UCI heeft regels die conformiteit afdwingen. Te hoge sokken (waar Evenepoel ook gewoon voor gesnapt is), de driehoeksverhoudingen van een frame, positie van het zadel t.o.v. het BB, commercieel beschikbaar zijn van onderdelen etc. Bij Wimbledon wordt bijvoorbeeld witte kleding afgedwongen. Er zijn talloze voorbeelden van sporters die daarvoor gestraft zijn, dus ik weet niet waar je die voorbeelden van Pogi of Evenepoel vandaan haalt?
En afwijkende personen hebben het lastig, dat lijkt me deels logisch toch? Niemand vindt die persoon leuk die met een veel te luide uitlaat met 80 km/u door een woonwijk knalt omdat die lak heeft aan regels. Dan zijn er ook nog talloze situaties die op papier correct zijn, maar in de praktijk op weinig waardeering kunnen rekenen.
We moeten niet doen alsof JW v. Schip een Calimero figuur is met wie je medelijden moet hebben of dat hij gepest wordt. Hij is een beetje vreemd (
zijn eigen woorden) en zoekt de grenzen op. Daar heeft ie een sport van gemaakt en haalt ie plezier én voordeel uit, en ik vind het ook mooi om naar te kijken. Het lijkt me dat je dan ook mans genoeg bent om af en toe het deksel op je neus te krijgen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Ypuh op 17-10-2025 10:42
]