[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 15 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:56

Hupske

AFCA

Mooi gaat goed. Snelste van het moment. Nu wachten op de tijden van de concurrenten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Nieve kan niet eens in het wiel blijven...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Als je de stijl van Rodriguez en Dumoulin vergelijkt is dat wel een wereld van verschil. Zo onrustig dat Rodriguez fietst.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Shabbaman schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:05:
Wellicht pakt hij Chaves later ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Majka op 1 minuut bij het eerste meet punt
Aru op 44 seconden

[ Voor 19% gewijzigd door SnowDude op 09-09-2015 17:08 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
Shabbaman schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:05:
En wil dat ook niet :p.

Voorlopig gaat het goed, maar we weten niet hoe de renners de race indelen. Hopen dat het zo doorgaat :).

Purito zit wel heel slecht op de fiets. Hoofd vol in de wind.

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 09-09-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Vos schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:08:
[...]

Ja hij heeft al bijna 1.5 minuut aan z'n broek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Vos schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:08:
[...]

En wil dat ook niet :p.

Voorlopig gaat het goed, maar we weten niet hoe de renners de race indelen. Hopen dat het zo doorgaat :).

Je mag ook niet stayeren natuurlijk, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Daaaaaayum wat een tijd weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Quintana en Valverde ook sterk hoor

Majka een slechte dag

Laaste stuk heeft meer heuvels. Denk dat het in het klassement toch niet veel gaat schelen met Aru uiteindelijk.

[ Voor 75% gewijzigd door Goron op 09-09-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Bam Tom Dumoulin is 1 minuut sneller dan nummer 2 :o

Wat een beest!

[ Voor 32% gewijzigd door Goron op 09-09-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
_/-\o_ 50.5 gemiddeld!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jemig wat een tijd! Wat een kanon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Zeer knappe tijd hoor, wat een gemiddelde ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net aan... Pff dat wordt nog spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Aru zit nog wel dichtbij in het klassement. Hopelijk kan Dumoulin dat verschil vast houden in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Zaterdag dus ...

Dumoulin zag scheel van de inspanning, klasse gereden!

en weer een dubbel, voor vandaag dan, top!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tom in het rood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wel de vierde overwinning deze Vuelta jongens :). Ongelooflijk na al die magere jaren. Rood verdedigen wordt een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je mag eigenlijk niet klagen met zo'n uitslag, maar het is jammer dat Aru de schade kon beperken in het laatste deel. Als hij nou een minuutje slechter had gereden.... Maargoed, Dumoulin zit aan de goede kant van de streep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goron schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:38:
Wel de vierde overwinning deze Vuelta jongens :). Ongelooflijk na al die magere jaren. Rood verdedigen wordt een lastig verhaal.
Yup en laten we wel wezen, als je vooraf een top10 in het klassement had voorspelt voor Dumoulin dan was je al voor gek versleten terwijl het podium nu wel redelijk safe lijkt.
Wat de komende dagen niet in het nadeel is van Dumoulin is dat er geen aankomsten bergop zijn en hij als tijdrijder een meer dan behoorlijke afdaling heeft.
Morgen 19km afdaling naar de finish en zaterdag 11km.
Ik zie wel kansen maar Aru heeft veruit de betere ploeg, zijn nadeel kan zijn dat hij de bonificatie nodig heeft en z'n ploeg dus moet werken waar Dumoulin er meer aan heeft dat er vluchters voorop blijven.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

RoD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:43:
Je mag eigenlijk niet klagen met zo'n uitslag, maar het is jammer dat Aru de schade kon beperken in het laatste deel. Als hij nou een minuutje slechter had gereden.... Maargoed, Dumoulin zit aan de goede kant van de streep :)
Dat je met één tijdrit en verder vooral volgen (en op de zwaarste stukken afhaken) de Vuelta kunt winnen -O-

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Maar is een tijdrit niet het zwaarste stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
witeken schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:59:
[...]

Dat je met één tijdrit en verder vooral volgen (en op de zwaarste stukken afhaken) de Vuelta kunt winnen -O-
Hij heeft ook etappe 9 gewonnen die steil bergop was... 8)7. En het klassement is de snelste tijd niet de beste klimmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Goron schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:03:
[...]

Hij heeft ook etappe 9 gewonnen die steil bergop was... 8)7. En het klassement is de snelste tijd niet de beste klimmer...
hupske schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:02:
Maar is een tijdrit niet het zwaarste stuk?
Hij heeft enkele indrukwekkende dingen gedaan, maar dat hebben andere klassementsmannen zoals Aru en Rodriguez ook gedaan, maar die zijn daar niet met 1 à 3 minuten mee beloond.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat tweede worden. Fenomenale prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
witeken schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:07:
[...]

[...]

Hij heeft enkele indrukwekkende dingen gedaan, maar dat hebben andere klassementsmannen zoals Aru en Rodriguez ook gedaan, maar die zijn daar niet met 1 à 3 minuten mee beloond.
8)7

Dan hadden ze maar harder moeten fietsen, bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
witeken schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:07:
[...]

[...]

Tja dan hadden ze harder moeten rijden. Tijdrit is een pure prestatie meting dus ik zie niet in wat daar minder aan zou zijn dan hard de bergen oprijden. Aru en Rodriguez hebben ook nog eens een veel beter team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Goron schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:16:
[...]

Tja dan hadden ze harder moeten rijden. Tijdrit is een pure prestatie meting dus ik zie niet in wat daar minder aan zou zijn dan hard de bergen oprijden. Aru en Rodriguez hebben ook nog eens een veel beter team.
Het is niet per se minder, maar of het meer is?

Maar goed, ik ben hier met Nederlanders aan het discussiëren, dus ja :+.

Edit:

Of neem Aru versus Rodriguez. Balen voor hem dat Aru een betere tijdrijder is, want ik vond dat ze aan elkaar gewaagd waren in de bergen.

[ Voor 14% gewijzigd door witeken op 09-09-2015 18:20 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
witeken schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:19:
[...]

Edit:

Of neem Aru versus Rodriguez. Balen voor hem dat Aru een betere tijdrijder is, want ik vond dat ze aan elkaar gewaagd waren in de bergen.
Jij komt met een denigrerende opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Dat je met één tijdrit en verder vooral volgen (en op de zwaarste stukken afhaken) de Vuelta kunt winnen
Hij heeft op 1 finish bergop iedereen verslagen ! (Net als Froome in de Tour)

Verder heeft hij wel aangeklampt maar het was elke keer iemand anders die voor hem reed, wat gewoon een geldige manier van winnen is.

Als het feest losbarst (En iedereen dus gaat aanvallen waardoor er geen groepje vooruit zal blijven.) dan zal Tom tenminste nog 1 etappe moeten winnen vanwege de bonusseconden.

Dus het wordt echt nog bloedspannend.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

[...]

Edit:

Beetje apart. Je blijft wijzen naar de bergen. Volgens jou ben je dan een echte wielrenner?
En met 50,5 gemiddeld over 40km betekent verder niks?

Overal gemiddeld genomen kan deze man gewoon het hardste fietsen van iedereen. Zowel bergop als op het vlakke.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:09:
Hij gaat tweede worden. Fenomenale prestatie.
2nd that :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Dumoulin is de beste wielrenner in de Vuelta, hij wordt misschien niet 1e maar dat is omdat er nog een spelletje gespeelt gaat worden waarbij hij zelf een zwakker team heeft dan zijn concurrentie en dus niet alle aanvallen zal kunnen pareren.

Kijk eens naar Dumoulin, Aru en Rodriguez als ze op het podium staan. Dan zie ik de 1e als de nieuwe Cancellara die ook nog de zwaarste bergritten aankan. Spartacus 2, ik weet even geen betere bijnaam voor Tom.

Dat Wuyts hem wil naturaliseren zegt natuurlijk genoeg ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
[...]

Edit:

De reden dat Rodriguez nog nooit heeft gewonnen ligt bij het feit dat hij nog nooit een goede tijdrit heeft kunnen rijden. Hij is een fenomenale klimmer. Misschien wel de beste die er nu in het Vuelta-peleton rond rijdt. Maar als je niet kunt tijdrijden dan verlies je daar een hoop mee. En dan ben je geen complete renner en kun je niet winnen.

En om mijn punt wat kracht bij te zetten. Kijk eens naar de uitlslag van de Giro van 2012. Hoe is hij tweede geworden?

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik vind Dumoulin eerder een nieuwe Cadel Evans, aka "de strontvlieg". Cadel bleef ook lekker plakken in de bergen, en was ook geen onverdienstelijk tijdrijder.

Ik vind het wel erg ver gaan dat je geen ronde mag winnen met "één tijdrit en verder vooral volgen": wellicht is het beeld van een ronderenner wat gekleurd door de goede prestaties in zowel tijdritten als bergen van renners als Armstrong en Froome, maar er zijn genoeg ronderenners geweest die hun tijdverlies in een van beide disciplines moesten compenseren met een topprestatie in de andere discipline. Misschien hebben we de afgelopen jaren te weinig toptijders gehad die aardig mee konden komen in de bergen? Sir Bradley al vergeten? Wat je misschien zou kunnen zeggen is dat "volgers" in de bergen saai zijn. Daar kan ik inkomen, maar als je uiteindelijk drie seconden voorsprong pakt in het klassement dan is deze ronde toch verre van saai?

Dumoulin pakt trouwens maar anderhalve minuut op Quintana...

• Vos
Om hem als 24 jarige al een 'strontvlieg' te noemen vind ik wel beetje ver gaan. Hij staat pas aan het begin van zijn echte carrière waarin hij resultaten gaat neerzetten. Dat hij deze Vuelta inderdaad veelal plakt en volgt lijkt me logisch voor iemand die geen echte klimmer is.

Ik vond de bijnaam voor Evans ook niet altijd gepast. Zie het WK 2009 ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 10-09-2015 10:02 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik las dat de Giro volgend jaar 3 individuele tijdritten heeft, dat lijkt me een buitenkansje voor Tom. :D

Verder gaat veel afhangen of hij bij Giant blijft of toch een andere ploeg a la Sky kiest met echte klimmers als knechten voor hem in de bergen om het gat steeds dicht te rijden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tom ging in de bergrit die hij won wel zelf in de aanval, werd uiteindelijk bijgehaald door Froome en kon aanklampen. (Natuurlijk kon dat ook omdat de 'grote' meneren naar elkaar aan het loeren waren en niet hadden verwacht dat die lange uit Limburg het vol zou houden.)

Er zijn zat rondes gewonnen door renners die minder hebben laten zien in die drie weken dan Tom nu al gedaan heeft. Froome had de laatste tour ook maar één dag nodig om het gat te slaan met de rest.
(en had mazzel met een rit in zeeland waar een aantal al tijd verloren)

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 10-09-2015 10:22 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Heel erg vreemd om hier die 'strontvlieg' kritiek te lezen. Dit is gewoon een wereldprestatie en we moeten gewoon trots zijn met z'n allen. Op dit moment is Dumoulin de beste renner van de Vuelta want hij staat eerste. Zo simpel is het. Of hij het gaat volhouden betwijfel ik wel, ik denk dat z'n voorsprong op Aru niet groot genoeg is, maar ik hoop van harte dat hij het gaat volhouden.

Aan de andere kant moeten we ook oppassen dat we hem niet gelijk bombarderen tot toekomstige Tour winnaar. Ik denk dat alles nu wel op zijn plek valt. Alle concurrenten hebben al minimaal een grote ronde in de benen en Tom pas een kwart. Ik denk dat dit voordeel zich enorm uitbetaald. Maar ik hoop van harte dat ik het fout heb met deze aanname :p

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Vos
Inderdaad, want in dat bombarderen tot potentiële Tour winnaar zijn wij Nederlanders heel goed. En daarna maar gallen op Gesink dat hij niet beter rijdt...

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:34
Vos schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:32:
Inderdaad, want in dat bombarderen tot potentiële Tour winnaar zijn wij Nederlanders heel goed. En daarna maar gallen op Gesink dat hij niet beter rijdt...
Dat gallen op Gesink heb ik niet meegemaakt hoor, volgensmij is iedereen het er overeens dat hij een topprestatie heeft neergezet?

• hjs
  • Niet online

hjs

2010 was Geesink 4e in de tour.
Dat heeft hij door allerlei omstandigheden pas dit jaar weer bijna gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 10-09-2015 11:47 ]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

He, ik doel op Cadel hoor!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Anquetil, Indurain en Hinault wonnen volgens mij allen hun Tour de Frances op basis van tijdrijden. Toen ik opgroeide zaten er ook soms wel vier tijdritten in de Tour. Dik over de honderd km tijdrit in de ronde was eerder regel dan uitzondering. De echter klimmers hadden vele minuten aan de broek voordat er nog maar een meter was geklommen. Pas de laatste tien jaar is die verhouding veranderd.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Poels pakt een etappe in de Ronde van GB. Hij staat nu 2e in het klassement op 1 seconde van Boasson Hagen.

• Wom
  • Nu online

Wom

Lijkt er op dat Aru voor een dagoverwinning probeert te gaan en zo met bonificatieseconden iets wil forceren. Spannend tot de laatste meter op deze manier in ieder geval.

Aru gaat nu aan en Dumoulin volgt met (op het oog) gemak. Mooi om te zien!

[ Voor 18% gewijzigd door Wom op 10-09-2015 17:23 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Wom schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:15:
Lijkt er op dat Aru voor een dagoverwinning probeert te gaan en zo met bonificatieseconden iets wil forceren. Spannend tot de laatste meter op deze manier in ieder geval.

Aru gaat nu aan en Dumoulin volgt met (op het oog) gemak. Mooi om te zien!
Optisch bedrog of zou hij gewoon echt zou sterk zijn? Dan lijkt hij vandaag te gaan overleven. Misschien aan het eind Aru er nog af rijden.

We gaan het zien :)

Edit: hoeveel bonificatieseconden zijn er eigenlijk te winnen?

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 10-09-2015 17:30 ]

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dumoulin indrukwekkend..

Tweakblog van de maand

• Wom
  • Nu online

Wom

RoD schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:26:
[...]

Optisch bedrog of zou hij gewoon echt zou sterk zijn? Dan lijkt hij vandaag te gaan overleven. Misschien aan het eind Aru er nog af rijden.

We gaan het zien :)
Hij is echt sterk hoor, Aru heeft nu al een paar keer vol aangezet maar Dumoulin volgt direct. Is heel scherp en weet wat hem te doen staat.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Tot dusver rijdt Tom echt heel erg sterk. Zit continue in het wiel van Aru en let geeneens op anderen. Ziet er indrukwekkend uit!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weet iemand iets over het profiel van de bergen van zaterdag? Zijn die net zo stijl als die klim van de eerste categorie van vandaag?

• Wom
  • Nu online

Wom

Als Aru morgenochtend wakker wordt ligt die kerel in de rode trui al naast hem te glimlachen. #chuparuedas

https://twitter.com/thijszonneveld/status/641998330738962432
:+

Aru blijft het proberen, wat ik ook erg knap vind overigens. Mooi gevecht tussen de twee sterksten deze Vuelta!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RoD schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:36:
Weet iemand iets over het profiel van de bergen van zaterdag? Zijn die net zo stijl als die klim van de eerste categorie van vandaag?
http://www.touretappe.nl/...ppe-20-route-spanje-2015/

Tweakblog van de maand

• Goron
Wat een bizarre berg, zoveel strijd tussen de klassementsmannen. Straks moeten ze nog sprinten voor bonificatie ook :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Als ik dat zo lees dan zitten er in die etappe op enkele kilometers na geen schokkende klim-stukken, qua stijgingspercentage.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Dumoulin is goed bezig, even Aru laten zien wie de sterkste is.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RoD schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:41:
[...]

Als ik dat zo lees dan zitten er in die etappe op enkele kilometers na geen schokkende klim-stukken, qua stijgingspercentage.
Met 6+% aan het einde van een zware ronde heb je misschien nog wel wat kansen.

Veel aanvallen. Maar Aru maakt de fout van veel aan te vallen, in plaats van één succesvolle.

Tweakblog van de maand

• RoD
  • Niet online

RoD

Aru had even geen antwoord op die tempoversnelling. Dumoulin is echt de sterkste. Als hij dat vol kan houden dan wint hij de Vuelta. Maar helaas is het niet zo'n simpel rekensommetje. Toch overtreft hij zichzelf elke keer weer.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
witeken schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:47:
[...]

Met 6+% aan het einde van een zware ronde heb je misschien nog wel wat kansen.

Veel aanvallen. Maar Aru maakt de fout van veel aan te vallen, in plaats van één succesvolle.
Achteraf is alles zo makkelijk, stel dat Dumoulin na aanval 4 of 5 wel had moeten passen dan was het natuurlijk een prima tactiek.
Ik mag dat wel wat Aru doet, het is hij of ik die breekt en achteraf kun je jezelf niet verwijten dat je het niet eerder hebt geprobeerd zoals je in met name de Tour vaak ziet.
Wachten tot de allerlaatste klim en op die klim het allerlaatste moment en er dan achter komen dat het eigenlijk te laat was.

Only fools are enslaved by time and space.

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
[...]

Heb je de eerste week in een coma gelegen?
Hij viel al aan in de 2e etappe toen Chaves won. Viel ook zelf tot 4x toe aan in die etappe die hij zelf won?

Maar ja, zal wel weer de jaloezie van Belgen zijn.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Als de etappe van vandaag een voorproefje was dan gaat het zaterdag zeker weer een leuke dag worden voor de kijker.

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 11:15
nebur86 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:52:
[...]

Hij viel al aan in de 2e etappe toen Chaves won. Viel ook zelf tot 4x toe aan in die etappe die hij zelf won?

Ja, en hoe had ie die etappe op dat rete steile klimmetje ook alweer gewonnen? AH JA, hij bleef in het wiel plakken...

EDIT: Blijkbaar moet ik er sarcasm tags omheen zetten. Bij deze!

Vandaag heel alert gereden, die Aru lijkt zo driftig dat ie er zelfs voor wil gaan sprinten. Logisch, het is ook maar 3 seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 10-09-2015 22:37 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Winst schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:01:
[...]

Ja, en hoe had ie die etappe op dat rete steile klimmetje ook alweer gewonnen? AH JA, hij bleef in het wiel plakken...
Als je dit serieus meent moet je het laatste kwartier van die etappe nog maar eens bekijken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
witeken schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:47:
[...]

Hoe kan dat nou een fout zijn? Aru zal niet met opzet onsuccesvol hebben aangevallen. Nadat aanval één niet succesvol was, ging hij dus een tweede keer et cetera. Als de eerste aanval succesvol was geweest, had hij het daar echt wel bij gelaten. Het was meer onmacht dan een fout.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat slaat inderdaad nergens op. Door zoveel aan te vallen hoopt-ie dat Tom op z'n adem gaat trappen en dan vanzelf een keer de rol moet lossen. Juist met een aanval alleen gaat Aru Tom nooit eraf krijgen, tenzij de klim zo lang en steil is dat Tom al boven omslagpunt aan het rijden is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Misschien moet Tom gewoon zelf eens aanvallen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
nebur86 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:52:
[...]

Doe niet zo 'België vs Nederland'... Dat is gewoon zielig.

Heel wielerliefhebbend België staat achter Dumoulin en hoopt dat hij het haalt. Wij supporteren voor een Nederlander in het wielrennen, gaan jullie voor ons supporteren in het voetbal? 8)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
LaurentS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:23:
[...]

Heel wielerliefhebbend België staat achter Dumoulin en hoopt dat hij het haalt. Wij supporteren voor een Nederlander in het wielrennen, gaan jullie voor ons supporteren in het voetbal? 8)
ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wij supporteren voor een Nederlander in het wielrennen, gaan jullie voor ons supporteren in het voetbal? 8)
Absoluut :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
[...]

Allez Rode Duivels :)B :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:48
Het is nu officieel: Jurgen van den broeck gaat naar Katjoesja.
Ergens ben ik toch verbaasd dat hij nog bij zo een grote ploeg terecht kan. Dat hij talent heeft, daar ben ik zeker van. Maar er is ook veel gedoe rond hem geweest de voorbije jaren.

Ik ben benieuwd welke tactiek Aru nu gaat aannemen, met korte aanvalletjes gaat hij het niet halen van Dumoulin. Ik begrijp niet waarom hij niet gewoon voor 1 langere verschoeiend harde versnelling gaat, zoals Nibali zou doen. Zou me verbazen als Dumoulin dat zou kunnen volgen? Uiteindelijk speelt Aru zijn bouw toch in het voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Zijn sowieso weer een paar transfers:

Mezgec: Giant -> Orica
Van der Lijke: Jumbo -> Roompot
Danny van Poppel: Trek -> Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Anton.net schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:18:
Het is nu officieel: Jurgen van den broeck gaat naar Katjoesja.
Ergens ben ik toch verbaasd dat hij nog bij zo een grote ploeg terecht kan. Dat hij talent heeft, daar ben ik zeker van. Maar er is ook veel gedoe rond hem geweest de voorbije jaren.

Ik ben benieuwd welke tactiek Aru nu gaat aannemen, met korte aanvalletjes gaat hij het niet halen van Dumoulin. Ik begrijp niet waarom hij niet gewoon voor 1 langere verschoeiend harde versnelling gaat, zoals Nibali zou doen. Zou me verbazen als Dumoulin dat zou kunnen volgen? Uiteindelijk speelt Aru zijn bouw toch in het voordeel...
Dumoulin verklaarde in interviews dat de eerste aanval van Aru echt vol er op was en dat hij wist dat hij moest pareren. De aanvallen er na waren minder krachtig en 'eenvoudiger' voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:48
Wom schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:28:
[...]

Dumoulin verklaarde in interviews dat de eerste aanval van Aru echt vol er op was en dat hij wist dat hij moest pareren. De aanvallen er na waren minder krachtig en 'eenvoudiger' voor hem.
Vol er op waren ze zeker, maar waren ze lang genoeg?
Ik zie deze vuelta vooral aanvallen bergop. (Kijk bv naar Valverde of Aru gisteren)
Maar er lijkt niemand te zijn die aandurft het klimtempo gewoon omhoog te gooien. Uiteindelijk komen ze toch altijd in een relatief groot groepje aan?
Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij het feit dat er geen ploeg als Sky is, die extra mannetjes bergop kan inzetten? Ook Astana en al zeker Saxo kunnen dat momenteel niet.

Ik wil maar zeggen: stel dat Contador zou mee rijden: dan mocht Majka het tempo flink omhoog gooien.
Of stel dat Nibali en Aru samen zaten. Of Poels voor Froome...
Zou Dumoulin dat kunnen volgen?
Nu moet iedereen voor zichzelf rijden, waardoor ook niemand zal durven het klimtempo echt omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Aru is gevallen vandaag. Schade schijnt niet ernstig te zijn maar is al wel 2 keer naar de dokter geweest..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COn90YHWIAEKJRD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Oei een Astana die aan een auto hangt.
Dat hij dat nog durft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CFC-Mathijs schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:34:
Aru is gevallen vandaag. Schade schijnt niet ernstig te zijn maar is al wel 2 keer naar de dokter geweest..

[afbeelding]
Nooit lekker voor een renner. Maar vandaag gaat hij Dumoulin er toch niet af rijden. Eens kijken of dit doorwerkt naar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
RoD schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:39:
[...]

Nooit lekker voor een renner. Maar vandaag gaat hij Dumoulin er toch niet af rijden. Eens kijken of dit doorwerkt naar morgen.
Aan het einde van deze etappe gaat het nog een stukje heuvel op met kasseien. Als je dan last van je arm hebt is het helemaal niet prettig. Wellicht kan Tom daar nog wat uithalen, of zou hij zijn krachten proberen te sparen voor morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ze mogen onderhand wel wat gassen daar in het peloton volgens mij. Koplopers hebben meer dan 15 minuten voorsprong en de hoogste geklasseerde zit op 4:30 van Dumoulin.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Quad schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:46:
Ze mogen onderhand wel wat gassen daar in het peloton volgens mij. Koplopers hebben meer dan 15 minuten voorsprong en de hoogste geklasseerde zit op 4:30 van Dumoulin.
Hoogst geklasseerde is Arroyo. Die zit op ruim 30 min van Dumoulin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Uh oops, ik las 4 minuut en 30 seconden ipv 30 minuten en 4 seconden. :X

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
Lekker laten rijden voor de boniseconden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 11-09-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dat dan zeker inderdaad.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Precies, alleen maar gunstig als er zo'n kansloos groepje vooraan rijdt om de bonus te pikken. Stel dat die Aru anders telkens een sprintje trekt. Moet Dumoulin er weer achteraan.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik denk aan Froomes tiende etappe in TDF.

Als je een betere klimmer bent doe je een versnelling om uit het wiel te komen en blijf je weg. Als dat niet lukt, kom je niet ver (bv. een etappe Froome vs. Contador in de Dauphiné waar Contador niet loste na een lange versnelling).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Dumoulin komt toch uit Maastricht, dat is toch eigenlijk bijna Belgie.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
of duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:33:
[...]

Ik denk aan Froomes tiende etappe in TDF.

Als je een betere klimmer bent doe je een versnelling om uit het wiel te komen en blijf je weg. Als dat niet lukt, kom je niet ver (bv. een etappe Froome vs. Contador in de Dauphiné waar Contador niet loste na een lange versnelling).
Je komt alleen weg als het tempo al hoog genoeg is en je tegenstander al op z'n adem trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ha! Wat een klasse van Dumoulin!

Hij laat toch ff zien wie de baas is. :)F

En pakt toch nog ff 2 á 3 tellen erbij op Aru.

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 11-09-2015 17:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Pfoe, mooi man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Voor de einduitslag zal het weinig uitmaken, maar mentaal doe je goede zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
mwa beetje zware inspanning voor 3 seconden ... en nu naar bed Tom, de Vuelta win je in bed (vrij naar J. Zoetemelk)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder deze inspanning lijden ze beiden even veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:50:
Onder deze inspanning lijden ze beiden even veel.
Als je weet dat je directe concurrent wellicht last heeft van een blessure, dan is deze inspanning juist meer belastender voor Aru dan voor Tom.

Daarnaast is het in de achtervolging altijd zwaarder dan als je voorop rijdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 11-09-2015 17:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Vos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:49:
Voor de einduitslag zal het weinig uitmaken, maar mentaal doe je goede zaken.
In de praktijk niet. Maar in teorie hoeft hij zich nu geen zorgen meer te maken over bonificatieseconden. (Of zie ik dat verkeerd) Gaat spannend worden morgen.

Mooi gereden in ieder geval!!! :-)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Rene schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:51:
[...]

In de praktijk niet. Maar in teorie hoeft hij zich nu geen zorgen meer te maken over bonificatieseconden. (Of zie ik dat verkeerd) Gaat spannend worden morgen.

Mooi gereden in ieder geval!!! :-)
Hij kan iig nu max 2 plekken achter Aru eindigen. Zelfde groepje en aru boni's was genoeg voor trui, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Loopt een onderzoek naar Aru mbt een handaflossing in de laatste kilometers met LL Sanchez:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COpK5YzWoAA6zMq.jpg

Niet heel duidelijk imo maargoed alle beetje helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik gun Dumoulin de Vuelta enorm, maar het zou jammer zijn als een straf voor Aru enige invloed zou hebben op het resultaat. Geef hem (of het team) maar een geldboete ofzo.
Pagina: 1 ... 15 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21