Bedankt voor je uitleg! Ik heb de Stuck Sweeper een half uur gebruikt en ook meermaals gedrukt op de pixel, maar mocht niet baten. In het verleden was er toch ook een mogelijkheid om het scherm te retourneren via een formulier i.p.v. bellen?Kid Jansen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:19:
[...]
Dat komt waarschijnlijk doordat ze vrijwel nooit dezelfde exemplaren testen. De reviewexemplaren die Prad krijgt zijn vaak voor Benelux+Duitsland, de UK heeft meestal eigen reviewexemplaren. Exemplarische verschillen zijn bij Dell UltraSharp schermen, zoals je in deze topicreeks hebt kunnen lezen, behoorlijk aanwezig.
Verder zal TFT Central natuurlijk ook een andere weging hebben dan Prad. Niet elk criterium weegt even zwaar, maar hoe de weging van criteria onderling is zal per site verschillen.
[...]
Iets anders dan zwart op zwart valt onder garantie, want dan zijn één of meerdere subpixels van die pixel altijd aan. Iets anders dan wit op wit betekent meestal dode (sub)pixels en valt niet onder garantie (behalve dan ISO 9241-307:2008, zie ook bijbehorend onderdeel in FAQ).
Aangezien je allebei hebt is het waarschijnlijk een stuck subpixel die is blijven steken op een waarde halverwege. Hij is dus niet altijd 0% of 100% aan, maar iets daar tussenin.
Je zou kunnen kijken of je hem weer mee kan krijgen met een programma als Stuck Pixel Sweeper of door er een paar keer op te drukken met je vinger.
Als dat niet werkt is het toch garantie. Als je kan aantonen dat het zichtbaar is op een zwart scherm valt het gewoon onder garantie en moet Dell je scherm omwisselen.
Zo niet, dan ga ik weer even bellen...
Edit:
Zojuist gebeld en de monitor wordt morgen omgeruild doordat hij op een zwart scherm ook zichtbaar is. Nogmaals dank voor de hulp!
Edit2:
Monitor zojuist ontvangen. Is geen U2311HB maar een U2312HM...
Hoop niet dat ik ermee achteruit ga, aangezien ik vaak heb gelezen dat de U2311HB een topscherm is voor z'n prijs.
Edit3:
Wow! Een behoorlijke vooruitgang in kleuren en helderheid. Ook de letters zoveel scherper. Mijn U2311HB ben ik nu al vergeten. Ik vraag mezelf nu eigenlijk wel af of dit scherm nu zoveel beter is of dat ik al die tijd een scherm heb gehad die niet goed was.
[ Voor 13% gewijzigd door Redondo1982 op 03-07-2013 17:32 ]
I don't have dreams, I have goals!!