[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 13 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
argro schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:31:
[...]
De reden is toch vrij helder? MPCC doet metingen en leden verplichten zichzelf daaraan consequenties te verbinden. Als die metingen wiebelig blijken te zijn, dan kan ik mij voorstellen dat een lidmaatschap heroverwogen wordt.
Er zijn twee kanten aan het verhaal. Ik vind het vrij opvallend dat er ruim 1300 testen zijn afgenomen, en er alsnog maar 7 gevallen zijn (Horner, Boem, Rolland, Charteau, Bos, Bennet, en nog een laatste die ik niet zo snel kan terugvinden). Dan zou ook nog eens de test false positives geven?

Ik vind dat Lotto niet zo moet miepen. Ze hadden met Bos al kunnen weten wat het gevolg voor Bennet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Volgens mij is het probleem dat een alleenstaande ochtendmeting niet genoeg informatie geeft omdat het over de dag fluctueert. Het protocol laat echter geen ruimte voor een tweede meting later op de dag. Als je zoiets weet en de organisatie weigert daar iets mee te doen, dan is dat op zich genoeg reden om ermee te stoppen. Dat staat los van of je er last van hebt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nieuwe route etappe 20 van de Tour:

http://www.letour.fr/le-t...-par-la-croix-de-fer.html

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIVamXzWgAAGnyO.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/2000/PROFIL.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door BreadFan op 25-06-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zonde, keek erg uit naar de Galibier. Dat blijft toch een mooie kale bult.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
ja, erg jammer, maar ik ben blij dat de veiligheid het wint.

Voor m'n gevoel wel veel overlap tussen rit 18, 19 en 20 nu qua locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

sapphire schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:33:
Mogen we het hier ook over vrouwen wielrennen hebben ? Vast wel..

Kwam vandaag toevallig bij een lokale "klassieker" terecht waar ook aardig wat grote namen aan mee deden uit het vrouwenwielrennen. Nou heb ik nog nooit een wedstrijd gezien maar dit vond ik erg gaaf om te zien!

Moet wel zeggen dat ik het erg simpel opgezet vond allemaal, weet niet of dit altijd zo is bij de sport of alleen bij het vrouwenwielrennen. Kom in principe gewoon het parcours op en bij de ploegen komen. Fietste na de wedstrijd ook opeens even naast Amy Pieters wat dan wel weer erg leuk is 8)
Haha dat was zeker de Noordwijk Classic waar je het over hebt :P , daar ben ik ook nog geweest.

Opzet van de wedstrijd was wel prima qua afzetting over het gehele parcours, enkel bij de finish lieten ze toch aantal wat steken vallen qua veiligheid. Wat je ook noemt dat je zo de weg op kan, dat hoeft geen probleem te zijn. Maar achter de finish hoort de weg gewoon leeg te zijn... dat was die dag zeker niet het geval.

Verder was het met het weer die dag wel een leuke koers om te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/109367236/stem.png

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
En Giro start volgend jaar in Nederland :) http://www.omroepgelderla...-met-tijdrit-in-Apeldoorn

Ben wel benieuwd hoe ze van de 2e en 3e etappe 180km elk willen maken met de lijntjes zoals ze d'r nu liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaan we dan in navolging van de Vuelta ook om de bergpunten strijden op de altijd machtige Côte de Witteveen? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
rik86 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:23:
En Giro start volgend jaar in Nederland :) http://www.omroepgelderla...-met-tijdrit-in-Apeldoorn

Ben wel benieuwd hoe ze van de 2e en 3e etappe 180km elk willen maken met de lijntjes zoals ze d'r nu liggen...
In 1996 was er ook een etappe van Den Bosch naar Den Bosch en die was 209 km en bleef binnen Noord-Brabant als ik me niet vergis (kan geen gedetailleerdere route kaart vinden)

Wikipedia: Ronde van Frankrijk 1996

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gynnad schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:33:
[...]

In 1996 was er ook een etappe van Den Bosch naar Den Bosch en die was 209 km en bleef binnen Noord-Brabant als ik me niet vergis
Nee, hij ging ook een stukje door Gelderland toen. Was nogal wat ophef over, want dat was op een zondag, dus een hoop religieuze bezwaren (zie bijv http://www.volkskrant.nl/...om-kerkwijk-heen~a421330/)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Vrijdag, zaterdag en zondag in nederland, en dan een rustdag..
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ze krijgen dan waarschijnlijk die extra rustdag omdat ze een dag eerder beginnen.

Ik ben die 'grote rondes' in Nederland wel een beetje moe nu, als ik eerlijk ben :+

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ze krijgen die rustdag omdat za-zo-ma en dan verhuizen en di in zuid-italie verder gaan plantechnisch nogal uitdagend was

Nu starten ze een dag eerder en hebben ze een verhuisdag.

't is dus wacht op de tour de france die in Japan, de VS, Australie o.i.d. begint op een vrijdag en dan ook op zondag of maandag verhuist naar Frankijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rik86 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:14:

't is dus wacht op de tour de france die in Japan, de VS, Australie o.i.d. begint op een vrijdag en dan ook op zondag of maandag verhuist naar Frankijk...
Washington wil iig wel een start van de Giro binnenhalen, zie bijv http://www.nu.nl/wielrenn...l-start-giro-ditalia.html

Mogelijk in 2017 dus naar de VS: http://www.wielerflits.nl...-in-verenigde-staten.html

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 26-06-2015 13:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
wildhagen schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Washington wil iig wel een start van de Giro binnenhalen, zie bijv http://www.nu.nl/wielrenn...l-start-giro-ditalia.html

Mogelijk in 2017 dus naar de VS: http://www.wielerflits.nl...-in-verenigde-staten.html
En dan een 4weekse koers met een rustweek na de verplaatsing vanwege de jetlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wordt dus tijd dat ze die grote rondes gaan verdelen over de landen waar de renners vandaan komen, waar de kijkers zijn en waar de faciliteiten zijn. (dus elk jaar een andere combinatie landen)

ipv dit soort vreemde afspraken waar de sporters alleen maar last van hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 28-06-2015 00:51 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Interessant: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2379374

Een auto op 3 meter achter kan een minuut (!!) tijdswinst opleveren op 50 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik las het ook maar denk dan meer dat het een stukje publiciteit zoeken is.
Het lijkt me dan dat wind mee, zijwind of tegenwind nogal uitmaakt op dat effect en heeft niet elke renner
een auto achter zich op ongeveer dezelfde afstand?
Nu hij z'n onderzoek bekend heeft gemaakt is de kans groter dat de volgauto juist vaker wat dichter gaat rijden terwijl het gemiddeld dus eigenlijk niets uitmaakt.
Ik snap nu ook waarom renners van het voormalige ONCE altijd goede tijdritten neerzetten, de geluidsgolven van Manolo "venga venga" Saiz verdubbelden het effect wbt onderdruk. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik doe dit jaar met een aantal collega's voor het eerst mee aan een tourpoule.

Nu heb ik om eerlijk te zijn totaal geen verstand van wielrennen, en doe ik vooral voor de lol mee (zij hebben allen veel wielerkennis).
Maar uiteraard is er onderling wat competitie, dus mijn vraag zou iemand (met meer kennis) mij willen helpen met het maken van een lijstje (of tips voor het maken van een lijst)?

Alvast bedankt!

De regels:

Om deel te nemen aan de AzureTour stel je een team samen van 12 renners. In de geavanceerde variant kies je ook 3 wissels. Je renners verzamelen punten voor jou als ze in de top 10 eindigen van etappes of de eindklassementen.

Punten verdienen: Iedere koersdag kunnen 12 renners voor jou punten behalen als ze in de top 10 van de rituitslag eindigen. Met de ploegentijdrit (etappe 9) zijn geen punten te verdienen.
-Heb je de etappewinnaar in je team, dan verdien je 10 punten. Voor de nummer 2 krijg je 9 punten, de nummer 3 levert 8 punten op enz.
-Met het algemeen klassement (gele trui) zijn 30 punten te verdienen voor de winnaar, 27 punten voor de nummer 2, 24 punten voor de nummer 3, enz.
-Met de eindstand in het puntenklassement (groene trui) en het bergklassement (bolletjes trui) zijn 20 punten te verdienen met de nummer 1, 18 punten met de nummer 2, enz.

Geavanceerd: Speel je de geavanceerde versie, dan selecteer je naast een team van 12 renners ook 3 reserves.

Wisselen: Binnen je selectie kun je dagelijks wisselen, door per etappe aan te geven welke 12 renners je die etappe wilt inzetten. Wisselen kan op iedere koersdag tot 8:00 ’s-ochtends.
Alle 15 renners in jouw selectie kunnen daarnaast punten verdienen met de eindklassementen van de gele, de groene en de bolletjes trui.

Jokers: Iedere deelnemer kan 3 keer een joker inzetten. Hiervoor selecteer je een combinatie van een etappe en een renner. De verdiende punten van de gekozen renner in de gekozen etappe worden dan verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik zou zeggen, neem http://sport.infonu.nl/ov...vorieten-groene-trui.html en http://sport.infonu.nl/ov...strui-bergklassement.html eens door :) Dan heb je de sprinters en de klimmers al te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Gaan 'we' de tour(-etappes) in dit draadje volgen of gaat er nog iemand een apart Tour de France 2015 topic maken zoals vorig jaar...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Een Tour de France topic is wel zo slim. Het staat uiteraard iedereen vrij dit te maken ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:36:
Interessant: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2379374

Een auto op 3 meter achter kan een minuut (!!) tijdswinst opleveren op 50 km.
LoneRanger schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:54:
Ik las het ook maar denk dan meer dat het een stukje publiciteit zoeken is.
Het lijkt me dan dat wind mee, zijwind of tegenwind nogal uitmaakt op dat effect en heeft niet elke renner
een auto achter zich op ongeveer dezelfde afstand?
Nu hij z'n onderzoek bekend heeft gemaakt is de kans groter dat de volgauto juist vaker wat dichter gaat rijden terwijl het gemiddeld dus eigenlijk niets uitmaakt.
Ik snap nu ook waarom renners van het voormalige ONCE altijd goede tijdritten neerzetten, de geluidsgolven van Manolo "venga venga" Saiz verdubbelden het effect wbt onderdruk. :P
Het zou moeten werken (Nascar effect) maar de fiets verstoort de lucht niet zoveel, waardoor het effect klein zou moeten zijn. (dus bv 1 minuut op 1 uur rijden)

Bij Nascar gaat op een oval als je 2 auto`s op de baan hebt de auto die vooraan rijdt ook steeds harder als de andere er steeds dichter achter rijdt.

De lucht kan dan nl een nog wat vloeiendere/vlakkere weg afleggen. (je heft 1 drag gebied achter 1 auto op)

Is 1 van de grote redenen dat een peleton zo hard kan rijden.
Niet alleen het afwisselen van de renners (meestal zie je maar 5 of 6 renners vooraan het peleton rouleren), maar vooral die renners die erachter rijden.
(anders zou een groepje vooruit van meer dan 6 man (met een paar minuten voorsprong) niet in te halen moeten zijn.)

btw dan moeten de motoren ook eindelijk op wat meer afstand gaan rijden, ipv de hele tijd er 5-10 meter voor+achter+links+rechts enzzz te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 29-06-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hmmm, die Bouhanni er toch wel bij. Gister gezien hoe hij terecht is gekomen en dat zag er lelijk uit.
Had hem gelijk ook uit mijn poule gehaald, maar hij is er toch bij zijn de berichten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
Vraag is of die ondanks het letsel kan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor Kelderman begint de Tour alvast positief. Schijnt aardig gevallen te zijn vandaag, schade nog niet bekend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32
Over de valpartij:
Wilco Kelderman is vandaag gevallen tijdens één van zijn laatste trainingsritten voor de start van de 102e Tour de France, overmorgen in Utrecht. De kopman van LottoNL-Jumbo bracht het nieuws zelf via Twitter naar buiten. De gevolgen lijken vooralsnog mee te vallen. Kelderman zelf baalt echter wel van het voorval getuige de tweet die hij direct de wereld in stuurde: “Wat een rotdag, vandaag gevallen tijdens de training”.
http://www.wielerflits.nl...ining.html/comment-page-1

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 02-07-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Wat denken jullie van het volgende lijstje?

Bennett, Sam IRL 19901016
Bouhanni, Nacer FRA 19900725
Cavendish, Mark GBR 19850521
Contador, Alberto ESP 19821206
De Gendt, Thomas BEL 19861106
Démare, Arnaud FRA 19910826
Froome, Chris GBR 19850520
Kristoff, Alexander NOR 19870705
Kwiatkowski, Michal POL 19900602
Navarro, Daniel ESP 19830708
Nibali, Vincenzo ITA 19841114
Pantano, Jarlinson COL 19881119
Sagan, Peter SVK 19900126
Sánchez, Samuel ESP 19780205
Sepúlveda, Eduardo ARG 19910613

Voor mijn poule moet ik 15 renners selecteren, en mag max. 50 punten gebruiken.
Ik heb voor mezelf deze spreadsheet gemaakt:

https://docs.google.com/s...kz3ZPKkGr_wYkc/edit#gid=0

Nog tips voor:

Ploeg (punten)
Ploeg (tijd)
Gele trui
Groene trui
Bolletjes trui
Witte trui
Eindtijd

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:28
Ik twijfel in het ploegleiderspel van dvhn heel erg tussen Contador en Quintana. Eigenlijk is de Froome de favoriet, maar die ziet eruit alsof iemand een bord spaghetti op een zadel heeft gedrapeerd en ik vertrouw hem niet. Dus wie gaat er meer etappes hoog eindigen en langer in het geel rijden? Erg lastig!

Ik denk dat Quintana een sterkere klimmer is, maar Contador een completere renner. Quintana heeft als voordeel dat hij het jongerenklassement kan winnen en dat zijn elke dag een paar extra puntjes (3, waar geel 10 is en een bergetappe winnen is 40).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik tip toch weer gewoon Nibali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik denk dat de enige reden dat hij vorig jaar won was dat de rest uitviel. Bergop komt hij toch gewoon tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zoals ik het zie.

Contador heeft net een zware Giro achter de rug
Froome vertrouw ik ook niet
Quintana valt te vaak op kritieke momenten.
Nibali is imho ook niet compleet genoeg.

Het wordt imho dus gewoon spannend (kan een verrassing worden (misschien een Nederlandse overwinning :D )), hopen dat het dus net zo gaaf wordt als in de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik geloof dat Froome er 'gewoon' weer staat. Tenzij hij weer valt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
krvabo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:17:
Een Tour de France topic is wel zo slim. Het staat uiteraard iedereen vrij dit te maken ;)
Ik heb het heft maar in handen genomen: [Wielrennen] Tour de France 2015
Er moet nog een hoop gebeuren aan het topic en alle hulp is uiteraard welkom. Zeker van de wat meer ervaren topic starters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Iemand suggesties voor een leuke/goede internet tourpoule?

ok done :)

[ Voor 10% gewijzigd door jekker op 02-07-2015 20:34 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 07:51

aerofreak

Steve Jobs

jekker schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:55:
Iemand suggesties voor een leuke/goede internet tourpoule?
[Tour de France] GoT's TourCoach 2015

[ Voor 58% gewijzigd door aerofreak op 02-07-2015 17:07 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Binnenkort (3 weekjes) alweer de Vuelta. Meestal een beetje een ondergeschoven kindje doordat veel toppers of niet meedoen, of voortijdig afhaken ivm WK enzo.

Astana lijkt iig een sterke ploeg mee te nemen: Nibali, Landa en Aru gaan iig alledrie deelnemen, toch 3 ijzersteke klassementsmannen.

Van Garderen heeft ook al aangekondigd mee te gaan doen en zich te willen revancheren voor het Tour-debacle. Ook Valverde heeft deelname al bevestigd.

Quintana en Froome twijfelen nog over deelname.

Wie alvast aangekondigd hebben zeker niet mee te doen: Contador, Poels, Kruiswijk, Gesink en Kelderman. En waarschijnlijk ook Mollema niet (maar dat is nog niet 100 procent zeker).

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 31-07-2015 17:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik ben benieuwd of Kittel meedoet. Hij doet wel mee in Polen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hij lijkt in ieder geval zijn benen weer terug gevonden te hebben, hij won gister de eerste etappe. Rare manoeuvre van die Orica renner om nog even zo onderdoor te komen overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ook dit weekend weer een mooie collectie van gemotoriseerd verkeer dat probeert om de koers te verprutsen. Rijden er tegenwoordig meer auto's en motoren in de koers dan vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Het is 1 augustus geweest. Welke nieuwe contracten zijn allemaal afgesloten?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Zeker:
Richie Porte naar BMC.

Gerucht:
Kwiatkowski en Golas naar Sky
Canvendish naar Trek, MTN of BMC
Txurruka naar Orica GreenEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Gesink is in Polen afgestapt vanwege vermoeidheid. Daar kan ik me alles bij voorstellen (ik zie me geen drie weken op de fiets zitten, laat staan daarna nog eens opstappen voor een stukje in Polen of all places), maar dat dit kan gebeuren zegt wel wat over het team Lotto Jumbo. Dit is wel een flinke inschattingsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Tja, men kan gewoon zeggen 'Probeer maar, en zie hoe ver je komt'. Vergeet niet dat er naast de Ronde van Polen ook nog andere koersen waren. Classico San Sebastian (wellicht te zwaar bevonden voor/door Gesink gezien de moeheid) en Prudential Ride Londen (dat meer voor sprinters was, heeft Gesink weinig te zoeken).
Ik weet niet in hoeverre teams met een volledige lineup moeten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Volgens mij is dat voor PT teams wel een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Deze kon ik niet achterwege laten, heerlijk stukkie satire, ondanks dat ie al week oud is.

Btw, de reactie op het fantastische rijden van Gesink omdat ie een plekje opschoof bij opgave van een ander slaat wel spijker op zijn kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Had de topictitel verkeerd gelezen, dacht dat er alleen maar een ervaringen-topic was. Blijkbaar niet. Sowwie!

[ Voor 162% gewijzigd door Hoiz op 05-08-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Hoiz: dit topic is meer voor de professionele wielersport, voor mensen de zelf aan wielrennen doen is er ook een speciaal topic: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 :)

Ten Dam, de aangewezen kopman van LottoNL-Jumbo voor de Vuelta, is vandaag op training aangereden door een auto: http://www.nu.nl/wielrenn...uto-tijdens-training.html

Is dus nog maar de vraag of hij weer op tijd fit is om nog aan de Vuelta deel te nemen.

Wordt een karig aantal Nederlandse deelnemers, op Ten Dam na hebben alle grote Nederlandse namen al aangegeven niet mee te gaan doen (Mollema, die nog een twijfelgeval was, heeft dat inmiddels ook aangegeven)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:54:
Is dus nog maar de vraag of hij weer op tijd fit is om nog aan de Vuelta deel te nemen.
Nee dus, Ten Dam heeft een gebroken rugwervel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Erg balen van Ten Dam. :( Het zit hem niet mee.

Ben benieuwd wat nu het strijdplan voor de Vuelta gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Froome doet mee aan de Vuelta, wat er voor zorgt dat de complete top 4 van de Tour ook aan de start van de Vuelta staat. Erg cool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
BreadFan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:40:
Froome doet mee aan de Vuelta, wat er voor zorgt dat de complete top 4 van de Tour ook aan de start van de Vuelta staat. Erg cool. :)
Ja, het zal wel een spel worden van 'wie is het best hersteld van de tour'
Als Spaanse ploeg zal Movistar zich wel willen tonen met Valverde.
Nibali en Aru, tja, ze zeggen als een sterk duo voor de overwinning te willen gaan. Ik geef Nibali wel een kans op eindwinst, naar het einde van de tour werd hij duidelijk sterker.
Froome vind ik best een opvallende naam op de startlijst. Sky houdt ervan alles perfect in te calculeren, en voor 1 doel te gaan. Froome dan nog even de vuelta er bij laten rijden is toch opvallend.
Overigens zou ik eerder op Quintana dan Froome inzetten. Ik denk dat Froome over de gehele lijn van de tour toch dieper is moeten gaan dan Quintana.

Jurgen VDB zal ook wel iets proberen, maar ik zie het toch niet meer gebeuren.
Betancur, wat is daar nog van?
Tejay Van Garderen was bij de beste klimmers deze tour. Zijn ziekte tijdens de tour kan goed of slecht uitpakken.

Het lijkt nog wel eens een erg leuke Vuelta te worden. Normaal vind ik die toch het minst van de 3 grote ronden.

• Vos
Vergeet Landa ook niet bij Astana :). Die hebben 3 'kopmannen'.

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Er is voor Froome weinig risico bij deelname aan de Vuelta: na de koers is het seizoen min of meer voorbij, dus maakt het ook niet uit of hij er vermoeid van raakt. Ik vind het wel frappant: rij de Giro en je Tour is verknald, rij de Tour en doe dan de Vuelta er even bij. Vreemd contrast.

Of Froome moet nog aspiraties hebben voor het WK TT, dan is deze keuze wat vreemd.

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, ik doe altijd mee aan de Scorito poul met wat collega's en wil dit jaar voor de Vuelta op één ploeg spelen.
Maar nu de keuze zal ik dan Astana doen of Movistar :+

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 20-08-2015 11:26 ]

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Anton.net schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:50:
Het lijkt nog wel eens een erg leuke Vuelta te worden. Normaal vind ik die toch het minst van de 3 grote ronden.
Ik volg al jaren de Tour, maar dit zal mijn eerste Vuelta worden die ik volg. Heb wat beelden van Contador versus Froome gezien van vorig jaar, en het ziet er me wel interessant uit, de deelnemerslijst is ook niet mis.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
witeken schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Ik volg al jaren de Tour, maar dit zal mijn eerste Vuelta worden die ik volg. Heb wat beelden van Contador versus Froome gezien van vorig jaar, en het ziet er me wel interessant uit, de deelnemerslijst is ook niet mis.
Alleen is er nu geen Contador.
Verwacht me over het algemeen wel aan andere namen aan het front dan in de Tour.

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Vuelta zorgt meestal wel voor spektakel. Ook dit jaar ziet het parcours er interessant uit.

Etappe 11:
Afbeeldingslocatie: http://www.letour.fr/PHOTOS/VUE/2015/1100/PROFIL.png

Etappe 16:
Afbeeldingslocatie: http://www.letour.fr/PHOTOS/VUE/2015/1600/PROFIL.png

Laatste klim gemiddeld 11,2%, laatste kilometer gemiddeld 20% met een piek naar 30(!)%.

• Megupe
In Spanje zijn het vaak wat kortere steilere klimmen. Zeker 2-4 jaar terug was Vuelta echt 10x attractiever dan Tour. Dit jaar voor eerst dat Giro winnaar van te voren al vast staat, Giro meestal ook veel mooier dan Tour.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Meer over de laatste klim van etappe 16 inclusief video van beklimming:

https://bikeasturias.word...the-vuelta-a-espana-2015/ en https://bikeasturias.wordpress.com/emita-de-alba-ca/

Afbeeldingslocatie: http://eltiodelmazo.com/wp-content/uploads/2015/01/Ermita-de-Alba-perfil.gif

Dit is denk ik het profiel van voor de beklimming is vergroot, want die in de Vuelta is meer dan 7km. Ik vraag me af hoe Froome 30% verteert :X.

[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 20-08-2015 21:55 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik ben benieuwd naar morgen :) Er is nu al gezeik over het parcours, dat feitelijk deels over het strand gaat en over onverharde paden vol zand. Het lijkt steeds een stapje verder te gaan in het wielrennen. Zie YouTube: Team Time Trial On The Beach? Vuelta A España Stage 1 Preview

edit: de uitslag van morgen telt al niet voor het GC ;) http://www.cyclingnews.co...ed-after-safety-concerns/

[ Voor 19% gewijzigd door ravenger op 21-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
En ook, "The recorded times will be counted for the team classification and not for the individual general classification.”

Maw eindelijk een logisch georganiseerde ploegentijdrit, alleen voor ritwinst en ploegenklassement en niet ten nadele van de individuele rijders mbt het eindklassement.

Hopen dat ze dit altijd zo gaan afspreken bij TTT`s, ongeacht de ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
enchion schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

En ook, "The recorded times will be counted for the team classification and not for the individual general classification.”

Maw eindelijk een logisch georganiseerde ploegentijdrit, alleen voor ritwinst en ploegenklassement en niet ten nadele van de individuele rijders mbt het eindklassement.

Hopen dat ze dit altijd zo gaan afspreken bij TTT`s, ongeacht de ondergrond.
Helemaal mee eens _/-\o_ , maar dit gaat voor ons Nederlanders niet ongunstig uitvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Oleg Tinkov :')

http://sporza.be/#!/snipp.../546f3d110cf2814b46f2281d

Froome gaat dus winnen..

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Tjonge jammer zeg Dumoulin zo dichtbij een ritzege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
1e etappe, gelijk zulke verschillen. :D

Espana Ole. (Vreemde gasten die Spanjaarden.)

Wel leuk om naar te kijken overigens. Behalve die valpartij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ai vergeten de finale te kijken. Maar even terug kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Niabli uit de Vuelta gehaald wegens hangen aan ploegleidersauto!

[ Voor 72% gewijzigd door Vos op 23-08-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Disproportioneel. En Nibali kon er niets aan doen dat iemand in het peleton gevallen was. Deze beslissing maakt de koers komende weken alleen maar minder mooi.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
witeken schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Disproportioneel. En Nibali kon er niets aan doen dat iemand in het peleton gevallen was. Deze beslissing maakt de koers komende weken alleen maar minder mooi.
Hij reed wel lomp hard weg aan die auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Haha echt he.
De totaal straf is nu wel wat hoog vind ik, Nibali en ploegleider uit de koers en een ploegleiderauto uit koers.
Die ploegleider eruit vind ik compleet correct maar Nibali hadden ze een tijdstraf moeten geven van 2 minuten ofzo.
Ik kan me namelijk voorstellen dat een renner met pech een voordeeltje zoekt om zo snel mogelijk weer terug te keren maar de actie van de bestuurder van de auto maakte het wel heel opzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Misschien eigenlijk geen drinken/eten meer uit de volgwagens toestaan, en dus alleen contact met de auto bij stilstand bij bv materiaalpech?

Organisatie mag dan mbv motoren zorgen voor de vloeistoffen, en ook desnoods voor het eten.
En wil een renner speciaal spul dan mag hij dat vanaf de start meenemen.

Ik zie het imho te vaak dat er aan de wagen gehangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Nog meer motards die zich tussen het peloton begeven? Nee dank je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Froome 12e in een vlakke rit, neemt 6 seconden op tegenstanders :o.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Nog belangrijker, Dumoulin in het rood!

• BreadFan
  • Niet online
Zeddicius schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:38:
Nog belangrijker, Dumoulin in het rood!
Heel mooi inderdaad. Na het missen van het geel, nu toch het rood :)

• ravenger
Nog meer transfer nieuws overigens; Van den Broeck verhuist kennelijk naar Katusha, dat is toch wel opvallend :)
Daarnaast verhuist Hesjedal naar Trek, Taaramae en Morkov naar Katusha, Bob Jungels naar Quickstep, Sylvain Chavanel gaat naar Europcar, Uran en Wouter Wippert naar Cannondale, Weening naar Roompot.

Nog wat geruchten;
- Daniel Martin gaat ook weg bij Cannondale, wordt genoemd bij Quickstep.
- Betancur gaat weg bij AG2R, waarschijnlijk naar Movistar.
- Pierre Rolland gaat weg bij Europcar, waarschijnlijk naar Cannondale.
- Ten Dam weg bij LottoNL, wellicht naar Cannondale

• Megupe
Heel mooi voor Dumoulin dit :)

Maar ten Dam naar een Amerikaanse ploeg zou zomaar kunnen, hij is echt helemaal weg van dat land en de koersen(California, USAproCHallenge) daar.

• koentjuh1987
  • Laatst online: 13-09 09:44
hopelijk kan dumoulin het rood een aantal dagen vasthouden... heeft hij wel verdiend na al die tegenslagen in de tour ;-)

...

• witeken

witeken

nieuwsgierig

koentjuh1987 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:00:
hopelijk kan dumoulin het rood een aantal dagen vasthouden... heeft hij wel verdiend na al die tegenslagen in de tour ;-)
En hopelijk neemt Cancellara de weredltitel... Zo werkt het denk ik niet.

Belooft in ieder geval een mooie rit te worden.

Tweakblog van de maand

• enchion
  • Niet online
Mooie finishklim dit.

Chaves wel erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wow Lindeman.

En ook Aru en ook Froome.

Toffe finish weer, belooft een leuke Vuelta te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Lindeman! Wat een sterke etappe, super!

Dumoulin ook goed erbij.

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 28-08-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
wat een strijd! en een zware laaglander die met de pluimen gaat strijken, super!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hahaha wat een overwinning :D. Echt niet verwacht.

Dumoulin blijft ook gewoon tweede staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

enchion schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:57:
Wow Lindeman.

En ook Aru en ook Froome.
Froome?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wow dat hij nu al door het ijs zakt. (Doelde met wow op "onverwacht")
(deze etappe had het profiel van de etappe waar hij in de Tour juist zo goed mee scoorde)

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 28-08-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Bijzonder goeie overwinning van Lindeman. Heel knap, en dik verdiend na al zijn aanvalslust.

Fijn dat Lotto-Jumbo een keer niet voor het klassement rijdt. Hopelijk levert het nog meer moois op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
BreadFan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:56:
Bijzonder goeie overwinning van Lindeman. Heel knap, en dik verdiend na al zijn aanvalslust.

Fijn dat Lotto-Jumbo een keer niet voor het klassement rijdt. Hopelijk levert het nog meer moois op. :)
Geweldig toch, dit moeten ze vaker doen. Er zitten genoeg renners met klasse bij LTJ maar je moet ze wel op de juiste manier inzetten. Voor mij was deze net zo mooi als Lars Boom vorig jaar in de Tour.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
enchion schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:42:
[...]

Wow dat hij nu al door het ijs zakt. (Doelde met wow op "onverwacht")
(deze etappe had het profiel van de etappe waar hij in de Tour juist zo goed mee scoorde)
Froome blijkt toch een mens te zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vos schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:38:
[...]

Froome blijkt toch een mens te zijn ;).
Hij is gewoon gestopt met doping gebruiken vanwege alle shit die hij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
MrAngry schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Hij is gewoon gestopt met doping gebruiken vanwege alle shit die hij kreeg.
Dat kan ook, bron? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kan idd ook zijn dat de bron is opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
BreadFan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:56:

Precies, dit is mooi om te zien, gewoon lekker elke wedstrijd aanvallen. Altijd leuk om te kijken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Beetje een lelijke/geforceerde etappe vandaag.

Ook een vage finish imho, alsin een slecht verzonnen parcours.

Wel weer een interessante winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Gisteren Nederland, nu België :)F :)B.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Aan zijn woede te zien na zijn val zou je denken dat Sagan aangereden was door een motor of iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 13 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21