Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 58.681 views

• Brick Top
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-09 11:59
Hey, de U2713HM is toch ook geschikt om op te gamen hé? Want ik lees hier af en toe iets van 'mouselag' ofzo maar in de (professionele) reviews wordt daar nooit iets over gezegd. Daar zegt men quasi altijd dat je ook zonder problemen kan gamen op dit scherm.

Of zijn er andere 27inch schermen die beter geschikt zijn om te gamen?

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

BartvanOranje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:04:
[...]

Dat is apart, maar ik zag dat je op het andere forum ook actief bent. Ben benieuwd hoe het verder afloopt, want zelf heb/had ik ook interesse in deze monitor. (ik twijfel tussen de U2413 en de U2414H)
Idem voor mij. Ik ben nu dus voor de pricewatch: LG 24EB23PY Zwart gegaan. Als hij gekalibreerd is, is hij echt om van te smullen :D

Nu nog even denken of ik zelf (budget) kalibreer apparatuur ga kopen, een lieve tweaker hem wil kalibreren of als arme student het geld in de broekzak hou.
review: http://www.prad.de/new/mo...-lg-24eb23py-w-teil5.html

We gaan een spyder4 halen!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:11

Mappy

Piramide van Austerlitz

Op Newegg (klik reviews tab) een paar customer reviews van de UP3214Q. Vooral de lange review van KC laat nog de nodige problemen zien. Ben benieuwd of de professionele reviewers ook zulke dingen zullen melden de komende dagen (in elk geval tftcentral.co.uk heeft een review in de maak).
[...]
Dell's OSD menu doesn't work if you don't have a signal on the screen. If there is no displayable signal, the only thing you can do is select an input. If you hit a "permanent disconnect" (more on that later) the monitor can't display a signal, so you can't go into the menu and disable DisplayPort 1.2 to start over. You have to plug in some other device via HDMI to get a signal, but that isn't as easy as it sounds. The device can't be a computer that supports 4K resolution, and the device can't freak out if it sees an EDID that includes 4K resolution (e.g. my Ouya game box didn't work, I had to grab a Blu-ray player). Then once you get the signal going over HDMI, you still can't disable DisplayPort 1.2 because that option isn't available if the current connection is HDMI. You have to reset to factory settings, losing any customization you may have performed.

Once you get the UP3214Q displaying native resolution at 60 Hz (which takes some fiddling and luck), the state of the monitor is quite "fragile", in that there are lots of things that have a chance of causing what I call a "permanent disconnect" resulting in no display. Things that have a percentage chance of causing a permanent disconnect include a resolution switch (e.g. running a game at non-native resolution) or plugging/unplugging a second monitor or HDMI audio device.

Speaking of HDMI audio, it will not work with this monitor connected, even if the HDMI audio device is connected to a completely separate video card. This looks like an nVidia bug.

Another common failure mode is that half of the screen goes away (always the left half, which is especially annoying). Most of the time the mouse cursor becomes invisible.

With DisplayPort 1.2/MST enabled, when you reboot the system you won't see anything on screen until Windows loads. Aside from the obvious need to change BIOS settings, this can cause some serious problems if your boot gets interrupted by an error that you don't see, such as Windows complaining that it didn't shut down properly. In that case you'll end up in safe mode with no native graphics driver so guess what, no display!
[...]

[Voor 75% gewijzigd door Mappy op 08-01-2014 12:11]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Heb het even doorgemaild naar Simon, misschien kan hij er ook nog even naar kijken dan. Afgelopen zaterdag zei hij dat het niet al te lang meer ging duren, maar dat het erg veel werk is om alles te testen. Ben zelf ook wel benieuwd naar z'n review, hij heeft hem al een maand staan, wat voor zijn doen erg lang is.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:28

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Brick Top schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:03:
Hey, de U2713HM is toch ook geschikt om op te gamen hé? Want ik lees hier af en toe iets van 'mouselag' ofzo maar in de (professionele) reviews wordt daar nooit iets over gezegd. Daar zegt men quasi altijd dat je ook zonder problemen kan gamen op dit scherm.

Of zijn er andere 27inch schermen die beter geschikt zijn om te gamen?
Mocht je deze nog steeds willen er staat nu een leuke aanbieding.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Stef602 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:52:
[...]

Idem voor mij. Ik ben nu dus voor de pricewatch: LG 24EB23PY Zwart gegaan. Als hij gekalibreerd is, is hij echt om van te smullen :D

Nu nog even denken of ik zelf (budget) kalibreer apparatuur ga kopen, een lieve tweaker hem wil kalibreren of als arme student het geld in de broekzak hou.
review: http://www.prad.de/new/mo...-lg-24eb23py-w-teil5.html

We gaan een spyder4 halen!
Niet meer dus.
240 + 90=330.het verschil was dus maar 130 euro tussen een 24inch 1200p en een 27 inch 1440p.
Toch maar voor de duurdere gegaan. Het is meer dan ik wilde uitgeven maar nu zit ik de komende paar jaar weer goed.
Dit scherm ga ik niet kalibreren. Van 32 inch fhd tn naar 27 inch 1440p ips zal al zo'n grote wow opleveren dat ik kalibratie in t begin iig niet nodig heb.

@rockhopper, keb hem bij azerty gekocht, dan maar 4 procent duurder, garantie vind ik belangrijker :D
Keb al voor bijna 2k daar gekocht en altijd goede service, dus hoop dat ze met een dode pixel oid om die reden coulanter zijn :)

[Voor 10% gewijzigd door Frozen op 08-01-2014 20:22]

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:28

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Stef602 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:20:
[...]
@rockhopper, keb hem bij azerty gekocht, dan maar 4 procent duurder, garantie vind ik belangrijker :D
Keb al voor bijna 2k daar gekocht en altijd goede service, dus hoop dat ze met een dode pixel oid om die reden coulanter zijn :)
Azerty is een prima zaak inderdaad. Toen ik er wat dichterbij woonde kwam ik er ook regelmatig. Maar goed voor als iedere euro zwaar meetelt zijn aanbiedingen ook interessant ;)
Veel plezier met je monitor.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:21
Heb bij Dell nu 2x een Dell Ultrasharp U2312HM kunnen krijgen tijdens de boxing week sales voor 129 euro per stuk :D Eindelijk kan ik ook eens op iets groters dan 17" kijken, scheelt toch wel een hoop!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:14
rockhopper schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:34:
[...]

Mocht je deze nog steeds willen er staat nu een leuke aanbieding.
Balen, mijn verjaardag en de rest van het geld krijg ik pas rond de 23e. :P
Ach ja, wat hier boven me ook al werd gezegd. Garantie is ook wel goed.
Zoek wel een winkel waarbij een dode pixel gewoon garantie is en niet pech.

• Silence
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-11 15:11

Silence

Godlike

Ben blij dat ik geen 2713hm pas heb gekocht.

http://www.guru3d.com/new..._sync_gaming_monitor.html

Dit gaat hem nu zeker worden alles wat ik zoek, g-sync, 120hz, 1440p, 1ms.
Nu nog even wachten tot die uit is.

BDekker.nl Teamspeak & Gaming Community - Inventaris - Steam

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Is het bij Azerty nou nodig om een pixelgarantie te kopen of is de standaard garantie voldoende voor de aanschaf van een U2713HM?

[Voor 1% gewijzigd door dreester op 09-01-2014 10:40. Reden: verkeerde monitor]

• Silence

Silence

Godlike

dreester schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:34:
Is het bij Azerty nou nodig om een pixelgarantie te kopen of is de standaard garantie voldoende voor de aanschaf van een U2414HM?
Je hebt gewoon garantie van Dell zover ik weet. En die komen gewoon langs als er iets defect is.

Hangt er van af hoeveel dekking je wil, want de pixelgarantie van Dell dekt niet alles (zie startpost).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dreester schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:34:
Is het bij Azerty nou nodig om een pixelgarantie te kopen of is de standaard garantie voldoende voor de aanschaf van een U2713HM?
Nee, pixelgarantie daar is 2 weken, heb je niets gevonden krijg je 50 procent van je geld terug. Maar met wet koop op afstand is dat dus overbodig.
Silencex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:26:
Ben blij dat ik geen 2713hm pas heb gekocht.

http://www.guru3d.com/new..._sync_gaming_monitor.html

Dit gaat hem nu zeker worden alles wat ik zoek, g-sync, 120hz, 1440p, 1ms.
Nu nog even wachten tot die uit is.
Tja... ik heb liever ips dan tn. Kleuren zijn voor mij belangrijk net als de gameplay. Die paar ms monitorvoorsprong die de tegenstander heeft maakt me toch niet uit. Ik heb via de kabel toch glassfiber internet. Dus dat compenseert dan weer een beetje.

[Voor 43% gewijzigd door Frozen op 09-01-2014 11:07]

• Fest
  • Niet online
Gistermiddag is mijn Dell U2713HM binnengekomen. Het lijkt erop dat ik een foutloze versie heb getroffen: alle (sub)pixels werken goed en geen backlight bleeding. Echt een heerlijk scherm om op te werken.

Het betreft bij mij REV A00 en gemaakt in augustus 2013.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Fest schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:53:
Gistermiddag is mijn Dell U2713HM binnengekomen. Het lijkt erop dat ik een foutloze versie heb getroffen: alle (sub)pixels werken goed en geen backlight bleeding. Echt een heerlijk scherm om op te werken.

Het betreft bij mij REV A00 en gemaakt in augustus 2013.
Is het een u2713hmt?

• cc bcc
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 21:18
Waar blijft de U3415W? Ik dacht dat ie bij CES aangekondigd zou worden. Specs zijn vooralsnog 34 inch, IPS en 3440x1440. Bijna 21:9 dus.

-- I talk to planets, baby --

• Fest
  • Niet online

• Fest
  • Niet online
Komplett

• Silence

Silence

Godlike

de HMT versies zijn bijna altijd goed lees ik ook op buitenlandse forums(natuurlijk komt een foute wel een keer voor, maar niet zoveel als bij de HM versie).

• Don Roberto
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-05 23:47
Silencex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:22:
de HMT versies zijn bijna altijd goed lees ik ook op buitenlandse forums(natuurlijk komt een foute wel een keer voor, maar niet zoveel als bij de HM versie).
Dat schreef ik eerder ook al. ;) Dell lijkt idd de problemen aardig goed opgelost te hebben.

• Silence

Silence

Godlike

Don Roberto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Dat schreef ik eerder ook al. ;) Dell lijkt idd de problemen aardig goed opgelost te hebben.
Maar zijn de kleuren nu anders bij de HMt? Want ik dacht dat dit de grijze versie was
(zie pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je een zwarte of een grijze?

• Fest
  • Niet online
Stef602 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:45:
[...]

Heb je een zwarte of een grijze?
Zwart, de zilveren hebben ze niet standaard in het assortiment.

• Don Roberto
Silencex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:44:
[...]

Maar zijn de kleuren nu anders bij de HMt? Want ik dacht dat dit de grijze versie was
(zie pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart)
De kleuren zijn volgens mij exact hetzelfde. Het enige waaraan je ziet de je een HMT monitor hebt is de beschrijving op de achterkant.

De kansen op een HMT monitor nemen wel steeds meer toe, omdat deze nu al meer dan een halfjaar in productie zijn.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Voor de liefhebbers, de UP3214Q review van tftcentral staat online:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_up3214q.htm

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Darklor
  • Laatst online: 07-12 21:55
Hey, ik wil de DELL ULTRASHARP U2312HM aan gaan schaffen. Nu staat er bij dat het geen displayport meegeleverd heeft. Waar dient deze kabel voor als ik vragen mag? Voor de usb van de monitor naar de pc of iets anders?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Displayport is een aansluiting zoals HDMI, DVI etc.
Alleen dan voor de hogere resoluties boven 1080p.
Mappy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:29:
Voor de liefhebbers, de UP3214Q review van tftcentral staat online:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_up3214q.htm
Meteen even gelezen. Wat mij betreft is 4k nog geen optie zolang videokaart en scherm geen DisplayPort 1.3 hebben, zodat het niet meer als twee schermen van 1920x2160 herkend wordt als je op 60 Hz wil draaien. Verder presteert het scherm eigenlijk precies zoals ik verwacht had.

Erg fijn trouwens dat X-Rite de Dell Ultrasharp Color Calibration Solution compleet heeft omgegooid, zodat het nu vrijwel exact gelijk is aan de X-Rite i1Profiler software en dat het nu ook de X-Rite i1Pro en i1Pro 2 spectrofotometers ondersteund.

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-12 11:58

V3g3ta

Fueled by Games!

De aanbieding van CDRomland betreft trouwens de U2713HM en niet het HMt model!
Het betreft het HM model en niet het nieuwe HMt model.
De productie datum is oktober 2013 het gaat dus wel om een nieuwere batch dan de modellen waarvan problemen bekend zijn.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kid Jansen schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:46:
Wat mij betreft is 4k nog geen optie zolang videokaart en scherm geen DisplayPort 1.3 hebben, zodat het niet meer als twee schermen van 1920x2160 herkend wordt als je op 60 Hz wil draaien. Verder presteert het scherm eigenlijk precies zoals ik verwacht had.

Erg fijn trouwens dat X-Rite de Dell Ultrasharp Color Calibration Solution compleet heeft omgegooid, zodat het nu vrijwel exact gelijk is aan de X-Rite i1Profiler software en dat het nu ook de X-Rite i1Pro en i1Pro 2 spectrofotometers ondersteund.
Ik miste nog een beetje welke videokaart(en) hij geprobeerd had. Verder een beetje raar om linker- en rechterhelft met verschillende settings te kunnen draaien als een voordeel neer te zetten, dat lijkt mij vooral verwarrend en onhandig, dan kun je beter 2 kleinere monitoren kopen waarvan je er een op Adobe RGB instelt.

Qua beeldkwaliteit lijkt me deze monitor wel een tijdje meekunnen, zeker als er een A0x-revisie komt die een DP1.3 chip toevoegt. Maar een opmerking als "soms gaf de monitor pas beeld na uit- en inpluggen na terugkomen uit sleepmode van pc" geeft me nog steeds niet het vertrouwen in DP dat ik graag zou willen hebben, naast mijn eigen ervaring dat onder Win7 een monitor (3008WFP) compleet uit de multimonitorsetup verdwijnt en al je windows ergens anders staan als je een monitor uit en weer aan zet.

En de rest van de softwarekant met deze hoge dpi-monitoren: nu met m'n 100 dpi-monitoren vind ik alles lekker leesbaar, maar bij 140 dpi moet je toch iets gaan scalen. En dan is het bijna weer zonde om deze monitor te kopen i.p.v. een U3014 (al voelt die uit de reviews weer net iets te goedkoop aan met alle problemen zoals backlight bleeding). Ik denk dat ik eerst eens op mijn huidige monitoren met scaling moet spelen om te zien of dat altijd naar wens werkt, voordat ik me hieraan waag :)

• Don Roberto
V3g3ta schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:52:
De aanbieding van CDRomland betreft trouwens de U2713HM en niet het HMt model!

[...]
Het is volgens mij gewoon echt een U2713HMt. De enige manier dat je ziet dat je een U2713HMt hebt, is op de beschrijving op de achterkant van de monitor. Neem aan dat CD-Romland niet de doos zal openmaken en op de doos staat gewoon U2713HM. Denk dat hierdoor de verwarring en de ontkenning vandaan komt. Op de verschillende fora lees ik dat personen met oktober als productiemaand hebben ook een U2713HMt hebben. Uiteindelijk weet je het nooit zeker, maar ik denk dat CDromland gewoon de U2713HMt heeft. Ik ben al een gelukkige eigenaar en hoef de gok niet meer te nemen. Dus de vraag is wie durft? ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Don Roberto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:59:
[...]

Het is volgens mij gewoon echt een U2713HMt. De enige manier dat je ziet dat je een U2713HMt hebt, is op de beschrijving op de achterkant van de monitor. Neem aan dat CD-Romland niet de doos zal openmaken en op de doos staat gewoon U2713HM. Denk dat hierdoor de verwarring en de ontkenning vandaan komt. Op de verschillende fora lees ik dat personen met oktober als productiemaand hebben ook een U2713HMt hebben. Uiteindelijk weet je het nooit zeker, maar ik denk dat CDromland gewoon de U2713HMt heeft. Ik ben al een gelukkige eigenaar en hoef de gok niet meer te nemen. Dus de vraag is wie durft? ;)
Ik heb de gok iig niet genomen :)
Momenteel staat mijn bestelling bij azerty nog steeds op ''wachten op producten''. Wat betekent dat hij bij de leverancier vandaan komt en dus niet 30 jaar in het magazijn van azerty staat: Kans op een zo laat mogelijk geproduceerd scherm.

Mijn r9 280x komt wel binnen morgen :D

• xingchen
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:24
[...]

Heb net mijn U2713HMt Sept A00 binnen van komplett. U2713HMt staat alleen in het klein op de doos:

Vanavond maar even testen.

[Voor 4% gewijzigd door xingchen op 10-01-2014 14:30]

• Ruadhan
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-11 15:33
[...]

Ik heb gister mijn Dell U2713HMt binnen gekregen van CDRomland, geproduceerd in oktober 2013. Het is makkelijk er overheen te lezen omdat het zo klein op de doos staat. Ik heb geen dode pixels, er zat wel een vuiltje tussen de backlight en het scherm, maar die is ondertussen naar beneden gevallen geloof ik. Met backlight bleeding heb ik geen ervaring, het is er wel, maar ik weet niet of het veel of weinig is.

Dit is trouwens al mijn 3e exemplaar, de eerste uit augustus had een vuiltje in het midden van het scherm wat niet naar beneden ging. De 2e, ook uit augustus een dode pixel. Beide terug gestuurd binnen de wet koop op afstand.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ruadhan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Ik heb gister mijn Dell U2713HMt binnen gekregen van CDRomland, geproduceerd in oktober 2013. Het is makkelijk er overheen te lezen omdat het zo klein op de doos staat. Ik heb geen dode pixels, er zat wel een vuiltje tussen de backlight en het scherm, maar die is ondertussen naar beneden gevallen geloof ik. Met backlight bleeding heb ik geen ervaring, het is er wel, maar ik weet niet of het veel of weinig is.

Dit is trouwens al mijn 3e exemplaar, de eerste uit augustus had een vuiltje in het midden van het scherm wat niet naar beneden ging. De 2e, ook uit augustus een dode pixel. Beide terug gestuurd binnen de wet koop op afstand.
Mijne komt binnen 11 minuten binnen. Straks even mijn ervaringen posten.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Okee mijn ervaringen, sorry voor de dubbelpost:
Ik heb 2 volledig dode pixels gespot, een groepje dude subpixels en iets van 4 dode losse subpixels.
Het zit allemaal ongeveer aan de rand. Terugsturen? (bedankt kid, voor die eizo test, werkt echt super!)
Het scherm is een HMt.

[Voor 15% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 16:20]

• Ruadhan
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 25-11 15:33
Stef602 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:18:
Okee mijn ervaringen, sorry voor de dubbelpost:
Ik heb 2 volledig dode pixels gespot, een groepje dude subpixels en iets van 4 dode losse subpixels.
Het zit allemaal ongeveer aan de rand. Terugsturen? (bedankt kid, voor die eizo test, werkt echt super!)
Het scherm is een HMt.
Weet je zeker dat het geen stof is? Ik dacht bij mijn 2e scherm ook dat het dode pixels waren totdat ik er overheen veegde met mijn vinger.

• Darklor
  • Laatst online: 07-12 21:55
Vandaag mijn nieuwe monitor binnen gehad. Het is de U2312HM geworden.
Wereld van verschil vergeleken met mijn Samsung Syncmaster T220 die ik overigens als 2de scherm nu heb.

Ik had gelezen dat deze Dell redelijk vaak bleeding en dode pixels heeft. De mijne is gelukkig, tot nu toe, in orde. Ik ben er blij mee! :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ruadhan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:35:
[...]

Weet je zeker dat het geen stof is? Ik dacht bij mijn 2e scherm ook dat het dode pixels waren totdat ik er overheen veegde met mijn vinger.
Ik heb een anti statische doek waarmee ik natuurlijk eerst 3x over een pixel veeg om zeker te weten dat het geen stofje is. Check de foto's maar.
Via internet kijken: http://postimg.org/gallery/2p56s7lus/bb1b8434/
Downloaden: https://www.dropbox.com/sh/zxg602p54uv8mqw/xFahKucjDy#/

Ik ben boos, echt boos :( :( :( Ik had me zo op deze monitor verheugd

[Voor 6% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 16:56]

• Don Roberto
Stef602 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:55:
[...]

Ik heb een anti statische doek waarmee ik natuurlijk eerst 3x over een pixel veeg om zeker te weten dat het geen stofje is. Check de foto's maar.

Dat is balen. Hier dus nu al meerdere mensen met dode pixels bij de U2713HMt.

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-12 11:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Je hebt bij CDRomland besteld? Ze hebben daar toch een fijne en goedkope pixelgarantie?

Ja dus, 2 maanden pixel garantie, voor geen enkele dode of sub pixel. Voor 29,95.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Stef602 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:55:
[...]

V3g3ta schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:45:
Je hebt bij CDRomland besteld? Ze hebben daar toch een fijne en goedkope pixelgarantie?

Ja dus, 2 maanden pixel garantie, voor geen enkele dode of sub pixel. Voor 29,95.
Nope, expres bij 20 euro duurdere Azerty voor de Service :)
Sowieso heb ik gewoon 2 weken ''terugstuurtijd'' van de wet koop op afstand.

[Voor 4% gewijzigd door Frozen op 11-01-2014 23:55]

• Brick Top
  • Laatst online: 20-09 11:59
Ik heb vandaag m'n U2713HM ontvangen en ben er heel tevreden van. Mijn U2412M staat er nu naast in 'portrait' en alles lijkt te werken zoals het moet. Toch zit ik nog met een paar vragen:
  • Bestaat er zoiets als 'de perfecte instellingen' of is dat allemaal persoonlijk? Want momenteel staat die gewoon op 'Game-mode' zonder meer. Weet niet goed hoe ik 'm volledig naar wens kan instellen zonder te vervallen in willekeur.
  • De drivers voor de U2713HM heb ik geïnstalleerd. Is het nodig om ook die van de U2412M te installeren? Momenteel is dat nog niet gebeurd maar alles lijkt wel goed te werken dusjah...
  • Heb al liggen klooien met de instellingen van de U2412M maar het verschil met de kleuren van zijn grote broer blijft aanzienlijk. De U2412M is dan ook al 2 jaar (intensief) in gebruik terwijl de U2713HM nagelnieuw is. Is er een manier om die kleuren zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen? Verschil zal je wellicht altijd wel blijven zien maarjah...
  • Wat is de beste software voor een dual monitor setup? Heb al wat research gedaan en twijfel nu tussen UltraMon en DisplayFusion... Maar misschien zijn er nog goede alternatieven?
Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!
Brick Top schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:28:
...Bestaat er zoiets als 'de perfecte instellingen'...?
Ja, maar dat kan alleen bereikt worden door middel van kalibratie, want zal niet alleen per type maar ook per exemplaar verschillen.
  • Witpunt: D65 (of 6500K als kalibratieprogramma geen D65 ondersteund)
  • Gamma 2.2
  • Helderheid 120 cd/m²
  • Gekalibreerde kleuren (grootte van kleurbereik maakt niet uit, zolang de software maar weet hoe groot het is door middel van een ICC-profiel
In sommige gevallen kan het nuttig zijn om hier van af te wijken. Fotografen willen bijvoorbeeld nog wel eens D50 of D55 als witpunt pakken, omdat dat meer in de buurt komt van studiolampen en flitsers. Nadeel hiervan is dat dit verlies van kleurdiepte tot gevolg heeft (aangezien vrijwel elk paneel native D65 als witpunt heeft), tenzij je een RGB LED backlight hebt met instelbaar witpunt. Maar ik ken maar twee schermen die dat hebben en die zijn toch wel even een klasse apart.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:46
Wil een Dell TFT 27” U2713HM bestellen bij CDrom land. Met of zonder Pixelgarantie (€30,-) ?

Lijkt me dat je hem sowieso mag terug sturen als er een dode pixel bij zit? (wet van koop afstand toch?)

Edit:
Toch maar die pixelgarantie er bij gedaan.. Voor zo'n bedrag wil ik wel dat hij gelijk goed is :). Nu hopen dat hij woensdag binnen is !

[Voor 27% gewijzigd door R0y. op 13-01-2014 20:44]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

R0y. schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:28:
Wil een Dell TFT 27” U2713HM bestellen bij CDrom land. Met of zonder Pixelgarantie (€30,-) ?

Lijkt me dat je hem sowieso mag terug sturen als er een dode pixel bij zit? (wet van koop afstand toch?)

Edit:
Toch maar die pixelgarantie er bij gedaan.. Voor zo'n bedrag wil ik wel dat hij gelijk goed is :). Nu hopen dat hij woensdag binnen is !
Al binnen?
Hopelijk komt mijn nieuwe morgen! :o

• R0y.
Stef602 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:14:
[...]

Al binnen?
Hopelijk komt mijn nieuwe morgen! :o
Volgens de mail van CDromland morgen... Nu hopen dat m'n 660ti het gaat trekken :9 Heb er gelijk een displayport kabel bij besteld + dan de pixelgarantie.

• Silence

Silence

Godlike

R0y. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Volgens de mail van CDromland morgen... Nu hopen dat m'n 660ti het gaat trekken :9 Heb er gelijk een displayport kabel bij besteld + dan de pixelgarantie.
Kan je ook laten weten of het de HMt versie is?

Kreeg net mailtje van Simon:
Thought you might be interested, I've updated the UP3214Q review just now as after some reader feedback I've found a way to get the screen to act as a single display, which overcomes all the issues really with it looking like dual displays. Managed to do it using the Eyefinity setup and it works well. You can apparently do the same with NVIDIA cards (using "premium mosaic" apparently) which is good news. Not necessarily an easy "native" thing to do, but not hard to set up as long as you have compatible drivers and software.
Vrij makkelijk terug te vinden in de UP3214Q review door te zoeken op "Eyefinity".

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

M'n nieuwe scherm is binnen! Zonder dode pixels, net helemaal het scherm langsgelopen, joepie!
HMT bij azerty :)

• R0y.
Silencex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Kan je ook laten weten of het de HMt versie is?
Ga ik doen.

Als iemand de postbode even wilt opbellen dat hij door moet rijden. Danku! :9

• R0y.
Scherm is binnen, inderdaad de HMT versie.

Zonder dooie pixels, rechtsonder een klein beetje bleed maar daar zet ik me wel overheen. Vergeleken wat ik hiervoor had... Dan zag je alleen in het midden puur zwart :P

Wat me wel opvalt, en daar ga ik ook wel een mail over sturen richting CDromland wat gaat over de pixelgarantie. Er staat op de factuur een serienummer wat dus niet overeenkomt met mijn monitor..

Zo even met de instellingen klooien, hoef nu geen lampen meer in aan de kamer vanwege het scherm! :X

Off topic vraag:
Ik heb een VESA beugel van de gamma aan de muur voor m'n oude monitor. De beugel ondersteund max 20 kg en max 25 inch.

De monitor is volgens mij +- 5 en de maat 27 inch. Zouden jullie hem er aan hangen?

[Voor 18% gewijzigd door R0y. op 15-01-2014 18:39]

• Don Roberto
R0y. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:13:

Off topic vraag:
Ik heb een VESA beugel van de gamma aan de muur voor m'n oude monitor. De beugel ondersteund max 20 kg en max 25 inch.

De monitor is volgens mij +- 5 en de maat 27 inch. Zouden jullie hem er aan hangen?
Ligt eraan wat voor VESA-mount je hebt. De monitor weegt minder als 20kg en het lijkt mij dat je gewoon het scherm erop zou kunnen hangen. De schermgroottes zijn vooral belangrijk als je een beugel hebt voor meerdere monitoren.

• naaitsab
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:06

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Die inch max is gewoon lulkoek voor monitoren. Als de VESA formaat hetzelfde is en het maximale gewicht niet overschreden wordt is er geen enkel probleem. Mijn U2711 hangt hier ook al bijna 3 jaar aan een max 25" beugel. Een 55" tv aan een 25" beugeltje is een ander verhaal ivm zaken als hefboom werking :+

Moet nog steeds eens contact met Dell opnemen over die vlekken op m'n scherm :X Vreemde is dat als ik de service tag invul het systeem de monitor niet kent..

[Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 15-01-2014 19:26]

if (!coffee) {
Work = false; }

• R0y.
naaitsab schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:25:
Die inch max is gewoon lulkoek voor monitoren. Als de VESA formaat hetzelfde is en het maximale gewicht niet overschreden wordt is er geen enkel probleem. Mijn U2711 hangt hier ook al bijna 3 jaar aan een max 25" beugel. Een 55" tv aan een 25" beugeltje is een ander verhaal ivm zaken als hefboom werking :+
Oke, dit weekend eens proberen dan. Dit is de beugel trouwens.

Maar wat een scherm zeg _/-\o_

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

R0y. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:34:
[...]

Oke, dit weekend eens proberen dan. Dit is de beugel trouwens.

Maar wat een scherm zeg _/-\o_
O+ :9~

Ik ga nu alleen nog een nieuwe kast kopen, want deze cooler master cm 690 II advanced ziet er niet uit :$
Modbreak:Hou het aub beetje on-topic, slowchat is hier niet de bedoeling.

[Voor 11% gewijzigd door dion_b op 15-01-2014 23:53]

naaitsab schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:25:

Moet nog steeds eens contact met Dell opnemen over die vlekken op m'n scherm :X Vreemde is dat als ik de service tag invul het systeem de monitor niet kent..
Dat probleem had ik ook aantal maanden terug toen ik wilde kijken hoe lang ik nog garantie had op m'n U2711. Blijkbaar heeft Dell het service tag systeem op de schop gegooid en worden de oudere service tags niet meer herkend. Uiteindelijk heb ik volgens mij m'n scherm toen teruggevonden op basis van ordernummer.

• naaitsab

naaitsab

Kid Jansen schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Dat probleem had ik ook aantal maanden terug toen ik wilde kijken hoe lang ik nog garantie had op m'n U2711. Blijkbaar heeft Dell het service tag systeem op de schop gegooid en worden de oudere service tags niet meer herkend. Uiteindelijk heb ik volgens mij m'n scherm toen teruggevonden op basis van ordernummer.
Ik heb 'm bij een hollandse webshop vandaan (4launch geloof ik) die stuurde mij door naar Dell support voor de garantie. Volgens mij is de U2711 nu echt eol dus als het geen easy fix is zal deze wel omgeruild worden voor het LED model denk ik.

if (!coffee) {
Work = false; }

Zou op zich geen slechte deal zijn als je een goed exemplaar krijgt van de U2713H. Zou ik zelf zo doen, zeker nu X-Rite ondersteuning voor i1Pro (2) heeft toegevoegd aan de Dell Ultrasharp Color Calibration Solution. Als je het overigens niet direct met Dell kan regelen (vanwege niet meer werkende service tag) is 4Launch verplicht om de garantie zelf af te handelen, aangezien je hem daar gekocht hebt.

• GeForceFX_BE
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:52
Hey,

Ik ben van plan binnenkort een U2713HM te kopen en heb een vraagje in verband met de meegeleverde kabels.
Is de meegeleverde dvi kabel dual link? En welke lengte is deze?
Heb geen zin een nieuwe monitor opgestuurd te krijgen en die dan niet direct aan te kunnen sluiten.

P2 thunder 20" non-PP

• R0y.
GeForceFX_BE schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:27:
Hey,

Ik ben van plan binnenkort een U2713HM te kopen en heb een vraagje in verband met de meegeleverde kabels.
Heb geen zin een nieuwe monitor opgestuurd te krijgen en die dan niet direct aan te kunnen sluiten.
Volgens mij wel ja, lengte weet ik alleen niet. Zit nog in de verpakking op zolder. Kan dus ook niet voor je kijken. Sorry!

• Silence

Silence

Godlike

Volgende week weer salaris, even ipad voor me ouders kopen en denk dat ik even bij CDromland lang rij voor een U2713HM (zit er nu al zo lang naar te kijken en reviews te lezen...) En dan kan ik ook gelijk zien of ik een HMt versie krijg.

GeForceFX_BE schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:27:
Alle Dell UltraSharp schermen met een resolutie hoger dan 1920x1200 krijgen een DVI-D dual link kabel mee van 1.8 m, alle schermen met resolutie van 1920x1200 pixels of lager een single link. De DisplayPort kabel die bij m'n U2711 zat is overigens 2 m lang.

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:05

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Silencex schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:17:
Volgende week weer salaris, even ipad voor me ouders kopen en denk dat ik even bij CDromland lang rij voor een U2713HM (zit er nu al zo lang naar te kijken en reviews te lezen...) En dan kan ik ook gelijk zien of ik een HMt versie krijg.
Ze leveren alleen nog maar HMt versies.

-= Very annoying forum person =-

• Silence

Silence

Godlike

master_viper schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Ze leveren alleen nog maar HMt versies.
Oke bedankt voor de info! Dan laat ik hem wel bezorgen:)

• Th1x4nG
  • Laatst online: 23:15
Ik ben aan het overwegen een U2713HM in huis te halen. Wil graag mijn PS3 op de kamer maar heb nu een U2312HM dus bijgevolg geen HDMI. Nu is mijn vader wel al een tijdje aan het polsen voor een nieuw scherm dus zou overwegen om even het mijne door te spelen.

Niet dat PS3'en de hoofdfunctie van het scherm wordt, maar ik vroeg me af of dit een beetje ergens op lijkt. PS3 gewoon 720p laten uitvoeren en elke pixel wordt mooi opgeschaald naar 4 pixels? Of lijkt dat echt helemaal nergens op? Ik vind er op internet niet veel over, behalve dat het 'wel ok is'. Iemand een mening over te vormen?

Thanks

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | MacBook Air M1 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Th1x4nG schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:20:
Ik ben aan het overwegen een U2713HM in huis te halen. Wil graag mijn PS3 op de kamer maar heb nu een U2312HM dus bijgevolg geen HDMI. Nu is mijn vader wel al een tijdje aan het polsen voor een nieuw scherm dus zou overwegen om even het mijne door te spelen.

Niet dat PS3'en de hoofdfunctie van het scherm wordt, maar ik vroeg me af of dit een beetje ergens op lijkt. PS3 gewoon 720p laten uitvoeren en elke pixel wordt mooi opgeschaald naar 4 pixels? Of lijkt dat echt helemaal nergens op? Ik vind er op internet niet veel over, behalve dat het 'wel ok is'. Iemand een mening over te vormen?

Thanks
Ja tuurlijk wordt dat netjes opgeschaald. Wordt toch ook zo gedaan met je 720p op je full hd 23 inch dell?

• PaulX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 14:43

PaulX

Beyond your imagination...

[U2713HM, Displayport@2560x1440@32-bit color-depth]:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de screen refresh rate op 24Hz of een meervoud daarvan (48Hz) te zetten??? (72Hz zou buiten de beschikbare bandbreedte vallen)
Ik krijg het in Windows via de officiele driver utility dan wel op 48Hz
maar monitor menu zelf geeft aan dat hij nog gewoon doodleuk op 60Hz zijn beelden vertoont.
Is dat een EDID-kwestie? Is het uberhaupt mogelijk om de monitor daadwerkelijk beelden te laten vertonen op 2560x1440 resolutie en dan wel in 'native' 24Hz of 48Hz?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Wat is de actie bij cdromland of is die al weer voorbij? Ik zie hem nu voor 499 staan, maar dat is een normale prijs geloof ik.

Wat ik mij afvroeg is of je de U2713HM ook kunt daisychainen zoals je dat met de apple monitoren kunt. Mijn Macbook heeft 2 displayport aansluitingen, maar 1 daarvan gebruik ik voor de netwerkkabel, als ik dus met 1 kabel uit de voeten kan dan zou dat ideaal zijn.

Een andere vraag is of de displayport kabel ook gelijk de USB en audio doorstuurt, zodat ik dus de USB/audiopoort van het scherm kan gebruiken.

• R0y.
StephaN900 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:05:
Wat is de actie bij cdromland of is die al weer voorbij? Ik zie hem nu voor 499 staan, maar dat is een normale prijs geloof ik.

Wat ik mij afvroeg is of je de U2713HM ook kunt daisychainen zoals je dat met de apple monitoren kunt. Mijn Macbook heeft 2 displayport aansluitingen, maar 1 daarvan gebruik ik voor de netwerkkabel, als ik dus met 1 kabel uit de voeten kan dan zou dat ideaal zijn.

Een andere vraag is of de displayport kabel ook gelijk de USB en audio doorstuurt, zodat ik dus de USB/audiopoort van het scherm kan gebruiken.
Die actie duurde tot en met de 15de. Scheelde €50,- ... Ik had hem de 14de besteld zo uit m'n hoofd.

• StephaN900
  • Niet online
Ok, klinkt goed, helaas gemist dus.

• CristianSchriev
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 31-10 10:40
Beste mede tweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een goed stevig en mooi bruikbaar beeldscherm voor en prive (gamen/internet/films) En voor mijn 3DSMax/Photoshop werk voor mijn school/stages.

Ik heb een aardige pc met i5 750 radeon 5870 1GB (ondertussen al verouderd maar nog ok alles op te draaien) Eigenlijk kijk ik al een zeer lange tijd naar de dell ultrascharp range. Deze beeldschermen zien er goed uit, lijken erg stevig en hebben zo ver ik gezien heb een goed kleurberijk. Nu heb ik op dit moment een 23" LG scherm full HD maar hij red het gewoon niet goed genoeg. (misschien als 2e scherm)

Ik zit met name te kijken naar de Dell Ultrasharp U2412M, Dell Ultrasharp U2713HM, Dell Ultrasharp U2913WM.

Nu komen ze qua snelheid aardig in de buurt van elkaar en wint de U27 misschien de meeste punten op kleurweergave en natuurlijk hoogte in pixels. Maar ik vraag me af wat jullie keuze zou zijn, het zijn alle 3 goede schermen en hebben alle 3 zo zijn voordelen in mijn situatie. Er zit ook een groot prijsverschil tussen de 24 en 27/29" schermen, dit is in mijn ogen te verwaarlozen als de voordelen het maar waard zijn.

Elke tip is welkom!

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:19
ik heb zelf ook de 2713hm en vind het een geweldige monitor.
alleen als je perse op 1440p ultra wilt gaan gamen moet je wel erg investeren in gpus.
heb een gtx680 oc maar die trekt sommige games al niet meer op die resolutie.
maar 1080p gamen is ook goed te doen hoor, laat dan de gpu schalen.

• StephaN900
  • Niet online
Heeft Dell overigens nieuwe 27" monitoren aangekondigd op de CES? Volgens mij gaan die U2713's al een tijdje mee, zou wel graag een versie met een dunnere bezel zien.
Voor zover ik weet niet, denk ook niet dat er komende tijd nog veel nieuwe schermen zullen komen in de UltraSharp serie. Op de U2212HM en U2312HM na zijn alle schermen nog vrij recent, maar ik verwacht niet dat die nog een opvolger gaan krijgen. Aan de bovenkant is de serie uitgebreid met een 31.5" en 34", dus denk dat er nu aan de onderkant iets af gaat.

Voordat er weer opvolgers komen moeten er eerst weer nieuwe panelen komen. Heb toevallig twee dagen geleden nog de Monitor Panel Part Database op TFT Central geupdate en kwam weinig nieuwe panelen tegen.

• StephaN900
  • Niet online
Ok bedankt, net 2 stuks besteld, nu maar hopen dat ik schermen ontvang zonder de problemen waar men in dit topic over klaagt.

• Silence

Silence

Godlike

StephaN900 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:15:
Ok bedankt, net 2 stuks besteld, nu maar hopen dat ik schermen ontvang zonder de problemen waar men in dit topic over klaagt.
Laat ook even weten waar je ze hebt besteld en of je de HMt versie hebt gekregen

• StephaN900
  • Niet online
Bij Megekko, heb ze als het goed is morgen binnen en zal het dan even laten weten.

• Silence

Silence

Godlike

StephaN900 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:27:
Bij Megekko, heb ze als het goed is morgen binnen en zal het dan even laten weten.
Ah dan ben ik wel benieuwd omdat ze de goedkoopste zijn, want ze konden mij niet vertellen of het om de HM of de HMt versie ging.

• naaitsab

naaitsab

Heeft iemand een email adres voor garantie problemen/claim voor de Ultrasharp series? De problemen met de coating op m'n U2711 worden nu toch wel echt vervelend. Ben niet zo van het bellen dus stuur liever een mail maar kan geen zinnig adres vinden op de site.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

naaitsab schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:35:
Heeft iemand een email adres voor garantie problemen/claim voor de Ultrasharp series? De problemen met de coating op m'n U2711 worden nu toch wel echt vervelend. Ben niet zo van het bellen dus stuur liever een mail maar kan geen zinnig adres vinden op de site.
Gewoon livechat

• naaitsab

naaitsab

Zal morgen eens kijken, probleem met de standaard e-mail support is dat de servicetag volgens de NL site niet bestaat. Maarja heb een foto van het serienummer en servicetag gemaakt mochten ze erom vragen. Morgen de live chat maar eens proberen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Simon heeft vanochtend de review van de U2414H online gezet: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2414h.htm

Belangrijkste pluspunten:
  • Goede sRGB fabriekskalibratie
  • Redelijke goede responsetijden (zeer goed voor IPS) met weinig RTC overshoot en erg lage inputlag
  • Geen PWM (dus geen backlight flicker)
  • Weinig IPS glow
  • Erg smalle bezels (vooral aan zijkanten)

[Voor 3% gewijzigd door Kid Jansen op 23-01-2014 14:29]

• HannesB
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-07-2018
Hopelijk zet de lage hoeveelheid van ips glow zich ook verder op toekomstige schermen, zoals de u3415w waarin ik enorm geïnteresseerd ben! Bij de u2713hm vond ik dit toch wel een storende factoren (volgens mij wel versterkt door backlight bleeding in de onderste rechterhoek).

• StephaN900
  • Niet online
Silencex schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:29:
[...]

Ah dan ben ik wel benieuwd omdat ze de goedkoopste zijn, want ze konden mij niet vertellen of het om de HM of de HMt versie ging.
Heb ze net binnen, zijn beide de HMt variant.

Zat alleen geen hdmi kabel bij, alleen een dvi en vga kabel. Blijkt ook dat de kabel die ik gebruikte voor mijn imac een mini displayport kabel was, dus dat werkt ook al niet. Dus kan ze helaas nog niet aansluiten.

• Silence

Silence

Godlike

StephaN900 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:46:
[...]

Heb ze net binnen, zijn beide de HMt variant.

Zat alleen geen hdmi kabel bij, alleen een dvi en vga kabel. Blijkt ook dat de kabel die ik gebruikte voor mijn imac een mini displayport kabel was, dus dat werkt ook al niet. Dus kan ze helaas nog niet aansluiten.
Oke nice bedankt voor de info.

StephaN900 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:46:
...zat alleen geen hdmi kabel bij...
Voor zover ik weet zijn er nooit Dell UltraSharp schermen geweest die wel met HDMI kabel werden geleverd. Alleen VGA, DVI-D (dual link bij hoger dan 1920x1200) en DisplayPort worden meegeleverd. Al worden die lang niet altijd alle drie meegeleverd, dat verschilt heel erg per model. Alle nieuwe schermen hebben sowieso geen VGA meer en een aantal ook geen DVI-D meer (waaronder dus de U2414H).

• StephaN900
  • Niet online
Maar is dat niet wat vreemd, wie gebruikt er nu VGA met zo'n scherm? En een HDMI kabel kost ook niks, wellicht nog wel goedkoper dan die VGA kabel.

Ik had nog een displayport -> dvi converter gevonden, maar na het aansluiten blijkt die ook maar tot 1920x1200 te gaan.

[Voor 20% gewijzigd door StephaN900 op 23-01-2014 17:00]

Is nou eenmaal zo. De logica erachter is dat HDMI eigenlijk bedoeld is voor home theater. Oorspronkelijk was de reden dat HDMI op videokaarten zit dat je er dan ook HD-TV's op aan kan sluiten. De reden dat op beeldschermen HDMI zit is dat je er dan ook Blu-ray spelers en dergelijke op aan kan sluiten.

Maar voor het aansluiten van een beeldscherm op een videokaart hoor je eigenlijk DVI of DisplayPort te gebruiken. Alleen heeft DVI nogal een lompe connector en dikke kabel en HDMI was er eerder dan DisplayPort (die dat probleem op lost). Waardoor alles door elkaar is gaan lopen en gebruikers nu eerder HDMI gebruiken dan DVI of DisplayPort.

Even iets heel anders. Ik vond laatst een zeer interessante blog over "kleurwetenschap": http://dot-color.com. Staat een hele berg artikelen op, die op een heel erg toegankelijke / makkelijke manier allemaal aspecten van kleurweergave uitleggen voor voornamelijk beeldschermen en TV's.

• GeForceFX_BE
  • Laatst online: 13:52
Gisteren 2 U2713HM monitoren besteld bij komplett.be (477€ /stuk, gratis verzending), vandaag netjes geleverd.
Ik kom van 2 22" 1680x1050 schermpjes van acer, wat een verschil!
Beide monitoren zijn de HMt versie (sept 2013), en beide geen enkele defecte pixel of andere problemen.

P2 thunder 20" non-PP

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

GeForceFX_BE schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:20:
Gisteren 2 U2713HM monitoren besteld bij komplett.be (477€ /stuk, gratis verzending), vandaag netjes geleverd.
Ik kom van 2 22" 1680x1050 schermpjes van acer, wat een verschil!
Beide monitoren zijn de HMt versie (sept 2013), en beide geen enkele defecte pixel of andere problemen.
Waar zie je de productiemaand eigenlijk staan?

• Don Roberto
Stef602 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Waar zie je de productiemaand eigenlijk staan?
Achterop de monitor.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ah ja, dacht ik al ik heb hem gevonden. De mijne komt uit nov 2013 is nu 2 weekjes hier.

Simon kwam weer wat nieuws tegen over de P2815Q: http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/30.htm#dell_p2815q

Opmerkelijk punt is dat de P2815Q in tegenstelling tot de UP2414Q en UP3214Q niet op 3840x2160@60 Hz zal kunnen draaien, ook niet over DisplayPort. De maximum refreshrate over zowel DisplayPort als HDMI zal 30 Hz bedragen bij de maximale resolutie. Het scherm kan wel op 60 Hz draaien bij een resolutie van 1920x1080.

• niekdejong
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-12 16:43
Dit was toch al een tijdje bekend? volgens mij stond dit ook al in het artikel hier op tweakers.

Ik had zelf ook nog een vraagje.

Momenteel tik ik dit op een 24" FHD monitor welke ook mijn TV is. Op mijn werk heb ik 2 x 23" en een 19" 4:3 verhouding, en ik vind het extra bureaublad oppervlakte erg fijn.

Nu wilde ik de 2713HM aan gaan schaffen ter vervanging van mijn 24", maar met als extra een monitor ernaast. Dit gaat dan om de P1913 of de E1913 (zie nou niet zo goed wat t verschil hier tussen is).

Mijn idee was namelijk, aangezien de breedte van deze 19" monitoren 1440 pixels is, hij perfect pastte bij de hoogte van de 2713HM in pixels. Alleen als ik dan de specificaties op ga zoeken, zie je dat de 2713HM ongeveer 20mm lager is als de P1913 breed is.

kloppen mijn bevindingen? is iemand die dit na kan meten? Ik zou graag wel dezelfde vormgeving gebruiken. en de U2711 was ik niet van plan om aan te schaffen.

Niek.
Alle 27" 2560x1440 schermen hebben zelfde pixel pitch en dus zelfde afmetingen voor actieve deel van scherm. De afmetingen daarvan staan in de startpost, evenals de afmetingen van het scherm als geheel.

• Valigarmanda
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07-12 13:37
Heb vorige week mijn U2713HM binnen gekregen. Met gamen gebruik ik de game preset, maar dan past de schermhelderheid zich aan, aan de hoeveelheid licht in de game. Voor bijvoorbeeld LeagueOfLegends betekent dit voor mij dat als ik door de fog of war loop het scherm constant van helderheid verwisselt.

Is er een manier om wél game modus aan te zetten, maar hierbij niet gebruik te maken van de auto-brightness / auto-dimming of hoe dit ook mag heten?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@kid
als ik dat ding op ''game'' zet, veranderd dan ook de reactiesnelheid e.d. of zijn het alleen maar kleuren en helderheid?

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee