Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Kozz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:52:
[...]

Dat is jammer. Een firmware backup van een mede gebruiker helpt dan zeker ook niet.

Zou hem weer verkopen op MP en dan een Fritzboz 7360 kopen. Daar zit standaard een Telfort profiel in met (of zonder) iTV.
Firmware backup is niet te maken op de Zyxell. (tenminste niet met de webinterface)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik was er laatst achter gekomen dat VDSL beschikbaar is in mijn buurt dus heb ik een upgrade uitgevoerd van het 8 Mbit/s abonnement naar het 30 Mbit/s abonnement en mijn snelheid is verdubbeld van 600 KB/s naar 1,2 MB/s.
Alle checks geven alleen aan dat er bij mij 80 Mbit/s beschikbaar is, ik heb hierover al contact gehad met Telfort en die zeiden dat ze een monteur zouden sturen (niet naar ons adres maar naar de wijkcentrale?). Later werden we terug gebeld dat het blijkbaar niet klopt en dat we het met 1,2 MB/s moeten doen.

Anyways, ik lees hier en daar dingen over vectoring. Hoe kan ik er achter komen of vectoring ondersteund wordt in onze buurt? Heb je hier ook nog een nieuw modem/firmware voor nodig? Ik heb de VGV7519 met fw versie 02.00.132v3W4.

EDIT: De check van KPN (http://www.kpn.com/prive/...heid/actuele-snelheid.htm) geeft zelfs aan dat 110 MBit/s beschikbaar is op mijn adres. Hoe kunnen die checks er zo vreselijk naast zitten? Er moet haast wel iets mis zijn met de bekabeling in de grond.

[ Voor 15% gewijzigd door Timons106 op 15-04-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Timons106 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:00:
Ik was er laatst achter gekomen dat VDSL beschikbaar is in mijn buurt dus heb ik een upgrade uitgevoerd van het 8 Mbit/s abonnement naar het 30 Mbit/s abonnement en mijn snelheid is verdubbeld van 600 KB/s naar 1,2 MB/s.
Alle checks geven alleen aan dat er bij mij 80 Mbit/s beschikbaar is, ik heb hierover al contact gehad met Telfort en die zeiden dat ze een monteur zouden sturen (niet naar ons adres maar naar de wijkcentrale?). Later werden we terug gebeld dat het blijkbaar niet klopt en dat we het met 1,2 MB/s moeten doen.

Anyways, ik lees hier en daar dingen over vectoring. Hoe kan ik er achter komen of vectoring ondersteund wordt in onze buurt? Heb je hier ook nog een nieuw modem/firmware voor nodig? Ik heb de VGV7519 met fw versie 02.00.132v3W4.
Check http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Telfort levert t/m 50Mb momenteel.

Indien er een straatkast upgrade heeft plaatsgevonden dient je lijn fysiek daar naar toe overgezet te worden wanneer je die hogere snelheden wilt behalen.

Edit:
Timons106 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:00:
[...]

EDIT: De check van KPN (http://www.kpn.com/prive/...heid/actuele-snelheid.htm) geeft zelfs aan dat 110 MBit/s beschikbaar is op mijn adres. Hoe kunnen die checks er zo vreselijk naast zitten? Er moet haast wel iets mis zijn met de bekabeling in de grond.
Er is dus een straatkast geupgrade waarbij er VVDSL (Vectoring) beschikbaar is gekomen, daardoor zijn die hogere snelheden dus mogelijk. Zou even checken of je daadwerkelijk op die straatkast bent aangesloten, of dat je nog op de 'oude' telefooncentrale (CO) zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Prolution op 15-04-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kozz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:52:
[...]

Dat is jammer. Een firmware backup van een mede gebruiker helpt dan zeker ook niet.

Zou hem weer verkopen op MP en dan een Fritzboz 7360 kopen. Daar zit standaard een Telfort profiel in met (of zonder) iTV.
Morgen krijg ik mijn nieuwe router van Telfort. Ik heb deze gisteren nieuw voor € 15,00 van Marktplaats opgehaald. Het hoofddoel is in iedergeval bereikt, ik heb gewoon van Internet gebruik kunnen maken.

Hij werkt dus gewoon, maar ik had graag de laatste Telfort firmware erin gehad, zodat ook ITV goed werkt. Misschien dat er vannacht nog een firmware wordt gepushed. Je zou zeggen het netwerk neemt een ZyXEL P-2812HNU-F1 waar met een oude fimware, dus die voorziet hij van een nieuwe firmware.

Een firmware van een andere gebruiker, daar zou ik zeker wat aan hebben. Wellicht pakt hij die wel. Volgens mij kan je alleen geen backup van de Telfort firmware maken, anders was die ook wel op Internet te vinden. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2015 19:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Prolution schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:05:
[...]

Check http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Telfort levert t/m 50Mb momenteel.

Indien er een straatkast upgrade heeft plaatsgevonden dient je lijn fysiek daar naar toe overgezet te worden wanneer je die hogere snelheden wilt behalen.

Edit:

[...]

Er is dus een straatkast geupgrade waarbij er VVDSL (Vectoring) beschikbaar is gekomen, daardoor zijn die hogere snelheden dus mogelijk. Zou even checken of je daadwerkelijk op die straatkast bent aangesloten, of dat je nog op de 'oude' telefooncentrale (CO) zit.
Ik weet dat Telfort max 50 Mbit/s levert. Wij hadden eerst het 50 Mbit/s abonnement, maar het bleek dus dat we nog geen 1/5e van de snelheid haalde dus zijn we terug gegaan naar het 30 Mbit/s abonnement.

Ik heb net een aantal keren met KPN gebeld en zij zeggen dat ze een Telfort klant niet kunnen helpen (hoe logisch....) maar dat als ik klant bij hun wordt ze garanderen het probleem op te lossen (dus als ik het 110 Mbit/s abonnement neem krijgt ik het ook echt). Ik heb eerlijk gezegd op het moment niet zo'n zin om over te stappen, ten eerste omdat ik er niet veel van geloof en ten tweede omdat KPN gewoon een stuk duurder is.
Ik wil eerst zien dat ik gewoon de volle 30 Mbit/s kan krijgen, of laat staan 20 Mbit/s bij het 30 Mbit/s abonnement.
Ik kan wel nog een aantal keren met Telfort aan de lijn gaan zitten maar ik vrees dat dat geen oplossing gaat bieden :/. Er moet gewoon een monteur langs komen bij onze wijkcentrale.

Heeft iemand een idee hoe ik Telfort hier direct(er) mee kan benaderen zonder het verhaal weer 5x uit te moeten leggen aan telefonisten die het niet begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:28
Timons106 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:02:
[...]

Ik weet dat Telfort max 50 Mbit/s levert. Wij hadden eerst het 50 Mbit/s abonnement, maar het bleek dus dat we nog geen 1/5e van de snelheid haalde dus zijn we terug gegaan naar het 30 Mbit/s abonnement.

Ik heb net een aantal keren met KPN gebeld en zij zeggen dat ze een Telfort klant niet kunnen helpen (hoe logisch....) maar dat als ik klant bij hun wordt ze garanderen het probleem op te lossen (dus als ik het 110 Mbit/s abonnement neem krijgt ik het ook echt). Ik heb eerlijk gezegd op het moment niet zo'n zin om over te stappen, ten eerste omdat ik er niet veel van geloof en ten tweede omdat KPN gewoon een stuk duurder is.
Ik wil eerst zien dat ik gewoon de volle 30 Mbit/s kan krijgen, of laat staan 20 Mbit/s bij het 30 Mbit/s abonnement.
Ik kan wel nog een aantal keren met Telfort aan de lijn gaan zitten maar ik vrees dat dat geen oplossing gaat bieden :/. Er moet gewoon een monteur langs komen bij onze wijkcentrale.

Heeft iemand een idee hoe ik Telfort hier direct(er) mee kan benaderen zonder het verhaal weer 5x uit te moeten leggen aan telefonisten die het niet begrijpen?
Ik zou even een topic aanmaken @ Telfort forum dan kunnen ze je verbinding nakijken.
Mogelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan, je weet zeker dat je momenteel VDSL via de geupgrade straatkast binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Prolution schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:08:
[...]

Ik zou even een topic aanmaken @ Telfort forum dan kunnen ze je verbinding nakijken.
Mogelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan, je weet zeker dat je momenteel VDSL via de geupgrade straatkast binnen krijgt?
Ze hebben al in ons modem gekeken ongeveer 2 maanden geleden. En toen is de internet snelheid wel verbeterd. Maar nog steeds niet 1/3e van ons abonnement, terwijl de check aangeeft dat we meer dan 10x zo snel zouden moeten kunnen krijgen.

Ik ga proberen een topic aan te maken op het Telfort forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Timons106 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:09:
[...]

Ze hebben al in ons modem gekeken ongeveer 2 maanden geleden. En toen is de internet snelheid wel verbeterd. Maar nog steeds niet 1/3e van ons abonnement, terwijl de check aangeeft dat we meer dan 10x zo snel zouden moeten kunnen krijgen.

Ik ga proberen een topic aan te maken op het Telfort forum.
Als ik Telfort bel dat ik een snellere verbinding wil (heb nu 20Mb), dan hebben ze het over glasvezel........ op mijn adres? Ja, op uw adres. Heb niet eens een glasvezel aansluiting in huis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag een email van abuse@telfort.nl gekregen omdat ik een webserver heb draaien met een een onveilige versie SSL. Ik heb idd een webserver draaien, de gebruikte SSL zou wel eens onveilig kunnen zijn, maar lijkt mij niet 123 een gevaar voor Telfort. Iemand anders wel eens van dit soort mailtjes van Telfort gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:32:
Vandaag een email van abuse@telfort.nl gekregen omdat ik een webserver heb draaien met een een onveilige versie SSL. Ik heb idd een webserver draaien, de gebruikte SSL zou wel eens onveilig kunnen zijn, maar lijkt mij niet 123 een gevaar voor Telfort. Iemand anders wel eens van dit soort mailtjes van Telfort gekregen?
Heb ook een "oude" webserver draaien met een oude versie van SSL. Nog geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Coenen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:32:
Ze (afdeling Abuse) hebben je niet verteld dat ze 'verdacht verkeer' waarnemen cq. hebben waargenomen?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Vannacht wederom mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 niet opgepakt door de Telfort update server. :(

De firmware versie is: V3.10(TUE.0), volgens de verkoper van Tweak. Verder heb ik wel gewoon een VDSL verbinding met het Telfort netwerk, alleen staan de ITV profielen er niet in. Iemand nog enig idee, wat ik kan doen (behalve met een FTDI TTL kabel er een originele firmware op laden)?

Edit 1: Inmiddels TV, echter maar voor enkele seconden en dan loopt het beeld vast, op alle de geteste zenders. Vervolgens komt er deze melding in beeld:

ZENDER NIET BESCHIKBAAR

Een moment geduld aub.

Zap eventueel naar een andere zender en weer terug.

Blijft dit bericht in beeld? Controleer of de tv-ontvanger goed is aangesloten op het modem en herstart dan de TV ontvanger.

Edit 2: Overigens ben ik er ook achter dat de firmware van Telfort destijds V3.10(TUE.3) was. Is dit misschien een reden waarom de Telfrot Provisioning server mijn gekochte ZyXEL P-2812HNU-F1 niet update?

[ Voor 48% gewijzigd door Jumpman op 16-04-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dit is een groot gedeelte van de email:
Naar aanleiding van meldingen door derden zijn wij tot de conclusie gekomen dat u een webserver heeft draaien welke via een beveiligde verbinding bereikbaar is.
Een beveiligde verbinding werkt via SSL met een certificaat. Uit de melding blijkt dat de door u gebruikte versie kwetsbaar is. Deze kwetsbaarheid staat bekend als "Poodle"

De webserver kan ook een netwerkapparaat zijn zoals een bijvoorbeeld een (2e) router of een NAS.

Meer informatie kunt u vinden op de website https://www.security.nl/p...2Poodle%22+lek+voor+leken

Telfort biedt verder geen ondersteunig op eigen servers of netwerkapparaten. Neem voor ondersteuning contact op met de leverancier van uw apparaat.
Ze geven eigenlijk alleen aan dat ik een onveilige versie SSL gebruik, verder niet dat ik moet stoppen of updaten?!

Ik snap niet zo goed waarom ik nu een email krijg, het lijkt erop dat ze me er alleen op willen wijzen dat ik een onveilige SSL verbinding gebuikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Vandaag van Telfort de Arcadyan VGV7519 (Experia Box V8). ontvangen, alles werkt nu weer goed. Het valt me wel op dat je maar heel weinig kan instellen in deze router t.o.v. de ZyXEL P-2812HNU-F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:02:
Dit is een groot gedeelte van de email:

[...]

Ze geven eigenlijk alleen aan dat ik een onveilige versie SSL gebruik, verder niet dat ik moet stoppen of updaten?!

Ik snap niet zo goed waarom ik nu een email krijg, het lijkt erop dat ze me er alleen op willen wijzen dat ik een onveilige SSL verbinding gebuikt.
Als er echt vervelende zaken gebeuren, zoals een mailserver die (buiten weten eigenaar) voor spam wordt gebruikt, dan sluiten ze de boel wel af. Of ze geven aan hoeveel dagen je de tijd hebt het probleem op te lossen.
Het lijkt op service, zou ik zeggen. Wel opvallend dat het hier niet vaker voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Jumpman schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:01:
Edit 2: Overigens ben ik er ook achter dat de firmware van Telfort destijds V3.10(TUE.3) was. Is dit misschien een reden waarom de Telfrot Provisioning server mijn gekochte ZyXEL P-2812HNU-F1 niet update?
Ja. In principe update hij alleen maar 'bekende' firmwares.
Vandaag van Telfort de Arcadyan VGV7519 (Experia Box V8). ontvangen, alles werkt nu weer goed. Het valt me wel op dat je maar heel weinig kan instellen in deze router t.o.v. de ZyXEL P-2812HNU-F1.
Ach, kun je nu rustig de tijd nemen om een serial cable te regelen en die P2812 naar OpenWRT te flashen ;) Volgens mij zou zelfs het modemgedeelte moeten werken tegenwoordig.
Coenen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:02:
Yup. Het faciliteert/betreft geen (direct) misbruik van je verbinding, dus het is niet meer dan een courtesy note. Denk dat KPN ook graag wil weten wat er in hun netwerk hangt, en af-en-toe een portscan doet.

Of de waarschuwing ook enige waarde heeft, tja, heel praktisch is POODLE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat het een courtesy note is. Ik had nog even nagevraagd om welke poort het ging, daar kreeg ik een kort en krachtig antwoord op. Verder niks over afsluiten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Thralas schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:42:
[...]

Ja. In principe update hij alleen maar 'bekende' firmwares.

[...]

Ach, kun je nu rustig de tijd nemen om een serial cable te regelen en die P2812 naar OpenWRT te flashen ;) Volgens mij zou zelfs het modemgedeelte moeten werken tegenwoordig.

[...]

Yup. Het faciliteert/betreft geen (direct) misbruik van je verbinding, dus het is niet meer dan een courtesy note. Denk dat KPN ook graag wil weten wat er in hun netwerk hangt, en af-en-toe een portscan doet.

Of de waarschuwing ook enige waarde heeft, tja, heel praktisch is POODLE niet.
De kabel om de ZyXEL P-2812HNU-F1 te flashen ga ik niet regelen, ik heb inmiddels een gloednieuwe AVM Fritz!Box 7360 in verzegelde doos gekocht voor € 40,00 inclusief verzenden. Als ik deze binnen heb, wordt dit mijn nieuwe router en gaat de Arcadyan VGV7519 (Experia Box V8) in de opslag voor reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
Jumpman schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:27:
ik heb inmiddels een gloednieuwe AVM Fritz!Box 7360 in erzegelede doos gekocht voor € 40,00 inclusief verzenden.
Verstandige keuze. Stabiel en veel mogelijkheden.
Premium modem (XS4ALL) voor een budget (Telfort) prijs. Super toch!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Sinds vrijdag nu de Arcadyan VGV7519 Experia Box V8 van Telfort, maar toch een behoorlijk probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb twee NAS’en en dit ging altijd goed op de Zyxel P-2812HNU-F1. Nu ziet hij vaak of de ene NAS of de andere, zelden zie ik ze beide. Beide hebben vast IP 192.168.2.11 en 192.168.2.12 zowel in de NAS ingesteld als in de IP tabel van de router d.m.v. MAC adres. Op de Zyxel P-2812HNU-F1 was dit eigenlijk hetzelfde alleen hadden ze toen 192.168.1.11 en 192.168.2.12. Iemand al eens met dit bijltje gehakt?

Ik ben nog in afwachting van mijn AVM Fritz!Box 7360, maar wil dit toch opgelost hebben.

Edit: Het vreemde is dat als ik de naam van de NAS in de adresbalk invoer ik wel bij de gedeelde mappen kom. Maar zodra ik verkenner herstart is de NAS weer weg bij de map Netwerk. Hij houdt het hem dus niet vast. Met een IP Scanner vind ik ze wel altijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 21-04-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

GerkeP

Vragen mag altijd........

Eco modus staat aan op de Arcadyan, die uitzetten en dan blijft het wel werken (snap werkelijk niet wat die eco modus voor nut heeft)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
GerkeP schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:
Eco modus staat aan op de Arcadyan, die uitzetten en dan blijft het wel werken (snap werkelijk niet wat die eco modus voor nut heeft)
Dat zou een goede geweest zijn, maar de Eco Function staat op Off. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jumpman schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:35:
[...]

Dat zou een goede geweest zijn, maar de Eco Function staat op Off. :)
En toch is dat de boosdoener ;)
Toevallig bij een kennis zelfde gehad bij een KPN abonnement, uiteindelijk heeft KPN het op moeten lossen op afstand

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
GerkeP schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:49:
[...]

En toch is dat de boosdoener ;)
Toevallig bij een kennis zelfde gehad bij een KPN abonnement, uiteindelijk heeft KPN het op moeten lossen op afstand
Is niet het probleem denk ik, zie mijn Edit. Ik kan er nu bij, maar handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Vanavond de AVM Fritz!Box 7360 geïnstalleerd, met Telfort + ITV. Bij het gebruiksklaar maken van de router kon ik al Telfort kiezen als provider, na een herstart kon ik de laatste firmware 06.20 installeren. In firmware 06.20 kan je dan bij Telfort, Telfort + ITV kiezen en dan werkt je Internet en ITV. Mijn twee NAS'en zijn weer zichtbaar! :)

Wat een heerlijke router die AVM Fritz!Box 7360, hij is snel en de software is duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
heb je v1 of v2, zocht namelijk op internet verschil tussen die versies alleen kan niks terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
murata schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:35:
heb je v1 of v2, zocht namelijk op internet verschil tussen die versies alleen kan niks terugvinden
V2, ik heb een vrij recent XS4ALL start pakket van iemand overgenomen.

Alles werkt, je hoeft je geen zorgen te maken over de configuraties. Deze configuraties zitten er in de nieuwste firmware al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Is het ook mogelijk om KPN nummers aan te melden voor combivoordeel/compleet?
Telfort is een KPN-dochter dus zal het toch wel kunnen...?
KPN is nogal duur en de Experiabox laat te wensen over.

[ Voor 18% gewijzigd door timmie1 op 24-04-2015 12:36 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:49

Speedmaster

Make my day...

timmie1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:35:
Is het ook mogelijk om KPN nummers aan te melden voor combivoordeel/compleet?
Telfort is een KPN-dochter dus zal het toch wel kunnen...?
KPN is nogal duur en de Experiabox laat te wensen over.
Nee alleen de combinatie van Telfort producten levert combivoordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sinds kort heb ik Telfort alles-in-een met een HMB2260 tv-decoder erbij. Is er een manier om op dat ding het volume te regelen? Met de afstandsbediening is het volume van de tv te regelen - maar ik kan geen manier vinden om het output volume van de settopbox te regelen. Dat zou ik wel graag willen doen omdat ik hem ook heb aangesloten op mijn losse versterker...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Jumpman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:07:
Vanavond de AVM Fritz!Box 7360 geïnstalleerd, met Telfort + ITV. Bij het gebruiksklaar maken van de router kon ik al Telfort kiezen als provider, na een herstart kon ik de laatste firmware 06.20 installeren. In firmware 06.20 kan je dan bij Telfort, Telfort + ITV kiezen en dan werkt je Internet en ITV. Mijn twee NAS'en zijn weer zichtbaar! :)

Wat een heerlijke router die AVM Fritz!Box 7360, hij is snel en de software is duidelijk! :)
Hoeveel TV ontvangers heb je? Ik heb begrepen dat er maar één ontvanger kan worden aangesloten op de 7360. Klopt dat?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Erhnam schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:14:
[...]

Hoeveel TV ontvangers heb je? Ik heb begrepen dat er maar één ontvanger kan worden aangesloten op de 7360. Klopt dat?
Hier heb ik één iTV ontvanger. XS4ALL levert deze router ook met ondersteuning voor twee iTV ontvangers.

Het lijkt mij dat je de VLAN instellingen van poort 4 ook kan instellen op poort 3 en zo dus twee iTV ontvangers kan voorzien van de juiste data stroom.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Erhnam schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:14:
[...]

Een beetje tweaker exporteert de config file uit de FB en past de settings zelf even aan.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:38:
Dat zou ik wel graag willen doen omdat ik hem ook heb aangesloten op mijn losse versterker...
AB van de versterker gebruiken?
Volgens mij kan het volume van de STB zelf niet aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Speedmaster schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:50:
[...]

Een beetje tweaker exporteert de config file uit de FB en past de settings zelf even aan.... O-)
Is het mogelijk kort te beschrijven hoe dit hebt precies hebt gedaan? Denk dat een hoop mensen hier van kunnen profiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog een vraag; Ik heb mijn Fritzbox binnen, alleen is de ADSL ingang op de Fritzbox een type RJ45, terwijl die op de Experiabox een RJ11 is. Kan ik middels een standaard adapter dit omvormen of dient er nog een splitter tussen gezet te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:34:
[...]

AB van de versterker gebruiken?
Volgens mij kan het volume van de STB zelf niet aangepast worden.
Haha ja duh. De oplossing voor mijn achterliggende probleem was om de output van de andere devices aan te passen zodat alles qua geluidsniveau weer ongeveer overeenkomt. 8)7 Zo'n mooie settop box eigenlijk maar dan mist hij zo'n elementair feature...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:05:
[...]

Haha ja duh. De oplossing voor mijn achterliggende probleem was om de output van de andere devices aan te passen zodat alles qua geluidsniveau weer ongeveer overeenkomt. 8)7 Zo'n mooie settop box eigenlijk maar dan mist hij zo'n elementair feature...
Kan de receiver dat niet ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee is een ding uit het jaar kruik haha. Goed geluid maar weinig features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Erhnam schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:01:
Nog een vraag; Ik heb mijn Fritzbox binnen, alleen is de ADSL ingang op de Fritzbox een type RJ45, terwijl die op de Experiabox een RJ11 is. Kan ik middels een standaard adapter dit omvormen of dient er nog een splitter tussen gezet te worden?
Er zit een speciale kabel bij RJ45 naar twee keer RJ11, als het goed is. Anders moet je zelf een kabel maken van RJ11 naar RJ45. In de gebruikershandleiding is de kabel goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:09:
Er zit een speciale kabel bij RJ45 naar twee keer RJ11, als het goed is. Anders moet je zelf een kabel maken van RJ11 naar RJ45. In de gebruikershandleiding is de kabel goed te zien.
RJ11 connector past toch gewoon in een RJ45 socket? Heb het pas nog geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:07:
Nee is een ding uit het jaar kruik haha. Goed geluid maar weinig features.
Een van de andere devices ondersteunt dus ook geen eigen volume control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:09:
[...]

RJ11 connector past toch gewoon in een RJ45 socket? Heb het pas nog geprobeerd.
Nee, want dan verbuig je de buitenste twee koper pinnetjes in de RJ45 poort, hier zit dan namelijk het dikke plastic van de RJ11 kabel tegenaan. Je kan het natuurlijk met beleid doen, maar een nette oplossing is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:10:
[...]

Een van de andere devices ondersteunt dus ook geen eigen volume control?
Jawel, alle andere wel, alleen die Telfort settopbox niet. Maar waarom van 4 devices het outputvolume aanpassen als de tv ontvanger ook netjes aan te passen zou zijn? Het was eigenlijk meer principieel dan praktisch eigenlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:29
Heb de fritzbox 7360 nu al prima draaien bij mijn ouders op Telfort.
Traint 4 mbit hoger in dan die Experiabox V8.
Draaien ook 2 Arcadyan tuners mee, werkt helemaal prima! :) (Wel via 3 devolo stekkers)
Tevens zit hier ook gewoon een rj11 kabel ingeplugd.
Wat ook werkt zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:12:
Nee, want dan verbuig je de buitenste twee koper pinnetjes in de RJ45 poort, hier zit dan namelijk het dikke plastic van de RJ11 kabel tegenaan. Je kan het natuurlijk met beleid doen, maar een nette oplossing is het niet.
Niks van gemerkt. Die pinnen (alle 8 ) zijn toch sowieso ontworpen om naar beneden gedrukt te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:04:
[...]

Niks van gemerkt. Die pinnen (alle 8 ) zijn toch sowieso ontworpen om naar beneden gedrukt te worden?
Er is verschil met lomp ergens mee omgaan en met beleid. ;) Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar er zit niet voor niets zo'n kabel bij de Fritz!Box in de doos, waarom zou ik dan een gewone gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke audio en video codecs en bitrates gebruikt Telfort voor TV over DSL?
Heb je bij films gewoon surround met Dolby Digital over HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat ligt maar net aan het kanaal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Input #0, mpegts, from 'pipe:':
  Duration: N/A, start: 21779.490911, bitrate: N/A
  Program 1 
    Metadata:
      service_name    : NPO 1 HD
      service_provider: KPN
    Stream #0:0[0xe2]: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p(tv, bt709), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc
    Stream #0:1[0x111](dut,dut): Subtitle: dvb_teletext ([6][0][0][0] / 0x0006)
    Stream #0:2[0x4ca](dut): Audio: mp2 ([3][0][0][0] / 0x0003), 48000 Hz, stereo, s16p, 224 kb/s
    Stream #0:3[0x8b2](dut): Audio: mp2 ([3][0][0][0] / 0x0003), 48000 Hz, stereo, s16p, 224 kb/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  Duration: N/A, start: 151651.708367, bitrate: N/A
  Program 2 
    Metadata:
      service_name    : NET 5 HD
    Stream #0:0[0xe9]: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p(tv, bt709), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc
    Stream #0:1[0x111](nla): Subtitle: dvb_teletext ([6][0][0][0] / 0x0006)
    Stream #0:2[0x8b9](dut): Audio: ac3 (AC-3 / 0x332D4341), 48000 Hz, 5.1(side), fltp, 448 kb/s

Bitrate van NPO1 is ~7 Mbit/s totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Thralas schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:44:
Dat ligt maar net aan het kanaal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  Duration: N/A, start: 21779.490911, bitrate: N/A
  Program 1 
    Metadata:
      service_name    : NPO 1 HD
    Stream #0:0[0xe2]: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p(tv, bt709), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc
    Stream #0:1[0x111](dut,dut): Subtitle: dvb_teletext ([6][0][0][0] / 0x0006)
    Stream #0:2[0x4ca](dut): Audio: mp2 ([3][0][0][0] / 0x0003), 48000 Hz, stereo, s16p, 224 kb/s
    Stream #0:3[0x8b2](dut): Audio: mp2 ([3][0][0][0] / 0x0003), 48000 Hz, stereo, s16p, 224 kb/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  Duration: N/A, start: 151651.708367, bitrate: N/A
  Program 2 
    Metadata:
      service_name    : NET 5 HD
    Stream #0:0[0xe9]: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p(tv, bt709), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc
    Stream #0:1[0x111](nla): Subtitle: dvb_teletext ([6][0][0][0] / 0x0006)
    Stream #0:2[0x8b9](dut): Audio: ac3 (AC-3 / 0x332D4341), 48000 Hz, 5.1(side), fltp, 448 kb/s

Is het dus zo dat "veelbekeken" kanalen op een lagere bitrate worden gezet? (de helft in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Thralas schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:44:
Waar staat dat? Ik kan het er niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Erhnam schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:37:
[...]

Is het mogelijk kort te beschrijven hoe dit hebt precies hebt gedaan? Denk dat een hoop mensen hier van kunnen profiteren :)
Het is voor mij te lang gleden dat ik hier een fritzbox had maar even kort:

Stel de FB in op Telfort ZONDER ITV. je kan in het expert menu een export maken van de config file.
Stel de FB in op Telfort MET ITV, maak wederom een export van de config file en geef die uiteraard een afwijkende naam. Pak een text editor en vergelijk de files. Je zal nu zien dat er in de settings een VLAN is toegekend aan een bepaalde poort. (meestal poort 4) in de versie met ITV
Pas de config file zodanig aan dat ook poort 3 dezelfde settings heeft als poort 4. Opslaan onder een aparte naam en weer inladen in je FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:32:
[...]

Waar staat dat? Ik kan het er niet uithalen.
Nergens, streaminfo was puur voor de codecs. Bitrate was een ruwe schatting op basis van interface traffic, iets anders is er niet (nou ja, zou de individuele streams nog kunnen meten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe Arcadyan VGV7519 (Experia v8) van telfort gekregen. Hij doet wel, maar spuiten continu tientalen SSDP-broadcastpaketten (poort 1900, broadcast/multicast-address 239.255.255.250) per seconde - heel veel werk voor mijn firewall en switch.

Kan niet een optie vinden voor dat uit te schakelen.

May 05 12:10:01.706549 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 320: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 278
May 05 12:10:01.756616 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 316: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 274
May 05 12:10:01.806560 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 336: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 294
May 05 12:10:01.856590 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 281: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 239
May 05 12:10:01.906581 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 272: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 230
May 05 12:10:01.956596 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 329: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 287
May 05 12:10:02.006565 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 331: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 289
May 05 12:10:02.056538 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 341: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 299
May 05 12:10:02.106563 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 335: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 293
May 05 12:10:02.156612 4c:09:d4:61:2e:1c 01:00:5e:7f:ff:fa 0800 276: 172.24.40.66.1900 > 239.255.255.250.1900: udp 234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Lijkt toch op iets wat uit je eigen netwerk vandaan komt en niet uit het Telfort modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

172.24.40.66 is de telfort modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
Op google zag ik dat poort 1900 voor DLNA gebruikt wordt. Staat dat toevallig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen instelling voor DLNA, maar alle extras zijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben aan het bedenken of Telfort alles-in-een iets voor mij is. Momenteel heb ik Telfort ADSL en bellen. Wat ik mij afvraag: doordat ik op een ongelukkige lokatie zit is mijn internet ongeveer 22Mbit. Is dat voldoende om TV te kunnen kijken en nog enigzins te kunnen internetten?

Meteen een extra vraag: voert Telfort de zenderwijzigingen van KPN ook door (de kinderen willen graag Telekids erbij hebben, die zit er nu niet bij).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik snap echt niet waarom internet via ADSL / VDSL van KPN, XS4ALL en Telfort duurder wordt.

nieuws: Xs4all verhoogt de tarieven van zijn internetabonnementen

nieuws: KPN verhoogt tarieven Alles-in-1 en wijzigt tv-pakketten

en Telfort is voor nieuwe klanten duurder geworden. Van € 22,- naar € 23,- per maand.

Als xDSL-aanbieders (KPN) geen klanten willen verliezen aan kabelboer Ziggo dan kunnen ze ook op prijs concurreren. Dat er geen superhoge snelheden over koper verstuurd kunnen worden, snap ik. Er is in de meeste plaatsen ook geen glasvezelabonnement mogelijk.

Waarom kiest de xDSL aanbieder dan niet voor een scherpe prijs.
Alleen internet met een lagere snelheid tegen een lage prijs is voor veel klanten echt aantrekkelijk, denk ik.

Ik zit al jaren bij Telfort en ik ben over het algemeen zeer tevreden met de internetverbinding, maar zelfs ik vraag me nu af waarom ik niet naar Ziggo zou overstappen. Het goedkoopste internetabo is nu veel sneller dan internet via Telfort. (Ik zit voor tv al jaren bij Ziggo.)

Als ik tegen anderen zeg dat ik internet afneem bij Telfort, dan wordt ik vreemd aangekeken.
Je bent al gauw een excentriekeling als je niet voor alles-in-één van Ziggo kies.

Van werkzaamheden aan buitenringkasten merk ik niets. Ook niet na anderhalf jaar na dit bericht:
nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden
De snelheden blijven hetzelfde. Over vectoring (VVDSL) hoor ik ook niets. Versie G.vector voor nog hogere snelheden, hoor ik ook niets over. Nee, ik zit al jaren op een 8b-profiel. ik heb nu 23745/3080 kbps down- en uploadsnelheid. De downloadsnelheid was ooit even 25Mbps.

Wat ik wel hoor: De prijs van xDSL gaat omhoog.

[ Voor 10% gewijzigd door Shmoopy op 08-05-2015 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De wet van de remmende voorsprong.

In 2001 verhuisde ik naar Frankrijk. In Nederland was toen "overal" breedband via de kabel of ADSL en kabeltelevisie. In Frankrijk? Kabeltelevisie was een excentriciteit in enkele grote steden, zelfs ADSL was in veel landelijke gebieden niet beschikbaar en televisie ging via de ouderwetse analoge hark op het dak of via satelliet.

Toen ik in 2008 terug ging naar Nederland had ik in Frankrijk op het platteland 25MB ADSL inclusief ip-telefonie met gratis bellen naar alle vaste nummers in heel Europa voor €25 per maand, en gratis digitale televisie via TNT, de Franse versie van Digitenne. Frankrijk had Nederland in de tussentijd ruimschoots ingehaald en Nederland loopt nu nog steeds achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Shmoopy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 05:53:
Ik zit al jaren bij Telfort en ik ben over het algemeen zeer tevreden met de internetverbinding, maar zelfs ik vraag me nu af waarom ik niet naar Ziggo zou overstappen. Het goedkoopste internetabo is nu veel sneller dan internet via Telfort. (Ik zit voor tv al jaren bij Ziggo.)

Als ik tegen anderen zeg dat ik internet afneem bij Telfort, dan wordt ik vreemd aangekeken.
Je bent al gauw een excentriekeling als je niet voor alles-in-één van Ziggo kies.

Van werkzaamheden aan buitenringkasten merk ik niets. Ook niet na anderhalf jaar na dit bericht:
nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden
De snelheden blijven hetzelfde. Over vectoring (VVDSL) hoor ik ook niets. Versie G.vector voor nog hogere snelheden, hoor ik ook niets over. Nee, ik zit al jaren op een 8b-profiel. ik heb nu 23745/3080 kbps down- en uploadsnelheid. De downloadsnelheid was ooit even 25Mbps.

Wat ik wel hoor: De prijs van xDSL gaat omhoog.
Zowel KPN (Telfort) als Ziggo hebben dan ook liever dat je tv + internet afneemt. Je kunt het namelijk ook andersom redeneren: tv is bij Telfort veel goedkoper dan bij Ziggo. ;)

Ik heb heel bewust geen tv genomen en daardoor ben ik veel goedkoper uit bij Telfort. Dat ze de prijs verhogen verbaast me niets: voor 23 euro had ik het ook genomen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Ik denk dat ze langzaam xDSL willen uitfaseren in gebieden waar glasvezel is. Ze maken natuurlijk ook een kosten baten analyse wat het kost om het xDSL naast het glasvezel netwerk in de lucht te houden op lange termijn. Wellicht gaan ze xDSL langzaam uit de markt prijzen. Misschien zelfs zo ver dat ze al ingecalculeerd hebben dat xDSL klanten in gebieden waar geen glasvezel licht naar een concurrent (Ziggo) zullen overstappen. Telfort is hier al vijf keer aan de deur/telefoon geweest om mij van xDSL naar glasvezel te laten overstappen. De deurverkoper gebruikte hier zelfs leugens voor (ik zou altijd hetzelfde blijven betalen, bij verficatie ging dit dus alleen om het eerste jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nog een Telfort vraagje trouwens... Gisteren heb ik mijn tweede HD tv-ontvanger geïnstalleerd met behulp van de powerline ethernet adapter van Telfort, voor de televisie in de slaapkamer. Alle drie de lampjes op de powerline ethernet adapters branden wit, en de tweede ontvanger doet het ook wel - maar niet HD... Terwijl ik toch echt een tweede HD tv-ontvanger heb besteld. En als ik de handleiding erop nalees, houdt drie witte lampjes op die powerline ethernet adapter in dat de verbinding "snel genoeg is voor HD tv".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:45:
Nog een Telfort vraagje trouwens... Gisteren heb ik mijn tweede HD tv-ontvanger geïnstalleerd met behulp van de powerline ethernet adapter van Telfort, voor de televisie in de slaapkamer. Alle drie de lampjes op de powerline ethernet adapters branden wit, en de tweede ontvanger doet het ook wel - maar niet HD... Terwijl ik toch echt een tweede HD tv-ontvanger heb besteld. En als ik de handleiding erop nalees, houdt drie witte lampjes op die powerline ethernet adapter in dat de verbinding "snel genoeg is voor HD tv".
De TV ontvanger moet je opnieuw laten initialiseren (bepaalde toetsencombinatie met opstarten, weet zo niet welke). Werkt ook dit niet, dan moet je Telfort bellen om de profielen te laten controleren en eventueel te laten resetten, zodat je wel weer op beide geactiveerde ontvanger HD beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jumpman schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:19:
De TV ontvanger moet je opnieuw laten initialiseren (bepaalde toetsencombinatie met opstarten, weet zo niet welke). Werkt ook dit niet, dan moet je Telfort bellen om de profielen te laten controleren en eventueel te laten resetten, zodat je wel weer op beide geactiveerde ontvanger HD beeld hebt.
Ik heb de vraag eens aan Telfort gesteld. Het blijkt dat mijn ADSL-verbinding niet snel genoeg is voor 2x HD, dus kan ik alleen HD kijken op de eerste ontvanger, niet op de tweede.

Wedervraag van mij die terug is gegaan: Kan dan op de tweede toch HD ingeschakeld worden? Dan kan ik in ieder geval op de tweede ontvanger HD kijken als er op de eerste niet (of niet in HD) gekeken wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden ze je vooraf wel mogen vertellen... Niet geleverd wat verwacht is.... kun je toch afzeggen?
PS: Telfort internet bevalt me nog prima voor 21.40 euro.... Bij ons komt nu Ziggo, ben ik minimaal 45 euro kwijt (40/4 heb nu 30/3 dus weinig verschil.. en we delen de kosten hier). Bellen via VOIP kost geen drol.... daar vraagt Ziggo bijna 11 euro p/m voor onbeperkt.... Elke keer als je weer een vinkje zet.... tjoep ... kassa.... TV: heb niet eens tijd om 200 zenders te bekijken... heb nu 30+ zenders en kan via uitzending gemist prima digitaal kijken in HD. ... dus op een uitgebreid TV pakket zitten we ook niet te wachten..
Oja... met de kids hebben we in de loop vd jaren al 5 TV aansluitingen in huis gekregen, netjes via een pro versterkertje geregeld... .en dan moet ik ook nog kastjes per TV gaan regelen... zelfs zonder de kids gebruiken we toch wel regelmatig op 3 plaatsen een nieuwe dan wel oude TV (analoog).

Eea wordt dus gewoon een melkoe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:07:
[...]

Ik heb de vraag eens aan Telfort gesteld. Het blijkt dat mijn ADSL-verbinding niet snel genoeg is voor 2x HD, dus kan ik alleen HD kijken op de eerste ontvanger, niet op de tweede.

Wedervraag van mij die terug is gegaan: Kan dan op de tweede toch HD ingeschakeld worden? Dan kan ik in ieder geval op de tweede ontvanger HD kijken als er op de eerste niet (of niet in HD) gekeken wordt...
Wat is je verbindingssnelheid? Hier kon ik wel twee keer HD kijken met 30 Mbit\s down en 3 Mbit\s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanwege ongunstige ligging (te ver van de centrale) is zo'n 15-20Mbps het maximaal haalbare... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Shmoopy: waarschijnlijk hebben KPN/Telfort en Co met Ziggo een "gentlemen's agreement" hoe ze langzaam maar gestaag de prijzen zullen verhogen; na een lekker etentje waarschijnlijk.

@Albantar: in Frankrijk minder spelers en lagere prijzen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

OgWok schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:52:
@Shmoopy: waarschijnlijk hebben KPN/Telfort en Co met Ziggo een "gentlemen's agreement" hoe ze langzaam maar gestaag de prijzen zullen verhogen; bij een lekker etentje waarschijnlijk.

@Albantar: in Frankrijk minder spelers en lagere prijzen?!
In Frankrijk is destijds de revolutie ingezet door de providers Free en Alice die ADSL tegen bodemprijzen gingen aanbieden. Het was voor mij een flinke teleurstelling toen ik terug ging naar Nederland en hier toen meer moest betalen voor minder... In Frankrijk kan iedereen voor een paar tientjes een generieke TNT-decoder aanschaffen om gratis alle gebruikelijke zenders in digitale kwaliteit te ontvangen (TF1, France 2, France 3, France 4, France 5, M6, Arte, D8, W9, TMC, NT1, NRJ12, Gulli, France Ô, HD1, etc.) maar voor het zelfde hier (Digitenne) moet je een abonnement hebben. En standaard gratis bellen naar alle vaste nummers in Europa dat hebben we nu in Nederland zelfs nog lang niet terwijl dat dus in 2008 in Frankrijk al standaard was. Ook had ik daar dus in een klein plattelandsdorpje (1000 inwoners, 50km van de dichtstbijzijnde grote stad) een snellere verbinding dan ik nu heb in een uit de kluiten gewassen dorp aan de rand van een gemiddelde stad...

Oftewel, hier in Nederland hebben we ook ADSL-prijsvechters nodig. Maar door de overmacht van de kabelaars zal dat waarschijnlijk nooit van de grond komen.

Over een paar jaar zie ik het trouwens wel gebeuren dat Nederland massaal aan de glasvezel zit met 100 HD-tv-kanalen, terwijl men in Frankrijk nog steeds aan 25Mbit ADSL hangt met weliswaar digitale, maar niet HD televisie via de ether... Haasje over. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Dan zat je daar goed. Vooral in zuidelijk Frankrijk komen telefoonkabels met een lengte van rond de 12KM vaker voor dan kortere lijnen. ReADSL wordt daar ook nog heel veel gebruikt waardoor je op hele lange lijnen toch nog 512kbit hebt.

Daar heb je ook veel meer degroupage waardoor providers zelf apparatuur in de centrales zetten. In Nederland is dit ook jarenlang gedaan en had je behalve KPN MxStream ook BBned, Tiscali en Versatel. Tegenwoordig is Tiscali opgedoekt en Versatel wordt afgebouwd en gemigreerd naar KPN Wholesale Broadband Access - Ethernet. Eigenlijk is het nu gewoon KPN-Consumer en KPN Wholesale Broadband Access. Deze twee netwerken zijn ook leverbaar vanuit de straatkast.

Prijsconcurrentie was mogelijk vanuit de centrale en dat hebben we hier ook wel gehad, je had voor 20 euro pm op een gegeven moment 20/1 bij Telfort en je hebt nu ook goedkope lijntjes op ADSL niveau bij Online. Alleen op VVDSL-niveau is dit gewoon niet mogelijk omdat die straatkasten simpelweg te klein zijn en je dan overal zelf glas naar aan mag leggen.

In het buitengebied in Frankrijk heb je tegenwoordig een betere verbinding via 3G900 en soms al 4G800 dan je via het traditionele telefoonnetwerk hebt. Glasvezel gaat daar de komende jaren nog niet komen, het is veel te dunbevolkt. Voor Frankrijk zie ik kansen in de vorm van de 4G abbo's met ruimere limieten zoals Movistar in Spanje al doet (30GB voor 30 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[offtopic] Ben regelmatig 40KM boven Limoges aan de rand van een bos in een Pipowagen. Prachtig. Met een KPN dongel heb ik 2 aanbieders: Bouygues Télécom en Orange. Maar 3G (voor Roaming), heb ik daar niet........ helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 08-05-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:14:
Ik ben aan het bedenken of Telfort alles-in-een iets voor mij is. Momenteel heb ik Telfort ADSL en bellen. Wat ik mij afvraag: doordat ik op een ongelukkige lokatie zit is mijn internet ongeveer 22Mbit. Is dat voldoende om TV te kunnen kijken en nog enigzins te kunnen internetten?

Meteen een extra vraag: voert Telfort de zenderwijzigingen van KPN ook door (de kinderen willen graag Telekids erbij hebben, die zit er nu niet bij).
*schop* :)

(Oveirgens zit ik nu met mijn TV bij Ziggo, maar door een verouderd netwerk in het dorp stoort deze erg vaak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:28:
[...]

*schop* :)

(Oveirgens zit ik nu met mijn TV bij Ziggo, maar door een verouderd netwerk in het dorp stoort deze erg vaak.)
22mbit is voldoende, wij hebben 20mbit en ook TV van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank je! :)

Iemand toevallig een idee hoe het met die aanpassing van de zenders zit?

Extra vraag: mijn DSL-modem staat nu in de meterkast, als ik TV via DSL ga kijken, moet die modem dan dichter naar mijn TV toe? (Dat wordt een uitdaging.)

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 09-05-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je zou zo'n powerline ethernet kit kunnen gebruiken... Maar er moet in ieder geval wel ethernet van de router naar de settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Helder: dat wilde ik weten. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Mx. Alba schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:39:
Je zou zo'n powerline ethernet kit kunnen gebruiken... Maar er moet in ieder geval wel ethernet van de router naar de settopbox.
En dat mag niet de zelfde netwerkkabel zijn die je gebruikt voor internetverkeer. ITV loopt over een apart VLAN waardoor je alleen TV kan kijken via die netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Telfort levert blijkbaar ook 110/22 profielen bij klanten.

Zie ook: https://forum.telfort.nl/...eid-bizar-lage-ping-49471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Das leuk. :) Dat wil ik ook wel testen/uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Requa schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:32:
Telfort levert blijkbaar ook 110/22 profielen bij klanten.

Zie ook: https://forum.telfort.nl/...eid-bizar-lage-ping-49471
Ja, mooi, maar waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

In dat topic. Ik moest even zoeken op "bizar lage ping"
Nisan schreef:
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 110252 Kbps.
Upload: 22015 Kbps.
WAN IP: 145.132.---.---
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 145.132.---.-
Primary DNS: 213.75.63.75
Secondary DNS: 213.75.63.76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Even het goede linkje erbij gezocht:
https://forum.telfort.nl/...eid-bizar-lage-ping-49471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Nou nou nou, Telfort is weer lekker vasteklant-vriendelijk bezig. :( Het betreffende mailtje van vandaag:
Belangrijke informatie over wijzigingen binnen uw Internet abonnement

Geachte bitshape,

Telfort is continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Zo zorgen we ervoor dat we u de kwaliteit kunnen blijven leveren die u van ons gewend bent. We zullen daarom per 1 juli 2015 enkele wijzigingen aanbrengen binnen uw abonnement. Hieronder leest u wat er precies voor u verandert.

Overzicht gewijzigde tarieven:
In onderstaand overzicht leest u welke tarieven er voor u wijzigen.

Huidige prijs Internet 20,40 per maand
Nieuwe prijs vanaf 1 juli 2015 21,50 per maand

U betaalt nu totaal 20,40 per maand voor het pakket Internet. Vanaf 1 juli 2015 gaat u hiervoor 21,50 per maand betalen. Dit is exclusief extra opties bij uw abonnement die u misschien heeft aanstaan.
Dat is meer dan 5% verhoging van het basistarief, gelukkig weet Telfort dat ze ondanks dat nog steeds de goedkoopste zijn met 30/3 internet-only, dus dan kan dat gewoon... :/

Telfort is continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening verhogen van de tarieven. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik wegens leugens van telfort al jaren te veel betaal* gaat mijn abo via hetzelfde emailtje dus omlaag van 25,88 euro naar 23 euro. Geweldig, na ruim 3 jaar toch nog de "korting" waar ik al die tijd al recht op had. :F

Ik zou een nieuw jaar abo moeten nemen om de prijsverlaging waar ik al recht op had te krijgen, dat = bewust jokken tegen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rekening is lager... ;)
Beste heer A.,
Uw nieuwe factuur van Telfort Internet, TV en Bellen staat voor u klaar. Deze maand is uw factuur in totaal € 21,40.
Heb geen bericht gehad dat het naar 21.50 gaat....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
ze adverteren toch met vaste lage prijs?????dus voor bestaande klanten kan de prijs niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan klopt het dat ik geen bericht gehad heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Vreemd.
Sinds vorige week kan ik volgens mijntelfort telfort en andere sites max standaard nemen met een snelheid van 14 mb.
Terwijl ik toch al een paar jaar extra heb met 50 mb.
8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincedd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:09:
ze adverteren toch met vaste lage prijs?????dus voor bestaande klanten kan de prijs niet omhoog.
Dat bleek heel lang geleden al niet waar en is nu nog steeds niet waar.

Een reclame campagne van deze jokkende club moest worden aangepast nadat ik melding had gemaakt van bewust misleidende reclame door telfort bij de RCC. telfort maakte in die gewraakte reclame melding van "u betaald altijd dezelfde lage prijs" terwijl er maar liefst sprake bleek van ruim 60 verschillende prijzen + diverse kortingen.

Voor letterlijk hetzelfde middenklasse abo dat van naam veranderde moest ik ineens een nieuw jaar abo afsluiten om voor de iets lagere prijs in aanmerking te komen. Juridisch en qua communicatie klopt daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Speedmaster schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:17:
[...]

En dat mag niet de zelfde netwerkkabel zijn die je gebruikt voor internetverkeer. ITV loopt over een apart VLAN waardoor je alleen TV kan kijken via die netwerkkabel.
Interessante info. Dank! Ik heb nu al een PowerLine-set, dan zou er dus een tweede set bij moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Woon op nog geen 800 M van de centrale. 30/3 niet mogelijk volgens Telfort. Abo kosten: € 21,21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

pven schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Interessante info. Dank! Ik heb nu al een PowerLine-set, dan zou er dus een tweede set bij moeten.
Je zou kunnen overwegen om met 2 VLAN switches het signaal over 1 kabel te laten lopen.
Internet en ITV hebben namelijk ieder een eigen VLAN. je kan door middel van 2 switches die VLAN ondersteunen het signaal wel over 1 kabel laten gaan mits je dus aan beide zijde van die enkele kabel een switch hebt die de VLAN's weer scheiden.

De opstelling zou dan worden ISRA - Modem - 2 netwerkkabels (1 in internet poort en 1 in ITV poort) - switch met VLAN ondersteuning - jouw enkele kabel - Switch met VLAN ondersteuning - 1 kabel naar ITV decoder & 1 kabel voor gebruik van internet.

Een uitleg hoe het werkt en wat je nodig hebt vind je op http://netwerkje.com. De informatie daar is toegeschreven op KPN apparatuur en glasvezel, echter is het principe het zelfde. Kwestie van de VLAN id's achterhalen en deze gebruiken ipv de VLAN id's die genoemd worden in de KPN uitleg.

Bijkomend voordeel is dat deze opstelling betrouwbaarder is dan powerline adapters en je snelheid beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 16-05-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Speedmaster schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:05:
[...]

Je zou kunnen overwegen om met 2 VLAN switches het signaal over 1 kabel te laten lopen.
Internet en ITV hebben namelijk ieder een eigen VLAN. je kan door middel van 2 switches die VLAN ondersteunen het signaal wel over 1 kabel laten gaan mits je dus aan beide zijde van die enkele kabel een switch hebt die de VLAN's weer scheiden.

De opstelling zou dan worden ISRA - Modem - 2 netwerkkabels (1 in internet poort en 1 in ITV poort) - switch met VLAN ondersteuning - jouw enkele kabel - Switch met VLAN ondersteuning - 1 kabel naar ITV decoder & 1 kabel voor gebruik van internet.

Een uitleg hoe het werkt en wat je nodig hebt vind je op http://netwerkje.com. De informatie daar is toegeschreven op KPN apparatuur en glasvezel, echter is het principe het zelfde. Kwestie van de VLAN id's achterhalen en deze gebruiken ipv de VLAN id's die genoemd worden in de KPN uitleg.

Bijkomend voordeel is dat deze opstelling betrouwbaarder is dan powerline adapters en je snelheid beter is.
Goede tip, ik heb veel vrienden die maar één UTP hebben achter de TV, dan is dit ideaal. Nooit aangedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
OgWok schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:01:
Woon op nog geen 800 M van de centrale. 30/3 niet mogelijk volgens Telfort. Abo kosten: € 21,21.
Die €21,21 zal binnenkort wel €22,- worden. Kreeg er vandaag in ieder geval een mailtje van.
Ach ze belden een paar maanden terug of ik niet een 30/3 abbo wilde hebben ipv de 20/2 die ik had. Zelfde prijs alleen weer een jaar vast aan Telfort. Heb bedankt en 2-4 maanden terug is toch de snelheid wel verhoogd naar 30/3 hier 8) . Zolang ze goedkoper blijven dan andere abbo's voor enkel internet zullen mensen toch wel blijven.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:01
Ondanks ooit beloofde vaste lage prijs ga ik nu van 17,85 naar 19,00 (ooit verlaagd naar tot8/tot1, maar speedtest geeft sinds enkele maanden 14,6/0,8 !?).

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zertaxka schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Die €21,21 zal binnenkort wel €22,- worden. Kreeg er vandaag in ieder geval een mailtje van.
Ach ze belden een paar maanden terug of ik niet een 30/3 abbo wilde hebben ipv de 20/2 die ik had. Zelfde prijs alleen weer een jaar vast aan Telfort. Heb bedankt en 2-4 maanden terug is toch de snelheid wel verhoogd naar 30/3 hier 8) . Zolang ze goedkoper blijven dan andere abbo's voor enkel internet zullen mensen toch wel blijven.
Nog niets van Telfort gehoord..... met de postcodecheck is 30/3 niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga van 20.69 naar 27,18
had een compuserve abo 20 euro voor 20 mbs en onbeperkt vast bellen.
Nu ga ik naar 30 mbs en onbeperkt vast bellen. Ik betwijfel of ik wel in snelheid vooruit ga omdat ik met 20 mbs maar op 9 mbs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vandaaag een email van Telfort gekregen dat ik van 36,20 per maand naar 33,32 euro per maand ga.
Das mooi, toch weer 3 euro minder per maand. Ik vraag me af wat de verschillen zijn. Ik heb nu bv vast bellen, ik betaal nu alleen startkosten.
Op de site van Telfort staat dat `Opmerking: maakt u gebruik van het product Vast Bellen, dan verandert er voor u niets.`

Wat gaat er dan wel veranderen. Ik ben blij, maar vrees voor een addertje onder het gras.
Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie