Idd ik had ook allang het idee dat Nibali+Valverde niet zo sterk waren als dat ze waren aangekondigd.
Daarbij zijn enkele namen afwezig in de Giro zoals Quintana, Froome, Contador, Aru.
En ook nog eens een aantal uitvallers zoals bv Landa.
Dan nog vernomen in het voor seizoen dat er een paar van vorig jaar niet meer goed zijn in dit seizoen Uran Uran en bv Hesjedal, en ook Majka is niet zo goed als hij was.
En dan blijft Kruijswijk samen met Pozzovivo (die ik nooit echt schokkend grote dingen heb zien doen) en Zakarin als zeer onbekende nieuwkomer over, en ook nog wat andere renners die nooit echt verrassender dingen hebben gedaan dan een etappe overwinning in bv een relatief eenzame ontsnapping.
Chaves ook nog maar die zie ik niet echt als een ronderenner, meer een klassieker/bergkoning, maar hij doet het wel goed.
Dus als je het een beetje optelt zou het eigenlijk een beetje verrassend geweest zijn als hij niet in de top vijf had gestaan.
Het is dus niet verrassend dat hij goed is (dat wisten we vorig jaar al), wel is het verrassend dat er eigenlijk niemand anders zo goed is, had toch wel verwacht dat een paar anderen ook een stapje omhoog hadden kunnen maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
enchion op 24-05-2016 22:23
]