Kid Jansen schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:46:
Wat mij betreft is 4k nog geen optie zolang videokaart en scherm geen DisplayPort 1.3 hebben, zodat het niet meer als twee schermen van 1920x2160 herkend wordt als je op 60 Hz wil draaien. Verder presteert het scherm eigenlijk precies zoals ik verwacht had.
Erg fijn trouwens dat X-Rite de Dell Ultrasharp Color Calibration Solution compleet heeft omgegooid, zodat het nu vrijwel exact gelijk is aan de X-Rite i1Profiler software en dat het nu ook de X-Rite i1Pro en i1Pro 2 spectrofotometers ondersteund.
Ik miste nog een beetje welke videokaart(en) hij geprobeerd had. Verder een beetje raar om linker- en rechterhelft met verschillende settings te kunnen draaien als een voordeel neer te zetten, dat lijkt mij vooral verwarrend en onhandig, dan kun je beter 2 kleinere monitoren kopen waarvan je er een op Adobe RGB instelt.
Qua beeldkwaliteit lijkt me deze monitor wel een tijdje meekunnen, zeker als er een A0x-revisie komt die een DP1.3 chip toevoegt. Maar een opmerking als "soms gaf de monitor pas beeld na uit- en inpluggen na terugkomen uit sleepmode van pc" geeft me nog steeds niet het vertrouwen in DP dat ik graag zou willen hebben, naast mijn eigen ervaring dat onder Win7 een monitor (3008WFP) compleet uit de multimonitorsetup verdwijnt en al je windows ergens anders staan als je een monitor uit en weer aan zet.
En de rest van de softwarekant met deze hoge dpi-monitoren: nu met m'n 100 dpi-monitoren vind ik alles lekker leesbaar, maar bij 140 dpi moet je toch iets gaan scalen. En dan is het bijna weer zonde om deze monitor te kopen i.p.v. een U3014 (al voelt die uit de reviews weer net iets te goedkoop aan met alle problemen zoals backlight bleeding). Ik denk dat ik eerst eens op mijn huidige monitoren met scaling moet spelen om te zien of dat altijd naar wens werkt, voordat ik me hieraan waag