[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 14 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Sagan is inderdaad aangereden door een motard op 7 km van de finish.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

;w Sagan }:|

http://sporza.be/#!/snipp.../546f3d110cf2814b46f2281d

[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 30-08-2015 11:29 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die sporza linkjes die je post werken nooit bij mij. (kan het nieuwsbericht op eigen houtje wel vinden daarentegen)
Meteen na de feiten koelde hij zijn woede op de motard. Daarvoor kreeg hij een boete van 300 Zwitserse frank van de jury.
Wat een onzin, als iemand je aanrijdt die ook nog eens "geen" deel uitmaakt van de race dan mag je niet eens kwaad worden. (het is niet alsof hij erop geslagen heeft, wat ik wel gedaan zou hebben)

Maarja ik begin me alweer aan de organisatie te ergeren, bij dit evenement. (jammer want ik vind fietsen zo`n complete sport om naar te kijken, mbt tactiek, specifieke skills, strategie, uithoudingsvermogen.)

Het ronderennen begint elke keer weer meer op IMDB: The Running Man (1987) te lijken.

Altijd is de rijder de schuldige schijnt het. (Het lijstje van organisatorische fouten/onbezonnenheden/negatieve-belangen in het "professionele" wielrennen begint een beetje belachelijk groot te worden.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Sagan was amusant om te zien en ik wordt steeds meer fan van die man, maar het echte nieuws van gisteren lijkt mij toch echt Kris Broekmans die in kunstmatige coma wordt gehouden en flink wat verwondingen heeft opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
OMG wow !!!

Wat een schitterende overwinning voor DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Wtf, Dumoulin echt uitzonderlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
de dubbel! WOW! grote klasse Dumoulin

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wow! Froome. Gisteren nog afgeschreven, nu zelf in de aanval nadat hij er eerst weer uit lag. Spannende strijd.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
WTF Dumoulin :o

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 30-08-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Jeetje, die gast rijdt echt een top Vuelta.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wel vreemd dat Froome zo weinig steun van zijn team kreeg, na eerst ook Thomas die mee ging in de ontsnapping. Bij Sky hadden ze hem dus al afgeschreven!

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Froome heeft zelf ook aangegeven dat 'ie niet 100% top is. Afgeschreven is denk ik een groot woord, maar het lijkt me verstandig dat Sky ook andere opties openhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Wow geweldige eindsprint van Dumoulin! Echt supergaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou, weten we meteen waar de doping van Froome is gebleven. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Net even deze video gekeken. Geweldig ook hoe die verslaggever uit zijn dak gaat:

[YouTube: https://youtu.be/IqC8KTnBcKM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erg mooi om te zien inderdaad!

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Erg indrukwekkend van Dumoulin. Ik ben benieuwd naar woensdag; mooie etappe in de Pyreneeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Wow, echt mooi om te zien. Die laatste 100 meter kwamen echt uit zijn tenen. Heerlijk. Nu kijken of hij dit verder gaat houden. Je zag wel dat hij het moeilijk heeft op de echt steile stukken. Op de echt langere bergen schat ik Quintana, Froome, Valverde e.d. wel hoger in.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Dumoulin heeft wel een aardige voorsprong in het klassement. Realistisch is het misschien niet om te hopen dat hij in Andorra die trui kan verdedigen, maar los daarvan vraag ik me wel af of ze bij Giant nu geen spijt hebben dat ze geen team voor hem meegenomen hebben. Sowieso wordt dat volgend jaar wel interessant: team om Tom of team om Marcel?

EDIT: oh ja, IK BEN WOENSDAG VRIJ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Shabbaman op 31-08-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Dumoulin moet gewoon eigen tempo rijden op die lange beklimmingen. Dan kan ie nog enigzins de schade beperken. Op de Rettenbachferner verloor hij 1'30 op Pinot die in topvorm niet ver van Quintana/Froome zit.
Het zal niet goed zijn om de trui te houden, maar er is geen rettenbachferner in deze Vuelta en als hij na de bergen nog op minder dan 2 minuten zit kan alles in die tijdrit

Realistisch gezien kan het echter niet, maar het is de Vuelta.. waar de 40+er Horner won. Waar Cobo won.. waar Froome in diezelfde Vuelta doorbrak nadat ie verder totaal nog geen indrukwekkende carrière erop had zitten.. Waar fucking Peter Velits 3e werd. In de Vuelta gebeuren wel vaker wonderbaarlijke dingen. Hopen dat het dit jaar Dumoulin is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Shabbaman schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:38:
Dumoulin heeft wel een aardige voorsprong in het klassement. Realistisch is het misschien niet om te hopen dat hij in Andorra die trui kan verdedigen, maar los daarvan vraag ik me wel af of ze bij Giant nu geen spijt hebben dat ze geen team voor hem meegenomen hebben. Sowieso wordt dat volgend jaar wel interessant: team om Tom of team om Marcel?

EDIT: oh ja, IK BEN WOENSDAG VRIJ _/-\o_
Misschien wel, maar stiekem hoop ik toch dat Lotto-Jumbo gewoon bijspringen.

Ik bedoel het zou toch mooi zijn als een Nederlander wint. En als je als Lotto-Jumbo dan kan helpen moet je dat in mijn ogen gewoon doen. Ook dat is een vrijbuitersploeg, maar daar rijden gewoon nette renners. ( zie ook de etappe overwinning ).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:48
Kevinp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:55:
[...]

Ik bedoel het zou toch mooi zijn als een Nederlander wint. En als je als Lotto-Jumbo dan kan helpen moet je dat in mijn ogen gewoon doen. Ook dat is een vrijbuitersploeg, maar daar rijden gewoon nette renners. ( zie ook de etappe overwinning ).
In die wereld leven we niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Koninginnenrit vandaag.

Het dagmenu in de Vuelta
Collada de Beixalis (1e cat.) 6,5 km 8,7% gem.
Coll d'Ordino (1e cat.) 9,9 km 7,1% gem.
Puerto de la Rabassa (1e cat.) 13,8 km 6,7% gem.
Collada de la Gallina (buiten cat.) 11,7 km 8,6% gem.
Alto de la Comella (2e cat.) 4 km 9,5% gem.
Cortals de Encamp (1e cat.) 8,7 km 9,2% gem.

Volgens de organisatoren de zwaarste Vueltarit ooit, hoewel er maar één buiten categorie is en nog geen 140km. Is veel kritiek op, maar in de Tour zijn er toch ook zware, misschien zelfs zwaardere, ritten?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Oei Froome meteen in de eerste kilometers al gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:45:
Oei Froome meteen in de eerste kilometers al gevallen
Vreemde valpartij ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ik vraag me af of hij tegen die railing is aangeknald, die begon namelijk net op de plek waar hij stil stond

Ben echt benieuwd hoe Dumoulin vandaag gaat doorkomen. Hij heeft niet veel aan zijn ploeg dus moet echt meeprofiteren met de anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Goron op 02-09-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Froome/Sky weg, als Dumoulin nu lekker meefietst met Astana en Movistar ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
witeken schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:08:
Koninginnenrit vandaag.

Volgens de organisatoren de zwaarste Vueltarit ooit, hoewel er maar één buiten categorie is en nog geen 140km. Is veel kritiek op, maar in de Tour zijn er toch ook zware, misschien zelfs zwaardere, ritten?
Vorig jaar in de Giro met "Passo de Gavia" daarna "Stelvio" en daarna "Martelltal" was ongeveer evenveel hoogtemeter en twee cols dichtbij de 3000 meter mbt Zuurstof. (maw eigenlijk zwaarder.)

Ook hebben ze rond de tien jaar geleden in de Tour wel eens de "Galibier", de "Croix de Fer" en de "Alpe D`Huez" op 1 dag gedaan. Wat ook evenveel hoogtemeters is.

Vandaag lijkt heel erg omdat er 5 cols zijn, maar geeneen col is echt superzwaar doordat de hoogtemeters en absolute hoogte ook niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Valverde en Rodriguez werken samen in de aanval, denk niet dat Tom zijn trui nog kan redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:14:
Valverde en Rodriguez werken samen in de aanval, denk niet dat Tom zijn trui nog kan redden
hopen dat ze in de slotklim in dat 'verstandshuwelijk' mekaar gaan aankijken wie de echte koersbroek aan heeft ... zodat Dumoulin de schade kan beperken

[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 02-09-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zo'n terugval van Froome zijn we niet gewoon.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
CynicRelief schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:19:
[...]

hopen dat ze in de slotklim in dat 'verstandshuwelijk' mekaar gaan aankijken wie de echte koersbroek aan heeft ... zodat Dumoulin de schade kan beperken
Ja dat zou kunnen volgens mij hebben al die top spanjaarden in principe een hekel aan elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:23:
[...]

Ja dat zou kunnen volgens mij hebben al die top spanjaarden in principe een hekel aan elkaar
sinds dat WK van 2013 dan toch

even de slotklim afwachten nog, maar ben geneigd te zeggen dat we met Dumoulin weer eens een intelligente NLse renner hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
De schade weet hij nog te beperken nu maar ik gok dat als het straks ontploft op die slotklim Dumoulin toch echt wel 2 á 3 minuten gaat verliezen. (al hoor ik nu dat hij weer aangesloten is in de groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wow Tom rijdt gewoon naar Valverde toe hoor. Hij is echt niet normaal goed deze week.

Rijdt nu Quintana voorbij _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Goron op 02-09-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Alles wat ook de Tour heeft gedaan is langzamerhand door het ijs aan het zakken lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ja Rodriguez is de enige die nog stand houdt van de tour giganten. Maar die heeft deze rit dan ook ontworpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:52:
Wow Tom rijdt gewoon naar Valverde toe hoor. Hij is echt niet normaal goed deze week.

Rijdt nu Quintana voorbij _/-\o_
Waarom heb ik over hem nog geen beschuldigingen gehoord gezien zijn indrukwekkende prestaties, maar als Froome eens versnelt...

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
gokken op herstel/vormbehoud en de tijdrit volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
witeken schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:03:
[...]

Waarom heb ik over hem nog geen beschuldigingen gehoord gezien zijn indrukwekkende prestaties, maar als Froome eens versnelt...
ik zeg shampoo met caffeine ... ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
[...]

Ongebreideld chauvinisme :>

Maar ja ik heb wel degelijk twijfels bij z'n prestaties eigenlijk. Maar het is wel mooi om te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 02-09-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:05:
[...]

Ongebreideld chauvinisme :>

Maar ja ik heb wel degelijk twijfels bij z'n prestaties eigenlijk. Maar het is wel mooi om te zien.
want? hij heeft vandaag behoudend en slim meegepeddelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
CynicRelief schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:08:
[...]

want? hij heeft vandaag behoudend en slim meegepeddelt
Een tijdrit kampioen die opeens beter de berg opgaat dan die lichte vlooien van klimmers is toch op z'n minst dubieus met alle wielergeschiedenis.

Maar ik heb het liever over hoe goed hij het doet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
[...]

Dit jaar niks over gehoord? Maar we kunnen wel gaan mopperen als je dat graag wilt ;).

Schade beperken de komende ritten nog en dan knallen in de tijdrit!

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 02-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:11:
[...]

Een tijdrit kampioen die opeens beter de berg opgaat dan die lichte vlooien van klimmers is toch op z'n minst dubieus met alle wielergeschiedenis.

kwa inspanning niet echt, want een bergopinspanning is kwa wattages vergelijkbaar met tijdritinspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Goron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:11:
[...]

Hij heeft het mooie excuus dat hij getraind heeft voor de Tour maar die energie nu volledig kan richten op de Vuelta.

Btw ook is het de eerste dag na de rustdag.

Verder hebben alle "groten die hij inhaalt ook de Tour gereden.
De enige grote die dat niet deed is dan ook van hem wegggereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wat is nu Dumoulins uitgangspositie? Hij staat derde op 30 seconden. Met de tijdrit in het achterhoofd staat hij er nog erg goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dumoulin op 30 seconden van gerenommeerde niet-tijdrijders ... ik ga alvast dromen ... met veel hoogtemeters in het verschiet, dat wel ...

[ Voor 23% gewijzigd door CynicRelief op 02-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

Zeddicius

Conscience do cost

Ik droom ook...maar er komen nog wat klimetappes aan. Podium rijden zou al een hele prestatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
hulde aan de Belgische TV ook weer, voor de aanpassing kwa zenderindeling; NPO, ru listening???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
de laatste zaterdag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Er komen voor de tijdrit weliswaar "geen enkele" vlakke etappe. :D

Waarbij 3 zware etappes vooral die laatste.

Maw hou maar op met dromen. (kans is nog steeds heel erg klein dat hij met de TT iets podiumwaardig kan doen)

Verder heeft hij het vandaag misschien ook goed gedaan omdat hij juist wat groter is.
Als kleine renner (bv Quintana) kan je in een normale bergetappe veel doen omdat je minder gewicht meeneemt.
However je kan als kleine renner in een erg zware etappe ook minder energie/vet-reserves meenemen.
Het kan zijn dat als je maar genoeg bergen toevoegt het kleinvoordeel steeds marginaler wordt. (maar pin me er niet op vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Fletcha op eurosport is in elk geval zeer onder de indruk van Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CynicRelief schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:24:
Dumoulin op 30 seconden van gerenommeerde niet-tijdrijders ... ik ga alvast dromen ... met veel hoogtemeters in het verschiet, dat wel ...
Laten we wel wezen. Dat aanvallen van vandaag heeft enorm veel kracht gekost. Die energie heeft hij niet meer over in de tijdrit. En er komen nog meer bergetappes, ik verwacht niet dat hij het vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft in ieder geval een flinke dosis ervaring mogen tanken. Misschien leert hij wel dat hij dieper kan gaan dan hij ooit had gedacht als er echt iets op het spel staat.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:48
Wat een slagveld weer.
Aru is niet zo een geweldige tijdrijder, toch? Zou toch altijd leuk zijn om Tom weer iets dichter te zien komen.
Verder, als je naar het klassement kijkt, doen Rodriguez en Majka zeker nog mee voor eindwinst. En ohja, Valverde natuurlijk, die ouwe rot staat daar toch weer mooi. ;) Voor Quintana...

Ik blijf het jammer vinden dat Nibali weg is. Je ziet de meeste mannen uit de Tour door de mand vallen. Ik had toch het gevoel dat Nibali niet alles heeft kunnen geven wat hij in zich had tijdens de Tour, zeker naar het einde toe...
Hetzelfde geldt voor Van Garderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 02-09-2015 22:05 ]

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

Zeddicius

Conscience do cost

tweaker2010 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:56:
[...]

Laten we wel wezen. Dat aanvallen van vandaag heeft enorm veel kracht gekost. Die energie heeft hij niet meer over in de tijdrit. En er komen nog meer bergetappes, ik verwacht niet dat hij het vol kan houden.
Welk aanvallen? En Dumoulin is natuurlijk niet de enige die een zware inspanning heeft moeten leveren. Podium is zeker niet onmogelijk, maar dan moet het allemaal meezitten.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• enchion
  • Niet online
http://www.nu.nl/wielrenn...-van-start-in-vuelta.html
Zo zullen alle personen die een gemotoriseerd voertuig besturen en in de koers actief zijn in kaart worden gebracht. Er wordt onder meer gekeken naar hun ervaring en rijbewijs. :X
Ik ga eens kijken of ik een verschil in rijgedrag kan zien.

• enchion
  • Niet online
Alweer een Nederlander !

Verder niet genoeg verschil in Motor gedrag gezien imho.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 16:05
Wat een klasse van Danny van Poppel! Op 11 kilometer van de streep nog lekrijden, snel terugkomen en toch nog gewoon even winnen. Toppie!

• Megupe
  • Laatst online: 09:37
Klasse van van Poppel. En van de motars, toch weer een rit zonder slachtoffers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Weer een leuke etappe en Tom heeft gelukkig niet veel verloren.

Als hij morgen en overmorgen net zulke verschillen weet te houden dan kunnen er nog leuke dingen gebeuren. (Hoewel ik terecht vrees heb voor Maandag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik vond het gisteren leuk om te zien hoe Rodriguez won. Ondanks zijn dubieuze verleden (laten we wel wezen, een spanjaard in Russische dienst...) heb ik de afgelopen jaren toch aardig wat sympathie voor hem gekregen. En Tom deed het weer aardig, hij heeft zich in ieder geval niet opgeblazen en dat is al een prestatie op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
http://nos.nl/video/20563...on-verkeerde-kant-op.html

Oeps :X Mollema gaat goed daar trouwens, net als Slagter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
Ja, Slagter wint zo even twee etappes in Alberta met Mollema in zijn kielzog voor de eindzege :)

Nog een opvallende transfer: Mijntjes van MTN naar Lampre. Daarnaast gaat er een geruchtje via Wiggins dat Cavendish weg gaat bij Quickstep.

[ Voor 42% gewijzigd door ravenger op 07-09-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Tom zit goed vooraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Ja die Tom rijdt als een volleerd bergklimmer.

Moet Dumoulin toch nog lossen.

En weer niet. Wat een bikkel.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 07-09-2015 18:21 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Wat is Tom taai :D

Leuk voor Schleck dat ie wint :)

Gaat nog 30/45 sec worden zo. Of meer...

[ Voor 76% gewijzigd door Vos op 07-09-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Ja dit gaat wel richting de minuut of meer ben ik bang...

[edit] nee valt alweer allezins mee :)

[ Voor 27% gewijzigd door Jay-P op 07-09-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ongeveer 27 seconden, wat super! Haha wie had dat gedacht.

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 07-09-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 16:05
25 seconden... Wat een klasbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Oei ik dacht hij kraakt, maar 25 seconden is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Weer een grootse battle, al 3 mooie rondes gezien dit jaar, het is misschien het leukste wielrenjaar om te kijken ooit imho.
Vos schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:28:
Ongeveer 27 seconden, wat super! Haha wie had dat gedacht.
En een paar anderen om hem heen die weg gevallen zijn.

Podium (3de plek) moet nu echt haalbaar zijn.

er hoeft er maar 1 van de top 3 volledig door het ijs te zakken tijdens de TT.

[ Voor 26% gewijzigd door enchion op 07-09-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat een indrukwekkende laatste beklimming. Dan kom je van zo'n steil stuk van 30% naar een tussenstuk (waarbij je ziet dat de weg afvlakt), en is dat "tussenstuk" nog steeds 10% of zo! Spijtig dat ik hier Froome zijn draaimolen niet heb kunnen zien. Reed 'ie in de tour nog zo goed over de kasseien e.d., hier val na 3km.

Ook vreemd dat de verschillen hier zo klein zijn. Een moeilijkere berg als deze kan je bijna niet hebben, dan nog is het secondenwerk, waar in de Tour met minuten gespeeld wordt :s.

Wel stom dat de rode trui bepaald zal worden door een tijdrit die zwaar doorweegt, waar de berschillen wel groot kunnen zijn. Als je een paar seconden per km neemt of geeft, kan je nog veel plaatsen opschuiven, terwijl Rodriguez zich wel duidelijk de beste toont nu.

[ Voor 24% gewijzigd door witeken op 07-09-2015 19:03 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
enchion schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:34:
Weer een grootse battle, al 3 mooie rondes gezien dit jaar, het is misschien het leukste wielrenjaar om te kijken ooit imho.

[...]

En een paar anderen om hem heen die weg gevallen zijn.

Podium (3de plek) moet nu echt haalbaar zijn.

er hoeft er maar 1 van de top 3 volledig door het ijs te zakken tijdens de TT.
Majka moet toch te pakken zijn, die reed hij op bijna 1,5 minuut in Zwitserland. Plek 3 zou al super zijn.
witeken schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:50:
...

Wel stom dat de rode trui bepaald zal worden door een tijdrit die zwaar doorweegt, waar de berschillen wel groot kunnen zijn. Als je een paar seconden per km neemt of geeft, kan je nog veel plaatsen opschuiven, terwijl Rodriguez zich wel duidelijk de beste toont nu.
Er zaten meer dan genoeg bergen in en ook nog eens hele zware. Dat de verschillen dan zo klein zijn zegt genoeg? Rodriguez blijkbaar niet oppermachtig anders valt hij wel eerder aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 07-09-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:36
Ik ben wel heel benieuwd naar woensdag. Afgelopen voorjaar heeft Rodriguez een top-tijdrit gereden, maar verder verliest die 30-60 seconden per 10 km op de topklasseringen de afgelopen 2 jaar en dat geldt ook voor Aru en Majka.

Maar ik heb niet teruggezocht in hoeverre die tijdritten er echt om gingen en hoe vlak die waren. Die van woensdag is licht heuvelachtig, hoogteverschil max 150m als ik zo 't kaartje bekijk.

Die 16 seconden op Majka zijn theoretisch geen probleem, in de ronde van zwitserland pakte die in een iets kortere, maar wel heuvelachtigere tijdrit ruim 1,5 minuut bijvoorbeeld. De vraag is natuurlijk wel hoe fit is Dumoulin
witeken schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:50:
Wat een indrukwekkende laatste beklimming. Dan kom je van zo'n steil stuk van 30% naar een tussenstuk (waarbij je ziet dat de weg afvlakt), en is dat "tussenstuk" nog steeds 10% of zo! Spijtig dat ik hier Froome zijn draaimolen niet heb kunnen zien. Reed 'ie in de tour nog zo goed over de kasseien e.d., hier val na 3km.

Ook vreemd dat de verschillen hier zo klein zijn. Een moeilijkere berg als deze kan je bijna niet hebben, dan nog is het secondenwerk, waar in de Tour met minuten gespeeld wordt :s.

Tja, waarom zouden juist goede klimmers hoog moeten eindigen? Waarom niet 5, 4, 3, 2, 1,5, 1, 0,5 minuten bonificatieseconden aan de top 7 van een sprintetappe te geven om wielrenners die juist goed zijn in alles behalve klimmen een kans te geven een grote ronde? Want eigenlijk hoef je alleen goed te kunnen klimmen om een grote ronde te kunnen winnen, toch?

Ik vind 't persoonlijk wel mooi dat niet de beste klimmer wint - daar is 't bergklassement voor - maar dat juist de net-niet-top-klimmers ook kans maken, als ze allround wel beter zijn

[ Voor 52% gewijzigd door rik86 op 07-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
dubbelpost :(

[ Voor 98% gewijzigd door rik86 op 07-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zit net te kijken, alleen zaterdag is nog echt zwaar met (zelf berekend) 3300 meter hoogteverschil.

Als het meezit moet iedereen met een klassement kans op komende Zaterdag al op de eerste col aan gaan, waarna Tom rustig eigen tempo rijdend alle opgeblazen renners 1 voor 1 gaat inhalen op de laatste col. :D

Wordt nog veel leuker dan tot nu toe dus.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 07-09-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 09:37
En Tour of Alberta heeft ook na de laatste etappe een oranje tintje met Mollema op 1 en Slagter op 3, keurigg gedaan!

Uiteraard fantastisch spannende Vuelta tot nu toe, en ook leuk voor ons Nederlanders _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Megupe op 08-09-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:55:
[...]

Anton.net schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:25:
[...]

In die wereld leven we niet hoor ;)
Nou... http://nos.nl/artikel/205...gaat-dumoulin-helpen.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Kijk dat ze met een ploeg zijn welke ook niet super veel kan is niet zo erg, maar het is natuurlijk wel gewoon zo dat je in deze fase misschien wel wat kan doen. Ook als je de aanval zoekt en niet kan winnen door toch iemand te helpen.

Het zou wel een stunt zijn als Dumolin zo'n 3 minuten pakt op de nummer 1. Dan heeft hij één minuut voorsprong en worden de laatste dagen erg leuk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Ik moet toegeven dat ik Kevinp's opmerking over hulp van Lotto-Jumbo ook naiëf vond. Zeker mooi gebaar en ondanks dat hulp tussen landgenoten wat normaler is in het peloton is openlijke steun van een complete ploeg (en dan ook nog uitgesproken door de DS) iets wat ik volgens mij niet eerder heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Zoetemelk werd toch geholpen door z'n oude ploeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Als Dumoulin rood pakt dan zou dat nipt zijn en heeft ie alsnog een lange weg te gaan tot in Madrid. Ik zie hem niet superveel tijd pakken op de renners voor hem, die zullen ook hun stinkende best doen natuurlijk. Anyway, dit is wel zijn kans, geen Froome, geen Contador of andere groten. Alleen Purito en Aru. Het is nu of nooit voor een grote ronde.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:53:
Als Dumoulin rood pakt dan zou dat nipt zijn en heeft ie alsnog een lange weg te gaan tot in Madrid. Ik zie hem niet superveel tijd pakken op de renners voor hem, die zullen ook hun stinkende best doen natuurlijk. Anyway, dit is wel zijn kans, geen Froome, geen Contador of andere groten. Alleen Purito en Aru. Het is nu of nooit voor een grote ronde.
Eens met het eerste deel van je post. In een dergelijk zware tijdrit zo aan het eind van een grote ronde, aan het eind van het seizoen, zullen de verschillen normaliter niet zo groot zijn tussen de klassementsrenners. Ik denk dat als Dumoulin rood pakt, het hooguit met 10 a 20 seconden is op Purito en Aru. En dan gaan we nog 3 hele spannende dagen krijgen. Zeker als Majka ook binnen schotafstand van het podium blijft.

Of dit de grote kans voor Dumoulin op winst in een grote ronde is, zal de tijd ons leren. Hij is nog redelijk jong en heeft nog best wat groeipotentieel. Op papier is de Vuelta ook de lastigste ronde voor iemand met zijn kwaliteiten. O.a. Unzue maakte al de vergelijking met Indurain, en die vind ik niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik denk niet dat hij rood gaat redden, denk dat hij ± 20 sec te kort gaat komen. Maar dan nog kunnen de laatste dagen erg leuk worden. Zal allemaal kort op elkaar staan. Zaterdag is nog wel een bergetappe, alleen geen finish bergop. Maar daar gaan ongetwijfeld aanvallen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Zamorano schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:14:
[...]

Of dit de grote kans voor Dumoulin op winst in een grote ronde is, zal de tijd ons leren. Hij is nog redelijk jong en heeft nog best wat groeipotentieel. Op papier is de Vuelta ook de lastigste ronde voor iemand met zijn kwaliteiten. O.a. Unzue maakte al de vergelijking met Indurain, en die vind ik niet vreemd.
In de Giro 2016 zit 70km aan individuele tijdrit. Als hij zo goed bergop blijft rijden dan lijkt dat nog meer op zijn lijf geschreven. Zeker als Froome zich op de tour richt (en dus niet mee doet).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Hij is pas 24 hè, de meeste klassementsrijders zitten op hun top van 27-32 jaar en voor die leeftijd nog in een duidelijk groei- en leerproces.

De grote vraag is hoe goed hij in bergetappes gaat worden en in hoeverre dat ten koste van z'n tijdritkwaliteiten gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:51:
[...]

In de Giro 2016 zit 70km aan individuele tijdrit. Als hij zo goed bergop blijft rijden dan lijkt dat nog meer op zijn lijf geschreven. Zeker als Froome zich op de tour richt (en dus niet mee doet).
Ik doelde ook op het feit dat de bergen in Spanje over het algemeen steiler (en korter) zijn. In de Giro, maar ook in de Tour zie je meer lopende beklimmingen, wat Dumoulin m.i. beter ligt.

Even enorm op de zaken vooruit lopen hoor, maar van de huidige top aan ronderenners, zullen de meesten over een jaar of 2 a 3 wel gestopt zijn (Contador, Valverde, Froome, ...) en Nibali is dan 33-34 en in zijn nadagen. In het huidige veld hou je dan over: Quintana en Aru, Landa misschien. Majka, Talansky of Kruiswijk? Verder zie ik nog niet zo snel iemand die grote rondes op zijn naam kan schrijven. Een type als Dumoulin die het verschil in de tijdritten maakt en bergop de schade beperkt, zou daar mooi bij staan.

Weet iemand hoe Dumoulin contractueel ervoor staat? Als hij de komende jaren wil doorgroeien zal hij wel moeten verkassen. Ik hoop dat het niet een Quickstep wordt, of Sky. Jammer dat Quintana er al zit, maar ik zou Dumoulin wel bij Movistar willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Zolang Dumoulin niet naar Lotto Jumbo gaat is alles goed. Reken maar op een team met het meeste cash en ronde ambities, denk dat iedereen hem wel wil.

[ Voor 6% gewijzigd door cbr600f4i op 09-09-2015 11:30 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zamorano schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:05:
Even enorm op de zaken vooruit lopen hoor, maar van de huidige top aan ronderenners, zullen de meesten over een jaar of 2 a 3 wel gestopt zijn (Contador, Valverde, Froome, ...) en Nibali is dan 33-34 en in zijn nadagen. In het huidige veld hou je dan over: Quintana en Aru, Landa misschien.
Froome zegt dat hij nog vijf keer de TDF zou kunnen winnen en nog wat langer wielrennen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Zamorano schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:05:
In het huidige veld hou je dan over: Quintana en Aru, Landa misschien. Majka, Talansky of Kruiswijk? Verder zie ik nog niet zo snel iemand die grote rondes op zijn naam kan schrijven.
Jungels, Yates, Teejay, Porte, Kwiatkowski er is nog zat concurrentie en ik ben er vast nog wel wat vergeten. Dumoulin wordt beter, maar de rest van zijn generatie ook.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:26:
[...]

Jungels, Yates, Teejay, Porte, Kwiatkowski er is nog zat concurrentie en ik ben er vast nog wel wat vergeten. Dumoulin wordt beter, maar de rest van zijn generatie ook.
Jungels en Yates hebben nog nooit een klassement gereden in een grote ronde, zo zijn er nog wel een paar die het eerst nog maar moeten laten zien. Dumoulin is nu iets verder.

Die andere die reken ik niet tot de top van de klassementsrenners, nu niet en over een paar jaar ook niet. Goede subtop hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Naar aanleiding van http://www.fietsica.be/hoesnel.htm kwam ik op http://www.fietsica.be/klimmersverdriet.htm.

Er staan echter geen bronnen vermeld, dus het is maar raden naar de betrouwbaarheid van de tekst, al is hij wel interessant. De tekst stelt dat lichtere klimmers in het nadeel zijn door het gewicht van de fiets die ze moeten meesleuren, die hetzelfde gewicht heeft als de fiets van zwaardere renners en dus een grotere fractie van het totale gewicht is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Heb dat al eens eerder gelezen. Hij vergeet bij zijn voorstel de fietsen van zwaardere renners te verzwaren dat ze dan weer een (extra) voordeel hebben in de afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Volgens mij is de verkeerde aanname dat 2x zo zwaar betekent 2x zoveel vermogen. Wat ik van het verhaal Froome echter heb meegepikt is dat hij vanaf het begin van het jaar afvalt tot zijn ideale gewicht in de Tour, en vermoedelijk is dat dus zonder verlies in vermogen. Dus of lichtere klimmers inderdaad een effectief nadeel hebben?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kom op Dumoulin, gas erop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Precies! Doe het Tom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
1ste bij het eerste meetpunt, gaat lekker! Nu volhouden.
Pagina: 1 ... 14 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21