[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 19 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe kom ik op de Belgische versie van gathering.tweakers.net waar WEL naar de Giro gekeken wordt ?

Was toch wel weer een heerlijke etappe vandaag.

En belooft alleen maar boeiender te worden, veel klassementsrijders zijn erg onbekend in wat ze waard zijn, omdat ze nieuw zijn of omdat ze niet zo sterk overkomen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Hier wordt tussen het werk door zeker wel naar de Giro gekeken. En volgende week als het rustig is tijdens de nachtdienst ook de ToC :)

Maar Giro stelt tot dusver zeker niet teleur met de voor ons mooie uitslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
enchion schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:41:
Hoe kom ik op de Belgische versie van gathering.tweakers.net waar WEL naar de Giro gekeken wordt ?

Was toch wel weer een heerlijke etappe vandaag.

En belooft alleen maar boeiender te worden, veel klassementsrijders zijn erg onbekend in wat ze waard zijn, omdat ze nieuw zijn of omdat ze niet zo sterk overkomen.
Dat is ook wel waarom de Giro een stuk aantrekkelijker is dan de Tour, vind ik dan he.
Het is dan wel weer een trede lager omdat de grote namen zich richten op die zelfde Tour en ook niet elke ploeg met de beste opstelling wbt knechten.
Leuk om te zien hoe ver een Zakarin, Jungles en Chaves b.v. kunnen komen, of Majka het kopmanschap aankan en natuurlijk Kruiswijk en Dumoulin naast het kleine stapeltje net niet echte kopmannen, Nibali en oude krijger Valverde.

@Megupe, tx for the reminder wbt ToC. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
LoneRanger schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Dat is ook wel waarom de Giro een stuk aantrekkelijker is dan de Tour, vind ik dan he.
Het is dan wel weer een trede lager omdat de grote namen zich richten op die zelfde Tour en ook niet elke ploeg met de beste opstelling wbt knechten.
Leuk om te zien hoe ver een Zakarin, Jungles en Chaves b.v. kunnen komen, of Majka het kopmanschap aankan en natuurlijk Kruiswijk en Dumoulin naast het kleine stapeltje net niet echte kopmannen, Nibali en oude krijger Valverde.

@Megupe, tx for the reminder wbt ToC. :)
Je vergeet hierbij echt de favorieten als Landa, Pozzovivo, Fugelsang en Uran te vermelden. Pozzovivo is bij mijn topfavoriet, zat op juiste moment mee en laat toch uit het juiste hout is gesneden. Ook op de aanval van van Fugelsang zat een goede drijf, hoop dat hij keer een leiderschap aankan want eerlijk gezegd zie ik geen top Nibili al missen we die alweer 2 jaar. Het valt me wel op dat team van Giant weer helemaal geen klimmers bevat op Priedler na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

Fuelke

Forza Ferrari

Belgische Lotto knalt goed door ...

Greipel - Wellens - Greipel en Wellens pakt even de blauwe bergtrui.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Idd leuke ommezwaai mbt de sprints, dacht je eerst Kittel gaat wel alles pakken, denk je nu Greipel gaat alles pakken.

Erg sterke mooie eindsprint van Greipel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Nou, dat was het feest voor Dumoulin alweer..

Doet hij ook hoogtestages?

[ Voor 25% gewijzigd door cbr600f4i op 14-05-2016 16:48 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
cbr600f4i schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:
Nou, dat was het feest voor Dumoulin alweer..

Doet hij ook hoogtestages?
Niet voor deze Giro. Is al lang bekend dat hij niet voor het klassement gaat. Dus niet heel verrassend of raar dit. En 6 dagen roze is toch super?

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 14-05-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
En na morgen staat Dumoulin(mits niet ziek want vandaag was bergop echt matig) gewoon weer top 3 of nog beter. Maar het ging het idd niet om de eindzege, de tijdrit van morgen had hij zijn zinnen op staan.

Klasse gereden van Kruijswijk, gaat spannende giro worden!

[ Voor 22% gewijzigd door Megupe op 14-05-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jammer van Tom was wel leuk geweest als hij een buffertje had gehad na morgen om de onterechte spanning er nog wat dagen in te houden.

Zal morgen wel een erg goede tijdrit gaan rijden denk ik zo, extra gemotiveerd na vandaag.
Megupe schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:57:
En na morgen staat Dumoulin(mits niet ziek want vandaag was bergop echt matig) gewoon weer top 3 of nog beter. Maar het ging het idd niet om de eindzege, de tijdrit van morgen had hij zijn zinnen op staan.

Klasse gereden van Kruijswijk, gaat spannende giro worden!
Heb het idee dat Zakarin nogal erg sterk is, kan klimmen en tijdrijden. En zit er elke keer als de kippen bij.

Maar hopelijk gaat Kruijswijk morgen de tataar voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Vos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Niet voor deze Giro. Is al lang bekend dat hij niet voor het klassement gaat. Dus niet heel verrassend of raar dit. En 6 dagen roze is toch super?
Dit. Ondanks dat Dumoulin blijft roepen dat hij zich totaal niet op het klassement richt, zie je toch veel valse verwachtingen bij het wielerpubliek. Roze veroveren, zo lang mogelijk verdedigen en minimaal een tijdrit winnen, daar komt hij voor. Missie geslaagd toch :)

Het wordt inderdaad nog een hele kluif om de tijdrit te winnen. Onze vriendelijke Zwitser heeft zich kunnen sparen natuurlijk en Dumoulin heeft misschien te veel met krachten moeten smijten. Ik heb er in ieder geval zin in!

Kruijswijk oogt heel sterk, terwijl hij normaal in de derde week op zijn best is. Hopelijk piekt hij niet te vroeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Zeddicius op 14-05-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zeddicius schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:15:
[...]

Dit. Ondanks dat Dumoulin blijft roepen dat hij zich totaal niet op het klassement richt, zie je toch veel valse verwachtingen bij het wielerpubliek. Roze veroveren, zo lang mogelijk verdedigen en minimaal een tijdrit winnen, daar komt hij voor. Missie geslaagd toch :)
Dan nog, dit is niet een etappe waar hij het nou echt lastig zou moeten hebben dus op zich niet zo heel raar dat er toch wel iets van teleurstelling is als je ziet wie hem allemaal voorbij rijden.
De eerste doorkomst komt hij relatief makkelijk door met een paar ploegmaats op kop, zal me niet verbazen mocht Dumoulin toch tegen iets als een hongerklopje zijn aangelopen.
Als je doel de tijdrit is dan geeft dit niet veel vertrouwen want het was nou ook niet zo dat hij het duidelijk liet lopen en op de spaarstand stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

LoneRanger schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:37:
[...]

Dan nog, dit is niet een etappe waar hij het nou echt lastig zou moeten hebben dus op zich niet zo heel raar dat er toch wel iets van teleurstelling is als je ziet wie hem allemaal voorbij rijden.
De eerste doorkomst komt hij relatief makkelijk door met een paar ploegmaats op kop, zal me niet verbazen mocht Dumoulin toch tegen iets als een hongerklopje zijn aangelopen.
Als je doel de tijdrit is dan geeft dit niet veel vertrouwen want het was nou ook niet zo dat hij het duidelijk liet lopen en op de spaarstand stond.
Inderdaad, hij zakte er volledig doorheen. Ik had het ook niet verwacht en ik hoop bijna op een hongerklopje, anders ziet er voor morgen niet goed uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Vos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Geweldig en alle kudos voor wat hij heeft laten zien. Toch, als ik dit zie dan verontrust mij dat voor de toekomst. Niet als we een paar bergen hadden vandaag en de afgelopen dagen van HC of 1e categorie, maar dit had ie toch moeten kunnen overleven. Goed, volgend jaar gaan we meer zien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zendt niemand de Tour of California uit?

Gelukkig kan ik de Tour de Azerbeidzjan wel volgens op Eurosport2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Naar mijn weten heeft de organisatie een goede livestream (en tracker).

Even gekeken, Eurosport zendt hem wel uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 15-05-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Zo'n tijdrit in de regen is ook niet echt een feest.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20
Knap van Kruijswijk dat hij zich nog handhaaft. Balen van de regen voor Dumoulin, anders had ie wel wat harder gekund. Wel sneu voor Zakarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hij is vorig jaar bij de ronde van Romandie die hij won ook gevallen in de tijdrit.
Ik had het idee dat hij daarvan geleerd zou hebben, maar hij is waarschijnlijk nog steeds iets te onstuimig of voelt zich niet echt lekker op een tijdritfiets.

Anyway hij doet het zelf en moet iets leren om het beter te doen, de laatste val was gewoon omdat de focus/interesse weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
enchion schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:29:
[...]

Hij is vorig jaar bij de ronde van Romandie die hij won ook gevallen in de tijdrit.
Ik had het idee dat hij daarvan geleerd zou hebben, maar hij is waarschijnlijk nog steeds iets te onstuimig of voelt zich niet echt lekker op een tijdritfiets.

Anyway hij doet het zelf en moet iets leren om het beter te doen, de laatste val was gewoon omdat de focus/interesse weg was.
hij nam die laatste bocht ook echt veel te scherp. Je zag het al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij is het een concentratie dingetje, vlak voor de bocht werd hij afgeleid door een agent die moest aangeven dat er een gevaarlijke bocht aan kwam.
Was ergens wel grappig, je ziet hem vlak voor de bocht die agent aankijken en dan plots herinnert hij zich dat er een bocht was die ingestuurd moest worden.
Die fietswissel, was dat ook een val, heb dat niet helemaal meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
cbr600f4i schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:28:
Zendt niemand de Tour of California uit?

Gelukkig kan ik de Tour de Azerbeidzjan wel volgens op Eurosport2 ;)
Zoals al eerder gemeld zend eurosport 1 het uit vanaf middernacht.
Maar ze hebben zelf(net als Tour of Utah) al jaren een hele goede tracker en (gratis)livestream.
Kijk ook liever naar de stream, van Bobbie T. zakt mijn broek af en zonder reclame.

Dumoulin dus blessure, zat erin.
TLJ als geheel goede tijdrit, met kruijswijk die zich zeer redelijk handhaaft.

[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 16-05-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Spektakel, aangewakkerd door Steven o.a. ;). Ik zie Nibali echter wel terug komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 21-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nah, Kruijswijk roos - moet kunnen :)

Edit: misschien zelfs meer op dat laatste knikje.

[ Voor 41% gewijzigd door Coltrui op 21-05-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Wat spannend zeg! Verschil van 28 seconden ongeveer :) Dat moet lukken!

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zo, een roze Hollander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Kruiswijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Geweldig! 41 seconden voorsprong. Dus je kan nog eens iets mindere benen hebben. Morgen de klimtijdrit, hopelijk komen daar weinig verschillen naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Akkoord, maar deze kan het wel eens blijven tot in Turijn :)

Vreemde eindsprint trouwens - geen idee wat die Preidler van plan was door zo vroeg al aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
;
Coltrui schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:19:
[...]

Vreemde eindsprint trouwens - geen idee wat die Preidler van plan was door zo vroeg al aan te gaan.
Daar durf ik niet over te praten :p

Preidler dacht volgens mij al 3x dat hij er bijna was. Ik ook overigens :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik wel, ik ben Belg, dus ik kan het normaal gezien niet jinxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Wat een etappe, prachtig! (en niet alleen vanwege de goede Kruijswijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wauw Steven Kruijswijk! Gewoon Valverde op 3 minuten rijden en tijdwinst pakken op Nibali in the koninginnenrit. Geweldig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
Hoe goed is de ploeg van Kruijswijk? In zijn eentje gaat het wel heel lastig zijn tegen de grote ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Coltrui schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:19:
[...]

Wellicht wist hij dat er nog een bocht was op 150m en was hem ingefluisterd dat hij daar op kop moest zitten.
Nu gaat hij wel iets te ver voor die bocht al aan maar als je niet gokt win je sowieso niet.
Normaal gesproken laat je het kopwerk in dit geval aan Kruiswijk want voor hem telt elke seconde maar dan ga je als Preidler geklopt worden door Chavez.
Erg sneu voor Attapuma, had het hem wel gegund gezien het verloop van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
DeKever schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:27:
Hoe goed is de ploeg van Kruijswijk? In zijn eentje gaat het wel heel lastig zijn tegen de grote ploegen.
Ik heb maar wenig gele shirtjes gezien rond Kruijswijk op de klimmen. Maar volgens mij is Astana de enige met nog een goede klimploeg, Movistar is vandaag toch ook uit elkaar gevallen. Chaves, Maika Uran etc fietsen ook allemaal vrijwel alleen.

[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 21-05-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

DeKever schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:27:
Niet zo denderend. Maar morgen klimtijdrit, dus individueel, daarna rustdag, daarna wordt het een kwestie van goed opletten in de vlakke ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
Het is wachten op een versnelling van Nibali in de afdaling, een half peloton ploeggenoten die zich uit de kopgroep laat zakken en het rose is weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Er zijn - naast de klimtijdrit - maar twee bergritten meer (etappes 19 en 20) - de rest is vlak of hooguit heuvelachtig. Moet kunnen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Typische Nederlanders allemaal pas reageren als het een truitje oplevert. (vorige reacties is alweer zover terug als Maandag)

Wel heel erg mooie etappe, supermooi weer, supermooie omgeving, mooie strijd, mooi resultaat, enzzz...
Alles wat mooi is aan wielrennen, btw staat nu wel erg op mn verlanglijstje om in die omgeving te gaan fietsen+/-wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

knip.

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-05-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Shabbaman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:55:
Wat een verschrikkelijk trieste reactie zeg.
Je moet de smilie erbij verzinnen ipv ervan uitgaan dat het negatief bedoeld is.

btw jouw reactie is veel verstorender dan die van mij. (eigenlijk vreemd dat ik daar nog rustig/vriendelijk op reageer)

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 21-05-2016 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Je zou hem er ook gewoon bij kunnen zetten want anders is het gewoon een domme reactie zelfs. ;)
Je weet gewoon dat je daar reacties op krijgt wat weer verzand in oftopic geneuzel zoals ik nu ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:05:
Je zou hem er ook gewoon bij kunnen zetten want anders is het gewoon een domme reactie zelfs. ;)
Niks dom aan, gewoon frappante constatering van een feit, enigszins tong-in-cheek gemeld.

Ik heb zelf natuurlijk ook niks gepost in die tijd, daarom kan ik dus ook niet serieus negatief zijn. (ben zelf dus ook een typische Nederlander)

Anyway het was een prachtige dag vandaag, hopen morgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Coltrui schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:41:
Er zijn - naast de klimtijdrit - maar twee bergritten meer (etappes 19 en 20) - de rest is vlak of hooguit heuvelachtig. Moet kunnen, toch?
En wat voor bergritten, daar heb ik nu al zin in. Voorlopig blijft mijn tv op Sporza staan :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ja, Renaat en Jose warenook, en zijn de hele week, heerlijk enthousiast over kruijswijk.
Voor mij ook de Belg!

En helaas nu net te laat ingeschakeld voor de aToC, 2 Nederlanders in top 4 na kristoff en Sagan..

[ Voor 31% gewijzigd door Megupe op 22-05-2016 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
De Giro is ook echt op het lijf geschreven van Steven. Ik hoop dat hij het vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Megupe schreef op zondag 22 mei 2016 @ 02:53:
Ja, Renaat en Jose warenook, en zijn de hele week, heerlijk enthousiast over kruijswijk.
Voor mij ook de Belg!

En helaas nu net te laat ingeschakeld voor de aToC, 2 Nederlanders in top 4 na kristoff en Sagan..
Voor mij ook de belg, enthousiast en commentaar en tenminste van een degelijk niveau.

Ben benieuwd of de NOS net als vorig jaar met de Vuelta, als een groot succes eraan zit te komen lekker hypocriet opeens wel live kan uitzenden op TV.

Over de ploeg denk ik dat ze zeker voor de vlakke ritten een prima ploeg hebben Tjalgingii, van Emden, Roglic, en tankink prima renners hebt om te controleren. Voor de klim etappes is het wat lastiger met alleen Battaglin heeft laten zien dat die aardig lang mee kan. En d'r is natuurlijk altijd de "Trui" bonus, dat elke renner in het team opeens wat harder laat fietsen zodra ze de klassementsleider in de ploeg hebben.

Maar vooral duimen dat z'n goede benen "goed" blijven, zou wat wezen eindelijk weer een grote ronde.

[ Voor 4% gewijzigd door Jacco-M op 22-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
tiswat schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:09:
De Giro is ook echt op het lijf geschreven van Steven. Ik hoop dat hij het vol kan houden.
De...of deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij niet specifiek deze Giro maar hij is er vorig seizoen natuurlijk met een heel goed gevoel uitgekomen en dat is natuurlijk niet onbelangrijk.
Ergens is Kruiswijk wel een verstandige jongen, zat vorig seizoen op een kruispunt in z'n carrière wbt ronderenner of toch meer in dienst en waar dan beter [opnieuw] te beginnen dan in de Giro.
Ach en of hij het houdt, het is toch al geweldig dat "we" wederom een renner hebben die in de laatste week leider is in een grote ronde, neem het gewoon van dag tot dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
kruiswijk ook gestart. ben benieuwd of hij de roze trui kan vasthouden....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Als snelste bij meetpunt 1

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Minuut op Nibali, man man man. Klasbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Die tijdsverschillen tussen Kruijswijk en Nibali via GPS durven ze volgens mij niet meer laten zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Wow, ze geven zelfs een minuut nu op Nibali! Moet niet gekker worden als dit klopt. Het ziet er ook zo makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wat een snelle tussentijd zeg :o van Kruijswijk... Spannend! Als die gps tijden kloppen wint hij hier zowat de Giro

Het ziet er ook gewoon goed uit hoe hij op de fiets zit

[ Voor 20% gewijzigd door Goron op 22-05-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Verschil wordt weer iets minder. Hopelijk stort die niet in omdat die te hard begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Die GPS tijden kloppen voor geen meter volgens mij - na een tweetal km zag je op een halve minuut tijd de seconden van 1 naar 8 springen in het voordeel van Nibali, beetje later meldt diezelfde GPS een minuut achter voor Nibali?

Edit: dan weer 45 seconden, nu een 1'14. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 22-05-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Haha nu 1.14. Volgens mij klopt er weer helemaal niks van de GPS, zoals de hele Giro al het geval is.

Aaaiiii Nibali! dat is balen man!

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 22-05-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
hupske schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:06:
Verschil wordt weer iets minder. Hopelijk stort die niet in omdat die te hard begonnen is.
Jezus, Kruijswijk kan stevig uitlopen op Nibali nu. Wel zuur die ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Nibali nog mechanische problemen ook nog! Wel sneu, maar op dit moment niet erg >:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nu nog ritwinst. Omdat het kan :P

Nog even en Kruijswijk kan Nibali naar boven duwen :+

[ Voor 46% gewijzigd door Coltrui op 22-05-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Die supporters... Ik hoop dat Steven er geen last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

tiswat schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:11:
Die supporters... Ik hoop dat Steven er geen last van krijgt.
Zo te zien is hij er zonder problemen doorheen gekomen. Alleen lijkt minder hard te gaan dan Nibali.

Ritwinst zit er niet in voor Kruiswijk. Haha net niet! Maar wat heeft die weer geweldig gereden. Nu is het toch wel zeker dat hij de Giro gaat winnen? :9

[ Voor 22% gewijzigd door Hupske op 22-05-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Bijnaaaaa, jammer! Wat een klasbak, hopelijk pakt ie de Giro nu.

[ Voor 56% gewijzigd door tiswat op 22-05-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Vriendelijk dat hij Foliforov de overwinning gunt :P

Wat een rit, hij staat nu zo sterk in het klassement :o

Eerste met twee minuut twaalf seconden voorsprong op de nummer twee. :9~ _/-\o_ :D

[ Voor 28% gewijzigd door Goron op 22-05-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Wel bijzonder dat 2 Russen het goed doen vandaag. De hele Giro nog niet gezien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
AAAAAAAAhhhh, wat jammer nou.

Hij rijdt al zo goed vorig jaar ook al, een etappe overwinning moet hij toch echt een keer hebben, nou ja misschien nog op 1 van de aankomsten boven dan. (houdt hem gemotiveerd om het nog 1 keertje te doen ipv teveel te gaan verdedigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
enchion schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:22:
AAAAAAAAhhhh, wat jammer nou.

Hij rijdt al zo goed vorig jaar ook al, een etappe overwinning moet hij toch echt een keer hebben, nou ja misschien nog op 1 van de aankomsten boven dan. (houdt hem gemotiveerd om het nog 1 keertje te doen ipv teveel te gaan verdedigen)
Zo lang hij de Giro maar wint. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
hupske schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:22:
Wel bijzonder dat 2 Russen het goed doen vandaag. De hele Giro nog niet gezien :9
Haha. Maar Foliforov heeft gisteren ingehouden, kwam op 24minuten dus hij had wel even gespaard voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Zonde net niet de overwinning. Maar wat een gat naar nibali! Zou het echt gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jacco-M schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:34:
Zonde net niet de overwinning. Maar wat een gat naar nibali! Zou het echt gaan gebeuren?
Er zijn in het verleden wel eens wat renners geweest die een extreem goede rustdag hebben gehad dus ik zou het nog even met grote interesse afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Goron schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:25:
[...]

Haha. Maar Foliforov heeft gisteren ingehouden, kwam op 24minuten dus hij had wel even gespaard voor vandaag.
Dat klopt! Dit zal alleen wel kunnen of moeten betekenen dat we nog meer van die vent te horen gaan krijgen, want alleen telkens voor 1 ritje mee doen in een tour zal niet veel opleveren.
Lijkt mij verder ook dat hij dan in de 3 laatste resterende bergritten ook wat van zich moet laten zien, aangezien die nu nergens meer voor hoeft te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 17:35
zou mooi zijn als het hij roze kan vasthouden komende week. Het is hem gegund.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Best wel een interessante stand zo wat voor Kruiwijk wel perspectief bied mits hij de benen niet kwijtraakt natuurlijk.
Valverde staat gelukkig niet ver van het podium anders zou hij vooral voor een dagsucces gaan waar hij nu hoogstwaarschijnlijk Nibali gaat schaduwen en wellicht vice versa.
Chavez blijft voorlopig de gevaarlijkste klant en heeft met Kruiswijk gemeen geen ploeg te hebben om zware etappes te controleren.
Majka en Zakarin is onderling ook een leuk gevecht en beide hebben ook nog steeds uitzicht op het podium.
Allemaal ingrediënten voor een spannende slotweek en hopelijk gaan Nibali en Valverde vooral naar elkaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fantastisch om Kruiswijk zo te zien. Erg mooi voorjaar zo voor deze generatie NL renners. Weening ook die ronde van Noorwegen wint.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
enchion schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:38:
[...]

Er zijn in het verleden wel eens wat renners geweest die een extreem goede rustdag hebben gehad dus ik zou het nog even met grote interesse afwachten.
Ja klopt, kan me vorig jaar contador nog herinneren die verloor ook nog een bak tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Mag ik jullie terzijde even wijzen op de juiste spelling van jullie huidige trots in de Giro? Kruijswijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Potdikke jongens, Nibali en Chaves er af _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Nibali stond net bijna geparkeerd... Die is niet in goede vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Nibali bijna op een minuut _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Alweer een minuut aan de Italiaanse broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Nibali zakt nu helemaal weg! Mooi hoe Kruijswijk dit doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Chaves ook op driekwart minuut inmiddels

https://twitter.com/mario...35115392855707648/photo/1 :X :D

[ Voor 49% gewijzigd door BreadFan op 24-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

3 minuten op Chaves en 3:23 op Valverde in het klassement. Dit ziet er hoopvol uit voor Steven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Yup, hij heeft nu een redelijke kans. tJa gezien de anti-held die ik hem vind, moet ik tot zondag wachten voordat ik het geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 16:33
och, ik moet eerst ook maar zien of de beklimming van de Agnel wel doorgaat, die pas is sinds afgelopen weekend open voor verkeer, maar 't heeft er wel weer gesneeuwd 1 van de afgelopen nachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een baas zeg, die Kruijswijk. Hopen dat hij het nog een paar dagen vol houdt. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Weer 2e, 3x scheepsrecht dus 4e kans is winst? Maar,Fingers crossed dat die geen pech krijgt of valt, hij oogt zo sterk. En dan op maar een giro winst als hij geen contadortje doet van vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Jacco-M schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:37:
Weer 2e, 3x scheepsrecht dus 4e kans is winst? Maar,Fingers crossed dat die geen pech krijgt of valt, hij oogt zo sterk. En dan op maar een giro winst als hij geen contadortje doet van vorig jaar
Echt hopen dat ie geen terugval krijgt, maar hij is echt geweldig bezig. Valverde blijft gevaarlijk, al kan Steven het gewoon bijbenen. Petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Erg mooie finale. Onwerkelijk om hem zo te zien fietsen.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Sallin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:12:
Erg mooie finale. Onwerkelijk om hem zo te zien fietsen.
Dan heb je vorig jaar niet goed opgelet waar Kruijswijk niet veel onder deed voor Contador, Landa en Aru of gewoon wegreed bij een Betancourt.
Dat vond ik eerlijk gezegd op dat moment onwerkelijker dan dit, Contador en Landa spreek nog net iets meer aan dan Valverde en Zakarin.
Maar wellicht bedoel je dat hij het in het roze doet met de schijnwerpers op zich gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Idd ik had ook allang het idee dat Nibali+Valverde niet zo sterk waren als dat ze waren aangekondigd.

Daarbij zijn enkele namen afwezig in de Giro zoals Quintana, Froome, Contador, Aru.

En ook nog eens een aantal uitvallers zoals bv Landa.

Dan nog vernomen in het voor seizoen dat er een paar van vorig jaar niet meer goed zijn in dit seizoen Uran Uran en bv Hesjedal, en ook Majka is niet zo goed als hij was.

En dan blijft Kruijswijk samen met Pozzovivo (die ik nooit echt schokkend grote dingen heb zien doen) en Zakarin als zeer onbekende nieuwkomer over, en ook nog wat andere renners die nooit echt verrassender dingen hebben gedaan dan een etappe overwinning in bv een relatief eenzame ontsnapping.
Chaves ook nog maar die zie ik niet echt als een ronderenner, meer een klassieker/bergkoning, maar hij doet het wel goed.

Dus als je het een beetje optelt zou het eigenlijk een beetje verrassend geweest zijn als hij niet in de top vijf had gestaan.

Het is dus niet verrassend dat hij goed is (dat wisten we vorig jaar al), wel is het verrassend dat er eigenlijk niemand anders zo goed is, had toch wel verwacht dat een paar anderen ook een stapje omhoog hadden kunnen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 24-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59
Weer typisch Nederlands om deze top prestatie weer omlaag te praten. Als Kruiswijk zondag de Giro wint, dan maakt het helemaal niet uit wie er wel of niet mee deed, hij heeft namelijk gewonnen. Bij grote rondjes moet je niet alleen hard kunnen fietsen, maar ook nog eens op die fiets blijven zitten. Gelukkig voor Kruiswijk lukt het allebei heel goed dit jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kruijswijk is gewoon top deze ronde. Vorig jaar liet hij al zien dat hij het niveau wel aan kan, maar dat hij consistent zo goed is en ook onder druk prima presteert, is misschien wel de grootste prestatie / verrassing.

Dat ervaren toppers als Nibali en Valverde niet de hele Giro dat niveau halen wat Kruijswijk wel haalt, laat zien hoe lastig het is, en is gewoon een dik compliment naar Kruijswijk. Nu die laatste week nog vasthouden en dan wint hij 'm gewoon.
Ik denk dat als hij Valverde gewoon volgt, het allemaal goed komt voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:57:

Het is dus niet verrassend dat hij goed is (dat wisten we vorig jaar al), wel is het verrassend dat er eigenlijk niemand anders zo goed is, had toch wel verwacht dat een paar anderen ook een stapje omhoog hadden kunnen maken.
Chavez, Zakarin en Jungels doen toch alle 3 wel een stapje of stap voorwaarts. [alle 3 ook jonger dan Kruijswijk]
Valverde zit op niveau, misschien de eerste week niet heel sterk maar dat past wel bij hem.
Majka is moeilijk te zeggen, is toch zijn eerste grote ronde als kopman en heeft niet echt het niveau helpers wat Contador wel altijd heeft. [ook jonger dan Kruijswijk]
Pozzovivo is eigenlijk hetzelfde verhaal als Valverde maar schaal hem sowieso iets lager in als ronderenner.
Uran zakt alleen maar verder weg sinds zijn vertrek bij QS waar hij ook al liet zien dat de verwachtingen die hij schiep bij Sky niet [helemaal] waar te kunnen maken.
Amador schijnt ziekjes te zijn dus dat zullen we dan maar geloven.
Ten slotte Nibali, zet eigenlijk de trend door die hij vorig jaar in de Tour is begonnen en ik vraag me af of we de oude Nibali ooit nog terug zien.

De 3e week is pas net begonnen dus eigenlijk is het nog te vroeg om conclusies te trekken en een echt
waardeoordeel kun je mss pas over een jaartje of 3-5 geven als Jungels, Zakarin of Majka de Tour b.v. al 3x gewonnen heeft.
Taenadar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:12:
Weer typisch Nederlands om deze top prestatie weer omlaag te praten. Als Kruiswijk zondag de Giro wint, dan maakt het helemaal niet uit wie er wel of niet mee deed, hij heeft namelijk gewonnen. Bij grote rondjes moet je niet alleen hard kunnen fietsen, maar ook nog eens op die fiets blijven zitten. Gelukkig voor Kruiswijk lukt het allebei heel goed dit jaar :D
Beetje relativeren mag best mits je niet te ver doorslaat. ;)
De andere kant van de medaille is dat "we" straks gelijk weer gaan roepen dat hij de Tour wel even wint.
Eerst zondag maar eens afwachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:40:
[...]

Dan heb je vorig jaar niet goed opgelet waar Kruijswijk niet veel onder deed voor Contador, Landa en Aru of gewoon wegreed bij een Betancourt.
Dat vond ik eerlijk gezegd op dat moment onwerkelijker dan dit, Contador en Landa spreek nog net iets meer aan dan Valverde en Zakarin.
Maar wellicht bedoel je dat hij het in het roze doet met de schijnwerpers op zich gericht.
:O, Thijs Zonneveld heeft het vorig jaar allemaal netjes uitgelegd in een stukje in het AD. Waarom zo'n persoonlijke sneer :?. Maakt je reactie onnodig zuur. Zeg dan: "Vorig jaar vond ik hem minstens net zo indrukwekkend toen hij gewoon wegreed bij een Betancourt". Ik vind hem mooi en indrukwekkend fietsen, daarin ben ik niet de enige, zie bv twitter van Sporza, Geesink, Mollema, Zonneveld, et c. Bovendien maakt hij goede kans de ronde te winnen. Na Dumoulin in de Vuelta, Wout Poels in LBL is dit gewoon verwennerij voor NL fietssport.

edit: laat ik Geesink en Mollema niet vergeten in de tour. Uiteindelijk te kort maar wel mooi om te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 25-05-2016 08:13 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:38
Kunnen we iets meer moeite doen om de juiste namen te schrijven?

Of je moet het over de judoka (Geesink --> Gesink) en die Colombiaanse politicus (Betancourt --> Betancur) hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Jwlb op 25-05-2016 11:15 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21