Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 59.465 views

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-08-2021
Zojuist drie U2312HM's binnengekregen. Nu een paar uur getest, geen enkele witte of dode (sub)pixel gevonden met het blote oog, dus ik ben erg tevreden. Gamen met AMD eyefinity is oogverblindend op deze schermen.

Kleuren zijn erg mooi, geen backlightbleeding of ghosting, ik ben een gelukkig mens.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Waar hebben jullie je schermen besteld? bij Dell gewoon? (want bij Dell zijn ze wel wat duurder dan bij de verschillende winkels in pricewatch)

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-08-2021
Talezz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:57:
Waar hebben jullie je schermen besteld? bij Dell gewoon? (want bij Dell zijn ze wel wat duurder dan bij de verschillende winkels in pricewatch)
Mijn schermen komen bij Azerty vandaan. Scheelt zeker 30 of 40 euro per scherm.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 04:17
Ik ben zwaar aan het twijfelen voor welke van de twee volgende schermen ik moet gaan:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart
of de
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Ik wil de scherm met behulp van mij Macbook Air 2012 (die met de intel HD 4000) gaan gebruik voor webdesign / webdevelopment en wat photoshop. Nu wil ik dit scherm lang kunnen gebruiken (future proof) om de scherm later aan een desktop te koppelen (om vervolgens wel te kunnen gamen etc.).

Het zou ideaal zijn als ik er ook een console (PS4? / Xbox one?) aan zou kunnen koppelen.

Wat raden jullie aan? Voor de waarschijnlijk future proof U27 gaan of de U24?

offtopic:
Wil ook nog even aangeven dat de eerste post bij mij raar wordt weergegeven (Macbook Air Chrome laatste versie qua hardware en software):
Zie de screenshot hier
MekZi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:46:
Ik ben zwaar aan het twijfelen voor welke van de twee volgende schermen ik moet gaan:
of de

Ik wil de scherm met behulp van mij Macbook Air 2012 (die met de intel HD 4000) gaan gebruik voor webdesign / webdevelopment en wat photoshop. Nu wil ik dit scherm lang kunnen gebruiken (future proof) om de scherm later aan een desktop te koppelen (om vervolgens wel te kunnen gamen etc.).

Het zou ideaal zijn als ik er ook een console (PS4? / Xbox one?) aan zou kunnen koppelen.

Wat raden jullie aan? Voor de waarschijnlijk future proof U27 gaan of de U24?
Als je een console aan wil koppelen is een U2713HM handiger, omdat daar ook HDMI op zit. Verder lijkt het me met webdesign heerlijk om fatsoenlijk twee vensters naast elkaar te kunnen plaatsen. Kan je in de ene helft devven en in de andere helft het resultaat zien. Met 1280 pixels breedte is dat dan ook genoeg voor vrijwel elke website, met 960 pixels (op de U2412M) is dat niet het geval.
Wil ook nog even aangeven dat de eerste post bij mij raar wordt weergegeven (Macbook Air Chrome laatste versie qua hardware en software):
Zie de screenshot hier
Vaag, kan je denk ik het beste even posten in Lieve Devvers. Hier op Windows 7 ziet er alles er gewoon normaal uit in Firefox 21 en Internet Explorer 10. Geen idee hoe het in Chrome is onder Windows.

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 04:17
Kid Jansen schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Als je een console aan wil koppelen is een U2713HM handiger, omdat daar ook HDMI op zit. Verder lijkt het me met webdesign heerlijk om fatsoenlijk twee vensters naast elkaar te kunnen plaatsen. Kan je in de ene helft devven en in de andere helft het resultaat zien. Met 1280 pixels breedte is dat dan ook genoeg voor vrijwel elke website, met 960 pixels (op de U2412M) is dat niet het geval.

[...]

Vaag, kan je denk ik het beste even posten in Lieve Devvers. Hier op Windows 7 ziet er alles er gewoon normaal uit in Firefox 21 en Internet Explorer 10. Geen idee hoe het in Chrome is onder Windows.
Het lijkt mij idd geweldig om op zo'n hoge resolutie te werken. Kan er al van kwijlen als ik er aan denk :9~ .

Ik heb ook even een nieuwe topic geopend in de "Lieve Devvers"-forum.

Nou weet ik nog niet of ik mij de u27 ga halen, maar in het geval dat. Is een verzekering ivm dodenpixels/backgroundbleeding nodig (azerty). Ik ben bekend met de (wettelijke minimaal) 7 dagen "returnpolicy" dat geld voor internetverkopen. Maar stel dat ik met mijn eerste exemplaar dodenpixel zie en deze terug stuur kan ik moeilijk weer een nieuwe bestellen of niet?

[Voor 30% gewijzigd door MekZi op 23-05-2013 00:23]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MekZi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:18:
[...]
Nou weet ik nog niet of ik mij de u27 ga halen, maar in het geval dat. Is een verzekering ivm dodenpixels/backgroundbleeding nodig (azerty). Ik ben bekend met de (wettelijke minimaal) 7 dagen "returnpolicy" dat geld voor internetverkopen. Maar stel dat ik met mijn eerste exemplaar dodenpixel zie en deze terug stuur kan ik moeilijk weer een nieuwe bestellen of niet?
Je vraag is eerder deze maand uitgebreid aan de orde geweest in deze thread, met een beetje teruglezen zie je wat er allemaal al over gezegd is.

In het kort kan je uiteraard weer een nieuwe bestellen maar de kans dat je dezelfde monitor voor een tweede keer krijgt is erg groot (hangt af van voorraad en hoeveel er van dat exacte model verkocht worden). Als je je geluk probeert bij een andere winkel krijg je natuurlijk wel een ander exemplaar.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:32
rockhopper schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:08:
[...]

Je vraag is eerder deze maand uitgebreid aan de orde geweest in deze thread, met een beetje teruglezen zie je wat er allemaal al over gezegd is.

In het kort kan je uiteraard weer een nieuwe bestellen maar de kans dat je dezelfde monitor voor een tweede keer krijgt is erg groot (hangt af van voorraad en hoeveel er van dat exacte model verkocht worden). Als je je geluk probeert bij een andere winkel krijg je natuurlijk wel een ander exemplaar.
De monitoren die bij Dell weer terug-komen met de klachten van backlightbleeding enz... wat doen ze daar
mee, pakken ze die gewoon weer netjes in en maar weer als nieuw uitleveren?

(ik ga er vanuit dat ze de ge-routeneerde schermen niet weggooien)

Ik wil namelijk de Dell UltraSharp U2713HM kopen, maar ik wil wel graag een nieuwe :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ze bij CDromland besteld.. nu na uitgebreid te checken.. ik vnd het lekker werken. Op sich niet gigantisch tevreden over contrastratio.. maar voor de prijs is het een waanzinnig mooi scherm. Snel genoeg om lekker op te gamen (neverwinter :D) en best mooi. Voor een ECHT mooi IPS scherm, zou ik toch voor een ander gaan.

Hoe dan ook.. het is een heel mooi scherm voor de prijs. En je kan als consument ze gewoon terugsturen zonder opgaaf van reden. Kost je alleen natuurlijk iets geld. Wat je ook kan dan is het scherm bestellen online bij een winkel in de buurt, en dan teruggeven. Want aankoop in de winkel mogen ze weigeren hierom ;)

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14

vhal

ಠ_ಠ

Tijdens een avondsessie gamen viel mij toch een flinke oranje gloed linksonder op. Ik kijk het maar even aan, afgezien van dit puntje en af en toe een high pitch noise van 1-2 seconden is het scherm goed.

STRAVA

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:36
MekZi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:46:
of de

Ik weet niet hoe het met de toekomstige consoles zit, maar met mijn 2412M en een xbox 360 krijg je een vervomd beeld. Scherm is 16:10 en xbox kan alleen 16:9 uitsturen over hdmi. Dus krijg je horizontale stretching. Met de 27" heb je het probleem niet omdat die 16:9 is. (wel geen 1 op 1 pixelmapping maar dat lijkt me geen issue met games).

De duurdere versies van de monitoren hebben de optie om 1:1 pixelmapping aan te zetten, maar niet op alle inputs volgens mij (misschien dat iemand daar hier meer over kan zetten).

Kortom 16:9 is veliger voor console gebruik :)

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Is deze dell prima als 27'' model met 2560x1440 ?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik vind hem helemaal geweldig, maar sommigen vinden de ips glow bij donkere beelden te irritant.
Geen idee welke 1440p monitor je dan zou moeten nemen, want die hebben allemaal ips of soortgelijke panelen.
Er zitten slechte tussen met bleeding maar die kan je terugsturen, de mijne was wel goed en had een van de eerste.

• Draakje5
  • Nu online
Goofy1978 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:40:
[...]

Ik vind hem helemaal geweldig, maar sommigen vinden de ips glow bij donkere beelden te irritant.
Geen idee welke 1440p monitor je dan zou moeten nemen, want die hebben allemaal ips of soortgelijke panelen.
Er zitten slechte tussen met bleeding maar die kan je terugsturen, de mijne was wel goed en had een van de eerste.
Eerste kwa, je eerste scherm die goed was, of de eerste toen het scherm net uit was?

Ik hoor indd veel problemen, dode pixels, bleeding.. Maar eens kijken of ik iets kan vinden met gratis retourneren of een fysieke winkel zodat als er iets mis is, het gemakkelijk opgelost kan worden.

[Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 25-05-2013 22:45]

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45

V3g3ta

Fueled by Games!

Kopen bij CDRomland, pixelgarantie nemen voor 30 euro (2 maanden) en als je ook maar 1 dode pixel of subpixel hebt mag je hem op hun kosten terugsturen en krijg je een nieuwe.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Draakje5
  • Nu online
V3g3ta schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:26:
Kopen bij CDRomland, pixelgarantie nemen voor 30 euro (2 maanden) en als je ook maar 1 dode pixel of subpixel hebt mag je hem op hun kosten terugsturen en krijg je een nieuwe.
Ik hoor echter wel dat dell zelf ook enige soort van garantie op deze monitor geeft wat betreft de pixels etc. Kan zijn dat dit gelimiteerd is tot amerika oid, maar er wordt gesproken over een gratis garantie voor dode pixels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ja, maar Dell is duurder, zelfs met kortingsbonnen. En ik geloof dat je bij Dell pas een nieuwe monitor krijgt als je 1 heldere (sub)pixel defect hebt of 6 donkere (sub)pixels, zoiets was het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
-

[Voor 101% gewijzigd door Draakje5 op 26-05-2013 09:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!
V3g3ta schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:53:
Ja, maar Dell is duurder, zelfs met kortingsbonnen. En ik geloof dat je bij Dell pas een nieuwe monitor krijgt als je 1 heldere (sub)pixel defect hebt of 6 donkere (sub)pixels, zoiets was het.
Ja klopt, en details daarover staan in de TS van dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Kan zo'n dode pixel dan na 1 maand ook nog ontstaan?

Want een zichttermijn bestaat natuurlijk niet voor niets. Als ik na 5 dagen zie dat ik een dode pixel heb - zonder pixelgarantie - zou de monitor gewoon terug de doos in gaan retour winkel binnen de wettelijke zichttermijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Anders maar bij cd rom land bestellen, nog het goedkoopste met de pixelgarantie....

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zaterdagochtend probleem met m'n U2711: aanknop en OSD-controls deden helemaal niks meer. Kort spanning er af halen hielp ook niet toen. Maar ik moest toch weg, dus ik heb toen DisplayPort-kabel en voedingskabel uit m'n U2711 getrokken en net toen ik weer thuis was (ruim 36 uur later) weer terug gedaan en nu werkt alles gelukkig weer.

Hoop wel dat als hij op het randje van stuk gaan zit, hij het snel doet, want heb nog maar 4 weken garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Kid Jansen schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:42:
Zaterdagochtend probleem met m'n U2711: aanknop en OSD-controls deden helemaal niks meer. Kort spanning er af halen hielp ook niet toen. Maar ik moest toch weg, dus ik heb toen DisplayPort-kabel en voedingskabel uit m'n U2711 getrokken en net toen ik weer thuis was (ruim 36 uur later) weer terug gedaan en nu werkt alles gelukkig weer.

Hoop wel dat als hij op het randje van stuk gaan zit, hij het snel doet, want heb nog maar 4 weken garantie.
Garantie is niet gelimiteerd tot weken, dagen ;)

De europese wet schrijft 2 jaar voor. Nederland heeft dezd uitgebreid naar een niet te bepalen termijn maar 'redelijkheid' van het product. Monitor mag best 3 jaar zonder defect onder normaal gebruik meegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 18:27
Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:54:
[...]

Garantie is niet gelimiteerd tot weken, dagen ;)

De europese wet schrijft 2 jaar voor. Nederland heeft dezd uitgebreid naar een niet te bepalen termijn maar 'redelijkheid' van het product. Monitor mag best 3 jaar zonder defect onder normaal gebruik meegaan.
Binnen die termijn kun je hem simpel omruilen, kom je daarna.. dan moet je aantonen dat het een defect was en moet je je door de menigte 'nee geen garantie' zeggende mensen worstelen om de boel voor elkaar te krijgen.. dus wat dat betreft hopen dat hij volgende week sterft! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11-2022
Knoop doorgehakt en zojuist een U2913WM besteld!

Foto's volgen snel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
jannen schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:42:
Knoop doorgehakt en zojuist een U2913WM besteld!

Foto's volgen snel ;)
Waar? Heb 'm gister ook besteld. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01
Hoe zit het met het verschil tussen de U2711 en de U2713H, zit er zelf aan te denken 1 van beide schermen aan te schaffen, in de diverse tests geven ze aan dat de 2713h minder scoort op het gebied van homogeniteit van het beeld. Ben zelf nu Eizo schermen gewend, maar op grotere diameters zijn die niet echt betaalbaar. In hoeverre is dit in de praktijk merkbaar vraag ik me af? de 2711 kan je nog wel vinden via ebay bv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jannen
Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Waar? Heb 'm gister ook besteld. :)
Redcoon.be

Nu zie ik dat ze in deutschland 50 euro goedkoper zijn! 8)7 Das 10% man...
Zelfs met verzendkosten bij kwam ik maar aan 498 Euro.
Achja, via een Belgische site zal een eventuele RMA iets beter verlopen hoop ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Notebooksbilliger is de moeite altijd wel waard om te checken.
In Nederland heb je ze overigens ook al vanaf 480e. Heb 'm zelf voor 490 + 30 euro aan pixelgarantie..

Ben benieuwd morgen.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jannen
Ik denk dat jij het over de 2713HM hebt ipv de 2913WM... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
jannen schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:57:
Ik denk dat jij het over de 2713HM hebt ipv de 2913WM... ;)
Ah, ja klopt. Zijn beide even duur, vanwaar de keuze voor het breedbeeld ipv de 27''?
Heb de overweging ook gemaakt, maar zie eerlijk gezegt geen voordeel van de 29'' tov de 27'', tenzij je veel video's kijkt oid.

[Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 27-05-2013 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jannen
Ik heb nog geen zin mijn GPU te upgraden voor 30% meer pixels aan te sturen, en het is zoizo een grote verbetering tegenover mijn 22" samsung. Kan met 2 schermen naast elkaar werken, das tbelangerijkst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Levert dell er nou DVI-D dual link kabel bij of niet? Anders moet ik die er nog bij gaan bestellen.. Lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten. Ene zegt ja, andere zegt nee. (u2713HM)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jannen
Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:48:
Levert dell er nou DVI-D dual link kabel bij of niet? Anders moet ik die er nog bij gaan bestellen.. Lees op internet allemaal tegenstrijdige berichten. Ene zegt ja, andere zegt nee. (u2713HM)
http://www.youtube.com/watch?v=ch3_jnDMTe4

kijk hier eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Haha helemaal overheen gekeken, had die video al gezien. Zal wel allemaal zo zijn dan, toch vreemd dat ze het er nergens in nederland bij vermelden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb de U2413 op het oog, maar lees over het overshoot (ofwel reverse ghosting?) probleem. Ik vraag me af hoe erg je zoiets zal merken met films, en of het met scrollen over het web geen ergernis zal worden bijvoorbeeld. Iemand ervaring mee ? Zou hetzelfde moeten zijn met de U2713H, maar de U2713HM doet het dan weer beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Vandaag de U2713HM ontvangen.

Spijtig genoeg alweer een monitor waarbij het Serienummer NIET overeenkomt met het serienummer dat op de doos wordt vermeld.

Wat is dat toch met monitoren? Swappen ze die om de haverklap om oid en kijken ze niet naar serienummers?

Alhoewel ik het erg vreemd vind en er haast iets achter moet gaan denken, is de monitor verder prima in orde, lijkt me gewoon een nieuwe.

Retailer opgebeld waar die aangeschaft is, kan omgeswapped worden door dell. Als ik het serienummer van de monitor zou doorgeven zou het goed komen met garantie in de toekomst.

Ik vind het maar een vreemde gedoe met die serienummers. Vorige week ook al bij BCC een monitor gekocht ( en geretourneerd ) waarbij het serienummer niet overeenkwam met die van op de doos.

Mensen die dit ook eens hebben geconstateerd?

PS: Ik ben vandaag niet jarig, alhoewel mijn naam dat wel doet vermoeden.. 8)

[Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 28-05-2013 23:00]

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ja, zelfde hier. Vandaag ontvangen en zojuist pas gechecked, serienummers komen niet overeen.
Ff een e-mail sturen naar de retailer, monitor is verder gewoon nieuw en perfect.

• Draakje5
  • Nu online
Ja ik vind het toch vreemd, zou de monitor hierdoor extra goedkoop kunnen zijn? Niet voor niets dat die elders wel €80 duurder is..

Kan ook dat ik me druk maak om niks, maar vind het ook wel jammer, want dat calibratierapport dat bij de doos zat is nu ook zinloos.

Maar doet me goed dat ik niet de enige ben, dan is het waarschijnlijk niets om te druk over te maken.

[Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 29-05-2013 06:52]

Open het Service Menu anders eens, kan je zien hoeveel branduren het scherm heeft. Onder de 25 uur is het vrijwel altijd nieuw, heeft het scherm al een stuk meer branduren dan dat er op zitten, dan zou het een refurbished exemplaar kunnen zijn.

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb even gekeken in het service menu en de monitor heeft 6 branduren. Gewoon nieuw dus.
Contact opgenomen met de webshop en volgens hun is dit een bekend probleem en vormt het geen probleem voor eventuele garantie later bij Dell.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

V3g3ta schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:09:
Ik heb even gekeken in het service menu en de monitor heeft 6 branduren. Gewoon nieuw dus.
Contact opgenomen met de webshop en volgens hun is dit een bekend probleem en vormt het geen probleem voor eventuele garantie later bij Dell.
Mooi om te horen, maar ik denk dat Dell hun servicemenu / branduren wel resetten bij refurbished modellen. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de garantie bij eventuele defecten goed is geregeld.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

rockhopper schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:33:
Mooi om te horen, maar ik denk dat Dell hun servicemenu / branduren wel resetten bij refurbished modellen. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de garantie bij eventuele defecten goed is geregeld.
Ik weet niet hoe dat nu is, maar een paar jaar geleden deden ze dat in ieder geval niet. Dan waren er bijvoorbeeld mensen die een scherm kregen met 100-300 branduren.

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Draakje5 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 06:51:
Ja ik vind het toch vreemd, zou de monitor hierdoor extra goedkoop kunnen zijn? Niet voor niets dat die elders wel €80 duurder is..

Kan ook dat ik me druk maak om niks, maar vind het ook wel jammer, want dat calibratierapport dat bij de doos zat is nu ook zinloos.

Maar doet me goed dat ik niet de enige ben, dan is het waarschijnlijk niets om te druk over te maken.
Hoe bevalt 29" tot nu toe?

• jannen
Yihaaaaaaaaaa

Een perfect in orde scherm ontvangen vandaag. :9~

Ik blijf die aspect ratio maar raar vinden. :P
In real life een 27'' LG gezien met diezelfde aspect ratio, hoewel het scherm er zelf strak uit zag, voelde het toch niet natuurlijk.
Wat is trouwens het grote voordeel van zo'n breedte?

• jannen
RnB schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:30:
Ik blijf die aspect ratio maar raar vinden. :P
In real life een 27'' LG gezien met diezelfde aspect ratio, hoewel het scherm er zelf strak uit zag, voelde het toch niet natuurlijk.
Niets.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

RnB schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:30:
Films kijken Voor normaal kantoor gebruik vind ik het persoonlijk juist naadje. Zonde van je 27"

Zou mooi zijn als dat flexibele scherm gebeuren een beetje vaart maakt. Iets van een gebogen scherm met formaat en resolutie van 3x22/24" maar dan zonder bezel :7

if (!coffee) {
Work = false; }

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08-2022
Toch enkel dan maar in die verhouding. (ik vraag me trouwens af hoe ondertiteling deftig wordt weergegeven? Meestal overlapt dat de onderste zwarte balk, niet?) 16:9 content, vooral series tegenwoordig, geven dan zwarte balken aan de zijkanten...

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

HannesB schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:15:
[...]

Toch enkel dan maar in die verhouding. (ik vraag me trouwens af hoe ondertiteling deftig wordt weergegeven? Meestal overlapt dat de onderste zwarte balk, niet?) 16:9 content, vooral series tegenwoordig, geven dan zwarte balken aan de zijkanten...
Op de PC zijn de meeste ondertitels softcoded (los bestandje of MKV) die kan je in een knappe media speler instellen waar je wil. Zelfs bovenin als je dat zou willen. Hardcoded subs gaat lastig worden denk ik.

if (!coffee) {
Work = false; }

• jannen
21:9 is voor mij een leuke verhouding om te gamen, twee vensters naast elkaar met gemak en het belast mijn GPU niet zoals een 2560x1440 (25% meer pixels). Ik gebruik hem dan ook zelden voor kantoorwerk.

• Draakje5
  • Nu online
Talezz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:04:
[...]

Hoe bevalt 29" tot nu toe?
Ja super. Nog geen games oid gespeeld, maar het is gewoon al fijn om zo'n groot beeld te hebben met die extra ruimte van 2560x1440 pixels.

Vind de kleuren ook heel mooi, alhoewel dat natuurlijk weinig zegt zonder vergelijkbaar materiaal..
Monitor is verder ook erg mooi, desondanks dat ik eerst liever iets van aluminium had, vind ik deze echt super. Minimalistische design maakt 'm erg mooi.

Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb ervaren: kantelen van de monitor is nogal lastig ivm de kabels die vast zitten door het gat in de standaard.

Verder top monitor tot dusver!

Mijne heeft 4 uur en 5 min aangestaan volgens 't servicemenu.

• Draakje5
  • Nu online
Enige jammere is dit: (foto maakt het wel wat overdreven)

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08-2022
Draakje5 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:05:
Enige jammere is dit: (foto maakt het wel wat overdreven)
[afbeelding]
zou voor mij al een reden zijn om terug te brengen. :'( Zo uitzonderlijk lijkt het toch niet te zijn om bij de u2713 dergelijk exemplaar te ontvangen (desondanks dat bij bv Coolblue allemaal positieve reviews zijn)

• Draakje5
  • Nu online
Deze foto is wellicht wat eerlijker, maar nog steeds vrij zichtbaar op 60 brightness en 75 contrast.

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Mijn 2713HM heeft links onder een lichte gele gloed, alleen zichtbaar op een zwarte ondergrond en bij brightness op 100, contrast 75. Bij normaal gebruik en gamen zie je het niet, brightness 55, contrast 75.. Voor mij niet storend dus.

Edit. Welke revisie heb je Draakje5?

[Voor 7% gewijzigd door V3g3ta op 29-05-2013 22:50]

• Draakje5
  • Nu online
A00. Jij wss ook? A01 is volgens mij nieuwer? Blijkt veelvoorkomend probleem die backlight bleeding in de linker onderhoek.

Heb 'm via dell maar ff gemeld, hoop dat zij dan eerst een nieuwe opsturen en dan pas mijne terug hoeft. Denk niet dat cdromland dat doet, en dan zit ik weer zonder monitor. Dell doet het wel, maar of het alleen voor orders is via de website van dell geplaatst.. Hopelijk niet.:

[Voor 14% gewijzigd door Draakje5 op 29-05-2013 22:54]

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

A00 inderdaad. Laat ons weten hoe het geregeld gaat worden met Dell, ben ik wel benieuwd naar. Als ik Google op de revisies blijkt A01 sinds maart te bestaan, maar ook daar hebben er genoeg mensen problemen mee. Conclusie so far, je hebt of geluk of pech en het maakt weinig uit welke revisie je hebt.

[Voor 52% gewijzigd door V3g3ta op 30-05-2013 01:46]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14

vhal

ಠ_ಠ

Heb hier een A01 2713hm waarvan het sn op de doos niet overeenkomt met het serienummer op de monitor. De servicetag komt dan wel weer overeen. In het servicemenu staat het serienummer ook correct met tot op heden 65 branduren. Of het mij verder uitmaakt? Neuh, deze komt toch bij Dell zelf vandaan voor nagenoeg dezelfde prijs als een andere retailer. Ik heb er in ieder geval mee geleerd na het Qsix gebeuren.

STRAVA

• jesper86
  • Niet online
Weet iemand waar ik de meeste kans heb om een U2413 (of U2713H) in werking te zien ? Is bijvoorbeeld de Saturn een winkel waar ze zo'n scherm zouden hebben ? Niet echt waar je naar een wide-gamut monitor zou zoeken zou je denken.

• Draakje5
  • Nu online
jesper86 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:01:
Weet iemand waar ik de meeste kans heb om een U2413 (of U2713H) in werking te zien ? Is bijvoorbeeld de Saturn een winkel waar ze zo'n scherm zouden hebben ? Niet echt waar je naar een wide-gamut monitor zou zoeken zou je denken.
Paradigit.

• jesper86
  • Niet online
Thanks, good tip. Heb 'n redelijk bereikbare winkel voor mij ook.

De U2412HM staat meteen op de voorpagina van de site, maar wel duurder dan elders, en de U2413 is zelfs €100 duurder dan elders, :( dus daar kopen gaat 't 'm niet worden in ieder geval.

• jesper86
  • Niet online
Hier is trouwens de overdrive waar ik het over had.
Lijkt me erg vervelend, en moet ook wel in films te merken zijn.

[Voor 11% gewijzigd door jesper86 op 30-05-2013 16:15]

• Draakje5
  • Nu online
Ik merkte ook wel iets met het zwarte verticale lijntje rechts naast je tekst, toen ik in outlook een email aan het typen was. Bewoog volgens mij niet helemaal 100% soepel.. maargoed, verder nergens gemerkt.
Misschien kan je overdrive wel helemaal uitschakelen in het Service Menu. Bij de U2412M was dat in ieder geval mogelijk. Dan moest je OD op OFF zetten (onderdeel Service Menu in m'n U2412M review)

Bij de U2410, U2711 en U3011 kon dat niet, maar misschien dat het bij de U2413, U2713H en U3014 wel kan.

Ik kan je overigens niet garanderen dat je dan je garantie behoudt. Bij sommige Dell UltraSharp schermen kwam er een melding in het Service Menu als je dingen had gewijzigd, maar ik weet niet of dat bij alle schermen is en ook niet of dat voor alle instellingen geldt.

• Draakje5
  • Nu online
Zit te denken om zo'n soundbar te kopen. Kan ik die vervelende grote logitech boxen eens van mijn bureau af halen..
Iemand ervaring met zo'n soundbar onder je monitor van dell?

Voor 20 euro is die al te koop..

Enige minpuntje wellicht dat je zo'n groot blok nog onder aan je monitor krijgt?

[Voor 25% gewijzigd door Draakje5 op 30-05-2013 19:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Geluidskwaliteit van die soundbars schijnt echt waardeloos te zijn. Voor muziek of voor films/series zou ik het zelf in ieder geval nooit doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 14:55
Draakje5 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:36:
Zit te denken om zo'n soundbar te kopen. Kan ik die vervelende grote logitech boxen eens van mijn bureau af halen..
Iemand ervaring met zo'n soundbar onder je monitor van dell?

Voor 20 euro is die al te koop..

Enige minpuntje wellicht dat je zo'n groot blok nog onder aan je monitor krijgt?
Ik heb de ax510 van dell en hij verraste mij positief. Voor gewoon TV kijken voldoet hij goed. Het gemakke is ook dat hij automatisch aangaat met de monitor.

Voor films ga je natuurlijk ontzettend veel lage (en midden) tonen missen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0Henk 'm!
jesper86 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:12:
Hier is trouwens de overdrive waar ik het over had.
Lijkt me erg vervelend, en moet ook wel in films te merken zijn.

[video]

[video]
Spijt me heel erg, maar weet niet wat ik moet zien. Ofwel ik zie niks raars. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:40:
Misschien kan je overdrive wel helemaal uitschakelen in het Service Menu. Bij de U2412M was dat in ieder geval mogelijk. Dan moest je OD op OFF zetten (onderdeel Service Menu in m'n U2412M review)

Bij de U2410, U2711 en U3011 kon dat niet, maar misschien dat het bij de U2413, U2713H en U3014 wel kan.

Ik kan je overigens niet garanderen dat je dan je garantie behoudt. Bij sommige Dell UltraSharp schermen kwam er een melding in het Service Menu als je dingen had gewijzigd, maar ik weet niet of dat bij alle schermen is en ook niet of dat voor alle instellingen geldt.
Het scherm is 'nog' niet van mij, ik heb enkel over het probleem gelezen (wat in alle reviews terug komt), en heb er wat video'tjes bij gezocht ter illustratie (zijn er zat te vinden helaas). Heb zelf al eerder soortgelijke ghosting ervaren en vond het heel vervelend vandaar.

Uit de tftcentral review leek duidelijk dat het niet uit te zetten of in te stellen was, maar ik denk dan ook niet dat ze daar het servicemenu bij inbegrepen hebben. Als er de garantie mee verlopen zou zijn is 't geen optie... :'(
Knightwolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:54:
[...]

Spijt me heel erg, maar weet niet wat ik moet zien. Ofwel ik zie niks raars. Wat is het probleem?
Weet dat die webpagina enkel 2 tinten grijs bevat (niet vijftig) :+, en zeker geen groen. Bekijk 'm dan nog 's.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vraag me trouwens af of het niet ook voor een deel aan de camera ligt. Kan me haast niet voorstellen dat het echt zo erg is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Er zijn een aantal filmpjes van verschillende mensen die 't laten zien. Dit ziet er niet uit als iets wat een camera zou veroorzaken, het effect is te plaatselijk bij specifieke tinten, terwijl de tekst gewoon scherp blijft. En het feit dat de filmpjes überhaupt gemaakt worden zegt ook wel wat natuurlijk. :-(

Hier op tftcentral onder 'rtc overshoot' kan je zien dat het vooral lichte tinten grijs betreft, wat overeen komt met de video: http://www.tftcentral.co....ent/dell_u2413.htm#gaming

Hier op prad.de exact hetzelfde resultaat met de oscilloscoop, incl. foto van het effect: http://www.prad.de/en/mon...art14.html#Responsiveness

[Voor 77% gewijzigd door jesper86 op 31-05-2013 18:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Bij de U2312HM geeft tftcentral netjes aan dat overdrive via het OSD menu niet uit te zetten is, maar wel in het factory menu inderdaad. (niks over garantie) Bij de U2413 zeggen ze alleen dat je afhankelijk ben van Dell's factory setup, maar geen woord over een factory menu in heel de review.

Tja, maar welke heb je liever, ik denk liever uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Dell gemailt maar nog geen antwoord gekregen terwijl ze zeggen binnen 24 uur te reageren.. Matig hoor..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Cdromland heeft heel goede service hoor, FYI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
jesper86 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:43:
Cdromland heeft heel goede service hoor, FYI.
Sturen vast geen nieuwe op voordat ik mijn monitor terugstuur, maar ik zal ze eens bellen.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nee dat wilde ze met mijn voeding ook niet doen ... maar ... stuurde wel een nieuwe. ;) (een andere)
Ook al had ik 'm al twee weken.

• jesper86
  • Niet online
Ik zie dat LG een alternatief heeft voor de U2713H, iemand daar bekend mee ?
Alleen 'jammer' dat er geen 24" model van is, maar goed, moet ik dan eventueel maar mee leven. :P

http://www.lg.com/uk/monitors/lg-27EA83

5ms, 10-bit, 99% AdobeRGB, de hele mikmak.

• Draakje5
  • Nu online
Hoe laat ik de monitor uit de HDMI poort het beeld weergeven wanneer er een WIIU op de HDMI zit aangesloten en op de DVI gewoon de desktop?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30
source input op hdmi zetten als je de wii gebruikt en dvi als je je desktop gebruikt. Er zit een knopje op je monitor

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Draakje5
  • Nu online
Thanks! Komt alleen geen geluid uit.

• jesper86
  • Niet online
Hmm, ze zijn niet echt positief over de LG. Ook de 'overdrive' is niet beter.
quote: google translate
Notable artifacts (almost perfect analogy Dell U2713H) when the acceleration of the matrix (modes "Medium" and "High");
Al is op de LG site's product pagina ook een review geplaatst en die is natuurlijk razend enthousiast.

Conclusie van die Russische review is eigenlijk (als ik het goed begrijp) dat LED nog teveel problemen geeft en je beter een classic CCFL schermpje kan nemen. Maar dat lijkt me ook weer wat overdreven.
Kid Jansen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:45:
Vraag me trouwens af of het niet ook voor een deel aan de camera ligt. Kan me haast niet voorstellen dat het echt zo erg is.
Dat kan idd zeker. Belangrijk bij zoiets is handmatig een vaste white-balance instelling gebruiken zodatie niet gaat zoeken.

• Worsteneter
Hallo hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor; nu zit ik te twijfelen tussen de 2312HM en 2412M. De 2412M is natuurlijk en stuk beter, hogere resolutie, groter etc maar ook wel 70 euro duurder. Ik wil dit er best voor neerleggen, alleen als het voor mij ook zin heeft om voor die monitor te gaan.

Mij gebruik is als volgt: ik zit vrij veel op de computer en zit dan voornamelijk te browsen, tekst verwerken, film/series kijken en games te spelen (shooters, simcity dat soort dingen). Ik bewerk af en toe wat foto's, maar dat moet je zien als 'vakantiefoto's' etc en is heel amateuristisch.

Wat zouden jullie als experts mij aanraden? Lekker voor de 2412 gaan of is de 2312 afdoende?

• jesper86
  • Niet online
Tis vooral die hoogte. 1920x1080p is heel mooi voor films en series, maar met browsen en foto editen heb je snel het idee dat je toch net een strookje te kort komt en dan is 1920x1200 de kers op de taart.

De 2412 heeft volgens tftcentral ook net iets beter contrast en black depth dan de 2312.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm

In de 2312 review hebben de meeste grafieken en tabellen de 2412 er ook in staan, handig vergelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb zojuist voor een 2e keer mijn nieuwe U3014 op pixeldefecten gecontroleerd door zelfgemaakte BMP's met egale kleur (R, G, B, ZW, W) te openen en op full screen te laten zien. Er staat nu 176 uur en 20 mins op de teller en heb gelukkig niks kunnen vinden. Zowel alle kleuren als wit en zwart zijn ook nog steeds mooi egaal qua intensiteit.

Ben echt blij dat het een goed scherm is :D hopen dat het zo blijft!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
jesper86 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:01:
Tis vooral die hoogte. 1920x1080p is heel mooi voor films en series, maar met browsen en foto editen heb je snel het idee dat je toch net een strookje te kort komt en dan is 1920x1200 de kers op de taart.

De 2412 heeft volgens tftcentral ook net iets beter contrast en black depth dan de 2312.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm

In de 2312 review hebben de meeste grafieken en tabellen de 2412 er ook in staan, handig vergelijk.
Hmm, ik twijfel nog steeds haha. Ik heb nu een 20inch 1680x1050 scherm dus naar 23/24 inch is al een mooi stukje groter. Aan de ene kant denk ik: 1200, lekker veel ruimte op het scherm en ik browse toch 75% van de tijd/tekstverwerken. Maar aan de andere kant denk ik; is het niet té veel en kan ik die 70 euro beter ergens anders in investeren (nokia play 360 bv, voor m'n telefoontje).

De panelen zelf verschillen qua kleurbereik niet echt he? Wat dat betreft gaat het echt alleen op 23 vs 24 inch en 1080p vs 1200. Iemand nog een goede tip welke ik zou moeten nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Worsteneter schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Hmm, ik twijfel nog steeds haha. Ik heb nu een 20inch 1680x1050 scherm dus naar 23/24 inch is al een mooi stukje groter. Aan de ene kant denk ik: 1200, lekker veel ruimte op het scherm en ik browse toch 75% van de tijd/tekstverwerken. Maar aan de andere kant denk ik; is het niet té veel en kan ik die 70 euro beter ergens anders in investeren (nokia play 360 bv, voor m'n telefoontje).

De panelen zelf verschillen qua kleurbereik niet echt he? Wat dat betreft gaat het echt alleen op 23 vs 24 inch en 1080p vs 1200. Iemand nog een goede tip welke ik zou moeten nemen?
Nou heb ik zelf nooit een 1920 x 1200 monitor gehad/gezien, maar wel altijd een 1920 x 1080 gebruikt.

Als je echt op je centen zit zou ik gewoon lekker voor de 1920 x 1080 gaan. Ik gebruikte mijn pc ook altijd om bijv. twee documenten naast elkaar te zetten, gaat prima bij 1920 x 1080. Ik denk als je 1200 gaat nemen dat je netzogoed dezelfde twee documenten naast elkaar gaat zetten, maar er gewoon wat meer witruimte over blijft. Die paar pixels breder is nl niet te benutten voor een 3e venster oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik ben bekend met 1680x1050. Vraag je nou eens af, hoe vaak kom je breedte tekort, want behalve 30pixeljes extra in de hoogte is dat alles waar je meer van krijgt ! :+

Beide zal je geen buil aan vallen voor de prijs, maar ik zie 't zo, die 70 euro koop je wel minimaal 5 jaar plezier van, koopje toch. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
jesper86 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:43:
Ik ben bekend met 1680x1050. Vraag je nou eens af, hoe vaak kom je breedte tekort, want behalve 30pixeljes extra in de hoogte is dat alles waar je meer van krijgt ! :+

Beide zal je geen buil aan vallen voor de prijs, maar ik zie 't zo, die 70 euro koop je wel minimaal 5 jaar plezier van, koopje toch. ;)
Waarom met de 23'' geen 5 jaar plezier :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
Ja over het algemeen kom je vaker breedte te kort (als in maar 1 blz document of heel ver moeten uitzoomen voor 2). Ik heb nooit een 1200 monitor gezien/gehad dus ik weet niet wat ik misloop anders! Ik zit niet echt op de centen hoor, maar er zijn nog zoveel dingen die ik op m'n lijstje heb staan :P

Met monitor vrij bovenaan natuurlijk. Ik heb nu ook een dell paneel van 4 jaar oud, maar er zitten echt hele dikke strepen in het scherm, erg vervelend en dell wil hem niet omwisselen (buiten garantie blabla). De twijfel voor mij is of ik die extra pixels in de hoogte wel ga gebruiken of niet! En wat je zegt.. voor 70 euries kan ik die gok eigenlijk wel wagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
Dit is een vergelijking tussen de 2412 en 2312. Lastig, lastig.

[Voor 29% gewijzigd door Worsteneter op 02-06-2013 15:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Tja, je hebt er weinig aan denk ik. Scrollen is toch geen probleem tegenwoordig.

Voor die 70€ meer kun je een mooi toetsenbord en muis + muismat van Logitech kopen ;) Of misschien wel een zeer mooie set speakers.

[Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 02-06-2013 15:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Belachelijk, na 2 dagen nog geen reactie van Dell terwijl ze binnen 24 uur communiceren op de website. Slechte service..

En die klojo's zijn ook alleen maar tot 17:00 uur bereikbaar..

[Voor 21% gewijzigd door Draakje5 op 03-06-2013 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:47:
Belachelijk, na 2 dagen nog geen reactie van Dell terwijl ze binnen 24 uur communiceren op de website. Slechte service..

En die klojo's zijn ook alleen maar tot 17:00 uur bereikbaar..
Ja, die service van dell laat inderdaad ten wensen over, ik dat dat juist een USP van Dell was. Helaas. Ik heb zelfs een keer gehad dat diegene aan de telefoon zei: meneer het is bijna 17:00 uur, ik kan u vandaag niet verder helpen, probeert u het morgen nog eens.

Toen waren de rapen wel gaar bij mij :P

Trouwens; vandaag heb ik achter een, wel illyama, 24 inch 1960x1200 monitor gezeten. Moet wel zeggen dat het wel heel veel ruimte had, dat was wel erg fijn. Vraag me alleen af in hoeverre dat verschilt met een 23 inch model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Worsteneter schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:25:
[...]

Ja, die service van dell laat inderdaad ten wensen over, ik dat dat juist een USP van Dell was. Helaas. Ik heb zelfs een keer gehad dat diegene aan de telefoon zei: meneer het is bijna 17:00 uur, ik kan u vandaag niet verder helpen, probeert u het morgen nog eens.

Toen waren de rapen wel gaar bij mij :P

Trouwens; vandaag heb ik achter een, wel illyama, 24 inch 1960x1200 monitor gezeten. Moet wel zeggen dat het wel heel veel ruimte had, dat was wel erg fijn. Vraag me alleen af in hoeverre dat verschilt met een 23 inch model.
Gelukkig om te horen dat het 'normaal' is. Dan weet ik in ieder geval dat ze de technische support mail via de site niet zomaar in de prullenbak hebben gegooid oid, maar dat er nog een reactie komt. Ik ga morgen ochtend nog maar eens bellen om half 9, vervelende is dat je alle nr's van je monitor moet hebben, ja die heb je natuurlijk niet bij de hand als je van 8 tot 5 werkt.. Dus vanavond maar allemaal opschrijven..

Vind het inderdaad wel vrij belachelijk dat ze het als USP gebruiken, blijkt dus niks van waar te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 03-06-2013 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
Draakje5 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Gelukkig om te horen dat het 'normaal' is. Dan weet ik in ieder geval dat ze de technische support mail via de site niet zomaar in de prullenbak hebben gegooid oid, maar dat er nog een reactie komt. Ik ga morgen ochtend nog maar eens bellen om half 9, vervelende is dat je alle nr's van je monitor moet hebben, ja die heb je natuurlijk niet bij de hand als je van 8 tot 5 werkt.. Dus vanavond maar allemaal opschrijven..

Vind het inderdaad wel vrij belachelijk dat ze het als USP gebruiken, blijkt dus niks van waar te zijn.
Maar goed, er is vrijwel geen ander bedrijf die anders reageert. Blijkbaar snapt niemand dat een tevreden klant een terugkerende klant is.. (al kan dat ook een keerzijde hebben, als je in je eigen vlees snijdt om je klanten tevreden te houden).

Nog even paar nachtjes over slapen die 23 inch vs 24 inch en dan eind deze maand/ begin volgende maand maar eens knoop door hakken. Op het werk hebben we een 23 en een 24 inch scherm staan, dus kan daar wel een beetje op testen wat nou goed voor mij is :) Als jullie ondertussen nog tips of ervaringen hebben; welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
1200p > 1080p (of 16:10 > 16:9), voor werkelijk alles behalve films kijken (en portemonnee). En dat meen ik serieus... Een uitzondering is natuurlijk kromme vergelijkingen zoals 16:10 op 1200p t.o.v. 16:9 met 1440p of mensen die 120hz willen, gezien dat een iets lastigere wens is.

[Voor 48% gewijzigd door Paprika op 03-06-2013 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:49:
1200p > 1080p (of 16:10 > 16:9), voor werkelijk alles behalve films kijken (en portemonnee). En dat meen ik serieus... Een uitzondering is natuurlijk kromme vergelijkingen zoals 16:10 op 1200p t.o.v. 16:9 met 1440p of mensen die 120hz willen, gezien dat een iets lastigere wens is.
Ja, bedankt voor de informatie.

Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die zich afvragen wat er *beter* is. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Vanochtend Dell maar even gebeld, morgen komt er een nieuw scherm..

Vraag me wel af of dat afgedankte schermen zijn ( lees retouren/ refurbished ) of spliksplinter nieuwe. Komt immers niet in een complete doos, zonder kabels etc.

Moet die van mij ook weer zonder accessoires terugsturen de dag erna.

[Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 04-06-2013 10:10]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee