Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hij geeft niet opPatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:57:
Veelvraat Pogacar gunt Arensman niets… beetje jammer.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hij kan het niet denk ik.. en is toch wel bang z'n tweede plek kwijt te rakenPatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:59:
3 maal is scheepsrecht? Ik snap Vingegaard ook niet… wat wil hij? Hij zal toch op zijn minst een etappe willen winnen?
Wat jammer? Pogacar rijd voor UAE en Arensmann voor Ineos, hij hoeft helemaal niks te gunnen.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:57:
Veelvraat Pogacar gunt Arensman niets… beetje jammer.
Pogacar wil de tour nog afsluiten met een zege wat zijn goed recht is.
Hij staat meer dan 7 minuten voor op Lipowitz. Vingegaard rijdt gewoon laf…Zewatanejo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:00:
[...]
Hij kan het niet denk ik.. en is toch wel bang z'n tweede plek kwijt te raken
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Laf laf, hij heeft al genoeg geprobeerd deze 3 weken en heeft Pogacar nog geen enkele keer eraf gekregen. Logisch dat hij niet overneemt, hij wil niet op een counter lopen zoals gisteren toen het ook niks opbracht. Zijn enige kans op ritwinst is als Pogacar tempo moet maken en hem zo af te matten.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:03:
[...]
Hij staat meer dan 7 minuten voor op Lipowitz. Vingegaard rijdt gewoon laf…
Hij hoeft helemaal niets. Maar dan kan ik het toch wel jammer vinden? Hij kan Vingegaard toch ook ‘dwingen’ om te reageren. Die heeft nog NIETS gewonnen namelijk.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:02:
[...]
Wat jammer? Pogacar rijd voor UAE en Arensmann voor Ineos, hij hoeft helemaal niks te gunnen.
Pogacar wil de tour nog afsluiten met een zege wat zijn goed recht is.
Een paar keer geprobeerd ja.. maar stelde niets voor. En gisteren was natuurlijk tactisch zeer slecht wat hij liet zien met sterkste team in de Tour.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:05:
[...]
Laf laf, hij heeft al genoeg geprobeerd deze 3 weken en heeft Pogacar nog geen enkele keer eraf gekregen. Logisch dat hij niet overneemt, hij wil niet op een counter lopen zoals gisteren toen het ook niks opbracht. Zijn enige kans op ritwinst is als Pogacar tempo moet maken en hem zo af te matten.
In dat groepje zitten er wel meerdere die nog niets gewonnen hebben en niet aanvallen. Waarom? Omdat je de benen moet hebben. Koers rijd je ook met je verstand.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:06:
[...]
Hij hoeft helemaal niets. Maar dan kan ik het toch wel jammer vinden? Hij kan Vingegaard toch ook ‘dwingen’ om te reageren. Die heeft nog NIETS gewonnen namelijk.
Gisteren Lipowitz gezien? Mooie aanval die hem bijna zijn 3de plek en jongerentrui kostte.
1. Vingegaard gaat erachteraan, pogi volgt .. - pogi wint. (grote kans als je kijkt naar de laatste etappes)
2. Vingegaard blijft zitten, Pogi gaat achter Arensman aan.. - er is een kleine kans (lekker pokkeren)
3. Vingegaard blijft zitten pogi volgt - Arensman wint. (saai .. voor ons.. maarja.. hij moet gokken)
Natuurlijk kan ik weer vanaf de bank zeggen dat ik wil dat ze er een spektakel van maken.. maar vanuit Vingegaards punt .. zou ik toch voor 2 gaan....
Maar neeeeee dat is saai.. en we willen wel vermaakt worden
Maar de strijd om plek 3 was nog helemaal open. Vingegaard hoeft niet naar achteren te kijken… dat gat is te groot. Op deze manier wordt hij 2e, zonder etappe overwinning. Dat is niet waar TVLAB voor naar de Tour kwam neem ik aan.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:08:
[...]
In dat groepje zitten er wel meerdere die nog niets gewonnen hebben en niet aanvallen. Waarom? Omdat je de benen moet hebben. Koers rijd je ook met je verstand.
Gisteren Lipowitz gezien? Mooie aanval die hem bijna zijn 3de plek en jongerentrui kostte.
Nee ze komen naar tour om te winnen.. net zoals elke andere ploeg.. maar dat doe je dus niet door hele tijd keihard op kop te rijden.. .. (waar is Roglic nu?) behalve uiteraard als je Pogi bent.. dan kan alles.. maar dat is niet echt een maatstaf tot slim rijden.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:10:
[...]
Maar de strijd om plek 3 was nog helemaal open. Vingegaard hoeft niet naar achteren te kijken… dat gat is te groot. Op deze manier wordt hij 2e, zonder etappe overwinning. Dat is niet waar TVLAB voor naar de Tour kwam neem ik aan.
Vingegaard zal Pogacar moeten lossen voordat ze het laatste stukje rijden. Want Pogacar heeft hem nog iedere keer verslagen aan het einde van een rit in de ‘sprint’.streafer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:10:
Again, alsof je zomaar wegrijdt .. even denk aan scenarios
1. Vingegaard gaat erachteraan, pogi volgt .. - pogi wint. (grote kans als je kijkt naar de laatste etappes)
2. Vingegaard blijft zitten, Pogi gaat achter Arensman aan.. - er is een kleine kans (lekker pokkeren)
3. Vingegaard blijft zitten pogi volgt - Arensman wint. (saai .. voor ons.. maarja.. hij moet gokken)
Natuurlijk kan ik weer vanaf de bank zeggen dat ik wil dat ze er een spektakel van maken.. maar vanuit Vingegaards punt .. zou ik toch voor 2 gaan....
Maar neeeeee dat is saai.. en we willen wel vermaakt worden
Plek 3 lag al in goede plooi. Hij had 2 minuten voorsprong, hij moest zich gewoon op Onley focussen maar ging dom in de aanval en verloor ^praktisch al zijn voorsprong.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:10:
[...]
Maar de strijd om plek 3 was nog helemaal open. Vingegaard hoeft niet naar achteren te kijken… dat gat is te groot. Op deze manier wordt hij 2e, zonder etappe overwinning. Dat is niet waar TVLAB voor naar de Tour kwam neem ik aan.
Plek 2 achter een fenomenale Pogacar is ook gewoon fenomenaal. Hij is 3 keer 2de geworden achter Pogacar, zo eenvoudig is ritwinst niet voor hem.
Ik snap dat gezever over Visma ook niet. Het is zo'n beetje het enige team dat überhaupt nog iets probeert. Maar tegen iemand met bovennatuurlijke talenten kun je weinig beginnen.
Pogacar gaat echt geen rit weggeven aan Vingegaard als ze met z’n tweeën weg zijn. En dat sprintje ga je ook niet winnen van Pogacar. Wat blijft er dan nog over om te proberen?
Zo’n aanval net van Pogacar heeft Vingegaard ook al genoeg laten voelen hoe het ervoor staat vandaag, of er nog wat in zit of niet. Vingegaard gaat hem echt niet lossen vandaag. Dat doe je niet zomaar even.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat krijg je nou eenmaal als de ander beter is.. jezelf helemaal kapot rijden is dan nog stommer in mijn optiek.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:13:
[...]
Vingegaard zal Pogacar moeten lossen voordat ze het laatste stukje rijden. Want Pogacar heeft hem nog iedere keer verslagen aan het einde van een rit in de ‘sprint’.
Overigens gaat Pogi deze waarschijnlijk wel winnen.. die gasten rijden beiden dat gaat zo dicht. Dan heeft Vingegaard grootste kans als hij blijft hangen. hoe laf dat ook mag zijn.. lijkt me wel het slimste.
[ Voor 32% gewijzigd door streafer op 25-07-2025 17:28 ]
Nee, hij rijdt gewoon lekker op 89% en houdt Arensman binnen 25 seconden. Als hij op 95% gaat rijden en Vingegaard zit in z'n draft is er een kans dat Vingegaard hem in de sprint verslaat.Zewatanejo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:15:
Toch wel interessant dit. Pogacar is te sterk voor deze groep, maar wil niet het gat dicht rijden, omdat hij anders Vingegard meeneemt.. uiteindelijk gunt hij het Arensman waarschijnlijk meer dan Vingegard. Dus alleen als hij die laatste er af kan schudden trekt hij door, anders is deze voor Arensman gok ik.
Nu kan hij met reserve tempo rijden, Vingegaard profiteert niet genoeg in de draft en Pogi wint straks makkelijk de sprint.
Tenzij Vingegaard nog een verschroeiende demarrage heeft en Pogi echt kan lossen.
Maar laten we eerlijk zijn, zien we dat echt gebeuren deze Tour?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Niet dus....Requiem19 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:22:
[...]
Nee, hij rijdt gewoon lekker op 89% en houdt Arensman binnen 25 seconden. Als hij op 95% gaat rijden en Vingegaard zit in z'n draft is er een kans dat Vingegaard hem in de sprint verslaat.
Nu kan hij met reserve tempo rijden, Vingegaard profiteert niet genoeg in de draft en Pogi wint straks makkelijk de sprint.
Tenzij Vingegaard nog een verschroeiende demarrage heeft en Pogi echt kan lossen.
Maar laten we eerlijk zijn, zien we dat echt gebeuren deze Tour?
Knap hoor van Arensman... wat een held

Had de hele klim toch het idee dat hij wel teruggepakt zou worden maar toch niet, mooi dit hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 25-07-2025 17:35 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Hopelijk kan die eens zonder pech voor een GC gaan in de toekomst.
Kudos voor jou, goed gezienZewatanejo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:34:
[...]
Niet dus....
Knap hoor van Arensman... wat een held
Had niet het idee dat Pogacar leeg was, die stapte na de finish rustig op zijn cooling down fiets.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:35:
Ergens een mooie finale. Pogacar lijkt toch wat leeg te lopen(eindelijk). Vingegaard die met een kopbeurt had kunnen winnen. Arensman die toch weer ijzersterk standhoud en even snel reed als de andere.
Hopelijk kan die eens zonder pech voor een GC gaan in de toekomst.
Toch wel, anders had hij wel gewonnen. Zijn versnelling was niet meer wat het was, hij kon geen afstand nemen en moest zuiniger rijden en zijn inspanning beter timen.Rhapsody schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:37:
[...]
Had niet het idee dat Pogacar leeg was, die stapte na de finish rustig op zijn cooling down fiets.
Was een gok, zoals ik zei (met een dosis hoop), maar toch fijn dat hij het gehaald heeft
Inderdaad. Die vertikte het gewoon om het dicht te rijden omdat Vingegaard niet wou rijden, die ging gewoon het gat op 30 seconden gehouden hebben zodat Vingegaard ook niet kon winnen.Rhapsody schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:37:
[...]
Had niet het idee dat Pogacar leeg was, die stapte na de finish rustig op zijn cooling down fiets.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat hadden er zo maar nog veel meer kunnen zijn als we de 2e plekken bekijken en het uitvallen van Philipsen en van der Poel niet hadden gehad.Jebus4life schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:37:
Wat een Tour ook voor de lage landen 8 van de 19 ritten gewonnen, met 6 verschillende renners...
Pogi leek ook niet top, in dat sprintje tegen Vingegaard zat er niet echt veel op.Spotmatic schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:43:
Wat een slappe hap die Vingegaard en Pogacar. Hun verdiende loon. Arensman!
Jammer dat Vingegaard hem niet even getest heeft vandaag :-).
Die zijn van de organisatie om renners op te vangen na de finish zodat ze niet omvallen. Had duidelijk meer aandacht voor Vingegaard dan Pogi, maar foutje moet kunnen.PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:49:
Was dat een gast van UAE waar Pogacar tegenaan botst na de finish of iemand van de Tour organisatie? Wat een malloot!
Ik had het idee dat hij de focus had op Arensman en niet goed naar links had gekeken. Arensman stond op cut op omvallen.Ypuh schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:07:
[...]
Die zijn van de organisatie om renners op te vangen na de finish zodat ze niet omvallen. Had duidelijk meer aandacht voor Vingegaard dan Pogi, maar foutje moet kunnen.
Al met al vind ik het weer een tour om van te smullen met elke etappe weer strijd.
Volgens mij ging Arensman daarna ook naar de grondDuclaasie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:15:
[...]
Ik had het idee dat hij de focus had op Arensman en niet goed naar links had gekeken. Arensman stond op cut op omvallen.
Al met al vind ik het weer een tour om van te smullen met elke etappe weer strijd.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ja, die viel om. Zou handig zijn als er mannetjes aan beide kanten stonden...KW25 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:30:
Volgens mij ging Arensman daarna ook naar de grond
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nah, Pogacar is ook gewoon een mens, als je de hele klim op kop rijdt ga je die eindsprint niet winnen. Ik denk dat Pogacar best harder omhoog had kunnen rijden maar dan geeft hij de etappe 100% aan Vingegaard omdat lossen niet lukte. Vingegaard, die zich gewonnen geeft voor de tour maar nog een rit wil winnen, deed precies het juiste.Requiem19 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:51:
[...]
Pogi leek ook niet top, in dat sprintje tegen Vingegaard zat er niet echt veel op.
Jammer dat Vingegaard hem niet even getest heeft vandaag :-).
Je kan het ook omdraaien. Gunt Pogacar niks aan Vingegaard, of denkt Vingegaard: "de tour heb je al, deze etappe krijg je niet?" Als Vingegaard het op die klim 3x probeert dan wint Pogacar die etappe makkelijk. Draft was wel een grote factor op deze niet super steile klim.
Ik denk dat we Arendsman tekort doen als we het gegund noemen. Hij maakte de juiste tactische keuzes, hij of z'n ploegleider begrepen dat Vingegaard voor de ritzege aan het rijden was en hij creëerde een 1 tegen 1 situatie waarbij hij een goeie voorsprong had.
Het grootste voordeel wat Arendsman vandaag had, was de afwezigheid van Almeida
[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 26-07-2025 07:43 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Arensman heeft de KOM gereden van La Plagne gisteren. Met.. 22km/h.Makkelijk schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:30:
[...]
Nah, Pogacar is ook gewoon een mens, als je de hele klim op kop rijdt ga je die eindsprint niet winnen. Ik denk dat Pogacar best harder omhoog had kunnen rijden maar dan geeft hij de etappe 100% aan Vingegaard omdat lossen niet lukte. Vingegaard, die zich gewonnen geeft voor de tour maar nog een rit wil winnen, deed precies het juiste.
Je kan het ook omdraaien. Gunt Pogacar niks aan Vingegaard, of denkt Vingegaard: "de tour heb je al, deze etappe krijg je niet?" Als Vingegaard het op die klim 3x probeert dan wint Pogacar die etappe makkelijk. Draft was wel een grote factor op deze niet super steile klim.
Ik denk dat we Arendsman tekort doen als we het gegund noemen. Hij maakte de juiste tactische keuzes, hij of z'n ploegleider begrepen dat Vingegaard voor de ritzege aan het rijden was en hij creëerde een 1 tegen 1 situatie waarbij hij een goeie voorsprong had.
Met 22 km/h doet de draft niet mega veel natuurlijk. Arensman’s Strava laat ook zien dat z’n gemiddeld vermogen 406w was, wat rond de 6 w/kg ligt. Een Pogi uit week 2 doet dat terwijl hij facetimed met z’n vriendin. Maar gelukkig is Pogi een mens en is hij éindelijk gewoon echt moe.
En mbt Vingegaard: nee, hij deed het niet goed want hij had makkelijk kunnen winnen zoals Boogerd en Kelderman ook al zeiden. Net iets eerder aangaan, maar hij mist het instinct van een renner die gewend is om voor dagzeges te rijden.
Verder verdient Arensman absoluut deze zege. Hij heeft elke dag hard gekoersd en was vandaag een van de beste bergop, maar in ieder geval de slimste. En precies dát is wielrennen.

"What do you get if you multiply six by nine..."
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Nee 50km voor de finish zijn die tijden vast gezet.Holk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:38:
Tellen die verschillen nog mee voor het klassement?
Ze zeiden van tevoren dat "bij erge regen" het niet zou tellen, dus ik gok van niet, maar volgens mij hebben we nog geen officieel besluit van de jury gezien.Holk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:38:
Tellen die verschillen nog mee voor het klassement?
Ah, dus toch wel. Goed besluit.Maarten2212 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:41:
[...]
Nee 50km voor de finish zijn die tijden vast gezet.
[ Voor 25% gewijzigd door Andamanen op 27-07-2025 19:42 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ook de Tour in geheel prachtig, jammer dat MvdP niet tot einde kon meedoen, maar ook hij heeft zijn duit in t zakje gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 27-07-2025 19:54 ]
Die heeft me een paar levensjaren gekost.
Ook prachtig koetsen van Pogi, moet en mag gezegd worden.
Al met al toch een mooie tour gezien
Do { Ping } while ( LOL )
(En er reed ook nog een klasbak achter in het geel. Niks van doen met de tijdslimiet op 50km, zo hoort het).

Die tijdslimiet op 50km was echt een top idee. Zouden ze zelfs zonder regen ook mogen doen. Zou krijg je toch een veiligere finale met beperkt aantal renners. In massasprints zouden ze dit ook mogen doen op een 10 tal kilometerYpuh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:41:
Wow, wat een klasbak
(En er reed ook nog een klasbak achter in het geel. Niks van doen met de tijdslimiet op 50km, zo hoort het).
Top idee? Ik denk voor de veiligheid cruciaal, maar wellicht is het voor volgende edities ongeacht het weer juiste om te doen.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:19:
[...]
Die tijdslimiet op 50km was echt een top idee. Zouden ze zelfs zonder regen ook mogen doen. Zou krijg je toch een veiligere finale met beperkt aantal renners. In massasprints zouden ze dit ook mogen doen op een 10 tal kilometer
Met die sprints is al prima nu denk ik.
Het parcours rond Montmartre is toch wel gevaarlijk en supersmal. Je wil daar toch geen klassementsman zien vallen omdat die onnodig risicos moet nemen op de laatste dag van de tour.Megupe schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:03:
[...]
Top idee? Ik denk voor de veiligheid cruciaal, maar wellicht is het voor volgende edities ongeacht het weer juiste om te doen.
Met die sprints is al prima nu denk ik.
Nu had je mannen die het wel goed genoeg vonden en konden laten lopen zonder probleem waardoor er veel minder gedrum was vanaf passage 2 op de klim om van voor te zitten.
Volgens mij begrijp je me niet goed.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:26:
[...]
Het parcours rond Montmartre is toch wel gevaarlijk en supersmal. Je wil daar toch geen klassementsman zien vallen omdat die onnodig risicos moet nemen op de laatste dag van de tour.
Nu had je mannen die het wel goed genoeg vonden en konden laten lopen zonder probleem waardoor er veel minder gedrum was vanaf passage 2 op de klim om van voor te zitten.
Ik denk dus ook dat het uiteindelijk goed was om de tijdsopname te doen bij ingaan laatste ronden incl Montmartre.
De organisatie had eigenlijk zonder tijdsopname gedaan. Had je dan een hele gecontroleerde koers gehad of juist meer aanval voor ereplaatsen?
Of als Vingegard 20 seconden had achter gestaan?
Ja ze hebben de tijdslopname op 50km gedaan omdat het regende. Bij droogweer ging dit niet gebeuren denk ik?Megupe schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:36:
[...]
Volgens mij begrijp je me niet goed.
Ik denk dus ook dat het uiteindelijk goed was om de tijdsopname te doen bij ingaan laatste ronden incl Montmartre.
De organisatie had eigenlijk zonder tijdsopname gedaan. Had je dan een hele gecontroleerde koers gehad of juist meer aanval voor ereplaatsen?
Of als Vingegard 20 seconden had achter gestaan?
Hoe zie je dat voor je? Bij iedere etappe? Niemand rijdt meer want binnen 50km verandert er niets me er qua tijd. Dan krijg je dus geen tijdsverschil meer en rij je enkel voor de overwinning. Of begrijp ik je post niet helemaal?Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:19:
[...]
Die tijdslimiet op 50km was echt een top idee. Zouden ze zelfs zonder regen ook mogen doen. Zou krijg je toch een veiligere finale met beperkt aantal renners. In massasprints zouden ze dit ook mogen doen op een 10 tal kilometer
Dat zag je nu al, hele groepen komen echt vele mninten later binnen omdat het voor het klassment geen gevolgen heeft/had.
Overiens met die smalle sraatjes in MM geheel logich om dat te doen.
Klopt. Maar ik denk dat als ze nog een keer zo finishen het misschien toch wel gaan doen. Ik kreeg het idee dat de renners het ook leuk vonden om in kleine groepjes binnen te bollen.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:38:
[...]
Ja ze hebben de tijdslopname op 50km gedaan omdat het regende. Bij droogweer ging dit niet gebeuren denk ik?
Voor de plaatjes was dit toch ook fantastisch met dat vele publiek er zo dicht op.
Ik bedoel vooral op vlakke ritten waar je een massasprint verwacht. Nu is er een 3km regel en iedereen sprinter/klassementsrenners willen dan vooraan zitten met extra riscico's omdat je altijd een jojo effect hebt.Shadow_Agent schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:48:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Bij iedere etappe? Niemand rijdt meer want binnen 50km verandert er niets me er qua tijd. Dan krijg je dus geen tijdsverschil meer en rij je enkel voor de overwinning. Of begrijp ik je post niet helemaal?![]()
Dat zag je nu al, hele groepen komen echt vele mninten later binnen omdat het voor het klassment geen gevolgen heeft/had.
Overiens met die smalle sraatjes in MM geheel logich om dat te doen.
Leg je de tijdsopname op 5 of 10 km gaat het minder drummen worden vooraan denk ik en ga je enkel sprinters en een paar knechten zien.
Is maar een ideetje, denk dat dit van een ex renner komt maar kan niet op zen naam komen. Ze zouden dit in bepaalde koersen eens moeten testen maar helaas is de UCI een nogal weinig innoverende instantie.
Je kan de grens op 10 km leggen, maar als er op 11 km een versmalling of een s-bocht ligt, heb je de ellende alleen maar verplaatst. Het is afhankelijk van het parcours en de omstandigheden. 3 km is prima zolang je binnen 5 km geen bottlenecks legt. Daar zou het over moeten gaan: finale trajecten. Niet extra regels.
Hoe ga je dit doen bij een uitbraak? Nou, voor de “tijdsfinish” moeten alle vluchters ingerekend zijn, anders geen “massasprint” ofzo.. ik verzin maar even snel iets.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Voor de laatste 3-5 km maakt de snelheid en de treintjes ook echt nog heel veel uit. Dat heb je niet bij nog 30-50km voor de meet bij een sprintetappe.
[ Voor 43% gewijzigd door dfbt op 28-07-2025 10:13 ]
Het was ook schijnbaar een beslissing van de CPA die al in de ochtend was genomen (dus nog voordat het regende in Parijs) om de tijden te neutraliseren bij het opdraaien van het lokale circuit. In geen enkele meerdaagse wedstrijd doen ze dat niet, behalve de Tour.
Gelukkig hebben we nog wel een hele mooie strijd gezien voor de ritwinst, maar er hadden zeker nog wel dingen kunnen gebeuren in het klassement met name de plek voor het podium was nog helemaal niet zo zeker. Ze vieren allemaal al hun overwinningen maar zijn nog niet eens bij de finish, dat blijft een bijzonder gezicht.
10m: 496w
20m: 484w
60m: 444w
10m: 7.0 w/kg
20m: 6.8 w/kg
60m: 6.3 w/kg
All time best waarde op 20m en 60m (3rd all time best op 10m).
Dit is eigenlijk wel heel interessant, want - en hier komt een gek bruggetje - dit laat zien waarom Chris Froome niet meer zo goed is.
Chris Froome's beste (gecalculeerde waardes op basis van VAM) zijn:
10m: 7.1 w/kg
20m: 6.6 w/kg
60m: 5,8 w/kg
Tim Wellens, helper van Pogacar op de punchy klimmen en het middengebergte, klimt dus harder dan peak Chris Froome (ok, is heel wat anders om dat dag in dag uit te doen, maar toch). Dat laat wel zien hoe ontzettend veel harder ze zijn gaan fietsen afgelopen jaren en waarom Froome zelfs op z'n beste niveau niet meekomt (net als Bernal, die ws gewoon weer op z'n 2019 niveau is).
Bron:
lanternrouge.com.Kijk naar de gele lijn voor Froome's beste vermogens.
/f/image/c7qaLcdJmeqO1i0F0a6bJsax.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren liep de EK finale voetbal (vrouwen) uit, maar ik kan wel (via Ziggo) de avondetappe terugkijken.Eggthud schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:28:
Was er geen avondetappe gisteravond? ik kan hem niet terugvinden in de app. Ik dacht dat Dione zaterdag zei dat er op zondag wel een uitzending was.
Wie verzint het dat het een goed idee is om op het einde allemaal bochten, rotondes en zelfs een spooreegovergang te hebben? Die bocht werd steeds krapper, het peloton was nog best groot... Die crash was te verwachten.Duclaasie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:05:
Niemand die de dames volgt? Afgelopen dagen ook heb ik daar in ieder geval weer van genoten. Wel valt mij op dat het lijkt alsof er (veel) meer valpartijen zijn bij de dames. De verschillen in het peloton zijn best wel groot, wat soms tot vreemde situaties leidt.
Juist dat iedereen meer aan elkaar gewaagd is ten opzichte van een aantal jaar geleden maakt het zo gevaarlijk.
Bij de mannen gebeurt ook helaas te veel... Denk dat het hele wielrennen een probleem heeft momenteel.
Al die "safer" initiatieven lopen op niets uit.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21