ravenger schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:22:
[...]
Ik (en Terpstra zelf ook overigens) zie Terpstra geen enkele rol spelen in de finale. De bondscoach concludeert dan ook terecht dat ie em beter thuis kan laten en een andere renner van meer waarde is, ondanks het feit dat Terpstra Paris-Roubaix heeft gewonnen. Men vergelijkt het parcours ook voornamelijk met LBL, dat is toch iets fundamenteel anders dan Paris-Roubaix.
Haal je dat uit dat stukje uit het AD wat daar nuanceert Terpstra verderop.
En óf het parcours daadwerkelijk zo zwaar is valt nog maar te betwijfelen, volgens Terpstra.
Kwa lengte LBL en de opeenvolging van beklimmingen maar zelfs die steile klim is niet zo lang en steil als la Redoute om maar wat te noemen.
Tuurlijk, ze moeten er wel 14 x overheen maar dat zal hooguit 2x volgas zijn.
Het is natuurlijk ook niet zo dat Terpstra alleen maar over vlakke kasseien iets voorstelt, je wordt ook niet zomaar 6e in RVV natuurlijk.
LBL zijn lange[re] klims en dat doe je minder makkelijk op de macht maar die eerste klim op het WK is gewoon buitenblad en die 2e is 1km a 6% gemiddeld en dat is er dus wel 1 die op de macht kan.
Als het echt LBL was namen de Belgen Boonen niet mee, kon Degenkolb ook wel thuisblijven.
Zo'n simpele vergelijking is het niet natuurlijk en zoals Terpstra zelf al zegt het is nog maar afwachten hoe zwaar het is en het koersverloop natuurlijk.
Een quote van de BC uit dat zelfde stukje:
Hij, en ook Sebastian, zijn geweldige wielrenners, maar ik denk dat het parcours in Ponferrada te zwaar voor ze is.'
En dan neem je Clement en van Baarle mee om nog maar niet te spreken van een Kelderman die al te veel gereden heeft en heeft bewezen dat zijn conditie in de Vuelta eerder minder dan beter werd.
Een Langeveld en Terpstra hebben allang bewezen dat ze op geaccidenteerd terrein met die afstand prima uit de voeten kunnen.
Ik zie dan liever hun meegaan en dat het uiteindelijk toch te zwaar was dan de 3 die ik noemde van wie het nog maar afwachten is of die lang mee kunnen en daarbij hun diensten kunnen bewijzen.
Als Lammerts zeker was van zijn zaak dat het parcours te zwaar was dan kon ik er wel mee leven maar kijk naar andere landen die wel op meerdere verschillende renners durven gokken.
Only fools are enslaved by time and space.