1. U2713HM
2. U2412M
5. U2312HM
6. U2711
9. U3014
Morgen zou hij binnen moeten komen.
Ben benieuwd. Pixel garantie niet gekozen omdat die van Dell bij 1 dode al omruilt.
Zien we dan wel weer.
Oftewel het is een 4k scherm maar dat is dan ook het enige.. 60Hz alleen op FullHD resolutie tsjah..Kid Jansen schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:55:
Simon kwam weer wat nieuws tegen over de P2815Q: http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/30.htm#dell_p2815q
Opmerkelijk punt is dat de P2815Q in tegenstelling tot de UP2414Q en UP3214Q niet op 3840x2160@60 Hz zal kunnen draaien, ook niet over DisplayPort. De maximum refreshrate over zowel DisplayPort als HDMI zal 30 Hz bedragen bij de maximale resolutie. Het scherm kan wel op 60 Hz draaien bij een resolutie van 1920x1080.
Het is ook nog eens een TN Paneel.. tuurlijk de resolutie is supermooi.. maar TN - wat is de kwaliteit daarvan tegenwoordig, dat zou ik wel eens willen weten
Be nice, You Assholes :)
Het lijkt me dat Dell gewoon de markt aftast op zoek naar een doelgroep. In mijn ogen is een 30Hz 4K TN-scherm voor dat prijskaartje iets wat net alle gangbare doelgroepen mist. Het is niet voor de casual gamer (want 4K), niet voor de high-end gamer (want 30Hz), niet voor de grafische professional (want TN), niet voor kantoorgebruik (want te duur). Misschien CAD-gebruikers?3DDude schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:08:
[...]
Oftewel het is een 4k scherm maar dat is dan ook het enige.. 60Hz alleen op FullHD resolutie tsjah..
Het is ook nog eens een TN Paneel.. tuurlijk de resolutie is supermooi.. maar TN - wat is de kwaliteit daarvan tegenwoordig, dat zou ik wel eens willen weten.
Die hebben ook goede kleuren nodigdowntime schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:04:
[...]
Het lijkt me dat Dell gewoon de markt aftast op zoek naar een doelgroep. In mijn ogen is een 30Hz 4K TN-scherm voor dat prijskaartje iets wat net alle gangbare doelgroepen mist. Het is niet voor de casual gamer (want 4K), niet voor de high-end gamer (want 30Hz), niet voor de grafische professional (want TN), niet voor kantoorgebruik (want te duur). Misschien CAD-gebruikers?
Ik heb jaren geleden wel met technisch tekenaars van een ingenieursbureau gewerkt en die waren echt totaal niet geïnteresseerd in "levensechte" kleuren. Die wilden gewoon grote schermen met een hoge resolutie. Als je bedrijfsgebouwen of machines ontwerpt dan doen kleine kleurnuances er niet zoveel toe.
Vanmiddag was hij al binnen en tot nu toe ben echt super tevreden. Prachtig beeld en 1440p werkt heerlijk.
Ik was eigenlijk nooit fan van "mat", maar ik wil nu al niet meer anders.
Ben blij dat ik niet voor een goedkopere LG/Asus (1080p) gegaan!
Wat een overstap van een 21,5" cheapo Lg scherm. Deze is trager (logisch met IPS) maar lijkt wel of er 30x meer kleur in zit. Ik was meteen verliefd! Met gamen, werkt prima! Beste aankoop die je kunt doen, zo'n scherm.
Ik schrijf die startpost niet voor niks mensen... De Dell Premium Panel Guarantee geldt alleen voor bright (sub)pixels, dus pixels die op een zwarte achtergrond iets anders dan zwart zijn.Arunia schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:38:
...Pixel garantie niet gekozen omdat die van Dell bij 1 dode al omruilt...
De U2713HM heeft een resolutie van 2560x1440 pixels, dus 3.686.400 pixels in totaal. De ISO 9241-307:2008 norm schrijft voor klasse II schermen voor dat er 2 dode pixels mogen zijn per miljoen pixels, dus pas vanaf 8 dode pixels kan je hem omruilen voor dode pixels (zolang ze niet binnen een cluster van 5x5 pixels zitten). Dode subpixels wordt zelfs pas voor omgeruild vanaf 37, zolang die samen niet 8 of meer geheel dode pixels vormen of er twee of meer subpixels van verschillende pixels in een cluster van 5x5 pixels zitten.
Maar voor zover ik kan zien is het scherm tiptop in orde.
Het is een 2713HMt trouwens.
Mijn kennis overigens was vanuit mijn 2209WA. Maar eigenlijk nooit nodig gehad.
En, ik ben echt super blij met mijn scherm.
De tegenhanger was, dat ik mijn bureau/de computerkamer op zou ruimen.
Is niet gebeurd nog vanwege de geboorte van onze dochter.
Omdat ik deze wil aanschaffen ben ik erg benieuwd waar ik het beste de 2713HM bestellen om de "t" versie te ontvangen?
[ Voor 66% gewijzigd door MaStar op 02-02-2014 13:36 ]
Bij bijna elke webshop krijg je nu een HMtMaStar schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:19:
Ik ben zeer geinteresserd in dit 2713HM beeldscherm. Lijkt momenteel de beste op de markt gezien prijs / kwaliteit verhouding.
Omdat ik deze wil aanschaffen ben ik erg benieuwd waar ik het beste de 2713HM bestellen om de "t" versie te ontvangen?
Ik heb bij azerty iig een HMt gehad
Trouwens die pixelgarantie daar is best te doen. Dacht 25 euro. Heb je binnen 2 weken geen dode pixels, kun je middels een mail de helft terug krijgen.
Inderdaad, dat is deze:Arunia schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:35:
Idem voor mij bij azerty.
Trouwens die pixelgarantie daar is best te doen. Dacht 25 euro. Heb je binnen 2 weken geen dode pixels, kun je middels een mail de helft terug krijgen.
https://azerty.nl/product...tie-301-tot-550-euro.html
Vraag is of het zich "uitbetaald"..... Je hebt toch ook de wet op terugsturen binnen 7-14 werkdagen? Is eigenlijk hetzelfde principe als die pixelgarantie...?
[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 02-02-2014 14:39 ]
Maar omgerekend als je geen problemen hebt betaal je maar weinig extra.
Achteraf zou ik het wel hebben gedaan.
Wet koop op afstand moet je wel zelf de verzendkosten betalen. Het is ook niet de bedoeling om die daar voor te misbruiken.
Daarnaast denk ik niet dat ze een 2e aanschaf van hetzelfde item zouden accepteren.
[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 02-02-2014 14:43 ]
Inderdaad (2 weken), pixelgarantie heb je dus om eerlijk te zijn geen reet aanMaStar schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:37:
[...]
Inderdaad, dat is deze:
https://azerty.nl/product...tie-301-tot-550-euro.html
Vraag is of het zich "uitbetaald"..... Je hebt toch ook de wet op terugsturen binnen 7-14 werkdagen? Is eigenlijk hetzelfde principe als die pixelgarantie...?
Ik heb mn scherm ook teruggestuurd. Wat je moet doen als je dode pixels hebt is:
Scherm bestellen op vooruitbetaling (maar nog niet betalen) (ALLEEN ALS ZE HEM NIET OP VOORRAAD HEBBEN LIGGEN!)
Service aanvraag doen en je oude scherm terugsturen.
Bellen met azerty dat ze het scherm om kunnen ruilen voor je nieuwbestelde scherm, en dan heb je binnen 3 dagen je nieuwe scherm. Top service bij Azerty!
maar met 2-3 dagen levertijd (zie dit scherm) moet je betaling toch wel binnen zijn voordat ze het scherm opsturen?Frozen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:42:
[...]
Inderdaad (2 weken), pixelgarantie heb je dus om eerlijk te zijn geen reet aan
Ik heb mn scherm ook teruggestuurd. Wat je moet doen als je dode pixels hebt is:
Scherm bestellen op vooruitbetaling (maar nog niet betalen) (ALLEEN ALS ZE HEM NIET OP VOORRAAD HEBBEN LIGGEN!)
Service aanvraag doen en je oude scherm terugsturen.
Bellen met azerty dat ze het scherm om kunnen ruilen voor je nieuwbestelde scherm, en dan heb je binnen 3 dagen je nieuwe scherm. Top service bij Azerty!
Ja, maar als je klikt op vooruitbetaling dan bestellen ze hem al voor je uit het magazijn zodat hij al bij Azerty klaar staat. Scheelt dus weer tijdMaStar schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:46:
[...]
maar met 2-3 dagen levertijd (zie dit scherm) moet je betaling toch wel binnen zijn voordat ze het scherm opsturen?
In ieder geval, laten we weer ontopic gaan.
Als je nog vragen hebt: Frozen
[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 02-02-2014 14:51 ]
Dat is 7 werkdagen, dus inderdaad vergelijkbaar. Als ik zelf pixelgarantie er bij zou kopen die maar twee weken geldig is, dan zou ik het scherm non-stop dynamische content laten weergeven met zoveel mogelijk uiteenlopende kleuren.MaStar schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:37:
Vraag is of het zich "uitbetaald"..... Je hebt toch ook de wet op terugsturen binnen 7-14 werkdagen?
Wat misschien ook nog wel zou helpen is een scriptje draaien dat het de hele tijd wisselt tussen de primaire en secundaire kleuren (schermvullend):
zwart - rood - zwart - groen - zwart - blauw - zwart - geel - zwart - magenta - zwart - cyaan - zwart - wit - zwart - rood - zwart - groen - etc.
Als je dan na twee weken nog geen pixeldefecten hebt is de kans nihil dat die er nog gaan komen.
LOL dat is wel echt het extremeKid Jansen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:57:
[...]
Dat is 7 werkdagen, dus inderdaad vergelijkbaar. Als ik zelf pixelgarantie er bij zou kopen die maar twee weken geldig is, dan zou ik het scherm non-stop dynamische content laten weergeven met zoveel mogelijk uiteenlopende kleuren.
Wat misschien ook nog wel zou helpen is een scriptje draaien dat het de hele tijd wisselt tussen de primaire en secundaire kleuren (schermvullend):
zwart - rood - zwart - groen - zwart - blauw - zwart - geel - zwart - magenta - zwart - cyaan - zwart - wit - zwart - rood - zwart - groen - etc.
Als je dan na twee weken nog geen pixeldefecten hebt is de kans nihil dat die er nog gaan komen.
Dit is gewoon grondig
AHAHAHA was die van jou, prachtig!Kid Jansen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:39:
Onzin, m'n review van de HP EliteBook 8560w was extreem: op gaan staan met m'n bijna 120 kg, express laten vallen op betonnen vloer, overgieten met water, bijna laten affikken door extreme stresstest met koelopeningen afgedicht, etc. (twee review samples van HP gesloopt daardoor)
Dit is gewoon grondig
Die ga ik nog een keer lezen!
[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 02-02-2014 20:12 ]
BB moet ik nog even bekijken, maar denk dat dat ook wel mee zal vallen in de nieuwe series.
Al met al ben ik er super blij mee.
Nu nog op zoek naar een GPU die sterk genoeg is om 2560x1440 te doen in iig Final Fantasy XIV.
Arunia schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:55:
Gisteren even een pixeltester geprobeerd en zag geen problemen.
BB moet ik nog even bekijken, maar denk dat dat ook wel mee zal vallen in de nieuwe series.
Al met al ben ik er super blij mee.
Nu nog op zoek naar een GPU die sterk genoeg is om 2560x1440 te doen in iig Final Fantasy XIV.
meestal raad ik voor deze resoluties een r9 290 aan, hoewel ik denk (kijkend naar de graphics) dat een 7970 (van xfx voor 230 euro) ook zal voldoen. Anders moet je zelf even wat reviews opzoeken, ik kon ze in ieder geval niet in een oogopslag vinden op google.
Frozen schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:01:
offtopic:
meestal raad ik voor deze resoluties een r9 290 aan, hoewel ik denk (kijkend naar de graphics) dat een 7970 (van xfx voor 230 euro) ook zal voldoen. Anders moet je zelf even wat reviews opzoeken, ik kon ze in ieder geval niet in een oogopslag vinden op google.
Zou zelf niet voor een 7970 van XFX gaan. Heb er zelf één die ik na 7 maanden al op kon sturen voor defecte koeler en artifacts. Heb toen nieuw exemplaar gekregen van 4Launch die wel goed is, maar schijnt dat er vrij veel brak van zijn. Zou eerder voor een Asus, Gigabyte, of Sapphire gaan.
Ook ik denk er over om dit scherm te halen twijfel alleen aan mijn videokaart of die de resolutie wel goed aankan,speel niet de meest veeleisende games denk ik (diablo3,simcity) en het lijkt me geweldig om zo'n groot scherm in te wisselen voor mijn huidige scherm(24")
mijn huidige videokaart gtx660
Moet ik deze upgraden?
Thanx
M'n 7970 draait D3 op 2560x1440 met alles op max en dan heb ik nog best redelijke fps.
Kid Jansen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 02:11:
offtopic:
M'n 7970 draait D3 op 2560x1440 met alles op max en dan heb ik nog best redelijke fps.
http://www.hwcompare.com/...tx-660-vs-radeon-hd-7970/
de 7970 is bijna twee keer zo sterk.
Als je een 660ti hebt, dan zelfs nog sterker.
Maar we gaan nu weer ontopic. Excuses voor mijn aanvankelijke opmerking dat ik op zoek moest naar een andere grafische kaart voor deze resolutie.
[ Voor 63% gewijzigd door Arunia op 05-02-2014 07:06 ]
Anoniem: 60447
Anoniem: 551098
ik ben van plan om 2 nieuwe schermen aan te schaffen. ik zit alleen te twijfelen tussen de: U2713H en de U2713HM. de een heeft mini dp en meer kleuren maar is ook 150 euro duurder.
daarnaast ben ik benieuwd hoe ik backlightbleeding, ghosting en pixeldecten kan zien en/of verhelpen. ik heb geen technische kennis van beeldschermen. ik heb wel wat gehoord over calibreren.
welk scherm zouden jullie aanschaffen en hoe kan ik bepaalde problemen herkennen en verhelpen?
alvast bedankt!
Nadeel, die zijn niet geschikt voor spellen. Voor mij een belangrijk punt en een grote reden om toch voor de HM te gaan.
Als dit voor jou ook zo is, dan zeker gaan voor de HM.
Als jij het scherm en je computer wel alleen voor fotobewerking etc gebruikt en de GPU er voor hebt, dan zou ik zeker voor de H gaan.
Als je in mijn ogen de pc ook voor spellen gebruikt en je ook de 280x aan haalt (neem aan de wat nieuwere spellen?), dan zou ik voor de HM gaan.
Dit omdat je met een firepro kaart geen lekkere gameervaring zult krijgen.
Mijn mening is, pc speciaal en alleen voor webdesign, photoshop etc. Dan de optie open houden voor de H.
Game je er ook mee en dus heb je een gamekaart nodig, dan voor de HM gaan.
De 10 bits waar de H voor gebruikt wordt zul je dan namelijk nooit kunnen gebruiken.
Wellicht is er wel iets mogelijk met 2 grafische kaarten en de 2 verschillende aansluitingen op het scherm gebruiken.
Gamen, dan de 280x op bijvoorbeeld DVI-D.
foto's etc, dan de firepro gebruiken op bijvoorbeeld de DP aansluiting.
Maar zover zou ik zelf al niet eens gaan.
De HM is volgens mij 8 bits.
Of je de zoveel miljard kleuren van de H gaat missen, de HM doet al miljoenen kleuren. Lijkt me zelf voor fotobewerking sterk als het niet professioneel is.
Heel lang verhaal kort. Als ik jou zo hoor, val je niet in de pro fotobewerkingsgroep waardoor de HM de betere keuze is.
10-bit is onzin, want de U2713H is heeft geen native 10-bit kleurdiepte, maar 8-bit+FRC. Daarnaast werkt 10-bit kleurdiepte alleen als de hele keten 10-bit kleurdiepte (of hoger) is.Arunia schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:31:
Tot een paar maanden geleden moest en zou ik ook de 2713H hebben. Maar om dat 10 bits scherm te gebruiken heb je ook een grafische kaart nodig die dit in 2D ook doet.
Nadeel, die zijn niet geschikt voor spellen. Voor mij een belangrijk punt en een grote reden om toch voor de HM te gaan.
Als dit voor jou ook zo is, dan zeker gaan voor de HM.
Als jij het scherm en je computer wel alleen voor fotobewerking etc gebruikt en de GPU er voor hebt, dan zou ik zeker voor de H gaan.
Stukje uit dat artikel dat ik voor TFT central had geschreven:
The reason it's hard to set up an end to end Deep color workflow is because there are a couple of bottlenecks in the chain (in bold):
Capture device > file format > application > operating system > graphics card driver > graphics card > interface/interconnect > display electronics > display panel
- Applications: while there are many applications that support working and exporting in high color depth (mainly image / video editing or content creation software), hardly any of them support 10-bit display output. With a quick search the only two I could find were Adobe Photoshop (CS6 or newer) and Zoner Photo Studio (v13 or newer).
- Graphics card driver: even though nearly all modern graphics cards have hardware support for Deep Color, it's only usable on the Nvidia Quadro (not including Quadro NVS) and AMD FirePro series of graphics cards for professional use. For some reason a lot of features aren't available on graphics cards of the Nvidia GeForce and AMD Radeon series, even though the hardware fully supports it. Among these are 10-bit color depth support and full OpenGL support.
- Display panel: true 10-bit display panels are quite scarce and the displays that hold them are usually very expensive. Most displays that are specified as having 10-bit color depth are in fact regular 8-bit color depth panels with an FRC-module implemented in the display electronics. FRC stands for Frame Rate Control, a form of temporal dithering. When an 8-bit+FRC panel is told to display a 10-bit color that isn't an 8-bit color, it will alternate between the two closest 8-bit colors with each subsequent frame, thus approximating the desired color. The downside of this is that it only works well for static content. With darker colors it can also produce some visible flicker.
Web is allemaal sRGB, dus dan kan je beter een monitor hebben die standaard sRGB is dan een wide gamut scherm met gamut remapping.Anoniem: 551098 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:45:
Het is met name voor webdesign. dus dreamweaver en photoshop. office en administratie software. af en toe een spelletje uiteraard. betekend dit dat ik een firepro kaart moet halen? een 280x is dus niet voldoende?
dus de H versie met een firepro kaart?Kid Jansen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:55:
[...]
10-bit is onzin, want de U2713H is heeft geen native 10-bit kleurdiepte, maar 8-bit+FRC. Daarnaast werkt 10-bit kleurdiepte alleen als de hele keten 10-bit kleurdiepte (of hoger) is.
[...]
[...]
Web is allemaal sRGB, dus dan kan je beter een monitor hebben die standaard sRGB is dan een wide gamut scherm met gamut remapping.
Dan had ik daar de fout gemaakt (en werd ik een aantal pagina's terug niet tegen gesproken.Kid Jansen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:55:
[...]
10-bit is onzin, want de U2713H is heeft geen native 10-bit kleurdiepte, maar 8-bit+FRC. Daarnaast werkt 10-bit kleurdiepte alleen als de hele keten 10-bit kleurdiepte (of hoger) is.
[...]
[...]
Web is allemaal sRGB, dus dan kan je beter een monitor hebben die standaard sRGB is dan een wide gamut scherm met gamut remapping.
Punt blijft dat ook WvanW waarschijnlijk het geld kan besparen door voor de HM te gaan.
In mijn ogen zijn er ook maar weinig mensen die baat hebben bij de H.
Nee, juist niet, gewoon bij 280X blijven en dan U2713HM kopen.Anoniem: 551098 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:58:
dus de H versie met een firepro kaart?
Dat is ook precies het punt dat ik probeer te maken...Arunia schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:01:
Dan had ik daar de fout gemaakt (en werd ik een aantal pagina's terug niet tegen gesproken.![]()
Punt blijft dat ook WvanW waarschijnlijk het geld kan besparen door voor de HM te gaan.
In mijn ogen zijn er ook maar weinig mensen die baat hebben bij de H.
H is leuk als je al X-Rite i1Pro (2) spectraalfotometer of i1Display Pro colorimeter hebt en hardwarematige kalibratie wil gebruiken en het scherm vooral gebruikt voor fotobewerking/softproofing. In vrijwel alle andere gevallen is de HM de betere optie (en niet alleen vanwege de prijs).
Vandaag geen signature
Verder wel prachtig scherm.. Totaal geen bleeding en gele tinten. Dat maakt die dode pixels toch extra zuur.
Deze gaat dus weer terug naar Azerty. Iemand enig idee hoelang dat omruilen normaal duurt?
Ja ik heb ook al meerdere keren geschreven hoe ik z.s.m. een nieuw scherm heb ontvangenLrod schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:38:
Vandaag mijn U2713HM binnen gekregen van Azerty, met pixelgarantie voor de zekerheid. Ik had al een slecht voorgevoel, en dat werd dus bevestigd toen ik hem aanzette en een pixeltestje deed. 1 bright pixel in het midden en een altijd zwarte pixel een paar centimeter van de linkerhoek. Zucht..![]()
Verder wel prachtig scherm.. Totaal geen bleeding en gele tinten. Dat maakt die dode pixels toch extra zuur.
Deze gaat dus weer terug naar Azerty. Iemand enig idee hoelang dat omruilen normaal duurt?
Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? En zit er (afgezien van het formaat en de resolutie) verder nog veel verschil tussen de drie schermen, of zijn ze echt vergelijkbaar?
Ik speel zelf wel alles op hoge resolutie, maar daar zitten geen actie games bij waarbij framerate enzo belangrijk bij zijn.
Ik denk dat de drie schermen ook verschillen in prijs (je hebt vast geen onbeperkt budget) maar ze komen uit dezelfde lijn dus verwacht ik niet veel technische verschillen. Loop even de reviews (voor zover beschikbaar) na en kijk goed naar de aansluit mogelijkheden.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Wat betreft dat terugschalen van de resolutie, werkt dat in alle gevallen vloeiend? Of loop je dan bij sommige games tegen beperkingen/kwaliteitsverlies aan?
Dat zegt natuurlijk niks. Er zitten gigantische verschillen tussen de verschillende modellen in de UltraSharp serie. Nou zijn het wel allemaal "M" modellen ("low-end" onder de UltraSharp modellen), maar ze komen niet allemaal uit dezelfde generatie. De U2312HM en U2412M wel, maar de U2713HM is van de laatste generatie LG Display panelen en die is geen e-IPS meer, maar AH-IPS.rockhopper schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:42:
...maar ze komen uit dezelfde lijn dus verwacht ik niet veel technische verschillen...
Je scherm geeft gewoon 1080p weer op 27 inch. Ja dat is wat minder scherp dan de 1440p. Maar een kleine concessie.GTACrime schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:47:
Bedankt voor je reactie! De prijs verschilt inderdaad behoorlijk, maar voor een fijne monitor wil ik wel wat uitgeven
Wat betreft dat terugschalen van de resolutie, werkt dat in alle gevallen vloeiend? Of loop je dan bij sommige games tegen beperkingen/kwaliteitsverlies aan?
Iig iets wat ik wel zou doen. Tegen die tijd zijn de grafische kaarten die dat wel weer kunnen ook niet zo duur. Het is even een afweging. Maar hetzelfde probleem kun je op fullhd ook krijgen.
Die monitor dus teruggestuurd naar Azerty. Vandaag nieuwe U2713HMt ontvangen en raad eens.. Jawel, wederom 3 bright pixels allemaal aan de zijkant. Gaat dus ook weer retour.Lrod schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:38:
Vandaag mijn U2713HM binnen gekregen van Azerty, met pixelgarantie voor de zekerheid. Ik had al een slecht voorgevoel, en dat werd dus bevestigd toen ik hem aanzette en een pixeltestje deed. 1 bright pixel in het midden en een altijd zwarte pixel een paar centimeter van de linkerhoek. Zucht..![]()
FML

Mogelijkheid: die schermen met dode pixels zijn de schermen die onder "koop op afstand" zijn teruggestuurd door andere klanten zonder omschrijving van de reden. Die zetten ze weer achterloos in het magazijn en sturen hem weer uit bij een volgende klant.Lrod schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:38:

Pixelgarantie is leuk, maar je hebt ook "koop op afstand" waarbinnen je het scherm kan terugsturen met 1 dode pixel. Handigste is in jouw geval te vragen of ze controleren.
Omruilen duurt volgens mij +/- een week.
Gisteren is mijn U2410 kapot gegaan : Gaat niet meer aan op welke manier dan ook
Garantie is ook al bijna 1 jaar voorbij (zat 3 jaar garantie op) maar ik dacht "Laat ik Dell eens bellen. Kunnen vast wel onderdelen leveren tegen betaling of desnoods een OOW reparatie als ik ervoor betaal."
Wat blijkt ? Ze willen me helemaal niet helpen op wat voor manier dan ook
Wat mij betreft dus nooit meer een Dell monitor. Dit is echt bagger!
Toen ik zelf RMA beheerde voor een Low End merk deden we nog weleens onderdelen verkopen of de klant de OOW reparatie laten betalen aan het repair center zelf, maar bij Dell kennen ze het begrip customer service blijkbaar niet

Als het nou een 100/150 € monitor was dan had ik er vrede mee, maar niet voor een 500 € produkt!
Anyways... mijn vraag is dus : Weet iemand toevallig welk repair center voor Dell de RMA afhandelt in Nederland of de Benelux ?? Dan ga ik die gewoon bellen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zou overigens niet weten waar je het zou kunnen laten repareren. Meeste bedrijven die schermreparaties doen, repareren/vervangen alleen schermen voor laptops, tablets en telefoons.
Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar je zou ook kunnen kijken of je het zelf kan repareren. Anders misschien een handige elektrotechniek student vragen.
Er is een oplossing.nero355 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:59:
Nou......
Gisteren is mijn U2410 kapot gegaan : Gaat niet meer aan op welke manier dan ook
Garantie is ook al bijna 1 jaar voorbij (zat 3 jaar garantie op) maar ik dacht "Laat ik Dell eens bellen. Kunnen vast wel onderdelen leveren tegen betaling of desnoods een OOW reparatie als ik ervoor betaal."
Wat blijkt ? Ze willen me helemaal niet helpen op wat voor manier dan ookDe U2410 heeft me 500 € per stuk gekost !!
Wat mij betreft dus nooit meer een Dell monitor. Dit is echt bagger!
Toen ik zelf RMA beheerde voor een Low End merk deden we nog weleens onderdelen verkopen of de klant de OOW reparatie laten betalen aan het repair center zelf, maar bij Dell kennen ze het begrip customer service blijkbaar niet
Als het nou een 100/150 € monitor was dan had ik er vrede mee, maar niet voor een 500 € produkt!
Anyways... mijn vraag is dus : Weet iemand toevallig welk repair center voor Dell de RMA afhandelt in Nederland of de Benelux ?? Dan ga ik die gewoon bellen
ga naar hun facebookpagina en leg daar je probleem uit. Daar reageren ze wel.
Ik ga er sowieso naar kijken, maar ben echt flink teleurgesteld... zelfs HP met hun brakke service doet het beter : Die leveren gewoon onderdelen als je ernaar vraagtKid Jansen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:16:
Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar je zou ook kunnen kijken of je het zelf kan repareren. Anders misschien een handige elektrotechniek student vragen.
Ik doe niet aan Facebook, maar zal iemand die ik ken effe vragen om dat te doen misschien levert het wat op...Frozen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:29:
Er is een oplossing.
ga naar hun facebookpagina en leg daar je probleem uit. Daar reageren ze wel.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ken mensen die meerdere aangetekende brieven naar HP hebben gestuurd over die onacceptabele gang van zaken, maar HP geeft geen gehoor...
Dit heb ik redelijk kunnen oplossen door de video mode aan te zetten in de instellingen, maar dit heeft volgens mij weer andere negatieve effecten.
Ik ben niet heel handig met kalibreren etc en ik zie het ook niet echt zitten om een Spyder express aan te gaan schaffen.
Ik heb op andere fora gelezen dat het geen zin heeft om hem terug te sturen, klopt dit?
je kunt ook voorgeprogrammeerde instellingen van tftcentral gebruiken, hier ook gedaan. Veel betere en fijnere kleurenLodo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:33:
Ik ben niet heel handig met kalibreren etc en ik zie het ook niet echt zitten om een Spyder express aan te gaan schaffen.
link: http://www.tftcentral.co....dell_u2312hm_standard.icc
[ Voor 9% gewijzigd door nii3k op 18-02-2014 15:53 ]
EDIT: welke revisie heb je trouwens? Als ik het me goed herinner hadden vrijwel alle "M" modellen last van geligheid en is dit gefixt in latere revisies. Misschien heeft terugsturen dus wel zin en opnieuw bestellen bij een webwinkel met een hogere doorstroming in voorraad.
[ Voor 22% gewijzigd door Kid Jansen op 18-02-2014 16:41 ]
Is waarschijnlijk de rede. Ik stuur zelf zo'n scherm van 500 euro met een dode pixel ook gewoon terug. Volgens de norm mag zon scherm misschien dode pixels hebben maar voor die prijs wil ik dat niet. Dus terug onder KOAMaStar schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Mogelijkheid: die schermen met dode pixels zijn de schermen die onder "koop op afstand" zijn teruggestuurd door andere klanten zonder omschrijving van de reden. Die zetten ze weer achterloos in het magazijn en sturen hem weer uit bij een volgende klant.
Ik heb me zojuist hier geregistreerd omdat ik geen raad weet met mijn nieuwe Dell UH2312HM scherm.
Het scherm is aangesloten op een Asus laptop met VGA aansluiting. Wat me meteen opviel is dat er lelijke verticale bewegingen te zien zijn. Het scherm lijkt zichzelf te refreshen. Het gebeurt geheel willekeurig, soms is het opvallend - dan weer subtiel.
Ik heb de aansluitingen gecontroleerd maar die lijken allemaal in orde en goed vast te zitten.
Aardlus denk ik. Probeer eens een digitale aansluiting. Of (wat ik deed, maar niet aanraad) even wat tape over de aarde van de laptop of monitor stekker.michielvdheuvel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:33:
Hallo,
Ik heb me zojuist hier geregistreerd omdat ik geen raad weet met mijn nieuwe Dell UH2312HM scherm.
Het scherm is aangesloten op een Asus laptop met VGA aansluiting. Wat me meteen opviel is dat er lelijke verticale bewegingen te zien zijn. Het scherm lijkt zichzelf te refreshen. Het gebeurt geheel willekeurig, soms is het opvallend - dan weer subtiel.
Ik heb de aansluitingen gecontroleerd maar die lijken allemaal in orde en goed vast te zitten.
Wat misschien beter is is even de monitor of laptop stekker in een andere wandconnector doen (bv met een verlengsnoer in een andere kamer).
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Je moet eigenlijk de witbalans kalibreren als het goed is, maar als je daarmee niet wil beginnen dan houdt het op eigenlijk :Lodo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:33:
Ik ben toch wel erg teleurgesteld in mijn U2312HM. Toen die geleverd werd viel mij meteen op dat wit er nogal geel uit zag.
Dit heb ik redelijk kunnen oplossen door de video mode aan te zetten in de instellingen, maar dit heeft volgens mij weer andere negatieve effecten.
- Alle schermen die je koopt hebben een "tintje" : Te blauw/rood/geel en soms zelfs groen!
- Als dat toevallig niet zo is dan heb je weer leaking/input lag/kijhoek/enz... problemen zoals bij elke TFT/LCD het geval is eigenlijk.
Dat kloptIk heb op andere fora gelezen dat het geen zin heeft om hem terug te sturen, klopt dit?
Succes! want ik weet hoe het is... ik gebruik TFT/LCD schermen nog steeds tegen mijn zin in eigenlijk
CRT/Plasma/OLED FTW!!!
Verschil is wel dat dat tintje geen defect is (zolang het uniform is over het hele scherm) maar een foute instelling. Dingen als backlight bleeding, variërende helderheid en chromaticiteit over het oppervlak van het scherm (niet hetzelfde als bleeding) en pixel defecten zijn dat wel.nero355 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:17:
Je moet eigenlijk de witbalans kalibreren als het goed is, maar als je daarmee niet wil beginnen dan houdt het op eigenlijk :
- Alle schermen die je koopt hebben een "tintje" : Te blauw/rood/geel en soms zelfs groen!
- Als dat toevallig niet zo is dan heb je weer leaking/input lag/kijhoek/enz... problemen zoals bij elke TFT/LCD het geval is eigenlijk.
Veder zijn er dingen die gewoon een gevolg zijn van de gebruikte paneeltechnologie en het ontwerp van het scherm, zoals input lag en kijkhoeken.
Overigens is witbalans kalibreren slechts een begin. Een volledige kalibratie doet veel meer:
- witbalans kalibratie over hele grijswaardenbereik van zwart tot wit (dus niet alleen van wit zelf)
- gamma kalibratie (goede doet voor alle drie de kanalen apart)
- kleurcorrecties (de bovengenoemde punten zijn niet genoeg om elke kleur nauwkeurig weer te geven)
- helderheid kalibratie
- specificatie van primairen (bij softwarematige kalibratie, bij hardwarematige kalibratie moet nog kleurprofiel voor gebruikte kleurruimte worden ingesteld om dit te doen)
Zoals ik eerder al zei kan het best wel nut hebben als hij daardoor een nieuwere revisie krijgt, want veel van de problemen van de "M"-modellen zijn in latere revisies verholpen.Dat klopt
Ze hebben allemaal hun nadelen. Vooralsnog blijft CRT de beste alleskunner. OLED kan die plaats innemen, maar er is nog een behoorlijke weg te gaan voor OLED voordat dat het geval is. Punt is, het heeft in ieder geval de potentie.Succes! want ik weet hoe het is... ik gebruik TFT/LCD schermen nog steeds tegen mijn zin in eigenlijkCRT/Plasma/OLED FTW!!!
Grootste probleem van die drie is beschikbaarheid. CRT wordt al zo'n tien jaar niet meer gemaakt, plasma is nooit groot geweest in de monitormarkt (verre van zelfs) en OLED ligt al een jaar of vier "vlak achter de horizon" (smartphones en tablets uitgezonderd).
Misschien dat de adoptie van Rec. 2020 nog gaat helpen. Lijkt mij in ieder geval wel wat, een volledig Rec. 2020 compliant monitor:
- 7680x4320
- 12 bit kleurdiepte per kanaal (236 combinaties totaal, ruim 68,7 miljard!)
- 120 Hz vernieuwingsfrequentie (progressive)
- drie monochrome primairen van 630, 532 en 467 nm → 133.76% NTSC relatieve grootte
- 100,00% dekking van sRGB / Rec. 709
- 100,00% dekking van Adobe RGB
- 99,98% dekking van DCI-P3 (Digital Cinema)
- 99,99% dekking van NTSC 1953
- 100,00% dekking van NTSC 1987 / SMPTE-C
- 100,00% dekking van EBU Tech. 3213 (PAL / SECAM)
- 76,39% dekking van ProPhoto RGB
- 84,83% dekking van Adobe Wide Gamut RGB
- 99,9% dekking van Pointer's gamut
Ik heb de A00, dat is dus de eerste revisie.Kid Jansen schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:28:
Houd er wel rekening mee dat die instellingen op basis van één exemplaar zijn en dat de "juiste" instellingen sterk per exemplaar kunnen verschillen. Daarnaast zijn de TFT Central reviews vrijwel zonder uitzondering op basis van de eerste revisie gedaan. In sommige gevallen gaat het zelfs om een pre-production sample. Vooral schermen die er al een tijdje zijn en daardoor (meestal) alweer een aantal revisies verder zijn, kan dit voor nog grotere verschillen zorgen.
EDIT: welke revisie heb je trouwens? Als ik het me goed herinner hadden vrijwel alle "M" modellen last van geligheid en is dit gefixt in latere revisies. Misschien heeft terugsturen dus wel zin en opnieuw bestellen bij een webwinkel met een hogere doorstroming in voorraad.
Ik ben, niet professioneel welliswaar, met fotgrafie bezig en bij het vergelijken van foto's op het ene en andere scherm viel dit duidelijk op. Bij dagelijks gebruik is het te verwaarlozen, maar toch.
Het maakte ook niet uit of ik ze omwisselde, dus het lijkt niet aan de kaart of de kabels te liggen. Het zit echt in de monitor zelf.
Iemand hier ervaring mee?
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Als het uniform is over het hele scherm kan je het er prima uit kalibreren (staat nota bene twee posts hierboven...) Als je geen beeldschermkalibrator hebt, dan kan je proberen het op het oog te doen. Zet het scherm simpelweg in de "Custom Color" preset mode en zet de R en G sliders iets omlaag (zou iets van 4 tot 7 standen lager proberen).
Was een beetje huiverig voor backlightbleeding en dode (sub)pixels.. Maar gelukkig helemaal perfect
Ik neig zelf naar de Datacolor Spyder 4 Pro. Waarom? Multi monitor ondersteuning, goedkoper dan de rest en wat ik zag werkt het goed. Tevens zou ik hiervoor een tv uitbreiding kunnen kopen mocht ik dat willen proberen. Maar ik moet ook bekeken dat dit merk het enigste is waar ik ooit van gehoord heb.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Geprobeerd, maar dat werkt niet genoeg. Om hem enigszins op elkaar te laten lijken moet ik de contrast en brightness gigantisch omhoog gooien. Echter krijg ik dan het effect dat zodra het donkerder wordt in mijn kamer/iets met veel wit open heb dat ik mijn 2e scherm amper kan bekijken omdat die veel meer licht geeft dan mijn "main screen". Op mijn main screen heb ik bv de brightness op 50, maar op het 2e scherm moet die al op 80 staan. Dat kijkt niet lekker als het donkerder wordt. En dan is er nog vrij veel afwijking.Saven schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:42:
Ik vond mijn u2713hm ook nèt iets te gelig, dus heb gewoon de rood en groen waardes met 2 punten teruggeschroefd.. Kun jij niet ook zoiets doen? Snap verder niet hoe zo'n callibratieapparaat werkt, maar op het oog zou je het ook goed in moeten kunnen stellen via het monitor menu lijkt me
Let wel: het blijkt dat Windows helemaal geen gebruik maakt van de kleurprofielen die ingesteld kunnen worden in Windows, maar dat dit per applicatie zelf beslist wordt.
@wontcachme
Dat probleem heb ik dus ook een beetje. En het lijkt dus niet te liggen aan ouderdom van de monitor, want bij mij is het de oudste monitor die geler is dan de nieuwe en bij jou andersom, begrijp ik.
[ Voor 24% gewijzigd door ElCondor op 20-02-2014 12:10 ]
Nu geeft het 8 jaar oude HP beeldscherm van mijn moeder nog mooier beeld weer.
Ik heb dit heb ik redelijk kunnen oplossen door de video mode aan te zetten in de instellingen, maar hierdoor branden mijn ogen er zowat uit in het donker....
Nu ik op mijn macbook (kantoor) zit heb ik toch wel het idee dat mijn u2713hm thuis iets teveel aan de gele kant is..
[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 20-02-2014 13:39 ]
Ik zit nu op mijn werk, ik kan vanavond eventueel een foto'tje maken..Saven schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:39:
Hmm kun je eens een foto maken? Of is het daarop niet te zien.
Nu ik op mijn macbook zit heb ik toch wel het idee dat mijn u2713hm iets teveel aan de gele kant is..
Mijn nieuwste monitor is veel geler dan de oudere. Die is compleet niet geel. Zoals ik al eerder in dit topic plaatste: "Maar nu ik specifiek zoek naar dit probleem blijkt dat dit bij veel meer mensen is en allemaal met de A00 revisie (die nieuwer is dat A02) en min of meer sinds voorjaar 2013"ElCondor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:02:
@wontcachme
Dat probleem heb ik dus ook een beetje. En het lijkt dus niet te liggen aan ouderdom van de monitor, want bij mij is het de oudste monitor die geler is dan de nieuwe en bij jou andersom, begrijp ik.
Ik heb hem uiteindelijk niet retour gestuurd omdat ik er ven aan wilde wennen en ik toen het scherm nodig had voor leren (code tikken gaat stuk makkelijker me 2 schermen
Top ben benieuwdLodo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:39:
[...]
Ik zit nu op mijn werk, ik kan vanavond eventueel een foto'tje maken..
Zelfde hier, exact dezelfde situatie waarom ik hem ook niet meteen retour heb gestuurd, naast dat het volgens andere topics niets uit maakt, de kans is groot dat ze gewoon weer een A00 opsturen....wontcachme schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:42:
[...]
Mijn nieuwste monitor is veel geler dan de oudere. Die is compleet niet geel. Zoals ik al eerder in dit topic plaatste: "Maar nu ik specifiek zoek naar dit probleem blijkt dat dit bij veel meer mensen is en allemaal met de A00 revisie (die nieuwer is dat A02) en min of meer sinds voorjaar 2013"
Ik heb hem uiteindelijk niet retour gestuurd omdat ik er ven aan wilde wennen en ik toen het scherm nodig had voor leren (code tikken gaat stuk makkelijker me 2 schermen). Maar nu ik meer in de avond erachter zit val het mij goed op.
Kalibreren doe je nadat je scherm een uur aan staat. Daarnaast iig ieder half jaar. Dit heeft te maken met het wellicht minder worden van componenten.Saven schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:42:
Ik vond mijn u2713hm ook nèt iets te gelig, dus heb gewoon de rood en groen waardes met 2 punten teruggeschroefd.. Kun jij niet ook zoiets doen? Snap verder niet hoe zo'n callibratieapparaat werkt, maar op het oog zou je het ook goed in moeten kunnen stellen via het monitor menu lijkt me
Nu heb ik zelf een datacolour spyder 2 of 3 elite. Kun je nagaan. Maar schijnbaar kun je die niet meer gebruiken.
moet wel zeggen dat met kalibreren je vaak het idee hebt toch iets niet goed te doen. Maar verwacht ook dat het wennen is.
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Moet ik dan gewoon de instellingen overnemen?
Ik heb het scherm aangesloten op mijn Xbox, die profiles heb ik dus sowieso niets aan, het gaat mij meer om de instellingen, contrast, brightness etcSaven schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:45:
Zou kunnen maar dan weet je nog niet of het de beste oplossing voor je scherm is, en niet alle software houdt rekening met die icc profiles
Daar heb ik ook naar gekeken maar juist als ik ze hetzelfde instel, zoals op die site aangegeven staat, dan is er verschil. Als ik dat dan met de hand bijstel, dan is het redelijk te verhelpen. Een extern calibratie appraatje zou dus uitkomst moeten bieden, die kan compenseren voor verschil in onderdelen in de twee monitoren.Lodo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:10:
Misschien een stomme vraag, maar kan ik hier iets mee:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Moet ik dan gewoon de instellingen overnemen?
Ja gelukkig heb ik dus maar 1 scherm, waardoor ik niet hoeft te compenseren tussen 2 schermen. Voor jou zou inderdaad een extern calibratie tooltje een uitkomst moeten bieden.ElCondor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:05:
[...]
Daar heb ik ook naar gekeken maar juist als ik ze hetzelfde instel, zoals op die site aangegeven staat, dan is er verschil. Als ik dat dan met de hand bijstel, dan is het redelijk te verhelpen. Een extern calibratie appraatje zou dus uitkomst moeten bieden, die kan compenseren voor verschil in onderdelen in de twee monitoren.
Ja dat is mij al duidelijk geworden, maar ik doelde meer op de waardes die in de tabel staan, zoals rgb, contrast, viewing mode etc.ElCondor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:33:
Ja, inderdaad, en nogmaals: die ICM profiles hebben dus geen invloed op je Windows weergave. De software moet specifiek ingericht zijn om van ICM profiles gebruik te maken. Dan gaat het vooral over fotoshop software en zo, Programma's dus waar kleurechtheid belangrijk is.
Dell vervangt monitoren gewoon. (voor nieuwste type)nero355 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:59:
Geen idee wat er daarna met de oude gebeurt.
We hebben hier pas een U2713H gekregen als vervanging van een U2711.
We willen alleen weer een 2711 terug, dat lukt Dell alleen niet. (2 pogingen gedaan al maar komt steeds een 2713 als vervanging)
Reden: we krijgen geen 2560x1440 op de 2713. (via matrox dvi dockingstation)
Anoniem: 415441
Voorbeeld:

Waarom zou je die niet meer kunnen gebruiken? Ik heb ook een Spyder 2, en de software is inderdaad niet 'geschreven' voor Windows 7, maar als je enkele foutmeldingen negeert, dan kun je prima een calibratieprofile maken in Windows 7 (ik heb geen ervaring met Windows 8 ) De Spyder zelf wordt prima gedetecteerd in Windows 7.Arunia schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:50:
[...]
Nu heb ik zelf een datacolour spyder 2 of 3 elite. Kun je nagaan. Maar schijnbaar kun je die niet meer gebruiken.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Zou dat een revisie probleem zijn ofzo? On TFTCentral krijgt de U2414H een lovende review, dus er zijn wel echt goede exemplaren. Maar als voor deze zou gaan zou ik er twee kopen naast elkaar en als er dan zon groot verschil tussen zit is dat natuurlijk wel een probleem, ookal kun je dat er misschien uit calibreren. Zulke verschillen mogen tegenwoordig IMHO niet meer.Anoniem: 415441 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:58:
De U2414H is best goedkoop te vinden atm, maar toch durf ik die niet te kopen. Heb al veel dingen gelezen over het feit dat je niet full RBG colors krijgt met Nvidia GPU (kan je wel oplossen met een fix, maar toch) en dat sommige monitors een gele tint hebben. Vooral dat laatste lees ik veel.
Dan misschien toch maar voor 1x 2560x1440 gaat of misschien zelfs 3440x1440. LG heeft twee UM95 monitoren aangekondigt en voor prijzen <1000 euro lijken die toch ook wel erg interessant.
HD4Life @ Full-HD
Ik dacht dat er iets was met het scherm. Maar twijfel ook nu. Ga het wel proberen.SpeedingWilly schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:14:
[...]
Waarom zou je die niet meer kunnen gebruiken? Ik heb ook een Spyder 2, en de software is inderdaad niet 'geschreven' voor Windows 7, maar als je enkele foutmeldingen negeert, dan kun je prima een calibratieprofile maken in Windows 7 (ik heb geen ervaring met Windows 8 ) De Spyder zelf wordt prima gedetecteerd in Windows 7.
Dit topic is gesloten.