijn reacties zijn er niet om Pieterse onderuit te schoffelen.

Dit soort wielrensters zijn altijd leuk om te zien. Marianne Vos was en is ook een multitalent.

Pieterse wilde echter een etappe winnen, en dat is nu niet meer de prioriteit.
Zou ook nog gewoon allebei kunnen?

Als je toch de bollen hebt en je zit in de voorste groep, net zo makkelijk om even de punten te pakken.

• mavaros
Het is een prima wielrenster.

[ Voor 74% gewijzigd door mavaros op 05-08-2026 16:34 ]

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Gisteren vertelde ze in de avondetappe juist dat ze dit nu wel leuk vond, zeker in een etappe als gisteren omdat ze lekker de hele dag met de vlucht mee kan en om ieder heuveltje kan strijden.

Altijd maar voor etappewinst gaan en daarvoor het gros van de koers in het peloton blijven wachten tot dé aanval vond ze ook wel weer saai.

Dus volgens mij vind ze het wel prima zo.

• Ypuh
Een TdFF van twee weken zou ik super tof vinden. Het damespeloton lijkt er inmiddels ook wel rijp voor. Ploegen zijn in de breedte al een stuk sterker geworden, en ook de 2e en 3e lijn heeft nu meerdere seizoenen fulltime kunnen trainen.

Volgende grote stap is een dames Cyclingmaster spel (@Red Baron).

• dfbt
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:38:
Een TdFF van twee weken zou ik super tof vinden. Het damespeloton lijkt er inmiddels ook wel rijp voor. Ploegen zijn in de breedte al een stuk sterker geworden, en ook de 2e en 3e lijn heeft nu meerdere seizoenen fulltime kunnen trainen.

En alsnog zodra er een handje vol dames vol gaan rijden is een peloton binnen 30 seconden uitgedund.. en is er mini kopgroep. Buiten een uitzondering om, zijn de profzeges binnen de vrouwen echt nog binnen een handjevol. en Ja ook een pogi, en sprinter zoals merlier pakken extra zegens. Maar ik zou geen vrouw kunnen noemen die wiebes er nu kan afrijden en dat in week 2 wel zou kunnen..

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:38:

Moeten ze wel even die giro en Vuelta gaan herbekijken. Volgt bij vrouwen mekaar snel op

• Ypuh
dfbt schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:00:
[...]

En alsnog zodra er een handje vol dames vol gaan rijden is een peloton binnen 30 seconden uitgedund.. en is er mini kopgroep. Buiten een uitzondering om, zijn de profzeges binnen de vrouwen echt nog binnen een handjevol. en Ja ook een pogi, en sprinter zoals merlier pakken extra zegens. Maar ik zou geen vrouw kunnen noemen die wiebes er nu kan afrijden en dat in week 2 wel zou kunnen..
Volgens mij heeft er van de week nog een onbekende Noorse gewonnen na een (kansloze) solo van 88km met Lotte Kopecky en een groepje klassementsrenners in de achtervolging. En de winnares van vorig jaar (PFP) en nummer 3 van de Giro (v/d Breggen) die er al doorheen gezakt zijn. En dan nog een paar die hun neus aan het venster steken; Blasi, Ruegg, Gery, Nooijen, Vinke, Holmgren.

Je zegt het zelf al; Vollering is minder dominant dan Pogi, en Wiebes is gewoon een fenomeen. Dat is een soort Merlier met het klimvermogen van een Matthews.

• Webgnome
En dat maakt het zo aantrekkelijk voor mij persoonlijk. Juist dat je niet van te voren kan bepalen wie er wint. Tot nu toe zaten de commentatoren er vaak naast. Eergisteren ook. Zou een uitgemaakte zaak zijn... was dat maar waar

Strava | AP | IP | AW

• Chelseamarre123
Bizar hoe slecht Ferand-Prevot in deze tour is. Vorig jaar stak ze er zo bovenuit

• Ypuh
Ze beginnen er vroeg aan. Heerlijk hoe Kasia Niewiadoma er inklapt in de grote ritten.

• Dennism
Leuk steekspel zo, ben benieuwd of Vollering dan wel Reusser (of beide) nog echt aan het pokeren is en dadelijk het gat ineens dicht zal rijden.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat maakt het wel een stuk leuker. De aanvaller mag wat mij betreft worden beloond, maar dat laatste stuk in de wind is zo lastig. Ik gok dat de beste van de twee erachter toch gaat winnen.

• Dennism
Virtueel zo'n beetje in het geel nu.

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23:31
Ze lopen wel het gevaar op een Carlos Sastre scenario. Schleck broers keken alleen naar Evans en Riis stuurde toen Sastre in de aanval om Evans moe te maken. Evans reageerde echter niet en liet Sastre rijden, in de hoop hem nog te kloppen in de volgende ritten. Dat gebeurde niet. Als Marlen en Demi zo blijven pongelen dan is Kasia er opnieuw mee weg

[ Voor 11% gewijzigd door Alex_79 op 07-08-2026 17:20 ]

• Chelseamarre123
Denk dat ze ook gewoon niet beter kunnen. Vollering heeft al paar keer geprobeerd maar zat weinig op. Is toch niet van luxe om Niewiadona virtueel naar het geel te laten rijden

• Dennism
Reusser / Vollering lopen ook maar weinig weg van wit.

• Dennism
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:23:
Denk dat ze ook gewoon niet beter kunnen. Vollering heeft al paar keer geprobeerd maar zat weinig op. Is toch niet van luxe om Niewiadona virtueel naar het geel te laten rijden
Die paar keer dat ze ging was inderdaad niet heel veel. Ik vond het ook niet vinnig genoeg en Reusser hoefde volgens mij ook niet uit het zadel om dat te volgen.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:40
Mooie solo van Kasia. Vollering leek niet heel sterk maar hier had voor mijn gevoel meer in gezeten voor haar.

• Ypuh
Wow, super gave overwinning.

Als ik Vollering zo op het einde zag vraag ik me toch af of ze niet iets meer had gekund. Ik ben fan van Niewiadoma, maar ze kraakt toch ook wel vaak als haar aanval geneutraliseerd wordt, waar ze nu juist vleugels kreeg omdat Vollering en Reuser het lieten lopen.

• Dennism
Ja, als je ziet hoe Vollering die laatste 500 meter ofzo deed zou je verwachten dat ze eerder had moeten gaan.

• Dennism
Nu nog maar zien of ze Niewiadoma nog weer uit die trui krijgen. Alles is nog mogelijk, maar kijkende naar de berichtgeving vooraf over het 'showtje' wat FDJ zou gaan opvoeren was dit toch wat matig als 'show'.

Afgezien van Niewiadoma natuurlijk, die geeft wel even een hele mooi show door mooi zo vroeg te gaan.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:34
Het blijft altijd makkelijk om te zeggen hoe iemand het moet opknappen. Dat gezegd hebbende, wellicht had Vollering wat minder kopwerk tegen de wind in moeten doen en Reuser het laten opknappen.

Hoe dan ook, knap gereden.

• Webgnome
Knap gedaan van Niewiadoma. Echt heel knap. Op basis van 500 meter (ong.) kan ik niet concluderen of dat Vollering of Reusser dit anders hadden aan moeten pakken. Ik denk dat ze het wel best vonden zo en de komende twee ritten het gaan beslechten?

Speculeren over het hoe en waarom heeft vrij weinig nut nu lijkt me

Strava | AP | IP | AW

• Duclaasie
Sowieso erg mooi voor Kasia om nu een etappe te pakken. Ik kan er altijd wel van genieten hij zij toch vaak kleur weet te geven aan een race. Tactisch is ze misschien niet het sterkste, maar ze levert altijd strijd.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
DeKever schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:16:
Het blijft altijd makkelijk om te zeggen hoe iemand het moet opknappen. Dat gezegd hebbende, wellicht had Vollering wat minder kopwerk tegen de wind in moeten doen en Reuser het laten opknappen.

Hoe dan ook, knap gereden.
En Reuser wilde het natuurlijk andersom 8).

Ik vind het eigenlijk een beetje een onzindiscussie. Ze waren met z'n tweeën niet sterk genoeg om Niewiadoma terug te halen toen die eenmaal goed weg was. Dat zag je aan het groepje Longo Borghini dat langzaam aan het terugkomen was. De crux was juist bij de jump van Kasia, daar hadden ze niet langer dan 5 seconden moeten pokeren. Maar ze hebben haar zwaar onderschat. (Ik ook, trouwens)

Heerlijke rit weer!

• Ypuh
Het was nog geen Carapaz/del Toro vs S.Yates, maar dit zijn wel de momenten die koers kijken leuk maken.

Ik blijf toch hangen in dat dit een tactische fout was. Eentje waar ik super blij mee ben, want Niewiadoma zou mijn favoriete eindwinnares zijn. Het wordt in ieder geval een interessant weekend zo.

Het was wel echt een topdag van Niewiadoma.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv5HzIdUM_Z3K3AiQHQ3vTtqr3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B2UHnk5PvjpW7vArHENGYOOo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ypuh op 07-08-2026 20:50 ]

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoor die W/kg schattingen. Ik word alleen een beetje giechelig als dat, na alle aannames en schattingen, dan met twee decimalen precisie gebracht wordt.

FYI: Zonneveld citeert een schatting voor Niewiadoma van 5,3 W/kg over hetzelfde segment. Beter dan ooit, dat geloof ik best. Maar 5 W/kg? 7? Ik geloof het allebei niet.

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:46:
Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoor die W/kg schattingen. Ik word alleen een beetje giechelig als dat, na alle aannames en schattingen, dan met twee decimalen precisie gebracht wordt.

FYI: Zonneveld citeert een schatting voor Niewiadoma van 5,3 W/kg over hetzelfde segment. Beter dan ooit, dat geloof ik best. Maar 5 W/kg? 7? Ik geloof het allebei niet.
Zucht :). Het is een formule, daar rolt een schatting uit.

Om iemamd te citeren die het kan weten:

https://cyclinguptodate.c...lateau-de-beille-are-true
"...The others on the team said that someone has estimated how many watts per kilo we have stepped on. To put it bluntly, it is very accurate," Vingegaard said in words to TV2 Denmark. "Of course I don't know what they rode in the old days, but it's at least the best I've ever ridden".
Nadruk op het woordje ‘very’.

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 07-08-2026 21:59 ]

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:58:
[...]

Zucht :). Het is een formule, daar rolt een schatting uit.
Zeker.

En daarmee kan je best aardig b.v. Niewiadoma met Vollering in dezelfde rit vergelijken. Omstandigheden hetzelfde, methode van schatten hetzelfde, kom je een eind mee. Al vraag ik me af hoe je het voordeel van Vollering bepaalt, want die reed deels in het wiel.

Maar de ene rit vs de andere? Tot op de honderdste? Kom op, zeg.

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:12:
[...]

Zeker.

En daarmee kan je best aardig b.v. Niewiadoma met Vollering in dezelfde rit vergelijken. Omstandigheden hetzelfde, methode van schatten hetzelfde, kom je een eind mee. Al vraag ik me af hoe je het voordeel van Vollering bepaalt, want die reed deels in het wiel.

Maar de ene rit vs de andere? Tot op de honderdste? Kom op, zeg.
De beste analysten bekijken de hele klim terug, checken de separate Strava segmenten, bekijken de wind, bekijken de draft per sectie en benchmarken de formules via de rijders die wel hun vermogen uploaden.

Je tilt wat de zwaar aan de cijfers achter de komma. Dat is gewoon de uitkomst van het model - wat een schatting blijft.

Feit is dat het toch wel behoorlijk nauwkeurig is als je de schattingen vergelijkt met de vermogensdata van de renners. Het kan er natuurlijk een paar watts ernaast zitten, maar niet 20-30 watt bijv.

• Requiem19
Interessante informatie over Niewiadoma’s training dit jaar (In de Waaier)

- Meer volume
- Minder poespas qua blokken
- Meer genieten, dus soms gewoon een leuke lange dag fietsen ipv ‘trainen’
- Als je aanvalt: vol ervoor gaan ipv losse floddrrs.

Coach van Annemiek van Vleuten… zou het goed doen in het bedrijfslevem denk ik :). KISS.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:18:
Je tilt wat de zwaar aan de cijfers achter de komma. Dat is gewoon de uitkomst van het model - wat een schatting blijft.
Dat mag je vinden.

Maar als kritische nieuwsconsument en parttime data scientist stoor ik me aan valse precisie. Niet anders dan bij peilingen voor de Tweede Kamer. Nauwkeurigheid historisch een procent of 3, maar ze presenteren cijfers tot op de tiende, zonder marge. Het is een vorm van liegen: je doet voor zekerder te zijn van je zaak dan je bent.

• Requiem19
Dan kun je beter een berichtje sturen aan de mensen die deze schattingen maken, gelet op je eigen achtergrond.

En ons dan vertellen hoe die discussie verloopt. Dat is interessanter dan een frappé toujours.
Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21