Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Denk je serieus dat 200 kb verschil sinds gister meteen een systematische wijziging landelijk is? Lijkt mij wat te voorbarige vraag...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Wel als je al jaren echt exact dezelfde snelheid hebt, en KPN onlangs aankondigde ook de binnenringen van Vectoring te willen voorzien...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:07:
Wel als je al jaren echt exact dezelfde snelheid hebt, en KPN onlangs aankondigde ook de binnenringen van Vectoring te willen voorzien...
KPN heeft een week geleden bekend gemaakt dat het in de planning zit, er is nog niet één binnenringkast/kabelverdeler in Nederland geplaatst/aangepast in die éne week... 8)7
Daarnaast zal het merkbare verschil duidelijk meer zijn dan 200 kbps, afhankelijk van de afstand naar die kast/verdeler zit je zo op 100 Mbps haalbare snelheid.
Telfort kan over die verbinding nu nog 50 Mbps leveren in het bestaande Internet Extra abonnement.
Dit zal vermoedelijk over niet al te lange tijd naar 80/8 worden verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:17
bitshape schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:47:
Meer mensen die ervaren dat z'n Telfort VDSL aangesloten op de binnenring/centrale sinds gisteren ietsje sneller is geworden??
( 24,8 Mbit (3,0MB) > 26,4 Mbit (3,2MB) - Zyxel P-2812HNU - 1700m lijnlengte )
Vooral met usenet is het zichtbaar, niet zozeer met speedtest.net test.
Mij viel exact hetzelfde op! Ik heb ook een Zyxel van Telfort in gebruik.

Mijn downloadsnelheid in SabNZBd was altijd constant 5,8MB/s en is nu 6,2MB/s. Sab heeft geen updates gehad in de tussentijd, dus de netto snelheid ligt echt wat hoger. Het verschil zie ik ook bij Speedtest terug. Mijn ping is overigens ook gedaald naar ~10ms van grofweg ~16ms.

In de DSL stats van het modem is de interleaving delay ook omlaag gegaan van 8.00ms naar 0.15ms, wat de verbeterde pingtijden wel zal verklaren. Mijn current speed is nog altijd 55000/5500.

Mogelijk worden er in al wat config zaken in de buitenringkasten aangepast met betrekking tot de vectoring die aangezet gaat worden? Ik vermoed dat het aan KPN kant met name een softwareverbetering/update is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00
bitshape schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:47:
Meer mensen die ervaren dat z'n Telfort VDSL aangesloten op de binnenring/centrale sinds gisteren ietsje sneller is geworden??
( 24,8 Mbit (3,0MB) > 26,4 Mbit (3,2MB) - Zyxel P-2812HNU - 1700m lijnlengte )
Vooral met usenet is het zichtbaar, niet zozeer met speedtest.net test.
Hier is er één Mbit bijgekomen bij de download snelheid.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Hier dezelfde snelheid op de Zyxel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4642872153.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier nog steeds 5.5 MB/s gemiddeld met SabNZBd en een Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4643472032.png

Voor de "verandering" bleef ik zo rond de 48~49 steken qua download. Het uploadverschil is marginaal, maar bleef wel altijd onder de 5. Vooral mijn latency is fors omlaag meer dan gehalveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 17:52
Duck schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:32:
[afbeelding]

Voor de "verandering" bleef ik zo rond de 48~49 steken qua download. Het uploadverschil is marginaal, maar bleef wel altijd onder de 5. Vooral mijn latency is fors omlaag meer dan gehalveerd :)
Ziet er inderdaad netjes uit, weet je toevallig of je VVDSL (Vectoring) vanuit een straatkast hebt of dat je op een reguliere VDSL centrale bent aangesloten. Je kan dat eventueel checken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl daarbij is de snelheid die getoond wordt bij VDSL2 van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik zit op de binnenring, ofwel good ol' wijkcentrale aangesloten. Geen vectoring nog dus, vermoedelijk binnenkort wel gezien de aankondiging van KPN en de wijzigingen aan mijn lijn.

Fourstack geeft sinds de 2 jaar die ik hier nu woon altijd de volgende info:
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2 50 Mbit/s
Bonding 100 Mbit/s

Er zijn geen geplande upgrades. Ik vraag mij af of het aanzetten van vectoring op de binnenring als upgrade gezien wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
Duck schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:32:
Ik zit op de binnenring, ofwel good ol' wijkcentrale aangesloten. Geen vectoring nog dus, vermoedelijk binnenkort wel gezien de aankondiging van KPN en de wijzigingen aan mijn lijn.

ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2 50 Mbit/s
Bonding 100 Mbit/s

Er zijn geen geplande upgrades. Ik vraag mij af of het aanzetten van vectoring op de binnenring als upgrade gezien wordt?
Zo te zien kun je dan al van Bonding gebruikmaken. Maar dat levert volgens mij alleen KPN, en daarmee bedoel ik als die je ISP is.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Klopt bonding via KPN was leverbaar, maar de prijs van Telfort is gewoon te scherp om weg te gaan. Ik heb net weer voor een jaar verlengd en krijg 3 maanden gratis. Dan kom je op 20,25 p/maand uit voor 50/5. Ik wacht de Telfort upgrades nog wel even af ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prolution
Duck schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:32:

ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2 50 Mbit/s
Bonding 100 Mbit/s

Bedankt voor deze info, ik vermoed dat deze verbeteringen aan jou VDSL lijn te danken zijn aan het inzetten van G.INP als stabilisatietechniek (als vervanging voor iFEC), dit werd tot op heden voornamelijk ingezet op Vectoring lijnen vanuit een buitenring.

1 van de voornaamste kenmerken is de behoorlijk lagere latency, enige tijd geleden heeft KPN Wholesale al aangekondigd dat G.INP ook in de reguliere VDSL centrales ingezet ging worden

Voor meer info:
https://www.kpn-wholesale...-vdsl-central-office.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Heb even een oud logje van de Zyxel erbij gezocht en met name het volgende viel op.

Voor ~31 augustus:
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
Erna:
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 44.0 symbols
interleaving delay downstream: 0.15 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols

De stabilisatie wordt idd anders aangepakt.

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik heb op het moment alleen een internet en vast bellen abo bij Telfort met een 20 down en 2 up. Tot mijn grote verbazing zag ik sinds vorige week op het modem (experia v8) ook het tv lampje branden, terwijl ik hiervoor geen abonnement betaal. Je zou dus denken dat ze het tv signaal alsnog doorsturen naar het modem. Ik heb dus ook geen IPTV box van Telfort. Kan ik dit op een of andere manier toch die streams te zien krijgen zonder een IPTV box?

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
Je zou https://telfort.itvonline.nl/ kunnen proberen.

• Prolution
brusuro schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:09:
Ik heb op het moment alleen een internet en vast bellen abo bij Telfort met een 20 down en 2 up. Tot mijn grote verbazing zag ik sinds vorige week op het modem (experia v8) ook het tv lampje branden, terwijl ik hiervoor geen abonnement betaal. Je zou dus denken dat ze het tv signaal alsnog doorsturen naar het modem. Ik heb dus ook geen IPTV box van Telfort. Kan ik dit op een of andere manier toch die streams te zien krijgen zonder een IPTV box?
Dit komt omdat je modem een firmware update heeft gekregen (02.00.135W4), hierbij is IPTV van Bridged mode naar Routed mode gegaan. Ook al heb je geen IPTV box, blijkbaar gaat door deze wijziging het TV ledje branden op het modem.

Voor meer info zie ook het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...00135w4-51671/index1.html

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik ben klant geworden toen Telfort nog Tiscali heette en ben (bijna) altijd tevreden geweest. Bij verhuizen kreeg ik steeds een nieuw type router en heb het hele rijtje ZyXEL-routers dat ze door de tijd heen hebben geleverd allemaal wel gehad. Geen cutting egde technology, maar het werkte allemaal wel.

Nu is het modem overleden en heb ik een V8 gekregen. Met dit type heb ik (zakelijk weliswaar) een jaar lang zoveel problemen gehad dat na >10 monteurs en 8 (!) vervangende routers ik inmiddels geen klant meer ben van KPN. Ik heb de V8 nu nog geen week geïnstalleerd en het is al vaker uitgevallen dan alle andere routers bij elkaar.

De tekst "We suggest that you use Internet Explorer 5.5 or above at a minimum of 1024x768 resolution." in de webinterface zegt toch genoeg? Oude meuk.

Wat is de beste manier om een ander type router te krijgen? Ik ben bereid hem zelf uit het magazijn te halen, ik wil dolgraag bèta-tester worden, ik wil er extra geld voor betalen, als ik maar niet die rottige V8 krijg.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
Marktplaats fritzbox 7360 op de kop tikken, heb ik ook, werkt super

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Jumpman
Fritz Box 7360 is top! Deze heb ik ook.

Weet iemand welke HD TV ontvanger Telfort momenteel levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

StephanVierkant schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:34:
Ik ben klant geworden toen Telfort nog Tiscali heette en ben (bijna) altijd tevreden geweest. Bij verhuizen kreeg ik steeds een nieuw type router en heb het hele rijtje ZyXEL-routers dat ze door de tijd heen hebben geleverd allemaal wel gehad. Geen cutting egde technology, maar het werkte allemaal wel.

Nu is het modem overleden en heb ik een V8 gekregen. Met dit type heb ik (zakelijk weliswaar) een jaar lang zoveel problemen gehad dat na >10 monteurs en 8 (!) vervangende routers ik inmiddels geen klant meer ben van KPN. Ik heb de V8 nu nog geen week geïnstalleerd en het is al vaker uitgevallen dan alle andere routers bij elkaar.

De tekst "We suggest that you use Internet Explorer 5.5 or above at a minimum of 1024x768 resolution." in de webinterface zegt toch genoeg? Oude meuk.

Wat is de beste manier om een ander type router te krijgen? Ik ben bereid hem zelf uit het magazijn te halen, ik wil dolgraag bèta-tester worden, ik wil er extra geld voor betalen, als ik maar niet die rottige V8 krijg.
Wat je zegt: oude meuk. Niet te begrijpen dat Telfort (KPN) die rottige V8 levert. Heb zelf ook zitten kijken naar de 7360, voor als mijn Zyxel uitvalt. Maar ja, die doet nog steeds zijn best na al die jaren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
IK heb van juni t/m begin September ook last gehad van een constant uitvallende lijn. Hiervoor jarenlang nooit hiervan last gehad. Na drie modems verwisseld te hebben (van Zyxel F1 naar Experia v8 en nog een v8) was het duidelijk dat het niet aan modem lag, want ik had wederom dezelfde klachten Ik heb drie monteurs over de vloer gehad, na lang aandringen bij Telfort,om het probleem op te losten.

De eerste monteur was van KPN, kwam de lijn doormeten en ''zag'' dat er niets mis mee was. Hij had meteen wel het oude Isra punt vervangen voor de nieuwe aansluiting die geschikt is voor paired bonding en vectoring. Helaas nadat de monteur weg was bleven dezelfde problemen aanhouden.
De 2e monteur van Gideon constateerde dat met de lijn in huis niets mis was en merkte op dat het iets in de centrale moet zijn, maar dat hij als Gideon monteur dat niet kan oplossen, want alleen KPN mag in de wijkcentrale kijken.
Vervolgens kwam een derde monteur van KPN, deze ging in de wijkcentrale kijken of de lijnkaart niet defect was. Dit was niet het geval volgens hem, maar hij had wel de ''route'' van mijn adsl lijn naar de wijkcentrale veranderd. Mijn adsl kabel moest ik vervolgens in het andere contact doen van het nieuwe aangelegde isra punt (dat nieuw geplaatst was door de 1e kpn monteur). Na een reset van de modem heb ik tot nu toe geen problemen meer, ook niet met het v8 modem.

Mijn advies is dus, laat je dus niet afschepen met een nieuw modem maar laat een KPN monteur komen met verstand van zaken,die er goed naar kan kijken. Telfort is, vanwege zijn budgetmodel, niet bepaald happig met het sturen van monteurs dus het proces van probleemconstatering tot probleemoplossing heeft zeker 2 maanden geduurd met talloze belletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb vanaf 2008 een Zyxel 2812 gehad, echt nooit problemen. In April dit jaar begaf deze het en ik kreeg een Arcadyan Experiabox V8 opgestuurd. Deze leverde geen constante verbinding, de connecties naar mijn NAS en andere computer vielen steeds weg, de verbindingen in mijn eigen 1 Gbit LAN waren traag door deze router. Toen een nieuwe (in verzegelde doos zelfs) Fritz Box 7360 op Marktplaats gekocht, daarna het juiste profiel geladen en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Ongeveer anderhalve maand geleden ben ik overgegaan van ADSL naar VDSL en heb toen ipv de Zyxel 2601 de Zyxel 2812 gekregen. De Zyxel functioneert tot nu toe probleemloos.

Krijg ik vandaag zomaar een nieuw modem van Telfort, de Experiabox V8 geleverd. Met de Helpdesk gebeld en die zeggen dat ze dit modem hebben opgestuurd om beter gebruik van de verbinding te kunnen maken en verzoeken mij het oude modem terug te sturen. Is dit handig om te doen?

Ik heb de Experiabox even aangesloten maar die startte niet door (Broadband lichtje knipperde af en toe). Hebben andere deze ervaring (zomaar levering van een nieuw modem) ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BigSurf schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:47:
Ongeveer anderhalve maand geleden ben ik overgegaan van ADSL naar VDSL en heb toen ipv de Zyxel 2601 de Zyxel 2812 gekregen. De Zyxel functioneert tot nu toe probleemloos.

Krijg ik vandaag zomaar een nieuw modem van Telfort, de Experiabox V8 geleverd. Met de Helpdesk gebeld en die zeggen dat ze dit modem hebben opgestuurd om beter gebruik van de verbinding te kunnen maken en verzoeken mij het oude modem terug te sturen. Is dit handig om te doen?

Ik heb de Experiabox even aangesloten maar die startte niet door (Broadband lichtje knipperde af en toe). Hebben andere deze ervaring (zomaar levering van een nieuw modem) ook gehad?
Ook jarenlang de 2601 gehad, die begaf het vorig jaar. Al aan de telefoon door gegeven dat ik geen Experia geval wou hebben omdat ik er alleen maar slechte verhalen over hoor. Keurig netjes een 2812 gekregen. Die begaf het helaas al na 2 maanden, waarschijnlijk omdat het een hergebruikte was. Daarna een nieuwe gekregen en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Dus nee ik zou hem niet terug sturen en juist de Experia retour zenden.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Jumpman

Sowieso niet terugsturen, de ZyXEL 2812HNU-F1 is veel beter.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou, gelukkig niet. Heb nog de Zyxel 2812 en daar ben ik goed over te spreken. Anders vast een Fritzbox 7360 scoren op Marktplaats?

Wat een helpdesk geleuter hè: "om beter gebruik van de verbinding te kunnen maken" en een V8 door de strot duwen. (Ben je misschien een nieuw abonnement aangegaan?)

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:44
De administratie en klantenservice van Telfort is één grote drama :( .
We gingen verhuizen naar een nieuw huis, dus op 23 augustus hebben we Alles-in-1 basis (30/3Mbps, €38 p/m) besteld.

Na een week hadden we nog steeds geen bevestigings-email ontvangen, dus ik heb gebeld en daar zeiden ze dat de bestelling automatisch is geannuleerd door een onjuist nummer, alles nagelopen en één nummer had ik verkeerd ingevoerd. Kan gebeuren. Ik heb dus via telefoon opnieuw besteld, heeft de klantenservice een grote spelfout gemaakt bij de rekeninghouder, fouten zijn menselijk, dus ik heb opnieuw gebeld en alweer een nieuwe bestelling gedaan, dit keer ging alles goed tot dat KPN belde.
Ze hadden gebeld voor een afspraak om de IS/RA punt na te kijken, de meneer ging kijken als er een iemand in de buurt was en ging me later terug bellen. Hij heeft nooit terug gebeld. -O-

Ik heb dus opnieuw naar Telfort gebeld en gevraagd waarom de monteur niet heeft terug gebeld. Ik krijg te horen dat de bestelling is geweigerd door een onjuist telefoon nummer 8)7 .
Dezelfde dag krijg ik post waar in staat dat de bestelling is geannuleerd met reden "Nummer onbekend bij KPN". Als het nummer onbekend was, hoe konden ze mij dan bellen in de eerste plaats 7(8)7

Alfijn, inmiddels is het 5 weken verder en ik heb al een telefoontje gehad van Telfort en KPN voor een monteur afspraak op de 29ste.
De monteur komt hopelijk de 29ste :)

Vandaag kwam de doe-het-zelf pakket per post, ik zal vanmiddag even kijken wat de inhoud is *O*
Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit en stabiliteit van internet, telefoon en TV is.

Al met al, slechte ervaring.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb zelf om een v8 gevraagd toen mijn zyxel 2812 voor de tweede keer vervangen moest worden omdat de snelheid inzakte. Ik had het probleem dat na een restart de snelheid netjes 52/5 was maar na enkele dagen vanzelf steeds lager ging tot wel 11/3.

Toen een nieuwe (refurbished waarschijnlijk) 2812 gekregen die het een maand of 2 goed deed met vervolgens hetzelfde probleem.

Nu al een maand of 4 de v8 in gebruik met constant een stabiele lijn.
Het is niet altijd zo erg dus.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/tb1jp2jpt/20150924_115859.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 17:59

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik heb al jaren Telfort en dat werkte altijd goed maar sinds enige tijd hebben wij regelmatig 's avonds problemen tijdens de piek uren. Onze downstream is dan bv. nog maar max. 1 mbit, terwijl die normaal ca. 20 is, waardoor het vrijwel onbruikbaar is. Mijn eerste idee was capaciteitsproblemen (bij de wijkcentrale) maar na meermalen contact te hebben gehad met Telfort, geven zij aan dat dat niet kan. Tot op heden is dit probleem nog steeds niet opgelost, al lijkt het toevallig afgelopen week weer iets beter te gaan. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of kennen? Uiteraard heb ik alles wat het binnenshuis kan zijn uitgesloten en heb ik het getest met meerdere bedrade computers.

[ Voor 10% gewijzigd door arnova op 25-09-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@arnova: wat geeft het modem voor snelheden aan in het statusscherm, op het moment van de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

OgWok schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:57:
@arnova: wat geeft het modem voor snelheden aan in het statusscherm, op het moment van de problemen?
Gewoon ~ 20mbit down en 3 mbit, zoals altijd. Je ziet dus alleen dat speedtest.net e.d. helemaal instorten.

EDIT: Ik kan ook verder geen echt patroon vinden behalve dat als het voor komt het 's avonds tussen ca. 19.30 en 22.30 is, dus precies de piek uren. Overigens had ik vorig jaar, toen ik hier net kwam wonen wel een hogere downstream, volgens mij zelfs richting de maximale 30mbit. Hiervan zeggen ze aan de telefoon dat die 20 normaal is voor mijn adres, maar raar vind ik het wel als het vroeger beter was.

[ Voor 40% gewijzigd door arnova op 25-09-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:26

vliegnerd

Nintendo fan.

arnova schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:08:
[...]

EDIT: Ik kan ook verder geen echt patroon vinden behalve dat als het voor komt het 's avonds tussen ca. 19.30 en 22.30 is, dus precies de piek uren.
Aangezien je WiFi al hebt uitgesloten, kan het gewoon alleen maar overbelasting van het Telfort netwerk ergens upstream zijn. Je kunt het nog met een ander modem proberen, als je ook met een ander modem bedraadt een lage downstream houdt, dan kun je maar 1 ding doen: overstappen naar een andere aanbieder.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• arnova

arnova

vliegnerd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:34:
[...]

Aangezien je WiFi al hebt uitgesloten, kan het gewoon alleen maar overbelasting van het Telfort netwerk ergens upstream zijn. Je kunt het nog met een ander modem proberen, als je ook met een ander modem bedraadt een lage downstream houdt, dan kun je maar 1 ding doen: overstappen naar een andere aanbieder.
Dat was mijn gedachte ook, maar aan de telefoon zeiden ze dat overbelasting uitgesloten was. Quote: "De verbindingen naar de wijkcentrale kunnen de bottleneck niet zijn". Maar tegelijkertijd werd mij gezegd: "Ja het zou kunnen dat er in de buurt een grootverbruiker was maar dat moest dan onderzocht worden". Raar verhaal natuurlijk want dat is in tegenspraak met elkaar. Iets anders dan capaciteitsproblemen, ook gezien het tijdstip, kan ik in ieder geval niet verzinnen, wat mij betreft sluit dat het modem ook al zo goed als uit. Ik zit dus al met 1 oog naar Ziggo te kijken, al leveren die van die waardeloze modems bij hun verbindingen, dus ik zie het nog heel even aan, denk ik.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:26

vliegnerd

Nintendo fan.

arnova schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:00:
[...]
Dat was mijn gedachte ook, maar aan de telefoon zeiden ze dat overbelasting uitgesloten was. Quote: "De verbindingen naar de wijkcentrale kunnen de bottleneck niet zijn".
Ondanks dat ik prima ervaringen heb met de Telfort klantenservice, is die uitspraak per definitie niet waar. Natuurlijk kan het wel. En hoe weten zij dat het in dit geval niet zo is? Ook de rest van het "upstream" netwerk van Telfort kan verdacht zijn. Jammer.

Overigens zal het bij veel gebruikers aan de (overbelaste) WiFi verbindigen liggen, zeker gezien de brakke modems die Telfort levert. Dus ik snap zo'n uitspraak dan wel weer van de klantenservice. Maar als je zelf aangeeft bedraadt te testen en je krijgt zo'n antwoord, dan heb je helaas met een helpdeskmedewerker te maken die het gewoon zelf niet voldoende snapt.

Ik heb zelf (gelukkig) geen problemen, maar merk wel zo nu en dan matige downstream vanaf YouTube, terwijl tegelijkertijd vanaf een andere verbinding (via werk, direct aan AMS-IX-Nikhef) het veel sneller gaat. Dat kan niet anders dan een bottlenecl in het Telfort netwerk en/of upstream zijn. Wellicht hebben alle (budget) providers dat, geen idee.

Gelukkig nooit problemen met Netflix.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
arnova schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:13:
Ik heb al jaren Telfort en dat werkte altijd goed maar sinds enige tijd hebben wij regelmatig 's avonds problemen tijdens de piek uren. Onze downstream is dan bv. nog maar max. 1 mbit, terwijl die normaal ca. 20 is, waardoor het vrijwel onbruikbaar is. Mijn eerste idee was capaciteitsproblemen (bij de wijkcentrale) maar na meermalen contact te hebben gehad met Telfort, geven zij aan dat dat niet kan. Tot op heden is dit probleem nog steeds niet opgelost, al lijkt het toevallig afgelopen week weer iets beter te gaan. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of kennen? Uiteraard heb ik alles wat het binnenshuis kan zijn uitgesloten en heb ik het getest met meerdere bedrade computer.
Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem met KPN ADSL. 's Middags en 's Avonds wordt de verbinding erg traag voor enkele minuten. Dit gebeurd meestal rond vaste tijden.

Als ik game/Skype zie ik om die tijden mijn ping duidelijk naar de >999 schieten en ben ik op Skype slecht te horen.
Een speedtest is dan eigenlijk niet te laden. En websites duren ongeveer een minuut om te laden.

Ik dacht eerst dat het een apparaat in mijn netwerk was die data uploade op bepaalde tijdstippen. Ik heb dus 1 dag alle apparaten behalve mijn laptop (bedraad) los gehaald en ben gaan gamen: zelfde probleem.
Een week later heb ik hetzelfde gedaan maar met een PS4 (bedraad) aangesloten: zelfde probleem.

Hebben wij hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

RobinF schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:36:
[...]

Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem met KPN ADSL. 's Middags en 's Avonds wordt de verbinding erg traag voor enkele minuten. Dit gebeurd meestal rond vaste tijden.

Als ik game/Skype zie ik om die tijden mijn ping duidelijk naar de >999 schieten en ben ik op Skype slecht te horen.
Een speedtest is dan eigenlijk niet te laden. En websites duren ongeveer een minuut om te laden.

Ik dacht eerst dat het een apparaat in mijn netwerk was die data uploade op bepaalde tijdstippen. Ik heb dus 1 dag alle apparaten behalve mijn laptop (bedraad) los gehaald en ben gaan gamen: zelfde probleem.
Een week later heb ik hetzelfde gedaan maar met een PS4 (bedraad) aangesloten: zelfde probleem.

Hebben wij hetzelfde probleem?
Dat zou zo maar kunnen, aangezien ik verwacht dat de infra voor Telfort en KPN helemaal hetzelfde is. Wat voor postcode gebied zit jij? Ik in 2162.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
arnova schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:52:
[...]

Dat zou zo maar kunnen, aangezien ik verwacht dat de infra voor Telfort en KPN helemaal hetzelfde is. Wat voor postcode gebied zit jij? Ik in 2162.
9919, totaal ergens anders dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Na lang twijfelen toch maar Internet en TV een jaar verlengd. Krijgen daarvan 3 maanden gratis internet. Mooie deal. Wonen nu nog in de binnenstad met een max snelheid van 20 Mbps. Hopelijk is binnenkort de koop van ons huis rond en kunnen we naar de 50 Mbps download en 5 Mbps upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Met een vdsl2 intrain snelheid van 53469/5504 kbps, hoe hoog hoort mijn download snelheid dan te zijn? Ik haal nu niet hoger dan 3,5 Mbyte/sec, wat me aan de lage kant lijkt. Wat halen anderen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb ongeveer dezelfde intrain snelheid. M'n downloads zijn de afgelopen dagen met iets van 5.5 ~ 5.7 MB/s binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Inmiddels bied Telfort sinds 1 oktober nieuwe pakketten aan met hogere snelheden (en prijzen). De hoogste snelheid is nu 80Mbit geworden.

Er wordt wel aangegeven dat deze hogere snelheden & prijzen alleen voor nieuwe klanten geldt, de bestaande klanten behouden de huidige snelheid & prijs. VVDSL is bij Telfort inmiddels nu wel een stuk interessanter geworden in mijn ogen!

Meer info: https://www.breedbandwink...oogt-snelheden-en-prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 20:08

Lief Adje

Love is in the air

Net gebeld met Telfort, huidige 50Mbit klanten gaan automatisch door naar 80Mbit!!

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Nice! Had al 80 besteld bij KPN en nog net kunnen afzeggen. Telfort doet er ook nog 3 maanden korting bij omdat ik blijf. Yay :)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik ben wel benieuwd naar wat de snelheid in de praktijk gaat zijn van het 80/8 pakket, bij KPN zie je bijvoorbeeld dat het 60/6 pakket over VVDSL in de praktijk snelheden heeft van 70/22. Dus zodra iemand is overgezet naar 80Mbit zie ik graag de intrainsnelheden vanuit het modem en de daadwerkelijk behaalde snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Prolution schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:27:
Ik ben wel benieuwd naar wat de snelheid in de praktijk gaat zijn van het 80/8 pakket, bij KPN zie je bijvoorbeeld dat het 60/6 pakket over VVDSL in de praktijk snelheden heeft van 70/22. Dus zodra iemand is overgezet naar 80Mbit zie ik graag de intrainsnelheden vanuit het modem en de daadwerkelijk behaalde snelheid :)
Ik denk dat Telfort capt op 80 en dat KPN 'de sluis gewoon open zet'. Maar ik wacht af tot iemand de intrainwaardes met nieuwe abo's post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Doane op 02-10-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ze mogen eerst wel eens hun site op orde hebben.
Ik heb 50/5 en haal dit ook weer.
2 maanden terug op hun site zou ik maar 38 halen ?
Nu zou ik 12 halen als ik het zou aanvragen volgens de site en als je verder klikt bij bestellen is de verwachte snelheid : 0 ?
Iedereen in nederland gaat erop vooruit behalve hier gaan we de andere kant op ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
chucky666 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:06:
Ze mogen eerst wel eens hun site op orde hebben.
Ik heb 50/5 en haal dit ook weer.
2 maanden terug op hun site zou ik maar 38 halen ?
Nu zou ik 12 halen als ik het zou aanvragen volgens de site en als je verder klikt bij bestellen is de verwachte snelheid : 0 ?
Deze geprobeerd? https://www.kpn.com/prive...heid/actuele-snelheid.htm
en: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja ik weet het. Hier geeft ie wel 50 aan.
Maar daar gaf hij vanaf februari aan dat er in oktober een upgrade naar 80 kwam.
En sinds begin september geeft ie niets meer over een upgrade weer ?
Maar het zal wel , zolang ik met 50 kan downloaden en hun zeggen max 12 zal ik niet zeuren ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief Adje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:06:
Net gebeld met Telfort, huidige 50Mbit klanten gaan automatisch door naar 80Mbit!!
Die medewerker kletst uit zijn of haar nek... ;)
Bestaande abonnementen worden NIET automatisch verhoogd, je moet je abonnement zelf upgraden naar 80 Mbps, en daarmee ga je zoals altijd een nieuw jaarabonnement aan...
Daarnaast betaal je voor 80 Mbps een paar euro meer per maand, dus je wordt echt niet vanzelf (en gratis) geupgrade...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 20:08

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Die medewerker kletst uit zijn of haar nek... ;)
Bestaande abonnementen worden NIET automatisch verhoogd, je moet je abonnement zelf upgraden naar 80 Mbps, en daarmee ga je zoals altijd een nieuw jaarabonnement aan...
Daarnaast betaal je voor 80 Mbps een paar euro meer per maand, dus je wordt echt niet vanzelf (en gratis) geupgrade...
Bron? :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Deze: https://www.breedbandwink...oogt-snelheden-en-prijzen

Telfort verhoogt snelheden en prijzen

Telecomprovider Telfort heeft per vandaag een aantal wijzigingen doorgevoerd in de snelheid en prijs van haar pakketten.

De pakketten met een snelheid van 8 Mb worden opgehoogd naar een snelheid van 12 Mb. De pakketten met 30 Mb gaan naar 40Mb en 50 Mb naar 80 Mb. Deze hogere snelheden zijn mogelijk geworden door de vele verbeteringen die moederbedrijf KPN momenteel doorvoert in haar VDSL netwerk.

Gevolg van de snelheidsverhoging is dat de gewijzigde pakketten 1 euro duurder worden per maand. Behalve de Instap pakketten van 12Mb, deze worden 2 euro duurder per maand. Deze prijs- en snelheidsverhoging geldt overigens alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten behouden de huidige snelheid en prijs.

Telfort maakt hiernaast bekend per vandaag de premiumzender HBO de eerste 2 maanden gratis aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jammer dat 50/5, 80/5 wordt.

Ik zou graag hogere upload willen. Download is snel zat.

Volgens mij heb ik scheef zitten kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 03-10-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
"Deze prijs- en snelheidsverhoging geldt overigens alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten behouden de huidige snelheid en prijs."
Net sinds woensdag aangesloten... damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zit helaas nog op 50, ben benieuwd of ik naar 80 ga. De 5 upload mag idd wat hoger, 8 zou al leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De snelheid is 80/8 dus de upload is 8Mbit, zie bijv als je de check doet op breedbandwinkel of op de Telfort site (die nog niet geheel up to date is qua snelheden.)

[ Voor 58% gewijzigd door Prolution op 03-10-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Net ook maar verlengd naar 80mbit. Sinds januari kon dat ik al verlengen maar verder niet meer aan gedacht, dankzij dit topic toch maar gedaan. 1e 3 maanden nu gratis, daarna €28,-. Als ik niks had gedaan was ik op 30/3 gebleven voor €23,-. Over het hele jaar gezien dus vanaf nu 2 euro per maand goedkoper en 50mbit meer.

Huidige attainable rate is Up:36498 en Down: 80556. Zal dus wel ergens tussen de 75 en 80 uitkomen.

Volgend jaar bij einde contract maar weer even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Vorig jaar had ik ook verlengd met 3 maanden gratis internet, dit jaar heb ik 6 maanden gratis weten te onfutselen. Als je lang klant bent heb je wel onderhandelingsspeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Voor de mensen die het interessant vinden hoeveel de TV/radio signaal ongeveer gebruikt:

Alles uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4714868144.png

TV aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4714872843.png

Radio aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4714876946.png
De modem is momenteel nog aan het intrainen, hij staat op 22012 Kbps down en 2053 Kbps up.

Het blijkt dat je alle poorten gewoon kan gebruiken voor internet en TV. Ik heb een oud routertje waar DHCP uit staat ertussen gezet. Waarschijnlijk werkt het via MAC adres.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/IMG_20151003_151446.jpg
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/IMG_20151003_151514.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pilovali schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:20:
Voor de mensen die het interessant vinden hoeveel de TV/radio signaal ongeveer gebruikt:

Alles uit:
[afbeelding]

TV aan:
[afbeelding]

Radio aan:
[afbeelding]
De modem is momenteel nog aan het intrainen, hij staat op 22012 Kbps down en 2053 Kbps up.
Er is zoveel variatie tussen die testresultaten dat je echt niet met zekerheid kan zeggen of dit aan die tv of radio aan ligt. Doe gewoon voor de grap eens in een uur 3x die test onder dezelfde omstandigheden en je hebt 3x verschillende resultaten. Ene keer zijn de verschillen groter dan de andere keer, dat is waar. Maar verschil tussen tv aan, radio aan en alles uit zul je wat mij betreft toch echt een flink groter aantal metingen moeten doen over langere tijd om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-10-2015 18:42 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
DeNachtwacht schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:41:
[...]

Er is zoveel variatie tussen die testresultaten dat je echt niet met zekerheid kan zeggen of dit aan die tv of radio aan ligt. Doe gewoon voor de grap eens in een uur 3x die test onder dezelfde omstandigheden en je hebt 3x verschillende resultaten. Ene keer zijn de verschillen groter dan de andere keer, dat is waar. Maar verschil tussen tv aan, radio aan en alles uit zul je wat mij betreft toch echt een flink groter aantal metingen moeten doen over langere tijd om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4715389054.png
(TV aan)

Bijna geen verschil als 3 uur geleden. Maar, ik snap je insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
brusuro schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:13:
Vorig jaar had ik ook verlengd met 3 maanden gratis internet, dit jaar heb ik 6 maanden gratis weten te onfutselen. Als je lang klant bent heb je wel onderhandelingsspeling :)
Wat is lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
brusuro schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:13:
Wow. Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Vanaf 2009 klant. Eerst bij CompuServe maar dit werd al snel overgenomen door Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Moet je verlengen om die 80/8 te krijgen, of komt het "vanzelf"? Verlengen met 6 maanden gratis klinkt niet slecht. Ik ben (pas) sinds 2011 klant bij Telfort. Hmmm, misschien toch eens bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Coenen op 04-10-2015 19:51 . Reden: jaartal was fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Coenen schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:48:
Moet je verlengen om die 80/8 te krijgen, of komt het "vanzelf"? Verlengen met 6 maanden gratis klinkt niet slecht. Ik ben (pas) sinds 2011 klant bij Telfort. Hmmm, misschien toch eens bellen.
Bellen en zeggen dat je aan het overwegen bent om over te stappen of gewoon dat je wilt verlengen. Een aanbod van 3 maanden gratis Internet Extra is zowat standaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
Doane schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:28:
[...]

Bellen en zeggen dat je aan het overwegen bent om over te stappen of gewoon dat je wilt verlengen. Een aanbod van 3 maanden gratis Internet Extra is zowat standaard. :)
Ja, heb hetzelfde gedaan, helaas net voor de snelheidsverhoging.

Nadat je ingelogd ben kan je ook vragen of ze jou bellen, hoef je niet in de wacht te staan.

Heb zelf dus 3 maanden gratis internet gekregen net als vorig jaar. Wist overigens niet dat je ook 6 maanden kon krijgen maar dat ligt misschien aan je onderhandelingsskills en welke medewerker je aan de telefoon hebt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:22

Falastine

Think about my signature...

Even een vraagje, als ik op de website kijk zie ik dat ik max 50mb kan ontvangen ga ik echter bestellen dan zie ik dat ik voor 4 euro extra 80 kan krijgen?

En op de kpn infostack zie ik ook bij mij thuis max 50mb dus hoe betrouwbaar is die 80 dan?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
vorige week vrijdag verlengd naar 80/8 en nu al omgezet. De Telfort medewerker zei dat de snelheid met stapjes langzaam omhoog zou gaan maar heb nu al de volle mep.

Actual: 22015 (Kbps.) 81266 (Kbps.)
Attainable: 41293 (Kbps.) 83704 (Kbps.)

@ Falastine, kun je niet in de modem bij xDSL status kijken wat de attainable rate is. Die was toen ik nog 30/3 had bij ook altijd al rond de 80000Kbps. Ik wist dus wel dat ik rond de 70/80 mbit zou halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4731156586.png

[ Voor 12% gewijzigd door Pos2007 op 09-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ik ben nog geen klant.... ik ga vandaag een beslissing nemen maar als alle andere providers aangeven dat ik max 50 kan ontvangen op mijn adres en telfort geeft aan dat zij 80 kunnen leveren dan ga ik vragen stellen en ben ik bang als ik eenmaal alles bestel en binnen heb dat ze aangeven op uw woning is max 50 aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Falastine schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:30:
Ik ben nog geen klant.... ik ga vandaag een beslissing nemen maar als alle andere providers aangeven dat ik max 50 kan ontvangen op mijn adres en telfort geeft aan dat zij 80 kunnen leveren dan ga ik vragen stellen en ben ik bang als ik eenmaal alles bestel en binnen heb dat ze aangeven op uw woning is max 50 aanwezig.
Welke snelheid geeft deze check aan: http://www.telfort.nl/algemeen/postcodecheck-2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ja je zal niet de eerste zijn die te weing mb's krijgt. Een half jaar geleden stond er bij mij ook altijd maximaal beschikbaar 50mbit. Misschien dat ze hier wat aan de kasten hebben veranderd maar het is wel sneller geworden.

Was het bij Telfort niet om optie om de Extra maandelijks aan of uit te zetten?

Edit: bij mij staat nu bij die link: Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 73 Mb/s

[ Voor 12% gewijzigd door Pos2007 op 09-10-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 49 Mb/s

Maar als ik op bestel klik staat er dus voor 4 euro extra kan ik 80mb krijgen vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De snelheid die Telfort aanbied is tot 80Mbit, aangezien je bijna 50Mbit kan krijgen geven ze je ook de optie om naast het 40Mbit pakket ook te kiezen voor het 80Mbit pakket. Ik zou voor die 10Mbit extra niet voor het snellere pakket kiezen aangezien die toch op ~50Mbit blijft steken in jou situatie, zodra je straatkast gereed wordt gemaakt voor VVDSL zullen er hogere snelheden beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Pos2007 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:28:
vorige week vrijdag verlengd naar 80/8 en nu al omgezet. De Telfort medewerker zei dat de snelheid met stapjes langzaam omhoog zou gaan maar heb nu al de volle mep.

Actual: 22015 (Kbps.) 81266 (Kbps.)
Attainable: 41293 (Kbps.) 83704 (Kbps.)

@ Falastine, kun je niet in de modem bij xDSL status kijken wat de attainable rate is. Die was toen ik nog 30/3 had bij ook altijd al rond de 80000Kbps. Ik wist dus wel dat ik rond de 70/80 mbit zou halen.

[afbeelding]
Telfort lijkt dus bij z'n 80/8 pakket ook een 110/22 VVDSL profiel te gebruiken (net zoals KPN). Echter omdat je waarschijnlijk wat verder van de straatkast afwoont traint je modem niet verder in dan zo'n 80Mbit.

Is de max. upload die je behaald bij torrents of een FTP ook zo'n 12Mbit? Ik verwacht namelijk dat je met zo'n lijn wel de 20Mbit zou kunnen aantikken (of Telfort moet de uploadsnelheid inmiddels limiteren).

Misschien zijn er inmiddels ook andere Telfort gebruikers overgezet naar de 80Mbit snelheid? Zodat we kunnen vergelijken welke snelheden er effectief gehaald worden.

De praktijk snelheden die over VVDSL geleverd worden zijn namelijk vaak wat hoger dan de snelheden waarmee geadverteerd wordt. Bij KPN zie je bijvoorbeeld dat hun 60/6 pakket over VVDSL in de praktijk snelheden heeft van 70/22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik zal de upload eens testen met een torrent. Attainable down staat nu op 86000, die gaat dus nog wat verder in stapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falastine schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 49 Mb/s

Maar als ik op bestel klik staat er dus voor 4 euro extra kan ik 80mb krijgen vandaar mijn vraag...
Heb je al eens overwogen dat die optie om dat aan te vinken bij iedereen verschijnt en dus blijkbaar niet gekoppeld staat aan de echte maximale snelheid op je adres? Alle partijen, inclusief de Fourstack site geven rond de 50 aan dus jij kan beter niet kiezen voor een 80 abonnement.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:05
Telfort heeft mij het 80 MB profiel gegeven. Ze hebben alles open gezet! Ik heb nu 109 MB down en 22 MB up!! Ik ben erg tevreden :) Nu maar hopen dat ze het niet terug gaan zetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Wow... Ik ga binnenkort voor iemand 80Mb aansluiten van Telfort. Dit gaat ie vast leuk vinden.

(150 meter va de straatkast).

Wil je eens een speedtestje doen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
jan groen schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:13:
Telfort heeft mij het 80 MB profiel gegeven. Ze hebben alles open gezet! Ik heb nu 109 MB down en 22 MB up!! Ik ben erg tevreden :) Nu maar hopen dat ze het niet terug gaan zetten oid.
Bedankt voor deze info, je hebt nu het 111/22 VVDSL profiel qua snelheden in je modem staan als ik het goed begrijp?

Zijn de snelheden 109Mbit down & 22Mbit up ook echt de snelheden die je in de praktijk haalt via bijvoorbeeld een Speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Na heeel lang wikken en wegen door de slechte reviews van online.nl besloten toch maar af te sluiten gisteren om 16:30 en je raad het al nog geen bevestiging via de email of iets dergelijks....... nu al spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Net effe gebeld met de helpdesk ben nog nooit zo schandalig behandeld ongelofelijk... Ja meneer sorry maar je moet toch effe met een 0900 nummer bellen , maar ik ben nog geen klant ik wacht op een bevestigingsemail waarom zou ik met een duur nummer bellen? Ja als u niet wilt bellen houdt het op en de hoorn ging erop.....

Ik vroeg alleen binnen hoeveel tijd ik een bevestigingsemail kon verwachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Je krijgt meestal binnen twee werkdagen een brief met de bevestiging van je bestelling.
Er is dan nog twee weken bedenktijd, daarna krijg je een brief met de verwachte opleveringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Laatst online: 18:42
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4741304754.png

100 meter naast de centrale
ziet er goed uit.
blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
rink123 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:17:
[afbeelding]

ziet er goed uit.
blij mee
Voor de helderheid, deze snelheden behaal je met het Telfort 80Mbit pakket? Mocht dat zo zijn dan is het zeker een interessante optie om m'n 60/6 kabel pakket in te ruilen voor Telfort, goedkoper en een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

rink123 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:17:
[afbeelding]

ziet er goed uit.
blij mee
Wellicht een zinloze vraag, maar is dit actief beleid van Telfort? Voor 20Mbit up wil ik best extra betalen (heb nu Mbit up), maar voor die 80Mbit down geef ik echt geen moer. Anderzijds: voor 6 euro per maand valt er wat te proberen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Laatst online: 18:42
Prolution schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Voor de helderheid, deze snelheden behaal je met het Telfort 80Mbit pakket? Mocht dat zo zijn dan is het zeker een interessante optie om m'n 60/6 kabel pakket in te ruilen voor Telfort, goedkoper en een stuk sneller :)
Deze snelheden geb ik gekregen na de upgrade naar 80 Mbit bij telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde verhaal.
Vannacht omgezet naar 80/8 abo.
Traint in op 111/22 en ik behaal met speedtest +/- 100/20Mb. Zeer tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 17:57
Zou het verstandig zijn om eens te bellen ?
Ik zit op een 30/3 lijntje voor 21,50 p/m ,ik ben al 7 jaar klant.
Postcodecheck telfort geeft dit aan : Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 25 Mb/s
Maar van usenet download ik strak 3,2 MB/sec modem traint bijna 28 Mb in.
Ik denk dat ze me pakken op een nieuw contract en dat ik er kwa snelheid misschien iets op vooruit ga ,maar dat ik meer moet betalen voor marginaal snelheids verschil.

log : noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 1 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 28 db
loop length is 1702m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 3.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate upstream: 1402 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 28743 kbps
attainable rate upstream: 1560 kbps
attainable rate downstream: 28802 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b

[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 14-10-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Je attainable rate downstream is 28802 kbps. Dat is volgens mij je hoogst haalbare op 1702m.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
rink123 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Deze snelheden geb ik gekregen na de upgrade naar 80 Mbit bij telfort
Thnx voor de bevestiging :)
jejeh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:24:
Zou het verstandig zijn om eens te bellen ?
Ik zit op een 30/3 lijntje voor 21,50 p/m ,ik ben al 7 jaar klant.
Postcodecheck telfort geeft dit aan : Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 25 Mb/s
Maar van usenet download ik strak 3,2 MB/sec modem traint bijna 28 Mb in.
Ik denk dat ze me pakken op een nieuw contract en dat ik er kwa snelheid misschien iets op vooruit ga ,maar dat ik meer moet betalen voor marginaal snelheids verschil.
[..]
Check via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ of er inmiddels VVDSL via een geupgrade straatkast leverbaar is op jou adres, of dat er mogelijk nog een update in de planning staat.

Indien dit allemaal niet het geval is zal een nieuw contract er hoogstwaarschijnlijk niet voor zorgen dat je een hogere snelheid gaat halen, want de lengte van je lijn blijft hetzelfde. Wel kan je met verlengen soms een aantal maand gratis internet scoren dus dat is ook zeker de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 17:57
Er staat in q1 2016 een upgrade gepland,ik wacht dat eens rustig af en check dan nog eens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Je zou ook kunnen vertellen dat je overweegt naar bv tele2 over te stappen. Bij een verlenging zou je misschien nog een paar maanden gratis kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Pos2007 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:28:
Je zou ook kunnen vertellen dat je overweegt naar bv tele2 over te stappen. Bij een verlenging zou je misschien nog een paar maanden gratis kunnen krijgen.
Heb één keer bij KPN verteld dat Ziggo mij een aanbieding had gedaan. Heb bijna 20€/maand korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, als ik mijn postcodecheck invul bij telfort.nl kom ik op 80MB/s uit.
Klopt dit? 80 MB/s is natuurlijk nog sneller dan 30Mb/s _/-\o_
En dat op een adres zonder glasvezel. O-)

[ Voor 47% gewijzigd door MedionAkoya op 15-10-2015 16:43 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
MedionAkoya schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:41:
Hoi, als ik mijn postcodecheck invul bij telfort.nl kom ik op 80MB/s uit.
Klopt dit? 80 MB/s is natuurlijk nog sneller dan 30Mb/s _/-\o_
En dat op een adres zonder glasvezel. O-)
Klopt meestal wel, je zou ook even deze check kunnen uitvoeren: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Prolution schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Klopt meestal wel, je zou ook even deze check kunnen uitvoeren: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
220 Mbit/s :'(
Er stond echt 80 MB/s.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
MedionAkoya schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

220 Mbit/s :'(
Er stond echt 80 MB/s.
Dat kan, dat is VVDSL (Vectoring) icm Pairbonding daarmee zijn snelheden van ruim 200Mbit mogelijk. Telfort bied een snelheid t/m 80Mbit aan (in de praktijk wat hoger zoals je in de bovenstaande posts kan lezen ;))

Edit: oh je bedoeld 80MB/s :P, nee dat is niet via VDSL te halen alleen via glasvezel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Prolution op 15-10-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Zou dit werken:
  1. Via http://www.spaarwinkelen.nl/korting/breedbandwinkel-nl.php naar breedbandwinkel.nl (+35 euro cashback)
  2. Via breedbandwinkel.nl een Telfort I & TV abbo bestellen (+36,50 euro cashback)
  3. Via https://www.breedbandwinkel.nl/korting/ naderhand nog eens korting (+10 euro cashback)
= 81,50 euro cashback :9 ? Scheelt toch 6,79 euro per maand....

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 15-10-2015 23:07 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie