Ze zouden die powermeter eens een koers moeten verbieden. Nu kijkt iedereen op dat metertje en gaan ze niet meer over de rooie.
De echt goede, die rijden nog steeds op gevoel. Zoals MvdP gisteren naar Pidcock toe reed. Dat is pure op klasse en gevoel, diep in het rood omdat hij weet dat het vandaag wel kan.Chelseamarre123 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:40:
Ze zouden die powermeter eens een koers moeten verbieden. Nu kijkt iedereen op dat metertje en gaan ze niet meer over de rooie.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tja, beetje overdreven statement in mijn ogen. Het grote verschil is dat MvdP geen klassementsrenner is. Hij kan het zich dus permitteren om in het rood te gaan omdat hij weet dat hij dan een dag of drie in het peloton kan blijven. Hij hoort ook wel bij een select groepje die sneller recupereert dan doorsnee maar toch.Phydomir schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:03:
[...]
De echt goede, die rijden nog steeds op gevoel. Zoals MvdP gisteren naar Pidcock toe reed. Dat is pure op klasse en gevoel, diep in het rood omdat hij weet dat het vandaag wel kan.
Als je een klassementsrenner bent (of denkt dat te zijn) kan je je niet veroorloven om teveel in het rood te gaan want dat ga je dubbel en dik betalen
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Dat is eigenlijk toch hetzelfde? Als er na een GC etappe een sprint rit is heb je hetzelfde idee. Daarbij is het denk ik ook niet te onderschatten hoe goed profs zijn in het kennen van het lichaam en het gevoel in de benen. Zelfs zonder powermeter weten die heel goed aan te voelen wat in het rood is, en wat er net onder is. Dus het afschaffen van PM's in wedstrijden gaat echt de oplossing niet zijn.Kenhas schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:16:
[...]
Tja, beetje overdreven statement in mijn ogen. Het grote verschil is dat MvdP geen klassementsrenner is. Hij kan het zich dus permitteren om in het rood te gaan omdat hij weet dat hij dan een dag of drie in het peloton kan blijven. Hij hoort ook wel bij een select groepje die sneller recupereert dan doorsnee maar toch.
Als je een klassementsrenner bent (of denkt dat te zijn) kan je je niet veroorloven om teveel in het rood te gaan want dat ga je dubbel en dik betalen
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tuurlijk wel, er is een enorm verschil tussen elke dag te moeten volgen om je klassement te redden ter vergelijking met wat VDP en andere kunnen doen om eens gewoon te laten lopen. Dit spaart zoveel krachten.Phydomir schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:29:
[...]
Dat is eigenlijk toch hetzelfde? Als er na een GC etappe een sprint rit is heb je hetzelfde idee. Daarbij is het denk ik ook niet te onderschatten hoe goed profs zijn in het kennen van het lichaam en het gevoel in de benen. Zelfs zonder powermeter weten die heel goed aan te voelen wat in het rood is, en wat er net onder is. Dus het afschaffen van PM's in wedstrijden gaat echt de oplossing niet zijn.
Er is ook een verschil om eens in een finale zoals gisteren even volluit te gaan op een kleine helling van 800m dan op een col zoals de tourmalet
Meedoen met de poule maakt het een stuk spannenderPasteis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:07:
Ik ben benieuwd naar de volgende kwestie...
Mijn interesse in het volgen van de Tour is eigenlijk vrijwel direct afgenomen nadat Pogačar met overmacht de eerste bergetappe won en daarmee de Tour al beslist lijkt te zijn als het gaat om het algemeen klassement.
Nu heb ik een mening over deze prestatie, maar dat even daargelaten. Ik merk als casual volger vooral dat het met overmacht winnen de spanning eruit haalt en echt slecht voor de sport is (geldt voor elke sport en elke sporter, ongeacht of ik degene support).
Hoe kijken jullie hiertegenaan? En kunnen jullie genieten van de wedstrijden waarin Pogačar (of andere wielrenner) dik wint? Of waarvan je weet dat de kans zeer groot is dat hij gaat winnen?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Wie verwachten we vandaag vooraan? Leuke heuvelrit met interessante finale met een afdeling en dan nog een halve kilometer klimmen naar de finish. Ik gok op een groepje vluchters met een renner als Pidcock die zijn gram gaat halen na afgelopen weekend, maar het kan ook zomaar weer Pogacar worden. Of wellicht een prooi voor Siexas of Matthews?
Pogacar verloor hier 2 jaar terug van Vingegaard. ‘Genant’ voor zijn doen, want a) hij werd teruggepakt na een aanval en b) hij verloor een sprint van JV.
Dus….
Dus….
Klopt, maar ik weet niet of Pogacar daar heel erg mee bezig is. Het profiel van de finale is ook wat anders dan 2 jaar geleden. Anderzijds, als hij zijn zinnen op deze etappe heeft gezet, zal hij hem wel pakken.Requiem19 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:33:
Pogacar verloor hier 2 jaar terug van Vingegaard. ‘Genant’ voor zijn doen, want a) hij werd teruggepakt na een aanval en b) hij verloor een sprint van JV.
Dus….
Even wat anders: Het kanaal van David Latumahina - latuloopt - op Instragram is wel een aanrader voor korte, luchtige samenvattingen van de etappes.
De finale is toch juist vrijwel gelijk? Ik geloof dat de laatste +-30km volledig identiek zijn en dat alleen de Puy Marie van de 'makkelijkere' kant beklommen wordt, anders was een nog langer stuk van de finale identiek. Maar ook nu zou het zeker al kunnen ontbranden daar, want de laatste +-2.2 km van de 'makkelijke' kant zijn ook niet mals.KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:02:
[...]
Klopt, maar ik weet niet of Pogacar daar heel erg mee bezig is. Het profiel van de finale is ook wat anders dan 2 jaar geleden. Anderzijds, als hij zijn zinnen op deze etappe heeft gezet, zal hij hem wel pakken.![]()
Even wat anders: Het kanaal van David Latumahina - latuloopt - op Instragram is wel een aanrader voor korte, luchtige samenvattingen van de etappes.
Vorige keer wat de rit wel een stuk langer, dus je zou verwachten dat het nu makkelijker controleren is voor UAE. Daarnaast redelijk vlakke aanloop met de tussensprint, dus of het daar voor de klimmers makkelijk wegkomen zal zijn....
Wanneer de heuvels dan beginnen zit je op <100 km van de meet, ik weet niet hoeveel kans de vluchters hebben tenzij UAE echt niet wil. Al zullen de Franssen vast losgaan met hun pogingen vandaag
[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 14-07-2026 11:45 ]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zat inderdaad met die Puy Marie die ze van de andere kant pakken en was daardoor in de veronderstelling dat de hele finale anders zou zijn.Dennism schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:41:
[...]
De finale is toch juist vrijwel gelijk? Ik geloof dat de laatste +-30km volledig identiek zijn en dat alleen de Puy Marie van de 'makkelijkere' kant beklommen wordt, anders was een nog langer stuk van de finale identiek. Maar ook nu zou het zeker al kunnen ontbranden daar, want de laatste +-2.2 km van de 'makkelijke' kant zijn ook niet mals.
Laten we weer hopen op een vluchtersrit met een man of 30 die een vrijgeleide krijgen. Ik verwacht weer een leuke start vol aanvallen het eerste uur.KlaasjeNL schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:23:
Wie verwachten we vandaag vooraan? Leuke heuvelrit met interessante finale met een afdeling en dan nog een halve kilometer klimmen naar de finish. Ik gok op een groepje vluchters met een renner als Pidcock die zijn gram gaat halen na afgelopen weekend, maar het kan ook zomaar weer Pogacar worden. Of wellicht een prooi voor Siexas of Matthews?
95% kans dat UAE controleert denk ik (tenzij Pogi slecht is na dat matige hotel).
UAE woekert toch echt met krachten, tour is nog zo lang.
Op de radio zet iedereen zijn 'geld' op die Sloveen.
Ik ga voor Arensman. Heb verder geen verstand van wielrennen, maar Arensman is geen slechte wielrijder.
Ik ga voor Arensman. Heb verder geen verstand van wielrennen, maar Arensman is geen slechte wielrijder.
Woekeren met krachten?Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:25:
UAE woekert toch echt met krachten, tour is nog zo lang.
Woekeren is iets anders
Do { Ping } while ( LOL )
Die Frans kampioen is ook een lachertje, word je eraf gereden door Wellens bergaf
Pogi gaat zo vol aan op de Puy Mary om er weer even 2 minuten bij te sprokkelen vandaag en definitief af te rekenen met de klassementsambities van iedereen
Ik denk dat niemand nog de illusie heeft dat ze dichterbij gaan komen.Blik1984 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:38:
Pogi gaat zo vol aan op de Puy Mary om er weer even 2 minuten bij te sprokkelen vandaag en definitief af te rekenen met de klassementsambities van iedereen
Red Bull weer matig vertegenwoordigd volgens mij, 3 man voor zover ik zie in het Peloton. Terwijl een Seixas nog 4 man of zo bij zich heeft (en dat toch van de klassementsmannen volgens mij als veruit zwakste ploeg werd gezien).
Nee nee, er wordt "woekeren met krachten" bedoeld.Shadow_Agent schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:13:
[...]
Woekeren met krachten?![]()
Woekeren is iets andersbedoel je smijten?
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Pidcock onderuit. Die had ik voor de finale opgeschreven...
Hopelijk heeft ie wel zijn schadeformulier correct ingevuld
Ik heb er twijfels bij dat het Pidcock is...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ben toch altijd blij als ze beneden zijn, klein stuur/rem foutje en kan zware valpartij opleveren
Volgens de liveticker van de tour zijn Harper, Pidcock en Jorgensen gevallen in de afdaling.Spotmatic schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:37:
Ik heb er twijfels bij dat het Pidcock is...
We zagen alleen Harper een schuiver maken?Dennism schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:39:
[...]
Volgens de liveticker van de tour zijn Harper, Pidcock en Jorgensen gevallen in de afdaling.
Pidcock toch ook? Duidelijk in beeld genomen aan die auto, en dan even later Harper op dezelfde plek met zijn bebloede hand.
Volgens mij waren Pidcock en Harper in beeld, althans ik meende Pidcock tegen die auto te zien. Vandaar mijn grapje over het schadeformulier.
Jorgensen zag ik alleen op de liveticker, weet niet of dat op beeld was.
Carapaz joh, wat een vechtjas is dat. Prachtig om hem te zien strijden.
Als Visma geen snode plannen heeft hier is het zonde dat ze Piganzoli op kop zetten. Laat Del Toro dat maar doen zou ik denken.
Hoe voorspelbaar is dit, en Visma maar roepen we gaan het nog proberen, Jonas stap gewoon lekker af.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tour de Pogacar.
Even getimed, in 1 minuut rijdt hij 24 seconden dicht op Carapaz
Kansloos om op kop te gaan rijden en dan moet die er meteen af als Pogacar versnelt.BreadFan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:52:
Als Visma geen snode plannen heeft hier is het zonde dat ze Piganzoli op kop zetten. Laat Del Toro dat maar doen zou ik denken.
Pogacar rijdt in 2 minuten bijna een minuut dicht… tegen ‘klimmer’ Carapaz… gaat nergens meer over. Doe mij maar weer zo’n aanvallers etappe zoals die van zondag.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:06
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Benieuwd of Carapaz nog kan aansluiten in de afdaling.
Hij kakte wel in aangezien de groep ook maar 16 sec achter lag.PatrickC schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:56:
Pogacar rijdt in 2 minuten bijna een minuut dicht… tegen ‘klimmer’ Carapaz… gaat nergens meer over. Doe mij maar weer zo’n aanvallers etappe zoals die van zondag.
Er is nog hoop….tiswat schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:59:
[...]
Hij kakte wel in aangezien de groep ook maar 16 sec achter lag.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt...
Kijkt veel om, niet meer vol door lijkt t
Oh ooh. Evenepoel weer de hamer tegengekomen?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
En Vingegaard maar er achteraan fietsen met de rest in zijn wiel… die gaan zo dadelijk nog wat bonificatie seconden van hem afpakken.
Evenpoel zou zich beter eens gaan focussen op tijd verliezen en ritten winnen vanuit de vlucht.
Hij rijdt zo iedereen weer bijna op 1 min
Die paar 6-4 seconden boeien toch ook niet zo heel veel? Del Toro eraf, Evenepoel er vanaf. Dat zijn directe concurrenten.PatrickC schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:10:
En Vingegaard maar er achteraan fietsen met de rest in zijn wiel… die gaan zo dadelijk nog wat bonificatie seconden van hem afpakken.
Dat vermoed ik ook ja, maar ja, wat kan hij anders doen. Hij moet achter Pogi aan, en Evenepoel er eraf, dus kan je ook tijd pakken. De rest kan vermoed ik niet, want die willen toch ook als ze het zouden kunnen, Evenepoel verder op afstand zetten.PatrickC schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:10:
Volgens mij zitten zijn directe concurrenten in zijn wiel…Robkazoe schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:12:
[...]
Die paar 6-4 seconden boeien toch ook niet zo heel veel? Del Toro eraf, Evenepoel er vanaf. Dat zijn directe concurrenten.
Ergens zou ik hem dat graag zien doen ja, anderzijds, als dit zijn bijna 'traditionele' slechte dag is, kan het ook heel erg meevallen. Komt nu toch weer bijna terug.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:12:
Evenpoel zou zich beter eens gaan focussen op tijd verliezen en ritten winnen vanuit de vlucht.
Edit: Hij is terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 14-07-2026 17:15 ]
Ik vind Evenepoel geen kandidaat voor het podium. Maar inderdaad, wellicht heeft hij geen andere keus.Dennism schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:13:
[...]
Dat vermoed ik ook ja, maar ja, wat kan hij anders doen. Hij moet achter Pogi aan, en Evenepoel er eraf, dus kan je ook tijd pakken. De rest kan vermoed ik niet, want die willen toch ook als ze het zouden kunnen, Evenepoel verder op afstand zetten.
Tja dit is nog geen hooggebergte, op de Tourmalet lag hij er ook al af en als het dan aankomst boven was had hij gemakkelijk een minuutje kunnen verliezen op het podium.Dennism schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:14:
[...]
Ergens zou ik hem dat graag zien doen ja, anderzijds, als dit zijn bijna 'traditionele' slechte dag is, kan het ook heel erg meevallen. Komt nu toch weer bijna terug.
Wat is hier gebeurd? Regie heeft alles gemist!
Lol word die nog 2de en verliest Vingegaard tijd.
Had het verschil met Tadej groter verwacht, is niet echt weggereden.
Had het verschil met Tadej groter verwacht, is niet echt weggereden.
Evenepoel toch in een spaarstand gereden. Doet die mooi.
Verrassend dat Vingegaard gewoon meer tijd verliest dan de rest. Plek 2 is nog helemaal open.
Verrassend dat Vingegaard gewoon meer tijd verliest dan de rest. Plek 2 is nog helemaal open.
Kijkend naar de tijdsverschillen op de streep ten opzichte van Pogacar is Vingegaard in redelijk constant tempo omhoog gereden. De rest heeft flink versneld.
Op Sporza zeiden ze trouwens dat Pogacar ook de Vuelta gaat doen
Als die daarna nog eens WK word kan die meteen op pensioen wat mij betreft.
Ja het is niet spannend waar die mee doet. We moeten het helaas er nog een paar jaar mee doen.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:22:
Op Sporza zeiden ze trouwens dat Pogacar ook de Vuelta gaat doen![]()
Misschien dat Seixas het gat nog een beetje kan dichten, maar dan moeten ze hem volledig op de Tour laten voorbereiden.
Oprechte vraag, wat moet hij dan doen?Exocet schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:13:
Pogacar haalt voor mij echt alle plezier uit het kijken naar wielrennen...
Is het niet de rest die hem niet bij kan houden die het plezier er uit haalt?
De rit weggeven aan vluchters. Dan krijg je nog een spannende koers!BreadFan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:21:
[...]
Oprechte vraag, wat moet hij dan doen?
Is het niet de rest die hem niet bij kan houden die het plezier er uit haalt?
Als Pogacar naar het etappeprofiel kijkt, en denkt te kunnen winnen, dan gaat die hem ook winnen.
Tegen dit fysiologische wonder gaat niemand het kunnen opnemen.
Wat het nog leuker zal maken, als hij voor een andere ploeg gaat rijden en veel meer alleen moet doen. Zoals een Martinez al op 70km zijn eigen bidonnetjes moet ophalen omdat hij geen ploeggenoten meer mee heeft.
[ Voor 29% gewijzigd door Hupske op 14-07-2026 18:33 ]
Salary caps! Sowieso een goed idee.Hupske schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:26:
[...]
De rit weggeven aan vluchters. Dan krijg je nog een spannende koers!
Als Pogacar naar het etappeprofiel kijkt, en denkt te kunnen winnen, dan gaat die hem ook winnen.
Wat het nog leuker zal maken, als hij voor een andere ploeg gaat rijden en veel meer alleen moet doen. Zoals een Martinez al op 70km zijn eigen bidonnetjes moet ophalen omdat hij geen ploeggenoten meer mee heeft.
Al leek het er vandaag ook wel op dat UAE het zwaar had, op Wellens en Pogi na. McNulty moest ertussenuit, Yates hele korte beurt, Del Toro die lost.
Maar zeiden we dat ook toen Cavendish 6 of 8 etappes in een Tour won? Verwacht je ook dat Merlier niet meer meesprint?Hupske schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:26:
[...]
Salary caps ben ik voor! Maar iemand verwijten dat hij wint wat hij kan winnen vind ik gek.
[ Voor 9% gewijzigd door BreadFan op 14-07-2026 19:24 ]
Daar gaat het toch niet om, het is een persoonlijke mening, ik vind hier weinig aan.BreadFan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:23:
[...]
Maar zeiden we dat ook toen Cavendish 6 of 8 etappes in een Tour won? Verwacht je ook dat Merlier niet meer meesprint?
Salary caps ben ik voor! Maar iemand verwijten dat hij wint wat hij kan winnen vind ik gek.
Pogi heeft er ook wel eens frisser uitgezien.wiljanvdb schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:50:
[...]
Salary caps! Sowieso een goed idee.
Al leek het er vandaag ook wel op dat UAE het zwaar had, op Wellens en Pogi na. McNulty moest ertussenuit, Yates hele korte beurt, Del Toro die lost.
Ik vind de vergelijking niet helemaal kloppen. Daar zat nog veel meer spanning aan, ook nu met een Merlier. Tot 50m voor de finish weet je nog niet wie er wint. En dan heb je het alleen over sprintetappes.BreadFan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:23:
[...]
Maar zeiden we dat ook toen Cavendish 6 of 8 etappes in een Tour won? Verwacht je ook dat Merlier niet meer meesprint?
Bij Pogacar heb je het over heuvels, punch, bergetappes en zelfs een tijdrit.
Zet een Pogacar in een ploeg als PostNL of Tudor deze ronde en het zou al een heel stuk spannender zijn geweest.
En hem verwijten is een groot woord, ik vind het gewoon jammer dat de allerbeste renner die er is, ook bij de allerbeste ploeg rijdt die er is, dus alles wordt ook voor hem mogelijk gemaakt. Vandaar dat ik ook benoem dat het leuk zal zijn dat hij voor een andere ploeg zal rijden, dan wordt er ook al wat minder voor hem mogelijk gemaakt en heb je alweer wat meer spanning in de koers. Want dat zijn dan ploegen die een vlucht moeten laten lopen zoals vandaag, omdat ze moeten sparen voor zaterdag en zondag zodat ze hem kunnen helpen.
Waarom gaf Visma met Piganzoli en Vingegaard Pogi nou een lead out? Carapaz vooruit was weinig dreiging en ze zouden toch wel hebben geweten dat ze de etappe niet gingen winnen?
Maar hoe zou hij er nu uitzien zonder geblondeerd haar...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Toch weet ik dit niet, was bijvoorbeeld zondag de koers leuker geweest als UAE geen trap teveel gedaan had? Daarnaast denk ik dat ook voor een Van der Poel een overwinning zoals zondag nog zoeter smaakt als het op deze manier gaat dan wanneer je een toegift van het peleton krijgt dat een 'rustdag' neemt.Hupske schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:26:
[...]
Tjaa.. als UAE renners allemaal niet meekomen die bijvoorbeeld op Tourmalet wel konden knallen, lijkt t toch alsof ze een stuk minder fris zijn. Wellicht hadden ze gehoopt dat Pogi daar mindere benen had. Je moet toch wel iets doen? Wachten tot laatste bergetappe om te hopen dat hij stil komt te staan en bijna 4 minuten verliest is natuurlijk ook geen tactiek.J-M-T schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:25:
Waarom gaf Visma met Piganzoli en Vingegaard Pogi nou een lead out? Carapaz vooruit was weinig dreiging en ze zouden toch wel hebben geweten dat ze de etappe niet gingen winnen?
Dat hengsten en smijten met krachten zal toch wel een keer ophouden, (van UAE) zelfs na een rustdag. En we zien ook dat renners ''meer'' aan warmte gewend raken en wellicht wat beter/makkelijker fietsen.
Ondanks alles, was het wel een leuke etappe om te kijken. En eerlijk, ze laten daar Jonas lekker zichzelf in t rood rijden om proberen te strijden, en gaan wellicht nog voor een 2e/3e plaats strijden met wat mannen. Ze knallen allemaal over Jonas heen in laatste paar honderd meter.
Het was duidelijk dat Pogi wilde winnen vandaag, dan ga je hem toch niet helpen? Mooi dat UAE moe aan het raken is, overnemen kan ik op geen manier verklaren. Maar goed, zo gaat het altijd, er lijkt meestal wel iemand of een ploeg die de plicht voelt om bij te dragen.dfbt schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:34:
[...]
Tjaa.. als UAE renners allemaal niet meekomen die bijvoorbeeld op Tourmalet wel konden knallen, lijkt t toch alsof ze een stuk minder fris zijn. Wellicht hadden ze gehoopt dat Pogi daar mindere benen had. Je moet toch wel iets doen? Wachten tot laatste bergetappe om te hopen dat hij stil komt te staan en bijna 4 minuten verliest is natuurlijk ook geen tactiek.
Dat hengsten en smijten met krachten zal toch wel een keer ophouden, (van UAE) zelfs na een rustdag. En we zien ook dat renners ''meer'' aan warmte gewend raken en wellicht wat beter/makkelijker fietsen.
Ondanks alles, was het wel een leuke etappe om te kijken. En eerlijk, ze laten daar Jonas lekker zichzelf in t rood rijden om proberen te strijden, en gaan wellicht nog voor een 2e/3e plaats strijden met wat mannen. Ze knallen allemaal over Jonas heen in laatste paar honderd meter.
Misschien dachten ze wel dat er wat te halen viel, zij zien die mannen van UAE er ook tussenuit vallen. En ook zij weten dat die mogelijk hun plan aan het veranderen waren omdat mogelijk iemand bij UAE aangegeven heeft niet super te zijn. Als je niets doet weet je zeker dat je niet wint, dus dan maar wat proberen. Wat als Del Toro ineens eruit valt wanneer Decathlon of Visma doortrekt, of dat Pogi toch ineens mens blijkt te zijnJ-M-T schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Het was duidelijk dat Pogi wilde winnen vandaag, dan ga je hem toch niet helpen? Mooi dat UAE moe aan het raken is, overnemen kan ik op geen manier verklaren. Maar goed, zo gaat het altijd, er lijkt meestal wel iemand of een ploeg die de plicht voelt om bij te dragen.
En z'n ploeg ook.
Als ze in het groepje rond Vingegaard zich niet bij plaats 3+ hadden neergelegd en hadden meegereden ... Ze zullen zich achteraf wel achter de oren krabben.
Ze moeten wel kunnen natuurlijk. Evenepoel was er natuurlijk niet voor niets even af, ik denk dat Vingegaard ook gewoon goed doortrok. Dat die mannen hem dan in het sprintje pakken betekent niet dat ze ook goed genoeg waren voor een langere inspanning op het niveau van wat Vingegaard daar deed.TheekAzzaBreek schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 00:54:
[...]
En z'n ploeg ook.
Als ze in het groepje rond Vingegaard zich niet bij plaats 3+ hadden neergelegd en hadden meegereden ... Ze zullen zich achteraf wel achter de oren krabben.
Dat Lipo niets deed was logisch, want Evenepoel had het even niet heel lekker. Maar ik denk dat als een Seixas of de mannen van Trek echt wat over hadden gehad dat ze ook wel meer gewerkt zouden hebben om o.a. Del Toro meer tijd aan te smeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennism op 15-07-2026 09:19 ]
Lipo trok toch juist aan waardoor evenepoel eraf waaide?
Ook wel interessant: https://www.strava.com/se...zNTEyMTQ3MjcyMTc3OTE3Mzk4
De demarrage van Pogi vergeleken met Evenepoel. Evenepoel was dan nr. 2 op dat segment. De nummer 10 ligt al bijna een minuut achter:
De demarrage van Pogi vergeleken met Evenepoel. Evenepoel was dan nr. 2 op dat segment. De nummer 10 ligt al bijna een minuut achter:
Ze werkten wel mee tot Evenepoel een gat moest laten, of dat door Lipo kwam heb ik niet direct gezien. Maar daarna kwam ie niet meer op kop voor zover ik het zag.Megupe schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:24:
Lipo trok toch juist aan waardoor evenepoel eraf waaide?
Ik kan de link niet openen, maar wat is dat precies? de KOM data ofzo? Want daar staan ook mensen tussen die niet in de tour zitten (Gall, Pozzo). Terwijl er ook mensen missen die denk ik net zo snel zijn als Evenepoel (Lipo, Ayuso en ik denk nog een paar).BreadFan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:39:
Ook wel interessant: https://www.strava.com/se...zNTEyMTQ3MjcyMTc3OTE3Mzk4
[Afbeelding]
Ah sorry, blijkbaar alleen voor Strava leden. Het is een vergelijking van de strava data van Pogacar en Evenepoel op het laatste stuk van de klim waar Pog er vandoor ging:Dennism schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:05:
[...]
Ik kan de link niet openen, maar wat is dat precies? de KOM data ofzo? Want daar staan ook mensen tussen die niet in de tour zitten (Gall, Pozzo). Terwijl er ook mensen missen die denk ik net zo snel zijn als Evenepoel (Lipo, Ayuso en ik denk nog een paar).

In 500 meter rijdt hij 15 seconden bij Evenepoel weg. Evenepoel rijdt ongeveer 20 a 21 km/h en Pogacar zo'n 4 a 5 km/h harder.
dat is gewoon 20% harder he. Niet een verschil van 5 % of 10% waar sommige t over hebben.BreadFan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:31:
[...]
Ah sorry, blijkbaar alleen voor Strava leden. Het is een vergelijking van de strava data van Pogacar en Evenepoel op het laatste stuk van de klim waar Pog er vandoor ging:
[Afbeelding]
In 500 meter rijdt hij 15 seconden bij Evenepoel weg. Evenepoel rijdt ongeveer 20 a 21 km/h en Pogacar zo'n 4 a 5 km/h harder.
Je kan op meerdere manieren rekenen maar volgens mij is het toch nog steeds ~10%.dfbt schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:30:
[...]
dat is gewoon 20% harder he. Niet een verschil van 5 % of 10% waar sommige t over hebben.
24,1 vs 22,0 of 205 vs 225 seconden
Dan is 22,0 km/uur 91,2% van 24,1 km/uur.
Of als je het andersom doet is 24,1 km/uur 9,5% sneller dan 22,0 km/uur.
3m:25s (205 seconden) vs 3m:45s (225 seconden) zal hetzelfde zijn.
205 seconden is 91,1% van 225 seconden (oftewel 8,9% sneller).
225 seconden is 9,8% langzamer dan 205 seconden
Wel jammer dat er geen powerdata beschikbaar is.
Al zal er vast iemand zijn die dat heeft uitgerekend.
Iig bizar het verschil, alsof de rest geen profs zijn.
Al zal er vast iemand zijn die dat heeft uitgerekend.
Iig bizar het verschil, alsof de rest geen profs zijn.
ja excuus voor niet zo'n rekenmodel erachter. ik ging alleen in op reactie boven mij die zei 20/21 tegen 24/25. Als je 21 en 25 neemt ,is t 4 km per uur sneller en dat zou richting 20% gaan. Dit is dus 22,0 vs 24,1. Dat verschil is gewoon maar 10% of kleine 10% . makkelijk rekenen.Robkazoe schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:19:
[...]
Je kan op meerdere manieren rekenen maar volgens mij is het toch nog steeds ~10%.
24,1 vs 22,0 of 205 vs 225 seconden
Dan is 22,0 km/uur 91,2% van 24,1 km/uur.
Of als je het andersom doet is 24,1 km/uur 9,5% sneller dan 22,0 km/uur.
3m:25s (205 seconden) vs 3m:45s (225 seconden) zal hetzelfde zijn.
205 seconden is 91,1% van 225 seconden (oftewel 8,9% sneller).
225 seconden is 9,8% langzamer dan 205 seconden
Waar kijken jullie, ik begrijp dat Eurosport duo Vanbelleghem, en Kroon hot is. Men is geen fan van Renaat op Sporza..?
Pijnlijk dit voor Allaphilippe. Kan er beter mee ophouden na dit seizoen vrees ik
Dat heb ik niemand echt horen zeggen? Uiteindelijk gaat het er toch om wat jij het fijnst vindt? Ik vind radio tour de france en op de achtergrond eventueel de tv ook wel fijn. Beetje vakantiegevoel en jeugdsentiment.Sjah schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:49:
Waar kijken jullie, ik begrijp dat Eurosport duo Vanbelleghem, en Kroon hot is. Men is geen fan van Renaat op Sporza..?
Only fools are enslaved by time and space.
Sprint niet heel duidelijk kunnen zien, gebeurde er iets vreemds dat Waerenskjold ineens een paar lengtes leek te hebben en toen maar doorreed? Wel slim van hem.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jeroen-vanbelleghem-en-karsten-kroon-verkozen-tot-beste-commentaarduo-van-2025/LoneRanger schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:54:
[...]
Dat heb ik niemand echt horen zeggen? Uiteindelijk gaat het er toch om wat jij het fijnst vindt? Ik vind radio tour de france en op de achtergrond eventueel de tv ook wel fijn. Beetje vakantiegevoel en jeugdsentiment.
Bol trok de sprint aan en stuiyven zat in zijn wiel en viel weg. Waerenskjold demarreerde daar eigenlijk naar toe omdat er een gat viel en sprintte toen door. Leek eerst opzet dat ze het gat achter Bol lieten vallen maar dat was dus Stuiven die wegviel en voor de sprinters eigenlijk nog te vroeg/twijfel. Maar je hebt het vast inmiddels al gezien.Dennism schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:37:
Sprint niet heel duidelijk kunnen zien, gebeurde er iets vreemds dat Waerenskjold ineens een paar lengtes leek te hebben en toen maar doorreed? Wel slim van hem.
Philipsen derde - of nee gedeclasseerd naar 119de maar we zeggen niet waarom - sorry hoor, je bent toch derde
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Leek me weinig aan de hand. Heel raar dit, heeft wel erger uitgestokenFuelke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:22:
Philipsen derde - of nee gedeclasseerd naar 119de maar we zeggen niet waarom - sorry hoor, je bent toch derde
Dankje, had het nog niet gezien.LoneRanger schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:20:
[...]
Bol trok de sprint aan en stuiyven zat in zijn wiel en viel weg. Waerenskjold demarreerde daar eigenlijk naar toe omdat er een gat viel en sprintte toen door. Leek eerst opzet dat ze het gat achter Bol lieten vallen maar dat was dus Stuiven die wegviel en voor de sprinters eigenlijk nog te vroeg/twijfel. Maar je hebt het vast inmiddels al gezien.
Vandaag al de laatste sprinterskans tot Parijs. Benieuwd hoeveel sprinters er al gaan afstappen vanaf morgen. Parijs is ook geen zekerheidje meer want Montmartre is weer opgenomen in de laatste rit een paar keer.
De sprintersploegen hebben de vlucht veel te vroeg ingehaald, waardoor er met een spervuur aan demarrages en heerlijke finale ontstond. Mogen ze van mij vaker doen.
En toch voelt de Avondetappe net wat minder 'echt' of leuk nu ze niet in Frankrijk zijn. Begrijpelijk zeker, maar toch. Een beetje kaal als het ware...
fookin mad fer it
Eens. Het is maar een gevoel maar het mist zeker ietsDikkeBMW schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:35:
En toch voelt de Avondetappe net wat minder 'echt' of leuk nu ze niet in Frankrijk zijn. Begrijpelijk zeker, maar toch. Een beetje kaal als het ware...
Mede dankzij lidl-trek natuurlijk die geen massaprint wilden voor de groene trui van Pedersen. De high 5 van Simmons met zn vader, goede timing ook wbt in een ontsnapping zitten .TheekAzzaBreek schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:06:
De sprintersploegen hebben de vlucht veel te vroeg ingehaald, waardoor er met een spervuur aan demarrages en heerlijke finale ontstond. Mogen ze van mij vaker doen.
[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 16-07-2026 21:50 ]
Er wordt overal wel wat op bespaard vrees ik.
Sporza TV commentaar zit al een paar jaar niet meer in Frankrijk.
Sinds dit jaar zit Sporza radio commentaar ook niet meer in Frankrijk.
Gelukkig wel nog steeds iemand mee op de motor voor radio en tv. En ook Vivo Le Velo trekt 's avonds van locatie naar locatie in Frankrijk.
Sporza TV commentaar zit al een paar jaar niet meer in Frankrijk.
Sinds dit jaar zit Sporza radio commentaar ook niet meer in Frankrijk.
Gelukkig wel nog steeds iemand mee op de motor voor radio en tv. En ook Vivo Le Velo trekt 's avonds van locatie naar locatie in Frankrijk.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21