Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:42
Ik heb van de week gebeld om op te zeggen en kreeg direct 6 maanden gratis internet aangeboden. Heb overigens alsnog opgezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 13-05-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik heb op dit moment Ziggo, maar dit abonnement eindigt 01-07-2016.
Ik ben van plan over stappen naar Telfort.

Volgens de Pre Qualify Coverage checker for KPN Wholesale COBS WMIA/WIA internet access is mijn kabellengte 1327 meter tot de nummercentrale en 491 tot de passieve straatkast, dit wordt ook bevestigd op breedbandwinkel.nl (gok dezelfde database)
Deze straatkast wordt Q3 2016 geupgrade naar VVDSL.

Volgens Netco:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TN0Dcfd.jpg

Er is nu dus via Telfort maximaal 19Mb mogelijk.
En via KPN 38Mb bij pair bonding.
Eind dit jaar is er dus de upgrade.

Mijn vraag is dan:
Die genoemde snelheid van 70Mb, is dat met vectored pair bonding of juist alleen met vectoring en dus met pair bonding bijna het dubbele?
Ik verwacht namelijk dat die straatkast actief wordt, er is onlangs een grijze kast naast geplaatst die staat te zoemen.
KPN kon mij daar geen antwoord op geven, die snapte niets van upgrades en VVDSL...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Reken er maar op dat die 70Mb is over een enkel aderpaar, is altijd zo namelijk. De upgrade planning gaat nog altijd uit van 1 aderpaar, dus via KPN is dan theoretisch 140Mb mogelijk, alleen leveren ze het nog niet, max 100Mb. Upload wordt wel verdubbeld naar 60Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
RadioAir schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:41:
Reken er maar op dat die 70Mb is over een enkel aderpaar, is altijd zo namelijk. De upgrade planning gaat nog altijd uit van 1 aderpaar, dus via KPN is dan theoretisch 140Mb mogelijk, alleen leveren ze het nog niet, max 100Mb. Upload wordt wel verdubbeld naar 60Mb.
Dank u :)

Dan koop ik alvast een Fritzbox 7490, had er 1 gevonden voor een schappelijk bedrag.
En die kan wel VVDSL maar helaas geen pair bonding, met zo'n lijn hoeft dat van mij ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb nu nog Telfort 50/5 (Internet Extra in 2015 gestart). Dit is kort geleden 50/10 geworden. Maar er komt wel weer een prijsverhoging aan. Gezien mijn aflopende contract bij Telfort nu maar besloten over te gaan naar Tele 2. Die bieden een 100/10 abo aan voor 28 euro per maand. In het telfort modem is mijn maximale haalbare snelheid ruim boven de 100 en de upload zit ruim boven de 30. Dus als het meezit straks ook een hogere upload dan 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
djmartyn schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:53:
Ik heb nu nog Telfort 50/5 (Internet Extra in 2015 gestart). Dit is kort geleden 50/10 geworden. Maar er komt wel weer een prijsverhoging aan. Gezien mijn aflopende contract bij Telfort nu maar besloten over te gaan naar Tele 2. Die bieden een 100/10 abo aan voor 28 euro per maand. In het telfort modem is mijn maximale haalbare snelheid ruim boven de 100 en de upload zit ruim boven de 30. Dus als het meezit straks ook een hogere upload dan 10.
Geen idee hoe het bij Tele2 zit, maar in dit topic is al meerdere malen gebleken dat je bij Telfort 100/30 krijgt als je het 80/8 abonnement afneemt :9

Heb je Telfort trouwens wel de kans gegeven om je een aanbod te doen? Is best wat mogelijk namelijk: Schweino in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
djmartyn schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:53:
Maar er komt wel weer een prijsverhoging aan.
Toevallig een mailtje vanmorgen van Telfort. Van € 22,- naar € 24,- per 1 juli. Nog een oud 20/2 abbo.
Is dat de snelheid sinds een paar weken 50/30 is, anders had ik toch wel eens gaan rond kijken bij andere aanbieders.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 10:56

OgWok

U.N.C.L.E.

Zertaxka schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:13:
[...]

Toevallig een mailtje vanmorgen van Telfort. Van € 22,- naar € 24,- per 1 juli. Nog een oud 20/2 abbo.
Is dat de snelheid sinds een paar weken 50/30 is, anders had ik toch wel eens gaan rond kijken bij andere aanbieders.
Hoe heb je die 50/30 voor elkaar gekregen? Zit hier nog op de oude 20/2....... |:(

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22
OgWok schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:41:
[...]

Hoe heb je die 50/30 voor elkaar gekregen? Zit hier nog op de oude 20/2....... |:(
Die 50/30 zal je alleen krijgen wanneer je lijn over VVDSL loopt, je kan checken op: https://netco-fpi-info.fourstack.nl of er een upgrade in de planning staat of dat je mogelijk al VVDSL kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:04

vliegnerd

Nintendo fan.

En dan ook niet voor iedereen. Ik heb 30/3 over vvdsl (profile 17a, full vector). Attainable meer dan 100 MBit, maar gewoon 32 down 3 up.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 07:31
Ik zit eraan te denken om Telfort te nemen. Lees dat er een prijsverhoging aan zit te komen. Als ik nu een abonnement afsluit, krijg ik dan ook te maken met deze prijsverhoging?

We wonen in een dorp met een nieuwe wijkcentrale. De 'echte' telefoon centrale staat 6,5 km verderop. Daarom kan ik sindskort ongeveer 46 mb krijgen volgens de netco site. Mijn buren kunnen echter maar 22 mb krijgen. Is dat grote verschil te verklaren?

[ Voor 42% gewijzigd door kielkiel op 19-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
kielkiel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:26:
Ik zit eraan te denken om Telfort te nemen. Lees dat er een prijsverhoging aan zit te komen. Als ik nu een abonnement afsluit, krijg ik dan ook te maken met deze prijsverhoging?

We wonen in een dorp met een nieuwe wijkcentrale. De 'echte' telefoon centrale staat 6,5 km verderop. Daarom kan ik sindskort ongeveer 46 mb krijgen volgens de netco site. Mijn buren kunnen echter maar 22 mb krijgen. Is dat grote verschil te verklaren?
Hangt van verschillende factoren af. Is er bij jullie pairbonding mogelijk volgens de netco website? Want dan is die 46Mb te verklaren. Kan ook zijn dat de buren al DSL het hebben en het brak is aangesloten, dat is funest voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 07:31
Geen bonding, alleen VDSL2. Heb enkele andere adressen getoetst, sommige hebben ook ongeveer 46 en weer andere hebben ongeveer 22. Wel vreemd, allemaal zijn ze op dezelfde kast aangesloten.

Edit: ik ben ook even gaan grasduinen op Pre Qualify Coverage checker en wederom op de netco site: maar enkele adressen hebben pair ponding mogelijkheid, het overgrote gedeelte niet. Vreemd of niet vreemd?

[ Voor 35% gewijzigd door kielkiel op 19-05-2016 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Niet vreemd. Kan zijn dat die adressen vroeger een tweede telefoonlijn hebben gehad. Er zijn ook veel adressen waar maar 1 aderpaar ligt.

Bij mijn ouders is er bijvoorbeeld maar 1 adressen in de straat die over pairbonding beschikt, de rest heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
ThinkPadd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Geen idee hoe het bij Tele2 zit, maar in dit topic is al meerdere malen gebleken dat je bij Telfort 100/30 krijgt als je het 80/8 abonnement afneemt :9

Schweino in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Zelfs bij een 40/4 abbo heb ik 110/30. Gewoon het maximale uit de straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
vincedd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:15:
[...]

Zelfs bij een 40/4 abbo heb ik 110/30. Gewoon het maximale uit de straatkast.
Dat is wel heel gek. Ik heb nu een 50mbit abbo, maar omdat er nog 1014m koper tussen mij en de wijkcentrale zit kom ik niet verder dan 30/6 op dit moment. Ik word volgende maand overgezet naar VVDSL, ik ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met de snelheid.

Volgens Netco zou ik dan 80Mbit moeten kunnen halen. Ik denk dat 100Mbit vast ook wel lukt, de straatkast staat op een 3-400m ofzo. Het idee was om Telfort dan te bellen om te upgraden naar het snellere abonnement, en daarmee weer verlengen en een mooie korting afdingen.... maar als dat niet nodig is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Dat is wel heel gek. Ik heb nu een 50mbit abbo, maar omdat er nog 1014m koper tussen mij en de wijkcentrale zit kom ik niet verder dan 30/6 op dit moment. Ik word volgende maand overgezet naar VVDSL, ik ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met de snelheid.

Volgens Netco zou ik dan 80Mbit moeten kunnen halen. Ik denk dat 100Mbit vast ook wel lukt, de straatkast staat op een 3-400m ofzo. Het idee was om Telfort dan te bellen om te upgraden naar het snellere abonnement, en daarmee weer verlengen en een mooie korting afdingen.... maar als dat niet nodig is :D
In Zwolle zit ik ongeveer 400 meter van een straatkast, die 100Mb haal je wel ;)

Overigens, wel leuk om te vermelden: als je verbinding naar je wijkcentrale wat korter was geweest, dan kreeg je waarschijnlijk ook gewoon 50/10, ook al is je pakket 40/4.
.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 20-05-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Zijn er meer mensen die een storing hebben op hun Amino ontvanger? Regio Nijkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net in de mail:
Beste ...,

Bij Telfort zijn wij de hele tijd bezig met het verbeteren van onze producten en dienstverlening. Zo zorgen we ervoor dat u de kwaliteit krijgt die u van ons gewend bent. In 2016 gaan we door met verbeteren. In deze e‑mail leest u wat dit voor u betekent.

Verbeteringen aan het netwerk en Interactieve TV
Het afgelopen jaar hebben we ons netwerk verbeterd. Hierdoor is de snelheid en de kwaliteit van het netwerk verhoogd. Ook hebben we onze Interactieve TV diensten verbeterd. U heeft nu bijvoorbeeld via Méér TV in uw tv-menu, snel en eenvoudig toegang tot populaire apps zoals Buienradar, Nu.nl en YouTube. U bekijkt dit alles direct via de apps op uw tv. U heeft dus geen smart tv meer nodig.

Verder worden later dit jaar alle zenders in HD-kwaliteit vooraan in de zenderlijsten geplaatst. U kijkt dan meteen in de beste kwaliteit.

Veranderingen in het zenderaanbod
Vanaf 1 juli voegen we een aantal zenders toe aan het Basis zenderpakket. Klik hier voor alle wijzigingen en het zenderoverzicht per 1 juli.

We helpen u graag
Wilt u door deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen? Dat kan tot 1 juli 2016. Bel hiervoor naar onze klantenservice op 0900-9596 (50 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke gesprekskosten). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Heeft u verder nog vragen? Op telfort.nl/wijzigingen2016 vindt u meer informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
...
Dat de HD-zenders vooraan worden geplaatst ben ik wel blij mee, vond ik tot nu toe altijd erg irritant dat die pas bij 701 en verder zaten.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:22
Het valt mij nu op dat op het Zyxel P-2812HNU-F1 modem het lampje van LAN1 constant knippert van oranje naar groen (3 verschillende fases). Het is mij nog nooit eerder opgevallen dus het is sinds kort denk ik. Lan1 is we aangesloten op een gigabit apparaat en werkt ook volle snelheid. Aan het aangesloten apparaat ligt het niet, ik heb er verschillende geprobeerd, het knipperen blijft alleen op LAN 1, andere poorten branden constant groen tenzij er verkeer is uiteraard.

Ben ik de enige die daar "last" van heeft of is dit een algemeen iets?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/314tduu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pedro_Newbie op 22-05-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Een fabrieksreset (30 seconden met de paperclip) loste het probleem op maar toen wilde het SIP account niet registeren, het wachtwoord werd waarschijnlijk niet automatisch ingevuld. De foutcode was volgens het log: Register Fail, error_cause 83 (response code: 403).

Handmatig het wachtwoord invullen loste het probleem op.

Zouden ze nu al bezig zijn met het omzetten van de SIP gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54
Pedro_Newbie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:08:
Het andere deel van de e-mail is zorgelijker zeker voor gebruikers met b.v. een Fritz!Box
[...]
Bellen via SIP account vervalt
[...]
Wilt u door deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen? Dat kan tot 1 juli 2016.
Ik heb vanmorgen de telefoon component van m'n alles-in-een abo laten afhalen, zodat er nu alleen nog TV en Internet Extra overblijft. De telefonie loopt nu via een andere voip provider.

Daarvoor moest ik wel drie keer bellen. De eerste twee medewerkers hadden zoiets van kan niet en mag niet, want het jaarcontract is nog niet afgelopen. Maar ergens kreeg ik het idee dat ze weinig kennis hadden van de Fritzbox en een SIP account, en wat de wijziging voor gevolgen heeft. De derde medewerker wist direct waar het over ging en heeft de wijziging meteen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:03
Ik heb ook een portering aangevraagd voor mijn telfort telefoonnummer. Ivm mijn fritzbox.
Wat is echt heel vreemd vind is dat ik helemaal geen bericht van Telfort heb gehad met de vraag of het nummer geporteerd mag worden .
De enige gegevens die ik bij de portering opgegeven heb zijn mijn telefoonnummer en naw gegevens.

In theorie zou ik zomaar een telefoonnummer van heel iemand anders kunnen porteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als de aanvrager van de portering dezelfde naam heeft als de eigenaar dan is er verder geen controle meer nodig. Dus iemand anders z'n nummer porteren zal wel tot een handmatige controle leiden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Nou ik weet zeker dat dit niet het geval is. Heb de portering via een zakelijk account (RoutIT) opgegeven, waarvan de naam totaal niet overeenkomt met mijn eigen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
GrasshopperNL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:35:
Nou ik weet zeker dat dit niet het geval is. Heb de portering via een zakelijk account (RoutIT) opgegeven, waarvan de naam totaal niet overeenkomt met mijn eigen naam.
Hier ook meerdere porteringen meegemaakt waarvan de naam van de porterende en adres heel anders was.
Ze letten dus blijkbaar niet op naam of adres. Ik vraag me wel af waar ze dan wel op letten?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
timmie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Hier ook meerdere porteringen meegemaakt waarvan de naam van de porterende en adres heel anders was.
Ze letten dus blijkbaar niet op naam of adres. Ik vraag me wel af waar ze dan wel op letten?
Geen idee, maar ik vind het maar raar.
Lijkt me wel leuk om te doen, het nummer van de directie Telfort porteren naar mijn platform >:)
eens laten zien hoe slecht dat systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Net een mail gehad dat de prijs van internet standaard 30/3 van € 21,50 naar € 24,00 gaat. :(
€ 2,50 ! extra pm. :X

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

job

Tja, dat zat er in. De prijs voor bestaande klanten is jaren minder/niet verhoogd dan die voor nieuwe klanten. Gelijktrekken van de abonnementen zat er ooit aan te komen.
Wel een flinke verhoging, maar je snelheid gaat wel naar 40/4 (mits de afstand tot de centrale het toe laat).

Misschien kan je er nog wat korting uit krijgen met een verlenging van je abonnement. Of kijk eens naar de concurrenten voor een kortingsactie.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 24-05-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

job schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:35:
Tja, dat zat er in. De prijs voor bestaande klanten is jaren minder/niet verhoogd dan die voor nieuwe klanten. Gelijk trekken van de abonnementen zat er ooit aan te komen.
Wel een flinke verhoging, maar je snelheid gaat wel naar 40/4 (mits de afstand tot de centrale het toe laat).

Misschien kan je er nog wat korting uit krijgen met een verlenging van je abonnement. Of kijk eens naar de concurrenten voor een kortingsactie.
Ik haal zo'n 28/2 op 1700m van de centrale, dus nog sneller gaat het niet worden. Ik ga niet jaarlijks zeuren om acties, geen zin in. En exact 1 jaar geleden ging het al van € 20,40 naar 21,50. En iets daarvoor (1 sept 2014) ook al een 2% verhoging gehad vanwege inflatie 2%. Bij afsluiten was het tarief € 20,- (Vaste lage Prijs!).
Mij benieuwen wat het volgend jaar per 1 Juli 2017 gaat worden, +4 euro pm erbij? :/

Volgende optie is 50/50 glas wat nog zo'n 40 euro pm moet kosten, en ik wil geen Vodafone. Dan het liefst weer naar Tweak. Maar 28Mbps voldoet nu prima voor mij. :)

[ Voor 15% gewijzigd door bitshape op 24-05-2016 15:30 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:49
bitshape schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:21:
Net een mail gehad dat de prijs van internet standaard 30/3 van € 21,50 naar € 24,00 gaat. :(
Voor mij pakt het wat beter uit die prijsverhoging.
Ik heb nl verhoogd naar internet extra per 1-6 en die prijs blijft gelijk.
Hier ook de mail gehad ,ik zou ook van 21,50 naar 24 euro gaan.
Nu dus in principe van 24 euro naar 28 euro en 3 maanden gratis ivm verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 16:01
bitshape schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:21:
Ik heb net gebeld en de dame van de helpdesk zei dat de snelheid ook mee gaat. Ik heb ook een basis abbo en zou dan van 30 naar 40 Mb gaan.

Anders zou je je abbo kunnen verlengen en alsnog naar 40 Mb gaan voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

ITaliaan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb net gebeld en de dame van de helpdesk zei dat de snelheid ook mee gaat. Ik heb ook een basis abbo en zou dan van 30 naar 40 Mb gaan.

Anders zou je je abbo kunnen verlengen en alsnog naar 40 Mb gaan voor hetzelfde geld.
bitshape schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:11:
Ik haal zo'n 28/2 op 1700m van de centrale, dus nog sneller gaat het niet worden. ;)

jejeh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Voor mij pakt het wat beter uit die prijsverhoging.
Ik heb nl verhoogd naar internet extra per 1-6 en die prijs blijft gelijk.
Hier ook de mail gehad ,ik zou ook van 21,50 naar 24 euro gaan.
Nu dus in principe van 24 euro naar 28 euro en 3 maanden gratis ivm verlengen.
Als je ook meer snelheid kan krijgen en ook nodig hebt is het oké. Voor mensen die een budget-verbinding willen met max 25-30Mbps niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

job

Jammer dat het bij jou thuis niet sneller kan. Telfort is al de goedkoopste aanbieder, dus behalve korting vragen is er weinig aan te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-05-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zoeken via Google.nl loopt voor geen meter. Meer mensen last van?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 26-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
bitshape schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:11:
[...]

Ik haal zo'n 28/2 op 1700m van de centrale, dus nog sneller gaat het niet worden.
Ik ga niet jaarlijks zeuren om acties, geen zin in
. En exact 1 jaar geleden ging het al van € 20,40 naar 21,50..................
Net even laten bellen door Telfort (kan via de site) en weer 3 maanden gratis internet (3 x €28 = €84)
Is mij de 5 minuten wel waard.......... Verdien niet vaak €84 binnen een paar minuten :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

Ik heb veel problemen met mijn lijn en modem, was altijd 16 mbit maar de laatste jaren teruggezet op 8, ik ben bang dat ik toch maar weer eens de ziggo/UPC hel ga proberen (wel eerst even mijn rechtsbijstand verzekering op de hoogte stellen :+ )

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Grappig, net een maand geleden verlengd.
Dat daarbij het abonnementsgeld van 21,50 naar 24 euro ging was de voornaamste reden waarom ze wel 6 mnd gratis wilden geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Niet online
Zonet ook gebeld n.a.v. de prijsverhoging, voor m'n ouders. Die hebben een abonnement in een vakantiehuisje. Ze waren niet blij met de prijsverhoging, gingen om zich heen kijken en nu ook 6 maanden internet gratis, als tegemoetkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:25
Ik zou met de verhoging van €19,49 naar €22,50 per maand gaan. Ik ben in 2013 ooit op €18,50 begonnen voor een 'instap abonnement'. Sinds VDSL ben ik erg tevreden over de snelheid, dus overstappen was een optie maar de vraag is welke snelheid je in de praktijk bij een andere provider gaat halen.

Ik heb me laten bellen via de website en ik ga nu naar een 40/4 (standaard) abonnement voor €24,- per maand, waarbij ik de eerste 3 maanden gratis krijg. Omgerekend kom ik dus op €18,- per maand voor het aankomende jaar. De jongen die ik aan de lijn had raadde me sowieso aan om elk jaar even te bellen, want dat leverde altijd korting op zoals hij zei.

Al met al tevreden over het resultaat. Anders was ik waarschijnlijk overgestapt naar Tele2 basis waar ik na alle mogelijke kortingen/cashbacks op €18,33 per maand zou zijn gekomen voor een 50/5 abonnement. Maar mijn persoonlijke ervaring is dat de snelheid bij Telfort in de praktijk sowieso hoger ligt dan op papier, met name de upload waarbij ik momenteel met mijn instap abonnement soms de 30Mb/s aantik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:08
En? Zit er een routed Telfort profiel in de nieuwe FritzBox 7490 OS 6.52?

https://forum.telfort.nl/...ritzbox-7490-os-652-57329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:30

Illusion

(the art of)

rindertb schreef op zondag 29 mei 2016 @ 14:08:
En? Zit er een routed Telfort profiel in de nieuwe FritzBox 7490 OS 6.52?

https://forum.telfort.nl/...ritzbox-7490-os-652-57329
Zojuist getest.. Nope :(

Onvoorstelbaar dat ze ondanks alle requests, en het gemak waarmee het profiel aangemaakt kan worden, er niks aan gedaan hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:08
Bummer ... Had ik anders verwacht.
Gelukkig hebben we de jouw handleiding nog!

[ Voor 8% gewijzigd door rindertb op 31-05-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Kan iemand misschien een voorbeeld config bestand plaatsen (prive data eruit uiteraard) om routed IPTV op de Fritzbox aan de gang te krijgen? Ik heb andere begin instellingen/waardes dan in de handleiding van Prolution staan en krijg het niet aan de gang.

Er staat in de handleiding van Prolution niet welk profiel (bridged IPTV of alleen internet) ik als startpunt moet nemen, maar beiden hebben andere instellingen staan dan de handleiding :p

https://gathering.tweaker...message/45408804#45408804

[ Voor 7% gewijzigd door job_h op 31-05-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Illusion schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:44:
[...]

Onvoorstelbaar dat ze ondanks alle requests, en het gemak waarmee het profiel aangemaakt kan worden, er niks aan gedaan hebben.
Ja, je zou van Fritz! iets heel anders verwachten. Als er een moment is waar je je positief kan onderscheiden van de "rest" en je laat het zo lopen........ erg suf. Je gebruikers willen graag tevreden zijn met de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
job_h schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:37:
Er staat in de handleiding van Prolution niet welk profiel (bridged IPTV of alleen internet) ik als startpunt moet nemen, maar beiden hebben andere instellingen staan dan de handleiding :p
Is je huidige firmware versie dan wel 6.30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
grun93 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:40:
[...]
Is je huidige firmware versie dan wel 6.30?
Jup. Internationale Fritzbox 7360 op firmware 6.30. En heb de Telfort internet, en de Telfort IPTV profielen direct na factory reset geprobeerd.
Als iemand een voorbeeld config kan plaatsen check ik de diff met mijn config en dan hoop ik dat ik er achter kom waarom die van mij niet werkt...

Ik heb de arcadyan hmb2260. Routed mode werkt wel op de Experiabox, maar die verliest zijn IP iedere 2 uur tot 2 weken. De Telfort lijn zelf werkt goed op de Fritzbox met +- 44mbit/10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
job_h schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:04:
Jup. Internationale Fritzbox 7360 op firmware 6.30. En heb de Telfort internet, en de Telfort IPTV profielen direct na factory reset geprobeerd.
Onder punt 3 uit de handleiding: neem het xs4all profiel zonder iptv. Dat staat er niet voor niets. Dus je moet het xs4all profiel nemen en niet het telfort profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
grun93 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Onder punt 3 uit de handleiding: neem het xs4all profiel zonder iptv. Dat staat er niet voor niets. Dus je moet het xs4all profiel nemen en niet het telfort profiel.
Bedankt!
Daar heb ik dus gewoon overheen gelezen. Ik had na 'setup exporteren' de rest van stap 3 niet gelezen, omdat dat eruit zag als een handleiding hoe je de setup kon exporteren.

Handleidingen lezen is ook wel moeilijk.

Edit:
Ik neem aan dat de meeste niet zo slecht lezen als ik, maar voor de zekerheid stel ik een extra stapje voor :p
Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat).
  4. Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert. Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  5. etc...
[...]

[ Voor 45% gewijzigd door job_h op 31-05-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
job_h schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:15:
Tja, dat is juist mijn specialiteit. Daarentegen kan ik weer geen schilderijtje recht ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
job_h schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Bedankt!
Daar heb ik dus gewoon overheen gelezen. Ik had na 'setup exporteren' de rest van stap 3 niet gelezen, omdat dat eruit zag als een handleiding hoe je de setup kon exporteren.

Edit:
Ik neem aan dat de meeste niet zo slecht lezen als ik, maar voor de zekerheid stel ik een extra stapje voor :p

[...]
Ik heb de handleiding zojuist ff aangepast zodat er een extra stapje tussen zit, voor de duidelijkheid :)

[ Voor 3% gewijzigd door Prolution op 31-05-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Zojuist is mijn verlening ingegaan waarbij ik naar een Telfort internet standaard pakket ben gegaan.
Prima snelheid voor die €18,00 per maand d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L0LvNKV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:37
Bigf00t schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 03:27:
Zojuist is mijn verlening ingegaan waarbij ik naar een Telfort internet standaard pakket ben gegaan.
Prima snelheid voor die €18,00 per maand d:)b

[afbeelding]
Heb je de wijkkast binnen staan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

Cyclonic schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Heb je de wijkkast binnen staan? 8)
als je het duurdere abo neemt (die "tot" 80 gaat) krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vfushXoZYnbs0lbELL552SGc/full.png

zou waarschijnlijk nog wel sneller kunnen zijn, maar de dslam wordt gecapped op deze snelheid :s

[ Voor 27% gewijzigd door Kek op 05-06-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 21:09
Kek schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:54:
[...]

als je het duurdere abo neemt (die "tot" 80 gaat) krijg je zoiets:

[afbeelding]

zou waarschijnlijk nog wel sneller kunnen zijn, maar de dslam wordt gecapped op deze snelheid :s
Ik verdenk mijn eigen switch:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aV73Gwp.png

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jogai schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:35:
[...]

Ik verdenk mijn eigen switch:
[afbeelding]
Da's wel heel weinig info. Wat wil je duidelijk maken of heb je een vraag? Ziet er toch niet slecht uit.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 10-06-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
OgWok schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:23:
[...]

Da's wel heel weinig info. Wat wil je duidelijk maken of heb je een vraag? Ziet er toch niet slecht uit.
Heb ook geen vraag :+

Was in reactie op Kek.

Dus je kan het lezen als:
Jogai bedoelde ongeveer dit te zeggen:
[...]
Als je het abo neemt (die "tot" 80 gaat) krijg je zoiets:
[afbeelding]
Zou waarschijnlijk nog wel sneller kunnen zijn, maar de dslam mijn switch zorgt ervoor dat ik wordt gecapped op deze snelheid :S
Ik moet dus eens met een gigabit switch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
Kan het kloppen dat de 'Parental Control' instelling op de P-2812HNU-F1 er alleen maar voor de sier zitten (en niet in de Telfort versie van de firmware). Heb zojuist een computer voor mijn dochter geïnstalleerd en wil de internet access wat beperken, maar wat ik ook instel - volle bak toegang...

[ Voor 0% gewijzigd door eggda op 10-06-2016 18:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jogai schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:44:
Dus je kan het lezen als:
[...]
Ik moet dus eens met een gigabit switch proberen.
Ja, maar waarom zou je dat doen? Je betaalt voor 80 en krijgt 100, zolang het duurt is dat prima, lijkt me. Heel erg veel meer krijg je niet met een grotere switch, ik ben nog nooit hoger dan 102 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
grun93 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:06:
[...]

Ja, maar waarom zou je dat doen? Je betaalt voor 80 en krijgt 100, zolang het duurt is dat prima, lijkt me. Heel erg veel meer krijg je niet met een grotere switch, ik ben nog nooit hoger dan 102 geweest.
Volgens mij kan ik tot 110 gaan:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDlzV0r.png

Maar je hebt gelijk, hiervoor is het eigenlijk niet de moeite om een switch aan te schaffen, maar de huidige krijgt kuren (sinds 2 dagen) en ik wil nog een nas in mn netwerk hangen, dus dan is het wel lekker als je intern wat sneller verkeer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jogai schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:34:
Volgens mij kan ik tot 110 gaan
[...]
Maar je hebt gelijk, hiervoor is het eigenlijk niet de moeite om een switch aan te schaffen, maar de huidige krijgt kuren (sinds 2 dagen) en ik wil nog een nas in mn netwerk hangen, dus dan is het wel lekker als je intern wat sneller verkeer hebt.
Ok, dan wel ja. Over die snelheid van 110: mijn fritzbox geeft ook een hoger getal aan dan wat er bij een speedtest overblijft. Er zal denk ik nog wel wat overhead af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 11:52
ThinkPadd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Installeerde vandaag een modem bij een klant.

Attainable: 112/46
Actual: 110/32
Speedtest: 98/8

Wordt dus kennelijk toch op 8 gecapt? Of doen ze dat pas sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

Speedmaster

Make my day...

Nee, dat zal echt aan je netwerk liggen, Als Actual 32 Up geeft wordt het echt tijd om je netwerk te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Speedmaster schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:16:
Nee, dat zal echt aan je netwerk liggen, Als Actual 32 Up geeft wordt het echt tijd om je netwerk te controleren
Lijkt me heel erg sterk. 100 wordt wel gehaald in de downstream (en duidelijk gecapt, anders zou er 110 staan). Die 8 moet dan peanuts zijn om over dat UTP-kabeltje te pompen.

Is een gloednieuw abonnement, vandaag ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
DiedB schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Lijkt me heel erg sterk. 100 wordt wel gehaald in de downstream (en duidelijk gecapt, anders zou er 110 staan). Die 8 moet dan peanuts zijn om over dat UTP-kabeltje te pompen.

Modem weekje laten intrainen misschien? Kijk dan nog maar eens.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kwam dat niet door de QoS functie in het modem die roet in het eten gooit?

Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:29:
Kwam dat niet door de QoS functie in het modem die roet in het eten gooit?
Mmm ja, maar imho zou je mogen verwachten dat er dan ongeveer 20 Mb/s bij de speedtest overblijft. Dat zou dan idd aan de ingeschakelde QoS en de bug in de V8 kunnen liggen. Dat actual 32 Mb/s aangeeft en er desondanks maar 8 Mb/s bij de speedtest overblijft, is wel heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
DiedB schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Zou inderdaad ff checken of de laatste firmware op Experiabox V8 staat. Deze zou ook minder last moeten hebben van dat de QoS optie voor een lagere upload snelheid zorgt. Meestal wordt de firmware bij Telfort s'nachts geupdate.

Overigens kan het best zijn dat Telfort de snelheid beperkt, ook al traint het modem in met snelheden van 100/30. Behoorlijk wat VVDSL lijntjes trainen standaard in met een snelheid van 100/30, waarbij de behaalde snelheid in de praktijk lager is (afhankelijk van pakket)

Echter wordt dan meestal de downloadsnelheid beperkt, dit hangt af van het specifieke pakket/snelheid er bij de betreffende provider wordt afgenomen.

Ben wel benieuwd of Telfort nu dus daadwerkelijk een cap heeft gezet op de uploadsnelheid, zijn er al meer personen die dit ervaren? Gaat in dit geval wel specifiek over het Telfort 80Mb pakket wat over VVDSL geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Prolution schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:10:
[...]
Zou inderdaad ff checken of de laatste firmware op Experiabox V8 staat. Deze zou ook minder last moeten hebben van dat de QoS optie voor een lagere upload snelheid zorgt. Meestal wordt de firmware bij Telfort s'nachts geupdate.
Firmware werd direct geupgrade bij het aansluiten. Het zou misschien de QoS kunnen zijn maar kost dat 22Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 14:57
Weet niet of dit hier thuis hoort:
Kreeg net een e-mail van "Telfort" maar G-mail herkent de verzender (klantenservice1@telfort.nl) niet en er zit een rare link tussen. Desbetreffende mail:

Geachte heer/mevrouw,

Telfort heeft u geprobeerd te bellen naar aanleiding van uw reactie op de aangekondigde prijsstijging. Helaas hebben wij u niet te pakken kunnen krijgen.

Indien u hier nog verder contact over wenst kunt u uw telefoonnummer via onderstaande link achter laten:

http://nl-telfort.*****.com/callcenter.php (aangepast zodat mensen niet er op klikken)

Binnen onze openingstijden van de klantenservice bellen wij u dan binnen 2 minuten terug. Ook kunt u zelf contact met onze klantenservice opnemen via 0900-9596 (€ 0,50 per gesprek plus de kosten van uw mobiele telefoon).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice

Waarschijnlijk spam/malware/crypto o.i.d. wat een hufters. Onderwerp is ook al vreemd ([2574543] Close alerts koper).

[ Voor 6% gewijzigd door inf3rno89 op 14-06-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gmail loopt bij mij ook altijd te mekkeren over mailtjes die ik van Telfort krijg:
"Gmail kan niet verifiëren dat dit bericht is verzonden door telfort.nl (en niet door een spammer)"
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Net een reset gekregen en dus ook een nieuw ip adres. Oude adres had ik al 2 jaar lang.. Andere mensen hier ook last van?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Erhnam schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:04:
Net een reset gekregen en dus ook een nieuw ip adres. Oude adres had ik al 2 jaar lang.. Andere mensen hier ook last van?
Ja, maar dat is voor mij al weer een tijd terug. Dat kan heel lastig uitpakken...., maar dacht niet dat Telfort een vast IP-adres garandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Erhnam schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:04:
Hier ook gisteren een nieuw IP-adres gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-06-2016 09:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 21:04

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ben ook onlangs van 77.x naar 88.x gegaan. Ik merkte het omdat ik een mailtje van de site security officer van de werkgever kreeg omdat ik ineens van een nieuw IP adres een SSH verbinding opzette ;-)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Voor dit soort issues heb ik gewoon een DynDNS zodat m'n Synology e.d. gewoon door blijft hobbelen.

Hier trouwens een 145.x.x.x IP-adres, heb niks gemerkt van een wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Hier is niets veranderd, 82.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ThinkPadd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:33:
Voor dit soort issues heb ik gewoon een DynDNS zodat m'n Synology e.d. gewoon door blijft hobbelen.

Hier trouwens een 145.x.x.x IP-adres, heb niks gemerkt van een wijziging.
Hier werkte een SSH verbinding welke direct op het IP was niet meer. Dus meteen naar mijn DynDNS gegaan en daar zag ik inderdaad dat het IP gewijzigd was. Uiteindelijk alles maar een keer via DynDNS laten lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kort geleden is bij mij de wijkcentrale geüpgraded. Tot nu toe had ik slechts 8Mbit ADSL maar nu is tot 100Mbit VDSL mogelijk. Ik heb dus vorige week voor een habbekrats per maand extra mijn abonnement laten upgraden naar 40Mbit VDSL. Hoe lang duurt het gewoonlijk voor dat actief wordt? Ik zit nu namelijk nog steeds op 8Mbit ADSL... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:24:
Kort geleden is bij mij de wijkcentrale geüpgraded. Tot nu toe had ik slechts 8Mbit ADSL maar nu is tot 100Mbit VDSL mogelijk. Ik heb dus vorige week voor een habbekrats per maand extra mijn abonnement laten upgraden naar 40Mbit VDSL. Hoe lang duurt het gewoonlijk voor dat actief wordt? Ik zit nu namelijk nog steeds op 8Mbit ADSL... :/
Sowieso twee weken, volgens mij. Dit is zeker zo bij nieuwe abonnementen of je moet specifiek opbellen met de mededeling dat je afziet van de bedenktijd, dan gaan ze 'meteen' aan de slag met het realiseren van je aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké gewoon nog even wachten dus. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:30:
Sowieso twee weken, volgens mij. Dit is zeker zo bij nieuwe abonnementen of je moet specifiek opbellen met de mededeling dat je afziet van de bedenktijd, dan gaan ze 'meteen' aan de slag met het realiseren van je aanvraag.
Dat is niet mijn ervaring. Ik ben sinds februari een nieuwe klant bij telfort. Op maandag besteld en meteen een emailtje met daarin de bevestiging dat het abo 8 dagen later geactiveerd zou worden. Dus op dinsdag over een week, maar de vrijdag daarvoor stond er al signaal op de lijn, 4 dagen na de aanvraag.

Daar was ikzelf ook behoorlijk verbaasd over, maar wel zeer tevreden natuurlijk. Evengoed mocht ik binnen 14 dagen nog kostenloos opzeggen. Eigenlijk vind ik zo'n periode van twee weken bedenktijd veel logischer dan een afkoelingsperiode van een week voordat ze je aanvraag gaan behandelen. In dat laatste geval heb je nog niks in huis en valt er weinig te beoordelen, het is meer voor de eeuwige twijfelaars die niet weten wat ze willen. Maar als een provider zegt van, probeer het eerst eens en binnen een korte periode kun je er ook weer vanaf, dan heb je wel vertrouwen in je product. En terecht imho, ik ben nog steeds erg blij met telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:13
Hier ook maar even gebeld.. Heb internet instap, zou max 12mbit zijn maar haal iets meer van 2 megabyte/s download snelheid. Ik heb 3 maanden gratis gekregen en blijf de oude prijs betalen. Scheelt toch weer 3 euro per maand. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Morpheusk op 15-06-2016 13:31 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Morpheusk schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:30:
Hier ook maar even gebeld.. Heb internet instap, zou max 12mbit zijn maar haal iets meer van 2 megabyte/s download snelheid. Ik heb 3 maanden gratis gekregen en blijf de oude prijs betalen. Scheelt toch weer 3 euro per maand. _/-\o_
Maar krijg je nu wel meer dan die 2Mbps? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:13
Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Maar krijg je nu wel meer dan die 2Mbps? :D
Nou krijg al meer blijkbaar dan waar ik recht op heb met mijn abbo, maar mijn modem traint toch niet verder in dan 18mbits. Pas in Q3 2017 is hier 80mbit beschikbaar.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:23
Waren er vandaag meer mensen met Telfort DHCP problemen? Modem kon de DHCP-server niet vinden en kreeg dus geen lease.

[ Voor 38% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-06-2016 14:02 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Puch-Maxi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:00:
Waren er vandaag meer mensen met Telfort DHCP problemen? Modem kon de DHCP-server niet vinden en kreeg dus geen lease.
Gisteren om 12:00 zijn de IP-adressen 'gehusseld', ik kreeg pas weer een nieuwe lease (van een ander IP-adres) nadat ik mijn eigen router opnieuw opgestart had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb helaas geen nieuw IP-adres gekregen... Google denkt nog steeds dat ik ergens in Polen zit...

Is er een manier om dat aan te passen? Ik loop daardoor namelijk ook wel eens tegen geografische locks aan; Nederlandse sites die zeggen "wij laten je niets zien want je bent niet in Nederland"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:33:
Ik heb helaas geen nieuw IP-adres gekregen...
Het kan zijn dat het een beperkte IP-range betreft, het viel mij gisteren gewoon op, was aan het bellen en mijn verbinding viel na 12:00 plotseling weg. Pas na een router-reboot had ik weer een (nieuw) IP-adres.
Google denkt nog steeds dat ik ergens in Polen zit...

Is er een manier om dat aan te passen? Ik loop daardoor namelijk ook wel eens tegen geografische locks aan; Nederlandse sites die zeggen "wij laten je niets zien want je bent niet in Nederland"...
Klagen bij Telfort/KPN; als je een schermprintje meelevert met je bevindingen hier dan moeten ze wel zien dat er iets fout gaat en daarom een NL-IP eist. Of Telfort kon wegens bezuinigingen voor weinig een IP-adresblockje uit Polen overkopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 15:37
ik heb ook een ander ip adres..Wel een Nederlandse gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:49
Zo mijn lijn is ook omgezet.
Ik ben tevreden.
Op usenet dik 12MB/sec _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5407853075.png

[ Voor 26% gewijzigd door jejeh op 16-06-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Heb een FRITZ!Box aangesloten in plaats van die Experiabox, er wordt nu inderdaad gewoon 30Mb upload gehaald. Attainable zelfs 150/48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik had ook een mail gehad over de prijsverhoging. Van 19,5 euro naar 22,5 euro per maand. Procentueel gezien een behoorlijke verhoging. Ik heb gebeld en kreeg eerst een voorstel voor 3 maanden gratis en dan 24 euro per maand. Daarmee ging ik niet akkoord. Vervolgens kreeg ik het aanbod voor 6 maanden gratis en daarna 24 euro per maand en een hogere snelheid. Dus dit jaar voor 12 euro per maand lekker snel internetten. En dan kijk ik daarna weer of ik korting kan krijgen, zoniet stap ik over.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/2013643588.png

[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 21-06-2016 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
darkdesign schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:08:
Ik heb gebeld en kreeg eerst een voorstel voor 3 maanden gratis en dan 24 euro per maand. Daarmee ging ik niet akkoord. Vervolgens kreeg ik het aanbod voor 6 maanden gratis en daarna 24 euro per maand en een hogere snelheid.
Ahh had ik dus nog wat langer moeten doorzeuren :+ Ik ging qua snelheid omhoog en qua maandlasten (op jaarbasis) omlaag en geen enkele andere provider kon die snelheid voor die prijs leveren dus ben toen akkoord gegaan. De volgende verlenging toch eens proberen om er nog wat meer uit te halen :9 De jongen die ik destijds aan de lijn had gaf aan dat ze vaste klanten maar al te graag binnen houden, dus zijn advies was gewoon elk jaar even bellen want dan was er altijd wel wat mogelijk (ik had voorheen nog nooit gebeld, maar het is gewoon een erg snelle besparing in nog geen 5 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Zojuist gebeld om te controleren of het onderdeel vast bellen stop gezet was omdat ik met ingang van vandaag mijn nummer geporteerd had naar Cheapconnect. Mijn internetcontract loopt nog t/m december maar ik kon een jaar verlengen met 6 maanden gratis. In december heb ik verlengd en kreeg toen 3 maanden gratis in januari na een langlopende storing. Dus dit jaar 9 maanden gratis, is niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• io-er
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tweakers,

Vandaag de interactieve TV ontvanger van Telfort ontvangen. De installatiehandleiding schiet tekort wanneer je afwijkt van de Telfort norm. Vandaar mijn volgende vraag.
Mijn telfort Zyxel modem staat in bridge modus. Mijn eigen router werkt naar volle tevredenheid, dit is een ASUS RT-AC87U. Nu krijg ik bij het installeren van de ontvanger foutcode 14. Ik heb het vermoeden dat ik in de router nog een en ander moet configureren. Zie ook bijgevoegd plaatje Tot op heden nog niet de juiste antwoorden gevonden. Wat moet ik instellen, of is dit niet mogelijk en moet ik mijn opstelling wijzigen?
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/ngznyox0r/Untitled.png

[ Voor 7% gewijzigd door io-er op 21-06-2016 21:13 . Reden: plaatje doet het niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
io-er schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:12:
Tweakers,

Vandaag de interactieve TV ontvanger van Telfort ontvangen. De installatiehandleiding schiet tekort wanneer je afwijkt van de Telfort norm. Vandaar mijn volgende vraag.
Mijn telfort Zyxel modem staat in bridge modus. Mijn eigen router werkt naar volle tevredenheid, dit is een ASUS RT-AC87U. Nu krijg ik bij het installeren van de ontvanger foutcode 14. Ik heb het vermoeden dat ik in de router nog een en ander moet configureren. Zie ook bijgevoegd plaatje Tot op heden nog niet de juiste antwoorden gevonden. Wat moet ik instellen, of is dit niet mogelijk en moet ik mijn opstelling wijzigen?
[afbeelding]
IPTV zit op VLAN 4, dat moet je op de één of andere manier naar je IPTV box leiden.
Hoe je dat moet doen met jouw router? Geen idee helaas. Als je dat voor elkaar hebt dan heb je IPTV in bridge modus draaien, je kunt dan wel TV-kijken, maar bijv. geen Netflix draaien vanaf de box als je dat zou willen. Mocht je dat wel willen dan moet je 'routed mode' instellen op je router. Voor een Fritz!box staat hier uitleg: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20". Misschien heb je daar wat aan.
Let wel dat je dan IGMP Snooping nodig hebt om je netwerk niet te overladen met IPTV verkeer. Maar ik zie dat daar al een veld voor aanwezig is, dus dat zal wel kunnen met jouw router.

Internet zit overigens op VLAN 34 dacht ik, maar dat heb je al werkend begrijp ik?

Laat je het nog even weten als het is gelukt?

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2016 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• io-er
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:22:
[...]

IPTV zit op VLAN 4, dat moet je op de één of andere manier naar je IPTV box leiden.
Hoe je dat moet doen met jouw router? Geen idee helaas. Als je dat voor elkaar hebt dan heb je IPTV in bridge modus draaien, je kunt dan wel TV-kijken, maar bijv. geen Netflix draaien vanaf de box als je dat zou willen. Mocht je dat wel willen dan moet je 'routed mode' instellen op je router. Voor een Fritz!box staat hier uitleg: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20". Misschien heb je daar wat aan.
Let wel dat je dan IGMP Snooping nodig hebt om je netwerk niet te overladen met IPTV verkeer. Maar ik zie dat daar al een veld voor aanwezig is, dus dat zal wel kunnen met jouw router.

Internet zit overigens op VLAN 34 dacht ik, maar dat heb je al werkend begrijp ik?

Laat je het nog even weten als het is gelukt?
Bedankt voor de hulp!
Ik heb het Zyxel router gereset om de originele Telfort set-up te testen. Dit bleek ook niet te helpen. Na meerdere resets een belletje met de klantenservice te horen gekregen dat de wijksentrale nog niet is aangepast. Ik wilde dus iets te snel. Wel vreemd dat de interactieve tv ontvanger al op de mat lag. Bij witte rook van telfort zal ik er nog eens een middagje aan besteden en een verslagje op het forum plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:30

Illusion

(the art of)

Illusion schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:44:
[...]

Sinds de update van mijn fritzbox 7490 naar v6.5x heb ik af- en toe last van een klapperende lijn. Soms meerdere dagen niet, maar soms valt een paar uur lang elke 5 minuten de volledige DSL-verbinding eruit.

Iemand enig idee of dat aan de firmware zou kunnen liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 27-06-2016 15:34 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Illusion schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:21:
Sinds de update heb ik af- en toe last van een klapperende lijn. Soms meerdere dagen niet, maar soms valt een paar uur lang elke 5 minuten de volledige DSL-verbinding eruit. Iemand enig idee of dat aan de firmware zou kunnen liggen?
Kun je misschien weer terug naar de vorige versie? Mijn Fritz 7360 met v6.30 heeft nergens last van.
Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie