[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 62.168 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

[ Voor 30% gewijzigd door Yoshi op 18-08-2013 22:24 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
white modder schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:09:
domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Laat ik hier maar niet verder op in gaan dan te zeggen dat we allebei weten dat dat onzin is...

Maar om weer terug on topic te gaan, ik kreeg gistermiddag een mailtje van Simon (TFT Central). Hij heeft op panelook.com een paneel gevonden dat het paneel lijkt te zijn dat in de Sharp PN-K322B, ASUS PQ321Q, Dell UP3214Q, etc.

Het gaat hier om het Sharp LD315R3LC1 paneel. Datasheet hebben we nog niet, want daarvoor moeten we eerst datasheets uploaden naar de site om credits te krijgen, zodat we deze kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

gertvdijk schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

Ik heb het ook. Bepaalde patronen kan de elektronica niet mee overweg. Zou je misschien ook hiernaar willen kijken? http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40100765

Ik ben er nog niet achter of dit het paneel is (en dat dus andere monitoren hier ook last van hebben), of dat dit specifiek voor de U2713HM is.
Sorry het duurde even voordat ik het kon testen. Met displayport krijg ik het ook niet gereproduceerd, het lijkt er dus op dat de U2713H hier geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
Ik heb het idee dat de helderheid van mijn U2713HM achteruit gaat. Voorheen had ik 's avonds aan 20% backlight voldoende en overdag 35-45 wel, alles boven de 60 was gewoon te helder. Nu zit ik 's avonds op de 35-40%, overdag op 60 en als de zon een beetje naar binnen schijnt moet hij nog hoger.

Als ik hem vergelijk met mijn HP Elitebook die altijd op 100% backlight staat in docking, dan kwam die voorheen overeen met 25-30% van de Dell, waar dat nu toch wel 55-60% is. :(

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:59
Heb ook een U2713HM maar dat je helderheid achteruit gaat heb ik zelf niet mee gemaakt..
Anders factory resetje?

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:35:
Ik heb het idee dat de helderheid van mijn U2713HM achteruit gaat. Voorheen had ik 's avonds aan 20% backlight voldoende en overdag 35-45 wel, alles boven de 60 was gewoon te helder. Nu zit ik 's avonds op de 35-40%, overdag op 60 en als de zon een beetje naar binnen schijnt moet hij nog hoger.

Als ik hem vergelijk met mijn HP Elitebook die altijd op 100% backlight staat in docking, dan kwam die voorheen overeen met 25-30% van de Dell, waar dat nu toch wel 55-60% is. :(
Wat Qualixo zegt, gewoon even resetten. Je hebt niet het scherm gekalibreerd of een ander kleurprofiel ingesteld?

Zou ook gewoon defect kunnen zijn. Helderheid gaat natuurlijk wel achteruit tijdens de levensduur van het scherm, maar zeker niet zo hard. Ik ben met m'n U2711 inmiddels zo'n 20-25% kwijt na ruim 8000 branduren over periode van ruim 3 jaar, maar die daling gaat steeds langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45

icecreamfarmer

en het is

Hebben mensen hier weleens last van dat het geluid wegvalt via DP.
Ik heb regelmatig, onregelmatige cut outs.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Qualixo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:21:
Heb ook een U2713HM maar dat je helderheid achteruit gaat heb ik zelf niet mee gemaakt..
Anders factory resetje?
Dat helpt niet. Met gordijnen dicht nog steeds op 60% helderheid. En is ook geen videokaartinstelling ofzo dat de input al minder contrast heeft, want dat zie je gelijk als je OSD eroverheen gaat en het testbeeld erop zet.

Ik zit nu op 1100h volgens het service menu.
Kid Jansen schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:39:
Ik ben met m'n U2711 inmiddels zo'n 20-25% kwijt na ruim 8000 branduren over periode van ruim 3 jaar, maar die daling gaat steeds langzamer.
Ja, maar dat is nog een CCFL-backlight beeldscherm. Met LED zou je toch veel minder last moeten hebben van achteruitgang?
Mijn HP LP2065P had na vijf jaar echt niks meer over van de helderheid. Op 100% kwam hij nog niet eens meer in de buurt van mijn laptop.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertvdijk schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:58:
Met LED zou je toch veel minder last moeten hebben van achteruitgang?
Niet als ik de datasheets moet geloven. Bij de U2711 is de levensduur van de backlight 40.000 uur en de U2713H 30.000 uur volgens exact dezelfde definitie (van U2713HM paneel heb ik geen datasheet).

Die definitie is overigens:
The life is determined as the time at which luminance of the lamp is 50% compared to that of initial
value at the typical lamp current on condition of continuous operating at 25±2°C.
Als die factory reset niet werkt en je pas op 1100 uur zit, dan lijkt het mij dat het scherm gewoon defect (aan het gaan) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotuso
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb een week geleden mijn eerste Dell scherm gekocht, een U2312hm, en helaas heb ik last van 2 problemen:

- hij heeft toch wel last van backlight bleeding, ongeveer vergelijkbaar als wat je hier ziet: http://imageshack.us/photo/my-images/547/uqt2.jpg/

- hij heeft last van zwarte balken; aan de rechterkant en de bovenkant bevinden zich een zwarte balk. Het is niet heel groot, maar wel zichtbaar. In vergelijking zie je slechts een heel klein streepje aan de linkerkant en niks aan de onderkant: http://imageshack.us/photo/my-images/27/ia0r.jpg/

Is er een manier om deze balken weg te krijgen? Ik heb mijn scherm aangesloten via DVI-D waardoor opties als auto-correct en horizontale en verticale positie via het menu grijs en dus niet bruikbaar zijn. Ik heb ook geprobeerd om via mijn videokaart software om iets te proberen maar ook dit haalde niks uit. De settings resetten naar fabrieksinstellingen deed niks.

Ik zit er sterk aan te denken om terug te gaan met mijn scherm, al heb ik hier totaal geen zin in. Wat kan ik beter doen, contact opnemen met Azerty of direct naar Dell gaan? Het scherm is verder prima, ik ben blij met de verstelbaarheid en de kleuren, maar ik wil wel een normaal gecentreerd beeld en niet te veel bleeding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat is volgens mij IPS Glow en kun je weinig aan doen of je moet een scherm kopen met A-TW Polarizer. Dan kom je meestal uit bij schermen boven de 700 Euro.

Die zwarte balken is gewoon het einde van het paneel, kan zijn dat het paneel niet helemaal perfect in het midden van de behuizing zit..

Ik wil zelf mijn EIZO FlexScan S2231W vervangen en de enige optie lijkt een CX240 te zijn. Alleen zitten daar twee ventilatoren in die lawaai maken volgens reviews : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gewoon bleeding hoor. De gele bleeding linksonder komt overigens doordat de bezel te hard tegen het paneel aan drukt zoals je eerder in dit topic kon lezen. Daar hebben heel veel schermen uit de huidige line-up last van.

IPS glow is wat je ziet als je een zwart scherm bekijkt vanuit een behoorlijke scherpe hoek, dan is ineens het hele scherm alles behalve zwart (niet alleen langs de randen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55
Kid Jansen schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:07:
Dat is gewoon bleeding hoor. De gele bleeding linksonder komt overigens doordat de bezel te hard tegen het paneel aan drukt zoals je eerder in dit topic kon lezen. Daar hebben heel veel schermen uit de huidige line-up last van.

IPS glow is wat je ziet als je een zwart scherm bekijkt vanuit een behoorlijke scherpe hoek, dan is ineens het hele scherm alles behalve zwart (niet alleen langs de randen).
Ik vind dat niet normaal, een bedrijf als Dell heeft dat soort problemen nog "steeds" niet onder controle en dat vind ik niet meer kunnen in deze tijd.

Hoe moeilijk kan het zijn om dit probleem te fixen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook niet normaal, maar Dell vindt het wel normaal, want voor alleen bleeding kan je het scherm vaak niet omruilen.

Overigens kan Dell zelf alleen de gele bleeding oplossen die wordt veroorzaakt door teveel druk op het paneel. Voor de "normale" backlight bleeding zijn ze afhankelijk van de paneelfabrikant (LG Display).

Overigens heb ik het idee dat bleeding steeds vaker en steeds erger voorkomt op nieuwe schermen. Volgens mij komt dat doordat het paneel steeds minder ver doorloopt buiten het actieve deel, om de bezels steeds maar smaller te kunnen maken. Als we genoegen zouden nemen met 25 mm brede bezels zouden fabrikanten waarschijnlijk wel ineens bleeding vrije schermen kunnen maken.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45

icecreamfarmer

en het is

Even een vraag.
Ik heb problemen met het geluid over de displayport met mijn u2410.
Ik heb 2 videokaarten geprobeerd, 2 kabels maar het probleem blijft dat er cutouts zijn wanneer ik de monitor via Displayport aansluit.

Ik verdenk er nu dus de monitor van dat het niet goed werkt. Maar hoe krijg ik dell geemaild?
Je moet een servicetag invullen maar die krijg ik nergens gevonden. Op het kaartje wat je eruit kunt schuiven staat alleen het serienummer en dat is het niet volgens de website.

Weet iemand:
1. waar dat nummer staat
of 2. Hoe kan ik ze alsnog mailen want bellen is niet echt een optie tijdens werktijd omdat ik dan niet bij de monitor kan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U2410 heeft geen service tag, dat heb je alleen op de modellen van 27" en groter. Voor modellen kleiner dan 27" heb je serienummer en ordernummer nodig.

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eind juli na een power failure een scherm-dans gedaan (U2412M); de 3de vervanger was een goede. Merk ik vandaag op dat ik opnieuw geen power heb op de usb poorten van het scherm - hopelijk gaan we hier niet opnieuw, want dat was bij scherm 1 de voorbode dat de voeding stervende was.

[ Voor 1% gewijzigd door Rafael op 19-09-2013 16:18 . Reden: Scherm type toegevoegd voor de duidelijkheid ]

Anoniem: 378118

Hoi,

Ik heb een vraag,

Ik heb de review gelezen van de Dell ultrascharp U2711 op tweakers van Kid Jansen link: http://tweakers.net/produ...trasharp-u2711-zwart.html

Kid Jansen zegt in de review van de Dell ultrascharp U2711 dat er 34*14=476 icoontjes op het bureaublad passen.

Ik heb zelf ook een Dell Ultrascharp U2711 via de Displayport te draaien op 2560*1440p 60HZ kleurdiepte 32bit. Ik heb bij de optie in windows bij vormgeving en persoonlijke instellings het beeldscherm op kleiner-100% (aanbevolen) te staan. En ik heb uitgelijnd op raster.
Nou heb ik het even getest maar bij mij passen er veel minder pictrogrammen op het
bureaublad.

Bij mij passen er maar 23*13=299 icoontjes op het bureablad.

Ik heb windows 8 Pro 64 bit met een gtx660 videokaart.
Als je rechtermuisklik doet op de desktop dan heb ik bij beeld hem op normale pictogrammen te staan.

Ik vraag me af hoeveel icoontjes bij jullie op de desktop passen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/u2711.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 19-09-2013 16:55 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13
Bij mijn ultrasharp (3008) met 2560x1600 passen 14x27. best vreemd gezien de breedte gelijk is.

Waah schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:37:
Bij mijn ultrasharp (3008) met 2560x1600 passen 14x27. best vreemd gezien de breedte gelijk is.
bedankt voor je antwoord,

Ik vraag me ook af hoe dit kan.
morgen komt er iedergeval iemand langs
van de computerwinkel om dit te checken.

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 11:10
Heb je niet op de desktop met CTRL & muiswiel wat gezoomd? Dan worden de iconen groter en passen er dus minder op.
Met rechtermuisklik op desktop en dan view kun je een van de drie standaardgroottes kiezen (medium is volgens mij de default). Geen idee of verschillende Windows-versies verschillende standaard-groottes (en evt. ook tussenruimtes) hebben?

elian0 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:58:
Heb je niet op de desktop met CTRL & muiswiel wat gezoomd? Dan worden de iconen groter en passen er dus minder op.
Met rechtermuisklik op desktop en dan view kun je een van de drie standaardgroottes kiezen (medium is volgens mij de default). Geen idee of verschillende Windows-versies verschillende standaard-groottes (en evt. ook tussenruimtes) hebben?
Ik heb het nog even gecontroleerd, ik heb niet gezoomd, bij beeld heb ik normale pictogrammen dat weet ik zeker. Ik gebruik gewoon de standaard instellings van windows 8.
Als je een verse instalatie van windows 8 doet staat het precies zo.

Ik heb mijn icoontjes nog even opgemeten met een rolmaat van de bouwmarkt en mijn mijn icoontjes hebben de volgende afmetingen,

-Internet explorer 1,5 cm * 2,5 cm
-Prullenbak 1,5 cm * 2,5 cm

Als je het icoonje selecteerd komt er een doorzichtige rechthoek omheen, ik heb het opgemeten met de maten van de doorzichtige rechthoek.

Bij mijn vierkante en rechthoekige tegels in de windows 8 style zijn de maten:

Rechthoekige tegel 7,5 cm * 3,5 cm
Vierkante tegel 3,5 cm * 3,5 cm

Mijn startbalk van windows 8 is in de dikte 1 cm.

Bij vormgeving en persoonlijke instellings heb ik het op (kleiner-100% aanbevolen)

er zijn er denk ik ook genoeg die hem op (normaal-125%) hebben te staan?
Je kunt hem ook op 150% zetten maar dat is denk ik wel erg groot.

Als je een hoge resolutie draait dan word alles kleiner op je scherm, zo met deze instelling kun je het wat groter maken.

Vrijdagmiddag komt iedergeval iemand van de computerwinkel naar mijn pc kijken en monitor of alles goed staat ingesteld en of hij er wat aan kan doen of veranderen zodat ik ook (476) icoontjes op mijn desktop kan hebben in plaats van (299) icoontjes.

Is er iemand die dezelfde maten heeft of juist kleiner of groter met de U2711? :)

Mijn settings in Windows 8 met screenshots,

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/computer%202013/settings2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/computer%202013/settings3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/computer%202013/settings.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/computer%202013/settings4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/computer%202013/settings5.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 20-09-2013 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
OK, dat zal het wel niet zijn dan.
Overigens geldt bij mij wel dat als ik met het muiswieltje zoomop de desktop, het bolletje in het view-menu gewoon voor Medium blijft staan. Als ik daar dan op klik wordt alles toch kleiner. Lijkt me niet in orde: waar het bolletje staat zegt dus op zichzelf niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik vragen wat het uitmaakt? Ik had het gewoon in die review gezet om een beetje een idee te geven van de ruimte op de desktop, maar het is toch vrij irrelevant lijkt me. Je hebt zo te zien toch maar 23 icoontjes op je bureaublad staan (de rest zijn allemaal extra Internet Explorer snelkoppelingen).

Lijkt me stuk relevanter hoeveel je kan zien in programma's op 100%, vandaar dat ik dat ook voor Word en Excel er in had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: verwijderd

[ Voor 155% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 02-10-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatorae
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
He allemaal, ik zit te twijfelen over de aankoop van een U2312HM of een U2412M.
Ik lees vaak dat mensen zweren bij een 16:10 beeldverhouding. Nou heb ik zelf op dit moment een 24" 16:9 TN scherm van Dell en die wil ik op den duur waarschijnlijk nog een keer vervangen voor eenzelfde scherm als dat ik zal gaan kopen.
Zelf vind ik die 16:9 verhouding eigenlijk prima werken, ik heb vaak twee dingen naast elkaar open op 1 scherm en dan is de breedte juist handig. Ook met code en het scherm in pivot positie lijkt me de hoogte juist handig. Daarnaast kost de U2312HM zo'n 180 euro en de U2412M ongeveer 245 euro. Dit is een verschil van 65 euro. Is die 65 euro verschil die verhouding (en 1 inch) eigenlijk wel waard? Mocht ik later dan nog eenzelfde scherm kopen is het verschil in totaal 130 euro tussen de 23" en 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je begrijpt hopelijk wel dat beide schermen even breed (1920 pixels) zijn wat betreft resolutie en dat de 24" extra hoogte geeft. Je wint dus "scrol" ruimte met de 24". De vraag die ik eigenlijk heb is, waarom overweeg je een 16:10 (één van de twee opties die je zelf aangeeft) als je tevreden bent met 16:9?

Of het verschil het geld waard is, is iets wat eigenlijk alleen jijzelf kan beslissen. Persoonlijk ben ik van een 24" met 16:10 naar een 27" 16:9 gegaan (dus van 1920x1200 naar 2560x1440) en heb daar nooit spijt van gehad (heerlijk zoveel ruimte). Als je toch twee monitoren overweegt is dat misschien iets om mee te nemen.

Als je nu gewoon een nieuwe wilt en hebt beperkt budget lijkt me de 2312 een prima keuze, maar voor het extra geld zou ik uiteindelijk persoonlijk toch voor de 1920x1200 variant kiezen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatorae
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
He rockhopper, bedankt voor je antwoord. Je maakt een aantal goede opmerkingen. Ik denk dat ik dan toch gewoon voor de 2312 ga, 16:9 bevalt me tot nu toe prima en dan vind ik het die 65 euro extra voor de 2412 denk ik niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Guys, ik weet niet of het eerder hier is behandeld maar heb het volgende probleem:

Ik heb een Dell U2713HM die via displayport is aangesloten op mijn Macbook Pro. Ik had heel erg last van trillend beeld (vooral te zien bij grijs) dus had Dell gebeld en heb een nieuwe (naja, refurbished model) gekregen.

Vandaag mijn nieuwe scherm uitgepakt, aangesloten en heb weer last van trillend beeld! Als ik op een website scroll of bijv een venster met mijn muis pak en beetje rondbeweeg zie je dat de kleuren trillen. Maar als het venster niet beweegt werkt alles gewoon goed!

Ik weet echt niet waar het probleem aan ligt, heb het via DVI aangesloten en heb het daar ook.. is dit normaal? Thunderbolt scherm die ik op werk heb heeft dit namelijk niet..
_______

EDIT: En ik heb het gefixt! Eindstand, het lag de hele tijd aan de Macbook Pro en niet aan mijn Dell scherm.
Many Dell monitors (e.g., U2713H, U2713HM, ...) look really bad when connected to a Mac (OS X 10.8.2) via DisplayPort, as if some sharpening or contrast enhancement was applied. Others have reported the same problem.

The reason is that the DisplayPort uses YCbCr colors instead of RGB to drive the display, which limits the range of colors and apparently causes the display to apply some undesired post processing.

The problem can be solved by overriding the EDID data of the display in order to tell OS X that the display only supports RGB. http://embdev.net/topic/284710#3027030
Na het installeren van een kleine script werkt mijn scherm weer goed! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door kyddil op 12-10-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De DVI kabel is met de Serie 14(2014) weg bezuinigt, is er niet meer bij.
Vraag valt de nieuwe P serie van Dell(2014) ook hier onder, ze worden nu allemaal met IPS gelevert.

Op TFT Central een reviev van de P2414H(1920 x1080)
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm

Ik heb de P2014H IPS(http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch) gekocht.

WAT IS INBEGREPEN?
Monitor met standaard
Kabelafdekking
Stroomkabel
DisplayPort-kabel
VGA-kabel
USB upstream-kabel
Media met drivers en documentatie
Snelstartgids
Gids met product- en veiligheidsinformatie

[ Voor 20% gewijzigd door brommer1 op 17-10-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Professional serie valt niet onder UltraSharp, maar ze beginnen nu wel redelijk dicht bij elkaar te komen. Zou me niet verbazen als de kleinere modellen / "budget" modellen uit de UltraSharp serie bij volgende generaties bij de Professional serie ondergebracht worden. Want met de nieuwe UltraSharp schermen die er aan zitten te komen wordt de UltraSharp serie ook best wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik bedoelde kan je voor vragen of opmerkingen over de P serie 2014 deze forumgroep(Dell UltraSharp Serie) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:35
Even een vraagje over de garantie op dell schermen. Ik kan via marktplaats een nieuw scherm kopen maar er zit helaas geen factuur bij. Mochten er binnen de normale 3 jaar (na manufacturing date of aankoopdatum welke ik dus niet weet?) problemen ontstaan heb ik dan via de service tag gewoon bij dell recht op garantie?

Kan je overigens op de doos al de expres tag of het serienummer zien?, dan kan ik voor de aankoop even de data online bij dell checken...

Daarnaast weet iemand of er een u2414m aan zit te komen? Ik heb wel de u2414h gezien maar vind dit niks vanwege het 1920x1080 scherm ipv 1920x1200. Of is de u2414h echt de enige opvolger van de u2412m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
frankyboy707 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:21:
Ik kan via marktplaats een nieuw scherm kopen maar er zit helaas geen factuur bij.
"Van de vrachtwagen gevallen" zeker? :+
Er zitten gewoon risico's hieraan - indien het product achteraf gestolen blijkt te zijn kan je daar later met garantie aanvragen problemen mee krijgen. En Dell kan en mag gewoon een aankoopfactuur vragen bij service binnen de garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:35
gertvdijk schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:46:
[...]

"Van de vrachtwagen gevallen" zeker? :+
Er zitten gewoon risico's hieraan - indien het product achteraf gestolen blijkt te zijn kan je daar later met garantie aanvragen problemen mee krijgen. En Dell kan en mag gewoon een aankoopfactuur vragen bij service binnen de garantietermijn.
Weet niet, prijs was niet onredelijk (200 euro). Had nog gevraagd om de servicetag op de dell site in te voeren maar toen bleek hij al verkocht of "verkocht"...

In ieder geval, als ik een andere op marktplaats zie ga ik alleen akkoord als er een factuur bij zit. Bedankt voor de info iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39
Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe monitor ter vervanging van mijn HP w2207H (22 inch 1680x1050)

Had een aantal eisen:
- >22 inch (tot max 27 inch)
- Matte scherm coating
- Minimaal gebruik van glossy plastic
- Betere kijkhoek (= IPS óf PVA paneel)
- 1920x1080 resolutie of hoger
- Verstelbare voet (in hoogte & kantelen)
- Budget max €250,-

Ik was aan het twijfelen tussen de bekende:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart & pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Maar wat me tegenhield was dat dat toch relatief gezien wel oudere modellen zijn (beide uit 2011).
De pricewatch: LG IPS237L Zwart zag er ook wel interessant uit, maar is niet in hoogte verstelbaar.

Toen kwam ik een review tegen van de P2414H (zie http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm)
En die waren best positief, dus ik ging opzoek naar dat scherm en hij staat ook (sinds kort) in de pricewatch: pricewatch: Dell P2414H
Maar ik vond dat nogal aan de prijs, na even zoeken kwam ik de monitor tegen op de site van een duitse webwinkel voor een aantrekkelijke prijs: http://www.computeruniver.../90529019/dell-p2414h.asp en heb ik hem daar besteld.

Vandaag heb ik hem binnen gekregen en het is inderdaad een mooi schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik schuif me hier even aan bij de ultrasharp thread, want ik ben in de markt voor een u2913WM.

De in- en outs wat deze monitor te bieden heeft daar ben ik wel uit, zit alleen heel hard te twijfelen over het aanschaffen van extra pixelgarantie.
Bright pixels worden via de dell garantie gedaan maar andere pixel fouten die worden niet vergoed, daar komt dan de shop in beeld.
Maar zelfs dan vind ik de extra garantie die tot 20% van de aanschafkosten kunnen oplopen wel erg veel.

Hoe is de ervaring met de ultrasharp serie van dell de laatste paar maanden ? Ik heb het idee dat alleen de slechte ervaringen het beeld op internet beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:03
Sinds vandaag overgestapt van mijn 27" TN Samsung monitor naar een Dell 2412M monitor en wat een verschil!, zat lang te twijfelen tussen een aantal verschillende monitoren van 24" en 27" maar wou graag scherper beeld en een mooi IPS paneel, 27" 1440 vond ik te duur dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de Dell 2412M en zeker geen spijt van!

Gelukkig geen last van dode pixel en backlight bleeding echt minimaal :D, wel moest ik even met me ogen knijpen want wat is dit ding helder als die uit de doos komt... Heb de helderheid nu verlaagt tot 35 wat een stuk beter is.

Heb zitten zoeken voor de beste instellingen en kwam van die profile'n tegen maar als ik deze wil gebruiken veranderd er niks aan het scherm?? Ik weet wel waar ik ze moet toevoegen bij kleurbeheer maar er veranderd niks.. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik zit zelf te dubben om rond januari de u2713H te gaan halen. Nu is de 2713HM 200 euro goedkoper, maar is het ook een goede keuze. Heb nu de Dell 2209WA. Erg goed scherm, maar nadeel is dat hij toch minder qua kleuren aan kan.

Heb reviews zitten lezen tussen de 2713H en HM waarbij de H er zeker beter uit komt.
Ik bewerk foto's en heb mijn huidige scherm gekalibreerd. Maar toch merk je wel dat het verloop niet lekker verloopt, maar dat heeft met het aantal bits te maken.
Dacht dat het HM scherm dit ook heeft. Mij kennende zal er straks toch het HM model komen te staan, maar is het verschil echt zo groot of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Laatst online: 27-06 12:22
Ik ben opzoek naar een nieuw scherm. Ik heb al wat lopen zoeken maar ik kan me nog niet helemaal vinden tussen alle schermen.

De eisen zouden dit ongeveer zijn:
23-24inch
goede zwartwaarde
goed kleurenberijk
niet een te grote response/input lag
resolutie van 1920x1080
Verstelbare voet (hoogte)
Budget max 250

Wat ik vooral ga doen is gewoon lekker internetten en een filmpje kijken. Maar gamen kan voor laten niet uitgesloten worden. Belangrijk vind ik de zwartwaarde, kleuren echtheid en de helderheid.

Ik heb dus al naar verschillende dell monitoren gekeken, maar kan me er nog niet wijs in vinden. Hopelijk weten jullie wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 18:03
blauwe eend schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:32:
Ik ben opzoek naar een nieuw scherm. Ik heb al wat lopen zoeken maar ik kan me nog niet helemaal vinden tussen alle schermen.

De eisen zouden dit ongeveer zijn:
23-24inch
goede zwartwaarde
goed kleurenberijk
niet een te grote response/input lag
resolutie van 1920x1080
Verstelbare voet (hoogte)
Budget max 250

Wat ik vooral ga doen is gewoon lekker internetten en een filmpje kijken. Maar gamen kan voor laten niet uitgesloten worden. Belangrijk vind ik de zwartwaarde, kleuren echtheid en de helderheid.

Ik heb dus al naar verschillende dell monitoren gekeken, maar kan me er nog niet wijs in vinden. Hopelijk weten jullie wat.
Dell 2412M zeker een aanrder, heeft alles wat je zoekt alleen is de resolutie iets hoger 1920x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer info bekend over de nieuwe UP3214Q: New Dell UltraSharp Monitors Deliver Phenomenal Screen Performance and Clarity for an Impressive Viewing Experience.

En nog bijbehorend artikeltje op TFT Central: Dell UP3214Q Official Information Released

[ Voor 16% gewijzigd door Kid Jansen op 06-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Zijn er nog tweakers die de Dell U2713H gebruiken i.c.m. Windows 8.1?
Ik heb sinds vandaag 2 van dat soort schermen staan. Beide aangesloten op de USB3.0 poorten van mijn moederbord d.m.v. de bijgeleverde kabels, maar helaas geen 'prik' op de USB hubs op de monitoren.
Ook de Dell Color Calibration Tool ziet de schermen niet.

Sluit ik bijv. mijn USB 3.0 kaartlezer direct op de USB3.0 poort op het moederbord aansluit werkt deze wel.
Kan me niet voorstellen dat beide kabels rot zijn die bij de schermen zijn geleverd, of dat bij beide schermen de USB hubs defect zijn, ik vermoed een ander (onderliggend) issue.

Iemand die tips/het werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Laatst online: 27-06 12:22
Meulendijks89 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:00:
[...]

Dell 2412M zeker een aanrder, heeft alles wat je zoekt alleen is de resolutie iets hoger 1920x1200
Ziet er inderdaad wel mooi uit. Bedankt, ik denk dat ik deze dan over een tijdje ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
Ik vraag mij af of mensen hier ook problemen hebben gehad met de u2713hm. Vandaag een rma ingediend voor mijn 2de paneel die wederom na een paar maanden dode pixels vertoonde. Ook heeft dit paneel last van cross hatching en backlight bleeding. Mijn u2312 en u2412 werken al jaren perfect dus ben vrij teleur gesteld met alle problemen die ik met mijn u2713hm heb

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik sta eigenlijk te springen om een soort van U2714HM; Vergelijkbaar scherm maar met een betere GTG (e.g. 5/6ms) en een betere game mode (E.g. niet alsnog ~22ms lag in game mode). De U2413 doet het daar veel beter. Weet iemand of er iets in de pijplijn zit voor 2014?

Ik hoef niet per se 2ms/120/144hz ala TN maar het is allemaal NET even te hoog op de U2713 :(

ma ma ma ma ma macron one

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik kon het niet laten en heb toch weer een U2713HM gekocht, puur om het beeld en de vormgeving. Deze keer heb ik geen backlight-bleeding (minimaal) geen dead pixels en vreemde pieptonen of crosshatching.

Alleen op de doos staat REV-A00 august 2013 volgens mij is dit niet correct, het scherm heeft 1 uur gedraaid.

Tot nu toe zeer tevreden met deze versie, alleen voor gamen is het aan de matige kant van ghosting heb ik niet veel last maar meer van input-lag van de muis, als iemand nog tips heeft om dit te verminderen hoor ik het graag. Er zit volgens mij geen handmatige overdrive op.

• elian0
RoaDHouse schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:39:
Alleen op de doos staat REV-A00 august 2013 volgens mij is dit niet correct, het scherm heeft 1 uur gedraaid.
Dat kan wel kloppen hoor. In het topic op HardForum komt A00 al een tijdje voorbij en nu staat er bijv. iemand met A00 uit Okt '13.
Max|Burn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:38:
Ik sta eigenlijk te springen om een soort van U2714HM; Vergelijkbaar scherm maar met een betere GTG (e.g. 5/6ms) en een betere game mode (E.g. niet alsnog ~22ms lag in game mode). De U2413 doet het daar veel beter. Weet iemand of er iets in de pijplijn zit voor 2014?

Ik hoef niet per se 2ms/120/144hz ala TN maar het is allemaal NET even te hoog op de U2713 :(
Alle schermen waarvan ik weet dat ze in de pijplijn zitten staan al in de startpost. Het lijkt mij eerder dat er voor de U2212HM en U2312HM een opvolger komt in 2014, al zie ik het ook wel gebeuren dat de 21.5" en 23" modellen gediscontinued worden.

Het lijkt me sterk dat de U2713HM nu alweer een opvolger zou krijgen, aangezien het één van de nieuwere schermen uit de line-up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Afgelopen weekend de Dell U2713HM gehaald bij 4Launch (zonder pixel garantie).
Ik had expliciet aangegeven dat ik een gesealde (ongeopende) doos wilde hebben. Dit om een "eerlijke" kans te krijgen dat ik een goed paneel krijg, en niet een afgekeurde (door 4Launch/klant) model.

Wat kan ik zeggen.... wat een beauty van een scherm.
Ik ben van een 21" (1600x1200) naar deze 27" gegaan.
Perfect scherm en geen enkele defecte pixel. Ook van blacklight bleeding heb ik bij normale helderheid geen last. Mooie prijs ook: 471 euro.

Tevens een DisplayPort kabel van 2m erbij genomen (die van HP).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 25-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kid Jansen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:07:
De "Q" in UP3214Q en U2414Q heeft waarschijnlijk betrekking op de resolutie en staat dan zeer waarschijnlijk voor "Quad Full-HD".
Bovenstaande had ik dus goed voorspeld: nieuws: Dell introduceert 24"-monitor met resolutie van 3840x2160 pixels. Nu is het alleen nog de vraag of het onderstaande ook waar is en wat het paneeltypenummer dan is.
De "P" in UP3214Q en U2414Q zou iets te maken kunnen hebben met de paneeltechnologie. De UP3214Q weten we namelijk al van dat het een Sharp IGZO-paneel krijgt, terwijl alle UltraSharp-schermen van de afgelopen jaren LG Display IPS-panelen gebruikten. Dat zou dan betekenen dat de U2414Q ook een IGZO-paneel krijgt als dat zo is.
EDIT: kwam ook een nieuwe soundbar tegen, de Dell AC511.

[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 30-11-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze reactie van mij van gisteravond op het artikel waar ik zaterdag naar linkte is misschien ook wel interessant hier:
Uitgaande van een oogresolutie van één hoekminuut (1/60°), wat als standaard wordt gezien voor iemand met "20/20 vision", kom ik voor 3840x2160 @ 24" op 475.7 mm voor het midden van het scherm.

De pixel pitch van 3840x2160 @ 24" is namelijk 0.13838 mm. De kijkafstand is dan dus 0.13838 / tan(1/60°) = 475.7 mm

Er van uitgaande dat je recht voor de rand van de pixel zit en niet recht voor het midden van de pixel, hoewel het verschil met dergelijke kleine hoeken toch verwaarloosbaar is. Voor een 24" scherm is dat nog behoorlijk dichtbij, meestal zit je zo'n 60-70 cm van je scherm vandaan. Op een normale kijkafstand is dit dus een retinascherm (scherper dan oplossend vermogen van oog).

Overigens maakt het aan de rand van het scherm al lang niet meer uit wat de pixel pitch is als je er recht voor zit, alleen maar de resolutie van het scherm. Die oogresolutie van één hoekminuut geldt namelijk bij lange na niet naarmate het dichter bij de rand van je blikveld ligt. En zelfs al zou dat zo zijn, dan nog kom je niet hoger dan 3438 pixels horizontale resolutie.

De hoek tussen de laatste kolom pixels, je oog en de op één na laatste kolom pixels is namelijk gelijk aan:

arctan(a / x) - arctan ((a-1) / x)

Waarbij a de helft van de horizontale resolutie is in pixels en x de kijkafstand tot het midden van het scherm (in dit geval ook in pixels uitgedrukt) waarbij je recht voor het midden van het scherm zit met het scherm zowel in horizontale als verticale richting haaks op jouw kijkrichting.

En voor a > 1719 (met a een natuurlijk getal en x positief reëel getal) is de volgende vergelijking nooit waar:

arctan(a / x) - arctan ((a-1) / x) > 1/60°

Voor schermen met een horizontale resolutie hoger dan 3438 pixels pixels kan je dus zelfs niet de buitenste twee kolommen van elkaar onderscheiden als je je hoofd bij draait (uitgaande van 20/20 vision), je zal echt je hoofd zijwaarts moeten verplaatsen.
Het wordt overigens helemaal mooi met 8k (ook wel UHD, of Super Hi-Vision). Daar wordt een kijkhoek voor gedefinieerd van 100°, wat echt extreem wijd is (dus heel dicht bij scherm). Ter vergelijking, ik zit zo'n 65 cm van m'n U2711 vandaan, wat een kijkhoek geeft van ongeveer 50°. Om een kijkhoek van 100° te hebben zou ik maar 25 cm van m'n U2711 vandaan moeten zitten.

De kijkafstand is dan:

breedte / (2 * tan(50°))

De breedte kan je dan uitdrukken in 8192 pixels, dus de kijkafstand is dan 4096 / tan(50°) pixels (normaal zou je dit daarna natuurlijk nog omrekenen naar meters met behulp van pixel pitch). De hoek tussen de binnenrand van de n-de pixel, je oog en de buitenrand van de n-de pixel is dan:

arctan(n / (4096 / tan(50°)) - arctan((n-1) / (4096 / tan(50°))

Als je dan gaat kijken wanneer het resultaat daarvan groter is dan 1/60°, dan kom je maar tot pixel 52. Alleen de middelste 104x104 pixels zitten dus nog net boven die 1/60°.

Na 8k kunnen we overigens wel stoppen, want een kijkhoek wijder dan 100° slaat echt nergens op en dit is dus al vrijwel 100% retina voor iemand met 20/20 vision. Als het 8194 pixels breed zou zijn (maar 2 pixels breder dus), zou het 100% retina zijn bij kijkhoek van 100°.

Om een idee te geven van de benodigde resolutie voor retina bij aantal populaire kijkhoekstandaarden voor midden van scherm:

StandaardHorizontale kijkhoekBenodigde horizontale resolutie voor retinaKleinste bijpassende 16:9 resolutie
THX36-40°2234-25042240x1260 - 2528x1422
SMPTE30°18441856x1044
Consumentenbond:
3x beelddiagonaal
16.53°10001024x576

Aangezien het in dit topic om beeldschermen gaat en niet om TV's ook nog even een soortgelijk tabelletje voor beeldschermen voor alle formaten in huidige Dell UltraSharp line-up, uitgaande van een kijkafstand van 65 cm (geeft pixel pitch 0.189 mm en dus 134 ppi).

BeeldschermdiagonaalHorizontale kijkhoekBenodigde horizontale resolutie voor retinaKleinste bijpassende resolutie
21.5"40.16°25142528x1422
23"42.78°26942720x1530
24" (16:9)44.06°27842816x1584
24" (16:10)43.48°27422752x1720
27"49.31°31583168x1782
29"54.72°35603570x1530
30"52.51°33923392x2120
32"56.52°36983712x2088
34"62.82°42004200x1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Mooie nieuwe schermen van Dell: 24,28 en 32" in 4K HD.

Ik denk dat ik zelf wacht tot de volgende generatie. Ik heb nu een 3008WFP. En wil eigenlijk weer een 30" of groter maar dan 4K. de 32" is me te duur. Ik wil max 1500 uitgeven. En wil het liefst weer 16:10 geen 16:9 Ik vind dat echt super irirtant werken. Al heb je met 32" 16:9 wel +- de hoogte van een 30" 16:10 scherm alleen wat extra breedte.

Nadeel daar van is dat mijn 2e scherm (oude 2405WFP dan nog verder van je af komt te staan.

Owh wel we zien het wel. Mooi dat er 4K aan komt voor desktop's. Helaas zijn ze nog veel te duur :) Maar dat gaat vanzelf goed komen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 28" (P2815Q) had ik nog niet gezien, maar zie ik nu net staan in deze press release van Dell.

Zie trouwens ook dat de UP2414Q per vandaag beschikbaar is in de VS voor $1399 en per 16 december beschikbaar zal zijn wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kid Jansen schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:42:
Zie trouwens ook dat de UP2414Q per vandaag beschikbaar is in de VS voor $1399 en per 16 december beschikbaar zal zijn wereldwijd.
Interessant. Dat zal hier wel uitpakken rond € 1400 inc BTW en een straatprijs die nog wat lager ligt. Misschien € 1200. Een paar goeie reviews zouden mij zomaar over de streep kunnen trekken om dat ding te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Tja 1200 voor een 24" 4K scherm vind ik nog te veel. Als het nu 1500 voor 30" was had ik ja gezegd.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij lijkt vooral 30-32" 4k interessant, maar het zal nog wel een aantal jaar duren voordat dat te krijgen is voor zo'n €1000. Mij lijkt 4k op 24" echt te klein voor gebruik met standaard dpi instellingen en als ik een 4k scherm heb wil ik ook wel van de volledige resolutie gebruik maken. Maar voorlopig kan ik ook nog wel even vooruit met m'n U2711.

Heb vorig jaar wel even mogen spelen met de Eizo DuraVision FHD3601 op de photokina in Keulen (36.4" 4096x2160). Het is echt heerlijk zo'n resolutie. Kreeg zelfs nog het aanbod om hem een keer te reviewen nadat ik even met één van de Eizo medewerkers daar gesproken had, maar uiteindelijk nooit gedaan.

Overigens best leuk die photokina. Niet heel veel aan beeldschermtechnologie (volgens mij alleen Eizo, NEC en Quato), maar genoeg andere dingen om je met gemak hele dag te kunnen vermaken (daarnaast is Enschede - Keulen met auto zeer goed te doen). Zou ook nog wel een keer naar SID Display Week willen, dat is echt de place to be als het om de ontwikkelingen op beeldschermtechnologie gaat, maar dat is op zichzelf als tyfusduur en dan moet je ook nog een retourtje USA hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kid Jansen schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:29:
Mij lijkt vooral 30-32" 4k interessant, maar het zal nog wel een aantal jaar duren voordat dat te krijgen is voor zo'n €1000. Mij lijkt 4k op 24" echt te klein voor gebruik met standaard dpi instellingen en als ik een 4k scherm heb wil ik ook wel van de volledige resolutie gebruik maken. Maar voorlopig kan ik ook nog wel even vooruit met m'n U2711.
Ik wil juist op 150-200% dpi draaien en 4K is dan een vrij lage resolutie op een 30-32". Vooral als dat € 3500 moet kosten. 4K op 24-27" voor € 1200-1500 klinkt dan een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb nog een aantal reviews en vergelijkingen tussen de u2713H en HM gelezen en kom er steeds meer op uit dat de HM toch de betere is ondanks de "problemen" die er zijn.

10-bits ga ik toch niet halen omdat er bij mij eigenlijk altijd een game GPU in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een opmerking:
Realiseer je je wel dat als je voor dat soort monitoren gaat, je dit doet om in aRGB (Adobe RGB) kleurbereik te gaan werken? Je gehele omgeving moet hierop ingesteld staan, omdat anders het beeld flets eruit zal zien.
Even de internet browser openen, en je zal zien dat het beroerde kleuren zijn. Je zal dan terug moeten schakelen naar sRGB. Zelfs professionals hebben problemen om hun aRGB setup goed in te regelen en dit te combineren met zaken die in sRGB werken (zoals dat gamen van jou).

Dus als bovenstaande je doel niet is (je zei het al: gamen), is het bijna onzinnig om voor de 2713H te gaan (of monitoren die juist betere dekking hebben voor aRGB). Anders koop je zo'n duur toestel, om deze vervolgens in sRGB mode te laten draaien. Dan kan je net zo goed voor de 2713HM gaan (of vergelijkbaar). Dus voor een monitor met (bijna) 100% sRGB dekking.

Even voor de goede orde:
Ik ben geen expert op dit gebied, maar de essentie van bovenstaande moet volgens mij wel duidelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 05-12-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Je hebt het heel duidelijk omschreven.
Voor mij is de 2713H iig geen zinnige keuze.

Dan wordt het uiteindelijk de 2713HM.

Bedankt voor de uitleg. Geeft me iig een goed gevoel om geld te besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 20084 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:23:
Zelfs professionals hebben problemen om hun aRGB setup goed in te regelen...
Dat komt omdat color management in Windows waardeloos geregeld is. Dus om het goed te hebben moet je dan programma's hebben die een eigen color management hebben (zoals Photoshop) en het per programma handmatig instellen met de kleurprofielen die uit je beeldschermkalibratieprogramma komen, de profielen van de kleurruimte waar je in werkt en de profielen waar je naar exporteert.

De calibrationloaders van X-Rite en DataColor doen het overigens niet veel beter, want die lukt het ook niet om profielen systeembreed te forceren. Heel veel programma's trekken zich niks aan van die profielen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kid Jansen op 05-12-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat heb ik ook gemerkt.
Heb een Datacolor Elite (dacht 2 of 3) hier liggen. Maar vaak gaat het dan toch fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arunia schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:28:
Bedankt voor de uitleg. Geeft me iig een goed gevoel om geld te besparen ;)
Graag gedaan!
Geld uitsparen vinden we allemaal geweldig... om dit vervolgens weer direct uit te geven aan ander leuk spul :)

Die 2713HM is een uitstekende keus.
Ik heb hem nu net 2 weken... uitstekend scherm en out-of-the-box al prima kleurweergave.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 06-12-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
:D Daar heb je zeker gelijk in. Als het het waard is, wil ik best geld uit geven, maar zoals je zei, het heeft geen nut met de huidige GPU of toekomstig aan te schaffen GPU.
Dat geld kan ik dan prima aan een nieuwe grafische kaart uitgeven om die resolutie voor elkaar te krijgen.
Ook een uitzoek werk trouwens hoe je 2560x1440 voor elkaar gaat kijken met goede instellingen zonder super veel geld uit te geven, maar dat is weer een ander topic.

Ik lees veel over kwaliteits issues, maar verwacht dat dat ondertussen wel een heel stuk minder is.
Dode pixels lijkt me iets wat tegenwoordig ook geaccepteerd wordt als fout.
Bij mijn 2209WA was dit al zo bij 1 dode pixel en/of een aantal stuk pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07 08:26
Vandaag heb ik de Dell 2713H ontvangen ter vervangen van mijn 2408WFP en het valt me meteen op dat dit scherm een constant zoemend geluid maakt, zijn er hier mensen die dezelfde ervaring hebben?
Zo ja is er iets aan te doen? :)

Ik heb zelf al gelezen dat dit scherm in enkele gevallen zoemt, maar deze heeft een constante piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karelvanhoof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Is de Dell UltraSharp U2412M nog steeds een aan te bevelen monitor met resolutie 1900x1200, ondanks dat het hier eigenlijk om toch geen recent model meer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor onder de €250 wel ja. Overigens zie ik net pricewatch: Dell Ultrasharp 2709W Zwart. Is dan wel een behoorlijk oud model alweer, maar een 27" 1920x1200 S-PVA monitor nieuw voor €265 is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 21:16
Vandaag ook een Dell Ultrasharp U2713HM ontvangen. Had me goed ingelezen, want zo'n monitor koop je niet even voor de leukigheid. Las al het ene en andere over BB, maar aangezien mijn eerdere ervaringen met Dell toch de gok op de som genomen.

De U2713HM die ik ontvangen heb, is de U2713HMt. Sinds een aantal maanden levert Dell dit scherm nu. Weet niet wat het nu precies inhield, maar wat ik wel weet is dat het scherm erg goed is. Geen dode pixels en geen tot bijna geen Backlight Bleeding. Monitor is ook Rev. 00 en is in Juni 2013 geproduceerd. Op Overclock.net ook gelezen dat andere mensen een U2713HMt hadden ontvangen en daar was vaak ook geen sprake meer van BB of dode pixels. Dell lijkt dus de problemen aardig opgelost te hebben. Wel zou Dell iets met het paneel en kleurechtheid gedaan hebben, maar daar is volgens mij nog niet veel over bekend. Denk zelf dat Dell waarschijnlijk vernieuwde panelen van LG heeft ontvangen. Zelf ben ik in ieder geval benieuwd of andere ook de U2713HMt ontvangen/hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: LG introduceert 34"-monitor met 21:9-verhouding
Dit bevestigd wat mij betreft mijn aanname dat de Dell UltraSharp U3415W een 21:9 scherm wordt. Interessante resolutie ook. Stuk beter dan de 2560x1080 van de U2913WM.

Pixel pitch van 3440x1440 op 34" is overigens vrijwel gelijk aan 2560x1440 op 27". Dus eigenlijk wordt dit scherm in de hoogte hetzelfde als een U2711, U2713H of U2713HM. Het is alleen een ruime 34% breder. Komt er op neer dat je in plaats van twee dingen naast elkaar nu drie dingen naast elkaar kan doen.

EDIT: overigens had TFT Central ook al wat nieuws over de U3415W vorige week dinsdag:

http://www.tftcentral.co....9.htm#dell_u3415w_rumours

EDIT2: overigens is ook bekend wat het paneel in de Dell UltraSharp UP3214Q is. Ik kwam laatst een Chinees forum tegen waar het blijkbaar al tweeënhalve maand op stond:

(crappy Google Translate vertaling)
After visiting the Dell OEM factory took a point spy screen UP3214Q use Sharp home screen, model LQ315D1LG9D. Specific parameters we Baidu bar. 3 WIN8 designed for the touch screen display also E2014T P2314T P2714T aging test, the upcoming ...
Simon heeft overigens een UP3214Q staan voor reviewen en had hem geopend en die kon dit bevestigen. Overigens hebben we nog niet het datasheet kunnen vinden van het Sharp LQ315D1LG9D paneel. Wel hebben we de datasheet van het LQ315D1LG91 paneel.

EDIT3: de UP3214Q staat inmiddels op de Nederlandse Dell website voor een prijs van €3265,79 (€2699 + 21% BTW)

Overigens valt het me voor dit scherm heel erg mee wat de garantieuitbreiding kost. Voor €90 uitbreiden van 3 jaar naar 5 jaar lijkt me haast een no-brainer, aangezien de kans veel groter is dat hij in die laatste 2 jaar stuk gaat dan in die eerste 3. Dat lijkt mij die 2.74% van het aankoopbedrag wel waard.

[ Voor 87% gewijzigd door Kid Jansen op 17-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 12:12

Mappy

Piramide van Austerlitz

Duitse prijzen voor de UP3214Q allemaal rond de €2400. Dat klinkt vrij netjes nog, iets meer dan twee keer zo duur voor twee keer zoveel pixels als een U3014.

[ Voor 30% gewijzigd door Mappy op 18-12-2013 14:04 ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al een heel stuk aantrekkelijker. Als je bedenkt dat veel schermen gebaseerd op een nieuwe standaard (32" 16:9 is nieuw formaat en 4k is ook nieuw) wel 20-25% in prijs dalen in het eerste half jaar zou het zo maar eens kunnen dat je eind juni 2014 al een UP3214Q hebt voor zo'n €1800-1900. Geef het een jaar en je hebt hem waarschijnlijk voor €1600, twee jaar en het is €1300.

EDIT: overigens lijkt het me sterk dat de UP2414Q €1450 gaat kosten. De UP3214Q is $3500 bij Dell US en €3265 bij Dell NL en dus blijkbaar €2400 bij zelfstandige webwinkels in Duitsland.

Zou dan wel erg vreemd zijn als de UP2414Q $1300 kost bij Dell US en €1450 bij Dell NL. Ik verwacht dan eerder dat het iets van €1200-1250 wordt. Anders worden we wel heel hard genaaid hier, aangezien $1300 zo'n €950 is op het moment.

[ Voor 41% gewijzigd door Kid Jansen op 18-12-2013 14:52 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mappy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:00:
Duitse prijzen voor de UP3214Q allemaal rond de €2400. Dat klinkt vrij netjes nog, iets meer dan twee keer zo duur voor twee keer zoveel pixels als een U3014.
Bij Redcoon.nl staat ie nu ook op de site voor € 2439. Ik had eerlijk gezegd op een introductieprijs rond € 3500 gerekend maar het blijft natuurlijk veel geld. Ben nu erg benieuwd naar de straatprijs van de UP2414Q. Zag dat hardware.info al een review van het ding had.

Wat voor videokaart heb je trouwens nodig om zo'n scherm in volle native resolutie aan te sturen? Is een huis-tuin-en-keuken kaartje genoeg voor desktop gebruik?
Een kaart met DisplayPort 1.2
Kid Jansen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:44:
overigens lijkt het me sterk dat de UP2414Q €1450 gaat kosten. De UP3214Q is $3500 bij Dell US en €3265 bij Dell NL en dus blijkbaar €2400 bij zelfstandige webwinkels in Duitsland.

Zou dan wel erg vreemd zijn als de UP2414Q $1300 kost bij Dell US en €1450 bij Dell NL. Ik verwacht dan eerder dat het iets van €1200-1250 wordt. Anders worden we wel heel hard genaaid hier, aangezien $1300 zo'n €950 is op het moment.
Had bovenstaande blijkbaar toch fout ingeschat, de UP2414Q staat inmiddels ook in Europa op de Dell websites:

UK £1270,80 (=€1521,95)
DE €1474,41
NL/BE €1499,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Redcoon.nl vermeldt nu ook de UP2414Q voor € 1119. Da's een stuk lager dan de prijs van Dell. Alleen nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact dezelfde verhouding als bij de UP3214Q dus, want €2439 / €3266 x €1499 = €1119 (afgerond op hele euro's dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Vandaag mijn 2e U2412M binnengekregen. De eerste had ik vorig jaar gekocht en werkt perfect. Maar deze gaat weer terug retour. Lijkt wel of er iemand voor heeft zitten kettingroken zo geel is het beeld. Dit is ook revisie A00 terwijl die van vorig jaar A02 was 8)7

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een wat populairdere webshop kiezen, die een wat snellere roulatie van voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Kid Jansen schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:56:
Misschien een wat populairdere webshop kiezen, die een wat snellere roulatie van voorraad heeft.
Dit was bij Coolblue. Lijkt me dat die redelijke roulatie hebben. Maar nu ik specifiek zoek naar dit probleem blijkt dat dit bij veel meer mensen is en allemaal met de A00 revisie (die nieuwer is dat A02) en min of meer sinds voorjaar 2013.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:41
Sinds net een blije eigenaar van een U2713HMt (dat staat heel klein op de doos) en een rev A00 uit Juni 2013. Zelfde verhaal als Don Roberto hier een paar posts terug vertelde. Geen dode pixels, backlight bleeding niet echt aanwezig.

Eerste indruk: wauw wat een pixels en oppervlakte. Hier ga ik echt heerlijk op kunnen werken, gamen en filmpjes kijken.

EDIT: oeps, toch één dode pixel. Tenminste, hij blijft ten alle tijden zwart. Pixels zijn zo klein dat het niet echt opvalt maar helaas zit hij redelijk in het midden. Is er nog een kans dat hij later tot leven komt? Heeft "exercisen" met de dead pixel tester tool zin? Hmm, ik zie het niet zitten hem terug te sturen dus dan moet ik er maar mee leven.

[ Voor 33% gewijzigd door Bakko op 23-12-2013 14:49 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
De Dell Ultrasharp 32 Zwart (UP3214Q) is nu verkrijgbaar volgens Pricewatch... Voor maar €2.369,- bij CS Solutions. Zou dat een prijsfout zijn (€3.269,-?), of is het een scherpe aanbieding? En als het een prijsfout is, zou je voor deze prijs de monitor kunnen claimen op basis van het consumenten recht? (Ik bedoel, een prijs van ruim twee ruggen is realistisch voor een high-end monitor). Leuk om in de gaten te houden in ieder geval :).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Balance schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:55:
De Dell Ultrasharp 32 Zwart (UP3214Q) is nu verkrijgbaar volgens Pricewatch... Voor maar €2.369,- bij CS Solutions. Zou dat een prijsfout zijn (€3.269,-?), of is het een scherpe aanbieding? En als het een prijsfout is, zou je voor deze prijs de monitor kunnen claimen op basis van het consumenten recht? (Ik bedoel, een prijs van ruim twee ruggen is realistisch voor een high-end monitor). Leuk om in de gaten te houden in ieder geval :).
Dat is een normale prijs als je vergelijkt met Duitse prijzen. Geen fout of aanbieding dus.

• GCR
  • Laatst online: 02-08-2022

GCR

Don Roberto of Bakko, kunnen jullie aangeven waar jullie de monitor u2713hmt hebben besteld. Klinkt hoopvol dat jullie (nog) geen last hebben van backlight bleeding en geen dode pixels..

Ik kan nog niet iets vinden op het internet wat de invoering van de extra t betekend voor dit model.

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 21:16
GCR schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:20:
Don Roberto of Bakko, kunnen jullie aangeven waar jullie de monitor u2713hmt hebben besteld. Klinkt hoopvol dat jullie (nog) geen last hebben van backlight bleeding en geen dode pixels..

Ik kan nog niet iets vinden op het internet wat de invoering van de extra t betekend voor dit model.
Ik heb de monitor gekocht bij CD-Romland. Zij waren toen het goedkoopste en ik had al eerder positieve ervaringen met de shop.

Persoonlijk kan ik ook niet echt de vinger erop leggen waar de verandering in typenummer vandaan komt. Wel zijn alle monitoren volgens mij die na juni 2013 geproduceerd zijn een U2713HMt versie. Je weet echter niet welke monitor een shop in voorraad heeft. Het Cross-hatching probleem moet sowieso nu de wereld uit zijn bij deze nieuwe monitoren. Wel zag ik dat iemand met een monitor die in Augustus was gefarbriceerd best wel hevige Backlight Bleeding had. Over het algemeen zijn de meeste nieuwe eigenaren dik tevreden over de U2713HMt.

Ik raad je aan om vooral het topic op overclock te volgen. Eind oktober wordt daar volgens mij het eerst gemeld dat iemand een U2713HMt heeft ontvangen. Hierbij een snelle link: http://www.overclock.net/t/1380527/official-dell-u2713hm-2560x1440-semi-glossy-ips-club/2190#post_21049513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:41
GCR schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:20:

Ik ook CD-ROM Land inderdaad, toen hij nog precies 460 euro was. Zoals ik al aangaf heb ik wel 1 dode pixel. Het is echter zo klein dat het net een vuiltje lijkt op je monitor. Ik moet hem af en toe echt zoeken, van "waar zat ie ook alweer". Wat wel raar is dat toen ik hem voor het eerst aanzette en testte me egale kleuren fullscreen, ik hem nog niet had. Na een paar uur kwam hij ineens aanzetten. Misschien besluit hij ooit nog te vertrekken :Y). Vervelend, maar ik ga hem toch niet er voor terugsturen want misschien heeft de volgende wel twee dode pixel, je weet het niet.

Verder zie ik geen crosshatching, en is de backlight mooi egaal, zoals ik ook al eerder zei. Door de feestdagen heb ik er nog niet zoveel uur achter gezeten, dus als ik later nog iets te melden heb zal ik dat hier doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Zojuist de U2414H uit duitsland binnen gekregen.
Best spannend aangezien ik nog nauwelijks reviews kon vinden. Manufacture date October 2013, dus hij is echt nieuw.

M'n eerste monitor sinds een 17" van zo'n jaar of 5 geleden.
Prachtig ding, en zover nog geen problemen. Alles doet het en nu overdag merk ik iig nig van bleeding/glow.

Maar moet er eerst maar eens wat mee gaan spelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door nr12468 op 31-12-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Binnenkort wil ik een tweedehands 16:10 IPS scherm halen. De bouwkwaliteit en het design van Dell spreken me wel aan dus dan is de keuze snel gemaakt: de U2412M.

Even vluchtig dit topic doorgelezen en volgens mij moet ik er op letten dat ik een nieuwe revisie vind (A02?)?

Daarnaast heb ik ooit wat gelezen over garantie claimen op basis van je serienummer + aankoopdatum (maar zonder aankoopbon). Klopt het dat dit bij Dell mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Zojuist een splinternieuwe Dell U2414H binnen gekregen

Links (U2414H)
Rechs (U2412M) REV02

Alvorens het aanschaffen van de U2414H heb ik een 2e U2412M geprobeerd, jammer genoeg kwam ik er na de aanschaf achter dat de REV00 een erg geel scherm heeft. Nu kan ik mededelen dat de U2414H met precies hetzelfde probleem kampt, zoals de zien op de foto hieronder.

Is de oude revisie van de U2412M super wit? Of moet ik dit niet accepteren (alweer) en terug sturen?.

Dit betekend dat ik waarschijnlijk voor een geheel ander type scherm moet gaan?

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5733/9xp5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Laatst online: 09-01-2024
Hey iedereen,

Ik ga mezelf binnenkort een Dell Ultrasharp U2713HM bestellen. Lijkt me in zijn (prijs)categorie en grootte de beste koop op de markt, niet? Nu zou ik graag m'n U2412M behouden als tweede scherm. Die zou ik dan in portrait-modus naast zijn 'grote broertje' willen zetten. Tijdens 't gamen kan ik dan zaken zoals teamspeak, mediaplayer etc. op de 24inch zetten en gamen doe ik dan op de 27inch.

Nu is mijn vraag: Is dat überhaupt mogelijk? Een portrait-monitor gebruiken naast een landscape-monitor die dan bovendien ook nog is van een andere grootte/resolutie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk is dat mogelijk, heb ik zelf ook. Heerlijk ook voor lange documenten/websites, aangezien 1920 pixels toch stuk hoger is dan 1440. Hoewel m'n U2711 ook wel fijn is, want dan kan ik 3x A4 volledig weergeven in Word 2007 op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Laatst online: 09-01-2024
Kid Jansen schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:38:
Tuurlijk is dat mogelijk, heb ik zelf ook. Heerlijk ook voor lange documenten/websites, aangezien 1920 pixels toch stuk hoger is dan 1440. Hoewel m'n U2711 ook wel fijn is, want dan kan ik 3x A4 volledig weergeven in Word 2007 op 100%.
Ah ok, leuk om te horen! Bedankt voor je snelle antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 14:56

Shoarma kip

IceDFire

Ik heb sinds vrijdag een Dell Ultrasharp U2713HM(t). De monitor bevalt goed en het is een wereld van verschil vergeleken met mijn oude FullHD 24 inch monitor.

Helaas kwam ik erachter dat mijn PC niet meer wil booten (bootloop bij cold boot). Displayport kabel eruit trekken en hij start wel op. Google vertelde me dat het ligt aan pin 20 in de displayport kabel, deze is aangesloten en dan blijft er spanning op de computer staan. Nu mag ik dus weer opzoek naar een nieuwe kabel.

Mijn vraag is: Heeft iemand tips voor welke kabel ik moet kopen? Ik zie dat mensen Belkin kabels aanraden, maar mocht iemand er zeker van zijn dat andere kabels het ook doen, dan hoor ik dat graag.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al een keer eerder voorgekomen in deze topicreeks als ik het mij goed herinner, gewoon even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCR
  • Laatst online: 02-08-2022

GCR

Shoarmakip, kun je aangeven waar je dit beeldscherm gekocht hebt? Ik heb nav bovenstaande contract gezocht met cd-rom land. De TD afdeling weet me te vertellen dat ze niet de dell ultrasharp u2713hmt verkopen wat in tegenstrijd is met eerdere verhalen van don Roberto en balkon. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 14:56

Shoarma kip

IceDFire

@Kid Jansen:

Ik heb alleen kunnen vinden dat iemand zijn 20e pin er zelf 'uitgesloopt' heeft. Maar ik zal de oudere topics ook nog eens goed doorspitten.

@GCR:

Ik heb de monitor gekocht bij Azerty, hij is van augustus 2013:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CS16inp.jpg

Het viel me op dat Azerty geen voorraad meer heeft (2>3 dagen levertijd), dus misschien is de kans nu nog groter dat je daar een hmt versie geleverd krijgt.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 02-07 11:36

TheNephilim

Wtfuzzle

Hebben de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart en de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart allebei dezelfde beeldkwaliteit? De 23 inch versie heb ik al veel mensen aangeraden en heb er al zeker 6 aangeschaft voor anderen. Nog steeds vind ik de kleurweergave en dergelijke erg goed.

Is dat met de 27 inch versie net zo goed?

Zou toch graag eens mijn 24 inch MVA paneeltje van BenQ inruilen. Dat scherm kostte toen 600 euro, maar heeft eigenlijk niet zo'n beste kleurweergave. Tenminste, niet zo 'vivid' als de Dell schermen. Nu is het nogal een schaf en is er nog zoveel te willen; nieuwe PC kast, een NAS en dus een nieuwe monitor. Ik vind het zonde om dan weer een 1920 scherm te kopen. Dus iets groter (27 inch) en dan 2560 pixels in de breedte lijkt me een prachtig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Rob89 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:46:
Zojuist een splinternieuwe Dell U2414H binnen gekregen

Links (U2414H)
Rechs (U2412M) REV02

Alvorens het aanschaffen van de U2414H heb ik een 2e U2412M geprobeerd, jammer genoeg kwam ik er na de aanschaf achter dat de REV00 een erg geel scherm heeft. Nu kan ik mededelen dat de U2414H met precies hetzelfde probleem kampt, zoals de zien op de foto hieronder.

Is de oude revisie van de U2412M super wit? Of moet ik dit niet accepteren (alweer) en terug sturen?.
Dit betekend dat ik waarschijnlijk voor een geheel ander type scherm moet gaan?
Op een aantal fora (o.a. een link hieronder) had ik wat meer gelezen over de U2414H. Er zijn twee instellingen, de monitor staat standaard op YPbPr kleurenweergave en die ziet er bij sommige een beetje geel of juist groen uit. Als je dat dan omzet naar sRGB dan gaan de kleuren er beter uitziet en de gele/groene tint zou verdwenen moeten zijn.

Dat lijkt me de oplossing. Zou wel raar zijn als het geel/groen blijft, want het is een IPS en de monitor heeft ''een sRGB-kleurruimte van meer dan 96%'' en dan zou wit gewoon wit moeten zijn en niet geel :)

Meer info: http://hardforum.com/showthread.php?t=1793502&page=4

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
BartvanOranje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:58:
[...]

Op een aantal fora (o.a. een link hieronder) had ik wat meer gelezen over de U2414H. Er zijn twee instellingen, de monitor staat standaard op YPbPr kleurenweergave en die ziet er bij sommige een beetje geel of juist groen uit. Als je dat dan omzet naar sRGB dan gaan de kleuren er beter uitziet en de gele/groene tint zou verdwenen moeten zijn.

Dat lijkt me de oplossing. Zou wel raar zijn als het geel/groen blijft, want het is een IPS en de monitor heeft ''een sRGB-kleurruimte van meer dan 96%'' en dan zou wit gewoon wit moeten zijn en niet geel :)

Meer info: http://hardforum.com/showthread.php?t=1793502&page=4
De gele tint zit juist op de RBG modus, nu moet ik wel zeggen dat de foto de kleuren geler lijken dan in werkelijkheid. Ondanks dat is het verschil zeer duidelijk merkbaar en het is voor mij een reden om naar een ander scherm te gaan zoeken wanneer dit probleem onopgelost blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Rob89 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:59:
[...]

De gele tint zit juist op de RBG modus, nu moet ik wel zeggen dat de foto de kleuren geler lijken dan in werkelijkheid. Ondanks dat is het verschil zeer duidelijk merkbaar en het is voor mij een reden om naar een ander scherm te gaan zoeken wanneer dit probleem onopgelost blijft.
Dat is apart, maar ik zag dat je op het andere forum ook actief bent. Ben benieuwd hoe het verder afloopt, want zelf heb/had ik ook interesse in deze monitor. (ik twijfel tussen de U2413 en de U2414H)

“Do. Or do not. There is no try.”

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.