Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Telfort, enige tijd geleden ook een Instap abo (8Mbit) icm met iTV bij iemand aangesloten en dit werd geleverd over een VDSL verbinding. Direct na het aansluiten trainde het modem toen al op 10Mbit in, enkele dagen daarna werd dit verhoogd naar 12Mbit door DLM.

Sinds medio oktober '14 is de snelheid plotseling verder verhoogt, naar 22Mbit down & 2Mbit up (had dat hier ook gemeld Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20") heb daar ook navraag over gedaan op het Telfort forum maar tot op heden nog geen antwoord gehad.

Mogelijk is de snelheid verhoogt omdat je door de iTV (HD) streams minder overhoud om normaal te kunnen internetten? Maar een HD stream bij KPN/Telfort is ongeveer 8Mbit, dus de 12Mbit die voorheen geleverd werd zou normaal gesproken ook voldoende moeten zijn?

De Arcadyan HMB2260 iTV ontvanger die je er (in bruikleen) bij krijgt werkt ook prima en is lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Voorheen werkte ik altijd met een vast IP in het device wat verbinding maakt met de router, dit werkt prima. Echter vorige week bedacht ik me dat ik de vaste IP’s beter d.m.v. het MAC adres in de router kon configureren, zodat ik een beter overzicht heb en dan de devices zelf niet hoef in te stellen. Dus een lijst gemaakt van devices met Mac adressen. Echt nu wil ik dit configureren in de ZyXEL P-2812HNU-F1, maar deze wil dit niet opslaan. Heeft iemand zijn netwerk ook zo ingericht en wat doe ik fout?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Even een vraagje: ik heb nu KPN ISDN met 2 telefoonnummers en internet van KPN. Kabel is nog analoog van UPC. Nu kan ik honderden euro's besparen door een alles-in-eenpakket te nemen bij bijvoorbeeld UPC of Telfort. Bij UPC kan ik het tweede nummer houden, bij Telfort niet (alleen bij glasvezel). Telfort is een stuk goedkoper dan UPC en heeft dus mijn voorkeur. Ik kan hierbij dus geen tweede nummer houden.

Ik kan alvast één nummer laten overnemen door cheapconnect, en als dat werkt en ingesteld is, dan het andere nummer laten overnemen door Telfort. Voor het nummer van cheapconnect bel ik dan uitgaand met freevoipdeal met een ATA-router.

Is dit een goede oplossing of zijn er eenvoudigere oplossingen? Ik wil geen nummers kwijtraken.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
manusjevanalles schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:26:
Even een vraagje: ik heb nu KPN ISDN met 2 telefoonnummers en internet van KPN. Kabel is nog analoog van UPC. Nu kan ik honderden euro's besparen door een alles-in-eenpakket te nemen bij bijvoorbeeld UPC of Telfort. Bij UPC kan ik het tweede nummer houden, bij Telfort niet (alleen bij glasvezel). Telfort is een stuk goedkoper dan UPC en heeft dus mijn voorkeur. Ik kan hierbij dus geen tweede nummer houden.

Ik kan alvast één nummer laten overnemen door cheapconnect, en als dat werkt en ingesteld is, dan het andere nummer laten overnemen door Telfort. Voor het nummer van cheapconnect bel ik dan uitgaand met freevoipdeal met een ATA-router.

Is dit een goede oplossing of zijn er eenvoudigere oplossingen? Ik wil geen nummers kwijtraken.
Allereerst zou ik als ik jou was even kijken wat de maximaal haalbare snelheid bij jou is, om achteraf niet onaangenaam verrast te worden. Pas als deze site een snelheid geeft waarmee je tevreden bent, zou ik naar Telfort(xDSL) en VoIP kijken. Trek overigens 8Mbit per tv van het maximale af, aangezien je je lijnsnelheid verdeeld tussen internet en tv.

Nummer porteren naar cheapconnect of budgetphone kun je voor het tweede nummer doen. Let wel op dat je bij Telfort 10,00 nummerporteringskosten doorberekend krijgt, als je je eerste nummer overzet. :+ Uitbellen via een betamax kloon zoals Freevoipdeal, want die 9ct/min is niet meer van deze tijd.

Als je een (te) lage maximale snelheid kunt behalen, zul je toch naar UPC moeten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Net even naar kpn gebeld. Als ik cheapconnect één nummer laat overnemen dan zegt kpn de doenstverlening op en verlies ik het andere. Daar komt nog bij dat het isdn zakelijk is en per jaar opzegbaar is. Dat maakt het geheel wel erg complex. Mijn maximaal haalbare anelheid is overigens 9mbit/s, acceptabel.

Ik denk dat ik upc neem, daar de twee nummers door laat overnemen, ze na één jaar één nummer porteer naar een voip en daarna overstap naar Telfort. Ik vind de prijs doorslaggevend, wil daarom liever Telfort.

Ia dat een goede strategie?

[ Voor 27% gewijzigd door manusjevanalles op 02-03-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Ya ;)

[ Voor 55% gewijzigd door OgWok op 02-03-2015 21:22 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
manusjevanalles schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:50:
Net even naar kpn gebeld. Als ik cheapconnect één nummer laat overnemen dan zegt kpn de doenstverlening op en verlies ik het andere. Daar komt nog bij dat het isdn zakelijk is en per jaar opzegbaar is. Dat maakt het geheel wel erg complex. Mijn maximaal haalbare anelheid is overigens 9mbit/s, acceptabel.

Ik denk dat ik upc neem, daar de twee nummers door laat overnemen, ze na één jaar één nummer porteer naar een voip en daarna overstap naar Telfort. Ik vind de prijs doorslaggevend, wil daarom liever Telfort.

Ia dat een goede strategie?
Is een prima strategie. De huidige 9Mbit die als maximale wordt aangegeven is eigenlijk ook te laag voor fatsoenlijk internet+(HD)tv over dezelfde telefoonlijn. Waarschijnlijk hebben ze dat in een jaartje wel opgekrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Het begint nu toch wel een beetje te gek te worden met ADSL buiten de randstad en ander goed bedeelde plaatsen. Ikzelf woon in Vlissingen en haal met mijn landlijntje net 20mbit, ga ik echter met mijn telefoon in een of ander Weiland staan in het middel van Schouwen-duiveland dan haal ik het dubbele, voor 2/3e van de prijs.

Het is dat ik het weiger om over te stappen naar de boeven van Zeelandnet, maar schiet eens op met die ADSL/VDSL verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Is een prima strategie. De huidige 9Mbit die als maximale wordt aangegeven is eigenlijk ook te laag voor fatsoenlijk internet+(HD)tv over dezelfde telefoonlijn. Waarschijnlijk hebben ze dat in een jaartje wel opgekrikt.
Die 9 mbit/s is helaas al jaren de max in onze buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Via netco.fpi-info.fourstack.nl kan je zien of er op korte termijn een upgrade gaat komen. Via een PB naar mij kan je te horen krijgen of een upgrade überhaupt mogelijk is en wat dan je verwachte snelheid gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:48:
Voorheen werkte ik altijd met een vast IP in het device wat verbinding maakt met de router, dit werkt prima. Echter vorige week bedacht ik me dat ik de vaste IP’s beter d.m.v. het MAC adres in de router kon configureren, zodat ik een beter overzicht heb en dan de devices zelf niet hoef in te stellen. Dus een lijst gemaakt van devices met Mac adressen. Echt nu wil ik dit configureren in de ZyXEL P-2812HNU-F1, maar deze wil dit niet opslaan. Heeft iemand zijn netwerk ook zo ingericht en wat doe ik fout?
Niemand die dit zo ingericht heeft op de ZyXEL P-2812HNU-F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:33

copykat

Good copy isn't bad

Jumpman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Waarom zo ingewikkeld?
Gewoon je device aanzetten en vervolgens reserveren aanklikken in je connection-lijst, dan krijgt dat device altijd het zelfde ip adres als dit binnen bereik is.
:)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jumpman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Bedoel je MACadress white- & blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
copykat schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:05:
[...]

Waarom zo ingewikkeld?
Gewoon je device aanzetten en vervolgens reserveren aanklikken in je connection-lijst, dan krijgt dat device altijd het zelfde ip adres als dit binnen bereik is.
:)
Klopt, maar ik heb voor al mijn devices al jaren een vast IP, de NAS is dit, een bepaalde desktop is dat. Die ken ik allemaal uit me hoofd voor het benaderen, vandaar dat ik mijn bedachte IP schema wil aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Jumpman schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:48:
Heeft iemand zijn netwerk ook zo ingericht en wat doe ik fout?
Ik gebruik de static dhcp optie van de router en ervaar totaal geen problemen.
Ik vink het hokje onder reserve aan, klik op apply.. wijzig het ip naar het ip zoals ik dit wil hebben, nogmaals op apply. Apparaat het ip laten refreshen (ipconfig /release, ipconfig /renew) of opnieuw laten starten en klaar.

Als het ip niet opgeslagen wordt komt dit doordat het ip wat je gekozen hebt buiten de dhcp-pool valt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 04-03-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
job schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik de static dhcp optie van de router en ervaar totaal geen problemen.
Ik vink het hokje onder reserve aan, klik op apply.. wijzig het ip naar het ip zoals ik dit wil hebben, nogmaals op apply. Apparaat het ip laten refreshen (ipconfig /release, ipconfig /renew) of opnieuw laten starten en klaar.

Als het ip niet opgeslagen wordt komt dit doordat het ip wat je gekozen hebt buiten de dhcp-pool valt.
Thnx voor de tip, ik zal vanavond eens even kijken of dit inderdaad het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 14:29
Krisp schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:46:
Sinds vandaag ben ik van Ziggo naar Telfort gegaan, waarbij ik meteen een eigen modem heb neergezet (Fritzbox 3490). Dan weet je opeens waarom Ziggo het net-niet is: Airplay werkt opeens feilloos, websites laten een stuk sneller, WiFi heeft geen gekke glitches meer maar werkt feilloos (ook de schakeling tussen 2,4 en 5GHz) en last but not least is het modem nog eens een paar Watt zuiniger ook. Persoonlijke bonus: omdat ik geen tv meer heb, ben ik ook nog eens 20 euro per maand goedkoper uit.

Voorlopig zit ik prima bij Telfort. :) Telfort traint ook in op 32Mbit, waardoor de 30Mbit ook makkelijker gehaald wordt.
Zit ongeveer in hetzelfde schuitje, maar dan een 50Mbit abbo. Op advies van de gebruikers hier, gelijk een FRITZ!Box 7360 gekocht.
Gisteren geleverd met 30/3 Mbit en na een nachtje aan laten staan krijg ik zeer netjes 42/4.1 Mbit!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 23:39
Ik had ook last van wifi problemen: zo kon mijn laptop pas na 1 minuut het internet op, ook na standby. Daarnaast had ik continu connection loss met mijn chromecast. Ik had ook problemen met laden van websites en bufferen van video....

Een vriend van me heeft een 7360 icm xs4all en had deze problemen niet. Daarom ook besloten om een fritzbox aan te sluiten en sindsdien geen enkel probleem meer over.

Het modem traint even 'goed' in maar de stabiliteit en merkbare snelheid is aanzienlijk hoger. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is Telfort (webcare) traag zeg. Na een maand weet ik nog niet wat voor codec en bitrate TV over DSL gebruikt voor SD en HD.
Klopt het dat met HD de normale kanalen nog steeds SD zijn en je naar 701 etc moet om HD kanalen te bekijken? Weet heeft dat bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:12:
Wat is Telfort (webcare) traag zeg. Na een maand weet ik nog niet wat voor codec en bitrate TV over DSL gebruikt voor SD en HD.
Klopt het dat met HD de normale kanalen nog steeds SD zijn en je naar 701 etc moet om HD kanalen te bekijken? Weet heeft dat bedacht?
Bij Ziggo is het al niet beter, daar beginnen de HD kanalen op 925... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 09:15
Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:12:
Ja dat klopt ff wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Werken de Fritzboxen ook goed met Interactieve TV?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens mij blijven heel veel mensen gewoon de SD kanalen gebruiken. Lijkt wel alsof ze willen dat je de HD kanalen niet gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

-Z-

Hebben jullie ook dit probleem? Bij mij elke dag restart om 3 uur in de nacht :X

https://forum.telfort.nl/...tart-elke-12-24-uur-48345

http://www.telfort.nl/Per...rstarten-uit-zichzelf.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Erhnam schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:41:
De Fritzbox heeft een profiel voor Telfort IPTV, en ik neem aan dat die werkt. :) Ik heb zelf alleen geen tv van Telfort, dus kan je niet verder helpen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 09:15
Erhnam schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:41:
Ja ik gebruik een Fritzbox met ITV!. Ik ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Ik kan je uit recente ervaring vertellen dat je je ISDN niet in een keer over krijgt naar ADSL voip bij een ander dan KPN zeker zakelijk niet je kan wel met nummers en al in een keer naar particulier internet en voip van KPN betaal je 2,50 per extra. Maar dan ga je wel in een keer goed over.
Zeker als er ook zakelijk gebruik aan vast zit zou ik geen risico nemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Nee, hier totaal geen last van met een Zyxel 2812 in bridge-modus. (=überstabiel)
Ik heb gelezen dat het hoofdzakelijk KPN's Arcadyan betreft. Heb je al geprobeerd het 'remote management protocol TR-069' tijdelijk uit te schakelen in de webconfig om te kijken of het daar aan ligt? ;) ('TR-069' uitschakelen kan ik wel op de Zyxel 2812's webconfig.)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Dat kan niet op de Experiabox. Pech dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
polli_ schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:20:
Weet iemand hoe die IPsec VPN in Zyxel modem ingesteld kan worden? Ik wil namelijk vanuit mijn werk op mijn documenten komen.
Is jou dit gelukt? Of weet iemand of het mogelijk is een VPN ‘Server’ in de Telfort Zyxel P-2812HNU-F1 te configureren? Zodat ik daarna verbinding maak en bijvoorbeeld bij mijn interne shares kan, of moet ik persé een PC/Raspberry (die altijd aan staat) instellen als VPN Server? Op Internet kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden. Wel vdat er VPN’s mogelijk zijn van de Telfort Zyxel P-2812HNU-F1 naar een bedrijfsnetwerk, maar dat snap ik. Overigens snap ik dat Telfort hier geen support voor levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 02:07
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Is jou dit gelukt? Of weet iemand of het mogelijk is een VPN ‘Server’ in de Telfort Zyxel P-2812HNU-F1 te configureren? Zodat ik daarna verbinding maak en bijvoorbeeld bij mijn interne shares kan, of moet ik persé een PC/Raspberry (die altijd aan staat) instellen als VPN Server? Op Internet kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden. Wel vdat er VPN’s mogelijk zijn van de Telfort Zyxel P-2812HNU-F1 naar een bedrijfsnetwerk, maar dat snap ik. Overigens snap ik dat Telfort hier geen support voor levert.
Nee, dit ik heb ik niet aan de praat gekregen. En de modem ondersteunt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
polli_ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:54:
[...]

Nee, dit ik heb ik niet aan de praat gekregen. En de modem ondersteunt het ook niet.
Okay, bedankt, inmiddels ben ik een stap verder naar de ZyXEL NSA 325 V2, deze ondersteund het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

-Z-

Telfort zegt dat de oorzaak van de verstoring waardoor de modems bleven herstarten is gevonden. In de nacht van dinsdag/woensdag worden firmware upgrades uitgevoerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Telfort heeft iets nieuws bedacht met de factuur :) . Kon ik die vorige maand, in de e-mail, gewoon aanklikken en lezen, nu moet je eerst inloggen op hun site voordat je de rekening kan inzien.

Gebruik ik nooit, dus ben het juiste WW kwijt. Dan maar een nieuw WW aanvragen. Krijg ik een foutmelding op e-mailadres en postcode op de site. Helemaal top, not, Telfort |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Inderdaad, nu even inloggen om de optie "verstuur maandelijks de Telfort-factuur in .pdf via e-mail naar U toe" aan te vinken.
Oh wacht...

En check dit nu weer: 8)7
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7vNP7NB7T8ZJCZuiTJbbzLmQ/full.png

Natuurlijk is "Optimaal" hier de default :( , dus snel even aanpassen.
edit: werkt natuurlijk weer niet, kan ook al geen factuur- of mail-instelling aanpassen (page not found :( ); rotsite :r ...

[ Voor 15% gewijzigd door bitshape op 25-03-2015 09:51 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Volgens mij houden ze bij Telfort van bellers en dat gaat zo wel lukken........idd. slechte site.
Nu weer pdf aan moeten zetten, terwijl het altijd aan stond. Prutswerk.

[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 25-03-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Iemand ervaringen met een Fritzbox 7340 icm met een Telfort VDSL verbinding?
Het zal ongetwijfeld werken, alleen weet ik niet hoe die modems met vectoring omgaan. Ik heb hier een KPN VDSL2 verbinding zonder vectoring (vanuit de CO), dat werkt prima. Ik heb begrepen dat die fritzboxen wel vectoring ondersteunen, mja, of het goed werkt is de vraag.

Wil namelijk in een studentenhuis waar wel VVDSL mogelijk is Telfort aanvragen en Tele2 dumpen met hun brakke ADSL verbinding. En over de Experiabox V8 ben ik niet erg tevreden. Onstabiele klotedingen, die hier (en elders) bagger werkten.

Heb nog een Fritzbox liggen en wil het daar eens mee proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 25-03-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik draai met een Fritzbox 3490 op Telfort, VDSL2 met vectoring. Draait prima, maar de afgelopen tijd had ik ook last van reboots. Ik weet niet of die gerelateerd zijn aan de andere reboots, maar ik heb goede hoop: eerst draaide het namelijk vloeiend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:28
HvanderT schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:11:
Iemand ervaringen met een Fritzbox 7340 icm met een Telfort VDSL verbinding?
Het zal ongetwijfeld werken, alleen weet ik niet hoe die modems met vectoring omgaan. Ik heb hier een KPN VDSL2 verbinding zonder vectoring (vanuit de CO), dat werkt prima. Ik heb begrepen dat die fritzboxen wel vectoring ondersteunen, mja, of het goed werkt is de vraag.

Wil namelijk in een studentenhuis waar wel VVDSL mogelijk is Telfort aanvragen en Tele2 dumpen met hun brakke ADSL verbinding. En over de Experiabox V8 ben ik niet erg tevreden. Onstabiele klotedingen, die hier (en elders) bagger werkten.

Heb nog een Fritzbox liggen en wil het daar eens mee proberen.
Tele2 doet tegenwoordig ook aan VVDSL icm met een Technicolor 789bvn modem, misschien ook een optie? Ze maken gewoon gebruik van de KPN VVDSL buitenring straatkasten, net als Telfort en KPN.

De Fritz 7340 & 7390 werken soms niet helemaal stabiel op een VVDSL lijn, beide maken gebruik van een Ikanos DSL chipset. De Fritz 7360 zoals XS4ALL levert gebruikt een Lantiq chipset en dat werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

OgWok schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:31:
Volgens mij houden ze bij Telfort van bellers en dat gaat zo wel lukken........idd. slechte site.
Nu weer pdf aan moeten zetten, terwijl het altijd aan stond. Prutswerk.
De site werkt met IE enigszins OK, met webkit/Opera echt slecht.
Kan je mij vertellen waar je dat weer aan hebt kunnen zetten, zodat je de factuur weer ouderwets met een e-mailtje toegezonden krijgt? Of heb je daarvoor de Helpdesk moeten bellen? (die pagina om je 'factuur email in te stellen of te wijzigen' geeft nu nl. een PageNotFound.)

Ook dit dan, op een andere plek in MijnTelfort, standaard "Telfort mag mijn persoons- en gebruiksgegevens analyseren" aangevinkt: 8)7
(en zelfs nog een instem-optie zodat ze ongelimiteerd in je internetverkeer-Data mogen rondstruinen! 7(8)7 ongelooflijk!)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SEdrHiNZ8sZm1vNZQXesGttN/full.png

Nee Telfort, dat mag je niet van mij, dus beide opties uitgevinkt & 3maal 'Nee' om ook nog de Telfort-spammers weg te houden, klaar, dag, totziens. :w

Ik kan iedereen met Telfort aanraden om even in MijnTelfort je instellingen na te lopen, want standaard stem je nu bijna overal mee in, op je verkeersgegevens na.

[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 25-03-2015 18:50 . Reden: typo2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Telfort mag mijn persoons- en gebruiksgegevens analyseren, dit stond bij mij ook aan. Ook maar even uitgezet. naar mijn weten heb ik deze instelling in het begin (2007) niet gezien. Verder kom ik hier nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb nog mijn oude WW gevonden in de paperassen en op Mijn Telfort alles uitgevinkt. Internet Extra kan niet op mijn adres?? Helpdesk gebeld en dat klopt. Glasvezel kan wel?? Heb helemaal geen glasvezel in huis!

Vervolgens gebeld met de verkoop (gratis nummer!). Glasvezel kan wel; zeggen ze. Maar er ligt helemaal geen glasvezel vanaf de straat naar mijn huis. Verkoop: er komen 2 monteurs en die sluiten alles aan..... moeten ze wel een flinke schep meenemen. Glasvezel straat naar huis = ong. 35 M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Prolution schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Tele2 doet tegenwoordig ook aan VVDSL icm met een Technicolor 789bvn modem, misschien ook een optie? Ze maken gewoon gebruik van de KPN VVDSL buitenring straatkasten, net als Telfort en KPN.

De Fritz 7340 & 7390 werken soms niet helemaal stabiel op een VVDSL lijn, beide maken gebruik van een Ikanos DSL chipset. De Fritz 7360 zoals XS4ALL levert gebruikt een Lantiq chipset en dat werkt wel prima.
Ah, interessant. Dan is het misschien nog wel mogelijk om bij tele2 te blijven. Ik zal het overleggen.

Ik meende al iets Gelezen te hebben hierover, maar kon het niet terugvinden.

Grappig, de vdsl2 dslam in de CO is ook van Ikanos.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
HvanderT schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:35:
[...]

Ah, interessant. Dan is het misschien nog wel mogelijk om bij tele2 te blijven. Ik zal het overleggen.

Ik meende al iets Gelezen te hebben hierover, maar kon het niet terugvinden.

Grappig, de vdsl2 dslam in de CO is ook van Ikanos.

Bedankt.
Ze hebben inderdaad sinds kort de Comtrends en Davolinks vervangen door een nieuwer model Technicolor(ex-Speedtouch). Probeer eens telefonisch een Technicolor los te krijgen, mocht dat niet werken dan kan je alsnog over. Schijnt wel dat Tele2-modems ook met bewerkte firmwares werkt, let daar dus op.

De FritzBox zou je ook eens kunnen proberen, er is online(volgens mij zelfs op hun eigen forum) een workaround voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Telfort verhoogt de prijzen voor nieuwe klanten vanaf 1 april. Alle abonnementen worden één euro duurder. Op de website staan nog de oude prijzen, dus gauw overstappen voor potentieel nieuwe klanten.

http://www.telecompaper.com/nieuws/telfort-verhoogt-maandelijks-adsl-pakkettarief-met-1-euro--1071194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Shmoopy schreef op zondag 29 maart 2015 @ 03:18:
Telfort verhoogt de prijzen voor nieuwe klanten vanaf 1 april. Alle abonnementen worden één euro duurder.
Het Standaard-pakket (max 30 Mbps) gaat van 22 naar 23 euro per maand
2,5 jaar geleden (eind 2012) heb ik ditzelfde pakket nog voor €20,- kunnnen afsluiten (inmiddels kost het me €20,40), het gaat wel hard met die verhogingen bij de 'prijsvechter'. Heeft KPN weer meer centjes nodig van z'n dochter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
50 Mbps is destijds van € 30,-- naar € 26,-- gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb de laatste tijd als ik uit nieuwsgroepen download en meerdere threads aanzet de download snelheid naar bijna 0 kb/s daalt. Een enkele thread gaat wel aardig (600 kb/s). Iemand enig idee? Zou het kunnen zijn dat Telfort de snelheid laat zakken bij intensief gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:14:
Ik heb de laatste tijd als ik uit nieuwsgroepen download en meerdere threads aanzet de download snelheid naar bijna 0 kb/s daalt. Een enkele thread gaat wel aardig (600 kb/s). Iemand enig idee? Zou het kunnen zijn dat Telfort de snelheid laat zakken bij intensief gebruik?
Trek je je eigen verbinding niet dicht doordat je upload te hoog staat..?
Zet die gewoon op 50 of 100 Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:26:
[...]

Trek je je eigen verbinding niet dicht doordat je upload te hoog staat..?
Zet die gewoon op 50 of 100 Kbps.
Modem restore, probleem opgelost.

Weten mensen welke Fritzbox modems er goed samenwerken met Telfort in combinatie met iTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Al maanden heb ik problemen met de opnames van mijn programma's. Beeld hapert, geluid valt weg of blokjes in beeld. Gisteren wederom het geval. Ik kan het nu ook reproduceren op verschillende tv toestellen en met verschillende ontvangers:

YouTube: Telfort interactieve televisie, beschadigde HD opnames uit KPN Cloud 2/2

YouTube: Telfort interactieve televisie, beschadigde HD opnames uit KPN Cloud 1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 06:24

Nikeo

Jawelles

Ik heb sinds kort een 30/3 abbo van Telfort. Het werkt allemaal prima, na wat problemen in de centrale die eerst opgelost moesten worden met een monteur. Ping ook zeer tevreden over en de 30/3 trek ik volledig vol.

Waar ik minder over te spreken ben: het modem, de experiabox v8. De LAN-LAN bedrade copy snelheid is nogal teleurstellend en zoals op onderstaande plaatje te zien is gaat het in een soort golfbeweging. Ook valt wifi soms even weg. Bedraad nog geen enkel probleem gehad. Heeft iemand hier tips voor?

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/speeds.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 02-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

26,6 MB/s is altijd nog 212.8 Mb/s. Zo slecht ook weer niet. LAN poorten zullen waarschijnlijk 100 Mb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Nikeo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:30:
De LAN-LAN bedrade copy snelheid is nogal teleurstellend en zoals op onderstaande plaatje te zien is gaat het in een soort golfbeweging. Heeft iemand hier tips voor?
Sluit met een enkele kabel een degelijke Gigabit-switch aan op de Experiabox v8, aan die switch hang je dan je interne bedrade netwerk. Het interne bedrade netwerk-verkeer komt dan iig niet meer door de Experiabox v8.

Niels.68 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:52:
50 Mbps is destijds van € 30,-- naar € 26,-- gegaan.
Dat klopt, maar dan moet je die snelheid ook kunnen halen, niet iedereen komt boven de 30Mb uit met (V)VDSL. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door bitshape op 02-04-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 06:24

Nikeo

Jawelles

OgWok schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:06:
26,6 MB/s is altijd nog 212.8 Mb/s. Zo slecht ook weer niet. LAN poorten zullen waarschijnlijk 100 Mb zijn.
Dat maakt geen sense wat je zegt want een 100 netwerkpoort kan geen 26,6MB/s gemiddeld rondpompen met uitschieters naar over de 50 MB/S. De experiabox v8 en mijn pc hebben gewoon gigabit poorten. De snelheid is dus inconsistent.
bitshape schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:18:
[...]
Sluit met een enkele kabel een degelijke Gigabit-switch aan op de Experiabox v8, aan die switch hang je dan je interne bedrade netwerk. Het interne bedrade netwerk-verkeer komt dan iig niet meer door de Experiabox v8.

Bedankt voor je reactie maar ik hoopte op een oplossing zonder met extra kastjes te moeten prutsen. Maar misschien moet ik er dan ooit toch maar aan geloven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb al enkele jaren een internet standaard abonnement bij Telfort. Hier betaal ik momenteel € 20,40 voor.

Een paar dagen geleden heb ik interactieve TV aangevraagd via breedbandwinkel.nl en vandaag van Telfort een bevestiging van de order ontvangen (nieuw jaarcontract). Hierin staat dat ik voor internet standaard € 23,- per maand moet gaan betalen.

Volgens mij klopt er iets niet. Ik heb geen wijziging van het internet abonnement aangevraagd en ben het daarom ook niet eens met de prijsverhoging. Het is mij een raadsel waarom Telfort mij nu een hoger tarief wil laten betalen aangezien ik gewoon VDSL internet heb en ITV hier gewoon op geleverd kan worden.

Kan iemand van de webcare dit corrigeren en mij een nieuw contract met de juiste tarieven doen toekomen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Superbadd: Telfort Webcare is hier al een hele tijd niet meer gezien. Denk dat je beter de telefoon ter hand kan nemen met Telfort om te vragen hoe dit komt. (alhoewel ik me afvraag of de mensen aan de telefoon weten hoe het zit......)

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 05-04-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:49

Speedmaster

Make my day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Yep, daar al eerder gepost.
Ik dacht ik post het hier ook even, wie weet lezen ze ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Tja, hier ook iets vergelijkbaars meegemaakt. Voor de verhuizing werd er € 20,79 betaald per maand. Na de verhuizing ging er een nieuw jaarcontract in en wordt er € 22,- betaald per maand.

Het gaat niet om de centen, het gaat om het principe. Ik ben al sinds december 2006 (toen nog Tiscali) lid van Telfort. Ik vind dat Telfort iets vriendelijker mag omgaan met hun trouwe klanten. Er zijn mensen die elk jaar van ISP wisselen voor een flink "nieuwe-klantvoordeel", hierbij zijn het aansluiten van de DSL-verbinding, administratiekosten, enz. elk jaar weer een forse kostenpost voor de ISP. Wissel je één keer als trouwe klant van woning binnen dezelfde woonplaats, dan krijg je toch een nieuw jaarcontract en prijsverhoging. Dat vind ik een beetje flauw. Het klantnr. is overigens hetzelfde gebleven.

ISP's kunnen beter een beloningssysteem invoeren. Bv. vanaf meer dan drie jaar klant? Dan twee maanden per jaar gratis internet. Dan spaar je als trouwe klant per jaar ongeveer € 44,- uit. Hiermee stimuleer je klantenbinding. Ik heb wel enkele jaren geleden een kaartje gehad van Telfort. gewoon omdat ze blij O+ waren met mij als klant.

Ik heb in mijn vorige post iets geschreven over een kleine prijsverhoging voor nieuwe klanten vanaf 1 april 2015. Je hebt net na 1 april een "nieuw" contract gekregen. Elke wijziging is reden voor een nieuw jaarcontract.

Shmoopy in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

[ Voor 3% gewijzigd door Shmoopy op 06-04-2015 05:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:20
Zoals bij al die telecom/internet aanbieders is er ook bij Telfort speelruimte voor korting, mocht de klant hiernaar vragen. Nadat CompuServe in 2009 werd overgenomen door Telfort heb ik jarenlang niks aan mijn abonnement veranderd. Als trouwe klant besloot ik vorig jaar rond deze tijd van het jaar te bellen om mijn Telefoonnummer van KPN te porteren naar voip van Telfort. Nummerportering kost normaal gesproken 10 euro, maar na mijn verzoek heb ik dit gratis gekregen. Vervolgens heb ik gevraagd om een korting op mijn internetabonnement, gezien ik al jarenlang een trouwe klant ben. Mij werd aan de telefoon 3 maanden gratis internet aangeboden bij het verlengen van het jaarcontract. Dit accepterde ik en ik was weer een tevreden klant.
Nu dit jaar bijna weer voorbij is, besloot ik vorige week opnieuw te bellen in de hoop een korting te krijgen. Mij werd wederom 3 maanden gratis internet aangeboden. Na wat aandringen kreeg ik 6 maanden gratis internet bij het verlengen van mijn jaarcontract.
Mijn advies: Bel de klantenservice en doe hetzelfde als ik! :*)
Shmoopy schreef op maandag 06 april 2015 @ 04:09:
Tja, hier ook iets vergelijkbaars meegemaakt. Voor de verhuizing werd er € 20,79 betaald per maand. Na de verhuizing ging er een nieuw jaarcontract in en wordt er € 22,- betaald per maand.

Het gaat niet om de centen, het gaat om het principe. Ik ben al sinds december 2006 (toen nog Tiscali) lid van Telfort. Ik vind dat Telfort iets vriendelijker mag omgaan met hun trouwe klanten. Er zijn mensen die elk jaar van ISP wisselen voor een flink "nieuwe-klantvoordeel", hierbij zijn het aansluiten van de DSL-verbinding, administratiekosten, enz. elk jaar weer een forse kostenpost voor de ISP. Wissel je één keer als trouwe klant van woning binnen dezelfde woonplaats, dan krijg je toch een nieuw jaarcontract en prijsverhoging. Dat vind ik een beetje flauw. Het klantnr. is overigens hetzelfde gebleven.

ISP's kunnen beter een beloningssysteem invoeren. Bv. vanaf meer dan drie jaar klant? Dan twee maanden per jaar gratis internet. Dan spaar je als trouwe klant per jaar ongeveer € 44,- uit. Hiermee stimuleer je klantenbinding. Ik heb wel enkele jaren geleden een kaartje gehad van Telfort. gewoon omdat ze blij O+ waren met mij als klant.

Ik heb in mijn vorige post iets geschreven over een kleine prijsverhoging voor nieuwe klanten vanaf 1 april 2015. Je hebt net na 1 april een "nieuw" contract gekregen. Elke wijziging is reden voor een nieuw jaarcontract.

Shmoopy in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 23:04
Slapende klanten, dat heeft men het liefste. Maar ja, overstappen heeft niet zoveel zin, m.i. is Telfort met DSL al de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
In de topicstart staat dat je in het zyxel modem je eigen SIP provider kan instellen. Is deze info nog wel up to date, want Nikeo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:30 iets over een experiabox...
Of kan je in die experiabox ook je eigen sip provider instellen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Laatst online: 03-01 19:20
@Jogai,

Zover ik weet kunnen beide modems dat!
De zyxel wekte altijd maar volgens mij heeft Telfort in de laatste firware te veel gesloopt en werkt alleen sip1 nog.
Met de experiabox heb ik helemaal geen ervaring.

Gebruik zelf al geruime tijd een eigen modem en dit werkt veel beter.
Telfort sloopt meer dan je lief is en je hebt zelf geen zeggenschap meer over de modem firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
Onlangs hebben mijn ouders nog een nieuw modem ontvangen van Telfort vanwege een upgrade van de 'centrale' naar VDSL. Ze hebben een Zyxel ontvangen waar je ook gewoon bij de SIP-instellingen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
Thanks voor de antwoorden. Telfort komt op mijn shortlist.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Overigens kan het niet op een Experiabox, en bij mijn weten wordt bij nieuwe klanten de Experiabox v8 uitgeleverd. Je zult dus een ander modem moeten kopen wil je een eigen SIP-provider in kunnen stellen. Gezien de kwaliteit van de Experiabox kan ik sowieso een eigen modem aanbevelen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 10-04-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:30
Krisp schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:20:
Overigens kan het niet op een Experiabox, en bij mijn weten wordt bij nieuwe klanten de Experiabox v8 uitgeleverd. Je zult dus een ander modem moeten kopen wil je een eigen SIP-provider in kunnen stellen. Gezien de kwaliteit van de Experiabox kan ik sowieso een eigen modem aanbevelen. :P
Het lijkt anders of ik wel gewoon SIP-accounts kan instellen bij de Arcadyan VGV7519. Ik heb geen andere SIP-accounts, dus ik heb het verder niet getest, maar het is gewoon bereikbaar via het menu. Verder ook weinig reden gevonden om negatief te zijn over dit apparaat. De Zyxel was ook prima, maar die heb ik nog wel eens een keertje moeten rebooten, de Experiabox voor zover ik me kan herinneren niet.

Met de KPN experiabox (jaren geleden) was het een ander verhaal en ik geloof dat die nu ook nog een meer dichtgetimmerde variant afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Hier zowel de ZyXEL als ook de Experiabox voorhanden. In BEIDE modems is het gewoon mogelijk om zelf naast de standaard SIP account van Telfort een 2e SIP account aan te maken en te gebruiken.
Configuratie draait hier met Voipbuster als uitgaande account. Telfort is alleen voor inkomend verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Speedmaster, zou je een screenshot kunnen posten hoe je dat op de ZyXEL hebt gedaan?
Ik wou het een tijd geleden proberen maar ik kreeg het niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Inloggen en kiezen voor
Voip - SIP
SIP Service Provider Vinkje aan zetten bij Enable
SIP Service Provider Name : Verzin maar een naam
SIP Local Port : 5060
SIP Server Address : sip.voipbuster.com
SIP Server Port : 5060
REGISTER Server Address : sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port : 5060
SIP Service Domain : sip.voipbuster.com

Rechts klikken op more
Onderaan op Apply klikken

Ga bovenaan naar tabblad SIP Account:
Kies voor SIP 2

SIP Account : Vinkje bij Active
SIP Account Number : hier je vaste lijn nummer met als notatie +31101234567
Username : Login naam van voipbuster
Password : wachtwoord van voipbuster.

Zorg er wel voor dat je even inlog op je voipbuster account als je die wil gebruiken en daar onder settings sip server op actief zet anders werkt het niet.

Ga vervolgens in je modem nog naar

Voip - Phone en kies achter je telefoonnummers het kladblokje en vervolgens welke lijn voor uitbellen gebruikt moet worden en welke alleen luistert op alle binnenkomende poorten.

Ga terug naar Connection status - rechts kiezen voor systeem info en helemaal omlaag scrollen.
Zorg hier ervoor dat je 2e account op status registered staat.

In je log kan je controleren of er foutmeldingen zijn bij het registreren van je account.
Krijg je een foutcode in de 400 dan is meestal gebruikersnaam / wachtwoord fout of je hebt bij voipbuster je sipserver gebruik niet actief gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedmaster op 11-04-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan het niet op een Experiabox, en bij mijn weten wordt bij nieuwe klanten de Experiabox v8 uitgeleverd. Je zult dus een ander modem moeten kopen wil je een eigen SIP-provider in kunnen stellen. .....
Je kunt ook proberen bij Telfort een P-2812HNU-F1 te krijgen... bij mij was de EB8 instabiel..... als je vanwege SIP ook problemen hebt lijkt me dat een legitieme reden. Ik heb het via het Telfort forum gedaan en de sitiuatie uitgelgd, binnen 1 week had ik een P-2812HNU-F1.... en die werkt probleemloos en daarvan is de SIP vrij in te stellen... scheelt je een modem kopen. De wifi is minder maar dat was van de EB ook al... maar ik heb wifi steunpunten (AP's) genoeg in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Nogmaals, ook op de Experiabox is het inrichten van een 2e SIP account gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de P-2812HNU-F1 kun je er 3 compleet vrij inrichten... op de EB kon dat eerder iig ook (1 blijkbaar vrij, weet ik niet meer), en nu nog steeds volgens Speedmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Speedmaster, bedankt voor de settings, het werkt nu bij mij :) (P-2812HNU-F1 modem).

Ik kwam net wel achter een bugje, ik kan geen backups meer van m'n settings maken.
Vroeger ging dit wel, ik krijg nu een 404 error. Firmware: V3.11TUE6.b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:29
Ik heb nu het Arcadyan modem liggen en nog een ongebruikte Fritzbox 7360.

Welke zouden jullie aansluiten op een standaard Telfort lijntje (Het is voor bij mijn ouders) ?

[ Voor 6% gewijzigd door itsmemax op 11-04-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
De Arcadyan. Die wordt wel ondersteund (en geupdate) door Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Speedmaster: bedankt voor de How-To. Heb ook een VoipBuster account gemaakt en werkt prima met de Zyxel. Startkosten zijn in ieder geval lager dan bij Telfort. Bellen naar mobiel moet nog even blijken of dat veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/
Freevoipdeal heb ik nu ipv VB; mobiel veel goedkoper en toch 120 dagen free days en NL-land line gratis :
Netherlands (Landline) FREE* FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) € 0.015 € 0.018
en... geen startkosten...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
itsmemax schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:45:
Ik heb nu het Arcadyan modem liggen en nog een ongebruikte Fritzbox 7360.

Welke zouden jullie aansluiten op een standaard Telfort lijntje (Het is voor bij mijn ouders) ?
Absoluut de Fritzbox. Er is een reden waarom praktisch iedereen die de Arcadyan of ZyXEL zat is een FB7340/7360/7390/7490 aan z'n lijn hangt ;) En met de huidige problematiek van constant rebootende modems bij Telfort waar je met een Fritz geen last van hebt weet ik wel welk modem ik er aan zou hangen. Ook is de intrainsnelheid van een Fritz consequent hoger dan een Arcadyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:48
het beste zou zijn als Telfort als Xs4All gewoon Fritzbox 7360 zou geven, dan zouden er veel minder mensen klagen over de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Werkt die Fritzbox ook met TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

murata schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:46:
het beste zou zijn als Telfort als Xs4All gewoon Fritzbox 7360 zou geven, dan zouden er veel minder mensen klagen over de modem.
Tsja, het blijft een budget provider hè..... ;) Ze geven liever geld uit aan spotjes met een aan lager wal geraakte zakenman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Klopt. Het valt me nog mee dat Telfort een Experiabox verkoopt, aangezien KPN als mid-end provider dezelfde Experiabox heeft. Verder is het ding erg slecht, maar hé, ze staan eigen modems toe. Wat wil je nog meer. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Krisp op 13-04-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Met juiste profiel wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

OgWok schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:43:
Ze geven liever geld uit aan spotjes met een aan lager wal geraakte zakenman.
ex-miljonair Hans van de Berg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/12319hu.jpg :')
"Ook thuis in je eigen Jacuzzi kun je met Telfort heerlijk TV kijken!"

[ Voor 34% gewijzigd door bitshape op 13-04-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Gisteren is mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 van Telfort kapot gegaan (gisteren alle manieren van resetten geprobeerd, maar echt kapot). Vandaag bericht gehad dat ze een router opsturen ter vervanging van de oude router. Echter daar heb ik niet opgewacht en zelf een nieuwe ZyXEL P-2812HNU-F1 via Marktplaats aangeschaft.

Nu gaf direct na het aansluiten de nieuwe router aan dat deze werkt op VDSL2 bij VDSL status (verre nog van de snelheid die ik had). Ook Internet TV werkt weer in de browser (abonnementsnummer klopt). Echter de Motorola VIP1963 (zit op poort 4 aangesloten) doet nog niet veel. Hier heb ik dus instellingen voor nodig. In het router bij de optie Broadband staan maar drie regels, ik kan me herinneren dat er in de me oude zes stonden. Ik heb al contact gehad met Telfort, maar zij konden mij niet helpen (ze konden ook geen firmware pushen). Inmiddels al enige tijd aan het zoeken naar de instellen, maar nog niets gevonden.

De firmware is nu: V3.10(TUE.0).

Heeft iemand de instellingen voor VDSL met ITV, zodat ik handmatig alles kan instellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja dat zit wel een stukje af van de V3.11TUE6.b6. Gewoon even wachten tot die nieuwe van Telfort binnen is, dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
OgWok schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:01:
Ja dat zit wel een stukje af van de V3.11TUE6.b6. Gewoon even wachten tot die nieuwe van Telfort binnen is, dan ben je klaar.
Volgens Telfort Webcare krijg ik die niet, omdat ik de ZyXEL P-2812HNU-F1 zelf aangeschaf heb. Dit lijkt mij overigens sterk.

Deze ZyXEL P-2812HNU-F1 kwam volgens de verkoper van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 11:22

marnix11

AFCA ★★★

Telfort is weer lekker bezig. Net nu ik de laatste 5GB van GTAV wil downloaden blijk ik ineens 8Mbit minder te hebben. Reboots en line resetten heeft ook geen zin. Afgelopen zomer heb ik ook al iets soortgelijks gehad. Tijd voor een overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:08:
Volgens Telfort Webcare krijg ik die niet, omdat ik de ZyXEL P-2812HNU-F1 zelf aangeschaf heb. Dit lijkt mij overigens sterk.
Het is inderdaad puur een kwestie of het ACS op basis van je huidige firmwareversie een update aanbiedt.
Die TUE identifier gebruikt Telfort ook. Zou 'm er een nachtje aan laten hangen en kijken wat er gebeurt.

Anders draait dat ding in theorie OpenWRT; heb je wel een TTL seria cable bij nodig, tenzij iemand inmddels dat updateprotocol heeft uitgevogeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hmmm, bedankt voor je antwoord. Heeft iemand toevallig de URL van de provisioning server van Telfort (Dus de de HTTP URL waar de update voor de ZyXEL P-2812HNU-F1 vandaan komt 's nachts)?

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb je al geprobeerd om de Zyxel, als hij volledig aangesloten en ingeschakeld is (vdsl-verbinding), te resetten door 30 sec. de resetknop achterop in te drukken. Bij mij werd laatst meteen de laatste firmware erin gezet, en niet s'nachts wat voorheen normaal was. Dan na de reset hem laten opstarten en hem dan 10-15?min met rust laten zodat hij zichzelf kan flashen en rebooten.

[ Voor 17% gewijzigd door bitshape op 14-04-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
bitshape schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:12:
Heb je al geprobeerd om de Zyxel, als hij volledig aangesloten en ingeschakeld is (vdsl-verbinding), te resetten door 30 sec. de resetknop achterop in te drukken. Bij mij werd laatst meteen de laatste firmware erin gezet, en niet s'nachts wat voorheen normaal was. Dan na de reset hem laten opstarten en hem dan 10-15?min met rust laten zodat hij zichzelf kan flashen en rebooten.
Dit heb ik geprobeerd net, helaas bood dit geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:08:
[...]

Bedoel de Zyxel, die Telfort gaat opsturen. Weet niet of er flashtools zijn zodat je de firmware van de ene Zyxel kan flashen op de andere. (lijkt me wel, maar heb er nooit iets over gelezen; bedoel niet de instellingen back-up functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Vannacht geen firmware upgrade gekregen van Telfort, en nog steeds V3.10(TUE.0) (Van Tweak) :(

Is er hier niemand die ook een keer ZyXEL P-2812HNU-F1 heeft gekocht/gekregen van een andere Provider (in dit geval Tweak) en deze werkend (hij werkt nu wel, maar de ITV niet) heeft gekregen op het Telfort netwerk?

Wat ik nog kan doen is er een DD-WRT Router van maken FTDI TTL kabel, maar het lijkt me niet slim dit project nu te starten. ;)

Ik heb ook al gezocht naar de Telfort V3.11TUE6.b6.rom (file zelf), om dan te proberen deze via de firmware upgrade erin te krijgen. Maar of dit ondersteund wordt is ook nog maar de vraag, en tevens is de ROM zelf ook niet te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Jumpman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:45:
De firmware is nu: V3.10(TUE.0).
Heeft iemand de instellingen voor VDSL met ITV, zodat ik handmatig alles kan instellen?
Heb je de firmware al geprobeerd van ZyXEL zelf?

De instellingen voor VDSL staan op de Telfort website zelf trouwens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Een originele firmware kan je alleen laden met een speciale FTDI TTL kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Jumpman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:36:
Een originele firmware kan je alleen laden met een speciale FTDI TTL kabel.
Dat is jammer. Een firmware backup van een mede gebruiker helpt dan zeker ook niet.

Zou hem weer verkopen op MP en dan een Fritzboz 7360 kopen. Daar zit standaard een Telfort profiel in met (of zonder) iTV.
Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie