Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nee.
Want je snelheid is gecapt op 33.
Het kan sneller daarom pakt de tv de snelheid boven de 33.
Zal je een sneller abbo hebben waarbij je de volle snelheid hebt kan de tv dat niet meer en zal je snelheid van de internet iets inzakken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik blijf me toch wel verbazen over Telfort. Ik betaal voor 30/3 en krijg 30/20.

Toch bizar hoge upload? Is volgens mij eind volgens jaar ergens veranderd, want toen kreeg ik wel 30/3.

Helaas vorig jaar m'n abo verlengd net voor de 40/4 abo's, maar ik mag niet klagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5086976831.png

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben benieuwd, vorige week verlengd, ik heb nu 50/5, eens kijken of we de 80/8 gaan halen. :)
Moet alleen nog even een keertje bellen, want op m'n overeenkomst staat nog de verkeerde prijs....

@evleerdam, probeer eens wat naar een FTP te uploaden, Speedtest is niet altijd even betrouwbaar.
20Mbit upload ipv 3Mbit lijkt me een meetfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

Storing thuis (Lunteren). rood lampje op de modem bij internet.

Weet iemand of er een firmware update is geweest van ca zaterdag op zondag?

Lekker overigens: zo afhankelijk van internet dat ik niet eens telefoonnummers oid van bv Telfort heb en de instructies van hoe de modem ook al weer te resetten (met stroom aan/uit? 10 sec? nee 20...) 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door o_f_course op 15-02-2016 09:27 ]

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
evleerdam schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:19:
Ik blijf me toch wel verbazen over Telfort. Ik betaal voor 30/3 en krijg 30/20.

Toch bizar hoge upload? Is volgens mij eind volgens jaar ergens veranderd, want toen kreeg ik wel 30/3.

Helaas vorig jaar m'n abo verlengd net voor de 40/4 abo's, maar ik mag niet klagen.

[afbeelding]
Je verbinding wordt over VVDSL geleverd en dan is een hogere upload redelijk normaal tegenwoordig, indien je de QoS functie in je Experiabox uitschakelt dan zou je zelfs richting de ~30Mbit upload moeten krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Prolution schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:45:
[...]

Je verbinding wordt over VVDSL geleverd en dan is een hogere upload redelijk normaal tegenwoordig, indien je de QoS functie in je Experiabox uitschakelt dan zou je zelfs richting de ~30Mbit upload moeten krijgen ;)
Wow thanks voor de tip man!

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5088807993.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5088833067.png

*O*

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
Prolution schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:45:
[...]

Lijkt inderdaad zo te zijn. Ik hou hem wel uitgeschakeld zo, thanks!

Na: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5089898328.png

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 00:32
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Ik ben vorig jaar november overgestapt .......
....... Spaarwinkelen lijkt nog wel te werken, uiteindelijk heb je dan toch zo'n 45-55 euro cashback/korting :)
De kogel is door de kerk.
Aanvraag ingediend en hopelijk per 16 maart snel internet..

Had wel een andere kortingsroute gevonden:
Via shopkorting.nl kan je nu tijdelijk €72 korting krijgt op een internet abonnement.
Helaas moet je dan wel direct bestellen bij Telfort. Dus geen breedbandwinkel korting.
Maar daarvoor een grotere korting direct bij één partij.

Nu fingers crossed dat de korting ook geregistreerd is...

Poosje later:
En inmiddels geregistreerd.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 16-02-2016 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
Sinds gisteravond 23:00 ligt de verbinding eruit. Fritz!box net al even van de stroom gehaald, maar mag niet baten, er is geen DSL-connectie.

Zouden ze dan toch met onderhoud bezig zijn? Heb al op de storingspagina gekeken, maar die heeft niks te melden.

Edit: Ah, KPN meld wel dat er gepland onderhoud is tussen 01:15 uur en 06:45 uur in mijn woonplaats.

Beetje uitgelopen dus. Nouja afwachten dan maar.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2016 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:35:
Aanvraag ingediend en hopelijk per 16 maart snel internet..

Had wel een andere kortingsroute gevonden:
Via shopkorting.nl kan je nu tijdelijk €72 korting krijgt op een internet abonnement.

En inmiddels geregistreerd.. ;)
Duurt dat bij jou een maand omdat je je oude nummer laat overzetten? Ik heb vanmorgen telfort alles-in-een aangevraagd (met nieuw telefoonnummer), kreeg net het contract binnen en het wordt 1 maart al geactiveerd, over 8 dagen al dus. Meteen ook een fritzbox 7360 besteld op marktplaats.

Goeie tip van die shopkorting trouwens, bedankt. Nu nog even de korting afwachten want die is nog niet geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 00:32
grun93 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Duurt dat bij jou een maand omdat je je oude nummer laat overzetten? Ik heb vanmorgen telfort alles-in-een aangevraagd (met nieuw telefoonnummer), kreeg net het contract binnen en het wordt 1 maart al geactiveerd, over 8 dagen al dus. Meteen ook een fritzbox 7360 besteld op marktplaats.

Goeie tip van die shopkorting trouwens, bedankt. Nu nog even de korting afwachten want die is nog niet geregistreerd.
Mijn telefonie loopt niet via een internetprovider. Heb ik allemaal apart lopen via een VOIP provider(s).
Lekker alles in eigen hand.

Die datum van 16 maart heeft meer te maken met mijn maand opzegtermijn.
Als ik er voor betaal, wil ik ook de gehele periode ervan genieten.... :+
Na al die jaren van ADSL2+, dan maken enkele weken meer niet zo veel uit.

Het duurde enkele uren voor de shopkorting bij mij geregistreerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Anderen ook last van storing in Amsterdam? Hier geen internet sinds 17u, Telfort geeft alleen een storing in Purmerend aan :(

EDIT: zie het al, Transmission/torrents werken gewoon, dus DNS moet de boosdoener zijn. ik gebruik Telfort's Zyxel in Bridge modus. Heb dus handmatig de Telfort DNS servers ingesteld in mijn eigen router. Als ik die vervang voor Google's DNS servers doet internet het gewoon..
Telfort heeft zn DNS adressen waarschijnlijk gewijzigd.

[ Voor 57% gewijzigd door Jazco2nd op 25-02-2016 08:46 ]

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Jazco2nd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:57:
Anderen ook last van storing in Amsterdam? Hier geen internet sinds 17u, Telfort geeft alleen een storing in Purmerend aan :(

EDIT: zie het al, Transmission/torrents werken gewoon, dus DNS moet de boosdoener zijn. ik gebruik Telfort's Zyxel in Bridge modus. Heb dus handmatig de Telfort DNS servers ingesteld in mijn eigen router. Als ik die vervang voor Google's DNS servers doet internet het gewoon..
Telfort heeft zn DNS adressen waarschijnlijk gewijzigd.
Ik denk niet dat Telfort de adressen van zijn DNS servers gewijzigd heeft, dat zou betekenen dat alle modems geüpdate moeten worden met de nieuwe adressen en ik denk dat het hier klachten zou regenen.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

maar het zou niet de eerste keer zijn dat de Telfort DNS servers eruit liggen, ik gebruik nu weer openDNS en die van google zijn ook een optie als je toch in staat bent ze handmatig in te stellen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Milosonator schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Ik denk niet dat Telfort de adressen van zijn DNS servers gewijzigd heeft, dat zou betekenen dat alle modems geüpdate moeten worden met de nieuwe adressen en ik denk dat het hier klachten zou regenen.
Dat gaat voor iedereen vanzelf :)
Tenzij je dus je modemrouter in bridge-modem only zet en handmatig de DNS adressen in je eigen router hebt gezet.
In elk geval werkte Telfort's DNS servers gisteren sinds ongeveer 17u niet meer en vanochtend ook niet.

Reden om te doen wat ik al langer van plan was: met het dodelijk simpele tooltje Namebench de beste DNS servers voor mij uitzoeken: https://code.google.com/archive/p/namebench/

Heb nu als primaire een OpenDNS server en als secundaire een KPN DNS server. 39% snelheidswinst tov de standaard Google DNS servers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Toevallig probeerde ik net even of telfort de nieuwe aansluiting al gerealiseerd had en dat bleek, min of meer tot mijn verrassing, idd het geval te zijn. Afgelopen maandag pas aangevraagd en eigenlijk zou de lijn pas per 1 maart actief zijn. Ik ben er blij mee.

Ping 10 ms, download 98 Mb/s, upload 20 Mb/s. Niet slecht voor een 80Mb/s abo. En dat is ook nog gemeten met een v8, misschien dat de upload hoger wordt als er straks een fritzbox 7360 aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
grun93 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:10:
Toevallig probeerde ik net even of telfort de nieuwe aansluiting al gerealiseerd had en dat bleek, min of meer tot mijn verrassing, idd het geval te zijn. Afgelopen maandag pas aangevraagd en eigenlijk zou de lijn pas per 1 maart actief zijn. Ik ben er blij mee.

Ping 10 ms, download 98 Mb/s, upload 20 Mb/s. Niet slecht voor een 80Mb/s abo. En dat is ook nog gemeten met een v8, misschien dat de upload hoger wordt als er straks een fritzbox 7360 aan hangt.
Dat is dan wel behoorlijk rap, qua realisatie van de aansluiting en de daadwerkelijke snelheid natuurlijk ook :P, wordt er door Telfort tegenwoordig geen rekening meer gehouden met de 14 dagen bedenktermijn? Of heb je daar bewust van afgezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Prolution schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:51:
Dat is dan wel behoorlijk rap, qua realisatie van de aansluiting en de daadwerkelijke snelheid natuurlijk ook :P, wordt er door Telfort tegenwoordig geen rekening meer gehouden met de 14 dagen bedenktermijn? Of heb je daar bewust van afgezien?
Niet bewust, nee, ik ben die vraag ook niet tegengekomen. Het gaat om een alles-in-een abo met internet extra (80 Mb/s) en met een nieuw telefoonnummer, het opzeggen van de vorige provider doe ik zelf. In de bevestiging die na de aanmelding verstuurd werd, staat ook nog steeds dat je binnen 14 dagen kunt annuleren. Ik dacht dat je dan wel een evenredig deel van het abonnementsgeld moet betalen, plus de telefoontikken.

Bij sommige abo's kan ik me wel herinneren dat er een bepaalde afkoelingsperiode van 7 dagen is, dan doen ze niks en beginnen pas na die periode met het verwerken van de aanvraag. Daar heeft telfort geen last van gelukkig, binnen een uur een bevestiging per email, weer twee uur later het contract met alle details (behalve de wachtwoorden voor mijntelfort en email, die wordt per brief verstuurd en heb ik nog niet). Het installatiepakket werd dezelfde dag nog verstuurd en de volgende dag bezorgd.

Ik kan dus nu ruim een week lang testen of het bevalt en desnoods nog weer terug. De oude provider is ook nog niet opgezegd, want ik wil graag het mobiele telefoonnummer ook verhuizen naar telfort vanwege het combivoordeel (je databundel wordt gratis verdubbeld als je dat doet). Die maand overlap heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik zit al vanaf 18 januari te wachten op een aangevraagde snelheids verhoging. Elke keer als ik er over bel gaan ze "er achteraan" maar er gebeurt verder niks. Ik betaal er ook niet voor, het oude abo is nog gewoon actief, dus ik vind het vreemd om te lezen dat jij al zo snel geholpen bent (wel fijn voor je overigens ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DrNizeGuy schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:33:
Ik zit al vanaf 18 januari te wachten op een aangevraagde snelheids verhoging. Elke keer als ik er over bel gaan ze "er achteraan" maar er gebeurt verder niks.
Tja, dat is vervelend. Misschien dat er iets met de infrastructuur is, waarbij ze afhankelijk van derden zijn? Geven ze geen reden van de vertraging op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
DrNizeGuy schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:33:
Ik zit al vanaf 18 januari te wachten op een aangevraagde snelheids verhoging. Elke keer als ik er over bel gaan ze "er achteraan" maar er gebeurt verder niks. Ik betaal er ook niet voor, het oude abo is nog gewoon actief, dus ik vind het vreemd om te lezen dat jij al zo snel geholpen bent (wel fijn voor je overigens ;) ).
Ik moest hiervoor ook 2x bellen. Wat raar is, want een verhoging = nieuw abbo = +1 op het rapport van de verkoper, dus je zou zeggen dat ze willen het het goed in de boeken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:06
Even een snelle vraag: Aantal maandjes terug heb ik een Internet-Only pakket aangesloten voor iemand met een v8. Alleen brandt hierop ook het TV ledje. Wat houdt dat in? Is er dan TV actief op die aansluiting?

Beetje verwarrend. Dit is namelijk bij de V9 (ik heb KPN) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
HvanderT schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:35:
Even een snelle vraag: Aantal maandjes terug heb ik een Internet-Only pakket aangesloten voor iemand met een v8. Alleen brandt hierop ook het TV ledje. Wat houdt dat in? Is er dan TV actief op die aansluiting?

Beetje verwarrend. Dit is namelijk bij de V9 (ik heb KPN) niet het geval.
Dit komt doordat er tegenwoordig Routed IPTV gebruikt wordt door Telfort, hierdoor is ook het ledje gaan branden ook al neem je geen iTV af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ah, vandaar. Ik vond het al zo vreemd.

Thnx.

Overigens bevalt het Telfort pakket daar best wel goed volgens mij. Voorheen lag er Tele2 adsl met max. 12/1, dan is 50/30 een behoorlijke verbetering :P

Alleen klagen ze nog wel eens over de WiFi, dus daar ga ik nog naar kijken. Wi-Fi van de v8 heb ik na twee dagen al uitgezet.

[ Voor 74% gewijzigd door krakendmodem op 27-02-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
HvanderT schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:34:
Alleen klagen ze nog wel eens over de WiFi, dus daar ga ik nog naar kijken. Wi-Fi van de v8 heb ik na twee dagen al uitgezet.
Daar heeft telfort een hele mooie dualband versterker voor in de aanbieding. Hetzelfde ding van de KPN kost 80 euro. Er is ook een topic hier op tweakers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb er al een ander apparaat hangen, een TP-Link met DD-WRT die nu dienst doet als Acces Point.

Haal de volle snelheid (52/30Mbit over 2,4GHZ draadloos) :). Maar ze blijven klagen, vandaar dat mijn vermoeden is dat het aan hun eigen apparatuur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik heb een upgrade van 30/3 naar 36/5,5 (gratis, zo lijkt het). Die 36 is nu ook de maximum attainable rate.

Bijzonder is ook dat de uptime van het modem 21 dagen is en de snelheid per vandaag omhoog is gegaan. Ook de ping lijkt naar beneden gegaan te zijn, van 20 msec naar 10 msec.

edit: Oke, nog meer rare shit. De speedtest van speedtest.net geeft gewoon de oude snelheden (32 mbit/ 3,3). Speedtest.nl geeft 60- 80 mbit.

Maar ik kan niet meer in mijn modem inloggen met het normale wachtwoord.

edit2: speedtest van 'colo center', tele2, telfort 1 GG geven allemaal 4 MB /seconde download.

Ik weet dat de nieuwe abonnementen 40/4 zijn maar zover ik weet zijn we daar niet op over gegaan. En nog meer mensen die ineens niet meer in hun modem kunnen? Ik ben wat huiverig om het modem nu een harde reset te geven.

edit 3: Ik heb het modem maar een harde reset gegeven en het wifi wachtwoord veranderd.
Mijn conclusie tot so far: modem traint sneller in (vooral upload, 5,5 mbit) maar de meeste toepassingen kunnen er geen gebruik van maken. Speedtest.nl was altijd nauwkeurig, geeft nu 8, 9 10 MB/s(!), Speedtest op glasvezel op nu halen alle grote documenten 4 MB/seconde maar een ubuntu torrent met veel seeders komt met max 2,8 mb/s binnen (trager dan de oude snelheid). Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat er zoveel verschil zit tussen de tests.
Het internet voelt wel veel sneller (vermoedelijk door verbetering ping van 20 ms naar 10 ms).

[ Voor 76% gewijzigd door SpiceWorm op 05-03-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Beste Tweakers,

Sinds gisteren heeft mijn Telfort internet (basis) er weinig zin meer in. Verbinding is traag, en valt weg. We hebben een Zyxel Modem type P-2812HNU-F1. Voorheen geen problemen gehad, maar momenteel kan ik met moeite deze reactie plaatsen op Tweakers (Achter mijn bekabelde PC). Ik kan niet eens een speedtest afmaken, internet is met vlagen normaal maar het merendeel brak.

Wie kan mij helpen het probleem te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Al eens de Zyxel opnieuw opgestart (uit/aan)?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

OgWok schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:09:
Al eens de Zyxel opnieuw opgestart (uit/aan)?
Ja reset, aan uit. Ik heb hem nu restored (factory reset), en het lijkt te werken. Wellicht had een virus wat instellingen verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
zijn er hier meer mensen met Telfort interactieve TV die sinds de uitbreiding van de opties ( Méér TV met o.a. Netflix ingebouwd ) last hebben van een trage Setopbox (Motorola VIP 1853) ?
ik heb dit via het forum gemeld, na enkele softwarematige aanpassingen krijg ik binnenkort een nieuwe setopbox toegestuurd, maar ik heb zelf het idee dat de nieuwe software te zwaar is voor de hardware.
volgens degene die mij hielp op het forum hadden anderen er geen last van, dus zou niet aan het model moeten liggen maar sinds die reactie heeft zich nog iemand gemeld met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

Speedmaster

Make my day...

Ik weet uit eigen ervaring dat de Arcadyan hmb2260 sneller is qua zappen en door het menu lopen. |Ik denk dat men binnen Telfort/KPN wel tot de ontdekking gaan komen dat de motorola gewoon vervangen moet gaan worden om klanten tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Nu online
Speedmaster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:54:
Ik weet uit eigen ervaring dat de Arcadyan hmb2260 sneller is qua zappen en door het menu lopen. |Ik denk dat men binnen Telfort/KPN wel tot de ontdekking gaan komen dat de motorola gewoon vervangen moet gaan worden om klanten tevreden te houden.
dan hoop ik dat ik die krijg, wel vreemd dat juist net bij een update deze problemen aan het licht kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
J-roenn schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:45:
zijn er hier meer mensen met Telfort interactieve TV die sinds de uitbreiding van de opties ( Méér TV met o.a. Netflix ingebouwd ) last hebben van een trage Setopbox (Motorola VIP 1853) ?
Bij mij hetzelfde probleem, de Motorola 1853 heeft duidelijk problemen met wat hij te verwerken krijgt.

Edit : Ik heb net nog even gekeken, en ik heb 2 van die ontvangers, maar ze hebben duidelijk de software aangepast en het werkt nu beter/sneller op allebei.

[ Voor 20% gewijzigd door nazuzed op 07-03-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
J-roenn schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:37:
[...]

dan hoop ik dat ik die krijg, wel vreemd dat juist net bij een update deze problemen aan het licht kwamen.
Waarschijnlijk is MeerTV gewoon te "zwaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 16:26

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik weet niet welke settop box ik heb, zo'n klein zwart ding met de powerknop bovenop. :D Ik merk in ieder geval geen traagheid sinds die update. En die Netflix app werkt echt super. Veel beter dan de "ingebouwde" videotheek die o.a. voor HBO wordt gebruikt.

Binnenkort ga ik verhuizen dus ik deed eens een postcodecheck... Blijkt dat op het nieuwe adres maar maximaal 8Mb beschikbaar is :X Maar toch een geluk bij een ongeluk, namelijk:

- Ik kan zo van de niet meer gebruikte tweede tv-aansluiting afkomen; een 2e tv werkt immers niet op 8Mb. De eerste tv moet ook terug naar SD.
- Over twee maanden wordt die wijkcentrale geüpgraded en wordt tot 100Mb mogelijk. Dus even anderhalve maand uitzitten op SD-tv en een trage verbinding en dan kunnen we weer knallen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een kleine week weer last van zichzelf resettende verbindingen op mijn kpn arcadia modem router (nog van de eerste experimentele ronde).

Verschijnselen:

Net na middernacht worden alle verbindingen verbroken naar alle PC's.
De PC's geven dan aan middels een geel Icoon dat er geen verbinding meer is:
Onbekend netwerk / geen verbinding.
Ik maak alleen gebruik van bedraad internet. (geen tv of bellen)
Het modem blijft echter gewoon aangeven dat er verbinding is: Power, Broadband, Internet blijven groen.

Remedie: het modem uit en weer aanzetten + de PC uit en weer aanzetten verhelpt dit probleem direct.

Deze klachten komen alleen voor nadat er meerdere PC's tegelijk hebben gedraaid op het modem.
Na enkele maanden stopt dit totdat ik weer een extra PC aansluit, dan begint het weer opnieuw.

Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen of voorgoed oplossen ?

Ik heb telfort basis/standaard 20-1.

Alvast dank voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:18:
Ik heb sinds een kleine week weer last van zichzelf resettende verbindingen op mijn kpn arcadia modem router (nog van de eerste experimentele ronde).

Verschijnselen:

Net na middernacht worden alle verbindingen verbroken naar alle PC's.
De PC's geven dan aan middels een geel Icoon dat er geen verbinding meer is:
Onbekend netwerk / geen verbinding.
Ik maak alleen gebruik van bedraad internet. (geen tv of bellen)
Het modem blijft echter gewoon aangeven dat er verbinding is: Power, Broadband, Internet blijven groen.

Remedie: het modem uit en weer aanzetten + de PC uit en weer aanzetten verhelpt dit probleem direct.

Deze klachten komen alleen voor nadat er meerdere PC's tegelijk hebben gedraaid op het modem.
Na enkele maanden stopt dit totdat ik weer een extra PC aansluit, dan begint het weer opnieuw.

Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen of voorgoed oplossen ?

Ik heb telfort basis/standaard 20-1.

Alvast dank voor het meedenken !
Een andere router installeren. :) Ik had een ZyXEL P-2812HNU-F1 wat een perfect modem was, echter deze ging defect en ik kreeg een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8) wat een drama niets in te stellen, constant vast (druk inter verkeer). Nu heb ik een AVM Fritz!Box 7360 nieuw in gesealde verpakking voor €40,00 van Marktplaats en dit is echt een heerlijke router.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2016 11:29 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:23:
[...]
Een andere router installeren. :)

Ik had een ZyXEL P-2812HNU-F1 wat een perfect modem was, echter deze ging defect en ik kreeg een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8) wat een drama niets in te stellen, constant vast (druk inter verkeer). Nu heb ik een AVM Fritz!Box 7360 nieuw in gesealde verpakking voor €40,00 van Marktplaats en dit is echt een heerlijke router.
Alhoewel je daarmee zeker een waanzinnig goed punt hebt valt de oplossing helaas in de categorie: "overstappen op Ziggo", "geen gebruik meer maken van internet", "inbreken op de verbinding van de buren".

Het werkt allemaal maar is natuurlijk niet de constructieve oplossing waar ik naar zoek..........

IVM sterk gewijzigde post: nu geef je dus aan dat de arcadia een slecht modem is, dat kan relevante info zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Alhoewel je daarmee zeker een waanzinnig goed punt hebt valt de oplossing helaas in de categorie: "overstappen op Ziggo", "geen gebruik meer maken van internet", "inbreken op de verbinding van de buren".

Het werkt allemaal maar is natuurlijk niet de constructieve oplossing waar ik naar zoek..........

IVM sterk gewijzigde post: nu geef je dus aan dat de arcadia een slecht modem is, dat kan relevante info zijn.
Sorry, had wat zaken tussendoor. De Experiabox is een absolute drama router. Ik heb echt van alles geprobeerd, niets werkt zoals je verwacht. Ook kan het aan de firmware van KPN/Telfort liggen, ik heb geen originele firmware van de fabrikant kunnen testen (die kan je er ook niet maar zo opzetten, naar mijn weten). Telfort gebeld: Ik kon geen ZyXel meer krijgen, dus toen maar aan de Fritz!Box gegaan.

Sowieso zou ik een routerwisseling vragen in jou geval.

De gemiddelde consument doet waarschijnlijk wat minder dan de meeste mensen hier met zijn/haar netwerk. Anders zou Telfort zelf wel dol geworden zijn van die Experiabox, lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Sorry, had wat zaken tussendoor. De Experiabox is een absolute drama router. Ik heb echt van alles geprobeerd, niets werkt zoals je verwacht. Ook kan het aan de firmware van KPN/Telfort liggen, ik heb geen originele firmware van de fabrikant kunnen testen (die kan je er ook niet maar zo opzetten, naar mijn weten). Telfort gebeld: Ik kon geen ZyXel meer krijgen, dus toen maar aan de Fritz!Box gegaan.
No problemo.....

Ik heb nog een paar Zyxel modems staan maar die zijn oud, erg oud zelfs, type 26xx uit mijn hoofd.
Deze Zyxels zijn de zilveren conische hoge en smalle modem types.

ADSL is in de tussentijd opgewaardeerd naar hogere betere en snellere versies alhoewel hier lokaal de tijd lijkt stil te staan. Ik kan zo een oud modem aansluiten indien dat de problemen zou oplossen, echter was mij verteld bij introductie van het toen nog experimentele arcadia modem dat dit betere en snellere resultaten zou geven. Die Fritzbox modems staan ook in de V&A tegen soms betaalbare bedragen. Ik zal eens kijken of ik er 1 kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik zit sinds de upgrade van mijn abonnement naar internet Extra nog tegen een soort van 'onzichtbare' barrière van 60mbit down. Mijn modem (P-2812) geeft de volgende snelheden aan bij interface status: 74650/15853 kbps .

Als ik speedtests draai kom ik nooit boven de 60mbit uit, meestal tussen de 55-60. Dit is vreemd want de uploadsnelheid trek ik wel helemaal vol. Ping rond 10-15.
Verder werkt de verbinding altijd goed en betrouwbaar, maar ik maak graag gebruik van die 15mbit die ogenschijnlijk nog haalbaar is.

Bij het downloaden van 1000mb via http://ftp.telfort.nl/pub/test/ dan haal ik ongeveer 7.4MB/s, wat dus weer die 59mbit aangeeft.

Weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Milosonator op 11-03-2016 18:08 . Reden: http://ftp.telfort.nl/pub/test/ test resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik heb dit ook, mijn modem geeft aan 106/50 Mbit, maar ik haal maar 50/30 Mbit. Ik heb een 40/4 abo dus mij hoor je niet klagen, maar ik denk dat telfort je verbinding knijpt (of dat je verkeerd ingetrained bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Milosonator schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:05:
Ik zit sinds de upgrade van mijn abonnement naar internet Extra nog tegen een soort van 'onzichtbare' barrière van 60mbit down. Mijn modem (P-2812) geeft de volgende snelheden aan bij interface status: 74650/15853 kbps .

Als ik speedtests draai kom ik nooit boven de 60mbit uit, meestal tussen de 55-60. Dit is vreemd want de uploadsnelheid trek ik wel helemaal vol. Ping rond 10-15.
Verder werkt de verbinding altijd goed en betrouwbaar, maar ik maak graag gebruik van die 15mbit die ogenschijnlijk nog haalbaar is.

Bij het downloaden van 1000mb via http://ftp.telfort.nl/pub/test/ dan haal ik ongeveer 7.4MB/s, wat dus weer die 59mbit aangeeft.

Weet iemand hoe dit zit?
Zet QoS even uit in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Speedmaster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:11:
[...]

Zet QoS even uit in het modem.
Bedankt voor je tip, maar het lijkt geen invloed te hebben. Weer een aantal speedtests gedaan en hij blijft telkens net onder de 60 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Wel modem na de aanpassing gereboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Speedmaster schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:06:
Wel modem na de aanpassing gereboot
Ja had ik gedaan en de volgende ochtend opnieuw getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Nu online
Speedmaster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:54:
heb inderdaad de Arcadyan ontvanger gehad, en wat een verschil met eerst, nu gewoon bijna real-time zappen... nog veel sneller dan de Motorola deed voor de "meer tv" update.
Jumpman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Een andere router installeren. :) Ik had een ZyXEL P-2812HNU-F1 wat een perfect modem was, echter deze ging defect en ik kreeg een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8) wat een drama niets in te stellen, constant vast (druk inter verkeer). Nu heb ik een AVM Fritz!Box 7360 nieuw in gesealde verpakking voor €40,00 van Marktplaats en dit is echt een heerlijke router.
ik lees vaak dat de Experiabox V8 een waardeloos modem is maar nooit waarom, heb ook al gezocht op Tweakers en via Google, wat is er precies zo waardeloos aan om zelf kosten te maken een ander modem? enige waar ik niet tevreden mee was was de wi-fi, de Experiabox staat dus netjes in bridged mode, maar draait het bekabelde gedeelte gewoon stabiel, meer hoeft een modem toch niet te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

J-roenn schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:44:
[...]

ik lees vaak dat de Experiabox V8 een waardeloos modem is maar nooit waarom, heb ook al gezocht op Tweakers en via Google, wat is er precies zo waardeloos aan om zelf kosten te maken een ander modem? enige waar ik niet tevreden mee was was de wi-fi, de Experiabox staat dus netjes in bridged mode, maar draait het bekabelde gedeelte gewoon stabiel, meer hoeft een modem toch niet te doen ?
Op het moment dat hij in bridge-mode staat, heb je precies om alle problemen heen gewerkt. ;)

De V8 heeft een bijzonder slechte wifi-verbinding (bereik/snelheid), je kunt weinig instellen qua firewall-regels en de automatische firewall is niet de meest prettige in de omgang (er zijn bijvoorbeeld veel problemen met consoles). Persoonlijk vind ik het jammer dat de experiabox geen 5Ghz heeft, maar ook dat KPN veel voor je configureert en instellingen dicht zet. Daar komt bij dat er eigenlijk altijd wel problemen zijn zoals met QoS, en dat het modem relatief weinig verbindingen tegelijk aankan. Daardoor is het modem voor wat intensiever gebruik (gezinnen met veel devices, maar ook tweakers) eigenlijk ongeschikt.

Veel mensen kiezen daarvoor voor een alternatief in de vorm van een Fritzbox. Deze modems worden over het algemeen als goed gezien, ook omdat je er relatief veel kunt instellen (voor een consumentenmodem that is). Daarnaast zijn ze over het algemeen stabiel en de support van AVM (de fabrikant) is goed. Voor mij persoonlijk geldt ook dat het verbruik van een Fritzbox laag is: hij verbruikt nog geen 8W.

Alternatief (zoals jij gedaan hebt) is een router kopen en de Experiabox in bridge-modus zetten. Dat kan alleen bij de Experiabox V8, andere modems van KPN kunnen dat niet. Als je modem stuk gaat, heb je mogelijk een uitdaging. Bovendien zijn het twee apparaten, wat extra verbruik impliceert. Mijn inschatting was dat ik 10-15W per jaar bespaar, plus een stuk complexiteit in mijn netwerk. Vandaar dat ik een Fritzbox (3490) heb. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de symptonen van een doodgaand modem?
Veel storingen, halve max. snelheid en voip niet meer werkend hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:05:
Zou dit werken:
  1. Via http://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php naar breedbandwinkel.nl (+35 euro cashback)
  2. Via breedbandwinkel.nl een Telfort I & TV abbo bestellen (+36,50 euro cashback)
  3. Via https://www.breedbandwinkel.nl/korting/ naderhand nog eens korting (+10 euro cashback)
= 81,50 euro cashback :9 ? Scheelt toch 6,79 euro per maand....
Om hier nog maar eens op terug te komen:

Spaarwinkelen: check, 37,50 euro gekregen rond 1 maart
Breedbandwinkel: check, 36,50 gekregen vandaag (21 maart)

De 10 euro korting ging niet op. Uiteindelijk toch een nette 74 euro cashback gekregen, de Fritz!box 7360 (40 euro) heb ik al weer terugverdiend dus >:) Duurt wel een paar maanden voor je je geld hebt, maar het is wel de moeite waard. Eind november 2015 klant geworden bij Telfort.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:45
Jammer dat dit alleen niet werkt bij verlengingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
neorider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:49:
Bij verlengen kan je zo tot een half jaar gratis internet krijgen indien je het telefonisch regelt, dus dan heb je zelfs nog meer korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Prolution schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15:
Bij verlengen kan je zo tot een half jaar gratis internet krijgen indien je het telefonisch regelt, dus dan heb je zelfs nog meer korting :)
Mja, maar dat zal misschien afhankelijk zijn van waar je woont? In ziggo gebied loopt op dit moment een aanbieding tijdens de O Verstappen weken bijvoorbeeld, misschien dat de concurrentie dan ook een tandje bij gaat schakelen.

Omgekeerd komt ook voor. Zelf ben ik vorige maand vertrokken bij ziggo en ben nu een zeer tevreden klant van telfort. Ik heb wel even afgewacht of alles in een keer goed functioneerde, en toen dat het geval bleek, ziggo opgezegd. Werden ze daar bijna kwaad dat ik ze niet eerst gebeld had om te vragen naar de mogelijkheden om te blijven. Op de een of andere manier doen ze het net lijken alsof ik een enorme sufferd ben, irritant is dat. Ze snappen niet dat de kans dat ik ooit nog weer terug kom, daardoor juist kleiner ipv groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
neorider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:49:
Ik had bij verlenging een half jaar gratis internet,snelheidsverhoging zonder extra kosten en het opnemen pakket een half jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
vincedd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Ik had bij verlenging een half jaar gratis internet,snelheidsverhoging zonder extra kosten en het opnemen pakket een half jaar gratis.
mmmm.. Toch maar eens Telfort laten contacten. Heb nu een aanbieding voor 4 maanden gratis internet. Kijken of hier wat meer uit te halen is.

Edit:
En is gelukt om er meer uit te halen. De komende 6 maanden gratis internet :+

[ Voor 10% gewijzigd door neorider op 25-03-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 23:22
Mijn uploadsnelheid is vannacht verdubbeld. Ik heb internet standaard en geen vectoring.

https://forum.telfort.nl/...18/index1.html#post488720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
rindertb schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:48:
Mijn uploadsnelheid is vannacht verdubbeld. Ik heb internet standaard en geen vectoring.

Heb je de router een reboot gegeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Niels.68 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Heb je de router een reboot gegeven??
Nee. Resync 3:35 u.
neorider schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:50:
[...] ...

En is gelukt om er meer uit te halen. De komende 6 maanden gratis internet :+
En dit gewoon bij een jaarlijkse verlenging? Na jarenlang doorbetalen 8)7 vond ik het al heel wat dat ik 3 maanden gratis tv kreeg toen ik dit er afgelopen december bij nam ... Dit zal je wel niet ieder jaar kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Het tv deel van mijn modem (Zyxel P-2812HNU-F1) is sinds afglopen vrijdag 25-03-2016 van bridge naar IPoE gezet.Ik had ineens naast mijn router 2 andere devices op mijn modem zitten.naar onderzoek bleek dit de 2 tv ontvangers te zijn.Weet iemand of dit modem vectoring ondersteunt? Ik kan niet echt de juiste gegevens vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 27-03-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

Vanaf V3.11TUE6.b4 (daarna heb ik het niet meer gevolgd wegens aanschaf eigen modem) ondersteunt je zyxel vvdsl. Pas later is routed iptv toegevoegd. Dus ga er maar vanuit dat je modem aan vectoring doet.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 27-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik ben nu een paar weken geleden omgezet naar een 40/4 verbinding.
Toen dit gebeurde gaf de fritzbox aan dat de verbinding max100/60 zou kunnen zijn.
Ik haal dat natuurlijk niet, dit is *maar* 52/30.
Ik ben hier best blij mee, het is meer dan waar ik voor betaal.
Echter zie ik de laatste dagen dit in de log staan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
26.03.16    19:55:18    DSL is available (DSL synchronization exists with 52406/19249 kbit/s).
26.03.16    19:55:17    DSL is available (DSL synchronization exists with 53039/19249 kbit/s).
26.03.16    19:55:16    DSL is available (DSL synchronization exists with 54602/19249 kbit/s).
26.03.16    14:15:30    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/19249 kbit/s).
26.03.16    14:15:25    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/19779 kbit/s).
25.03.16    19:53:39    Internet connection renewed successfully. IP address: ®® DNS server: ®® and ®®, Gateway: ®®
25.03.16    07:48:39    Internet connection renewed successfully. IP address: ®®, DNS server: ®® and ®®, Gateway: ®®
24.03.16    22:20:04    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/20612 kbit/s).
24.03.16    22:19:59    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/20713 kbit/s).
24.03.16    22:19:54    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/20944 kbit/s).
24.03.16    19:43:39    Internet connection renewed successfully. IP address: ®®, DNS server: ®® and ®®, Gateway: ®®
24.03.16    16:01:19    DSL is available (DSL synchronization exists with 56164/22966 kbit/s).
24.03.16    16:01:18    DSL is available (DSL synchronization exists with 57579/22966 kbit/s).
24.03.16    16:01:17    DSL is available (DSL synchronization exists with 59040/22966 kbit/s).
24.03.16    12:15:23    DSL is available (DSL synchronization exists with 59820/22966 kbit/s).
24.03.16    08:55:37    DSL is available (DSL synchronization exists with 59820/29776 kbit/s).
24.03.16    08:55:36    DSL is available (DSL synchronization exists with 61236/29776 kbit/s)

Zoals je ziet is er een dalende trent. Momenteel haal ik nog steeds een goede snelheid, ik klaag dus ook niet, maar ik vraag mij af hoe dit komt. Is dit nog steeds (na een paar weken?) het intrainen van de nieuwe verbinding en ga ik langzaam naar 40/4? Of komt dit doordat de verbinding instabiel is?
Als ik het modem reboot dan geeft het weer aan dat ik 100/60 heb, en zakt dat weer langzaam terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Inmiddels de tv ontvangers over de switch gezet.in ieder geval niet meer op de 2 aparte poorten van het modem.Kan nu ook meer TV ontvangen op de ontvangers,maar vind het aanbod nogal tegenvallen.(geen netflix ,videoland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
job schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:53:
Vanaf V3.11TUE6.b4 (daarna heb ik het niet meer gevolgd wegens aanschaf eigen modem) ondersteunt je zyxel vvdsl. Pas later is routed iptv toegevoegd. Dus ga er maar vanuit dat je modem aan vectoring doet.
Heb nu V3.11TUE8 als Firmware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bij mij ook 10 Mbit nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Nu online
vincedd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Heb nu V3.11TUE8 als Firmware .
Ik heb ook nog die b6, hoe kom jij aan deze firmware?

Edit: gevonden https://forum.telfort.nl/...-zyxel-p-2812hnu-f1-54819

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 28-03-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

10Mb upload wil ik ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Ook hier de TUE8 Firmware. Snelheid nog hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5204644657.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Zit je op een straatkast of op een wijkcentrale?

EDIT: Ik heb dit inmiddels ook op onze KPN verbinding. Super :D

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 28-03-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:15
Ik ben helaas sinds kort van 52000/5000 naar 31998/3078 kbps gegaan. Een paar maand geleden zat ik nog op 21000 met 2,3km naar de wijkcentrale. Momenteel op 629m afstand naar de wijkkast, waardoor de snelheid flink omhoog gegaan is, maar inmiddels dus gecorrigeerd naar mijn abonnement snelheid.
Sinds 18 dagen V3.11TUE8 als firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
rindertb schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:14:
[...]
En dit gewoon bij een jaarlijkse verlenging? Na jarenlang doorbetalen 8)7 vond ik het al heel wat dat ik 3 maanden gratis tv kreeg toen ik dit er afgelopen december bij nam ... Dit zal je wel niet ieder jaar kunnen doen?
Heb sinds 2008 telfort en in de tussentijd 2 keer verlengd via shopadsl.nl of zo iets. Nu dus via telfort zelf.
Ga het volgend jaar gewoon weer proberen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
OK, bedankt. Heb ik ook wat bijgeleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:26
neorider schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Heb sinds 2008 telfort en in de tussentijd 2 keer verlengd via shopadsl.nl of zo iets. Nu dus via telfort zelf.
Ga het volgend jaar gewoon weer proberen. >:)
Maar ga je dan niet het nieuwe tarief betalen? Ik betaal nu 21,50 voor 30Mbit (net verhoogd, hiervoor nog 21) en vind dat wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Nu online
Je moet het uitrekenen, half jaar gratis is heel wat meer besparing dan oude tarief betalen over een jaar of 2 of 3, daarna ga je toch naar iets anders kijken zoals glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vanochtend had ik problemen met de DNS server, deze bleek niet te resolven. Uiteindelijk de telfort dns omzeilt door zelf de google servers te gebruiken.

Meer mensen die hier "last" van hebben gehad ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

LCD_viewer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:12:
Vanochtend had ik problemen met de DNS server, deze bleek niet te resolven. Uiteindelijk de telfort dns omzeilt door zelf de google servers te gebruiken.

Meer mensen die hier "last" van hebben gehad ?
Is iets wat regelmatig voorkomt, problemen met de Telfort DNS server....... ze doen er schijnbaar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keko12 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:28:
[...]Maar ga je dan niet het nieuwe tarief betalen? Ik betaal nu 21,50 voor 30Mbit (net verhoogd, hiervoor nog 21) en vind dat wel prima.
+1 .... ik denk hetzelfde... nu is dat 24 euro. Er zijn nu amper aanbiedingen. Alles wat goedkoper is... of je wilt het niet (online.nl) of het is maar zo tijdelijk en je gaat daarna het veel duurdere tarief betalen.
Kort na jullie wordt ook nog glasvezel als optie genoemd, wel eg vreemd...
a. zelden in de aanbieding
b. lang niet overal beschikbaar...
c. veel hoger tarief na de aanbieding.

Ik blijf bij die 21.50 p/m voor 30/3 ook bij Telfort....
Soms heb ik wel eens het idee dat er ook wat olie op het prijsvoer gegooid wordt in diverse forum, helaas kan ik het niet bewijzen, maar vaak zijn aanbiedingen te mooi om waar te zijn... en dan is het meestal ook zo....

Als het zulke slimme jongens zijn die dat soort spotgoedkope zaken posten... ook nu eens een weblink hier plaats direct als zo'n actie begint.... das zou nog eens cool zijn... Nu moeten we het vaak doen met de achteraf verhalen over hoe slim ze wel waren om een goedkoop abo te strikken.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:22:
[...]

Als het zulke slimme jongens zijn die dat soort spotgoedkope zaken posten... ook nu eens een weblink hier plaats direct als zo'n actie begint.... das zou nog eens cool zijn... Nu moeten we het vaak doen met de achteraf verhalen over hoe slim ze wel waren om een goedkoop abo te strikken.... 8)7
Ik wil mezelf niet dom of slim noemen, ik hoefde alleen maar me terug te laten bellen voor een passende en zeer voordelige aanbieding. Laat je ook eens terugbellen, je hoeft namelijk geen ja te zeggen. Ik heb ook ca 1/2 jaar geleden nee gezegd omdat het mij niet uitkwam aangezien m'n netwerk nog niet voldoende was aangelegd t.b.v. TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook 33/3 Mbit voor € 21,50. Nooit hebben ze mij een beter aanbod kunnen doen, ook niet bij terugbellen. Altijd klonk het leuk, maar als je doorvraagt is het altijd een tijdelijke prijs. Ook heb ik HD TV plus opnemen (dus niet voor € 5,00 extra) erbij voor € 11,00 dit is ook nooit goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:40
Heeft iemand wel eens van zulke foutmeldingen bij de logs van het modem:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/5285Ha.png

DHCP server van KPN/Telfort kuren? Dit gebeurt erg veel de laatste tijd. Mijn attainable is ook lager dan voorheen.

Ik maak gebruik van VDSL2. Welke waardes horen de attenuation en noise margin op te staan?
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/8X28b9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
keko12 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Maar ga je dan niet het nieuwe tarief betalen? Ik betaal nu 21,50 voor 30Mbit (net verhoogd, hiervoor nog 21) en vind dat wel prima.
Ik ga dan het nieuwe tarief betalen van €24,-. Echter doordat ik een half jaar gratis hebt geeft me dit een behorelijke besparing. €21,50*12 = €258,- en €24,00*6 = €144,-. Geeft me dus een besparing van €114,- op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPhill
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
@Pilovali Ik heb deze logs ook in mijn modem. Hij kan zelfs de DHCP daemon heel erg vaak niet vinden.
Het internet lijkt wel goed te werken.

Probleem is als ik een tweede modem aansluit (DHCP uit, WAN poort) stopt mijn tele2 modem er mee uit en kan ik ook niet meer internetten via een LAN poort op de telfort router.
Dit gebeurt met een Linksys E1000 en Netgear Nighthawk.

Telfort zegt hier niets aan te kunnen doen en wil niet eens praten over de DHCP daemon.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit te denken om toch naar XS4All te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
OgWok schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Is iets wat regelmatig voorkomt, problemen met de Telfort DNS server....... ze doen er schijnbaar niks aan.
Ja ik ben er niet heel erg onbekend mee maar mijn eigenlijke vraag moet zijn, welke betrouwbare en veilige alternatieven gebruiken de telfort gebruikers in dit topic ?

Google, openDNS of andere alternatieven, er is veel voor te zeggen welke DNS server je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LCD_viewer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:51:
Ja ik ben er niet heel erg onbekend mee maar mijn eigenlijke vraag moet zijn, welke betrouwbare en veilige alternatieven gebruiken de telfort gebruikers in dit topic ?

Google, openDNS of andere alternatieven, er is veel voor te zeggen welke DNS server je kiest.
Ik heb goede ervaringen met Opendns met een persoonlijk profiel, wat aangemaakt is volgens dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:53:
[...]Ik ga dan het nieuwe tarief betalen van €24,-. Echter doordat ik een half jaar gratis hebt geeft me dit een behorelijke besparing. €21,50*12 = €258,- en €24,00*6 = €144,-. Geeft me dus een besparing van €114,- op jaar basis.
Je kunt geluk hebben gehad,. .... maar meestal zijn het broodje aap verhalen,..... die 21.50 is het bodemtarief, standaard is het dus die 24 euro.. en dan gaan ze je een half jaar gratis aanbieden?????
Stel ik zou me laten bellen.... en ik krijg een aanbieding... dan wordt dat een nieuw abo van 24 euro.... ergens tussen de 3 en 6 maanden gratis, ik ga eerder uit van 3 dan van 6 maanden....
Vervolgens betaal ik elke maand 2.50 euro meer per maand... en moet ik maar afwachten of ik wel weer een aanbieding kan krijgen... anders blijf ik meer betalen dan nu....
Wel dat kleine verschil dat er over blijft.. om daar nu alle moeite voor te doen.
Ik geloof er werkelijk niks van dat ze me volgend jaar weer 3-6 maanden gratis internet geven.
Als dat zo is ... dan wil ik daar hier wel eens een trackrecord van zien... geloof er nl geen moer van.

Hier: https://forum.telfort.nl/search.php?q=aanbieding
zie ik ook maar weinig echte aanbiedingen voor vaste klanten, vaker gaat om een aanbieding te krijgen als er een switch bij zit (bijv mobiele telefoon ook bij hen...)

En zij weten zelf ook wel dat ze scherpe prijzen hebben....
https://forum.telfort.nl/...nging-vaste-klanten-49722
Bij Telfort kiezen wij bewust ervoor al onze klanten te laten profiteren van scherpe prijzen.
[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:34

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

andre_at_home schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:26
Je kunt geluk hebben gehad,. .... maar meestal zijn het broodje aap verhalen,..... die 21.50 is het bodemtarief, standaard is het dus die 24 euro.. en dan gaan ze je een half jaar gratis aanbieden?????
Ja, ik kreeg bij een kontrakt verlenging van een jaar standaard 3 maand gratis, maar omdat Ziggo een aanbieding had, kreeg ik 6 maand gratis.
Bovendien is mijn verbinding van 32/3 verhoogd naar wat ik meet 40/5.
Stel ik zou me laten bellen.... en ik krijg een aanbieding... dan wordt dat een nieuw abo van 24 euro.... ergens tussen de 3 en 6 maanden gratis, ik ga eerder uit van 3 dan van 6 maanden....
Zelf initiatief nemen en bellen!
Vervolgens betaal ik elke maand 2.50 euro meer per maand... en moet ik maar afwachten of ik wel weer een aanbieding kan krijgen... anders blijf ik meer betalen dan nu....
Wel dat kleine verschil dat er over blijft.. om daar nu alle moeite voor te doen.
Hoezo is gewoon zelf bellen veel moeite?
Ik geloof er werkelijk niks van dat ze me volgend jaar weer 3-6 maanden gratis internet geven.
Ik ook niet, maar het overkomt mij ieder jaar weer.
Als dat zo is ... dan wil ik daar hier wel eens een trackrecord van zien... geloof er nl geen moer van.
Hoeft ook niet!
Ik pak mijn kansen en verleng ieder jaar weer.

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb de 6 maanden gratis internet gewoon afgedwongen.ze begonnen met een aanbieding van 3 maanden,maar ik zei gelijk er overheen dat ik zag dat ze ook 6 maanden korting gaven en dat ik die wilde hebben.hij gaf het vrijeel direct. En door een fout van de medewerker heb ik ook nog 30 euro retour gehad en een snelheidsverhoging van 30/3 naar 50/5. Dus had 150 euro korting voor 1 jaar.volgend jaar weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vincedd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:52:
Ik heb de 6 maanden gratis internet gewoon afgedwongen.ze begonnen met een aanbieding van 3 maanden,maar ik zei gelijk er overheen dat ik zag dat ze ook 6 maanden korting gaven en dat ik die wilde hebben.
Ik neem aan dat je dat doet bij de afdeling opzeggingen, daar zitten de medewerkers die enige speelruimte hebben om aanbiedingen te mogen doen. Dus je zegt: ik wil graag mijn contract opzeggen want de concurrent heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding, tenzij jullie me een gelijkwaardige of betere aanbieding kunnen doen?

Het risico lijkt me dat als je te veel vraagt, ze zeggen: ok, ik heb uw verzoek genoteerd. Overeenkomstig uw wens wordt u over een maand afgesloten en fijn dat u zolang klant bij ons wilde zijn. Dat was nou ook niet de bedoeling... :) Doe dit dus alleen als je daadwerkelijk bereid bent te vertrekken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 06:50:
[...]Het risico lijkt me dat als je te veel vraagt, ze zeggen: ok, ik heb uw verzoek genoteerd. Overeenkomstig uw wens wordt u over een maand afgesloten en fijn dat u zolang klant bij ons wilde zijn. Dat was nou ook niet de bedoeling... :) Doe dit dus alleen als je daadwerkelijk bereid bent te vertrekken, lijkt me.
Goed punt...... dus je moet dan dus ook wel errug zeker zijn dat je je hand niet overspeelt om vervolgens uiteindelijk gemiddeld amper of nit goedkoper uit te zijn...
Mijn oude contract is nog steeds goedkoper dan die 24 euro van nu.... en dat is elke maand weer en vele kleintjes maken uiteindelijk een grote.... Dus het verschil moet gemiddeld minimaal toch wel 3-4x zo groot zijn als ik nu heb om er moeite in te stoppen/het risico te spreiden... dat zie ik over langere termijn niet gebeuren....
Kijk als ik nu een dun lijntje had als 8/1 of zo, maar het is wel 30/3.... wat ons prima bevalt (geen continue zware downloaders hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:50
Ik betaal zelf ook 21,50.
Stel dat ze me 6 maanden gratis zouden geven en daarna ga ik 2,50 p/m extra betalen.
De 129 euro korting die ik krijg is dan na 6+(129/2,5)= 57,6 maanden verdwenen.
Het break even point ligt dus iets onder de 5 jaar mits je in de tussentijd je abonnement niet verandert.

Bij 3 maanden gratis ligt dat punt al na zo'n 29 maanden; bijna 2,5 jaar, blijf je langer hetzelfde abbo houden dan wordt het juist duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vijf jaar is dus een eeuwigheid in digiland en dan ziet de horizon er wellicht heel anders uit.... en de kans dat ik 6 maanden gratis krijg is erg klein....

Voor 29 maanden break even ga ik die moeite niet doen, de bedragen zijn zo klein... Ik verdien er per dag.... veel meer aan door 2x19km per dag te fietsen ipv de auto te gaan.... en das nog goed ook voor me, dit Telfort-verschil is zo'n m*ren*ker verschil, vooral omdat de kans zo klein is dat je 6 maanden gratis krijg...

Die 29 maanden berekening van ASW1 vind ik wat meer reëel, maar daar ga ik al die moeite dus niet voor doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zelfde hier, voor 6 maanden gratis wil ik het wel doen, voor 3 maanden niet.
Ik hoor graag of het lukt om 6 maanden gratis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Bel, of laat je terugbellen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5213752120.png

De snelheid varieert hier van uur tot uur. Schommelt tussen de 15 en 30 Mb/s Download. Enig idee waarom dit zo gigantisch kan schommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
grun93 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:03:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Opendns met een persoonlijk profiel, wat aangemaakt is volgens dit bericht.
Handig lijstje, die heb ik ook gelijk even ingesteld op m'n Fritz!box. Geen OpenDNS voor nodig :) Ingesteld dat hij hem voor het 'Standard' profile moet gebruiken, dan werkt het gelijk op ieder apparaat. Om te testen even een site als nu.nl ertussen zetten en die dan openen, je zou dan een melding in Fritz!box-style moeten krijgen dat de pagina is geblokkeerd.

Hier overigens 213.75.63.76 (Telfort DNS #2) als eerste DNS-server en 8.8.8.8 als tweede. Ik zou die van Google als primary kunnen zetten, maar ik merk dat het met grote sites zoals Facebook die een CDN gebruiken trager wordt.
Ik gebruik de tweede server van Telfort i.p.v. de eerste, omdat de tweede sneller uit namebench kwam.

Ben trouwens wel wat ik eind dit jaar (dan zit ik één jaar bij Telfort) kan regelen, met Ziggo in het verleden behoorlijk wat voordeel kunnen behalen bij verlengen >:)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 31-03-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

Pilovali schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:59:
Heeft iemand wel eens van zulke foutmeldingen bij de logs van het modem:
Ik maak gebruik van VDSL2. Welke waardes horen de attenuation en noise margin op te staan?
[afbeelding]
Die horen nergens op te staan.
Die zijn afhankelijk van de lengte (en kwaliteit) van je telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:40
job schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Die horen nergens op te staan.
Die zijn afhankelijk van de lengte (en kwaliteit) van je telefoonlijn.
Ik zit zo'n 600 meter van de telefooncentrale, modem zit direct op de ISRA.
Hoort de waardes _in optimale condities_ op 0 te staan?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels.68 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:28:
Bel, of laat je terugbellen en je weet het.
Toch gedaan. Ben al heel lang bij Telfort (ca 10j) , kreeg dus als vast lang lid een aanbod voor een jaar gratis, an offer you can't refuse. Das dus ongeveer 10% korting over de hele periode. Wel voor een doorlopend contract, geen jaar contract uiteraard.
Mijn weekend kan niet meer stuk... 8)
Uiteraard: Bedankt voor de tips, zo had ik het nog niet bekeken.. en eerder zo aangedurfd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:43:
[...]
Wel voor een doorlopend contract, geen jaar contract uiteraard.
Wat is het verschil met een doorlopend contract dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik niet verder naar gevraagd.
Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie