Heb of had je vroeger een ISDN abonnement?
Verwijderd
Ik heb geen idee, hoe kun je dat zien? Woon hier sinds kort, er was toen een Interactieve TV + Bellen + Internet aangevraagd, volgens de man van de KPN winkel kon dit allemaal gewoon echter bleek dat niet mogelijk volgens de monteur gezien de lage snelheid.Johny_B schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:14:
Heb of had je vroeger een ISDN abonnement?
Lees overigens dit nu op het KPN forum, gevonden via Google:
http://forum.kpn.com/t5/I...n-naar-analoog/td-p/66824
Zal morgen een topic op het KPN forum starten, misschien kunnen ze me daar helpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 22:18 ]
Als jij een nieuw abonnement hebt aangevraagd zonder dat je ooit een telefoonlijn hebt gehad (analoog of ISDN), dan wordt er geleverd over PSTN. Als je er sinds kort woont en het is bijvoorbeeld in de laatste 6 maanden aangevraagd, dan is sowieso sneller niet leverbaar.
Verwijderd
Ik heb een telefoonlijn gehad op me ouwe adres, het telefoonnummer is door KPN mee verhuist.Johny_B schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:24:
Als jij een nieuw abonnement hebt aangevraagd zonder dat je ooit een telefoonlijn hebt gehad (analoog of ISDN), dan wordt er geleverd over PSTN. Als je er sinds kort woont en het is bijvoorbeeld in de laatste 6 maanden aangevraagd, dan is sowieso sneller niet leverbaar.
@TjaGerben: weet niet of je dat nog hebt gelezen, maar Henk en Hugo (op het Telfort forum) zijn wel de manne die er achter kunnen komen hoe het op jouw adres werkelijk zit.
Ze weten veel en kunnen zaken voor elkaar krijgen; zou proberen ze via het Telfort forum te pakken te krijgen of een DM te sturen.
Ze weten veel en kunnen zaken voor elkaar krijgen; zou proberen ze via het Telfort forum te pakken te krijgen of een DM te sturen.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik ben alleen bang dat het een hopeloze zaak is. Jelijn kan 98% zeker gewoon niet sneller aan. Door de lengte en / of de kwaliteit. Je laat je nu naar mijn idee gek maken door een geschatte mogelijke snelheid van de postcodecheck.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt je modem neem ik aan wel met een belachelijk korte en niet platte kabel direct op je ISRA punt aangesloten he?
En of je ISDN of PSTN hebt kan je in je modem zien. Annex B is ISDN. Maar ga er maar vanuit dat dit niet zo is. Als je dat hebt, dan weet je ook wat dat is want over het algemeen kies je daar niet per ongeluk voor. Waar je ook wat aan kunt zien, is de 'attainable rate' die in je modem staat. Daarmee kan je ook redelijk inscgatten wat mogelijk is.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt je modem neem ik aan wel met een belachelijk korte en niet platte kabel direct op je ISRA punt aangesloten he?
En of je ISDN of PSTN hebt kan je in je modem zien. Annex B is ISDN. Maar ga er maar vanuit dat dit niet zo is. Als je dat hebt, dan weet je ook wat dat is want over het algemeen kies je daar niet per ongeluk voor. Waar je ook wat aan kunt zien, is de 'attainable rate' die in je modem staat. Daarmee kan je ook redelijk inscgatten wat mogelijk is.
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 13-04-2013 09:26 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar dat zou dan de allereerste keer zijn dat de postcodecheck van DDS en Telfort lager uitvallen in de praktijk. Dat heb ik nog nooit eerder gezien
Verwijderd
@OgWok Ik had al een topic geopend op het Telfort forum;
https://forum.telfort.nl/...nelheid-33477/#post337036
@JvS
Tja, als sommige hier zeggen dat sneller mogelijk is dan wil ik dat natuurlijk graag.
De modem is met een ronde kabel direct aangesloten op een KPN Telecom punt in de meterkast.
Ik heb inderdaad annex A. De attainable rate kan ik niet vinden op de Speedtouch 780, alleen dit:
Uptime: 26 days, 2:12:29
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 520 / 3.442
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 12,05 / 146,99
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 30,0 / 60,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 14,0 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IKNS
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 1.038.381
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1.071
HEC Errors (Up/Down): 0 / 954
@JvS
Tja, als sommige hier zeggen dat sneller mogelijk is dan wil ik dat natuurlijk graag.
De modem is met een ronde kabel direct aangesloten op een KPN Telecom punt in de meterkast.
Ik heb inderdaad annex A. De attainable rate kan ik niet vinden op de Speedtouch 780, alleen dit:
Wacht even.. Je hebt een SpeedTouch en je woont er pas net? Heb je je modem+contract meegenomen vanaf een andere locatie of was dit abbo er al waar je nu bent komen wonen? de ST780 wordt al behoorlijk lang niet meer uitgeleverd...
Verwijderd
Voorheen hadden we ook al een abbonement van KPN, I+B, op me oude adres, bij de KPN winkel is er toen bij het verhuizen I+B+I TV van gemaakt. De modem moesten we meenemen van het oude adres.tha_bulldog schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:47:
Wacht even.. Je hebt een SpeedTouch en je woont er pas net? Heb je je modem+contract meegenomen vanaf een andere locatie of was dit abbo er al waar je nu bent komen wonen? de ST780 wordt al behoorlijk lang niet meer uitgeleverd...
Gisteren is het mailplatform gemigreerd naar iets uit deze eeuw -- en pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl wijzen naar het nieuwe platform, maar sommige longtime klanten hebben nog pop3.tiscali.nl, of zelfs nog 12move.nl etc, of de IP adressen van de oude servers, in hun mailclient staan. Indien je mail dus sinds gisteren opeens niet meer werkt -- even overzetten naar pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl.
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 30,0 / 60,0Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:32:
@JvS
Dit levert al een lijnlengte op van ruim 4KM.
En je hebt nu al een analoge lijn, Annex A, wellicht dat je met een nieuwe modem een iets hogere snelheid kan halen.
Verwijderd
De lijnlengte is iets meer dan 6KM zoals ik al had vermeld. KPN zal die vast niet gratis verstreken?Dennis-L schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:10:
[...]
En je hebt nu al een analoge lijn, Annex A, wellicht dat je met een nieuwe modem een iets hogere snelheid kan halen.
Je lijn presteert sowieso vrij goed voor een lijn van 6KM, die 3Mbit haal je dan normaal niet 
In principe krijg je die gratis van KPN als je contractsverlenging aanvraagt. Heb je ook al een topic op het KPN forum gezet? Zij hebben ook een webcare die net zoals die van Telfort aardig wat van deze materie weet. Voor hetzelfde geld kunnen zij wél een pairbonding order voor je in gang zetten en kijken of er niet toch een straatkast oplevering is geweest.
Wat zegt de postcodecheck van DDS en Telfort bij je buren trouwens?
In principe krijg je die gratis van KPN als je contractsverlenging aanvraagt. Heb je ook al een topic op het KPN forum gezet? Zij hebben ook een webcare die net zoals die van Telfort aardig wat van deze materie weet. Voor hetzelfde geld kunnen zij wél een pairbonding order voor je in gang zetten en kijken of er niet toch een straatkast oplevering is geweest.
Op die lengte is VDSL iig geen optie (tenzij er een buitenring leverbaar is op die locatie), en het verschil tussen de HNU en een 780 zal dan vrij marginaal zijn.Dennis-L schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:10:
[...]
Verwijderd
Ik zal vandaag een topic beginnen op het KPN forum.tha_bulldog schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:36:
Je lijn presteert sowieso vrij goed voor een lijn van 6KM, die 3Mbit haal je dan normaal niet
Bij de buren:
Telfort postcodechek:
- Internet Instap (met een maximale snelheid op uw adres van 2 Mb/s)
DDS:
Beschikbaarheid ADSL voor XXXXXX XX
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Nee
DDS ADSL 8 Nee Nee
DDS ADSL 20 Nee Nee
DDS ADSL 50 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 2Mbit/s.
Dat had ik gezien. Als je Hugo of Henk te pakken wilt krijgen is het handig als je ze, min of meer direkt, je probleem voorlegt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:32:
De postcodecheck valt bij mij wel lager uit. Er zou bij mij max. 9Mbit zijn en ik sta nu op 11,9Mbit.tha_bulldog schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:26:
Maar dat zou dan de allereerste keer zijn dat de postcodecheck van DDS en Telfort lager uitvallen in de praktijk. Dat heb ik nog nooit eerder gezien
Bij mijn pa max. 10Mbit, praktijk 15,5.
[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 13-04-2013 14:35 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Bedoelde het inderdaad andersom, mijn excuses
ik heb een probleem met mijn telfort mail
Kan wel verzenden maar krijg niets binnen. Heb mijn instellingen aangepast naar datgene wat een paar posts eerder staat dus pop3 en smtp. Toch werkt het niet.
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Kan wel verzenden maar krijg niets binnen. Heb mijn instellingen aangepast naar datgene wat een paar posts eerder staat dus pop3 en smtp. Toch werkt het niet.
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Nadat de monteurs waren geweest, is het 3 weken stil geweest. Een sms van Telfort gehad over dat ik een nieuw modem geleverd zou krijgen, maar na 2 weken was deze er nog niet.
Gelukkig bleek de lijn en het modem weer stabiel geworden te zijn, nadat de laatste monteur een 'solid'/rond (ipv een meeraderig/plat) kabeltje vanuit het ISRA-punt naar het modem getrokken had.
Inmiddels genieten we weer van een 30/3 ipv een 12/2mbit lijn
Zojuist nog een Telfort medewerker die belde of alles inmiddels goed was. Zo'n telefoontje had ik niet verwacht. De onhandigheden vermeld in het proces, maar verder werkt alles weer goed dus
Gelukkig bleek de lijn en het modem weer stabiel geworden te zijn, nadat de laatste monteur een 'solid'/rond (ipv een meeraderig/plat) kabeltje vanuit het ISRA-punt naar het modem getrokken had.
Inmiddels genieten we weer van een 30/3 ipv een 12/2mbit lijn
Zojuist nog een Telfort medewerker die belde of alles inmiddels goed was. Zo'n telefoontje had ik niet verwacht. De onhandigheden vermeld in het proces, maar verder werkt alles weer goed dus
En wederom dezelfde troubles als maanden geleden ( 12-2012 , topic van mij was toen al 80 pagina's groot ) Alles weer een zeer trage snelheid > 250 kb/sec , normaal 1.5 Mb/sec met uitzondering van Usenet....
Ook lijkt het erop dat de snelheid gecapped word, als ik 4 dezelfde files Download van een testfile van 1 GB, dan gaan deze allemaal niet harder dan 240-250 kb/sec !! ( Dus bij elkaar opgeteld gebruik ik dan wel bijna 1000kb/sec..... )
https://forum.telfort.nl/...r-binnen-5-maanden-33493/
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat het opgelost is..........
M.vr.gr. Foeps.
Update, sinds vandaag 18-04 werkt weer alles zoals het zou moeten, hou het in de gaten....
Wel triest dat klantenservice ver te zoeken is, van webcare e.d. geen enkele reactie in mijn topic
Ook lijkt het erop dat de snelheid gecapped word, als ik 4 dezelfde files Download van een testfile van 1 GB, dan gaan deze allemaal niet harder dan 240-250 kb/sec !! ( Dus bij elkaar opgeteld gebruik ik dan wel bijna 1000kb/sec..... )
https://forum.telfort.nl/...r-binnen-5-maanden-33493/
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat het opgelost is..........
M.vr.gr. Foeps.
Update, sinds vandaag 18-04 werkt weer alles zoals het zou moeten, hou het in de gaten....
Wel triest dat klantenservice ver te zoeken is, van webcare e.d. geen enkele reactie in mijn topic
[ Voor 17% gewijzigd door Foeps op 18-04-2013 16:33 ]
Ik ben aan het overstappen van Online naar Telfort (ADSL -> VDSL). Modem is geleverd, verwachte aansluitdatum 18 april. Ik kreeg zojuist een mailtje dat de verbinding actief is.
Dus nu kan ik mijn nieuwe modem gebruiken? Ik zou denken dat de oude verbinding er dan eerst uit gaat, maar ik heb nog niets gemerkt.
Edit: Ik heb ook nog geen bevestiging van Online gehad van de opzegging, iemand een idee hoe lang dat kan duren?
Dus nu kan ik mijn nieuwe modem gebruiken? Ik zou denken dat de oude verbinding er dan eerst uit gaat, maar ik heb nog niets gemerkt.
Edit: Ik heb ook nog geen bevestiging van Online gehad van de opzegging, iemand een idee hoe lang dat kan duren?
[ Voor 15% gewijzigd door BlueMotion op 15-04-2013 23:47 . Reden: kleine aanvulling ]
Net om 9:45 de Zyxel moeten rebooten; (eigen) webserver niet bereikbaar. Na reboot direkt bereikbaar. Wel DL van 21500 kpbs naar 20132 kbps.
Jammer en vervelend dat dit probleem nog steeds bestaat........
Precies, heel leuk dat het in theorie stabiel allemaal lijkt te zijn, maar in de praktijk gaan de dingen toch weer anders en krijg je dit soort gekke fratsen. Ik zit ook al anderhalve week op 22Mbit/s in plaats van 25Mbit/s omdat ik het modem regelmatig een reboot gaf...OgWok schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:56:
Net om 9:45 de Zyxel moeten rebooten; (eigen) webserver niet bereikbaar. Na reboot direkt bereikbaar. Wel DL van 21500 kpbs naar 20132 kbps.
Ik dacht dat de DLM juist zo slim was om reboots en stroomstoringen op te merken?
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 16-04-2013 12:09 ]
Meer mensen momenteel last met de telfort mailserver?
imap.telfort.nl niet bereikbaar en webmail geeft ook een timeout.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Verwijderd
Ik woon in Utrecht-Centrum, in het Museumkwartier om precies te zijn, en de maximaal leverbare snelheid is hier op die moment zo'n 12 Mbit via ADSL2+.
Ik vroeg me af of dat er ergens is terug te vinden wanneer de huidige straatkast (Pelmolenweg) wordt vervangen door een ROP zodat er VDSL2 beschikbaar gaat komen.
Een groot deel van Utrecht heeft inmiddels al VDSL2, zo ook op mijn werk, welke feitelijk op dezelfde wijkcentrale (Ut-C) zit..
Ik vroeg me af of dat er ergens is terug te vinden wanneer de huidige straatkast (Pelmolenweg) wordt vervangen door een ROP zodat er VDSL2 beschikbaar gaat komen.
Een groot deel van Utrecht heeft inmiddels al VDSL2, zo ook op mijn werk, welke feitelijk op dezelfde wijkcentrale (Ut-C) zit..
Nevermind, blijkbaar iets tijdelijks.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Ik heb een tijd geleden een berichtje gehad over werkzaamheden aan de mail infra.Tormbo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:57:
Weet niet meer precies, maar dat ws geloof ik wel rond deze tijd.
Inmiddels heb ik contact gehad met Online, en nu blijkt dat de opzegging helemaal nog niet uitgevoerd was. Blijkbaar heb ik nu 2 DSL verbindingen tegelijkertijd. Nu de opzegging maar zelf gedaan en op het Telfort forum maar even navraag gedaan naar deze gang van zaken.BlueMotion schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:32:
Ik ben aan het overstappen van Online naar Telfort (ADSL -> VDSL). Modem is geleverd, verwachte aansluitdatum 18 april. Ik kreeg zojuist een mailtje dat de verbinding actief is.
Goed begin..
Heb je wel een aanvraag ingediend met de keuze dat je een overstap maakt en al DSL had bij een andere provider? Je moet dan aangeven zo te zien dat je al internet hebt en je provider uit een lijst kiezen.
Lijkt me dat Telfort een bestaande verbinding overzet - en dus de oude ook dezelfde dag stopt als je een overstap aanvraagt.
Misschien iets met huisnummers en toevoegingen wat een andere notatie kan hebben bij de twee ISP's, dat wellicht mogelijk.
Lijkt me dat Telfort een bestaande verbinding overzet - en dus de oude ook dezelfde dag stopt als je een overstap aanvraagt.
Misschien iets met huisnummers en toevoegingen wat een andere notatie kan hebben bij de twee ISP's, dat wellicht mogelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 17-04-2013 22:14 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb uiteraard aangevinkt dat ik wilde overstappen vanaf Online, en mijn klantnummer ingevuld in het formulier. Ik heb nog geen reactie gehad van Telfort. Alleen de mail met de mededeling dat de verbinding actief is, terwijl ik nog steeds gebruik maar van Online op dit moment. Ik heb ook geen downtime gemerkt ten tijde van de email. Ook mijn IP is niet veranderd
Ik woon overigens in een huisje met een gewoon huisnummer, geen hoogbouw en andere vreemde huisnummers hier in de buurt.
Nu was de officiele overgangsdatum morgen, dus misschien valt het nog een beetje mee en gaat de boel morgen wel down...
Ik woon overigens in een huisje met een gewoon huisnummer, geen hoogbouw en andere vreemde huisnummers hier in de buurt.
Nu was de officiele overgangsdatum morgen, dus misschien valt het nog een beetje mee en gaat de boel morgen wel down...
Ik heb zojuist VDSL 30 Mbit gekregen.. Deze traint nu in op 22.. Is het met VDSL ook zo dat DLM gaat kijken hoe snel de aansluiting kan worden maximaal, over een periode van een paar weken?
@Vinzz
De DLM kijkt idd ook met VDSL na je lijn etc , als het goed is traint het modem de komende dagen steeds hoger in , ik geloof dat hier max 10 dagen voor staat
De DLM kijkt idd ook met VDSL na je lijn etc , als het goed is traint het modem de komende dagen steeds hoger in , ik geloof dat hier max 10 dagen voor staat
Blijkbaar zijn ze bij AVM toch overstag gegaan. Ik heb nu een werkende ipv6 verbinding op mijn 7390 met de nieuwste firmware FRITZ!OS 5.51 (84.05.51). Adres in de 2a00:cd8 range met een /64.brambo123 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:27:
@IPv6 vragen
De IPv6 setup van Telfort werkt niet op fritzbox modems.
Echter vind ik het geheel terecht van AVM dat ze dit niet ondersteunen.
Het hele punt is dit:
Modem heeft intern 2 netwerk omgevingen, wan en lan.
Die manier van Telfort is:
De WAN kant krijgt:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::1
En de LAN kant worden vervolgens adressen uitgedeeld uit subnet:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::/64
Als je dan gaat kijken naar de routing zit 2a00:cd8:xxxx:xxxx::1 aan de LAN kant, en niet de WAN kant.
ZyXEL heeft voor Telfort de firmware zo gemaakt dit het wel werkt, maar het is bad practice.
Echter wil AVM dus geen bad practice in hun modems bouwen. (raar he...)
Ik kreeg net een aantal mails tig keer binnen. Toen ik op webmail ging kijken zag ik de boodschap dat mijn mail nog niet was overgezet naar de nieuwe mail server, ik moest nog even wachten. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.Tormbo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:57:
Ik zit vandaag weer eens in het modem te kijken (p2812-HNU-F1)
Op 23-03 zat ik op 1551m met 25531/1992 attainable.
Ingetraind op 25516/1696.
Niet gek vond ik zelf, en anderen op dit forum ook.
Maar vandaag;
1589m (De afstand is langer geworden???)
30 meter meer kabel zou ik toch wel hebben gevonden in huis?
Want de straten zijn niet open geweest hier in Bedum.
Dus ook de snelheden hebben hier last van;
attainable; 24395/1832
ingetraind op; 24380/1568
Nog steeds hoger dan de 18MB volgens de Postcode Check, maar toch...
Iemand een idee hoe dit kan?
Want de DLM was allang klaar...
reset van DSL Line geeft steeds hetzelfde resultaat, reset naar factory ook.
Op 23-03 zat ik op 1551m met 25531/1992 attainable.
Ingetraind op 25516/1696.
Niet gek vond ik zelf, en anderen op dit forum ook.
Maar vandaag;
1589m (De afstand is langer geworden???)
30 meter meer kabel zou ik toch wel hebben gevonden in huis?
Want de straten zijn niet open geweest hier in Bedum.
Dus ook de snelheden hebben hier last van;
attainable; 24395/1832
ingetraind op; 24380/1568
Nog steeds hoger dan de 18MB volgens de Postcode Check, maar toch...
Iemand een idee hoe dit kan?
Want de DLM was allang klaar...
reset van DSL Line geeft steeds hetzelfde resultaat, reset naar factory ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Medic op 21-04-2013 11:26 ]
Dat ding meet de weerstand die het signaal ondervindt en bepaalt zo de lengte van de lijn. Ergens een drupje water in een connectie of een connector thuis die net wat meer weerstand geeft kan al zulke verschillen geven. Je zit gewoon op de grens van wat je lijn aankan. En de modem gaat altijd aan de veilige kant zitten, anders krijg je een knipperlichtverbinding. Daar wordt je helemaal niet blij van.
Het enige dat je kunt doen als je zo op de grens van de specs zit, is thuis alles met zo kort mogelijke en zo hoog mogelijke kwaliteit (ronde) kabels aansluiten. Daar zit mogelijk wat winst. Mogelijk is er ook winst als Telfort jouw telefoonkabel laat vervangen door een nieuwe, maar dat zal niet zo heel waarschijnlijk gebeuren.
Het enige dat je kunt doen als je zo op de grens van de specs zit, is thuis alles met zo kort mogelijke en zo hoog mogelijke kwaliteit (ronde) kabels aansluiten. Daar zit mogelijk wat winst. Mogelijk is er ook winst als Telfort jouw telefoonkabel laat vervangen door een nieuwe, maar dat zal niet zo heel waarschijnlijk gebeuren.
VDSL WAN Up 32008/3060 kbpschrisdrielsma schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:31:
@Vinzz
Ik ben tevreden.. Ga nog minder betalen ook..
Het is in dit geval mogelijk dat de nieuwe verbinding op een tweede aderpaar opgeleverd is. Als de nieuwe verbinding op hetzelfde aderpaar wordt opgeleverd, zou Online inderdaad down moeten gaan.BlueMotion schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:34:
Alleen de mail met de mededeling dat de verbinding actief is, terwijl ik nog steeds gebruik maar van Online op dit moment. Ik heb ook geen downtime gemerkt ten tijde van de email.
Wellicht zijn in de centrale de kruisdraden nog niet getrokken. Of de kruisdraden zijn getrokken, maar er is een telfout gemaakt. Helaas kom ik dit zo nu en dan tegen.
Dit laatste wordt opgelost door een door KPN aangestuurde monteur. Maar KPN ontvangt de storingsmelding van Online.
Het is dus belangrijk zeker te weten dat je nieuwe verbinding in is gegaan en op welk aderpaar deze geleverd wordt.
Ik heb inmiddels van Webcare vernomen dat Telfort idd op het tweede aderpaar geleverd heeft. Zaterdag het modem aan het tweede aderpaar gehangen, maar geen signaal. Er is nu een afspraak gemaakt met een monteur voor een storingsonderzoek. Dat wacht ik eerst even af, daarna ga ik uitzoeken hoe dat nu kan met de overstap die niet gelukt isRemco K. schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:25:
[...]
Het is in dit geval mogelijk dat de nieuwe verbinding op een tweede aderpaar opgeleverd is. Als de nieuwe verbinding op hetzelfde aderpaar wordt opgeleverd, zou Online inderdaad down moeten gaan.
Wellicht zijn in de centrale de kruisdraden nog niet getrokken. Of de kruisdraden zijn getrokken, maar er is een telfout gemaakt. Helaas kom ik dit zo nu en dan tegen.
Dit laatste wordt opgelost door een door KPN aangestuurde monteur. Maar KPN ontvangt de storingsmelding van Online.
Het is dus belangrijk zeker te weten dat je nieuwe verbinding in is gegaan en op welk aderpaar deze geleverd wordt.
De VDSL-verbinding klappert hier lekker, nu al 2x een paar min down in 10min tijd. Ik woon in Rotterdam, meer mensen die dit hebben?
Balen joh!MensionXL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:41:
De VDSL-verbinding klappert hier lekker, nu al 2x een paar min down in 10min tijd. Ik woon in Rotterdam, meer mensen die dit hebben?
Bedum is okey hier, nergens last van.
Ik heb een korte vraag. Mijn neef gaat binnenkort op zich zelf wonen, en wil waarschijnlijk bij Telfort een pakket nemen met internet + interactieve TV. Op dit moment zit hij thuis bij KPN, waarbij hij erg veel problemen heeft met de meegeleverde router, waardoor het online gamen niet goed werkt. Portforwarden en UPnP zijn namelijk erg buggy op deze router. Nu vroeg mijn neef zich af of de routers/modems bij Telfort wel goed zijn, zodat dit in de toekomst in zijn eigen huis wel perfect werkt. Kan iemand hierover zijn ervaring delen? Thanks!
Zoek even op 'router' of 'modem' in dit topicKartmans1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:02:
Ik heb een korte vraag. Mijn neef gaat binnenkort op zich zelf wonen, en wil waarschijnlijk bij Telfort een pakket nemen met internet + interactieve TV. Op dit moment zit hij thuis bij KPN, waarbij hij erg veel problemen heeft met de meegeleverde router, waardoor het online gamen niet goed werkt. Portforwarden en UPnP zijn namelijk erg buggy op deze router. Nu vroeg mijn neef zich af of de routers/modems bij Telfort wel goed zijn, zodat dit in de toekomst in zijn eigen huis wel perfect werkt. Kan iemand hierover zijn ervaring delen? Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 24-04-2013 13:31 ]
Telfort is op zijn best als je ze niet nodig hebt...
Wat is het geval:
Op dit moment heb ik een telfort abo met 20mbit voor 20,80 euro (is al jaren oud).
Dat kan tegenwoordig goedkoper, dus wil ik eigenlijk over naar de 8mbit verbinding voor 17,50 euro. Voor mij is er dan tevens het voordeel dat ik een nieuwe router krijg met gigabit poorten (is erg handig voor mijn synology). Mijn huidige combinatie van een zyxel in bridge stand met een tp-link router werkt namelijk slecht.
Alleen, ik ga over 2 tot 3 maanden verhuizen. Verhuizen kost volgens de website 25 euro tenzij je verlengt bij de verhuizing.
Mijn vraag is daarom:
Als ik nu verleng, kan ik dan over 3 maanden nogmaals verlengen om gratis te verhuizen, of ben ik dan 25 euro kwijt? De website zegt hier niets over, en bij telfort had ik iemand aan de telefoon die wist te melden dat:
a. Verhuizen is nooit gratis, alleen is er nu een tijdelijke (maar niet bekend hoe lang tijdelijk is) actie waarbij verhuizen gratis is, en dit zou misschien wel maar misschien ook niet gekoppeld zijn aan een verlenging.
b. Verhuizing kost normaal geen 25 maar 35 euro.
Waarom kan Telfort er niet voor zorgen dat de informatie op de website en aan de telefoon overeenkomt?
En wat is hier waar? Zijn er al mensen met ervaring met deze situatie?
Normaal gesproken zou ik rustig blijven wachten tot de verhuizing om te verlengen, maar ik heb nu minimaal 1x per dag dat mijn router (de tp-link) er mee ophoudt. Alleen rebooten helpt. Een nieuwe router is daarom meer dan welkom.
Wat is het geval:
Op dit moment heb ik een telfort abo met 20mbit voor 20,80 euro (is al jaren oud).
Dat kan tegenwoordig goedkoper, dus wil ik eigenlijk over naar de 8mbit verbinding voor 17,50 euro. Voor mij is er dan tevens het voordeel dat ik een nieuwe router krijg met gigabit poorten (is erg handig voor mijn synology). Mijn huidige combinatie van een zyxel in bridge stand met een tp-link router werkt namelijk slecht.
Alleen, ik ga over 2 tot 3 maanden verhuizen. Verhuizen kost volgens de website 25 euro tenzij je verlengt bij de verhuizing.
Mijn vraag is daarom:
Als ik nu verleng, kan ik dan over 3 maanden nogmaals verlengen om gratis te verhuizen, of ben ik dan 25 euro kwijt? De website zegt hier niets over, en bij telfort had ik iemand aan de telefoon die wist te melden dat:
a. Verhuizen is nooit gratis, alleen is er nu een tijdelijke (maar niet bekend hoe lang tijdelijk is) actie waarbij verhuizen gratis is, en dit zou misschien wel maar misschien ook niet gekoppeld zijn aan een verlenging.
b. Verhuizing kost normaal geen 25 maar 35 euro.
Waarom kan Telfort er niet voor zorgen dat de informatie op de website en aan de telefoon overeenkomt?
En wat is hier waar? Zijn er al mensen met ervaring met deze situatie?
Normaal gesproken zou ik rustig blijven wachten tot de verhuizing om te verlengen, maar ik heb nu minimaal 1x per dag dat mijn router (de tp-link) er mee ophoudt. Alleen rebooten helpt. Een nieuwe router is daarom meer dan welkom.
Verwijderd
Ook ik wil even bevestigen dat ipv6 bij Telfort met mijn Fritzbox 7340 uitstekend werkt!
Ik heb een adres in de 2002:d47b: range met een /56 (had eigenlijk /64 verwacht)
(edit).... werkt erg brak... geen idee waarom, maar toch weer teruggegaan naar sixxs. Jammer dat naitive support bij telfort nog geen feit is.
Ik heb een adres in de 2002:d47b: range met een /56 (had eigenlijk /64 verwacht)
(edit).... werkt erg brak... geen idee waarom, maar toch weer teruggegaan naar sixxs. Jammer dat naitive support bij telfort nog geen feit is.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 21:59 ]
Een adres in 2002::/16 is nooit van een provider. Dat is een globaal 6to4 blok met her en der op internet gateways (op adres 192.88.99.1). Je IPv6 bereikbaarheid zal wel werken, maar niemand garandeert (en kan garanderen) dat de performance goed is of gelijk blijft.
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 24-04-2013 22:07 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Bericht aan Telfort Webcare: Zoals ik ook in een PM bericht vermeld heb, heb ik nog rond de 95 euro tegoed van Telfort. Gelieve hierop te reageren.
Omdat dit een ervaringen topic is zal ik gelijk mijn ervaring even delen: Ik stapte in oktober vorig jaar over van Tele2 naar Telfort. Niet zozeer omdat Tele2 me niet beviel, maar hun modem zit potdicht en daar liep ik veel te vaak tegenaan. Daarnaast heb ik los Digitenne en de kwaliteit van Digitenne is niet spectaculair (zacht gezegd). Ik besloot daarom bij Telfort voor All-in-one te gaan.
Via een ADSL-webshop de boel weten te bestellen, waarbij ik via de webshop kortingen kreeg. Zij stuurden de aanvraag door naar Telfort en toen begon de ellende. Hoe en wat er nu allemaal precies mis ging weet ik niet meer, maar 25 euro aan beltegoed later en hulp van Hugo hadden we eindelijk het goede aderpaar te pakken, kreeg ik signaal en de modem. Interactieve Televisie zat daar nog niet bij want, volgens KPN zou de verbinding dat niet aan kunnen. Zij schatten het op 8Megabit/s, terwijl het in de praktijk de 13 wel haalt. Volgens webcare zou ik dus iTV kunnen aanvragen nadat de praktijk bewezen had dat de lijn het aankon.
Een week nadat mijn modem online was, probeerde ik dan ook in te loggen bij Telfort met mijn gegevens. BOEM, de gegevens waren niet correct. Nieuwe gegevens aangevraagd, waarna bleek dat ik in het systeem nog niet de juiste status had. Dit heeft maandenlang geduurd, zelfs in Telfort winkels konden ze me niet helpen vanwege dit probleem. De webcare was ondertussen stilgevallen, de laatste berichten gingen over het 'matchen' van de korting en het terugbetalen van telefoonkosten naar de helpdesk.
Vorige maand kreeg ik dan eindelijk de brief dat ik klant was (tijdens alle andere brieven was ik dat blijkbaar niet) en zag ik op mijn afschrift dat er een flinke som geld richting Telfort was vertrokken. Not so nice. Via Tweakers dus maar weer een bericht getuurd hierover (om nog meer telefoonkosten te besparen en omdat ze dan kunnen teruglezen over het afgesprokene) maar tot op heden geen reactie.
Al met al heb ik flink wat uren besteed aan de overstap en dat is volgens mij niet de bedoeling
Overigens is dit mijn tweede keer als klant bij Telfort en ging het de eerste keer wel prima. Ik kan dus prima een 'los gevalletje' zijn.
Omdat dit een ervaringen topic is zal ik gelijk mijn ervaring even delen: Ik stapte in oktober vorig jaar over van Tele2 naar Telfort. Niet zozeer omdat Tele2 me niet beviel, maar hun modem zit potdicht en daar liep ik veel te vaak tegenaan. Daarnaast heb ik los Digitenne en de kwaliteit van Digitenne is niet spectaculair (zacht gezegd). Ik besloot daarom bij Telfort voor All-in-one te gaan.
Via een ADSL-webshop de boel weten te bestellen, waarbij ik via de webshop kortingen kreeg. Zij stuurden de aanvraag door naar Telfort en toen begon de ellende. Hoe en wat er nu allemaal precies mis ging weet ik niet meer, maar 25 euro aan beltegoed later en hulp van Hugo hadden we eindelijk het goede aderpaar te pakken, kreeg ik signaal en de modem. Interactieve Televisie zat daar nog niet bij want, volgens KPN zou de verbinding dat niet aan kunnen. Zij schatten het op 8Megabit/s, terwijl het in de praktijk de 13 wel haalt. Volgens webcare zou ik dus iTV kunnen aanvragen nadat de praktijk bewezen had dat de lijn het aankon.
Een week nadat mijn modem online was, probeerde ik dan ook in te loggen bij Telfort met mijn gegevens. BOEM, de gegevens waren niet correct. Nieuwe gegevens aangevraagd, waarna bleek dat ik in het systeem nog niet de juiste status had. Dit heeft maandenlang geduurd, zelfs in Telfort winkels konden ze me niet helpen vanwege dit probleem. De webcare was ondertussen stilgevallen, de laatste berichten gingen over het 'matchen' van de korting en het terugbetalen van telefoonkosten naar de helpdesk.
Vorige maand kreeg ik dan eindelijk de brief dat ik klant was (tijdens alle andere brieven was ik dat blijkbaar niet) en zag ik op mijn afschrift dat er een flinke som geld richting Telfort was vertrokken. Not so nice. Via Tweakers dus maar weer een bericht getuurd hierover (om nog meer telefoonkosten te besparen en omdat ze dan kunnen teruglezen over het afgesprokene) maar tot op heden geen reactie.
Al met al heb ik flink wat uren besteed aan de overstap en dat is volgens mij niet de bedoeling
Overigens is dit mijn tweede keer als klant bij Telfort en ging het de eerste keer wel prima. Ik kan dus prima een 'los gevalletje' zijn.
Het zal niet veel helpen als je ze hier een bericht verstuurd, omdat ze hier al een tijdje
Niet meer zijn.
Kan je beter op het telfort forum een bericht plaatsen of een dm sturen.
Niet meer zijn.
Kan je beter op het telfort forum een bericht plaatsen of een dm sturen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Naar aanleiding van mijn probleem dat ik in een ander topic heb gepost:
N66U router & Zyxel modem - Bridging of niet?
Klopt het dat als je een ander mac-adres aan een Telfort adsl lijn hangt, het geruime tijd (> 10 minuten) kan duren voordat je een WAN IP adres krijgt toegewezen ? Als dat waar is zou dat de verklaring zijn voor het niet werken van de bridged setup die ik heb uitgeprobeerd.
Klopt het dat als je een ander mac-adres aan een Telfort adsl lijn hangt, het geruime tijd (> 10 minuten) kan duren voordat je een WAN IP adres krijgt toegewezen ? Als dat waar is zou dat de verklaring zijn voor het niet werken van de bridged setup die ik heb uitgeprobeerd.
Dat klopt, dit kan tot max 2 uur duren voor je een nieuw IP uitgereikt krijg.Henk007 schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:05:
Naar aanleiding van mijn probleem dat ik in een ander topic heb gepost:
Zo verbinding in verband met prima resultaten laten upgraden naar 50MBps. Die haal ik helaas niet helemaal, maar ik kom een eind (modem verbindt met 45Mbit / 5mbit). Attainable rate is iets boven de 45mbit, dus dit is het (wel jammer, was eerder 53Mbit, dat kan dus wel een beetje varieren).

Niet verwacht dat dat met adsl / VDSL op mijn adres zou gaan kunnen (vroeger kwam ik met hangen en wurgen amper boven de 10mbit).

Niet verwacht dat dat met adsl / VDSL op mijn adres zou gaan kunnen (vroeger kwam ik met hangen en wurgen amper boven de 10mbit).
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 30-04-2013 10:12 ]
Dag telfort, hallo upc.
Ben het drama zat na 5 maanden dat na 6 uur de snelheid instort tot 1 a 2 Mb.
Rond 11 of 12. Gaat het pas weer omhoog tot 40 Mb.
Zeggen ze dat je modem kapot is en krijg je een nieuwe, precies hetzelfde.
Gek he als het altijd om dezelfde tijd is, dat zou toch echt niet aan het modem liggen.
Gek he als het altijd om dezelfde tijd is, dat zou toch echt niet aan het modem liggen.
En hoe is je snelheid nu? Ben je aan abo-kosten meer kwijt?chucky666 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:19:
Dag telfort, hallo upc.
Zit nog in de aanvraag bij upc. Maar als ik kijk naar de kosten ben ik mischien een euro of 3 meer kwijt.OgWok schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:08:
[...]
En hoe is je snelheid nu? Ben je aan abo-kosten meer kwijt?
Maar dat hebben we er dan wel over.
Inmiddels 2-3 maand zeer tevreden met Telfort, wat een genot na Online zeg.
Het blijft een budget optie natuurlijk t.o.v kabel/glasvezel, maar het is echt helemaal prima voor het geld wat je betaald. Zeker als je geen tv & telefonie wilt is het dikke prima. Haal strak de maximale snelheid, heb inderdaad wel wat traag wifi met dit modem, maargoed dat is dan jammer - is toch voor de telefoons en de af-en-toe laptop. Verder gaat het toch allemaal bekabeld en daar ondervind nergens hinder van.
O ja, voor de overstappers van Online. Bewaar je modem en de stroomadapter. Ik zat al te wachten op de brief van Online dat ze het modem terug wilde hebben dus had hem keurig in de lade ergens laten liggen. Het duurt 3 maand! voordat je een retour envelop krijgt dat je het modem terug moet sturen. Deze moet je dan binnen een week terugsturen anders moet je €50 dokken. Stelletje afzetters. Volgens mij heeft de helft van de normale consument het ding dan al weggeflikkert. Prima dat mensen de voorwaarden moeten lezen en dat het een huurmodem is, maar dat je 3 maand moet wachten voor je weet wat je uberhaupt met het ding aan moet vind ik echt ronduit schandalig.
Happy met Telfort
Het blijft een budget optie natuurlijk t.o.v kabel/glasvezel, maar het is echt helemaal prima voor het geld wat je betaald. Zeker als je geen tv & telefonie wilt is het dikke prima. Haal strak de maximale snelheid, heb inderdaad wel wat traag wifi met dit modem, maargoed dat is dan jammer - is toch voor de telefoons en de af-en-toe laptop. Verder gaat het toch allemaal bekabeld en daar ondervind nergens hinder van.
O ja, voor de overstappers van Online. Bewaar je modem en de stroomadapter. Ik zat al te wachten op de brief van Online dat ze het modem terug wilde hebben dus had hem keurig in de lade ergens laten liggen. Het duurt 3 maand! voordat je een retour envelop krijgt dat je het modem terug moet sturen. Deze moet je dan binnen een week terugsturen anders moet je €50 dokken. Stelletje afzetters. Volgens mij heeft de helft van de normale consument het ding dan al weggeflikkert. Prima dat mensen de voorwaarden moeten lezen en dat het een huurmodem is, maar dat je 3 maand moet wachten voor je weet wat je uberhaupt met het ding aan moet vind ik echt ronduit schandalig.
Happy met Telfort
Ik heb bij het telefonisch opzeggen de toezegging gekregen dat ik het modem niet terug hoef te sturen, maar ik zal m even laten liggen voor het geval dat ... (Ik kan het overigens nergens op papier terugvinden)W.Zijlstra. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:51:
Happy met Telfort
Ben nu aan mijn 6e dag bezig aan de telfort-verbinding, en de snelheden die tijdens het intrainen gehaald worden zien er veelbelovend uit
Ik probeer al enkele dagen een opname in te plannen met de Tv Online App van Telfort op mijn mobiel, ik kan inloggen, en inprogrammeren. Maar als ik thuis kijk zie ik ze nooit terug. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
[ Voor 10% gewijzigd door Totaalgeflipt op 04-05-2013 09:46 ]
Ook leuk zit rond te kijken vanwege overstap naar upc.
Staat er bij telfort op de site een persoonlijk aanbod vanwegge vaste klant, ik kan 57 euro besparen het eerste jaar.
Ik betaal dan maar 57 euro per maand voor hetzelfde wat ik nu heb inplaats van 61.
Maar ik betaal nu ook maar 52, ik betaal dan dus 60 euro meer inplaats van minder. Hahaha ze blijven leuk.
Staat er bij telfort op de site een persoonlijk aanbod vanwegge vaste klant, ik kan 57 euro besparen het eerste jaar.
Ik betaal dan maar 57 euro per maand voor hetzelfde wat ik nu heb inplaats van 61.
Maar ik betaal nu ook maar 52, ik betaal dan dus 60 euro meer inplaats van minder. Hahaha ze blijven leuk.
Mij is onduidelijk welke snelheid ik ga halen als ik overstappen zou naar adsl. Vriend van me zit hier ook in de buurt, hij zit op 1600m, ik zit op 1700m, hij haalt 16Mbit bij Tele2 (zonder iptv heeft hij). Nou lijkt me duidelijk dat ik zo een 15 ga halen, de maar is >> waarom geeft Telfort, dat als betrouwbaarste check wordt beschreven, 10 Mbit op??
Nou heb ik wel een vermoeden, want ik zal dan ook iptv willen, en ze trekken uiteraard de iptv bandbreedte van die 15 af? Denk ik zo goed? Want ik lees dat je qua download wel last hebt van iptv (bij kabel niet) ze delen de bandbreedte, dan MOET er wel een deel vd bandbreedte afgesloten zijn voor de internetleechsnelheid.
Nou heb ik wel een vermoeden, want ik zal dan ook iptv willen, en ze trekken uiteraard de iptv bandbreedte van die 15 af? Denk ik zo goed? Want ik lees dat je qua download wel last hebt van iptv (bij kabel niet) ze delen de bandbreedte, dan MOET er wel een deel vd bandbreedte afgesloten zijn voor de internetleechsnelheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 07-05-2013 15:02 ]
Op dit moment heb ik Telfort alles in een(20Mbit/s) voor iets meer dan een jaar. Heb alleen elke dag problemen met internet. Het doet het goed, maar aardig vaak is het langzaam voor een paar seconde tot 10-15sec.
Dit valt vooral op bij games. Als ik een game via steam speel, zie ik constant mijn ms. Via ADSL is dat 80-100ms en soms schiet die dan omhoog naar 300, maar ook soms een paar duizend.... Hiervoor had ik Caiway kabel, maar dat was nog erger. Daar had de hele buurt dacht ik zowat last van, maar dit is dus niet via de kabel.
Iemand een paar suggesties?
Dit valt vooral op bij games. Als ik een game via steam speel, zie ik constant mijn ms. Via ADSL is dat 80-100ms en soms schiet die dan omhoog naar 300, maar ook soms een paar duizend.... Hiervoor had ik Caiway kabel, maar dat was nog erger. Daar had de hele buurt dacht ik zowat last van, maar dit is dus niet via de kabel.
Iemand een paar suggesties?
Aan Telfort Webcare:
Naar aanleiding van jullie reactie op mijn topic op http://forum.telfort.nl/ gegevens gestuurd om te controleren of er betere snelheiden (over VDSL2?) mogelijk zijn. Ik heb daarna geen reactie meer ontvangen.
Zie https://forum.telfort.nl/...ing-leverbaar-snel-33712/ voor meer info.
Aan de rest op dit forum:
Slechte ervaring gehad met Telfort en KPN abonnementservice. Ze zeggen allebei dat FttH en VDSL 2 bij mij mogelijk zijn, maar er is in de hele provincie nog geen particuliere FttH aanwezig en de postcodecheck geeft nog steeds 9Mbit over brakke ADSL2+ aan. Beetje erg teleurgesteld, dacht dat ik eindelijk aan 30+Mbit via telefoondraad zou komen. Maar waarschijnlijk weer loze hoop.
Overkant heeft overigens wel de volle snelheid van VDSL2.
Naar aanleiding van jullie reactie op mijn topic op http://forum.telfort.nl/ gegevens gestuurd om te controleren of er betere snelheiden (over VDSL2?) mogelijk zijn. Ik heb daarna geen reactie meer ontvangen.
Zie https://forum.telfort.nl/...ing-leverbaar-snel-33712/ voor meer info.
Aan de rest op dit forum:
Slechte ervaring gehad met Telfort en KPN abonnementservice. Ze zeggen allebei dat FttH en VDSL 2 bij mij mogelijk zijn, maar er is in de hele provincie nog geen particuliere FttH aanwezig en de postcodecheck geeft nog steeds 9Mbit over brakke ADSL2+ aan. Beetje erg teleurgesteld, dacht dat ik eindelijk aan 30+Mbit via telefoondraad zou komen. Maar waarschijnlijk weer loze hoop.
Overkant heeft overigens wel de volle snelheid van VDSL2.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Vandaag Telfort voor iemand aangesloten.
In het startpakket zat een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8).
Blijkbaar wordt dit modem nu standaard uitgeleverd i.p.v. de ZyXEL P-2812HNU-F1.
Blijkbaar wordt dit modem nu standaard uitgeleverd i.p.v. de ZyXEL P-2812HNU-F1.
Dat klopt, echter is deze versie niet zoals bij KPN dichtgeschroefd. Heb de afgelopen maanden kunnen testen in het pilot project, modem functioneert in de basis naar behoren, echter zijn er met het telefoonboek (speeddial lijst) nog wat problemen en is ook het verbinden met een wireless adapter soms wat lastiger.Dav1d schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:12:
Vandaag Telfort voor iemand aangesloten.
Door development wordt er nog steeds aan verbeteringen gewerkt die via firmwareupdate worden opgelost.
Na jaren van tevreden bij telfort gezeten te hebben ben ik over naar Ziggo. Omdat mijn contract verlengt kon worden werd ik gebeld, ze konden me wat aanbieden. Ik was hierdoor uiteindelijk duurder uit dan wat ik nu betaal of als ik via de website kon verlengen. Toen ik dit zei werd die vrouw redelijk boos en vertelde me doodleuk dat het niet kon omdat ik dan eerst 3 maand geen telfort moest hebben. Vertelde haar dat ik dan maar opzoek ging naar een andere provider, dat kon niet want zij waren de goedkoopste.
Van dit gesprek keek ik wel even op. Bij ziggo betaal ik 1 euro meer in abbo kosten, mede doordat ik het goedkoper kan krijgen via mijn werk.
Van dit gesprek keek ik wel even op. Bij ziggo betaal ik 1 euro meer in abbo kosten, mede doordat ik het goedkoper kan krijgen via mijn werk.
Verwijderd
Beste Telfort Webcare,
Heb net een order geplaatst voor alleen internet. Zouden jullie misschien de 7 werkdagen bedenktermijn kunnen weghalen?
Hij moet worden opgeleverd worden op het vrije aderpaar in het pand.
Heb net een order geplaatst voor alleen internet. Zouden jullie misschien de 7 werkdagen bedenktermijn kunnen weghalen?
Hij moet worden opgeleverd worden op het vrije aderpaar in het pand.
[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 22-09-2013 19:59 ]
@Dwarf Luke: Telfort Webcare komt hier niet meer. Je kan beter een DM achterlaten op het Telfort forum.
Nou ik ben inmiddels ook weg bij Telfort. Veel drama gehad. Door de webcare hier redelijk geholpen maar vaak wegvallende verbinding, of ERG traag.
heb nieuw modem gekregen en was van lijn verandert (naar VDSL) alles mocht niet baten. Toen ook nog een speciale "aanbieding" gekregen over de post (was al 7 jaar lid) alleen was die aanbieding DUURDER dan een nieuwe aansluiting, alleen zeiden ze in de telfort winkel dat dat niet zo was.. Alleen wisten ze wel te vertellen dat mijn snelheid van 20 naar 8 ging als ik er gebruik van wilde maken... Dus EN duurder EN langzamer..
ben inmiddels klant bij Ziggo.. HEERLIJK stabiele 60 Mb lijn! HEERLIJK, voor mij voorlopig geen KPN/ Telfort meer, nou ja als ze EINDELIJK glas neerleggen in Den Bosch dan misschien ;-)
heb nieuw modem gekregen en was van lijn verandert (naar VDSL) alles mocht niet baten. Toen ook nog een speciale "aanbieding" gekregen over de post (was al 7 jaar lid) alleen was die aanbieding DUURDER dan een nieuwe aansluiting, alleen zeiden ze in de telfort winkel dat dat niet zo was.. Alleen wisten ze wel te vertellen dat mijn snelheid van 20 naar 8 ging als ik er gebruik van wilde maken... Dus EN duurder EN langzamer..
ben inmiddels klant bij Ziggo.. HEERLIJK stabiele 60 Mb lijn! HEERLIJK, voor mij voorlopig geen KPN/ Telfort meer, nou ja als ze EINDELIJK glas neerleggen in Den Bosch dan misschien ;-)
Als erg tevreden (en langdurige) Telfort klant wil ik graag mijn verbinding (incl vast bellen) meeverhuizen naar onze nieuwe woning. Nu blijkt dat op ons nieuwe adres in Vleuterweide maar een snelheid van 1 tot 2mbps geleverd kan worden door Telfort. Zijn er mensen et ervaring met ADSL (Telfort of een andere aanbieder) in deze wijk (postcode 3452)? Is de verbinding echt zo dramatisch of kan er een voor mij acceptabele snelheid van 4-8mbps worden gehaald?
Waarschijnlijk zit je gewoon op een hele grote afstand van de wijkcentrale. Je kan je postcode en huisnummer invullen op http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck, waarschijnlijk komt er dan wel een afstand uit van 5+ km. Als telfort 1-2 Mbit zegt zou ik helaas niet hoger dan 3 Mbit verwachten. Verstandig om even te kijken of er misschien kabelinternet of glasvezel beschikbaar is!
Naam:De MeernSatch schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:13:
Waarschijnlijk zit je gewoon op een hele grote afstand van de wijkcentrale.
Code:Mnd
Afstand:± 4348 meter
Klopt, dat is wel ver en dat verwachtte ik ook wel, wil alleen kijken of er praktijkervaring is.
Glas zit in de meterkast en Ziggo ook beschikbaar.... Verstandig om even te kijken of er misschien kabelinternet of glasvezel beschikbaar is!
Reden van het 'moeilijk doen' door mij is dat ik hier maar tijdelijk ga wonen (6-12 maand) en daarna graag mij Telfort met vast bellen mee wil nemen naar onze volgende woning. De afweging is dus om tijdelijk genoegen te nemen met een wat lagere snelheid en daardoor het oude vast bellen te kunnen behouden.
En waarom vraag je dan niet bijvoorbeeld Ziggo Alles in één aan met behoud van nummer?
Ziggo is per maand opzegbaar.
En als Ziggo op je nieuwe adres leverbaar is verhuis je toch gewoon alle diensten mee?
Ziggo is per maand opzegbaar.
En als Ziggo op je nieuwe adres leverbaar is verhuis je toch gewoon alle diensten mee?
4300 meter is meestal zo rond de 3-4Mbps ja. Op 5300 meter zit je op 2,8Mbps dus iets hoger dan dat is wel haalbaar. Probeer ook wat naburige huisnummers in de check, wellicht zit er geen abbo op dat adres nu waardoor de postcodecheck uitgaat van oude (pré-ADSL2+) data. Maar die 8Mbps ga je never nooit niet halen helaas 
@Dennis-L Heeft te maken met de oude voorwaarden van Vast bellen die nogal gunstig zijn.
@Dennis-L Heeft te maken met de oude voorwaarden van Vast bellen die nogal gunstig zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door RadioAir op 09-05-2013 11:58 ]
Dat zou voor mij (tijdelijk) acceptabel zijn. Ben destijds bij Tiscali ook met 4mb begonnentha_bulldog schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:56:
4300 meter is meestal zo rond de 3-4Mbps ja.
Klopt helemaal, Ziggo maandelijks opzegbaar is een valide alternatief alleen krijg ik dan nooit Telfort Vast Bellen meer terug@Dennis-L Heeft te maken met de oude voorwaarden van Vast bellen die nogal gunstig zijn.
Voor interactieve TV bij Telfort, wat voor aansluitingen heeft de TV-ontvanger van Telfort?
Zit er nog iets van SCART op? M'n schoonvader heeft Glas alles in 1 besteld met interactieve TV, maar heeft geen TV met HDMI..... Ik kan op de site van Telfort niks vinden over de TV-ontvanger voor interactieve TV.
Waar ik ook niet helemaal uitkom, je kan via Telfort nog 'gewoon' analoog kijken. Er komt dan een analoog signaal uit het glasvezelmodem. Daar kan je gewoon je TV, via coax, op aansluiten. Maar welke zenders krijg je dan, gewoon de standaard zenders? 1,2,3, RTL4, 5, 6, Veronica, etc, etc. Waarvoor zou je dan eventueel DVB-c gebruiken?
Zit er nog iets van SCART op? M'n schoonvader heeft Glas alles in 1 besteld met interactieve TV, maar heeft geen TV met HDMI..... Ik kan op de site van Telfort niks vinden over de TV-ontvanger voor interactieve TV.
Waar ik ook niet helemaal uitkom, je kan via Telfort nog 'gewoon' analoog kijken. Er komt dan een analoog signaal uit het glasvezelmodem. Daar kan je gewoon je TV, via coax, op aansluiten. Maar welke zenders krijg je dan, gewoon de standaard zenders? 1,2,3, RTL4, 5, 6, Veronica, etc, etc. Waarvoor zou je dan eventueel DVB-c gebruiken?
Coenen schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:47:
Voor interactieve TV bij Telfort, wat voor aansluitingen heeft de TV-ontvanger van Telfort?