[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 11 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:24:
[...]

Denk het niet. Zoals ze gisteren zeiden is het om talent te vinden die niet op eigen kracht naar boven komt drijven. Ik vind het mooi dat er nu zo'n ploeg bestaat.
http://www.wielerflits.nl...s-formaliteit-update.html

Ze willen één derde ervaren renners, en twee derde talenten.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
4POX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:24:
[...]

Denk het niet. Zoals ze gisteren zeiden is het om talent te vinden die niet op eigen kracht naar boven komt drijven. Ik vind het mooi dat er nu zo'n ploeg bestaat.
Denk het wel: http://nos.nl/artikel/686...eerste-renner-orange.html ;)

Ruijgh zal ook wel willen denk ik, en ik zie van Hummel ook wel die kant op willen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32
Ruijgh solliciteerde al openlijk op Twitter, die mag er van mij ook zeker wel heen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Vind ik een leuke verrassing :D

AKA Rinkel weblog

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
Contador gaat toch meedoen in de Vuelta. Misschien dat ie nog een etappe probeert mee te pakken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

Kaj Reus is misschien ook wel een optie. Fietst nu bij een Continental team.

Reinier Honig kwam ook bij me op, maar die fietst zo te zien nu bij een wielervereniging en is ook wat ouder dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
http://sporza.be/cm/sporz...0814_lefevere-over-stybar

Wat een crash was dat. Gelukkig weinig schade aan overgehouden al zou je anders denken bij een snelheid van 60 naar 0 in 1 seconde en als je die fiets zo door de lucht zag vliegen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Gut, Belkin moet weer eens met half team kopmannen rijden: http://www.volkskrant.nl/...eten-de-kar-trekken.dhtml

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Vrij normaal toch? Dat doen ze wel vaker. Laatste TDF deden ze dat met Mollema, Ten Dam, Kruiswijk. TDF 2013 reden ze met Ten Dam, Mollema, Gesink. Giro 2013 Gesink, Kelderman, Kruiswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beter is het om gewoon 1 kopman aan te wijzen, dan weet de rest ook waar ze aan toe zijn. Bij Belkin denken ze alleen dat Kelderman het (nog niet) kan waarmaken en Gesink is ook nog op de weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

ravenger schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Vrij normaal toch? Dat doen ze wel vaker. Laatste TDF deden ze dat weer Mollema, Ten Dam, Kruiswijk. TDF 2013 reden ze met Ten Dam, Mollema, Gesink. Giro 2013 Gesink, Kelderman, Kruiswijk.
Het is een "vrij normaal slecht plan", wat een enkele keer goed uitpakt. Laat een kerel als Gesink gewoon voor een etappe gaan, daar voelt hij zich beter door. Straks zitten ze weer met een vijfde plaats en verder niks. Ik heb het idee dat de ploegleiding van Belkin tactisch niet zo sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Een vijfde plaats zou met dit deelnemersveld helemaal niet slecht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Shabbaman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:07:
[...]

Het is een "vrij normaal slecht plan", wat een enkele keer goed uitpakt. Laat een kerel als Gesink gewoon voor een etappe gaan, daar voelt hij zich beter door. Straks zitten ze weer met een vijfde plaats en verder niks. Ik heb het idee dat de ploegleiding van Belkin tactisch niet zo sterk is.
Nou ja, ze weten ook dat hun rijders normaal gesproken geen kans maken tov Froome, Contador en Quintana. Waarom zou je dan op een enkele kopman gaan spelen? Etappezeges kunnen altijd nog, zie Mollema vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
tweaker2010 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:37:
Beter is het om gewoon 1 kopman aan te wijzen, dan weet de rest ook waar ze aan toe zijn. Bij Belkin denken ze alleen dat Kelderman het (nog niet) kan waarmaken en Gesink is ook nog op de weg terug.
Teveel risico gezien de beschikbare renners. En kan Kelderman het volgens Belkin nou wel of niet waarmaken? ;)

Ik vind 3 ook teveel van het goede, ik zou voor Gesink en Kelderman gaan. Na een week weet je meestal wel wie er de meeste kans maakt, dan kan je je op die renner richten. Laat Ten Dam maar mooi knechten, iets wat Belkin veelal mist in de bergen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 19-08-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

ravenger schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

Nou ja, ze weten ook dat hun rijders normaal gesproken geen kans maken tov Froome, Contador en Quintana. Waarom zou je dan op een enkele kopman gaan spelen? Etappezeges kunnen altijd nog, zie Mollema vorig jaar.
Wat voor zin heeft het om drie kopmannen te beschermen als ze alle drie geen kans maken op het klassement? Voor de UCI-ranking? Leuke televisie hoor. Etappes of een berg-, punten- of jongerentrui, daar kan je nog mee thuiskomen. Door drie man als kopman aan te wijzen dwing je ze ook in het keurslijf war hoort bij de "net niet"-klassementsmannen: een beetje aanklampen bij de besten. Als je twee man kort in het klassement hebt staan, dan werkt het. Zoals vorig jaar met Ten Dam en Mollema in de TdF. Die situatie lijkt me nu wat onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Vos schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:24:
[...]

Teveel risico gezien de beschikbare renners. En kan Kelderman het volgens Belkin nou wel of niet waarmaken? ;)

Ik vind 3 ook teveel van het goede, ik zou voor Gesink en Kelderman gaan. Na een week weet je meestal wel wie er de meeste kans maakt, dan kan je je op die renner richten. Laat Ten Dam maar mooi knechten, iets wat Belkin veelal mist in de bergen.
Geen idee wat Kelderman nu kan, is hij bijna op z'n top of net niet? Ik heb 'm in Utah bezig gezien en dat zag er goed uit alleen waren het subtoppers daar en gebaseerd op wat ik daar heb gezien wordt het geen top 5 in de Vuelta. Gesink en Ten Dam zeker niet. Kortom, geef ze allemaal een vrije rol en ga voor etappes.

Kelderman kan veel races gaan winnen maar dan moeten ze hem daar dedicated voor laten trainen. Niet teveel hooi op de vork nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 20-08-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Komt er nog een apart Vuelta topic trouwens? Het belooft spannend te worden met veel kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Ik zal er straks even aan werken :)

Et Voila: De 69e Vuelta a España (2014)

[ Voor 48% gewijzigd door krvabo op 20-08-2014 14:38 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Peetman

Peetman

Tjah....

Peetman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:31:
Kaj Reus is misschien ook wel een optie. Fietst nu bij een Continental team.

Reinier Honig kwam ook bij me op, maar die fietst zo te zien nu bij een wielervereniging en is ook wat ouder dan ik dacht.
Reinier Honig heeft inderdaad ook getekend bij OrangeCycling. Blijkbaar heeft hij tussendoor nog bij een Oostenrijks continental team gereden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgend jaar wellicht een (hoogte-)record-aankomst in de Tour:
De Tour de France krijgt volgend jaar mogelijk de hoogste aankomst ooit. Verschillende Franse media melden dat de organisatie een rit wil laten eindigen op de Col de la Bonette-Restefond.

Dat is een beklimming met een hoogte van 2.802 meter.

De Alpenetappe zou worden verreden op 20 juli. Het record van 'hoogste aankomst in de Tour' is nu nog in handen van de Galibier (2.654 meter), waar in 2011 een rit eindigde.

Het Tourpeloton moest al eens eerder over de Col de la Bonette-Restefond, zoals in 2008, in een etappe die finishte in Jausiers. Cyril Dessel zegevierde die dag en Carlos Sastre won dat jaar de Ronde van Frankrijk.

Volgens radiostation D!ci is het al niet meer mogelijk om hotelovernachtingen te boeken voor de periode waarin de Tour langs zou komen.

Wel moet er nog een aantal zaken worden opgelost, zoals de passage door het nationaal park Mercantour, een beschermd gebied. De lokale autoriteiten zouden geen uitgesproken voorstander zijn van de komst van de Tour.

In oktober maakt organisator ASO het parcours van de 102e editie van de Tour de France bekend.

Het staat vast dat de ronde op gang wordt geschoten met een individuele tijdrit in Utrecht en dat de eerste etappe in lijn voert naar Neeltje Jans, een kunstmatig eiland tussen Schouwen-Duivenland en Noord-Beveland.
Bron: http://www.nu.nl/sport/38...-in-tour-france-2015.html

Wikipedia: Col de la Bonette (deze is de genoemde 2802 meter hoog en zal dus bedoeld worden)
Wikipedia: Col de Restefond

Er bestaat niet zoiets als een "Col de la Bonette-Restefond.", zie bovengenoemde artikelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Team Roompot-Orange kan zich gaan hernoemen naar Team Kreder geloof ik: http://www.nu.nl/sport/38...ompot-orange-cycling.html :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Petje af voor Gesink, erg goed gereden vandaag en geklommen naar plek 7 in algemeen klassement! Kelderman had geen beste dag vandaag, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Psst ;)

De 69e Vuelta a España (2014)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 08-09-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Oeps, die heb ik gemist. Zegt iets over hoe actief ik de Vuelta volg dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Niku schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:46:
[...]

Oeps, die heb ik gemist. Zegt iets over hoe actief ik de Vuelta volg dit jaar :+
Daar wordt voornamelijk geluld over de wielercoach spel ipv de Vuelta zelf..... je bericht zou niet meer normaal te traceren zijn tussen al die onzin (in mijn ogen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
bvbal79 schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:24:
[...]

Daar wordt voornamelijk geluld over de wielercoach spel ipv de Vuelta zelf..... je bericht zou niet meer normaal te traceren zijn tussen al die onzin (in mijn ogen) :)
Ben ik het mee eens, maar die discussie is al eens gevoerd volgens mij. Wat mij betreft komt er een apart topic voor Tour/Vuelta/etc spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Iemand Dit al gezien?

Moet toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Oud nieuw en al lang ontkracht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb de uitkomst niet gelezen, maar is het dit principe??
YouTube: MIT Physics Demo -- Bicycle Wheel Gyroscope

• ravenger
Vos schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:32:
[...]

Ben ik het mee eens, maar die discussie is al eens gevoerd volgens mij. Wat mij betreft komt er een apart topic voor Tour/Vuelta/etc spelletjes.
Tja, voor elke koers behalve de tour kunnen we best hier gewoon discussiëren denk ik. De reden dat het Vuelta TourCoach spel en discussies over de koers in hetzelfde topic zitten, is dat er te weinig wordt gezegd om er voor beiden een apart topic te maken.

• bvbal79
ravenger schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:20:
[...]

Tja, voor elke koers behalve de tour kunnen we best hier gewoon discussiëren denk ik. De reden dat het Vuelta TourCoach spel en discussies over de koers in hetzelfde topic zitten, is dat er te weinig wordt gezegd om er voor beiden een apart topic te maken.
Mee eens, dan kunnen ze dat tourcoach topic omdopen en lekker hier over de koers zelf praten. Want daar heb je 20 posts TourCoach en dan weer een topic over de koers, tja ik ga niet meer 20 topics terug lezen....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een werkgroep van de internationale rennersvakbond CPA Cycling pleit ervoor om de Ronde van Spanje af te werken in twee in plaats van drie weken.

Dat blijkt uit een rapport met allerlei voorstellen dat is vrijgegeven. De Ronde van Spanje neemt momenteel net als de Giro d'Italia en Tour de France drie weken in beslag.

Verder wil de CPA Cycling onder meer dat een salary cap wordt ingevoerd, een maximumsalaris voor de wielrenners.

Veiligheid is een ander speerpunt. Een vertegenwoordiger van de renners zou de parcoursen moeten controleren voorafgaand aan een koers.

De vakbond hoopt ook dat er regels komen voor wedstrijden in extreme weersomstandigheden.

De rennersvakbond wil dat enkele veranderingen tegelijkertijd kunnen worden ingevoerd met de nieuwe opzet van de World Tour.

In dit nieuwe systeem wordt het aantal teams op het hoogste niveau teruggebracht van achttien naar zestien en treedt vanaf 2018 een promotie-/degradatieregeling in werking.

Verder zullen World Tour-wedstrijden elkaar niet meer overlappen. De UCI hoopt zo te bewerkstelligen dat de toprenners aan de start staan van de belangrijkste koersen.
Bron: http://www.nu.nl/sport/38...aar-twee-weken-duurt.html

Het rapport: http://www.cpacycling.com...OCS42969627452_all_EN.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-09-2014 12:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat vinden jullie er van dat Terpstra (en Langeveld) niet meegaan naar het WK overigens? Ik vind het onvoorstelbaar dat Terpstra niet meegaat, die heeft in zijn eentje het hele Nederlandse klassieker wielrennen weer op de kaart gezet.

• bvbal79
Niku schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:10:
Wat vinden jullie er van dat Terpstra (en Langeveld) niet meegaan naar het WK overigens? Ik vind het onvoorstelbaar dat Terpstra niet meegaat, die heeft in zijn eentje het hele Nederlandse klassieker wielrennen weer op de kaart gezet.
Ja en dat was zeker nog afgelopen maand? Heb hem zelf afgelopen maand niet meer gezien behalve een ruzie in de Eneco Tour.
Begrijpelijke keuze van de bondscoach om dan Dylan van Baarle mee te nemen.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mwa, Terpstra zit wel in de selectie van OPQ wat betreft de WK ploegentijdrit, dat moet je toch wel iets van vorm/conditie hebben.

Only fools are enslaved by time and space.

• Vos

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Grappig om te lezen dat het parcours door iedereen anders wordt ingeschat :)

• LoneRanger
  • Niet online
Het is bovenal een eendagswedstrijd en 260+km's, da's wat anders dan een bergetappe.
Daarbij is het niet aan ons, we hebben hooguit 1 of 2 outsiders en met Terpstra en Slaghter heb je wel meer diversiteit in de finale.
Zeker als de meningen verdeeld zijn over het parcours dan kun je toch rustig op verschillende paarden gaan wedden?
In dit soort wedstrijden is het ook vooral belangrijk wie de goede benen heeft en 1 of 2 speerpunten in je ploeg is dan te weinig althans je limiteert je kansen.
Met 5 speerpunten heb je nog steeds ruimte voor 4 "knechten" die mee kunnen in de vroege ontsnapping[en] en dat lijkt me meer dan genoeg.
Het is vooral aan de Spanjaarden en Italianen, die hebben de favorieten en de ploegen om de wedstrijd te controleren.
Als wij een kans willen maken zullen we toch vooral moeten profiteren en zorgen dat we verschillende opties hebben.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Zeddicius schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:51:
Grappig om te lezen dat het parcours door iedereen anders wordt ingeschat :)
Nog grappiger dat de bondscoach Kelderman, Mollema en Slagter kansloos inschat bij een sprint van een kleine groep.

• ravenger
LoneRanger schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:06:
Het is bovenal een eendagswedstrijd en 260+km's, da's wat anders dan een bergetappe.
Daarbij is het niet aan ons, we hebben hooguit 1 of 2 outsiders en met Terpstra en Slaghter heb je wel meer diversiteit in de finale.
Zeker als de meningen verdeeld zijn over het parcours dan kun je toch rustig op verschillende paarden gaan wedden?
In dit soort wedstrijden is het ook vooral belangrijk wie de goede benen heeft en 1 of 2 speerpunten in je ploeg is dan te weinig althans je limiteert je kansen.
Met 5 speerpunten heb je nog steeds ruimte voor 4 "knechten" die mee kunnen in de vroege ontsnapping[en] en dat lijkt me meer dan genoeg.
Het is vooral aan de Spanjaarden en Italianen, die hebben de favorieten en de ploegen om de wedstrijd te controleren.
Als wij een kans willen maken zullen we toch vooral moeten profiteren en zorgen dat we verschillende opties hebben.
Ik (en Terpstra zelf ook overigens) zie Terpstra geen enkele rol spelen in de finale. De bondscoach concludeert dan ook terecht dat ie em beter thuis kan laten en een andere renner van meer waarde is, ondanks het feit dat Terpstra Paris-Roubaix heeft gewonnen. Men vergelijkt het parcours ook voornamelijk met LBL, dat is toch iets fundamenteel anders dan Paris-Roubaix.

[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 17-09-2014 15:24 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Belachelijke beslissing als je het mij vraagt. De Vuelta hoort 3 weken te duren. Misschien kunnen ze om te beginnen deze grote rondes ook wat prominenter uitzenden bij de NOS bijvoorbeeld? En niet alleen de Tour.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Wat heeft de wens van de rennersvakbond te maken met de rechten van de NOS? Dat het verdienmodel voor ploegen anders moet is een ander verhaal.

• LoneRanger
  • Niet online
ravenger schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:22:
[...]

Ik (en Terpstra zelf ook overigens) zie Terpstra geen enkele rol spelen in de finale. De bondscoach concludeert dan ook terecht dat ie em beter thuis kan laten en een andere renner van meer waarde is, ondanks het feit dat Terpstra Paris-Roubaix heeft gewonnen. Men vergelijkt het parcours ook voornamelijk met LBL, dat is toch iets fundamenteel anders dan Paris-Roubaix.
Haal je dat uit dat stukje uit het AD wat daar nuanceert Terpstra verderop.
En óf het parcours daadwerkelijk zo zwaar is valt nog maar te betwijfelen, volgens Terpstra.
Kwa lengte LBL en de opeenvolging van beklimmingen maar zelfs die steile klim is niet zo lang en steil als la Redoute om maar wat te noemen.
Tuurlijk, ze moeten er wel 14 x overheen maar dat zal hooguit 2x volgas zijn.
Het is natuurlijk ook niet zo dat Terpstra alleen maar over vlakke kasseien iets voorstelt, je wordt ook niet zomaar 6e in RVV natuurlijk.
LBL zijn lange[re] klims en dat doe je minder makkelijk op de macht maar die eerste klim op het WK is gewoon buitenblad en die 2e is 1km a 6% gemiddeld en dat is er dus wel 1 die op de macht kan.
Als het echt LBL was namen de Belgen Boonen niet mee, kon Degenkolb ook wel thuisblijven.
Zo'n simpele vergelijking is het niet natuurlijk en zoals Terpstra zelf al zegt het is nog maar afwachten hoe zwaar het is en het koersverloop natuurlijk.
Een quote van de BC uit dat zelfde stukje:
Hij, en ook Sebastian, zijn geweldige wielrenners, maar ik denk dat het parcours in Ponferrada te zwaar voor ze is.'
En dan neem je Clement en van Baarle mee om nog maar niet te spreken van een Kelderman die al te veel gereden heeft en heeft bewezen dat zijn conditie in de Vuelta eerder minder dan beter werd.
Een Langeveld en Terpstra hebben allang bewezen dat ze op geaccidenteerd terrein met die afstand prima uit de voeten kunnen.
Ik zie dan liever hun meegaan en dat het uiteindelijk toch te zwaar was dan de 3 die ik noemde van wie het nog maar afwachten is of die lang mee kunnen en daarbij hun diensten kunnen bewijzen.
Als Lammerts zeker was van zijn zaak dat het parcours te zwaar was dan kon ik er wel mee leven maar kijk naar andere landen die wel op meerdere verschillende renners durven gokken.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

De Nederlanders (wie je ook opstelt) behoren sowieso niet tot de favorieten, hooguit outsiders. Ik vind het persoonlijk ook wat vreemde beslissingen van de BC, maar iets met beste stuurlui enzo...

Vind het wel vreemd dat het Beest (Westra) thuis gelaten wordt. Ongeacht het terrein, in deze vorm is hij een zeer waardevolle aanvulling op elk team. Gelukkig gaat Weening wel mee.

Ben erg benieuwd naar de Spanjaarden. Valverde en Purito aangewezen als kopmannen en we weten hoe dat vorig jaar uitpakte...

[ Voor 14% gewijzigd door Zeddicius op 17-09-2014 17:39 ]

• Vos
De vorm van de Tour? Dat is al even geleden hoor.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Eens, maar wat voegt een Clement extra toe in vergelijking met Westra?

• ravenger
Tja, vorm? :)

• BreadFan
  • Niet online
Wat ik ergens las: Clement is een vaste helper van oa. Mollema en Kelderman die elkaar blind begrijpen. Dat zou een reden kunnen zijn waarom hij een streepje voor heeft.

• cbr600f4i
tweaker2010 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:23:
[...]

Belachelijke beslissing als je het mij vraagt. De Vuelta hoort 3 weken te duren.
Volgens mij is het nog maar een voorstel. En ik zou als Vuelta en Giro hier nooit mee akkoord gaan. Het terugbrengen van 3 naar 2 weken is een devaluering van een grote ronde. Moeten genoeg argumenten voor behoud in huidige vorm te bedenken zijn. Volgens mij zoals zoveel bonden proberen ze zichzelf belangrijk te houden met domme argumenten.

• LoneRanger
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:53:
Wat ik ergens las: Clement is een vaste helper van oa. Mollema en Kelderman die elkaar blind begrijpen. Dat zou een reden kunnen zijn waarom hij een streepje voor heeft.
Zou zomaar kunnen en het is allemaal leuk en aardig dat ze allemaal vriendjes zijn en zo maar dat betekend niet dat je er ook daadwerkelijk wat aan hebt.
Langeveld en Slaghter hebben in Engeland prima geknecht voor Talansky waar Slaghter wellicht kans op ritwinst zou hebben.
Die zijn ook niet vaste knechten van Talansky die elkaar blindelings begrijpen.
Wielrennen is een professionele sport en het WK het hoogst haalbare dus ga je daar heen met je beste renners en niet met iemand omdat hij zo gezellig is in de bus.
Niks ten nadele van Clement, die zal altijd prima ongevraagd zijn werk doen maar ik zie toch echt liever wat winnaars die ook bereid zijn hun kansen op te offeren.
Langeveld en Slaghter hebben dat wel bewezen te kunnen en Terpstra heeft het aangeboden en natuurlijk ook al bewezen in dienst van Boonen.

Terpstra kan zich ook nog eens nuttig maken door een stel Spanjaarden van de fiets te meppen. :+

• Vos
Nou, wat denken we hoeveel kilometer Voigt gaat halen? :) Ik denk rond de 51.0.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Vos schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:41:
Nou, wat denken we hoeveel kilometer Voigt gaat halen? :) Ik denk rond de 51.0.
Dan zat je er niet ver naast ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

De kop is er af, het WK is begonnen. Bij de dames heeft de absolute favoriet gewonnen (Specialized-Lululemon) en bij de Rabo ploeg eindigde de rit in mineur: vroeg afhaken van Vos en in één van de laatste bochten gaat het hele team onderuit. Van der Breggen kwam er het minst goed van af, flinke smak met een gebroken darmbeen tot gevolg :|

Wat is jullie verwachting bij de heren? Ik denk dat Quickstep zijn titel niet gaat prolongeren en zie een ploeg al Orica de titel wel pakken. Op naar een mooi WK! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kan niet echt zeggen dat ik voor zo'n TTT is even lekker ga zitten, laatste half uur was wel genoeg.
Vond het wel opvallend dat Terpstra na die afdaling, waar een klein gaatje viel tussen de eerste 2 en de andere 3, vanuit 5e positie het gat ging dichten en de boel ook nog eens een kilometer op sleeptouw neemt.
Ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij daar de medaille voor OPQ redde.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Alpecin nieuwe sponsor voor Giant. Waar Kittel's ijdelheid al niet goed voor is ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Du hast die haare schön, du hast die haare schön, du hast du hast... Du hast die haare schöne! :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• ravenger
Alpecin inderdaad haha. 'Doping voor het haar' :)

• BreadFan
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:39:
Du hast die haare schön, du hast die haare schön, du hast du hast... Du hast die haare schöne! :+
Was ook mijn eerste gedachte :D Blijkbaar heeft dat liedje ze een nieuwe sponsor opgeleverd :P

• Vos
Dumoulin brons, mooi :). En leuk dat Wiggo de regenboogtrui pakt!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Vos schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:36:
Dumoulin brons, mooi :). En leuk dat Wiggo de regenboogtrui pakt!
Wel jammer dat hij met tijdrijden (op de weg) stopt, kan hij hem niet in wedstrijden dragen.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Hij gaat in ieder geval zijn titel volgend jaar niet verdedigen, maar gaat hij dan geen enkele tijdrit op de weg meer rijden?

• ravenger
Zeddicius schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:
Hij gaat in ieder geval zijn titel volgend jaar niet verdedigen, maar gaat hij dan geen enkele tijdrit op de weg meer rijden?
Tja, wie zal het zeggen. Ik hoop niet dat we zijn trui niet meer te zien krijgen ;) maar ik kijk nu al uit naar Paris-Roubaix :)

[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 25-09-2014 11:51 ]

• Peetman

Peetman

Tjah....

Zeddicius schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:14:
Dat is waar, hij zal vast nog wel een etappekoers rijden, dus dan kan hij hem vast nog wel aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Froome stapt af. Teleurstellend seizoen voor hem.

Edit: flikken die Polen het toch weer...

[ Voor 30% gewijzigd door tweaker2010 op 28-09-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leuk voor Kwiatkowski, had hem vooraf toch hooguit bij de outsiders gerekend.

Toch een vrij aardig seizoen voor hem geworden zo :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Knap inderdaad van Kwiatkowski.
NL heeft wel een beetje kansloos gereden. Kennelijk waren er een paar niet helemaal in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wielerteam Belkin en schaatsploeg BrandLoyalty gaan definitief samenwerken de komende twee jaar. De Lotto wordt de hoofdsponsor van de ploeg, die TEAMLottoNL gaat heten.

Zowel Belkin als BrandLoyalty bevestigt maandagmiddag dat de contracten zijn ondertekend. Eind juli zetten alle partijen al hun handtekening onder een intentieverklaring.

De Lotto wordt al vanaf 1 oktober de nieuwe hoofdsponsor van de schaatsploeg van coach Jac Orie. Bij de NK afstanden vanaf 31 oktober zullen schaatsers als Sven Kramer, Kjeld Nuis en Stefan Groothuis voor het eerst in hun nieuwe pak te zien zijn.

Per 1 januari zal het huidige Belkin Pro Cycling Team ook verdergaan als TEAMLottoNL. Voor dat wielerteam zullen onder meer Wilco Kelderman, Laurens ten Dam en Robert Gesink gaan fietsen.

BrandLoyalty zal als subsponsor gaan fungeren van de gecombineerde formatie.

Orie reageert verheugd op de 'unieke samenwerking'. "Ik kijk ernaar uit om dit fantastische concept de komende twee jaar samen met De Lotto, BrandLoyalty en de wielerploeg uit te rollen. Hopelijk kunnen we eind oktober bij het NK afstanden dit project direct een vliegende start geven."

Richard Plugge, algemeen directeur van het Belkin Pro Cycling Team, hoopt snel nog meer goed nieuws te kunnen presenteren. "We hebben er vertrouwen in dat het bedrijfsleven zich achter dit unieke concept schaart en we op zeer korte termijn een tweede titelsponsor bekend kunnen maken."
Bron: http://www.nu.nl/sport/38...rder-als-teamlottonl.html

Hmm, ik vind 'TEAMLottoNL' nu niet echt lekker bekken... waarom niet gewoon "Team Lotto" of simpelweg Lotto (NL)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Klinkt inderdaad echt voor geen meter, en als ze het aan elkaar schrijven dan is het helemaal achterlijk.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarschijnlijk omdat er ook een Belgische Lotto ploeg is namelijk Lotto Belisol. Dus NL is wel logisch.

Poels en Konig trouwens naar Sky, ben benieuwd of die laatste nog wel ruimte krijgt om aan te vallen.
http://www.nu.nl/sport/38...-definitief-team-sky.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:53:
Poels en Konig trouwens naar Sky, ben benieuwd of die laatste nog wel ruimte krijgt om aan te vallen.
http://www.nu.nl/sport/38...-definitief-team-sky.html
Waarom niet, er zijn wel meer rondes dan alleen de Tour waar Froome voorlopig nog wel de kopman voor zal zijn.
Persoonlijk denk ik dat hij vooral de rol van Porte van de afgelopen jaren gaat krijgen, die laatste valt nu toch al 2 seizoenen door de mand als het er op aankomt.
Poels mag denk ik het gat van Hagen gaan invullen, dus lang tempo maken op de colls.
De tijd van Konig komt nog wel mits zijn progressie doorzet en het geen uitschieter was dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Jumbo supermarkten wordt de tweede subsponsor van TeamLottoNL.

http://www.nu.nl/sport/38...dsponsor-teamlottonl.html

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

LoneRanger schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:31:
[...]

Waarom niet, er zijn wel meer rondes dan alleen de Tour waar Froome voorlopig nog wel de kopman voor zal zijn.
Persoonlijk denk ik dat hij vooral de rol van Porte van de afgelopen jaren gaat krijgen, die laatste valt nu toch al 2 seizoenen door de mand als het er op aankomt.
Poels mag denk ik het gat van Hagen gaan invullen, dus lang tempo maken op de colls.
De tijd van Konig komt nog wel mits zijn progressie doorzet en het geen uitschieter was dit seizoen.
Sky heeft goed ingekocht zeg, ze kunnen straks in de bergen beschikken over superknechten. Las ook dat ze onze Tom Dumoulin heel graag willen hebben. Ze zien in hem een toekomstige ronde renner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Krijg je dalijk geel met rode/groene shirts :o :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Echt/volledig geel zal het wel niet worden (wordt lastig in de Tour enzo). Zolang het maar niet dat vieze 'Italiaanse' geel wordt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zeddicius op 01-10-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volledig geel zal het niet zijn gezien de hoofdsponsor, maar 'echt' geel kan natuurlijk wel gebruikt worden. Kijk naar een Tinkoff dit seizoen bijvoorbeeld. Of vroeger met ONCE (die werden dan in de Tour roze gepimpt).

Of dat Veni Vidi Vici team, of hoe heette dat ook alweer? Dat was van dat fluorescerende geel. Handig, geef je in de avonduurtjes meteen licht op je fiets :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Vini Fantini? :p Gaan nu door het leven als Neri Sottoli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zoiets kan toch wel: (evt met iets andere kleurstelling voor de Tour)

Afbeeldingslocatie: http://www.sportnext.nl/images/uploads/LBL-Ploeg-met-ballen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vos schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:59:
Vini Fantini? :p Gaan nu door het leven als Neri Sottoli.
O ja, die jokers idd.

Naast 2 Nederlandse etappes, volgend jaar in de Tour wellicht ook 3 Belgische etappes:
De Tour de France zal volgend jaar na de start in Utrecht en een etappe naar het Zeeuwse Neeltje Jans drie dagen België aandoen.

Op maandag 6 juli eindigt de derde etappe in Antwerpen, zo bericht de Waalse krant La Dernière Heure.

Een dag later wordt koers gezet naar Hoei, bekend als finishplaats van de Waalse Pijl. Op 8 juli wordt gestart in Seraing, waarna de grens met Frankrijk wordt overgestoken.

Tourorganisator ASO maakt het routeschema pas op 22 oktober bekend.

Franse media meldden eerder al dat de organisatie een rit wil laten eindigen op de Col de la Bonette-Restefond, een beklimming met een hoogte van 2.802 meter.

Nooit eerder lag de aankomst in de Tour zo hoog. Dat record is nu nog in handen van de Galibier (2.654 meter), waar in 2011 een rit eindigde.
Bron: http://www.nu.nl/sport/38...drie-dagen-in-belgie.html

Dat zou dan een kwart van de etappes zijn die zich in het buitenland afspelen (of meer, als er nog meer buitenlandse uitstapjes in de rest van het parcours zitten). Toch best veel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Belgie hoort al een soort van bij Frankrijk toch? Huy en Seraing liggen in het franstalige deel :p

Ik vind het wel leuk, de Ardennen zijn voor velen herkenbaar terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mee aan de nieuwe generatie vermogensmeters

Beste iedereen,

Momenteel ben ik bezig met het afstuderen aan de HBO-opleiding Product Design aan de Hogeschool van Amsterdam. Voor het te ontwerpen product in de wielrenbranche zou ik graag een enquête willen houden onder wielrenners. Mocht u wielrennen, dan zou ik het zeer op prijs stellen als u de enquête invult. Indien u familie of vrienden heeft die wielrennen, mag u de enquête ook aan hun doorsturen.

Link enquête: *knip*

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jimmy Buma

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Leuke tip, maar aanzetten tot crossposten is niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Zeddicius schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:27:
[mbr]Leuke tip, maar aanzetten tot crossposten is niet de bedoeling.[/]
Oeps, my bad :$

Vandaag Il Lombardia dus :) Wordt het een prooi voor de klasbakken (Valverde, Purito, Contador), of gaat een mindere god er mee aan de haal (Gilbert, Costa, Gallopin). Ook zullen de ogen gericht zijn op de kersverse wereldkampioen, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nusport.nl/wielrennen/3901576/voeckler-weigert-deel-nemen-podiumceremonie.html

Voeckler is weer lekker bezig. Wat een slechte verliezer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 12:33

Sargan

Filmfreak...

En alweer een Astana renner positief getest op doping, Ilya Davidenok, UCI heeft licentiecommissie verzocht een “full review” naar management en anti-dopingbeleid bij Astana te starten.
http://uk.reuters.com/art...ana-idUKKCN0I523F20141016

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Gelekte tourprogramma als het waar is wel weer redelijk uniek, maar 13KM aan individuele tijdrit kilometers, en 28 KM TTT, maar pas in rit 9, gaat leuk worden voor ploegen die minder goed de eerste week doorkomen.

http://www.wielerflits.nl...rance-2015-per-abuis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vaag parcours zeg... wel jammer dat ze de Vogezen overslaan, had persoonlijk liever Normandië/Bretagne overgeslagen en dan de Vogezen in :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-France/article/detail/3773812/2014/10/22/Froome-twijfelt-over-Tour-2015-Weinig-aandacht-voor-tijdrijden.dhtml

Jammer als hij niet mee zou doen. Vind het wel apart dat hij de concurrentie met de klimmers niet aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Giro -> Contador, Froome en misschien Nibali als topfavorieten.
Tour -> Contador, Nibali en Quintana als topfavorieten
Vuelta -> Froome tegen een kapotte Contador(misschien) Rodriquez en Valverde

Zeker voor de Giro en Tour wordt het er echt niet minder op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het gaat me niet om minder, maar ik vind het vrij zwak als bepaalde oud-winnaars hun titel niet eens willen verdedigen. Afgelopen tour was hij wat ongelukkig, dan zou je nu revanche verwachten. Zie ook Wiggins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Iemand de precieze route van Utrecht - Neeltje Jans?

edit: verdorie hij komt langs Gouda, maar 'ns lief mijn zus aankijken. :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 22-10-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
wildhagen schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 03:51:
Vaag parcours zeg... wel jammer dat ze de Vogezen overslaan, had persoonlijk liever Normandië/Bretagne overgeslagen en dan de Vogezen in :)
Ik vind het eigenlijk wel mooi, weinig (I)TT wat denk ik de spanning zeker ten goede gaat komen, de laatste jaren zie je toch dat er vooral in de ITT's met minuten gestrooid wordt, terwijl in de bergen vaak de verschillen een stuk kleiner zijn en mogelijk mini WP/LBL (heb de exacte route van die rit nog niet gezien) en een kasseien rit weer. Mur de Bretagne was geloof ik in 2011 ook een mooie aankomst, waar ik geloof toen evans won, ook die andere rit naar mende is geloof ik een leuke aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ben benieuwd wat ze bij Belkin gaan doen. Ze zullen Gesink, Ten Dam en Kelderman wel willen meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
De eerste foto's van Team LottoNL Jumbo zijn er.

Mag toch hopen dat de Bianchi's niet weer in Celeste groen komen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B0olTxkCcAAWfaK.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B0okx1tIQAICHDM.jpg:large

[ Voor 76% gewijzigd door Vos op 23-10-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, moet zeggen dat ik het best aardige tenues vind eigenlijk, Alleen die witte/zwarte rits had imho beter in dezelfde kleur gedaan kunnen worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
De rits van het onderste shirt is inderdaad niet echt subtiel te noemen..
Op de presentatie foto lijkt de rits zwart te zijn i.p.v. wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
HiDNN schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:40:
De rits van het onderste shirt is inderdaad niet echt subtiel te noemen..
Op de presentatie foto lijkt de rits zwart te zijn i.p.v. wit..
Volgens mij is alleen bij de schaatspakken de rits in het zwart. De rits van de fietsshirts zijn wit.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Los van die rits vind ik het best een mooi shirt. Maar die lange naam "Team LottoNL-Jumbo" kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien weer een nieuwe affaire-Fuentes of affaire-Ferrari in de maak?
Negentien Belgische topsporters worden verdacht van dopinggebruik, zo melden Belgische media vrijdag.

De sporters, volgens de krant Het Nieuwsblad vooral bekende veldrijders en wielrenners, ondergingen bij een arts bloedtransfusies met ozon.

Die arts moet, na een onderzoek van tweeënhalf jaar, voor de rechter komen. Het is onduidelijk welke sporters erbij zijn betrokken.

De arts wordt verdacht van het uitvoeren van dopinghandelingen en van het aanzetten tot dopinggebruik.

De dossiers van de negentien sporters zijn door het Openbaar Ministerie in Leuven doorgegeven aan de sportbonden. Zij moeten beslissen of de sporters worden geschorst.

Bij ozontherapie wordt bloed van de sporter afgetapt, met ozon verrijkt en vervolgens via een transfusie weer in het lichaam gebracht.

Dat zou de conditie verbeteren en moeheid tegengaan waardoor sportprestaties verbeteren.

Volgens de internationale dopingrichtlijnen is elke niet medisch noodzakelijke bloedtransfusie verboden.
Bron: http://www.nu.nl/sport/39...-verdacht-van-doping.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
19! dat zijn er nogal wat :)
Ik hoop dat de namen naar buiten komen; om alvast een voorschotje te nemen: toch Tom Meeusen? :)
(http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.1518098)

NOS maakt de link ook zo te zien: http://nos.nl/artikel/716...ingarts-voor-rechter.html

[ Voor 40% gewijzigd door ravenger op 31-10-2014 14:08 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21