Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ThinkPadd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:50:
Moet ik de EB eigenlijk nog een keer aansluiten ivm activatie/registratie, of kan ik gewoon op de ingangsdatum de Fritz!box aanzetten?
Nee, mijn EB is zelfs nog nooit uit de originele doos geweest. :P Ik heb overwogen om het modem direct terug te sturen, maar als KPN dat niet goed administreert ben ik het haasje.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:15:
Vandaag het Telfort installatiepakket ontvangen, abonnement gaat volgende week in.

Viel mij op dat er nog een ExperiaBox V8 werd meegeleverd, dacht dat ze inmiddels wel nieuwere modems zouden leveren. Gelukkig heb ik de EB V8 niet nodig, heb al een Fritz!box 7360 aangeschaft paar weken terug ;)

Decoder is een Arcadyan HMB2260, daar ben ik wel blij mee, die schijnt wel vlot te zijn. Verder mooi dikke netwerkkabels (CAT5E met afgeschermde connectoren), keurig.
Ik ben wel benieuwd of je met de Fritzbox 7360 ook Routed ITV aan de praat kan krijgen over een Telfort verbinding. Ik denk dat de standaard instellingen als je Telfort kiest in de wizard van je Fritzbox er voor zorgt dat je gewoon Bridged ITV krijg, waarbij je je HMB2260 decoder alleen op een bepaald netwerk poortje op je Fritzbox kan aansluiten (die met z'n eigen VLAN).

Bij Routed ITV krijgt je decoder gewoon een intern IP adres van je Fritzbox, en kunnen ze ook diensten zoals Netflix aanbieden omdat er dan internet connectivieit beschikbaar is op je decoder. Bij XS4ALL werkt Routed ITV door het 'XS4ALL' profiel (zonder IPTV) te kiezen in de wizard, zie voor meer info: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

Ik zou het overigens wel eerst 'gewoon' installeren zoals het hoort (dus Telfort kiezen bij de setup wizard), en dan checken of alles functioneert. Eventueel daarna zou je kunnen kijken of je Routed ITV aan de praat krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Prolution op 20-11-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Prolution schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd of je met de Fritzbox 7360 ook Routed ITV aan de praat kan krijgen over een Telfort verbinding.
[...]
Interessant, ik zal het eens proberen als m'n abonnement actief is. Dat het maar via één poort werkt is niet zo erg, de netwerkkabel naar het TV-meubel gebruik ik nu toch alleen voor de Humax decoder namelijk.

Dat de decoder een IP-adres uit de LAN-range krijgt zou wel fijn zijn, op dit moment ping ik de Humax decoder die ik voor Ziggo gebruik namelijk met m'n domoticasetup, dit om te bepalen of we TV kijken zodat het licht niet uitgaat als we erg stil zitten (normaal gaat het licht uit bij >30 min geen beweging).

Ik contact je t.z.t. wel even als ik er niet uit kom.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:43:
[...]

Interessant, ik zal het eens proberen als m'n abonnement actief is. Dat het maar via één poort werkt is niet zo erg, de netwerkkabel naar het TV-meubel gebruik ik nu toch alleen voor de Humax decoder namelijk.

Dat de decoder een IP-adres uit de LAN-range krijgt zou wel fijn zijn, op dit moment ping ik de Humax decoder die ik voor Ziggo gebruik namelijk met m'n domoticasetup, dit om te bepalen of we TV kijken zodat het licht niet uitgaat als we erg stil zitten (normaal gaat het licht uit bij >30 min geen beweging).

Ik contact je t.z.t. wel even als ik er niet uit kom.
Met Routed ITV moet je inderdaad theoretisch gezien de decoder kunnen pingen, ik weet echter niet of de decoder ook daadwerkelijk reageert op ICMP pakketjes, en daarbij weet ik ook niet in hoeverre de decoder 'uit' is wanneer deze in standby staat (mogelijk reageert deze dan namelijk nog steeds op je ping request).

Laat het maar even weten zodra je er wat mee wil proberen, voor mij is het op dit moment ook niet geheel duidelijk of dit al bij Telfort verbindingen werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,
Ik heb de laatste tijd, (periode van 1 november oktober tot nu 21 november) al 5 keer de modem aan en uit moeten zetten. En als klap op de pijl was er gisteren 24 uur lang geen tv-ontvangst maar wel internet.

Ojah, het betreft een Arcadyan V8, de oude Zyxel p-2812hnu-f1 met beter draadloos signaal heb ik achter de V8 laten hangen.
DHCP in Zyxel staat uit en internet komt via LAN binnen en niet via WAN. dus daar zou het probleem niet liggen.
Ik vermoed dat Telfort mij zit te pesten of mijn V8 is aan het overlijden.

Jullie lazen al dat ik twee Telfort-modems tegelijkertijd gebruik. Ik heb hierover post over gekregen met boete van 50 euro. :(

[ Voor 53% gewijzigd door MedionAkoya op 22-11-2015 00:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 15:29
Het ligt aan de V8, dat is niet bepaald een stabiel modem (ik heb er alleen maar negatieve ervaringen mee). Ik zou hem laten vervangen, alleen krijg je waarschijnlijk weer een nieuwe v8

En waarom boete? Omdat je de oude zyxel niet hebt teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
MedionAkoya schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:56:

Jullie lazen al dat ik twee Telfort-modems tegelijkertijd gebruik. Ik heb hierover post over gekregen met boete van 50 euro. :(
???

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje63
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-10-2023
Hulp gevraagd. Ik heb sinds kort Telfort via glas.
Via een ExperiaBox V8 en een Arcadyan HMB2260.
Alles werkt goed op één dingetje.
Als ik de TV (Sony Brava KDL 40T3500) aanzet, dan verschijnt wel het juiste input kanaal (in dit geval AV5, van de HDMI), maar nog geen beeld.
Als ik vervolgens de verschillende sources heb doorgedrukt en weer op AV5 terecht kom, dan krijg ik wel beeld.
Zoals al gezegd: de Arcadyan is via een HDMI met de Sony TV verbonden.
Het maakt geen verschil of de Arcadyan al aanstond of later aangezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:29

vliegnerd

Nintendo fan.

Haantje63 schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:25:
Als ik de TV (Sony Brava KDL 40T3500) aanzet, dan verschijnt wel het juiste input kanaal (in dit geval AV5, van de HDMI), maar nog geen beeld.
Als ik vervolgens de verschillende sources heb doorgedrukt en weer op AV5 terecht kom, dan krijg ik wel beeld.
Ik heb hetzelfde HDMI probleem op een Sony Bravia KDL32xxxxxx (weet precieze type niet). Exact hetzelfde probleem, maar dan met een Intel NUC die als mediaserver werkt. Ik heb geen TV via Telfort.

Je kunt de TV ontvanger/decoder van Telfort dus doorstrepen als de veroorzaker van het probleem. Het is (helaas) een probleem van de televisie. Als je een oplossing weet: Ik hou mij aanbevolen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

HvanderT schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:23:
Het ligt aan de V8, dat is niet bepaald een stabiel modem (ik heb er alleen maar negatieve ervaringen mee). Ik zou hem laten vervangen, alleen krijg je waarschijnlijk weer een nieuwe v8

En waarom boete? Omdat je de oude zyxel niet hebt teruggestuurd?
Klopt, Nieuwe hetzelfde router halen was duurder. pricewatch: Zyxel P-2812HNU-F1
Daarnaast kwam het draadloze signaal niet in mijn kamer en verder hebben meer dan 4 aangesloten apparaten.
2 TV's
3 PC's
1 xbox
Dat zijn er 6 bedraade aansluitingen.
En we komen 1 TV aansluiting te kort, Telfort weigert het derde digitale HDTV-kastje te leveren. Wel Digitenne maar dat is prutzooi.

Ik woon nog thuis, heb tegen mijn ouders gezegd. En zo vonden toch niet erg dat het 50 euro boete was.
Daarna niet meer gevraagd of de boete betaald is.

Maar ff ontopic, dus het probleem ligt dus bij V8?
Ik heb het probleem thuis niet zo lang. Modem staat ook dag en nacht aan omdat de telefoonlijn ook op aangesloten is (voor mijn ouders althans).
Alleen de Zyxel word s'nachts uitgezet anders zit het ding irritant te flikkeren en niemand gebruikt 's nachts internet.

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 22-11-2015 13:40 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haantje63
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-10-2023
vliegnerd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:14:
[...]

Ik heb hetzelfde HDMI probleem op een Sony Bravia KDL32xxxxxx (weet precieze type niet). Exact hetzelfde probleem, maar dan met een Intel NUC die als mediaserver werkt. Ik heb geen TV via Telfort.

Je kunt de TV ontvanger/decoder van Telfort dus doorstrepen als de veroorzaker van het probleem. Het is (helaas) een probleem van de televisie. Als je een oplossing weet: Ik hou mij aanbevolen.
Dat weet ik nog zonet niet vliegnerd. Hiervoor had ik een Humax ihdr 5200c. Daar reageerde de TV wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MedionAkoya schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:37:
[...]

[...]

Klopt, Nieuwe hetzelfde router halen was duurder. pricewatch: Zyxel P-2812HNU-F1
[...]
Zonde van die boete, voor dat geld had je ook een Fritz!box 7360 o.i.d. van Marktplaats kunnen trekken. Die schijnen (ik ben nog niet aangesloten, volgende week) een stuk stabieler te zijn dan de EB V8 en ook beter WiFi-bereik te hebben. De EB V8 blijft hier dus ook mooi in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:56
Mijn V8 modem van Telfort loopt vast zodra ik wat torrents download met Download Station op mijn Synology nas.
Ik overweeg een 7360 te kopen via marktplaats.
Kan ik daarmee gewoon telefonie blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Als je de SIP gegevens van je Telfort VoIP lijn overzet naar je FritzBox, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MedionAkoya schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:37:
[...]

[...]

Daarnaast kwam het draadloze signaal niet in mijn kamer en verder hebben meer dan 4 aangesloten apparaten.
2 TV's
3 PC's
1 xbox
Dat zijn er 6 bedraade aansluitingen.
En we komen 1 TV aansluiting te kort, Telfort weigert het derde digitale HDTV-kastje te leveren. Wel Digitenne maar dat is prutzooi.

Ik woon nog thuis, heb tegen mijn ouders gezegd. En zo vonden toch niet erg dat het 50 euro boete was.
Daarna niet meer gevraagd of de boete betaald is.

Maar ff ontopic, dus het probleem ligt dus bij V8?
Ik heb het probleem thuis niet zo lang. Modem staat ook dag en nacht aan omdat de telefoonlijn ook op aangesloten is (voor mijn ouders althans).
Alleen de Zyxel word s'nachts uitgezet anders zit het ding irritant te flikkeren en niemand gebruikt 's nachts internet.
Euh, er kunnen per aansluiting (adres) maar twee HD-TV's worden aangesloten met zo'n HD kastje. Bij meerdere tv's is het dus inderdaad Digitenne. Of coax als er nog een kabel heen loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

ThinkPadd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:55:
[...]

Zonde van die boete, voor dat geld had je ook een Fritz!box 7360 o.i.d. van Marktplaats kunnen trekken. Die schijnen (ik ben nog niet aangesloten, volgende week) een stuk stabieler te zijn dan de EB V8 en ook beter WiFi-bereik te hebben. De EB V8 blijft hier dus ook mooi in de doos zitten.
Tja, zo is het leven. :X
Verder had ik geen zin in gepiel met modems, omdat mijn ouders anders achter mij aan gaan hijgen.
De V8 plaatsen en Zyxel houden was de snelste oplossing.

Het zinnetje hierboven geeft aan dat ik geen echte Tweaker ben.
Ik ben passief, ik doe niet aan uitdagingen en ik klooi pas als het nodig is.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 19:07
dat is dus veranderd per afgelopen week, binnenkort kan iedereen meer dan 2 kastjes krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oh, dat is nieuw voor me met meerdere kastjes? ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Sommige internetlijntjes trekken nog maar net twee HD ontvangers heb ik gezien.. Dan blijft er amper internet over.

Maargoed, veel lijnen zijn gelukkig al omgezet naar VVDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

supayoshi schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:16:
dat is dus veranderd per afgelopen week, binnenkort kan iedereen meer dan 2 kastjes krijgen
Echt?

Standaard internet
Je kunt je abonnement uitbreiden tot maximaal 2 tv-ontvangers.

Glasvezel
Je kunt je abonnement uitbreiden tot maximaal 5 tv-ontvangers.

https://www.telfort.nl/pe...-voor-interactieve-tv.htm

Ik heb VDSL het was eerst ADSL.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
HvanderT schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:11:
Als je de SIP gegevens van je Telfort VoIP lijn overzet naar je FritzBox, dan wel.
SIP gegevens kan ik uit de V8 halen inderdaad. Alleen het wachtwoord kan ik natuurlijk niet zien.
Hoe kan ik daarachter komen? Of zit er niet anders op dan met klantenservice te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Daar heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk staat het in een brief of kun je dat navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33
Ze zijn er mee bezig, mogelijk kunnen we binnenkort het wachtwoord (weer) opvragen. Wij hebben hem destijds gewoon op papier gekregen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-11-2015 15:19 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Sjonge, jonge, gaat als een raket hier..... (20/2 abo)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4854109927.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
@ OgWok

Hier ook als een raket ... (80/8 abo)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4854426300.png

[ Voor 8% gewijzigd door DH-64 op 22-11-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
Hier ook. Moet ik eerlijk toegeven dat de download snelheid overdag iets terugvalt (vaak naar zo'n 23Mbps). Maar met name de upload blijf ik verbazingwekkend hoog vinden.

(30/3 abo)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4855277339.png

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Hoe komen jullie aan een dergelijk hoge upload?
Zijn dat zakelijke abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ASW1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:40:
Hoe komen jullie aan een dergelijk hoge upload?
Zijn dat zakelijke abonnementen?
Nee dat is VVDSL, meestal is over dat soort verbindingen de upload (en soms ook de download) wat hoger dan de snelheden waarmee geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hoe kom ik erachter of ik ook VVDSL kan krijgen, is dat de variant die 4 euro extra per maand kost?
Ik zit nu op 25 down 2 up en met name de up zou ik wel wat hoger willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Doe een postcode check: http://www.telfort.nl/algemeen/postcodecheck-2.htm
Geeft deze een snelheid van boven de 50 Mb/s aan? Dan kan je VVDSL krijgen.

Je kan het ook de via de Netco check zien: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ let daarbij op dat er bij VVDSL een (extra) distributiepunt getoond wordt met een 3 lettercode (bijv. Asd-AAA). Indien je nog geen VVDSL kan krijgen dan kan deze check ook laten zien of er een upgrade naar VVDSL in de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Merci.
Niet dus, geplande oplevering VVDSL in 2017 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

Ik heb hier de P-2812HNU-F1 maar krijg de parental control niet aan de gang.
Ik heb een extra wifi punt in het netwerk zitten. De p-2812HNU is de DHCP server.

Ik wil alle internet activiteiten blokkeren behalve tussen bepaalde tijdstippen.

help?

[ Voor 20% gewijzigd door o_f_course op 23-11-2015 23:07 ]

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zo, Telfort lijn is vandaag opgeleverd, abonnement gaat officieel 27e pas in. Moet zeggen dat ik tevreden ben over de snelheid.

Via Netco zou ik 30Mbit kunnen krijgen. De Fritz!box 7360 zegt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3JBALh5BcBHXGIEEx4j5Wt7Q/full.png
Er moet dus theoretisch 44 /8 Mbit mogelijk zijn op deze lijn als ik de attainable bekijk?
De Fritz!box zegt dat er sinds 2h12min verbinding is, dus nog even geduld hebben wat de DLM de komende dagen gaat doen. Ik hoop dat de upload nog wat hoger wordt, in het xDSL topic lees ik dat hij bij veel mensen uncapped is, zou mooi zijn als er nog wat meer uit valt te persen.

En een Speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RH6CczCK9kAfNmkOHZ7bMJbr/full.png
Ping is ook prima. Bedraad getest uiteraard. Een populaire torrent zoals Ubuntu doet zo'n 2,4 - 2,8MB/s.

De beeldkwaliteit van digitale TV valt mij overigens wel tegen, met Ziggo was dat toch echt veel scherper :X Gelukkig kijken we niet heel veel TV. Ik keek naar de SD-kanalen. De HD-kanalen (701 e.d.) zijn prima, gelijkwaardig aan Ziggo.

Nog twee traceroutes (Google DNS en OpenDNS)
Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.4.1]
  2     5 ms     5 ms     4 ms  static.kpn.net [195.190.228.12]
  3    12 ms    10 ms    14 ms  nl-zl-dc2-git-cr01.kpn.net [213.75.64.235]
  4    13 ms    11 ms    14 ms  nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.64.234]
  5    51 ms    56 ms    56 ms  72.14.198.161
  6    11 ms    10 ms    11 ms  209.85.241.225
  7    46 ms    51 ms    44 ms  209.85.241.166
  8    16 ms    31 ms    16 ms  209.85.254.233
  9    14 ms    14 ms    14 ms  216.239.49.28
 10     *        *        *     Request timed out.
 11    14 ms    14 ms    14 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

Tracing route to resolver1.opendns.com [208.67.222.222]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.4.1]
  2     5 ms     5 ms     5 ms  static.kpn.net [195.190.228.12]
  3     9 ms    10 ms    10 ms  nl-asd-dc2-git-cr04.kpn.net [213.75.1.83]
  4     9 ms    10 ms    10 ms  nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.1.82]
  5     8 ms     8 ms     8 ms  asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.93.138]
  6     8 ms     8 ms     8 ms  asd2-rou-1043.NL.eurorings.net [134.222.48.223]
  7     9 ms     9 ms     8 ms  ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net [213.244.164.205]
  8     8 ms     8 ms     8 ms  ae-238-3614.edge6.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.246]
  9    26 ms    26 ms    26 ms  OPEN-DNS-IN.edge6.Amsterdam1.Level3.net [212.72.47.62]
 10    32 ms    30 ms    30 ms  resolver1.opendns.com [208.67.222.222]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Grappig dat de eerste tracert over Zwolle en Rotterdam gaat en de 2e direct naar Amsterdam gaat (beide KPN GIT netwerk).

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-11-2015 19:39 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:35:
Zo, Telfort lijn is vandaag opgeleverd, abonnement gaat officieel 27e pas in. Moet zeggen dat ik tevreden ben over de snelheid.

Via Netco zou ik 30Mbit kunnen krijgen. De Fritz!box 7360 zegt:
[afbeelding]
Er moet dus theoretisch 44 /8 Mbit mogelijk zijn op deze lijn als ik de attainable bekijk?
De Fritz!box zegt dat er sinds 2h12min verbinding is, dus nog even geduld hebben wat de DLM de komende dagen gaat doen. Ik hoop dat de upload nog wat hoger wordt, in het xDSL topic lees ik dat hij bij veel mensen uncapped is, zou mooi zijn als er nog wat meer uit valt te persen.

En een Speedtest.net:
[afbeelding]
Ping is ook prima. Bedraad getest uiteraard.

De beeldkwaliteit van digitale TV valt mij overigens wel tegen, met Ziggo was dat toch echt veel scherper :X Gelukkig kijken we niet heel veel TV.
[...]
Ziet er vrij netjes uit, ik zie dat G.INP geactiveerd is op je VDSL lijn, hierdoor is een hogere snelheid mogelijk en krijg je een lagere latency. Voorheen werd G.INP alleen ingezet op VVDSL lijnen maar tegenwoordig ook steeds meer op de VDSL lijnen zonder Vectoring zoals die van jouw.

Mogelijk dat je snelheid inderdaad nog wat hoger kan worden, welk pakket/snelheden neem je af?

De beeldkwaliteit van Telfort (KPN) kan inderaad een beetje tegenvallen als je Ziggo gewend was, de HD zenders kan je trouwens vanaf kanaal 701 vinden, deze staan niet zoals Ziggo in het begin van je zenderlijst helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:45:
[...]

Ziet er vrij netjes uit, ik zie dat G.INP geactiveerd is op je VDSL lijn, hierdoor is een hogere snelheid mogelijk en krijg je een lagere latency. Voorheen werd G.INP alleen ingezet op VVDSL lijnen maar tegenwoordig ook steeds meer op de VDSL lijnen zonder Vectoring zoals die van jouw.

Mogelijk dat je snelheid inderdaad nog wat hoger kan worden, welk pakket/snelheden neem je af?

De beeldkwaliteit van Telfort (KPN) kan inderaad een beetje tegenvallen als je Ziggo gewend was, de HD zenders kan je trouwens vanaf kanaal 701 vinden, deze staan niet zoals Ziggo in het begin van je zenderlijst helaas.
Ik zit nog rechtstreeks op de centrale (1014m volgens diverse sites), vandaar de 'lage' snelheid. Woon in de binnenstad. Ik heb de goede hoop dat ze m'n kabel naar de centrale doorhakken en er zo'n mooie straatkast op parkeren en ik dan ineens 100Mbit heb :P

Ik heb het 40/4 pakket genomen, hoger heeft immers ook geen zin nu :+

Dat van die HD-zenders wist ik niet, zal straks eens kijken, mogelijk dat het dan toch nog meevalt :P Ook wel weer gunstig dat ze achteraan zitten, dan houd ik meer snelheid over als m'n vriendin hem gewoon op '4' zet om GTST te kijken >:)
Edit: De HD-kanalen zijn een stuk beter inderdaad, vergelijkbaar met Ziggo :)

Al met al is de eerste indruk zeer positief en ben ik blij dat ik bij Ziggo ben vertrokken. Internet werkt nog minstens zo vlot e.d. Gaat ook wel wat schelen in stroomverbruik, het Ziggo modem (Ubee EVW321b) werd altijd pittig warm en trok zo'n 12-15W meen ik. De Fritz!box 7360 is ten eerste al een stuk koeler. Verbruik zal ik binnenkort eens meten, wil het DLM proces nu niet onderbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Aangezien je op een VDSL lijn zonder vectoring bent aangesloten, zal je snelheid waarschijnlijk niet sneller dan 40/4 gaan. Uploaden gaat dan niet sneller dan 4Mbit. Ik heb/had een 50/5 lijn op zowel een "normale" VDSL lijn als op een VVDSL lijn, de verschillen zijn aanzienlijk.

VDSL: netjes 50/5 Down/Up (vanuit wijkcentrale, afstand 550 meter) en een ping van ongeveer 25ms. G.INP is niet actief..
VVDSL: 70/20 Down/Up (aangesloten op straatkast, afstand 300 meter), ping van rond de 9ms. Ook een 50/5 pakket.

Inmiddels zijn die 50/5 pakketten 60/6.

De gewone VDSL lijn gaat helaas niet harder dan 50/5, door beperkingen in de centrale, terwijl de lijn een attainable heeft 80/13. Zal er wel eens een uitgebreider verhaal over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ThinkPadd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:56:
[...]
De Fritz!box 7360 is ten eerste al een stuk koeler. Verbruik zal ik binnenkort eens meten, wil het DLM proces nu niet onderbreken.
en? Ben je al wat opgeschoten qua snelheid?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MisteRMeesteR schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:49:
[...]
en? Ben je al wat opgeschoten qua snelheid?
"38,7 Mbit/s 4,1 Mbit/s" aldus de Fritz!box *O* Maar volgens de attainable kan het nog iets hoger, dus ik zie het wel hoe het gaat de komende dagen. Al ben ik nu ook al prima tevreden, dit is bijna zelfde als wat ik bij Ziggo had (40/4).

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Van de week even gebeld naar Telfort. 4 maanden gratis internet en abo van € 32,-- naar € 29,-- p/m.
Half jaar gratis kreeg ik net niet voor elkaar ;)

• GrasshopperNL
Ik heb een Draytek Modem aangesloten op mijn vdsl verbinding. dit werkt nu allemaal goed.
alleen zit ik nog met de telefoon. heb nu een Cisco SPA112 aangesloten en mijn telfort VoIP account daarin gezet.
Ik kan nu wel bellen, maar ik hoor niets. Moet haast een NAS issue zijn. kan alleen niet achter komen hoe ik dit op kan lossen.
Hebben jullie enig idee?

edit: SIP_alg staat uit

[ Voor 3% gewijzigd door GrasshopperNL op 26-11-2015 10:45 ]

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
DH-64 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:23:
@ OgWok

Hier ook als een raket ... (80/8 abo)

[afbeelding]
Hoe kom jij dan aan zo'n lage ping? Was dat eenmalig tijdens een meting of vaak heel laag?
Ik krijg ook volgende week VDSL2 van KPN met 100/10. Kan ik mijn upload dan ook zo hoog verwachten?

Heb nu Ziggo maar gelukkig ga ik daar van weg. Maar natuurlijk blijft het afwachten wat KPN gaat doen qua verbinding, maar slechter kan het niet worden hoop ik..

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij is met het 40/4 pakket van Telfort de upload ook niet helemaal strikt capped, of wel?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hgIPMs5ekqlEQrNpqSkAahRp/full.png

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:27:
Volgens mij is met het 40/4 pakket van Telfort de upload ook niet helemaal strikt capped, of wel?

[afbeelding]

Jammer genoeg bij mij thuis wel.maar ik ben 2 weken geleden van 30/3 naar 50/5 gezet ipv 40/4.maar de upload mag mij hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:27:

[afbeelding]

Het 40/4 pakket zou best wel eens in de praktijk een 50/5 VDSL profiel kunnen hebben.

Of het zou kunnen doordat G.INP actief is op je lijn en dat daar een hoger profiel (zonder upload cap) aanhangt? Even de komende dagen afwachten of je upload nog verder gaat stijgen richting je attainable waarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:54:
[...]

Het 40/4 pakket zou best wel eens in de praktijk een 50/5 VDSL profiel kunnen hebben.

Of het zou kunnen doordat G.INP actief is op je lijn en dat daar een hoger profiel (zonder upload cap) aanhangt? Even de komende dagen afwachten of je upload nog verder gaat stijgen richting je attainable waarde :)
De "Max. DSLAM throughput" staat op 52000 / 5216 volgens de Fritz!box, dus ik denk dat je gelijk hebt. Mijn 40/4 pakket is dus eigenlijk 52 / 5,2.

De upload haal ik nu, de download niet. Attainable is 385xx, dus netto kom ik uit op 38,5 / 5,2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Vanmorgen mijn nieuwe Telfort verbinding aangesloten, Ziggo vertikte het om ook maar een cent korting te geven bij wijzigingen in het (heel oude) contract, Nou, dan ik er snel klaar mee :|
Ik kom van een 120/10 Ziggo en heb nu, enkele uren na activering de volgende Telfort verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4866935475.png

De standaard Experia V8 heeft inmiddels de Wlan uit staan, de Wifi regel ik met een eigen AP die niet in de meterkast staat. De rates momenteel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.                  Configured      Current
Line Status        ---             SHOWTIME
Trained Mode       Auto            PROFILE_17A

Upstream        Downstream
Actual Data Rate   22015 (Kbps.)   109868 (Kbps.)
Attainable Rate    51943 (Kbps.)   113694 (Kbps.)

Operation Data     Upstream        Downstream
Noise Margin       20.3 dB          5.8 dB
Attenuation         6.4 dB          8.1 dB

Alle verbindingen werken als verwacht, ook de belangrijke VPN zaken die ik nodig heb voor mijn werk. Volgens de fourstack site zou ik 80Mb kunnen verwachten, kennelijk zit ik daar al iets boven.

Voor het verder brengen van de TV streams ga ik morgen nog Netgear switches inzetten om de vlans te trunken over een kabel. Tot op heden tevreden en behoorlijk kunnen besparen op de vaste lasten, daar ging het mij even om ;)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

DeBolle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:56:
Voor het verder brengen van de TV streams ga ik morgen nog Netgear switches inzetten om de vlans te trunken over een kabel. Tot op heden tevreden en behoorlijk kunnen besparen op de vaste lasten, daar ging het mij even om ;)
Hoe spuugt het Telfort modem die uit dan?

Internet is VLAN 34 en TV VLAN 4?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
DeBolle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:56:
Vanmorgen mijn nieuwe Telfort verbinding aangesloten, Ziggo vertikte het om ook maar een cent korting te geven bij wijzigingen in het (heel oude) contract, Nou, dan ik er snel klaar mee :|
Ik kom van een 120/10 Ziggo en heb nu, enkele uren na activering de volgende Telfort verbinding.

[afbeelding]

De standaard Experia V8 heeft inmiddels de Wlan uit staan, de Wifi regel ik met een eigen AP die niet in de meterkast staat. De rates momenteel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Actual Data Rate   22015 (Kbps.)   109868 (Kbps.)
Attainable Rate    51943 (Kbps.)   113694 (Kbps.)

Noise Margin       20.3 dB          5.8 dB
Attenuation         6.4 dB          8.1 dB

Alle verbindingen werken als verwacht, ook de belangrijke VPN zaken die ik nodig heb voor mijn werk. Volgens de fourstack site zou ik 80Mb kunnen verwachten, kennelijk zit ik daar al iets boven.

Zodra je Experiabox de laatste firmware heeft zal iTV in Routed mode werken via een IGMP Proxy. Je krijgt dan dus geen aparte internet & TV VLAN's meer binnen op je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
KPN is steeds meer bezig G.INP (ook wel Profile 17a Re-transmission) en/of hoger zoals Vectoring uit te rollen.
Juist deze technieken "moeten" voornamelijk vanuit 1 kabelnet komen naar het isra vanuit de kabelkast. Dit is beter voor de ruisonderdrukking van de Vectoring techniek.

Dit houdt als volgt in:
De spaghetti koper-kabel structuur moet ingekort en gecatoriseerd worden.

Voor meer gedetailleerde instructies zou ik eens googlen bij Alcatel/Lucent

Of je kan mij eens vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

DarkHarmy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:59:
KPN is steeds meer bezig G.INP (ook wel Profile 17a Re-transmission) en/of hoger zoals Vectoring uit te rollen.
Juist deze technieken "moeten" voornamelijk vanuit 1 kabelnet komen naar het isra vanuit de kabelkast. Dit is beter voor de ruisonderdrukking van de Vectoring techniek.

Dit houdt als volgt in:
De spaghetti koper-kabel structuur moet ingekort en gecatoriseerd worden.

Voor meer gedetailleerde instructies zou ik eens googlen bij Alcatel/Lucent

Of je kan mij eens vragen ;)
Plaats dan ook ff een linkje naar de site van ALU ;)

https://www.alcatel-lucent.com/solutions/vdsl2-vectoring

Gebruikt KPN ook DSLAM's van ALU? Ik weet dat het transport netwerk wel deels bestaat uit ALU apparatuur.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:06:
[...]

Plaats dan ook ff een linkje naar de site van ALU ;)

https://www.alcatel-lucent.com/solutions/vdsl2-vectoring

Gebruikt KPN ook DSLAM's van ALU? Ik weet dat het transport netwerk wel deels bestaat uit ALU apparatuur.
Scherp gevonden Meester meester. :9

Bron vermelding was wel aangenaam geweest.
Ik heb een PDF log van ALU maar heb de bron niet meer.
ALU is nog steeds een close partner van KPN en doet nog veel onderhoud.
De apparatuur wordt echter steeds meer van de Chinese bekende fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

DarkHarmy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:13:
[...]

Scherp gevonden Meester meester. :9

Bron vermelding was wel aangenaam geweest.
Ik heb een PDF log van ALU maar heb de bron niet meer.
ALU is nog steeds een close partner van KPN en doet nog veel onderhoud.
De apparatuur wordt echter steeds meer van de Chinese bekende fabrikant.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vraag me af van welk merk de DSLAM's zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
In sommige modems (Fritzbox) kun je dat zien. Zo is de DSLAM in onze wijkcentrale (CO)van Broadcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Illusion

(the art of)

Mijn wijkcentrale is ikanos als ik de fritzbox mag geloven...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
HvanderT schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:48:
In sommige modems (Fritzbox) kun je dat zien. Zo is de DSLAM in onze wijkcentrale (CO)van Broadcom.
Illusion schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:22:
Mijn wijkcentrale is ikanos als ik de fritzbox mag geloven...
De merken die de Fritz!Box vermeldt zijn toch de merken van de lijnkaarten in de DSLAM's?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Prolution schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:40:
[...]

Zodra je Experiabox de laatste firmware heeft zal iTV in Routed mode werken via een IGMP Proxy. Je krijgt dan dus geen aparte internet & TV VLAN's meer binnen op je interne netwerk.
Bevestigd - toen ik vanmorgen de boel aansloot werkte het zonder meer, geen vlans of trunks meer nodig. De vier aansluitingen op de Experiabox V8 geven kennelijk nu allen zowel Internet als IPTV door.

Mijn modem heeft de volgende versies aan boord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Runtime Code Version:  02.00.135W4 (31.07.2015-15:35:48)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7

Actual Data Rate   22015 (Kbps.)   110769 (Kbps.)
Attainable Rate    47822 (Kbps.)   113744 (Kbps.)

Noise Margin       20.0 dB          5.5 dB
Attenuation         6.3 dB          8.1 dB

Description     1p/VLAN ID    Protocol
WAN1            1/34          Routing
WAN2            -/-           ---
WAN3            5/4           Routing

Telfort lijkt de zaakjes goed voor elkaar te hebben (evenals KPN als leverancier), op deze manier ervaar ik het als een uitstekend alternatief voor Ziggo. Zit een beetje mazzel bij omdat ik een goede VDSL verbinding blijk te hebben, maar zonder wat geluk vaart niemand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Op dit moment heb ik een Vodafone 20/2 DSL abonnement. In de praktijk haal ik iets van 16 Mbit. Volgens fourstack en ook volgens Telfort zou 26 Mbit haalbaar moeten zijn met het 40/4 abonnement. Is de kans aanwezig dat het iets beter wordt denken jullie? Want ik kan helaas geen hoger abonnement nemen bij Vodafone en wil daarom misschien masr overstappen. Of kan Tele2 een betere optie zijn met 50/5 abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:05
DeBolle schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:51:
[...]

Bevestigd - toen ik vanmorgen de boel aansloot werkte het zonder meer, geen vlans of trunks meer nodig. De vier aansluitingen op de Experiabox V8 geven kennelijk nu allen zowel Internet als IPTV door.
Werkt dit ook op een Fritzbox 7490? En hoe moet ik dat dan instellen?
Het is wel eens handig als ik op een andere plaats TV wil kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
Bij Telfort is inmiddels ook de Méér TV optie gelanceerd: http://www.telfort.nl/per...nteractieve-tv/meertv.htm
Hierdoor is het mogelijk om direct via een App op je ontvanger naar bijvoorbeeld Netflix te kijken.
Dit vereist wel Routed ITV (Experiabox V8 met de laatste firmware) en een Arcadyan HMB2260 ontvanger, de overige (oudere) TV ontvangers krijgen pas in halverwege 2016 ondersteuning voor Méér TV.

Je kan Routed ITV ook aan de praat krijgen met een recente Fritzbox (firmware v6.30). Echter moet je hiervoor wel wat zaken handmatig in de config file aanpassen.
Nog een voordeel van Routed ITV is dat je niet meer met VLAN's hoeft te klooien in je interne netwerk, je kan dan in principe overal waar een netwerkkabel loopt een TV ontvanger neerzetten.

In de laatste firmware (02.00.135W4) van de Experiabox V8 zit overigens ook nog een bug die zorgt dat je uploadsnelheid lager is dan wat je zou kunnen halen, bijvoorbeeld veel VVDSL lijntjes trainen in op 110/22 en daarbij zou je dus een uploadsnelheid van ~20Mbit verwachten. Maar door een brakke QoS implementatie raak je zo'n 40% van je uploadsnelheid 'kwijt' (je haalt dan ~13Mbit up). Door QoS uit te schakelen behaal je wel de hogere uploadsnelheid van ~20Mbit, zie ook deze post @ Telfort forum. Ik heb geen idee of het uitschakelen van QoS nadelige effecten kan hebben op een eventuele telefoon of TV verbinding die ook via het modem verloopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Prolution op 29-11-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stopt Telfort met de 20/2 abo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Stoppen? Geef meer info, daar hebben we wat aan. Heb zelf nog een 20/2 abo; net verlengd.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 29-11-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Prolution schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:19:
Bij Telfort is inmiddels ook de Méér TV optie gelanceerd: http://www.telfort.nl/per...nteractieve-tv/meertv.htm
Hierdoor is het mogelijk om direct via een App op je ontvanger naar bijvoorbeeld Netflix te kijken.
Dit vereist wel Routed ITV (Experiabox V8 met de laatste firmware) en een Arcadyan HMB2260 ontvanger, de overige (oudere) TV ontvangers krijgen pas in halverwege 2016 ondersteuning voor Méér TV.

Je kan Routed ITV ook aan de praat krijgen met een recente Fritzbox (firmware v6.30). Echter moet je hiervoor wel wat zaken handmatig in de config file aanpassen.
Nog een voordeel van Routed ITV is dat je niet meer met VLAN's hoeft te klooien in je interne netwerk, je kan dan in principe overal waar een netwerkkabel loopt een TV ontvanger neerzetten.

In de laatste firmware (02.00.135W4) van de Experiabox V8 zit overigens ook nog een bug die zorgt dat je uploadsnelheid lager is dan wat je zou kunnen halen, bijvoorbeeld veel VVDSL lijntjes trainen in op 110/22 en daarbij zou je dus een uploadsnelheid van ~20Mbit verwachten. Maar door een brakke QoS implementatie raak je zo'n 40% van je uploadsnelheid 'kwijt' (je haalt dan ~13Mbit up). Door QoS uit te schakelen behaal je wel de hogere uploadsnelheid van ~20Mbit, zie ook deze post @ Telfort forum. Ik heb geen idee of het uitschakelen van QoS nadelige effecten kan hebben op een eventuele telefoon of TV verbinding die ook via het modem verloopt.
Ik heb liever nog 1 of 2 ontvangers extra, bovenop de 2 die ik nu heb.dan kan ik die digitenne zooi de deur uit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hugo__Boss schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:17:
Op dit moment heb ik een Vodafone 20/2 DSL abonnement. In de praktijk haal ik iets van 16 Mbit. Volgens fourstack en ook volgens Telfort zou 26 Mbit haalbaar moeten zijn met het 40/4 abonnement. Is de kans aanwezig dat het iets beter wordt denken jullie? Want ik kan helaas geen hoger abonnement nemen bij Vodafone en wil daarom misschien masr overstappen. Of kan Tele2 een betere optie zijn met 50/5 abonnement?
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt? Bij mij zit er aan de ISRA (model 'lasdop') een kort (10cm) RJ11-kabeltje. Met het modem daar direcht op haal ik 38,7 Mbit. Stop ik die RJ11 in het contactdoosje, plug ik daar het modem in via de telefoonstekker en meegeleverd RJ11-snoertje (40cm ofzo?) dan is er gelijk al 2 Mbit af.

Je wilt je modem dus zo dicht mogelijk op het ISRA-punt aansluiten.

Verder heb je met Telfort de mogelijkheid om een eigen modem (Fritz!box :Y ) te gebruiken, bij Vodafone en Tele2 kan dat niet.

Volgens Fourstack zou ik 30 Mbit moeten kunnen halen, in de praktijk is dat dus 38,7 Mbit. Afstand tot wijkcentrale ~1014m volgens diverse sites.

Over dat Routed IPTV verhaal; ik heb het getest samen met Prolution afgelopen vrijdag. Als ik in mijn Fritz!box (7360) het XS4ALL-profiel kies heb ik wel TV (decoder hangt in LAN en krijgt 192.x adres), maar geen internet. Ik heb Prolution twee exports van mijn configuratie gestuurd en hij heeft ze vergeleken en de opties gevonden die je moet aanpassen om ook bij Telfort Routed IPTV te kunnen gebruiken. Niet getest, want Routed IPTV heeft op dit moment geen meerwaarde voor mij.

Misschien dat hij hier zelf nog wat over wil vertellen, ik heb daar net wat minder verstand van.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2015 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Ik heb een Fritzbox 7390 (firmware v6.30) aan mijn telfort xDSL (VDSL2) verbinding hangen. Sinds afgelopen vrijdag heb geen internet meer(postcode 5625). Ik krijg de melding "dhcpv4 no answer on discover". En de fritzbox krijgt ook geen ip adres. Tevens is de upload 0Kb. Ook de Experiabox V8 (firmware 02.00.131W4) geeft geen verbinding, terwijl het lampje Broadband en Internet wel branden. Ook op dit modem 0Kb upload, maar wel een ip adres.

Natuurlijk ligt dit probleem ook bij Telfort/KPN, maar is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Is men bij Telfort bezig om de verbindingen aan te passen? Zoals bijvoorbeeld hieronder door xs4all is gebeurd?
https://groups.google.com...s4all.general/AkLO0rj7Od0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 02-10 21:10
ThinkPadd schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:19:
[...]

Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt? Bij mij zit er aan de ISRA (model 'lasdop') een kort (10cm) RJ11-kabeltje. Met het modem daar direcht op haal ik 38,7 Mbit. Stop ik die RJ11 in het contactdoosje, plug ik daar het modem in via de telefoonstekker en meegeleverd RJ11-snoertje (40cm ofzo?) dan is er gelijk al 2 Mbit af.

Je wilt je modem dus zo dicht mogelijk op het ISRA-punt aansluiten.

Verder heb je met Telfort de mogelijkheid om een eigen modem (Fritz!box :Y ) te gebruiken, bij Vodafone en Tele2 kan dat niet.

Volgens Fourstack zou ik 30 Mbit moeten kunnen halen, in de praktijk is dat dus 38,7 Mbit. Afstand tot wijkcentrale ~1014m volgens diverse sites.

Over dat Routed IPTV verhaal; ik heb het getest samen met Prolution afgelopen vrijdag. Als ik in mijn Fritz!box (7360) het XS4ALL-profiel kies heb ik wel TV (decoder hangt in LAN en krijgt 192.x adres), maar geen internet. Ik heb Prolution twee exports van mijn configuratie gestuurd en hij heeft ze vergeleken en de opties gevonden die je moet aanpassen om ook bij Telfort Routed IPTV te kunnen gebruiken. Niet getest, want Routed IPTV heeft op dit moment geen meerwaarde voor mij.

Misschien dat hij hier zelf nog wat over wil vertellen, ik heb daar net wat minder verstand van.
Ik zit er een stukje vandaan helaas, het ISRA punt zit beneden in de meterkast van een winkel. Daar zit een ISRA10 met volgens mij 4 ingelaste aderparen. Er loopt een UTP vanaf daar van zo'n 10 meter schat ik. Die komt bij mij binnen in de keuken (handig, ik weet het). Vanaf daar heb ik die verlengd onder het laminaat door naar de woonkamer waar het modem staat.

Ik heb uiteraard ook het modem op het ISRA punt in de meterkast gehad, maar dit maakte geen verschil. Ik heb het idee dat ik gewoon vanaf de CO een 20/2 profiel krijg gestuurd (dat abo heb ik immers ook) en daar ongeveer 16 a 17 van overblijft. Dus daarom dacht ik dat een hoger profiel van een Telfort of Tele2 misschien ook ervoor zorgde dat die theoretische waarde van 26 haalbaar zou moeten zijn. Meestal geeft fourstack inderdaad wel wat lager aan dan de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is wel jammer.

Volgens mij is m'n profiel gewijzigd, eerst stond de Max. DSLAM op 52000 en 5200, nu op 55000 en 5500.
Dit terwijl ik een 40/4 abbonement heb. Alleen jammer dat de download niet hoger komt dan 38xxx (max. attainable).

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
ThinkPadd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:16:
Dat is wel jammer.

Volgens mij is m'n profiel gewijzigd, eerst stond de Max. DSLAM op 52000 en 5200, nu op 55000 en 5500.
Dit terwijl ik een 40/4 abbonement heb. Alleen jammer dat de download niet hoger komt dan 38xxx (max. attainable).
Netjes van Telfort inderdaad, maar op zich ook best logisch aangezien KPN Wholesale geen profiel met 40/4 snelheden aanbied. Maar dat beetje extra snelheid is wel lekker :)

De meest gangbare snelheden die KPN Wholesale momenteel aanbied:
- 20/2
- 30/3
- 50/5
- 100/30 (Vanaf 1 februari 2016 gaat de upload van 20 naar 30Mbit)
- 200/60 (Bonded Vectoring, wordt momenteel nog niet commercieel aangeboden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Prolution schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:34:
[...]

Netjes van Telfort inderdaad, maar op zich ook best logisch aangezien KPN Wholesale geen profiel met 40/4 snelheden aanbied. Maar dat beetje extra snelheid is wel lekker :)

[...]
Wel typisch, de snelheid op Fourstack is nu weer aangepast. Was eerst 11 / 30 / 60 (ADSL2+ / VDSL2 / Bonding) en is nu 11 / 28 / 55.
Vreemd dat op Fourstack de snelheid omlaag gaat, terwijl ik juist omhoog ben gegaan qua 'max. DSLAM'. 8)7 De max. attainable is 38Mbit, 10Mbit hoger dan wat Fourstack nu aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Prolution schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:34:
[...]

- 100/30 (Vanaf 1 februari 2016 gaat de upload van 20 naar 30Mbit)
Waar haal jij die informatie vandaan? Zou wel heel fijn zijn. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Het grote xDSL-topic
RadioAir:

Voor zover dit nog niet bekend is: Per 1-2 gaat de upload van het 110/22 profiel omhoog naar 30Mbit (vermoedelijk 33Mbit).
Voor de volledigheid ook het KPN Wholesale nieuwsbericht: http://www.kpn-wholesale....awba-aanbod-op-koper.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door plizz op 01-12-2015 12:27 . Reden: wijzing link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Kan het zijn dat mijn problemen hierdoor zijn ontstaan? Is men bij KPN nu nieuwe apparatuur aan het uitrollen zonder dat het goed getest is?
pacificocean schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:59:
Ik heb een Fritzbox 7390 (firmware v6.30) aan mijn telfort xDSL (VDSL2) verbinding hangen. Sinds afgelopen vrijdag heb geen internet meer(postcode 5625). Ik krijg de melding "dhcpv4 no answer on discover". En de fritzbox krijgt ook geen ip adres. Tevens is de upload 0Kb. Ook de Experiabox V8 (firmware 02.00.131W4) geeft geen verbinding, terwijl het lampje Broadband en Internet wel branden. Ook op dit modem 0Kb upload, maar wel een ip adres.

Natuurlijk ligt dit probleem ook bij Telfort/KPN, maar is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Is men bij Telfort bezig om de verbindingen aan te passen? Zoals bijvoorbeeld hieronder door xs4all is gebeurd?
https://groups.google.com...s4all.general/AkLO0rj7Od0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
pacificocean schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:22:
[...]

Kan het zijn dat mijn problemen hierdoor zijn ontstaan? Is men bij KPN nu nieuwe apparatuur aan het uitrollen zonder dat het goed getest is?

[...]
Jij hebt gewoon last van een storing op jou specifieke lijn, dit heeft niets met nieuwe apparatuur te maken. Ik zou ik jou geval de klantenservice contacten zodat ze het kunnen fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Toch leuk, kom er net achter dat mijn snelheid verhoogd is van 50/5 naar 80/20.
Bedankt Telfort! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Soldaatje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:57:
Toch leuk, kom er net achter dat mijn snelheid verhoogd is van 50/5 naar 80/20.
Bedankt Telfort! :)
Bij mij zijn ze blijkbaar ook met de lijn aan het experimenteren geweest. Alleen met als resultaat dat ik nu al een week zonder internet zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik zie net op netco dat mijn straatkast geupgrade is :)
Stuurt telfort brieven met nieuwe aanbiedingen, of moet ik toch echt zelf contact met ze opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Illusion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:07:
Ik zie net op netco dat mijn straatkast geupgrade is :)
Stuurt telfort brieven met nieuwe aanbiedingen, of moet ik toch echt zelf contact met ze opnemen?
Je moet zelf bellen of je abbo veranderen in mijntelfort.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm, Telfort heeft de zenders niet zo handig ingedeeld :X
Zit je naar NED1 HD te kijken (701) en open je de TV-gids om te kijken wat er zometeen op komt, en zie je in dat overzicht ook de pornokanalen (omdat die vlak voor de HD-varianten van het standaardpakket zitten). De beschrijvingen lieten niks aan de verbeelding over :X

Niet dat ik nou zo preuts ben, maar dit had wel wat anders gekund naar mijn idee, de zenders wat meer uit elkaar qua kanaalnummering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ThinkPadd schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:33:
Hmmm, Telfort heeft de zenders niet zo handig ingedeeld :X
Zit je naar NED1 HD te kijken (701) en open je de TV-gids om te kijken wat er zometeen op komt, en zie je in dat overzicht ook de pornokanalen (omdat die vlak voor de HD-varianten van het standaardpakket zitten). De beschrijvingen lieten niks aan de verbeelding over :X

Niet dat ik nou zo preuts ben, maar dit had wel wat anders gekund naar mijn idee, de zenders wat meer uit elkaar qua kanaalnummering
Ach me dochter kijkt ook beneden.
Dus ik heb die zender gewoon uit de lijst gelaten zodat je hem niet ziet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Sinds vorige week is hier 100mbit beschikbaar (buitenring geplaatst), maar ik zit al jaren vast op 19mbit (centrale). Vandaag gebeld, en geklaagd dat het allemaal zo traag is. Binnen 5 minuten was ik door de 1e lijn heen, en daarna is binnen 5 minuten door de 2e lijn een onderzoek ingesteld bij KPN. Werd begin van de avond gebeld door KPN, morgen komt een KPN monteur.

Ik ben benieuwd.
Maar over het algemeen ben ik dus prima tevreden over de klantenservice daar (en op hun forum). Zolang je je een beetje flexibel opstelt, hoef je daar echt niet het hele traject met 100x modem resetten en "heb je een ander kabeltje geprobeerd" door. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Illusion schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:29:
Sinds vorige week is hier 100mbit beschikbaar (buitenring geplaatst), maar ik zit al jaren vast op 19mbit (centrale). Vandaag gebeld, en geklaagd dat het allemaal zo traag is. Binnen 5 minuten was ik door de 1e lijn heen, en daarna is binnen 5 minuten door de 2e lijn een onderzoek ingesteld bij KPN. Werd begin van de avond gebeld door KPN, morgen komt een KPN monteur.

Ik ben benieuwd.
Maar over het algemeen ben ik dus prima tevreden over de klantenservice daar (en op hun forum). Zolang je je een beetje flexibel opstelt, hoef je daar echt niet het hele traject met 100x modem resetten en "heb je een ander kabeltje geprobeerd" door. d:)b
Kon je niet gewoon vragen of je lijn omgezet kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

RobinF schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:45:
[...]

Kon je niet gewoon vragen of je lijn omgezet kon worden?
Euh ja, dat was poging 1.. Maar dat snapte mevrouw helaas niet. Het kan niet altijd in 1 keer goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Illusion schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:58:
[...]

Euh ja, dat was poging 1.. Maar dat snapte mevrouw helaas niet. Het kan niet altijd in 1 keer goed gaan...
Je kan toch ook vragen of je had kunnen verlengen, bijvoorbeeld naar het 80Mb pakket. Meestal doen ze je dan ook een mooie aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Prolution schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:26:
[...]

Jij hebt gewoon last van een storing op jou specifieke lijn, dit heeft niets met nieuwe apparatuur te maken. Ik zou ik jou geval de klantenservice contacten zodat ze het kunnen fixxen.
Mijn lijn is overgezet naar een SNI-F line en zou het nu weer moeten doen.
Weet hier iemand wat een SNI-F lijn inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Prolution schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:19:

Weet je voor de Fritz ook welke aanpassingen je precies moet maken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Erhnam schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:47:
[...]

Ik heb samen met Prolution wat dingen zitten testen op mijn aansluiting (ik heb een Fritz!box 7360 modem en een Arcadyan HMB2260 decoder), waaruit bleek dat het zou moeten werken. Prolution heeft vervolgens de in de Fritz!box config benodigde aanpassingen kunnen vinden en mij via DM gestuurd. Ik snap echter niet precies hoe dat werkt en het heeft voor mij nu ook geen meerwaarde om dat in te stellen.

Maar misschien dat Prolution het hier kan uitleggen? Dan hebben meer mensen er wat aan :) Het was niet heel moeilijk volgens mij (config exporteren vanuit Fritz!box, waardes aanpassen, config weer importeren).

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2015 13:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prolution
Erhnam schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:47:
[...]

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente firmware op je Fritz hebt staan, v6.30. Daarnaast functioneert Routed TV momenteel waarschijnlijk alleen op de nieuwere Arcadyan HMB2260 TV ontvangers.
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat).
  4. Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  5. Config bewerken volgens de onderstaande stappen (bijv. in Notepad++).
  6. [code] --------------- onder vccs { van VPI = 8; VCI = 48; naar VPI = 0; VCI = 34; ---------------- onder dslifaces { van dsl_encap = dslencap_pppoe; naar dsl_encap = dslencap_ether; ---------------- onder vlancfg { van vlanid = 6; vlanprio = 1; naar vlanid = 34; vlanprio = 0; [/code]
  7. Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
  8. Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
    **** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').
  9. Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.
Met dank aan: ThinkPad voor het duidelijkere stappenplan.

[ Voor 67% gewijzigd door Prolution op 31-05-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:24

Speedmaster

Make my day...

Er bestaat echter wel de kans dat je Fritz!box de config niet wil laden, sommige configs hebben een checksum op de file zitten. Weet niet of Prolution hier ook rekening mee gehouden heeft....?

Ik moet beter lezen...het is laat....

[ Voor 6% gewijzigd door Speedmaster op 09-12-2015 22:54 ]

• Prolution
Speedmaster schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:53:
[...]

Er bestaat echter wel de kans dat je Fritz!box de config niet wil laden, sommige configs hebben een checksum op de file zitten. Weet niet of Prolution hier ook rekening mee gehouden heeft....?

Ik moet beter lezen...het is laat....
Ik heb ook nog ff gekeken, en het zou kunnen dat de optie “NoChecks=yes” ook niet meer geaccepteerd wordt in de nieuwere firmware versies van de Fritzbox. Momenteel beschik ik helaas niet over een Fritzbox om dit te kunnen testen.

Er zijn wel tools beschikbaar die de benodigde checksum opnieuw genereren zodat de Fritz de bewerkte config wel zou moeten accepteren: http://www.mengelke.de/Blog/FritzboxHacken#config

Maar misschien is het wel handiger om AVM te vragen of ze het Telfort profiel in de firmware willen aanpassen zodat Routed TV direct gaat werken zonder handmatige aanpassingen.

• rindertb
  • Laatst online: 02:15
Prolution schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:22:
[...]
Ik heb ook nog ff gekeken, en het zou kunnen dat de optie “NoChecks=yes” ook niet meer geaccepteerd wordt in de nieuwere firmware versies van de Fritzbox. ...
Inderdaad, daar kwam ik, laat vannacht, dus achter ... :+
Prolution schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:22:
[...]
Maar misschien is het wel handiger om AVM te vragen of ze het Telfort profiel in de firmware willen aanpassen zodat Routed TV direct gaat werken zonder handmatige aanpassingen.
En dat heb ik een paar dagen geleden gedaan ...

"Ik heb U aanvraag als Verbeteringswens aan onze Ontwikkelingsafdeling doorgestuurd.
Misschien hebben wij geluk , en Telfort krijgt toekomstig een eigen profiel."

Op het Telfort forum zeiden ze dat routed tv bij Telfort nu sowieso nog niet niet kan.
Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]
  • Indien je nog TV kan kijken ...
Hier was dat niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door rindertb op 10-12-2015 12:24 . Reden: laatste quote toegevoegd ]

• Prolution
rindertb schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:57:
[...]

Inderdaad, daar kwam ik, laat vannacht, dus achter ... :+

[...]

En dat heb ik een paar dagen geleden gedaan ...

"Ik heb U aanvraag als Verbeteringswens aan onze Ontwikkelingsafdeling doorgestuurd.
Misschien hebben wij geluk , en Telfort krijgt toekomstig een eigen profiel."

Op het Telfort forum zeiden ze dat routed tv bij Telfort nu sowieso nog niet niet kan.
Routed TV kan wel bij Telfort, de firmware die op de TV ontvangers staat is daar al enige tijd geschikt voor. Voor de Experiabox v8 is een tijdje geleden een nieuwe firmware gepushed die Routed TV activeert, dit is ook zichtbaar doordat de TV ontvangers nu een intern IP adres krijgen van de Experiabox.

• DeBolle

DeBolle

Prolution schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:17:
[...]
Voor de Experiabox v8 is een tijdje geleden een nieuwe firmware gepushed die Routed TV activeert, dit is ook zichtbaar doordat de TV ontvangers nu een intern IP adres krijgen van de Experiabox.
Zoals ik al bevestigde in http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45350925
Alle aangesloten devices krijgen nu een IP van de Experiabox, vlan scheiding is niet meer nodig.

• Prolution
Vreemd dat het niet bij jouw werkte? Welk type TV ontvanger gebruik je? Kreeg de TV ontvanger geen internet IP adres van je Fritzbox?

Bij ThinkPad hebben we wat testen uitgevoerd en met het XS4ALL profiel actief kon deze nog wel gewoon TV kijken.

• pacificocean
Heeft er iemand een idee hoe het kan dat mijn Fritzbox 7390 (6.30) een lagere download heeft dan de standaard Experia V8 box van Telfort?

V8 Modem:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5215 (Kbps.) 39446 (Kbps.)
Attainable Rate 9076 (Kbps.) 39590 (Kbps.)

Fritzbox:
Attainable throughput kbit/s 34260 8986
Current throughput kbit/s 34800 5208

Bij de line settings van de Fritz box staan de volgende settings op maximum performance:
  • Intended signal-to-noise ratio
  • Impulse Noise Protection (INP)
  • Identification of radio frequency interference (RFI)

[ Voor 24% gewijzigd door pacificocean op 10-12-2015 13:03 ]

• rindertb
Als het bij jullie wel werkt, waarom schrijft een Telfort forum topper dan 'Nee' :?
Zal ik daar eens gaan verwijzen? >:)
Prolution schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:38:
[...]
Vreemd dat het niet bij jouw werkte? Welk type TV ontvanger gebruik je? Kreeg de TV ontvanger geen internet IP adres van je Fritzbox? ...
De HMB2260. Een intern adres.
En vervolgens geeft de ontvanger foutmelding 561. Die zag ik ook bij het profiel 'Telfort'.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

rindertb schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:54:
Als het bij jullie wel werkt, waarom schrijft een Telfort forum topper dan 'Nee' :?
Zal ik daar eens gaan verwijzen? >:)

[...]

De HMB2260. Een intern adres.
En vervolgens geeft de ontvanger foutmelding 561. Die zag ik ook bij het profiel 'Telfort'.
Omdat Meer TV nog niet actief is op het ITV platform van Telfort.
Zodra dit actief is kan je in principe gebruik maken van Meer TV.

• rindertb
Ik geef toe dat ik duidelijker kan formuleren, maar je moet toch wel je best doen om:

'...lopen de TV-ontvangers aan de Experia's misschien nu al in de routed mode?' en
'M.a.w. zou ik nu al überhaupt mijn ontvanger in routed mode werkend kunnen krijgen?'

te lezen als: 'Werkt Méér TV nu al bij Telfort'?

Ah! :) Beweging op het Telfort forum. 'Jeroen06' bedankt. Ik ben benieuwd naar eventuele reacties.

[ Voor 37% gewijzigd door rindertb op 10-12-2015 13:35 . Reden: aangevuld ]

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Experiabox moet de *135* firmware hebben. Daarnaast moet dan ook de decoder voorzien worden van de nieuwe software om Meer TV mogelijk te maken. Zolang Telfort die laaste niet uitrolt zal de decoder gebruik blijven maken van de VLAN configuratie. Dus eigenlijk is het antwoord Nee aangezien deze update nog niet door Telfort is gepushed naar de decoders zover als ik weet.

• Prolution
Speedmaster schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:24:
Experiabox moet de *135* firmware hebben. Daarnaast moet dan ook de decoder voorzien worden van de nieuwe software om Meer TV mogelijk te maken. Zolang Telfort die laaste niet uitrolt zal de decoder gebruik blijven maken van de VLAN configuratie. Dus eigenlijk is het antwoord Nee aangezien deze update nog niet door Telfort is gepushed naar de decoders zover als ik weet.

De firmware van de TV ontvangers kunnen is al een tijdje geschikt voor Routed TV, in ieder geval van de Arcaydyan
Met de 02.00.135W4 firmware werkt de Experiabox v8 alleen nog maar in Routed mode wat betreft IPTV, er komen dan dus sowieso geen VLAN's meer op je interne netwerk binnen. Routed TV werkt dus wel al alleen heeft Telfort de nieuwe functionaliteiten zoals Meer TV nog niet uitgerold.

De firmware op de TV ontvangers (in ieder geval de Arcadyan HMB2260) is al een tijdje geschikt voor Routed TV.

• rindertb
Kon het niet laten: HMB2260 Routed?

• Prolution
Je kan zien aan het lokale IP adres wat je TV ontvanger krijgt of je Routed TV gebruikt. Er zal op je ontvanger geen 'Routed mode' komen te staan.

Voorbeeld van een ontvanger die met Routed TV werkt.
IPTV Routed
Je ziet daarbij duidelijk dat deze een lokaal IP adres krijgt van de DHCP server op de modem/router.
Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie