MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Heb je wel de juiste firmware op de Draytek Vigor 130 staan? De laatste versie, 3.7.8, heeft namelijk voor elke Annex versie 8 verschillende varianten. Bekijk de release notes eens:Dennisweb schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:21:
Iemand ervaringen met FritzBox en Vectoring VDSL bij Telfort? Had een Draytek 130 gekocht maar die blijft op 10/1 staan. Heb 30/3 abonnement.
http://www.draytek.nl/files/Vigor130_378_Releasenotes.pdf
Let er ook op dat de Draytek Vigor 130 een combi modem is, zorg dat hij ingesteld staat op VDSL.
Ik heb zelf geen ervaring met VDSL van Telfort maar ik gok dat ze als KPN dochter KPN appartuur gebruiken. De FritzBox 7360 werkt prima met de KPN VDSL apparatuur.
Mijn Fritz!Box draait op de hoogste VDSL Internet snelheid waar hij op in kan trainen en dat is nu rond 30/3 Mbit's, hoger kan het ook niet volgens attainable rate metingen.Dennisweb schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:21:
Iemand ervaringen met FritzBox en Vectoring VDSL bij Telfort? Had een Draytek 130 gekocht maar die blijft op 10/1 staan. Heb 30/3 abonnement.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Oef. Ik ben ervan uit gegaan dat de firmware waarmee het apparaat geleverd werd de juiste was.luxan schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:02:
[...]
Heb je wel de juiste firmware op de Draytek Vigor 130 staan? De laatste versie, 3.7.8, heeft namelijk voor elke Annex versie 8 verschillende varianten. Bekijk de release notes eens:
http://www.draytek.nl/files/Vigor130_378_Releasenotes.pdf
Let er ook op dat de Draytek Vigor 130 een combi modem is, zorg dat hij ingesteld staat op VDSL.
Er staat wel gewoon VDSL.
Als je dicht bij de centrale woont, kan een Fritzbox meer dan 100Mbit halen. Mijn max is 110/30. Ik heb overigens een 30/3 abo, maar het kan theoretisch wel.Jumpman schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:13:
[...]
Mijn Fritz!Box draait op de hoogste VDSL Internet snelheid waar hij op in kan trainen en dat is nu rond 30/3 Mbit's, hoger kan het ook niet volgens attainable rate metingen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Krijg nu de V8 als vervanger. Moet ik daar blij mee zijn?
Op kantoor heb ik er 7 (!) gehad, totdat ik er genoeg van had en eiste dat ze eens gingen nadenken in plaats van steeds een nieuwe sturen. Heb daar nu de V9, geen problemen meer gehad. Bij m'n ouders hetzelfde verhaal: steeds spontane reboots, nieuwe router ontvangen, weer reboots en sinds de V9 geen problemen meer. Ik houd m'n hart vast.
Henk007 in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Maar gezien het gebrek aan specifieke reacties hier lijkt het geen systematisch probleem van dat apparaat.
En wat vind je van het idee een Fritzbox te nemen? In het geval dat mijn Zyxel de geest geeft zou ik dat overwegen. (Heb jaren geleden een nieuwe Zyxel gekregen, nadat de vorige was overleden P-2812HNU-F1)StephanVierkant schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:35:
Iemand ervaring met zowel de ZyXEL die overleden is? De mijne geeft rode ledjes bij Internet en Power. Zelfs resetten werkt niet. Is openschroeven en via zo'n kabel debranden een optie? Of is 'ie dan echt helemaal dood?
Op kantoor heb ik er 7 (!) gehad, totdat ik er genoeg van had en eiste dat ze eens gingen nadenken in plaats van steeds een nieuwe sturen. Heb daar nu de V9, geen problemen meer gehad. Bij m'n ouders hetzelfde verhaal: steeds spontane reboots, nieuwe router ontvangen, weer reboots en sinds de V9 geen problemen meer. Ik houd m'n hart vast.
Nee dood als een pier, heb ik ook gehad na een stroomstoring bij liander. Na weer stroom gekregen te hebben (was overdag dus niet thuis) was de voeding/main pwb beschadigd door de opstartpuls.StephanVierkant schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:35:
Iemand ervaring met zowel de ZyXEL die overleden is? De mijne geeft rode ledjes bij Internet en Power. Zelfs resetten werkt niet. Is openschroeven en via zo'n kabel debranden een optie? Of is 'ie dan echt helemaal dood?
jammer maar helaas.
En als je de experia v8 krijgt dan tja , ik heb via marktplaats een "nieuwe" Zyxel 2812 gekocht en die aan mn internet gehangen, Telfort zet dan s'nachts zijn firmware er op en hop je bent weer online.
De Experia ligt stof te happen in de la der "onnodige electronica"
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
1
Ik heb nu telfort internet 30/3 en ik ontvang 29 Mbit. Ik kan upgraden naar 50/5 mb volgens telfort
ontvang ik dan 33 Mbit. De fourstack website zegt dat ik 34 Mbit kan ontvangen.
Is dit een voorspelling of klopt dit ook ?
2
ik heb nu Digitenne het hhd recorder. Stel ik zou in de toekomst iptv willen.
kan dan een amino m540/530 gebruiken voor live pauzeren of opnemen ?
(ik heb als modem de experiabox v8)
Wat betreft upgraden, dit is zinloos lijkt mij. Je kan in je router bij de DSL line test zien wat je maximaal kunt halen.miciel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:02:
goedenavond ik heb 2 vragen
1
Ik heb nu telfort internet 30/3 en ik ontvang 29 Mbit. Ik kan upgraden naar 50/5 mb volgens telfort
ontvang ik dan 33 Mbit. De fourstack website zegt dat ik 34 Mbit kan ontvangen.
Is dit een voorspelling of klopt dit ook ?
2
ik heb nu Digitenne het hhd recorder. Stel ik zou in de toekomst iptv willen.
kan dan een amino m540/530 gebruiken voor live pauzeren of opnemen ?
(ik heb als modem de experiabox v8)
dit geeft me router aan.Jumpman schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:16:
[...]
Wat betreft upgraden, dit is zinloos lijkt mij. Je kan in je router bij de DSL line test zien wat je maximaal kunt halen.
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 31993 Kbps.
Upload: 3079 Kbps.
jammer dat er niet meer mbit inzit
[ Voor 44% gewijzigd door miciel op 14-06-2015 23:41 ]
Bij je attainable rate kan je je maximum zien. Gezien je nu al geen 33 Mbit/s haalt, verwacht ik dat je al tegen je max aanzit.miciel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:33:
dit geeft me router aan.
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 31993 Kbps.
Upload: 3079 Kbps.
jammer dat er niet meer mbit inzit
Overstappen op glasvezel (mits beschikbaar) misschien?
mijn abonement is 30 Mb/s down, 3 Mb/s up van telfortJumpman schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:58:
[...]
Bij je attainable rate kan je je maximum zien. Gezien je nu al geen 33 Mbit/s haalt, verwacht ik dat je al tegen je max aanzit.
Overstappen op glasvezel (mits beschikbaar) misschien?
het was even zoeken maar ik heb het gevonden.
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3079 (Kbps.) 31993 (Kbps.)
Attainable Rate 11565 (Kbps.) 55339 (Kbps.)
glasvezel is beschikbaar maar ik vindt het te prijzig
[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 15-06-2015 00:14 ]
Je kan dus na je overstap naar het 50/5 abbo gewoon 55339 Kbps verwachten.miciel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:23[/message]:
[...]
Simpel even inloggen op je Mijn Telfort en daar de wijziging doorvoeren.
ITV is met deze snelheid ook gewoon leverbaar op 2 decoders (Arcadyan) in HD. De door jouw genoemde Amino gaat niet werken, deze is alleen geschikt voor glasvezel, mits je de oude propositie (<2015) hebt.
Yep, 55/5 Mbps is haalbaar volgens deze waarden.miciel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:23:
[...]
mijn abonement is 30 Mb/s down, 3 Mb/s up van telfort
het was even zoeken maar ik heb het gevonden.
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3079 (Kbps.) 31993 (Kbps.)
glasvezel is beschikbaar maar ik vindt het te prijzig
Speedmaster schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:57:
[...]
Je kan dus na je overstap naar het 50/5 abbo gewoon 55339 Kbps verwachten.
Simpel even inloggen op je Mijn Telfort en daar de wijziging doorvoeren.
ITV is met deze snelheid ook gewoon leverbaar op 2 decoders (Arcadyan) in HD. De door jouw genoemde Amino gaat niet werken, deze is alleen geschikt voor glasvezel, mits je de oude propositie (<2015) hebt.
daar ben ik erg blij mee.Jumpman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 04:43:
[...]
Yep, 55/5 Mbps is haalbaar volgens deze waarden.
maar hoe komt het dat ze bij telfort zeiden ze tijdens het aanvragen van de aansluiting
dat er maar 29Mbit beschibaar is ? (3 maanden geleden)
ik heb dit later telefonisch nogmaals nagevraagd en ze zeiden dat 29mbit max haalbaar is.
ik vondt het al raar verhaal ergens. woonplaats 100,000 inwoners en geen 50 Mbit beschikbaar ?
vraag is er een manier om op te nemen /pauzeren zonder het opnamepakket
bij interactieve tv ?
[ Voor 8% gewijzigd door miciel op 15-06-2015 09:48 ]
Ze zeggen 29 mb omdat ze kijken naar het gemiddelde in jouw buurt.
Dus als er iemand ook telfort heeft in dezelfde kast maar die zit verder weg zal die een lagere snelheid halen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Logisch, die leveren ze helemaal niet...Dennisweb schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:45:
Telfort wilde geen V9 sturen.
ik heb er nog geen last van.Dennisweb schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:45:
Ik had ook de V8. Om de week rebooten. Het geheugen is niet berekend op de hoeveelheid data. Telfort wilde geen V9 sturen. Arcadyan uit de meterkast gegooid en er een mooie Fritz! neergezet. De DrayTek Vigor 130 werkte niet stabiel (waarschijnlijk gewoon DOA).
hoeveel moeite moet je doen om het geheugen vol te krijgen ?
want het is mij nog niet gelukt (af en toe een paar films/series games youtube etc)
zijn er meer mensen met problemen met de v8 ?
Gebruik 24/7 een IP-camera, stream twee audiostreams (ieder 192kbps). Na een week is ie vol.miciel schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:59:
[...]
ik heb er nog geen last van.
hoeveel moeite moet je doen om het geheugen vol te krijgen ?
want het is mij nog niet gelukt (af en toe een paar films/series games youtube etc)
zijn er meer mensen met problemen met de v8 ?
Gaat deze snelheid nu automatisch verder omhoog of heeft telfort de verbinding kunstmatig gecapped?
Ben net overgestapt van online brakke 16/0,7 mbit lijn naar telfort 30/3 en nu al is de verbinding veel beter. Aantal connecties per minuut (volgens speedtest.nl) is bijna twee keer zo hoog en volgens het modem 22/2 ingetraint. Veel sneller internet in ieder geval dat is fijn.
De eerste keer dat ik de postcodecheck deed bij telfort kwam er een maximale snelheid van 21 mbit uit (de snelheid volgens het online modem).
Nu we aangesloten zijn heb ik de snelheidscheck bij telfort opniew gedaan en daar komt nu 31 mbit uit, en de KPN snelheidscheck belooft 55 mbit op dit adres.
Ook de intrainwaarden zijn erg gunstig:
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 2053 (Kbps.) 22016 (Kbps.)
Attainable Rate 8017 (Kbps.) 40962 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 19.9 dB 15.3 dB
Attenuation 25.9 dB 23.9 dB
Sinds de oplevering ging het modem dan ook snel naar 22016 downstream toe maar sindsdien staat hij al een paar uur stil. Klopt het dat telfort deze lijn gecapped heeft omdat online internet krap aan 21 mbit haalde?
Eigenlijk wil ik wel het 50/5 abbo maar die was tot nu toe niet beschikbaar op dit adres (volgens telfort).
[ Voor 8% gewijzigd door SpiceWorm op 22-06-2015 12:40 ]
Zo te zien moet je volgens het modem 40MB kunnen halen.
De 30 moet je dus binnen een paar dagen hebben.
Als je overstapt op 50 zal je dus maximaal 40 halen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Die staat op het volgende:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3077 (Kbps.) 31997 (Kbps.)
Attainable Rate 11711 (Kbps.) 59828 (Kbps.)
Moet ik wat meer geduld hebben, of wordt het tijd om te gaan bellen/twitteren met Telfort?
Betaal je voor 30Mbit?Steefmeister schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:01:
Ik ben afgelopen zaterdag verhuisd naar mijn nieuw adres. Toen heb ik in de late ochtend ook het internet weer aangesloten. Er was vrijwel direct verbinding. Wat me nu wel opvalt is dat ik nog lang niet de attainable rate haal.
Die staat op het volgende:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3077 (Kbps.) 31997 (Kbps.)
Attainable Rate 11711 (Kbps.) 59828 (Kbps.)
Moet ik wat meer geduld hebben, of wordt het tijd om te gaan bellen/twitteren met Telfort?
Als het modem goed is aangesloten, korte ronde kabel, dan zou ik nog even wachten en vanavond kijken of het veranderd is en anders even heen bellen.
Kan volgens mij een paar dagen (al gauw 4) duren voordat de DLM de lijn als stabiel acht en dus daarna hogere snelheden gaat aanbieden. Ik gok dat ze bij Telfort standaard beginnen met 30Mbit.RobinF schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:36:
[...]
Als het modem goed is aangesloten, korte ronde kabel, dan zou ik nog even wachten en vanavond kijken of het veranderd is en anders even heen bellen.
Maar ik kan er uiteraard naast zitten
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
UPDATE: 13-7-2015 11:45Marijn100 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:19:
Feest! Telfort heeft een storing in regio Amsterdam. Meer mensen hier last van?
De storing is opgelost. Je kunt weer gebruik maken van de diensten.
Het kan tot 7 dagen duren voor je modem hoger intraint, gewoon rustig afwachten en het modem niet onnodig herstarten of resetten.Steefmeister schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:40:
Dank voor de reacties. Ik heb zojuist nogmaals gekeken, maar nog geen verandering aangetroffen. Ik heb even een twitter bericht gestuurd aan telfort.
Kon monteur heeft het opgelost
Gisteren in de loop van de avond hier in Malden verschillende korte storingen gehad. Opeens ging dan het "Internet" lampje uit (alle andere lampjes bleven wel aan). En even later is het weer hersteld.murata schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:21:
[...]
UPDATE: 13-7-2015 11:45
De storing is opgelost. Je kunt weer gebruik maken van de diensten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb inmiddels diverse keren gelezen dat wanneer je de Zyxel in bridged mode zet, IPTV niet meer werkt. Logisch wanneer je geen aanvullende maatregelen neemt. Mijn idee om dat af te vangen is echter als volgt:
- Zyxel in bridged mode
- Managed switch erachter die VLAN's splitst naar twee fysiek gescheiden poorten
- Eén poort gelijk door naar de IPTV ontvanger
- Eén poort op de WAN aansluiting van de D-Link
Drie dingen die mij dan nog niet duidelijk zijn:
- Hoe stel ik exact de Zyxel in? Ik zie 6 entries bij 'Broadband', waarbij ik zie dat IPTV op VLAN ID 4 zit. Is het dan alleen een kwestie van entry 3: ADSL van Routed naar Bridge aanpassen? (klinkt te gemakkelijk)
- Ik heb gelezen dat internet VLAN 34 heeft; klopt dat?
- Ik neem aan dat alle verkeer dan tagged uit één poort uit de Zyxel komt en ik VLAN 34 voor internet en VLAN 4 voor IPTV eruit moet filteren; of maak ik hier een denkfout?
Thanks alvast voor jullie hulp!
Denkt dat het beter te managen is.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 15-07-2015 09:31 ]
Zo heb ik het ook gedaan. Voorheen nog wel een storingen of dat digitale tv niet goed werkte, maar met de fritz draait alles als een zonnetje. Internet lijkt ook veel sneller te werken!OgWok schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 06:46:
@Korakal: ben je niet beter af met een Fritz!Box 7360? Met het juiste profiel en firmware heb je alles goed werkend. Ook voor een redelijke prijs te koop op MP. Alle kastjes weg en één oplossing en goede WiFi.
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Iedere Telfort abonnee heeft bericht gehad over de prijswijzigingen per 1 juli op zijn/haar Telfort email hoofdaccount.Jazco2nd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:04:
Ik zie plots dat Telfort voor de maand juni €34 afschrijft ipv €32 voor standaard internet + TV (30Mbit/3Mbit). Ik heb geen brief of wat ontvangen over een prijsverhoging. Ik ben vast niet de enige.
Als jij die niet checked is dat jouw probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 12:23 ]

Ik heb tot nu toe altijd brieven gehad. Ben geen voorstander van post, liever via de email. Maar er is mij nooit gevraagd naar mijn emailadres.
Dit gaat wel weer in mijn top 5 van bedrijven die het slechtst communiceren.
edit: ik wil af en toe via een laptop/tablet tv kunnen kijken dus had daarvoor mijn inlog nodig. Nu zie ik dat de site nog Silverlight nodig heeft
[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 15-07-2015 12:31 ]
Verwijderd
Die username/password heb je gekregen toen je abonnement inging, dat jij die vervolgens negeert en/of kwijtraakt is jouw probleem, niet van Telfort.Jazco2nd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:29:
Sterker, ik heb toevallig 4 weken geleden mijn username/pw opgevraagd en gisteren ontvangen, vandaar dat ik die hogere rekening zie. Toch bizar dat een bedrijf zelf een communicatiekanaal aanmaakt, zelf bepaald dat ze jou daarop kunnen bereiken en vervolgens alleen dat gebruiken.Lijkt me dat een Consumentenbond/Kassa hier helemaal op los gaat.
Dit is je e-mail hoofdaccount en Telfort communiceert met alle abonnees via dit e-mailadres.
Hoeveel 'communicatiekanalen' had je willen hebben dan?
En doe alsjeblieft eens kappen met dat Kassa en consumentenbond gezeik, die gaan helemaal nergens op los.
Wel door MS, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer werkt op de sites die Silverlight gebruiken.edit: ik wil af en toe via een laptop/tablet tv kunnen kijken dus had daarvoor mijn inlog nodig. Nu zie ik dat de site nog Silverlight nodig heeftdacht dat dat al compleet was uitgefaseerd door MS.
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5510 (Kbps.) 51906 (Kbps.)
Attainable Rate 27827 (Kbps.) 51679 (Kbps.)
Probeer mijn reactie nog eens te lezen wil je? Hoe Telfort met jou omgaat weet ik niet, maar ik ontving zeer regelmatig brieven. Voornamelijk aanbiedingen voor extra pakketten en alles-in-1. Dat is gestopt. Het e-mailadres bevat e-mails sinds maart, niet daarvoor. Er heeft dus een wijziging plaatsgevonden in de communicatie waar ik niets vanaf weet.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:55:
[...]
Die username/password heb je gekregen toen je abonnement inging, dat jij die vervolgens negeert en/of kwijtraakt is jouw probleem, niet van Telfort.
Dit is je e-mail hoofdaccount en Telfort communiceert met alle abonnees via dit e-mailadres.
Hoeveel 'communicatiekanalen' had je willen hebben dan?
En doe alsjeblieft eens kappen met dat Kassa en consumentenbond gezeik, die gaan helemaal nergens op los.
[...]
Wel door MS, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer werkt op de sites die Silverlight gebruiken.
Daarnaast vind ik het gewoon heel gek dat een bedrijf niet simpel vraagt hoe ze je kunnen bereiken maar zelf een e-mailadres aanmaakt voor jou en alleen daarop bereiken. Dat is een erg klantonvriendelijke start.
Het gaat om 2 euro, er zijn geen goedkopere alternatieven (Tele2 light is ex startkosten 2 euro goedkoper nu maar je hebt trager internet en je kan geen tv pauzeren en heeft minder zenders).
Ik vind het product erg mooi. Lekker klein kastje, geen hdd. Perfecte remote. Werkt goed. Alleen het service gedeelte eromheen is helaas weer minder, zoals bij veel organisaties. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Dit is niet eens waar: je kunt het mailadres gewoon instellen. Ik krijg niets op mijn telfort-adres, maar krijg alles direct in mijn privémail.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:55:
[...]
Die username/password heb je gekregen toen je abonnement inging, dat jij die vervolgens negeert en/of kwijtraakt is jouw probleem, niet van Telfort.
Dat is het verschil tussen Telfort en KPN. Bij KPN krijg je meer service, maar daar betaal je dan ook voor.Jazco2nd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:04:
[...]
Ik vind het product erg mooi. Lekker klein kastje, geen hdd. Perfecte remote. Werkt goed. Alleen het service gedeelte eromheen is helaas weer minder, zoals bij veel organisaties. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Krisp op 16-07-2015 16:43 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Sinds 1 juli 2015: Internet € 21,21 per maand naar € 22,- per maand, Interactieve TV € 11,40 per maand naar € 12,50 per maand.
Wat is de reden voor de tariefswijziging: Telfort is continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Zo zorgen we er voor dat we u de kwaliteit kunnen blijven leveren die u van ons gewend bent. Het verbeteren van de dienstverlening betekent ook dat we deze af en toe aanpassen.
Bij het starten van een contract heb je toch een dienst voor X bedrag afgesproken? Ik snap dat ze dit mogen indexeren misschien, maar met deze reden? Verder kon je annuleren voor 30 juni 2015, maar dat was ook niet echt een optie.
Verder altijd brieven en nu geen brief, wel een e-mail. Het is geen halszaak, maar allemaal wel opmerkelijk.
[ Voor 144% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 15:29 ]
Daarom mag je dus nu ook je abbonement kostenloos opzeggen.Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:21:
Hmmm, ik had er hier al over gelezen de tariefverhoging, maar mag dit zomaar?
Sinds 1 juli 2015: Internet € 21,21 per maand naar € 22,- per maand, Interactieve TV € 11,40 per maand naar € 12,50 per maand.
Wat is de reden voor de tariefswijziging: Telfort is continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Zo zorgen we er voor dat we u de kwaliteit kunnen blijven leveren die u van ons gewend bent. Het verbeteren van de dienstverlening betekent ook dat we deze af en toe aanpassen.
Bij het starten van een contract heb je toch een dienst voor X bedrag afgesproken? Ik snap dat ze dit mogen indexeren misschien, maar met deze reden? Verder kon je annuleren voor 30 juni 2015, maar dat was ook niet echt een optie.
Verder altijd brieven en nu geen brief, wel een e-mail. Het is geen halszaak, maar allemaal wel opmerkelijk.
Je kunt gewoon een mailadres kiezen bij Telfort, standaard gebruiken ze je Telfort account omdat HEEL veel mensen alleen provider mail gebruiken en daarvoor ook bij een provider een account nemen in de eerste plaats. Dat is al jaren heel erg logisch. Ik gebruik gewoon mijn Gmail account bij Telfort.Jazco2nd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:04:
[...]
Probeer mijn reactie nog eens te lezen wil je? Hoe Telfort met jou omgaat weet ik niet, maar ik ontving zeer regelmatig brieven. Voornamelijk aanbiedingen voor extra pakketten en alles-in-1. Dat is gestopt. Het e-mailadres bevat e-mails sinds maart, niet daarvoor. Er heeft dus een wijziging plaatsgevonden in de communicatie waar ik niets vanaf weet.
Daarnaast vind ik het gewoon heel gek dat een bedrijf niet simpel vraagt hoe ze je kunnen bereiken maar zelf een e-mailadres aanmaakt voor jou en alleen daarop bereiken. Dat is een erg klantonvriendelijke start.
Het gaat om 2 euro, er zijn geen goedkopere alternatieven (Tele2 light is ex startkosten 2 euro goedkoper nu maar je hebt trager internet en je kan geen tv pauzeren en heeft minder zenders).
Maar ja sommige mensen willen altijd zeuren en klagen.
Serieus Vinzz wat is jouw probleem? Ben jij Telfort ambassadeur? Ik deel hier mijn ervaring. Daarvoor is dit topic. Ik ontving alle belangrijke berichten via post. Puur toeval zorgde ervoor dat ik na jaren weer mijn Telfort mail bekeek en zie dat sinds maart de belangrijke berichten daar komen. Ga toch iemand anders lastig vallen, je voegt zo niks nuttigs toe.pennywiser schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:57:
[...]
Je kunt gewoon een mailadres kiezen bij Telfort, standaard gebruiken ze je Telfort account omdat HEEL veel mensen alleen provider mail gebruiken en daarvoor ook bij een provider een account nemen in de eerste plaats. Dat is al jaren heel erg logisch. Ik gebruik gewoon mijn Gmail account bij Telfort.
Maar ja sommige mensen willen altijd zeuren en klagen.
Ik heb gezocht waar ik een ander e-mail adres kan invullen, de enige plek die ik vond stond al mijn privé adres in, heb ik nooit iets aan veranderd sinds ik Telfort heb (al jaaren). Ik heb zelfs een bericht hierover naar Telfort gestuurd en helaas alleen een automatische reactie terug gehad. Het boeit me ook niet meer ik heb wel wat beters te doen.
Herkent iemand hier dit probleem toevallig?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je kan een backup maken van je settings, na een reset kan je dat volgens mij vrij simpel weer terug zetten. Test wel even of jouw settings niet het probleem zijn van het signaalverlies.Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:55:
De afgelopen week heb ik regelmatig storingen op mijn Telfort internet. In die gevallen hebben we geen internetverbinding meer; meestal branden alle lampjes op het modem gewoon, soms is het Internet lampje uit (maar TV en Voice zijn nog wel aan), soms zijn Internet en Voice beide uit (maar TV nog wel aan). Het modem uit en weer aan zetten lost het probleem dan op. De laatste dagen gebeurde dat een stuk of drie keer per dag dus ik heb maar eens naar Telfort gebeld en die zeiden dat ze nu niets vreemds konden zien. Ze raadden een volledige reset aan maar dan raak ik dus ook al mijn instellingen kwijt (ivm wifi en NAS) en volgens mij is dat puur zo'n standaard ding dat in hun script staat en geen enkele garantie dat dat het probleem oplost.
Misschien is er wel een nieuwe firmware gepushed en sluiten je settings daar niet meer lekker op aan?Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:23:
Als mijn settings het probleem waren dan zou ik dit probleem al maanden hebben maar het is pas van de afgelopen paar dagen...
Verwijderd
Er is geen nieuwe firmware gepushed.MensionXL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:21:
[...]
Misschien is er wel een nieuwe firmware gepushed en sluiten je settings daar niet meer lekker op aan?
Staat bij een kennis een v6 en deze heb ik toevallig nog liggen.
Yuk, dacht dat ik mijn reply had gepost, maar toch blijkbaar nietOgWok schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 06:46:
@Korakal: ben je niet beter af met een Fritz!Box 7360? Met het juiste profiel en firmware heb je alles goed werkend. Ook voor een redelijke prijs te koop op MP. Alle kastjes weg en één oplossing en goede WiFi.

Anyhow, dank voor de tip, maar nee, ik wil van mijn Dlink met 802.11AC gebruik maken. De Fritzbox blijft op 2.4Ghz hangen, dus is niet een alternatief voor mij. De Dlink en de switch staan er toch al, dus er komt ook niks extra bij.
Iemand anders nog een idee hoe ik de Zyxel bridge voor internet en IPTV?
Vroeger kon dit wel, ik weet niet of de instellingen nu anders zijn. Ik zou zeggen test het.itsmemax schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:32:
Stomme vraag misschien, maar kan je de Telfort experiabox v8 op een kpn DSL aansluiting gebruiken?
Staat bij een kennis een v6 en deze heb ik toevallig nog liggen.
Ik heb standaard internet + bellen
Ik bel naar een vastnummer, daar wordt niet opgenomen (ook geen voice mail). Vervolgens kijk ik bij verbruik, zijn er wel kosten in rekening gebracht.......
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Of is het de starttik?
Bij mijn telfort, gewoon zoals op de factuur komt.OgWok schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:15:
Zoiets als: je belt een vast nummer en laat daar de telefoon 15 sec overgaan; dan staat er dat je 15 sec hebt gebeld met dat nummer; geen gesprek, maar 15 sec de lijn gebruikt.
Of is het de starttik?
Uit de hoofdaansluiting (ptt kastje) komt een kabel van hooguit 2 meter die er prima uit ziet, waaruit rood, blauw, oranje wit en koper komen (vrij standaard). Vervolgens netjes rood en blauw aangesloten op het door Telfort bijgeleverde stekkerdoosje en daar het door Telfort geleverde telefoonkabeltje in geprikt en die op het modem gezet. Toch geen Internet/Broadband LED.
Modem reset geprobeerd maar die bleef (heel vreemd) ook hangen op een rode LED (Power) en deed daarna helemaal niets meer. Na een minuut of 10 dus maar even stroom eraf en er weer aan, toen startte hij netjes door maar verder geen resultaten. Iemand nog suggestie?
youtube.com/@hisrep
Grote vraag is dan; moet oranje op rood of blauw? en wit op oranje of blauw? ;-)Speedmaster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:36:
Ja, Geel en Wit aansluiten. Mocht dit ook niet werken dan gewoon terug zetten op Rood en Blauw, morgen zal dan in de loop van de dag het signaal er wel op gaan komen. Heb al vaker gezien dat het SMS bericht eerder verstuurd wordt dan de aansluiting wordt opgeleverd.
Antwoord al gevonden dat maakt dus niet uit. Ik heb nu oranje op rood en wit op blauw, en nu begint er inderdaad onregelmatig het broadband ledje te knipperen maar hij blijft niet aan. internet doet nog niks.
Hij zit er nu een minuut of 5 in dus dat het nog niet aan is, is denk ik nog steeds geen goed teken, maar volgens de handleiding moet ik een half uur wachten tot alle ledjes zouden branden dus dat doe ik maar even ;-)
Update: na een belletje met de klantenservice blijkt dat als het broadband lampje alleen af en toe knippert hij geen verbinding kan maken omdat de firmware verouderd is en die moet worden geupdated. Dat konden ze gelukkig meteen vanaf daar doen en na een kwartiertje aan de telefoon startte alles mooi door en was de verbinding keurig werkend.
Enige probleem: de medewerker aan de telefoon (en ook het router/modem configuratiemenu) zeggen keurig netjes dat de snelheid 52Mbit down / 5 mbit up is, alleen zegt speedtest.net iets anders: 17Mbit down en 4 Mbit up. Wie heeft gelijk?
[ Voor 56% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2015 11:32 . Reden: Probleem opgelost ;-) ]
youtube.com/@hisrep
Wat laat je status bladzijde zien op http://192.168.2.254
Gebruiker is admin en ww is 1234
[ Voor 43% gewijzigd door Speedmaster op 11-08-2015 14:25 ]
Het vreemde is: met een max snelheid van 300Mbit/sec via 802.11n lijkt me toch dat ik die 40Mbit in de woonkamer toch ook zou moeten halen? Het bereik is volgens Mac OS X gewoon vol 100%, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien storing van andere netwerken in de buurt? Iemand een idee hoe ik dit nog verbeter?
youtube.com/@hisrep
Op de 2.4Ghz band zit sowieso ook bluetooth, camera's enz enz.
Wellicht gebruikt jouw laptop de 5Ghz band van 802.11n? Dat kan wat betreft minder storing veel schelen, maar het bereik van 5Ghz is dan weer veel slechter. Je moet daarvoor eigenlijk je wifi router in dezelfde kamer hebben staan.
Een betere/andere router in de woonkamer zou best kunnen helpen. Maar omdat je niet 100% zeker weet waar het aan ligt (router, storing, frequentie band, laptop) is het lastig te zeggen welke actie je het meest gaat opleveren.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:55:
De afgelopen week heb ik regelmatig storingen op mijn Telfort internet. In die gevallen hebben we geen internetverbinding meer; meestal branden alle lampjes op het modem gewoon, soms is het Internet lampje uit (maar TV en Voice zijn nog wel aan), soms zijn Internet en Voice beide uit (maar TV nog wel aan). Het modem uit en weer aan zetten lost het probleem dan op. De laatste dagen gebeurde dat een stuk of drie keer per dag dus ik heb maar eens naar Telfort gebeld en die zeiden dat ze nu niets vreemds konden zien. Ze raadden een volledige reset aan maar dan raak ik dus ook al mijn instellingen kwijt (ivm wifi en NAS) en volgens mij is dat puur zo'n standaard ding dat in hun script staat en geen enkele garantie dat dat het probleem oplost.
Nu inmiddels 52 dagen uptime zonder reboot, hiervoor telkens vage storingen waardoor ik geen internet had, heb ik in dit (en vorige ? topics) over gepost.
Snelheid is wel wat lager geworden, maar betrouwbaarheid is voor mij een prio.
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132v3W4
[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 13-08-2015 17:05 ]
Groter probleem is dat het modem (Experia Box v8) een nogal brakke wifi verbinding heeft. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de pakweg 10 andere netwerken die ik kan ontvangen hier en dat deze mijn modem storen. Deze staat nu ingesteld op 20/40mhz, kanaal auto, n only dus volgens mij heb ik alles zo optimaal mogelijk ingesteld maar nog steeds kom ik in de woonkamer (10 meter van modem vandaan met 1 gipsmuurtje) maar op 2-3Mbit/sec download.
Iemand nog tips wat ik nog meer kan doen? Want dit is wat minder prettig
[ Voor 42% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2015 12:38 ]
youtube.com/@hisrep
weer zwaar last van bedrading in een oude wijk, voor de zoveelste keer.
1 2015-08-17 18:56:41 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1269 kbps Downstream 10053 kbps, DSL Type is VDSL .
2 2015-08-17 18:56:06 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
3 2015-08-16 20:26:38 info Time initialized by NTP server
4 2015-08-16 20:26:34 info NTP new time: August 16 20:26:38
5 2015-08-16 20:26:34 info Re-sync with NTP server ...
6 2015-08-16 00:01:21 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1269 kbps Downstream 10053 kbps, DSL Type is VDSL .
7 2015-08-16 00:00:47 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
8 2015-08-15 20:26:31 info Time initialized by NTP server
9 1970-01-01 01:01:50 info NTP new time: August 15 20:26:31
10 1970-01-01 01:01:50 info System Bootup Successfully
11 1970-01-01 01:01:34 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1269 kbps Downstream 10053 kbps, DSL Type is VDSL .
als er weer eens naar gekeken kan worden, heel erg bedankt.
youtube.com/@hisrep
maar bedankt voor de reply ;-)
Iemand ook een idee wanneer Telfort dit gaat leveren? Mijn verbinding zou het al moeten kunnen, kan ook al 80mbit bestellen bij kpn en 100 bij xs4all. Maar bij telfort nog steeds maar 50.
youtube.com/@hisrep
Precies. 33 Mbit/3 Mbit is hier het hoogst haalbare op VDSL. Daarnaast is er hier ook 100Mbit/100Mbit glas te krijgen bij Telfort. Ze hebben dus liever dat de VDSL klanten glasvezel nemen, levert ze ook weer wat extra munten op.Chadi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:55:
Ze zullen ook niet even hun glas in de weg gaan zitten met die snelheden.
Werkt dit nog steeds? Ik twijfel om van Ziggo over te stappen naar Telfort.Erhnam schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:51:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan. Voorheen nog wel een storingen of dat digitale tv niet goed werkte, maar met de fritz draait alles als een zonnetje. Internet lijkt ook veel sneller te werken!
Maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel een dichtgetimmerd modem. Heb m'n Ubee modem van Ziggo daarom in bridge laten zetten en er hangt nu een TP-Link router met OpenWRT achter. Ultieme vrijheid
Zoiets zou ik bij Telfort ook willen maar kun je, als je het meegeleverde modem vervangt door een Fritz!box, nog gewoon TV kijken? Op de ene site lees ik van wel maar er is niet echt een éénduidig antwoord over te vinden.
Hier wordt wel wat geexperimenteerd: https://forum.telfort.nl/...490-interactieve-tv-41100 maar of het nog steeds werkt???
Werkt nog steeds! In de fritz firmware zit tegenwoordig een telfort profiel. Selecteren en gaan, zo simpel is het!ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:33:
[...]
Werkt dit nog steeds? Ik twijfel om van Ziggo over te stappen naar Telfort.
Maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel een dichtgetimmerd modem. Heb m'n Ubee modem van Ziggo daarom in bridge laten zetten en er hangt nu een TP-Link router met OpenWRT achter. Ultieme vrijheid
Zoiets zou ik bij Telfort ook willen maar kun je, als je het meegeleverde modem vervangt door een Fritz!box, nog gewoon TV kijken? Op de ene site lees ik van wel maar er is niet echt een éénduidig antwoord over te vinden.
Hier wordt wel wat geexperimenteerd: https://forum.telfort.nl/...490-interactieve-tv-41100 maar of het nog steeds werkt???
Top, bedankt voor je bevestigingErhnam schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:09:
[...]
Werkt nog steeds! In de fritz firmware zit tegenwoordig een telfort profiel. Selecteren en gaan, zo simpel is het!
7360ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:49:
[...]
Top, bedankt voor je bevestigingWelk model Fritz!box gebruik jij?
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 27-08-2015 21:20 ]
Zo heb ik dat ook gedaan inderdaadmhr-zip schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:19:
Zo'n fritzbox (7360) pik je vanaf 4 tientjes op van marktplaats.
Ze hebben allebei een eigen firmware, dus er zal wel verschil tussen zitten.
Zij hebben op dit moment een Telfort VDSL 30/3 verbinding, maar bij het aanvragen komt er een melding dat interactieve televisie niet mogelijk is omdat ze ADSL (nooit gehad!) uit 2012 hebben.
Bij navraag bij Telfort over deze melding komt er een heel vreemd antwoord:
Het komt op mij over als een onzinverhaal, maar misschien dat iemand hier weet wat het verschil is in een VDSL-lijn zonder en een VDSL-lijn met televisie?Het is helaas niet mogelijk om interactieve televisie aan te vragen op uw adres.
Het klopt inderdaad dat u op dit moment een VDSL verbinding heeft. Als er wijzigingen plaats vinden in uw verbinding zoals het toevoegen van interactieve televisie zal u naar een andere type lijn gaan. Helaas is dit proces niet te omzeilen.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Andere optie wellicht: de Experiabox V8 in bridge mode zetten voor internet. IPTV wordt sowieso al gebridged. Met je eigen router op poort 1 voor internet (incl extern IP op de WAN aansluiting) en IPTV via de Experiabox. Heb ik sinds woensdag en het werkt vooralsnog feilloos en veel sneller dan via de Zyxel die we eerst hadden (en niet kon bridgen).ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:33:
[...]
Werkt dit nog steeds? Ik twijfel om van Ziggo over te stappen naar Telfort.
Thanks, dat is ook nog een idee. Maar levert Telfort (nog) een V8 bij hun paketten dan? Dacht dat ze andere modems hebben inmiddels. Al is zo'n EB V8 voor 15 euro op Marktplaats te scoren, dus dat is goed te doen.Korakal schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Andere optie wellicht: de Experiabox V8 in bridge mode zetten voor internet. IPTV wordt sowieso al gebridged. Met je eigen router op poort 1 voor internet (incl extern IP op de WAN aansluiting) en IPTV via de Experiabox. Heb ik sinds woensdag en het werkt vooralsnog feilloos en veel sneller dan via de Zyxel die we eerst hadden (en niet kon bridgen).
Maar ik ga nog niet over stappen denk ik, kan via Telfort maar 24Mbit krijgen ten opzichte van de 40Mbit nu via Ziggo. Maar dit is wel handige informatie om te weten mocht ik wel ooit willen overstappen.
Heeft niemand een idee? Op internet zoeken heeft nog geen resultaat opgeleverd, dus ik begin steeds meer overtuigd te raken dat het antwoord van Telfort nergens op slaat.yodeluxe schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:52:
Voor mijn ouders probeer ik interactieve televisie aan te vragen, maar dat gaat niet helemaal lekker.
Zij hebben op dit moment een Telfort VDSL 30/3 verbinding, maar bij het aanvragen komt er een melding dat interactieve televisie niet mogelijk is omdat ze ADSL (nooit gehad!) uit 2012 hebben.
Bij navraag bij Telfort over deze melding komt er een heel vreemd antwoord:
[...]
Het komt op mij over als een onzinverhaal, maar misschien dat iemand hier weet wat het verschil is in een VDSL-lijn zonder en een VDSL-lijn met televisie?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik zou even een topic openen op het Telfort forum, mogelijk dat webcare dan naar je verbinding kan kijken en uitzoeken wat de oplossing kan zijnyodeluxe schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:34:
[...]
Heeft niemand een idee? Op internet zoeken heeft nog geen resultaat opgeleverd, dus ik begin steeds meer overtuigd te raken dat het antwoord van Telfort nergens op slaat.
( 24,8 Mbit (3,0MB) > 26,4 Mbit (3,2MB) - Zyxel P-2812HNU - 1700m lijnlengte )
Vooral met usenet is het zichtbaar, niet zozeer met speedtest.net test.
[ Voor 20% gewijzigd door bitshape op 31-08-2015 11:50 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie