Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
dj1981 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Ik heb gisteren voor de 10e keer de elfstedentocht uitgereden, dit jaar voor het eerst op een eigen racefiets. Die stempelkaart stop ik al jaren in een achterzak van m'n shirt, ook bij regen nooit echt problemen mee gehad.

@ eten discussie: ik vind de elfstedentocht wel prima geregeld; uiteraard haal je het niet op een appel, soep en een beker melk, maar je kan ook niet verwachten dat ze 15.000 mensen een maaltijd voorschotelen. Ook als ze een paar broodjes uitdelen had ik het daarmee niet gered, gisteren 10 boterhammen met kaas, 3 spekpannekoeken, 2 bekers soep, 6 mueslirepen en 4 kruidkoeprepen gegeten, en dan heb ik nog steeds trek 's avonds.
Dan heb je nooit een echte toertocht gereden. AGR heeft ook zulke aantallen en daar krijg je om de (ong) 50km een hele goede revitaillering met broodjes, repen, snelle jelles en weet ik wat nog meer. 15000 mensen te eten geven kan dus prima en voor het geld dat je betaalt verwachtte ik wat meer.

6 juli rijd ik met collega's rondje Drenthe. Vorig jaar Zuiderzeeroute gereden vanuit Amsterdam; prima opstapplaats. Voor rondje IJsselmeer zou je ook vanuit Harderwijk kunnen starten; heeft goede bereikbaarheid.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Amsterdam is ook een optie, daar gaan waarschijnlijk wel eerder treinen naartoe dan Weesp. Ik denk dat we toch wel om een uur of 8 moeten starten om een beetje normale tijd thuis te zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

argro schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:46:
[...]
Helemaal eens dat het gezellig is / kan zijn om ergens te stoppen en iets te eten wat echt lekker is, maar waarom zou je niet kunnen functioneren op gels, repen en sportdrank? Leven op datgene wat nodig is zonder te veel onnodige stoffen daaromheen moet m.i. prima kunnen, vooropgesteld dat het goede / complete producten zijn en dus niet een combinatie van repen, gels en sportdrank waarin een essentiële (voedings)stof mist, maar die zijn best te krijgen.
200Km over vlak is 7-8 uur fietsen? enkel op gels en andere suikers kan gewoon niet goed zijn lijkt me, en wat voor een lol heb je dan aan zo'n rit als je niet even gezellig ergens stopt en geniet van je inspanning?
Ga dan solo 100Km rijden zonder stoppen en voluit stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
jspr schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:06:
[...]

200Km over vlak is 7-8 uur fietsen? enkel op gels en andere suikers kan gewoon niet goed zijn lijkt me, en wat voor een lol heb je dan aan zo'n rit als je niet even gezellig ergens stopt en geniet van je inspanning?
Waarom kan dat 'gewoon' niet goed zijn (behalve voor je gebit)? Waarom zouden fabrikanten van sportvoeding sportvoeding maken waarop je eigenlijk niet goed intensief zou kunnen sporten? Als bijvoorbeeld een pannenkoek de heilige graal op dat gebied zou zijn, dan zou er wel bloem en ei in energierepen zitten en reden we rond met melk in de bidon. En op het gebied van het 'lol argument' had ik jou al gelijk gegeven overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 11-06-2014 08:24 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
argro schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:21:
Waarom kan dat 'gewoon' niet goed zijn (behalve voor je gebit)? Waarom zouden fabrikanten van sportvoeding sportvoeding maken waarop je eigenlijk niet goed intensief zou kunnen sporten? Als bijvoorbeeld een pannenkoek de heilige graal op dat gebied zou zijn, dan zou er wel bloem en ei in energierepen zitten en reden we rond met melk in de bidon. En op het gebied van het 'lol argument' had ik jou al gelijk gegeven overigens.
Afwisselend eten is de heilige graal, zodat je van alle nodige stoffen iets binnenkrijgt. Natuurlijk draait je lichaam in de eerste plaats op suikers maar al die andere stoffen heb je ook nodig. Op een langere rit zou ik met name zeggen dat je meer complexe koolhydraten, eiwitten en mineralen wil innemen.
Qua voedingsstoffen is melk inderdaad wel prima, de houdbaarheid is alleen erg slecht, zeker in de warmte, en de vertering is lastig.
Daarbij: Eten mag ook gewoon lekker zijn en dan geef ik de voorkeur aan pannenkoeken (of spaghetti, nasi of wat dan ook) boven energierepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Op zo'n lange rit is een goede stevige lunch wel fijn; je zit dan al paar uur op de fiets en dan is een momentje rust met lekker eten ook een welkome afwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
dj1981 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Helaas wel gevallen vlak voor de finish, dus als iemand een goed merk voor een nieuwe wielrenbroek weet dan houd ik me aanbevolen.
Assos/Castelli.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:45
Welke beklimming van de Grand Ballon kunnen jullie adviseren? Als in; de zwaarste/mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Zo groot is de Grand Ballon niet, je kan hem makkelijk via meerdere routes op een dag fietsen.

http://www.strava.com/activities/6467203

http://www.strava.com/activities/6467194

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Klopt, maar ik zou de 3 ballons rijden dit weekend maar hebben toch besloten de senioren variant te gaan doen ivm gebrekkige training. Wil de dag erna toch nog ff de Grand Ballon afvinken voordat ik in de auto stap, vandaar dat ik benieuwd ben welke beklimming het leukst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12:24

Pelle

🚴‍♂️

Een paar weken geleden de Grand Ballon opgereden via Moosch. Die was toch vrij pittig moet ik zeggen, maar dat kwam ook door mijn verzet (39x27). Ik heb me laten vertellen dat dit de zwaarste beklimming is van de Grand Ballon.

In het tweede gedeelte van de beklimming (na Geishouse) ga je over een wat smaller pad door het bos omhoog. Bij goed weer volgens mij ontzettend mooi; wij reden 'm in de regen/mist. Het asfalt op dat stuk is overigens wel erg slecht.

http://www.strava.com/act...07701/segments/3071153394

Zie ook http://www.klimtijd.nl/beklimming/grand-ballon:
Wat maakt deze beklimming vanuit Moosch nu dé variant van de Grand Ballon, terwijl de versie vanuit Cernay moeilijker is? Het antwoord is simpel; dit is de moeilijkste beklimming naar de top van de Grand Ballon zonder tussentijdse afdaling. Geen ruimte voor herstel dus. Deze variant van de Grand Ballon bestaat uit lange stukken die net onder de 10% liggen. In tegenstelling tot veel andere constante beklimmingen in de Vogezen, is dit net een paar procent steiler. En die paar precentjes doen bij veel fietsers exponentieel meer pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12
Weet iemand een camping in Luxemburg of de zuidelijke Ardennen vanwaar je een beetje mooie uitvalsbasis hebt om te fietsen? Ik wil met vriendinnetje kamperen en de fietsen mee, maar zij fietst eigenlijk heel weinig. De Vogezen en echte bergen lijken me daarom wat hoog gegrepen, maar ik denk dat er in zuid-oost België/Luxemburg wel mooie tochten te maken vallen. Ik ben daar alleen nooit om te kamperen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks voor de Grand Ballon tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
jspr schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:06:
[...]

Ik rijd uitsluitend alleen en ik stop dus ook liever niet, ik geniet van de inspanning terwijl ik fiets. Maar hoe doen mensen dat op een solo 200km rit hier? Ik doe nu een stop bij mijn eigen huis of bij mijn ouders bijvoorbeeld, want even langs de appie doen gaat niet echt in je eentje met je fiets, of doen andere mensen dit wel?

Het klopt inderdaad dat alleen rijden op gels en andere suikers niet voor iedereen goed werkt. Het zijn misschien wel exact de voedingsstoffen die je nodig hebt maar je darmflora heeft bepaalde verwachtingen van wat het binnenkrijgt en die ontregel je dan. Hoeveel het ontregeld raakt verschilt overigens per persoon. Maar voor de langere tochten is vast voedsel daarom voor sommige mensen echt wel een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Roet schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:00:
[...]

Ik rijd uitsluitend alleen en ik stop dus ook liever niet, ik geniet van de inspanning terwijl ik fiets. Maar hoe doen mensen dat op een solo 200km rit hier?
Verschilt nogal bij mij. Ik neem sowieso wel altijd drie van die ontbijtkoekrepen mee. Soms dan nog een banaan en meestal ook een snicker of twee. Laatste keer had ik vier of vijf gelletjes meegenomen ipv snickers en een banaan. Was de eerste keer dat ik die dingen probeerde en was benieuwd hoe dat zou gaan wat icm ontbijtkoekrepen. Soms stop ik ook onderweg om een uitsmijter te eten.

De ontbijtkoekrepen doen voor mij in ieder geval het meest nuttige werk en die neem ik dan ook altijd mee als ik langer dan een uurtje of 4 ga fietsen. Korter hou ik het meestal bij een banaan. Ik merkte overigens dat die gelletjes wel vrij aardig werkten maar voor mijn gevoel zou ik op alleen gelletjes wel minstens 10 van die dingen moeten meenemen op lange afstanden. Wellicht dat ik ze nog een keer meeneem als ik een uurtje of 3 a 4 zou fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 09:41
M@cer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:49:
Amsterdam is ook een optie, daar gaan waarschijnlijk wel eerder treinen naartoe dan Weesp. Ik denk dat we toch wel om een uur of 8 moeten starten om een beetje normale tijd thuis te zijn.
Als je het hele zuiderzeerondje wil doen zou ik misschien zelfs nog eerder vertrekken. Kwam vorig jaar uit op meer dan 310 km. Zeg 28 gemiddeld, je stopt nog twee keer om een hapje te eten, lekke band, stukje verkeerd rijden en je bent zo 13 uur verder. 6 juli klinkt opzich aardig, misschien doe ik ook wel mee.

[ Voor 11% gewijzigd door writser op 11-06-2014 13:54 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12
Vorig jaar 12 uur over gedaan van 07:00 tot 19:00 met 30 gemiddeld. Die 2 uur zijn we kwijt geweest aan lunch (2 maal) en lekke banden (vijf maal, laat iedereen z'n materiaal goed checken :p)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46
Ik ging half 8 van huis en was half 8 weer terug, ook zo'n 2 uur pauzes(/stops ivm bruggen die open stonden) onderweg.
Ik doe nu een stop bij mijn eigen huis of bij mijn ouders bijvoorbeeld, want even langs de appie doen gaat niet echt in je eentje met je fiets, of doen andere mensen dit wel?
Soms even snel bij bakker/slager stoppen voor broodje. (lastig op zondag)
Of soms terrasje pakken.

[ Voor 62% gewijzigd door DDX op 11-06-2014 14:40 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

[...]

Ik rijd uitsluitend alleen en ik stop dus ook liever niet, ik geniet van de inspanning terwijl ik fiets. Maar hoe doen mensen dat op een solo 200km rit hier? Ik doe nu een stop bij mijn eigen huis of bij mijn ouders bijvoorbeeld, want even langs de appie doen gaat niet echt in je eentje met je fiets, of doen andere mensen dit wel?
Tijdens de 200K tocht (met 1800hm) die wij hebben gedaan zijn we gestopt na 100Km omdat dat precies op de helft was. Op een terras met de fietsen naast ons en dan lekker eten, drinken, uitrusten en weer terug.

http://app.strava.com/activities/127500203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 09:56
Ascension schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:58:
Klopt, maar ik zou de 3 ballons rijden dit weekend maar hebben toch besloten de senioren variant te gaan doen ivm gebrekkige training. Wil de dag erna toch nog ff de Grand Ballon afvinken voordat ik in de auto stap, vandaar dat ik benieuwd ben welke beklimming het leukst is.
Ik zou of die vanuit Moosch doen (wel slecht asfalt op deel 2), of via de Col Amic vanuit Soultz. Die laatste is 12 km lang door het bos genieten van strak asfalt waarna je het zware deel van de Grand Ballon op draait.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ga binnenkort 200km solo doen en neem dan mijn MTB-drinkrugzakje (Oprey Raptor) mee. Tegen niemand zeggen hoor ;) Daar kan 3 liter water in en nog eten, regenjasje en weet ik wat allemaal. Ik heb geen zin in veel stoppen en zoeken naar waterpunten etc. Dan maar een keer zondigen voor de stijlpolitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ppppppppppppppuuuuhhh! De stijlpolitie kan me wat! Ik ga vaak zat met mijn fietsrugzak (inclusief 3 liter drinkzak en eten) op pad. Ik vind het juist prachtig om die mannetjes in prachtige outfitjes en minimale berusting helemaal aan gort te rijden. Inhoud boven vorm!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:55:
[...]

Ik zou of die vanuit Moosch doen (wel slecht asfalt op deel 2), of via de Col Amic vanuit Soultz. Die laatste is 12 km lang door het bos genieten van strak asfalt waarna je het zware deel van de Grand Ballon op draait.
En als afdaling was die van de Markstein wel een mooie: http://www.strava.com/segments/732512
Afdalen naar Moosch wil je denk ik niet doen, maar dat merk je wel als je daar omhoog rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik was van plan dezelfde weg af te dalen als waar ik omhoog rij want we parkeren aan de voet. Dan misschien toch maar vanuit Soultz gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Waarom dan niet zo'n soort rondje? http://goo.gl/maps/iyu7N

Klimmen via de slechte weg, en afdalen via de mooie asfaltweg. Daarna buitenom terug.

[edit]
hmm wacht, route klopt niet...

[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 11-06-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Pater schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:07:
Ppppppppppppppuuuuhhh! De stijlpolitie kan me wat! Ik ga vaak zat met mijn fietsrugzak (inclusief 3 liter drinkzak en eten) op pad. Ik vind het juist prachtig om die mannetjes in prachtige outfitjes en minimale berusting helemaal aan gort te rijden. Inhoud boven vorm!
Tis niet hoe het eruit ziet maar het zit gewoon klote. En aero ben je bepaald niet. Overigens fiets ik elke dag naar werkt met rugtas maar zou het liever zonder doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

TheLemon schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:56:
Ik ga binnenkort 200km solo doen en neem dan mijn MTB-drinkrugzakje (Oprey Raptor) mee. Tegen niemand zeggen hoor ;) Daar kan 3 liter water in en nog eten, regenjasje en weet ik wat allemaal. Ik heb geen zin in veel stoppen en zoeken naar waterpunten etc. Dan maar een keer zondigen voor de stijlpolitie.
Op lange tochten gaat mijn camelbak (bijna) altijd mee. Dat ziet er ook gewoon beter uit dan die vol gepropte zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
Boeie of het er uitziet of niet...

Rij vaak door de polders en dan kan je echt nergens je water aanvullen

Dus hop de kamelenzak op de rug , krentebol mee en gaan met die banaan

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik zie dat Futurumshop de Tacx T3350 in de aanbieding heeft. Iedereen is altijd zo te spreken over dat ding. :) Ik denk er over hem aan te schaffen, maar als ik zie hoe het BB er op steunt, dat moet toch krassen/beschadigen? Verder eerst maar eens uitzoeken welke maat steekas mijn Canyon MTB heeft. Als die er niet op kan dan heeft het sowieso weinig zin. Moeten wel allebei mijn fietsen op kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
oldsmelly schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:39:
Boeie of het er uitziet of niet...

Rij vaak door de polders en dan kan je echt nergens je water aanvullen

Dus hop de kamelenzak op de rug , krentebol mee en gaan met die banaan
Wonen er geen mensen in de polder ofzo? Boeren zijn over het algemeen aardig genoeg om je bidons bij te vullen. Vind het juist leuk om een praatje te maken. Soms krijg jezelfs nog tips qua routes ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Was afgelopen dagen met 't gezin in de Eifel.

Maandag samen met fietsmaatje bij 30 graden de Rurseeroute gereden, aangevuld met de Meuchelberg (20-25%). Stukje moeten lopen vanaf Simonskall i.v.m. wegwerkzaamheden (hadden Hielko c.s. dacht ik ook last van...) verder prima dagje. Vroeg gestart i.v.m. de warmte. Ik had er gek genoeg niet eens zoveel last van. Veel gedronken en lekker in mijn überfoute mouwloze Castelli-shirtje gereden :P

160 km met bijna 3200 hm..

http://connect.garmin.com/activity/518573030

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 11-06-2014 19:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:44:
Ik zie dat Futurumshop de Tacx T3350 in de aanbieding heeft. Iedereen is altijd zo te spreken over dat ding. :) Ik denk er over hem aan te schaffen, maar als ik zie hoe het BB er op steunt, dat moet toch krassen/beschadigen? Verder eerst maar eens uitzoeken welke maat steekas mijn Canyon MTB heeft. Als die er niet op kan dan heeft het sowieso weinig zin. Moeten wel allebei mijn fietsen op kunnen :)
Het bb steunt op twee plastic strips, dat krast niet of hooguit nauwelijks. Daarbij krast iets dat steunt niet, pas als iets beweegt / schuurt is er kans op krassen. En stel dat het in een uitzonderingsgeval toch een krasje geeft, dan zit er een kras op de onderkant van je bb, de meest onzichtbare plek van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja ok, begrijp ik. Maar bedoel, zit alleen vast aan de vork, dus als je dan bijvoorbeeld aan de derrie sleutelt, wil hij dan niet draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Heeft iemand nog een mooi rondje van 175km waar de westkant van Utrecht in zit? Over twee weken weer een stap zetten naar mijn eerder genoemde doel. Liefst niet over de heuvelrug.

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 11-06-2014 20:29 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:28:
Ja ok, begrijp ik. Maar bedoel, zit alleen vast aan de vork, dus als je dan bijvoorbeeld aan de derrie sleutelt, wil hij dan niet draaien :?
Nee, al kun je de fiets altijd een beetje tegenhouden natuurlijk. Ik heb althans nooit last van een draaiene fiets of zelfs maar een fiets met de neiging daartoe. Sleutelen aan de derailleur geeft ook niet veel kracht op het frame natuurlijk. Denk dat de derailleur eerder verbuigt dan dat frame draait. Laatst nog een kaal frame helemaal opgebouwd op (de voorganger van) die standaard. Ging zonder problemen.

Heb de steun overigens altijd 'los' waardoor de fiets in zijn geheel kan draaien, dan heb je ook nooit de kans dat de fiets van de steun draait, de steun zelf zal altijd eerder zelf draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 11-06-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:52
Vandaag was het lekker weer dus weer wezen fietsen. Ik wou gister eigenlijk een rondje maken van ~140km maar dat ging m niet worden met de regen die ik heb gehad. Gisteren is het dus maar 80km geworden en ook nog een bui over me heen. Buienradar klopt ook voor geen meter. Ik was in Stellendam (stond voor de brug) en keek even op Buienradar. Er zou een bui aankomen om ~14.00uur, dus als ik om 13.30 weer een beetje op weg naar huis zou gaan zou ik droog blijven. Nou na een kwartier regende het al volop, en toen was het pas 12.45. Er klopt helemaal niks van....Maar goed lekker door de regen naar huis gefietst. http://app.strava.com/activities/151788795

Vandaag dan maar een grotere ronde gemaakt. En het bleef droog :). Richting Zeeland gefietst. Ik ben nog nooit verder dan Goeree-Overflakee gekomen dus wou nu een eiland verder. Over de Brouwersdam naar Renesse. Fietspad op de Brouwersdam vond ik nogal tegen vallen, smal en niet al te best asfalt. Gelukkig was het niet heel erg druk. Er waren wel al genoeg duitsers aanwezig en die snappen de verkeersregels ook niet helemaal. Als je belt gaan ze met z'n alleen aan de LINKER kant rijden. Jaja hartstikke fijn..... Het is uiteindelijk 131.9km geworden. Ik had nog wel wat zware benen van de rit van gisteren, dus het ging niet van harte. http://app.strava.com/activities/152397232

Nu zag ik op Strava geen temperatuur bij m'n activiteiten staan. Ik heb een Edge 810, op Garmin Connect staat de temperatuur wel. Ik exporteer vanuit Garmin Connect een TCX bestand en upload dat dan naar Strava. Iemand een oplossing daarvoor?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:15
[b][message=42377668,noline]PM_Petrol schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:56[/message

Nu zag ik op Strava geen temperatuur bij m'n activiteiten staan. Ik heb een Edge 810, op Garmin Connect staat de temperatuur wel. Ik exporteer vanuit Garmin Connect een TCX bestand en upload dat dan naar Strava. Iemand een oplossing daarvoor?
Direct in Strava uploaden vanaf je Garmin of het FIT bestand vanaf je Garmin importeren in Strava. Geloof dat je wel je data moet loggen op de Garmin zelf en niet op de geheugenkaart om direct te kunnen uploaden. Dat was bij mij in ieder geval ooit het geval met mijn Edge 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Koelde vanavond best rap af, eindigde m'n rit met 15 graden.
Wel lekker rustig in de polder, bijna geen andere fietsers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Graham schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:12:
[...]

Tis niet hoe het eruit ziet maar het zit gewoon klote. En aero ben je bepaald niet. Overigens fiets ik elke dag naar werkt met rugtas maar zou het liever zonder doen.
Goede tas kopen. Ik had hiervoor een normale rugzak, maar dat was echt drama, die danste steeds op mijn lendelen en dat ging goed zeer doen. Nu met die fietsrugzak van Vaude nergens last van.

Voor lange tochten solo vind ik het gewoon een must, met lange toertochten neem ik de tas mee en krijg ik alle meuk (autosleutels, bandjes, de hele rattaplan) van de anderen in mijn tas gebonjourd. I don't mind, word ik alleen maar sterker van.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
UltraSub schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:44:
Je krijgt er 4 maten asjes bij. Als ik het niet vergeet zal ik morgen even proberen uit te zoeken welke maten het zijn. Zal niet zo'n probleem zijn.

Staat muurvast, dus maak je geen zorgen over krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
THM0 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:59:
[...]

Direct in Strava uploaden vanaf je Garmin of het FIT bestand vanaf je Garmin importeren in Strava. Geloof dat je wel je data moet loggen op de Garmin zelf en niet op de geheugenkaart om direct te kunnen uploaden. Dat was bij mij in ieder geval ooit het geval met mijn Edge 800.
Ah bedankt. FIT moet idd op de Garmin zelf staan en dus niet op de SD kaart.
Maar het werkt nu. :)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Taigu schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:28:
Heeft iemand nog een mooi rondje van 175km waar de westkant van Utrecht in zit? Over twee weken weer een stap zetten naar mijn eerder genoemde doel. Liefst niet over de heuvelrug.
Ik kan je denk ik wel genoeg pointers geven, maar het hangt volgens mij heel erg af waar je wilt starten :)

Westkant van Utrecht klinkt in ieder geval alsof je een prima rondje kunt maken met 1 of meerdere van de volgende stukken in mee kan pakken:
- Over de Lekdijk (noord richting Krimpen, of zuid richting Alblasserdam)
- Langs de Meije (tussen Bodegraven en Nieuwkoop)
- Langs de Vlist (tussen Haastrecht en Schoonhoven)
- Langs de Hollandse IJssel (tussen Krimpen en Gouda, de oostkant rijdt iets fijner vind ik zelf)
- Langs de Rotte (tussen Rotterdam en Moerkapelle)
- Langs de Amstel (boven Alphen aan de Rijn en Amsterdam, via Uithoorn)
- Langs de Vecht (tussen Loenen en Breukelen)

Er vanuitgaande dat je in Utrecht start, kom je bijv. op zoiets: http://www.strava.com/routes/456435
Varianten hierop zouden zijn om de Lekdijk te blijven volgen naar Krimpen (ipv bij Schoonhoven af te slaan), hoewel dat niet direct aan te raden is omdat de Lekdijk (nog?) open ligt tussen Schoonhoven en Bergambacht.
Of ipv van Gouda via Krimpen naar Nieuwerkerk, direct vanuit Gouda via Moordrecht naar de Rotte te gaan (scheelt ws. 20 km). Mogelijkheden zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@UltraSub Er zitten asjes bij van 5mm, 9mm, 15mm en 20mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bedankt Argro en wackmaniac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Pater schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:23:
[...]
I don't mind, word ik alleen maar sterker van.
Krijg je dan niet een onwijs natte rug? Dat is voor mij de enige reden om het niet te doen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05

Mex

Ik ben klaar voor Les 3 ballons :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399967/Photo%2011-06-14%2021%2055%2006.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399967/Photo%2011-06-14%2021%2055%2019.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 12-06-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:16

4POX

Everybody is wired

Graham schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:59:
[...]

Wonen er geen mensen in de polder ofzo? Boeren zijn over het algemeen aardig genoeg om je bidons bij te vullen. Vind het juist leuk om een praatje te maken. Soms krijg jezelfs nog tips qua routes ;)
Boeren in de polder hebben een oprijlaan van 3 KM ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
Dit soort dingen kun je toch ook in je Garmin zetten of niet? Dan geeft hij een bericht dat er een klim aankomt, met percentage erbij. Dacht dat dat met waypoints kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
4POX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:19:
[...]

... en hebben doorgaans een hond. Levensgevaarlijk en doodeng vind ik dat (en dat weten / voelen ze en daar maken ze misbruik van, de onsympathieke beesten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:59:
[...]

Alleen na zo'n pad oprijden mag je band meteen vervangen gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
jspr schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:19:
[...]

Krijg je dan niet een onwijs natte rug? Dat is voor mij de enige reden om het niet te doen eigenlijk...
Goeie rugzak kopen. Ik heb een Deuter Race X Air, met zo'n net over je rug. Je voelt niet dat je hem om hebt, hij ademt gewoon door het gaas wat op je rug ligt. De rugzak zelf staat soort van gespannen over dat gaas met een boog.

Ik krijg alleen een zweetrug als ik de regenzak er om heb, want die sluit de ventilatiegaten af. Maar ja, nat worden in de regen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:14

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind het allemaal maar klinken als smoesjes ;) Ik vraag regelmatig bij mensen water (ook in Duitsland) en maak dan een kort praatje. Mensen vinden dat in de regel best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Gisteren een stukkie (1,5 uur) gefietst, waarbij ik helemaal stuk ging op het eind. 0,0 energie meer. Pap in de benen en mijn hele lichaam tintelde. Viaduct over met 12 km/h :X Ik fiets dat normaal gesproken harder over op mijn gewone fiets met mijn dochter van 3 achterop 8)7 Thuisgekomen meteen gaan eten en drinken, dat deed me goed. Geloof dat ik iets meer mee had moeten nemen dan 1 bidon water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
BreadFan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
Gisteren een stukkie (1,5 uur) gefietst, waarbij ik helemaal stuk ging op het eind. 0,0 energie meer. Pap in de benen en mijn hele lichaam tintelde. Viaduct over met 12 km/h :X Ik fiets dat normaal gesproken harder over op mijn gewone fiets met mijn dochter van 3 achterop 8)7 Thuisgekomen meteen gaan eten en drinken, dat deed me goed. Geloof dat ik iets meer mee had moeten nemen dan 1 bidon water.
Hongerklop, je suiker was op :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pater schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:23:
[...]

Goede tas kopen. Ik had hiervoor een normale rugzak, maar dat was echt drama, die danste steeds op mijn lendelen en dat ging goed zeer doen. Nu met die fietsrugzak van Vaude nergens last van.

Voor lange tochten solo vind ik het gewoon een must, met lange toertochten neem ik de tas mee en krijg ik alle meuk (autosleutels, bandjes, de hele rattaplan) van de anderen in mijn tas gebonjourd. I don't mind, word ik alleen maar sterker van.
Ik heb een goede tas met cheststrap maar ik vind het nog steeds irritant zitten ivm zweten op rug. Je kan niet goed je hitte kwijt met zo'n tas. En jah ik heb zelfs wel eens een rugtas gehad waarvan de rug met mesh een stuk van je rug af zat om zo koeling te verbeteren. Dat helpt bij mij niet. Ben het dus eens met jspr.

Ik heb echter genoeg aan een zadeltas met 1 binnenband, 2 co2 capsules, banden lichters, nog wat andere meuk en een multitool. In mijn jersey middenvak heb ik nog een extra binnenband, wat tie-raps, kmc link, en wat andere kleine dingen die ik nodig kan hebben op grote ritten. De overigen twee vakken zijn voor voedsel en mijn gsm. En natuurlijk twee bidons (1 water en 1 energiedrank). Ik maak gewoon vaker een stop voor aanvullen van eten en drinken.
4POX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:19:
[...]

Jah dat is beetje klote idd. En DDX heeft misschien wel gelijk dat je er je banden op kapot kunt rijden, al heb ik dat nog nooit gehad.
BreadFan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
Duidelijk hongerklop zoals aangegeven. 1 bidon water op 1,5 uur fietsen ga je het niet mee overleven.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Heeft hier iemand iets aan een kettingblad, Shimano SLX, 32 tands, 104mm steek (triple, 9speed). ? Had hem verkeerd besteld (past niet op LX) bij Rose en ben nu te laat met retourneren. Vind het zonde om hem weg te mikken, dus als ik iemand er blij mee kan maken dan graag.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:06:
Ik heb echter genoeg aan een zadeltas met 1 binnenband, 2 co2 capsules, banden lichters, nog wat andere meuk en een multitool. In mijn jersey middenvak heb ik nog een extra binnenband, wat tie-raps, kmc link, en wat andere kleine dingen die ik nodig kan hebben op grote ritten. De overigen twee vakken zijn voor voedsel en mijn gsm. En natuurlijk twee bidons (1 water en 1 energiedrank). Ik maak gewoon vaker een stop voor aanvullen van eten en drinken.
Heb laatst voor dagtochtjes een kleine frametas voor in de triangel gekocht bij decathlon. Kostte weinig en werkt prima als voedsel-stash. T is niet heel hip maar wel erg practisch en hij zit niet op je rug.

Water kun je echt overal vinden. Tenzij je een dagtocht in Ethiopië maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik snap niet wat jullie moeilijk doen. Ik krijg tot ritten van 200 km makkelijk voedsel in mijn 3 achterzakjes. Water kun je inderdaad overal krijgen, bij boeren, benzinestations, kerkhoven, enz.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
snackbars, restaurants, campings, winkeleigenaren etc etc

Eten krijg ik ook wel in de zakjes, hoewel ik bij ritjes boven de 150km vaak even ergens stop om van een echte maaltijd te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
benzinestations steeds minder helaas, veel zijn zonder winkeltje tegenwoordig
en kraantjes die er soms nog zijn, zijn afgesloten

wel leuk dat er tegenwoordig veel waterpunten vanuit pwn ed neergezet worden
mooi overzicht :
http://kraanwatertappunten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Die staan vaak redelijk in het centrum (in Groningen bij Museumbrug) en in Kampen ook op een locatie waar je in principe niet langs wil met de fiets :) Maar wel superfijn die waterpunten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Ik kan me ook niet voorstellen dat je voor wat water en je autosleutels een hele tas mee gaat slepen de hele rit... Op 150 kilometer kom je in Nederland toch altijd wel ergens een punt tegen waar je wat water kan halen als het al nodig is.

Ik doe het met 2 bidons water, een paar repen en een mapje voor mijn telefoon en wat geld. Dan is het middelste zakje op mijn rug nog leeg. Binnenband en CO2 pomp aan mijn zadel.

Laatst 1 keer met een rugtas gefietst, dat was de laatste keer. Als ik naar mijn werk fiets zorg ik dat er al kleren op mijn werk liggen zodat ik geen tas hoef mee te slepen.

Maar natuurlijk moet je doen wat jou het beste bevalt..

[ Voor 26% gewijzigd door M@cer op 12-06-2014 13:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
havana schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:39:
Ik snap niet wat jullie moeilijk doen. Ik krijg tot ritten van 200 km makkelijk voedsel in mijn 3 achterzakjes.
Moeilijk, moeilijk... Ik heb gewoon geen zin in volle achterzakken, vind ik nogal vervelend en ik weet dat ik niet de enige ben. Er zit een telefoon, geld, sleutels en meestal arm- en beenwarmers in en dat vind ik wel zat. Plus ik eet alleen maar muslirepen en die worden een beetje zacht in de achterzakken :+

Maar iedereen moet inderdaad doen wat hem bevalt. Ik vind een rugzak verschrikkelijk maar een wat grotere zadeltas of een extra frametas zoals ik heb vind ik fijn. Anderen vinden het fijn om dingen in hun achterzakken te dragen...

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 12-06-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik rijd met 1 zakje met eten, 1 zakje met telefoon in Lezyne-hoesje (aanrader) en 1 zakje met biba, bandenlichters en sleutels. In die configuratie heb ik ritten tot 335km gedaan (dat is wel met twee keer eten bij tentje). Niks geen centje pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
M@cer schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:00:
Ik doe het met 2 bidons water, een paar repen en een mapje voor mijn telefoon en wat geld. Dan is het middelste zakje op mijn rug nog leeg.
Dat is ook alles wat ik meeneem, plus nog een band en bandenlichters. (geen zadeltasje) Ik zou niet weten wat ik nog meer mee zou moeten nemen. :)

Ik heb wel eens zo'n licht rugzakje van Vaude gekocht om wat warmere kleding mee te kunnen nemen in de bergen, maar dat was eigenlijk helemaal niet nodig en zorgde er alleen maar voor dat ik meer spullen meenam dan nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wackmaniac schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:05:
Ik rijd met 1 zakje met eten, 1 zakje met telefoon in Lezyne-hoesje (aanrader) en 1 zakje met biba, bandenlichters en sleutels. In die configuratie heb ik ritten tot 335km gedaan (dat is wel met twee keer eten bij tentje). Niks geen centje pijn :)
Is dat deze?
http://road.cc/content/review/79976-lezyne-phone-wallet
Ziet er inderdaad wel groot uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:48:

mooi overzicht :
Wauw, deze kende ik nog niet, mijn dank is groot! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ja, deze. Bij regen blijft de telefoon droog (is wel lekker) en ik doe er altijd een bankpas, identiteitsbewijs en ICE-briefje in. Werkt ideaal. Ik vind hem niet extreem groot, mijn iPhone 4S past er makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wackmaniac schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:53:
Die staan vaak redelijk in het centrum (in Groningen bij Museumbrug) en in Kampen ook op een locatie waar je in principe niet langs wil met de fiets :) Maar wel superfijn die waterpunten idd.
Gebruik ze in de duinen regelmatig, daar staan ze echt direct naast het fietspad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hebben zo weinig duinen in Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik stop m'n telefoon en pasjes gewoon in een diepvrieszakje, hoef 'm onderweg niet direct te kunnen bedienen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:39:
Ik snap niet wat jullie moeilijk doen. Ik krijg tot ritten van 200 km makkelijk voedsel in mijn 3 achterzakjes. Water kun je inderdaad overal krijgen, bij boeren, benzinestations, kerkhoven, enz.
Precies. Irritant vind ik volle achterzakken zelf niet. Je kan het natuurlijk ook overdrijven maar het kan ook tot het bizarre. http://nos.nl/video/58688...et-vertoonde-beelden.html (Vanaf minuut 7). Helpt overigens ook dat je de platte objecten tegen de rug aan doet en de wat scherpere, energiereep verpakking oid aan de buitenkant.
DDX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:48:

mooi overzicht :
Jammer dat ze geen android app hebben. Zou nog leuker zijn als ze het zouden toevoegen aan OSM ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 12-06-2014 14:37 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo.. Garmin gaat lekker.. Schiet jezelf maar af inderdaad. Pfff
http://www.dcrainmaker.co...oint-garmin-sync-api.html

/edit
Ook leuk die comments. Lijkt me duidelijk dat ze voor de zoveelste keer een zeer slechte move doen.

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 12-06-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Denkt Garmin nou dat mensen Connect gaan gebruiken zo ofzo? Stel ze gaan nog een stapje verder, zodat Strava mijn 510 niet meer zou kunnen uitlezen, dan zou ik hem gewoon vervangen in plaats van Connect te gaan gebruiken. Mafketels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Pelle schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:20:
[...]

Ik kan je denk ik wel genoeg pointers geven, maar het hangt volgens mij heel erg af waar je wilt starten :)

Westkant van Utrecht klinkt in ieder geval alsof je een prima rondje kunt maken met 1 of meerdere van de volgende stukken in mee kan pakken:
- Over de Lekdijk (noord richting Krimpen, of zuid richting Alblasserdam)
- Langs de Meije (tussen Bodegraven en Nieuwkoop)
- Langs de Vlist (tussen Haastrecht en Schoonhoven)
- Langs de Hollandse IJssel (tussen Krimpen en Gouda, de oostkant rijdt iets fijner vind ik zelf)
- Langs de Rotte (tussen Rotterdam en Moerkapelle)
- Langs de Amstel (boven Alphen aan de Rijn en Amsterdam, via Uithoorn)
- Langs de Vecht (tussen Loenen en Breukelen)
Dank! _/-\o_

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het is net wat je moeilijk doen noemt. Ik heb geen zadeltasje en normaal met ritten tot 150km red ik het prima met alleen de jersey zakken. Ik heb zoals gezegd geen zin in water zoeken en stoppen om ergens te eten, dan moet je ook je fiets nog parkeren ergens. Ik wil lekker doorrijden en als ik al het voedsel voor 200+ km in mijn jersey zou moeten proppen, naast telefoon, sleutels en wat pasjes, biba + bandenlichter... Ik red het echt niet op een paar reepjes en een gelletje.

Dan is mijn mtb rugzak toch veruit de makkelijkste oplossing. Die Osprey is supercompact en goed geventileerd, voel je echt niet zitten. Voor mijn normale trainingsritjes of toertochten met bevoorrading gebruik ik hem nooit, absoluut onmodig, maar ik zou echt dom bezig zijn als ik hem nu niet zou meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Makkelijk schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Denkt Garmin nou dat mensen Connect gaan gebruiken zo ofzo? Stel ze gaan nog een stapje verder, zodat Strava mijn 510 niet meer zou kunnen uitlezen, dan zou ik hem gewoon vervangen in plaats van Connect te gaan gebruiken. Mafketels.
Precies. Ze zouden het mogelijk moeten maken om direct naar Strava te uploaden oid ipv de tegenovergestelde richting ingaan. Helaas zijn de jongens van Garmin in alle opzichten nog in 1999 blijven steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:12
Vanochtend weer een lekker ritje van 45km gemaakt in Groningen. Ik heb mijn fiets hier sinds twee maanden en begin langzaam steeds meer leuke routes te ontdekken. Vandaag was het, net als eergisteren, NW wind dus heb thuis even gekeken hoe ik zou gaan fietsen. Overigens vertrek ik gewoon met een paar plaatsnamen in mijn achterhoofd en zie ik wel hoe ik ga fietsen. Soms komen er dan leuke routes uit en soms ook niet. Een Edge 800 staat nog wel op mijn verlanglijstje. :)

http://www.strava.com/activities/152592537

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:06:
[...]

Ik heb een goede tas met cheststrap maar ik vind het nog steeds irritant zitten ivm zweten op rug. Je kan niet goed je hitte kwijt met zo'n tas. En jah ik heb zelfs wel eens een rugtas gehad waarvan de rug met mesh een stuk van je rug af zat om zo koeling te verbeteren. Dat helpt bij mij niet. Ben het dus eens met jspr.
Hoe vaak ik die discussie over rugtassen al niet gevoerd heb, weliswaar fototassen maar strekking blijft het zelfde.
Ik heb een tijdje een super mooie Osprey gehad met zo'n net systeem, zweette me alsnog een breuk op mijn rug :(

wat heel anders Graham, jij hebt toch zwart/blauwe Senso's op je fiets gemonteerd laatst ( of ben ik in de war :p). Maakt dat qua slijtage nog wat uit, dat was bij bv Conti's Grand Prix met kleurtjes namelijk zo dat die sneller slijten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Lekker herstelritje gemaakt. Ik vond wel dat ik een erg lage hartslag had de hele rit. Uiteindelijk op 120bpm gemiddeld gekomen. Normaal moet ik me inhouden bij herstelritten, anders zit ik binnen no time boven de 135bpm. Maar vandaag niet....Rusthartslag is ook al laag. Op dit moment 52bpm. Ik zal het morgen in de ochtend ook eens meten. http://app.strava.com/activities/152710170

Het wordt wel tijd voor een nieuwe fiets, als ik een sprintje trek begint het nogal te kraken in de BB. Ook de trappers draaien niet heeeel erg soeple meer. In september/oktober toch gaan kijken voor een Cannondale CAAD10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:04:
[...]

Hoe vaak ik die discussie over rugtassen al niet gevoerd heb, weliswaar fototassen maar strekking blijft het zelfde.
Ik heb een tijdje een super mooie Osprey gehad met zo'n net systeem, zweette me alsnog een breuk op mijn rug :(

wat heel anders Graham, jij hebt toch zwart/blauwe Senso's op je fiets gemonteerd laatst ( of ben ik in de war :p). Maakt dat qua slijtage nog wat uit, dat was bij bv Conti's Grand Prix met kleurtjes namelijk zo dat die sneller slijten.
Ach de standaard discussies komen steeds terug....dat weten we allemaal ;)

Nee was ik niet, gebruik eigenlijk nog steeds Conti's. Overigens zou ik niet snel een kleurtje nemen, slijt alleen maar makkelijker. Geloof dat M@cer bij zijn nieuwe Canyon die banden heeft genomen maar weet het dus niet zeker.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Vandaag een Trek 1.2 ( uit 2012 ) gekocht. Langzaam aan maar weer eens wat aan mijn conditie gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:49:
Vandaag een Trek 1.2 ( uit 2012 ) gekocht. Langzaam aan maar weer eens wat aan mijn conditie gaan doen.
Langzaam? Dan heb je de verkeerde fiets gekocht. ;) Enneh: foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Dit --> 51cm sloping. Ben maar 1,68m "lang" ;)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/IMG-20140612-WA0009_zps69827b12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
PM_Petrol schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:52:
Het wordt wel tijd voor een nieuwe fiets, als ik een sprintje trek begint het nogal te kraken in de BB. Ook de trappers draaien niet heeeel erg soeple meer. In september/oktober toch gaan kijken voor een Cannondale CAAD10.
Als dat het enige is kun je ook voor een paar tientjes nieuwe lagers laten monteren. En trappers? Pedalen bedoel je denk ik? Voor nog een paar tientjes heb je ook nieuwe pedalen (die je ook bij een nieuwe fiets moet kopen trouwens, dat is budgetneutraal dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
Laat hem nou Argro. Sommige mensen hebben gewoon een excuus nodig om een nieuwe fiets te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Idd.

Mijn ketting was vuil, erg irritant maar een goed excuus voor een nieuwe fiets :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:43:
Idd.

Mijn ketting was vuil, erg irritant maar een goed excuus voor een nieuwe fiets :+
Nou niet te gek doen maar een nieuwe groep is wel zo slim.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
argro schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:26:
[...]
Als dat het enige is kun je ook voor een paar tientjes nieuwe lagers laten monteren. En trappers? Pedalen bedoel je denk ik? Voor nog een paar tientjes heb je ook nieuwe pedalen (die je ook bij een nieuwe fiets moet kopen trouwens, dat is budgetneutraal dus).
Lagers zijn in maart al vervangen. En deze fiets is al tweede hands en een aantal jaren oud.
Ben me nog aan het orienteren over welke fiets ik wil. Ik zat sowieso al te kijken naar SRAM Force. Ik rij nu op Ultegra, maar ik vind SRAM ook interessant. Qua design en features zoals Doubletap en Yaw op de voorderi.
Ik wil ook nog bij Alumunium blijven, en daarom dat ik dus voor een CAAD10 ga kijken. Ik lees daar veel goede reviews over en ook havana in dit topic is positief over de stijfheid van het alu-frame.
Maar dit seizoen rij ik nog uit met m'n huidige Empella.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Wat een baaldag. Gisteren eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe casette te monteren, gisteren nog een leuk testrondje mee gefietst en vanavond een wat langere rit geplanned. Helaas brak halverwege de geplande rit op de klim van de Oude Hollenweg bij Nijmegen de achterderailleur van de fiets af. Hij liep waarschijnlijk wat aan toen ik naar het lichtste verzet schakelde en toen was ie er met een paar tellen vanaf gevlogen.

http://app.strava.com/activities/152805488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Is je derailleur afgebroken of het achterpad? Toevallig net vandaag een reserve achterpad voor in de zadeltas gehaald bij de fietsenmaker.

BTW bij Mantel.com kan je nu ook een Stages vermogensmeter bestellen:
http://www.mantel.com/blog/nieuw-stages-vermogensmeter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Reserve achterpad voor in je zadeltas, volgens mij kan je ook overdrijven met reserve onderdelen die je meeneemt ?
Ik heb gewoon 1 binnenbandje, pomp en ventielverlenger (voor het geval ik binnenband moet kopen) en voor overige pech heb ik telefoon en fietsned pechpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Achterpad is afgebroken. Thanks voor het melden van die naam, ik was al heftig aan het googlen. Ik vermoed nu eigenlijk dat ik mijn nieuwe ketting, die ik samen met de casette opgehangen heb, wellicht te ver ingekort heb. Kan zoiets dan gebeuren?

Was voor mij de eerste keer dat ik de casette heb gewisseld. Heb aangehouden dat de derailleur verticaal stond bij het schakelen op het buitenblad voor en kleinste blad achter.

Afbeeldingslocatie: http://www.r15n.nl/images/20140612_232111.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Is nu je pad kapot of had je een derailleurhanger die netjes gebroken is? Gezien je een moderne fiets hebt zou het dat laatste moeten zijn. De foto lijkt ook wel richting dat tweede te wijzen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
sapphire schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:04:
[...]

Ik heb de Senso's blauw/zwart... Misschien zullen ze wel iets sneller slijten, maar dat zal toch niet heel veel kilometer schelen.. Bij mijn vorige blauwe Conti's en grijze Vredestein banden heb ik in ieder geval niets gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Bacchus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:15:
Is nu je pad kapot of had je een derailleurhanger die netjes gebroken is? Gezien je een moderne fiets hebt zou het dat laatste moeten zijn. De foto lijkt ook wel richting dat tweede te wijzen eigenlijk.
Ik zou het zelf om eerlijk te zijn echt niet weten. Heb daar nooit eerder op gelet. Mijn fiets is een Giant Defy 0 uit 2013. Ik ga het einde van de werkdag maar even langs de LBS. Ik zou niet weten wat voor hanger of pad of wat dan ook ik daar nu precies op moet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je derailleur niet in het wiel is geslagen? (met alle mogelijke schade aan spaken van dien)
Dan verwacht je dit soort schade, komt vaak doordat de Hi-Lo stops van de derailleur niet goed staan (of dat je onderweg een tak, steen of overstekend konijn 8)7 geraakt hebt).
Dat je hanger afbreekt door een verkeerde lengte ketting lijkt me sterk, dan zou je met fietsen gelijk merken dat het niet lekker loopt.
Overigens mijn gouden regel voor ketting op maat maken:
- Grootste blad voor
- Grootste blad achter
- Derailleur staat vrijwel parallel aan de grond (dus op volle spanning naar voren getrokken)
Ziet er angstaanjagend uit, maar derailleur kan er prima tegen. Bovendien fiets je als het goed is toch nooit in deze versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik houd altijd aan; net zo lang maken als de ketting die eraf komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De methode van Prevt is niet de officiële methode, zoals Campa en Shimano dat voorschrijven. De officiële methode is: ketting op 't zwaarste verzet (bijv. 50x11), de twee derailleurwieltjes moeten dan precies recht onder elkaar staan.

De methode van Prevt is ook prima en is sowieso aan te raden als je je pizza's gaat steken, d.w.z. kransjes groter dan 28. In dat geval kun je de ketting beter op 50xpizza leggen en dan kijken of de AD het trekt.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 13-06-2014 10:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
wackmaniac schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:22:
Ik houd altijd aan; net zo lang maken als de ketting die eraf komt :)
Liefst een paar millimeter korter, maar wel met evenveel schakels :)

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 63 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.