Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 12:15

Zjemm

...

dank aan dit topic ook telfort gebeld voor de upgrade (internet only)

./speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from KPN (82.136.250.166)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by Breedband Arnhem (Arnhem) [26.28 km]: 17.322 ms
Testing download speed........................................
Download: 85.76 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 19.88 Mbit/s

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Zjemm schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:44:
dank aan dit topic ook telfort gebeld voor de upgrade (internet only)
Hoelang heb je hier op gewacht?

Ik wacht morgen 2 weken.... :'(

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Hmm raar wel dsl maar geen internet, ander modem helpt ook niet.morgen weer eens proberen,4g van tele2 is wel erg snel in vergelijk met telfort merk ik nu

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 12:15

Zjemm

...

euhm 1 weekje geleden gebeld.
was ook verrast toen ik de mail kreeg, want ik rekende op 31 oktober
mhr-zip schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Hoelang heb je hier op gewacht?

Ik wacht morgen 2 weken.... :'(

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Zjemm schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:43:
euhm 1 weekje geleden gebeld.
was ook verrast toen ik de mail kreeg, want ik rekende op 31 oktober

[...]
Ik ga even testen of dat forum van telfort een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De 80 Mbit, krijg je die, of moet je verlengen? Ik zit nu nog op 50 Mbit, ik wil graag door naar 80 Mbit.
Gister werd ik nog gebeld door Telfort, om te vragen of ik niet op glas over wil. Ik wil wel, maar dan gelijk 100 Mbit, 50 Mbit heb ik al. Alleen is die 100 Mbit glas waarschijnlijk duurder dan 80 Mbit via koper, vandaar de vraag of ik moet wachten op de 80 Mbit of moet bellen? Wat kan is dat ik nooit vanzelf naar 80 Mbit via koper over ga omdat er hier al glas ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:24

Speedmaster

Make my day...

Je zal je contract voor een jaar moeten verlengen om de 80Mbit/s te krijgen. Betekend wel dat je een paar euro per maand meer gaat betalen. Je kan het zelf regelen via je "Mijn Telfort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Mooie berichten over de snelheden. Heb nu zelf Ziggo 120/20. Tot voorheen was hier alleen maar ADSL 8/1 beschikbaar, maar sinds kort VDSL 80/8 van Telfort. Toch is er wat twijfel of ik zou gaan overstappen. Is goedkoper beter? Zit op 2800 meter van de wijkcentrale en op 345 meter van de straatkast. Iemand ervaring met deze afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Wat Koper
Beschikbaar:  Ja
Distributiepunt(en): Mas, Mas-AAR
Internet Snelheid: 100 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Wat Koper
Beschikbaar:  Ja
Distributiepunt(en): Mas, Mas-AAR
Internet Snelheid: 100 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon goedkomen qua snelheid hoor. Je moet die 80Mb van Telfort makkelijk kunnen halen over deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Prolution schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon goedkomen qua snelheid hoor. Je moet die 80Mb van Telfort makkelijk kunnen halen over deze lijn.
Dat is dan mooi. Ben gewoon voorzichtig door vorige ervaringen met beloftes van snelheden.

Zag dat er geen vaste lijn nodig is dus makkelijk overstappen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Dat is dan mooi. Ben gewoon voorzichtig door vorige ervaringen met beloftes van snelheden.

Zag dat er geen vaste lijn nodig is dus makkelijk overstappen! _/-\o_
Het enige wat mijn inziens wat minder is bij Telfort is het gebruikte modem (Experiabox v8). Gelukkig kan je er voor kiezen om een ander modem te gebruiken zoals een Fritzbox 7360, of de Experiabox in bridge modus zetten en er een eigen router aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Prolution schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Het enige wat mijn inziens wat minder is bij Telfort is het gebruikte modem (Experiabox v8). Gelukkig kan je er voor kiezen om een ander modem te gebruiken zoals een Fritzbox 7360, of de Experiabox in bridge modus zetten en er een eigen router aanhangen.
Gebruik zelf nu ook al een eigen router achter het ziggo modem. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:24

Speedmaster

Make my day...

DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Gebruik zelf nu ook al een eigen router achter het ziggo modem. O-)
Bedenkt wel dat ITV voorlopig nog VLAN ondersteuning vereist als je bij Telfort ook je TV wilt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Speedmaster schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:02:
[...]

Bedenkt wel dat ITV voorlopig nog VLAN ondersteuning vereist als je bij Telfort ook je TV wilt afnemen.
De televisie staat eigenlijk nooit aan, alles via de mediaplayer met Kodi uitzending gemist. Maar goed om te weten! Ga nu bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
DiMacho schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

De televisie staat eigenlijk nooit aan, alles via de mediaplayer met Kodi uitzending gemist. Maar goed om te weten! Ga nu bestellen!
Heb je al besteld? Anders had je dit mooi even kunnen proberen: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

Ik ga binnenkort bestellen, moet nog even wachten tot ik van Ziggo duidelijk heb wat de einddatum van m'n contract daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:08:
[...]
Ik ga binnenkort bestellen, moet nog even wachten tot ik van Ziggo duidelijk heb wat de einddatum van m'n contract daar is.
Heb gebeld met Ziggo en ze geven aan dat mijn contrat nog loopt tot eind maart. Daar ben ik het niet mee eens en ben nu mijn papieren aan het verzamelen...

Je tip wou ik ook volgen, volgens mij werkt het gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
DiMacho schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Heb gebeld met Ziggo en ze geven aan dat mijn contrat nog loopt tot eind maart. Daar ben ik het niet mee eens en ben nu mijn papieren aan het verzamelen...

Je kunt Ziggo ook even een persoonlijk bericht op Twitter sturen. Dan heb je ook gelijk je antwoord zwart op wit voor later evt. :)

En ik ben benieuwd. Ik weet inmiddels de einddatum van Ziggo, ik ga vanavond Telfort bestellen, zal laten weten of het gelukt is met die cashback stappen (al zie je daar vaak niet direct resultaat van, gaan vaak een paar dagen overheen).

Edit: Zojuist besteld. Account aangemaakt op spaarwinkelen.nl, toen naar breedbandwinkel.nl gegaan en daar besteld. Spaarwinkelen.nl heeft m'n bestelling geregistreerd (35 euro). De cashback (36,50 euro) via Breedbandwinkel gaat d.m.v. opsturen/mailen kopie eerste maandfactuur Telfort.
Die 10 euro korting moet je binnen 3 mnd na oplevering abbo opvragen.

Voor nu dus even afwachten. Als ik 35 + 36,50 + 10 euro cashback krijg dan ben ik alles omgerekend ruim 10,5 euro per maand goedkoper uit dan nu met Ziggo. Krijg ik maar één cashback van 36,50 euro dan is het nog steeds ruim 6,5 euro per maand. En dat voor hetzelfde product (40/4 + TV).

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
DiMacho schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Toevallig iets veranderd aan je abbo(upgrade of downgrade) in de afgelopen 9 maanden? zoja dan is het logisch dat je een jaar erbij krijgt, zo nee zou ik idd even goed je contract iod even nalopen.

Als je inlogt op mijn ziggo kan je ook precies zien welke tot maart loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 22-10-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
Gisteren TV+Internet verlengd. Ik heb daarvoor 6 maanden gratis internet gekregen, dus betaal die maanden €12,50 i.p.v. €36,50. Daarnaast ook van 30/3 naar 40/4 gegaan, prima deal lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41
Marne schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:44:
Gisteren TV+Internet verlengd. Ik heb daarvoor 6 maanden gratis internet gekregen, dus betaal die maanden €12,50 i.p.v. €36,50. Daarnaast ook van 30/3 naar 40/4 gegaan, prima deal lijkt me!
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Bellen, en vragen om een aanbieding?
Of dreigen over te stappen?

Wij kunnen al heel lang verlengen (tv+internet) en ik mijn simonly trouwens ook.
Wil hier ook is wat uit zien te halen. Combi voordeel heb ik al natuurlijk, Maar 144,- korting en kwa snelheid omhoog is een goeie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
baronruud schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Bellen, en vragen om een aanbieding?

Wij kunnen al heel lang verlengen (tv+internet) en ik mijn simonly trouwens ook.
Wil hier ook is wat uit zien te halen. Combi voordeel heb ik al natuurlijk, Maar 144,- korting en kwa snelheid omhoog is een goeie aanbieding.
Je kan je ook laten terugbellen door hier je nummer achter te laten: http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php

Mijn ervaring is dat ik niet hoefde te dreigen met opzeggen, gewoon aangeven dat je wilt verlengen en vragen of ze je een interessant aanbod kunnen doen. Soms kunnen ze je alleen een aanbieding doen als je een stapje omhoog gaat qua snelheid & prijs, maar ze kunnen je dan wel 3 tot 6 maanden gratis geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
baronruud schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:54:
[...]

Ik heb gewoon opgebeld en de vraag gesteld wat ze mij konden bieden als ik zou verlengen. In eerste instantie kreeg ik te horen dat ik 3 maanden kon krijgen. Mijn voordeel zou dan €42 op jaarbasis zijn (zit nu op €34 maar zou met verlening naar €36,50 gaan). Daar teleurgesteld op gereageerd en aangegeven dat het me voor dat bedrag niet waard is. Vrijwel direct ging de dame aan de telefoon 'kijken of ze nog iets meer kon doen' en kwam ze met 6 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Bedankt!

Ik ga ze vanavond ook maar is laten terugbellen.

Trouwens, over het combivoordeel . Ik heb internet + tv en simonly. Op moment heb ik dus het HBO pakket gratis en dubbele minuten + MB's . Is dit correct? Of zou je eigenlijk maar 1 van die 2 moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
Kan ik een lopend Internet abo uitbreiden met TV zonder dat ik meteen bij moet tekenen voor een jaar? Ik ben nu contractvrij en wil dat zo houden. Dit omdat er over 3 maanden een VDSL upgrade wordt uitgerold en ik dan wil verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
De fourstack sites geven voor mijn ouders:

Wat VVDSL
Planning Q2 2016
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid 5 Mbit/s
iTV 1 SD

Ze wonen redelijk afgelegen. Klopt het dat ze in hun gebied dus wel de straatkasten op de buitenring plaatsen maar dat zij daar dus te ver vanaf wonen? Ze wonen nu 2,6 kilometer van de centrale af (via routeplanner) maar halen maximaal 6 mbit in een woning van het jaar 2000 en het modem 20 cm van het hoofdaansluitpunt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
SpiceWorm schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:53:
De fourstack sites geven voor mijn ouders:

Wat VVDSL
Planning Q2 2016
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid 5 Mbit/s
iTV 1 SD

Ze wonen redelijk afgelegen. Klopt het dat ze in hun gebied dus wel de straatkasten op de buitenring plaatsen maar dat zij daar dus te ver vanaf wonen? Ze wonen nu 2,6 kilometer van de centrale af (via routeplanner) maar halen maximaal 6 mbit in een woning van het jaar 2000 en het modem 20 cm van het hoofdaansluitpunt af.
Dat de snelheid van de upgrade gelijk is aan de huidige snelheid komt omdat:
- Je ouders te ver weg wonen en VVDSL dus niet geleverd kan worden
- De Buitenring op een nieuwe plek komt waardoor KPN de snelheid niet kan berekenen.

Ik zou in Q2 even weer kijken, en zien of er iets veranderd is qua VDSL of ADSL snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Heb gebeld met Telfort. En hier ook half jaar voor niks internet gekregen. En betaal straks 3 euro per mnd minder. Komt omdat snelheden per abo aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor merk + type decoder krijg je tegenwoordig uitgeleverd eigenlijk? Kan ik alvast even m'n Logitech Harmony afstandsbediening gaan instellen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Telfort levert de Arcadyan HMB2260 als decoder voor iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks.
Nog een vraagje, kun je vanaf een random client in je netwerk (laptop, PC) de decoder ook pingen?

Achtergrondverhaal: ik ping nu vanwege domotica doeleinden (kijken of het licht in de kamer aan moet blijven) m'n Humax decoder (zit nu nog bij Ziggo, 26 nov. is de migratie naar Telfort), kan dat met de Arcadyan ook? Omdat ik dingen over VLAN's lees...

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Prolution schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:34:
Telfort levert de Arcadyan HMB2260 als decoder voor iTV.
Hier twee weken geleden nog een Motorola VIP1853 ontvangen. Misschien zijn ze net gewisseld?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:19:
[...]

Hier twee weken geleden nog een Motorola VIP1863 ontvangen. Misschien zijn ze net gewisseld?
De 1863 is veel "ouder" en "trager" dan de hmb2260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
RobinF schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:25:
[...]

De 1863 is veel "ouder" en "trager" dan de hmb2260
Klopt, maar was een nieuwe doos met een productie datum in 2014. Misschien komt het omdat ik hem als vervanging van mijn defecte Motorola VIP 1953 heb gehad. Hij is wel sneller dan de Motorola VIP 1953.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:37:
Thanks.
Nog een vraagje, kun je vanaf een random client in je netwerk (laptop, PC) de decoder ook pingen?

Achtergrondverhaal: ik ping nu vanwege domotica doeleinden (kijken of het licht in de kamer aan moet blijven) m'n Humax decoder (zit nu nog bij Ziggo, 26 nov. is de migratie naar Telfort), kan dat met de Arcadyan ook? Omdat ik dingen over VLAN's lees...
Ik weet niet of je de decoder vanuit je eigen netwerk kan pingen. Telfort is wel wat veranderingen aan het doorvoeren zodat er 'routed ITV' gebruikt gaat worden ipv 'bridged ITV' hierdoor is er internet connectiveit beschikbaar op de decoder waardoor er o.a
Netflix achtige diensten geleverd kunnen worden.

Met 'routed ITV' krijgt de decoder wel een IP adres uit de DHCP range van het gebruikte modem.
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:19:
[...]

Hier twee weken geleden nog een Motorola VIP1853 ontvangen. Misschien zijn ze net gewisseld?
Lijkt me ook vreemd dat er nog zo'n verouderde VIP1863 geleverd wordt, ik heb bij diverse mensen de laatste tijd Telfort pakketten aangesloten en daar zat altijd een HMB2260 decoder bij. Betrof dit een nieuwe aansluiting of een extra decoder?
Edit: oké vervanging van decoder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Gisteren een telfort Internetpakket aangesloten. Meteen na verbinding maken direct een nette snelheid van 50Mb down en 12Mb up via VVDSL. Latency 5ms. Jammer dat het abonnement nog op 50 staat, anders had ie nu 100/20 gehad :+

Over de V8 ben ik(eigenlijk altijd al) minder te spreken. Nog steeds waardeloze Wi-Fi. Met een tp-link router van nog geen twee tientjes krijgen we de volle 50Mb over 2,4Ghz.

Verbinding zelf dikke prima, modem wat minder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
HvanderT schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:13:
Gisteren een telfort Internetpakket aangesloten. Meteen na verbinding maken direct een nette snelheid van 50Mb down en 12Mb up via VVDSL. Latency 5ms. Jammer dat het abonnement nog op 50 staat, anders had ie nu 100/20 gehad :+

Over de V8 ben ik(eigenlijk altijd al) minder te spreken. Nog steeds waardeloze Wi-Fi. Met een tp-link router van nog geen twee tientjes krijgen we de volle 50Mb over 2,4Ghz.

Verbinding zelf dikke prima, modem wat minder dus.
Voor minder veeleisende gebruikers kan die Experiabox V8 wel voldoen, en in de meeste gevallen is het ook wel een stabiel modem. Echter zodra je wat meer wilt dan houd het al snel op, ook moet je uitkijken met torrent verkeer (met veel simultane connecties) aangezien je er dan redelijk makkelijk voor kan zorgen dat het teveel wordt voor de CPU van het modem waardoor je gehele internet verbinding & wifi behoorlijk traag kan worden.

Ik hoop eigenlijk dat ze binnenkort eens van die V8 afstappen (die voorraden moeten toch ook eens opraken?) en bijvoorbeeld de V9 of zelfs V10 gaan leveren, dat zou een hele verbetering zijn :)
Voordeel van de V8 is wel dat je deze in bridge modus kan zetten, en dat kan weer niet met de V9 & V10 van KPN geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit had ik in een studentenhuis aangesloten met een maat van me. Dus daar was de wifi zeker niet voldoende geweest. :P. En stabiel vind ik het ding niet. Modem deed er minuten over om verbinding te maken (meerdere keren getest). Ik heb zelf dit modem ook gehad, met kpn. Alleen was dit vdsl uit de wijkcentrale, zonder vectoring. Ook dat modem had tijd nodig om online te komen. De ZTE's zijn binnen 20 seconden online.

De v9 en v10 kunnen niet in bridge, al gecheckt. Misschien dat ik die v8 daar nog eens in bridgemodus zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom geen Fritz!box :9 Mijn Telfort abonnement is nog niet actief, maar de Fritz!box is het eerste wat ik geregeld heb (op Marktplaats een 7360 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb nog een 7340 liggen, (twee zelfs) weet alleen niet of die lekker omgaat met vectoring. Las dat ze soms problemen kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
HvanderT schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:29:
Ik heb nog een 7340 liggen, (twee zelfs) weet alleen niet of die lekker omgaat met vectoring. Las dat ze soms problemen kunnen opleveren.
Dat had je al eerder genoemd zie ik. De reactie op jouw bericht toen: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" heeft mij doen besluiten om een 7360 te kopen :D Ik ben benieuwd (aansluiting pas 27 nov. actief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Dat had je al eerder genoemd zie ik. De reactie op jouw bericht toen: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" heeft mij doen besluiten om een 7360 te kopen :D Ik ben benieuwd (aansluiting pas 27 nov. actief).
Jup :P. Als ik na de tentamens wat tijd over heb, kan ik het wel eens proberen. Gaat nu niet lukken, aangezien die internetverbinding best veel wordt gebruikt. Ik woon ook in een studentenhuis, dus ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:21
Wie weet waar de bevestigingsmail van een verlenging naat toe word gestuurd?en hoe lang doet ie er over om in je mailbox te zitten?vanmiddag verlengt voor een jaar en internet word verhoogt naar 40/4 en 6 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
vincedd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:53:
Wie weet waar de bevestigingsmail van een verlenging naat toe word gestuurd?en hoe lang doet ie er over om in je mailbox te zitten?vanmiddag verlengt voor een jaar en internet word verhoogt naar 40/4 en 6 maanden gratis.
Ik heb vorige week verlengd. Kreeg tijdens het gesprek de bevestiging binnen op m'n Telfort mail (mailadres mocht je aangeven). ...Had ook gekozen voor digitaal ipv post. Daar vroegen ze ook om. Misschien krijg jij hem per post.

[ Voor 19% gewijzigd door DeBaroN op 28-10-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
baronruud schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb vorige week verlengd. Kreeg tijdens het gesprek de bevestiging binnen op m'n Telfort mail (mailadres mocht je aangeven). ...Had ook gekozen voor digitaal ipv post. Daar vroegen ze ook om. Misschien krijg jij hem per post.
Hmzzzz.daar is eigenlijk niets over gevraagt.ze boden eerst 3 maanden,maar ik was vrij direct en wilde de 6 maanden korting.die kreeg ik.nu fingers crosst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb ook vandaag verlengd voor een jaar en 80/8. Krijg ik nu dan ook de HMB2260? Ik vind de VIP1853 aardig traag af en toe. Of moet ik hier expliciet naar vragen nog?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
HvanderT schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Jup :P. Als ik na de tentamens wat tijd over heb, kan ik het wel eens proberen. Gaat nu niet lukken, aangezien die internetverbinding best veel wordt gebruikt. Ik woon ook in een studentenhuis, dus ja :P.
XS4ALL heeft voor de FB7340 samen met AVM een firmware gebouwd die wel weer goed zou moeten werken met VVDSL verbindingen (versie 6.25). Echter is deze firmware niet publiekelijk beschikbaar en wordt deze alleen naar XS4ALL abonnees gepushed.

Bij een reguliere VDSL verbinding werkt de FB7340 overigens prima, alleen met VVDSL/Vectoring zijn er soms wat problemen qua stabiliteit en de ondersteuning van SRA & G.INP is niet helemaal volledig.

Daarom adviseer ik meestal de FB7360, deze wordt namelijk ook nog ondersteund door AVM, recent is de 6.30 firmware uitgebracht. Ook ondersteund deze firmware de nieuwere vorm van 'Routed ITV', waardoor je (vergeleken met de 'Bridged ITV') geen aparte netwerkbekabeling naar je TV hoeft te laten lopen (of met VLAN's moet klooien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Bevestiging van mijn intrainwaardes sinds vanmorgen (dubbel genaaid houdt beter)tussen 400 en 500 meter van de buitenring-wijkkast: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qMuwfAy.png _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Doane op 03-11-2015 22:55 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ziet er leuk uit.
Bij mij gaat het juist de andere kant op.
Van een paar jaar 50 naar febr 45 naar nu 41.
En upload van 5 naar 3 nu :?
Volgens hun is er niets aan de hand want het is tot 50 , ja en daarom wordt ie steeds langzamer :(
Dus ben maar aan het kijken voor ziggo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Prolution schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

XS4ALL heeft voor de FB7340 samen met AVM een firmware gebouwd die wel weer goed zou moeten werken met VVDSL verbindingen (versie 6.25). Echter is deze firmware niet publiekelijk beschikbaar en wordt deze alleen naar XS4ALL abonnees gepushed.

Bij een reguliere VDSL verbinding werkt de FB7340 overigens prima, alleen met VVDSL/Vectoring zijn er soms wat problemen qua stabiliteit en de ondersteuning van SRA & G.INP is niet helemaal volledig.

Daarom adviseer ik meestal de FB7360, deze wordt namelijk ook nog ondersteund door AVM, recent is de 6.30 firmware uitgebracht. Ook ondersteund deze firmware de nieuwere vorm van 'Routed ITV', waardoor je (vergeleken met de 'Bridged ITV') geen aparte netwerkbekabeling naar je TV hoeft te laten lopen (of met VLAN's moet klooien ;) )
Kan je over dat routed tv iets meer vertellen? Kan je dan de utp van de tv rechtstreeks op een switch aansluiten waar ook de andere apparaten aanvast zitten? Of moet het nog steeds via poort 3 op het modem?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik sinds een uurtje ook over.
Weet niet of het hierbij blijft, maar gezien mijn gemmidelde attainable rate tot nu toe zal dit wel de max zijn.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/4a4qurgan/20151103_021905.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien handig als jullie ook melden hoever jullie van de straatkast / wijkcentrale zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:26:
[...]

Kan je over dat routed tv iets meer vertellen? Kan je dan de utp van de tv rechtstreeks op een switch aansluiten waar ook de andere apparaten aanvast zitten? Of moet het nog steeds via poort 3 op het modem?
Dan kan alles direct via 1 switch worden aangesloten. 1 UTP van de modem naar de switch, vanuit de switch naar de ontvanger, en evt nog kabels voor je andere apparatuur in de buurt, RPI2, chromecast/spelconsoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Rylo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:22:
[...]
Dan kan alles direct via 1 switch worden aangesloten. 1 UTP van de modem naar de switch, vanuit de switch naar de ontvanger, en evt nog kabels voor je andere apparatuur in de buurt, RPI2, chromecast/spelconsoles.
Moet je nog iets doen om dit zo te configureren? Ik heb een 7630 met software 6.30 en het Telfort profiel.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Erhnam schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:42:
[...]

Moet je nog iets doen om dit zo te configureren? Ik heb een 7630 met software 6.30 en het Telfort profiel.
Bij een XS4ALL xDSL verbinding werkt Routed TV door het 'XS4ALL' profiel (zonder IPTV) te kiezen, echter gebruikt Telfort voor internet een andere VLAN instelling en ook geen PPPoE maar IPoE (dus zonder inlog). De TV instellingen zijn wel gelijk (zelfde VLAN). Zorg wel eerst dat je de laatste 6.30 firmware op je Fritzbox hebt staan.

Dus je zou eventueel kunnen proberen, door dat profiel te kiezen (XS4ALL) in de wizard en dan vervolgens handmatig de VDSL instelling goed instellen zodat Telfort internet weer werkt.

Telfort xDSL instellingen:
Account Information --> No
Use VLAN --> aanvinken
VLAN-ID: 34
VPI: 0 & VCI: 34
Bridged (Routed Bridge Encapsulation) --> selecteren
Obtain the IP address automatically (DHCP) --> aanvinken

Mogelijk dat dit alleen gaat werken op een VDSL verbinding, je kan zien of het werkt door te checken of je decoder een intern IP adres krijgt vanuit je router (en of je nog steeds TV kan kijken :P) Ook moet je een waarschijnlijk een redelijk moderne decoder hebben zoals de Arcadyan HMB2260, maar misschien dat het ook met de Motorola VIP 1853 werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Prolution op 03-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn router (asus rt ac66u) maar niet gebridges icm experia box V8.
utp kabel in Lan 1 EB en in WAN van de asus .

Deze stappen gevolgd:

http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html

EB in bridge modus gezet en dhcp uitgeschakeld.

Alleen dat Dynamic IP in stellen op de Asus , gaat denk ik niet helemaal goed.

http://event.asus.com/201...Advanced_WAN_Content.html

ik heb dit op automatic ip staan en onderin bij MAC address heb ik het WAN mac address van de EB ingevuld.

Mis ik nog opties of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb ook even een vraagje over de ExperiaBox V8. Bij mij werkte hij op zich stabiel en ik heb er ook niet veel eisen aan dus ik vond het tot voorheen wel prima. Enige serieuze nadeel is dat er geen 5Ghz WLAN wordt ondersteund, maar dat vond ik nog wel acceptabel.

Nu probeer ik echter al enige tijd via de USB poort mijn printer aan te sluiten (Samsung ML2165W), maar dat blijft om de één of andere vreemde reden niet lukken. Ik vond hiervoor een hele duidelijke handleiding, maar het blijft niet werken. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik op windows 10 zit (hoewel alle menu'tjes in de handleiding precies hetzelfde zijn gebleven). Heeft er iemand nog een ander idee, of ervaring met de USB printer functie van de router?

PS: via WPS connect de printer helaas ook niet, dit had mijn voorkeur niet maar na diverse pogingen waarbij de LED rood werd, heb ik dat ook opgegeven.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 00:12

Illusion

(the art of)

Wat is nou de beste fritz!box om zelf aan te schaffen als vervanging voor een zyxel 2812HNU ? Voornamelijk in de hoop het bereik in een appartement in een betonnen flat te verbeteren.
Ik heb wel iptv, maar geen behoefte aan Telefoon.
Op dit moment is er alleen VDSL 19/1, maar er staat een upgrade naar VVDSL 80mbit voor Q4 gepland, bonding is niet mogelijk, dus hoeft het modem ook niet te kunnen.

Veel mensen hebben de 7360, maar er is ook de 7490 (incl dualband wifi AC) en de 3490 (idem als 7490, excl telefonie?)
Op marktplaats gaat de 7360 voor zo'n €50, en de 7490 en de 3490 voor rond de €100. Kiezen voor een model zonder DECT, levert dus eigenlijk geen voordeel op?

Ik vind het zo raar dat fabrikanten zo weinig informatie geven over uitgestraald vermogen, en directiviteit van de antennes.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Illusion schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:22:
Wat is nou de beste fritz!box om zelf aan te schaffen als vervanging voor een zyxel 2812HNU ? Voornamelijk in de hoop het bereik in een appartement in een betonnen flat te verbeteren.
Ik heb wel iptv, maar geen behoefte aan Telefoon.
Op dit moment is er alleen VDSL 19/1, maar er staat een upgrade naar VVDSL 80mbit voor Q4 gepland, bonding is niet mogelijk, dus hoeft het modem ook niet te kunnen.

Veel mensen hebben de 7360, maar er is ook de 7490 (incl dualband wifi AC) en de 3490 (idem als 7490, excl telefonie?)
Op marktplaats gaat de 7360 voor zo'n €50, en de 7490 en de 3490 voor rond de €100. Kiezen voor een model zonder DECT, levert dus eigenlijk geen voordeel op?

Ik vind het zo raar dat fabrikanten zo weinig informatie geven over uitgestraald vermogen, en directiviteit van de antennes.
Let erop dat de 7360 ook geen 5GHz heeft. :) De 7490 en de 3490 zijn technisch hetzelfde, ware het niet dat de laatste geen DECT heeft. Als ze allebei voor dezelfde prijs weggaan, zou ik ook de 7490 nemen.

Het verschil tussen de x3xx en de x4xx generatie is de sterk verbeterde wifi. De oudere generatie viel qua wifi-performance wat tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 08-11-2015 18:43 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik had wel begrepen dat er verschil zit in de chipset, daarom heb ik juist voor een 7360 gekozen i.p.v. een 7340, omdat de 7360 een 'Lantiq' chipset heeft, v.s. een 'Ikanos' chipset: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

7490 heeft ook Lantiq als ik zo op Google kijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-11-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Afgelopen week contract binnen voor een jaar.snelheid naar 40/4.de eerste half jaar voor 24 euro.daarna 48 euro voor alles in 1 basis met 2 ontvangers en opnemen pakket.dat was niet wat ik afgesproken had.de prijs zou 45,50 blijven tijdens de verlenging.hierop gebeld met telfort.nu voor een half jaar gratis opnemen pakket erbij.dus de eerste 6 maanden 19 euro en de snelheid is nu 50/5. :)F :)F

[ Voor 9% gewijzigd door vincedd op 08-11-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De Fritzbox 7360 is met alleen 2.4GHz niet geweldig qua wifi. Dan is de 7490 inderdaad beter maar ook een stukje duurder.

Maar je kan er bijvoorbeeld ook kiezen voor een (extra) AP zoals KPN tegenwoordig aanbied voor zo'n €50: KPN WiFi Versterker DualBand en deze dan combineren met een 7360 dan kan je ook een prima wifi dekking creëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Prolution op 08-11-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Prolution schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:31:
De Fritzbox 7360 is met alleen 2.4GHz niet geweldig qua wifi. Dan is de 7490 inderdaad beter maar ook een stukje duurder.

Maar je kan er bijvoorbeeld ook kiezen voor een (extra) AP zoals KPN tegenwoordig aanbied voor zo'n €50: KPN WiFi Versterker DualBand en deze dan combineren met een 7360 dan kan je ook een prima wifi dekking creëren.
Ik heb op dit moment een extra AP (airport express) en de dekking is nu prima, maar het overschakelen tussen de 2 APs (AP en modem) gaat niet soepel, en levert vooral met whatsapp problemen op. Daarom wil ik liefst terug naar 1.
Ik heb zojuist op MP een 7490 nieuw in doos gekocht voor €60,--. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Illusion schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:48:
[...]

Ik heb op dit moment een extra AP (airport express) en de dekking is nu prima, maar het overschakelen tussen de 2 APs (AP en modem) gaat niet soepel, en levert vooral met whatsapp problemen op. Daarom wil ik liefst terug naar 1.
Ik heb zojuist op MP een 7490 nieuw in doos gekocht voor €60,--. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen!
Dat lijkt me inderdaad een logische keuze, is een mooie prijs voor een 7490 ;).
De 7490 heeft daarnaast ook de Lantiq DSL chipset net als de 7360, die compatible is met VVDSL.

Wel even de laatste firmware er op zetten (v6.30), en mogelijk krijg je Routed TV ook nog aan de praat, waardoor je Telfort decoder internet connectiviteit krijgt (nodig voor toekomstige apps op je decoder zoals Netflix). Daarnaast is het met Routed TV niet meer nodig om aparte netwerkbekabeling naar je TV te laten lopen, of dat je met VLAN's moet klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:14
Mijn attainable rate heeft 49965 mbit aan. Die snelheid haal ik ook. Via de max. snelheids test van telfort krijg ik ook 50 mbit als maximaal haalbaar op mijn adres te zien, al geven ze me wel de optie om een hogere snelheid erbij aan te schaffen.

via https://netco-fpi-info.fo...ss=6216+ap+16&commit=Zoek krijg ik echter te zien dat ik in theorie 100 mbit moet kunnen halen. Rest mij de vraag.. zou dat 80mbit abbo voor mij nut hebben? Zit nu nog op de oude van 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Die 100Mbit is alleen beschikbaar via (pair)bonding, en dat bied Telfort tot op heden niet aan, je max. snelheid over een enkel koperpaar blijft steken op 50Mbit. Het heeft dus voor jou geen zin om over te stappen naar 80Mbit want je krijg er geen hogere snelheid door.

KPN bied wel pairbonding aan en deze kunnen je dus wel een hogere snelheid dan 50Mbit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
Hoe kom je daar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is algemeen bekend dat KPN de enige is die pairbonding gebruikt. Komt doordat de kosten voor aanleg door wholesale best wel pittig zijn en er moet ook altijd een installatiemonteur naar de klant voor het Israpunt en de benodigde y-kabel die verbonden moet worden tussen modem en Isra. Tele2 ging het mogelijk ook gebruiken in de toekomst meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Stel ik zou die Fritzbox 7490 kopen ter vervanging van mijn experiabox v8, gaat die dan zonder problemen op die telfort lijn? En hoe gaat het met firmware updates, bij de v8 worden die vanaf telfort natuurlijk automatisch gepushed hoe werkt dat bij zo'n FB?
Prolution schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:17:
Die 100Mbit is alleen beschikbaar via (pair)bonding, en dat bied Telfort tot op heden niet aan, je max. snelheid over een enkel koperpaar blijft steken op 50Mbit. Het heeft dus voor jou geen zin om over te stappen naar 80Mbit want je krijg er geen hogere snelheid door.

KPN bied wel pairbonding aan en deze kunnen je dus wel een hogere snelheid dan 50Mbit leveren.
Hmm dat telfort dat niet aanbiedt lijkt mij vreemd, hoe kunnen ze dan nu overal adverteren met hun nieuwe 80/8mbit down/upload abonnement? Lijkt mij sterk dat ze dat aanbieden terwijl ze maar tot 50mbit kunnen leveren..

[ Voor 57% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-11-2015 18:37 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ze kunnen prima 80mbit leveren, maar alleen als je vlak bij een centrale of buitenring-kast woont. Dan kan er via VVDSL 100mbit over een enkel aderpaar, dus zónder bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net even via die link hierboven gekeken, bij mij staat er: Internet Snelheid 50 Mbit/s.
Dus geen 80 Mbit/s via koper voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Telfort kan alleen 80Mbit leveren over VVDSL via een enkele koperlijn zonder bonding, de max. snelheid die Telfort je kan aanbieden kan je het beste via deze check inzien: http://www.telfort.nl/algemeen/postcodecheck-2.htm

De Netco check laat namelijk in sommige gevallen ook snelheden zien die alleen via bonding gehaald kan worden (dit zie je ook staan onder het kopje Bonding), en dat is momenteel alleen via KPN te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, daar geven ze 49MB/s aan. Ik was er al een beetje bang voor; er ligt hier ook glas, dus als ik sneller wil zal ik glas moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Om even in perspectief te plaatsen hoeveel snelheid je nodig hebt: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3pkNAub2XJxuLah6LxCmckUD/full.png

Ik heb 100/20Mbit, en ik verbruik per maand ongeveer 200GB aan data. Het is dat ik graag een goede upload heb, maar anders had ik met liefde voor 40/20Mbit gekozen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Krisp schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 06:57:
Om even in perspectief te plaatsen hoeveel snelheid je nodig hebt: [afbeelding]

Ik heb 100/20Mbit, en ik verbruik per maand ongeveer 200GB aan data. Het is dat ik graag een goede upload heb, maar anders had ik met liefde voor 40/20Mbit gekozen. :)
Hoe meet je dit? Ziet er wel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Pos2007 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:28:
vorige week vrijdag verlengd naar 80/8 en nu al omgezet. De Telfort medewerker zei dat de snelheid met stapjes langzaam omhoog zou gaan maar heb nu al de volle mep.

Actual: 22015 (Kbps.) 81266 (Kbps.)
Attainable: 41293 (Kbps.) 83704 (Kbps.)

@ Falastine, kun je niet in de modem bij xDSL status kijken wat de attainable rate is. Die was toen ik nog 30/3 had bij ook altijd al rond de 80000Kbps. Ik wist dus wel dat ik rond de 70/80 mbit zou halen.

[afbeelding]
Inmiddels is het dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4834086266.png

Actual Data Rate 19957 (Kbps.) 69327 (Kbps.)
Attainable Rate 24754 (Kbps.) 70814 (Kbps.)

Ipv dat ik in stapjes omhoog ga, ga ik in stapjes naar beneden. Nog even en ik zit op 50Mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Had zojuist voor de eerste keer dat het modem (v8) vanzelf een herstart uitvoerde. Geen idee waarom. Iemand dit eerder meegemaakt?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

BMW_M3 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:24:
Had zojuist voor de eerste keer dat het modem (v8) vanzelf een herstart uitvoerde. Geen idee waarom. Iemand dit eerder meegemaakt?
Firmware-update?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Nee was niets gewijzigd. Was wel een torrent bezig, misschien werd het te zwaar.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

BMW_M3 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
Nee was niets gewijzigd. Was wel een torrent bezig, misschien werd het te zwaar.
Ah, een op dat moment erg populaire torrent zeker. Dan krijg je op zo'n moment extra veel connecties afgevuurd op je router en daar kan het consumentenspul simpelweg niet tegenop. ;)

Vroeger werkte een Zyxel Zywall 5 al beter dan het standaardspul van de isp wat betreft p2p > veel connecties/sessies per minuut. Die kon er 6000 connecties per minuut afhandelen waar ADSL2-routers al stokte bij 2000-3000 connecties per minuut. Mijn Zyxel Zywall USG100 slikt 20.000 connecties per minuut en de nieuwste generatie Firewall-routers met hoge throughput (voor snel Glas) doet inmiddels 50.000+ connecties per minuut. 8)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
bitshape schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:28:
[...]

Ah, een op dat moment erg populaire torrent zeker. Dan krijg je op zo'n moment extra veel connecties afgevuurd op je router en daar kan het consumentenspul simpelweg niet tegenop. ;)

Vroeger werkte een Zyxel Zywall 5 al beter dan het standaardspul van de isp wat betreft p2p > veel connecties/sessies per minuut. Die kon er 6000 connecties per minuut afhandelen waar ADSL2-routers al stokte bij 2000-3000 connecties per minuut. Mijn Zyxel Zywall USG100 slikt 20.000 connecties per minuut en de nieuwste generatie Firewall-routers met hoge throughput (voor snel Glas) doet inmiddels 50.000+ connecties per minuut. 8)
Als je een V8 in bridge modus zet en ik laat het deze afhandelen, zou het dan beter kunnen gaan? Tuurlijk, het is een goedkoop knakending, maar hij pompt makkelijk 50Mbit over het draadloos heen, met veel verkeer van meerdere apparateb. Ik zit namelijk te denken om in een studentenhuis zo'n v8 in bridge te zetten met deze router erachter. Nu hebben ze (blijkbaar) nog wel eens problemen, terwijl de v8 de DHCP regelt en die router nu alleen als access point dienst doet. De DHCP functie ervan staat uit.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 16-11-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
Ook ik ben omgezet naar Telfort 80/8 op 350m van de kast.

Zyxel P2812HNU-F1 modem traint in op "net rate" 111/22. Op zowel bridged als routed mode kom ik maar tot 101Mbit down.
Dit is al meer dan beloofd _/-\o_

Het klinkt misschien wat overdreven om nog hoger te willen maar het Tweaken blijft kriebelen :*)
Zijn er ook mensen die een hogere speedtest gehaald hebben met een ander modem? Of zou er soms een cap op de Vlan zitten?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4837064031.png
Samen met het tientje-vriendje van Ziggo op een loadbalancer ziet het er trouwens zo uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De verbinding staat gewoon vol open, het is de overhead op de DSL lijn die ervoor zorgt dat je niet meer dan 101Mbit binnen krijgt. Er wordt dus 10Mbit gebruikt voor overhead.

Dit had je bij normaal ADSL ook al, namelijk als je 8Mbit DSL (8000Kbps) had, dan had je effectief ongeveer 6,7Mbit down. 1,3Mbit gaat "verloren" aan overhead.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 16-11-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het "tientje-vriendje" van Ziggo?? Wat is dat nou weer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
op mijn postcode zie ik dat de upgrade heeft plaatsgevonden
de Zyxel P2812HNU-F1 traint nog in op 16Mbit/s, wat voor de upgrade ook zo was
moet ik nu telfort bellen om hogere snelheid te krijgen of gaat het vanzelf?

Wat Koper
Distributiepunt(en) Asd-AYA, Asd-Slom
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
murata schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:51:
op mijn postcode zie ik dat de upgrade heeft plaatsgevonden
de Zyxel P2812HNU-F1 traint nog in op 16Mbit/s, wat voor de upgrade ook zo was
moet ik nu telfort bellen om hogere snelheid te krijgen of gaat het vanzelf?

Wat Koper
Distributiepunt(en) Asd-AYA, Asd-Slom
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* -
Geeft de Telfort check ook al een hogere snelheid aan? http://www.telfort.nl/algemeen/postcodecheck-2.htm

Je kan je ook laten terugbellen door hier je nummer achter te laten: http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php ik zou dat zeker even doen want je kan (telefonisch) meestal tegen gunstige voorwaarden je abonnement verlengen. Een hogere snelheid krijg je niet vanzelf want de verbinding zal fysiek omgezet moeten worden naar de straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
ja
Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 80 Mb/s
als ik op bestel knop klik zie ik
Standaard 0,00, p/mnd 40Mb/s
Extra 4,00, p/mnd 80Mb/s

ik heb nu al Standaard waar voorheen de max 20Mb/s was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Dan zou ik maar een telefoontje plegen naar Telfort, je kan ook online je pakket verhogen/verlengen echter kan je telefonisch meestal tegen gunstigere voorwaarden verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Coenen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:53:
Het "tientje-vriendje" van Ziggo?? Wat is dat nou weer? :?
[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand
De topictitel is wat misleidend, je moet namelijk al een TV abonnement van Ziggo hebben (a 18,70 euro).

Uiteindelijk heb je voor 28,70 euro per maand dus 25/2,5 + TV + Bellen als ik het goed begrijp.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ah, das een leuk prijsje, voor een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Gisteren kreeg de vrouw van Telfort 46,95 retour.Daar was de nieuwe maand al mee betaald.We hebben nu 6 maanden gratis internet,dus 24 euries per maand ,maar omdat Telfort mij een duurdere prijs en verhoging aansmeerde dan was afgesproken, kregen we ook nog 6 maanden opnemen pakket a 30 euries gratis.Ik zou 40/4 krijgen en heb nu ook nog eens 50/5,dus een verkeerd profiel. Straks betalen we 48 euro voor een alles in 1 basis met 2 ontvangers en opnemen pakket.en de eerste 6 maanden dan 24 euries. Het loont dus om afspraken te maken voor een verlenging. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 18-11-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmmm net verlengt met 80 mb en ligt de tv en telfort site er gelijk uit.
Heb er nu al weer een beetje spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 13:36
Bij mij ligt de verbinding er ook uit, op allestoringen is sinds een half uur een enorme piek te zien van meldingen dat internet van Telfort eruit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
chucky666 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:42:
Mmmm net verlengt met 80 mb en ligt de tv en telfort site er gelijk uit.
Heb er nu al weer een beetje spijt van.
Beetje voorbarig om er nu al spijt van te hebben, ik lees op internet veel vaker storingen bij Ziggo bijv dan bij KPN/Telfort.
Er is op dit moment gewoon een grote, landelijke storing bij KPN. Don't worry, in 4 jaar tijd dat ik Telfort internet heb, is dit de eerste grote storing die ik meemaak.
En hey, ik zit nu wel gewoon via mijn Macbook op de Wi-Fi dit bericht te typen, dus hij ligt er niet eens een 100% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Guzanni schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:37:
[...]

Beetje voorbarig om er nu al spijt van te hebben, ik lees op internet veel vaker storingen bij Ziggo bijv dan bij KPN/Telfort.
Er is op dit moment gewoon een grote, landelijke storing bij KPN. Don't worry, in 4 jaar tijd dat ik Telfort internet heb, is dit de eerste grote storing die ik meemaak.
En hey, ik zit nu wel gewoon via mijn Macbook op de Wi-Fi dit bericht te typen, dus hij ligt er niet eens een 100% uit.
Zit zelf al 8 jaar bij telfort en toch regelmatig storingen gehad waarvan 1 toch 2 dagen duurde.
En een stuk of 4 die een halve dag duurde.
De laatste tijd ging het goed dus ik denk kan ik mooi een upgrade doen van 50 naar 80.
En een dag daarna merk je hikjes in de verbinding 2 dagen later ligt het er weer een paar uur eruit en vandaag dus weer.
Dus ja dan begin je toch een beetje te twijfelen.
Maar ik geef ze nog een jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
chucky666 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:10:
[...]

Zit zelf al 8 jaar bij telfort en toch regelmatig storingen gehad waarvan 1 toch 2 dagen duurde.
En een stuk of 4 die een halve dag duurde.
De laatste tijd ging het goed dus ik denk kan ik mooi een upgrade doen van 50 naar 80.
En een dag daarna merk je hikjes in de verbinding 2 dagen later ligt het er weer een paar uur eruit en vandaag dus weer.
Dus ja dan begin je toch een beetje te twijfelen.
Maar ik geef ze nog een jaar ;)
Ah, dat klinkt niet best. Maargoed, dan begrijp ik het al wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag het Telfort installatiepakket ontvangen, abonnement gaat volgende week in.

Viel mij op dat er nog een ExperiaBox V8 werd meegeleverd, dacht dat ze inmiddels wel nieuwere modems zouden leveren. Gelukkig heb ik de EB V8 niet nodig, heb al een Fritz!box 7360 aangeschaft paar weken terug ;)

Decoder is een Arcadyan HMB2260, daar ben ik wel blij mee, die schijnt wel vlot te zijn. Verder mooi dikke netwerkkabels (CAT5E met afgeschermde connectoren), keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Telfort levert nog steeds die v8. Opzich wel chill, dat zijn de enige modems die in bridge gezet kan worden. Maar de prestaties van dat ding zijn bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moet ik de EB eigenlijk nog een keer aansluiten ivm activatie/registratie, of kan ik gewoon op de ingangsdatum de Fritz!box aanzetten?

Heb trouwens voor de HMB2260 de voedingsadapter van de EB V8 gepakt. De adapter van de HMB2260 voelt wel heel cheapy, en als ik die van de EB toch niet gebruik :+.... Die voelt namelijk een stuk degelijker en kan ook meer stroom leveren (2.1A vs. 1.5A). Spanning, polariteit (belangrijk) en plugje is bij beiden gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2015 13:54 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie