Je krijgt een jaar gratis, en je mag ook gelijk opzeggen na dat jaar? dat is wel een heel goede deal.
Ik begrijp het ook niet. Een tweejarig contract nu?
Idd. Vaak zie je dat ze een SNR hanteren van rond de 6dB als ondergrens, maar ook dat varieert. Het heeft te maken met de ADCs en DACs.job schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:44:
[...]
Die horen nergens op te staan.
Die zijn afhankelijk van de lengte (en kwaliteit) van je telefoonlijn.
My favorite programming language is solder.
Netjes, gefeliciteerd!Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:43:
[...]
kreeg dus als vast lang lid een aanbod voor een jaar gratis, an offer you can't refuse.
1 April ???Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:43:
[...]
Toch gedaan. Ben al heel lang bij Telfort (ca 10j) , kreeg dus als vast lang lid een aanbod voor een jaar gratis, an offer you can't refuse. Das dus ongeveer 10% korting over de hele periode. Wel voor een doorlopend contract, geen jaar contract uiteraard.
Mijn weekend kan niet meer stuk...![]()
Uiteraard: Bedankt voor de tips, zo had ik het nog niet bekeken.. en eerder zo aangedurfd.
If Else Then laat ons aub het nieuwe contract zien waaraan je gaat voldoen.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Als degene die eerder waren met hun prachtige aanbiedingen waar ze zo prat op gingen eerst hun contract laten zien, dan zal ik ook zien wat ik heb gekregen....
Mijn profiel is vandaag van 8b naar 17a gegaan. De upload attainable is ook van 9 Mbps naar 22 Mbps gegaan.
De download is helaas van 36 Mbps naar 30 Mbps gegaan.
Ik vind de snelheid wel verdraaid laag, terwijl ik maar zo'n 600 meter van de centrale af zit.
De download is helaas van 36 Mbps naar 30 Mbps gegaan.
Ik vind de snelheid wel verdraaid laag, terwijl ik maar zo'n 600 meter van de centrale af zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Pilovali op 01-04-2016 23:22 ]
Verwijderd
Mijn "nieuwe" Telfort pakket van gisteren.... toch maar even posten, ik verwacht van de anderen die een prachtige aanbieding van een half jaar gratis.... gehad hebben toch geen reactie.... (komt het wel agv omstandigheden, pluim voor die persoon dan alsnog!)
Die komen natuurlijk van een andere afdeling, de afdeling sterke verhalen.
Ben het inmiddels wel gewend dat je de prachtige aanbiedingen zelden of nooit te zien krijg....
Het gaat niet of men iets niet gelooft... maar waarom sommigen altijd iets beweren wat anderen nooit voor elkaar krijgen (is mijn ervaring). Voelt aan als een beetje olie op het vuur gooien... dus vandaar de panklare inkopper van gisteren, die vanzelf gegroeide in de discussie..., maar uiteraard vandaag de illusie even aan de werkelijkheid te toetsen, een grapje prima, maar daar houdt het voor mij dan ook snel mee op. Na 1 dag de gewenste transparantie tav de "aanbieding"......
Succes verder! En een mooie aanbieding: het is iedereen gegund.
Die komen natuurlijk van een andere afdeling, de afdeling sterke verhalen.
Ben het inmiddels wel gewend dat je de prachtige aanbiedingen zelden of nooit te zien krijg....
Het gaat niet of men iets niet gelooft... maar waarom sommigen altijd iets beweren wat anderen nooit voor elkaar krijgen (is mijn ervaring). Voelt aan als een beetje olie op het vuur gooien... dus vandaar de panklare inkopper van gisteren, die vanzelf gegroeide in de discussie..., maar uiteraard vandaag de illusie even aan de werkelijkheid te toetsen, een grapje prima, maar daar houdt het voor mij dan ook snel mee op. Na 1 dag de gewenste transparantie tav de "aanbieding"......
Succes verder! En een mooie aanbieding: het is iedereen gegund.

Ik ben lid bij Telfort sinds januari 2009. In 2011 begonnen met bellen voor korting. Die heb ik vanaf die tijd elk jaar gehad. In 2011 naar 2012 3 maanden korting. Alle jaren daarop 6 maanden gratis.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:40:
Vijf jaar is dus een eeuwigheid in digiland en dan ziet de horizon er wellicht heel anders uit.... en de kans dat ik 6 maanden gratis krijg is erg klein....
Voor 29 maanden break even ga ik die moeite niet doen, de bedragen zijn zo klein... Ik verdien er per dag.... veel meer aan door 2x19km per dag te fietsen ipv de auto te gaan.... en das nog goed ook voor me, dit Telfort-verschil is zo'n m*ren*ker verschil, vooral omdat de kans zo klein is dat je 6 maanden gratis krijg...
Die 29 maanden berekening van ASW1 vind ik wat meer reëel, maar daar ga ik al die moeite dus niet voor doen....
Je hebt al meerdere malen aangegeven dat je de aanbiedingen niet gelooft, dus het knaagt toch wel een beetje aan je kennelijk. Ik ga dus eenmalig uitleggen hoe het werkt, misschien dat je er wat aan hebt en misschien geloof je het dan nog steeds niet. Ik laat het er verder bij, want het is wel enigszins offtopic. De moderator mag het ook weghalen natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:24:
Die komen natuurlijk van een andere afdeling, de afdeling sterke verhalen. Ben het inmiddels wel gewend dat je de prachtige aanbiedingen zelden of nooit te zien krijg....
Wat je je moet realiseren is dat de markt verzadigd is. Iedereen heeft een tv-, internet- en telefoonabonnement, alleen niet allemaal bij dezelfde provider. Dat betekent dat geen bedrijf nog kan groeien want er zijn geen deelnemers meer die het product nog niet hebben. De enige mogelijkheid voor bedrijven om de noodzakelijke economische groei uit te voeren, is om nieuwe klanten te werven door ze te lokken met aanbiedingen. Als dat lukt, dan zeggen die nieuwe klanten hun huidige abonnement op. Daarmee verschuift de markt, jij als bedrijf wordt sterker en tegelijkertijd wordt de concurrent zwakker. Twee vliegen in een klap, een win-win situatie. Dat verklaart meteen waarom nieuwe klanten meer waard zijn dan iemand die al 10 jaar bij dezelfde leverancier zit. Dat laatste wordt vaak niet begrepen trouwens, lees de vele consumentenfora maar.
Wat nu als je wel tevreden bent over je leverancier, maar je wilt toch profiteren van een aanbieding? Dan ga je ze bellen om op te zeggen, vaak krijg je dan een aanbieding en een enkele keer ook niet.
Deze marktwerking geldt in principe voor elke verzadigde markt, zoals verzekeringen en energiebedrijven. Stap zo vaak als mogelijk over. Zittenblijvers weten een ding zeker: dat de prijs in de toekomst omhoog gaat. Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan.
Verwijderd
Dank voor de toelichting, maar dat wist ik al. Ben ook al 4x van energiebedrijf veranderd en best een aardig slag gemaakt... maar die klappers waarmee soms gepronkt wordt...
Als ik aanbied aan hen (mensen die ik fysiek tegen kom) om mijn best aardige cijfers te laten zien (wat ik ook wel gedaan heb), is bij er hen altijd eens smoes waarom ik ze niet te zien krijg... Sommige mensen vinden het gewoon prachtig om olie op het vuur te gooien... maar van zulke mensen heb ik nog nooit cijfers gezien... dan weet ik hoe laat het is...., ze .. uit hun nek en ik ga er nooit tegenin... want dat willen ze natuurlijk graag. Er zullen best wel af en toe uitzonderingen zijn met mooie aanbiedingen, fijn voor hen, ik gun het ze van harte..
Als ik aanbied aan hen (mensen die ik fysiek tegen kom) om mijn best aardige cijfers te laten zien (wat ik ook wel gedaan heb), is bij er hen altijd eens smoes waarom ik ze niet te zien krijg... Sommige mensen vinden het gewoon prachtig om olie op het vuur te gooien... maar van zulke mensen heb ik nog nooit cijfers gezien... dan weet ik hoe laat het is...., ze .. uit hun nek en ik ga er nooit tegenin... want dat willen ze natuurlijk graag. Er zullen best wel af en toe uitzonderingen zijn met mooie aanbiedingen, fijn voor hen, ik gun het ze van harte..
Ik wil het contract met het half jaar gratis voor het internet en de snelheidsverhoging en de afschriften waarop ik 30 euro terug kreeg wel mailen,dan kan je zien dat ik geen onzin uitkraam.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:38:
Dank voor de toelichting, maar dat wist ik al. Ben ook al 4x van energiebedrijf veranderd en best een aardig slag gemaakt... maar die klappers waarmee soms gepronkt wordt...
Verwijderd
vincedd heeft me keurig de gegevens gestuurd, chapeau....
We hebben nog even gechat via PB's en hij kon zich vinden in mijn samenvatting over zijn mooie 3-in-1 pakket..... aanbieding.
Vincedd proficiat met jouw mooie geslaagde aanbieding, maar het is wel voor een 3-in-1 pakket en niet voor een internet-only pakket waar de discussie echt over ging (de prijzen van 21.50 en 24 euro werden daarvoor genoemd, oud en nieuw abo). Ze kunnen toch nog wat verdienen aan de rest van jouw pakket (vooral het bellen) en dat lukt met internet-only dus niet....
En ook publiekelijk bedankt voor jouw sportieve medewerking!
We hebben nog even gechat via PB's en hij kon zich vinden in mijn samenvatting over zijn mooie 3-in-1 pakket..... aanbieding.
Vincedd proficiat met jouw mooie geslaagde aanbieding, maar het is wel voor een 3-in-1 pakket en niet voor een internet-only pakket waar de discussie echt over ging (de prijzen van 21.50 en 24 euro werden daarvoor genoemd, oud en nieuw abo). Ze kunnen toch nog wat verdienen aan de rest van jouw pakket (vooral het bellen) en dat lukt met internet-only dus niet....
En ook publiekelijk bedankt voor jouw sportieve medewerking!
Goede tip, ik ga dat ook maar eens doen dan. Weliswaar deed Opendns het prima in mijn ogen, maar in het av-forum stond een bericht dat ze wat vaag zijn over wat ze allemaal met je gegevens doen.ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:14:
Handig lijstje, die heb ik ook gelijk even ingesteld op m'n Fritz!box. Geen OpenDNS voor nodigIngesteld dat hij hem voor het 'Standard' profile moet gebruiken, dan werkt het gelijk op ieder apparaat.
Gisteren eens ingelogd op mijn Telfort, was sinds 10-2013 contractvrij.
Je kunt online een terugbelverzoek doen.
Ik heb nu nog een 21,50 abbo (alleen internet) en zou bij contractverlenging naar 24 euro gaan.
Ik heb me voorgenomen alleen te verlengen indien ik 6 maanden gratis zou krijgen.
Zojuist teruggebeld, 1e aanbod 3 maanden, ik heb nee gezegd omdat ik het te weinig vond.
Telefonist moest even "overleggen", kwam toen met 4 maanden aanbod.
Weer nee gezegd, gesteld dat ik dat niet interessant vond vanwege de hogere kosten p/m en dat ik dan liever wachtte op een beter overstapaanbod later, en dat ik nu alleen zou verlengen bij minimaal 6 maanden gratis.
Weer ruggespraak door telefonist, toen alsnog 6 maanden gekregen.
Of ze nou echt met een meerdere zitten te overleggen of dat het een toneelstukje is, geen idee maar dat boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Je kunt online een terugbelverzoek doen.
Ik heb nu nog een 21,50 abbo (alleen internet) en zou bij contractverlenging naar 24 euro gaan.
Ik heb me voorgenomen alleen te verlengen indien ik 6 maanden gratis zou krijgen.
Zojuist teruggebeld, 1e aanbod 3 maanden, ik heb nee gezegd omdat ik het te weinig vond.
Telefonist moest even "overleggen", kwam toen met 4 maanden aanbod.
Weer nee gezegd, gesteld dat ik dat niet interessant vond vanwege de hogere kosten p/m en dat ik dan liever wachtte op een beter overstapaanbod later, en dat ik nu alleen zou verlengen bij minimaal 6 maanden gratis.
Of ze nou echt met een meerdere zitten te overleggen of dat het een toneelstukje is, geen idee maar dat boeit me eerlijk gezegd ook niet.
Vanaf 11 april eindelijk Telfort! Ziggo opgezegd. Nu wil ik alles meteen perfect inrichten. Ik heb een Xperia v8 van Telfort gehad, maar lees al dat het niet veel soeps is...
Welke Fritz raden jullie aan? Ook in verband met de interactieve tv. Kunnen alle Fritz!boxen nu zo ingesteld worden dat het werkt?
Welke Fritz raden jullie aan? Ook in verband met de interactieve tv. Kunnen alle Fritz!boxen nu zo ingesteld worden dat het werkt?
ik gebruik de pricewatch: AVM FRITZ!Box 7490 Edition InternationalDiMacho schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:09:
Vanaf 11 april eindelijk Telfort! Ziggo opgezegd. Nu wil ik alles meteen perfect inrichten. Ik heb een Xperia v8 van Telfort gehad, maar lees al dat het niet veel soeps is...
werkt perfect, krijg er 110down/33up mee binnen (ik woon blijkbaar in de centrale
gaat bij mij wel alleen om internet, als je een alles in 1 pakket hebt (met tv en telefoon) zou je bij anderen moeten vragen wat hun beleving daar mee is...
Ik heb een tweedehands 7360, die kun je zonder veel moeite vinden voor 40-50 euro. Bevalt prima. Ik heb er een Fritz Fon M2 bij gekocht, een dect toestel die prima samenwerkt met de fritzbox. Telefoonlijstjes maak je bijvoorbeeld aan op de pc en die worden meteen gesynct met de handset. In de fritzbox zit ook een telefoon antwoordapparaat, maar ik gebruik die van telfort zelf want die vind ik beter. Je krijgt automatisch een emailtje met de opname als soundclip bijlage.DiMacho schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:09:
Vanaf 11 april eindelijk Telfort! Ziggo opgezegd. Welke Fritz raden jullie aan? Ook in verband met de interactieve tv. Kunnen alle Fritz!boxen nu zo ingesteld worden dat het werkt?
Interactieve tv gebruik ik verder niet, behalve de uitzending pauzeren als de deurbel gaat of je naar de wc moet, dat is een leuke feature. Dit werkt gewoon out of the box.
Ik heb TV en Internet genomen! Thanks voor de tipKek schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:03:
[...]
gaat bij mij wel alleen om internet als, je een alles in 1 pakket hebt (met tv en telefoon) zou je bij anderen moeten vragen wat hun beleving daar mee is...
Ik heb dus geen telefonie er bij. Maar goed te horen dat de interactieve tv gewoon gaat werken op de 7360.grun93 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:14:
[...]
Ik heb een tweedehands 7360, die kun je zonder veel moeite vinden voor 40-50 euro. Bevalt prima. Ik heb er een Fritz Fon M2 bij gekocht, een dect toestel die prima samenwerkt met de fritzbox. Telefoonlijstjes maak je bijvoorbeeld aan op de pc en die worden meteen gesynct met de handset. In de fritzbox zit ook een telefoon antwoordapparaat, maar ik gebruik die van telfort zelf want die vind ik beter. Je krijgt automatisch een emailtje met de opname als soundclip bijlage.
Interactieve tv gebruik ik verder niet, behalve de uitzending pauzeren als de deurbel gaat of je naar de wc moet, dat is een leuke feature. Dit werkt gewoon out of the box.
Donderdag nieuwe CAT6a kabels trekken naar mijn NAS en boven. Dat stond al wat langer op het lijstje. Vooral van de NAS naar mijn huidige router is CAT5 en mis toch echt de snelheid daarin!
Op naar een Fritz!box
Let wel op, de 7360 heeft maar 2 gigabit poorten. Wanneer je er 4 wilt komt je uit op de 7490DiMacho schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:04:
[...]
Ik heb TV en Internet genomen! Thanks voor de tip
[...]
Ik heb dus geen telefonie er bij. Maar goed te horen dat de interactieve tv gewoon gaat werken op de 7360.
Donderdag nieuwe CAT6a kabels trekken naar mijn NAS en boven. Dat stond al wat langer op het lijstje. Vooral van de NAS naar mijn huidige router is CAT5 en mis toch echt de snelheid daarin!
Op naar een Fritz!box
Weet iemand de manier om bij Telfort zo snel mogelijk te worden overgezet naar een nieuwe wijkkast ?
In mijn woonplaats is namelijke recent een upgrade geweest volgens
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Daarmee zou ik in theorie 100Mb/s moeten kunnen halen met pairbonding (50Mbit zonder)
Echter mijn verbinding is nog niet sneller geworden, ik zit nog gewoon op de oude centrale in het centrum, met een lijnlengte van >2000m en een snelheid van 17.5Mbit down en 2.5Mbit up.
Volgens Mijn Telfort moet ik 40 Mbit kunnen halen op mijn adres zonder pairbonding. De helpdesk van Telfort zegt dat zij geen invloed hebben op de aansluiting op de wijkkasten, dat beslist KPN, zeggen ze.
Wie heeft er tips ?
Daarmee zou ik in theorie 100Mb/s moeten kunnen halen met pairbonding (50Mbit zonder)
Echter mijn verbinding is nog niet sneller geworden, ik zit nog gewoon op de oude centrale in het centrum, met een lijnlengte van >2000m en een snelheid van 17.5Mbit down en 2.5Mbit up.
Volgens Mijn Telfort moet ik 40 Mbit kunnen halen op mijn adres zonder pairbonding. De helpdesk van Telfort zegt dat zij geen invloed hebben op de aansluiting op de wijkkasten, dat beslist KPN, zeggen ze.
Wie heeft er tips ?
KPN is volgens dit bericht de enige die aan pairbonding doet. Maar naar 50Mb zou ook al een leuke verbetering zijn.Henk007 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:28:
Weet iemand de manier om bij Telfort zo snel mogelijk te worden overgezet naar een nieuwe wijkkast ?
[aanvulling] Wat voor abo heb je nu trouwens, gewoon het Telfort Internet Standaard abo? Dan betaal je wel voor 40 Mb, technisch is het nu mogelijk (via dat wijkkastje) maar desondanks krijg je het niet.
Dit staat op de telfort internet pagina:
"De snelheid van jouw internetverbinding hangt af van drie factoren: je thuissituatie, de websites die je bezoekt en je internetverbinding. Wij gaan over je internetverbinding." Ik zou ze daar eens mee om hun oren slaan, laten ze het maar waarmaken.
[ Voor 29% gewijzigd door grun93 op 04-04-2016 19:15 ]
Verwijderd
Dank voor de tip.... kende ik nog niet....[b][message=46406649,noline]
Wij zouden eind vh jaar met 90 MBit aan de beurt zijn....
Lijkt netjes voor een internet-only abo, proficiatWat VVDSL
Planning Q4 2016
Durf je ook een lakmoesproef aan...ASW1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:15:
Zie ook nog mijn geupdate mening....tav korting.
Gezien bovenstaande aanpassing van de centrale ga ik rustig afwachten wat er daarna gaat gebeuren... ik heb nooit haast...
Het blijft overigens vreemd dat je uiteindelijk je eigen korting opeet dus op een break even point terecht komt... Eigenlijk wil ik gewoon een korting van een half jaar met behoud van mijn huidige contract, dan heb ik pas echt een voordeel genoten.... als je het zelf uiteindelijk betaald voelt toch fake aan.... ook al is het een korting van een half jaar... hoe langer ik daar over nadenk des te meer gaat me het tegenstaan.... Het lijkt alleen korting ... en na een bepaalde tijd ben je niks opgeschoten en ga je zelfs meer betalen.
Echt korting in mijn beleving is echt korting en niet zoiets,,,

Wat bedoel je met lakmoesproef?
Ik denk dat je uiteindelijk beter vaker kunt vernieuwen.
Mijn break even punt ligt nu over 5,5 jaar. Maar ik denk dat ik na 2,5 jaar wel weer opnieuw een korting los kan peuteren. Maar zelfs dan heb ik al een groot deel van de korting alweer opgegeten.
Ik denk dat je uiteindelijk beter vaker kunt vernieuwen.
Mijn break even punt ligt nu over 5,5 jaar. Maar ik denk dat ik na 2,5 jaar wel weer opnieuw een korting los kan peuteren. Maar zelfs dan heb ik al een groot deel van de korting alweer opgegeten.
Verwijderd
Dat deden we vroeger oa bij de biologie les op de middelbare school....testen wat het is.....ASW1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:30:
Wat bedoel je met lakmoesproef?
Daar heb ik dus meer en meer mijn twijfels over... Je betaalt uiteindelijk via het verhoogde tarief de korting terug... Stel 2.5j ... dan heb je toch al weer de helft van je voordeel weer teruggeven...Ik denk dat je uiteindelijk beter vaker kunt vernieuwen.
ik noem dat toch meer een sigaar uit eigen doos.. je eigen korting finacieren tot het op is.... of tot het contract afloopt.....
Mooier kan ik het echt niet voor je maken....
Echte korting vind ik... je blijft betalen wat je had, maar je krijgt een bepaalde periode gratis. zelfs dan is 3 maanden korting op den duur nog beter dan jouw aanbod als je doorgaat tot het break even punt...
Dat je als klant niet zelf de prijzen en voorwaarden mag bepalen zie je in wel meer branches, jammer maar ik ga me er niet druk om maken.
Verwijderd
Dat zij inderdaad zo, maar daarmee wordt een sigaar uit eigen doos toch niet opeens een prachtige koritng?ASW1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:18:
Dat je als klant niet zelf de prijzen en voorwaarden mag bepalen zie je in wel meer branches, .
Die 2 zaken moet je apart beoordelen, ...met het 1e ben ik het eens, je kunt niet altijd zelf de prijzen en de voorwaarden bepalen.. met het 2e... ben ik het niet eens, dat je die sigaar uit eigen doos een prachtige aanbieding kunt noemen...
Een goed recht om je er niet druk over te maken, daar heb ik op zich total geen problemen mee, moet iedereen zelf weten, maar ik wacht nog steeds op op bewijzen van die prachtige kortingen die er echt zouden bestaan en niet van die sigaren uit eigen doos.
edit:
bij Demon heb ik eenmalig agv een zgn Tweakers actie (oude bekenden weten nog wat wat dat destijds inhield rondom Demon en hun overname...), een echte korting kunnen krijgen, net als aantal andere alerte Tweakers van die tijd (je moest snel zijn...) waardoor de prijs van 36.50 naar 25 euro verlaagd werd. Dat was dus ect 11.50 euro per maand !!!!! minder voor hetzelfde abo.
Eea nog hier terug te lezen: Verwijderd in "Ervaringen Demon DSL # 22"
Die fun (=korting) duurde totdat de overname roet in het eten gooide (en de prijs fors verhoogde).... en ik naar Tiscali gegaan (bijna net zo duur, ca 27 euro) ben kort daarna naar Telfort, wat een stuk goed koper was (2008 € 19,94 p/m, mail factuur sept 2008, is in te zien... ).
Bij Demon kon je een trager zgn T5 abo krijgen voor ca 15 euro, dat was toen ongeveer de onderkant van de prijzen destijds. Mijn tante heeft die nog lang gehad, uiteindelijk naar een vergelijkbaar (8 Mbit) abo van Telfort overgegaan (ook via de Tiscali route) . Er waren een paar stunters oa Abel maar die leverden broddelwerk, daar wilde je nooit zitten....
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 23:56 ]
Ja, er was ook nog iets met routed tv, maar ook dat is makkelijk op te lossen voor een tweaker. Daarvoor verwijs ik je graag naar.deze post en de users thinkpad en prolution.DiMacho schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:04:
Ik heb dus geen telefonie er bij. Maar goed te horen dat de interactieve tv gewoon gaat werken op de 7360.
Ik heb hem als favo ingesteld.grun93 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:14:
[...]
Ja, er was ook nog iets met routed tv, maar ook dat is makkelijk op te lossen voor een tweaker. Daarvoor verwijs ik je graag naar.deze post en de users thinkpad en prolution.
Vandaag de kabels binnen. Nu nog een Fritz!box 7490 zien te vinden voor een leuk prijsje!
Doe je email maar via DM, dan zal ik het je bewijzen. In 2013 kreeg ik een gratis tablet ter waarde van 249 euro van ziggo zonder dat ik meer hoefde te betalen.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:17:
Een goed recht om je er niet druk over te maken, daar heb ik op zich total geen problemen mee, moet iedereen zelf weten, maar ik wacht nog steeds op op bewijzen van die prachtige kortingen die er echt zouden bestaan en niet van die sigaren uit eigen doos.
Wetgeving heeft ervoor gezorgd dat contracten tegenwoordig nog maar 1 of 2 jaar geldig zijn, daarna worden ze automatisch omgezet naar contracten die per maand opzegbaar zijn. Het is een bedrijf best iets waard als je, geheel uit eigen vrije wil, aanbiedt om langere tijd klant te blijven. Dat is geen sigaar uit eigen doos want ook zonder kado zou je wel gebleven zijn omdat je tevreden over het product bent.
Ik zou willen overstappen van Xs4all naar Telfort vanwege de lagere prijs.
Is dit aan te raden???
Heb zelf twijfels omdat er wat mij betreft niet fatsoenlijkte te communiceren valt met Telfort, bijvoorbeeld bellen kost veel geld, normale email niet mogelijk, email via de website, zo verstopt vrijwel niet te vinden, men wil dus het kontakt niet...
Gewoon even een vraagje stellen maakt men vrijwel onmogelijk, bijvoorbeeld bij de aanbieding van een abbo staat dat je binnen 14 dagen kan terugsturen, mijn vraag is dan ook het abbo ongedaan? of geldt dat alleen voor het modem..
Is dit aan te raden???
Heb zelf twijfels omdat er wat mij betreft niet fatsoenlijkte te communiceren valt met Telfort, bijvoorbeeld bellen kost veel geld, normale email niet mogelijk, email via de website, zo verstopt vrijwel niet te vinden, men wil dus het kontakt niet...
Gewoon even een vraagje stellen maakt men vrijwel onmogelijk, bijvoorbeeld bij de aanbieding van een abbo staat dat je binnen 14 dagen kan terugsturen, mijn vraag is dan ook het abbo ongedaan? of geldt dat alleen voor het modem..
De telfort klantenservice kost je 50 cent per gesprek plus je kosten voor je mobiele provider. Dus stel alle vragen die je hebt in dat ene gesprek, dan ben je hooguit 50 cent kwijt. Verder kun je binnen 14 dagen annuleren als het niet bevalt, dat geldt dan voor het hele abo.JoepJoepJoep schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:04:
Heb zelf twijfels omdat er wat mij betreft niet fatsoenlijkte te communiceren valt met Telfort, bijvoorbeeld bellen kost veel geld, normale email niet mogelijk, email via de website, zo verstopt vrijwel niet te vinden, men wil dus het kontakt niet...Gewoon even een vraagje stellen maakt men vrijwel onmogelijk, bijvoorbeeld bij de aanbieding van een abbo staat dat je binnen 14 dagen kan terugsturen, mijn vraag is dan ook het abbo ongedaan? of geldt dat alleen voor het modem..
Ik heb bij mijn tv soms dat de tv op een andere beeldverhouding springt. En dus ineens een stuk groter is maar niet alles laat zien. En dan kan hij soms weer terugschieten naar de juiste beeldverhouding. Of ik moet de ontvanger even uit en aan zetten. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
De wifi versterkers zijn er weer, zelfs nog een euro goedkoper dan bij telfort zelf.
https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
Heb je wel de frontpage eens goed bekeken van Telfort? Staat genoeg info op.JoepJoepJoep schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:04:
....
Gewoon even een vraagje stellen maakt men vrijwel onmogelijk
.....
Facebook, E-mail, Twitter of het forum. Daar kan je gemakkelijk en kosteloos contact krijgen.
Je kan zelfs naar een Telfort winkel in de buurt gaan...
Ik heb nu een aantal dagen dat mijn IRC verbindingen er om de haverklap uit vliegen. Zowel op Twitch als gewoon Freenode / Snoonet / etc. Iemand hier ook last van? Verder totaal geen probleem met games, streamen, of ander internetverkeer. Het is echt specifiek IRC.
Verwijderd
Jij hebt iig wat extras gekregen. Ik zit niet om meerdere redenen op een tablet te wachten.. maar als je hem wel wilt...prima, dan kun je tevreden zijn.grun93 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:30:
[...]
Doe je email maar via DM, dan zal ik het je bewijzen. In 2013 kreeg ik een gratis tablet ter waarde van 249 euro van ziggo zonder dat ik meer hoefde te betalen.
Wetgeving heeft ervoor gezorgd dat contracten tegenwoordig nog maar 1 of 2 jaar geldig zijn, daarna worden ze automatisch omgezet naar contracten die per maand opzegbaar zijn. Het is een bedrijf best iets waard als je, geheel uit eigen vrije wil, aanbiedt om langere tijd klant te blijven. Dat is geen sigaar uit eigen doos want ook zonder kado zou je wel gebleven zijn omdat je tevreden over het product bent.
Persoonlijk heb ik liever de echte korting..... maar zo kunnen ze op papier "meer" geven want zo'n tablet kost hen tuurlijk geen 249 euro.... en de kans dat je 249 zo krijgt is een stuk minder dus....
Zal je aanbod uiteraard accepteren, zie PB.
Wat krijg je ongeveer voor 249 euro?
http://www.consumentenbon...ijsVanaf=200&prijsTot=400
Zelf ook vorige maand de fritzbox 7490 aangeschaft en kan je vertellen dat deze out of the box werkt met telfort incl. tv. Zit tegenwoordig standaard in de firmware.DiMacho schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:18:
[...]
Ik heb hem als favo ingesteld.![]()
Vandaag de kabels binnen. Nu nog een Fritz!box 7490 zien te vinden voor een leuk prijsje!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:02:
[...]
Jij hebt iig wat extras gekregen. Ik zit niet om meerdere redenen op een tablet te wachten.. maar als je hem wel wilt...prima, dan kun je tevreden zijn.
Persoonlijk heb ik liever de echte korting..... maar zo kunnen ze op papier "meer" geven want zo'n tablet kost hen tuurlijk geen 249 euro.... en de kans dat je 249 zo krijgt is een stuk minder dus....
Zal je aanbod uiteraard accepteren, zie PB.
Wat krijg je ongeveer voor 249 euro?
http://www.consumentenbon...ijsVanaf=200&prijsTot=400

Eind mei zal ik ze weer bellen.
Routed of via vlan?neorider schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:43:
[...]
Zelf ook vorige maand de fritzbox 7490 aangeschaft en kan je vertellen dat deze out of the box werkt met telfort incl. tv. Zit tegenwoordig standaard in de firmware.
Verwijderd
Als je al het hogere tarief betaald hebt... dan is het een hele mooie deal als het maandbedrag niet verhoogd wordt na die 6 maanden..
Dat probleem heb ik dus... uiteindelijk betaal ik mijn eigen korting omdat ik na 6 maanden dan meer ga betalen... dat vertik ik principieel....het is de eerder genoemde sigaar uit eigen doos.
Had je dus dat al dit hogere tarief en je houdt het... dan is het wel een echte en hele mooie korting.
Succes dus!
Bij mijn 7360 met firmware 6.30 is er ook een Telfort profiel, daar is het via VLAN. Volgens mij heeft AVM nog geen profiel gemaakt voor routed. Een aantal pagina's terug zijn er wel mensen (o.a. ik zelf) die dit verzoek bij Telfort hebben neergelegd.
Via wat handmatige modificaties aan de Fritz!box config heb ik het al wel in routed modus draaiend gehad, zoek even op de posts van 'Prolution', hij heeft een stappenplan gepost.
Ik ben echter weer teruggegaan naar de VLAN opstelling, mijn switch doet geen IGMP Snooping dus ik kreeg veel onnodig IPTV verkeer naar al m'n clients.
Ik betaalde door die korting in 2014 10,50 per maand en in 2015 11.50 per maand. 2016 zal het uitkomen op 12 euro per maand. Ik ben begonnen met dit gedoe in 2012, toen was mijn eigen router stuk en kreeg je bij een nieuw abbonement een nieuwe modem incl. wifi. 2012 en 2013 kreeg ik 3 mnd gratis.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:57:
[...]
Als je al het hogere tarief betaald hebt... dan is het een hele mooie deal als het maandbedrag niet verhoogd wordt na die 6 maanden..
Dat probleem heb ik dus... uiteindelijk betaal ik mijn eigen korting omdat ik na 6 maanden dan meer ga betalen... dat vertik ik principieel....het is de eerder genoemde sigaar uit eigen doos.
Had je dus dat al dit hogere tarief en je houdt het... dan is het wel een echte en hele mooie korting.
Succes dus!
Het gaat steeds iets omhoog, maar ik betaal toch duidelijk veel minder per jaar dan wat jij betaald.
Gaat je snelheid wel mee omhoog? Als ik eind mei bel voor vernieuwing, gaat ook mijn snelheid naar 40mbit. En ik weet zeker dat ik die korting krijg en anders stap ik ook echt over naar een goedkoper alternatief.
Zie hieronder factuur van 2014. Zoals je ziet was ik in 2015 een beetje laks en was ik iets te laat met bellen en zit er wat verloop in.

Verwijderd
Netjes gedaan....MaxHardcore schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:20:
[...]Ik betaalde door die korting in 2014 10,50 per maand en in 2015 11.50 per maand. 2016 zal het uitkomen op 12 euro per maand.
Dat is maar net hoe je het bekijkt....MaxHardcore schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:20:
Het gaat steeds iets omhoog, maar ik betaal toch duidelijk veel minder per jaar dan wat jij betaald.
We delen al 16j het internet... dus nu betaal ik maar 1/3 .... en dus tel uit je winst 16 jaar...
Dus ik ben extra kritisch op de acties... het voordeel delen we ook dus is 3x zo klein per betaler.....
Elk voordeel heb z'n nadeel...
We hebben nu 30/3, Meer wordt er nu niet geleverd bij ons, eind vh jaar mss pas een update mogelijk.MaxHardcore schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:20:
Gaat je snelheid wel mee omhoog?....................
Ik haal op ca 1 km 26/2.6 en das toch niet gek op 1 km....
26Mb op 1km.. Dat vind ik nog best weinig. Kennis van me zit 1200m van de wijkcentrale en halen 37Mb (30Mb pakket)
Aan de andere kant.. Mijn buren wonen ongeveer een 600m van de centrale en krijgen niet meer dan 17mb binnen
.
Aan de andere kant.. Mijn buren wonen ongeveer een 600m van de centrale en krijgen niet meer dan 17mb binnen
Verwijderd
Als 30/3 geboden wordt mag je met mijn getallen niet klagen... dat sommigen 37 halen ... kan of zijn dat de centrale al meer kan leveren, dan heb je geluk.... of er sprake is van foute metingen.... dan heb je pech.... Je kunt er dan ook geen rechten aan ontlenen... dus het toeval maakt het een beetje een non-issue discussie.HvanderT schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:09:
26Mb op 1km.. Dat vind ik nog best weinig. Kennis van me zit 1200m van de wijkcentrale en halen 37Mb (30Mb pakket)
Wikipedia: VDSL2
Onze infrastructuur is dus 30/3 en niet die 50 die in het plaatje staat.
Dus als je bij 1 km ruim dit over houdt:
(het is nog iets meer dan ik dacht... dan is dat OK.VDSL 26241/2975 kbps

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 20:03 ]
Ik moest van de week nog even een power reset op m'n modem doen, internet werkte niet meer, ik bedacht me net dat ik nu misschien wel eens die hogere upload zou kunnen hebben en inderdaad, nu 10Mbit up.
Leuk, van de week ging m'n Subsonic al lekker snel met laden. Erg lekker.
Leuk, van de week ging m'n Subsonic al lekker snel met laden. Erg lekker.
Centrale kan maximaal 50Mb leveren. Dus is 37Mb nog redelijk voor een 1200 meter. Dat is de snelheid die de lijn maximaal kan hebben. Snelheid is gecapped op 30/5MbVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:51:
[...]
Als 30/3 geboden wordt mag je met mijn getallen niet klagen... dat sommigen 37 halen ... kan of zijn dat de centrale al meer kan leveren, dan heb je geluk.... of er sprake is van foute metingen.... dan heb je pech.... Je kunt er dan ook geen rechten aan ontlenen... dus het toeval maakt het een beetje een non-issue discussie.
Wikipedia: VDSL2
Onze infrastructuur is dus 30/3 en niet die 50 die in het plaatje staat.
Dus als je bij 1 km ruim dit over houdt:
[...]
(het is nog iets meer dan ik dacht... dan is dat OK.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 08-04-2016 23:58 ]
Begrijp ik het goed dat ieder jaar zodra je weer uit je jaarcontact komt je opnieuw 6 maanden gratis kunt krijgen bij contractvernieuwing?MaxHardcore schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:20:
Zie hieronder factuur van 2014. Zoals je ziet was ik in 2015 een beetje laks en was ik iets te laat met bellen en zit er wat verloop in.
[afbeelding]
Dat doe ik inderdaad elk jaar, je moet soms wel wat onderbouwen met aanbiedingen bij andere providers.ASW1 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:26:
[...]
Begrijp ik het goed dat ieder jaar zodra je weer uit je jaarcontact komt je opnieuw 6 maanden gratis kunt krijgen bij contractvernieuwing?
Nog een ander vraagje aangezien jij de ervaringsdeskundige bent, ik had afgelopen maandag telefonisch contract verlengd+korting bedongen.
Echter nog steeds geen enkele bevestiging gekregen. Is het normaal dat dat een tijdje duurt of moet ik daar achteraan?
Echter nog steeds geen enkele bevestiging gekregen. Is het normaal dat dat een tijdje duurt of moet ik daar achteraan?
Dan snap ik je grote angst voor mogelijk meer betalen al helemaal niet.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:51:
Dat is maar net hoe je het bekijkt....![]()
We delen al 16j het internet... dus nu betaal ik maar 1/3 .... en dus tel uit je winst 16 jaar...
Dus ik ben extra kritisch op de acties... het voordeel delen we ook dus is 3x zo klein per betaler.....
Elk voordeel heb z'n nadeel
Had je al over onderstaande insteek nagedacht?
Jij belt en krijgt 6 maanden korting en vertelt dit niet aan je mededelers.
Ik ga er even vanuit dat het op jouw naam staat.
Je kan de kosten altijd eerlijk willen delen, maar als jij de regelaar bent, ben je er wel de meeste tijd aan kwijt van de 3.
Verwijderd
Het is geen angst.. het is een sport... maar een sigaar uit eigen doos.... zit ik niet op te wachten.... zeker omdat we het met 3-en delen.
Het staat idd op mijn naam, maar :
.
Het is geen zakelijk werk, het is persoonlijk.
De weduwe en het gezin met kleine kinderen naast ons hebben minder te besteden dan wij, onze 3 kids net de deur uit. Voor mij is het een sport om het zo te doen, voor hen scheelt het echt per maand.
Zo help ik nog een paar mensen uiteraard voor niks die heel krap zitten; je kunt ook geld overmaken naar organisaties die mensen helpen, maar je kunt ook nog in je eigen omgeving kijken wie hulp nodig hebben. Mijn zus/zwager die het ook niet breed hebben, heb ik hun XP over gezet naar Linux Mint om veilig te kunnen bankieren/internetten en nog een paar van dat soort zaken.
PS: van die "sport" om het 16j zo te doen... heb ik uiteraard wel extra leuke andere dingen van kunnen doen.. Ik sport nl echt veel, nog steeds 5-6x p/w op nationaal niveau bij de masters zoals dat heet. daar gaat uiteraard ook geld in zitten. Je ziet.. er wordt niet alleen achter de pc gezeten.... Je moet wel echt goed (liefst meer dan) een beetje fit blijven...
Het staat idd op mijn naam, maar :
Zo werkt dat niet als je eerlijk bent, van zo'n methode krijg ik een beetje een vreemde smaak in de mond...Je kan de kosten altijd eerlijk willen delen, maar als jij de regelaar bent, ben je er wel de meeste tijd aan kwijt van de 3.
Het is geen zakelijk werk, het is persoonlijk.
De weduwe en het gezin met kleine kinderen naast ons hebben minder te besteden dan wij, onze 3 kids net de deur uit. Voor mij is het een sport om het zo te doen, voor hen scheelt het echt per maand.
Zo help ik nog een paar mensen uiteraard voor niks die heel krap zitten; je kunt ook geld overmaken naar organisaties die mensen helpen, maar je kunt ook nog in je eigen omgeving kijken wie hulp nodig hebben. Mijn zus/zwager die het ook niet breed hebben, heb ik hun XP over gezet naar Linux Mint om veilig te kunnen bankieren/internetten en nog een paar van dat soort zaken.
PS: van die "sport" om het 16j zo te doen... heb ik uiteraard wel extra leuke andere dingen van kunnen doen.. Ik sport nl echt veel, nog steeds 5-6x p/w op nationaal niveau bij de masters zoals dat heet. daar gaat uiteraard ook geld in zitten. Je ziet.. er wordt niet alleen achter de pc gezeten.... Je moet wel echt goed (liefst meer dan) een beetje fit blijven...
Ergens zit deze FritzBox log toch fout?
Showtime reached for: 242828 secs
DS total FEC: 65450
DS FEC per Minute: 1616
US total FEC: 390
US FEC per Minute: 9
Showtime reached for: 242828 secs
DS total FEC: 65450
DS FEC per Minute: 1616
US total FEC: 390
US FEC per Minute: 9
Let er even op dat Netflix het dan niet meer doet: voor mijn tv/AppleTV heb ik even een uitzondering gemaakt.ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:14:
[...]
Handig lijstje, die heb ik ook gelijk even ingesteld op m'n Fritz!box. Geen OpenDNS voor nodigIngesteld dat hij hem voor het 'Standard' profile moet gebruiken, dan werkt het gelijk op ieder apparaat. Om te testen even een site als nu.nl ertussen zetten en die dan openen, je zou dan een melding in Fritz!box-style moeten krijgen dat de pagina is geblokkeerd.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Verwijderd
Heeft het zin om een dlm resen aan te vragen als de verbinding zelf een lage max intrain waarde heeft?
Je kan altijd nog eens vragen waar je bevestiging blijft.ASW1 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:53:
Nog een ander vraagje aangezien jij de ervaringsdeskundige bent, ik had afgelopen maandag telefonisch contract verlengd+korting bedongen.
Ervaring bij mij is dat het idd een tijdje duurt.
Merci. Lag vandaag een papieren bevestiging in de bus dus het zal wel goedkomen.
Welke sigaar uit eigen doos? Ik heb je verteld dat zodra ik bezig ging ik elk jaar korting kreeg. Altijd minder dan die om en nabij 20 euro die jij nu betaald.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:51:
Het is geen angst.. het is een sport... maar een sigaar uit eigen doos.... zit ik niet op te wachten.... zeker omdat we het met 3-en delen
Blah blah..
Ten aanzien van je eerlijkheid, line-sharing is wel toegestaan?
Het overigens voor mij ook een sport.
Verwijderd
Als je het elk jaar voor elkaar krijgt niet, maar lees een stuk terug..... waar anderen het break even punt berekenden en die gingen er dan vanuit dat ze de korting niet elk jaar kregen? Blijkbaar... want waarom ga je anders het break even point berekenen, in dat geval is het wel een sigaar uit eigen doos, niet in jouw geval.
Een compliment overigens als je er blijkbaar in slaagt om elk jaar dit voor elkaar te krijgen...
Zoveel energie heb ik er nog nooit ingestoken....
Een compliment overigens als je er blijkbaar in slaagt om elk jaar dit voor elkaar te krijgen...
Elk jaar 5 minuten.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:54:
Als je het elk jaar voor elkaar krijgt niet, maar lees een stuk terug..... waar anderen het break even punt berekenden en die gingen er dan vanuit dat ze de korting niet elk jaar kregen? Blijkbaar... want waarom ga je anders het break even point berekenen, in dat geval is het wel een sigaar uit eigen doos, niet in jouw geval.
Een compliment overigens als je er blijkbaar in slaagt om elk jaar dit voor elkaar te krijgen...![]()
Ik heb me toch ook maar eens laten bellen, maar krijg (ondanks vragen of er niet meer in zat) niet meer aangeboden dan 3 maanden gratis.
Nou ja, 25% korting voor een jaar door 1 gratis belletje is niet slecht.
[ Voor 5% gewijzigd door Pedro_Newbie op 11-04-2016 19:00 ]
Tele2 40 mbit vs Telfort 80 mbit.
Is er iemand die heeft internet van tele2 gehad en heb nu telfort? Sneldheid, modem en pingen. Iets beter of ook veel problemen bij telfort?
Is er iemand die heeft internet van tele2 gehad en heb nu telfort? Sneldheid, modem en pingen. Iets beter of ook veel problemen bij telfort?
Ik zit nog niet zolang bij telfort maar ben nog geen enkel probleem tegen gekomen. Deze site geeft je een vrij goede indicatie van de snelheid die je mag verwachten. Als daar iets staat van 100Mb/s, dan is de kans groot dat je dat ook krijgt, terwijl je voor 80Mb/s betaalt.WinterX schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:06:
Sneldheid, modem en pingen. Iets beter of ook veel problemen bij telfort?
Het modem is gemiddeld, maar je kunt er ook een eigen modem (Fritzbox) aan hangen. Tweedehands zijn die niet duur.
Ik haal een ping van 10 ms.
Door de pagina 50 mbit/s is mogelijk. Ik spel CS:Go op PC en veel titles op PS4 en ping is zeer belangrijk voor mij.
Tja, dan ga je er niet zoveel op vooruit qua snelheid. Dan zou ik het niet de moeite vinden, als je tenminste tevreden bent over Tele2.WinterX schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:08:
Door de pagina 50 mbit/s is mogelijk. Ik spel CS:Go op PC en veel titles op PS4 en ping is zeer belangrijk voor mij.
Ik vraag me af, hoe dicht moet ik bij de centrale(wijkkast) wonen als ik 110mb down haal op koper.. want ik lees alleen maar dingen van max 100 voor vdsl2, maar ik ga daar dus lekekr overheen...
Ik ook, met alle standaard zaken zoals de Experia V8 zijn de waarden boven verwachting, zei ik al in DeBolle in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"Kek schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:19:
Ik vraag me af, hoe dicht moet ik bij de centrale(wijkkast) wonen als ik 110mb down haal op koper.. want ik lees alleen maar dingen van max 100 voor vdsl2, maar ik ga daar dus lekekr overheen...
Nog steeds zit ik op hetzelfde, of nee - iets beter. Upstream 33029 (Kbps.) en down 106134 (Kbps.). De attainable rates zijn dan 46105 (Kbps.) resp. 109555 (Kbps.).
De gebruikelijke sites geven inderdaad ook bij mij aan dat het max op 80 resp. 100 Mb zit.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik zit ook te twijfelen om een abonnement bij Telfort af te sluiten. Deze site geeft een internetsnelheid van 80 mbit aan terwijl Telfort zegt er maar 42 te kunnen leveren. Bovendien staat er voor juni 2016 een VVDSL upgrade gepland, geen idee wat dat is.grun93 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:56:
[...]
Ik zit nog niet zolang bij telfort maar ben nog geen enkel probleem tegen gekomen. Deze site geeft je een vrij goede indicatie van de snelheid die je mag verwachten. Als daar iets staat van 100Mb/s, dan is de kans groot dat je dat ook krijgt, terwijl je voor 80Mb/s betaalt.
Het modem is gemiddeld, maar je kunt er ook een eigen modem (Fritzbox) aan hangen. Tweedehands zijn die niet duur.
Ik haal een ping van 10 ms.
Denken jullie dat er een 42mbit verbinding is, of wellicht hoger?
Mwah ik woon 164 meter van de wijkkast en haal ook 110/50Kek schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:19:
At in modem is 114/55
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Allemaal leuk en aardig, als je ook op de dichtsbijzijnde kast wordt aangesloten.grun93 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:56:
[...]
Ik zit nog niet zolang bij telfort maar ben nog geen enkel probleem tegen gekomen. Deze site geeft je een vrij goede indicatie van de snelheid die je mag verwachten.
Zoals ik in dit topic al eens heb gepost, is mijn wijk geupgrade met een nieuwe kast voor v-vdsl, maar mijn lijn gaat nog steeds naar de centrale in het centrum (>2km) met een schamele 17Mbit down /2,5Mbit up.
Telfort gebeld en zij kunnen daar niets aan doen, daar gaat KPN over.
KPN zegt desgevraagd 100Mbit te kunnen leveren als ik naar hun zou overstappen, maar daar heb ik geen zin in (o.a. hogere kosten).
Je kan bij Telfort gewoon een upgrade doen naar Internet Extra, kost je ongeveer 5 euro meer per maand. Simpel even inloggen op je mijn Telfort waar je het zelf in gang kan zetten
Misschien zit ik er naast maar die mededeling over de upgrade klinkt als dat je wijkkastje via glasvezel op de centrale aangesloten gaat worden. Voor alle zekerheid zou ik daar wel even op wachten, maar dan zou eigenlijk 80 Mb/s geen probleem meer mogen zijn.MaZe schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:43:
Bovendien staat er voor juni 2016 een VVDSL upgrade gepland, geen idee wat dat is. Denken jullie dat er een 42mbit verbinding is, of wellicht hoger?
Tja, ik vind dat niet normaal. Ik heb je vorige bericht wel gelezen en daar zelfs antwoord op gegeven. Persoonlijk zou ik de Telfort helpdesk iedere dag opbellen, net zolang tot je een medewerker treft die bereid is net even een stapje harder te lopen en van zijn/haar script af te wijken. Het scheelt misschien al als je tot de 2e lijn door kunt dringen, die jongens weten/kunnen/mogen meer.Henk007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:55:
Allemaal leuk en aardig, als je ook op de dichtsbijzijnde kast wordt aangesloten.
Zoals ik in dit topic al eens heb gepost, is mijn wijk geupgrade met een nieuwe kast voor v-vdsl, maar mijn lijn gaat nog steeds naar de centrale in het centrum (>2km) met een schamele 17Mbit down /2,5Mbit up.
KPN zegt desgevraagd 100Mbit te kunnen leveren als ik naar hun zou overstappen, maar daar heb ik geen zin in (o.a. hogere kosten).
[ Voor 49% gewijzigd door grun93 op 12-04-2016 07:15 ]
Ping mwah... snelheden idem.

Zou leuk zijn als Telfort(KPN) eens ging upgraden.

Zou leuk zijn als Telfort(KPN) eens ging upgraden.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Geen idee of het routed of vlan is. Krijg bij de installatie twee profielen te weten Telfort en Telfort IPTV.
Heb voor de tweede gekozen.
Welke versie firmware heb je en op welk model modem ?Henk007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:55:
[...]
Allemaal leuk en aardig, als je ook op de dichtsbijzijnde kast wordt aangesloten.
Ik bel ze altijd wel via de menukeuze dat ik wil opzeggen.keko12 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:03:
Ik heb me toch ook maar eens laten bellen, maar krijg (ondanks vragen of er niet meer in zat) niet meer aangeboden dan 3 maanden gratis.
Ik vraag gewoon wat ze me kunnen bieden als ik verleng.als het me niet bevalt en ze willen niet anders geven, dan zeg ik op.MaxHardcore schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:02:
[...]
Ik bel ze altijd wel via de menukeuze dat ik wil opzeggen.
Sinds een poosje een tragere lijn.
Zie mijn fritzbox:

Had een week geleden nog 30/3.5, nu blijft hij hangen op 22/3
Reboot van de router verhelpt niets, enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Zie mijn fritzbox:

@GrassHopperNL: lijkt wel of ze je profiel in de centrale hebben aangepast. Die snelheden heb ik ook.
Hoe bedoel je dat, profiel aangepast?OgWok schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:00:
@GrassHopperNL: lijkt wel of ze je profiel in de centrale hebben aangepast. Die snelheden heb ik ook.
Ik heb een abbo van 40/4 bij Telfort.
Experiabox V8 (VGV 7519)enchion schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:23:
[...]
Welke versie firmware heb je en op welk model modem ?
Firmware Version:02.00.135W4
Runtime Code Version: 02.00.135W4 (31.07.2015-15:35:48)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
Hardware Version: R02
Trained Mode Auto PROFILE_17A
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 2335 (Kbps.) 16627 (Kbps.)
Attainable Rate 2384 (Kbps.) 16307 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.1 dB 5.5 dB
Attenuation 11.9 dB 35.6 dB
[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 12-04-2016 22:54 ]
Bij mijn modem had ik hetzelfde euvel, ookal heb ik een ZyXEL P-2812HNU-F1.Henk007 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:53:
[...]
Experiabox V8 (VGV 7519)
Firmware Version:02.00.135W4
Runtime Code Version: 02.00.135W4 (31.07.2015-15:35:48)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
Hardware Version: R02
Trained Mode Auto PROFILE_17A
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 2335 (Kbps.) 16627 (Kbps.)
Attainable Rate 2384 (Kbps.) 16307 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.1 dB 5.5 dB
Attenuation 11.9 dB 35.6 dB
Nl een noisemargin van rond de 5-6dB wat een erg lage margin is (je hoort rond de 20 te hebben als het goed werkt.)
Ook had ik een erg lage Attainable data rate.
Wat op het Telfort forum stond aangegeven is om eerst je modem een volledige factory reset te geven zodat hij een nieuwe firmware gaat downloaden.
Nadat ik dat gedaan had waren mijn snelheden weer normaal (tussen 30 en 40mbit down) en had ik attainable data rates die weer ver boven mijn Actual data rate stonden. (120mbit down)
Noisemargin staat ook weer op 24dB.
Oudere firmwares werken schijnt het niet goed met vectoring.
Hier de pagina`s met meer info. (anderen met hetzelfde probleem)
https://forum.telfort.nl/...eid-instabiel-modem-55453
https://forum.telfort.nl/...settrage-verbinding-55786
https://forum.telfort.nl/...traag-nieuw-netwerk-52876
Hier precies hetzelfde. Lijn was 36/4, nu 29/7 (eerst profiel 8b, nu 17a).GrasshopperNL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:41:
Sinds een poosje een tragere lijn.
Zie mijn fritzbox:
[afbeelding]
Als iemand bij KPN je verbinding in de DSLAM "per ongeluk" capped op 22/3, dan krijg je dat ook en niet meer.GrasshopperNL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:29:
[...]
Hoe bedoel je dat, profiel aangepast?
Ik heb een abbo van 40/4 bij Telfort.
Zoiets als dit dus:

Nu is het probleem dat je Telfort dat duidelijk moet maken......
[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 13-04-2016 11:58 ]
Zo, eindelijk een Fritz!box 7490 binnen. Aangesloten; witte kabel in de stekker op het israpunt. Naar de Fritzbox in de DSL ingang. Modem gestart en ingesteld met de telfort iptv optie. Nu doet de verbinding het steeds 2 minuten en dan gaat hij weer offline. Fritzbox gaat dan weer connecten.
Wat doe ik fout?
In de log van internet connectie zegt hij, "internet connectie established succesfull" en een minuut of langer later, "DSL is not responding, No DSL synchronization" "Internet connection is cleared".
Nevermind. De setup was blijkbaar niet goed doorlopen van de dsl-connectie. Gereset en nog een keer geprobeerd. Alles werkt perfect. Hij is ingetraind op download 108,7 Mbit/s upload 33,0 Mbit/s.
Nu maar eens kijken wat ik kan instellen!
Wat doe ik fout?
In de log van internet connectie zegt hij, "internet connectie established succesfull" en een minuut of langer later, "DSL is not responding, No DSL synchronization" "Internet connection is cleared".
Nevermind. De setup was blijkbaar niet goed doorlopen van de dsl-connectie. Gereset en nog een keer geprobeerd. Alles werkt perfect. Hij is ingetraind op download 108,7 Mbit/s upload 33,0 Mbit/s.
Nu maar eens kijken wat ik kan instellen!
[ Voor 43% gewijzigd door DiMacho op 13-04-2016 20:03 ]
Kan iemand mij vertellen of ik nu op een vvdsl2 lijn zit?
Ik heb van origine een 40/4 abonnement maar ik heb in februari, na een upgrade van de wijkkast, automatisch 50/5 (52000 / 5224) gekregen.
Sinds vannacht heb ik echter 52/10 (52000 / 10448)
Fourstack geeft echter sinds eind februari/begin maart onjuiste/onvolledige informatie.
Volgens fourstack kan ik maximaal 8Mbit ADSL+ krijgen
Ik zit op 2134 meter van de centrale en op 420 meter van de wijkkast (die volgens fourstack niet in mijn route zit maar waar ik wel op ben aangesloten)
Is dit al een vectored vdsl lijn?

Ik heb van origine een 40/4 abonnement maar ik heb in februari, na een upgrade van de wijkkast, automatisch 50/5 (52000 / 5224) gekregen.
Sinds vannacht heb ik echter 52/10 (52000 / 10448)
Fourstack geeft echter sinds eind februari/begin maart onjuiste/onvolledige informatie.
Volgens fourstack kan ik maximaal 8Mbit ADSL+ krijgen
Ik zit op 2134 meter van de centrale en op 420 meter van de wijkkast (die volgens fourstack niet in mijn route zit maar waar ik wel op ben aangesloten)
Is dit al een vectored vdsl lijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Pedro_Newbie op 13-04-2016 20:19 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad een vectored vdsl lijn. 
Kun je onder andere zien aan G.Vector die op 'full' aan staat.
Kun je onder andere zien aan G.Vector die op 'full' aan staat.
OK, thanks.
Ik ben benieuwd wanneer de fourstack informatie bijgewerkt wordt.
Als ik zou upgraden naar extra zou ik dan ongeveer 70/28 krijgen? De atainable down is helaas niet zo hoog, maximaal komt ie rond de 73 à 75.000
Morgenochtend is er weer onderhoud in Haarlem, misschien dat dat nog iets oplevert.
Ik ben benieuwd wanneer de fourstack informatie bijgewerkt wordt.
Als ik zou upgraden naar extra zou ik dan ongeveer 70/28 krijgen? De atainable down is helaas niet zo hoog, maximaal komt ie rond de 73 à 75.000
Morgenochtend is er weer onderhoud in Haarlem, misschien dat dat nog iets oplevert.
[ Voor 16% gewijzigd door Pedro_Newbie op 13-04-2016 21:18 ]
Verwijderd
You're welcome. 
Ongeveer ja. Door de overhead gaat er nog wel iets vanaf. Dat kun je nu
ook zien. 'Current throughput' is 51.997 kbit down en 10.448 kbit up.
Daar blijft netto bij de speedtest 47,8 Mb down en 9,5 Mb up van over.
Iets van 65 tot 67 Mb down en 25 tot 27 up zou het dan wel moeten kunnen worden
met 'attainable' waardes van 70.938 kbit down en 28.420 kbit up....denk ik.
Ongeveer ja. Door de overhead gaat er nog wel iets vanaf. Dat kun je nu
ook zien. 'Current throughput' is 51.997 kbit down en 10.448 kbit up.
Daar blijft netto bij de speedtest 47,8 Mb down en 9,5 Mb up van over.
Iets van 65 tot 67 Mb down en 25 tot 27 up zou het dan wel moeten kunnen worden
met 'attainable' waardes van 70.938 kbit down en 28.420 kbit up....denk ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2016 23:14 ]
Hier afgelopen week ook al 'tragere' verbindingen, dit terwijl de Mbps stijgt in mijn Fritzbox. Eerst maadag al de lijn verbroken en nu vanmorgen weer, voorheen is hij 250 dagen stabiel up geweest.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik kreeg vandaag uit het niets een Zyxel P2812HNU-F1 opgestuurd. Ik had er al een, en recent ook al eens een experiabox V8 gekregen.
Enig idee waarom ze die dingen rondsturen? Er zat een brief bij met "ivm contractverlenging of wijzigingen aan het netwerk", maar beide oude modems ondersteunen VVDSL, dus daar kan het niet om gaan.
Draai zelf al een tijdje met een Fritzbox 7490, en die blijft nog wel even hangen denk ik
Enig idee waarom ze die dingen rondsturen? Er zat een brief bij met "ivm contractverlenging of wijzigingen aan het netwerk", maar beide oude modems ondersteunen VVDSL, dus daar kan het niet om gaan.
Draai zelf al een tijdje met een Fritzbox 7490, en die blijft nog wel even hangen denk ik
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Mijn abonnement begint vanaf 19 april. Kan het iets vroeger geactiveerd worden of het is altijd op precies datum?
De mijne begon al vier dagen van tevoren (voor jou is dat vandaag...WinterX schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:46:
Mijn abonnement begint vanaf 19 april. Kan het iets vroeger geactiveerd worden of het is altijd op precies datum?
Heeft iemand momenteel IPv6 werkend met Telfort, met Zyxel in bridge modus en (liefst) een Asus RT-N66U als router? Zo ja wat zijn de settings in de Asus?
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat mijn attainable snelheid langzaam maar zeker daalt, ik begon op ongeveer 75000 maar dat is nu gestaag gezakt naar ~ 63000.
De lijn geeft verder geen storingen en is absoluut stabiel.
Officieel is de straat/wijkkast nog niet opgeleverd met vvdsl, althans de kast komt nu helemaal niet meer voor in fourstack, volgens gegevens van KPN Wholesale is er helemaal geen actieve straatkast daar waar ie staat (is mij verteld).
De lijn geeft verder geen storingen en is absoluut stabiel.
Officieel is de straat/wijkkast nog niet opgeleverd met vvdsl, althans de kast komt nu helemaal niet meer voor in fourstack, volgens gegevens van KPN Wholesale is er helemaal geen actieve straatkast daar waar ie staat (is mij verteld).

Ik heb afgelopen week een FritzBox gehaald om de Experiabox te vervangen om zelf meer controle te hebben over de setup van mijn router. Nou heb ik hier en daar gelezen dat het mogelijk moet zijn om iTV erover te krijgen, maar heb het tot dusver nog niet werkende gekregen.
De instellingen van de Telfort website heb ik overgenomen naar de instellingen op mijn router.
Kan iemand mij vertellen of mijn FritzBox 3490 er aan zou moeten voldoen, of niet? Ik heb alleen internet en iTV, geen telefoon, dus de FON poort heb ik, en gebruik ik ook niet.
De instellingen van de Telfort website heb ik overgenomen naar de instellingen op mijn router.
Kan iemand mij vertellen of mijn FritzBox 3490 er aan zou moeten voldoen, of niet? Ik heb alleen internet en iTV, geen telefoon, dus de FON poort heb ik, en gebruik ik ook niet.
Ik neem aan dat er ook wat wizards in de 3490 zitten waaronder de wizard: Set up internet connection.
Daar krijg je de keuzes uit verschillende providers waaronder Telfort, daar kan je weer kiezen voor Telfort IPTV
edit: Welke firmware heb je op je Fritz!Box?
Daar krijg je de keuzes uit verschillende providers waaronder Telfort, daar kan je weer kiezen voor Telfort IPTV
edit: Welke firmware heb je op je Fritz!Box?

[ Voor 8% gewijzigd door Pedro_Newbie op 20-04-2016 21:48 ]
Heb je de afstandsbediening van de tv al vervangen door die van telfort? Dat werkte bij mij de eerste keer niet, want het was me niet meteen duidelijk dat de tv tijdens die procedure wel aan moet staan. Ik dacht dat alleen de ontvanger daarvoor voldoende was, dat bleek een verkeerde gedachte.sirM1ster schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:52:
Nou heb ik hier en daar gelezen dat het mogelijk moet zijn om iTV erover te krijgen, maar heb het tot dusver nog niet werkende gekregen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie