Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Benieuwd of ze de world-tour licentie verliezen
http://www.nu.nl/sport/3939217/astana-haalt-opleidingsteam-uit-koers-na-nieuw-dopinggeval.html
Dit is niet de goede oude tijd toen we het allemaal gewoon deden.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
[ Voor 7% gewijzigd door ravenger op 10-12-2014 10:18 ]
Wildcards zijn er voor Team MTN-Qhubeka, Team Bora-Argon 18 (ex-NetApp), Bretagne-Séché Environnement, Cofidis en Europcar.
De overige deelnemende (WorldTour)-ploegen zijn Lotto-Jumbo, Giant-Alpecin, AG2R, Astana, BMC, Etixx-QuickStep, FDJ, IAM Cycling, Lampre-Merida, Lotto-Soudal, Movistar, Orica-GreenEdge, Cannondale-Garmin, Katoesja, Team Sky, Tinkoff-Saxo en Trek.
Team MTN-Qhubeka wordt hiermee overigens ook de eerste Afrikaanse ploeg in de Tour.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 14-01-2015 13:41 ]
Virussen? Scan ze hier!
De UCI is kennelijk niet zo vlot omdat ze het hele seizoen gewoon reden, maar Meeusen, Wellens en Sweeck mogen niet starten in Tabor vanwege de connectie met het dopingonderzoek waar Wildhagen eerder naar had gelinkt.
Ik ben benieuwd of er dan binnenkort ook wat wielrenners worden aangepakt.
Ik ben erg benieuwd!

Ben ook bezig met het updaten van de TS. To do:
- Teksten aanpassen
- Afbeeldingen aanpassen
- Ploegen namen en landen aanpassen
- Ploegen shirts aanpassen
- Kalender aanpassen
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 25-02-2015 11:02 ]
Hier live te volgen: http://nos.nl/livestream/...poging-thomas-dekker.htmlVos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:29:
I.t.t. zijn voorgangers heeft hij wel een langere voorbereiding gehad. Ben heel benieuwd, gun het hem wel na al het gezeik.
Beetje jammer dat er nauwelijks informatie beschikbaar is..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Thijs Zonneveld beschrijft hem goed:
http://www.nusport.nl/thi...des-of-thomas-dekker.html
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Hij zit trouwens ook prachtig stil op zijn fiets.
Bron: http://www.nu.nl/sport/40...ompot-oranje-peloton.htmlWielerploeg Team Roompot gaat verder als Team Roompot Oranje Peloton. Reden van de gewijzigde naam is de komst van de Staatsloterij als nieuwe sponsor.
De nieuwe naam is zaterdag al te zien op de tenues van de Nederlandse ploeg in de Omloop Het Nieuwsblad, de eerste semiklassieker in Vlaanderen.
De Staatsloterij heeft met opzet voor Oranje Peloton gekozen omdat het ook de recreatieve fietser wil betrekken.
"Door het fietsen te omarmen willen wij onze brede maatschappelijke betrokkenheid laten zien", zegt directeur 'corporate affairs' Arjan van 't Veer.
"Gedurende het jaar zullen er verschillende activiteiten ontwikkeld worden voor de recreatieve- en toerfietsers. Wij investeren in breedtesport en steunen de talentontwikkeling binnen de wielersport."
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.nu.nl/sport/40...ht-van-dopinggebruik.htmlDe Belgische wielrenner Greg van Avermaet wordt verdacht van dopinggebruik. Eén van de topfavorieten voor de winst in de Vlaamse openingswedstrijd Omloop het Nieuwsblad moet op vrijdag 13 maart voor de dopingcommissie van de Belgische wielerbond verschijnen.
Dat melden de Belgische kranten Het Nieuwsblad en De Standaard zaterdag.
Van Avermaet wordt ervan verdacht verboden injecties met herstelmiddelen te hebben gekregen van sportarts Chris Mertens. Tegen deze zogenoemde 'ozondokter' loopt in België al geruime tijd een onderzoek.
De renner van BMC ontkent volgens de kranten elke vorm van dopegebruik, dat zou dateren van voor 2011. Er is ook geen positieve dopingtest.
Van Avermaet gaat ondanks de beschuldigingen zaterdag wel gewoon van start in Omloop het Nieuwsblad. Dat heeft zijn team BMC laten weten. Uit een intern onderzoek zijn geen overtredingen naar voren gekomen.
Van Avermaet geldt als favoriet voor de eerste klassieker van het jaar. Hij werd vorig jaar onder meer tweede in de Ronde van Vlaanderen en vijfde op het WK.
Virussen? Scan ze hier!
ongelofelijk dom was dat zeg...Zeddicius schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:30:
Ja mooi! Slecht afgewerkt door Quickstep zeg. Waarom ging Vandenbergh achter Niki aan?
Nu was Stybar kennelijk niet goed, maar het lijkt me dat je met 4 man in de kopgroep je beste man wel kan sparen. Dan hadden ze wellicht meer kans gehad.
Ook Kevin de Weert van Lotto-Jumbo wordt nu genoemd overigens, evenals een voetballer van Charleroi. Het gaat eindelijk een beetje rollen, hoewel de bewijzen erg dun lijken. 13 Maart moeten een aantal renners zich verantwoorden.
Het is ook maar net hoe je de text leest.
Er staat verboden injecties, niet specifiek dat het herstelmiddel verboden zou zijn.Van Avermaet wordt ervan verdacht verboden injecties met herstelmiddelen te hebben gekregen van sportarts Chris Mertens.
Klinkt wellicht wat naïef maar er staat ook nergens om welk middel het dan zou gaan.
Volgens mij spreek je van injecties met verboden herstelmiddelen als het om de middelen gaat, zeker omdat voor 2011 een injectie niet illegaal was.
Zoals het in de quote staat kan het ook gaan om een vitamine injectie b.v.
Dan verderop:
Deze zin is puur belangrijk vanwege het jaartal, de no needle pollicy is ingevoerd in 2011.De renner van BMC ontkent elke vorm van dopegebruik, dat zou dateren van voor 2011. "Ik ben onschuldig.
Wat natuurlijk tegen hem spreekt is dat de dokter [inmiddels] omstreden is.
Only fools are enslaved by time and space.
YouTube: Vreselijke val Loren Rowney
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.nu.nl/wielrenn...gde-wielerteams-baan.htmlDe UCI organiseert vrijdag achter gesloten deuren testwedstrijden voor gemengde teams bij het baanwielrennen.
Dat meldt Brian Cookson, voorzitter van de internationale wielrenunie. "We gaan het proberen", zegt de Brit over de races in Zwitserland.
IOC-voorzitter Thomas Bach heeft de UCI net als andere sportbonden aangemoedigd om met gemixte estafettes te gaan experimenteren.
Cookson heeft gekozen voor de teamsprint en de madison, waarop teams met daarin mannen en vrouwen uit zullen komen. "Sportwetenschappers vertellen me dat mannen 10 tot 15 procent sneller en sterker zijn. We zullen een manier moeten vinden om dat verschil te overbruggen."
De UCI wil ook bij het wegwielrennen kijken naar de mogelijkheid om een gemengde aflossing te organiseren. "Het is een interessant idee. Er is geen historie op dat gebied in onze sport, dus we zullen zelf moeten kijken wat werkt."
Moet zeggen dat ik het wel een aardige ontwikkeling vind eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken
Soort korfbal op de fiets zeg maar
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.nu.nl/sport/40...irect-met-wielrennen.htmlThomas Dekker zet per direct een punt achter zijn loopbaan. De 30-jarige Noord-Hollander maakte tien jaar deel uit van het profpeloton.
"Wekenlang heb ik erover nagedacht. Ik heb gewikt en gewogen", schrijft Dekker op zijn website.
"Ik heb de opties naast elkaar neergelegd en ze een voor een overwogen. Ik heb geluisterd naar mijn verstand en naar mijn gevoel. Nu ben ik eruit. Ik stop met wielrennen."
Dekker, die bij de beloften al als een groot talent gold, begon zijn professionele loopbaan in 2005 bij Rabobank. Een jaar later won hij op 21-jarige leeftijd de prestigieuze rittenkoers Tirreno-Adriatico. Weer een jaar later zegevierde hij in de Ronde van Romandië.
Belangrijke overwinningen bleven daarna uit. Medio 2009, toen hij Rabobank al had verruild voor Silence-Lotto, werd bekend dat hij eind 2007 positief had getest op epo bij een out-competition-controle. De tijdrijder gaf toe doping te hebben gebruikt.
Na een schorsing van twee jaar keerde Dekker halverwege 2011 terug in het peloton bij het Chipotle Development Team, de opleidingsploeg van Garmin-Cervélo.
Het lukte hem om daar een contract bij het World Tour-team Garmin af te dwingen. Daar werd zijn verbintenis eind vorig seizoen niet verlengd. De Noord-Hollander haalde niet meer het niveau van aan het begin van z'n loopbaan.
Afgelopen maand slaagde Dekker er net niet in om het werelduurrecord te verbeteren.
In het Mexicaanse Aguascalientes kwam hij tot een afstand van 52,221 kilometer, waar Rohan Dennis in februari in een uur tijd 52,491 kilometer fietste.
"Ik wilde er bewijzen dat ik nog steeds hard kan fietsen, en daarnaast wilde ik weten in hoeverre ik nog wielrenner wilde zijn. Het antwoord is nu, enkele weken na de aanval op het record, duidelijk voor me", aldus Dekker.
"Als jonge prof wilde ik maar één ding: wielerkoersen winnen. En het liefst zo veel en zo groots mogelijk. Ik had er alles voor over. Dat was mijn kracht en mijn valkuil tegelijk; het heeft me ver gebracht en me diep laten zinken."
"De afgelopen jaren ben ik meer en meer gaan beseffen dat er meer is in het leven dan wedstrijden winnen. Ik koerste uit liefde voor de sport, niet meer om ten koste van alles te winnen."
Virussen? Scan ze hier!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Finish weer op de Via Roma. Toch weer een sprinter, of...?
PS: Ik kwam deze tegen, kende ik nog niet.
[YouTube: https://www.youtube.com/embed/c0LtnrS4MxE]
Voor wie het niet kan raden uit de songtekst, het gaat over:
[ Voor 45% gewijzigd door Zamorano op 22-03-2015 13:47 ]
Niet dat het een topfavoriet is, maar zeker een mogelijke outsider die bijna nergens vermeld wordt.
Natte omstandigheden spelen wel in voordeel van Stybar, Gilbert, Sagan en consoorten lijkt me.
Yup, ik hoop ook op Lobato.minimaLL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:34:
Ik denk dat Lobato er dichtbij zal zijn, vreemd dat die in de pers bijna doodgezwegen wordt.
Niet dat het een topfavoriet is, maar zeker een mogelijke outsider die bijna nergens vermeld wordt.
Natte omstandigheden spelen wel in voordeel van Stybar, Gilbert, Sagan en consoorten lijkt me.
4e in z'n debuut, en in Andalusië Degenkolb al 2 keer verslagen.
Knap van de jonkies Bonifazio en Matthews.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeddicius op 22-03-2015 17:28 ]
Mooie winnaar met Degenkolb idd, het is hem gegund.
Allebei gevallen, maar pas in de afdaling van de Poggio, en terwijl ze gewoon in het zog van de sprinters naar de slachtbank gereden werden.Vos schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:58:
Gilbert was gevallen en Kwiatkowski had pech of ook valpartij. Maar dan nog hadden ze het af moeten leggen tegen de sprinters waarschijnlijk.
Dat neemt dus niet weg dat ze het simpelweg niet konden bolwerken tegen de sprinters (en diens knechten).
Nog niet ontslagen, maar tussen de regels door is wel te lezen dat de kans dat-ie terugkomt erg klein zal zijn.
Verder is Tinkov niet te spreken over renners met miljoenencontracten (lees: Contador en Sagan) en hun prestaties (of liever het gebrek eraan), hoewel hij het verband tussen dit laatste en het op non-actief zetten van Riis wel ontkent.
Virussen? Scan ze hier!
Nou ja, als het hem verhindert om zijn werk als teammanager goed te doen, dan zou dat wel een verklaring kunnen zijn. Hij is trouwens niet ontslagen.Zeddicius schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:40:
Vreemd, wel zeggen wat niet de reden is (sportief of financieel), maar vervolgens niet zeggen wat dan wel de reden is. Ben benieuwd. Riis schijnt te worstelen met depressies, maar om daar iemand voor te ontslaan lijkt mij ook wat overdreven.
We weten bijvoorbeeld niet of hij op non-actief staat omdat hij er zondag niet was (vanwege persoonlijke problemen), of dat hij er zondag niet was omdat hij op non-actief staat.
Vanmarcke, Kristoff, Thomas, of toch iemand anders?
De verwachting is in elk geval een open koers nu Boonen en Cancellara er niet bij zijn, maar m.i. zijn er nog steeds een paar duidelijke favorieten en de sterke ploegen (Katusha en Sky met name) zullen de wedstrijd wel naar zich toe willen trekken.
De sterkste ploeg vergeet je....met wrs de grote favorieten ondanks geen boonenZamorano schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:15:
Wat denken we van zondag jongens?
Vanmarcke, Kristoff, Thomas, of toch iemand anders?
De verwachting is in elk geval een open koers nu Boonen en Cancellara er niet bij zijn, maar m.i. zijn er nog steeds een paar duidelijke favorieten en de sterke ploegen (Katusha en Sky met name) zullen de wedstrijd wel naar zich toe willen trekken.
Daarnaast heb je nog Degenkolb en Sagan, en wellicht Roelants, van Avermaet en misschien zelfs Devolder
Kan wel tactisch heel prettig zijn als je wel meerdere ijzers in het vuur hebt, maar niet de koers hoeft te dragen. Denk dat je met de namen die Ravenger noemt wel het lijstje favorieten/kanshebbers rond hebt.
Ik zie een Pozzato of Chavanel toch niet snel meer verrassen.
Wel grappig, de grote Belgische favoriet rijdt in Nederlandse dienst (2 andere ook niet in Belgische teams - Van Avermaet en Devolder) en dan rijdt de Nederlandse favoriet in Belgische dienst.
Met de vorm en inhoud zit het wel goed bij Sep. Ik heb alleen het idee dat hij dat te graag wil laten zien en daarmee veel energie verspild.
Ik heb er hoe dan ook zin in! Gezellig met een maat op de bank vanaf het begin kijken, met uiteraard genoeg lekkernijen en biertjes.
Virussen? Scan ze hier!
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ik ben erg benieuwd naar volgend weekend.
ps. Ik blijf het commentaar van Nederlandse commentatoren tenenkrommend vinden (op die dame van Eurosport na (Jose), dat kan ermee door). Wat een arrogantie, stelligheid of nonsense weten ze toch uit te kramen. Gelukkig bestaat Sporza.
[ Voor 46% gewijzigd door cbr600f4i op 06-04-2015 15:06 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Kristoff de Scheldeprijs, Purito Rodriguez de etappe in Baskenland.
Aardige reeks de afgelopen weken met:
Gent - Wevelgem: Paolini
GP Miguel Indurain: Vicioso
De Panne - 3 etappes en eindoverwinning: Kristoff
RVV: Kristoff
Scheldeprijs: Kristoff
Baskenland 3e etappe: Rodriguez
Dit zijn alvast mijn top-favorieten: Kristoff, Terpstra, Stybar en Vanmarcke!
Weet niet of Kristoff dit gaat kunnen, moest vorig jaar opgeven maar eindigde in 2013 toch 9de.
Terpstra won vorig jaar en zal ook dit jaar zeker meedoen gezien zijn vorm in de ronde.
Stybar liet al vanaf zijn eerste jaar mooie dingen zien op de kasseien en is een van de renners die dit kan winnen.
Vanmarcke zakte weg in de ronde van vlaanderen maar bewees 2 jaar geleden dat hij dit aankan door net na cancellara te eindigen.
Andere kanshebbers: Boom, Wiggens, Degenkolb, Sagan, vandenbergh en Geraint Thomas.
Ik sta alvast langs de kasseien zondag!
Hmm, ik hoop op alles behalve Wiggins.
Zo'n onsympathieke vent.
Itt de RVV zie ik hier Etixx duidelijk in de favorietenrol met Terpstra en Stybar. Naast die twee zijn Van Avermaet en Degenkolb voor mij de favorieten.
Kristoff is duidelijk in de vorm van zijn leven maar ik betwijfel of hij het zo lang volhoudt, bovendien liggen de vlakke kasseistroken van Roubaix hem minder goed dan de heuveltjes van de Ronde.
Ik las dat LottoNL de enige ProTour formatie is zonder zege dit seizoen, dat levert wel druk op. Ik zie het ze hier ook niet doen met Vanmarcke. Ik heb vaak het idee dat hij een stukje koers-intellect mist, en dat hij met betere coaching wel verder zou kunnen komen.
PS: weer een Katusha zege gisteren met Purito. Ze gaan heel hard bij Katusha op het moment.
Mijn voorbeschouwing is hier eigenlijk al gegeven, ik sluit me bijna volledig aan bij Grompie.
Enkel Vanavermaet moet ik toch ook weer opnieuw bij de kanshebbers zetten, die moet er eigenlijk altijd tussen staan.
Ik denk dat Quickstep deze keer een grote kans maakt. Het trio Terpstra-Stybar-Vandenbergh kan perfect worden uitgespeeld op de kasseien.
Ik zou het prachtig vinden moest sir Wiggo kunnen winnen. Zij die zeggen dat het een onsympatiek persoon is moeten wat meer over hem opzoeken. Hij is een persoon die een heel eerlijke kijk geeft op het moderne wielrennen. Hij is naar mijn mening 1 van de enige huidige renners die kritiek durft te geven op hoe het wielrennen er aan toe gaat. Geen poespas of zever bij hem. Hij zet gewoon een doel neer voor zichzelf, en gaat daar dan ook echt voor, de rest kan hem niets schelen. En tja, het werk bij hem wel.
Ik hoop vooral niet op Kristoff...

Lol, dat is wel erg makkelijk.Anton.net schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:19:
Zij die zeggen dat het een onsympatiek persoon is moeten wat meer over hem opzoeken.
De man valt bij mij niet sympathiek, en dat is puur persoonlijk. Prima dat andere mensen hem geweldig vinden, dat moet ieder voor zich maar uit maken.
Omg die slagbomen bij het spoor, wat een chaos.

Dat gebeurde ooit ook bij Boonen Hoste, Van Petegem en Gusev als ik me niet vergis.
Die 3 werden toen gediskwalifieerd.
[ Voor 34% gewijzigd door BreadFan op 12-04-2015 14:40 ]
Er zal daar een groepje renners vallen op het spoor vlak voor die sneltrein komt.

Jammer van wat had kunnen, maar het is wel een sympathieke Duitser.
Nog nooit zo`n keirin-finish gezien in Roubaix btw.
How do you save a random generator ?
Spannende finale, ik zat op het puntje van mijn stoel/bank!
[ Voor 35% gewijzigd door Zeddicius op 12-04-2015 17:01 ]
Lekker spannende finale inderdaad. Zie je niet vaak in Roubaix.

Snap wel dat ze niet 3/4 van het peloton gaan diskwalificeren, maar toch is het slap. Kan dus net zo goed die regel uit het reglement.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik zag op Twitter dat we hem maar Degenkobl gaan noemenVos schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:33:
Zeer sterke Degenkolb vandaag, de terechte winnaar inderdaad.
IMHO een typische wielrenuitleg van de reglementen: 'het was niet mogelijk veilig te stoppen toen de spoorbomen dicht gingen dus geen diskwalificatie.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Tja, tot het een keer goed fout gaat. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n sneltrein één of meerdere renners aanrijdt die teveel risico nemen.Tourniquet schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:25:
Organisatie gaat niets doen tegen de renners die onder de slagbomen doorgingen:
[afbeelding]
Snap wel dat ze niet 3/4 van het peloton gaan diskwalificeren, maar toch is het slap. Kan dus net zo goed die regel uit het reglement.
Ik hoop dat de UCI deze handhaving van deze regels aanscherpt, en als ze dan een keer 3/4 peloton moeten diskwalificeren, dan moet dat maar.
Mooie overwinning alsnog van Der Degen
De SNCF (Franse spoorwegen) doet er wel wat tegen, zij gaan aangifte doen tegen de renners die overstaken:Tourniquet schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:25:
Organisatie gaat niets doen tegen de renners die onder de slagbomen doorgingen:
Bron: http://www.nu.nl/wielrenn...nners-parijs-roubaix.htmlDe Franse Spoorwegen (SNCF) doen aangifte tegen de renners die zondag tijdens Parijs-Roubaix langs gesloten spoorbomen een spoorwegovergang overstaken.
Dat gebeurde net voordat een hogesnelheidstrein passeerde. De spoorbomen gingen al dicht op het moment dat het uitgedunde peloton aanstormde.
De eerste renners van de groep konden de overweg nog passeren, een aantal renners stopte eerst maar besloot toen toch langs de al gesloten spoorbomen de achtervolging in te zetten. Jury-ingrijpen zorgde er uiteindelijk voor dat de groep weer bij elkaar kwam.
''Meerdere renners zijn tegen alle veiligheidsregels in opzettelijk een gesloten spoorwegovergang overgestoken'', aldus de Franse tegenhanger van de NS maandag in een verklaring.
In 2006 vond vergelijkbaar incident plaats en toen greep de jury harder in. Destijds negeerden Leif Hoste, Vladimir Goesev en Peter Van Petegem in de finale een gesloten spoorwegovergang.
Het trio werd na de wedstrijd uit de uitslag gehaald, maar de SNCF deed destijds geen aangifte.
Virussen? Scan ze hier!
Mooi dat het laffe rijden van BMC niet beloond is met een zege van Gilbert.
Met Kwiatkowski wel een mooie winnaar. Ik denk dat die ook net genoeg energie gespaard heeft op de Cauberg. Vooral Matthews en in mindere mate Valverde hebben daar iets te veel gegeven om bij Gilbert te blijven/komen. Maar zonder Matthews in zijn wiel, had Gilbert misschien wel gewoon gewonnen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Oh, en OMG @ die auto onderaan de Gulpenerberg

http://video.gazzetta.it/...a8-11e4-9a45-44a00b1d4a39
[ Voor 20% gewijzigd door BreadFan op 20-04-2015 10:21 ]
Het lijkt een trend te zijn bij dit soort wedstrijden, ook LBL heeft er al jaren last van, en ik denk dus niet dat dat zo maar opgelost is.ravenger schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:09:
Ja, ik denk dat ze dat bij de AGR ook wel weten. Ze hebben al geprobeerd met die extra lus een verschil te creëren, maar het heeft niet het gewenste effect. Wellicht is het beter om het parcours wat rigoureuzer te herzien.
Ploegen met kopmannen die in principe het onderspit delven tegen de echte toppers, gaan ook liever voor die 6e of 10e plaats, omdat dat UCI punten oplevert. De aanval kiezen met een klein kansje om te winnen heeft een grotere kans om geen punten op te leveren, dus kiezen ze voor veilig.
Zo'n Lotto Soudal bijvoorbeeld. Die hebben Gallopin, Vanendert en Wellens, drie renners die geen topfavoriet zijn maar zeker wel kansen hebben, mits ze iets ondernemen. We hebben ze niet gezien! Gallopin wordt dan 5e in het sprintje en pakt zijn punten, en waarschijnlijk zijn ze daar blij mee, missie geslaagd.
Dat is het sneue van de WorldTour opzet. Ja, op allerlei niveaus is strijd, omdat er het hele jaar lang punten te verdienen zijn. Maar het betekent in de praktijk vooral dat de risico's voor kleinere ploegen groter worden (om minder geld binnen te halen, om te degraderen), wat resulteert in vooral een defensieve en voorzichtige houding.
Is iemand al bezig met een topic? Ik heb niet super veel tijd, maar wil anders wel even kijken.
Je kunt dit beter in dit topic kwijt:Smultie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:21:
Hopelijk op de juiste plek hier, maar kent iemand een goede Wielren-app voor Android?
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18
Wat zoek je precies in de app? Wil je navigeren, gegevens kunnen uitlezen via bluetooth/ant+, livetracking?
Ik gebruik zelf iMapmyride, enige nadeel vind ik dat er geen offline kaarten bijzitten.
Aah, excuus. Snap nu dat mijn post niet zo duidelijk was.Exocet schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:47:
[...]
Je kunt dit beter in dit topic kwijt:
Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18
Wat zoek je precies in de app? Wil je navigeren, gegevens kunnen uitlezen via bluetooth/ant+, livetracking?
Ik gebruik zelf iMapmyride, enige nadeel vind ik dat er geen offline kaarten bijzitten.
Ik zoek een app waarbij ik ritten live kan volgen (live commentaar, geschreven) en evt wat wielernieuws. Maar met name om de klassiekers en de grote meerdaagse ritten te kunnen volgen.
Nu is het wel duidelijkSmultie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:57:
[...]
Aah, excuus. Snap nu dat mijn post niet zo duidelijk was.
Ik zoek een app waarbij ik ritten live kan volgen (live commentaar, geschreven) en evt wat wielernieuws. Maar met name om de klassiekers en de grote meerdaagse ritten te kunnen volgen.
Google Play: Info Cycling 2015
[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 06-05-2015 12:59 ]
Top, dank je!!Exocet schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Nu is het wel duidelijk.
Google Play: Info Cycling 2015
Leuk ja, zin inZamorano schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:57:
Dit weekend de start van de eerste grote ronde. Kan een leuke Giro worden.
Is iemand al bezig met een topic? Ik heb niet super veel tijd, maar wil anders wel even kijken.
Misschien heb ik tijd voor topic, maar wordt krap. Als je begint laat maar weten hier, dan begin ik niet
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 06-05-2015 23:50 ]
Ik kijk even hoe ver ik vandaag met een topic kom, want morgen gaat het er niet van komen.Vos schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:50:
[...]
Leuk ja, zin in.
Misschien heb ik tijd voor topic, maar wordt krap. Als je begint laat maar weten hier, dan begin ik niet. Os eventueel samen oppakken.
Helaas geen Giro bij TourCoach meer dit jaar. Ik zie dat een paar mensen met Cyclingmaster.nl een alternatief hebben opgezet. Gaan daar nog mensen aan meedoen?
Edit: Giro topic aangemaakt
[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 07-05-2015 17:49 ]
http://nos.nl/artikel/204...jumbo-stapt-uit-mpcc.htmlWielerploeg Lotto-Jumbo stapt uit MPCC
Tja, ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden
De reden is toch vrij helder? MPCC doet metingen en leden verplichten zichzelf daaraan consequenties te verbinden. Als die metingen wiebelig blijken te zijn, dan kan ik mij voorstellen dat een lidmaatschap heroverwogen wordt.ravenger schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:12:
[...]
http://nos.nl/artikel/204...jumbo-stapt-uit-mpcc.html
Tja, ik weet niet wat ik hier nu van moet vindenUiteindelijk zijn sowieso niet alle World Tour ploegen lid van de MPCC, maar toch. Waarom zou je er nu uitstappen?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Kwam vandaag toevallig bij een lokale "klassieker" terecht waar ook aardig wat grote namen aan mee deden uit het vrouwenwielrennen. Nou heb ik nog nooit een wedstrijd gezien maar dit vond ik erg gaaf om te zien!
Moet wel zeggen dat ik het erg simpel opgezet vond allemaal, weet niet of dit altijd zo is bij de sport of alleen bij het vrouwenwielrennen. Kom in principe gewoon het parcours op en bij de ploegen komen. Fietste na de wedstrijd ook opeens even naast Amy Pieters wat dan wel weer erg leuk is
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21