Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vanmorgen was ik Blade & Soul aan het downloaden en zag dat dit met zo'n 5,8MB/s ging. Gelijk in de modem gekeken en zag dat de VDSL rate op 106812/22015 kbps staat. Dit was eerst rond 30.000-33.000 down.

Nu vind ik het niet erg, integendeel zelfs, maar ik heb hier geen bericht van gehad of zelf contact op genomen om te upgraden. Iemand anders toevallig hetzelfde gemerkt in de afgelopen tijd? DSL uptime is nu 1 dag en 7 uur, maar het viel me zojuist pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 11:36

Kek

3flix

Paar dagen terug heb ik telfort geleverd gekregen, was eerst een beejte huiverig, want vdsl. Maar wat blijkt, ik kan een zolle 110MB down en 22mb up hier wegstoken, dus voor 28 euro mooi snel internet :) daar kan ziggo nog een dikke punt aan zuigen :P

edit: Moet wel zeggen dat ik gelijk een fritzbox er aan heb gehangen, want die experias geven me nachtmerries..

[ Voor 18% gewijzigd door Kek op 16-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij doet ie het eigenlijk al een paar maanden prima, er is maar één echt nadeel en dat is het ontbreken van 5Ghz WiFi. En oja de printer krijg ik niet aan de post op de USB poort

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Bij mij traint ie in op 50 Mbit, maar zie hem de laatste weken steeds weer teruglopen.Van de week maar eens even kijken , anders maar een ticket aan laten maken.Eerst was het namelijk stabieler bij 30 Mbit.Na de verhoging merk ik dat ie inkakt, terwijl de kast hier 4 verdiepingen lager stat en er 96 meter kabel tussen zit.Ben bang dat de soldering op de verdeler problemen geeft

[ Voor 32% gewijzigd door vincedd op 16-01-2016 22:38 . Reden: nog iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al jaren slechte waardes ivm net iets te ver van de centrale (1,5km):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5003350924.png

Vooral de ping is met 20ms beroerd ,vooral leuk met FPS Games. :N
Upload van fotos moet je ook echt de tijd voor nemen..... :O
Download gaat meestal nog wel, soms richting de 2 megabyte per seconde ,wat sneller is dan de tests.

Snellere types ADSL kunnen hier niet vanwege de afstand tot de centrale.
Ziggo zou wel kunnen maar daar heb ik een nog grotere hekel aan :X

Na jaren van onterecht te veel betalen bij telfort betaal ik nu wel een normaal bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]

Helaas is het voor mij op dit moment ook nog onduidelijk wat deze "SNI-F" lijnen precies inhouden, in het algemene xDSL topic heb ik ook al de vraag gesteld of iemand anders hier mogelijk meer info over heeft: Prolution in "Het grote xDSL-topic"

[...]

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen.
[..uitleg..]
Vandaag even mee bezig geweest, vond het eerst niet nodig, maar had vandaag in de woonkamer nog een netwerkaansluiting nodig, maar die was al in gebruik door de settopbox en met de standaard Telfort IPTV setting werkt een switch dan niet. Dus toch maar even config zitten hacken zodat ik er een domme switch tussen kon zetten.

Met jouw instructies is het gelukt, maar was even zoeken hoe het met die checksum zat.

Ik heb nog de volgende aanvullende instructies (misschien je post even aanpassen om deze punten er nog in te verwerken, zag namelijk dat er vanaf Telfort forum ook naar je post werd gelinked):
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat). Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen
    (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  4. Config bewerken volgens jouw stappen (VPI e.d.).
  5. Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
  6. Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
    **** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').
  7. Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2016 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Vandaag even mee bezig geweest, vond het eerst niet nodig, maar had vandaag in de woonkamer nog een netwerkaansluiting nodig, maar die was al in gebruik door de settopbox en met de standaard Telfort IPTV setting werkt een switch dan niet. Dus toch maar even config zitten hacken zodat ik er een domme switch tussen kon zetten.

Met jouw instructies is het gelukt, maar was even zoeken hoe het met die checksum zat.

Ik heb nog de volgende aanvullende instructies (misschien je post even aanpassen om deze punten er nog in te verwerken, zag namelijk dat er vanaf Telfort forum ook naar je post werd gelinked):

[...]
Ik heb zojuist de post even geupdate met jouw duidelijkere stappenplan. Mooi dat het werkt! :) Hopelijk volgt AVM snel met standaard Routed TV ondersteuning voor Telfort, in een toekomstige nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Grrr,inmiddels naar de 36 Mbit gezakt in 4 dagen.Mis nu al 15 Mbit.Kijk het nog even een weekje aan en anders even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat zouden jullie nou doen om 5Ghz internet betaalbaar via de WiFi te krijgen? Een access point eraan, een nieuw modem/router of iets totaal anders? Enige wat ik zeker weet is dat range extender geen goed idee is omdat dan je signaal sowieso al door de helft is (hij moet immers naast ontvangen ook alles doorzenden).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

DeNachtwacht schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:04:
Wat zouden jullie nou doen om 5Ghz internet betaalbaar via de WiFi te krijgen?
Bij mij staat de Experiabox in de meterkast en doet daar zijn werk met de Wifi uit, in de woonkamer staat een al wat oudere Belkin router met Wifi die alleen als AP dienst doet.
Beide apparaten doen dus slechts een deel van wat zij kunnen en waarschijnlijk daardoor is alles erg stabiel. Ik kan een los Access Point daarom van harte aanbevelen.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dus of je dit betaalbaar vindt zul je zelf moeten bepalen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Thx voor het antwoord, ik wil goede 5Ghz Wifi, dus het hoeft niet zo goedkoop mogelijk. Het is meer dat ik het zonde van het geld vind dat als ik dan voor €250 een stevige fritz heb aangeschaft, er later achter zou komen dat een Wifi access point al genoeg zou zijn voor €75. Maar bij deze kan ik daarmee dus aan de slag, hoewel ik er natuurlijk open voor sta als iemand nog iets beters weet...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18

OgWok

U.N.C.L.E.

@DeNachtwacht: hou er wel rekening mee dat 5Ghz een stuk minder goed door muren gaat. Heb zelf een Linksys 5Ghz AP en gebruik hem niet. Snelheid/bereik vallen zwaar tegen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
DeNachtwacht schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:04:
Wat zouden jullie nou doen om 5Ghz internet betaalbaar via de WiFi te krijgen? Een access point eraan, een nieuw modem/router of iets totaal anders? Enige wat ik zeker weet is dat range extender geen goed idee is omdat dan je signaal sowieso al door de helft is (hij moet immers naast ontvangen ook alles doorzenden).
De Wifi versterker van Telfort/KPN is qua prijs-kwaliteitverhouding ook populair, deze is bij de Telfort Webshop te koop.

Voor meer info zie dit topic: KPN WiFi Versterker DualBand

Voor €50 heb je hiermee een mooie AP met behoorlijke specificaties zoals 5GHz met ondersteuning voor DFS & Bandsteering, goedkoper met vergelijkbare specszal je het niet snel vinden lijkt me :)

[ Voor 14% gewijzigd door Prolution op 19-01-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Qua specs ziet dat ^^^^^^^^^^ er inderdaad uit als een koopje, je kan dan de Wifi daar brengen waar nodig en niet zinloos de meterkast vol zitten te brullen. Mijn huidige AP doet het uitstekend, maar deze Telfort/KPN ziet er erg goed uit -> dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat ziet er zeker zo uit. Ik zie alleen nergens 5Ghz ondersteuning. Sowieso ben ik wel benieuwd naar het echte merk, op de site kan je bijv ook niet zien of je een printer op die USB kan aansluiten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:20:
Dat ziet er zeker zo uit. Ik zie alleen nergens 5Ghz ondersteuning. Sowieso ben ik wel benieuwd naar het echte merk, op de site kan je bijv ook niet zien of je een printer op die USB kan aansluiten.
Die AP ondersteund 802.11ac, wat dus ook betekend dat er 5GHz ondersteuning is.
Zie voor meer info dit topic: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Dav1d schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:52:
[...]
De "WiFi Versterker DualBand" laat KPN maken door Arcadyan. Het typenummer is WA9117AAC23-99.
Deze ODM produceert ook voor bijvoorbeeld Asus en Buffalo, en natuurlijk bekend van de Experiabox v8.

KPN is nogal summier over de specificaties. Mijn bevindingen:

Het apparaat heeft twee antennes voor 2,4GHz band en drie interne antennes voor 5GHz, dus simultaneous dual band.
In marketingtermen gesproken een AC1600 apparaat oftewel N300 (2 x 150Mbps) + AC1300 (3 x 433Mbps).
Beschikt over een 5-poorts Gigabit switch.

Het apparaat is Broadcom based.
De CPU zit onder een bescheiden keramische heatsink.
Het DDR3 RAM is 128 MByte groot.
Het flashgeheugen is 32 MByte.
Voor de 5GHz band wordt een BCM4360 transceiver toegepast.
De gebruikte transceiver voor 2.4GHz zit verborgen onder de metalen afscherming van de amplifiers.
De interne PCB antennes zijn via mini coax connectors verbonden aan het moederbord.
Er is een 2-pins en 4-pins header aanwezig.
De twee USB-poorten hebben geen functie.

Volgens de datasheet 11ac-certified, maar volgens de WiFi alliantie alleen voor a/b/g/n:
https://www.wi-fi.org/pro...17AAC23-99&companies=1394

Positief:

- "Echte" AP, dus foolproof (geen dubbele NAT en DHCP voor onwetend publiek).
- Beamforming.
- Repeater functie.
- DFS! DFS! DFS! Goedkoopste 11ac AP die dat out-of-the-box doet. DFS kanalen 52-140. Wacht een minuut zoals hoort.
- Band steering (zeldzaam in dit segment).

Negatief:

- Geen ophangmogelijkheid.
- Beperkte configuratie, slechts één SSID per band (dus geen dingen zoals gastnetwerk of VLAN tagging).
- Geen "minimum RSSI" (handig voor roaming).

Handleiding en firmware:
http://www.kpn.com/prive/...-huis/wifi-versterker.htm

[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:20:
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Staat in de titel. Een Arcadyan WA9117AAC23-99 dus. Met 2,4Ghz, 5Ghz en AC, DFS e.d.
Voor 5 tientjes niet gek inderdaad.

Sowieso is het idee van een draadloze router in de meterkast eigenlijk slecht. In de ideale situatie wil je het liefste een bedrade router en dan het draadloze stuk laten afhandelen door een accespoint per verdieping o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:38:
[...]

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Staat in de titel. Een Arcadyan WA9117AAC23-99 dus. Met 2,4Ghz, 5Ghz en AC, DFS e.d.
Voor 5 tientjes niet gek inderdaad.
En Bandsteering, niet te vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:49:
[...]

En Bandsteering, niet te vergeten
'DeNachtwacht' moet gewoon even mijn link volgen en in het topic daar kijken waar alle specs en ervaringen genoemd staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat zal hij doen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Hi, sinds een halfjaare hier ook een VGV7519 op een 30/3 lijn.
Mode: PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3077 (Kbps.) 31999 (Kbps.)
Attainable Rate 8673 (Kbps.) 40784 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 17.5 dB 10.2 dB
Attenuation 25.1 dB 23.2 dB

Er zit dus ook nog wel wat marge op. Echter heb ik regelmatig dat ik het modem moet resetten omdat ik geen internet heb. Als ik dan een ping test doe of een tracert dan zegt hij dat hij de naam niet kan resolven. Bij de status geeft hij dan aan dat de xdsl lijn gewoon verbonden is. Ik heb de wifi van het modem uit staan, dat wordt afgehandeld door een tp-link modem/router met dd-wrt aangesloten als switch en uitgeschakelde dhcp server.
Tips om dit wat stabieler te krijgen? Ik kan de tp-link ook als router inzetten zodat de vgv7519 alleen als modem draait maar ik heb twijfels of dat gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
SpiceWorm schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:31:

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream

Er zit dus ook nog wel wat marge op. Echter heb ik regelmatig dat ik het modem moet resetten omdat ik geen internet heb. Als ik dan een ping test doe of een tracert dan zegt hij dat hij de naam niet kan resolven. Bij de status geeft hij dan aan dat de xdsl lijn gewoon verbonden is. Ik heb de wifi van het modem uit staan, dat wordt afgehandeld door een tp-link modem/router met dd-wrt aangesloten als switch en uitgeschakelde dhcp server.
Tips om dit wat stabieler te krijgen? Ik kan de tp-link ook als router inzetten zodat de vgv7519 alleen als modem draait maar ik heb twijfels of dat gaat helpen.
Is het niet een DNS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat ping je dan precies? Een domeinnaam? Bij mij is 'testen of ik internetverbinding heb', altijd het pingen van 8.8.8.8 (Google DNS). Makkelijk te onthouden en je sluit op die manier gelijk de DNS-server uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Jullie hebben beiden helemaal gelijk. Ik heb het aan het begin wel getest maar nu niet meer.
Als het DNS is, is het dan niet raar dat het opgelost wordt met een reboot?

[ Voor 43% gewijzigd door SpiceWorm op 22-01-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream

Dit lijkt heel veel op de problemen die ik in het verleden heb gehad, daarover heb ik in dit topic meerdere malen gepost. Kort samengevat kwam het er op neer dat ik geen internet meer had maar dat volgens het modem (ook vgv7519) de adsl lijn wel up was.
http://192.168.178.1/adsl_status.stm
Als ik wat verder ging kijken in de adsl status, stond daar een getal van ~10^7 crc fouten etc. ,een reset herstelde de verbinding.
Bij mij zijn de problemen opgelost nadat ik door Telfort ben overgezet van profile_8B naar profile_17A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 07:52
Sinds kort gaan mijn torrents veel langzamer. Knijpen ze die tegenwoordig af?

Populaire torrent: gemiddeld 800kb/s
Willekeurige torrent: blijft hangen op stalled.
Torrent op een seedbox gezet van seedr.cc: 800kb/s
Als ik de gedownloade bestanden vanaf seedr.cc download via http krijg ik 3.6mb/s binnen. Die upload zou dus genoeg moeten zijn maar ik weet niet of qbittorent de seedr.cc peer wel kon vinden natuurlijk.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:30
Ik zit te kijken om van Ziggo 120/12 over te stappen naar Telfort 80/8. Nou heb ik bij xDSL flashbacks naar lang, lang geleden toen ik Alice ADSL2 had, met zo'n vreselijke modem bij die iedere dag een reset nodig had. Ik begrijp uit dit topic dat je bij Telfort een Experiabox krijgt maar dat die niet zo lekker werkt en dat je die ook kan vervangen voor een beter werkende FritzBox. Waar zit hem dat verschil in? Momenteel heb ik mijn Ziggo Ubee modem op bridge mode staan en daar een eigen firewall router (pfsense) achter. Is iets dergelijks als bridge mode ook mogelijk op een ExperiaBox/Fritzbox?

Ziggo is prima snel, maar ik heb al die snelheid niet per se nodig. Ik kijk wel eens tv maar ik zap eigenlijk nooit dus een paar Nederlandse zenders en nieuwszenders is meer dan prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:06
Telfort levert een Experiabox v8. Niet het meeste geweldige modem, maar de enige die je in bridge kan zetten. Dan kun je daarachter een router zetten.

Daarnaast krijg je als je het 80/8 pakket afneemt waarschijnlijk 100/20. De upload is dan zelfs sneller dan bij Ziggo, maar dat hangt er van af wat er leverbaar is: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Indien er 100Mbps leverbaar is, dan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37

Echter heb ik regelmatig dat ik het modem moet resetten omdat ik geen internet heb. Als ik dan een ping test doe of een tracert dan zegt hij dat hij de naam niet kan resolven. Bij de status geeft hij dan aan dat de xdsl lijn gewoon verbonden is. Ik heb de wifi van het modem uit staan, dat wordt afgehandeld door een tp-link modem/router met dd-wrt aangesloten als switch en uitgeschakelde dhcp server.
Ik heb precies hetzelfde en ik kan je vertellen dat je er niks aan kan doen afgezien van telefoneren en mailen naar de klantenservice zodat ze het EINDELIJK een keer op gaan lossen (afgezien van Fritzbox aanschaffen). Ik zit er namelijk al meer dan 2 jaar mee.

Het goede nieuws is dat de tweede lijn die ik een paar weken geleden sprak aangaf dat het probleem (eindelijk) bekend is.

Symptoom:
Na een bepaalde tijd (kan een aantal uur zijn, kan een paar weken zijn) begint de modem lijntjes te loggen die aangeven dat hij de DHCP server niet kan vinden, terwijl zijn uplink netjes 42Mb/s aangeeft. Hij is dan zijn externe IP en DNS servers kwijt. TV valt natuurlijk ook uit, telfoon hebben we niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
01/17/2016  18:41:37 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/17/2016  18:41:34 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:31 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:28 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:25 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:25 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
01/17/2016  18:41:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:16 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:13 DHCP Client: [ATM1]Send Discover

Door de stroom er even af te halen werkt het weer prima.

Mijn enige overgebleven opties:
1. De Telfort infrastructuur, misschien staat mijn account gekoppeld aan een brakke DHCP server.
2. Er zit een bug in de firmware van de Experiabox V8 en veel mensen hebben hier last van, maar maken geen melding. (Een vriend van mij had precies hetzelfde en is uiteindelijk overgestapt op XS4ALL)

Afgevallen opties:
1. Defect modem, ik heb er al 4 gehad met allemaal hetzelfde probleem.
2. Configuratie probleem. Volledige standaard instellingen (uitgezonderd wifi naam/wachtwoord) crasht ook. Zelfs in bridge modus verliest het modem de verbinding.
3. Rare hardware op LAN. Ik heb niks raars en het gebeurt ook als alles uit staat en ik helemaal niet thuis ben.
4. Slechte lijn. In Maastricht en Arnhem (ben verhuisd) is de lijn doorgemeten door KPN en die waren allebei uitstekend.
5. VDSL profile 8b specifiek probleem. 17a doet hetzelfde momenteel.

Mijn Fritzbox bleef wel stabiel voor een paar weken, maar Telfort wilde die er graag af zodat ze met de Experiabox konden testen. De Experiabox heeft ook een keer 4 weken gehaald, dus dit zegt niet alles, maar ik heb wel het idee dat de Fritzbox prima zou draaien als ik er weer een aan zou hangen.

Erg vervelend voor jou natuurlijk, maar ergens wel goed te weten dat ik niet de enige ben. Zijn er nog meer mensen die dit bekend voorkomt?

[ Voor 5% gewijzigd door job_h op 15-03-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Zo, flinke zoektocht heb je al doorgemaakt. Ik zal kijken of ik hier in het log hetzelfde kan vinden.

Een oplossing is om er een tijdschakelaar op te zetten en die een keer per nacht of één keer per week de stroom van het modem af kan halen. Ik zit ook te denken over een script op de dd-wrt die volautomatisch de reboot url van het modem aanroept als hij merkt dat er geen internet meer is :*)

Wel even wat werk maar dan ben je wel van het onduidelijke gezeur af.

Waar vind je dat log trouwens? Ik kan alleen een security en dhcp log vinden (op de eerste pagina na het inloggen).

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 25-01-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
SpiceWorm schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:13:
[...]

Zo, flinke zoektocht heb je al doorgemaakt. Ik zal kijken of ik hier in het log hetzelfde kan vinden.

Een oplossing is om er een tijdschakelaar op te zetten en die een keer per nacht of één keer per week de stroom van het modem af kan halen. Ik zit ook te denken over een script op de dd-wrt die volautomatisch de reboot url van het modem aanroept als hij merkt dat er geen internet meer is :*)

Wel even wat werk maar dan ben je wel van het onduidelijke gezeur af.

Waar vind je dat log trouwens? Ik kan alleen een security en dhcp log vinden (op de eerste pagina na het inloggen).
Jup, ik kan er niet tegen als iets niet goed werkt :p

Een tijdschakelaar gaat het niet verhelpen ben ik bang, aangezien hij ook wel eens na 2 a 3 uur zijn IP adres kwijt is.
Met een reset zodra het internet weg is zit je nog wel 2 minuten zonder lijkt me, wat erg vervelend kan zijn als je televisie kijkt, een spelletje speelt of iets anders online aan het doen bent. De enige stabiele oplossing die ik weet is een Fritzbox of ander alternatief modem ;)

Mijn tekstje kwam uit de security log op de voorpagina. De modem verliest eerst zijn verbinding en iets later gaat hij die meldingen loggen (en dan is dat ook het enige wat in je hele log file geschiedenis staat).

Als je inderdaad hetzelfde hebt raad ik je aan om ook bij Telfort aan te kloppen, misschien kunnen ze een verband vinden als meer mensen dezelfde problemen hebben. Of misschien ligt het bij jou wel aan de lijn, kunnen ze dat meteen doormeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
job_h schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:32:
Een tijdschakelaar gaat het niet verhelpen ben ik bang, aangezien hij ook wel eens na 2 a 3 uur zijn IP adres kwijt is.
Idd dat is hier ook wel eens het geval.
Mijn tekstje kwam uit de security log op de voorpagina. De modem verliest eerst zijn verbinding en iets later gaat hij die meldingen loggen (en dan is dat ook het enige wat in je hele log file geschiedenis staat).

Als je inderdaad hetzelfde hebt raad ik je aan om ook bij Telfort aan te kloppen, misschien kunnen ze een verband vinden als meer mensen dezelfde problemen hebben. Of misschien ligt het bij jou wel aan de lijn, kunnen ze dat meteen doormeten :p
Top, houd ik dat in de gaten. Ik heb voor nu eerst de google DNS servers ingesteld (onder DATA -> DNS & DDNS, wist niet dat het kon met deze router), kijken of het nu nog voorkomt. Je hoort van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Laatst online: 08-10 22:23

-Z-

sinds vandaag upload is 30Mbit geworden in plaats van 20Mbit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verdomd, dit begint wel behoorlijk bizar te worden ja. Betalen voor 80/8, maar je krijgt het veelvoudige:

http://www.speedtest.net/my-result/5027986047

vooral een hoge upload is fijn, 8 blijft toch wat krap :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Job_h, je bent verhuisd en je probleem ging mee, dat is wel raar.
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke probleem/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 13:10

Illusion

(the art of)

job_h schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Symptoom:
Na een bepaalde tijd (kan een aantal uur zijn, kan een paar weken zijn) begint de modem lijntjes te loggen die aangeven dat hij de DHCP server niet kan vinden, terwijl zijn uplink netjes 42Mb/s aangeeft. Hij is dan zijn externe IP en DNS servers kwijt. TV valt natuurlijk ook uit, telfoon hebben we niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
01/17/2016  18:41:37 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/17/2016  18:41:34 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:31 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:28 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:25 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/17/2016  18:41:25 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
01/17/2016  18:41:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:16 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
01/17/2016  18:41:13 DHCP Client: [ATM1]Send Discover

1. Mijn account bij Telfort staat gekoppeld aan een crappy DHCP server.

2. Er zit een bug in de firmware van de Experiabox V8 en veel mensen hebben hier last van, maar maken geen melding. (Een vriend van mij had precies hetzelfde en is uiteindelijk overgestapt op XS4ALL)

Afgevallen opties:
2. Configuratie probleem. Volledige standaard instellingen (uitgezonderd wifi naam/wachtwoord) crasht ook.
3. Rare hardware op LAN. Ik heb niks raars en het gebeurt ook als alles uit staat en ik helemaal niet thuis ben.
4. Slechte lijn. In Maastricht en Arnhem (ben verhuisd) is de lijn doorgemeten door KPN en die waren allebei uitstekend.

Mijn Fritzbox bleef wel stabiel voor een paar weken, maar Telfort wilde die er graag af zodat ze met de Experiabox konden testen. De Experiabox heeft ook een keer 4 weken gehaald, dus dit zegt niet alles, maar ik heb wel het idee dat de Fritzbox prima zou draaien als ik er weer een aan zou hangen.

Erg vervelend voor jou natuurlijk, maar ergens wel goed te weten dat ik niet de enige ben. Zijn er nog meer mensen die dit bekend voorkomt?
Het is een bekend probleem. VGV7519 hwrev.01 heeft er heel veel last van. Rev.02 iets minder.
Het enige modem dat bij mij écht jarenlang stabiel was, is de zyxel P2812HNU-F1.
Ik heb nu een fritzbox 7490, die is ook oke, maar heb die storing hiermee ook al 1 keer gehad (in een paar maanden).

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is dit het probleem dat soms de verbinding even weg valt voor een paar minuten? Dat heb ik inderdaad ook, maar verder zoals hierboven gepost valt Telfort mij niet tegen 😉

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
DeNachtwacht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:19:
Is dit het probleem dat soms de verbinding even weg valt voor een paar minuten? Dat heb ik inderdaad ook, maar verder zoals hierboven gepost valt Telfort mij niet tegen 😉
Nee, dit probleem gaat over het totaal wegvallen van de verbinding, die wordt pas hersteld door een reboot van het modem.
Hier is het echt niet meer voorgekomen de laatste tijd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 Current Time: 25.01.2016 (Mon) - 19:24:56
System uptime: 132 days 17:22:05
INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_17A
Download:  16572 Kbps.
Upload:  2320 Kbps.

Overigens :
code:
1
Hardware Version:  R02
(Voorheen nooit op gelet ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 25-01-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gewoon lekker je Fritz!box ertussen knopen en genieten :) Meegeleverde modems van providers zijn over het algemeen om te janken. Had hem bij Ziggo ook gelijk de eerste dag in bridge laten zetten en eigen router erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 20:32
Volgens mij zit je dus naast de straatkast
DeNachtwacht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:09:
Verdomd, dit begint wel behoorlijk bizar te worden ja. Betalen voor 80/8, maar je krijgt het veelvoudige:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

DeNachtwacht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:09:

Telfort blijft ook mij verbazen, op een volledig standaard Arcadyan V8 heb ik een constante 110/24 verbinding. Blijft ook stabiel tijdens TV kijken en gelijktijdig een VPN verbinding met mijn werk.
Ik doe wel alles bedraad, Wifi zit op een apart AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
DeBolle schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:40:
[...]

Telfort blijft ook mij verbazen, op een volledig standaard Arcadyan V8 heb ik een constante 110/24 verbinding. Blijft ook stabiel tijdens TV kijken en gelijktijdig een VPN verbinding met mijn werk.
Ik doe wel alles bedraad, Wifi zit op een apart AP.
Je kan ook de QoS optie op je Experiabox v8 uitschakelen en dan krijg je de beschikking over de volledige upload (~30Mbit), zie ook deze post: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
doublehelix schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:11:
Volgens mij zit je dus naast de straatkast
[...]
Op zo'n 300 tot circa 500 meter vanaf de straatkast zijn bij VVDSL snelheden van 100Mbit mogelijk over 1 aderpaar, natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van het koper.
Voor dit soort snelheden hoeft er dus niet perse een straatkast in je voortuin te staan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Prolution op 26-01-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@job-H

ik heb precies hetzelfde hier . wel is er een experia V8 7519 R02 modem
Helaas heb ik wel telefoon.

bijgaand log:
01/30/2016 15:21:48 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:45 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:44 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/30/2016 15:21:41 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:38 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:35 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:32 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:31 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/30/2016 15:21:28 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:25 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:22 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:19 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:21:18 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
[knip]
01/30/2016 15:20:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:20:26 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/30/2016 15:20:23 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:20:20 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/30/2016 15:20:17 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

Maar als het te gek wordt, dan zal er iets anders moeten gebeuren........... Of ev andere provider moeten komen

[ Voor 189% gewijzigd door Equator op 04-02-2016 11:47 . Reden: Log ingekort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Traffic 1326

Hier exact hetzelfde:
12/03/2015 13:57:15 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:12 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:09 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:05 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:57:02 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:59 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:56 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:53 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:52 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:49 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:46 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:43 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:40 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:39 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:36 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:33 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:30 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:26 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:23 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:20 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:17 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.155.254,Lease time=7200
12/03/2015 13:56:14 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.103.47
12/03/2015 13:56:13 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:56:10 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:56:07 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
[knip]
12/03/2015 13:22:51 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:22:48 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

[ Voor 95% gewijzigd door Equator op 04-02-2016 11:46 . Reden: Log ingekort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:59:
@Traffic 1326

Hier exact hetzelfde:
12/03/2015 13:57:15 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:12 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:09 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:57:05 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:57:02 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

...........
Al contact gehad met Telfort hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb dit geschreven als antwoord op hetzelfde verhaal van @job_H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 13:10

Illusion

(the art of)

OgWok schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:01:
[...]

Al contact gehad met Telfort hierover?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hierover ook nooit contact met telfort heb gehad, ik ging er vanuit dat het aan de experiabox v8 lag, aangezien de zyxell er nooit last van had. Daarom heb ik gewoon een ander modem gepakt.

Ondertussen blijft het overigens stil vanuit de kant van AVM / fritzbox. Na mijn aanvraag leek het even of ze toch routed IPTV gingen implementeren, maar dat plan is vast ergens onderin een la beland.
Dus maar weer eens een mailtje erachteraan gestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Illusion op 31-01-2016 23:41 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:59:
@Traffic 1326

Hier exact hetzelfde:
12/03/2015 13:23:11 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:23:08 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:23:05 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:23:04 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:23:01 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:22:58 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:22:55 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:22:52 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/03/2015 13:22:51 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
12/03/2015 13:22:48 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
Ha, wat een prettig gevoel dat meer mensen hier last van hebben. Zit om de paar dagen dat ding 3 keer te resetten voordat ik hopelijk weer internet heb. Experiabox V8 Arcadyan VGV7519 met firmware 02.00.135

Een hele waslijst aan hetzelfde:
01/31/2016 23:44:16 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:44:13 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:44:10 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:44:09 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/31/2016 23:44:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:44:03 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:44:00 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:43:57 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:43:56 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
01/31/2016 23:43:53 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
01/31/2016 23:43:47 DHCP Client: [ATM3]Send Discover

Ik ga morgen eens met KPN aan de telefoon hangen, vind het wel welletjes met hun 60 mbit/s, hoge prijs en onzin als dit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Sinds vorige week continu problemen met Telfort internet en bellen. TV doet het gewoon. Ineens valt internet weg, op dat moment doet mijn huistelefoon het nog. Wanneer ik de modem opnieuw opstart of een harde reset geef dan doet zowel het internet als de huistelefoon het niet meer. TV blijft het gewoon doen. De afgelopen week bijna elke dag wel storing gehad waarbij vandaag op een half uurtje na de hele dag. Ik begin zo langzamerhand zeer geïrriteerd te worden. Hierbij mijn verdere gegevens zoals ik die in de modem vind, Misschien hebben jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik vind het vooral zo vreemd dat mijn TV signaal gewoon werkt, dus er is wel een verbinding.

Arcadyan VGV7519 R02
Firmware Version:02.00.135W4

INTERNET
VDSL: CONNECTED
Download: 32000 Kbps.
Upload: 3077 Kbps.
WAN IP: 195.240.48.71
Subnet Mask: 255.255.252.0
Gateway: 195.240.51.254
Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58

02/01/2016 01:25:09 192.168.2.7 Admin login success
02/01/2016 01:25:01 User from 192.168.2.7 timed out
02/01/2016 01:24:45 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
02/01/2016 01:24:27 sending ACK to 192.168.2.7
02/01/2016 01:23:20 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
02/01/2016 01:22:04 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
02/01/2016 01:22:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
02/01/2016 01:22:03 TR069:Remove host acs.telefoniedienst.nl dns record.
02/01/2016 01:20:54 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
02/01/2016 01:20:51 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
02/01/2016 01:19:35 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
02/01/2016 01:19:28 NTP Date/Time updated.
07/31/2015 00:16:00 Get system time from NTP server:5.200.6.34.
07/31/2015 00:04:46 Wireless 00:0C:F6:B3:39:08 released
07/31/2015 00:04:32 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.155.254,Lease time=7200
07/31/2015 00:04:32 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:04:32 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.155.254
07/31/2015 00:04:32 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:29 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:26 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:25 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:04:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:16 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:13 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:12 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:04:09 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:06 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:03 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:04:00 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:59 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:03:56 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:53 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:50 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:47 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:46 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:03:43 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:40 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:37 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:34 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:33 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:03:30 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:27 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:24 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:21 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:20 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:03:17 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:14 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:11 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:08 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:03:07 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:03:04 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:03:01 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:02:58 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:02:55 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:02:55 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.155.254
07/31/2015 00:02:55 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:52 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:49 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:48 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:02:45 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:42 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:39 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:36 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:35 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:02:32 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:29 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:26 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:23 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:22 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:02:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:16 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:13 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:10 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:09 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:02:06 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:03 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:02:00 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:57 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:56 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:01:53 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:01:50 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:01:47 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:01:44 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.240.48.71
07/31/2015 00:01:44 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.155.254
07/31/2015 00:01:44 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:41 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:41 192.168.2.7 Admin login success
07/31/2015 00:01:38 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:35 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:34 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:01:31 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:28 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:25 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:21 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.164.96.1,Lease time=81887
07/31/2015 00:01:21 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.164.105.151
07/31/2015 00:01:21 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.164.96.1
07/31/2015 00:01:21 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
07/31/2015 00:01:18 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
07/31/2015 00:01:18 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
07/31/2015 00:01:15 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:13 sending ACK to 192.168.2.7
07/31/2015 00:01:12 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:09 sending ACK to 192.168.2.3
07/31/2015 00:01:09 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:06 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/31/2015 00:01:05 DSL Media Up !
07/31/2015 00:00:18 sending ACK to 192.168.2.2
07/31/2015 00:00:18 sending OFFER to 192.168.2.2

VDSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3077 (Kbps.) 32000 (Kbps.)
Attainable Rate 15495 (Kbps.) 43083 (Kbps.)

Noise Margin 30.6 dB 11.7 dB
Attenuation 9.4 dB 8.9 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 156363 1465
CRC Error 0 8

DTU Counters:
Upstream Downstream
corrected DTU Counter 0 0
uncorrected DTU Counter 0 0

Showtime Counter:
Showtime Counter 0 days, 0 Hours, 40 Minutes, 57 Seconds

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vincedd
Zouden er minder langdradige posts kunnen komen?is wat makkelijker scrollen op een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zie dat ik sinds 28 januari nieuwe firmware heb op m'n Zyxel P-2812-HNU-F1

Firmware Version: V3.11TUE8

Iemand een idee wat dit voor verbetering brengt (Routed ip-tv?) en of dit alle eerdere problemen met de V3.11TUE6.b6 Firmware oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Niels.68 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:52:

Iemand een idee wat dit voor verbetering brengt (Routed ip-tv?) en of dit alle eerdere problemen met de V3.11TUE6.b6 Firmware oplost?
Ik heb nog steeds de V3.11TUE6.b6 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:12
Sinds kort abbo weer verlengd en 1 stapje sneller gegaan (naar Telfort internet extra):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5052366973.png

Dik tevreden nu, vooral de flink hogere upload dan eerst is fijn.
Voor zover ik weet ligt er nu glasvezel tot aan de straatkast, nu rustig wachten tot ik echt glasvezel heb tot in huis (zal nog wel even duren ben ik bang)

[ Voor 32% gewijzigd door Emcee op 02-02-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Sinds kort ook de nieuwe firmware V3.11TUE8 op de Zyxel.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5053298673.png

Ping niet best, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Bij mij niets verandert t.o.v. eerdere metingen, heb wel QOS uit staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5055192781.png

[ Voor 75% gewijzigd door Niels.68 op 03-02-2016 21:03 . Reden: Plaatje deed 't niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Noob vraagje: sinds vorige week heb ik ADSL van Telfort. Werkt prima, maar ik zou graag m'n Fritzbox willen gebruiken i.p.v. de meegeleverde Experiabox.
De Fritzbox werkt op zich prima, op 1 ding na: telefonie. En dat komt omdat ik er niet achter kom wat mijn SIP wachtwoord is.
Ik heb de helpdesk geprobeerd, maar krijg daar te horen dat ze sinds kort te SIP wachtwoorden niet meer vrijgeven.
Als ik google zie ik voor glasvezel klanten van Telfort wel trucs om het SIP wachtwoord alsnog te achterhalen.
Maar hoe doe ik dat voor mijn ADSL verbinding? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:46:
Hallo allemaal.
Noob vraagje: sinds vorige week heb ik ADSL van Telfort. Werkt prima, maar ik zou graag m'n Fritzbox willen gebruiken i.p.v. de meegeleverde Experiabox.
De Fritzbox werkt op zich prima, op 1 ding na: telefonie. En dat komt omdat ik er niet achter kom wat mijn SIP wachtwoord is.
Ik heb de helpdesk geprobeerd, maar krijg daar te horen dat ze sinds kort te SIP wachtwoorden niet meer vrijgeven.
Als ik google zie ik voor glasvezel klanten van Telfort wel trucs om het SIP wachtwoord alsnog te achterhalen.
Maar hoe doe ik dat voor mijn ADSL verbinding? Iemand een idee?
log in op je Mijn Telfort - rechts instellingen - Instellingen vast bellen wijzigen - instellingen wijzigen - helemaal onder aan de bladzijde kan je een nieuw wachtwoord / Toegangscode invoeren welke direct actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 22:02
Hier zeer tevreden na mijn upgrade vanaf 30Mbit down en 3Mbit up. Dit is het resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5056832559.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Speedmaster schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:02:
[...]

log in op je Mijn Telfort - rechts instellingen - Instellingen vast bellen wijzigen - instellingen wijzigen - helemaal onder aan de bladzijde kan je een nieuw wachtwoord / Toegangscode invoeren welke direct actief is.
Wel heel vreemd dat de helpdesk van Telfort vertelt dat ze de SIP wachtwoorden niet meer vrijgeven...... eigenlijk zelfs belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedmaster schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Hey Speedmaster.
Als ik inlog op Mijn Telfort heb ik geen optie "Instellingen vast bellen". Volgens mij heeft Telfort voor nieuwe klanten (zoals ik) een nieuwe "mijn telfort" variant gemaakt, waar die optie niet meer in zit.

Zou jij 'ns kunnen inloggen op mijn telfort en kijken of deze optie bij jou nog wel aanwezig is?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Na inloggen - rechts boven aan onder kopje Belangrijk - instellingen aanklikken - Midden scherm onder Mijn instellingen - Instellingen vast bellen wijzigen - Midden scherm - Instellingen voor vast bellen onder deze kop staat je telefoonnummer met daarbij 2 opties, 1 voor nummerbehoud en 1 voor ik wil mijn instellingen wijzigen - helemaal onderaan die bladzijde kan je de Toegangscode wijzigen.

Deze instellingen staan bij mijn VDSL abonnementsvorm en zijn bij Glasvezelgebruikers NIET beschikbaar.

Mocht je geen glasvezelgebruiker zijn dan ben ik benieuwd waar je zaken zoals blokkering buitenland bellen en blokkering betaalnummers doet, op die zelfde bladzijde staat namelijk ook de mogelijkheid om je toegangscode (= wachtwoord SIP) te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk hebben VDSL klanten dan een andere Mijn Telfort pagina dan ADSL klanten (of nieuwe klanten een andere dan bestaande). Ik heb wel een pagina "instellingen" / "bellen" waar ik bijv. nummerweergave e.d. kan veranderen, maar die bevat geen optie om de toegangscode te wijzigen.
Dit is de url van die pagina: https://www.telfort.nl/pe...n/instellingen/bellen.htm
Een optie om de toegangscode te wijzigen ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de url naar de pagina waarop jij je toegangscode kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar kom ik dus niet bij...
Als ik die url probeer te openen, kom ik op een "Mijn Telfort" pagina waarop ik moet inloggen met m'n telfort email adres.
Maar als ik dat probeer, zegt 'ie dat m'n gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is...
De username waarmee ik moet inloggen op Mijn Telfort begint met "be" gevolgd door een aantal cijfers. Maar daarmee kan ik ook niet inloggen op jouw url.
Zucht...
Het lijkt erop dat nieuwe adsl klanten (waaronder ik) terecht komen op de Mijn Telfort variant die ook de glasvezel klanten te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 00:32
Zijn er geen aanbiedingen meer van Telfort?
Ik kan, op een kleine van breedbandwinkel na, geen enkele meer vinden.
Vooral die aansluitkosten à €30 vallen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
Vandaag zijn ouders overgestapt op Telfort. Als ik van buitenaf inlog op de FRITZ!Box zie ik dat de DSLAM maar tot 33 Mbit toelaat (Max. DSLAM throughput) terwijl het pakket tot 40Mb zou moeten kunnen gaan. De attainable rate ligt ook rond de 40Mb dus het is wel de moeite om die cap eraf te krijgen. Meer mensen die zo'n rare cap hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
cornfed99111 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:49:
Zijn er geen aanbiedingen meer van Telfort?
Ik kan, op een kleine van breedbandwinkel na, geen enkele meer vinden.
Vooral die aansluitkosten à €30 vallen tegen.
Ik ben vorig jaar november overgestapt van Ziggo naar Telfort en heb het toen als volgt gedaan:

Spaarwinkelen.nl (35 euro cashback) --> Breedbandwinkel.nl (één maand abonnementskosten retour) --> Telfort

Die van Spaarwinkelen is al wel 'goedgekeurd', maar nog niet 'vrijgegeven'. Die van Breedbandwinkel heb ik ook nog niet, op 9 december kreeg ik de reactie dat ik het bedrag uiterlijk binnen 3 maanden kon verwachten. Nog even geduld dus.

Echt andere opties zijn er volgens mij niet, heb hier toen ook best een poosje naar gezocht. De korting van Breedbandwinkel lijkt nu veranderd te zijn, ze bieden nu 10 euro korting i.p.v. één maand cashback. Die van Spaarwinkelen lijkt nog wel te werken, uiteindelijk heb je dan toch zo'n 45-55 euro cashback/korting :)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aan cashback sites had ik nog niet gedacht... ;)
Alleen ben ik op zoek naar alleen internet. En dan is €7,50 10 cashback niet zoveel.
Breedbandwinkel geeft zelf €10,-.

Waar is die site adsl.nl naar toe?
Ik kan me herinneren dat die altijd een aanbod hadden zonder aansluitkosten.
Blijkbaar offline gegaan...Alleen de Wayback Machine kent hem nog.

Ik heb dit weekend nog om te beslissen.
Anders valt de aansluitdag over een maand precies in het weekend.
En dat lijkt mij geen slimme zet.

We graven verder...

[ Voor 0% gewijzigd door cornfed99111 op 05-02-2016 16:58 . Reden: oepsiepoopsie met een bedrag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe kom je bij €7,50 ? Bij Spaarwinkelen staat toch: "€25,00 geld terug korting, bij een internetabonnement".
Samen met het tientje korting van Breedbandwinkel vang je dan alsnog €35

En de aansluitdag komt niet heel strikt hoor. Bij mij ging m'n abonnement 27 november in, maar 's avonds op de 24e kreeg ik al een mailtje dat de aansluiting actief was. Fritz!box bouwde toen ook direct connectie op.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Deze bedoel ik: https://www.spaarwinkelen.nl/korting/telfort.php

Heb je een andere?

Was trouwens een tientje..

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 05-02-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
En je zou ook nog 10 euro extra korting kunnen krijgen via Breedbandwinkel: https://www.breedbandwinkel.nl/korting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sinds vandaag Telfort DSL 80/8:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5061047427.png

Prima resultaat tegenover mijn vorige Ziggo abo:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5061060638.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, deze: https://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php

Dus wat ik zei: Spaarwinkelen --> Breedbandwinkel --> Telfort
Prolution schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:03:
En je zou ook nog 10 euro extra korting kunnen krijgen via Breedbandwinkel: https://www.breedbandwinkel.nl/korting/
Dat werkt niet, bij mij i.i.g. niet: "De door u opgegeven bestelling komt niet in aanmerking voor extra korting.".

Ramon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:58:
Sinds vandaag Telfort DSL 80/8:

[afbeelding]

Prima resultaat tegenover mijn vorige Ziggo abo:

[afbeelding]
Mooi toch :) ? Zo ben ik vorig jaar november overgestapt van Ziggo 40/4 toen, naar Telfort 38/5,5 nu. Is mij snel zat.
En nog 6 euro voordeliger uit ook per maand.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Mooi toch :) ? Zo ben ik vorig jaar november overgestapt van Ziggo 40/4 toen, naar Telfort 38/5,5 nu. Is mij snel zat.
En nog 6 euro voordeliger uit ook per maand.
Zeker mooi. Ik ben zelfs 17 euro goedkoper uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Ja, deze: https://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php

Dus wat ik zei: Spaarwinkelen --> Breedbandwinkel --> Telfort
Thanx, die had ik dus gemist. Zocht alleen naar Telfort.
Wel raar dat je een cashback krijgt bij een prijsvergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

DiedB schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:17:
Vandaag zijn ouders overgestapt op Telfort. Als ik van buitenaf inlog op de FRITZ!Box zie ik dat de DSLAM maar tot 33 Mbit toelaat (Max. DSLAM throughput) terwijl het pakket tot 40Mb zou moeten kunnen gaan. De attainable rate ligt ook rond de 40Mb dus het is wel de moeite om die cap eraf te krijgen. Meer mensen die zo'n rare cap hebben?
Lees je eens in op dlm.
De centrale gaat langzaam de snelheid opvoeren. Kijk overmorgen nog maar eens.

De tot snelheid van het pakket is trouwens niet bepalend.. De attainable rate wel.
Maar zoals ik schreef. Even geduld hebben dus.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 05-02-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
job schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Lees je eens in op dlm.
De centrale gaat langzaam de snelheid opvoeren. Kijk overmorgen nog maar eens.

De tot snelheid van het pakket is trouwens niet bepalend.. De attainable rate wel.
Maar zoals ik schreef. Even geduld hebben dus.
Mijn indruk is dat DLM het systeem is dat ervoor zorgt dat het modem 's nachts opnieuw intraint zodat de current rate dichterbij de attainable rate komt (mits de lijn dat toelaat). Dat zie ik op nieuwe DSL-lijnen bij klanten ook gebeuren, en daar begint de DSLAM throughput gewoon op een maximale snelheid (vaak 52000/5200 bij ouderwetse VDSL-lijntjes) en werkt de current langzaam naar de attainable toe. Naar mijn idee is de maximale DSLAM-throughput een vaste waarde die op de DSLAM staat ingesteld en heeft DLM hier verder niets mee te maken.

Nou werkt het internet verder helemaal prima dus ik wacht het lekker een week af, maar ik heb een sterk vermoeden dat de snelheid op 33Mbit/s blijft hangen.

Update: Om 2:40 viel de verbinding weg (DSL not responding). Kwam 20 seconden later terug met een current rate die nu exact gelijk ligt met de maximale DSLAM throughput (33024 kbit). Ik weet niet of dat DLM was, maar als dat zo is ziet het er niet goed uit (de DLM werkt richting de maximale DSLAM throughput maar verhoogt deze niet).

[ Voor 13% gewijzigd door DiedB op 06-02-2016 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Mijn ZyXEL 2812HNU-F1 op telfort 30/3 :

current rate downstream: 31041 kbps
attainable rate upstream: 1560 kbps
attainable rate downstream: 29450 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b

Mijn downstream is hoger dan de attainable downstream.
Ik haal strak 3.5 MB/sec op usenet en er is een upgrade gepland in dit kwartaal.
Is dit normaal ? [ ik klaag niet hoor ]

Wat
VVDSL
Planning
Mrt 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één maand
Internet Snelheid
60 Mbit/s
iTV
2 HD.

We wachten eens rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 18:19
Een modem is geen meet-instrument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmm die profile 8b valt me op.
Ik heb ook altijd 7a gehad en toen mijn lijn ging schommelen en inzakte heb ik ook een tijdje 8b gehad.
Na 3x resetten via het kleine knopje zat ik eindelijk weer op 7a en ging me snelheid weer naar 110mb de volgende dag.
Mischien dus een hard reset uitvoeren ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Hier ook dik tevreden met de snelheid, op +-50meter van de centrale. en dat voor 27euro.
En dan te bedenken dat ik bij Ziggo voor 120/12, 54euro kwijt was. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5064396976.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41
Sinds een tijdje is mijn bandbreedte behoorlijk ingestort. Er is bij mij thuis niks veranderd, iemand een idee om dit te verbeteren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1   2016-01-28 13:14:03 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1977 kbps Downstream 12863 kbps, DSL Type is VDSL .
2   2016-01-28 13:13:26 info    DSL up down log: WAN Physical Link Down
3   2016-01-17 19:10:22 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1976 kbps Downstream 19004 kbps, DSL Type is VDSL .
4   2016-01-17 19:09:47 info    DSL up down log: WAN Physical Link Down
5   2016-01-12 22:34:30 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2290 kbps Downstream 17088 kbps, DSL Type is VDSL .
6   2016-01-12 22:33:53 info    DSL up down log: WAN Physical Link Down
7   2016-01-12 18:49:41 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1989 kbps Downstream 19401 kbps, DSL Type is VDSL .
8   2016-01-12 18:49:03 info    DSL up down log: WAN Physical Link Down
9   2016-01-12 18:48:48 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2454 kbps Downstream 19292 kbps, DSL Type is VDSL .
10  2016-01-12 18:48:10 info    DSL up down log: WAN Physical Link Down
11  1970-01-01 01:01:30 info    DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2304 kbps Downstream 17102 kbps, DSL Type is VDSL .

Hier nog een hoop info waar ik niet zoveel van begrijp :O
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 10 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 27 db
loop length is 1702m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 8.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate upstream: 1977 kbps
interleaving delay downstream: 16.00 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
current rate downstream: 12863 kbps
attainable rate upstream: 2365 kbps
attainable rate downstream: 14075 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b
operational uptime: 9 days, 22:42
CodeViolations near end: 13
FEC near end: 39377
CodeViolations far end: 4247
FEC far end: 164181
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je zit 1700 meter van je kast af vandaar dat je 8b profiel hebt denk ik.
Maar bij mij verandert het ook per dag hoor. De ene meer 110mb en de andere keer 100mb.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Illusion schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:40:
[...]
Ondertussen blijft het overigens stil vanuit de kant van AVM / fritzbox. Na mijn aanvraag leek het even of ze toch routed IPTV gingen implementeren, maar dat plan is vast ergens onderin een la beland.
Dus maar weer eens een mailtje erachteraan gestuurd.
Ik heb ook een ticket bij AVM ingeschoten met een vraag over Routed IPTV support voor Telfort. Ben wel benieuwd wanneer dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
job_h schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb ook een ticket bij AVM ingeschoten met een vraag over Routed IPTV support voor Telfort. Ben wel benieuwd wanneer dit komt.
Met zelf wat knutselen kun je het nu al voor elkaar krijgen: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Met die instructies is het mij gelukt, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
ThinkPadd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Met zelf wat knutselen kun je het nu al voor elkaar krijgen: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Met die instructies is het mij gelukt, werkt uitstekend.
Yes, die had ik ook gezien. Als er echter nauwelijks verzoekjes bij AVM binnen komen komt het er denk ik heel traag in, dus heb toch een support ticket aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik had ook al een verzoek ingestuurd ;) Maar ik ga ondertussen niet zitten wachten daarop, dus voor nu zelf even aan het hacken geweest (15 min werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

DiedB schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:12:
Mijn indruk is dat DLM het systeem is dat ervoor zorgt dat het modem 's nachts opnieuw intraint zodat de current rate dichterbij de attainable rate komt (mits de lijn dat toelaat).
dlm bouwt de snelheid op tot de maximale snelheid (of de snelheid die bij je abo hoort mocht die lager zijn). Het begint dus altijd lager.
Update: Om 2:40 viel de verbinding weg (DSL not responding). Kwam 20 seconden later terug met een current rate die nu exact gelijk ligt met de maximale DSLAM throughput (33024 kbit). Ik weet niet of dat DLM was, maar als dat zo is ziet het er niet goed uit (de DLM werkt richting de maximale DSLAM throughput maar verhoogt deze niet).
Verbindingen die wegvallen is geen goed nieuws. Dan zal dlm de snelheidsverhoging tegenhouden of wordt de snelheid zelfs naar beneden geschroefd.

Ik zou zeggen blijf er af en kijk later nog eens naar.
Haal je niet waar je voor betaald en is het volgens de attainable rate wel mogelijk (al is de attainable rate niet heilig) dan kan je contact opnemen met telfort.

Maar ook 33Mbit is een prima waarde. Het abonnement is ook geen garantie voor wat je kan halen. Het is een tot 40Mbit abonnement. De snelheid die haalbaar is, is gewoon afhankelijk van de gebruikte techniek, de lengte van de kabels en de kwaliteit van de kabels.
Je kan geluk hebben en dicht bij wonen, of je hebt pech en woont net te ver.. of de kabels zijn niet optimaal.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 09-02-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
job_h schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en ik kan je vertellen dat je er niks aan kan doen afgezien van telefoneren en mailen naar de klantenservice zodat ze het EINDELIJK een keer op gaan lossen (afgezien van Fritzbox aanschaffen). Ik zit er namelijk al meer dan 2 jaar mee.

Het goede nieuws is dat de tweede lijn die ik een paar weken geleden sprak aangaf dat het probleem (eindelijk) bekend is.

Symptoom:

1. Mijn account bij Telfort staat gekoppeld aan een crappy DHCP server.

Afgevallen opties:
2. Configuratie probleem. Volledige standaard instellingen (uitgezonderd wifi naam/wachtwoord) crasht ook.

Ik heb deze problemen ook al enkele maanden. Moet om de paar weken de modem herstarten om internet en TV te krijgen. Erg vervelend! Heeft iemand al een passende oplossing gekregen van telfort? Een eigen router kopen zou ik een beetje zonde vinden.

Toen ik vanavond thuis kwam echter een ander probleem. De wifi wordt niet weergegeven in de lijst op meerdere apparaten. Wireless lampje brandt wel. Reset en hard reset werken allebei niet. TV werkt nog wel, maar geeft wel een paar keer per minuut een storing van een halve seconde. Heb helaas vanavond even geen laptop om de bedrade verbinding te testen dus dat doe ik morgenavond maar. Heeft iemand dit wel is gehad?

Heb trouwens een arcadyan experiabox v 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Dear Mr. *Naam*,

Thank you very much for your enquiry and for contacting the AVM Support.

Currently, the AVM Support has no such information on when or whether FRITZ!OS will contain a Telfort profile for Routed IPTV support.

I have therefore forwarded your enquiry as an enhancement request to the product manager in charge. We have already been able to implement numerous suggestions from our customers in the past, often even in one of the following firmware or software updates. The latest updates are available on our website at http://en.avm.de/service/downloads/

Best regards from Berlin
*Naam medewerker* (AVM Support)
Niet veel zeggende, maar wel nette reactie van AVM. We zullen zien wanneer het verschijnt.

• Henk007
edit:
Onterechte paniek mijnerzijds, de fourstack site geeft nu weer gewoon een upgrade naar 100Mbps max voor mijn locatie de volgende maand ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Henk007 op 11-02-2016 02:06 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:11
Laatste dagen heb ik erg veel last van wegvallende SSH-verbindingen en trage RDP's.

MTR naar binnen toe. (op het moment dat ik daadwerkelijk erg veel last had van wegvallende verbindingen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
My traceroute  [v0.82]
bissell (0.0.0.0)                                                             Wed Feb 10 21:54:35 2016
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                                              Packets               Pings
 Host                                                       Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. router.iets.anders.nl                                    0.0% 10599    0.4   0.3   0.3   5.9   0.2
 2. ???
 3. hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-1-0.core.as9143.net              0.0% 10599    8.3   7.3   3.3  42.8   2.0
 4. asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net                  0.0% 10599   28.0   8.2   3.8 120.9   8.8
 5. kpn-nso.telecity2.nl-ix.net                              0.0% 10599    8.5   8.2   5.1  76.0   4.4
 6. 195-240-127-254.ip.telfort.nl                            0.8% 10598   12.2  12.4   7.5 110.0   7.1
 7. 195-241-15-AAP.ip.telfort.nl                              1.0% 10598  200.5 150.4  15.8 2025. 268.5

MTR naar buiten toe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                           192.168.1.254 -    0 |  413 |  413 |    0 |    4 |  264 |    1 |
|           195-240-127-254.ip.telfort.nl -    2 |  389 |  383 |    8 |   89 |  759 |  101 |
|             ziggo.equinix-am3.nl-ix.net -    2 |  389 |  383 |   10 |   51 |  611 |   26 |
|  hvs-rc0002-cr102-ae0-0.core.as9143.net -    1 |  409 |  408 |   11 |  122 | 1000 |   13 |

Zoals je ziet schommelt het geheel nogal. Herkent iemand dit? En zou dit de oorzaak kunnen zijn van de wegvallende verbindingen?

Edit: net ff gebeld. Gister is mn lijn blijkbaar gemigreerd, en moet ik mn modem resetten.

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10 22:21
Ik heb eerder in dit topic(rond augustus, September) over dezelfde klachten geschreven zoals mijn mede-tweakers die klant zijn bij telfort voor internet/tel/tv. Zoals jullie beschrijven had ik ook jarenlang om de paar weken dat het internet uitviel en de enige oplossing was om de modem te resetten. Nu kon ik hier wel mee leven, 1x in de paar weken knopje aan uit is niet ideaal maar mee te leven.

Afgelopen juli en augustus echter had ik dat dagelijks meerdere keren per dag internet uitviel. Het was eigenlijk niet meer te doen. Ik heb 3 verschillende modems gehad (eerst had ik een Zyxel f1 en vervolgens 2 verschillende experia v8), 3 verschillende monteurs(zowel van Gideon als van KPN) en geen van hen heeft het problem weten op te lossen. Ik had een nieuw isra punt gekregen, de lijn was doorgemeten, ik had een ander modemprofiel gekregen maar dit mocht allemaal niet baten.

Uiteindelijk ging de laatste monteur naar de wijkkast om te kijken of de lijnkaart kapot was, maar dit was ook niet het geval. Wel had hij het aderpaar gewijzigd zodat mijn lijn een andere route neemt naar de wijkkast. Uiteindelijk heeft dit ook het probleem niet opgelost, want om de paar weken moet ik nu nog steeds de modem resetten. Wel is het zo dat ik niet meer dagelijks de modem hoef te resetten.

Dit lijkt dus een veel voorkomend probleem bij Telfort (zowel op de Zyxel F1 als op de Experia v8) en ik vermoed dat het probleem inderdaad aan de DHCP server ligt bij Telfort, zoals job_h al eerder vermeldde.

Nu heb ik 6 maanden gratis internet gekregen van Telfort vorig jaar en ben ik per saldo rond 11-12 euro per maand kwijt voor mijn ADSL lijntje, waardoor het voor mij niet interessant is over te stappen naar een andere aanbieder.

Wel hoop ik dat ze dit eindelijk een keer oplossen want in dit forum wordt wel duidelijk dat dit een collectief probleem is.

• job_h
brusuro schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:12:
Dit lijkt dus een veel voorkomend probleem bij Telfort (zowel op de Zyxel F1 als op de Experia v8) en ik vermoed dat het probleem inderdaad aan de DHCP server ligt bij Telfort, zoals job_h al eerder vermeldde.

....

Wel hoop ik dat ze dit eindelijk een keer oplossen want in dit forum wordt wel duidelijk dat dit een collectief probleem is.
Ik heb met mijn oude Zyxel P-2601HN-F1 (ADSL2, geen VDSL) geen problemen gehad, die werkte prima bij Telfort :)

Ik zou je aanraden om naar de 2e lijn van Telfort te bellen en je vermoedens daar neer te leggen als de verbinding weer wegvalt. Je moet je alleen geen modem herstart/reset aan laten praten door de 1e lijn. Als je duidelijk maakt dat de verbinding dan toch wel weer werkt en de 2e lijn dan geen metingen met het probleem kan doen kom je er vaak wel doorheen.

Ik heb vandaag afgesproken dat ik een aantal weken de Fritzbox aansluit. Wanneer deze een week of 4 niet uitvalt, zal ik weer contact opnemen met de 2e lijn en kunnen we hoogstwaarschijnlijk aannemen dat het niet de lijn of mijn thuissituatie is. Als alles goed gaat zal ik dus begin maart een telefoontje naar Telfort plegen en gaan ze hopelijk de firmware van de Experiabox doorspitten. Wat erg lastig kan worden, ik weet niet of gedurende een normale kwaliteitscontrole van de firmware de modem twee weken onafgebroken aanstaat?

Mijn lijn in Arnhem is tweemaal doorgemeten, door KPN en Guidion, en mijn IS/RA punt is vervangen van een type 1A naar een type 2B (de monteur dacht "nu ik er toch ben"). Alles was perfect en ik haal op dit moment 47083 / 5221 Kbps. Afgezien van de wegvallende verbinding is er dus een prima verbinding op mijn Experiabox V8 (versie R02).

[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 11-02-2016 15:00 ]

• ThinkPad
Waarom laat je die Fritz!box er niet sowieso tussen zitten? Ik heb de ExperiaBox (V8) niet eens uit de doos gehad, op aanraden van de Tweakers in dit topic een FB 7360 aangeschaft en die zit sinds dag 1 aangesloten.
Bevalt uitstekend, nog 0 problemen gehad met internet of TV.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59
Niels.68 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:52:

Ik heb m sinds 0:30 (?) ook maar sindsdien geen internetverbinding meer... De router zegt dat de verbinding actief is, maar kan ook zelf niet pingen naar 8.8.8.8. Ook de tijd kan hij niet ophalen...

Edit: het probleem heeft zichzelf in drie kwartier opgelost :P

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 12-02-2016 01:14 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
ThinkPadd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:07:
Waarom laat je die Fritz!box er niet sowieso tussen zitten? Ik heb de ExperiaBox (V8) niet eens uit de doos gehad, op aanraden van de Tweakers in dit topic een FB 7360 aangeschaft en die zit sinds dag 1 aangesloten.
Bevalt uitstekend, nog 0 problemen gehad met internet of TV.
In het begin had ik nog geen FritzBox, anders had ik dat twee jaar geleden misschien wel gedaan.
Op dit moment wil ik er vooral voor zorgen dat het probleem duidelijk wordt bij Telfort, zodat er niet onnodig veel mensen hun modem wekelijks uit en aan blijven zetten. Het kost mij wat meer moeite, maar als het een redelijk groep Telfort abonnees helpt heb ik dat er wel voor over ;)

P.S. FritzBox hangt er momenteel aan. Hopen dat hij gewoon een aantal weken niet uit valt en dan de Telfort inlichten :)

[ Voor 7% gewijzigd door job_h op 13-02-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik ben ook overgestapt naar een fritzbox ipv een v8.
Verbinding is een stuk stabieler en sneller. Toch merk ik iets (voor mij) eigenaardigs op:

Met de v8 was het zo, dat als ik download en de tv wordt ingeschakeld (iptv van telfort dus) de download snelheid iets omlaag gaat. Dat vind ik ook logisch, de tv gebruikt immers bandbreedte.

Met de fritzbox maakt het niet uit of de tv nu uit staat, ingeschakeld of HD kanaal, de snelheid blijft constant. Dus de bandbreedte voor iptv komt er 'extra' bij.
Als ik naar het grafiekje kijk wat de fritzbox aangeeft lijkt dit ook te kloppen
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/2016-02-13%2019.12.04.png
Zoals je ziet gaat de totale download omhoog zodra iptv ingeschakeld wordt.

Begrijp ik dit nou goed? Is die 'extra' bandbreedte nog te gebruiken als er geen iptv aanstaat?
Pagina: 1 ... 39 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie