Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.053 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:18:
Weet je zeker dat je derailleur niet in het wiel is geslagen? (met alle mogelijke schade aan spaken van dien)
Dan verwacht je dit soort schade, komt vaak doordat de Hi-Lo stops van de derailleur niet goed staan (of dat je onderweg een tak, steen of overstekend konijn 8)7 geraakt hebt).
Dat je hanger afbreekt door een verkeerde lengte ketting lijkt me sterk, dan zou je met fietsen gelijk merken dat het niet lekker loopt.
Heel zeker ben ik er allemaal niet van. Ik begon het aanlopen te horen toen ik naar mijn lichtste verzet schakelde. Ik reed dus alleen omhoog op dat moment en had bovenop de klim willen stoppen om te checken wat er nu precies aanliep, enkele seconden later hing de derailleur echter al los.

Zou het zelf alleen wel vreemd vinden als hij echt in het wiel is geslagen, maar net zo goed vind ik het vreemd als hij de casette geraakt zou hebben. Had dus twee dagen geleden mijn casette en ketting vervangen, van 12-28 naar 11-23 en direct een nieuwe ketting erop. Normaal houd ik ook het aantal schakels aan van mijn vorige ketting maar heb nu een keer gemeten op de manier die shimano ergens vermelde, grootste verzet en moesten de wieltjes verticaal staan. Aan de Hi-Lo stops van derailleur heb ik niet gezeten na het wisselen van de casette. In ieder geval ga ik een volgende keer wel eerst even goed alle versnellingen testen. Ik had naar ik dacht wel alle versnellingen getest op mijn middelste en buitenblad maar begin daar nu meer en meer over te twijfelen. Het binnenblad geloofde ik daarna wel omdat ik daar bijna nooit naar toe schakel. Zal ik in het vervolg in ieder geval wel goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:27:
De methode van Prevt is niet de officiële methode, zoals Campa en Shimano dat voorschrijven. De officiële methode is: ketting op 't zwaarste verzet (bijv. 50x11), de twee derailleurwieltjes moeten dan precies recht onder elkaar staan.

De methode van Prevt is ook prima en is sowieso aan te raden als je je pizza's gaat steken, d.w.z. kransjes groter dan 28. In dat geval kun je de ketting beter op 50xpizza leggen en dan kijken of de AD het trekt.
Helemaal mee eens :)
Ceaser schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:57:
[...]
mijn casette en ketting vervangen, van 12-28 naar 11-23 en direct een nieuwe ketting erop.
[...]
Ik begon het aanlopen te horen toen ik naar mijn lichtste verzet..
Klinkt alsof je inderdaad flink pech hebt gehad dan. Kan het zijn dat de AD niet 100% goed afgesteld staat (doe ik zowieso altijd opnieuw na vervangen cassette)?
In dat geval zou het kunnen dat je bij het terugschakelen naar je nieuwe 23 krans te ver bent geschoten en de ketting erover is getild, waarna hij de AD meesleurt. Wellicht dat met je oude 28 krans het nog net goed ging doordat die groter was/ketting wel goed pakte. Kan zijn dat er net iets meer speling op je nieuwe cassette zit, of mss ergens een spacer verkeerd gelegd (als je die hebt, verwacht ik bij jouw fiets eigenlijk niet). In elk geval hopen dat het alleen je AD hanger is, dan ben je met 5 € klaar. Wiel beschadigd is een ander verhaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:47

luke_otto

pang pang luckyluke

Nog even over de watertappunten. Een aantal staan ook in de OSM database. In de OpenFietsMap staan ze onder: Autodiensten->toeristische informatie. Samen met alle bankjes, WC's en informatieborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
argro schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:25:
[...]
Waarom geen 39 plaatsen trouwens? Is minder werk dan een cassette wisselen (inclusief cassette schoonmaken).
Toch een 38 besteld ;)
En een 12-30 zodat ik stapels aan bail gearing heb als ik weer in een heuvellandschap terecht kom :P Waarschijnlijk was 25 of 28 ook wel genoeg geweest maar hiermee komt t zeker goed :+

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 13-06-2014 13:28 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Heel zeker ben ik er allemaal niet van. Ik begon het aanlopen te horen toen ik naar mijn lichtste verzet schakelde. Ik reed dus alleen omhoog op dat moment en had bovenop de klim willen stoppen om te checken wat er nu precies aanliep, enkele seconden later hing de derailleur echter al los.

Zou het zelf alleen wel vreemd vinden als hij echt in het wiel is geslagen, maar net zo goed vind ik het vreemd als hij de casette geraakt zou hebben.
Als hij in je wiel slaat merk je het wel, dan sta je namelijk gelijk stil. Been there, done that. Helemaal niet leuk trouwens, kost je ook een paar spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik heb net de high limit bijgesteld. Best gek. Begrijp niet dat dat nodig was. Gewoon cassette wissels gehad, nooit probleem, maar halverwege laatste rit wilde hij nog wel makkelijk op de grootste krans, maar na 5 sec gooide de derrie hem weer een krans terug. (DI2). Tikkeltje bijgesteld en klaar, maar snap eigenlijk niet waarom dat ineens nodig was. Is toch een gefixeerde positie, altijd hetzelfde? Ook nergens geratel trouwens, ketting loopt overal precies netjes midden op de kransjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik weet niet waar ik met deze vraag heen moet, misschien zit ik hier wel verkeerd, maar dit topic leek mij het meest relevant. (anders mag ie wel verwijderd worden)

Ik heb een fietscomputer gekocht, de Teasi One (2). Nu wil ik de oranje route door Duitsland en Nederland gaan fietsen. De route is 2900km lang, dus handig als je navigatie hebt ;).

In de handleiding staat dat je alle routes kan downloaden in een GPX bestand. Maar dit kan ik nergens vinden voor de route.
Ik heb wel iets gelezen dat je routes in Google Maps kunt omzetten naar waypoints of iets dergelijks en vervolgens daarvan een GPX bestand kan maken, maar daar ben ik weken mee bezig met een route van 2900km gok ik zo.....

Op de site staat wel de route al uitgestippeld :http://www.germany.travel/nl/ms/oranjeroute/oranjeroute/oranjeroute.html
Echter, ik kan hier geen GPX bestand van maken of waypoints.....
Weet iemand iets waar ik dit kan doen en duidelijk staat hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
UltraSub schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:08:
Ik heb net de high limit bijgesteld. Best gek. Begrijp niet dat dat nodig was. Gewoon cassette wissels gehad, nooit probleem, maar halverwege laatste rit wilde hij nog wel makkelijk op de grootste krans, maar na 5 sec gooide de derrie hem weer een krans terug. (DI2). Tikkeltje bijgesteld en klaar, maar snap eigenlijk niet waarom dat ineens nodig was. Is toch een gefixeerde positie, altijd hetzelfde? Ook nergens geratel trouwens, ketting loopt overal precies netjes midden op de kransjes.
Heb je dezelfde hoeveelheid/dikte spacers achter je cassette als bij je oude cassette?
edit:
O wacht dit is niet na cassette-wissel, fout gelezen

Geen idee dan, misschien dat de veer van de RD na verloop van tijd wat losser wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 13-06-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

HackingDutchman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:33:
...
Ik heb een fietscomputer gekocht, de Teasi One (2). Nu wil ik de oranje route door Duitsland en Nederland gaan fietsen. De route is 2900km lang, dus handig als je navigatie hebt ;).
.. [knip]...
Echter, ik kan hier geen GPX bestand van maken of waypoints.....
Weet iemand iets waar ik dit kan doen en duidelijk staat hoe ik dit kan doen?
Voor mijn Garmin Edge 800 fietscomputer maak ik gebruik Garmin Basecamp. Deze is gratis de downloaden. Hier heb ik de Benelux-kaart op geïnstalleerd van www.openfietsmap.nl. (je kan daar ook een Europa kaart downloaden).
Vervolgens kan je in Basecamp met behulp van de gedownloade kaart, fietsroutes maken. Na het maken kies je in BaseCamp voor Bestand > Exporteren, en kan je een GPX-bestand opslaan.

Omdat jij geen Garmin-apparaat hebt, kan je in Basecamp, na het maken van de route het beste (met de de rechtermuisknop) op de aangemaakte route aan de linkerkant klikken en kiezen voor 'Route omzetten in Track'. Als je nu kiest voor Bestand > Exporteren, verwacht ik dat je het GPX-bestand ook kunt gebruiken op jouw Teasi One. Succes ermee!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Makkelijk schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:36:
[...]

Heb je dezelfde hoeveelheid/dikte spacers achter je cassette als bij je oude cassette?
edit:
O wacht dit is niet na cassette-wissel, fout gelezen

Geen idee dan, misschien dat de veer van de RD na verloop van tijd wat losser wordt?
DI2 heeft toch geen veer? Is toch een servo die zowel naar links als naar rechts duwt? En dan nog, dat zou dan geen invloed op die limiter moeten hebben. Goed te zien dat ik niet de enige ben die het niet kan verklaren dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:30
Je zal toch iets van afwijking kunnen krijgen, want waarom zou je anders die schroeven hebben ?
Ik heb alleen in begin m'n voorderailleur iets moeten afstellen, achterderailleur (nog) niet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
UltraSub schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:08:
[...]

DI2 heeft toch geen veer? Is toch een servo die zowel naar links als naar rechts duwt? En dan nog, dat zou dan geen invloed op die limiter moeten hebben. Goed te zien dat ik niet de enige ben die het niet kan verklaren dus :+
Ow DI2 heb ik nooit echt gezien ofzo :P
DDX schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:14:
Je zal toch iets van afwijking kunnen krijgen, want waarom zou je anders die schroeven hebben ?
Ik heb alleen in begin m'n voorderailleur iets moeten afstellen, achterderailleur (nog) niet.
Mja, maar er wordt meestal gezegd dat je je limiters maar 1x hoeft af te stellen dus ik snap de verbazing wel. Heeft die limiter niet vooral met frame-derailleur-cassette spacing afwijkingen te maken?

Heeft je derailleur niet gewoon een keer een klein tikje gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 13-06-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe fiets computer voor zijn racefiets. Sinds hij afgelopen week een rondje markermeer fietste en zijn telefoon met strava leeg was bij muiden is hij een beetje klaar met strava op zijn telefoon.

Nou zat ik te denken aan een Edge 800/810 Maar mijn pa heeft een Mac staan en ik weet niet hoe de software daarvoor is.

Ik gebruik zelf een Garmin 500 maar dat betekend niet dat ik voor hem ook perse een Garmin wil hebben. Ik sta ook open voor andere merken.

Must have:
Er moet een kaart en een route geladen kunnen worden.
Strava compatible.
Apple mac compatible.
Accu tijd moet minimaal 12 uur zijn.

Nice to have:
Dynamische navigatie
Losse speed sensor
Cadans sensor

Totaal niet belangrijk:
HR sensor

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:11
[b][message=42386973,noline]
Nou zat ik te denken aan een Edge 800/810 Maar mijn pa heeft een Mac staan en ik weet niet hoe de software daarvoor is.
Ik gebruik mijn Edge 500 met mijn Mac, zonder problemen. Routes kan ik er gewoon opslepen, de Edge 500 wordt gezien als een storage device.

Je kunt de browser plugin gebruiken (voor strava) of de software om naar Garmins eigen oplossing up te loaden.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:33
SnowDude schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:12:
Prima, want die software kan je het beste toch niet gebruiken! Routes maken kan via Strava of 1 van de vele andere websites, en je kan de resultaten ook gewoon via de Strava site zelf oploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik zou zonder meer voor de 800 gaan, die is bugvrij i.t.t. de 810. En bovendien kun je bij de 800 die irritante aanwijzingen gewoon uitzetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
havana schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:26:
Ik zou zonder meer voor de 800 gaan, die is bugvrij i.t.t. de 810. En bovendien kun je bij de 800 die irritante aanwijzingen gewoon uitzetten.
Oh jah daar moet ik nog wat testen mee doen. Het is me namelijk gelukt om dit bij de 810 uit te krijgen. Iets met paar keer verkeer rijden en dan niet opnieuw te laten recalculaten. Kom er nog op terug na wat meer testen dus.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Graham schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:11:
[...]
Oh jah daar moet ik nog wat testen mee doen. Het is me namelijk gelukt om dit bij de 810 uit te krijgen. Iets met paar keer verkeer rijden en dan niet opnieuw te laten recalculaten. Kom er nog op terug na wat meer testen dus.
1. Zet route recalculation uit
2. Zet GPS uit
3. Start course
4. Start activity
5. Zet GPS aan

Maar het punt is dat de Edge 800 gewoon een menu optie heeft om turn-by-turn aanwijzingen uit te schakelen in plaats van zo'n stomme workaround.

Verder zet ik een course nu liever op always display on map in zwart, werkt ook zonder stomme workarounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Martino-s schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:07:
[...]

Voor mijn Garmin Edge 800 fietscomputer maak ik gebruik Garmin Basecamp. Deze is gratis de downloaden. Hier heb ik de Benelux-kaart op geïnstalleerd van www.openfietsmap.nl. (je kan daar ook een Europa kaart downloaden).
Vervolgens kan je in Basecamp met behulp van de gedownloade kaart, fietsroutes maken. Na het maken kies je in BaseCamp voor Bestand > Exporteren, en kan je een GPX-bestand opslaan.

Omdat jij geen Garmin-apparaat hebt, kan je in Basecamp, na het maken van de route het beste (met de de rechtermuisknop) op de aangemaakte route aan de linkerkant klikken en kiezen voor 'Route omzetten in Track'. Als je nu kiest voor Bestand > Exporteren, verwacht ik dat je het GPX-bestand ook kunt gebruiken op jouw Teasi One. Succes ermee!
Bedankt voor de tip, ik zal het meteen uitproberen.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Ga morgen even bij de LBS langs om te kijken naar een nieuwe helm. Iemand nog goede raad over welke helm?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:06
SnowDude schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:12:
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe fiets computer voor zijn racefiets. Sinds hij afgelopen week een rondje markermeer fietste en zijn telefoon met strava leeg was bij muiden is hij een beetje klaar met strava op zijn telefoon.

Ik gebruik zelf een Garmin 500 maar dat betekend niet dat ik voor hem ook perse een Garmin wil hebben. Ik sta ook open voor andere merken.

Must have:
Er moet een kaart en een route geladen kunnen worden.
Strava compatible.
Apple mac compatible.
Accu tijd moet minimaal 12 uur zijn.

Nice to have:
Dynamische navigatie
Losse speed sensor
Cadans sensor

Totaal niet belangrijk:
HR sensor
Kijk eens naar een van de modellen van mio cyclo. De mio 315 heeft alle bovengenoemde zaken, kies je voor de mio 315 HC dan zit er ook een HR sensor bij. Het installeren van tracks gaat prima, de mac ziet de mio gewoon als harde schijf. Het is dan een kwestie van de track in de juiste map zetten en klaar ben je.(heb ik zelf al een paar keer gedaan en is extreem simpel)
Er zijn twee „mitsen”:
- het werkt op een mac, maar je kan de firmware nog niet updaten m.b.v. een mac. Verder werkt alles prima, ik heb zelf een mac. (men geeft al een tijdje aan dat dit binnenkort wel mogelijk is, maar tot op heden heb je voor een firmware update een windows pc nodig)
- er is geen rechtstreeks koppeling met strava, echter wanneer je mio share gebruikt (is web based en werkt op de mac prima via safari) dan kun je in mio share aangeven dat je strava wilt koppelen. Dit is een eenmalige handeling. Daarna wordt iedere keer wanneer je je mio aan mio share hangt, strava ook voorzien van de nieuwe gegevens.

De 500 serie verschilt kwa navigatie niet met de 300 serie, maar heeft wifi (draadloze koppeling met mio share en dus ook strava, wanneer eenmaal ingesteld) en heeft ook bluetooth.

Hoe lang de batterij meegaat weet ik niet, 12 uur lijkt mij wel erg veel. Ik ben een beginnende fietser dus mijn batterij is eerder op dan die van de mio :)

[ Voor 8% gewijzigd door chippie777 op 13-06-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:08:
Ga morgen even bij de LBS langs om te kijken naar een nieuwe helm. Iemand nog goede raad over welke helm?
Kwestie van passen. Goede merken zijn onder meer LAS, Lazer, MET, Giro, Bell en Catlike.

Verder vooral niet bij de LBS kopen, tenzij je graag geld weggooit :p

In Groningen heb je bij Belga de meeste keus.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 15:16
chippie777 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:27:
Kijk eens naar een van de modellen van mio cyclo. De mio 315 heeft alle bovengenoemde zaken, kies je voor de mio 315 HC dan zit er ook een HR sensor bij.
Wat ik bij de Mio een minpunt vond, was het scherm. In de zon zonder backlight vond ik het af en toe maar lastig af te lezen, te weinig contrast. De Garmin vond ik iets beter op dat gebied.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker rustig vanavond op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:21:
[...]

Kwestie van passen. Goede merken zijn onder meer LAS, Lazer, MET, Giro, Bell en Catlike.

Verder vooral niet bij de LBS kopen, tenzij je graag geld weggooit :p
Juist wel bij de LBS kopen als je in de toekomst ook wilt passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Of je fiets daar wilt blijven kunnen brengen.

Mijn helm bij de LBS scheelde qua prijs zga. niks met internet prijzen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
havana schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:21:
[...]

In Groningen heb je bij Belga de meeste keus.
Morgen even naar Harkstede; bestaan 10 jaar en ze hebben kortingen (nog steeds duurder dan futurumshop) en ze hebben persoonlijke kortingsbon gestuurd. Misschien proberen ze weer in mijn coolbook te komen ;)

Ga vooral voor passen, maar ik ben niet de lulligste; als ik goed passende helm vind voor niet superveel duurder dan online, dan wil ik de LBS best sponsoren.

@sapphire Mijn fiets gaat naar een LBS die mij niet belazert en mij niet op pad stuurt met een los stuur :) Hele slechte ervaringen bij genoemde LBS (vestiging Sontplein).

Off-topic: Wat. Een. Wedstrijd!

[ Voor 13% gewijzigd door wackmaniac op 14-06-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Welke LBS in Groningen is aan te raden voor een onderhoudsbeurtje? Ik heb een fiets van Rose dus zoek een LBS die niet moeilijk doet over een merk maar gewoon eerlijk en netjes zijn werk doet.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dik Bike Centre is op zich een prima keuze.

Of als een beetje reizen geen probleem is, Bike Life in Roden.

Belga Harkstede is op zich ook prima.

Maar ik moet je zeggen ik schrik me altijd kapot als ik zie wat die lui durven te vragen voor onderhoudsbeurtjes en met name de onderdelen. Ik was gisteren bijvoorbeeld ff bij BikeLife in Roden (moest nog een paar energiereepjes hebben voor Italië), zag daar een Dura Ace ketting 7801 liggen voor 51 euro (Duitsland 20 euro). 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 14-06-2014 10:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 09-10 14:52
Vraag van een leek ik heb Bontrager aluminium velgen in mijn Trek1.2 ( bj 2012 )
Het zijn hoge velgen ( kennelijk ) ? Welke 28" binnenband gaat daarin ?
Op de buitenband staat 700x23c
Dit --> http://www.internet-bikes.com/index.php?p=5853#cats=1904

Of 1 van deze --> http://www.internet-bikes.com/index.php?p=5853#cats=1915

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-06-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Daar gaan gewoon standaard bandjes in.

http://www.mantel.com/binnenbanden-race&spec%5B%5D=1642

Ik bestel ze altijd in Duitsland, is stukken goedkoper.

Conti's voor 3 euro per stuk

http://www.bike-component...677_Schlauch-Race-28.html

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 14-06-2014 11:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
42 mm moet meer dan genoeg zijn.

In Duitsland zijn die bandjes 3 euro....

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 14-06-2014 11:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
havana schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:13:
42 mm moet meer dan genoeg zijn.

In Duitsland zijn die bandjes 3 euro....
Om een slowchat te voorkomen wellicht verder via DM :?

Deze zouden dus al volstaan --> http://www.internet-bikes.com/index.php?p=1914&id=3242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja. Maar no name bandjes moet je niet willen tenzij je graag lek rijdt. Gewoon een deftig merk nemen zoals Michelin, Vittoria, Conti, Schwalbe, enz. En dan geen ultra light gedoe want ook daar rijd je snel lek.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 14-06-2014 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@LuPo Ik ga zelf naar Bike Center Dik

@Havana Ja, die kettingen zijn hier echt absurd overprized. Maar voor een tientje derailleur stellen; daar ga ik zelf niet voor klooien :)

Is overigens een Giro Ionos geworden. Ze probeerden wel (wéér) me te veel te laten betalen, terwijl de folder met prijs erin voor zijn neus lag... Met alle kortingen niet eens duurder dan bij Futurumshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ionos is een prima helm. Wat heb je betaald?

Belga zijn gewoon oplichters. Dit trof ik laatst aan in de winkel...

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/14420FE2-B02B-4319-80BB-502C08FB9C60.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 14-06-2014 15:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sodeknetter wat is zo'n standaard relaxed werken zeg! En mooiste is, de MTB en de race passen zonder extra stelwerk er op. MTB met 15mm in de voorste schuif, racer met snelspanner in de achterste. _/-\o_

Zag vandaag dat het lakwerk van mijn Isaac alsmaar achteruit blijft gaan. Lijkt wel alsof de toplaag er langzaam af gaat. Als je er met een microvezeldoek over veegt voel en hoor je gewoon het verschil in de lak. Lijkt me echt niet in orde. Binnenkort maar weer eens langs bij de LBS. :(

En mijn laatste modderrit, waar de voorvork zo ontzettend vol zat met bagger dat ik het er met een takje tussenuit moest pulken toen het indroogde, was niet goed voor mijn nieuwe Conti's. Waar die flink hebben lopen schuren in de modder komt nu een blauwige tint door het zwart. Zo kut als je een poetstic hebt he, valt dat allemaal op.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wackmaniac schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:38:

@sapphire Mijn fiets gaat naar een LBS die mij niet belazert en mij niet op pad stuurt met een los stuur :) Hele slechte ervaringen bij genoemde LBS (vestiging Sontplein).
Ik bedoel ook zeker niet dat iedere LBS goed is hoor.

De zaakw aar mijn fiets vandaan komt had de shimano ketting verkeerd om gemonteerd :+
En ik wacht al sinds oktober op nieuwe remmen :(

Maar ach tis wel handig zo af en toe :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Fiets inmiddels terug van de LBS. Alleen de achterpad was afgebroken en de kabel beschadigd. Of hij is afgebroken door een verkeerde afstelling was niet helemaal duidelijk. In ieder geval blij dat hij weer gefixed is, padje van 6 euro en hij doet het weer als een zonnetje. Zojuist dan ook heerlijk twee uurtjes wezen knallen.

http://www.strava.com/activities/153420209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooi rondje gemaakt met het wat frissere weer (eigenlijk best lekker). Van Rotterdam via de Lekdijk naar Schoonhoven en daar pondje gepakt, beetje Merwedekanaal gevolgt naar G'cum om daar even twee vriendinnen op te zoek ne wat op terras te eten, daarna via Giessenburg doorsteken naar Wijngaarden en dan de Alblas naar Alblasserdam gevolgt (mooie route overigens) over de brug de Noord oversteken en terug naar Rotterdam via de Van Brienenoord. Lekker windje stond daar overigens, sowieso wel wat wind moeten happen op terug weg. Goed voor zo'n 110 K @ 29 km/h avg.

Zelfs nog een stomme fout gemaakt bij een U-turn waardoor ik op mijn kont belande. Geen fietsschade, wel wat schaafplekjes/bloeduitstorting. Puur domheid wat dus goed afgestraft werd 8)7 Eerste keer dat ik val op racefiets.
SToRM666 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:40:
[...]

Bekend terrein voor mij. Ik fiets nog wel veel kortere stukken en dan meestal in de buurt van Axel, Hulst en Terneuzen.
Zijn ook mooie routes daar. Vooral de Braakman, de zeedijk langs de Westerschelde is mooi. Mocht je ooit bij Knokke in de buurt zijn, neem dan een stuk van het Leopoldkanaal.

@DDX, ging jij volgende week de JJ nog doen (en welke afstand)?

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 14-06-2014 18:15 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@Havana €135 voor deze kleurstelling, dus valt wel mee. Ben geen fan van Belga, maar ben ook niet zo'n eikel om uitgebreid te gaan passen en dan online te gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
De planning was om vandaag Limburgs mooiste te rijden, maar na de geweldige avond gisteren en daarna ook nog Chili-Australie hebben gekeken kon ik het niet opbrengen om vandaag 5 uur in de auto te zitten. Dus maar even een rondje Noord-Holland gemaakt.

Richting het Noorden stond een stevig windje, maar omdat hij pal uit het Noorden kwam was het vanuit het westen en oosten goed te doen. Heerlijk gereden in ieder geval.

Strava link

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
chippie777 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:27:
[...]

Kijk eens naar een van de modellen van mio cyclo. De mio 315 heeft alle bovengenoemde zaken, kies je voor de mio 315 HC dan zit er ook een HR sensor bij. Het installeren van tracks gaat prima, de mac ziet de mio gewoon als harde schijf. Het is dan een kwestie van de track in de juiste map zetten en klaar ben je.(heb ik zelf al een paar keer gedaan en is extreem simpel)
Er zijn twee „mitsen”:
- het werkt op een mac, maar je kan de firmware nog niet updaten m.b.v. een mac. Verder werkt alles prima, ik heb zelf een mac. (men geeft al een tijdje aan dat dit binnenkort wel mogelijk is, maar tot op heden heb je voor een firmware update een windows pc nodig)
- er is geen rechtstreeks koppeling met strava, echter wanneer je mio share gebruikt (is web based en werkt op de mac prima via safari) dan kun je in mio share aangeven dat je strava wilt koppelen. Dit is een eenmalige handeling. Daarna wordt iedere keer wanneer je je mio aan mio share hangt, strava ook voorzien van de nieuwe gegevens.

De 500 serie verschilt kwa navigatie niet met de 300 serie, maar heeft wifi (draadloze koppeling met mio share en dus ook strava, wanneer eenmaal ingesteld) en heeft ook bluetooth.

Hoe lang de batterij meegaat weet ik niet, 12 uur lijkt mij wel erg veel. Ik ben een beginnende fietser dus mijn batterij is eerder op dan die van de mio :)
Pas op bij de 300 serie van MIO, tijdens mijn zoektocht naar een een GPS fiets computer ernstig veel berichten gelezen over afgebroken bevestigingspunten. Wat bij de 500 serie weer niet voor kwam maar mocht je sensoren willen aansluiten heeft de 500 weer een serieus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag Limburgs Mooiste gereden, en moet zeggen dat alles toch wel weer erg goed geregeld was met de route, verkeersregelaars en eten en drinken. Ondanks het aantal deelnemers was het eigenlijk ook nergens echt druk, prima tochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:05:
@DDX, ging jij volgende week de JJ nog doen (en welke afstand)?
Ik moet wel met mijn fiets he ;)
Had me ingeschreven voor de 155km, maar dacht erover om de 200 te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 15:16
M@cer schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:50:
Richting het Noorden stond een stevig windje, maar omdat hij pal uit het Noorden kwam was het vanuit het westen en oosten goed te doen. Heerlijk gereden in ieder geval.
En pay-back time langs de hondsbosse zeewering :)
Mooi fietsen daar.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Ik moet wel met mijn fiets he ;)
Had me ingeschreven voor de 155km, maar dacht erover om de 200 te fietsen.
155 wil ik wel mee doen. Geen idee hoe de route verder gaat en hoeveel hm. 200 vind ik nog wat te veel met hm erbij. Ik weet het...ben een mietje. Stuur maar DM als je samen wil doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 09-10 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Op de manier zoals wij de Klimclassic 160km gereden hebben, is de JJC 200km echt geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dit was de 155km route van vorig jaar overigens: http://www.strava.com/activities/62114592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die 200 moet jij makkelijk redden, vergeleken met de klimclassic zitten er bijna geen hoogtemeters in ;)
Routes staan btw op de site.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 15-06-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 15 juni 2014 @ 07:17:
Die 200 moet jij makkelijk redden, vergeleken met de klimclassic zitten er bijna geen hoogtemeters in ;)
Routes staan btw op de site.
Ingeschreven voor de 200K. Ik zal je nog wel even DM'en. Nog meer die de 200K fietsen overigens?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Van de week mijn zadelpenklem vervangen. Ik vond dat chroom niet echt passen bij de rest van de fiets.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7RDoipJHO8gcMCgqzYkxUxl/full.jpg

Toen ik hem eraf haalde zat dit eronder:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ajf5k9kDE44rrSC9NZv5UAxS/full.jpg

Ik ben een n00b voor wat betreft racefietsen en techniek. Zit die 'gleuf' op iedere fiets? Met de nieuwe zadelpenklem komt er namelijk een stuk onderuit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z7FzbDsXrOADUsFldTa6K9aa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ps7GAwhapsRV6Ozxqt93RgoU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Gister de Trois Ballons Masters gereden (http://www.strava.com/activities/153684807). Op basis van een eerdere rit daar lag goud in de lijn der verwachting, maar het was toch nog wel even aanpoten geblazen.

Op de eerste col (Col de Chevreres) ging het lichtje even uit net voor het 1km punt, en kreeg ik het idioot benauwd. De Ballon d'Alsace liep vervolgens ook voor geen meter, bij hartslagen > 160 weigerde mijn lijf mee te werken. Heel vreemd.

Gelukkig werd het daarna wat beter, en na de Col du Hundsruck en de Grand Ballon bleek een gouden tijd alsnog mogelijk. Grappig om te zien dat ik de tijd die verloren ging bij de eerste klimmen kon repareren met het dalen.

Verzorging onderweg was heel beroerd. Te druk, te weinig drinken. Ik ben maar steeds heel snel doorgegaan en heb de laatste post overgeslagen. Voordeel van de vroege crash was wel dat ik geforceerd rustig aan moest doen, waardoor hongerklop geen enkele kans heeft gekregen. Op 4 reepjes en 6 gelletjes de tocht kunnen uitrijden.

Uiteindelijk binnen de 9 uur gefinished :)

Goede generale voor de Marmotte. Daar wordt goud echt nog wel een uitdaging.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@Lupo: Zonder zo'n gleuf is klemmen lastig, dus ja, iedere fiets heeft zo'n gleuf aan de bovenzijde van de zitbuis.

@MMUilwijk: Zelfs ik had (ruim) goud op de Marmotte en ik fiets en fietste een stuk minder (zowel kwantitatief als kwalitatief) dan jij. Dat goud moet dus (ruimschoots) lukken!

[ Voor 43% gewijzigd door argro op 15-06-2014 10:31 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:20:
@Lupo: Zonder zo'n gleuf is klemmen lastig, dus ja, iedere fiets heeft zo'n gleuf aan de bovenzijde van de zitbuis.
Dat dacht ik al. Iedereen met zo'n smalle zadelpenklem heeft dit dus. Merci. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Smal of niet smal, bij een dichte buis ( dus zonder gleuf) valt weinig te klemmen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
sapphire schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:19:
Smal of niet smal, bij een dichte buis ( dus zonder gleuf) valt weinig te klemmen ;)
Ja precies. Ik bedoel meer dat je het bij mij eerst niet zag. ;)
Dus ik wist ook niet hoe dat eruit zag/moest zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vaderdag dus vanmorgen rondje met m'n vader gefietst.
Voor m'n vader meteen z'n grootste rit :)

http://www.strava.com/activities/153740662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Graham schreef op zondag 15 juni 2014 @ 08:16:
[...]

Ingeschreven voor de 200K. Ik zal je nog wel even DM'en. Nog meer die de 200K fietsen overigens?
Ik sta zelf ingeschreven voor de 155K. Had zelf ook wat twijfel vanwege de klimmetjes. Niet dat die nu heel zwaar zijn maar vond dat er meer dan genoeg in zaten en twijfelde of dat een beetje goed zou komen nu ik geen 28 meer achterop heb liggen maar 23 als lichtste verzet. Klimmen is nou niet bepaald mijn sterkste punt en gooide hem voorheen al meer dan eens op het lichtste verzet om rustig naar boven te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Afgelopen zaterdag LM2014 gereden, zonder al te veel voorbereiding en een kop vol snot achteraf gezien niet zo'n heel slim plan, maar we hebben het gered zonder af te stappen op de klimmetjes.

Had afgelopen week na alle enthousiaste verhalen hier de banden (Hutchinson Nitro) op mijn Bianchi vervangen voor de Vredestein Fortezza (25mm), mocht ook wel na 3 jaar. In al die 3 jaar echter nog nooit lek gereden. En ja hoor vlak voor het drie landenpunt onderaan de klim, op eens het geluid dat je niet wil horen. Het was maar kort en bij inspectie zag ik dat de buitenband deels buiten de velg stak. Bandje verder leeg laten lopen, eruit en geprobeerd om hem met een klein handpompje op te pompen om te zien waar het lek zat, dit was echter zo'n gepriegel en in no-time was het ventiel krom. Niet te lang over na gedacht, dus nieuwe biba erin, CO2 patroon erop en weer gaan. Echter blijft het nu in mijn hoofd knagen dat die binnenband volgens mij helemaal niet leeg liep en ik vraag me dus af of het geluid kan zijn gekomen van de lucht die tussen de biba en de buba zat en dat uiteindelijk alleen de buitenband er dus uit is geschoten en zo ja hoe dat zomaar kan gebeuren... dit bleef de rest van de dag tussen de oren zitten en daarmee waren de afdalingen iets minder relaxed. Tijdens de montage heb ik goed gekeken of de band overal netjes rond liep en daar was niks te zien.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Lucht tussen binnen- en buitenband? Pomp een losse binnenband eens op tot 8 bar. Die wordt vele malen groter dan de ruimte in een buitenband. Daar is dus weinig plaats voor lucht.

Een buitenband die los komt is bijna altijd te wijten aan niet goede montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan dat, een losse biba oppompen tot 8 bar? Heb het nooit geprobeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:45:
Lucht tussen binnen- en buitenband? Pomp een losse binnenband eens op tot 8 bar. Die wordt vele malen groter dan de ruimte in een buitenband. Daar is dus weinig plaats voor lucht.

Een buitenband die los komt is bijna altijd te wijten aan niet goede montage.
Maar op het moment dat je begint te pompen zit er nog wel lucht tussen de biba en de buba, wordt dat dan niet gewoon samengedrukt en dat het kan ontsnappen op het moment dat zo'n buba uit de velg schiet? Dat zou het geluid kunnen verklaren en het niet (verder) leeglopen van de biba.

Vind het ook vreemd dat de buba 34km goed blijft zitten en op een vlak stuk er dan opeens uit knalt

[ Voor 7% gewijzigd door DeFeCt op 15-06-2014 21:21 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hier iemand die in Groningen woont die toevallig een wieltas te leen heeft?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Afgelopen week flink door m'n rug gegaan, en ik vreesde (na 5 keer een hernia gehad te hebben) voor het ergste. Waar ik vrijdagochtend nog met een van pijn vertrokken gezicht twee minuten nodig had om van de rand van m'n bed naar de 3 meter verder gelegen badkamer te komen, ging het vandaag eigenlijk behoorlijk goed.
Staan, lopen en zitten is niet fijn, maar fietsen wel. Nul komma niks last. En dan stap je af, en dan vraag je je af of het niet zinvol is om een hometrainer achter je PC op het werk te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeFeCt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:20:
[...]

Maar op het moment dat je begint te pompen zit er nog wel lucht tussen de biba en de buba, wordt dat dan niet gewoon samengedrukt en dat het kan ontsnappen op het moment dat zo'n buba uit de velg schiet?
Die lucht ontsnapt natuurlijk. Als dat niet zo zou zijn geweest, had je geen binnenband nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Van mijn rondje van gisteren.

De kenners zullen herkennen waar dit is ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D7A1VYzuKYnzjVchWWiUhg5v/full.jpg?nohitcount=1

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Lijkt op Noordwijk. Klopt dat?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:48:
Afgelopen week flink door m'n rug gegaan, en ik vreesde (na 5 keer een hernia gehad te hebben) voor het ergste. Waar ik vrijdagochtend nog met een van pijn vertrokken gezicht twee minuten nodig had om van de rand van m'n bed naar de 3 meter verder gelegen badkamer te komen, ging het vandaag eigenlijk behoorlijk goed.
Staan, lopen en zitten is niet fijn, maar fietsen wel. Nul komma niks last. En dan stap je af, en dan vraag je je af of het niet zinvol is om een hometrainer achter je PC op het werk te zetten :P
Altijd klote. Hopelijk gaat het buiten het fietsen ook snel beter met je rug. En anders moet je maar gewoon prof worden ofzo...altijd op de fiets ;)
Wat een vage manier om gebruikte maken van aerobars --> http://youtu.be/V7dVO7xikZ4?t=1m1s anti-aero houding eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Graham op 15-06-2014 22:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb m'n nieuwe fietsje inmiddels drie maanden en heb er nu inmiddels zo'n 732 km op gezet. Ook dezelfde periode dat ik weer actief plan om op de fiets te gaan zitten na jaren van maar wat aanklooien. Inmiddels de 11 merentocht in Friesland gereden (150km) en een solo ritje van m'n huis naar m'n ouders (132 km). Beiden 100+ kilometer en voor iemand die toch ietwat te zwaar is (111kg toen ik begon naar inmiddels 105kg) geen slechte resultaten al zeg ik het zelf. Er is nog veel te verbeteren qua kracht/conditie maar gaat de goede kant op.

Aantal ritjes van de afgelopen weken:
http://www.strava.com/activities/153970613
http://www.strava.com/activities/153108262
http://www.strava.com/activities/150837698
http://www.strava.com/activities/148125566
http://www.strava.com/activities/144895053
http://www.strava.com/activities/142754774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ceaser schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:59:
[...]

Ik sta zelf ingeschreven voor de 155K. Had zelf ook wat twijfel vanwege de klimmetjes. Niet dat die nu heel zwaar zijn maar vond dat er meer dan genoeg in zaten en twijfelde of dat een beetje goed zou komen nu ik geen 28 meer achterop heb liggen maar 23 als lichtste verzet. Klimmen is nou niet bepaald mijn sterkste punt en gooide hem voorheen al meer dan eens op het lichtste verzet om rustig naar boven te rijden.
Zwaarste klimmetjes zitten rond de Posbank en daar komen zowel de 155 als de 200 langs.
200 heeft als extra Amerongseberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Graham schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:51:
[...]

Wat een vage manier om gebruikte maken van aerobars --> http://youtu.be/V7dVO7xikZ4?t=1m1s anti-aero houding eigenlijk.
Denk dat het bij zo'n gast niet gaat om aero. Maar gewoon om relaxter te kunnen zitten/leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:23:
Hier iemand die in Groningen woont die toevallig een wieltas te leen heeft?
Helaas heb ik geen wieltassen. Voor op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister een stukje wezen fietsen maar zat lichamelijk en mentaal niet lekker op de fiets. Toch te slecht geslapen en rechter hamstring was niet vooruit te branden. Idee was 50 ish km te doen maar na 20km nog steeds last van hamstring en knie toch maar gestopt. Volgende week eerst op vakantie om goed uit te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LuPo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Helaas heb ik geen wieltassen. Voor op vakantie?
Ja, vertrek vandaag voor een weekje Italië. A.s. zondag de GF Giordana. Ik heb zelf wel wieltassen, maar een van mijn maatjes wil dat ik een setje reservewielen voor hem meeneem. Hij kwam ze gisteren brengen maar die kluns heeft geen wieltassen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dekentje eromheen werkt toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zaterdag met een groot deel van ons TFL team Limburgs Duurste gefietst (175km). Op zich prima georganiseerd, maar voor dat geld verwacht ik wel iets meer variatie in de bevoorrading (alleen snelle jelles en bananen, bij 2 stops alleen water, geen sportdrank oid). Daarnaast begrijp ik niet dat als je een chip in een stuurbordje doet, je nog steeds je foto's op doorkomsttijd moet zoeken.

Na 120 km ging het lampje langzaam uit, kon het gemiddelde (tot dan toe 28.2) helaas niet vasthouden.

Verschillen binnen het team zijn wel erg groot, was 3 uur eerder binnen als onze hekkensluiter :S
http://www.strava.com/activities/153384455

Zondag nog even dunnetjes over gedaan met een rondje van bijna 100km door Groningen. Stond een stevig windje en de beentjes hadden nog wat last van de klimmetjes van LM2014.

http://www.strava.com/activities/153862395

De knie begint zich steeds beter te gedragen, tijdens het fietsen geen last, de nacht erna wel. Deze week date met de sportarts :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Tsjilp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:14:
Zaterdag met een groot deel van ons TFL team Limburgs Duurste gefietst (175km). Op zich prima georganiseerd, maar voor dat geld verwacht ik wel iets meer variatie in de bevoorrading (alleen snelle jelles en bananen, bij 2 stops alleen water, geen sportdrank oid). Daarnaast begrijp ik niet dat als je een chip in een stuurbordje doet, je nog steeds je foto's op doorkomsttijd moet zoeken.
De 135km had dan weer helemaal geen water en alleen maar die smerige sportdrank. De foto's die je moet zoeken op doorkomsttijd zijn volgens mij gewoon van een commerciele fotograaf die langs de kant van de weg is gaan zitten. De gesponsorde foto's en video's vind je hier: http://domore.rexona.nl/s...=LM14&rdpage=results&l=NL

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dat zijn alleen video's, ik hecht meer waarde aan foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daarnaast begrijp ik niet dat als je een chip in een stuurbordje doet, je nog steeds je foto's op doorkomsttijd moet zoeken.
Omdat de chip alleen voor de tijdregistratie is :)
Fotografen zijn allemaal freelancers, die hun foto's uploaden naar mysports of wat het ook weer was. Die site scant/ocr't alle stuurbordjes. Geen stuurbordje, slechte hoek, of verkeerd gemonteerd en je valt in de categorie zoek het zelf maar uit in al die losse foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Jouw Rexona Do More Limburgs Mooiste foto’s worden nu geproduceerd! Like Rexona en we laten je als eerste weten wanneer jouw foto’s gereed zijn
Ik mag toch hopen dat de niet FB gebruikers ook bij de foto's kunnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 16:51
Zaterdag met een groot deel van ons TFL team Limburgs Duurste gefietst (175km). Op zich prima georganiseerd, maar voor dat geld verwacht ik wel iets meer variatie in de bevoorrading (alleen snelle jelles en bananen, bij 2 stops alleen water, geen sportdrank oid).
Die ervaring deel ik absoluut niet, bij de bevoorrading hadden ze snelle jelles, bananen, krentenbollen, gelletjes, koekjes, water, sportdrank. Je kunt zoveel pakken als je wilt.
Sterker nog, ik heb dit seizoen veel toertochten gereden maar vind LM veruit het best georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
maxoss schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:12:
[...]

Die ervaring deel ik absoluut niet, bij de bevoorrading hadden ze snelle jelles, bananen, krentenbollen, jelletjes, koekjes, water, sportdrank. Je kunt zoveel pakken als je wilt.
Sterker nog, ik heb dit seizoen veel toertochten gereden maar vind LM veruit het best georganiseerd.
Jelletjes? Gelletjes zeker. :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Heb 110km MTB gereden, zeker 4 pauze plaatsen gehad, met bananen, koekjes, peperkoek, water en sportdrank.
Geen enkele foto van 'rexona' gesponsorde doorkomsten gevonden op de MTB route, wel een tijdsluis voor de registratie van doorkomst.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tsjilp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:45:
[...]

Ik mag toch hopen dat de niet FB gebruikers ook bij de foto's kunnen :S
Ja hoor.. Gewoon van tijd tot tijd ff op de LM site checken, daar staat straks een redirect naar MySports. Die like is alleen om zieltjes te winnen en jou een bericht te sturen (wat je overigens ook krijgt van Limburgs Mooiste zelf, was vorig jaar ook zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:19:
[...]

De 135km had dan weer helemaal geen water en alleen maar die smerige sportdrank. De foto's die je moet zoeken op doorkomsttijd zijn volgens mij gewoon van een commerciele fotograaf die langs de kant van de weg is gaan zitten. De gesponsorde foto's en video's vind je hier: http://domore.rexona.nl/s...=LM14&rdpage=results&l=NL
Ik snap dit ook weer niet hoor! Ik heb die 135 ook gefietst en overal was er water, sportkrant, bananen, snelle jelles, koeken en gelletjes. Echt top geregeld. En iemand uit ons groepje kon ook z'n achterwiel weer laten repareren na een spaakbreuk voor helemaal niks. En qua foto's. Bij een van de laatste heuvels was er een fotograaf van sportkiek.nl daar stond bij dat je even je tijd moest onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gisteren tijdens een tocht in Z-Limburg voor 't eerst een gelletje geprobeerd, aangezien ik ze verwacht nodig te hebben tijdens mijn eerste kwart-triathlon over zo'n 2 weken. Echter viel 't goedje niet erg fijn, had een behoorlijk tijdje van mijn maag. Is dan normaal? Doe ik iets fout? Should I harden the f*ck up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
Graham schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Òf Snelle Jelle's. Kortweg Jelletjes :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zaterdag met een groot deel van ons TFL team Limburgs Duurste gefietst (175km).
Afgelopen zaterdag was Limburgs Drukste, Limburgs Duurste is doorgaans in april... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb laatst ook voor het eerst een gelletje genomen want gratis bij een online bestelling gekregen. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zó zoet zou zijn. Dat was dus ook een keer en nooit weer. Bah, ik eet weer gewoon een mueslireep, Snelle Jelle/ontbijtkoek of krentenbol. Overigens geen last van mijn maag gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zo'n gelletje is redelijk geconcentreerd. Ik gebruik ze zelf eigenlijk alleen in het hooggebergte, omdat het makkelijk naar binnen werken is dan een reep van het een of ander. Heb er nog nooit maagklachten van gekregen, waren ze niet over datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 08:19

Mex

MMUilwijk schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:18:
Gister de Trois Ballons Masters gereden (http://www.strava.com/activities/153684807). Op basis van een eerdere rit daar lag goud in de lijn der verwachting, maar het was toch nog wel even aanpoten geblazen.

Op de eerste col (Col de Chevreres) ging het lichtje even uit net voor het 1km punt, en kreeg ik het idioot benauwd. De Ballon d'Alsace liep vervolgens ook voor geen meter, bij hartslagen > 160 weigerde mijn lijf mee te werken. Heel vreemd.

Gelukkig werd het daarna wat beter, en na de Col du Hundsruck en de Grand Ballon bleek een gouden tijd alsnog mogelijk. Grappig om te zien dat ik de tijd die verloren ging bij de eerste klimmen kon repareren met het dalen.

Verzorging onderweg was heel beroerd. Te druk, te weinig drinken. Ik ben maar steeds heel snel doorgegaan en heb de laatste post overgeslagen. Voordeel van de vroege crash was wel dat ik geforceerd rustig aan moest doen, waardoor hongerklop geen enkele kans heeft gekregen. Op 4 reepjes en 6 gelletjes de tocht kunnen uitrijden.

Uiteindelijk binnen de 9 uur gefinished :)

Goede generale voor de Marmotte. Daar wordt goud echt nog wel een uitdaging.
Ik heb 'm ook gereden en de verzorging was dit jaar vele malen beter dan vorig jaar. Ik heb er 9:05 over gedaan, ook goud dus. De Col de Chevreres is inderdaad een drama, mede doordat het dan nog zo druk is, smal paadje, af en toe wat grind, veel mensen die moeten afstappen en tevergeefs weer op willen stappen, motoren etc. Vorig jaar ging dit bij mij beter dan dit jaar, ik moest dit jaar helaas de berm in voor iemand voor me die letterlijk om viel.

Je had ook een lekkere topsnelheid zo te zien 8)

http://app.strava.com/activities/153451060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 16:51
Graham schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:14:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Chapeau voor alle 3B finishers!

Mijn collega (59 jr) reed ook mee. Ik vond hem niet terug in de uitslag, maar ik kreeg gelukkig vanmorgen wel een mailtje van 'm. Voor hem werd het een DNF. Om 16:00 was hij op de top van de Grand Ballon en is hij in de bezemwagen gestapt. Gewoonweg te lastig en te weinig getraind.

Nou ja, heel thuis komen is uiteindelijk het belangrijkst. Kan me wel voorstellen dat hij baalt, maar ja als je niet goed traint dan is zo'n rit wel heel zwaar natuurlijk...

Zelf net m'n auto ingepakt, einde van de middag naar fietsmaat in Maastricht, morgenochtend vroeg richting Bormio .... :*)

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 16-06-2014 13:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:33
LuPo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:40:
Ik heb laatst ook voor het eerst een gelletje genomen want gratis bij een online bestelling gekregen. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zó zoet zou zijn. Dat was dus ook een keer en nooit weer. Bah, ik eet weer gewoon een mueslireep, Snelle Jelle/ontbijtkoek of krentenbol. Overigens geen last van mijn maag gehad. :+
Mijn ervaring is dat ze een stuk beter zijn weg te werken als je halverwege de berg kapot zit te gaan. Dan kan je die suikers een stuk meer waarderen maar echt lekker wordt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

argro schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:17:
[...]
Afgelopen zaterdag was Limburgs Drukste, Limburgs Duurste is doorgaans in april... ;)
Als deelname € 35,- kost, dan mag hij van mij Limburgs duurste heten. De drukte vond ik meevallen, minder erg als vorig jaar.

Gelletjes heb ik overigens bij de bevoorrading niet gezien, misschien al op, was pas na 9.00 gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32
Het ene gelletje is het andere natuurlijk niet. Er zit veel verschil tussen de merken en smaken en persoonlijke smaakervaring natuurlijk. Zelf gebruik ik altijd de SIS Lemon gels, maar 'your mileage may vary'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hielko schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:19:
[...]

Mijn ervaring is dat ze een stuk beter zijn weg te werken als je halverwege de berg kapot zit te gaan. Dan kan je die suikers een stuk meer waarderen maar echt lekker wordt het nooit.
Ik neem normaal muslirepen en af en toe van die jellybars maar van t weekend gelletjes geprobeerd en beviel goed hoor. Stuk minder suiker dan in een jellybar maar wel net zoveel koolhydraten. En goed weg te krijgen ook, stuk makkelijker dan muslirepen :P.

Pagina: 1 ... 64 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.