[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 20 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sallin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:05:
[...]

:O, Thijs Zonneveld heeft het vorig jaar allemaal netjes uitgelegd in een stukje in het AD. Waarom zo'n persoonlijke sneer :?. Maakt je reactie onnodig zuur. Zeg dan: "Vorig jaar vond ik hem minstens net zo indrukwekkend toen hij gewoon wegreed bij een Betancourt". Ik vind hem mooi en indrukwekkend fietsen, daarin ben ik niet de enige, zie bv twitter van Sporza, Geesink, Mollema, Zonneveld, et c. Bovendien maakt hij goede kans de ronde te winnen. Na Dumoulin in de Vuelta, Wout Poels in LBL is dit gewoon verwennerij voor NL fietssport.

edit: laat ik Geesink en Mollema niet vergeten in de tour. Uiteindelijk te kort maar wel mooi om te zien.
Ehm, ik val over het woord onwerkelijk in jouw post, leg je netjes uit dat dat gewoon niet zo is, dat dat eerder zou slaan op vorig jaar en dan ga je me nu vertellen dat ik onwerkelijk niet had mogen gebruiken maar liever indrukwekkend?
Mijn post was niet zuur bedoeld, het was meer om aan te geven dat hij vorig jaar al had laten zien wat hij nu doortrekt dus onwerkelijk is het helemaal niet.
Het grappig is dat je nu zelf uitlegt dat mijn reactie op jouw post terecht was. ;)
Was ook helemaal niet als sneer bedoeld, met die laatste zin die ik gebruik geef ik nog aan dat je mss bedoeld dat hij dat ook gewoon doet met de roze trui aan.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als topsporter moet je weten wat je kan en wanneer en waar je dat kunnen moet gebruiken.

En onze landgenoot/vriend Kruijswijk is tot nu toe zijn mogelijkheden perfect aan het benutten, beter nog dan Dumoulin in de Vuelta vorig jaar.

Elke etappekoers heeft mensen die tegenvallen, mensen die afwezig zijn en mensen die ineens beter zijn, de kunst is de situaties zo te pakken dat jij niet bij de nadelige situaties van andere rijders zit en jouw voordelen maximaal tot uiting kan brengen in situaties die gunstig zijn, iets wat we nu dus zien voltrekken.

Er is niks negatiefs in het constateren (voor de Giro) dat Kruijswijk dit wel eens zou kunnen winnen omdat de rest van het veld eigenlijk niet zo imponeert.
Dat is nl omdat hij dat wel doet.

btw er zijn in de historie al zoveel Giro`s, Tours, Vueltas geweest waar iemand met enige marge won omdat de rest niet kon bijbenen, en dat is ook nooit ten koste gegaan van de reputatie van de winnaar. (maw dan moet het wel een makkelijke geweest zijn)
Nibali`s Tour overwinning was ook toen Quintana en Froome waren uitgevallen, en was ook een volledig geldige/ware prestatie/overwinning.

Winnen is 25% clash-of-titans/adrenaline/kracht en 75% zorgen-dat-je-erbij-bent/overzicht/strategie/voorbereiding. (geldt voor elke sport)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
Vandaag niet in top 3 gefinisht 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
enchion schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:15:
Als topsporter moet je weten wat je kan en wanneer en waar je dat kunnen moet gebruiken.

En onze landgenoot/vriend Kruijswijk is tot nu toe zijn mogelijkheden perfect aan het benutten, beter nog dan Dumoulin in de Vuelta vorig jaar.

Elke etappekoers heeft mensen die tegenvallen, mensen die afwezig zijn en mensen die ineens beter zijn, de kunst is de situaties zo te pakken dat jij niet bij de nadelige situaties van andere rijders zit en jouw voordelen maximaal tot uiting kan brengen in situaties die gunstig zijn, iets wat we nu dus zien voltrekken.

Er is niks negatiefs in het constateren (voor de Giro) dat Kruijswijk dit wel eens zou kunnen winnen omdat de rest van het veld eigenlijk niet zo imponeert.
Dat is nl omdat hij dat wel doet.

btw er zijn in de historie al zoveel Giro`s, Tours, Vueltas geweest waar iemand met enige marge won omdat de rest niet kon bijbenen, en dat is ook nooit ten koste gegaan van de reputatie van de winnaar. (maw dan moet het wel een makkelijke geweest zijn)
Nibali`s Tour overwinning was ook toen Quintana en Froome waren uitgevallen, en was ook een volledig geldige/ware prestatie/overwinning.

Winnen is 25% clash-of-titans/adrenaline/kracht en 75% zorgen-dat-je-erbij-bent/overzicht/strategie/voorbereiding. (geldt voor elke sport)
Hesjedal won ook uit het niets de giro. Soms heb je van die verrassende namen er tussen ja.
Maar dat maakt niks uit, Kruijswijk is beter dan de rest.

En het zal pas de 3de nederlander ooit zijn die een grote ronde wint.
_/-\o_

Zijn presentatie is ook veel "vetter" omdat hij echt mee doet.
Net zoals dumoulin vorig jaar in de vuelta.

Liever zo koersen en dan uiteindelijk nog op je bek gaan, dan alleen maar volgen volgen volgen en dan eindigen in de top 10 zoals Gesink, Mollema.

Gesink heeft nu al 5x een top 10 gereden in een grote ronde. Maar nooit was die dichtbij een ritzege in een grote ronde. Omdat die alleen maar volgt.

Kruijswijk is echt bezig met een tour domineren hoe andere renners dat deden als ze hun grote ronde wonnen. Alleen de Ritzege mist nog! Maar daar heeft die nog 2 kansen voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als Kruijswijk de Giro wint wordt sportman van het jaar nog lastig :D
Eigenlijk zou een mannelijke NL sprinter de 100m moeten winnen dit jaar op de OS voor extra moeilijke keuzes.

Maar persoonlijk zeg ik: Kruijswijk > Verstappen, want de winst van de laatste is voor 99% afhankelijk van het aantal PKs van zijn auto. Want ook al is Verstappen de beste rijder ooit in de geschiedenis van de F1, dan nog kan hij alleen maar winnen in een van de top teams (en dit geval alleen als de rest uitvalt).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Bitte niet elk mogelijke gelegenheid aanknopen om in elk ander dan F1 topic het over Max te gaan hebben.

btw F1 kan nooit sportman van het jaar leveren aangezien F1 geen sport is, voldoet nl niet aan trap + gelijke-omstandigheid struktuur die bij bijna elke andere sport geldt.

Daarbij is een enkele etappe overwinning gelijk/indebuurt te stellen aan een 3 weekse/20-etappe overwinning natuurlijk not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
FunkyTrip schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:18:
Als Kruijswijk de Giro wint wordt sportman van het jaar nog lastig :D
Eigenlijk zou een mannelijke NL sprinter de 100m moeten winnen dit jaar op de OS voor extra moeilijke keuzes.

Maar persoonlijk zeg ik: Kruijswijk > Verstappen, want de winst van de laatste is voor 99% afhankelijk van het aantal PKs van zijn auto. Want ook al is Verstappen de beste rijder ooit in de geschiedenis van de F1, dan nog kan hij alleen maar winnen in een van de top teams (en dit geval alleen als de rest uitvalt).
Verstappen sportman van het jaar ?

sowieso niet.
Kruijswijk met Giro winst staat mijlen ver boven dat.
Hoe bijzonder het ook was Verstappen, hij had daar alleen geluk met de 2 mercedessen en net zijn nieuwe auto, als alles een weekje later gebeurden had hij geen GP gewonnen.
Als die Wereldkampioen wordt wint die hem anders niet.

We krijgen inderdaad ook nog Olympische spelen, alleen moeten het daar zoals gewoonlijk van de vrouwen hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joostje123 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Verstappen sportman van het jaar ?

sowieso niet.
Kruijswijk met Giro winst staat mijlen ver boven dat.
Hoe bijzonder het ook was Verstappen, hij had daar alleen geluk met de 2 mercedessen en net zijn nieuwe auto, als alles een weekje later gebeurden had hij geen GP gewonnen.
Als die Wereldkampioen wordt wint die hem anders niet.

We krijgen inderdaad ook nog Olympische spelen, alleen moeten het daar zoals gewoonlijk van de vrouwen hebben waarschijnlijk.
Tja, had Kruijswijk ook eerste gestaan als Froome en Contador hadden meegedaan in de Giro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Peetman

Tjah....

Smultie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Tja, had Kruijswijk ook eerste gestaan als Froome en Contador hadden meegedaan in de Giro?
Dat weten we niet en zullen we ook nooit weten, vorig jaar kon Steven in de laatste week goed mee met Contador, maar ja, dus had weer last van z'n knie. Had hij eerste gestaan als hij een paar slechte nachten had gehad door z'n kind?
Feit is wel dat hij laat zien dat hij tot nu toe de beste is van dit deelnemersveld in deze omstandigheden. 3 etappes achter elkaar 2de worden is gewoon ontzettend knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Smultie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Tsja dat is "voordeel" of "nadeel" van wielrennen.
Er is niet 1 tour waar iedereen mee doet, met dezelfde ambities.
Ja de Tour de France staat het hoogste aangeschreven, maar een Nibali had zich volledig gericht op de Giro.
En een Kruijswijk dus ook.

Waarschijnlijk zijn Froome en Contador nog een maatje te groot voor Kruijswijk, maar dat doet niks af van zijn aanstaande zege. En hij is nu gewoon de beste in de 2de belangrijkste 3 weekse wielerkoers van het jaar.

En daar kan je alleen petje af voornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Joostje123 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:11:
[...]

En daar kan je alleen petje af voornemen!
Trust me, dat doe ik ook :)
Maar ik vind de vergelijking tussen Kruijswijk in een Giro waarin Contador en Froome niet meedoen, en een GP van Barcelona met Verstappen waar de twee toppers niet meedoen (want elkaar eruit gekegeld) geen hele verkeerde.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Joostje123 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:11:
[...]

En hij is nu gewoon de beste in de 2de belangrijkste 3 weekse wielerkoers van het jaar.
Er moeten nog 4 etappes gefinisht worden he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Petje af voor Kruijswijk, echt een puike prestatie.
Zou beestachtig zijn als hij winnend afsluit zondag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Moser (in groen) kijkt om en ziet Brambilla (in blauw)
Brambilla zegt rij maar gerust door je mag als eerste van ons de finish over.
Moser kijkt later nog eens om en ziet ineens 2 Brambilla`s in blauw achter zich.

Erg grappige finish vandaag.

Maar team Cannondale kan echt niks goed doen lijkt het, misschien is ligt het aan het management, support wagens die continu de oren van de renner z`n kop zitten af te zeiken waardoor de spirit en focus bij de renner verdwijnt.
Smultie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:27:
Trust me, dat doe ik ook :)
Maar ik vind de vergelijking tussen Kruijswijk in een Giro waarin Contador en Froome niet meedoen, en een GP van Barcelona met Verstappen waar de twee toppers niet meedoen (want elkaar eruit gekegeld) geen hele verkeerde.
Vind ik toch eigenlijk wel nog steeds een heel scheve vergelijking.

Ze rijden in het wielrennen nl allemaal met gelijkwaardig materiaal en met 199 tegenstanders ipv 19.
Contador Froome Quintana zijn meestal beter met hetzelfde materiaal en niet omdat ze een betere fiets hebben.

In de F1 race van Barcelona waren de 2 rijders die een elektrische/ligfiets gebruikten er in de 1e ronde uit.

[ Voor 44% gewijzigd door enchion op 26-05-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30
Joostje123 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Hesjedal won ook uit het niets de giro. Soms heb je van die verrassende namen er tussen ja.
Maar dat maakt niks uit, Kruijswijk is beter dan de rest.
Idd ik moest ook ff aan Hesjedal denken, hoewel in het eindklassement de verschillen toen toch wat kleiner waren. Wikipedia: Ronde van Italië 2012

De vraag is nu een beetje in hoe Nibali & Valverde (& Chavez) zich verhouden tov Contador, Aru (& Landa). Dat Astana Aru ipv Nibali opstelt in de Tour is wellicht dan bij nader inzien toch al een klein teken geweest (kennelijk meer vertrouwen in de jonge Aru).
Thuis Zonneveld heeft in een antwoord op Twitter vermeld dat Kruijswijk net als vorig jaar z'n vermogenswaarden gaat delen (met 't AD). Als dat zo is ben ik ook benieuwd naar een vergelijking met vorig jaar, ondanks 2 verschillende ronden en verschillende (wedstrijd)omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Z'n powerdata van dit jaar en vorig jaar is gewoon in te zien via strava :

https://www.strava.com/pros/3056059

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Sassie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Idd ik moest ook ff aan Hesjedal denken, hoewel in het eindklassement de verschillen toen toch wat kleiner waren. Wikipedia: Ronde van Italië 2012

De vraag is nu een beetje in hoe Nibali & Valverde (& Chavez) zich verhouden tov Contador, Aru (& Landa). Dat Astana Aru ipv Nibali opstelt in de Tour is wellicht dan bij nader inzien toch al een klein teken geweest (kennelijk meer vertrouwen in de jonge Aru).
Thuis Zonneveld heeft in een antwoord op Twitter vermeld dat Kruijswijk net als vorig jaar z'n vermogenswaarden gaat delen (met 't AD). Als dat zo is ben ik ook benieuwd naar een vergelijking met vorig jaar, ondanks 2 verschillende ronden en verschillende (wedstrijd)omstandigheden.
Bij lotto hebben ze aangegeven dat die een kleine stap heeft gezet geen grote. Maar ik denk dat dat ook niet nodig was om bij de top aan te sluiten. Als we zien hoe die vorig jaar in de giro reed kon die eigenlijk overal de toppers volgen alleen op de mega stijlen stukken niet. Z'n klassement was gebiased door de 8 verloren minuten die die verloor in de eerste week.

En het kleine beetje dat die beter is, kan net dat opgetelde stapje zijn wat nodig is, het helpt niet alleen op het moment dat de echte toppers gaan. Maar als de knechten op kop rijden kan die ook net wat ontspannener rijden wat dan weer helpt met z'n fysieke slijtage waardoor die als het er opaankomt net dat kleine beetje frisser is, wat allemaal opgeteld het verschil kan maken.

Daarbij vind ik dat de reporter van de telegraaf opzich mijn mening heel mooi verwoorde over het feit dat bepaalde toppers hier niet staan, hij heeft gedurfd de keuze te maken om voor de giro te gaan en een echt klassement te rijden ipv een mollema en gesink die voor een plek in de top 10 gaan voor de tour. In mijn opinie is een podium in de giro of vuelta, of een ritzege in 1 van de 3 grote rondes veel, mooier als een plek 6 in de tour.

Enfin, vanmiddag weer met spanning kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Bram Tankink op kop van het peleton :D. We hebben misschien geen tanks meer bij defensie maar hier rijdt er nog een rond :P

Hmm ok paar minuten later rijdt Orica iedereen eraf :o. Kruijswijk alleen met Chaves en Valverde nu.

[ Voor 30% gewijzigd door Goron op 27-05-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Nu is Valverde weggezakt. Nibali nu weer op koers voor het podium.

Blijft bijzonder hoe 'makkelijk' Kruijswijk meegaat.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_obb op 27-05-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mr_obb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:37:
Nu is Valverde weggezakt. Nibali nu weer op koers voor het podium.

Blijft bijzonder hoe 'makkelijk' Kruijswijk meegaat.
Gunstig, Nibali wil nu wel rijden om Valverde op achterstand te zetten. Kruiswijk moet "gewoon" volgen. Zo wordt het meer een strijd onderling dan om de eerste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat een schitterende beelden. _/-\o_

Die sneeuwmuren :D

[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 27-05-2016 15:42 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Nee een val van Kruijswijk! :X

Vol in die sneeuwmuren wat een klap

[ Voor 39% gewijzigd door Goron op 27-05-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

God o god o god. Pff! Hopelijk levert dit niet teveel verlies op :( Nu aansluiten bij Valverde en met hem mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Hupske op 27-05-2016 15:46 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:32
KUT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Oh god nu gaat Chaves helemaal los

en het is nog maar de vraag of Steven nog helemaal heel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoee,

Wat een lelijke val, maar wat een stomme fout van hem..
De bocht veel te ruim genomen.... stom.

Hopen dat die kan aansluiten en weer is hersteld als die moet gaan klimmen, maar ik vrees wel een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Hij maakt het gewoon goed op de laatste klim. Laat straks even zien aan de rest wat berg op fietsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoeveel voorsprong heeft Chaves nu? Ik kijk hier zonder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Valverde zit ook niet zo ver weg toch? Misschien rijdt die het wel dicht nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:10
hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:47:
Hij maakt het gewoon goed op de laatste klim. Laat straks even zien aan de rest wat berg op fietsen is.
Pff, wat een salto.
Eerst maar eens kijken of hij nog heel is, wss voelt hij op dit moment niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Pff, wat een salto.
Eerst maar eens kijken of hij nog heel is, wss voelt hij op dit moment niets
Technische uitvoering een 10! Menig turner kan daar jaloers op zijn.
Hij rolde de salto/koprol goed af, dus waarschijnlijk valt de schade wel mee. Als LO docent zal ik de beelden nog even beter moeten analyseren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
https://streamable.com/1txh

Wat een salto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Ruim 30 seconden op Nibali en Chaves. Schade lijkt qua tijd iig mee te vallen, dus.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Gat met Nibali en Chaves is 'maar' 30 seconden. Nog niks verloren dus! Steven moet nu wel heel voorzichtig zijn en niet teveel risico nemen!

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Gadver Zakarin. ziet er heeel slecht uit. Laat die gasten het aub soort van neutraliseren. Levensgevaarlijk dit.

Nieuwe fiets voor Kruijswijk. Come on!

[ Voor 58% gewijzigd door Hupske op 27-05-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:52:
Gadver Zakarin. ziet er heeel slecht uit
Brrr, hopelijk niet te ernstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Koude rillingen van die beelden van Zakarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik zag de valpartij zelf niet, maar te oordelen naar de plek waar 'ie lag en de houding voorspel ik weinig goeds, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

:/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
De afdaling lijkt op het oog heel overzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Maar is Valverde nog steeds niet bij Kruijswijk? Die moet inmiddels toch wel een minuut kwijt zijn lijkt mij.

Klopt opzich een overzichtelijk afdaling. Maar met sneeuw, wat nat. vochtige remmen etc kan het wellicht niet helemaal goed zijn.

Overigens is Zakarin wel 1 van de slechtste in de kours qua sturen.

[ Voor 48% gewijzigd door Hupske op 27-05-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minuut achterstand dus ongeveer....

En hij rijdt alleen terwijl die andere 2 elkaar kunnen helpen.... dat word zeer en zeer moeilijk..

Het verleden heeft aangetoond in de vele andere koersen dat dit vaak einde verhaal is voor de eerste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat zou het stom zijn als op deze manier de Giro verloren gaat :( Hopelijk kan hij nog wat goedmaken, eventueel aanhaken op de laatste klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zakarin bij bewustzijn zo te zien.

Crash van Kruijswijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/88e4e0d499a38f5b7d3d65a63b461f0e.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Jemmig die knalt er hard af gatver

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Anderhalve minuut volgens GPS, pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat een kut moment voor die val ook. Pech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit ziet er niet best uit zo. Nog een flink stuk achter Valverde en alles alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ze gaan nu allemaal samenwerken vooraan. Flashbacks naar Dumoulin vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:57:
Anderhalve minuut volgens GPS, pff
Inderdaad....

Dat is binnen over 10 minuutjes 3 minuten denk ik...

Laatste hoop is dat die nog eventjes wat kan doen op de klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hoe kan het dat Valverde voor hem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Twee minuten al nu... dit kon wel eens einde verhaal zijn -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:00:
Fietswissel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Zo komt er 1 van Cannondale voorbij vliegen. Kan totaal niet volgen. Jammer! 3 minuten verliezen en morgen wat terug pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:00:
Die had iets van 1 munuut achterstand op de berg, die crash, plus fiets rechtzetten plus fietswissel heeft wel meer gekost dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

De vaart is er ook helemaal uit bij Kruijswijk, alsof hij het al bijna opgegeven heeft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En Scarponi gaat gewoon staan wachten op zijn kopman...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:01:
Zo komt er 1 van Cannondale voorbij vliegen. Kan totaal niet volgen. Jammer! 3 minuten verliezen en morgen wat terug pakken?
Op deze manier gaat hij denk ik meer dan drie minuten verliezen. In zijn eentje wordt het echt heel pittig dat laatste stuk. De achtervolgers gaan een flink gat slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:03:
Godver. Voelt wel als een naaistreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:03:
Hij doet het heel subtiel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Als Ruben Plaza en Scarponi op kop gaan knallen voor hun kopmannen dan wordt het echt wel onmogelijk om er nog bij te komen. Enige voordeel is de bergop aankomst en hij was toch echt de sterkste deze giro bergop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

1 minuut 9, nu. Gaatje lijkt wel iets kleiner geworden, stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het zou wel de meest goedkope manier zijn om de Giro te winnen voor Nibali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wachten van Scarponi is wel heel vroeg. Scheelt toch iets van 3 a 4 minuten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Op dit moment zou hij wel wat ploeggenoten kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:05:
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Nah, hij staat wel ver achter hoor. Chaves en Valverde hebben nog betere papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Die gaat echt Chaves er niet af rijden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Winnen door één valpartij terwijl je bij lange na niet de sterkste bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

2 minuten en de groep die rijd niet. Jammer. Moet die het nog steeds alleen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In ieder geval weer in een groepje nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:06:
[...]

Het is wel een domme valpartij, niet puur profiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:07:
2 minuten en de groep die rijd niet. Jammer. Moet die het nog steeds alleen doen.
Portemonnee trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
[...]

Om te winnen moet je ook op je fiets blijven zitten. Dat doet hij tot nu toe beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:07:
[...]

Portemonnee trekken...
Lukt niet. 2 team makkers van Valverde. Die gaan niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sjurm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:07:
[...]

Het is wel een domme valpartij, niet puur profiteren
Ik heb toch liever dat een wedstrijd op waarde beslist wordt
KopjeThee schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Om te winnen moet je ook op je fiets blijven zitten. Dat doet hij tot nu toe beter...
Nibali is volgens mij ook al een keer gevallen

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gaat er ook om of je mentaal de sterkste ben....

En als je zo'n stomme fout maakt, dan ben je op dit moment daar niet de sterkste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Als Kruiswijk op die manier gewonnen had was je ook blij geweest i guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Ik heb toch liever dat een wedstrijd op waarde beslist wordt
Als fietser moet je alles kunnen. Afdalen is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:08:
[...]
En als je zo'n stomme fout maakt, dan ben je op dit moment daar niet de sterkste....
Wat een bullshit. Alsof er niet vaker mensen vallen in zo'n ronde, ook grote namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

1 minuut mensen! op Nibali :D Alleen voor de boog stopte die met trappen. Lijkt kapot.

[ Voor 49% gewijzigd door Hupske op 27-05-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Wat een bullshit. Alsof er niet vaker mensen vallen in zo'n ronde, ook grote namen
Tuurlijk vallen er mensen..

Maar deze val was 100% zijn eigen fout.... de bocht veel te ruim en te snel genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch worden de verschillen weer kleiner. Ik krijg weer hoop. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voorlopig nog 2 minuten marge. Kom op Kruijswijk!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens de tijdwaarneming zit ie nu op een kleine minuut? Dat lijkt me niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

De Belgen hebben mee geteld. 1 minuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Nu online
Nagelbijten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Hopelijk klopt het wel. Ik had de stream al uitgezet, toch maar weer aan dan.

Irritant die stream trouwens, hoor de belgen steeds op de achtergrond

[ Voor 32% gewijzigd door Terranova op 27-05-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:11:
Volgens de tijdwaarneming zit ie nu op een kleine minuut? Dat lijkt me niet te kloppen?
Klopt wel (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Jemig ik trek die slechte kwaliteit GPS timing van de giro niet nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:11:
De Belgen hebben mee geteld. 1 minuut!
Ah, dat valt dan mee :) Zeker nu hij in een groep rijdt en er ook anderen mee lijken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Leuk die verschiltijden waar niets van klopt. Maakt het extra spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wie rijden er nu in die groep van Kruijswijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht dat Kruijswijk toen hij wat langzamer ging wel bewust op deze groep heeft gewacht. dat zou dan wel weer slim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hij keek wel steeds om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

NOS zegt 40 op Valverde en 55 op Nibali. De klim kan verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
KopjeThee schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:12:
Leuk die verschiltijden waar niets van klopt. Maakt het extra spannend.
Dat doet GPS nou eenmaal in de bergen, om dat op te lossen hebben we het sattelietsysteem Galileo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

In de groep van Kruijswijk zitten ook nog wat klassementsrenners die vast wel mee willen klimmen. Bovendien, als ie nog steeds goede benen heeft kan ie natuurlijk gewoon flink doortrekken en het verschil handhaven. Hopelijk niet al te stijf van die val.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die in die groep blijft dan gaat de tijd alleen maar oplopen...

Moet toch zelf iets gaan doen.
Pagina: 1 ... 20 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21