Ik neem aan dat bij een vergunningaanvraag de buren ook klagen. Er zijn vervolgens geeb regels voor pv op het dak, behalve de regels voor het vergunningsvrij bouwen, waar de gemeente al heeft geoordeeld dat de panelen te dicht op de rand staan. En dit is doordat de gemeente een bepaalde interpretatie aanhoudt, en dus misschien niet eens juist. Laf dus.MeTooPV schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:33:
[...]
Ik zie niet waarom de gemeente een dergelijke vergunning zou afkeuren. Zeker als de geest van de vrijstellingsregels wordt gevolgd. Als er wordt gelezen dat het niet aan de vrijstellingsregels voldoet, betekend dat niet dat het mag. (Dan zou er weinig gebouwd worden) .
Vergunning aanvragen lijkt mij dan het eenvoudigste. Informeer even bij de gemeente hoe dat gaat als iets al is geplaatst.
Idd.. de vergunning kan ook verleend worden, maar dan ben je weer geld kwijt voor de leges, terwijl dit onnodig is.
Misschien gaat de gemeente welntekeningen en berekeningen eisen, en dan lopen de kosten nog meer op.
Eigen belang en laf. De gemeente durft niet een fatsoenlijk antwoord te geven, en schuift het voor zich uit. Ze willen geen klagende buurman.