[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 62.279 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja zo gaat dat. Komen aan met een doos en gewoon kaal scherm erin, asjeblieft, en de jouwe mee terug, zo zijn ze maar 20sec aan de deur. Zo ging dat met mijn LG scherm tenminste. Ik kreeg er snel handigheid in want wel 6 keer was er keer op keer iets mis, de 7e keer vroeg ik maar om een nieuwe, en opnieuw natuurlijk gewoon een kaal scherm uit een doos, maar hij was wel goed ...

Kostte elke keer een telefoontje, maar de pick-up-return service ging in ieder geval moeiteloos. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
Maar zijn dat dan ook gewoon monitoren die ergens gerefurbished zijn oid? Of zouden ze wel gewoon nieuw zijn, bijv. tijdens fabricage apart gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik kan ook alleen maar gokken, maar ik gok dat ze op dezelfde manier bij iemand anders aan de deur opgehaald zijn, naar de fabriek, 'fixed', en vervolgens weer de doos in en bij jou aan de deur. Enige manier dat ze dat überhaupt kunnen doen zonder dat je een duur care plan erbij had moeten kopen denk ik. En dan is het niet zo gek als er 'af en toe' 1 bij zit waarvan ze zelf de fout niet hebben kunnen ontdekken of gewoon niet goed gerepareerd is. Waarom zouden ze moeilijk doen, als er klachten zijn komt ie vanzelf wel weer terug op de lopende band en cirkeltje rond.

Maar Dell is niet LG. Zou het wel vreemd vinden als je net een nieuw scherm heb en er dan 1 terug krijg met paar duizend branduren, dat lijkt me sterk. Ik denk dat ze wel een wat betere policy hebben dan dat hoor. Maar in mijn geval kan ik me anders niet voorstellen dat ik zoveel foute had.

[ Voor 25% gewijzigd door jesper86 op 04-06-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Maarja mijn U2711 is EOL dus zal me benieuwen als ik een nieuwe krijg of ze dan de nieuwe serie meebrengen. Vanmiddag maar even bellen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dell is niet LG. LG heeft goede service bedoel je hiermee of Dell heeft betere service dan LG?

Ik zie morgen wel, als ik thuis ben voor UPS.. Als die er puntgaaf uit ziet, geen dode pixels, geen of weinig backlight bleeding vind ik 't prima. Die ik nu nieuw had was wss ook een refurbished oid, serienummers kwamen immers niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal krijg je refurbished, maar de regel was altijd dat het scherm dat je terugkreeg minder branduren er op had zitten dan het scherm dat je terugstuurde. Geen idee of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kid Jansen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:49:
Meestal krijg je refurbished, maar de regel was altijd dat het scherm dat je terugkreeg minder branduren er op had zitten dan het scherm dat je terugstuurde. Geen idee of dat nog steeds zo is.
Ja.. dan resetten ze die branduren gewoon lijkt mij als dat mogelijk is. Al die schermen die teruggaan gaan niet op de brandstapel lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Ja.. dan resetten ze die branduren gewoon lijkt mij als dat mogelijk is. Al die schermen die teruggaan gaan niet op de brandstapel lijkt me..
Lijkt me een goede en geloofwaardige policy wat Kid zegt toch. Is goed nieuws. Er is altijd wel een scherm met minder branduren dan die van jou, tot aan een volledig nieuw scherm. Lijkt me niet dus dat ze resetten, want dan werkt de policy niet meer. En iedereen wordt zo eerlijk behandeld zonder dat het hun nou eigenlijk veel meer moeite kost, dus waarom niet.

Als een scherm nou echt zo oud is dat 'ie zo lang blijft staan omdat er niemand een scherm inzend met meer branduren, ja daar hebben ze vast ook een policy voor: one year on shelf, en dan de brandstapel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Maar ze weten toch niet wat het aantal branduren van mijn monitor is op afstand?

Ik krijg eerst een nieuwe, stuur dan mijne terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:20
Hoi allemaal,

Heb net m'n U2412m binnengekregen, helaas één stuck pixel gevonden. Is groen en valt alleen op bij donkere/zwarte achtergronden. De pixel zit ongeveer op 1/3e horizontaal en 1/2e verticaal.
Heb het scherm besteld bij 4Launch, wat is jullie advies? Terugsturen en hopen op een beter scherm of zelf proberen op te lossen met Undead Pixel etc.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:47:
Maar ze weten toch niet wat het aantal branduren van mijn monitor is op afstand?

Ik krijg eerst een nieuwe, stuur dan mijne terug.
Natuurlijk wel, dat kunnen ze gewoon uitlezen in het service menu. Tsk, het is 2013. ;)

Met dank aan Kid Jansen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/luE7Ha90Ynxmeaka09iP8iLa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jesper86 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Natuurlijk wel, dat kunnen ze gewoon uitlezen in het service menu. Tsk, het is 2013. ;)

Met dank aan Kid Jansen:
[afbeelding]
Dat service menu kunnen ze op afstand bekijken?

Moet dan iig een gloednieuwe monitor worden als dat zo is, mijne heeft minder dan 12 branduren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Welk telefoon nummer of email adres heb je gebruikt?
Heb het serienummer, revisie code, service tag en productie datum genoteerd, dat lijkt me wel voldoende ?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:30:
Welk telefoon nummer of email adres heb je gebruikt?
Heb het serienummer, revisie code, service tag en productie datum genoteerd, dat lijkt me wel voldoende ?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Voor RMA/reparatie aan huis binnen de 'pickup and return' garantie. Wil mijn U2711 om laten ruilen/repareren want de backlight(?) / coating verstoring wordt steeds groter. Paar pagina's terug een foto van geplaatst. Kan echter alleen geen enkel zinnig email adres vinden op de site.

Vraag was gericht tegen 'Draakje5' aangezien ze zijn scherm komen halen :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Voor RMA/reparatie aan huis binnen de 'pickup and return' garantie. Wil mijn U2711 om laten ruilen/repareren want de backlight(?) / coating verstoring wordt steeds groter. Paar pagina's terug een foto van geplaatst. Kan echter alleen geen enkel zinnig email adres vinden op de site.

Vraag was gericht tegen 'Draakje5' aangezien ze zijn scherm komen halen :p
Ja dat had ik begrepen, maar ik vond het zo onduidelijk (waarschijnlijk ook voor onze draak :P) dat ik het maar even vroeg ;)

Dell is inderdaad niet écht handig met zijn contactgegevens kenbaar maken. Ik raad je aan op even te bellen naar technische support, daar kunnen ze hetzelfde fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
http://www.dell.com/suppo...cal-support-phone-numbers

Base Service
Standard Service

8:30 - 17:00 Ma to Vr

Call:
020 674 4500

Succes, heb je overmorgen een nieuwe aan de deur als je er 'recht' op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
jondezwaan schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:50:
Hoi allemaal,

Heb net m'n U2412m binnengekregen, helaas één stuck pixel gevonden. Is groen en valt alleen op bij donkere/zwarte achtergronden. De pixel zit ongeveer op 1/3e horizontaal en 1/2e verticaal.
Heb het scherm besteld bij 4Launch, wat is jullie advies? Terugsturen en hopen op een beter scherm of zelf proberen op te lossen met Undead Pixel etc.

Alvast bedankt.
Dat hangt een beetje van de pixel policy af van 4Launch. Heb je een pixelverzekering aangeschaft? Zo ja: dan kan je hem waarschijnlijk retourneren in verband met een pixeldefect.

Als je deze pixelverzekering niet hebt dan zal ik hem als ik jou was gewoon retourneren met de opmerking dat de kleurenweergave niet bevalt. Het is bij winkels meestal zo dat als je hem terugbrengt en je zegt dat er een dode pixel op zit en je hebt geen pixelverzekering dat ze moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij groen is op een zwarte achtergrond valt het onder de Dell Premium Panel Guarantee en kan je hem dus hoe dan ook retourneren. Die garantie zit bij het scherm inbegrepen, dus 4Launch moet zich daar dan ook gewoon aan houden. Ook als je geen 4Launch pixelgarantie erbij hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn U3014 ook bij 4Launch gehaald maar voor ik bestelde heb ik dat van die pixel/premium garantie eerst nagevraagd, en het is idd geen probleem omdat het onder Dell's eigen premium-garantie valt.

Niet alleen het uitgebreide aanbod en de prijzen, maar ook de service in geval van problemen zijn voor mij hoofdredenen om zoveel als mogelijk bij 4Launch te halen.

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 05-06-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Knightwolf schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:23:
Ik heb mijn U3014 ook bij 4Launch gehaald maar voor ik bestelde heb ik dat van die pixel/premium garantie eerst nagevraagd, en het is idd geen probleem omdat het onder Dell's eigen premium-garantie valt.

Niet alleen het uitgebreide aanbod en de prijzen, maar ook de service in geval van problemen zijn voor mij hoofdredenen om zoveel als mogelijk bij 4Launch te halen.
Laat even weten hoe het afloopt. Ik ben er zo goed als uit dat ik voor de 2412M ga, nu is het nog kiezen voor een leverancier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wat een kneuzen daar bij UPS. Gaan ze de bestelling bij een distributiecentrum afleveren, omdat er als geaddresseerde een distributiecentrum staat terwijl het adres wel mijn huisadres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:25:
Wat een kneuzen daar bij UPS. Gaan ze de bestelling bij een distributiecentrum afleveren, omdat er als geaddresseerde een distributiecentrum staat terwijl het adres wel mijn huisadres is.
Even boos bellen, gewoon op je strepen staan dat dit de zoveelste keer is met dat achterlijke UPS en dat jij werkzaamheden hebt die je nu niet kan uitvoeren en dat geleden schade op hun wordt verhaalt.

Bij mij zijn ze ook zo vaak verkeerd geweest of gewoon niet langs gekomen en dan aangegeven dat ik er niet was.. als je boos belt draaien ze wel om of sturen ze iemand anders langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Was een omruiling, dus geen schade aangezien mijn 'oude' scherm nog staat.
DEll belde toevallig ook net voor evaluatie, dus die gingen er nu achterheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
Knightwolf schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:23:

Ik had gister al even gemaild naar 4Launch, ze geven nu aan een RMA te starten (standaard mailtje). Is dit dan de juiste weg of moet ik hem gewoon terugsturen onder het kopje 'wet kopen op afstand'? Ik heb het scherm dus al uit de verpakking gehad en de plastic gesealde DVI kabel opengehaald.

Ik heb geen zin in een eindeloos welles-nietes spelletje met 4Launch of die ene pixel nou wel onder hun voorwaarden valt en dat ik daardoor extra moet gaan betalen voor verzenden en onderzoekskosten.

[ Voor 0% gewijzigd door jondezwaan op 05-06-2013 17:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hangt van de aard van je mail naar hen toe af. Als je klaagt dat het product defect is, wordt het een RMA, als je aangaf dat je jezelf bedacht hebt kan je hem terugsturen onder het motto 'wet koop op afstand'.
Bij koop op afstand mag je het product uitproberen om te testen of het werkt naar jouw verwachtingen, je mag hem niet IN GEBRUIK nemen.
Het minst gezeur geeft natuurlijk wet kopen op afstand, de vraag is dan natuurlijk waar je dan je monitor gaat halen :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
rockhopper schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:20:
Hangt van de aard van je mail naar hen toe af. Als je klaagt dat het product defect is, wordt het een RMA, als je aangaf dat je jezelf bedacht hebt kan je hem terugsturen onder het motto 'wet koop op afstand'.
Bij koop op afstand mag je het product uitproberen om te testen of het werkt naar jouw verwachtingen, je mag hem niet IN GEBRUIK nemen.
Het minst gezeur geeft natuurlijk wet kopen op afstand, de vraag is dan natuurlijk waar je dan je monitor gaat halen :)
Bedankt, ja ik had direct aangegeven dat er een hot pixel inzat :X . Ik gok het als brave burger dus maar op een RMA, ervanuitgaande dat ze de Dell garantie aanhouden. Nogmaals bedankt iedereen en indien gewenst meld ik hoe het af gaat/is (ge)lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is altijd leuk om te horen hoe iets afloopt. En je mag je ervaringen natuurlijk ook altijd delen in een shopreview

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Zijn er eigenlijk mensen met een goede U2713hm? ben nog steeds aan het twijfelen om er een te kopen, maar door al die slechte verhalen weet ik het niet zo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:47:
Was een omruiling, dus geen schade aangezien mijn 'oude' scherm nog staat.
DEll belde toevallig ook net voor evaluatie, dus die gingen er nu achterheen..
Snap ik, maar zo zet je er wat druk achter ;) Die mensen bij UPS zijn super slordig maar als je op je strepen gaat staan krijgen ze het wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Talezz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:42:
Zijn er eigenlijk mensen met een goede U2713hm? ben nog steeds aan het twijfelen om er een te kopen, maar door al die slechte verhalen weet ik het niet zo meer.
Een maand verder ben ik nu, met de kennis van nu en als ik de koop opnieuw zou moeten afwegen had ik doorgespaard voor een ander model. Heb gisteren toevallig weer een patroon gevonden op een website waar de monitor niet mee overweg kon. Wordt er gek van dat ik alsnog mijn laptopscherm moet gebruiken voor dergelijk gebruik. Het is wel zo erg die effecten dat ik bang ben dat hij de geest geeft als ik ermee doorga.

Er zijn ook genoeg tevreden mensen en over het algemeen is het nog een heel redelijke deal ten opzichte van de concurrenten. En ook ik heb wel positieve kenmerken: kleurtemperatuur (wit is echt wit!), helderheidsverdeling (op wat backlight bleeding na dan), "opstarttijd", energiegebruik, etc.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
gertvdijk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:36:
[...]

Een maand verder ben ik nu, met de kennis van nu en als ik de koop opnieuw zou moeten afwegen had ik doorgespaard voor een ander model. Heb gisteren toevallig weer een patroon gevonden op een website waar de monitor niet mee overweg kon. Wordt er gek van dat ik alsnog mijn laptopscherm moet gebruiken voor dergelijk gebruik. Het is wel zo erg die effecten dat ik bang ben dat hij de geest geeft als ik ermee doorga.

Er zijn ook genoeg tevreden mensen en over het algemeen is het nog een heel redelijke deal ten opzichte van de concurrenten. En ook ik heb wel positieve kenmerken: kleurtemperatuur (wit is echt wit!), helderheidsverdeling (op wat backlight bleeding na dan), "opstarttijd", energiegebruik, etc.
Welk model dan? de 30"? of een heel ander merk. 27" is voor mij wel de maximale grootte op mijn bureau. En verder zijn er weinig schermen die in de buurt komen van Dell (of hun eigen problemen hebben). en dat patroon, ik neem aan dat je op crosshatching doelt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Talezz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:58:
Welk model dan? de 30"? of een heel ander merk.
Ik was dan voor een ander merk gegaan - een Eizo bijv.
verder zijn er weinig schermen die in de buurt komen van Dell (of hun eigen problemen hebben).
Helaas is dat inderdaad waar. :/
en dat patroon, ik neem aan dat je op crosshatching doelt of?
Nee, de patronen zijn de oorzaak, niet het gevolg. Vrij luid piepende elektronica en urenlang geflikker zijn dan bijvoorbeeld de gevolgen. Mijn "gevoel" bij deze elektronica is "wat een goedkope meuk zit hierin?".

Een monitor die digitaal is aangesloten hoort naar mijn mening gewoon alle combinaties van pixels prima weer te kunnen geven zonder rare effecten. Daar faalt hij rijkelijk in. En daarom vind ik het een slecht product.

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 05-06-2013 19:10 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mijn dell u2713hm terug stuur omdat die wat backlight bleeding heeft.

Je ziet er niks van, alleen op zwart beeld. Maargoed, ik mag toch verwachten dat voor 550 euro ik een monitor heb die gewoon is zoals een monitor hoort te zijn?

Ik vind kwaliteitcontrole echt belachelijk slecht. Neem bijv. ook eens de iPhone. Je wilt niet weten hoeveel iPhones er retour gaan omdat ze niet helemaal in orde zijn kwa uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:11:
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mijn dell u2713hm terug stuur omdat die wat backlight bleeding heeft.
Door wie? Dell?
Ik vind dat het een prima reden is waarom je hem terugstuurt. In donkere scenes merk je dit gelijk. En je kan gewoon aantonen dat het contrastratio niet wordt gehaald op veel plekken van je bruikbare schermoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
gertvdijk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Door wie? Dell?
Ik vind dat het een prima reden is waarom je hem terugstuurt. In donkere scenes merk je dit gelijk. En je kan gewoon aantonen dat het contrastratio niet wordt gehaald op veel plekken van je bruikbare schermoppervlak.
Nee, familie hier.

Maar ik heb er enigszins wel spijt van, ofwel dat moet nog blijken. Als ik een gebruikte monitor terug krijg namelijk.. Want deze was gewoon nieuw.

Maar dat ga ik niet accepteren als ik een gebruikte monitor terug krijg, die gaat dan gewoon weer retour Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 09:50
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Nee, familie hier.

Maar ik heb er enigszins wel spijt van, ofwel dat moet nog blijken. Als ik een gebruikte monitor terug krijg namelijk.. Want deze was gewoon nieuw.

Maar dat ga ik niet accepteren als ik een gebruikte monitor terug krijg, die gaat dan gewoon weer retour Dell.
De situatie betreffende de familie begrijp ik volkomen :P Hier was ook het geval dat ik het scherm terugbracht en gewoon geld terugkreeg (wel allemaal via Coolblue). Ik denk dat ik voor in de toekomst oftewel ga voor een Philips(hoewel ik niet weet hoe deze scoort op kwaliteit en des te meer), oftewel gewoon wacht op een nieuwe 'generatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
gertvdijk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:08:
Nee, de patronen zijn de oorzaak, niet het gevolg. Vrij luid piepende elektronica en urenlang geflikker zijn dan bijvoorbeeld de gevolgen. Mijn "gevoel" bij deze elektronica is "wat een goedkope meuk zit hierin?".
Mijn oude monitor deed dat ook met: http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php
Of gewoon een witte pagina met veel tekst in beeld zelfs. Explorer bijvoorbeeld.
Zou inderdaad verwachten dat een dell van die prijsklasse dat wel aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
@gertvdijk,

Hoezo kan de monitor hier niet mee overweg?
Bedoel je het feit dat deze vaag knippert wanneer je scrolt op een dergelijke pagina met dat patroon? Stilstaand is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Nee, familie hier.

Familie is waarschijnlijk a-technisch, is logische reactie. Zelfde reactie kreeg ik toen mijn eerste Surface RT retour ging met een felle pixel; gelukkig heeft Microsoft soepel beleid en goede klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Mappy

Piramide van Austerlitz

Knightwolf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:32:
Wat me ook echt tegen viel is dat de U3014 helemaal niet zo'n mat scherm heeft, zit een beetje tussen glossy en mat in. Ik heb een hekel aan glossy dus doe mij maar helemaal super mat.
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DeLL/U3014/DSC_2482.jpg
Al een beetje aan de coating gewend, of valt het tegen? Ik heb hier oude 2001FP en 3008WFP schermen met heerlijke coating en begin na jouw duidelijke side-by-side foto's te twijfelen over de U3014...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
@gertvdijk,

Bedoel je het feit dat deze vaag knippert wanneer je scrolt op een dergelijke pagina met dat patroon? Stilstaand is het prima.
Piepen/zoemen van de monitor bij stilstand bedoel ik. Dat scrollen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:17:
Dat valt dus heel erg mee, zie Kid Jansen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19".

In een 9x5 uniformiteitstest voor zowel zwart als wit kwam ik tot een minimum contrast van 896.3:1 linksonder en 908.6:1 rechtsboven. Het grootste deel van het scherm zit boven de 1000:1. Toch heeft mijn exemplaar echt geen perfecte zwartweergave, er is toch duidelijk sprake van backlightbleeding. Maar het ligt dus alsnog ruim boven het minimum van 700:1 en dat is voor het midden van het scherm.

Ook de uniformiteit van wit valt nog net binnen de norm. De norm is dat in 3x3 uniformiteitsmeting de laagste waarde minimaal 75% moet zijn van de hoogste waarde. Nou heb ik geen 3x3 maar 9x5 gemeten en bij mij is de laagste waarde 220.23 cd/m² en de hoogste 287.39 cd/m², dus min/max x 100% = 76.63%

Aangezien het helderste punt meestal rond het midden ligt zou het in het ergste geval dus zo kunnen zijn dat bepaalde plekken op het scherm maar een contrast van 525:1 (75% van 700:1) hebben en alsnog aan de kwaliteitseisen voldoen.

Het probleem ligt dus niet bij Dell. Het is niet zo dat zij afgekeurde panelen gebruiken, het probleem ligt bij LG Display (en AU Optronics, Chi Mei, CPT, Samsung en alle andere paneelfabrikanten). Die gebruiken gewoon te soepele kwaliteitseisen zodat ze een zo hoog mogelijke yield halen en vrijwel niks hoeven weg te gooien.

Je zal dus ook niet veel betere schermen hebben als je voor een ander merk gaat, zeker als ze gebruik maken van dezelfde panelen. Alleen met cherry picked panelen (wat volgens mij geen één fabrikant meer mag of kan doen), allemaal extra elektronica (zoals bij Eizo ColorEdge), of extra garanties van de fabrikant kunnen er voor zorgen dat je een beter scherm in huis haalt. Anders ben je aangewezen op gebruik maken van wet kopen op afstand en heel veel geluk hebben.

Als iedereen een perfect scherm zou eisen, dan zou de prijs van beeldschermen waarschijnlijk verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mappy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:02:
[...]

Al een beetje aan de coating gewend, of valt het tegen? Ik heb hier oude 2001FP en 3008WFP schermen met heerlijke coating en begin na jouw duidelijke side-by-side foto's te twijfelen over de U3014...
Nja alsie aan staat zie ik het niet heel erg, maar heb wel nog steeds het gevoel dat ik meer reflectie van het licht achter me zie dan bij de 3008. Maar kan tot nu toe nog niet zeggen dat het storend is gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Zie gertvdijk in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18" en gertvdijk in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18"
Nee. Het effect blijft urenlang doorgaan ondanks dat ik andere beelden toon. Gedurende die tijd is hij echt onbruikbaar door zeer hevige knipperingen.
Aha. Thanks, maar ik geloof niet dat de rechter onderhoek van mijn 2713HM een contrastratio van 700:1 haalt. No way. Dat is echt gewoon donkergrijs op z'n best door backlight bleeding. En dan denk ik dat het nog wel meevalt als ik van anderen de foto's zie.
jesper86 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:10:
Piepen/zoemen van de monitor bij stilstand bedoel ik. Dat scrollen is een ander verhaal.
Dat piepen/zoemen had ik eerder nog geen last van, maar had gisteren toch weer een website te pakken waar hij hevig op reageerde. Werd er gewoon bang van dat hij het even later zou begeven, zo "eng" klinkt dat. Het geluid doet me denken aan een ATX PSU die aan het overlijden is. Of aan een oude flitser (camera) die oplaadt (maar dan hoogfrequente wisselingen - een soort jankend geluid).

[ Voor 52% gewijzigd door gertvdijk op 05-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hmm, klinkt alsof het meer is dan het zou 'moeten' zijn, denk dat je er misschien 1tje van kwaliteit (ver) onder het gemiddelde te pakken heb (niet dat ik ervaring heb met de Dells). Maar misschien toch eens informeren over retourneren als defect, of is het probleem moeilijk na te bootsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
jesper86 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:10:
is het probleem moeilijk na te bootsen ?
Nee, zie stappenplan: gertvdijk in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18".
Er heeft alleen nog niet iemand met een 2713HM op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Lol, komt UPS vandaag om de monitor op te halen. Houdoee, moet je eerst een nieuwe monitor afleveren hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wie had het over een policy van minder branduren?
Ik krijg een fucking refurbished monitor met 50 branduren terug voor mijn nieuwe monitor met 30 branduren :')

Die hele onderrand van de monitor sluit zelfs niet eens goed aan.

Wtf is dit..

Ik ga niet nog een keer met die klantenservice contact opnemen als zij toch maar refurbished zooi opsturen. Ik stuur deze refurbished monitor wel terug en neem wel contact op met de winkel waar ide is aangekocht.

Bedoel, ik mag toch wel een nieuwe monitor verwachten voor een nieuwe? Een refurbished iPad kun je ook voor 50 euro minder kopen dan een nieuwe iPad. Zou wat zijn als ik een nieuwe iPad koop en deze zou kapot zijn, ik een refurbished ipad terug krijg. Dan wil ik ook compensatie in geld..

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2v3g9y8.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Draakje5 op 06-06-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
Draakje5 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:47:

Bedoel, ik mag toch wel een nieuwe monitor verwachten voor een nieuwe? Een refurbished iPad kun je ook voor 50 euro minder kopen dan een nieuwe iPad. Zou wat zijn als ik een nieuwe iPad koop en deze zou kapot zijn, ik een refurbished ipad terug krijg. Dan wil ik ook compensatie in geld..

[afbeelding]
Volgens mij werkt dit niet altijd zo, toen mijn (nieuwe) iPhone 5 stuk ging vertelde de apple store mij dat ik geen nieuwe maar een refurbished exemplaar zou krijgen (heb het toen opgelost met de garantie via mijn provider om een nieuwe te krijgen).

Waar heb je de monitor gekocht overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Talezz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:10:
[...]

Volgens mij werkt dit niet altijd zo, toen mijn (nieuwe) iPhone 5 stuk ging vertelde de apple store mij dat ik geen nieuwe maar een refurbished exemplaar zou krijgen (heb het toen opgelost met de garantie via mijn provider om een nieuwe te krijgen).

Waar heb je de monitor gekocht overigens?
Cdromland.
Dus ik denk dat het verstandigst is om de originele monitor met backlight bleeding te houden en aan te melden bij Cdromland. Waarom ik dit niet eerder heb geprobeerd, omdat dell een nieuwe monitor eerst zou leveren en dan ophalen..

De refurbished monitor die ik vandaag van dell heb ontvangen, linea directa retour Dell. Deze heeft 1: ook backlight bleeding en 2: al 60 uur door anderen gebruikt.. en 3: onderkant plastic sluit niet goed aan.

Kan deze wel weer gaan aanmelden bij Dell, maar dan krijg ik net zo goed een refurbished exemplaar. Leuk als je de monitor al een jaar hebt en deze dan defect gaat. Maar als ik een nieuwe monitor van 2 dagen oud heb, verwacht ik geen monitor met een dikke oranje sticker "REFURBISHED'.

Mocht je 3 of 4 ogen hebben, dan kun je er twee kopen:
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/2vt7dd4.jpgp

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 06-06-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
Draakje5 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Cdromland.
Dus ik denk dat het verstandigst is om de originele monitor met backlight bleeding te houden en aan te melden bij Cdromland. Waarom ik dit niet eerder heb geprobeerd, omdat dell een nieuwe monitor eerst zou leveren en dan ophalen..

De refurbished monitor die ik vandaag van dell heb ontvangen, linea directa retour Dell. Deze heeft 1: ook backlight bleeding en 2: al 60 uur door anderen gebruikt.. en 3: onderkant plastic sluit niet goed aan.

Kan deze wel weer gaan aanmelden bij Dell, maar dan krijg ik net zo goed een refurbished exemplaar. Leuk als je de monitor al een jaar hebt en deze dan defect gaat. Maar als ik een nieuwe monitor van 2 dagen oud heb, verwacht ik geen monitor met een dikke oranje sticker "REFURBISHED'.
Klopt, ik weet niet precies hoe omruilen werkt bij webwinkels, maar met een beetje geluk sturen zij jou een nieuwe uit hun voorraad en regelen ze zelf met dell de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Talezz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:16:
[...]

Klopt, ik weet niet precies hoe omruilen werkt bij webwinkels, maar met een beetje geluk sturen zij jou een nieuwe uit hun voorraad en regelen ze zelf met dell de garantie.
Weet ik ook niet, wellicht dat zij ze inderdaad naar dell sturen en zelf gewoon uit de voorraad een nieuwe opsturen. De monitor die ik van hen kreeg was ook spliksplinternieuw. Alleen jammer van de toch erge backlight bleeding in twee hoeken.

Ik ga het bij hen aanmelden. En laat wel weten hoe/wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 06-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
Bericht van 4Launch naar aanleiding van mijn RMA DOA (op hun verzoek);
Helaas wordt een dode sub-pixel door de fabrikant niet gezien als defect. Om deze reden kan ik uw RMA aanvraag dan ook niet onder DOA accepteren. Wel kunt u uw monitor Retourneren mits deze aan de Retourvoorwaarden voldoet. Om hiervoor in aanmerking te komen dient het product/de producten aan de volgende eisen te voldoen:

- in originele onbeschadigde staat
- compleet (inclusief alle accessoires, documentatie, kabels etc.)
- doos/verpakking onbeschadigd
- niet geregistreerd of geactiveerd

Wanneer 4Launch gebreken vaststelt aan uw retourzending dan behoudt 4Launch het recht om uw retourzending te weigeren of een gedeelte van het bedrag te crediteren.

Uw RMA aanvraag onder retourzending is zojuist geaccepteerd. U kunt de producten binnen 30 dagen na aankoop naar ons opsturen of deze aan onze servicebalie komen afgeven tijdens onze openingstijden, van maandag t/m vrijdag tussen 12:00 en 19:00 uur en zaterdag tussen 12:00 en 17:00 uur.
Kan ik hem zonder problemen retourneren als de DVI kabel uit de verzegelde plastic folie is gehaald en hier en daar verpakkingstape ontbreekt/is doorgesneden?

Edit: Het is trouwens geen dode pixel (wat 4Launch aangeeft), maar een stuck pixel. :/

[ Voor 3% gewijzigd door jondezwaan op 06-06-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jondezwaan schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:07:
Bericht van 4Launch naar aanleiding van mijn RMA DOA (op hun verzoek);

[...]

Kan ik hem zonder problemen retourneren als de DVI kabel uit de verzegelde plastic folie is gehaald en hier en daar verpakkingstape ontbreekt/is doorgesneden?
Ja, want zij mogen niet verwachten dat bij een dergelijk product met 5 accessoire zakjes je alles netjes bewaard.

Dat een zakje hier of daar ontbreekt mag dan ook geen reden zijn tot weigering van de retour.

Ontbreken van een kabel echter kan wel een reden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 06-06-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik krijg een fucking refurbished monitor met 50 branduren terug voor mijn nieuwe monitor met 30 branduren :')

Bedoel, ik mag toch wel een nieuwe monitor verwachten voor een nieuwe?
Voor een nieuwe wel. Voor eentje met 30 branduren niet. Da's niet nieuw meer. Geen idee waarom jij denkt dat ie dan wel nieuw is.

Zo werkt het nu eenmaal. Als ie aan is geweest, is het een gebruikte monitor, en krijg je er een gebruikte voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Een kernbom en een draak discussiëren branduren ... hmm hier moet ergens een grap in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
downtime schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:32:
[...]

Voor een nieuwe wel. Voor eentje met 30 branduren niet. Da's niet nieuw meer. Geen idee waarom jij denkt dat ie dan wel nieuw is.

Zo werkt het nu eenmaal. Als ie aan is geweest, is het een gebruikte monitor, en krijg je er een gebruikte voor terug.
Muahmuah ik vind dat nog wel een stelling die aan te vechten is. Bij dit defect moet je namelijk de monitor eerst aandoen om het defect te constateren.

Als je aantoont dat je de monitor aan hebt gedaan om hem te testen op dode pixels en backlight bleeding, en vervolgens uitgeschakeld hebt lijkt me dit niet 'een gebruikte' monitor. 30 uur is wel veel om te testen, dat kun je wel weer in twijfel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wat een uitstekende (en snelle) reactie van Cdromland op de e-mail. Ze geven aan dat het ook buitensporig veel is ( de backlight bleeding ) dus kan 'm retour sturen. Prima service daar!

[ Voor 134% gewijzigd door Draakje5 op 07-06-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 01:07:
30 uur is wel veel om te testen, dat kun je wel weer in twijfel trekken.
Uit de fabriek hebben de schermen over het algemeen ook al iets van 4-12 branduren.
Ik, maar zoals ik al zei wist ik niet of dat nog het geval was:
Kid Jansen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:49:
Daarnaast is de ordegrootte natuurlijk ook van belang. Zowel 30 als 50 uur is verwaarloosbaar op de levensduur van zo'n scherm. Het is natuurlijk een heel ander verhaal als het om 3000 en 5000 uur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dell belde nog even na, nadat ik mijn scherm (refurbished) had ontvangen en gaf aan:

Omdat het scherm al 1 maand geleden bij de distributeur was geleverd, ziet dell het scherm niet meer als nieuw. Hierdoor heb ik een refurbished gekregen. Dat ik het scherm pas enkele dagen in bezit had, was helaas niet door Dell te controleren.

Ze zouden dus wel degelijk nieuwe schermen opsturen (volgens de klantenservice), alhoewel ik dit natuurlijk betwijfel. Immers: stel een scherm komt 1 maand geleden aan bij distributeur in Nederland ( wordt geregistreerd door Dell ) dan zou het scherm binnen 7 dagen bij een klant moeten zijn, wil je bij een DOA aanspraak maken op een nieuw scherm via Dell. Dat is natuurlijk onzin, want een monitor gaat eerst van een distributeur naar een reseller en dan naar de klant. Een omlooptijd van 7 dagen voor de voorraadzou wel erg snel zijn, en zeer onwaarschijnlijk.

Goed om te weten mocht je via Dell je (nieuwe) scherm aanmelden nav een defect. De policy van minder branduren voor je huidige scherm is dus niet meer van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draakje5 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:56:
Dell belde nog even na, nadat ik mijn scherm (refurbished) had ontvangen en gaf aan:

Omdat het scherm al 1 maand geleden bij de distributeur was geleverd, ziet dell het scherm niet meer als nieuw. Hierdoor heb ik een refurbished gekregen. Dat ik het scherm pas enkele dagen in bezit had, was helaas niet door Dell te controleren.

Ze zouden dus wel degelijk nieuwe schermen opsturen (volgens de klantenservice), alhoewel ik dit natuurlijk betwijfel. Immers: stel een scherm komt 1 maand geleden aan bij distributeur in Nederland ( wordt geregistreerd door Dell ) dan zou het scherm binnen 7 dagen bij een klant moeten zijn, wil je bij een DOA aanspraak maken op een nieuw scherm via Dell. Dat is natuurlijk onzin, want een monitor gaat eerst van een distributeur naar een reseller en dan naar de klant. Een omlooptijd van 7 dagen voor de voorraadzou wel erg snel zijn, en zeer onwaarschijnlijk.
Dat is volgens mij altijd al zo geweest. Voor Dell is het scherm verkocht zodra het naar de reseller gaat. Voor een nieuwe moet je dan dus contact op nemen met de reseller binnen 7 werkdagen (wet kopen op afstand). De Dell service is altijd van toepassing, ongeacht de reseller, maar die zegt dan ook nergens dat je een nieuwe krijgt.
Goed om te weten mocht je via Dell je (nieuwe) scherm aanmelden nav een defect. De policy van minder branduren voor je huidige scherm is dus niet meer van kracht.
Waar baseer jij die conclusie op? Want dat volgt naar mijn mening niet uit het stuk erboven en het blijkt ook niet uit jouw post dat Dell dat letterlijk gezegd heeft.

EDIT: als iemand weet hoe dit hele omruilgebeuren (refurbished vs. nieuw, Dell vs. reseller, etc.) mooi in de FAQ kan hoor ik het graag

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 09-06-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
De Dell service is altijd van toepassing, ongeacht de reseller, maar die zegt dan ook nergens dat je een nieuwe krijgt.
De dell service (of toch de reseller??) zegt niet dat je een nieuwe krijgt bedoel je? Klopt. Maar wat dat betreft ben ik wel eigenwijs, als ik een monitor (nieuw) tetugstuur nav een DOA (dood bij ontvangst), dan vind ik naar alle redelijkheid en billijkheid dat ik voor mijn nieuwe monitor, ook een nieuwe terugkrijg. Immers heeft dell een ondeugdelijk product geleverd.

Nu kreeg ik een refurbished model. Refurbished modellen zijn overal te koop voor een lagere prijs. Nu betaal(de) ik in principe gewoon de volle mep voor een refurbished model van Dell, dat accepteer ik natuurlijk niet. Maar wellicht het merendeel van de consumenten wel, iig is dit mijn standpunt.

Ik laat nog weten hoe de afhandeling via Cdromland is gegaan. Maar ik ga er van uit dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 09-06-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Terugkomende op mijn 2312HM en 2412M dilemma; anders dan de grootte en resolutie is er géén verschil in kleurbereik, kijkhoeken, kleurechtheid, beeld etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Worsteneter schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:19:
Terugkomende op mijn 2312HM en 2412M dilemma; anders dan de grootte en resolutie is er géén verschil in kleurbereik, kijkhoeken, kleurechtheid, beeld etc?
Ik had toen toch de link(s) gegeven waar je de verschillen naast elkaar kan zien. Niet hetzelfde dus.

--
Draakje5 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:02:
[...]

De dell service (of toch de reseller??) zegt niet dat je een nieuwe krijgt bedoel je? Klopt. Maar wat dat betreft ben ik wel eigenwijs, als ik een monitor (nieuw) tetugstuur nav een DOA (dood bij ontvangst), dan vind ik naar alle redelijkheid en billijkheid dat ik voor mijn nieuwe monitor, ook een nieuwe terugkrijg. Immers heeft dell een ondeugdelijk product geleverd.

Nu kreeg ik een refurbished model. Refurbished modellen zijn overal te koop voor een lagere prijs. Nu betaal(de) ik in principe gewoon de volle mep voor een refurbished model van Dell, dat accepteer ik natuurlijk niet. Maar wellicht het merendeel van de consumenten wel, iig is dit mijn standpunt.
Mee eens, maar daarom kan je het meestal dus ook beter direct met de winkel afhandelen. :)
Als je een winkel met goede service heb tenminste, en dat heb je.
Fabrieksgarantie is iets voor ná de DOA periode.

[ Voor 100% gewijzigd door jesper86 op 09-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
jesper86 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:27:
[...]

Ik had toen toch de link(s) gegeven waar je de verschillen naast elkaar kan zien. Niet hetzelfde dus.

--

[...]

Mee eens, maar daarom kan je het meestal dus ook beter direct met de winkel afhandelen. :)
Als je een winkel met goede service heb tenminste, en dat heb je.
Fabrieksgarantie is iets voor ná de DOA periode.
De conclusie is: de 2412M is het sowieso waard? Want indien het antwoord ja is:

Welke webshop? De eerste 5 liggen qua prijs maar 1/2 euro van elkaar af.. dus welke kan ik het beste nemen? Dan bestel ik namelijk nu gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de shopreviews en maak je eigen keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CS Solutions of CD-ROM-LAND. Coolblue is alweer een stuk duurder, maar zou anders ook een goede optie zijn.

Azerty en 4Launch zijn algemeen goede webwinkels voor computerapparatuur, maar ik weet niet hoe die zijn met de Dell UltraSharp schermen. Zit allemaal extra garantie op vergeleken met de meeste producten en niet alle leveranciers zijn even happig om dat ook allemaal zonder aarzeling te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kid Jansen schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:42:
CS Solutions of CD-ROM-LAND. Coolblue is alweer een stuk duurder, maar zou anders ook een goede optie zijn.

Azerty en 4Launch zijn algemeen goede webwinkels voor computerapparatuur, maar ik weet niet hoe die zijn met de Dell UltraSharp schermen. Zit allemaal extra garantie op vergeleken met de meeste producten en niet alle leveranciers zijn even happig om dat ook allemaal zonder aarzeling te leveren.
Thanks. En toch blijf ik maar twijfelen tussen de 23 en 2412 :P
Godver wat een gedoe haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
24" nemen, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bestaan er boxen die je kan aansluiten dmv een 3,5mm headphone jack? Achter in de dell zit deze 3,5mm jack.

En aangezien ik een wii heb aangesloten op de monitor, krijg ik er dus geen geluid uit.. Een headphone op zetten vind ik niks, zo'n soundbar onder de monitor hangen ook niet. Dus ben benieuwd of ik er geluid uit kan krijgen dmv boxen met een 3,5mm jack?

Zoiets maar dan groter?
http://www.usa.philips.co...ack-sba1600blk_27/prd/en/

Kan denk ik ook een bluetooth speaker als bijv een jambox kopen die een 3,5mm ingang heeft en dan met een 3,5mm naar 3,5mm kabel deze aansluiten op de monitor??

[ Voor 39% gewijzigd door Draakje5 op 10-06-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Veel van die dock dingen zit gewoon een line-in achterop, en is alles met line-out (headphone) dus gewoon op aan te sluiten. Hebben hier een Bose SoundDock. GEweldig geluid komt eruit, ook zonder ipod dus. Sluiten wel eens op de laptop aan.

[ Voor 9% gewijzigd door jesper86 op 10-06-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Hmm oke, maakt het voor de geluidskwaliteit uit of het door een 3,5mm ding komt of door de groene en rode en andere gekleurde ingangen van de geluidskaart in de desktop? (Vast wel..)

Deze lijken me ook wel handig, 2 stuks. http://www.pdashop.nl/pro...e-bluetooth-speakers.html

Maar ik wijk af, verkeerd topic hiervoor.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 10-06-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je het dan per se op het scherm aan willen sluiten als je toch geen soundbar wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kid Jansen schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:43:
Waarom zou je het dan per se op het scherm aan willen sluiten als je toch geen soundbar wil?
Omdat ik anders geen geluid heb wanneer ik er iets op aansluit dmv een hdmi, zoals de wii u. Aan die soundbar zit je zo gebonden omdat die op de monitor moet zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik gebruik deze voor m'n PC: pricewatch: Logitech S220

Ik vindt de geluidskwaliteit best wel goed, zeker voor de prijs. Ze zijn nu een beetje duurder omdat die end of life is denk ik. Maar deze sluit je ook aan via 3.5mm jack, en je hebt twee speakers en een subwoofer. Je moet hem ook stroom geven via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Voor een 10 euro verschil zou ik dan toch wel een stapje hoger gaan. Nogsteeds voordelig imo.
pricewatch: Logitech Z323
Lijkt me toch wel 't minimum voor een beetje degelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
RMA bij 4Launch is zo goed als afgerond, ik krijg binnen 10 werkdagen het volledige aankoopbedrag teruggestort. d:)b

Alleen zit ik nu wel weer op m'n oude syncmaster. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
jesper86 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:15:
Voor een 10 euro verschil zou ik dan toch wel een stapje hoger gaan. Nogsteeds voordelig imo.
Ja, tegenwoordig zou ik inderdaad voor iets beters gaan. Toen ik die S220 kocht koste die iets van 17 euro, dus toen was die nog veel voordeliger. Het was meer bedoeld om te laten zien wat voor speakers je naar kan kijken die een 3.5mm aansluiting hebben.

Ik heb trouwens nu al een tijdje de U2412M en ben er tevreden mee. Ik had eerst een 22" Philips TN schermpje, maar die werd ik helemaal zat vanwege de zeer matige kleurweergave. Al de grijze tinten op Tweakers zagen er hetzelfde uit. Met de 2412 is dit stukken beter natuurlijk. Ook de hogere pixel density is fijn. Als ik nu dat oude scherm gebruik dan merk ik gelijk dat de pixel groter zijn. De LED backlight is ook wel prettig omdat je geen warm up tijd meer hebt en minder stroom verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Iemand ervaring met een beugel voor de monitor?
Bijv: http://www.debeugelknaller.nl/viewmate-ecoline-260.html

Wat ik vooral wil weten is of het ook de wiebeligheid verminderd. Want ook deze dell 27hm wiebelt als een gek. En ik heb gewoon een bureau met 4 stevige poten.

Maar ik heb ook een glasplaat.. weet niet of het wel zo handig is om 6kg aan dat ding te hangen op een cm of 2 glasplaat. (verhard) maar wel aan de rand..

[ Voor 56% gewijzigd door Draakje5 op 11-06-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:36:
Iemand ervaring met een beugel voor de monitor?
Bijv: http://www.debeugelknaller.nl/viewmate-ecoline-260.html

Maar ik heb ook een glasplaat.. weet niet of het wel zo handig is om 6kg aan dat ding te hangen op een cm of 2 glasplaat. (verhard) maar wel aan de rand..
Ziet er goed uit. Maar dat lijkt me ook wel eng ja. Zou het zelf niet aandurven op zo'n randje glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Helaas gedraaid, maar zie glasplaat. Heb nog even gemeten, precies 1cm dik. Vind het ook eng om zo'n bureausteun op het randje te hangen met een monitor van 6kg eraan..
Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/2rro413.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Zo, de 2713HM zit weer in zijn doos en gaat retour naar CDRomland voor omruil. Ik had toch te veel last van de gele gloed links onder. Nou hopen dat ik een betere terug krijg. In ieder geval toffe service daar bij CDRomland! Maar wel ff wennen, terug naar 1080P... :F

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jesper86 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:15:
Is er ook iets slankers en stijlvollers?

Budget is niet zo'n probleem. Maar ik heb ook geen idee waar ik naar moet zoeken, niet iedere 3.5mm audio input is geschikt om geluid te produceren vanuit de monitor..

Ik heb nu dit: pricewatch: Logitech X-530 maar vind ze te lomp.

Zoiets bijv, is iets slanker.. Maar werkt dit ook? http://www.dixons.nl/beel...weakersclick#.Ubi8xJwYuxo

Of deze: pricewatch: Trust SoundForce 2.1 (19011) Passen perfect bij de Dell Monitoren met dat zilver/zwart.

[ Voor 35% gewijzigd door Draakje5 op 12-06-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Is er ook iets slankers en stijlvollers?

Budget is niet zo'n probleem. Maar ik heb ook geen idee waar ik naar moet zoeken, niet iedere 3.5mm audio input is geschikt om geluid te produceren vanuit de monitor..

Ik heb nu dit: pricewatch: Logitech X-530 maar vind ze te lomp.

Zoiets bijv, is iets slanker.. Maar werkt dit ook? http://www.dixons.nl/beel...weakersclick#.Ubi8xJwYuxo
Bose companion's zijn mooi maar prijzig. Al zag ik er laatst ook wat langskomen in V&A: V&A aangeboden: Bose Companion 3 series II set 2.1
De companion 5 is ook mooi maar nóg duurder.

Mooi en goed geluid, maar ik weet dat het wel een vrij prijzig is. Maar er zijn vast wel mooie speakers voor een zachter prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Hmm, kan het ook oplossen door een 3.5mm naar 2x RCA M kabel te nemen toch? Die op de subwoofer wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Je gaat wel van t een naar 't ander. Niet zo gek dat een 5.1 zoveel boxen heeft, niet de bedoeling dat je die allemaal op een rijtje zet maar in elke hoek van de kamer. Of heb je het echt puur over uiterlijk.
Draakje5 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:37:
Hmm, kan het ook oplossen door een 3.5mm naar 2x RCA M kabel te nemen toch? Die op de subwoofer wordt aangesloten.
Dat is toch geen input ? En wat bedoel je met 'oplossen'.

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 12-06-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jesper86 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:40:
Je gaat wel van t een naar 't ander. Niet zo gek dat een 5.1 zoveel boxen heeft, niet de bedoeling dat je die allemaal op een rijtje zet maar in elke hoek van de kamer. Of heb je het echt puur over uiterlijk.

[...]

Dat is toch geen input ? En wat bedoel je met 'oplossen'.
Met oplossen bedoel ik geluid uit de speakers krijgen :)

1x een 3.5mm > 2x RCA voor de monitor wordt mij verteld. Geen idee wat hier juist of onjuist aan is, maar mijn logitech subwoofer heeft 2x rca ingangen. dus dan kan dat nu ook denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Wie verteld dat. Er kan toch gewoon een 3.5mm stekkertje in de line-in. :)

Staat er zelfs bij, input from computer. }:O
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/675434.jpg

De rode en witte gaan "to speakers".
Er staat onder "warning connect only to speakers provided".

Lijkt me een hele goede deal voor zo'n Bose. Speakers worden eigenlijk alleen beter na gebruik. :+

[ Voor 51% gewijzigd door jesper86 op 12-06-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:38
Is dit een speaker topic geworden ???? .... of mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nee, je mist niks. Had je een vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
Tweede poging om een goede u2412m te krijgen, deze keer bij Azerty, wederom geen 100% paneel, nu twee vaste rode pixels. Ik word er niet goed van, is het een kwestie van geluk hebben of heb ik gewoon pech?

Zijn er nog tips om gewoon direct een goed scherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
jondezwaan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:12:
Tweede poging om een goede u2412m te krijgen, deze keer bij Azerty, wederom geen 100% paneel, nu twee vaste rode pixels. Ik word er niet goed van, is het een kwestie van geluk hebben of heb ik gewoon pech?
Lijkt mij pech. Ik heb een stuk of 10 van die dingen besteld (niet allemaal tegelijk) voor het bedrijf waar ik voor werkte en geen van allen had een dead/hot pixel. Dat was dan wel weer heel erg geluk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hmm wel vervelend als je dan elke keer bij een andere winkel moet bestellen. Van al die verzendkosten had je ondertussen al een pixelgarantie kunnen nemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:03:
Lijkt mij pech. Ik heb een stuk of 10 van die dingen besteld (niet allemaal tegelijk) voor het bedrijf waar ik voor werkte en geen van allen had een dead/hot pixel. Dat was dan wel weer heel erg geluk denk ik.
En hoe was het met de uniformiteit en backlightbleeding gesteld? Op zich is het niet heel raar om 10 exemplaren zonder pixeldefecten te hebben, maar als uniformiteit ook goed is en er weinig backlightbleeding is, dan is het ineens wel heel bijzonder. Nagenoeg perfecte exemplaren zijn namelijk behoorlijk zeldzaam heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik ga deze week of begin volgende week mijn scherm bestellen. Ik denk dat ik CD-romland ga proberen, hopen dat ik in 1x een goed scherm te pakken heb.

Iemand die mij kan zeggen wat het verschil tussen 2312 en 2412 is qua kleurbereik/kleurechtheid? Dit kan ik namelijk niet zo 1,2,3 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ga je dat nou serieus voor de derde keer vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:25:
Iemand die mij kan zeggen wat het verschil tussen 2312 en 2412 is qua kleurbereik/kleurechtheid? Dit kan ik namelijk niet zo 1,2,3 terugvinden.
Niet om lullig te doen, maar dan ben je gewoon een prutser :+ Wat dacht je van de startpost? Staat het kleurbereik van alle schermen uit de huidige Dell UltraSharp line-up nauwkeuriger in dan je waar dan ook elders kan terugvinden.

Wat betreft kleurechtheid, via de startpost kan je van vrijwel alle Dell UltraSharp schermen meerdere reviews vinden en elke beeldschermreview behandelt kleurechtheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kid Jansen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:17:
[...]

Niet om lullig te doen, maar dan ben je gewoon een prutser :+ Wat dacht je van de startpost? Staat het kleurbereik van alle schermen uit de huidige Dell UltraSharp line-up nauwkeuriger in dan je waar dan ook elders kan terugvinden.

Wat betreft kleurechtheid, via de startpost kan je van vrijwel alle Dell UltraSharp schermen meerdere reviews vinden en elke beeldschermreview behandelt kleurechtheid wel.
Vandaar mijn vraag dus! In de startpost staat namelijk geen verschil, en hier werd enkele keren gezegd dat er wél degelijk een verschil in panelen was (buiten de grootte om). Vandaar mijn vraag dus!

Verder wil ik even kwijt Jesper dat je alles behalve vriendelijk over komt. Met die speakers, nu tegen mij.. je hebt wel een attitude zeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:52:
In de startpost staat namelijk geen verschil
Dan kijk je niet goed...

U2312HM
Relatieve grootte van kleurbereik in % NTSC: 72.2%
Dekking van Adobe RGB: 75.3%
Dekking van sRGB: 97.1%
U2412M
Relatieve grootte van kleurbereik in % NTSC: 71.1%
Dekking van Adobe RGB: 74.3%
Dekking van sRGB: 95.8%
Speciaal voor jou ook nog even geplot in CIE 1931 xy chromaticiteitsdiagram:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QijZzF96dT2jkJ4jM3tRR1nL/full.png

Kleurweergave zou best kunnen verschillen, maar daarvoor moet je zoals ik al zei gewoon de reviews lezen. Maar zoals je kan zien is het verschil in kleurbereik echt verwaarloosbaar klein. Een consumenten colorimeter of spectraalfotometer kan dat verschil niet eens meten, laat staan dat je het kan zien.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.