[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Wyke schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:17:
[...]

Die bocht past bij een klim-etappe finish.. niet een etappe waar je van tevoren al kon uittekenen dat het een sprint ging worden. Bij Eurosport lieten ze van voorgaande jaren wat finishes zien in Napels, allemaal op brede asfaltwegen. Waarom nu dan zo'n gekke finale?
Omdat het voorgaande jaren vaak een klimmers/aanvallers parcours was. Nu kon je een sprint verwachten dus hoef je geen rechte brede wegen......

Echt wtf.

@Requiem19 deels wel met je eens. Maar zo'n bocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 14-05-2026 19:22 ]


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Requiem19 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:20:
Mooi dat deze giro ook wat stukjes erin stopt waarin de stuurkwaliteiten van de renners getoetst worden.

We mogen toch hopen dat de sprinters dit stukje verkend hebben en hun lijn, snelheid en materieel hebben aangepast.
Dat zullen ze vast wel gedaan hebben, maar met een beetje regen wordt het daar al spiegelglad en dat in een bocht in de laatste paar honderd meter van een sprint aankomst. Ze gingen al best voorzichtig door die bocht en gingen toch nog met een aantal onderuit. Dit was gewoon vragen om problemen en ze kregen precies wat ze wilden… net als in etappe één waar de weg smaller werd op het laatste stuk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
Ik zag dat ze in de regen met de GPK5 TT reden.

Lijkt erop alsof iedereen schaapachtig het snelste materieel erop legt en niet meer goed checkt wat voor weer / omstandigheden het zijn.

  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:45
Requiem19 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:45:
Ik zag dat ze in de regen met de GPK5 TT reden.

Lijkt erop alsof iedereen schaapachtig het snelste materieel erop legt en niet meer goed checkt wat voor weer / omstandigheden het zijn.
Dat zal ook wel, maar als je ziet hoe glad het is, en hoe men amper recht op kan blijven staan, heb je er met een sprint etappe / sprint finale niets te zoeken. Dat kan en moet gewoon beter.

  • KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
Requiem19 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:45:
Ik zag dat ze in de regen met de GPK5 TT reden.

Lijkt erop alsof iedereen schaapachtig het snelste materieel erop legt en niet meer goed checkt wat voor weer / omstandigheden het zijn.
Tsja als iedereen met het snelste materiaal gaat rijden moet je wel. Anders lekker met de mountainbike gaan val je ook niet.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
KW25 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:12:
[...]

Tsja als iedereen met het snelste materiaal gaat rijden moet je wel. Anders lekker met de mountainbike gaan val je ook niet.
Yves Lampaert zat op de MTB?

Had ik dat toch even gemist? 😉.

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Requiem19 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:45:
Ik zag dat ze in de regen met de GPK5 TT reden.

Lijkt erop alsof iedereen schaapachtig het snelste materieel erop legt en niet meer goed checkt wat voor weer / omstandigheden het zijn.
Niet zo slim nee. Met meer profiel hadden ze nooit in de finale voorin gezeten, dan hadden ze rustig door die bocht gekund en waren ze niet gevallen.

Zelfde eindresultaat dan maar zonder te vallen.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
La1974 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:13:
[...]

Niet zo slim nee. Met meer profiel hadden ze nooit in de finale voorin gezeten, dan hadden ze rustig door die bocht gekund en waren ze niet gevallen.

Zelfde eindresultaat dan maar zonder te vallen.
Ja, wat denk je dat het verschil is tussen een GP5K TT vs een S of een AS?

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Requiem19 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:16:
[...]


Ja, wat denk je dat het verschil is tussen een GP5K TT vs een S of een AS?
Groenewegen rijdt met Vittoria en ging gewoon onderuit.

Waar heb je overigens gezien dat ze met TT reden?

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
La1974 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:25:
[...]

Groenewegen rijdt met Vittoria en ging gewoon onderuit.

Waar heb je overigens gezien dat ze met TT reden?
Ik refereerde naar de terror rit van gisteren. UAE rijdt standaard op de TT.

Rowe en GT vinden er ook wat van: https://www.domestiquecyc...am-explains-giro-crashes/

Groenewegen had wat kassei-techniek issues volgens Stuyven:
“Ik vind het jammer dat ervaren jongens als Elmar en Dylan in een bocht op kasseien blijven trappen”, zegt de renner van Soudal Quick-Step, die zelf als tweede over de streep kwam, bij Sporza.

“Ik vond het al heel straf dat ze zich daaraan wagen”, vervolgde Stuyven. “Dan zie je ook dat het misgaat. Het is begrijpelijk, want ze zitten in de perfecte positie en ze willen het niet afgeven. Die kasseitjes zijn gewoon super glad, zeker als het begint te regenen.”

  • KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
Tsja, heeft dus niet zoveel met grip van de banden te maken. Doortrappen in de bocht is altijd link, maar op zulke posities zou je wel moeten anders kan je daarna weer opnieuw jezelf naar voren vechten.

En ben benieuwd hoeveel het IRL scheelt tussen TT en de overige bandjes. In een lab zou het allemaal veel zijn, maar daarbuiten ben ik wel benieuwd naar. Zoveel factoren.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB


  • zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wederom prachtige onboard beelden van de laatste kilometers vanaf de fiets van Reinders, t/m de val.

  • HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 16:25
Wat slingert die Dylan Groenewegen heen en weer? Ik zie andere renners veel strakker rechtuit rijden.

  • Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:45
Wel echt knap dat ze zo'n trein gevormd hebben. Vier van de vijf jongens die hun taak perfect uitvoerden hebben ze uit het continentale circuit geplukt. En de vijfde van Novo Nordisk wat vaak slechter presteert dan conti ploegen.

En dan zo'n trein neerzetten die de concurrentie volledig de baas was.

Nu nog een sprinter die op zijn fiets blijft zitten.

  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
KW25 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:04:
Tsja, heeft dus niet zoveel met grip van de banden te maken. Doortrappen in de bocht is altijd link, maar op zulke posities zou je wel moeten anders kan je daarna weer opnieuw jezelf naar voren vechten.

En ben benieuwd hoeveel het IRL scheelt tussen TT en de overige bandjes. In een lab zou het allemaal veel zijn, maar daarbuiten ben ik wel benieuwd naar. Zoveel factoren.
Veel. De beste test methode in de praktijk is de Chung methode waarbij je gebruikmaakt van virtual elevation.

John Karrasch is in dit wereldke de bekendste. Hij test min of meer alle (gravel) banden en komt op de asfalt test vrijwel gelijk uit op de BRR drum testen. Niet in rolweerstand, maar in de orde van snelle band > langzame band.

In het geval van Groenewegen was het i) techniek en ii) materieel.

Vittoria heeft eigenlijk alleen de Vittoria Corsa Pro als optie voor een wegrit. De Corsa Pro Speed is te fragiel voor non-TT en de NEXT of Control zijn geen realistische opties qua rolweerstand.

Geen handige keuze als bandenmerk dus. Temeer omdat de Corsa Pro inmiddels redelijk verouderd is en bij 28 km/h al bijna 3 watt per band opgeeft tov bijv de GP5K TT of dr P Zero SL-R. Rolweerstand is lineair, dus in een sprint kan je er nog flink wat bij optellen.

  • wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gisteren een hert, nu een kat. Wat is die Giro voor beestenboel? >:)

En het was nog een zwarte kat ook, dus deze kopgroep kan het shaken. Die hebben 7 jaar lang pech :P

Virussen? Scan ze hier!


  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
KW25 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:04:
Tsja, heeft dus niet zoveel met grip van de banden te maken. Doortrappen in de bocht is altijd link, maar op zulke posities zou je wel moeten anders kan je daarna weer opnieuw jezelf naar voren vechten.
Alleen trapten ze niet mee in de bocht. Dan glijdt je achterwiel weg, hier waren het voorwielen. Dus te glad/te snel/te gladde banden.

  • Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Wat een slecht wegdek, niet om lekker af te dalen :X

Do { Ping } while ( LOL )


  • Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:45
Requiem19 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:33:
[...]


Veel. De beste test methode in de praktijk is de Chung methode waarbij je gebruikmaakt van virtual elevation.

John Karrasch is in dit wereldke de bekendste. Hij test min of meer alle (gravel) banden en komt op de asfalt test vrijwel gelijk uit op de BRR drum testen. Niet in rolweerstand, maar in de orde van snelle band > langzame band.

In het geval van Groenewegen was het i) techniek en ii) materieel.

Vittoria heeft eigenlijk alleen de Vittoria Corsa Pro als optie voor een wegrit. De Corsa Pro Speed is te fragiel voor non-TT en de NEXT of Control zijn geen realistische opties qua rolweerstand.

Geen handige keuze als bandenmerk dus. Temeer omdat de Corsa Pro inmiddels redelijk verouderd is en bij 28 km/h al bijna 3 watt per band opgeeft tov bijv de GP5K TT of dr P Zero SL-R. Rolweerstand is lineair, dus in een sprint kan je er nog flink wat bij optellen.
Dat is wel echt een serieus verschil zeg. De rockets hebben natuurlijk niet het budget om alleen op de prestaties te letten in hun materiaal keuze.

Wat dat betreft wel interessant dat de ploeg schijnbaar aan Wielerflits gevraagd heeft om niet meer Unibet in de naam te gebruiken. Wel benieuwd wat het verhaal daarachter is.

De gemiste kansen om met Groenewegen te sprinten kunnen zich overigens wel eens vervelend gaan laten tellen aan het einde van het seizoen. Ze staan nagenoeg gelijk met Tudor in de strijd voor de wildcard plaatsen. Maar met Rondel en Storer zouden die wel eens een mooi pak punten mee kunnen nemen uit Italië.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Best een leuk laatste uurtje.
Pellizari reed als een jonge hond, die heeft vandaag geleerd dan puur op wilskracht aanklampen niet werkt. Had handiger gekund, maar wel mooi om te zien. Gal rijdt toch maar mooi 40 seconden dicht op Vingegaard in de laatste kilometers. Piganzoli voor het eerst zien opvallen, met een indrukwekkende beurt.

Leuker dan verwacht.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En een leuk strategie dingetje: Campenaerts reed in rit twee zo hard mee in de vlucht om Vingegaard voldoende achterstand te geven om tot de tijdrit uit het roze te blijven. Om maar niet in dat idiote tijdritpak van de organisatie te hoeven.

  • Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:40
Hebben de Engelse commentatoren vandaag een dag vrij na die lange Giro etappe van gisteren? Ik krijg via HBO Max geen Engels als keuze. Zit nu m'n Frans een beetje bij te spijkeren, maar volg er weinig van :p

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:35:
En een leuk strategie dingetje: Campenaerts reed in rit twee zo hard mee in de vlucht om Vingegaard voldoende achterstand te geven om tot de tijdrit uit het roze te blijven. Om maar niet in dat idiote tijdritpak van de organisatie te hoeven.
En dan pakt die de berg-trui...heb je nog ene verkeerde pak aan...

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Gaargod schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:07:
Hebben de Engelse commentatoren vandaag een dag vrij na die lange Giro etappe van gisteren? Ik krijg via HBO Max geen Engels als keuze. Zit nu m'n Frans een beetje bij te spijkeren, maar volg er weinig van :p
Je vindt Jeroen en Karsten niet goed genoeg?

Engels werkt bij mij gewoon.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

La1974 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:37:
[...]

Je vindt Jeroen en Karsten niet goed genoeg?
Sinds die aan het bier zitten...

Wil je daar een worstenbroodje bij?

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
McMiGHtY schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:54:
[...]

Sinds die aan het bier zitten...

Wil je daar een worstenbroodje bij?
Ik eet geen vlees

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Vandaag was Karsten aan het zingen........ tijdens de "Prediction"...

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Tourstart 2028 schijnt in Reims te zijn..

  • Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:37
Gaargod schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:07:
Hebben de Engelse commentatoren vandaag een dag vrij na die lange Giro etappe van gisteren? Ik krijg via HBO Max geen Engels als keuze. Zit nu m'n Frans een beetje bij te spijkeren, maar volg er weinig van :p
Er zijn 2 aparte kanalen. Die met Nederlands commentaar heeft 'Kop Over Kop' in de titel.

Vraag me niet waarom.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -


  • Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:28

Jebus4life

BE User

Blijkbaar is de zoon van Beloki (de man die in 2003 Armstrong had kunnen kloppen in de Tour maar toen een doodsmak maakte) aanwezig in de Giro Staat op zijn 20e mooi 11e in de stand - heeft ook nog eens een goede tijdrit dus ben benieuwd wat hij kan de rest van de Giro.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur


  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Goeie sprint wel in Milaan...

  • GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:49
Mooie derny koers ook wel

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.


  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daar wordt veel over gepraat, maar in de samenvattingen zie ik het niet terug (live niet echt op gelet).

Wat ik wel zie is dat de snelheid zo hoog lag en het parcours zo lastig was dat er in het laatste rondje geen ploeg nog een coherent treintje in positie had. Misschien dat de kopgroep meer motorvoordeel had dan het peloton (daar zag ik wél dat de motor af en toe veel te dicht zat), maar volgens mij hebben de sprintersploegen zich op het parcours verkeken en kwamen ze gewoon te laat.

  • GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:49
TheekAzzaBreek schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:37:
Daar wordt veel over gepraat, maar in de samenvattingen zie ik het niet terug (live niet echt op gelet).

Wat ik wel zie is dat de snelheid zo hoog lag en het parcours zo lastig was dat er in het laatste rondje geen ploeg nog een coherent treintje in positie had. Misschien dat de kopgroep meer motorvoordeel had dan het peloton (daar zag ik wél dat de motor af en toe veel te dicht zat), maar volgens mij hebben de sprintersploegen zich op het parcours verkeken en kwamen ze gewoon te laat.
Kan. Maar ik hoorde Thijs Zonneveld die even opzocht wat Segaert in het peloton reed de laatste 20 km. Dat was volgens mij 55.7kmu gemiddeld (inclusief 180 graden bochtend ed). Lijkt me onwaarschijnlijk dat 4 man die de hele dag vooruit hebben gereden dat kunnen volhouden.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.


  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tsja, een kopgroep die in een rondje door de stad met veel publiek kan stayeren zonder dat er ergens beelden van opduiken, vind ik dan weer niet zo waarschijnlijk.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Echt nul spanning in deze Giro voor de roze trui. Zo jammer… En zo dadelijk in de Tour zal het wel niet veel anders zijn voor het Geel.

Arensman leek de beste van de rest vandaag, maar laat zich in de laatste meters dan weer verassen en verspeelt seconden tov de concurrentie.

[ Voor 34% gewijzigd door PatrickC op 26-05-2026 17:06 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:49
Qua spanning had ik er voorhand (heel) weinig rekening mee gehouden. Jij wel?

Arensman doet het echt heel goed.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.


  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
PatrickC schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:03:
Echt nul spanning in deze Giro voor de roze trui. Zo jammer… En zo dadelijk in de Tour zal het wel niet veel anders zijn voor het Geel.

Arensman leek de beste van de rest vandaag, maar laat zich in de laatste meters dan weer verassen en verspeelt seconden tov de concurrentie.
Waarom zal het in de Tour niet anders zijn? Jij denkt dat Vingegaard Pogacar naar huis fietst of andersom?

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
La1974 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:49:
[...]

Waarom zal het in de Tour niet anders zijn? Jij denkt dat Vingegaard Pogacar naar huis fietst of andersom?
Andersom. Als Pogacar gewoon fit is en niets overkomt, verwacht ik dat hij de Tour met afstand gaat winnen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
GerbenBK schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:15:
Qua spanning had ik er voorhand (heel) weinig rekening mee gehouden. Jij wel?
Nee, toen een aantal concurrenten niet meedeed, was de spanning wel weg. En dat vind ik gewoon jammer in het huidige wielrennen. De verschillen tussen de beste(n) en de rest daaronder is te groot geworden. Blijft over de strijd voor etappes en een podiumplek. Kan ook best mooi zijn, maar toch…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Renners hebben ook nooit meer een echt slechte dag of eten te weinig tijdens de etappe. Het is allemaal nogal "gerobotiseerd" en alles is tot op de millimeter berekend. Echte verrassingen daardoor in het algemeen klassement zijn er niet.

Do { Ping } while ( LOL )


  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
PatrickC schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:04:
[...]

Andersom. Als Pogacar gewoon fit is en niets overkomt, verwacht ik dat hij de Tour met afstand gaat winnen.
Komen we over een paar weken op terug :)

  • KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
La1974 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:22:
[...]

Komen we over een paar weken op terug :)
Denk ook wel dat Pogi een paar maten te groot is, zo niet stuur ik je een fles goede wijn.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB


  • Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Voor de mensen die nog een leuke finale willen terugkijken, vandaag in de Giro was een mooie laatste 35 km.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Wie gaat er vandaag winnen?

  • Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Mag ik als Nederlander hopen op Poels? Ik verwacht een grote groep ontsnappers (met renners die nog hopen op de bergtrui) en de beste klimmer zal winnen op de laatste berg. Hopelijk zit er geen renner bij die duidelijk de beste is, want dan is de spanning snel weg. Bij de favorieten in het algemeen staan de meeste renners denk ik al op de plek waar ze gaan eindigen, al leek Arensman wel kwetsbaar in de meeste bergetappes.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Poels gun ik het ook wel (en de Rockets ook)

  • Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ja ik ook, maar ik verwacht eigenlijk dat vlab deze nog wil pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 29-05-2026 12:25 ]


  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Het gaat iig al flink hard..

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Arensman gaat hier zijn podium verliezen… hij moet het ook alleen doen en Hindley heeft wel hulp.

Mooi dat Kuss deze etappe pakt. Heeft nu in alle grote rondes etappes gewonnen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Mooi voor Kuss.

En arensman staat op de plek waar hij hoort. Met dit deelnemersveld zit podium er gewoon niet in. En dan zijn er al wat goede rijders uitgevallen. Maar dit bedoel ik niet negatief, plek 4 of 5 is ook een goed resultaat. Ik had graag nog een extra tijdrit gezien, 1 tijdrit van 42 is al meer dan de laatste jaren überhaupt overal al gebeurd, nog steeds niet heel bijzonder lang.

  • Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43

Roozzz

Plus ultra

Pijnlijk foutje voor Wiebes: https://nos.nl/l/2616477

If you can see, look. If you can look, observe


  • D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21
Megupe schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 01:08:
En arensman staat op de plek waar hij hoort. Met dit deelnemersveld zit podium er gewoon niet in. En dan zijn er al wat goede rijders uitgevallen. Maar dit bedoel ik niet negatief, plek 4 of 5 is ook een goed resultaat. Ik had graag nog een extra tijdrit gezien, 1 tijdrit van 42 is al meer dan de laatste jaren überhaupt overal al gebeurd, nog steeds niet heel bijzonder lang.
Arensman had wielrenner moeten zijn in de jaren 60, 70 of 80. Je had toen minimaal twee lange tijdritten in een ronde en vaak nog een derde.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?

  • Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
Volgens de jury woog de fiets van Wiebes 6,78 kilogram en voldeed deze daarmee niet aan de door de UCI vastgestelde ondergrens van 6,8 kilogram. SD Worx plaatst vraagtekens achter de meetcontrole van de fietsen.

"Zo was er een gewichtsverschil van meer dan vijftig gram tussen de eerste en de tweede weging van de fiets van Wiebes na afloop van de rit in Ravenna", schrijft de ploeg in een verklaring. "Wiebes heeft gedurende dit seizoen meerdere malen met deze fiets gereden, die steeds op dezelfde manier is afgemonteerd."

"Bovendien is de fiets eerder dit jaar na afloop van meerdere wedstrijden, die door Wiebes in de sprint met groot verschil werden gewonnen, door de UCI-jury gewogen. Daarbij bleek telkens dat het gewicht van de fiets ruim boven de grens van 6,8 kilogram lag."
https://www.nu.nl/wielrennen/6397687/sd-worx-verbijsterd-dat-lorena-wiebes-uit-giro-is-gezet-vraagtekens-bij-controle.html

  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:45
Als dit zo klopt vind ik de straf te hoog. Ik zou zeggen: ritzege ontnemen, iets van een tijdstraf, een boete voor het team en vandaag weer laten starten.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
McMiGHtY schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:10:
En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.
En geijkt op locatie nog wel.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:20:
[...]

En geijkt op locatie nog wel.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.
Vooral dat inderdaad, ik heb in het verleden wel eens wat werk gedaan voor een relatie waarbij wegen ook erg belangrijk was (vanwege wettelijke vereisten) en wat je moet doen om te 'garanderen' dat een weegschaal correct is op 3 decimalen op een vaste locatie is al niet mals. Laat staat wanneer deze verplaatst wordt en op verschillende locaties uiterst accuraat moet zijn.

Ik ben dus eigenlijk best benieuwd zou SDworks deze meting in twijfel trekken en daadwerkelijk in beroep gaan bij de bond en misscbien wel bij het CAS verderop of de UCI regels omtrent wegen inderdaad strict genoeg zijn om zonder twijfel te kunnen stellen dat de meting correct is geweest. Zeker ook omdat je nu ook her en der leest dat meerdere weegschalen andere waardes geven, en dat tussen metingen op de betreffende UCI weegschaal van dezelfde fiets er ook grote verschillen zijn gemeten.

  • Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-06 20:25
Wordt de finale van de Giro nu gewoon weg gedrukt door dat verschrikkelijke tennis?

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Alleen de parade. En twee sprintjes. Ze zijn nu op euro 1

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Toch nog een leuke finale geworden. Viva Pipo!

  • dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-06 19:47
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
Nouja, ik zag in een ander interview dat dit haar fiets is, waar ze al ontelbaar veel koersen heeft gereden en die altijd boven 6.8 uitkwam. Maar goed, ik heb geen idee hoor verder, maar 20 gram is echt zo weinig, snap uberhaupt niet dat je risico neemt om daar op een grens te zitten. een foutmarge van 1-2% wil je toch sowieso opvangen? als een Fiets 6.85 weegt , gaat ze echt niet ineens koersen wel of niet winnen.

Die verschillen van 20 gram kan je zelfs als maken met sealant in tubeless banden :D

[ Voor 6% gewijzigd door dfbt op 01-06-2026 08:01 ]


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
Denk een per ongeluk foutje. Sealant niet bijgevuld? Andere banden gebruikt en vergeten dat ze lichter zijn?

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Ze reed zonder dopjes op de ventielen heb ik gehoord..

  • Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:20

Fisico

by Fabian

Verhaal blijft vreemd. Danny Stam heeft het over 26 wegingen, elders zijn het er maar 2. Alle wegingen waren in ieder geval onder de norm. Nu blijkt ook weer dat de fiets die Lorena altijd al gebruikte bij andere wedstrijden wel een ander verzet te hebben. Zoals wij vaker bij SD geen enige zelfreflectie en een wazig verhaal vol met gaten.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)


  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Grisha Niermann verruilt Vlab voor Lidl-Trek.

Best opvallend, toch vrij kort nadat hij Zeeman opvolgde. Maar mooi voor Lidl-Trek, waar ze wel wat tactisch inzicht kunnen gebruiken.

  • EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Thijs Zonneveld schrijft op X dat ze bij de Giro geen gebruik maakte van een dubbel voorblad, maar een enkele. Bij andere wedstrijden reed ze wel met een dubbel op dezelfde fiets.

  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:45
EdwinW schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:23:
Thijs Zonneveld schrijft op X dat ze bij de Giro geen gebruik maakte van een dubbel voorblad, maar een enkele. Bij andere wedstrijden reed ze wel met een dubbel op dezelfde fiets.
In een interview met het team (Wielerflats) gaven ze aan dat ze ook vaker met 1 blad had gereden.

Vind het alles een vreemd verhaald en bizar dat ze meteen naar huis kon.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
J-M-T schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:33:
[...]
Vind het alles een vreemd verhaald en bizar dat ze meteen naar huis kon.
Dat schijnt de enig mogelijke straf te zijn volgens de regels.

Nog even over m'n twijfel aan de precisie van de metingen: dat is (in theorie) simpel ondervangen, de UCI lui hebben een referentiegewicht mee.

  • cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

TheekAzzaBreek schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:42:
[...]
Nog even over m'n twijfel aan de precisie van de metingen: dat is (in theorie) simpel ondervangen, de UCI lui hebben een referentiegewicht mee.
Ik heb niet eens twijfel over de precisie van de meting van de fiets van Lorena Wiebes, ik durf bijna te stellen dat er helemaal geen meting is gedaan. Hooguit een getal afgelezen van een digitale weegschaal. Op alle foto's die ik gezien heb gebruikt UCI/Shimano een digitale haakweegschaal hangend aan een statief, onder een open party-tentje of in de open lucht.

Met een digitale haakweegschaal is het helemaal niet zo simpel om nauwkeurig te wegen, zelfs na ter plaatse justeren met een referentiegewicht blijft er een meetonnauwkeurigheid over van 0,5% van het weegbereik. De Kern haakweegtoestellen met 10 gram resolutie zijn er met een weegbereik van 10 of 20 kg: de levert een meetonnauwkeurigheid op van ±50 of zelfs ±100 gram. Dergelijke toestellen zijn gemaakt voor industrieomgevingen om snel goederen bij ontvangst te kunnen controleren, niet om nauwkeurig te wegen. Bij de Conrad heb je zo'n ding voor circa 8 tientjes exclusief certificaat.

Als je last 1º uit het lood hangt omdat de wind er met een constante snelheid tegenaan blaast, kun je al een afwijking van circa 1 gram op 6800 gram krijgen. Bij 4,3º zit je op 20 gram. Platoweegschalen moeten ook altijd waterpas opgesteld staan om dezelfde reden. Teken eens een driehoek met een hoek van 4,3º en zie hoe weinig dat optisch is.

In de handleiding van een haakweegschaal staat ook dat de last stil moet hangen. Bij een bewegende last, bijvoorbeeld omdat windstoten tegen de fiets blazen, kun je helemaal niet meer wegen. Daar is het toestel simpelweg niet op gebouwd. Doe je dat toch, dan zijn de afgelezen waardes Russisch roulette. Dat blijkt ook wel uit het verschil tussen de hoogste en laagste weging: 5 keer meer dan de 10 gram herhaalnauwkeurigheid (van een Kern haakweegschaal met een resolutie van 10 gram).

In de Waaier schrijft een relevant (niet helemaal correct) verhaal: De zaak Wiebes: Waar ligt de fout? Bij de ploeg of de UCI?

[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 03-06-2026 11:23 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Energiek/Greenchoice 3j


  • Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
Naast het evidente probleem met de UCI meet-protocollen en apparatuur, bleek ook dat SD Worx de fiets niet vooraf had gewogen.

Dat is toch wel een enorme fout, zeker als je hem zo scherp afmonteert.

In de NOS podcast kwam een Q36.5 mechanieker aan het woord. Die hanteert zelf minimaal 6.9 bij het afbouwen. En binnen de ploeg mag het niet eens lager dan 6.82 / 6.83. Daarnaast hebben ze van elk los onderdeel het gewicht, dus ze weten bij het opbouwen al hoe zwaar hij ongeveer wordt. Ten slotte wegen ze dan ook nog de afgebouwde fiets op als controle.

Ik zie twee problemen hier: de professionaliteit van de UCI, en die van SD Worx.

Dat dit ook eigenlijk een 'non-probleem' is, blijkt ook uit dat er echt bijnaaaa nooit een DQ hiervoor is geweest. In de podcast hadden ze het opgezocht en kwamen ze in het vrouwenwielrennen in totaal tot 1 ander geval van iets van 10 jaar terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 03-06-2026 11:22 ]


  • cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Requiem19 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:21:
...bijnaaaa nooit een DQ hiervoor is geweest. In de podcast hadden ze het opgezocht en kwamen ze in het vrouwenwielrennen in totaal tot 1 ander geval van iets van 10 jaar terug.
UIt mijn hoofd: Fabiana Luperini
Gewicht en lengte van de renster volgens PCS: 43 kg en 1,57 m

Of het een non-probleem is weet ik niet. Misschien kiezen/treffen de UCI-wegers vaak een windarme stek. Of heeft de UCI eerder wel meegewerkt aan het verplaatsen van de weging naar een meer windstille plek. Of hebben de wegers gewacht tot een windstiller moment. Of hebben de wegers in het verleden doorgegeven dat ze in die condities niet kunnen wegen. Of...

De regel schijnt te bestaan sinds 2000. Ook de mannen hebben er soms last van: Alex Caño (2011),

Op foto 00026851-054 uit 2016 lijkt rechtsboven in beeld de haak van een Kern HCB toestel (vermoedelijk 20K10) zichtbaar. De diameter van de karabijnhaakboven in het oog, lijkt mij wat dik. Er hoort een haak met een diameter van 10,0 mm in een opening met een diameter van 17,34 mm. Er zou wat vrije ruimte links en rechts van de karabijnhaak moeten zijn.

Het waaide 30 mei rond 19u in Ravenna best stevig, een uurgemiddelde van 19 km/u. Dan mag je er een extra meetfout van ergens tussen de 0 en 2 kg uit zien te stabiliseren (op een fietsgewicht van 6,8kg). Succes.

[ Voor 69% gewijzigd door cj1 op 03-06-2026 21:07 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Energiek/Greenchoice 3j


  • NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:44
Al een paar dagen geleden maar toch:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jan-willem-van-schip-opnieuw-gediskwalificeerd-voor-bidon-in-mijn-shirt/

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gendarmerie-moest-jan-willem-van-schip-van-fiets-sleuren-na-diskwalificatie/#post-comments

Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is. Ook al zou het (net) binnen de regels passen, er komt zoveel negativiteit nieuws via / door hem en zijn uitprobeersels dat ik het betwijfel dat er nog een ploeg gaat zijn die het met hem aandurft als zijn contract er op zit. Ook omdat hij amper aansprekende resultaten boekt voor zover ik het weet.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
NACrat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:28:
Al een paar dagen geleden maar toch:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jan-willem-van-schip-opnieuw-gediskwalificeerd-voor-bidon-in-mijn-shirt/

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gendarmerie-moest-jan-willem-van-schip-van-fiets-sleuren-na-diskwalificatie/#post-comments

Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is. Ook al zou het (net) binnen de regels passen, er komt zoveel negativiteit nieuws via / door hem en zijn uitprobeersels dat ik het betwijfel dat er nog een ploeg gaat zijn die het met hem aandurft als zijn contract er op zit. Ook omdat hij amper aansprekende resultaten boekt voor zover ik het weet.
Precies mijn gedachte bij hem. Omdat hij nu al vaker de randjes heeft opgezocht (ik zeg niet perse overschreden), zal de UCI hem als paria behandelen en is hij telkens de pineut. Aan de andere kant, hij kiest er zelf expres voor, wellicht dat ie eens tevoren overleg voert met de UCI voordat hij iets probeert.

  • TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens Thijs Z. doet hij dat ook regelmatig, en wordt er na akkoord alsnog gediskwalificeerd.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:13:
Volgens Thijs Z. doet hij dat ook regelmatig, en wordt er na akkoord alsnog gediskwalificeerd.
Ik had in die podcast gehoord dat ie tijdens de race overlegde. Lijkt me wat laat.

  • McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

McMiGHtY

- burp -

Volgens mij zegt die dat die vraagt of z'n handpositie goed is, zodat er niet gezegd kan worden dat z'n onderarm op het stuur word gesteund, aangezien dat verboden is.. Commisaris geeft aan dat het goed is, en vervolgens worden alle renners die wel met de verboden onderarm positie langskomen met rust gelaten..


#FreeWillem

  • Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

NACrat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:28:
Al een paar dagen geleden maar toch:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jan-willem-van-schip-opnieuw-gediskwalificeerd-voor-bidon-in-mijn-shirt/

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gendarmerie-moest-jan-willem-van-schip-van-fiets-sleuren-na-diskwalificatie/#post-comments

Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is.
....
De ploeg gaat het niet lang meer volhouden / uithouden met hem. Dit vreet energie en geld van het kleine team. Dat van beide maar een beperkte voorraad heeft.

"What do you get if you multiply six by nine..."


  • BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er nog mensen hier die de Tour Divide dotwatchen? https://trackleaders.com/tourdivide26 / https://lsrf.cc/blogs/live-slow-ride-fast

Laurens ten Dam gaat lekker. Helaas voor hem is er een jonge Fransman (Victor Bosoni, 23) die echt als een raket gaat. Als daar niks mis gaat en hij zijn tempo kan volhouden gaat die met 1 a 2 dagen verschil finishen.

Leuk YT kanaal om de Tour Divide te volgen is dat van Josh Ibbett.

  • hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

BreadFan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:16:
Zijn er nog mensen hier die de Tour Divide dotwatchen? https://trackleaders.com/tourdivide26 / https://lsrf.cc/blogs/live-slow-ride-fast

Laurens ten Dam gaat lekker. Helaas voor hem is er een jonge Fransman (Victor Bosoni, 23) die echt als een raket gaat. Als daar niks mis gaat en hij zijn tempo kan volhouden gaat die met 1 a 2 dagen verschil finishen.

Leuk YT kanaal om de Tour Divide te volgen is dat van Josh Ibbett.
Die voorsprong is :o

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Pogacar voor de rit: "Het gaat veel moeilijker worden dan het lijkt op papier. We gaan een echt gevecht krijgen.".

Met nog 34km te gaan 3,5 minuut voorsprong op de rest -1 die in de Chasse patate zit.

Wat is ie bizar goed. Hopelijk vult ie dit jaar zijn bingokaart en stopt er dan mee. Het leuke is er wel van af.

  • Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:16

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Megupe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:03:
Pogacar voor de rit: "Het gaat veel moeilijker worden dan het lijkt op papier. We gaan een echt gevecht krijgen.".

Met nog 34km te gaan 3,5 minuut voorsprong op de rest -1 die in de Chasse patate zit.

Wat is ie bizar goed. Hopelijk vult ie dit jaar zijn bingokaart en stopt er dan mee. Het leuke is er wel van af.
Eerst 10kg bijkomen en Roubaix winnen

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464


  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:45
Megupe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:03:
Pogacar voor de rit: "Het gaat veel moeilijker worden dan het lijkt op papier. We gaan een echt gevecht krijgen.".

Met nog 34km te gaan 3,5 minuut voorsprong op de rest -1 die in de Chasse patate zit.

Wat is ie bizar goed. Hopelijk vult ie dit jaar zijn bingokaart en stopt er dan mee. Het leuke is er wel van af.
Het is super bijzonder en het is een toffe gast. De sport wordt er saai van. Ik was na werk even door de etappe aan het gaan en zag een groep op 1 minuut van de kop zitten, leek even spannend. Bleek Pogi alleen te zijn, toen er maar doorheen geskipt. Jammer!

  • Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 08:25
Het is ook gewoon erg bijzonder dat niemand in die tweede groep wilde rijden. Er waren genoeg ploegen met meerdere in de groep erachter maar niemand die echt wilde achtervolgen. Dan maak je het Pogi natuurlijk nog makkelijker, al heeft Pogi natuurlijk ook wel doorgereden. Maar nu blijft het gevoel dat ze het niet eens proberen om hem bij te halen. We hebben al in eerdere ritten gezien dat als je organiseert en samenwerkt je het echt nog wel spannend kan maken.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Poh, Pogacar pakt mvdp met 0.3 seconden verschil in de tijdrit. Knap van mvdp. Jammer dat Pogacar meedoet.

En Kooij dan eindelijk zijn overwinning, makkelijke sprintzege tegen Mercier en Philipsen.

[ Voor 30% gewijzigd door Megupe op 20-06-2026 17:39 ]


  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:21
Megupe schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:32:
Poh, Pogacar pakt mvdp met 0.3 seconden verschil in de tijdrit. Knap van mvdp. Jammer dat Pogacar meedoet.

En Kooij dan eindelijk zijn overwinning, makkelijke sprintzege tegen Mercier en Philipsen.
Makkelijk? Een foto finish met Merlier

  • Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:20

Fisico

by Fabian

Dit was wel echt een spannende tijdrit. vd Poel weer overal de randjes van de weg aan het opzoeken en dan weet je al dat hij er zin in heeft. Met de half uur waarden zit in wel goed, nu vasthouden tot de laatste dag van de tour.

Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen. Eigenlijk voegt het extra abonnement nu niet zoveel meer toe. Eens kijken of ik het volgend jaar nog verleng.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)


  • Nutsky
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:13
Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen. Eigenlijk voegt het extra abonnement nu niet zoveel meer toe. Eens kijken of ik het volgend jaar nog verleng.
Alleen als je live kijkt, terugkijken is zonder reclame. Maar inderdaad, betaal je daarvoor?

  • unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43
Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen. Eigenlijk voegt het extra abonnement nu niet zoveel meer toe. Eens kijken of ik het volgend jaar nog verleng.
Vind het ook heel irritant. Wat nu nog wel werkt is de stream opnieuw opstarten zodra de reclame begint, dan kan je gewoon direct verder kijken.

  • Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
Dan kijk ik wel gewoon Eurosport. Die heeft ook reclame en moet ik dan niet 15+5e extra voor betalen per maand...

  • Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:20

Fisico

by Fabian

unex154 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:22:
[...]

Vind het ook heel irritant. Wat nu nog wel werkt is de stream opnieuw opstarten zodra de reclame begint, dan kan je gewoon direct verder kijken.
Klopt maar is toch ook wel irritant. Ik vond het al waardeloos dat bij elke keer opstarten van de stream daar de Woosh van Pogi in beeld kwam.

HBO heb ik al dus het is voor mij alleen de extra, maar wel de extra die je betaald om niet de ene versnelling van (vul je favo-renner in) te missen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)


  • Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:37
Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen.
Zo irritant dit inderdaad.

De hele reden dat ik voor Eurosport betaalde (aan het begin €19,99 per jaar) was zodat ik niet de hele tijd naar reclames hoefde te kijken. Dat het van Eurosport Player naar HBO Max (iets van €13 p/m) ging was vervelend, maar je bent fan of niet hé.

Nu komen ze met niet-skippable reclames in de app. Daarmee loont het bijna niet meer om via de Player te kijken, maar kun je beter gewoon de uitzending pakken en de reclames doorspoelen (ik schakel vaak later in en kijk niet volledig integraal).

Je wist gewoon dat dit ging gebeuren als zo'n grote reus het overneemt.

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Het zit Visma ook niet mee, potentieel weer een pion die moet afhaken en vervangen moet worden: https://www.wielerflits.n...ans-tijdritkampioenschap/

  • Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38

Stufferdt

doet ook maar wat.

Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:28:
Het zit Visma ook niet mee, potentieel weer een pion die moet afhaken en vervangen moet worden: https://www.wielerflits.n...ans-tijdritkampioenschap/
Pfff. Je begint je wel echt af te vragen hoeveel valpartijen je als Visma kan hebben in een jaar. Als Nederlander krijg je via Wielerflits natuurlijk elke geelgekleurde valpartij mee, maar het lijken er wel veel te zijn? En dat jaar op jaar. Of is dat een vertekend beeld door Wout en Wilco die toch vaak vallen ten opzichte van een Pogi en Mathieu?

😀😀😀


  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Het zal vast wat vertekenen, Pogi zag natuurlijk in 2023 de voorbereiding op de tour (en LBL) ook in het water vallen door zijn val in LBL. Andere keren lijkt het dan weinig erg te hebben, zijn val in de strade (zag er toch best naar uit) in 2025.

Maar zo nu en dan krijg je in ieder geval wel het gevoel dat er bij Visma veel gevallen wordt en de schade ook vaak groot is.

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Mogelijk klein lichtpuntje, Affini lijkt niets gebroken te hebben.
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21