[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 18 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
Het zal vast niet om kilo's gaan. En daarnaast moet de fiets minimaal 6.8 kg zijn. In theorie zouden ze een fiets van 5.8 kg kunnen maken met een kilo aan batterijen.

En natuurlijk heeft een prof voordeel. Als jij een x aantal minuten 300 watt extra kan leveren dan is dat heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Je hebt al voordeel als je een tijdje minder vermogen hoeft te leveren.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Shabbaman schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:11:
Ze hoort gewoon zo'n fiets niet te hebben.
Niet mee eens tenzij je bedoelt je hoort deze niet op het wedstrijdterrein te hebben. Je kan zo'n fiets perfect gebruiken voor trainingsdoeleinden. Anders moeten we trainen achter de brommer ook gaan verbieden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ankona schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:34:
Wat mij het meest verbaast is of de techniek al zover zou zijn dat een top wielrenner voordeel gaat hebben van een onzichtbaar motortje.
En dan met name, hoe verstop je voldoende accu vermogen? Ze trappen zelf al aardig wat vermogen weg, dus om daarop iets toe te voegen moeten aardig wat accu's meegesleept worden. En die extra kilo's zijn weer een groot nadeel.
Het is ook niet iets wat tijdens de hele koers werkt, maar net even een paar procent extra vermogen op een rottig klimmetje of in de finale geeft je al een groot voordeel op je concurrenten die ongeveer evenveel vermogen trappen. Je moet nog steeds zelf trappen, maar het geeft je net even een extra zetje op de momenten dat het telt.

Accu zit bijvoorbeeld in de zadelpen en het motortje in de trapas. En een knopje onder je stuurlint...
Vos schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:05:
Het zal vast niet om kilo's gaan. En daarnaast moet de fiets minimaal 6.8 kg zijn...
Ook daar wordt vast wel mee geknoeid lijkt mij... http://www.ad.nl/ad/nl/55...weegt-weer-6-8-kilo.dhtml

Volgens mij zijn ze ook bezig om die gewichtseis te vervangen door een veiligheid certificaat of zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Fiber op 01-02-2016 00:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Het komt de UCI wel enorm goed uit dat - wat iedereen al voermoedde - aangetoond wordt bij een tweederangs evenement, bij de beloften en dan ook nog een vrouw.
Nu kan Brian Cookson vrij gratuit met spierballentaal komen en een voorbeeld stellen. Want laten we eerlijk zijn, wie en welke geldschieter maalt erom dat de carrière van een Belgische amateur in het veldrijden om zeep wordt geholpen.
Cancellara en Contador hebben ze niet durven aanpakken.

Mara het kan natuurlijk ook enorm dom zijn van dat meiske.

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 02-02-2016 08:59 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

cbr600f4i schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:03:
Niet mee eens tenzij je bedoelt je hoort deze niet op het wedstrijdterrein te hebben. Je kan zo'n fiets perfect gebruiken voor trainingsdoeleinden. Anders moeten we trainen achter de brommer ook gaan verbieden.
De fiets was duidelijk bedoeld om mee vals te spelen. Als het puur voor trainingsdoeleinden was bedoeld had het motortje e.d. niet zo verstopt geweest. Dan hadden er overal stickers geplakt geweest en andere zaken in plain sight. Om elke schijn te voorkomen.

Wie heeft er nou een gecamoufleerde cheat-fiets bij zijn reservefietsen staan 8)7
"Ja, die is van mijn broer, per ongeluk geruild. Jeweetz, die broer die aan doping doet" ... uh huh.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
FunkyTrip schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:00:
[...]

De fiets was duidelijk bedoeld om mee vals te spelen. Als het puur voor trainingsdoeleinden was bedoeld had het motortje e.d. niet zo verstopt geweest. Dan hadden er overal stickers geplakt geweest en andere zaken in plain sight. Om elke schijn te voorkomen.

Wie heeft er nou een gecamoufleerde cheat-fiets bij zijn reservefietsen staan 8)7
"Ja, die is van mijn broer, per ongeluk geruild. Jeweetz, die broer die aan doping doet" ... uh huh.
Waar zondagmiddag toerfietsers allemaal moeilijk lopen te doen met verschillende framematen en afstellingen is het mooie van de betere rijders dat ze dat allemaal maar geneuzel vinden. Daarom is het ook geheel geloofwaardig dat een willekeurige fiets bij een willekeurig persoon hoort.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ankona schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:26:
[...]
is het mooie van de betere rijders dat ze dat allemaal maar geneuzel vinden.
Dat is volgens mij erg persoons afhankelijk.
De een is gewoon veel meer met zijn materiaal bezig dan de ander.
Dat zie je bv ook erg bij het schaatsen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55
hjs schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Dat is volgens mij erg persoons afhankelijk.
De een is gewoon veel meer met zijn materiaal bezig dan de ander.
Dat zie je bv ook erg bij het schaatsen terug.
Het was dan neem ik aan ook sarcasme. Vooral bij de cross zijn veel rijders erg met hun materiaal bezig. Wat voor tubes, wat voor wielen, hoeveel bar in de banden, etc.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Idd een laag sarcasme. Maar wel met de serieuze ondertoon:
scenario 1: de verdachte fiets heeft de framemaat en afstelling vergelijkbaar met de fietsen van dat mutsje
-> Zou hoe toevallig zou het zijn als haar vriendje precies diezelfde maat en afstelling heeft?
scenario 2: de maat en afstelling wijkt af van haar eigen fietsen
-> dat zou haar vrij pleiten. (zeker als de verschillen groot zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55
Kerel, je hebt echt occams razor problemen als je serieus denkt dat die fiets niet van haar was. Ik ben helemaal niet van het aan het kruis spijkeren, maar we hebben het wel over een professionele athlete op een wk die een wisselfiets klaar heeft staan met een motortje erin.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
haha, die fiets was dus van een vriend van de familie die hem een jaar geleden had gekocht van haar en heel toevallig heeft een nietsvermoedende mecanicien hem meegenomen naar de koers.

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2562184
Van Muylder reed zaterdag een kort ritje op het WK-parcours en zette zijn fiets tegen de vrachtwagen van Van den Driessche. Een mecanicien nam hem nietsvermoedend mee naar de materiaalpost. Zo luidde het.
En daarom zet je dus een fiets op slot. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

En die Van Muylder raakt vervolgens niet in blinde paniek als zijn verschrikkelijk dure fiets ineens weg is? Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ja: en dan nu eventjes over die magneetjes:
Uitgelegd op: NOS

... maar volgens mij klopt de uitleg niet. Als de massa dicht bij de as zit kan je relatief snel versnellen omdat je niet zoveel kinetische energie hoeft toe te voegen en vice versa. Als de magneetjes aan de buitenkant zitten rolt de fiets langer door omdat deze meer kinetische energie heeft. Netto kan je er, volgens deze uitleg, dus hoogstens het verschil tussen de kinetische energie magneetjes laag met de kinetische energie magneetjes hoog op 'winnen'. En dat is nooit veel. Of, erg veel geld voor een hele kleine winst tijdens de sprint ofzo (en dan moet je die dingen nog meezeulen ook).

Als de magneetjes slim heen en weer bewegen kunnen ze een 'valbeweging' simuleren en zo energie toevoegen aan de draaibeweging maar zo wordt het niet uitgelegd #meernatuurkundigenbijdenossvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Wat ik niet snap is dat veel mensen bij dergelijke techniek denken aan continu beschikbaar vermogen. Mij lijkt het waarschijnlijker dat dit werkt als een kortstondige boost, zodat je net even iets extra's kan pakken. Net dat extra wat winst of verlies (van positie) kan bepalen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
wat je wilt is een systeem dat energie opwekt als je toch afremt, dus het 'helpt' met remmen en het geeft de energie weer af als je 't nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zag net in de Ruta del Sol Valverde rijden met wat op het eerste zicht leek op een gewoon Movistar truitje, terwijl hij toch Spaans kampioen is ? Of moet dat kleine stukje Spaanse vlag in zijn nek de nationale kampioenentrui voorstellen ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Misschien zat het shirt in de was? ;) Nee geen idee, hij is wel nationaal kampioen ja.

Ik zal de TS ook eens een update geven voor het nieuwe seizoen.

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 21-02-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fuelke schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:04:
Ik zag net in de Ruta del Sol Valverde rijden met wat op het eerste zicht leek op een gewoon Movistar truitje, terwijl hij toch Spaans kampioen is ? Of moet dat kleine stukje Spaanse vlag in zijn nek de nationale kampioenentrui voorstellen ?
Klopt. Is ook best wel wat kritiek op geweest in de Spaanse media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wiggo en Cav die de koppelkoers winnen, da's dan toch wel weer episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Cavendish die er dan ook nog bij gaat liggen op enkele ronden van het einde. Ik kijk zelden baanwielrennen, toevallig gisterennamiddag een tijdje gekeken, ziet er wel een beetje chaotisch uit, zo'n koppelkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bouhanni gediskwalificeerd vandaag in P-N, vanwege een duidelijk onsportieve actie richting Matthews.
Levert wel mooie plaatjes op. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/12439393_1162204627137889_5007529025903867669_n.jpg?oh=f508e97ffdba0530f77027a792114d09&oe=5762F6DE&__gda__=1465936502_66bba947eca7aafd8a9089553f24393e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vroege aanval van Contador in Nice zeg!
Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Net niet gehaald dus. Wel dapper en sterk gereden van Bertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zeker. Ik ben niet altijd een fan van de 'show' van Contador, maar vandaag heeft hij de etappe echt gekleurd. Had best een overwinning verdiend.

Had het ook wel mooi gevonden als Sky op de blaren had moeten zitten omdat ze de verkeerde kopman hadden gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:36
Zamorano schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:04:
Zeker. Ik ben niet altijd een fan van de 'show' van Contador, maar vandaag heeft hij de etappe echt gekleurd. Had best een overwinning verdiend.

Had het ook wel mooi gevonden als Sky op de blaren had moeten zitten omdat ze de verkeerde kopman hadden gekozen.
sky heeft ook maar met hangen en wurgen de eindzege veilig kunnen stellen. Die kopman van ze werd in de beklimming toch zwaar op de proef gesteld en hij kon niet mee met de beste op dat moment. alleen in de afdaling kon hij echt weer bijkomen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Haha, Demare KOM op de Cipressa: https://www.strava.com/pros/1737657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
KOM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

King of the Mountain, blijf de roddels volgen. Wel verdacht idd.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hij wordt er idd van beticht aan de auto te hebben gehangen tijdens de beklimming.

Ben benieuwd of het nog een staartje krijgt.

Persoonlijk vind ik het ook een beetje een MSR onwaardige winnaar (zeker als je al die grote namen vooraan ziet strijden in de laatste 10km), maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik snap wel wat je bedoelt, maar een winnaar is een winnaar. Contador die aanvalt als Andy's ketting eraf ligt, dat is onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
Vino die een wedstrijd "wint", vind ik een onwaardige winnaar. Iemand die de grote jongens klopt, is zelf een grote jongen.

Als de geruchten waar zijn, hebben we een nieuw schandaal. Kunnen we de rest vh voorjaar weer ergens over l*llen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hebben ze geen watt meters op elke fiets ?

Of komt de roddel juist daarvandaan, dat hij met 0watt verbruik de bult op is gegaan ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De meeste renners fietsen rond met een vermogensmeter, maar die gegevens zijn van hen, niet van de bond of organisator. Die data geeft ook inzicht in wat een renner kan, dus om de concurrentie niet wijzer te maken bewaken de meeste renners die gegevens alsof het de kip met gouden eieren is.

Wat je wel vaker ziet is dat renners via Strava (klim)tijden openbaar maken. Daar kan je ook wel wat mee als je vermogen wil bepalen, maar dat is een indirecte manier waarbij je veel aannames moet doen (dat is wat Sky "pseudoscience" noemt).

Waar de rol in dit geval vandaan komt: Demare was gevallen, en hij was snel weer aangesloten. Een paar rijders zeiden dat ze hem aan de auto hebben zien hangen. Beelden zijn er geloof ik niet. Hij heeft wel z'n rit op Strava gezet, maar later weer verwijderd. De bepaling van awards door Strava loopt wat achter op de dataverwerking, dus je kan dan nog zien dat hij een KOM heeft.

Op zich zegt dat niet dat hij vals heeft gespeeld, enkel dat er nog nooit iemand een snellere klim naar Strava heeft geupload. Iemand als Laurens ten Dam zet alles op Strava, maar echte topklimmers eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Capecchi en Tosatto hebben tegenover la Gazzetta dello Sport media verklaard dat ze Demare hebben zien lossen voor de Cipressa, en dan tijdens de beklimming hem met dubbele snelheid voorbij zagen komen, aan de auto hangend.

De beschuldiging is blijkbaar ook bij het sportieve comité beland, maar die hebben geen actie ondernomen bij gebrek aan bewijs (=beelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ahhhhh, die had ik Roompot en Weening in het bijzonder wel gegunt. Had ook niet verwacht dat hij zo stil zou vallen laatste 3km. Wild card wel meer dan waard geweest wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Jammer, maar ook wel een mooie overwinning van die taaie De Gendt, zoals hij dat zo goed kan.

Indrukwekkende Quintana ook. Hoop dat in de Tour ook weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zat uiteraard te duimen voor Thomas, wel jammer voor jullie inderdaad. Weening zat op het einde nog te zoeken naar iets eetbaars in zijn zakken, kreeg dan op het einde nog een gelletje van de volgwagen ... misschien een klein klopje?

Wel bijzonder dat de laatste overwinning van De Gendt dag op dag 3 jaar geleden is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een wieler-bericht in de categorie "WTF?" en "weer eens wat anders dan anders":
Wielrenner Mekseb Debesay reed vrijdag voor het eerst in zijn leven in Vlaanderen tijdens de Belgische wielerkoers E3 Harelbeke en zal dat niet snel vergeten.

De Eritreeër raakte namelijk verdwaald en had de hulp van een toeschouwer nodig om weer bij het hotel van zijn ploeg Dimension Data te komen.

De 24-jarige Debesay hield het tijdens de E3 Harelbeke 20 kilometer voor het eind voor gezien, vlak nadat de latere winnaar Michal Kwiatkowski en Peter Sagan een aanval plaatsten. Debesay wist daarna zijn weg naar de finish niet meer te vinden. Ploegleider Pierre Heynderickx van Dimension Data spreekt van een 'waanzinnig verhaal'.

"Hij raakte achterop in een groepje dat op twintig kilometer van de finish besloot om binnenwegen naar Harelbeke te nemen", zegt Heynderickx tegen Het Nieuwsblad.

"Debesay was bang de weg kwijt te raken en besloot de pijltjes van de koers te volgen om zo naar de finish te raken. Helaas, hij dwaalde van het juiste pad af. Op een bepaald ogenblik had hij al 206 kilometer op zijn teller, terwijl de wedstrijd maar 200 kilometer was. Maar Harelbeke vond hij niet.”

“Uiteindelijk vroeg hij ten einde raad hulp aan een toerist. Please, waar ligt Harelbeke?, stamelde hij. Die man stelde voor dat ze samen naar zijn huis in Lierde zouden fietsen. Hij liet hem een douche nemen, gaf hem schone kleren en bood onze hongerige renner eten aan."

"Ondertussen waren wij als ploeg erg ongerust. Ik had al bij de politie geïnformeerd, bij de wedstrijdjury van de UCI en de organisatie, maar niemand wist waar hij was. Tot ineens het verlossende telefoontje kwam van het Mercure Hotel in Roeselare”, aldus een opgeluchte Heynderickx.
Bron: http://www.nu.nl/sport-ov...elgische-wielerkoers.html

WTF? Hoe krijg je het voor elkaar :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
Ge-wel-di-ge RvV!

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 03-04-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Prachtige koers en een schitterende winnaar inderdaad.

En toch ook wel een applausje voor Erviti en Clays, die zó lang in de aanval waren en toch nog om de ereplaatsen aan het strijden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Wat was Sagan sterk zeg! Terechte winnaar. En inderdaad knap van Erviti en Clays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Geweldige ronde en een prachtige winnaar d:)b

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Die solo aan het eind was zeker sterk. Je verwacht toch dat Cancellara dat gat wel dicht gaat rijden,maar mooi niet dus. Verder ook leuk om Dylan van Baarle goed mee te zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Lijkt erop dat Sagan ruimte heeft om NOG groter te worden.

Erg mooie rit, was veruit de beste race van de dag. (heb vandaag 5 races gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mooie slottijdrit vandaag in PV.
Morgen nog Roubaix. Mooi wielerweekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Weer heerlijk op de bank vandaag, jammer dat het geen hondenweer is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bij Eurosport wordt de wedstrijd integraal uitgezonden, nu al live dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vos schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:18:
Weer heerlijk op de bank vandaag, jammer dat het geen hondenweer is ;).
Vind het wel eens leuk met zon, verder is stof/zand op een kassei volgens mij ongeveer net zo riskant.

Mooie modderfoto`s zullen wel helaas uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Toch glad genoeg blijkbaar... En komt nog genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 10-04-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Die Sagan is zo goed heh, hoe hij overeind blijft na die val van Cancellera!! Niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hayman gaat winnen !

Erg goed gespeeld van hem. (the invisible man strikes again. :D )

[ Voor 95% gewijzigd door enchion op 18-04-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wat een race, niet normaal ! Die Hayman gelooft er zelf ook nog niks van volgens mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Goron op 10-04-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Wat een race en finale! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
Wat een wedstrijd! Ook van Marcke was weer super sterk, dat hij nog bij Boonen en Hayman kon komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Prachtige finale, ook tijdens de wedstrijd eigenlijk geen moment saai.
Geweldig ook die reactie van Hayman. 8)

Vanmarcke's moment komt nog wel een keer, al dacht ik dat hij op de kasseien toch meer het verschil zou kunnen maken.
Knap ook van Boonen dat hij er toch weer staat, maar die vijfde steen krijg je toch niet zomaar.

Ik heb weer de hele wedstrijd Erviti zitten aanmoedigen, jammer dat hij op het eind net niet mee kon met de sterksten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Erviti, de nieuwe Jan Anton Pijl !

Ik lees net dat Vanmarcke vertrekt bij Lotto Jumbo, dus dat wordt een zege in een grote koers over een paar jaar net als Hayman :)

[ Voor 66% gewijzigd door cbr600f4i op 11-04-2016 10:54 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Goron schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:52:
Die Sagan is zo goed heh, hoe hij overeind blijft na die val van Cancellera!! Niet te doen
http://giphy.com/gifs/skills-peter-sagan-26AxMVAVP9UkUuyRi

[ Voor 74% gewijzigd door Fuelke op 11-04-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
cbr600f4i schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:50:

Ik lees net dat Vanmarcke vertrekt bij Lotto Jumbo, dus dat wordt een zege in een grote koers over een paar jaar net als Hayman :)
Plugge ontkent dit overigens. Maar het zou mij niet verbazen als hij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:50:
Imanol "klinkt-als-medicijn-tegen-aambeien" Erviti ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vos schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
[...]

Plugge ontkent dit overigens. Maar het zou mij niet verbazen als hij gaat.
Lijkt me voor hem wel het beste als hij grote koersen wilt gaan winnen.
Best zonde dat Lotto-Jumbo zo'n renner heeft en hem nauwelijks kan omringen met wat goede knechten.
Met zo'n beperkt budget zul je gericht[er] moeten kiezen of zoals de Belgische Lotto de ronderenners buiten zetten en meer voor het klassieke werk gaan.
In het geval van Lotto-Jumbo richten ze zich meer op het rondewerk en dan mag zo'n Vanmarcke in de Tour gaan werken voor de kopmannen en krijgt daar in het voorjaar amper iets voor terug als Vanmarcke zijnde.
Is gewoon zonde voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Het verhaal van Gilbert en de ruzie met die automobilist krijgt nog een staartje voor Gilbert:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...-met-verboden-spray.dhtml

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
SnowDude schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:17:
Het verhaal van Gilbert en de ruzie met die automobilist krijgt nog een staartje voor Gilbert:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...-met-verboden-spray.dhtml
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier niet raar van opkijk. Toen het incident in de media kwam en ik het persbericht van BMC las had ik al mijn twijfels of dat wel het hele verhaal was. Ben benieuwd wat er nou werkelijk is gebeurd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...acht-in-bij-politie.dhtml

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 12-04-2016 11:26 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Niemand de Amstel Gold race gekeken ?

Kan het wel begrijpen eerlijk gezegd, t`is nl zo`n Mickey Mouse gedoe om maar in Nederland te blijven, om maar een "Nederlandse" klassieker te hebben, dat het natuurlijk niet echt geweldig boeiend is voor veel interessante renners.

Ook zijn de verkeersdrempels in Limburg gewoon niet straf genoeg (ongeacht hoeveel je in de koers opneemt ) om verschil te kunnen creeren. (de afdaling+vlakke afstand is gewoon te groot om op de helling enig belangrijk verschil te kunnen maken.)

Wmb gaan ze voortaan een stukje Duitsland+Belgie in als begin de volgende keren om er wat "echte-heuvels" (meer dan 100m hoogteverschil) in te zetten, ergens beginnen in Spa ofzo en dan via Monschau naar Aken om dan toch in Zuid Limburg in Valkenburg te finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AGR wel gekeken, maar ik werd er niet echt warmer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Matige wedstrijd idd, en ook weinig aansprekende namen op het podium IMHO. Leuk voor Gasparotto en Wanty GG dat ze winnen, dat wel.

Veel klassiekers worden leuker als er niet 1 of 2 toppers bovenuit steken, maar er juist meer kanshebbers zijn. De AGR juist niet IMHO.
Het parcours zorgt er vooral voor dat iedereen wacht tot de laatste beklimming, en is het een beetje hopen dat een topper wint (Gilbert, Kwiatkowski, Valverde, ...) om dat wat te verbloemen. Als dat niet gebeurt, krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Shabbaman schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:52:
AGR wel gekeken, maar ik werd er niet echt warmer van.
Dito en dan vooral om de reden zoals Zamorano die stelt.
Ik denk dat een te zwaar parcours daar ook debet aan is, je moet al wachten tot de laatste beklimming want ga je eerder ben je vrijwel kansloos.
Verder vind ik die 1,5km na de Cauwberg een soort van anti-climax, alsof je 2 rondjes over de wielerbaan van Roubaix doet er weer uit gaat en dan 1,5km verder in een straatje mag sprinten voor de overwinning.
Het zal vast de bedoeling zijn geweest zodat matige sprinter het juist op die laatste heuvel gaan proberen maar iedereen heeft nu in het achterhoofd dat je dan nog wat over moet hebben in een sprint.
Daarom blijft Roubaix ook altijd de mooiste race [klasieker], de beslissende demarage kan ook "gewoon" op 60km al.
In AGR wacht je de hele finale op iets wat kan gebeuren maar eigenlijk nooit gebeurd en ergens weet je dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb geen SBS 9, dus ik kon niet eens kijken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:19:
Ik heb geen SBS 9, dus ik kon niet eens kijken...
Ik heb gewoon op de Belg gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het zou misschien wel leuker zijn als de finish een kilometertje eerder zou liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Waardeloze koers, 4 rondjes door Limburg, voortdurend remmen en weer gasgeven, drempeltje hier, haakse bocht daar, rotondetje zus, wegversmallingkje zo.
De toppers kunnen eigenlijk nooit echt hun kunnen demonstreren, wellicht op de laatste beklimming van de Cauberg, maar de organisatie heeft in alle wijsheid besloten om die nu nét even minder belangrijk te maken door de finish 1800 meter verderop te leggen.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:
Het zou misschien wel leuker zijn als de finish een kilometertje eerder zou liggen.
Of 20 km later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Of op de Alpe d`Huez.

Maar in alle eerlijkheid lijkt de hele planning meer te draaien om Amstel (Gold)-Radler dan om een nuttige/werkende koers neer te zetten.

Als het dan toch allemaal in Nederland moet doe het dan "gewoon" tussen Den-Helder en Middelburg ofzo. (de op-de-kant klassieker langs de kust)
En laat de heuvels aan de Belgen en desnoods Duitsers. De Eiffel moet daar best geschikt voor zijn.

Een heuvel/berg klassieker zou ook leuk zijn voor de verandering. (waarom zijn die er eigenlijk niet ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
enchion schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:48:
Of op de Alpe d`Huez.

Maar in alle eerlijkheid lijkt de hele planning meer te draaien om Amstel (Gold)-Radler dan om een nuttige/werkende koers neer te zetten.

Als het dan toch allemaal in Nederland moet doe het dan "gewoon" tussen Den-Helder en Middelburg ofzo. (de op-de-kant klassieker langs de kust)
En laat de heuvels aan de Belgen en desnoods Duitsers. De Eiffel moet daar best geschikt voor zijn.
Het parcours door Limburg is juist heel mooi en vrij uniek met het korte draaiwerk, Zurich was ook een parcours die een aantal maal gereden moest worden, niks mis mee.
De hele crux zit hem denk ik dat AGR precies het overgangsmoment is van voorjaarsklassiekers naar het ronde seizoen.
Voor een deel van het peloton is AGR een opbouw naar hun periode en voor een het andere deel juist voorlopig even de laatste race.
Voor de ronderenners is het "klimwerk" te kort en dus te explosief waar het voor het andere deel veelal net teveel van het goede is.
Ik denk dat je de race beter in kunt korten of een vlakke aanloop kunt geven als je dan toch die 250km op de teller wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
enchion schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:48:

Een heuvel/berg klassieker zou ook leuk zijn voor de verandering. (waarom zijn die er eigenlijk niet ? )
LBL? Lombardije?

San Sebastian ook nog :p

[ Voor 7% gewijzigd door BreadFan op 20-04-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:42:
[...]

LBL? Lombardije?

San Sebastian ook nog :p
San Seb heeft wel een significante bult waar goed verschil gemaakt kan worden maar ik doelde met heuvelklassieker verder eigenlijk meer op "heuveletappes" in de Giro/Vuelta.

Mijn lichte verbazing is nl dat behalve de 3 grote rondes de echte klimmers dat jaar eigenlijk bijna niks te bewijzen hebben.

Dus algemeen gesteld, waarom een etappe zo bergachtig als de Marmot niet als klassieker bv.
Een paar per jaar lijkt me toch tof om te zien wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ah, een paar cat1 of HC cols. Ja dat zou ik ook wel kunnen waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Misschien krijgen we zondag sneeuw tijdens LBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
enchion schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:40:
[...]

San Seb heeft wel een significante bult waar goed verschil gemaakt kan worden maar ik doelde met heuvelklassieker verder eigenlijk meer op "heuveletappes" in de Giro/Vuelta.

Mijn lichte verbazing is nl dat behalve de 3 grote rondes de echte klimmers dat jaar eigenlijk bijna niks te bewijzen hebben.

Dus algemeen gesteld, waarom een etappe zo bergachtig als de Marmot niet als klassieker bv.
Een paar per jaar lijkt me toch tof om te zien wat dat betreft.
Omdat op de grote cols buiten de zomermaanden nog heel wat sneeuw ligt of het erg koud is...?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Andamanen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:14:
Misschien krijgen we zondag sneeuw tijdens LBL.
Hopelijk, wat extreem weer is vaak goed voor de kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
LaurentS schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:07:
[...]

Omdat op de grote cols buiten de zomermaanden nog heel wat sneeuw ligt of het erg koud is...?
Is een reden.

Maar niet elke col is 3000 meter en ook niet elke col ligt in Europa. (in de Andes is het zomer wanneer het hier winter is.)

En tussen het begin van de Giro en het einde van de Vuelta is genoeg tijd om 1 of 2 klimklassiekers te hebben in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
enchion schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:01:
[...]

Is een reden.

Maar niet elke col is 3000 meter en ook niet elke col ligt in Europa. (in de Andes is het zomer wanneer het hier winter is.)

En tussen het begin van de Giro en het einde van de Vuelta is genoeg tijd om 1 of 2 klimklassiekers te hebben in Europa.
Dat is waar, maar tussen Giro en Vuelta heb je dan weer de Tour de France. Ik betwijfel of je veel grote namen zou kunnen trekken om mee te doen aan zo'n klimklassieker? De meeste goede klimmers doen mee aan 1 à 2 van de grote rondes en kunnen de rusttijd goed gebruiken.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wat een pokkeweer inderdaad in LBL!
Ben benieuwd naar het nieuwe klimmetje in de slotfase. Als het daar maar niet glad is op die kasseien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Betancur rijdt ook echt nog met korte broek in dit weer :o

Poels wint!!!! _/-\o_ geweldige finale gereden door hem. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Goron op 24-04-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Poels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik schreeuwde nog neeee toen hij ging haha. Maar supersterk! Geweldige overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Vos schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:01:
Ik schreeuwde nog neeee toen hij ging haha. Maar supersterk! Geweldige overwinning.
Haha, same :P Hij voelde zich sterk blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Echt mooi voor Poels, held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Boels... ;) :z

Wel super natuurlijk, Wat een held. Vreselijk in de kreukels gelegen en dan zo winnen. En gewoon een leuke nuchtere Hollandse vent ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://www.facebook.com/.../videos/1048201328580636/ Wout's Boezem vriend gaat helemaal uit zijn dak _O- _O- had ie ook maar zoveel energie met voetballen :P

het was in ieder geval een STUK drukker in de kroeg gisteravond met woutje erbij :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 14:08

Peetman

Tjah....

Vond het vooral mooi dat hij zijn handschoentjes nog uitdeed in volle finale. Zag dat wel als teken dat hij niet aan z'n limiet zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Rustig hier, of zit iedereen nog feest te vieren ?

Hier in ieder geval erg blij, hij heeft al twee grote ronde truien op zak, hopen dat hij die 3de ook nog ergens vandaan zal kunnen snoepen in de komende jaren.

Verder ook natuurlijk weer fijn om wat te doen te hebben de komende weken. (rondes zijn imho altijd gezellig)

[ Voor 73% gewijzigd door enchion op 06-05-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

enchion schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:03:

Hier in ieder geval erg blij, hij heeft al twee grote ronde truien op zak, hopen dat hij die 3de ook nog ergens vandaan zal kunnen snoepen in de komende jaren.

Verder ook natuurlijk weer fijn om wat te doen te hebben de komende weken. (rondes zijn imho altijd gezellig)
Je moet wel een gigantische nerd zijn ga je vandaag posten in dit topic met dit weer. ;)
Ja, ondergetekende is een gigantische nerd. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:00
enchion schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:03:

Grote ronde truien? :p

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Paar foto's van de doorkomst van de Giro in Barchem: https://onedrive.live.com...2362&cid=D27CBE4140B49722

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, maar door een blessure ben ik aan het overwegen om te gaan wielrennen.

Sinds enige jaren heb ik last van het chronisch compartimentsyndroom (waarschijnlijk veroorzaakt door overbelasting), waardoor hardlopen en duursporten voor mij een hel zijn geworden.

Sinds enige tijd ben ik weer aan het zaalvoetballen, en dit gaat op zich prima.
Daarnaast ben ik al een hele tijd op zoek naar een tweede hobby, en als tip kreeg ik in het ziekenhuis om te gaan fietsen / zwemmen aangezien dit goed is voor deze blessure, en sporten zijn waar je geen last krijgt tijdens het uitoefenen hiervan.

De afgelopen week was het onwijs mooi weer en dachten mijn vriendin en ik, dat het misschien leuk om eens een stuk te gaan fietsen. En zowaar voelden mijn benen na een een aantal keer fietsen een stuk relaxter aan. Tijdens deze tochten kwamen we wielrenners tegen, en toen dacht ik ja misschien is dat wel wat voor mij.

Wat ik graag zou willen weten, van de misschien wat meer ervaren mensen in dit topic:

Wat voor fiets moet je mee beginnen?
Wat zijn must have zaken, die je naast een fiets moet aanschaffen?
Wat moet een volwaardige uitrusting ongeveer kosten?

Hopelijk kunnen jullie mij een zetje in de juiste richting geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02
Protax schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:14:
Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, maar door een blessure ben ik aan het overwegen om te gaan wielrennen.

Sinds enige jaren heb ik last van het chronisch compartimentsyndroom (waarschijnlijk veroorzaakt door overbelasting), waardoor hardlopen en duursporten voor mij een hel zijn geworden.

Sinds enige tijd ben ik weer aan het zaalvoetballen, en dit gaat op zich prima.
Daarnaast ben ik al een hele tijd op zoek naar een tweede hobby, en als tip kreeg ik in het ziekenhuis om te gaan fietsen / zwemmen aangezien dit goed is voor deze blessure, en sporten zijn waar je geen last krijgt tijdens het uitoefenen hiervan.

De afgelopen week was het onwijs mooi weer en dachten mijn vriendin en ik, dat het misschien leuk om eens een stuk te gaan fietsen. En zowaar voelden mijn benen na een een aantal keer fietsen een stuk relaxter aan. Tijdens deze tochten kwamen we wielrenners tegen, en toen dacht ik ja misschien is dat wel wat voor mij.

Wat ik graag zou willen weten, van de misschien wat meer ervaren mensen in dit topic:

Wat voor fiets moet je mee beginnen?
Wat zijn must have zaken, die je naast een fiets moet aanschaffen?
Wat moet een volwaardige uitrusting ongeveer kosten?

Die vraag kan je het beste hier stellen: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Protax schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:14:
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ga ik doen, thanks!
Pagina: 1 ... 18 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21