[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
D-e-n schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Maar toen ze weer aansloot bij Vollering werd ze er alsnog afgereden. Was dat niet sowieso gebeurd?
We zullen het nooit weten. Het was nog 100 meter naar de top. Àls er iets zou zijn gebeurd, kán dat op een korte klim het verschil maken.

Vollering was hoe dan ook wel de beste vrouw in koers.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:22
Pierre schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Tja, paar keer gezien op de VRT maar was het echt zo? ik zag het niet (of het was niet in beeld kan ook natuurlijk) en ja een verliezer is nooit blij.
Leek weinig aan de hand te zijn, maar iemand 1minuut na zo'n inspanning een microfoon geven. Krijg je zoiets als reactie

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43
Kasia op oorlogspad.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32

Pierre

Van nature lui!

Sorry hoor maar ze laat zich wel in de kaart kijken zo, slechte reactie dit. Maar het is nog niet gedaan, wordt spannend morgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Robkazoe
Lars Boom (ploegleider FDJ) gaf aan dat het plan was om met Gery af te dalen, voor de beruchte bocht Vollering op kop te hebben met Gery in tweede positie.

Na de bocht zou Kasia dus van de weg gereden zijn door Gery maar Boom zegt dat dat niet in de aard van Gery zit. Tis wel listig bedacht want Vollering kon dus door die bocht al wel een kleine voorsprong opbouwen (Gery zal net aan het wiel houden/min of meer als block in de bocht dienen). Boom zegt dat Gery gewoon recht heeft om in het wiel te zitten van Vollering. Als ik het zo hoor is dit wel een beetje op het randje.

Wat er na die bocht met Gery/Kasia echt is gebeurd blijft afwachten. Misschien dat de 4e (dat was Longo Borghini) in het peloton wat gezien heeft.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:34
Ik vind het wel slim eigenlijk. Van wat ik zag is het een beetje een sprintaantrekker die 'onhandig' van kop af komt, maar geen reden voor zo'n uitbarsting. In principe moet je ook gewoon direct op het wiel van je concurrent zitten, en denk dat het verder ook geen verschil gemaakt heeft. Dan was ze 5 meter verder gekraakt.

Sluit me aan bij:
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:12:
Leek weinig aan de hand te zijn, maar iemand 1minuut na zo'n inspanning een microfoon geven. Krijg je zoiets als reactie

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:56

m-vw

Dus?

Op de beelden die ze bij de vrt lieten zien zag ik niks bijzonders.

Vond de reactie van Vollering richting de NOS wel treffend.

• Robkazoe
Beelden!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08
op deze beelden rijdt gery in het wiel van vollering en houdt ze dat wiel niet en rijdt ze gewoon in lijn.. Ik zie geen fout hier.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:00
Megupe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

op deze beelden rijdt gery in het wiel van vollering en houdt ze dat wiel niet en rijdt ze gewoon in lijn.. Ik zie geen fout hier.
Ze laat een gaatje maar dat mag gewoon natuurlijk. De gele trui moet zelf zorgen dat ze constant in dat wiel van Vollering zit.

• Robkazoe
Megupe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

Misschien zie ik het iets anders. Voor mijn gevoel zie ik de gele trui buitenom Gery (aan de rechter zijde van Gery) probeert in te halen. Gery laat hem gewoon uitlopen naar de buitenkant en ik denk dat Kasia daar een beetje in de knel komt, moet remmen en achterlangs Gery moet wisselen naar de linker zij en dat kost tijd/frustratie. Maar goed, is aan interpretatie onderheven.

Het is slim van FDJ om snel te wisselen voor de bocht met Gery en Vollering. Kasia moet dat zsm rechtzetten want anders valt er een gaatje.

• Chelseamarre123
Hier een nieuw beeld van de bocht, lijk me dat ze zich toch voornamelijk zelf laat wegzetten. Ze kan ook agressiever op Vollering reageren, ze had ook die aanval verwacht tenslotte.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Dom gekoerst van de gele trui, ze zit aan de verkeerde kant in een sluitend gaatje, dan raak je opgesloten. Slimme actie van team van Vollering. Een team heeft erover nagedacht, andere team niet genoeg.

Mooie winst van Vollering, wel genieten deze tour.

[ Voor 11% gewijzigd door MrOleo op 08-08-2026 21:15 ]

erutangiS

• Robkazoe
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:03:
Hier een nieuw beeld van de bocht, lijk me dat ze zich toch voornamelijk zelf laat wegzetten. Ze kan ook agressiever op Vollering reageren, ze had ook die aanval verwacht tenslotte.

[X]
Dat bevestigt dus dat Kasia buitenlangs probeerde te gaan.

Zat de Laterne Rouge podcast nog te luisteren. YouTube: Niewiadoma Accuses FDJ Of Dirty Tactics | Tour de France Femmes Stag...

Rond 13:30 hebben ze het erover.

Daar riepen ze dat het not done is om in dit soort bochten aan de binnenkant in te halen. Als Kasia dat gedaan zou hebben (wat niet het geval is), dan ligt de fout bij Kasia. Andere scenario wat ze besproken is dat Kasia buitenom gaat en Gery uiteindelijk de deur dicht gooit voor Kasia (dus de buitenkant/rechter zijde vanaf Gery gezien). En dat is niet netjes.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

Dus?

Positioneren is toch één van de belangrijkste dingen in het wielrennen. En het is niet dat omdat ze geel draagt ze een vrije doorgang moet krijgen.

Dit is racen.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:52

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
Ik heb nooit wedstrijden gereden.

Maar Kasia probeert in de bocht in te halen, ze ligt ongeveer naast Gery bij het ingaan van de bocht. Ik zou zeggen dat je dan een risico loopt dat je in de knel komt, maar ik kijk er misschien wat gekleurd naar.

• Robkazoe
DeKever schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:33:
[...]

Ik heb nooit wedstrijden gereden.

Maar Kasia probeert in de bocht in te halen, ze ligt ongeveer naast Gery bij het ingaan van de bocht. Ik zou zeggen dat je dan een risico loopt dat je in de knel komt, maar ik kijk er misschien wat gekleurd naar.
Dat is dus ook een beetje mijn ding. Wat zijn hier de wielerwetten? Als ik de Laterne Rouge podcast mag geloven mag je hem niet in de binnenkant van de bocht prikken. Snap ik ergens ook wel want als je hier een dive bomb doet. Kans dat de renner de bocht nog kan halen wordt lastig (+ het schrikeffect maakt de bocht er ook niet makkelijker op).

Dan heb je nog twee andere opties: Buitenom of erachter blijven. Buitenom werd geprobeerd maar daar gooide Gery de deur dicht. Op sommige momenten had Kasia een redelijke positie voor en tijdens de bocht. Maar Gery laat hem uitlopen, tja en dan ben je gezien. Andere optie is dat je achter Gery blijft en dat je met een korte achterstand aan de klim begint. Want Demi gaat natuurlijk full throttle het muurtje op. En Gery laat hem lichtjes lopen en trapt het hoogst noodzakelijke.

Ik vermoed dat FDJ ermee wegkomt maar laat ik de vraag andersom stellen. Hoe had Kasia dit netjes kunnen oplossen? Strak in het wiel van Demi blijven zitten is dus geen optie want dan wordt je er aan de buitenkant vanaf gereden. Dus volgens mij zijn er geen opties.

Wat mij vooral stoort is Gery in dit hele verhaal. Lars riep nog dat Gery evenveel recht heeft op het wiel van Demi dan wie dan ook. Dat is zeker waar. Maar Gery heeft 0 intentie om Vollering te volgen of een goed klassement te rijden. Ze valt van het peloton (wat er van over is) als eerste tussenuit. Zij eindigt uiteindelijk op plek 28 in de groep met Wiebes en Vos. Dus effectief is het gewoon een blok op de weg.

Als Gery uit had gestuurd voor de bocht, dan was er niets aan de hand geweest. Nu gebruiken ze haar als afstopping in de bocht. Dat voelt niet fris. Als een lead-out dat had gedaan bij een sprint, mocht die zich melden. En hier zeggen we: Kasia moet het maar oplossen, dit is racen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:32
Robkazoe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:04:
[...]

Dat is dus ook een beetje mijn ding. Wat zijn hier de wielerwetten? Als ik de Laterne Rouge podcast mag geloven mag je hem niet in de binnenkant van de bocht prikken. Snap ik ergens ook wel want als je hier een dive bomb doet. Kans dat de renner de bocht nog kan halen wordt lastig (+ het schrikeffect maakt de bocht er ook niet makkelijker op).

Dan heb je nog twee andere opties: Buitenom of erachter blijven. Buitenom werd geprobeerd maar daar gooide Gery de deur dicht. Op sommige momenten had Kasia een redelijke positie voor en tijdens de bocht. Maar Gery laat hem uitlopen, tja en dan ben je gezien. Andere optie is dat je achter Gery blijft en dat je met een korte achterstand aan de klim begint. Want Demi gaat natuurlijk full throttle het muurtje op. En Gery laat hem lichtjes lopen en trapt het hoogst noodzakelijke.

Ik vermoed dat FDJ ermee wegkomt maar laat ik de vraag andersom stellen. Hoe had Kasia dit netjes kunnen oplossen? Strak in het wiel van Demi blijven zitten is dus geen optie want dan wordt je er aan de buitenkant vanaf gereden. Dus volgens mij zijn er geen opties.

Wat mij vooral stoort is Gery in dit hele verhaal. Lars riep nog dat Gery evenveel recht heeft op het wiel van Demi dan wie dan ook. Dat is zeker waar. Maar Gery heeft 0 intentie om Vollering te volgen of een goed klassement te rijden. Ze valt van het peloton (wat er van over is) als eerste tussenuit. Zij eindigt uiteindelijk op plek 28 in de groep met Wiebes en Vos. Dus effectief is het gewoon een blok op de weg.

Als Gery uit had gestuurd voor de bocht, dan was er niets aan de hand geweest. Nu gebruiken ze haar als afstopping in de bocht. Dat voelt niet fris. Als een lead-out dat had gedaan bij een sprint, mocht die zich melden. En hier zeggen we: Kasia moet het maar oplossen, dit is racen.
Ik zou eerder vragen, waarom zou Gery in de remmen moeten om een concurrent voor te laten?

Bij een sprint is het een ander verhaal omdat je dan een lead-out zou hebben die zijn lijn verlaat. In dit geval volgt ze gewoon een prima lijn.

Het enige dat Kasia had kunnen doen was of zorgen dat ze in het goed wiel zat (van Vollering dus), zorgen dat ze als 1e de bocht in ging, of gelijk al achter Gery gaan zitten zodat ze er in/na de bocht voorbij kan.

In dit geval heeft ze gewoon pech dat ze in de situatie zit waarbij je alleen met wat extra power er goed uit kon komen. En die power had ze gewoon niet meer.

[removed]

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:51
Ik snap de reactie “in the heat of the moment” wel, maar Kasia kan misschien beter de energie richten op morgen. Vervelend dat je klem komt te zitten voor je gevoel, maar met erin blijven hangen wordt je morgen niet beter. Accept, adept, move on!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:30
Vijanden creeren kan goed uitpakken.

Of niet 😉.

Last Dance.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben verbaasd over wat ik hier lees. Als ik naar het helikoptershot op WF kijk:

Op 0:01 zie je ze net na de apex van de bocht. Kasia in het wiel van Demi op een metertje, Ceilia er links naast. Vervolgens zie je Celia het wiel van Demi overnemen, Kasia naar rechts drukkend, en eindigend op 10 centimeter van de stoeprand. Ik zie echt niet hoe je dat fair play kan noemen.

• D-e-n
  • Laatst online: 01:00
Robkazoe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:04:
[...]

Maar Gery heeft 0 intentie om Vollering te volgen of een goed klassement te rijden.
Dat is toch standaard wielrennen: een gaatje laten vallen achter je kopman. Dat hebben we wel vaker gezien volgens mij?

[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 08-08-2026 23:45 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Robkazoe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:04:.

Dan heb je nog twee andere opties: Buitenom of erachter blijven.
En optie 3, voor de bocht al voor Gery rijden.

• Requiem19
Stel je voor dat VLAB dit dit doet bij Pogacar, dan is er gewoon een takke grotel rel.

• Requiem19
Maar goed, laten we gewoon genieten van Vollerings presratie ipv dit dood te analyseren.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:53
Jajoh, vandaag heeft gewoon de beste gewonnen. En het was dat er nog een gek achteraan reed met mach 3 anders was ze gewoon op een kleine minuut gereden.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Phydomir

Dennis

Ik zie eigenlijk alleen dat Gery er nog voorzit, voor ze insturen. Dan wil Kasia nog buitenlangs door een gaatje waarvan je weet dat deze gaat verdwijnen en rijdt zich dan klem. Verkeerd gepositioneerd, gegokt en verloren.

Mocht ze dit nog weten recht te draaien vandaag dan weet ik ook niet hoe zo ooit Longo nog terug kan gaan betalen. Die reed als een verkapte ploeggenoot waardoor het überhaupt nog spannend is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Ypuh
Moet na deze beelden bekennen dat het toch wel een klein beetje gemeen is van Gery. Kasia rijdt er in principe al voor bij het ingaan van de bocht. Gery is al afgezakt, maar duwt hem er in de binnenbocht nog één keer voor puur om Kasia af te snijden.

Overigens heb ik in de afgelopen 2 dagen TdFF meer emotie gevoelt dan de gehele Tour voor mannen, met uitzondering van de twee ritten die Alpecin won dan misschien.

• Requiem19
Phydomir schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:56:
Ik zie eigenlijk alleen dat Gery er nog voorzit, voor ze insturen. Dan wil Kasia nog buitenlangs door een gaatje waarvan je weet dat deze gaat verdwijnen en rijdt zich dan klem. Verkeerd gepositioneerd, gegokt en verloren.

Mocht ze dit nog weten recht te draaien vandaag dan weet ik ook niet hoe zo ooit Longo nog terug kan gaan betalen. Die reed als een verkapte ploeggenoot waardoor het überhaupt nog spannend is.
Het probleem is vooral dat Gery klaar was met haar lead out en dan bewust probeert om het Niewiadoma moeilijk te maken.

Wat vinden we ervan als een sprint leadout z’n best doet om zo uit te sturen uit een sprint dat hij andere sprinters in de weg rijdt?

Vandaag is er een soort ongeschreven regel verbroken. Dit gaan we vanaf nu veel vaker zien.

Donestigues die een beurt doen, kopman er voorbij laten en dan lekker kak in de laatste bocht voor een steil stuk beetje blijven rommelen.

Dat was ‘not done’.

Is het racen? Nee, alleen als Gery de bedoeling heeft om erna te blijven fietsen. In dit geval stopt ze gelijk met trappen en is het enige doel in de weg rijden.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:48
Ypuh schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:59:
Moet na deze beelden bekennen dat het toch wel een klein beetje gemeen is van Gery. Kasia rijdt er in principe al voor bij het ingaan van de bocht. Gery is al afgezakt, maar duwt hem er in de binnenbocht nog één keer voor puur om Kasia af te snijden.

Overigens heb ik in de afgelopen 2 dagen TdFF meer emotie gevoelt dan de gehele Tour voor mannen, met uitzondering van de twee ritten die Alpecin won dan misschien.
Je kunt beter het hele fragment bekijken dan alleen de bocht. Gery zat gewoon voor, en Kasia probeert er in een snelle krappe bocht buitenom langs te gaan omdat ze zat te slapen. Moet Gery dan maar extra afremmen en ruimte laten? Ben het wel met Tom eens. Is het sportief van Gery? Nee, maar dit hoort er gewoon bij. Kasia kon dit bij het ontbijt al aan zien komen. Ze had gewoon eerder op moeten schuiven.

• MrOleo
Ypuh schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:59:

Gery zit gewoon in het wiel van demi en kan na de bocht niet meer volgen, niks afgezakt. Dat is het doel niet als hulp, kopman door de bocht, maar omgedraaid, zodat je een kunstmatig gaatje hebt. Niewiedoma kan theoretisch harder door de bocht dan Gery met haar ruimere bocht, maar laat zich aftroeven.

Dit gebeurt voor mijn gevoel echt 300x per dag in het peloton, meestal onbewust, en ook in kopgroepen zie je regelmatig mensen in de knel komen buitenom en 100% dat iets vergelijkbaars in het verleden bij de mannentour/wedstrijden ook is toegepast.

erutangiS

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45
Voor wat we aan beelden hebben, gezeur om niks van Kasia. Moest ze afstappen ofzo? Ze mag blij zijn dat door een evt remactie ze beiden niet tegen de grond zijn gegaan.

Buiten dit heeft ELB haar in de race gehouden, als we het over tactieken hebben dan zou daar de discussie over moeten gaan. FDJ kost haar een seconde maar ELB geeft haar een minuut cadeau. Daar maakt Kasia gretig gebruik van en dan is er ook niemand die met een vingertje wijst.

In dezelfde orde van grootte of ophef zou ik op basis van die actie haar een wieltjesplakker noemen. Doe ik niet maar als we consequent ongeschreven wielerwetten willen toepassen...

[ Voor 19% gewijzigd door cbr600f4i op 09-08-2026 11:49 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Requiem19
MrOleo schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Gery zit gewoon in het wiel van demi en kan na de bocht niet meer volgen, niks afgezakt. Dat is het doel niet als hulp, kopman door de bocht, maar omgedraaid, zodat je een kunstmatig gaatje hebt. Niewiedoma kan theoretisch harder door de bocht dan Gery met haar ruimere bocht, maar laat zich aftroeven.

Dit gebeurt voor mijn gevoel echt 300x per dag in het peloton, meestal onbewust, en ook in kopgroepen zie je regelmatig mensen in de knel komen buitenom en 100% dat iets vergelijkbaars in het verleden bij de mannentour/wedstrijden ook is toegepast.
Niet kunnen volgen was niet zo. Dit was gepland, aldus Lars Boom.
“Het plan was dat Célia met Demi over de top zou gaan, de afdaling zou doen en net voor de bocht zou wisselen. Demi moest als eerste die bocht in en wanneer zij aanging, moest Célia het gat laten vallen. Dat is wielrennen.”
Het verschil met een normale koerssituatie waarin je voor positie vecht, Gery niet voor een plek vocht voor zichzelf, maar een plek om Niewiadoma te hinderen.

Na een sprint leadout bewust in de wegrijden is gewoon een DQ.

• Casual Ruud
Dat het hier nog steeds over gaat zeg. Hier is echt niets aan de hand. Dit gebeurt in ieder koers. Het is een wedstrijd, geen social ride.

Niewiadoma moet niet zo zeuren. Ze was was gewoon niet goed genoeg, zat niet op te letten, haar ploeg was nergens en ze sneed eerst zelf de binnenbocht af waardoor ze breed uitkomt. Ze reageert haar eigen onkunde af op een ander.

Dit is een beetje het niveau van de plas-stop-discussie met Vollering.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

[...]

Het verschil met een normale koerssituatie waarin je voor positie vecht, Gery niet voor een plek vocht voor zichzelf, maar een plek om Niewiadoma te hinderen.

Ik heb al die beelden bekeken maar ik vind het niet echt opzichtig hinderen. Geri gaat nog vol de bocht door en laat dan het gat vallen, echt ruim na de bocht. Ze laat minimaal ruimte aan de buitenkant, dat wel maar dat vind ik niet meer dan professioneel, het zijn geen amateurs. Het probleem is dat Niewiadoma weet wat er gaat gebeuren en ze dus al eerder het wiel van Vollering had moeten hebben en dat moest nu nog even in de bocht gebeuren. Ik denk dat ze vooral boos is op zichzelf dat ze zich heeft laten piepelen.

wat @Casual Ruud dus ook zegt.

Only fools are enslaved by time and space.

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:46:
Voor wat we aan beelden hebben, gezeur om niks van Kasia. Moest ze afstappen ofzo? Ze mag blij zijn dat door een evt remactie ze beiden niet tegen de grond zijn gegaan.

Buiten dit heeft ELB haar in de race gehouden, als we het over tactieken hebben dan zou daar de discussie over moeten gaan. FDJ kost haar een seconde maar ELB geeft haar een minuut cadeau. Daar maakt Kasia gretig gebruik van en dan is er ook niemand die met een vingertje wijst.

In dezelfde orde van grootte of ophef zou ik op basis van die actie haar een wieltjesplakker noemen. Doe ik niet maar als we consequent ongeschreven wielerwetten willen toepassen...
Elb rijd natuurlijk ook gewoon voor zichzelf en heeft het recht mee te rijden en tijd te pakken op haar concurrentes voor top 5 en eventueel nog top 3

• Requiem19
cbr600f4i schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:46:

Wil je de waarheid niet zo verkrachten? ;-).

Groepje erachter finisht op 38 seconden. Hoe kan ELB haar dan een minuut geven?

Daarmaast zie ik dat redelijk wat mensen niet helemaal begrijpen wat er gebeurt. Het gaat niet om de seconde, het gaat om de inspanning. Nieiwiadoma moet een gat dichtrijden op 13% bergop, dat is energie die je aan het einde van de klim niet meet hebt.

Samen met Vollering boven komen betekent samen finishen (als Vollering doorrijdt).

Natuurlijk mag iedereen het incident anders beoordelen, maar het lijkt me wel nuttig om de consequenties van de situatie goed te begrijpen.

• Requiem19
Nieuwiadoma’s Ventoux was wel een speciale.

Zou leuk zijn als het vanmiddag in ieder geval spannend wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZcGrOEINYEOrBMsuFI3LaDnBxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGDmqrAkQS55SacEmVvjBevU.jpg?f=fotoalbum_large

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20

Hupske

AFCA

Gebeurt toch zo vaak dat ze een keer een gat laten vallen. In de sprint zie je het ook regelmatig dat de sprinter opeens zijn benen stil houdt zodat zijn lead-out wellicht kan winnen.

Verder, als je het hele beeld bekijkt, zit Geri in het wiel van Vollering bij het aanremmen. Kasia remt zelf wat later zodat ze er naast komt, maar heeft zelf niet voldoende lef en snelheid om er volledig langs te gaan. Jammer dan, dit gebeurt bij elke bocht op een dag in de koers.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• MrOleo
Requiem19 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

[...]

Tja sprint is sprint. Weinig relevant.

Jammer dat de nos nu een half uur hierover door gaat tijdens de uitzending..... nou ja hebben we het maar gehad...

erutangiS

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

Reuser over boord door het gebeuk van backstedt. Dan zal uae ook wel gaan rijden zodra zij klaar is.

Ik denk dat we nog een hele leuke laatste 66km gaan krijgen :)

If you can see, look. If you can look, observe

• Requiem19
Wellicht snappen sommigen nu ook waarom ELB gisteren doorreed ^^.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32

Pierre

Van nature lui!

Wat is daar aan de hand.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Chute... Pijnlijk op de laatste dag hard vallen en zo je podium verliezen

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Ypuh
Goed dat ze deze etappe wel vanaf het begin uitzenden. Als je nu inschakelt zie je nog 8 rensters.

• Chelseamarre123
dreameater schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:25:
Chute... Pijnlijk op de laatste dag hard vallen en zo je podium verliezen
Is ook wel een heel technisch parcours zeg als ik het zo zie. Zeker om op de laatste dag te zetten is het een beetje zoeken.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20

Hupske

AFCA

Knap van Vollering! Het verschil is duidelijk en het incident van gisteren is zo ook niet belangrijk meer.

Maar donders, doe toch eens rustig in die afdaling haha.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Chelseamarre123
Hupske schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:44:
Knap van Vollering! Het verschil is duidelijk en het incident van gisteren is zo ook niet belangrijk meer.

Echt he, neemt veel te veel risico met zoveel voorsprong.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20:46
Hupske schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:44:

Het leek erop dat de adrenaline het over heeft genomen. En daar doe je weinig tegen.

• Requiem19
Ik krijg in m'n Instagram feed nog elke dag filmpjes van de overwinning van MvdP in Parijs.

Twee dingen die nog niet benoemd zijn door alle analysten vielen mij op. Je ziet MvdP eerst rechts van de weg rijden. Pedersen zet zijn sprint in achter MvdP. Volgende shot: MvdP is opeens uitgeweken naar de andere kant van de weg. Hoe? Volgens mij kijkt hij - met hartslag 195 - op een paar momenten tussen zijn benen door naar wat er achter hem gebeurt.

Had hij rechts blijven rijden, had hij nog wat meer draft gegeven aan de sprinters.

Idem met zijn laatste jump. Je ziet hem nog 1x tussen zijn benen door naar achteren kijken, hartslag 200+ vast nu, en hij ziet dus dat ze super dichtbij komen. Dáárom gaat hij nog 1 staan voor een laatste echte sprint.

Dit laat weer eens zien hoeveel capaciteit de ultieme topsporters over hebben om situaties om zich heen waar te nemen terwijl ze in de diepst mogelijke menselijke inspanning zitten. Veel renners die zo'n ontsnapping doen zeggen achteraf vaak 'en ineens kwam het sprintende peloton voorbij'. Dan heb je die skill dus niet.

En niet alleen de waarneming is goed, maar ook de intelligentie om precies het goede te doen (andere kant van de weg te gaan fietsen).

Doet me erg denken aan Max Verstappen die tijdens een race soms gebeurtenissen in het veld achter hem waarneemt via de tv schermen.

Aan de ene kant is het:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSI2UQnoGFbIiAngP-X-Ds4IiPD4gZsktp3vfnZlfmW3w&s=10

Maar dat moet wel gekoppeld worden met een enorme cognitieve over capaciteit.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Requiem19 zelfde verhaal met de E3 Saxo Classic dit jaar, na een lange vlucht wordt MvdP in de laatste twee kilometer bijgehaald terwijl hij al helemaal op is, houd zijn benen al stil, maar als hij nog een keer kijkt ziet hij dat ze zitten te pokeren en maakt dan ook de geniale beslissing om toch maar weer te gaan trappen waardoor hij alsnog wint. :)

Ok dat was zeker ook de "fout" van de achtervolgers maar een ander had zich waarschijnlijk gelijk helemaal laten uitzakken.

https://www.hln.be/video/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• Requiem19
Eens!

Het lijkt alsof het soms alleen de magische benen zijn. Maar het is ook gewoon een fabuleuze scherpte in full effort.

Als ik naar mezelf kijk en echt vol vol ga, dan wordt mijn wereld heel klein :D. Ik kwam er na een gravel race achter dat er bij elke bocht bordjes stonden, was me gewoon niet opgevallen ^^.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34

Punkrocker

Mostly harmless

Wow...... :'(

Tarling is verongelukt.
Tegen een auto geknald die er niet hoorde te zijn.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• GerbenBK
  • Laatst online: 27-08 08:02
Punkrocker schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:58:
Wow...... :'(

Tarling is verongelukt.
Tegen een auto geknald die er niet hoorde te zijn.
Tjonge wat triest, gaat dus niet om Joshua maar om zn broer.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34

Punkrocker

Mostly harmless

GerbenBK schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Tjonge wat triest, gaat dus niet om Joshua maar om zn broer.
Zijn broer, inderdaad. Had ik overheen gelezen.
Maakt het niet minder triest.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Requiem19
Zoe Backstedt werd in een youtube interview gevraagd naar haar vermogensdata van toen ze op kop sleurde in de laatste dag TdF om Niewiadoma te helpen:
“I’m not going to give you the exact number, but let’s just say all time 20 minute. And what can I give you as a number? Plus 350,” she said.
https://www.domestiquecyc...r-it-as-hard-as-possible/

Vrouwen wielrennen gaat wel echt stukken stukken harder dan vroeger. Ik denk dat sommige vrouwen op dit moment prima een bergrit in de TdF in het midden van het peloton kunnen uitrijden.

• dfbt
  • Laatst online: 17:53
Requiem19 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:39:
Zoe Backstedt werd in een youtube interview gevraagd naar haar vermogensdata van toen ze op kop sleurde in de laatste dag TdF om Niewiadoma te helpen:

[...]

Vrouwen wielrennen gaat wel echt stukken stukken harder dan vroeger. Ik denk dat sommige vrouwen op dit moment prima een bergrit in de TdF in het midden van het peloton kunnen uitrijden.
Ja mooi interview. Neig ook richting 370 te zeggen als je iets verder leest. voor 20 min power is dat toch gewoon verschrikkelijk hard. Maar ook de etappe gemiddeldes van de vrouwen zijn ook echt niet slecht.

TDFF 2026 #9: Watts, Power Data & Performance Analysis | Watts2Win

hier zie je ook dat ze ''schatten'' dat demi voor 3 uur lang 5.5 w/kg rijd.

• Requiem19
Dat is normalized power.

Lijkt me alsnog een veel te hoge schatting voor 3 uur. MvdP deed bijv - toen hij zijn power data nog deelde in 2022 - ongeveer 2 uur een normalized power van 5.7 w/kg.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-08 12:52

[...]

Wat dat betreft lijkt het me ergens wel cool om bepaalde gemixte koersen te hebben, waar zowel voor de mannen als de vrouwen prijzen zijn, waardoor de teams weer andere strategieën moeten doen. Laat je een man voor je kopvrouw knechten, of heb je die nodig voor je kopman. Zeker als je dan bijv. teams van 8 heb met 4 mannen en 4 vrouwen krijg je weer andere dynamieken. Ook bijvoorbeeld een teamtijdrit wordt dan weer anders. Of dat je in een etappe de vrouwenfinish eerder hebt dan die van de mannen, waardoor er weer de strategie is of je eerst op je kopvrouw focust en daarna vol voor de kopman gaat, of weer iets anders, etc.

Natuurlijk moet je het niet in elke koers doen, maar lijkt me wel weer leuke afwisselende dynamiek geven. En veel grote teams hebben zowel mannen als vrouwen teams.

Maar dan is de voorwaarde natuurlijk wel dat de vrouwen een beetje mee kunnen komen in het peloton.

• LoneRanger
  • Niet online
Alleen al voor de veiligheid lijkt me dat geen goed idee? De Dynamiek in een mannen peloton is anders dan bij de vrouwen. Daarbij het aspect van meerdere wedstrijden in de wedstrijd wordt chaos. Kan aan mij liggen hoor maar ik ben sowieso niet zo voorstander van gekunstel. Ik vind dameswielrennen geweldig om naar te kijken, die hebben dit ook helemaal niet nodig.

• Requiem19
Ik vind het wel interessant out of the box gedacht.

Denk dat het een soort interessante race of the Champions zou zijn zoals ze in het autoracen doen (deden?). Aan het einde van het jaar 1 race waarbij je de beste mannen tegen de beste vrouwen laat racen. Maak er een landenteam van en laat de tijd van de winnende vrouw tellen. Kunnen de mannen mooi knechten voor de vrouwen ;-).

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-08 12:52
LoneRanger schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:24:
Alleen al voor de veiligheid lijkt me dat geen goed idee? De Dynamiek in een mannen peloton is anders dan bij de vrouwen. Daarbij het aspect van meerdere wedstrijden in de wedstrijd wordt chaos. Kan aan mij liggen hoor maar ik ben sowieso niet zo voorstander van gekunstel. Ik vind dameswielrennen geweldig om naar te kijken, die hebben dit ook helemaal niet nodig.
Snap ik hoor. Gaat mij overigens ook totaal niet om "dameswielrennen heeft dit nodig", lijkt mij gewoon leuke potentie hebben voor wielrennen in het algemeen. Is voor mij meer in lijn met MTB vs cross vs wegrennen vs gravel, gewoon een extra soort discipline die net wat anders is.
Qua meerdere wedstrijden in een wedstrijd vind ik dat nog wel meevallen, de grote koersen hebben allemaal wedstrijden in de wedstrijd met sprintpunten en bergpunten enzo.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:51

Stufferdt

doet ook maar wat.

In gravel heb je dit ergens ookal. Daar heb je elite en age groups en geslacht dat in waves start. Het wil nog weleens voorkomen dat de vrouwen klagen dat de eigen wedstrijd (negatief) is beïnvloed door een voorbijkomende wave die het halve damespeleton meeneemt. Niet aanhaken is einde wedstrijd. Dus weet niet, wielrennen is al een sport waar aliens kunnen bestaan en alles winnen dus daar nog een stukje extra complexiteit en verschil in aanbrengen klinkt lastig.

Weet iemand eigenlijk waarom die hammer series toen niet zijn doorgezet?

😀😀😀

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:07
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/08/14/kort-de-mannen-tour-een-weekje-in-laat-de-vrouwen-langer-fietsen-a4934417

wat zeggen we ervan? Een goed idee om zowel voor de mannen als vrouwen 2 weken te doen?

Ik persoonlijk zie het wel zitten. 2 weken is zat voor veel spanning en sensatie. Daarnaast ook aanpassingen in tijd en duur om de renners niet meer zo lang en intens bloot te stellen aan de hitte.

https://www.strava.com/athletes/38143282

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:58
Genoeg spektakel geweest in die derde week wat een grote ronde echt anders maakt dan andere koersen. Ik zou het jammer vinden en ook afbreuk vinden doen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Oprecht betwijfel ik het. Als ik her en der (sure wel vooral op de mountainbike) wat Pro vrouwen data vergelijk met mannen of bij bekenden in gravel & wat weg scène kijk vind ik het verschil toch nog we echt heel erg groot.
Dames die er door zeer goed getrainde amateurs toch wel redelijk hard afgereden worden en dan te zien dat de heren Profesionals nog zo een procentje of 10 harder gaan.
bwernsen schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:11:
https://www.nrc.nl/nieuws/2026/08/14/kort-de-mannen-tour-een-weekje-in-laat-de-vrouwen-langer-fietsen-a4934417

wat zeggen we ervan? Een goed idee om zowel voor de mannen als vrouwen 2 weken te doen?

Ik persoonlijk zie het wel zitten. 2 weken is zat voor veel spanning en sensatie. Daarnaast ook aanpassingen in tijd en duur om de renners niet meer zo lang en intens bloot te stellen aan de hitte.
Imho een onnodige discussie of het een ten koste van het andere moet gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 17-08-2026 23:39 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-08 12:47
Tweevoudig wereldkampioen Julian Alaphilippe heeft met onmiddelijk ingang zijn profcarrière beëindigd.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/julian-alaphilippe-34-overweegt-na-2026-te-stoppen/

Toch wel een renner met een mooi palmares. :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001

lijkt mij een erg goed idee. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik denk dat bij een kortere tijdsduur, de gevolgen van een slechte rit oid veel fataler zijn. Dat zag je nu ook bij de Tour de Femmes. Juist omdat die 'maar' een week duurt werd het veel interessanter om naar te kijken en te bepalen wie wat wanneer gaat doen.

Strava | AP | IP | AW | SM

• Megupe
Willem30 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:09:
Tweevoudig wereldkampioen Julian Alaphilippe heeft met onmiddelijk ingang zijn profcarrière beëindigd.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/julian-alaphilippe-34-overweegt-na-2026-te-stoppen/

Toch wel een renner met een mooi palmares. :)
Fantastische renner, mooie carrière. Maar 1 of 2 jaar te lang doorgegaan (achteraf makkelijk zeggen natuurlijk).

• Requiem19
Dit is wellicht controversieel, maar als ik zie wanneer zijn mindere jaren beginnen (vanaf 2022 ong), denk ik toch: een kind krijgen tijdens je wielercarriere helpt niet.

Idem met WvA.

Als je als ‘moderne’ vader je steenthe wil bijdragen en echt onderdeel wilt zijn van het gezin, is dat specifiek voor wielrennen niet ideaal.

Minder slaap met name 1e 2 jaar, meer verkoudheidjes en griepjes (ask anyone met kinderen), en een extra ‘stress’ factor.

Als ze wat ouder zijn wordt het weer iets makkelijker.

Ben benieuwd met wat dit met MvdP doet. Al licht het er volledig aan hoe je je leven als ouders inricht.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Waarom zou je een super populair evenement inkorten zodat een evenement wat (zeker in verhouding) maar bar weinig interesse trekt langer kan duren? Los van dat ze volgens mij prima naast elkaar kunnen bestaan.

• Chelseamarre123
Megupe schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:17:
[...]

Fantastische renner, mooie carrière. Maar 1 of 2 jaar te lang doorgegaan (achteraf makkelijk zeggen natuurlijk).
Ja was best erg de laatste jaren.
Ook in zijn prime eigenlijk te weinig overwinningen gepakt.
Geen Luik, Lombardije of Amstel gewonnen wat hij gezien zijn kwaliteiten wel had gekund

• Requiem19
Amstel was kat in het bakkie in 2019!

• Megupe
Luik was toch eigenlijk ook kat in t bakkie (vergaten ze Roglic)

• Chelseamarre123
Megupe schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:33:
Luik was toch eigenlijk ook kat in t bakkie (vergaten ze Roglic)
Nou ja, hij reed Pogacar(?) in de hekken toen? Anders won die

• Casual Ruud
Sportief gezien had hij misschien eerder moeten stoppen, maar voor naar verluid 2 a 3 miljoen per jaar had ik ook nog een paar jaar doorgefietst.

• LoneRanger
  • Niet online
Dat stukje wbt de Tour de France 2 weken voor zowel mannen als vrouwen, ik kan het niet lezen maar alleen organisatorisch en dat dat goedkoper is kan ik me iets bij voorstellen maar ik vermoed dat het wat meer uit een feministisch oogpunt is geschreven? Ik denk dat "men" moet stoppen om steeds die koppeling of vergelijking te maken. Hetzelfde verdienen, de zelfde aandacht, de zelfde faciliteiten. Het is mijns inziens niet anders dan dat basketballers niet hetzelfde verdienen als voetballers. Als iets niet populair is of geen/weinig markt voor is dan is dat nu eenmaal zo. Als je continue blijft vergelijken houd je juist die ongelijkheid in stand, het verschil groter. Vrouwen wielrennen zit volgens mij nog steeds in de lift wbt populariteit maar het wordt ook steeds mondialer en dus steeds volwassener. Eigenlijk is het dan raar dat je het eigenlijk juist in de schaduw van de mannen zet.

Maar wellicht heb ik het helemaal mis wbt inhoud van dat stukje.

• Megupe
Pogacar wint weer eens een tijdrit met een bizar kleine marge. Als ie morgen zin heeft dan houdt ie rood vast tot aan het slot...

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 22-08-2026 19:33 ]

• Ypuh
Holy moly, kan je toch niets anders dan respect voor hebben zo'n man. Ergens verwacht je het, maar ergens denk je toch ook "Hoe flikt ie het toch iedere keer". Klassementsrenners horen kleine iele klimmertjes te zijn die geen chocolade mogen eten en voor 10u in bed liggen.

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:43:
Holy moly, kan je toch niets anders dan respect voor hebben zo'n man. Ergens verwacht je het, maar ergens denk je toch ook "Hoe flikt ie het toch iedere keer". Klassementsrenners horen kleine iele klimmertjes te zijn die geen chocolade mogen eten en voor 10u in bed liggen.
Ik hoop dat ie licht kapot uit de vuelta komt zodat we op zen minst nog een leuk WK/EK en Lombardije hebben.

• KW25
  • Laatst online: 22:11
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:18:
[...]

Ik hoop dat ie licht kapot uit de vuelta komt zodat we op zen minst nog een leuk WK/EK en Lombardije hebben.
Dat hoop ik ook een soort van. De Vuelta hoef je in ieder geval niet meer aan te zetten, die is al beslist.

Ben wel benieuwd wie hem van het WK af zou kunnen houden? Volgens mij een best zwaar parcours.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Chelseamarre123
KW25 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:03:
[...]

Dat hoop ik ook een soort van. De Vuelta hoef je in ieder geval niet meer aan te zetten, die is al beslist.

Ben wel benieuwd wie hem van het WK af zou kunnen houden? Volgens mij een best zwaar parcours.
Evenepoel, die is zich er ook op aan het toeleggen.
Voor de rest, geen idee.

• Requiem19
MvdP! 😅

• Chelseamarre123

• Ypuh
MvdP doet niet eens mee aan het WK weg toch?

• Megupe
Ypuh schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:03:
Inderdaad, MTB en daarna volgens mij toeleggen op 2027. Mogelijk nog wat veldrijden.

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:03:
Hopelijk wel toch?
2027 in Salanches word nog zwaarder en in 2028 in het midden oosten dus een sprint WK. Dit is misschien wel zijn laatste kans.
Wk in Abu Dhabi gaat trouwens pas door eind oktober, dan is een normaal weg seizoen al lang voorbij :? :X

• GerbenBK
  • Laatst online: 27-08 08:02

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• KW25
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij doet hij wel mee. Hij doet die wedstrijden in Canada daarvoor ook. Pogacar slaat die over dus daar liggen nog wel wat kansen voor hem.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Requiem19
Waarschijnlijk kijkt hij nog even aan hoe hij zich (mentaal?) voelt na het MTB WK, men lijkt wel te denken dat hij ook van plan is om naar Montreal te gaan.

https://www.idlprocycling...e-mtb-world-championships
Van der Poel is also expected to compete in the World Cycling Championships in Montreal, Canada, in September. According to HLN , however, it is not yet certain that he will line up at the start there, even though his co-sponsor, Premier Tech, is a Canadian company.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zie nu op de socials wat recensies langs komen over het hotel waar ze ingevlucht waren.
Erg leuk.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
Dit snap ik dan weer niet zo, https://www.wielerflits.n...ven-andere-renners-gered/

Blijkbaar 8 man buiten tijd en dan ineens de tijdslimiet oprekken. Als er nu iets speciaals gebeurt was tijdens de etappe kan ik het begrijpen. Ook als het halve peloton het niet gehaald zou hebben omdat ze een etappe verkeerd ingeschat zouden hebben en eigenlijk vooraf de tijdslimiet verkeerd ingeschat zouden hebben.

Hier lijkt daar echter geen sprake van, 8 man te laat. En ik snap dat ze het mogen doen, ik zie alleen hier het uitzonderlijke, onvoorziene geval van overmacht dat aanleiding zou mogen zijn niet direct. Een collega renner heeft goed doorgefietst, meer niet voor zover ik kan beoordelen. Dat die collega renner stevig zou doorfietsen is m.i. niet uitzonderlijk of niet te voorzien, hij doet dat immers regelmatig :+
In het UCI-reglement staat dat de jurycommissarissen in overleg met de wedstrijdleiding ‘uitsluitend in uitzonderlijke, onvoorziene gevallen van overmacht’ de tijdslimiet mogen verlengen: “Renners die de finishlijn hebben overschreden na de vastgestelde maximale tijdslimiet en zijn gered, verliezen automatisch alle punten die zij hebben behaald voor de verschillende bijgevoegde klassementen.”

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 25-08-2026 19:36 ]

• Chelseamarre123
Dennism schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:34:
Dit snap ik dan weer niet zo, https://www.wielerflits.n...ven-andere-renners-gered/

Blijkbaar 8 man buiten tijd en dan ineens de tijdslimiet oprekken. Als er nu iets speciaals gebeurt was tijdens de etappe kan ik het begrijpen. Ook als het halve peloton het niet gehaald zou hebben omdat ze een etappe verkeerd ingeschat zouden hebben en eigenlijk vooraf de tijdslimiet verkeerd ingeschat zouden hebben.

Hier lijkt daar echter geen sprake van, 8 man te laat. En ik snap dat ze het mogen doen, ik zie alleen hier het uitzonderlijke, onvoorziene geval van overmacht dat aanleiding zou mogen zijn niet direct. Een collega renner heeft goed doorgefietst, meer niet voor zover ik kan beoordelen. Dat die collega renner stevig zou doorfietsen is m.i. niet uitzonderlijk of niet te voorzien, hij doet dat immers regelmatig :+

[...]
De tijdslimiet was vanmorgen al verlegd las ik op Sporza. Alleen niet in de media gezegd

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:19
Dennism schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:34:

[...]
Zoals in het artikel staat, was de limiet al aangepast nog voor de start. Zie daar geen probleem mee. De uitzondering waar jij over spreekt, is tijdens/na de wedstrijd. De rit heeft een zwaardere classificatie gekregen en dus ook een andere tijdslimiet.

Nog een geluk dat Pogacar, naar eigen zeggen, in spaarmodus rijdt anders was de helft van het peloton zeker buiten tijd aangekomen

[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 26-08-2026 12:31 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
Kenhas schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:29:
[...]

Zoals in het artikel staat, was de limiet al aangepast nog voor de start. Zie daar geen probleem mee. De uitzondering waar jij over spreekt, is tijdens/na de wedstrijd. De rit heeft een zwaardere classificatie gekregen en dus ook een andere tijdslimiet.

Nog een geluk dat Pogacar, naar eigen zeggen, in spaarmodus rijdt anders was de helft van het peloton zeker buiten tijd aangekomen
Dan heb je het artikel te laat gelezen :) , dat van de aanpassing voor de start stond gister namelijk juist niet in het artikel, had dat er wel ingestaan had ik die post natuurlijk ook niet geschreven :P Je moet dus niet de versie lezen zoals deze er nu staat, maar de versie zoals die er gister stond toen ik postte, anders klopt de context niet meer met mijn post.

Wielerflits heeft het artikel later herschreven, toen bekend werd dat de limiet al voor de wedstijd aangepast was, maar dat dit niet gecommuniceerd was. In de eerste versie van het bericht gaven ze dus aan dat de limiet na de wegstrijd was opgerekt zonder dit mede te delen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 26-08-2026 12:57 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Fuelke

Forza Ferrari

https://sporza.be/nl/2026/08/26/-veel-pijn-wanneer-hij-duwt-op-de-pedalen-dag-na-calvarietocht-stapt-cian-uijtdebroeks-dan-toch-uit-de-vuelta~1787729910881/

Ik denk dat Movistar toch wat harder aan de rem mag trekken. In de Tour reed hij ziek rond in het begin, met koorts. "Ja maar de hartslag werd constant gemonitord. Toch moeten opgeven in de Tour. Nu komt hij ten val, ze wisten niet meteen of er een breukje was door het vocht eromheen (in eerdere berichten). In de Tour is het wellicht doordoen, omdat het de Tour is, en in de Vuelta is het dan misschien doordoen want het is Movistar in de Vuelta?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zijn we hier getuige van de wederopstanding van Mas? Die had ik stiekem al afgeschreven.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb geen idee wat we hier gezien hebben. Pogacar die bijgehaald wordt als hij z'n solo begonnen is, wanneer hebben we dat voor het laatst gezien? Was dat niet Vingegaard in de 'sloop-Pogi' Tour? '23 geloof ik?

Was Mas nou zo goed of zagen we een (relatief, uiteraard) zwakke Pogacar?

• Requiem19
2 dagen terug was het 7 w/kg voor bijna 18 minuten. Z’n algemene vorm is dus weer heel goed.

Maar leek vandaag bijna alsof hij weer wat weinig had gegeten oid. Rest zat ook niet mega ver. En dat foutje maak je sneller als je moe bent.

Er is hoop! :)
Pagina: 1 ... 170 171 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21