[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat m.i. heel sterk is aan de Rockets Unibet enz is dat ze:

- De status quo challengen in het Wielrennen
- Iets anders bedenken voor het ontzettend slechte verdienmodel van het Wielrennen wat 99,999% op sponsors gedreven is.

Ik zat dit laatst eens op te zoeken, maar hoe de ASO zaken doet is wel echt ongekend. Wat krijg je als je de gele truin wint?

500k

Wat kreeg je als je de gele truin won in 2005?

400k

Er is niet eens een inflatie-correctie geweest. Je verdient in 20 jaar tijd gewoon minder als winnaar. Dat is echt onzinnig.

Wimbledon is van 630k gbp naar 3m gbp gegaan in dezelfde tijd bijv en Roland Garros van 800k naar 2.5m.

De ASO maakt ook prima winst (130miljoen in 2023), dus het niet alsof ze aan het sappelen zijn. Wielrennen wordt uitgeknepen en de teams zijn niet verenigd genoeg om een vuist te maken.

Dan heb je zo'n disturber wel nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Dat zal met een ploegje wel niet lukken. Bovendien is ASO veel te machtig. Ze blokkeren gewoon alle initiatieven en ze komen er mee weg omdat ze de TdF hebben (+ nog x-aantal andere wedstrijden). En als er dan naar iets alternatiefs gekeken worden (dat circuit dat x-aantal grote ploegen wil oprichten met behulp van oliedollars - waar ook wel wat opmerkingen over gegeven kunnen worden maar soit) dan blokkeert de UCI het wel omdat de bobo's hun macht willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Er is een reden waarom de renners daags na de Tour meedoen met criteriums. De schoorsteen moet namelijk wel roken (startgeld, betaald door de organisatoren) en van de Tour moet je het zoals hierboven aangegeven financieel niet hebben.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:55:
Dat zal met een ploegje wel niet lukken. Bovendien is ASO veel te machtig. Ze blokkeren gewoon alle initiatieven en ze komen er mee weg omdat ze de TdF hebben (+ nog x-aantal andere wedstrijden). En als er dan naar iets alternatiefs gekeken worden (dat circuit dat x-aantal grote ploegen wil oprichten met behulp van oliedollars - waar ook wel wat opmerkingen over gegeven kunnen worden maar soit) dan blokkeert de UCI het wel omdat de bobo's hun macht willen behouden.
Met die mindset krijg je nooit verandering voor elkaar...

En uiteraard zijn er al veel mensen (Hammer series!) gefaald. Slimme van de Rockets is dat ze het op een manier doen die nog niet tegen de haren van de ASO strijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:12

Niellie41

[object Object]

Ik ben wel fan van de TDT en de Rockets. Ze brengen ook veel nieuwe fans naar de sport, waaronder mijzelf. Dankzij hen ben ik begonnen met wielrennen en de sport gaan volgen.

De transfer van Groenewegen is opvallend, maar ik vind het ook wel tof. Iemand met zo veel ervaring kan hen goed helpen. Heel benieuwd hoe het de komend jaar gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 17:59

Jebus4life

BE User

Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:55:
De ploegen lijken het nog wel OK te vinden, anders was het al lang opgelost.

Het zijn geen 500 ploegen die moeten overeen komen hé; het zijn er op z'n maximum 23; de facto raak je er met een ploeg of 10 ook al makkelijk. Maar dan moet je harde keuzes durven maken die uiteraard gesteund moeten worden door de sponsors.

Zoek een partij (Ronde van Zwitserland?) die zijn koers die wil meewerken om het monopolie van ASO te breken en zijn koers wil verplaatsen naar juli en ga dáár naartoe met je beste renners als die 10 ploegen zijde én geef de broadcastrechten aan alle geïnteresseerde landen voor een heel lage prijs.

Als je dat kan doen met een aantal ploegen (waaronder je wel een UAE, Visma, Ineos & Bora nodig hebt natuurlijk) ben ik benieuwd hoeveel mensen er buiten Frankrijk nog naar de Tour gaan kijken als je een duel Vaucqelin tegen Gall & Healy hebt, als je gelijktijdig ook naar Pogacar, vs Vingegaard vs Evenepoel kan kijken die in Zwitserland aan het stoeien zijn...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:35
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:33:
[...]

De ploegen lijken het nog wel OK te vinden, anders was het al lang opgelost.

Het zijn geen 500 ploegen die moeten overeen komen hé; het zijn er op z'n maximum 23; de facto raak je er met een ploeg of 10 ook al makkelijk. Maar dan moet je harde keuzes durven maken die uiteraard gesteund moeten worden door de sponsors.

Zoek een partij (Ronde van Zwitserland?) die zijn koers die wil meewerken om het monopolie van ASO te breken en zijn koers wil verplaatsen naar juli en ga dáár naartoe met je beste renners als die 10 ploegen zijde én geef de broadcastrechten aan alle geïnteresseerde landen voor een heel lage prijs.

Als je dat kan doen met een aantal ploegen (waaronder je wel een UAE, Visma, Ineos & Bora nodig hebt natuurlijk) ben ik benieuwd hoeveel mensen er buiten Frankrijk nog naar de Tour gaan kijken als je een duel Vaucqelin tegen Gall & Healy hebt, als je gelijktijdig ook naar Pogacar, vs Vingegaard vs Evenepoel kan kijken die in Zwitserland aan het stoeien zijn...
Is allemaal heel mooi in de theorie maar zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren. Risico voor de teams /renners en koers is natuurlijk te groot.
De 3 die jij noemt verdienen namelijk rond de 10 miljoen en die willen gewoon de tour rijden en winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:16
Ypuh schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:11:

De transfer van Groenewegen naar Rockets kan ik ook weinig positiefs over kwijt, maar ben dan ook niet zo'n fan van die gok-ploeg. Vond het begin leuk toen die 3 jochies langs de lijn stonden en op zich interessant wat ze nu doen met hun eigen ploeg (nooit gedacht dat zoiets mogelijk zou zijn en ze groeien echt snel), maar het is één grote content-marketingmachine geworden (wat ook noodzakelijk is).
Ik vind het "gok-ploeg" zo'n gezeur. Op een of andere manier is dat alleen een probleem bij deze ploeg. Fdj geen probleem(notabene hetzelde moederbedrijf als Unibet), Visma heeft ook heel lang BetCity als sponsor gehad was ook prima, net als de Bingoal ploeg ook geen probleem, of alle schurkenstaten die ploegen sponsoren, maakt ook niemand wat uit. Of een olie reus als Ineos kan ook.

Maar wee je gebeente als je als Nederlander een beetje ambitie hebt en wat wil bereiken. Dan moeten we je neersabelen want... Redenen.

Disclaimer: ik ben tegen gokken en gok reclame, maar irriteer me mateloos aan de selectieve verontwaardiging tegen deze ploeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:33:
[...]
Onmogelijk. De rondes en ééndagswedstrijden hebben niet veel te zeggen over de kalender. Die wordt beslist door de UCI. Diezelfde UCI die alle alternatieven (zoals o.a. de Hammer series) zo veel mogelijk tegenwerkt. Diezelfde UCI die gezegd heeft de ploegen uit de worldtour te smijten als ze zelf wedstrijden willen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Is allemaal heel mooi in de theorie maar zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren. Risico voor de teams /renners en koers is natuurlijk te groot.
De 3 die jij noemt verdienen namelijk rond de 10 miljoen en die willen gewoon de tour rijden en winnen.
Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:32:
[...]

Onmogelijk. De rondes en ééndagswedstrijden hebben niet veel te zeggen over de kalender. Die wordt beslist door de UCI. Diezelfde UCI die alle alternatieven (zoals o.a. de Hammer series) zo veel mogelijk tegenwerkt. Diezelfde UCI die gezegd heeft de ploegen uit de worldtour te smijten als ze zelf wedstrijden willen organiseren.
Dan moet je dus niet klagen over het geld dat ASO verdient als je blijkbaar tevreden bent met minder dan de restjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:35:
[...]

[...]

Dan moet je dus niet klagen over het geld dat ASO verdient als je blijkbaar tevreden bent met minder dan de restjes.
Het is toch helemaal niet zo zwart wit als jij doet overkomen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
Iemand de reacties gezien onder de aankondiging van de transfer van Evenepoel? Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk. Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7

Lipowitz en Evenepoel zijn even oud. Het grootste wapenfeit van Lipowitz is... een derde plaats in de Tour.
Evenepoel daarentegen heeft de Vuelta gewonnen, derde in de Tour en had wellicht ook de Giro van 2023 kunnen winnen (droeg de roze trui, maar opgave door covid). Verder behoort hij al jaren tot het kransje van absolute S-tier renners met een palmares van hier tot in Tokyo.

Ik begrijp dat Lipowitz enorm veel talent heeft, en wellicht meer puur ronderenner is dan Evenepoel. Maar momenteel heeft hij nog alles te bewijzen en komt hij nog niet aan de enkels van Evenepoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tjah, in BE draven ze helaas wel eens door als het op ‘de Koers’ aankomt.

Zowel positief als negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Anton.net schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:59:
Iemand de reacties gezien onder de aankondiging van de transfer van Evenepoel? Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk. Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7

Lipowitz en Evenepoel zijn even oud. Het grootste wapenfeit van Lipowitz is... een derde plaats in de Tour.
Evenepoel daarentegen heeft de Vuelta gewonnen, derde in de Tour en had wellicht ook de Giro van 2023 kunnen winnen (droeg de roze trui, maar opgave door covid). Verder behoort hij al jaren tot het kransje van absolute S-tier renners met een palmares van hier tot in Tokyo.

Ik begrijp dat Lipowitz enorm veel talent heeft, en wellicht meer puur ronderenner is dan Evenepoel. Maar momenteel heeft hij nog alles te bewijzen en komt hij nog niet aan de enkels van Evenepoel.
Hij is iemand die best wel een grote mond heeft, en soms wat irritante maniertjes, en dan staan mensen in de rij om je erop af te rekenen als het eens fout gaat.

Vaak zijn dat ook mensen die niet écht de koers volgen. Een goede vriend van mij zei nog voor de Tour "Wat zijn ze weer over Evenepoel bezig in de Tour, elke jaar opnieuw en hij wint dat toch nooit. Diene Pogacar is veel beter".

Dat er maar 1 iemand is per jaar die de Tour kan winnen gaat er moeilijk in, die Olympische en wereldtitels zijn blijkbaar al vergeten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Met negatieve reacties hebben jullie het gewoon over Wielerflits toch? Het niveau is daar ronduit bedroevend. Als ik dat lees schaam ik me soms gewoon om wielerliefhebber te zijn, daarom beperk ik me ook tot Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
Ypuh schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:05:
Met negatieve reacties hebben jullie het gewoon over Wielerflits toch? Het niveau is daar ronduit bedroevend. Als ik dat lees schaam ik me soms gewoon om wielerliefhebber te zijn, daarom beperk ik me ook tot Tweakers.
dat heb ik ook, en ook met voetbalnieuws om die reden O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

@Jebus4life dat valt nog mee, ik kreeg vorige week donderdag het commentaar (binnen de familie, mijn vrienden zijn over het algemeen nogal wieler-minded want dat zijn zelf ook fietsers) dat Vos echt heel slecht was dit jaar want "ze verloor telkens sprints van Wiebes en ze was inmiddels ook weer het geel kwijt"....... 8)7

Geprobeert uit te leggen dat ze juist nog steeds heel erg goed is en dat er verschillende disciplines en belangen door elkaar spelen, wat wielrennen juist interessant maakt, en dat Vos ook niet de kopvrouw was dus dat het geheel in lijn der verwachtingen was dat ze die trui uiteindelijk zou kwijtspelen. Maar volgens mij verschenen er alleen maar meer vraagtekens.

Blijkbaar is het allemaal wat te ingewikkeld voor de gemiddelde Max Verstappen/f1 alles-of-niets fan (oke, misschien devalueer ik die sport hiermee weer, want daar zit ik dan weer totaal niet in). ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 07-08-2025 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

@Kluus misschien kunnen ze de eerste etappe nog even bekijken :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Heeft Vos überhaupt ooit een standaard massa sprint gewonnen van Wiebes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Rhapsody @Requiem19 deze persoon die ik bedoel heeft helemaal geen zin om zich in de sport te verdiepen maar wil gewoon meepraten, ongetwijfeld goed bedoeld, maar toch ook wel irritant vind ik. ;)

Ik heb niet echt hoop om hem ooit echt on-board te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 07-08-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Maar goed, over de Evenepoel transfer, wat zal Roglic nu gaan doen, volgens mij heeft die toch nog steeds de abitie om de tour te winnen. Is het niet te verwachten dat die nu binnenkort ook zijn transfer aankondigd en zo ja, waar kan hij heen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Rockets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat zou een stunt zijn 8)7. Moeten ze wel nog wel even de jackpot winnen denk ik.

Maar ik zit nu het nieuwe seizoen TdF unchained te kijken op Netflix en beide hebben het er, zoals te verwachten, continu over dat de tour winnen nog maar ongeveer hun enige carriere doel is. Daarbij geeft Roglic duidelijk aan dat de reden van zijn transfer naar Bora Red Bull was omdat hij niet meer als dubbele kopman naar de tour wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roglic heeft nog echt nooit de watts per kilo gereden die anno nu het mogelijk maken om Vingegaard en al helemaal Pogacar te verslaan.

Hij kan alleen winnen als één van beiden niet meedoet, of valt oid. En zelfs dan lijkt hij eerder iets minder te zijn dan 3-5 jaar terug.

Ingehaald door de tijd - das wär einmal. Wellicht nog 1 of 2 Vuelta oplevingen, of een Giro overwinning met wat geluk op een laatste dag. Maar de TdF gaat hij nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Roglic zijn contract loopt af na 2025 toch?

En meestal worden nieuwe ploegen tijdens/na de Tour bekend gemaakt, dus mogelijk speelt dat ook mee in het passieve teamgedrag van onze Primoz (vervangen voor Remco en Lipo en nog geen nieuwe ploeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:22:
Roglic heeft nog echt nooit de watts per kilo gereden die anno nu het mogelijk maken om Vingegaard en al helemaal Pogacar te verslaan.

Hij kan alleen winnen als één van beiden niet meedoet, of valt oid. En zelfs dan lijkt hij eerder iets minder te zijn dan 3-5 jaar terug.

Ingehaald door de tijd - das wär einmal. Wellicht nog 1 of 2 Vuelta oplevingen, of een Giro overwinning met wat geluk op een laatste dag. Maar de TdF gaat hij nooit winnen.
Ja dat denk ik ook, maar ik vraag me af of hij dat kan accepteren. Maar dit zal het zeker lastig maken om eventueel een andere ploeg te vinden die dit (de tour winnen met Primoz) ook als doel wil stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vond die wanhoops aanval vroeg in één van de laatste bergritten wel een interessante psychologisch.

Prime Roglic die voor een GC overwinning reed had dit nooit gedaan. Voelde voor mij als een acceptatiemoment dat hij hoe dan ook niet goed genoeg meer is in grote rondes.

Ik denk dat hij misschien nog 1 jaar blijft bij Bora en dan de grote ronde mag doen die Evenepoel (en/of Lipowitz) niet doet. Daarna naar Tudor, IPT of vergelijkbaar. Nog even 1-2mio opstrijken voor z'n naam en roemloos 7e worden in de Tour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:58
Anton.net schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:59:
Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk.

Recency bias heet dat :+
Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7
...
Neemt niet weg dat ook Lipowitz wel gewoon te goed is om in dienst van te moeten rijden eigenlijk.
Neem aan dat ze dan de grote rondes gaan verdelen of anders gewoon met 2 kopmannen rijden zoals Vingegaard/Roglic een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Met Lipowitz denk ik... laat het eerst nog maar eens een keer zien.

Er zijn genoeg renners geweest die vrij onverwacht een heel sterke voorbereiding + TdF reden en die de jaren daarna nooit meer dat niveau haalden.

Lipowitz had het relatief eenvoudig deze Tour, omdat niet alles om hem draaide. Roglic als bliksemafleider, weinig druk voor hem en dan in de relatieve luwte fietsen. En zelfs nu zei Kittel al dat hij de media aandacht lastig vond.

Nou, als Duitsland weer een beetje Ullrich-stilo gek wordt dan gaat er veel op Lipowitz afkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 14:23
Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:49:
Heeft Vos überhaupt ooit een standaard massa sprint gewonnen van Wiebes?
Ik meen te hebben gehoord op tv dat ze 1x een directe sprint heeft gewonnen. AGR toen Wiebes al begon met juichen. En dat Vos zich ervan bewust is dat ze in principe 10/10 verliest van Wiebes, aangezien dit niet nog een keer gaat gebeuren :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:06

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:30:
Met Lipowitz denk ik... laat het eerst nog maar eens een keer zien.

Er zijn genoeg renners geweest die vrij onverwacht een heel sterke voorbereiding + TdF reden en die de jaren daarna nooit meer dat niveau haalden.

Lipowitz had het relatief eenvoudig deze Tour, omdat niet alles om hem draaide. Roglic als bliksemafleider, weinig druk voor hem en dan in de relatieve luwte fietsen. En zelfs nu zei Kittel al dat hij de media aandacht lastig vond.

Nou, als Duitsland weer een beetje Ullrich-stilo gek wordt dan gaat er veel op Lipowitz afkomen.
lipowitz reed ook een extreem sterke parijs-nice en Dauphine dat geeft wel vertrouwen voor de toekomst in ieder geval.

En Roglic naar Rockets? Yes please!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stufferdt schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:36:
[...]

Ik meen te hebben gehoord op tv dat ze 1x een directe sprint heeft gewonnen. AGR toen Wiebes al begon met juichen. En dat Vos zich ervan bewust is dat ze in principe 10/10 verliest van Wiebes, aangezien dit niet nog een keer gaat gebeuren :+
Verliest Wiebes wel eens een spurt? Praktisch altijd wint ze met lengte voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zij is ook wel echt een outlier qua fysiek.

Zij trapt 1200-1400 watts in sprints.

Dan kan je dus ook veel mannen verslaan in de sprint. Niet de échte sprinters (1650 Philipsen - 1900-2000 Milan), maar wel type renner dat in kleine groepjes goed kan aankomen. MvdPs piekvermogen is bijv 1400.

Ja, allerlei kanttekeningen hierbij zoals hoelang je dat vermogen kan volhouden, hoe zwaar de wedstrijd is, hoe aero je bent (daar zal Wiebes goed op scoren itt Milan die als een zeilboot sprint ;)), maar toch interessant om dat in perspectief te plaatsen.

Voor Marianne Vos is data iets minder makkelijk te vinden, maar zijn wel eens cijfers van 1090 genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Verliest Wiebes wel eens een spurt? Praktisch altijd wint ze met lengte voor.
Zeker! AGR van vorig jaar.

Het is een van de grote angsten van een wielrenner: te vroeg juichen. Het overkwam Lorena Wiebes zondagmiddag in de Amstel Gold Rac

Verder is ze inderdaad met afstsand de snelste op papier. Volgens mij verliest ze weleens van Charlotte Kool, maar dat zijn wellicht geen absolute massaspurts. Aldus In de Waaier piekvermogen van zo'n 1200-1300w op 60kg. Dus een mooie 20w/kg :) Doen veel mannen haar dus ook niet na.

Edit: Requiem19 is me voor :) We luisteren dezelfde podcasts denk ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 07-08-2025 14:53 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stufferdt schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Zeker! AGR van vorig jaar.

Het is een van de grote angsten van een wielrenner: te vroeg juichen. Het overkwam Lorena Wiebes zondagmiddag in de Amstel Gold Rac

Verder is ze inderdaad met afstsand de snelste op papier. Volgens mij verliest ze weleens van Charlotte Kool, maar dat zijn wellicht geen absolute massaspurts. Aldus In de Waaier piekvermogen van zo'n 1200-1300w op 60kg. Dus een mooie 20w/kg :) Doen veel mannen haar dus ook niet na.

Dat is geen verlies maar een blunder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

Spuit 11

[ Voor 98% gewijzigd door aerofreak op 07-08-2025 21:26 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:32
Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:50:
Zij is ook wel echt een outlier qua fysiek.

Zij trapt 1200-1400 watts in sprints.

Dan kan je dus ook veel mannen verslaan in de sprint. Niet de échte sprinters (1650 Philipsen - 1900-2000 Milan), maar wel type renner dat in kleine groepjes goed kan aankomen. MvdPs piekvermogen is bijv 1400.

Ja, allerlei kanttekeningen hierbij zoals hoelang je dat vermogen kan volhouden, hoe zwaar de wedstrijd is, hoe aero je bent (daar zal Wiebes goed op scoren itt Milan die als een zeilboot sprint ;)), maar toch interessant om dat in perspectief te plaatsen.

Voor Marianne Vos is data iets minder makkelijk te vinden, maar zijn wel eens cijfers van 1090 genoemd.
1650 vs 1900-2000 milan is toch insane verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zeker, maar met 70km/h is de luchtweerstand waanzinnig groot. Milan is een soort parachute. Vergelijk dat met bijv Merlier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA66bhXmR5Y8zTYzwAVjSBpVc-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fka1c3bxXJgZ6Kf5ybhqzgzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Stufferdt schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Welke? Ik ben altijd wel op zoek naar een nieuwe.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Stufferdt verwijst naar 'In de Waaier', met Thijs Zonneveld.

Verder goede wielerpodcasts:

- Rode Lantaarn
- LSRF
- Lantern Rouge
- Beter Worden
- Cycloworld
- De Grotee Plaat
- De Muur
- De Wielerredactie (NOS)
- Fasttalk
- In Koers (meh als ik eerlijk ben)
- Kop over Kop (mwoih)
- The Nero Show
- Time crunched cyclist
- Wegkletsen

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
wrong topic

[ Voor 102% gewijzigd door Webgnome op 12-08-2025 14:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:08
wrong topic ;)
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 12-08-2025 14:15 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
https://www.wielerflits.n...ficeerd-na-clash-met-uci/

Zes teams mogen vrijdag niet starten in de Ronde van Romandië voor vrouwen 2025. De UCI heeft ze gediskwalificeerd na een meningsverschil over het gebruik van een nieuw volgsysteem tijdens de eerste rit. De Zwitserse WorldTour-koers begint met een individuele tijdrit van Huémoz naar Villars-sur-Ollon. Visma | Lease a Bike bevestigt aan WielerFlits dat zij een van de zes teams zijn die – voorlopig – gediskwalificeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Wat een warrig verhaal. Waarom de teams niet de apparaatjes willen monteren blijft me onduidelijk. Niet de verantwoordelijkheid willen dragen vind ik een non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55
Op de site van Visma | Lease a bike staat een wat duidelijkere uitleg: https://www.teamvismaleas...ng-teams-aan-volgsysteem/

Onderstaand een quote uit het stuk, waarbij ikzelf een deel vetgedrukt heb gemaakt:
Toch kiest de UCI ervoor om een nieuw systeem verplicht te stellen, zonder duidelijke instemming van de teams. Daarbij werd gedreigd met diskwalificatie. Nu zijn we uitgesloten van deelname, omdat we zelf geen renster wilden aanwijzen. Waarom de UCI dit niet zelf wil doen, blijft vooralsnog onduidelijk en onbeantwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Gummie op 15-08-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ook speelt is dat de UCI die dingen per sé zelf wil monteren, maar team en renster aansprakelijk blijven mocht er iets misgaan. Dat is op zich al paradoxaal, en teams willen terecht niet dat buitenstaanders aan hun materiaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Nu online
Het blijft warrig wmb. Ik lees vooral slechte communicatie tussen eenieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13
De gediskwalificeerde teams zijn onderdeel van de Velon-organisatie.
Die hebben al een eigen datasysteem en ze zijn bezig met de ontwikkeling van een eigen GPS-trackingsysteem.
Wat ze natuurlijk maar al te graag in eigen beheer willen houden en willen verkopen/verhuren aan de UCI.
Ik heb ooit iets dergelijks meegemaakt bij de introductie van transponders in de motorsport.
Daar was het ook een gevecht van jewelste welke firma de transponders, bijbehorende apparatuur/hardware en software voor de registratie mocht leveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Nu online
Dat is de enige valide reden om zulke non argumenten op te werpen. Commerciële belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
https://www.wielerflits.n...fstal-in-vuelta-a-espana/
Volgens het Italiaanse Tuttobiciweb zouden er maar liefst 18 fietsen gestolen zijn, goed voor geschatte schade van ongeveer 250.000 euro. De Italiaanse website geeft aan dat Visma | Lease a Bike fietsen of onderdelen zou moeten lenen om volwaardig de derde etappe te kunnen rijden, al is het maar voor reservemateriaal.
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik blif dit bizar vinden. Waarom slapen er geen monteurs in de bus? Waarom staan fietsen niet simpelweg in een ruimte met bewaking? Blijft een terugkerend thema. Bewaking is best betaalbaar in verhouding tot de prijs van fietsen en de belangen die meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Stufferdt schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ik blif dit bizar vinden. Waarom slapen er geen monteurs in de bus? Waarom staan fietsen niet simpelweg in een ruimte met bewaking? Blijft een terugkerend thema. Bewaking is best betaalbaar in verhouding tot de prijs van fietsen en de belangen die meespelen.
Monteurs verdienen ook een goede nachtrust in een hotel vind ik ;) Maar inderdaad een bewaker erbij zetten is helaas toch wel een must tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
[...]

Ik lees ook regelmatig dat ze de vrachtwagen met de fietsen ‘inbouwen’ met andere auto’s, bussen, vrachtwagens. Dit om te voorkomen dat de vrachtwagen überhaupt open kan.

Lijkt hier niet te zijn gedaan. Maar ik ken de details niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:49
[...]

Laat de monteurs doen waar ze goed in zijn: fietsen monteren. Boeven vangen/afschrikken is een andere job.

Maar er zal wel meer en meer naar (gewapende) bewaking gekeken worden. Die inhoud van die truck zal snel om en bij het miljoen zijn met de huidige waarde van de fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar waar verpats je 18 state of the art Cervelo's? Dat valt toch enorm op.

Frame overspuiten gaat nog. Alle demonteren en in onderdelen verkopen. Maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:49
BreadFan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:51:
Maar waar verpats je 18 state of the art Cervelo's? Dat valt toch enorm op.

Frame overspuiten gaat nog. Alle demonteren en in onderdelen verkopen. Maar dan nog.
Rusland is een safe bet? Zullen ook wel wielertoeristen met diepe zakken zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:03

Fisico

by Fabian

Tarkin schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:24:
[...]

Rusland is een safe bet? Zullen ook wel wielertoeristen met diepe zakken zitten
Oleg Tinkov kan wel een nieuwe fiets gebruiken.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Waarom is bij dezelfde tijd niet Gaudu maar Vingegaard leider?

(Denk dat zowel Vingegaard als Gaudu het liever anders gezien hadden ^^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

Fuelke

Forza Ferrari

Jebus4life schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:11:
Waarom is bij dezelfde tijd niet Gaudu maar Vingegaard leider?

(Denk dat zowel Vingegaard als Gaudu het liever anders gezien hadden ^^)
Alle uitslagen qua posities bij elkaar opgeteld:
Gaudu is level on time with the Dane, who leads the overall standings on the addition of placings (45 for Vingegaard, 53 for Gaudu).
https://www.lavuelta.es/e...-better-of-pedersen/46869

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Net als ik begin te denken dat Evenepoel zich gaat gedragen komt de voetballer in hem weer naar boven.

Brake check
:(

Wat een :X

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 06-09-2025 23:49 . Reden: Typefoutje ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
Punkrocker schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:48:
Net als ik begin te denken dat Evenepoel zich gaat gedragen komt de voetballer in hem weer naar boven.

Brake check

Blijft een naar verwend en verwaand ventje. Ik word in ieder geval nooit fan. Mag er van mij op elke mierenhoop genadeloos afgereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Punkrocker schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:48:

Brake check

Weinig aan de hand, pure clickbait deze tweet. Hij wil van kop af en de man achterop kijkt net naar achter. Gebeuren wel 1000 van zo'n dingetjes in het peleton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb nog nooit iemand in de vlucht daadwerkelijk in de remmen zien knijpen om van kop af te geraken.

Hoe dan ook, ik ben Evenepoel-fan. Negatieve aandacht is ook aandacht. Remco doet dingen, wij genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 07-09-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Ypuh schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:55:
Ik heb nog nooit iemand in de vlucht daadwerkelijk in de remmen zien knijpen om van kop af te geraken.

Hoe dan ook, ik ben Evenepoel-fan. Negatieve aandacht is ook aandacht. Remco doet dingen, wij genieten.
Eens met je eerste zin. 8)

Hoe je het ook wil zien, terug naar de koers. Ik moest alleen mijn ergernis even kwijt.

Blijft een goede renner.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Voor de MotoGP (Moto 3 specifiek): Fenati anyone })

YouTube: DISGRACEFUL! Romano Fenati grabs the brake of another rider at 140mp... deze actie

[ Voor 69% gewijzigd door Shadow_Agent op 07-09-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Excuus verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2025 13:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35

Shadow_Agent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind dat stiekem wel mooi, dat soort streken wat Remco deed. Natuurlijk hoort het niet en mag hij daarvoor best een gele kaart krijgen maar allemaal brave zonen in de sport is ook weer zo saai. Erg leuk natuurlijk om te zien dat een Pogacar en VdP zo sportief zijn om andere winnaar gelijk te feliciteren maar bij sportbeleving hoort ook wel een stukje ergernis, niet alleen prestaties. Ik erger[de] me ook vaak genoeg aan een Schumacher, Suarez, Mcenroe, Cavendish en noem maar op maar tegelijkertijd kleuren zij hun sport ook.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Weet iemand wat José bedoelt met 'hij rijdt met de bidon van onder'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:01:
Weet iemand wat José bedoelt met 'hij rijdt met de bidon van onder'?
Gidon. handen in de beugels van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik schakel net in, maar de streep lag op 8 kilometer en Bernal wint?!

In ieder geval een super mooie winnaar, ik ben fan van Jody, maar zeer merkwaardig weer van de Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:03:
Ik schakel net in, maar de streep lag op 8 kilometer en Bernal wint?!

In ieder geval een super mooie winnaar, ik ben fan van Jody, maar zeer merkwaardig weer van de Vuelta.
Pff echt triest deze ronde met al die betogingen die niks met de koers te maken hebben en blijkbaar kan de organisatie het ook niet tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 22:15
Heel erg treurig.
Wat hopen die betogers nou hier mee te bereiken? Enige waar dit invloed op heeft is de ploeg Israël, verder krijgt Netanyahu hier echt geen schrik van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Het lijkt me een beetje opportuun gedrag. Hoeveel sporten vinden er nou plaats in de openbare ruimte? Het voetbalveld betreden of een atletiekbaan op tijdens een wedstrijd staan gewoon straffen op, maar een wielerkoers verstoren kom je waarschijnlijk gewoon mee weg.

Ik begrijp de beslissing van de Vuelta organisatie heel goed, die hebben het er ook maar mee te doen. Als toeschouwer voel ik weinig meer of minder voor de betreffende zaak (los van wat ik daar van vind, heeft dit sneue gedrag er geen invloed op).

Dat Israel een ploeg sponsort die rond mag rijden met de naam Israel; tja. Ik vind ook iets van de namen UAE, Bahrein en Unibet Rockets, die horen wat mij betreft allemaal niet in de sportwereld. Naamsponsoren maken me sowieso geen reet uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:21:
Dat Israel een ploeg sponsort die rond mag rijden met de naam Israel; tja. Ik vind ook iets van de namen UAE, Bahrein en Unibet Rockets, die horen wat mij betreft allemaal niet in de sportwereld. Naamsponsoren maken me sowieso geen reet uit eigenlijk.
Wat ik begrijp is dat de ploeg van een rijke Amerikaanse Jood is die reclame wil maken voor Israël omdat hij het zo'n mooi land vind. Dit was natuurlijk al voor die oorlog. Volgens mij was er al een concessie gedaan dat Israël van de shirts verdwenen is? Die eigenaar had het natuurlijk ook wel aan kunnen zien komen en gewoon een naamswijziging doen. Het helpt natuurlijk ook niet als Netanyahu ook nog iets roept in de trend dat hij trots is op die ploeg, dat is olie op het vuur denk ik.

• LoneRanger
  • Niet online
Dit keer geen demonstranten maar wind die de slotklim in gevaar brengt?
Gaat er opnieuw een slotklim in rook op? Volgens lokale journalisten van onder meer COPE staat er op de Alto de El Morredero (8,8 km à 9,7 procent gemiddeld) zo'n strakke wind dat het zelfs moeilijk is om rechtop te blijven staan. De VIP-ruimte wordt in elk geval niet opgebouwd. De organisatie houdt de ontwikkelingen in de gaten alvorens te beslissen of er iets wordt veranderd aan het verloop van de etappe.
bron: ad.nl link

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
Ypuh schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:21:
Bedoel je met Israel dan de staat Israel ? Voor zover ik weet, heeft de staat er niets mee te maken.
LoneRanger schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:53:
[...]

Wat ik begrijp is dat de ploeg van een rijke Amerikaanse Jood is die reclame wil maken voor Israël omdat hij het zo'n mooi land vind. Dit was natuurlijk al voor die oorlog. Volgens mij was er al een concessie gedaan dat Israël van de shirts verdwenen is? Die eigenaar had het natuurlijk ook wel aan kunnen zien komen en gewoon een naamswijziging doen. Het helpt natuurlijk ook niet als Netanyahu ook nog iets roept in de trend dat hij trots is op die ploeg, dat is olie op het vuur denk ik.
Ik had gehoord dat het woord ging vervangen worden door een David ster. Vraag me dan wel beetje af of dat zoveel beter is. Maar moet toegeven dat ik gisteren niet heb kunnen kijken dus ik weet niet of het effectief aangepast is.
En een naamsverandering gaan ze niet doen, denk ik. Dat zal voor hen beetje toegeven zijn aan de protesten, denk ik

Het weer aan de finish:

Geen idee hoe ik het filmpje zelf moet embedden. Maar zou gaan om windstoten van 50km/u

[ Voor 10% gewijzigd door Kenhas op 10-09-2025 12:41 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Kenhas schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:36:
[...]

Bedoel je met Israel dan de staat Israel ? Voor zover ik weet, heeft de staat er niets mee te maken.
Het is letterlijk bedoelt ter promotie van de staat Israel. Voorheen heette de ploeg 'Israel Start-up Nation' toen het nog ingezet werd Israel te promoten als het nieuwe Silicon Valley. Dat de staat Israel er zelf niet voor betaald en het enkel in dank afneemt doet er niet echt toe.

Wat ik van de staat vind staat er los van, ik geef alleen aan dat dubieuze sponsoringen wat mij betreft niet thuis horen in sport. Hetzelfde vind ik van Gazprom, Aramco, Evergrande en dus ook Qatar, Bahrein en UAE. Allemaal sportswashing uit zéér discutabele landen.

Zonder al teveel fantasie zou je Ineos en TotalEnergies daar ook nog bij kunnen zetten, maar daar is niet direct sprake van een dubieus regime wat er achter hangt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
@Ypuh Het is overduidelijk ter promotie van Israel maar ik had hier hierover
Dat Israel een ploeg sponsort die rond mag rijden met de naam Israel;
Israel zelf sponsort niets. Is "gewoon" iemand met teveel geld. En daarmee wil ik ook geen politieke uitspraak doen. Laat de politiek maar buiten de sport maar vind het nog wel een belangrijk detail.

Voorlopig (hopelijk) is het wielrennen nog te klein om zonder controversiële sponsors verder te kunnen. Gans de hetze rond deze ploeg is voor mij ook maar goed geweest voor één ding en dat is dat ik erachter ben gekomen dat Chris Froome nog altijd prof renner is :+ . Herinner me eigenlijk niet meer wanneer ik die nog ergens op tv gezien heb (zal nu ook wel moeilijk zijn met zijn blessures) en ging er van uit dat ie eigenlijk in alle stilte gestopt was

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11

McMiGHtY

- burp -

Beetje opletten, want die is laatst weer het ziekenhuis in gereden

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Kenhas schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:51:

Gans de hetze rond deze ploeg is voor mij ook maar goed geweest voor één ding en dat is dat ik erachter ben gekomen dat Chris Froome nog altijd prof renner is :+ . Herinner me eigenlijk niet meer wanneer ik die nog ergens op tv gezien heb (zal nu ook wel moeilijk zijn met zijn blessures) en ging er van uit dat ie eigenlijk in alle stilte gestopt was
Zolang Chris nog 4 (of 5) miljoen per jaar bijgeschreven krijgt en zijn contract nog niet voorbij is (eind 25 met een optie voor 26) zal ie nog rijden.
Denk je dat het hem uitmaakt waar ze hem inzetten? Nou ja voorlopig even niet tot ie weer uit de lappenmand is...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
- verkeerde topic -

[ Voor 97% gewijzigd door jostefa op 11-09-2025 18:10 ]

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:56
jostefa schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:50:
Mijn achterderailleur (shimano) begon rond te draaien nadat ik het achterwiel eruit had gehaald. Uiteindelijk bleek dat te komen doordat er een schroefje was losgetrild en verdwenen. Ik kan dit schroefje echter nergens vinden op internet, waarschijnlijk omdat ik de verkeerde zoekterm gebruik. Canyon verkoopt wel een soortgelijk schroefje, maar 20 euro voor een schroefje vind ik wel erg prijzig.

Het is een schroefje die zorgt dat je achterderailleur hanger gespannen blijft ofzo zie:

https://www.canyon.com/en...-hanger-no.21/116977.html
Verkeerde topic 😉

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

• Kenhas
McMiGHtY schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:24:
Beetje opletten, want die is laatst weer het ziekenhuis in gereden
Ik wist dat Froome weer geblesseerd was maar ik ging er beetje van uit dat dit tijdens een "trainingsritje voor gepensioneerden" was. Nog beetje in conditie blijven na de carrière. Maar niet dus. Hoewel ik nu wel hier en daar lees dat de carrière wel eens voorbij zou kunnen zijn.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35
Hopen dat niemand lek rijdt want dan heb je nu een probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Die laatste 3 kilometer is voor de berggeiten, wat een percentages zeg

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
Robkazoe schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:32:
Hopen dat niemand lek rijdt want dan heb je nu een probleem...
Volgens mij zag ik een motorrijder met iemand achterop met een gele fiets, slim bedacht van Visma?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11

McMiGHtY

- burp -

kwet schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:14:
[...]

Volgens mij zag ik een motorrijder met iemand achterop met een gele fiets, slim bedacht van Visma?
Die reed er inderdaad, heb het vaker gezien, maar UAE vandaag niet..

Wat een ontzettend vervelend laatste 3km zeg...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Chelseamarre123
Had voor de Vuelta wel verwacht dat de overmacht van Vingegaard groter ging zijn. Een minuutje op Almeida en 3 op Pidcock na 3 weken klimmen is niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Tja, algemeen klassement winnen, 3 etappes, nul keer in de problemen ondanks een paar dagen niet helemaal fit geweest te zijn. Het is simpelweg geen Pogacar die er een show van wil maken. Denk dat je momenteel ook kunt spreken van 3 kwaliteitsniveau's in GC renners:
1) Pogacar
2) Vingegaard
3) Evenepoel, Almeida, Ayuso, Roglic, Carapaz, Del Torro etc.

Op zich waren er ook meevallers: Pidcock, Pellizari, Vine, Lecerf, Ayuso etc. hebben hun kwaliteiten wel getoond. Bij de rest van de toppers hield het ook niet over (Ganna, Pedersen), alleen Philipsen presteerde (jammer genoeg) naar behoren.

• Requiem19
  • Nu online
Het begin van het einde van de grote rondes ben ik bang.

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:42:
Het begin van het einde van de grote rondes ben ik bang.
Hoezo?

• Requiem19
  • Nu online
Na de grote daling van kijkcijfers in de TdF weer een evenement van 3 weken met weinig interessante verhaallijnen en spanning.

Kijkcijfers van de Vuelta doen ze altijd wat geheimzinnig over, dus komen we denk ik niet snel te weten.

TdF was -5 tot -7% in de grote markten (FR, IT) en -30% in Spanje.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ja en?
Dat ASO wat minder verdiend heeft betekent nog niet dat ze zichzelf gaan opheffen, toch?

• Requiem19
  • Nu online
Als ze niets doen wel.

Dus zullen ze gaan nadenken over format tweaks. Bijv 2 weken ipv 3 etc etc.

• LoneRanger
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:26:
[...]

Kijkcijfers van de Vuelta doen ze altijd wat geheimzinnig over, dus komen we denk ik niet snel te weten.

Volgens mij is dat vrij simpel te onderbouwen, geen Spanjaarden in de top 10 en mss zelfs top 20? Italie volgens mij min of meer hetzelfde. Voor die markten helpt het niet mee dat het rondewerk gedomineerd wordt door een Sloveen en in iets mindere mate een Deen. Denk niet dat dat anders wordt als je inkort naar 2 weken of 4. Mss helpt het als Ayuso serieus gaat wielrennen en voor Movistar uitkomt.

• Requiem19
  • Nu online
LoneRanger schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:01:
[...]

Volgens mij is dat vrij simpel te onderbouwen, geen Spanjaarden in de top 10 en mss zelfs top 20? Italie volgens mij min of meer hetzelfde. Voor die markten helpt het niet mee dat het rondewerk gedomineerd wordt door een Sloveen en in iets mindere mate een Deen. Denk niet dat dat anders wordt als je inkort naar 2 weken of 4. Mss helpt het als Ayuso serieus gaat wielrennen en voor Movistar uitkomt.
Idem voor BE en NL, ondanks deelname Evenepoel (tot 2/3), 6 Belgische ritwinsten en de ritwinsten van Arensman en MvdP.

Het is over de gehele breedte een daling.

Overigens een daling tov het 5 jarig gemiddelde.

Meer hier: https://www.wielerflits.n...ers-in-de-tour-de-france/

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 13-09-2025 20:51 ]

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:26:
[...]

Na de grote daling van kijkcijfers in de TdF weer een evenement van 3 weken met weinig interessante verhaallijnen en spanning.

Maar dat is toch het einde van de grote rondes niet.
Wat zijn je bronnen eigenlijk? Als ik zo snel even google vind ik weinig info over kijkcijfers.

• Requiem19
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:52:
[...]

Maar dat is toch het einde van de grote rondes niet.
Wat zijn je bronnen eigenlijk? Als ik zo snel even google vind ik weinig info over kijkcijfers.
Bron staat hierboven al.

En nee, grote rondes eindigen morgen niet. Maar de trend qua entertainment is niet best en de meest recente wereldwijde kijkcijfers bevestigen dat.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:03:
[...]

Bron staat hierboven al.

En nee, grote rondes eindigen morgen niet. Maar de trend qua entertainment is niet best en de meest recente wereldwijde kijkcijfers bevestigen dat.
Werd dat ook niet gezegd na de 3de of 4de van Armstrong, na het saaie rijden van Inios, na Tour de Dope van 1998?

Net zoals het wordt gezegd bij Formule 1 na de zoveelste dominantie, voetbal met 1 ploeg die beter is dan de rest?

Zal allemaal wel meevallen
Pagina: 1 ... 153 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21