Dell U2312HM Irritatie Diagonale lijnen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 11:44
Hallo Tweakers,

2 weken terug heb ik via de BBG een monitor aangeschaft (zie topic titel) Om mijn oude HP 19 inch te vervangen. Eenmaal de monitor aangesloten met een DVI kabel viel mij op dat er bij lichtere kleuren en vooral wit er diagonale lijnen zichtbaar worden. Als je van links op het scherm kijkt zijn ze duidelijker te zien dan van bijvoorbeeld het midden of vanuit rechts. Het lijkt dan zelfs meer op een diagonaal raster. Vanuit rechts zijn de lijnen helemaal niet zichtbaar. En vanuit het middens slechts een beetje.

De reden dat ik er nu na 2 weken pas mee kom is omdat ik dacht, ach het is een nieuw scherm ik heb bijna 8 jaar tegen die oude aangekeken het gaat vast wel over. Het lijkt zelfs erger te zijn geworden maar dat kan natuurlijk ook omdat ik me er zo aan stoor steeds :X Erg jammer omdat het verder een fijn scherm is.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd DVI poorten schoonmaken, Andere DVI kabel mogelijke interventie van andere elektrische apparaten (speakers, kabels etc) uitsluiten, refresh rate. Het internet incl dit forum door gespit. Maar helaas. Het heeft allemaal niet geholpen. Nou rest mij 1 ding is deze monitor kapot of is dit een vervelende eigenschap van dit scherm. Ik kan het namelijk zelf niet plaatsen onder kapot of scherm eigenschap.

Ik ga dan namelijk kijken wat ik hier mee wil doen want als dit een eigenschap is hoef ik namelijk ook niet om een nieuwe te vragen bij de winkel.

Heeft er iemand hier nog gebruikbare tips of dingen die ik misschien over het hoofd gezien heb voor ik contact ga opnemen met de winkel? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 13:34
Ik heb pas hetzelfde scherm gekocht en ik denk dat ik hetzelfde heb. Als ik bijvoorbeeld Counterstrike Source speel op de dust 2 en ik kijk naar een palmboom en dan hebben de randen geen rechte lijn maar inderdaad alsof er diagonale lijnen doorheen lopen, en het flikkert een beetje wanneer ik dan beweeg. Vaak merk ik dit niet maar soms is dit wel storend. Ik zou dit echter niet als een eigenschap van het scherm zien, geen enkel scherm hoort dit te doen. Dus gewoon teruggaan.

Ik ga dit scherm sowieso terugsturen omdat ik niet tevreden ben met de hoeveelheid ghosting. Morgen maar eens een belletje naar SiComputers doen aangezien ze nog niet op mijn RMA verzoek van vrijdag hebben gereageerd. Volgens het forum heb je een week de tijd om de monitor terug te sturen bij kopen op afstand maar dit is toch ook als die al gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Als je alles nog compleet heb en in de orginele verpakking heb je volgens mij 2 weken de tijd. Maar interessant te horen dat jij een vergelijkbaar iets heb. Is het ook zo dat als je schuin op het scherm kijkt (van links of rechts?) het duidelijker te zien word ? Ik ben nu een mailtje aan het tikken naar de winkel wat we hier mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Dat is me tot nu toe niet opgevallen. Ik zal er eens op letten, ben counterstrike nu ff aan het installeren en zal dan eens een screenshot maken van die palmboom. Als het aan het scherm ligt zou het daar niet op te zien zijn. Zou ook goed kunnen dat het gewoon komt omdat het zo'n oud spel is. Wat ik wel merk is dat het bij snelle bewegingen soms heel ff gebeurt en dan valt het me wel eens op. Vandaar denk ik ook dat dit in mijn geval ook iets met de reactietijd/ghosting te maken heeft.

Heb jij hier last van tijdens gamen of ook tijdens normaal computer gebruik? Mij is het alleen tijdens gamen opgevallen. Als het tijdens normaal computer gebruik is waarbij het een stilstaand beeld is moet je er eens een screenshot maken, dan kan ik kijken of ik het in die situatie ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain46
Ik heb nog eens gekeken en zie het nu niet meer. Zal dan wel zijn geweest omdat ik met mijn geïntegreerde gpu aan het spelen was. Jij zal waarschijnlijk wel wat anders hebben dan ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb ook dit scherm en heb absoluut geen last van merkbare ghosting of andere zaken, dit scherm heeft echt een hele lage input lag (0.6ms) en is dus wel goed voor gaming (allrounder)

Of er is iets niet goed met je video gedeelte (driver of instelling) of je hebt een maandag morgen scherm.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik heb hier geen last van op mijn U2312HM. Misschien is het een defect dat onder de garantie valt?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wat gebeurt er als je de driver deinstalleert of je draait in veilige modus, is het effect dan nog altijd waarneembaar?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Ik heb een mailtje gestuurd naar azerty, en ik ga de monitor retour sturen voor onderezoek. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit een eigenschap is van dit scherm. Als ik bij mijn tv/laptop/ oude scherm ondere een hoek kijk zie ik ook geen raster of lijnen dus er moet wel iets fout zijn. Ik zal is proberen het op een foto te zetten.

@sain onez welke drivers precies?

Het is een beetje een long shot maar hier een foto die het patroon een beetje weer geeft het tekeningetje is slechts ter verduidelijking hoe het patroon er groter uit ziet. In het lichtere deel is het patroon op te zien. Uit elke kijk hoek behalve rechts.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2yk1jro.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Delta21 op 19-03-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat ziet er wel vaag uit, ik zou eerst eens kijken of het niet aan je VGA kabel, driver of VGA kaart ligt voor dat je het scherm opstuurd.
Mijn scherm is loepzuiver i.t.t. het vlokkerige beeld wat ik op die foto zie, het is dus absoluut geen eigenschap van dit scherm.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zit me af te vragen of het de anti-glare laag is die niet helemaal egaal is en waar dat 'brush strokes' effect in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Ik heb het scherm met VGA aan mn laptop gehangen. Zelfde effect andere dvi kabel geprobeerd andere dvi poort van mn videokaart. Het zit 100% in het scherm. Het geeft een vreselijk onrustig effect bij bijv. Het lezen van websites tekst e.d. En bij fotobewerking als je op details moet letten. Ik lees bij een review hier op tweakers dat iemand het ook heeft met zn scherm. Een vervangend exemplaar heeft toen ook niet geholpen. Ik heb mijne nu opgestuurd en ik ben benieuwd wat er uit komt.

Hoe bedoel je dat met anti glare laag? Dat is toch gewoon de buitenste laag die bijv. Met een doekje schoonmaakt? Die is het in elk geval niet als je dat bedoeld die ziet er gewoon goed uit.

Maar wees gewaarschuwd bij aanschaf. Het is een erg lastig te omschrijven klacht namelijk. Voor het zelfde geldt zeggen ze azerty er is niks mis mee dus helaas, dan ben je daar mooi klaar mee. Ik heb hoop omdat veel mensen erg tevreden met het scherm zijn en hoop ik dat het toch een defect is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als azerty moeilijk doet dan kun je toch altijd contact met dell opnemen, dell geeft 3 jaar garantie op deze schermen.
Als je niet tevreden bent dan ruilen ze hem gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Volgens Azerty is het normaal bij dit scherm :? Ik heb monitor retour gestuurd, en heel netjes geld terug gekregen van Azerty allemaal heel netjes opgelost. Echter geloof ik er niks van dat dit normaal is. En ik wil best nog een keer dit scherm kopen maar ik wil er dan zeker van zijn of er mensen zijn hier die dit patroon (zie de foto een paar posts terug) Niet gewoon is bij dit type. Zeker omdat er vrijwel nergens iets te lezen is over dit effect. En iedereen juist erg te spreken is over dit scherm. Misschien had ik toch een defect exemplaar.

Zijn er mensen uit het Dell Ultrasharp verzameltopic die hier misschien meer over kunnen vertellen voor ik opnieuw een ga bestellen. Jammer genoeg is dell Online Only dus kan je ook niet even vergelijken met een werkend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Nee, dat is niet normaal. Ik denk persoonlijk ook ongeveer aan wat CaptJackSparrow zegt... het lijkt wel alsof er een soort van distortion in de laag zit, dan niet perse in de anti-glare laag maar in een van de lagen die daar nog onder zit... polarisatielaag of de laag daar weer onder.

Overigens is Dell niet meer online only! Er zijn diverse winkels waar je terecht kunt voor ondersteuning van Dell, redelijk beperkt aantal maar wie weet zit er eentje bij jou in de buurt... zoek het ff op zou ik zeggen. Maar sowieso neem contact op met Dell via de mail, daar ga je zeker weten een goed antwoord van krijgen. Vergeet die foto's niet mee te sturen, zegt meer dan genoeg.

Schiet mij overigens wel wat te binnen... heb je de driver ook geinstalleerd van de monitor? Hoeft normaal gesproken niet, maar ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar een vergelijkbaar probleem heb verholpen bij iemand met een 27" IPS model van Dell... Had als ik mij niet vergis iets met de fase ofzoiets van het scherm te maken die op sommige systemen niet goed loopt (volgens mij alleen met bepaalde Nvidia kaarten), maar dat is kennis welke buiten mijn boekje gaat... die driver deed het em in ieder geval. Gek genoeg ontbreekt de U2312 in het lijstje bij Dell... gaat van U2311 over naar U2313 :?

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 20-03-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Om eerlijk te zijn, Nee ik heb de driver niet geinstalleerd misschien dom om te doen als ik het scherm nog hier had dan zou ik het zelf zeker geprobeerd hebben. Echter heb ik de ervaring dat meeste meegeleverde drivers van bedrijven barsten van de bloatware en zaken die ik niet gebruik maar wel ongewenst mee worden geinstalleerd. Ik heb toevallig wel een GTX580 er inzitten een nvidia kaart. Dus misschien wijs om dit te installeren bij de volgende mocht het zover komen. Ik was er zo van overtuigt dat het in de hardware zat van het scherm dat ik deze driver niet eens geprobeerd heb.
Pagina: 1