[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 62.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:52:
[...]
Verder wil ik even kwijt Jesper dat je alles behalve vriendelijk over komt. Met die speakers, nu tegen mij.. je hebt wel een attitude zeg. ;)
Ooooh, excuseer. Ik vergat "niet om lullig te doen" erbij te zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Nieuwe monitor van cdromland vandaag aangeboden, was niet thuis :(
Maar snelle service! Maandag retour gestuurd, woensdag al een nieuwe verzonden vanuit cdromland. Nu hopen dat het scherm OK is :)

[ Voor 68% gewijzigd door Draakje5 op 13-06-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Wat is de deal, krijg je een nieuwe van hun, en zoeken ze het zelf verder uit met dell ? Want dan is het gewoon zodra ze de jouwe binnen hebben heb je de dag erna een nieuwe mits op voorraad natuurlijk.

Oh, je weet het al. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 13-06-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kid Jansen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:08:
[...]

Dan kijk je niet goed...

U2312HM

[...]

U2412M

[...]

Speciaal voor jou ook nog even geplot in CIE 1931 xy chromaticiteitsdiagram:

[afbeelding]

Kleurweergave zou best kunnen verschillen, maar daarvoor moet je zoals ik al zei gewoon de reviews lezen. Maar zoals je kan zien is het verschil in kleurbereik echt verwaarloosbaar klein. Een consumenten colorimeter of spectraalfotometer kan dat verschil niet eens meten, laat staan dat je het kan zien.
Oh super thanks voor de moeite!

Nouja, percentueel gezien zit er geen verschil in. Is het dan safe te zeggen dat het verschil enkel in de resolutie/grootte zit? :P

p.s. ik wil niet achterlijk overkomen, maar jullie hebben er gewoon 100x meer verstand van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:31:
Is het dan safe te zeggen dat het verschil enkel in de resolutie/grootte zit? :P
Daarvoor is het te lang geleden dat ik de reviews heb gelezen. Kleurbereik is slechts een onderdeel van de totale kleurweergave en komt toevalig over het algemeen erg goed overeen met de datasheet van het paneel.

Veel andere factoren die de kleurweergave bepalen komen gemiddeld genomen wel redelijk overeen met de specificaties, maar kunnen van exemplaar tot exemplaar behoorlijk verschillen. Zoals uniformiteit, bleeding en contrast. Veel reviews lezen dus en dan kan je vaak wel een redelijk beeld vormen. Verder is zoals je de afgelopen paar pagina's van dit topic hebt kunnen lezen ook gewoon geluk hebben.

Van de U2412M en U2312HM die ik hier gehad heb zou ik wel zeggen dat de belangrijkste verschillen de beeldschermdiagonaal en verticale resolutie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Kid Jansen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:44:
[...]

Daarvoor is het te lang geleden dat ik de reviews heb gelezen. Kleurbereik is slechts een onderdeel van de totale kleurweergave en komt toevalig over het algemeen erg goed overeen met de datasheet van het paneel.

Veel andere factoren die de kleurweergave bepalen komen gemiddeld genomen wel redelijk overeen met de specificaties, maar kunnen van exemplaar tot exemplaar behoorlijk verschillen. Zoals uniformiteit, bleeding en contrast. Veel reviews lezen dus en dan kan je vaak wel een redelijk beeld vormen. Verder is zoals je de afgelopen paar pagina's van dit topic hebt kunnen lezen ook gewoon geluk hebben.

Van de U2412M en U2312HM die ik hier gehad heb zou ik wel zeggen dat de belangrijkste verschillen de beeldschermdiagonaal en verticale resolutie zijn.
Ah ok. Ik heb wel reviews gelezen maar die lopen uiteen van 'wat een top scherm' tot 'kut scherm teruggestuurd' en dat voor hetzelfde paneel waardoor er niet echt veel van te maken is én de factor geluk blijkbaar inderdaad meespeelt.

Erg bedankt in elk geval, gezien jouw reviews hier ben jij dé man om hierover wat te vragen dus dat stelt mij gerust. Morgen maar eens even een 23 en 24 inch scherm naast elkaar zetten en ook de resoluties even bekijken. En dan knopen doorhakken.

Zoals het er nu voorstaat ga ik voor een 2412M bij CDrom land. Die extra ruimte +resolutie lijkt me fijn omdat ik ook met premiere werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:51:
...tot 'kut scherm teruggestuurd'...
Ik bedoel natuurlijk wel reviews van de betere reviewsites, geen gebruikersreviews (die van mij uitgezonderd :+)

In de startpost staat een onderdeel reviewwebsites:
De beste beeldschermreviews zijn naar mijn mening die van TFT Central en Prad.

Bij Hardware.info zijn vooral de testresultaten leuk (apart onderdeel op site en kan heel gemakkelijk vergeleken worden met andere schermen), maar de reviews voegen daar vrijwel niks aan toe.

FlatpanelsHD lijkt overigens gestopt te zijn met reviewen van beeldschermen (laatste review 7 november 2012), zo te zien reviewen ze nu alleen nog maar TV's. (opmerking toegevoegd aan startpost) Maar er staan nog wel goede reviews van wat oudere Dell UltraSharp schermen op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Alweer een maandje of 3 geleden had ik een Dell U2312HM besteld en geleverd gekregen via Azerty maar helaas terug moeten sturen Ivm een probleem met het scherm (Zie Dell U2312HM Irritatie Diagonale lijnen.) Ik was benieuwd of er mensen zijn die het zelfde euvel hebben gehad en of er mensen zijn die deze monitor afgelopen maanden ook besteld hebben die probleem ook gehad hebben of een oplossing ervoor gevonden hebben.

Ik sta zelf op het punt deze monitor weer opnieuw te bestellen omdat hij eigenlijk prima beviel alleen op die vreselijke irrante lijnen na niet. En dus retour gestuurd heb naar azerty waar de reactie was dat dit normaal was. (yeah right!) Verder geld terug gehad en no problems. Maar voor ik mij nu de 2e keer waag wou ik toch even rond vragen of er mensen zijn die dit probleem ook gehad hebben of nog steeds hebben.

Ik kwam overigens net toen ik nog even googlede naar het probleem dit topic tegen op de Dell website:

http://en.community.dell....51/20391438.aspx#20391438

Exact zelfde probleem, rond zelfde tijd (feb/mrt 2013)
Helaas als zovaak word er nooit terug gekoppeld over de mogelijke oplossing. Dus heb ik zelf nog een stukje geschreven. In de hoop dat er een mogelijk antwoord op komt.

Het is makkelijk gezegd 'Koop een ander merk' 'Koop een duurdere' Maar ik heb geen zin teveel geld uit te geven aan iets dat ik in de toekomst toch steeds minder zal gebruiken en de monitoren van Dell functioneel en zonder teveel poes pas zijn voor een nette prijs.

Zijn er hier tweakers die hier nog iets aan kunnen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Monitor opgehaald van CDROMLAND.
Helemaal perfecte monitor. Niks op aan te merken, zelfs nauwelijks backlight bleeding bij de dell u2713hm.

En gloednieuw uiteraard, een monitor met 0 brandminuten. Daar ga je goed het weekend mee in. Top service daar, blij dat jullie cdromland hebben aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Klinkt goed, mijn nieuwe komt morgen... ben benieuwd!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Ik heb de knoop doorgehakt en ga voor een 2412M, maar ik bestel hem over een week ná de tentamens. Dat lijkt me vrij verstandig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

SteveV

Schtiefv Meister

Gister mijn 2713HM binnen gekregen en gelijk een top exemplaar.
Geen dode (sub) pixels en amper blacklight bleeding.

Het kan dus wel :)

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draakje5 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:48:
Helemaal perfecte monitor. Niks op aan te merken, zelfs nauwelijks backlight bleeding bij de dell u2713hm.

En gloednieuw uiteraard, een monitor met 0 brandminuten.
SteveV schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:37:
Gister mijn 2713HM binnen gekregen en gelijk een top exemplaar.
Geen dode (sub) pixels en amper blacklight bleeding.
Geeft in één keer een heel ander beeld wanneer dit 2 van de laatste 4 reacties zijn in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb mijn nieuwe ook weer binnen. Nog steeds gele bleeding linksonder, maar wel stukken minder dan de vorige. Voor de rest geen dode pixels en voor de rest weinig bleeding. Ik moet straks even kijken als het hier donker is, hoe storend de gele bleed gaat zijn.

Dus beter dan de vorige maar niet perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:14:
Ik heb mijn nieuwe ook weer binnen. Nog steeds gele bleeding linksonder, maar wel stukken minder dan de vorige. Voor de rest geen dode pixels en voor de rest weinig bleeding. Ik moet straks even kijken als het hier donker is, hoe storend de gele bleed gaat zijn.

Dus beter dan de vorige maar niet perfect....
Als je op zoek bent naar een perfecte kun je lang blijven zoeken denk ik.
Die van mij heeft ook bleeding links onder. Dat is gewoon niet te voorkomen bij deze dell monitoren, denk ik. Ze hebben allemaal links onder wat last van bleeding.

Wel erg matig van Dell natuurlijk dat zo veel monitoren hier last van hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Maar heb je ook gele bleeding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:53:
Maar heb je ook gele bleeding dan?
Tja, met het blote oog zie ik het niet als geel. Vanaf de zijkant kijkt het niet wit inderdaad. Maar ga je er recht vooruit op zitten dan is het gewoon zwart met hele lichte witte bleeding. Uiteindelijk wel het effect van alle bleedings in die linkerhoek: gelig.

De foto maakt het miljoenen keer erger. Zie maar het midden, dat is ook niet zo erg als dat de foto het laat zien dankzij die witte tekst.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/40/1rc.JPG
Dit vind ik zeker een haast perfect exemplaar. Met het blote oog is het heel lichtjes waar te nemen op een 100% zwarte achtergrond.

Ik weet niet hoe erg jij het hebt? Maar minder dan wat ik hier laat zien ga je echt nooit krijgen, dit is ook haast geen backlight bleeding. Foto geeft helaas een verkeerde indruk.

Maak anders eens een foto in een verduisterde kamer.. Kan ik wel een indruk krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Oké, ik kan het nog niet helemaal duister maken hier in deze ruimte. Maar dit is ongeveer wat je nu ziet (100% brightness).

Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b575/RogerWillems/IMG_1373_zps3588b6ab.jpg

En 50% brightness:

Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b575/RogerWillems/IMG_1374_zpsa90a0f28.jpg

Ik heb geen goede camera bij de hand, deze zijn gemaakt met mijn iphone. Maar je ziet duidelijk de gele linker-onder hoek en rechts is witte bleed. Wit stoort niet echt, want dat valt meestal weg, maar dat gele blijf je zien in elke donkere game of film.... En ook hier maakt de foto het iets erger, maar niet veel helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door V3g3ta op 15-06-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maakt overigens heel erg uit bij het maken van een foto of je de foto recht van voren schiet (haaks op het midden van het scherm) of onder een hoek (vanwege de IPS glow).

Daarnaast maakt het ook uit hoe je de belichting instelt. Een langere belichtingstijd of hogere ISO waarde zal het contrast tussen licht en donker versterken, waardoor de bleeding erger lijkt dan het is. Met een groter diafragma heb je dat probleem niet. Dus belichtingsinstellingen die in theorie dezelfde belichting zouden moeten geven kunnen in gevallen als deze sterk wisselende resultaten geven.

Ik weet uit ervaring dat het erg lastig is om het zo natuurgetrouw mogelijk op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Wat zijn die 2 vage strepen dan op je scherm?!

Als ik je fotozo zie, op 50% brightness zou ik me niet al te veel zorgen maken. Denk dat dat zo'n beetje (misschie iets erger) als bij mij is. Denk dat je daar niet al tw veel last van hebt met donkere beelden endat het redelijk normaalis.

Maargoed, je moet zelf weten of het stoort of niet, dan atuur je m gewoon weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Die 2 strepen zijn de buiten verlichting die door mijn lamellen komen. Dat ligt niet aan de monitor.
Ik weet niet, misschien ben ik een beetje OCD wat dit betreft. Kijk het dit weekend ff aan en dan zie ik wel.
Maar als ie terug gaat, dan word het geld terug, blijf niet bezig met heen en weer sturen. Op de bon staat trouwens dat ze de monitor hebben gechecked voor me. Vraag me dan wel af hoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:00:
Die 2 strepen zijn de buiten verlichting die door mijn lamellen komen. Dat ligt niet aan de monitor.
Ik weet niet, misschien ben ik een beetje OCD wat dit betreft. Kijk het dit weekend ff aan en dan zie ik wel.
Maar als ie terug gaat, dan word het geld terug, blijf niet bezig met heen en weer sturen. Op de bon staat trouwens dat ze de monitor hebben gechecked voor me. Vraag me dan wel af hoe....
Heb je branduren gecheckt dan? Dan moestendie wel minimaal 5 zijn oid. Bij mij waren ze 0. Maargoed, volgens mij is het niet zo erg.. Als ik er van uit ga dat de camera het wat erger maakt. HoevAk heb je nou een scherm dan helemaal zwart is links onderin.. In een donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Nieuwe monitor, branduren waren 0 uren, 25 minuten. Nu voorbij de 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Dan hebben ze 'm vast wel getest indd. Mja zoals ik zij, je leest et zoveel over etc, dat een perfecte met 0% bleeding gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Verwacht ik ook niet. De witte bleed rechts stoort me totaal niet. De gele links wel, die overheerst gewoon teveel, en dat komt door een fabricage fout bij Dell, er zit te veel druk op het scherm op die plek. Als je het scherm drukt, alsof je kantelt, gaat het gele weg. Zou met revisie A01 redelijk zijn opgelost, maar CDRomland heeft nog nooit van die revisie gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
01 lost het netzogoed niet op..

Ik heb een 01 gehad. Netzogoed gele bleeding.

[ Voor 44% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Vaak wel. ik heb deze hele thread hier doorgelezen over de problemen met deze monitor en oplossingen.

http://www.overclock.net/...1440-semi-glossy-ips-club

O, en revisie A02 zou eind deze maand ook uitkomen ivm met alle problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door V3g3ta op 15-06-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Welke problemen zou a01 nog hebben dan?

Een beetje bleed vind ik niet zo erg. Je ziet het toch niet, alleen als je scherm helemaal zwart is en dat is het nooit. Maar het moet niet te erg zichtbaar zijn inderdaad.

Tja, ligt aan die distribiteur in nederland die dan nog oude modellen heeft. Cdromland stuurt van copaco. Zou je eens moeten kijken welke modellen tech data of also heeft, als zij dell hebben, maar dat lukt je wss niet, geen enkele winkel die zegt waar ze inkopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

A01 heeft grotendeels dezelfde problemen, maar vaak zijn ze beter wat betreft backlight bleed. Het gele is meestal vervangen door wit. Verder maken de A01's vaak een hoog piep geluid net zoals de A00's.

Tja, je scherm is nooit helemaal zwart, maar in een game als Battlefield 3 met veelal donkere omgevingen gaat het heel snel storen. En als je film kijkt heb je zwarte balken boven en onder, dan gaat het ook opvallen natuurlijk. Het is dat ik vooral wil gamen... Want in gewoon desktop gebruik heb ik nergens last van, nu, hier op Tweakers.net, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Haha, heeft dell een hoop gekost ( de goede monitoren er uit filteren ). Of zouden zij ook last van backlight bleeding hebben.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2psku37.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 16-06-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Draakje5 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:01:
Haha, heeft dell een hoop gekost ( de goede monitoren er uit filteren ). Of zouden zij ook last van backlight bleeding hebben.

[afbeelding]
Wat lelijk eigenlijk dat die schermen geen 'lock' stand hebben bij de pivot. Lijkt wel een soort van hobbelparcours :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 15:54
Wat hebben Dell monitoren vaak last van dode pixels, dit komt bij andere merken lang niet zo vaak voor. Ik wacht eerst nog maar even op revisie A09 voordat ik er 1 ga aanschaffen.

Tot nu toe heb ik maar weinig vertrouwen in een Dell monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Dode pizxels? Lijkt me niet.. Eerder de backlight bleeding die vrij ernstig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:16:
Verwacht ik ook niet. De witte bleed rechts stoort me totaal niet. De gele links wel, die overheerst gewoon teveel, en dat komt door een fabricage fout bij Dell, er zit te veel druk op het scherm op die plek. Als je het scherm drukt, alsof je kantelt, gaat het gele weg. Zou met revisie A01 redelijk zijn opgelost, maar CDRomland heeft nog nooit van die revisie gehoord.
Wat ga je er nu mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Van CDRomland mag hij terug en mag ik mijn geld terug krijgen. Maar ik twijfel nog... er is niet veel alternatiefs. Ja, een Asus, maar die schijnt ook problemen te hebben en die hebben geen garantie zoals Dell die heeft. Misschien moet ik het via Dell zelf proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Net ook een 2412M besteld, hopelijk krijg ik een nieuw scherm zonder defecte pixels en geen "teruggebracht model"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Straks als het echt donker is hier ga ik Grid installeren en ga ik een le-mans race doen, dat word een nacht race en dan is alles pikkedonker op je scherm, behalve wat je koplampen laten zien. Zo kan ik denk ik wel zien of het nu echt storend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Oké, in Grid zag je het al duidelijk. Daarna Battlefield 3 opgestart, donkere scene opgezocht en ook daar is het duidelijk, geel links onder en wit rechts onder, die beide overheersen. Kan me niet voorstellen dat CDRomland deze heeft gechecked voor me. Maar ja, die gast die me geholpen heeft is een maand op vakantie en hij heeft het alleen maar doorgeven aan de TD.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/hwhnbd.jpg Crappy iPhone pic, maar het effect is wel te zien. En in het echt een stukje erger.

Maar wat nu? Terugsturen, en geld terug en wat anders zoeken (en dan, wat? terug naar 24" 1080p?) óf via Dell een andere proberen te krijgen? Ik begrijp dat je via Dell eerst een nieuwe krijgt en daarna pas je "oude" terug moet sturen?

Oh, en edit, dit is op brightness 20%!

[ Voor 4% gewijzigd door V3g3ta op 19-06-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Net men u2412Mb ontvangen, rev0, productie maart 2013
Bij opstart 0 branduren, dus hij is inderdaad "nieuw" (of ze hebben de timer gereset?)
Helaas heeft hij ook last van een beetje gele gloed bovenaan. (als je op het scherm bovenaan naar beneden drukt gaat het weg)
En ook last van een dode groene pixel... :(

Ik heb eigelijk niet veel zin om hem terug te sturen en net zoals johndezwaan, van winkel naar winkel te gaan en telkens weer terug te sturen.
Dus waarschijnlijk ga ik hem gewoon maar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Ik krijg vandaag mijn u2412m binnen. Waar check ik branduren? En wat voor achtergrond/programma is beste om pixels tegen te bekijken? Gewoon zwarte afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Met Monitor Asset Manager of in Service Menu
2. Eizo monitortest

Voor beide zie startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Ik kom niet in Service menu, maar ik vind het prima.
Geen dode pixels, backlight bleeding wel aanwezig vooral rechts onder. Opzich valt het denk ik mee. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/34M8tb3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rR17jGa.jpg

Wat licht door de ramen zorgt voor een betere sluitertijd, dit is best wel waarheidsgetrouwe weergave.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vRctRy3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Niet slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Nou, ik heb rechts bijna helemaal geen backlight bleeding, enkel links vanboven, zoals bij jou wat geelig. (en dat stoort me wel eigelijk (meer dan de dode groene subpixel))

Nuja, aan elke monitor zal er wel iets schelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 23:31
Kid Jansen schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:55:
1. Met Monitor Asset Manager of in Service Menu
2. Eizo monitortest

Voor beide zie startpost
Die gebruiken gewoon DDC/CI. Mijn 2713HM beweert via het EDID daarop MCCS v2.1 te doen. En het schijnt dat dan control 0xC0 de branduren geeft. (alleen uren, geen minuten zoals wel in service menu)

Op Linux, waarop je geen hippe GUI tools hebt, kan je ddccontrol gebruiken en dan dit doen (volg de handleiding van ddccontrol eerst en gebruik juiste i2c device):

# ddccontrol -r 0xc0 dev:/dev/i2c-0
Control 0xc0: +/650/65535   [???]

betekent dan 650 branduren.

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 19-06-2013 18:53 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eizo Monitortest heeft niks te maken met DDC/CI, dat zijn gewoon een aantal schermen die handig zijn voor checken op defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Volgens mij door de monitor uit te zetten, dan de bovendste twee knoppen in te drukken en blijven indrukken, monitor aanzetten, wachten totdat lampje knippert, twee knoppen loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Draakje5 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:50:
Volgens mij door de monitor uit te zetten, dan de bovendste twee knoppen in te drukken en blijven indrukken, monitor aanzetten, wachten totdat lampje knippert, twee knoppen loslaten.
Bijna, daarna het bovenste knopje nog indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
V3g3ta schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Bijna, daarna het bovenste knopje nog indrukken.
Hmm, ik kom er nu wel in maar staat 0h 0m, dat is opzich wel frappant want heb al klein halfuurtje brandtijd.

Zouden jullie scherm houden? Ja er zit wat backlight bleading maar bij gewoon scherm heb ik er vrij weinig last van, en bij donkere films/series ook niet echt.

Heb het gevoel dat ik er alleen maar op achteruit kan gaan met al die verhalen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Als je er geen last van hebt, houden!

Die van mij gaat morgen weer retour en dan ga ik eens kijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
V3g3ta schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:32:
Als je er geen last van hebt, houden!

Die van mij gaat morgen weer retour en dan ga ik eens kijken naar iets anders.
Als ik een zwart scherm heb, vind ik het wel hinderlijk. Maar bij donkere scenes in films/series heb ik er weinig last van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Ik twijfel toch. Ik speelde net even splintercell en het is duidelijk dat er backlightbleeding optreedt. Vind ik jammer!

Twijfel of ik hem terug moet sturen; waarschijnlijk krijg ik er nog een slechter scherm voor terug ook! Het is vooral erg rechts onder en een plekje links onder. Maar rechtsonder is niet alleen fel op een plek, maar over een heel stuk lichter, dat is echt zonde.

Als ik eerlijk ben zou ik er mee kunnen leven; geen probleem mee hebben. Maar principieel vind ik het gewoon kut dat een 'ultrasharp' scherm van 250 euro zulke gebreken vertoont. Volgens mij zit er gewoon teveel druk op het scherm. Als je iets op de bezel drukt, krijg je gelijk grote veranderingen in bleeding..

Twijfel, twijfel. Wat zeggen de pro's over deze kwestie? (Kid Jansen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Worsteneter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:39:
Ik twijfel toch. Ik speelde net even splintercell en het is duidelijk dat er backlightbleeding optreedt. Vind ik jammer!

Twijfel of ik hem terug moet sturen; waarschijnlijk krijg ik er nog een slechter scherm voor terug ook! Het is vooral erg rechts onder en een plekje links onder. Maar rechtsonder is niet alleen fel op een plek, maar over een heel stuk lichter, dat is echt zonde.

Als ik eerlijk ben zou ik er mee kunnen leven; geen probleem mee hebben. Maar principieel vind ik het gewoon kut dat een 'ultrasharp' scherm van 250 euro zulke gebreken vertoont. Volgens mij zit er gewoon teveel druk op het scherm. Als je iets op de bezel drukt, krijg je gelijk grote veranderingen in bleeding..

Twijfel, twijfel. Wat zeggen de pro's over deze kwestie? (Kid Jansen?)
250 euro voor een monitor is niks, dan mag er wel iets aan mankeren. Het wordt een ander verhaal met monitoren boven de 700 euro.

Man, 4 jaar geleden was een simpel TN panel van 22 inch al 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
RoaDHouse schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:02:
[...]

250 euro voor een monitor is niks, dan mag er wel iets aan mankeren. Het wordt een ander verhaal met monitoren boven de 700 euro.

Ja sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Tuurlijk mag je van een goedkoper paneel een kleiner kleurbereik, slechtere kijkhoeken, plastic/goedkopere afwerking verwachten etc. Maar als je een paneel in de 'ultrasharp' reeks hebt, IPS paneel met 'premium' panel advertenties etc; dan verwacht ik wel een prima paneel en ik vraag me af of deze backlightbleeding daar bij past.

Jij zegt eigenlijk dat omdat een polo goedkoper is dan een ferrari, er best een of 2 cilinders niet mee mogen lopen. Het hoort zo te zijn dat er een verschil in prestatie is, maar dat allebeide motoren gewoon vol lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RoaDHouse schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:02:
[...]

Mja zo ken ik er nog wel een paar ;) mijn 19" CRT van vorig millennium was ook heel erg duur.

Ik ben het echter niet met je stelling eens, ook al is een product goedkoop het moet wel voldoen aan zijn basis functionaliteit. De meerprijs van andere monitoren hangt natuurlijk van extra features af, maar daar is de prijs naar. Je betaalt nooit voor functionaliteit die het niet doet. Als ik een nieuwe budget fiets koop van 50€ verwacht ik niet dat er een lichtgewicht frame op zit met turbolicht en electrische motor en dergelijke, maar ik verwacht dan nog steeds dat alles wat er wel op zit het doet, en niet "wordt geleverd met maar 1 wiel en die is lek"

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik had hetzelfde met mijn 500 euro kostende U2713HM, voor dat bedrag verwacht ik een 98% perfect scherm. Pixels waren perfect maar de backlight bleed was gewoon niet acceptabel voor me. Ik had even het idee van... oké, hier kan ik wel mee leven, maar zodra je weer ingame zit en je ziet de gele of witte gloed weer en het belemmert je zicht ook echt, dan houd het op. Terug ermee.

En ik vind ook voor een 250 euro kostende Ultrasharp moet het zo goed als perfect zijn. Ultrasharp's hadden zo een goede naam opgebouwd door de jaren heen.

Trouwens ook vandaag met Dell gebeld. Die "hulp" vertelde me dat ik een nieuw scherm kon krijgen. maar toen ik vroeg, écht nieuw, nieuwe revisie en alles?! Nee, refurbished en de nieuwe revisie's, vanaf A01, worden pas verstuurd zodra de A00's weg zijn. En hij bevestigde het probleem van de gele gloed ook, maar Dell test de schermen voor kantoor gebruik, in heldere verlichting en dan zie je het niet. Het is geen scherm om te gamen, kreeg ik ook te horen. En dat die gloed onstaat door verkeerde druk op het scherm werd ook bevestigd! Vanaf revisie A02 is dat "waarschijnlijk" opgelost. Nou, laat maar hoor, Dell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Ik twijfel nog steeds, ik heb nog t/m woensdag om hem retour te doen op grond van wet koop op afstand. Ik ben nog wel echt aan het twijfelen. Nu vind ik het zo'n prachtige monitor, maar 's avonds in het pikke donker met een donkere game of een serie zie je toch de bleeding wel. Vooral bij een serie met een zwarte balk en dan links boven zit 1 felle plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik denk dat meneer Dell er niet wakker van ligt of er wel of geen gele gloed op je scherm zit, het leeuwendeel van de schermen word geleverd aan kantoren, instellingen enz.... werknemers letten totaal niet op dode pixels en blb.

Zet maar eens een scherm neer met 2 dode pixels en vreselijke blb, 9 van de 10 zien het niet eens.

Eigenlijk wil ik de U2713HM, kopen, maar ik denk dat de kans groot is dat ik ook de problemen ga krijgen die jullie hier beschrijven. Misschien is het verstandiger (op dit moment) om de H versie te kopen die is wel 200 euro duurder, dat wil ik er wel voor neerleggen als het dan ook maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RoaDHouse schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:11:
Eigenlijk wil ik de U2713HM, kopen, maar ik denk dat de kans groot is dat ik ook de problemen ga krijgen die jullie hier beschrijven. Misschien is het verstandiger (op dit moment) om de H versie te kopen die is wel 200 euro duurder, dat wil ik er wel voor neerleggen als het dan ook maar goed is.
Dat is een wide-gamut scherm, daar zit het geld in, en dat geeft weer heel andere 'problemen' met lastige color management. Is niet zomaar per definitie beter.

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 20-06-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Worsteneter schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
Ik twijfel nog steeds, ik heb nog t/m woensdag om hem retour te doen op grond van wet koop op afstand. Ik ben nog wel echt aan het twijfelen. Nu vind ik het zo'n prachtige monitor, maar 's avonds in het pikke donker met een donkere game of een serie zie je toch de bleeding wel. Vooral bij een serie met een zwarte balk en dan links boven zit 1 felle plek.
Die vlek links boven is vrij standaard bij die revisie, ik heb ze ook en als je heel het topic herleest merk je dat er nog mensen last van hebben.

Wat je kan doen is uitkijken naar ander merk/model...

Bij kantoorgebruik merk je er niets van maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Gray|IA schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Die vlek links boven is vrij standaard bij die revisie, ik heb ze ook en als je heel het topic herleest merk je dat er nog mensen last van hebben.

Wat je kan doen is uitkijken naar ander merk/model...

Bij kantoorgebruik merk je er niets van maarja....
Ah ok. Nouja best wel kut eigenlijk. Ik zit zo'n 70% van mij tijd te browsen/ tekst verwerken, dus wat dat betreft maakt het weinig uit. Bij games als GTA IV en straks V zie je het ook niet zo. Maar bv bij splintercell en straks whatchdogs, daar is zoveel donker dat het wel opvalt.

Ik heb CD romland gemaild wat hun mening is en dan zie ik wel hoe goed hun klantenservice is :)

Twijfeltwijfel en jammer. Ergste is nog dat het duidelijk komt door teveel druk op het paneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 18:31
heb zelf ook de 2713hm en ben er wel tevreden mee, de perfecte ips 1440p monitor bestaat nog niet.
de contrastwaarden zijn wat laag en word versterkt door de ips glow bij donkere beelden.
maar wat is het alternatief? ik zou het niet weten tot oled monitoren zijn ingeburgerd.
voor zwartwaarden moet je pva schermen hebben volgens mij maar die hebben ook weer nadelen.
maar erger je je eraan terug ermee, en de 19" crt weer aansluiten lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Goofy1978 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:51:
heb zelf ook de 2713hm en ben er wel tevreden mee, de perfecte ips 1440p monitor bestaat nog niet.
de contrastwaarden zijn wat laag en word versterkt door de ips glow bij donkere beelden.
maar wat is het alternatief? ik zou het niet weten tot oled monitoren zijn ingeburgerd.
voor zwartwaarden moet je pva schermen hebben volgens mij maar die hebben ook weer nadelen.
maar erger je je eraan terug ermee, en de 19" crt weer aansluiten lol
Ik hem mijn monitor toch maar retour gedaan, ik vond de backlight bij donkere games en films zó hinderlijk. Ik was juist overgestapt van mijn oude Dell monitor omdat er strepen in zaten van de achtergrond verlichting, krijg in weer zo'n scherm. Vind dat voor 260 euro zo'n scherm gewoon prima moet zijn.

CD romland valt wel te prijzen om zijn klantenservice, die waren erg vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Vandaag heb ik twee ultrasharp monitoren ontvangen van Azerty. De monitoren die ik heb aangeschaft zijn beide van het type U2312HM. Het probleem wat ik er mee heb nu is dat één van de monitoren helemaal geen goede witte kleur heeft. Wit op deze monitor is vrijwel grijs. Ik heb hieronder een foto toegevoegd; als je voor het scherm zit zie je het verschil denk ik nog beter. Tevens is het ook nog eens zo dat bij de 'slechte' monitor het lijkt alsof de rechterkant ook nog eens iets witter is dan de linkerkant, dit zie je ook terug op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ojwkXoX.jpg?1

Is dit normaal bij deze type monitor? Of kan ik bij Azerty vragen om een nieuwe monitor, ik vind het namelijk erg storend.

Edit: ik heb gecontroleerd op de helderheidsinstellingen; deze zijn gelijk. Tevens heb ik beide monitoren naar fabrieksinstellingen teruggezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Meijuh op 21-06-2013 20:17 ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Meijuh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:15:
Vandaag heb ik twee ultrasharp monitoren ontvangen van Azerty. De monitoren die ik heb aangeschaft zijn beide van het type U2312HM. Het probleem wat ik er mee heb nu is dat één van de monitoren helemaal geen goede witte kleur heeft. Wit op deze monitor is vrijwel grijs. Ik heb hieronder een foto toegevoegd; als je voor het scherm zit zie je het verschil denk ik nog beter. Tevens is het ook nog eens zo dat bij de 'slechte' monitor het lijkt alsof de rechterkant ook nog eens iets witter is dan de linkerkant, dit zie je ook terug op de foto.

[afbeelding]

Is dit normaal bij deze type monitor? Of kan ik bij Azerty vragen om een nieuwe monitor, ik vind het namelijk erg storend.

Edit: ik heb gecontroleerd op de helderheidsinstellingen; deze zijn gelijk. Tevens heb ik beide monitoren naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Dat is echt niet normaal, pfff.. ik kijk wel even verder naar een ander merk. Dell is voor mij een B merk geworden. Mijn lullige LG 27 inch TN panel heeft niet 1 van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RoaDHouse schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:59:
Dat is echt niet normaal, pfff.. ik kijk wel even verder naar een ander merk. Dell is voor mij een B merk geworden. Mijn lullige LG 27 inch TN panel heeft niet 1 van deze problemen.
Een Eizo EV2736W dan maar. :+ (review)

Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/images/monitore/eizo_ev2736wfs-bk/schwarzesbild1-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Dell kan ook perfect zijn. Feit is echter helaas dat er wel vaak backlight bleeding aanwezig is. Maar dat is ook wel het enige probleem.

http://hardforum.com/showthread.php?p=1039285193
> Afbeelding onderaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 21-06-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Ik heb azerty gemaild met de vraag of ik de monitor om mag wisselen voor een andere.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:33
Ik heb deze week 2x U2312HM monitoren ontvangen.
Nu viel het mij op dat het kleurverschil tussen mijn oude monitoren, telefoon en laptop ( DELL XPS 15 l502x) erg verschilt bij bijvoorbeeld deze layout.

Komt dit doordat de U2312HM een IPS paneel is met meer kleurenbereik of iets dergelijks?
Vrijwel elk anders scherm ziet de layout er het zelfde uit, behalve nu mijn nieuwe dell U2312HM.
Kan dit ook aan de instellingen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 08:21
Ik heb dit weekend besloten dat mijn 6 jaar oude 19" Samsung 940BW maar eens met pensioen mag, en ben dus aan het kijken naar een +/- 24 inch (ips) scherm. Nu leek de Ultrasharp U2412M een bijna perfecte kandidaat, tot ik zag hoeveel backlight bleeding dat ding heeft. Nu heb ik absoluut geen hele hoge standaarden, maar hier zou ik me kapot aan gaan ergeren!

Wellicht vreemd om in dit topic te vragen, maar wat voor alternatieven zouden jullie me kunnen aanraden? Het zou leuk zijn als het 23" of 24" met 1920x1200 is, maar 1920x1080 neem ik ook genoegen mee.

Ik zat zelf al te kijken naar de LG IPS237L, de Asus MX239H en de HP 23xi, echter zeggen al die cijfertjes uit de reviews me zo weinig. Eigenlijk moet ik ze allemaal onder verschillende omstandigheden even naast elkaar zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

De LG en Asus hebben beide hetzelfde LG-Panel. De LG komt gekalibreerd vanaf de fabriek. Beide presteren min of meer gelijk. Op HWi hebben ze beide monitoren getest en met beide heb je geen miskoop, de LG presteert ietsje beter maar de Asus ziet er dan weer een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 08:21
Nou ik heb de gok gewaagd en toch een U2412M besteld, duimen dat hij geen dode pixels of erge backlight bleeding heeft, anders gaat ie linearekta weer terug... Ik plaats (waarschijnlijk) morgen wel even een update met foto'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Mijn videokaart heeft een dual dvi-d uitgang. Kan ik ervan uitgaan dat mijn video kaart 2560*1440 resolutie aankan? Ik vraag mij dat af want het is een onboard grafische kaart en op de website van de fabrikant wordt dat niet vermeld. Moederbord: MSI 760GM-E51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:28
al die foto's van backlight bleeding zal mij ook erg afschrikken om zo'n scherm te kopen, maar ik heb het toch gedaan en ik ben blij met mijn U2412M
Ik heb totaal geen last van bleeding nu staat de helderheid ook maar op 30% ik weet niet of jullie die foto's nemen met 100% helderheid in een donkere kamer want dan kan je gewoon niets anders verwachten dat het licht er doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:28:
Mijn videokaart heeft een dual dvi-d uitgang. Kan ik ervan uitgaan dat mijn video kaart 2560*1440 resolutie aankan? Ik vraag mij dat af want het is een onboard grafische kaart en op de website van de fabrikant wordt dat niet vermeld. Moederbord: MSI 760GM-E51
Er staat nergens in de specs dat dit een DVD-D dual link aansluiting is. Ik zou er dus maar niet op rekenen. Je hebt ook een HDMI poort, maar daarvan wordt niet eens ergens een versie vermeld.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertvdijk schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Er staat nergens in de specs dat dit een DVD-D dual link aansluiting is. Ik zou er dus maar niet op rekenen. Je hebt ook een HDMI poort, maar daarvan wordt niet eens ergens een versie vermeld.
jawel. Zie onderaan de pagina
http://www.msi.com/product/mb/760GM-E51.html#/?div=Detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Er staat dat hij DVI-D heeft. Dat betekent DVI-Digital. Niet alle DVI-D poorten zijn ook dual link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iFez schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Er staat dat hij DVI-D heeft. Dat betekent DVI-Digital. Niet alle DVI-D poorten zijn ook dual link
klopt ook
Maar op het plaatje rechts onderaan zie je een DVI-D Dual link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dat doen ze alleen maar zodat een dual-link kabel tenminste gewoon past, maar dat betekend nog niet dat de extra resolutie ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jesper86 zegt. Qua aansluiting op videokaart en monitor kan je vrijwel nooit zien of het een DVI-I of DVI-D aansluiting is en ook niet of het single link of dual link is.

Over het algemeen zien die connectoren er allemaal als DVI-I dual link uit, zodat alle kabels passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
offtopic:
hier stond poep - moet reacties beter lezen

[ Voor 82% gewijzigd door gertvdijk op 26-06-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 11:33
Heren,

Ik ben momenteel op zoek naar een vervanging van mijn Samsung 2443BW. Ik wil graag naar 1440/1600p maar alle schermen die ik vind met die resolutie hebben relatief veel input lag/pixel response time/etc waardoor ze allemaal worden afgeraden voor gamers.

Na veel reviews te hebben doorgenomen kwam ik toevallig via tft central de Dell U3014 tegen. Aangezien ik dacht dat hoe groter het scherm, hoe meer lag keek ik alleen voor de gein naar het kopje "Lag". Tot mijn verbazing kwam deze monitor hier als beste uit de test met nog betere scores dan enkele 120hz monitoren. Ik kwam tot de conclusie dat afgezien van de prijs deze monitor voor mij ideaal zou zijn.
Uiteraard wilde ik meer bronnen vinden om deze bevindingen bevestigd te krijgen.

De enige serieuze die ik tegen kwam was Anandtech. Daarin komt een heel ander beeld naar voren wanneer er gekeken wordt naar de snelheid van het scherm.

Iemand enig idee hoe ik deze informatie moet zien? Beide sites zijn, in mijn optiek, even betrouwbaar waarbij tft central wel gespecialiseerd is in monitoren. Zijn er misschien mensen hier, die deze monitor gebruiken voor gamen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Bij voorbaat dank.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 18:31
heb de dell 2713hm die volgens die site 29.5 ms lag heeft (22ms volgens onderstaande site).
ik merk er met gamen niets van, maar sommige pro gamers mischien wel geen idee
ghosting lijkt me nog vervelender maar daar hebben dell schermen weinig last van.
de ghost van een 120hz gamingscherm is soms erger dan van de ultrasharp serie

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u3014.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Goofy1978 op 26-06-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rud-gr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 10:30
Na het lezen van al deze problemen begin ik ernstig te twijfelen of de 2713HM het risico waard is.

Wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de Asus PB278Q? Heb een Asus UX51A Laptop en ben bijzonder tevreden over dat scherm (en de rest).

Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Rud-gr schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:25:
Wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de Asus PB278Q?
Verkeerde topic. ;)
Rud-gr schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:25:
Na het lezen van al deze problemen begin ik ernstig te twijfelen of de 2713HM het risico waard is.
Tja, je hoort mensen vaak alleen als ze te klagen hebben. De gevallen die goed gaan hoor je niks over. Aan de andere kant, ik vind het aantal klachten wel hoog voor het segment - het aantal verkochte apparaten zou je redelijkerwijs ook niet echt hoog schatten daardoor.

[ Voor 56% gewijzigd door gertvdijk op 26-06-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tikkietrugjaap schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:23:
Beide sites zijn, in mijn optiek, even betrouwbaar waarbij tft central wel gespecialiseerd is in monitoren.
Ik hecht toch een heel stuk meer waarde aan wat Simon (TFT Central) vindt van een scherm dan de mensen van Anandtech.

Anandtech maakt gewoon heel erg kromme vergelijkingen af en toe. Die gebruiken referenties die totaal anders zijn dan andere reviewsites.

Wat betreft inputlag zijn er maar twee sites die het goed doen: Prad en TFT Central. Aan de methode van TFT Cental heb ik zelf ook nog een beetje meegewerkt. En ik werk ook nog steeds met Simon samen met de Panel Parts Database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:33
Nivali schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:24:
Nu viel het mij op dat het kleurverschil tussen mijn oude monitoren, telefoon en laptop ( DELL XPS 15 l502x) erg verschilt bij bijvoorbeeld deze layout.

Komt dit doordat de U2312HM een IPS paneel is met meer kleurenbereik of iets dergelijks?
Vrijwel elk anders scherm ziet de layout er het zelfde uit, behalve nu mijn nieuwe dell U2312HM.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nivali schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:24:

Er zit altijd wel wat verschil tussen monitoren, zelfs als ze gekalibreerd zijn moet je echt een professionele grafische monitor hebben wil het precies gelijk zijn. Ik heb ook niet lang een nieuwe monitor en dat was even 'schrikken', maar uiteindelijk blijkt dat ik nu gewoon voor het eerst kleuren zie zoals ze horen te zijn. :9

IPS zegt verder niks over kleurbereik volgens mij, alleen dat het minder gevoelig is voor verandering van kijkhoek. Moet je dit plaatje maar eens vergelijken met een TN vs IPS scherm, dat is wel wow. En kan zeker aanraden om de rest van de pagina's op lagom eens langs te lopen als je dat nog niet gedaan heb. Vooral contrast, gamma en black level. Maar IPS schermen zouden over het algemeen wel (een stuk) beter moeten zijn met kleuren dan een (oud) TN scherm.

Ik gok dat je op telefoons niet echt kan vertrouwen, die zijn waarschijnlijk totaal niet 'color-aware' maar gemaakt met 'mooi' als prioriteit. Kleurprecisie zou een PC monitor beter moeten doen. Laptops zijn meestal ook ver van goed, tenzij je een macbook heb, of iets anders met modern ips scherm, dan 'kan' het ook goed zijn.

Ik neem aan dat de kleurtemperatuur op hetzelfde staat ingesteld ? (6500k)

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 28-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jesper86 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:08:
Laptops zijn meestal ook ver van goed, tenzij je een macbook heb, of iets anders met modern ips scherm, dan 'kan' het ook goed zijn.
Macbook is nauwelijks beter dan gemiddeld en is ook altijd TN. Voor laptops met goede schermen kan je beter kijken in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Daar komen de laptops met IPS-schermen ook altijd wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Beste,

Ik heb deze morgen mijn Dell ultrasharp 2713HM ontvangen van azerty. Ik heb wat pixel testing gedaan. en ik kan geen donkere pixels ontdekken. Wel heb ik 1 pixel die altijd groen is. Dit valt blijkbaar onder hun garantie. Maar is het het waard om terug te sturen met risico op een dode pixel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Had je de pixelgarantie genomen? Dan zou ik hem terugsturen, want dan heb je recht op een perfect scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb een dode subpixel in men dell scherm, valt eigelijk niet zo op.
Maar een pixel die altijd groen schijnt valt miss meer op?

Die Dell schermen zijn echt een loterij, een pixelgarantie lijkt me aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
En dan maar beweren dat Dell "niet" meer dode pixels heeft dan een ander merk.

Ik ben naar een winkel gereden die een U2713HM had staan en kon testen, toen ik het scherm zag was ik wel onder de indruk van de afwerking enz..... maar ook in dit scherm zaten 2 dode pixels :(

Ik had Quake3 maar even geinstalled om te kijken of er ook ghosting enz aanwezig was en idd dit was het geval waardoor het scherm voor mij afvalt.

Na weken lang dit topic te volgen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik naar een ander merk ga kijken en waarschijnlijk gewoon weer een TN panel ga kopen ivm de snelheid van het scherm. Voor de rest vind ik een IPS niet echt veel beter qua beeld dan een TN panel.

[ Voor 5% gewijzigd door RoaDHouse op 29-06-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb geen pixel garantie genomen maar het scherm kwam met premium pixel garantie dat ze het vervangen bij 1 bricht pixel. Maar heb schrik dat ik bij inwisselen mss 1of meerdere dode pixels ga hebben dus weet niet goed wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Sinds 2 dagen de U2312HM. Wat is dat toch een mooi scherm. Nog geen dode (sub)pixels gezien. Kwaliteit is verbluffend voor de prijs. Het kan zich zeker met een mac scherm meten. _/-\o_ Aanrader voor de prijs. Het staat ook niet voor niets in de best buy guides. Als je met een 16:9 scherm kan leven (anders de U2412M) is het zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Kid Jansen schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:44:

Ik hecht toch een heel stuk meer waarde aan wat Simon (TFT Central) vindt van een scherm dan de mensen van Anandtech.

Anandtech maakt gewoon heel erg kromme vergelijkingen af en toe. Die gebruiken referenties die totaal anders zijn dan andere reviewsites.

Wat betreft inputlag zijn er maar twee sites die het goed doen: Prad en TFT Central. Aan de methode van TFT Cental heb ik zelf ook nog een beetje meegewerkt. En ik werk ook nog steeds met Simon samen met de Panel Parts Database.
Ja, ik neigde zelf ook al meer naar TFTCentral ipv Anandtech alleen al vanwege het feit dat ze gespecialiseerd zijn in schermen ipv all-round hardware. Het probleem is alleen dat ook Prad en TFTC het niet altijd met elkaar eens zijn.
RoaDHouse schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:28:
En dan maar beweren dat Dell "niet" meer dode pixels heeft dan een ander merk.

Ik ben naar een winkel gereden die een U2713HM had staan en kon testen, toen ik het scherm zag was ik wel onder de indruk van de afwerking enz..... maar ook in dit scherm zaten 2 dode pixels :(

Ik had Quake3 maar even geinstalled om te kijken of er ook ghosting enz aanwezig was en idd dit was het geval waardoor het scherm voor mij afvalt.

Na weken lang dit topic te volgen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik naar een ander merk ga kijken en waarschijnlijk gewoon weer een TN panel ga kopen ivm de snelheid van het scherm. Voor de rest vind ik een IPS niet echt veel beter qua beeld dan een TN panel.
Van dit soort berichten krijg ik dan weer een beetje de kriebels. Ikzelf speel ook spellen vergelijkbaar met Q3 en het laatste wat ik wil is er op achteruit gaan terwijl ik wel 500 (27inch) of 1000 euro (30inch) neerleg.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat de games modus van de 2413 blijkbaar wonderen doet, het bij de 2713 totaal geen verschil maakt en bij de 3014 ook weer geweldig resultaat biedt. Iemand enig idee waar dat door komt of waar ik daarover info kan krijgen?

Misschien moet ik maar gewoon een scherm proberen en als het niet bevalt terug sturen onder wet koop op afstand. Daar is het tenslotte voor bedoeld.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jesper86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:44:
Dat doen ze alleen maar zodat een dual-link kabel tenminste gewoon past, maar dat betekend nog niet dat de extra resolutie ondersteund gaat worden.
Kid Jansen schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:54:
Wat jesper86 zegt. Qua aansluiting op videokaart en monitor kan je vrijwel nooit zien of het een DVI-I of DVI-D aansluiting is en ook niet of het single link of dual link is.

Over het algemeen zien die connectoren er allemaal als DVI-I dual link uit, zodat alle kabels passen.
Ik heb de gok genomen en gelukkig kan mijn onboard kaart wel de 2560*1440 resolutie weergeven.
De kaart heeft wel problemen met grote mkv (15 gb) bestanden afspelen. Het geluid loopt niet meer synchroom. Maar dat is van latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 20:42
Ik heb een U2311H en heb een vraag over pixels. Ik heb zojuist Dell gebeld en daar werd mij medegedeeld dat dit niet valt onder de 3 jaar Panel garantie. Ik heb even zitten lezen over de verschillende soorten defecten, maar wordt er niet wijzer van. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op een wit scherm is de pixel zichtbaar, maar ook is hij zichtbaar op een zwart scherm. Op het witte scherm kan ik niet echt aangeven om welke kleur het gaat, maar op het zwarte scherm leek het mij in eerste instantie te gaan om een witte pixel. Bij uitvoerig inspectie ben ik nu van mening dat hij geel/groen is.

Valt dit nu wel of niet onder garantie?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tikkietrugjaap schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:52:
Ja, ik neigde zelf ook al meer naar TFTCentral ipv Anandtech alleen al vanwege het feit dat ze gespecialiseerd zijn in schermen ipv all-round hardware. Het probleem is alleen dat ook Prad en TFTC het niet altijd met elkaar eens zijn.
Dat komt waarschijnlijk doordat ze vrijwel nooit dezelfde exemplaren testen. De reviewexemplaren die Prad krijgt zijn vaak voor Benelux+Duitsland, de UK heeft meestal eigen reviewexemplaren. Exemplarische verschillen zijn bij Dell UltraSharp schermen, zoals je in deze topicreeks hebt kunnen lezen, behoorlijk aanwezig.

Verder zal TFT Central natuurlijk ook een andere weging hebben dan Prad. Niet elk criterium weegt even zwaar, maar hoe de weging van criteria onderling is zal per site verschillen.
Redondo1982 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:00:
Ik heb een U2311H en heb een vraag over pixels. Ik heb zojuist Dell gebeld en daar werd mij medegedeeld dat dit niet valt onder de 3 jaar Panel garantie. Ik heb even zitten lezen over de verschillende soorten defecten, maar wordt er niet wijzer van. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op een wit scherm is de pixel zichtbaar, maar ook is hij zichtbaar op een zwart scherm. Op het witte scherm kan ik niet echt aangeven om welke kleur het gaat, maar op het zwarte scherm leek het mij in eerste instantie te gaan om een witte pixel. Bij uitvoerig inspectie ben ik nu van mening dat hij geel/groen is.

Valt dit nu wel of niet onder garantie?
Iets anders dan zwart op zwart valt onder garantie, want dan zijn één of meerdere subpixels van die pixel altijd aan. Iets anders dan wit op wit betekent meestal dode (sub)pixels en valt niet onder garantie (behalve dan ISO 9241-307:2008, zie ook bijbehorend onderdeel in FAQ).

Aangezien je allebei hebt is het waarschijnlijk een stuck subpixel die is blijven steken op een waarde halverwege. Hij is dus niet altijd 0% of 100% aan, maar iets daar tussenin.

Je zou kunnen kijken of je hem weer mee kan krijgen met een programma als Stuck Pixel Sweeper of door er een paar keer op te drukken met je vinger.

Als dat niet werkt is het toch garantie. Als je kan aantonen dat het zichtbaar is op een zwart scherm valt het gewoon onder garantie en moet Dell je scherm omwisselen.

[ Voor 49% gewijzigd door Kid Jansen op 01-07-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Kid Jansen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:19:

Dat komt waarschijnlijk doordat ze vrijwel nooit dezelfde exemplaren testen. De reviewexemplaren die Prad krijgt zijn vaak voor Benelux+Duitsland, de UK heeft meestal eigen reviewexemplaren. Exemplarische verschillen zijn bij Dell UltraSharp schermen, zoals je in deze topicreeks hebt kunnen lezen, behoorlijk aanwezig.

Verder zal TFT Central natuurlijk ook een andere weging hebben dan Prad. Niet elk criterium weegt even zwaar, maar hoe de weging van criteria onderling is zal per site verschillen.
Ja dat er discrepantie tussen de twee sites zit vind ik logisch maar zoals te zien is in deze twee links:
Viewsonic VP2270 getest door Prad
Viewsonic VP2270 getest door TFTC
kan het resultaat soms wel erg verschillen.

Maar goed, ik ga inmiddels te ver off-topic. Bedankt voor de info en ik kijk nog even verder (U3014 review van Prad bijvoorbeeld komt eind deze maand beschikbaar)

Prima.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.