Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb hem niet 1 keer goed de klim op zien gaan eigenlijk.Jebus4life schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:07:
Evenepoel heeft de laatste 80 kilometer permanent op zowat 1 minuut gehangen van de kop. Elke keer als het in elkaar schoof was hij weer weg, en komt hij nadien weer terug...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Wtf, valt helemaal stil. Dit zijn er 10BreadFan schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:10:
Het is weer 36 seconden!
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ja straks zit ie ineens weer op 54sPatrickC schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:12:
En nu laten ze hem weer wegrijden!?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Del Toro lijkt de laatste twee ronden ook meer te rijden voor de belangen van de merk-ploeg dan voor eigen kans.PatrickC schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:17:
Die Jorgenson is toch wel de grote plaaggeest en stoorzender in deze koers… team USA rijdt sterk
Als deze koers niet zo hard was gemaakt door zijn ontsnappingen dan waren die gasten zoals del toro veel frisser geweest. Als die erbij waren op een 40/50 km en nog fris had hij nooit t wiel kunnen houden. Dat t tactisch beter kon, dat ga ik niet ontkennen maar was echt een zware klim.Chelseamarre123 schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:10:
Van Der Poel wel enorm dom gereden zeg, leek de beste man in koers vandaag
Geef hem eens ongelijk, Mcnulty is gewoon een vriend en teamgenoot voor het hele jaar van hemAndamanen schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:19:
[...]
Del Toro lijkt de laatste twee ronden ook meer te rijden voor de belangen van de merk-ploeg dan voor eigen kans.
Willen vooral een ander niet naar de streep rijden en zelf vervolgens op zijn. Is altijd weer fascinerend om te zien hoe dat gaat in een finale.bvbal79 schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:17:
Wat doen die achtervolgers in vredesnaam..willen ze niet winnen
Weet niet of dat knap is hoor. Zonder die kamikaze actie vanop 80km zat de wereldtitel er echt in.BreadFan schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:25:
Brons! Knap hoor
Bizar dat Matthews het toch weer flikt. Hoe oud is hij nu?BreadFan schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:31:
Matthews al 4x een medaille gepakt op een WK. 2x zilver, 2x brons
Het kan dus nog beter… wat Dumoulin zegt… doe hier maar elk jaar het WK.PatrickC schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:51:
Geweldige finale… hopelijk krijgen we morgen nog een keer zo’n strijd…
Met Pogacar erbij was het denk ik niet erg spannend geweest.PatrickC schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:36:
[...]
Het kan dus nog beter… wat Dumoulin zegt… doe hier maar elk jaar het WK.
Dat geldt voor elk parcoursAndamanen schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:44:
[...]
Met Pogacar erbij was het denk ik niet erg spannend geweest.
Ik begrijp het heel goed, het is alleen jammer voor de kijkers op de bankChelseamarre123 schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:31:
[...]
Geef hem eens ongelijk, Mcnulty is gewoon een vriend en teamgenoot voor het hele jaar van hem
In de 1e wereldoorlog.Exocet schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:32:
McNulty ziet eruit alsof hij net van een slagveld af komt lopen 😂
Overigens wel een mooie winnaar!
[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 27-09-2026 21:47 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Op basis waarvan is het een mooie winnaar dan?Spotmatic schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:46:
[...]
In de 1e wereldoorlog.
Overigens wel een mooie winnaar!
Ik vind het een volstrekt kleurloze winnaar. Je gaat straks naar de wereldkampioen kijken die loopt te knechten in allerlei B rondes en één keer in de TdF mag komen opdraven.
Mooi koers, saaie (en ik mijn ogen onterechte) winnaar.
En achteraf kan je twijfelen aan de tactiek van MvdP. Maar wellicht als hij het niet zo hard had gemaakt had de rest misschien er wel beter voor gestaan. MvdP moest ook een keer passen op de iets langere klim.
Brons is mooi, maar ik had ff het idee dat het goud kon zijn.
Je kunt er vanalles van vinden, qua ploeg waarin hij rijdt, dat ie moet knechten etc. Maar onterecht kan je het toch echt niet noemen?Casual Ruud schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:55:
[...]
Op basis waarvan is het een mooie winnaar dan?
Ik vind het een volstrekt kleurloze winnaar. Je gaat straks naar de wereldkampioen kijken die loopt te knechten in allerlei B rondes en één keer in de TdF mag komen opdraven.
Mooi koers, saaie (en ik mijn ogen onterechte) winnaar.
Faire demarrage, goede marge gepakt, bijna teruggepakt maar weer weggereden. Achter hem hebben ze het allemaal geprobeerd. Dan heb je toch gewoon terecht gewonnen?
Altijd geweten dat McNulty een goede renner was, maar in een ploeg vol afmakers was is hij gewoon #8 ofzo in de pikorde, en zo rijdt hij het meerendeel van het jaar ook. Kan hem geen ongelijk geven als je voor de knaken rijdt en op de top-3 na bij iedere ploeg gewoon kopman bent, maar het is een soort Wout Poels/Kwiatkowski uit de Sky trein, en zelfs die twee hebben nog meer uitstraling.
Hoe dan ook, dat is ook het mooie van een WK. Vorig jaar had je Vallieres bij de dames. We hebben gewoon een prachtige koers gezien, top-3 dit jaar. Het zou pas echt zuur zijn als de winnaar onverdiend was, en dit was ook leuker dan Pogi die hier gewoon 100km solo gereden had.
/f/image/Hw2AASMbBAfEGk5EEbwVnyFr.png?f=fotoalbum_large)
Nu alleen hier nog aan wennen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 27-09-2026 22:21 ]
Raar is het wel, eigenlijk. In veel (meeste ?) sporten is een WK een toernooi, waardoor je die effecten wat gelijk strijkt. Voor mij is een EK of WK dan ook meer een klassieker dan een echt kampioenschap.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21