Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Pedro_Newbie schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:40:
Ik neem aan dat er ook wat wizards in de 3490 zitten waaronder de wizard: Set up internet connection.
Daar krijg je de keuzes uit verschillende providers waaronder Telfort, daar kan je weer kiezen voor Telfort IPTV

edit: Welke firmware heb je op je Fritz!Box?

[afbeelding]
Tijdens het opzetten van de Fritz!Box heb ik inderdaad de wizard gevolgd, maar in eerste instantie gewoon voor het "Telfort" profiel gekozen, met de gedachte dat het geen IPTV is, maar iTV.
Toch maar weer eens proberen om die wizard te doorlopen met het andere profiel.

De firmware op de router is 06.30, op dit moment.

@grun93: De Telfort afstandsbediening heb ik al gepaird met mijn TV. Dit was al gebeurt voordat ik mijn nieuwe router, de Fritz!Box, begon te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
keko12 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:03:
Ik heb me toch ook maar eens laten bellen, maar krijg (ondanks vragen of er niet meer in zat) niet meer aangeboden dan 3 maanden gratis.
Hier er 4 maanden gratis van kunnen maken. (7 minuten aan de lijn gezeten.)

Was 12x21,50=258euro voor 30mbit (gecapped door Telfort vanwege 21,50 abo waarvoor ze maar 30mbit hoeven te leveren volgens origineel contract volgens mij.)

Is nu 8x24euro=192euro voor 40mbit

Dus 66euro gekregen voor 10mbit erbij. :*)

Allen bedankt voor de suggestie.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
SvenHazejager schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:19:
Heeft iemand momenteel IPv6 werkend met Telfort, met Zyxel in bridge modus en (liefst) een Asus RT-N66U als router? Zo ja wat zijn de settings in de Asus?
Volgens mij doet Telfort nog geen IPV6. Heb het wel eens geprobeerd met de Fritz!box, maar die kreeg geen IPv6 adres toegewezen toen.
sirM1ster schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:20:
[...]

Tijdens het opzetten van de Fritz!Box heb ik inderdaad de wizard gevolgd, maar in eerste instantie gewoon voor het "Telfort" profiel gekozen, met de gedachte dat het geen IPTV is, maar iTV.
Toch maar weer eens proberen om die wizard te doorlopen met het andere profiel.

De firmware op de router is 06.30, op dit moment.
Gewoon in de Wizard kiezen voor Telfort IPTV en het zou moeten werken, verder geen gegevens van Telfort voor nodig. De TV-box sluit je vervolgens aan op poort 4 van de Fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Was er voor IPv6 niet een pilot? Ik heb een tijd geleden IPv6 werkend gehad. Kijk anders even op het Telfort forum, daar zou er wat over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik zit nu op een 30/3 lijn bij telfort ,nadat vvdsl is geleverd maar eens een belletje wagen.
Ik betaal nog 21.50 p/m.

Geplande upgrades
Wat
VVDSL
Planning
09-05-2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één week
Internet Snelheid
60 Mbit/s
iTV
2 HD

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 24-04-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
ThinkPadd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:25:
[...]

Volgens mij doet Telfort nog geen IPV6. Heb het wel eens geprobeerd met de Fritz!box, maar die kreeg geen IPv6 adres toegewezen toen.

[...]

Gewoon in de Wizard kiezen voor Telfort IPTV en het zou moeten werken, verder geen gegevens van Telfort voor nodig. De TV-box sluit je vervolgens aan op poort 4 van de Fritz!box.
Ik heb de wizard nog een keer doorlopen en nu doet alles het gewoon weer. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan het zijn dat er een telefoniestoring is? Ik kan niet bellen en gebeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Coenen schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:17:
Ik kan niet bellen en gebeld worden....
Het is het een òf het ander. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik overweeg een DSL overstap van xs4all smart naar Telfort standaard of extra. Alleen internet. Met name de prijs bij xs4all is niet meer van deze tijd (43,50 per maand). Zelfs met een aanvullend abbo voor nieuwsgroepen zou ik goedkoper uit kunnen zijn. Ik haal qua snelheid 46 mbit down om 22 mbit up bij xs4all. Ik heb wel de mogelijk voor glas maar die prijzen liggen weer hoger zo te zien.

Is Telfort aan te raden qua betrouwbaarheid, modem etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Jep, uitermate tevreden hier. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik veel beter dan bij Ziggo waar ik eerst zat.

Je zal nu een Fritzbox van XS4ALL in bruikleen hebben vermoed ik? Dan raad ik je aan om er op Marktplaats ook eentje te zoeken om op je toekomstige Telfort verbinding te gebruiken, als het apparaat je tenminste beviel ;)

Heb ik zelf ook gedaan, de Fritzbox werkt erg fijn en als ik de verhalen hier mag geloven een stuk beter dan zo'n crappy Experiabox die Telfort meelevert.

Als je verder nooit klachten over je verbinding hebt gehad dan zal het met Telfort waarschijnlijk ook wel goed komen. Het blijft via hetzelfde snoertje je huis binnenkomen immers ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
ThinkPadd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:42:
Jep, uitermate tevreden hier.

Je zal nu een Fritzbox van XS4ALL in bruikleen hebben vermoed ik? Dan raad ik je aan om er op Marktplaats ook eentje te zoeken, heb ik zelf ook gedaan, werkt erg fijn en als ik de verhalen hier mag geloven een stuk beter dan zo'n crappy Experiabox die Telfort meelevert.
idd een fritzbox 7360 in bruikleen. Die bevalt prima. Evenals als xs4all hoor, maar nu weer een prijsverhoging van 2,50 naar 43,50 per maand. Heb dan wel newszilla met een retentie van 25 dagen en uit het verleden een spotify account.

is die fritzbox wel te gebruiken op het Telfort gebeuren. Zit ook naar tele2 te kijken en kom daar verhalen tegen dat je schijnbaar hun eigen modem moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij Telfort wel, anders zou ik het niet zeggen ;) De 7360 die ik heb kon ik gewoon de instelwizard volgen en voor Telfort kiezen.

Tele2 en Vodafone kun je geen eigen modem gebruiken, dat is de reden dat ik voor Telfort heb gekozen. Qua prijs zouden die twee anders nog wel net wat goedkoper dan Telfort zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2016 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 21:42

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ThinkPadd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:42:

[ ... ] en als ik de verhalen hier mag geloven een stuk beter dan zo'n crappy Experiabox die Telfort meelevert.
...en aan de andere kant van het spectrum verhalen van mijn kant, waarfbij de Experiabox v8 van Telfort vanaf de levering in december 2015 tot op vandaag geen enkel probleem heeft opgeleverd. Geen storingen of uitval, snelheid nog steeds goed, met een TV aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5281992448.png

Wifi staat uit op de Experiabox, dat wordt met een apart AP gedaan. VPN naar mijn werk loopt altijd feilloos bij thuiswerken, rotsvaste verbinding.

Lekker eerst het standaard ding proberen - scheelt weer gepruts met tweedehands Fritzen - werkt dat niet overeenkomstig jouw verwachtingen kun je altijd nog iets anders gaan doen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

ASW1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:53:
[...]

Het is het een òf het ander. 8)
Ik bel uit via Voipbuster, m'n vaste nummer is alleen voor inkomende gesprekken, vandaar bellen en gebeld worden. ;)
Beide werken helaas niet. Op de storings pagina van Telfort kon niks vinden, dus hier maar eens vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
DeBolle schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:58:
[...]

...en aan de andere kant van het spectrum verhalen van mijn kant, waarfbij de Experiabox v8 van Telfort vanaf de levering in december 2015 tot op vandaag geen enkel probleem heeft opgeleverd. Geen storingen of uitval, snelheid nog steeds goed, met een TV aan:

Wifi staat uit op de Experiabox, dat wordt met een apart AP gedaan. VPN naar mijn werk loopt altijd feilloos bij thuiswerken, rotsvaste verbinding.

Lekker eerst het standaard ding proberen - scheelt weer gepruts met tweedehands Fritzen - werkt dat niet overeenkomstig jouw verwachtingen kun je altijd nog iets anders gaan doen.
Vanaf dag één problemen met de xperia v8. Wegvallende wifi voornamelijk. Nu met de fritzbox niet.

Denk dat de oplossing is om inderdaad de wifi extern te laten lopen. En dat je daarom geen issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:25:
[...]

Ik bel uit via Voipbuster, m'n vaste nummer is alleen voor inkomende gesprekken, vandaar bellen en gebeld worden. ;)
Beide werken helaas niet. Op de storings pagina van Telfort kon niks vinden, dus hier maar eens vragen.
Doe eens het modem opnieuw opstarten en probeer hadmatig te activeren. Werkt het dan nog niet kijk even of je iets terug ziet in de log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
DeBolle schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:58:
[...]

[afbeelding]

Grootste uitdaging in een overstap is voorlopig iedereen (vrienden, kennissen,instanties etc..) inlichten over een wijziging mail adres. Ben ooit zo stom geweest om xs4all adressen te gaan gebruiken..

Die fritz 7360 die ik nu heb kun je op marktplaats al voor een redelijk bedrag krijgen..heeft wel maar 2 gigabit poorten. Goed werkende wifi wel belangrijk..

[ Voor 7% gewijzigd door supercop7373 op 27-04-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb 80mbits internet besteld van telfort maar door de modem mijn huidige snelheid is maximaal 33000 Kbps en upload is 3400 Kbps.

Reclamatie of kan ik overstappen naar 40 mbit optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Wat zeggen de attainable waarden op het modem?
En wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
De website vdsl 50 mbps en modem 33000 down 3400 upload. Profile_8B Vdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

WinterX schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:53:
De website vdsl 50 mbps en modem 33000 down 3400 upload. Profile_8B Vdsl
Kan een startprofiel zijn, wacht even rustig een weekje af. Overigens kan je in je modem zien wat de verwachtte waardes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Verwachte waardes? Waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Actual Rate: Wat je nu hebt
Attainable Rate: Wat je kan bereiken op je lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
WinterX schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:41:
Verwachte waardes? Waar precies?
In je modem inloggen. ( http://192.168.1.254 )

Dan als je een zyxel modem hebt, kijken bij:
Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line Status

Dan zoeken naar,
attainable rate upstream: ??? kbps
attainable rate downstream: ??? kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Experia v8 heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mogge! Ik heb op dit moment een 30/3 lijn van Telfort en zou er toch graag 10mbit bij willen hebben. De postcodecheck geeft echter aan dat ik maar 10mbit zou moeten halen. De waarden die ik uit mijn Fritzbox haal zijn echter veel hoger, en de attainable rate gaat zelfs naar dik boven de 100mbit. Loopt die postcodecheck nu gewoon achter en zou het dus zelfs zinnig zijn om een 80mbitlijn te nemen, of is er iets anders aan de hand?

Negotiated Connection Properties
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 32000 3080
Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 0
Attainable throughput kbit/s 105864 35615
Current throughput kbit/s 31998 3078
Seamless rate adaptation off off

Latency fast fast
Impulse noise protection 44 55
G.INP on on

Signal-to-noise ratio dB 27 20
Bitswap on on
Line attenuation dB 11 11

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record A43 A43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

80 mbit moet gewoon kunnen ja. Ook netco gecheckt?
Als je het duurdere abonnement niet kan nemen, wellicht via de klantenservice proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

knakworst schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:17:
80 mbit moet gewoon kunnen ja. Ook netco gecheckt?
Als je het duurdere abonnement niet kan nemen, wellicht via de klantenservice proberen.
Yup! Netco zegt hetzelfde. Er staat daar zelfs helemaal geen geplande upgrade genoemd.

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Rt-C
Internet Snelheid
13 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56

OgWok

U.N.C.L.E.

M_V schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:37:
[...]

Yup! Netco zegt hetzelfde. Er staat daar zelfs helemaal geen geplande upgrade genoemd.

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Rt-C
Internet Snelheid
13 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Heb hetzelfde "probleem".... alleen heeft mijn lijn Profile 8b.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5284468579.png

Heb daar bij verlenging van mijn abo met Telfort over gesproken; enige oplossing was glasvezel, is een klap duurder en de hele tuin moet open.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:22
Ook bij mij staat bij netco dat ik max 9mbit ADSL2 kan krijgen terwijl ik nu 52/10 heb en een attainable van 70+. Een verklaring kan zijn dat de straatkast waarop je bent aangesloten geen vrije capaciteit meer heeft, althans dat is mij gezegd. Ik kan nu dus ook niet upgraden helaas. Ben benieuwd of er op korte termijn verandering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Vanaf vandaag heb ik profile 17b ipv 8b. Download is nu rond 42000 kbps en upload 7500 kbps. Nog steeds te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Tv bufferde net erg.modem opnieuw opgestart. keek in het modem en van 50/10 naar 80/30 gegaan.En dat voor een 40/4 abbo.

http://www.speedtest.net/my-result/5286298607

inmiddels 5 minuten laten naar 109/30 gegaan.

[ Voor 31% gewijzigd door vincedd op 28-04-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Dat is niet verkeerd voor een 40/4 abo
Zit jij in Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Nee, in Vianen (provincie Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

WinterX schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:04:
Vanaf vandaag heb ik profile 17b ipv 8b. Download is nu rond 42000 kbps en upload 7500 kbps. Nog steeds te laag.
Wat ik al eerder aangaf, wacht even een weekje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Speedmaster schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:54:
[...]

Wat ik al eerder aangaf, wacht even een weekje af.
Oke. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_V

M_V

BAM! Net op aanraden van mensen in dit topic ook met een jaar verlengd. Ik dacht dat ik nog minimaal 10 minuten aan de lijn moest zeuren voor mijn 50% korting, maar het was het eerste dat hij zei, echt super smooth.

Gast aan de lijn snapte ook niet hoe het kon dat de postcodecheck en netco 15mbit aangaven, maar ik wel gewoon op vdsl zat (kon hij ook zien).

[ Voor 25% gewijzigd door M_V op 29-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:03
Hallo!

Ik zou graag willen weten wat jullie denken van deze waardes:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1W95Jd.png

Volgens Fourstack is 50 Mbps op VDSL2 haalbaar.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1C38o7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Er is ook een glasvezelverbinding mogelijk op jouw adres zie ik, dat biedt Telfort ook aan: Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1. Of een andere provider natuurlijk.

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 30-04-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
ThinkPadd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:26:
Er is ook een glasvezelverbinding mogelijk op jouw adres zie ik, dat biedt Telfort ook aan: Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1. Of een andere provider natuurlijk.
Dat weet ik, maar dat kost €7 p/m extra, en momenteel helpt elk klein beetje.
Ik was gewoon benieuwd als deze waardes goed of slecht zijn, meer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Pilovali schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:45:
[...]

Dat weet ik, maar dat kost €7 p/m extra, en momenteel helpt elk klein beetje.
Ik was gewoon benieuwd als deze waardes goed of slecht zijn, meer niet ;)
Als ik je noisemargin waardes samen met je datarates zo zie denk dat je eens een firmware update moet forceren door een factory reset te doen op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
enchion schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Als ik je noisemargin waardes samen met je datarates zo zie denk dat je eens een firmware update moet forceren door een factory reset te doen op je modem.
Dit is de 2de modem dat ik heb, en ik heb ook al iets van 3 keer een factory reset gedaan. Er is ook al 3x een monteur geweest en die heeft alles bekeken, zelfs in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:51

Archimond

Lopende Helpdesk

Gisteren was mijn snelheid nog 50/10, nu 50/30 nadat ik uit en aan had gezet..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5298526466.png
Mode: PROFILE_17A
Download: 108061 Kbps.
Upload: 33029 Kbps.

ik heb 30/3 abonnement, snelheid is wel lekker hoog nu, blijft dat zo of is het een pilot?
Alleen doorvoer en reactietijd met wifi is wel slecht, dat is de helft minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Sinds kort brandt op mijn P-2812HNU-F1 het Phone 2 ledje. Is altijd uit geweest; gebruik phone 2 niet.
Kan in phone 2 de outgoing call niet uitzetten; incoming wel. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Henk007 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:55:
[...]

Allemaal leuk en aardig, als je ook op de dichtsbijzijnde kast wordt aangesloten.
Zoals ik in dit topic al eens heb gepost, is mijn wijk geupgrade met een nieuwe kast voor v-vdsl, maar mijn lijn gaat nog steeds naar de centrale in het centrum (>2km) met een schamele 17Mbit down /2,5Mbit up.
Telfort gebeld en zij kunnen daar niets aan doen, daar gaat KPN over.
KPN zegt desgevraagd 100Mbit te kunnen leveren als ik naar hun zou overstappen, maar daar heb ik geen zin in (o.a. hogere kosten).
Inmiddels een paar weken verder en ik heb toch maar de stap genomen te upgraden naar ADSL-extra.
Binnen een paar dagen was alles geregeld en ik zit nu op een stabiele 110 Mbit/s down/ 33 Mbit/s up ;)
Volgende luxe probleem dient zich aan: deze snelheid is niet haalbaar via 2.4 GHz wifi, dus ik moet maar eens gaan denken over een 5GHz accesspoint :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Henk007 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:54:
[...]

Inmiddels een paar weken verder en ik heb toch maar de stap genomen te upgraden naar ADSL-extra.
Binnen een paar dagen was alles geregeld en ik zit nu op een stabiele 110 Mbit/s down/ 33 Mbit/s up ;)
Volgende luxe probleem dient zich aan: deze snelheid is niet haalbaar via 2.4 GHz wifi, dus ik moet maar eens gaan denken over een 5GHz accesspoint :o
En dan is het de vraag of je het dan wel gaat halen.... 5GHz is een tikkie gevoeliger voor muren, betonvlechtwerk, andere accesspoints etc.
Is die ADSL-extra van KPN of Telfort?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 05-05-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: OgWok
...Is die ADSL-extra van KPN of Telfort?
Van niemand. 8)
ADSL met die snelheden bestaat niet. Het gaat dan om (Vectored) VDSL(2), waarschijnlijk
'Internet Extra', en verschillende providers bieden dit aan. Telfort dus ook.
Daarbij maken ze bijna allemaal gebruik van de VDSL apparatuur van KPN.
quote: Henk007
Ja, dat ziet er zeer goed uit. VDSL2 is toch wel met sprongen vooruit gegaan. d:)b

Met wifi -n en meerdere antennes zou dit op zich met wifi op 2,4 GHz nog wel te halen moeten zijn.
Tenminste, 100 Mb down en 80 up is bij mij (bij Tweak FttH) met wifi -n geen probleem. :)
5 GHz gaat moeilijker door muren, dus je moet al bijna in 'line of sight' van de router zitten.
En je apparaten moeten natuurlijk wel wifi op 5 GHz ondersteunen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Het lijkt erop dat ik over ben op vdsl2 :

75 Mbit/s max ,nu zie ik ook op mijn telfort dat internet extra wordt aangeboden op mijn adres.
De postcode check idem.
Morgen maar eens bellen en horen wat ze me aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Archimond schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 02:55:
Gisteren was mijn snelheid nog 50/10, nu 50/30 nadat ik uit en aan had gezet..
[afbeelding]
Mode: PROFILE_17A
Download: 108061 Kbps.
Upload: 33029 Kbps.

ik heb 30/3 abonnement, snelheid is wel lekker hoog nu, blijft dat zo of is het een pilot?
Alleen doorvoer en reactietijd met wifi is wel slecht, dat is de helft minder.
Was van de week aan het rond kijken of het mogelijk was om een hogere upload snelheid te krijgen dan mijn huidige 20/2 abbo (€ 22,-) ivm streaming. Eerst maar eens een speedtest gedaan en kom tot :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5302308023.png

Profile 17a inderdaad, geen reden om te upgraden dus d:)b Bedankt Telfort _/-\o_

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Hoe flikken jullie dat ?
Ik zit op een 8b profiel en al 9 jaar een abonee.[21,50 p/m ]
Maar kom echt niet boven mijn 30/3 uit.
Komt het omdat ik nog een oud abonnement heb ?

[ Voor 22% gewijzigd door jejeh op 05-05-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Zertaxka schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:45:
[...]

Was van de week aan het rond kijken of het mogelijk was om een hogere upload snelheid te krijgen dan mijn huidige 20/2 abbo (€ 22,-) ivm streaming. Eerst maar eens een speedtest gedaan en kom tot :
[afbeelding]

Profile 17a inderdaad, geen reden om te upgraden dus d:)b Bedankt Telfort _/-\o_
Bizar! Viel me ook al op dat mijn snelheid bij Telfort naar 50/10 is gegaan. Uploadsnelheid wordt dus opgeschroefd? Niet verkeerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jejeh schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:52:
Hoe flikken jullie dat ?
Ook al bijna 9 jaar bij Telfort. Denk dat het het erg verschillend is door waar je woont, modem, puur geluk etc.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
jejeh schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:52:
Hoe flikken jullie dat ?
Wat zegt
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

voor jouw adres ?
Het hangt er vanaf hoe ver je van de centrale of wijkkast woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
VDSL2*
75 Mbit/s
1500 meter van centrale en 500 m van de wijkkast.
Centrale of wijkkast is pas geupgrade naar vdsl2 .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TcEjg8RRNrUdnBe3phmIYsLA/thumb.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door jejeh op 05-05-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dan denk ik dat je nog even geduld moet hebben. Waarschijnlijk zit jouw lijn nog op de centrale (Rm-Abv) aangesloten en zal deze binnenkort worden overgezet naar de wijkkast (Rm-Ddb)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 05-05-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik denk dat het andersom is ,heb altijd op Rm-Ddb gezeten,die Rm-Abv is er pas bijgekomen na de upgrade.
Ik bel morgen eens naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@jejeh: en je weet het hè; bellen naar Telfort en in het belmenu "opzeggen" kiezen, dan kom je bij iemand die je over de streep moet trekken "toch te blijven". Geeft een goede onderhandelingspositie......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
Kan iemand mij uitleggen waarom ik via fourstack op 100 mbit/s zou zitten en mijn directe buren op 75 mbit/s. En als ik zo kijk de hele straat op 75 mbit/s.

Hoe betrouwbaar is dat dan?

[ Voor 15% gewijzigd door supercop7373 op 06-05-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Nou er zat niet meer in dan 3 maanden gratis.
ach 3 keer 28 euro is 84 euro korting,resterende 9 maanden ,6.50 meer betalen is 58,5 euro is 25.50 euro verdiend en een snellere lijn ,dus de upgrade kost me niets aankomend jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 06-05-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

supercop7373 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:14:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik via fourstack op 100 mbit/s zou zitten en mijn directe buren op 75 mbit/s. En als ik zo kijk de hele straat op 75 mbit/s.

Hoe betrouwbaar is dat dan?
Via info Fourstack zit ik op 22 Mbit/s en mijn buren (zelfde pand) op 24 Mbit/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
VDSL WAN 108931/30405 kbps : niet slecht voor een 40/4 abbo. Die 30 up haal ik wel, maar die 108 down blijft hangen rond de 80 .zou het een beperking van de pc zijn waar mee ik test? Is al 3.4 GHz dell van 9 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 21:09
vincedd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:57:
VDSL WAN 108931/30405 kbps : niet slecht voor een 40/4 abbo. Die 30 up haal ik wel, maar die 108 down blijft hangen rond de 80 .zou het een beperking van de pc zijn waar mee ik test? Is al 3.4 GHz dell van 9 jaar oud.
80 is de geadverteerde waarde van internet extra.

Toch ga ik eens kijken of ik mijn 100 mbit switches niet eens moet vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDlzV0r.png?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XAINw8j.png?1
>:)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
hij traint 108 in,bijna de maximale waarde vanaf de straatkast. de lengte naar de kast is maar 95 meter.Modem is een zyxel , switches zijn allebei hp Gigabit.Hmzzz,nu bedenk ik me dat er nog een 100 Mbit uplink tussen de 2 switches zit.Vanmiddag ff een cat.6 kabel over de grond gooien.Aanpassen heeft geen zin,aangezien we binnen nu en een maand misschien verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:10
Voor mijn nieuwe woning heb ik keuze uit VDSL en Ziggo. Het lijkt er op dat alleen KPN momenteel met Bonding kan leveren. Pas in Q4 zal de straatkast worden voorzien van VDSL en kan de snelheid omhoog naar 80 Mbps.
Is jullie bekend of Telfort ook kan leveren via pair bonding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:34
.NCK schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:13:
Is jullie bekend of Telfort ook kan leveren via pair bonding?
Nee, dat kan alleen KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:04

vliegnerd

Nintendo fan.

Zertaxka schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Ook al bijna 9 jaar bij Telfort. Denk dat het het erg verschillend is door waar je woont, modem, puur geluk etc.
Blijkbaar heeft het vooral met geluk te maken, want ik krijg "gewoon" 32Mb up/3Mb down, op een ouderwets (30/3 abo) ondanks dat ik op VVDSL2 zit en attainable rate hoog is. De Max rate staat in de wijkkast "netjes" op 32000/3000.

Niks mis mee natuurlijk, maar ik zou graag meer upload hebben. Misschien toch maar eens voor 80/8 gaan, hoewel daar de attainable "up" weer niet voldoende voor is. |:(

code:
1
2
3
Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  32000   3080
Attainable data rate    kbit/s  75564   37736

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
vliegnerd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Blijkbaar heeft het vooral met geluk te maken, want ik krijg "gewoon" 32Mb up/3Mb down, op een ouderwets (30/3 abo) ondanks dat ik op VVDSL2 zit en attainable rate hoog is. De Max rate staat in de wijkkast "netjes" op 32000/3000.

Niks mis mee natuurlijk, maar ik zou graag meer upload hebben. Misschien toch maar eens voor 80/8 gaan, hoewel daar de attainable "up" weer niet voldoende voor is. |:(

code:
1
2
3
Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  32000   3080
Attainable data rate    kbit/s  75564   37736
Attainable down zul je bedoelen? je kan ook je contract vernieuwen met 40Mb pakket, als je geluk hebt krijg je dan ook die volle upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Ik zou ook eerst voor 40:4 gaan ( met minimaal 3 maanden gratis). Mocht je nog niet tevreden zijn kan je alsnog weer upgraden naar 80/8 (ook weer met een aantal maanden gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:04

vliegnerd

Nintendo fan.

HvanderT schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Attainable down zul je bedoelen? je kan ook je contract vernieuwen met 40Mb pakket, als je geluk hebt krijg je dan ook die volle upload.
down, inderdaad |:(

Upgrade naar 40/4 is prijstechnisch niet zo heel zinvol (Ik betaal nu 22 euro), maar wie weet dat het via korting interessant kan worden.

Dank!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-09 16:36
Hallo,

Heeft iemand een idee of Telfort(KPN) iets veranderd heeft mbt bridging? Ik gebruik zo'n 8 jaar op de diverse modems en al voor de overname door Telfort bridging.

Ik gebruik al een paar jaar de xperiabox v8 in bridging met daarachter een asus rt-ac68u.
Vorige week dinsdag rond een uur of 8 begon de experiabox continu te rebooten.
Van alle nagekeken, kabels doorgemeten, router gereboot en uiteindelijk afgekoppeld. Het ding bleef rebooten. Dus, pin er in en factory reset gedaan.

Toen ik er weer in kon bleek de firmware opgehoogd van 2.00.132 naar 2.00.136. Tv ledje brandt nu ook (heb geen tv van Telfort)
Daarna bridge mode weer aangezet en dhcp uit op de experiabox, maar mijn asus router krijgt geen ip meer toegewezen vanuit het telfort/kpn netwerk.

Met een geleende fritzbox krijg ik internet draaiend, maar dan is de asus gewoon lan client acher de fritzbox router. Dat lukt met de experiabox overigens ook. Punt is: ip adres toewijzing an sich werkt blijkbaar wel.

Iemand een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@webalistic: kan je in de EB ook hard een IP adres toewijzen aan de Asus router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@webalistic: de dhcp server is soms strikt en accepteert geen nieuwe mac adressen, je zou het mac adres van de fritzbox kunnen spoofen in de asus.
Bij mij heeft dat destijds bij router upgrades goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15:29

job

vliegnerd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:02:
Hier ook nog een "oud" 30/3 abonnement, maar ik haal 30/10.

Ik zou meer download willen hebben maar upgraden naar 80/5 durf ik niet om mijn hoge upload te verliezen. Die snellere download vind ik een stuk minder belangrijk dan een vlotte upload.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 08-05-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
@OgWok: Waarschijnlijk wel, maar in bridging wil je juist dat de router een ip van Telfort krijgt, zodat de EB transparant wordt en alleen maar dient om DSL van het koper om te zetten in iets dat de router begrijpt.

@LCD_Viewer: Ik heb nu het WAN mac adres van de EB in m'n router staan. Dat MAC adres in de EB status pagina (..-CD) is overigens anders dan het MAC adres van de sticker op de EB (..-CC). En verandert nog wel eens (CC/CD/CE als laatste waarde)

Maarrr... ik kan het WAN mac van m'n Fritzbox ook nog wel proberen.
Is er een limiet in uitgegeven IP adressen? Algemeen/per tijdsspanne/anders
Wellicht dat met al mijn omprikken van EB naar Fritzbox en terug om nog es wat anders te proberen de server zoiets heeft van: bekijk het maar effe?
Anderzijds zou m'n EB dan ook geen IP meer moeten krijgen als dat aan de hand is.
hmm...

Edit: Ander mac adres geprobeerd. Krijg nu een ip toegewezen. Ik zie overigens dat de lease time maar 10 minuten is. Is dat normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door webalistic op 08-05-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

job schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Hier ook nog een "oud" 30/3 abonnement, maar ik haal 30/10.

Ik zou meer download willen hebben maar upgraden naar 80/5 durf ik niet om mijn hoge upload te verliezen. Die snellere download vind ik een stuk minder belangrijk dan een vlotte upload.
Als je voor 80 gaat gaat je upload gewoon open.
Net als bij de rest gaat ie dan naar 30 toe.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Inderdaad, mijn extra 80 MB/s abbo heeft een upload van 30Mb (Down 110Mb), met zelfs een attainable waarde van 45 u/ 115 d.
Hangt uiteraard af van de afstand naar de wijkkast.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 08-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:09

Kek

3flix

bij het 80mb abo gaat gewoon de lijn vol open, en krijg je wat max haalbaar is (bij mij althans met 110/33 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
job schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:08:
Hier ook nog een "oud" 30/3 abonnement, maar ik haal 30/10. Ik zou meer download willen hebben maar upgraden naar 80/5 durf ik niet om mijn hoge upload te verliezen.
Hoe kom je eigenlijk aan 80/5? Internet Extra bij Telfort is 80/8, niet 80/5. Dus het risico op een nauwelijks lagere upload dan wat je nu hebt, lijkt me beperkt. Daarentegen is de kans op aanmerkelijk hogere snelheden veel groter. In de praktijk zetten ze de lijn vol open en, mits je infrastructuur in orde is, dan is 100/27 goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat je update is voltooid.
Ga van 30/3 naar 80/8 hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15:29

job

grun93 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 05:37:
Hoe kom je eigenlijk aan 80/5? Internet Extra bij Telfort is 80/8, niet 80/5. Dus het risico op een nauwelijks lagere upload dan wat je nu hebt, lijkt me beperkt. Daarentegen is de kans op aanmerkelijk hogere snelheden veel groter. In de praktijk zetten ze de lijn vol open en, mits je infrastructuur in orde is, dan is 100/27 goed mogelijk.
Goeie vraag, zou niet weten hoe ik daar bij kwam.. Bedoelde 80/8 :) Bedankt voor de correctie.
Toch nog eens over nadenken dan.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 09-05-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

webalistic schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:36:
Hallo,

Heeft iemand een idee of Telfort(KPN) iets veranderd heeft mbt bridging? Ik gebruik zo'n 8 jaar op de diverse modems en al voor de overname door Telfort bridging.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb ook een gebridgde Experiabox v8 met een Dlink DIR868L. De afgelopen paar weken ineens erg hobbelend internet: pagina's die extreem lang moeten laden of timeouts geven. Gek genoeg is een file download wel stabiel, geven pings naar de DNS server van Telfort en Google geen uitvallers of uitschieters (telkens 30-40ms). Vanochtend was ik het zat en heb de EB gereset. Na reboot ging ineens het upgradelampje branden. Ben ook van 132 naar 136 gegaan. Toeval qua timing, of worden gebrigde EB's niet bijgewerkt?
Geen problemen overigens met IP toewijzing. Ik had en heb niks gecloned. Tussendoor zelfs even mijn laptop gebridged eraan gehad.

De snelheid is nu weer iets beter, hoop dat het zo blijft.
Mocht iemand een tip hebben waar dit gedrag uberhaupt vandaan kan komen (de 'responsiviteit' van gewoon browsen is nooit echt heel flitsend geweest; ik kom hiervoor vanaf glas en dat was echt een wereld van verschil) dan houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
De EB moet natuurlijk zelf met internet verbonden zijn om gemanaged te kunnen worden. Bij bridging ziet de telfort server de dichte(hopelijk) deur van je eigen router.
Na factory reset zal het modem zelf weer router zijn en de update binnen krijgen/halen.

Na klonen van het EB WAN ip lijkt de boel stabiel in bridging. Maar vanavond gaat de techneut van Telfort mij bellen, en dan wordt mij vast wel weer gevraagd een factory reset te doen. Ik ben bang dat daardoor het feest van korte duur is (if it ain't broke, don't fix it). Kan natuurlijk zeggen dat alles peachy is, maar wil toch graag weten wat bijna een week lang ellende heeft veroorzaakt.

Qua snelheid merk ik al lange tijd het zelfde. DNS lookup en daarmee het laden van webpagina's is erg traag waar de download van bestanden oid altijd zogoed op de max binnenkomt. Andere DNS servers helpen vaak maar kort.

[ Voor 14% gewijzigd door webalistic op 09-05-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Op Telfort glasvezel, staat poort 25 daar ook op open net als op het DSL netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53

-Z-

vanaf vandaag staat nieuwe firmware bij mij op Arcadyan VGV7519

Runtime Code Version: 02.00.136W4 (05.02.2016-13:45:02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Nu je het zegt, die staat er hier ook op sinds gisternacht.
Bestaan er release notes/changes logs van die updates zodat ik weet welke veranderingen of bugfixes (?) ik mag verwachten ?

edit:
Na even zoeken zie ik dat er op het Telfort forum een draad over loopt:
https://forum.telfort.nl/...135w4-51671?postid=494439

[ Voor 32% gewijzigd door Henk007 op 10-05-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mail van Telfort:

"Verbeteringen aan het netwerk
Het afgelopen jaar hebben we aan ons netwerk gewerkt. Hierdoor is de snelheid en de kwaliteit van het netwerk verhoogd. Ook de komende tijd blijven we onze diensten verbeteren."

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5315963324.png

Kwaliteit netwerk heb ik geen klachten over (behalve hoge ping). Snelheid verhoogd? Merk nog niets.....
Mag wel gratis opzeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Het andere deel van de e-mail is zorgelijker zeker voor gebruikers met b.v. een Fritz!Box
Bij Telfort zijn wij de hele tijd bezig met het verbeteren van onze producten en dienstverlening. Zo zorgen we ervoor dat u de kwaliteit krijgt die u van ons gewend bent. In 2016 gaan we door met verbeteren. In deze e mail leest u wat dit voor u betekent.

Verbeteringen aan het netwerk
Het afgelopen jaar hebben we aan ons netwerk gewerkt. Hierdoor is de snelheid en de kwaliteit van het netwerk verhoogd. Ook de komende tijd blijven we onze diensten verbeteren.

Voicemail wordt makkelijker
Voor het bellen en gebeld worden op uw vaste telefoon gaan we dit jaar over naar een nieuw telefonieplatform. Hierdoor komen er nieuwe mogelijkheden voor u beschikbaar. U kunt straks eenvoudig gesprekken doorschakelen, bijvoorbeeld naar uw mobiele nummer. Ook kunt u uw voicemails gratis telefonisch beluisteren door te bellen naar 1233. We stoppen met het sturen van een e-mail als u een voicemail heeft.

Bellen via SIP account vervalt
U heeft nu een SIP account. U had de mogelijkheid het wachtwoord van uw SIP account aan te passen via MijnTelfort. Hiermee kon u uw SIP account ook op andere apparaten gebruiken. In de nieuwe omgeving voor Bellen Thuis werkt uw wachtwoord niet meer. Wanneer u uw SIP account ook op een ander apparaat (SIP-telefoon, laptop of mobiel) gebruikt, dan kunt u na de overstap niet meer vast bellen vanaf deze andere apparaten. De overstap naar de nieuwe omgeving vindt pas plaats vanaf 1 augustus. Voor de overstap naar het nieuwe platform hoeft u niets te doen. We sturen u een bericht als deze heeft plaatsgevonden.

We helpen u graag
Wilt u door deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen? Dat kan tot 1 juli 2016. Bel hiervoor naar onze klantenservice op 0900-9596 (50 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke gesprekskosten). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Heeft u verder nog vragen? Op telfort.nl/wijzigingen2016 vindt u meer informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,

Onno van der Poel
Directeur Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dit is mijn mail van Telfort; hele SIP verhaal staat er, bij mij, niet in :? (of is er een andere bron?)

----
Bij Telfort zijn wij de hele tijd bezig met het verbeteren van onze producten en dienstverlening. Zo zorgen we ervoor dat u de kwaliteit krijgt die u van ons gewend bent. In 2016 gaan we door met verbeteren. In deze e‑mail leest u wat dit voor u betekent.

Verbeteringen aan het netwerk
Het afgelopen jaar hebben we aan ons netwerk gewerkt. Hierdoor is de snelheid en de kwaliteit van het netwerk verhoogd. Ook de komende tijd blijven we onze diensten verbeteren.

Voicemail wordt makkelijker
Voor het bellen en gebeld worden op uw vaste telefoon gaan we dit jaar over naar een nieuw telefonieplatform. Hierdoor komen er nieuwe mogelijkheden voor u beschikbaar. U kunt straks eenvoudig gesprekken doorschakelen, bijvoorbeeld naar uw mobiele nummer. Ook kunt u uw voicemails gratis telefonisch beluisteren door te bellen naar 1233. We stoppen met het sturen van een e-mail als u een voicemail heeft. Voor de overstap naar het nieuwe platform hoeft u niets te doen. We sturen u een bericht als deze heeft plaatsgevonden.

We helpen u graag
Wilt u door deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen? Dat kan tot 1 juli 2016. Bel hiervoor naar onze klantenservice op 0900-9596 (50 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke gesprekskosten). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Heeft u verder nog vragen? Op telfort.nl/wijzigingen2016 vindt u meer informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
Handtekening
Onno van der Poel
Directeur Telfort

-----

Gebruik nu Stuntcalls en ben daar zeer over te spreken.... zou "zum kotzen" zijn als Telfort dat gaat afsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 11-05-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Maar heb jij ook vast bellen van Telfort?
Zo niet dan achten ze het sip verhaal niet van toepassing op jou en laten ze dus dat deel gewoon weg in de e-mail.

[ Voor 58% gewijzigd door Pedro_Newbie op 11-05-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Pedro_Newbie: ja, heb vast bellen van Telfort (voor inkomende gesprekken) en een Zyxel 2812 (SIP account bij Stuntcalls voor uitgaande gesprekken).

[ Voor 55% gewijzigd door OgWok op 11-05-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vast bellen van Telfort, bij mij geen SIP verhaal. We gaan het zien. Ik ben nu uit via Voipbuster, ik heb vast bellen alleen voor het nummerbehoud en om er op gebeld te kunnen worden. Met 3 mobiele telefoons in huis vraag ik me eigenlijk wel af of dat ik nog een vast nummer nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Ik schat in dat Telfort een scan heeft gedaan in het netwerk om te zien wie de VoiP functie "buiten" het Telfort eigen modem (ZyXEL, EB) om gebruiken en deze gebruikers nu voor de verandering eens proactief benaderd. Door de aanstaande wijziging binnen het Mijn Telfort platform is het dus niet langer mogelijk om het wachtwoord te wijzigen. De reden hiervoor zal ongetwijfeld te maken hebben met een stukje beveiliging maar het is wel zuur dat klanten die eigen apparatuur gebruiken straks gedwongen worden om terug te gaan naar de modems van Telfort.

Op het Telfort forum loopt inmiddels een draadje waarin uitleg is gevraagd aan webcare, even wachten dus wat hun reactie zal zijn op de berichtgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
job schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:01:
Goeie vraag, zou niet weten hoe ik daar bij kwam.. Bedoelde 80/8.
Het is je vergeven, want het blijkt deels fout op de telfort site te staan.

Ik zit net te kijken op de alles-in-een pagina, daar staat links in de tekst 80 down en 8 up, maar een paar centimeter lager staat rechts in een groen rondje idd 80 down en 5 up. Diezelfde fout blijkt ook op andere pagina's te staan die over internet gaan. Toch onnodig slordig van ze, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22
In de nieuwsbrief van Telfort wordt ook dit vermeld:
[...]
Verder worden later dit jaar alle zenders in HD-kwaliteit vooraan in de zenderlijsten geplaatst. U kijkt dan meteen in de beste kwaliteit.
Eindelijk komen de HD zenders dus op de plek waar ze horen, dus dat is wel goed nieuws voor de iTV gebruikers :).

Wat betreft het VoIP/SIP verhaal, mogelijk gaat Telfort overstappen op het systeem wat KPN gebruikt voor hun VoIP telefonie dienst. Hierbij loopt de telefoon verbinding dan via een aparte VLAN, net zoals bij iTV. KPN verstrekt ook de gegevens niet van deze SIP verbinding. Maar het is verder even afwachten wat er nou precies gaat veranderen bij Telfort qua SIP....

Gebruik maken van andere SIP aanbieders zoals FreeVoipDeal blijft natuurlijk mogelijk, deze wijziging gaat puur over Telfort z'n eigen telefonie dienst.

En indien je de Telfort telefonie dienst alleen maar gebruikt voor inkomende gesprekken kan je beter ook eens gaan kijken naar bijvoorbeeld Prepaid VoIP bij CheapConnect, even het nummer porteren en je bent voor minder dan €10 per jaar voorzien van een NL nummer waarop je gebeld kunt worden :). Uitgaande gesprekken kan je dan via 1 van de goedkope Betamax providers doen, zoals FreeVoipDeal.

Sinds een aantal dagen is er een nieuwe firmware update uitgekomen (02.00.136W4) voor de Experiabox V8, met de volgende fixes:
Wijzigingen in de 02.00.136W4 t.o.v. de 02.00.135W4:
- IPv6 i.c.m. een wifi-client, kan niet goed browsen indien verbinding op glas aangesloten is.
- Fix upstream issue op vectoring lijnen waarop G.INP actief staat.
Het probleem waarbij de QoS Setting zorgde voor een langzamere uploadsnelheid (op voornamelijk VVDSL verbindingen) zou nu opgelost moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Prolution op 11-05-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
LCD_viewer schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:04:
@webalistic: de dhcp server is soms strikt en accepteert geen nieuwe mac adressen, je zou het mac adres van de fritzbox kunnen spoofen in de asus.
Bij mij heeft dat destijds bij router upgrades goed gewerkt.
Nou, met het MAC adres van de Arcadyan/EB heeft het 3,5 dag gewerkt. Sinds vannacht krijgt mijn router wederom geen ip van Telfort. Lampjes op de EB branden vrolijk verder, dsl verbinding is nog actief.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om bridging weer in het gareel te krijgen? Ik gebruik al een paar jaar een een asus RT-AC68U. Tot vorige week eigenlijk nooit problemen gehad met die setup. (los van een overleden EB en een paar keer een landelijke storing)

Alvast bedankt.

Edit: als ik deze pagina bekijk, dan ben ik niet de enige in Utreg centrum met problemen. Hmmm...

[ Voor 10% gewijzigd door webalistic op 12-05-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53

-Z-

Prolution schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:14:

Het probleem waarbij de QoS Setting zorgde voor een langzamere uploadsnelheid (op voornamelijk VVDSL verbindingen) zou nu opgelost moeten zijn.
QoS aan

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5318911112.png

QoS uit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5318916248.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Prolution schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:14:
Wat betreft het VoIP/SIP verhaal, mogelijk gaat Telfort overstappen op het systeem wat KPN gebruikt voor hun VoIP telefonie dienst. Hierbij loopt de telefoon verbinding dan via een aparte VLAN, net zoals bij iTV. KPN verstrekt ook de gegevens niet van deze SIP verbinding. Maar het is verder even afwachten wat er nou precies gaat veranderen bij Telfort qua SIP....
Is dat net zoiets als het routed tv verhaal? Jij en user thinkpad hebben dat mooi weten op te lossen door het aanpassen van een config bestand, misschien kan straks hetzelfde met telefonie? Ik zou niet graag de fritzbox inruilen voor een experia modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 19:48
Net geprobeerd om als 'nieuwe klant' voordeel te krijgen bij een internet abonnement, maar ze blijven erop hameren dat er alleen wat gedaan kan worden voor bestaande klanten. Voor mij is tele2 dan jaar1 voordeliger als je kijkt naar 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
darksnake88 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:37:
Net geprobeerd om als 'nieuwe klant' voordeel te krijgen bij een internet abonnement, maar ze blijven erop hameren dat er alleen wat gedaan kan worden voor bestaande klanten. Voor mij is tele2 dan jaar1 voordeliger als je kijkt naar 100mbit.
Dit werkt wel: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" (cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 15:54
zojuist na het lezen van dit topic ook gebeld met Telfort voor een aanbieding voor bestaande klanten, 3 maanden internet gratis en 10Mbit down/1Mbit up omhoog ( van 30/3 naar 40/4), misschien niet het onderste uit de kan maar ik ben er blij mee. bedankt voor de tip !
Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie