• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:22
OK, dat was mij niet duidelijk. Maar, maar: ik zie KPN staan, en dus géén Telfort ... 8)7

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Kon even geen ander voorbeeld vinden, bij Telfort zal het scherm er vergelijkbaar uitzien.

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hier nog een experia V8 draaien, wel hopelijk met bonding maar hoe kan ik dit verifiëren ?

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5223 (Kbps.) 51997 (Kbps.)
Attainable Rate 41139 (Kbps.) 103530 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 23.4 dB 19.8 dB
Attenuation 15.2 dB 14.2 dB

Ik heb het idee dat er meer inzit maar dat het niet omhoog gezet wordt, of heb ik te veel noise?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

LCD_viewer schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:17:
Hier nog een experia V8 draaien, wel hopelijk met bonding maar hoe kan ik dit verifiëren ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.                Configured     Current
Line Status      ---            SHOWTIME
Trained Mode     Auto           PROFILE_17A

.                   Upstream          Downstream
Actual Data Rate     5223 (Kbps.)      51997 (Kbps.)
Attainable Rate     41139 (Kbps.)     103530 (Kbps.)

Operation Data      Upstream          Downstream
Noise Margin        23.4 dB           19.8 dB
Attenuation         15.2 dB           14.2 dB

Ik heb het idee dat er meer inzit maar dat het niet omhoog gezet wordt, of heb ik te veel noise?
Op het eerste gezicht ben ik het met je eens, er zou meer in moeten zitten. Vergeleken met mijn Experiabox:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.                  Configured      Current
Line Status        ---             SHOWTIME
Trained Mode       Auto            PROFILE_17A

Upstream        Downstream
Actual Data Rate   22015 (Kbps.)   110769 (Kbps.)
Attainable Rate    47822 (Kbps.)   113744 (Kbps.)

Operation Data     Upstream        Downstream
Noise Margin       20.0 dB          5.5 dB
Attenuation         6.3 dB          8.1 dB

Ik heb echter geen bonding, dit is over één twee-aderig kabeltje. Kennelijk hebben we hetzelfde profile en zit de haalbare snelheid bij elkaar in de buurt. Het verschil zit in de 'actual' rate en de noise margin, maar de betekenis van die laatste getallen ken ik niet.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Prolution schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:53:
Kon even geen ander voorbeeld vinden, bij Telfort zal het scherm er vergelijkbaar uitzien.
Dankzij jouw instructies is het gelukt! _/-\o_
Ik heb wel routed staan bij netwerk connectiviteit. Enig idee over het verschil?

plaatje hierin : https://forum.telfort.nl/...58/index1.html#post471770

PS jouw instructie week alleen af bij de vervanging van ...pppoe Daar had ik ...pppoa staan.

[ Voor 24% gewijzigd door rindertb op 11-12-2015 20:06 . Reden: laatste zin klopte niet helemaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
rindertb schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:37:
[...]

Dankzij jouw instructies is het gelukt! _/-\o_
Ik heb wel routed staan bij netwerk connectiviteit. Enig idee over het verschil?

---- plaatje ---

PS jouw instructie week alleen af bij de vervanging van ...pppoe Daar had ik ...pppoa staan. Ik heb ook offline het XS4ALL pofiel geladen, geëxporteerd enzovoorts.
Mooi dat het werkt! :)
Mogelijk dat er tegenwoordig wel Routed mode komt te staan bij je TV ontvanger, zou kunnen dat ze dat in een nieuwere firmware veranderd hebben.

Op welke wijze heb je de bewerkte config op je Fritz kunnen inladen? Via die tool door opnieuw de checksum te laten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Prolution schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:54:
[...]
Op welke wijze heb je de bewerkte config op je Fritz kunnen inladen? Via die tool door opnieuw de checksum te laten berekenen?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5223 (Kbps.) 51997 (Kbps.)
Attainable Rate 41139 (Kbps.) 103530 (Kbps.)

Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 23.4 dB 19.8 dB
Attenuation 15.2 dB 14.2 dB

Dat je bondig wilt is leuk. Echter, bonding wordt ten eerste niet aangeboden door Telfort. Het staat dus sowieso uit. Ten tweede worden er vanuit KPN geen abonnementen hoger dan 100Mbit op de telefoonlijn aangeboden, waardoor bonding bij jou geen voordeel oplevert. Dus rest mij de vraag te stellen waarom je het wilt, anders dan om het aan anderen te vertellen en omdat het leuk staat. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of op je adres bonding mogelijk is kan je op onderstaande site zien.
Als je een KPN-abo hebt dan hè...

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:08
Krisp schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:28:
[...]

Dat je bondig wilt is leuk. Echter, bonding wordt ten eerste niet aangeboden door Telfort. Het staat dus sowieso uit. Ten tweede worden er vanuit KPN geen abonnementen hoger dan 100Mbit op de telefoonlijn aangeboden, waardoor bonding bij jou geen voordeel oplevert. Dus rest mij de vraag te stellen waarom je het wilt, anders dan om het aan anderen te vertellen en omdat het leuk staat. :P
Zakelijk biedt KPN 200mbit aan via bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Krisp schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:28:
[...]

Nee, ik doe het niet voor de leuk.

Het betreft een telfort extra abonnement waarbij er snelheden tot 80 Mbit worden aangeboden, de vraag is of dat haalbaar is.
Nu ik zelf nog op 50Mbit blijf hangen en ik via een standaard snoertje met een paar vanaf mijn ISRA punt werkte, vroeg ik mij af of het nut heeft om een ander snoer met 2 paar draden te gebruiken zodat bonding benut kan worden.
Dat heeft dus geen invloed, helaas.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:34:
[...]

Ja fourstack geeft dat het wel mogelijk is, dus moet ik blijkbaar overstappen naar kpn...
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2yybb5u.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door LCD_viewer op 12-12-2015 14:52 . Reden: fourstack screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

Speedmaster

Make my day...

LCD_viewer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:28:
Nu ik zelf nog op 50Mbit blijf hangen en ik via een standaard snoertje met een paar vanaf mijn ISRA punt werkte, vroeg ik mij af of het nut heeft om een ander snoer met 2 paar draden te gebruiken zodat bonding benut kan worden.
Ja fourstack geeft dat het wel mogelijk is, dus moet ik blijkbaar overstappen naar kpn...
Je geeft aan maar 50Mbit te krijgen, hoelang heb je deze abbo vorm al?
Mogelijk kan je door je abbo te verlengen wel de nieuwe snelheid van 80Mbit halen.
Overstappen naar KPN heeft alleen zin als je perse meer als 100Mbit wilt halen, bedenk wel dat je voor bonding wel de hoofdprijs gaat betalen (dubbele kosten schat ik in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Speedmaster schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:02:
[...]
bedenk wel dat je voor bonding wel de hoofdprijs gaat betalen (dubbele kosten schat ik in)
I call Bullshit. Bron?

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, dan is er geen concurrentie meer met Ziggo mogelijk op basis van prijs..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Van Telfort naar KPN zit je met bonding bijna op het dubbele aan abbo kosten Telfort huidig abbo 26,= versus 42,50 KPN Bonding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Het betreft een telfort extra abonnement waarbij er snelheden tot 80 Mbit worden aangeboden, de vraag is of dat haalbaar is.

[...]

[afbeelding]
Ik denk dat je bedoelt een snoer met vier aders, dat is toch hoe bonding werkt met vier aders ipv twee?
Ik zie nou op mijn adres dat bonding beschikbaar is tot 140 mbit, maar ik gebruik het standaard telfort snoertje met twee aders van Telfort. Maar ik zit nu wel op 80/20 mbit dus vind het wel best.
Ah, nou lees ik twee paar draden, dat zijn er ook vier. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Dat Bonding beschikbaar is wil nog niet zeggen dat je het al beschikbaar hebt op je ISRA. Hiervoor dient ten alle tijde extra handelingen gedaan te worden in de wijk kast / centrale. Dus de opmerkingen hierboven van even een dubbel snoertje pakken gaat beslist niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

[...]

[afbeelding]
Technisch kun jij al lang 80Mbit halen, dat is namelijk precies wat jouw modem je vertelt. Telfort moet je even in het nieuwe profiel zetten en daarvoor moet je ze even bellen om een nieuw abonnement af te sluiten. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Krisp schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:25:
[...]

Technisch kun jij al lang 80Mbit halen, dat is namelijk precies wat jouw modem je vertelt. Telfort moet je even in het nieuwe profiel zetten en daarvoor moet je ze even bellen om een nieuw abonnement af te sluiten. :)
Ja, ik neem even contact op zodra de service bereikbaar is, zie alleen op de portal dat het extra abonnement van 27 naar 28 euro gaat.
Blijkbaar gebruiken ze de hogere profielen om prijsverhogingen door te voeren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

LCD_viewer schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:55:
[...]

Ja, ik neem even contact op zodra de service bereikbaar is, zie alleen op de portal dat het extra abonnement van 27 naar 28 euro gaat.
Blijkbaar gebruiken ze de hogere profielen om prijsverhogingen door te voeren... :?
Je kan ook even inloggen op je "Mijn Telfort" en daar je abbo verlengen, werkt net zo goed en scheelt een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
LCD_viewer schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:55:
[...]

Yep,ik ga 2,5 euro in de maand omhoog,maar heb voor een jaar verlening voor alles in 1basis (5/50 ipv 4/40 die zou moeten) 150 euries eraf kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
Inmiddels is bij Telfort iTV klanten ook de Méér TV functionaliteit beschikbaar, waardoor je o.a. Netflix direct via de TV ontvanger kan bekijken. Voorwaarde is wel dat je modem voorzien is van een Routed TV configuratie.

De standaard Experiabox v8 ondersteund Routed TV vanaf de laatste firmware (135W4). Dit zorgt er namelijk voor dat er internet connectiviteit beschikbaar is op de TV ontvanger.

Overigens wordt de Méér TV functionaliteit waarschijnlijk gefaseerd uitgerold, het kan dus soms nog even duren voordat het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Een beller is sneller, helaas is het bonding alleen KPN maar goed ik zie liever glasvezel geleverd worden, zal nog wel even duren.
Maar ik krijg wel een verhoging, met inderdaad de nieuwe voorwaarden en het 1 euro hogere tarief. Maar via de supportdesk kreeg ik wel een aanbieding van 3 maanden gratis internet.

Toppie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 22:41
Welke vraag moet je stellen aan de Telfort Helpdesk om gebruik te kunnen maken van een recent geüpgrade wijkkast in de buurt? Situatie: maand geleden hebben m'n ouders, met de planning van de upgrade reeds bekend, hun abo verlengd naar het nieuwe 40/4 (actuele snelheid 28). Er is toen beloofd dat de upgrade automatisch geactiveerd zou worden. Ik vermoed dat Telfort echter wel iets moet doen want hun loop length en noise margins en bijbehorende snelheden zijn tot nu toe ongewijzigd gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
SvenHazejager schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:25:
Welke vraag moet je stellen aan de Telfort Helpdesk om gebruik te kunnen maken van een recent geüpgrade wijkkast in de buurt? Situatie: maand geleden hebben m'n ouders, met de planning van de upgrade reeds bekend, hun abo verlengd naar het nieuwe 40/4 (actuele snelheid 28). Er is toen beloofd dat de upgrade automatisch geactiveerd zou worden. Ik vermoed dat Telfort echter wel iets moet doen want hun loop length en noise margins en bijbehorende snelheden zijn tot nu toe ongewijzigd gebleven.
Je zegt dat je graag sneller internet wilt?

• Soldaatje
  • Niet online
Mijn lijn is nu van 80/22 opeens gezakt naar 50/22 en ik heb nu last van een soort storing dat websites zeer traag laden of soms helemaal niet, dat ik tien keer op een link moet klikken voor hij hem pakt.
Meer mensen last hiervan bij Telfort?

Edit: Heb uiteindelijk mijn modem gerest en daarmee een nieuw IP gekregen, nu doet hij het weer normaal met 80/22 snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Soldaatje op 17-12-2015 18:57 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:34:
[...]

Volgens die pagina is 13 mbit/s het maximaal haalbare terwijl we altijd 20 / 2 mbit/s hebben gehad.. Hoe zit dat?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Mijn PS4 geeft aan na een netwerktest het volgende:
Uw router ondersteund mogelijkerwijs geen ip-fragmentatie, waardoor er beperkingen kunnen ontstaan in de netwerkfuncties oid.
Dit is sinds een aantal dagen. Hier had ik voorheen geen last van. De reden om de test te doen was omdat online gamen niet soepel verliep.

Gaat om een Experia Box v8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]

Helaas is het voor mij op dit moment ook nog onduidelijk wat deze "SNI-F" lijnen precies inhouden, in het algemene xDSL topic heb ik ook al de vraag gesteld of iemand anders hier mogelijk meer info over heeft: Prolution in "Het grote xDSL-topic"

[...]

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente firmware op je Fritz hebt staan, v6.30. Daarnaast functioneert Routed TV momenteel waarschijnlijk alleen op de nieuwere Arcadyan HMB2260 TV ontvangers.
  • Maak een backup van je huidige config
  • Zet het profiel van je verbinding om naar "XS4ALL" (zonder IPTV)
  • Je internetverbinding zal nu niet werken, check nu of je TV ontvanger een intern IP adres krijgt van je Fritz en controleer of je nog gewoon TV kan kijken (eventueel moet je de TV ontvanger even stroomloos maken)
  • Indien je nog TV kan kijken dan kan je de volgende stappen verder doorlopen, indien het niet werkt dan kan je je verbinding weer terugzetten naar het Telfort profiel, of je zet de eerder gemaakt backup terug
  • Maak vervolgens weer een backup van de config (met het XS4ALL profiel actief dus)
  • We gaan nu de zojuist gemaakt backup van de (XS4ALL) config handmatig aanpassen, zodat je Telfort internet verbinding weer zou moeten gaan werken, open dit bestand in bijvoorbeeld Notepad++
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Toevoegen van 'NoChecks=yes" bovenin config file.
Anders wordt de handmatige bewerkte config niet geacepteerd door je Fritz

Voorbeeld:
NoChecks=yes
**** CFGFILE:ar7.cfg

---------------

onder vccs {
van

VPI = 8;
VCI = 48;

naar

VPI = 0;
VCI = 34;

----------------

onder dslifaces {
van

dsl_encap = dslencap_pppoe;

naar

dsl_encap = dslencap_ether;

----------------

onder vlancfg {
van

vlanid = 6;
vlanprio = 1;

naar 

vlanid = 34;
vlanprio = 0;

Upload nu de bewerkte config naar je Fritz en check of alles weer functioneert, indien je het niet helemaal begrijpt dan kan ik je via DM helpen. Als je beide config backups naar me stuurt kan ik ook een bewerkte config naar je sturen waarbij de bovenstaande wijzigen zijn verwerkt.

Op dit moment bied Routed TV in bepaalde situaties overigens nog niet heel veel voordelen vergeleken met Bridged TV. De Meer TV optie met o.a. Neflix app is op dit moment nog niet beschikbaar bij Telfort klanten, dit moet op korte termijn wel gaan gebeuren.
Wat ik ook nog ga proberen is het niet IPTV proberen te selecteren van Telfort. Feitelijk is dit gewoon internet op alle poorten. De tv ontvangers zouden dan ook een intern adres moeten krijgen en daarmee zou het moeten werken toch?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
Erhnam schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 07:10:
[...]

Wat ik ook nog ga proberen is het niet IPTV proberen te selecteren van Telfort. Feitelijk is dit gewoon internet op alle poorten. De tv ontvangers zouden dan ook een intern adres moeten krijgen en daarmee zou het moeten werken toch?
Helaas gaat dit niet werken, het Telfort profiel (zonder IPTV) beschikt niet over het iTV VLAN waardoor TV kijken niet zal lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 18:37
Ben aan het overwegen naar Telfort te switchen. Zit nu bij Solcon, werkt perfect met mijn eigen FRITZ!Box 7360. De lokale CAI-provider wordt steeds duurder en het lijkt mij tijd om over te stappen op interactieve TV. Daarnaast wil ik graag een abonnement zonder vast bellen, omdat ik dat (veel goedkoper) via CheapConnect wil laten lopen. Solcon biedt deze optie niet en is bovendien letterlijk twee keer zo duur (toegegeven, ik kan CombiVoordeel gebruiken bij Telfort).

Solcon is enorm stabiel, snelheid en latency zijn altijd optimaal en ik heb in de afgelopen twee jaar geen enkele storing gehad. Ik weet dat hun backend erg goed in elkaar zit, maar daar betaal ik flink voor. Hoe ervaren jullie dit bij Telfort? Ik lees in dit topic wel een aantal kleine storingen, maar degenen zonder storingen zijn natuurlijk stil ;) Ben vooral benieuwd hoe dit ervaren wordt in combinatie met een eigen FRITZ!Box.

Verder ben ik benieuwd of de ingebouwde instellingen voor Telfort (IPTV) die in de FRITZ!Box zitten out-of-the-box werken. Ik wil absoluut niet naar een Experiabox switchen, dan betaal ik liever meer voor Solcon of XS4ALL.

Zijn er plannen om in de toekomst bonding te gaan ondersteunen? Zou voor mij net het verschil maken om de 40/4 te halen (VDSL kan tot 30/3 hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 07:29
Ik heb nu een maandje Telfort en bevalt prima. Ook met een (zelf aangeschafte) FRITZ!Box 7360 inderdaad.

Kwaliteit van de normale Tv-kanalen vind ik wat minder, maar de HD-kanalen zijn prima (vergelijkbaar met Ziggo zo op het oog).

De Telfort IPTV instellingen werken out-of-the-box als je het IPTV profiel kiest in de FRITZ!Box. Dan heb je wel 'bridged' IPTV waarbij de ontvanger op poort 4 van je Fritz moet worden aangesloten. Het is ook mogelijk om routed IPTV te krijgen, maar dan moet je de config van je Fritz met de hand aanpassen. Zie paar posts terug van Prolution. Gebruik het zelf niet, misschien in de toekomst. Heb er nu geen noodzaak aan.
Wellicht dat AVM met een firmware update ook Routed IPTV voor Telfort gaat ondersteunen.

Als ik nog iets voor je kan testen ofzo dan moet je het maar laten weten, stuur maar een DM :) De overstap van Ziggo naar Telfort is mij in ieder geval prima bevallen, alles werkt prima en zonder storingen.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 26-12-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 20:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ook ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Telfort, met dezelfde ervaringen als ThinkPad: prima. TV en bellen is gelijk aan wat Ziggo leverde, kwalitatief even goed. Qua bediening is de aparte ontvanger even wennen in vergelijking met de CAM met smartcard bij Ziggo, de TV zelf is feitelijk gedegradeerd tot monitor.
Ook hier echter geen klachten over, de ontvanger werkt zoals verwacht en zappen is tenminste even snel als bij Ziggo op de TV tuner.
Ik heb de standaard uitgeleverde Experiabox V8 in gebruik en ook hier geen opmerkingen. Performance en stabiliteit lijken in orde, snelheid blijft 24/7 mooi constant op 110 Mbps down en 20 Mbps up met een ping tussen 10 en 14 ms.
Tijdens TV kijken gaat een deel van de snelheid van de Internetverbinding af, ik ervaar dat het dan neerkomt op 90 Mbps.

Op dit moment geen behoefte aan bonding, maar het tweede paar is al eens in gebruik geweest en zal waarschijnlijk moeiteloos in gebruik kunnen worden genomen wanneer het zover is.

Er hangen inclusief de twee nieuwe TV ontvangers nu ongeveer 12 devices bedraad en een stuk of 8 tablets, smartphones en notebooks aan de Wifi.
Let wel, de Wifi van de Experiabox gebruik ik niet, daar heb ik op een centrale plaats een aparte AP voor hangen. Ik stel mij zo voor dat het bereik vanuit de meterkast zinloos klein is, daarom jaren terug al eens een eigen AP in gebruik genomen.

Routed TV, zoals ThinkPad al opmerkt, werkt inderdaad al op mijn Experiabox. Er is geen vlan scheiding meer nodig of aparte bekabeling naar vaste poorten, alles kan in een "plat" netwerk.
Dat was naar verluid noodzakelijk om extra functionaliteit zoals Netflix aan te kunnen bieden op de Telfort ontvangers en inderdaad is er een aparte menufunctie genaamd "Meer TV" waar dit achter zit.

Alles samen genomen heb ik vrijwel dezelfde Internetsnelheid als bij Ziggo (ik had daar een 120/12), gelijkwaardige TV en telefoon. Ik ben nu echter structureel 7 euro per maand goedkoper uit, zelfs met de 5 euro extra van het onbeperkt bellen naar vaste nummers.

Andere zaken die mij zijn opgevallen:
-de Experiabox is een heel stuk minder warm dan de Ubee van Ziggo
-de software van Telfort op de PC is net als bij Ziggo nog steeds afhankelijk van Silverlight en vrijwel onbruikbaar
-de app op een Android tablet is redelijk en net even beter dan die van Ziggo.

[ Voor 0% gewijzigd door DeBolle op 22-12-2015 19:36 . Reden: huh typos ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
iTV Online werkt inderdaad niet meer in Chrome, maar wel in IE of Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Dank voor jullie reacties! Ik wacht nog even af of mijn huidige provider (Solcon) een aantrekkelijk aanbod kan doen, maar ik verwacht het eigenlijk niet, want ze zijn voor wat ik nodig heb bijna twee keer zo duur.

Zo te zien maakt het tegenwoordig niet zoveel uit welke provider je neemt voor DSL, gegeven dat je lijn stabiel is gaat het allemaal prima werken. Klantenservice heb ik in de afgelopen 5 jaar misschien twee keer benaderd. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je gewoon je eigen modem mag gebruiken, een partij als Tele2 levert brakke zooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hee, gisteren bij toeval ontdekt dat de Telfort digitale tv-ontvanger nu ook Netflix kan spelen. Onder Videotheek staat een link Netflix, waar je je logingegevens voor Netflix kunt invullen. Het enige nadeel is dan natuurlijk dat je het met de afstandsbediening moet bedienen, wat af en toe een beetje omslachtig is... Maar het is toch makkelijker dan veel andere manieren om Netflix op de tv te krijgen, tenzij je een smart-tv hebt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Klopt, dat noemen ze Méér TV bij KPN. Alleen vind ik die applicaties maar erg sloom werken. Maar dat ligt ook aan de ontvangers denk ik. Met de nieuwste heb ik nog geen ervaringen. Heb nu nog de oude Motorola's

Daarnaast staat het ook al op m'n Smart TV, en dat werkt prima. Gebruik ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Iemand ook last gehad van ca 1 uur geen internet op 25 december rond 19.00 uur??
Omgeving Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 09:57
Gister dat "Meer TV" ontdenk, ik heb wel de nieuwere ontvangers (niet Motorola, maar die Arcadyan ofzo).
Voorlopig alleen Netflix geprobeerd, maar dat gaat heel erg goed! Ik heb het idee dat ik sneller zit te kijken dan als ik het via m'n chromecast afspeel en zeker het vooruit en terug spoelen gaat heel erg soepel.
Ik ben ook wel blij met de nieuwe netwerkstructuur, ik heb maar één kabel naar m'n TV meubel lopen en nu wordt het dus heel makkelijk om een switch te verstoppen waardoor ook m'n TV zelf en m'n raspberry pi bedraad op het internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
Via de Arcadyan TV ontvangers werkt Netflix inderdaad er soepel, het is zelfs wat sneller als de Netflix App op m'n Sony TV. Het werkt dus erg prettig :), en net wat fijner als een Chromecast inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Laatst online: 07-10 22:41
Heeft iemand al routed IPTV op een Zyxel 2812 voor elkaar gekregen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
Telfort is nog bezig met een nieuwe firmware voor de Zyxel 2812 om ook Routed IPTV aan te kunnen bieden op die modems: https://forum.telfort.nl/...-hnu-f1-48758/index1.html geen idee wat de huidige status is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Prolution schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:03:
Telfort is nog bezig met een nieuwe firmware voor de Zyxel 2812 om ook Routed IPTV aan te kunnen bieden op die modems: https://forum.telfort.nl/...-hnu-f1-48758/index1.html geen idee wat de huidige status is overigens.
Als je de laatste berichten had gelezen,dan kon je zien dat er niets mee gebeurd is.het zal wel een experiabox worden waar ze mee verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
vincedd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:40:
[...]

Als je de laatste berichten had gelezen,dan kon je zien dat er niets mee gebeurd is.het zal wel een experiabox worden waar ze mee verder gaan
Ik ben wel benieuwd of de Experiabox V9 binnen kort ook maar Telfort komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
vincedd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:40:
[...]

Ik heb daar ook mijn verbazing gemeld met het niet op de hoogte houden van mensen welke mee wilden doen. Ik vermoed zelf dat de Zyxels er uit worden gegooid, de firmware daarvan is al ca 1 1/2 jaar niet helemaal lekker en er wordt al die tijd al met spoed aan gewerkt 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Niels.68 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:48:
[...]

Ik heb daar ook mijn verbazing gemeld met het niet op de hoogte houden van mensen welke mee wilden doen. Ik vermoed zelf dat de Zyxels er uit worden gegooid, de firmware daarvan is al ca 1 1/2 jaar niet helemaal lekker en er wordt al die tijd al met spoed aan gewerkt 8)7 8)7
Ik heb geen probleem met de Zyxel, routed tv werkt inderdaad niet, wat zou daar eigenlijk het voordeel van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 22:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Niels.68 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:48:
[...]

"Met spoed aan gewerkt" 1,5 jaar lang :? Waar komt je info vandaan?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Soldaatje schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:09:
[...]

Ik heb geen probleem met de Zyxel, routed tv werkt inderdaad niet, wat zou daar eigenlijk het voordeel van zijn?
MeerTV bijvoorbeeld. En RoutediTV is nodig voor de CI modules die misschien wel in de toekomst eindelijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
OgWok schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:51:
[...]

"Met spoed aan gewerkt" 1,5 jaar lang :? Waar komt je info vandaan?
Eigen ervaring en vooral het Telfort forum, als je daar zoekt naar firmware V3.11TUE6.b5 en V3.11TUE6.b6 zul je merken dat er "wat" probleempjes waren zijn. Geen van deze firmwaregerelateerde zijn opgelost hoewel er in het begin veel werd toegezegd.
Wat mij het meest heeft gestoord is dat er waarschijnlijk meerdere mensen zullen zijn die nu bijvoorbeeld geen werkende combinatie van mediaplayer/nas (welke beide rechtstreeks op de Zyxel zijn aangesloten!) zullen hebben en dat hierover door Telfort niet gecommuniceerd is middels bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een melding op de website. Ik heb dit in het V3.11TUE6.b6 topic meerdere malen gemeld en werd ook door webcare onderkent.

Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf geen problemen met e.e.a.

Edit:

"probleemmelding"hier in dit topic: http://gathering.tweakers...message/42613521#42613521

[ Voor 6% gewijzigd door Niels.68 op 29-12-2015 21:32 . Reden: link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Niels.68 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:24:
[...]

Eigen ervaring en vooral het Telfort forum, als je daar zoekt naar firmware V3.11TUE6.b5 en V3.11TUE6.b6 zul je merken dat er "wat" probleempjes waren zijn. Geen van deze firmwaregerelateerde zijn opgelost hoewel er in het begin veel werd toegezegd.
Wat mij het meest heeft gestoord is dat er waarschijnlijk meerdere mensen zullen zijn die nu bijvoorbeeld geen werkende combinatie van mediaplayer/nas (welke beide rechtstreeks op de Zyxel zijn aangesloten!) zullen hebben en dat hierover door Telfort niet gecommuniceerd is middels bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een melding op de website. Ik heb dit in het V3.11TUE6.b6 topic meerdere malen gemeld en werd ook door webcare onderkent.

Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf geen problemen met e.e.a.

Edit:

"probleemmelding"hier in dit topic: http://gathering.tweakers...message/42613521#42613521
Dus we moeten ons langzaam aan klaar gaan maken voor de Experiabox V9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb een maand of 3 geleden eens met de helpdesk gesproken en toen hadden ze het erover dat de V10 op dit moment in testgebruik is. Maar ook dit is weer iets dat al een best oude mededeling is zonder dat er echt iets van te zien is...

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-01-2016 09:53 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DeNachtwacht schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:52:
Ik heb een maand of 3 geleden eens met de helpdesk gesproken en toen hadden ze het erover dat de V10 op dit moment in testgebruik is. Maar ook dit is weer iets dat al een best oude mededeling is zonder dat er echt iets van te zien is...
Las even kort dat een externe SIP provider niet gaat werken, omdat dat gedeelte in de Experiabox V9 is beveiligd met een wachtwoord. Heb dat nu op de Zyxel HNU-2812 goed werkend en bevalt prima (je kan 3 SIP providers gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
OgWok schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Las even kort dat een externe SIP provider niet gaat werken, omdat dat gedeelte in de Experiabox V9 is beveiligd met een wachtwoord. Heb dat nu op de Zyxel HNU-2812 goed werkend en bevalt prima (je kan 3 SIP providers gebruiken).
Dan hou ik voorlopig wel de zyxel.ik hou niet zo van dichtgespijkerde modems.ik heb 3 voip nummers draaien op de zyxel,dat wil ik ook op de experiabox kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb mijn 50/5 abonnement voor €27 laten upgraden naar een 80/8 abonnement (€28) trouwens. Dat is wel een aanrader als op de website staat dat het mogelijk is op je adres, ziehier: http://www.speedtest.net/my-result/4963328419

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
DeNachtwacht schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:50:
Ik heb mijn 50/5 abonnement voor €27 laten upgraden naar een 80/8 abonnement (€28) trouwens. Dat is wel een aanrader als op de website staat dat het mogelijk is op je adres, ziehier: http://www.speedtest.net/my-result/4963328419
Mag ik vragen wat voor lijn je hebt?
En hoever je van de wijkkast / centrale af zit?

Heb je VDSL VVDSL VDSL2?

Gr. Eli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
epamel schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:08:
[...]

Mag ik vragen wat voor lijn je hebt?
En hoever je van de wijkkast / centrale af zit?

Heb je VDSL VVDSL VDSL2?

Gr. Eli
Dat moet wel VVDSL zijn, als je de QoS optie op de Experiabox overigens uitzet dan behaal je zo'n ~20Mbit uploadsnelheid over een VVDSL lijn (ipv ~12Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is zelfs af te lezen dat 180mbit bij mij mogelijk is met bonding. In ieder geval; voorlopig kan ik wel tevreden zijn, nu maar hopen dat het zo blijft ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Prolution schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:21:
[...]

Dat moet wel VVDSL zijn, als je de QoS optie op de Experiabox overigens uitzet dan behaal je zo'n ~20Mbit uploadsnelheid over een VVDSL lijn (ipv ~12Mbit)
Dat is op de V8? Want dan ga ik iemand binnenkort even blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DeNachtwacht schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:09:
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is zelfs af te lezen dat 180mbit bij mij mogelijk is met bonding. In ieder geval; voorlopig kan ik wel tevreden zijn, nu maar hopen dat het zo blijft ;)
Jammer dat alleen KPN dit aanbiedt. Maargoed, daar betaal je dan ook iets meer dan bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
HvanderT schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:13:
[...]

Dat is op de V8? Want dan ga ik iemand binnenkort even blij maken.
Klopt dat is met de Experiabox V8 zoals Telfort momenteel uitlevert.

In de laatste firmware (02.00.135W4) van de Experiabox V8 zit een bug die zorgt dat je uploadsnelheid lager is dan wat je zou kunnen halen, bijvoorbeeld veel VVDSL lijntjes trainen in op 110/22 en daarbij zou je dus een uploadsnelheid van ~20Mbit verwachten. Maar door een brakke QoS implementatie raak je zo'n 40% van je uploadsnelheid 'kwijt' (je haalt dan ~13Mbit up). Door QoS uit te schakelen behaal je wel de hogere uploadsnelheid van ~20Mbit, zie ook deze post @ Telfort forum.

Ik heb de QoS functie al bij een aantal Telfort klanten uitgeschakeld, en heb geen nadelige effecten ondervonden. Waarschijnlijk heeft de QoS alleen invloed op eventuele VoIP verbindingen die ook via het modem kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
Hoi!

Ik kreeg vandaag ineens deze brief:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TB0d75om.jpg

Dus een upgrade van adsl2 naar vdsl. Ik heb nog een oud 20/1 abbo. Zou dit dan gratis zonder nieuw contract veranderen in 40/4? Of blijft het 20/1 maar dan stabieler?

Volgens de netco test kan ik 100 down krijgen trouwens. Klopt het dat die geen upload-snelheden geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Prolution schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:04:
[...]

Klopt dat is met de Experiabox V8 zoals Telfort momenteel uitlevert.

In de laatste firmware (02.00.135W4) van de Experiabox V8 zit een bug die zorgt dat je uploadsnelheid lager is dan wat je zou kunnen halen, bijvoorbeeld veel VVDSL lijntjes trainen in op 110/22 en daarbij zou je dus een uploadsnelheid van ~20Mbit verwachten. Maar door een brakke QoS implementatie raak je zo'n 40% van je uploadsnelheid 'kwijt' (je haalt dan ~13Mbit up). Door QoS uit te schakelen behaal je wel de hogere uploadsnelheid van ~20Mbit, zie ook deze post @ Telfort forum.

Ik heb de QoS functie al bij een aantal Telfort klanten uitgeschakeld, en heb geen nadelige effecten ondervonden. Waarschijnlijk heeft de QoS alleen invloed op eventuele VoIP verbindingen die ook via het modem kunnen verlopen.
In hoeverre is dat boeiend, aangezien ik nu al met 10-11Mbit een dikke 2 Mbit boven de upload van mijn abonnement zit. Ga ik dan nóg verder omhoog?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Henk007 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:04:
Een tijdje terug ben ik door Telfort overgezet van profile 8B naar 17A
Nu inmiddels 52 dagen uptime zonder reboot, hiervoor telkens vage storingen waardoor ik geen internet had, heb ik in dit (en vorige ? topics) over gepost.
Snelheid is wel wat lager geworden, maar betrouwbaarheid is voor mij een prio.
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132v3W4
Inmiddels alweer bijna 5 maanden verder en geen enkele keer last gehad van bovengenoemde storing.
Misschien een tip voor Telfort klanten met een vergelijkbare afstand tot de dslam die nog op profiel 8B staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Trained Mode    Auto    PROFILE_17A
VDSL Data Rate:
    Upstream    Downstream
Actual Data Rate    2421 (Kbps.)    17684 (Kbps.)
Attainable Rate     2430 (Kbps.)    14652 (Kbps.)

Operation Data  Upstream    Downstream
Noise Margin    4.5 dB          4.7 dB
Attenuation     11.9 dB          35.5 dB

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 05-01-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:02:
[...]
In hoeverre is dat boeiend, aangezien ik nu al met 10-11Mbit een dikke 2 Mbit boven de upload van mijn abonnement zit. Ga ik dan nóg verder omhoog?
Ja in principe wel, dit is natuurlijk wel afhankelijk van de intrain snelheid op je modem. Op de meeste VVDSL lijnen i.c.m het Telfort 80Mbit abo kan je dan zo'n 20Mbit up verwachten.

Ik zou zeggen probeer het ff met QoS aan en QoS uit en je zal zien wat het je aan extra uploadsnelheid oplevert, indien je QoS weer aanzet moet je mogelijk wel even je modem rebooten anders heeft het soms geen effect.

[ Voor 20% gewijzigd door Prolution op 05-01-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar ja met QoS uit betekent dit natuurlijk ook dat je met meerdere apparaten tegelijk op het modem gezeur krijgt dat de ene de andere 'weg kan drukken'. Op dit moment vind ik dat wel ff een groter nadeel dan het voordeel van een nog snellere upload. De upload is namelijk al ruim voldoende voor mijn gebruik ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:05:
Maar ja met QoS uit betekent dit natuurlijk ook dat je met meerdere apparaten tegelijk op het modem gezeur krijgt dat de ene de andere 'weg kan drukken'. Op dit moment vind ik dat wel ff een groter nadeel dan het voordeel van een nog snellere upload. De upload is namelijk al ruim voldoende voor mijn gebruik ;-)
Het enige wat de QoS op de Experiabox waarschijnlijk doet is er voor zorgen dat er genoeg bandbreedte overblijft voor een (eventuele) VoIP verbinding, echter staat dit nogal brak ingesteld aangezien je voor een VoIP verbinding genoeg hebt aan zo'n 64 kbps.

Zowel met QoS aan of uit kan je deze Experiabox overigens gemakkelijk op z'n knieën krijgen met bijvoorbeeld een aantal torrents actief met (te) veel connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Prolution schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:28:
[...]

Het enige wat de QoS op de Experiabox waarschijnlijk doet is er voor zorgen dat er genoeg bandbreedte overblijft voor een (eventuele) VoIP verbinding, echter staat dit nogal brak ingesteld aangezien je voor een VoIP verbinding genoeg hebt aan zo'n 64 kbps.

Zowel met QoS aan of uit kan je deze Experiabox overigens gemakkelijk op z'n knieën krijgen met bijvoorbeeld een aantal torrents actief met (te) veel connecties.
Hmm gewoon maar eens een tijdje proberen. Het resultaat is in ieder geval wel direct zichtbaar :o
http://www.speedtest.net/my-result/4971531310

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:08
Prolution schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:28:
[...]

... knip ...

Hier heb ik met m'n Arcadyan VGV7519 ook nog wel eens last van. Enig idee wat daaraan valt te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
leendertveenbri schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:32:
[...]

Hier heb ik met m'n Arcadyan VGV7519 ook nog wel eens last van. Enig idee wat daaraan valt te doen?
Je kan het aantal connecties proberen te verminderen in je torrent client. Vooral met veel connecties tegelijkertijd (zoals met torrents) kan de Experiabox V8 het behoorlijk lastig krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb me nou een slecht en traag internet.
Is er een storing bij KPN of telfort?
TV werkt wel probleemloos.
Tracepath geeft allemaal no reply.

Edit: Het bleek een lokaal probleem te zijn. (factory reset van modem, voip-client kon niet registreren waardoor de router helemaal flipte, rekening niet betaald... 8)7 )

[ Voor 37% gewijzigd door Soldaatje op 07-01-2016 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

leendertveenbri schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:32:
[...]

Niet moeilijk. Maximumdownload en uploadsnelheid in je torrentprogramma instellen. Met een telfort 80/8 abo zet je hem dan bijv op 70/7. Problem solved ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Weet iemand of routed tv ondersteund wordt door een Fritz!box 7490/3490?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

Illusion

(the art of)

Niels.68 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:20:
Weet iemand of routed tv ondersteund wordt door een Fritz!box 7490/3490?
Niet standaard, wel als je bereid bent om zelf te rommelen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Definieer zelf rommelen.

Ik wil wel IPTV maar geen managed switch. Mijn netwerk is er klaar voor, overal waar een tv staat lopen vaste aansluitingen naar toe. De Zyxel welke ik nu heb werkt voor mij goed maar ondersteund geen routed tv. Over de Arcadian hoor ik te veel wisselende verhalen dat ik eigenlijk heb besloten om een Fritz!box aan te schaffen, mits deze routed tv ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Dit is rommelen:
Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]

Helaas is het voor mij op dit moment ook nog onduidelijk

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente firmware op je Fritz hebt staan, v6.30. Daarnaast functioneert Routed TV momenteel waarschijnlijk alleen op de nieuwere Arcadyan HMB2260 TV ontvangers.
  • Maak een backup van je huidige config
  • Zet het profiel van je verbinding om naar "XS4ALL" (zonder IPTV)
  • Je internetverbinding zal nu niet werken, check nu of je TV ontvanger een intern IP adres krijgt van je Fritz en controleer of je nog gewoon TV kan kijken (eventueel moet je de TV ontvanger even stroomloos maken)
  • Indien je nog TV kan kijken dan kan je de volgende stappen verder doorlopen, indien het niet werkt dan kan je je verbinding weer terugzetten naar het Telfort profiel, of je zet de eerder gemaakt backup terug. Of je gaat toch verder met de volgende stappen, mogelijk dat het met een bewerkte config straks toch weer werkt.
  • Maak vervolgens weer een backup van de config (met het XS4ALL profiel actief dus)
  • We gaan nu de zojuist gemaakt backup van de (XS4ALL) config handmatig aanpassen, zodat je Telfort internet verbinding weer zou moeten gaan werken, open dit bestand in bijvoorbeeld Notepad++
  • Om de bewerkte config geaccepteerd te laten worden door de Fritzbox moet je de checksums opnieuw laten berekenen via deze tool: http://www.mengelke.de/Blog/FritzboxHacken#config
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
---------------

onder vccs {
van

VPI = 8;
VCI = 48;

naar

VPI = 0;
VCI = 34;

----------------

onder dslifaces {
van

dsl_encap = dslencap_pppoe;

naar

dsl_encap = dslencap_ether;

----------------

onder vlancfg {
van

vlanid = 6;
vlanprio = 1;

naar 

vlanid = 34;
vlanprio = 0;

Upload nu de bewerkte config naar je Fritz en check of alles weer functioneert, indien je het niet helemaal begrijpt dan kan ik je via DM helpen. Als je beide config backups naar me stuurt kan ik ook een bewerkte config naar je sturen waarbij de bovenstaande wijzigen zijn verwerkt.

Op dit moment bied Routed TV in bepaalde situaties overigens nog niet heel veel voordelen vergeleken met Bridged TV. De Meer TV optie met o.a. Neflix app is op dit moment nog niet beschikbaar bij Telfort klanten, dit moet op korte termijn wel gaan gebeuren. Op dit moment is Netflix wél beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Bedankt.

Dit heb ik ooit ook zelf gelezen, ik volg dit topic al even, maar was 't vergeten op te slaan in m'n grijze massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Prolution schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:21:
[...]

Dank voor de tip. Ik heb een oorspronkelijk een 8/1Mbit lijntje waar ik slechts 18,5 euro voor betaal per maand en die al bijna een jaar op 20/2Mbit draait. Dat is gekomen sinds mijn verbinding van adsl naar vdsl is gegaan. Lekker goedkoop en ik download niet vaak en is snel genoeg. Netflix draait ook perfect, dus geen reden om op dit moment te upgraden.

De uploadsnelheid is van 1400Kbits naar stabiel 2000Kbits gegaan door QoS uit te zetten.

Sinds een tijdje zou er een snelheid van 200mbits te behalen zijn op mijn adres, maar er zijn nog geen bundels die dat bieden zie ik bij verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
darkdesign schreef op zondag 10 januari 2016 @ 06:09:
[...]

Dank voor de tip. Ik heb een oorspronkelijk een 8/1Mbit lijntje waar ik slechts 18,5 euro voor betaal per maand en die al bijna een jaar op 20/2Mbit draait. Dat is gekomen sinds mijn verbinding van adsl naar vdsl is gegaan. Lekker goedkoop en ik download niet vaak en is snel genoeg. Netflix draait ook perfect, dus geen reden om op dit moment te upgraden.

De uploadsnelheid is van 1400Kbits naar stabiel 2000Kbits gegaan door QoS uit te zetten.

Sinds een tijdje zou er een snelheid van 200mbits te behalen zijn op mijn adres, maar er zijn nog geen bundels die dat bieden zie ik bij verschillende providers.
Klopt, dit wordt waarschijnlijk vanaf 1 februari en voorlopig alleen bij KPN aangeboden. Hiervoor is het wel nodig dat een tweede aderpaar op de DSL-poort van je modem wordt aangesloten (bonding). Als je nu in je modem kijkt zul je waarschijnlijk zien dat je al >100Mb/s attainable hebt als snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij ligt de Telfort DNS eruit.
Kreeg zonet mailtje van PRTG (wat op m'n thuisserver draait en ik diverse zaken in m'n netwerk mee monitor)) dat DNS #1 (213.75.63.75) en DNS #2 (213.75.63.76) eruit liggen sinds 12:43. Reageren ook niet op ping zo te zien.

Gelukkig had ik op m'n Fritz!box al bij installatie de Google DNS ingesteld (8.8.8.8) en als backup OpenDNS (208.67.220.220). Kan wel gewoon de VPN naar huis opstarten en bij m'n netwerk komen, dus de verbinding is er nog wel.

Mocht je internet er dus uitliggen (maar je 8.8.8.8 nog wel kunt pingen) dan moet je dus ff de DNS aanpassen.

Edit: Is weer up, na een kwartier plat te hebben gelegen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Beide servers zijn up en te pingen op dit moment, vanuit een Telfort vdsl lijn, dus wellicht was het een korte storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

franssie

Save the albatross

DNS was er hier inderdaad ook uit (1398). werkt weer, wilde net uitzoeken hoe ik in chromium de DNS kan aanpassen op mijn mobiel en toen deed ie het weer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Henk007 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:11:
Beide servers zijn up en te pingen op dit moment, vanuit een Telfort vdsl lijn, dus wellicht was het een korte storing.
Denk het ook. Valt mij trouwens op dat ik de DNS-servers ook van buiten Telfort kan pingen (Ziggo verbinding hier op m'n werk). Met Ziggo kan dat niet. Was eerst klant bij Ziggo en had de DNS-servers van hun ook in PRTG staan, maar toen ik over was naar Telfort kon ik die van Ziggo niet meer pingen.
franssie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:13:
DNS was er hier inderdaad ook uit (1398). werkt weer, wilde net uitzoeken hoe ik in chromium de DNS kan aanpassen op mijn mobiel en toen deed ie het weer.
Ik zou gewoon preventief Google DNS in je modem/router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Of OpenDNS....als je niet wil dat Google nog meer informatie van je binnen harkt en aan elkaar knoopt (want je logt ook vanaf dat IP in met je Google-account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

franssie

Save the albatross

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:20:
[...]
<>
Ik zou gewoon preventief Google DNS in je modem/router instellen.
Ik heb opendns er een een tijd lang ingehad en toen er weer uitgehaald omdat ze bij Telfort steeds onterecht mijn abo op pauze zetten omdat hun administratie een ramp is/was (en de foutmelding zie je alleen als je de Telfort DNS server gebruikt). De laatste twee jaar gaat het wel weer goed dus misschien pas ik dat inderdaad wel even aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Laatst online: 27-09 13:28
Maar het werkt wel .. Ik heb het nu aan de gang op mijn fritzbox 7490 met deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Gitano schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:18:
[...]

Maar het werkt wel .. Ik heb het nu aan de gang op mijn fritzbox 7490 met deze informatie.
Je kan het inderdaad zelf doen, maar factory support is altijd fijner.
Daarom heb ik een ticket lopen bij AVMsupport om routed mode voor telfort aan de praat te krijgen in de volgende firmware. Ze klinken wel welwillend, maar als andere mensen hier ook om zouden vragen, dan zou dat vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Illusion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Daarom heb ik een ticket lopen bij AVMsupport om routed mode voor telfort aan de praat te krijgen in de volgende firmware. Ze klinken wel welwillend, maar als andere mensen hier ook om zouden vragen, dan zou dat vast helpen.
Hoe kunnen we dat doen?
Ik wil ook best even vragen. Die methode van hierboven staat nog op m'n todo-list (heb niet eens Netflix, maar gewoon, "omdat het kan") maar via firmware is ook wel handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Nu online
Ik heb een tijdje geleden met AVM contact opgenomen, maar op 1 of andere manier begrepen ze het niet helemaal (de oplossing was om het Telfort IPTV te gebruiken want die werkt toch? |:( )

Het support ticket staat nog wel open, waarbij ze gingen kijken naar een Routed IPTV profiel voor Telfort, en daarbij ook aangegeven dat ze als basis gewoon het XS4ALL profiel kunnen gebruiken met een aantal kleine aanpassingen. Maar tot op heden nog geen positieve reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kom op mensen, allemaal even AVM mailen. Gaat werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

[...]

Waar kan ik dit ticket indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Laatst online: 27-09 13:28
[...]

Klopt, maar om het voor nu aan de gang te krijgen is he goede informatie. Overigens had ik bij avm al gevraagd om een routed iptv profiel voor telfort ala xs4all, maar ik wilde niet wachten, dus voor nu even op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Peetz0r schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:40:
Hoi!

Ik kreeg vandaag ineens deze brief:
[afbeelding]

Dus een upgrade van adsl2 naar vdsl. Ik heb nog een oud 20/1 abbo. Zou dit dan gratis zonder nieuw contract veranderen in 40/4? Of blijft het 20/1 maar dan stabieler?

Volgens de netco test kan ik 100 down krijgen trouwens. Klopt het dat die geen upload-snelheden geeft?
En inderdaad, mijn verbinding is sinds vandaag van 20/1 naar 30/3 gegaan :)

Dit zijn de waardes volgens de modem, daadwerkelijk is het eerder 25/1,5. Download is opzich prima maar de upload moet natuurlijk beter...

[ Voor 11% gewijzigd door Peetz0r op 14-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Erhnam schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:20:
[...]

Waar kan ik dit ticket indienen?
Ik heb het nu via deze pagina gedaan: https://nl.avm.de/service...RITZ-Box-7360-int/nl/109/

Heb m'n bericht overigens in het Engels geschreven, misschien dat het dan wat sneller bij de (Duitse?) developers beland:
Hello,

Is it possible to add a profile for 'Routed IPTV' for Telfort xDSL connection?

A solution to do this myself was already posted here: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" (mainly about changing VPI/VCI, dsl_encap and vlanid & vlanprio), but i prefer a ready available profile.

Could AVM release a firmware update that contains a updated profile that can be used to activate 'Routed IPTV' mode on the Fritz!box 7360 on the Dutch Telfort network?

Thanks in advance!

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Peetz0r schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:48:
[...]

En inderdaad, mijn verbinding is sinds vandaag van 20/1 naar 30/3 gegaan :)

Dit zijn de waardes volgens de modem, daadwerkelijk is het eerder 25/1,5. Download is opzich prima maar de upload moet natuurlijk beter...
Kan dat die QoS-setting in de Experiabox V8 zijn? Schijnt de upload drastisch te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
DiedB schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Kan dat die QoS-setting in de Experiabox V8 zijn? Schijnt de upload drastisch te verlagen.
Enorm inderdaad...

Tijdje terug:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/4938945057.png
Vanmorgen:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/4995803939.png
Zojuist:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/4996082843.png

Down wil overal tussen de 20 en 28 zijn soms. Up is altijd wel tussen de 2,5 en 2,9. Hier kan ik wel mee leven denk ik :)

Ook wel fijn dat de latency gehalveerd is!

[ Voor 22% gewijzigd door Peetz0r op 14-01-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
DiedB schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:43:
[...]

QoS heeft ook nadelige invloed bij de Zyxel bij de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag reactie:
Beste ,

je wens is hier bekend en ook al doorgestuurd naar de betrokkene afdeling. Of dit met een komende firmware update zal gaan gebeuren is mij niet bekend, maar je kan ook graag ons kantoor in Wijchen, Nijmegen bellen, ook zij nemen graag je suggestie op, zij staan ook in contact met de afdeling voor ontwikkeling voor de internationale FRITZ!Boxen. Tel.: 0243249787.

Vriendelijke groeten uit Berlijn
-naam weggehaald ivm privacy- (AVM Support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Illusion schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Jup die heeft m'n verzoek beantwoord inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.

Uw wens is hier bekend en doorgestuurd. Of deze optie met een komende firmware update mogelijk is, kan ik niet beloven, maar u bent ook niet de eerst Telfort klant met deze wens.

Vriendelijke groeten uit Berlijn
Alex . (AVM Support)

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 16-01-2016 13:31 . Reden: Achternaam verwijderd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Robberto schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:53:
Ik vind het wel mee vallen de laatste tijd. Heb nu alweer een 12 maanden geen problemen of last van een trage verbinding. Voordeel van Telfort vind ik dat je na 9 maanden al kan verlengen. Meestal bel ik dan op en vraag ik of ze een aanbod kunnen doen. Meestal een paar maanden gratis (1/2 en daarna 1 euro per maand meer) of een TV-pakket gratis. Krijg ook altijd een nieuwe router als die er is dus prima service. :)

[afbeelding]
Even een update ruim 1,5 jaar later. Download snelheid is redelijk gelijk gebleven maar de upload snelheid is hier flink verhoogd, geen idee waarom maar toch lekker. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4999858159.png
Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie