top, ga ik dat doen, voorheen hebben ze me hier meestal netjes geholpen. Kom hier weinig aangezien ik zelf al weer een paar jaar ziggo heb.
Dacht laat ik maar weer eens een testje doen op de telfort site om te zien of er wat verbeterd is.
Zelfs al werd er aangegeven dat er niets meer aan het dsl netwerk gedaan zou worden heb ik nu opeens de theoretische mogelijkheid van 14Mbit. (eerst max. 8Mbit)
Tevens is nu opeens glas beschikbaar. Ze hebben er zelfs nog over gebeld 2 maanden terug en er zou de eerste 6 a 12 maanden geen verbetering komen. Ben nu dan wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer gebeld ga worden.
Ga dan maar eens mijn router in duiken om te zien of er inderdaad een wat stabielere lijn rond de 14Mbit op te merken is.
Zelfs al werd er aangegeven dat er niets meer aan het dsl netwerk gedaan zou worden heb ik nu opeens de theoretische mogelijkheid van 14Mbit. (eerst max. 8Mbit)
Tevens is nu opeens glas beschikbaar. Ze hebben er zelfs nog over gebeld 2 maanden terug en er zou de eerste 6 a 12 maanden geen verbetering komen. Ben nu dan wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer gebeld ga worden.
Ga dan maar eens mijn router in duiken om te zien of er inderdaad een wat stabielere lijn rond de 14Mbit op te merken is.
Het zou kunnen dat je nog op het oude netwerk zit en dus een migratie naar het verbeterde netwerk nodig is om de snelheid van 14Mb te kunnen halen.solique schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:09:
Dacht laat ik maar weer eens een testje doen op de telfort site om te zien of er wat verbeterd is.
Ben benieuwd al zijn wij een paar jaar geleden al over gezet naar het toen verbeterde netwerk.Speedmaster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:33:
[...]
Het zou kunnen dat je nog op het oude netwerk zit en dus een migratie naar het verbeterde netwerk nodig is om de snelheid van 14Mb te kunnen halen.
Router toont al 2plus te ontvangen sinds ik bij telfort zit.
Meest aparte vind ik dat nu glas blijkbaar beschikbaar is maar dat dit nergens gecommuniceerd is.
Verwijderd
Ik kom al de hele ochtend niet meer fatsoenlijk op het Telfort forum.
"Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig."
Gisteren werkte het nog wel met IE 10.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig."
Vannacht is het certificaat verlopen ja
Je kan gewoon naar het forum, kwestie van: Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen). aanklikken, inderdaad is het certificaat verlopen, iets wat gewoon slordig is maar wat best wel veel voorkomt bij grotere ondernemingen, Wel een SSL omgeving installeren maar niet de einddatum van de certificaten documenteren en bewaken.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:32:
Ik kom al de hele ochtend niet meer fatsoenlijk op het Telfort forum.
Eehmm, ja, gaan we het hier nog hebben over de essentie....... niet over beveiligingscertificaten en of er wel of geen verbinding is in een bepaald gebied.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Wel of geen verbinding lijkt me toch één van de meest essentiële onderwerpen in een topic over de ervaringen met een internetprovider. En de customer support is ook een deel van de ervaring, en dit akkefietje met dat certificaat is daarvan een (inderdaad klein) onderdeel.
Wat zou volgens jou "de essentie" moeten zijn in dit topic ?
Wat zou volgens jou "de essentie" moeten zijn in dit topic ?
Voor de liefhebbers van IPv6: Het schijnt dat Telfort sinds 10 maart jl. stilletjes de pilot uitgebreid heeft naar alle gebruikers (niet zeker of FttH hier onder valt).
Bron: http://ipv6-or-no-ipv6.bl...fort-introduces-ipv6.html
EDIT: Dacht eerst dat bij mij RD tunnel al werkte, maar de adres prefix uit het artikel 2A00:CD8::/32 werkt bij mij niet; als ik m'n Fritz op 2002::/16 installeer werkt het wel, maar het adres lijkt verdacht veel op de 6to4 prefix die al lange tijd werkt....?!?!
Bron: http://ipv6-or-no-ipv6.bl...fort-introduces-ipv6.html
EDIT: Dacht eerst dat bij mij RD tunnel al werkte, maar de adres prefix uit het artikel 2A00:CD8::/32 werkt bij mij niet; als ik m'n Fritz op 2002::/16 installeer werkt het wel, maar het adres lijkt verdacht veel op de 6to4 prefix die al lange tijd werkt....?!?!
[ Voor 44% gewijzigd door dingo35 op 29-03-2013 12:21 . Reden: nieuwe testresultaten ]
Beste Dingo,
Dit werkt al een tijdje
https://forum.telfort.nl/...rt-ipv6-10-stappen-24096/
Alleen lijkt het er nog steeds op dat er geen telfort dns server actief is
Dit werkt al een tijdje
https://forum.telfort.nl/...rt-ipv6-10-stappen-24096/
Alleen lijkt het er nog steeds op dat er geen telfort dns server actief is
[ Voor 24% gewijzigd door Medic op 29-03-2013 14:21 ]
Nee, jij verwijst naar een 6to4 tunnel. Ik verwijs naar een 6RD tunnel...
EDIT: Na firmware update van mijn Fritzbox wordt de prefix van Telfort gebruikt:
"IPv6 prefix used: 2a00:cd8:a555:49d0::/63"
De tests op de diverse sites mislukken, zou idd goed het ontbreken van een DNS server kunnen zijn...
EDIT: Na firmware update van mijn Fritzbox wordt de prefix van Telfort gebruikt:
De tests op de diverse sites mislukken, zou idd goed het ontbreken van een DNS server kunnen zijn...
[ Voor 61% gewijzigd door dingo35 op 29-03-2013 14:34 ]
Ik had dit al maanden, ik heb nu 3 modems gehad afgelopen maanden en alle 3 ondersteunden IPv6.Voor de liefhebbers van IPv6: Het schijnt dat Telfort sinds 10 maart jl. stilletjes de pilot uitgebreid heeft naar alle gebruikers (niet zeker of FttH hier onder valt).
Nee hoor ik kan gewoon alles doen met IPv6dingo35 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:23:
Nee, jij verwijst naar een 6to4 tunnel. Ik verwijs naar een 6RD tunnel...
En heb nog geen eigen DNS servers voor IPv6 ingesteld.
Wat heb je voor score bij test-ipv6.com?
[ Voor 20% gewijzigd door V-rg op 29-03-2013 18:07 ]
Als ik voor 6to4 kies 7/10, als ik voor 6RD kies 0/10 (geen ip6 adres gedetecteerd).
Vreemd genoeg zegt mijn Fritz bij 6RD:
The FRITZ!Box uses a direct IP connection to an Internet Service Provider, IPv6 prefix: 2a00:cd8:a555:xxxx::/63
Ik weet niet goed wat ik met m'n tunnel endpoint aan moet, de default config is 192.88.99.1, als ik een vrij ip adres uit m'n netwerk of het ip adres van m'n fritz aan toe ken blijft hij 0/10 scoren.
Begrijp de bedoeling er niet van, is het het idee dat je dan voor ip6 een compleet nieuw subnet aanmaakt dat fysiek het ip4 subnet geheel overlapt?!?!
The FRITZ!Box uses a direct IP connection to an Internet Service Provider, IPv6 prefix: 2a00:cd8:a555:xxxx::/63
Ik weet niet goed wat ik met m'n tunnel endpoint aan moet, de default config is 192.88.99.1, als ik een vrij ip adres uit m'n netwerk of het ip adres van m'n fritz aan toe ken blijft hij 0/10 scoren.
Begrijp de bedoeling er niet van, is het het idee dat je dan voor ip6 een compleet nieuw subnet aanmaakt dat fysiek het ip4 subnet geheel overlapt?!?!
Er is een discussie tussen AVM en Telfot over het gebruik van /63 of /64dingo35 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:53:
Als ik voor 6to4 kies 7/10, als ik voor 6RD kies 0/10 (geen ip6 adres gedetecteerd).
AVM schijjnt vast te houden aan /63 en Telfort heeft het IPv6 platform in gericht met /64
Je kan even kijken in het IPv6 pilot topic op het Telfort forum, is een aardige leesklus maar dan ben je wel bij.
Deskundige meningen gevraagd!
Ik had tot een week geleden een oud abonnement van 20down/1up voor 25,37 euro per maand. Na contact met Telfort boden ze me aan
a) Een nieuw modem
b) Een nieuw abonnement van 20,- euro per maand van 30down/1up
c) Een jaarcontract
d) Geen extra kosten omdat ik "al zo lang klant was"
Inmiddels is het nieuwe abonnement actief en is er qua snelheid niets veranderd. Dat wist ik al, aangezien de maximum snelheid 14down is op mijn adres. Ik had voor het nieuwe abonnement gekozen vanwege de prijs en het nieuwe modem.
Ik kreeg een bevestigingsemail dat het nieuwe abonnement opgeleverd was. Prima. Echter, geen bericht over een nieuw modem. Dus, ik een mail gestuurd, over dat mij een nieuw modem was beloofd en dat ik graag wilde weten wanneer deze bezorgd zou worden. Het antwoord van Telfort:
http://www.zyxel.com/nl/n...12hnu_fx_series.shtml?t=p
Ik had tot een week geleden een oud abonnement van 20down/1up voor 25,37 euro per maand. Na contact met Telfort boden ze me aan
a) Een nieuw modem
b) Een nieuw abonnement van 20,- euro per maand van 30down/1up
c) Een jaarcontract
d) Geen extra kosten omdat ik "al zo lang klant was"
Inmiddels is het nieuwe abonnement actief en is er qua snelheid niets veranderd. Dat wist ik al, aangezien de maximum snelheid 14down is op mijn adres. Ik had voor het nieuwe abonnement gekozen vanwege de prijs en het nieuwe modem.
Ik kreeg een bevestigingsemail dat het nieuwe abonnement opgeleverd was. Prima. Echter, geen bericht over een nieuw modem. Dus, ik een mail gestuurd, over dat mij een nieuw modem was beloofd en dat ik graag wilde weten wanneer deze bezorgd zou worden. Het antwoord van Telfort:
Dit was totaal niet zoals we het afgesproken hadden, daarnaast heeft het nieuwe modem ook andere voordelen t.o.v. het oude modem. Dus ik weer gemaild:Na controle van onze administratie blijkt dat na het verlengen van het abonnement niet nodig was een nieuw modem te sturen.
Het modem dat u heeft is geschikt voor de verbinding die u heeft. U heeft garantie op dit modem . Wanneer dit modem stuk is wordt het gratis vervangen.
Daarop kreeg ik, tot mijn grote verbazing, dit antwoord terug:Recent heb ik een email verzonden naar jullie klantenservice en hier ook antwoord op gehad, waarvoor dank.
Eén van de vragen was wanneer het nieuwe modem (de ZyXEL P-2812HNU-F1) bezorgd zou worden. De klantenservice antwoordde mij dat het niet nodig is om een nieuw modem op te sturen, omdat het qua snelheid niet uitmaakt i.v.m. ons huidig modem (de ZyXEL P-2601HN-F1).
Ik begrijp jullie verhaal daarin, maar het gaat niet alleen om de internetsnelheid, het gaat er ook om dat de LAN snelheid (1000 i.p.v. 100) en WiFi snelheid (300N i.p.v. 150N) hoger zijn dan ons huidige modem. Verder heeft het nieuwe modem meer WiFi antennes, en dat komt goed van pas, aangezien het huidige modem met de WiFi onze slaapkamer niet haalt.
Deze modemverandering is één van de redenen geweest dat ik ben geswitched van abonnement en een nieuw jaarcontract heb genomen, om bovenstaande redenen. De Telfort medewerker beloofde mij telefonisch dat wij een nieuw modem zouden ontvangen als wij van abonnement zouden wisselen.
Graag hoor ik dus wanneer ik mijn nieuwe modem in ontvangst kan nemen.
Ten eerste ben ik natuurlijk heel verbaasd dat ze zich niet aan hun woord houden, maar als ik op internet ga kijken en de specificaties van de P-2812HNU-F1 opzoek, ligt het dan aan mij, of kan dit modem wel gewoon een ADSL/ADSL2/ADSL2+/PSTN verbinding aan?Wij begrijpen dat u graag een ander modem zou willen ontvangen. De reden waarom wij echter niet het modemtype P-2812HNU-F1 toe kunnen zenden, is dat dit modem bestemd is voor VDSL. VDSL is een internetverbinding die deels bestaat uit glasvezel en deels uit koper. Om dit signaal te decoderen is het modemtype P-2812HNU-F1 nodig.
Op uw adres wordt echter PSTN geleverd. Hier is het modem ZyXEL P-2601HN-F1, het modem dat u ook heeft, alleen geschikt voor.
http://www.zyxel.com/nl/n...12hnu_fx_series.shtml?t=p
VDSL2/ADSL2+ dual-mode functionalities
pricewatch: Zyxel P-2812HNU-F1System Specifications
VDSL/ADSL2+ Compliance
VDSL2 (G.993.2), band plan Annex A, Annex B
Support profile 8a, 8b, 8c, d, 12a,12b, 17a, 30a*
VDSL1 (G.993.1)
ADSL 2+ (G.992.5) support Annex A, B, I, J, M*
ADSL 2 (G.992.3) support Annex A, B, I, J, L, M*
ADSL (G.992.1) Annex A, Annex B
ANSI T1.413 issue 2
G.INP (G.998.4)*
G.VECTOR (G.993.5)*
Volgens mij laat Telfort zich niet van zijn beste kant zien hier... Ook aangezien in de OP van dit topic staat dat alle nieuwe klanten, ongeacht hun soort verbinding, het nieuwe modem ontvangen. Wat is jullie mening? Heb ik het fout in deze of houdt Telfort zich niet aan zijn afspraken?Modemtype 3G (extern USB), ADSL Analoog, ADSL ISDN, ADSL2 Analoog, ADSL2 ISDN, ADSL2+ Analoog, ADSL2+ ISDN, VDSL2
@WizZie-
De reactie van Telfort klopt inderdaad niets van.
De P-2812HNU-F1 is geschikt voor ADSL
Eerder was het zo dat de P-2601HN-F1 beter presteerde op ADSL dan dat de P-2812HNU-F1 deed.
Ik weet niet of dit nog steeds zo is.
@IPv6 vragen
De IPv6 setup van Telfort werkt niet op fritzbox modems.
Echter vind ik het geheel terecht van AVM dat ze dit niet ondersteunen.
Het hele punt is dit:
Modem heeft intern 2 netwerk omgevingen, wan en lan.
Die manier van Telfort is:
De WAN kant krijgt:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::1
En de LAN kant worden vervolgens adressen uitgedeeld uit subnet:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::/64
Als je dan gaat kijken naar de routing zit 2a00:cd8:xxxx:xxxx::1 aan de LAN kant, en niet de WAN kant.
ZyXEL heeft voor Telfort de firmware zo gemaakt dit het wel werkt, maar het is bad practice.
Echter wil AVM dus geen bad practice in hun modems bouwen. (raar he...)
De reactie van Telfort klopt inderdaad niets van.
De P-2812HNU-F1 is geschikt voor ADSL
Eerder was het zo dat de P-2601HN-F1 beter presteerde op ADSL dan dat de P-2812HNU-F1 deed.
Ik weet niet of dit nog steeds zo is.
@IPv6 vragen
De IPv6 setup van Telfort werkt niet op fritzbox modems.
Echter vind ik het geheel terecht van AVM dat ze dit niet ondersteunen.
Het hele punt is dit:
Modem heeft intern 2 netwerk omgevingen, wan en lan.
Die manier van Telfort is:
De WAN kant krijgt:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::1
En de LAN kant worden vervolgens adressen uitgedeeld uit subnet:
2a00:cd8:xxxx:xxxx::/64
Als je dan gaat kijken naar de routing zit 2a00:cd8:xxxx:xxxx::1 aan de LAN kant, en niet de WAN kant.
ZyXEL heeft voor Telfort de firmware zo gemaakt dit het wel werkt, maar het is bad practice.
Echter wil AVM dus geen bad practice in hun modems bouwen. (raar he...)
Met de nieuwe firmware op de 2812 is dat verschil er niet meer 
Maak een topic aan in "Levering" op het Telfort forum, dan stuurt Henk er zeer waarschijnlijk 1 op
Maak een topic aan in "Levering" op het Telfort forum, dan stuurt Henk er zeer waarschijnlijk 1 op
@WizZie-: het zou inderdaad goed zijn als Telfort het ruimhartig oplost en je het nieuwe modem toestuurt en niet gaat schermen met argumenten die niet kloppen; zoals dat de nieuwe Zyxel niet geschikt zou zijn voor jouw verbinding.
Inderdaad een beter idee het bij Telfort via Henk of Hugo op te lossen. Geen garantie, maar denk dat je daar meer kans hebt op succes als je het rustig aanpakt.
Inderdaad een beter idee het bij Telfort via Henk of Hugo op te lossen. Geen garantie, maar denk dat je daar meer kans hebt op succes als je het rustig aanpakt.
Dat is goed nieuws. Bij mijn ging de intrainwaarde een half jaar geleden van ruim 12, naar minder dan 10, waarop ik besloten heb de 2812 weer terug te sturen. Nu blij met het Arcadyan pilot modem, waarbij wifi iets stabieler is.tha_bulldog schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:31:
@brambo123 en OgWok: Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad van plan om het rustig aan te pakken, maar ben stiekem wel een beetje geïrriteerd hierover. Zal deze Henk of Hugo even op de hoogte brengen via dat Forum. Thanks!
Mijn telfort-internet en telefoon heeft er net minimaal 45 minuten uitgeleven. Op de modem-pagina zag ik dat de modem probeerde een verbinding te leggen, wat aanvankelijk lukte, maar dat ie gelijk een paar seconden later weer down ging en vervolgens was mijn modem-pagina een tijdje onbereikbaar. Telefoon status gaf aan register-fail.
Uiteindelijk is het vanzelf weer gaan werken. Iemand een idee wat er aan de hand was?
Uiteindelijk is het vanzelf weer gaan werken. Iemand een idee wat er aan de hand was?
[ Voor 4% gewijzigd door filipy23 op 31-03-2013 14:44 ]
Zo, we zijn vandaag over.MensionXL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:33:
[...]
Dan wordt het gewoon 30/3Mbit/s voor jou en zal je niet meer de ADSL-problemen hebben die je nu hebt omdat je op een ander netwerk en centrale wordt aangesloten
Het modem is inderdaad aanzienlijk beter, we hebben nu gigabit en wifi N, open DNS is handig (no-ip.org) die misde ik ook bij m'n vorige modem!
Wel iets raars - we halen éxact dezelfde performance als bij Online. 14mbit down, 1 mbit up. Daar zijn we dus niks mee op geschoten (ach, we betalen er 4 euro per maand minder voor =p).
Maareh - zit ik wel op VDSL? Hij staat nu op ADSL zo te zien, kan ik dat zelf kiezen of is dit waar ik het mee moet doen ?

Je hebt dus GEEN VDSL maar gewoon ADSL.
Waarschijnlijk is VDSL dus toch niet leverbaar op jouw postcode.
Mogelijk stijgt je snelheid nog iets als je vannacht de nieuwe firmwareversie geladen krijg.
Laat het modem de komende 10 dagen met rust (niet onnodig resetten of uit zetten) mogelijk ga je nog iets in snelheid omhoog.
Waarschijnlijk is VDSL dus toch niet leverbaar op jouw postcode.
Mogelijk stijgt je snelheid nog iets als je vannacht de nieuwe firmwareversie geladen krijg.
Laat het modem de komende 10 dagen met rust (niet onnodig resetten of uit zetten) mogelijk ga je nog iets in snelheid omhoog.
Dit is inderdaad geen VDSL. Wat is de beloofde snelheid van de postcode check?W.Zijlstra. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:05:
[...]
Maareh - zit ik wel op VDSL? Hij staat nu op ADSL zo te zien, kan ik dat zelf kiezen of is dit waar ik het mee moet doen ?
37 Mbit max :-\knakworst schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:30:
[...]
Dit is inderdaad geen VDSL. Wat is de beloofde snelheid van de postcode check?
En welke abonnementsvorm heb je aangeschaft?
De middelste genaamd standaard of zo ? 30 Mbit down 3 upSpeedmaster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:06:
[...]
En welke abonnementsvorm heb je aangeschaft?
Ik zou je willen adviseren om even een nieuw topic aan te maken op het Telfort forum.W.Zijlstra. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:07:
[...]
De middelste genaamd standaard of zo ? 30 Mbit down 3 up
Mogelijk kan Webcare wat voor betekenen
Gedaan, bedankt voor de tip :-)Speedmaster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:10:
[...]
Ik zou je willen adviseren om even een nieuw topic aan te maken op het Telfort forum.
Mogelijk kan Webcare wat voor betekenen
Ik heb een telfort IP adres gekregen ( reageerv even hier ipv tel fort forum want ik ben onderweg en mijn tel fort wachtwoord staat in de brief
Die Henk is echt cool, het modem is al onderweg. Geweldig!tha_bulldog schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:31:
Zijn er hier ook mensen die serieus gebruik maken van de TV-op-je-tablet optie? Pa kijkt graag voetbal, ma wil dan een film kijken op d'r iPad. Maar dat laatste is echt om te huilen gewoon. Ze kan 3-4 minuten kijken, heeft dan een minuut of niks of haperend beeld & geluid.
Wifi is totaal onbelast, ik zit op 5ghz en de rest gaat over de kabel. Wifi bandwidth monitor geeft ook niks bijzonders. Njah. Als je dit niet bijzonder noemt:

iPad is dus de enige client op het wifi. De stream is niet vloeiend, maar hapert behoorlijk.

Dit is de WAN-kant. Ook hier geen beperkingen. Downloaden de 1000mbit.bin van Telfort of buiten hun netwerk gaat gewoon met 28 a 29 mbit/sec.
Ervaren jullie dit ook of ligt het toch aan het netwerk hier?
Wifi is totaal onbelast, ik zit op 5ghz en de rest gaat over de kabel. Wifi bandwidth monitor geeft ook niks bijzonders. Njah. Als je dit niet bijzonder noemt:

iPad is dus de enige client op het wifi. De stream is niet vloeiend, maar hapert behoorlijk.

Dit is de WAN-kant. Ook hier geen beperkingen. Downloaden de 1000mbit.bin van Telfort of buiten hun netwerk gaat gewoon met 28 a 29 mbit/sec.
Ervaren jullie dit ook of ligt het toch aan het netwerk hier?
Ik wil het er _niet_ over hebben.
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:13:
[...]
Ik heb een telfort IP adres gekregen ( reageerv even hier ipv tel fort forum want ik ben onderweg en mijn tel fort wachtwoord staat in de brief) dus zat niet op online IP adres
Grappig hoe die snelheden ingesteld worden tegenwoordig. Ik heb30/3 besteld, maar haalde maar ruim 20. Gisteren was het al 27 en ik begrijp dat de dlm gedurende tien dagen gaat zoeken naar de maximale stabiele snelheid. Slim dat de dlm dit zelf analyseert en handelt. Logisch ook wel.
Nu allemaal duimen dat ik de 30/3 haal. VDSL is hier wel een prima verbetering. Vroeger met speedlinq / telfort 20mbit haalde ik maar 10/1 met mijn 20 mbit verbinding.
Ben ook keurig geholpen door hugo over inschatten lijnsnelheid en met de vraag of de VDSl dlm meer in de buurt staat. Krregheerlijk concreet antwoord. 503 meter ipv 2800m vroeger. Ben al met al wel tevreden, zeker voor het geld.
Telfort: goed webcare team!
Nu allemaal duimen dat ik de 30/3 haal. VDSL is hier wel een prima verbetering. Vroeger met speedlinq / telfort 20mbit haalde ik maar 10/1 met mijn 20 mbit verbinding.
Ben ook keurig geholpen door hugo over inschatten lijnsnelheid en met de vraag of de VDSl dlm meer in de buurt staat. Krregheerlijk concreet antwoord. 503 meter ipv 2800m vroeger. Ben al met al wel tevreden, zeker voor het geld.
Telfort: goed webcare team!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bedankt SpeedMaster en Brambo voor jullie reacties op mijn ipv6 subtopic.
Vreemd genoeg werkt de 6to4 instelling van m'n Fritzbox wel gewoon, dus dan hou ik die maar gewoon aan. 't was me sowieso niet duidelijk wat de voordelen van 6RD boven 6to4 zouden zijn, een apart ipv4 subnet uitrollen om ipv6 te ondersteunen vind ik niet zo'n nette oplossing (en blijkbaar niet nodig, want 6to4 kan het zonder).
Vreemd genoeg werkt de 6to4 instelling van m'n Fritzbox wel gewoon, dus dan hou ik die maar gewoon aan. 't was me sowieso niet duidelijk wat de voordelen van 6RD boven 6to4 zouden zijn, een apart ipv4 subnet uitrollen om ipv6 te ondersteunen vind ik niet zo'n nette oplossing (en blijkbaar niet nodig, want 6to4 kan het zonder).
[ Voor 3% gewijzigd door dingo35 op 03-04-2013 10:40 ]
Ik blijquote: Henk - Telfort;335156@zijlstra.w@telfort.nl,
Welkom op het forum! Er is een migratie aangevraagd, op 09-04-2013 word je omgezet naar VDSL, waardoor de maximumsnelheid van 32.000/3.100 gehaald gaat worden. Het bestaande modem kan gebruikt blijven worden, onze excuses dat je niet direct op VDSL aangesloten bent. Waarom dit niet direct al bij oplevering is gebeurd is opmerkelijk, de oorzaak daarvan ben ik nog aan het achterhalen.
Henk
Wilde wat foto's (via internet) op mijn server zetten, maar mijn server was niet bereikbaar. Na een reboot van de Zyxel werkt het weer als een speer
Om instabiliteit van de Zyxel tegen te gaan heb ik een tijdschakelaar voor de Zyxel gegooid die hem elke week even 10min uitzet. Echter, de DLM komt nu weer om de hoek kijken: ik zit nog maar op 22Mbit/s in plaats van 24-25Mbit/s. Niet zo'n groot verschil maar wel merkbaar. Heeft iemand een 'oplossing' hiervoor? Hij mag niet te lang aanstaan achter elkaar want dan wordt hij buggy (volgens de helpdesk) maar als je hem reboot zal je gestraft worden door de DLMOgWok schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:16:
Wilde wat foto's (via internet) op mijn server zetten, maar mijn server was niet bereikbaar. Na een reboot van de Zyxel werkt het weer als een speer

Misschien juist vanwege die instabiliteit.. Mijn 2812 staat al sinds 27-12-2012 aan en heeft dus ook een uptime van 4 maanden, rocksolid...
Herstarten jullie de Zyxel werkelijk regelmatig? Die van mij is 192 dagen online en eigenlijk geen enkele issues mee.
http://www.deyterra.com
@tha_bulldog.
Ik gebruik een Draytek 2820 Vn, maar ik moet hem zo nu en dan toch reseten.
Weet niet helemaal waar het aan ligt, maar als het internet eens in de 2 á 4 maanden raar doet is het even inloggen op de router en vanaf je eigen pc reseten
Ik gebruik een Draytek 2820 Vn, maar ik moet hem zo nu en dan toch reseten.
Weet niet helemaal waar het aan ligt, maar als het internet eens in de 2 á 4 maanden raar doet is het even inloggen op de router en vanaf je eigen pc reseten
Heb na een half jaar m'n wifi problemen definitief opgelost.
Oplossing:
1) Nieuw modem gehad van telfort. In plaats van nauwelijks wifi signaal naast router, had ik nu een signaal waar ik mee kon verbinden: ping 3~8 ms met pieken richting 40ms of hoger met af en toe uitval signaal. Snelheid rond 100mbit/s
2) USB wifi adapter ingeruild voor pci kaart: ping richting 4 ms stabiel, met af en toe uitval signaal.Snelheid 270mbit/s.
3) Modem op 802.11g only gezet ipv 802.11b/g/n -> ping <1ms! snelheid 54mbit
M'n ping is veel belangrijker dan de snelheid, zeker omdat internet maa 10mbit is, dus ik ben tevreden
.
Oplossing:
1) Nieuw modem gehad van telfort. In plaats van nauwelijks wifi signaal naast router, had ik nu een signaal waar ik mee kon verbinden: ping 3~8 ms met pieken richting 40ms of hoger met af en toe uitval signaal. Snelheid rond 100mbit/s
2) USB wifi adapter ingeruild voor pci kaart: ping richting 4 ms stabiel, met af en toe uitval signaal.Snelheid 270mbit/s.
M'n ping is veel belangrijker dan de snelheid, zeker omdat internet maa 10mbit is, dus ik ben tevreden
Niet zelf herstarten als dat niet hoeft, raakt DLM door van slag en dan train je (tijdelijk) lager in.rally schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:35:
Herstarten jullie de Zyxel werkelijk regelmatig? Die van mij is 192 dagen online en eigenlijk geen enkele issues mee.
Herstart eigenlijk nauwelijks, hoogstens als ik merk dat het geheugen/proc volloopt of de boel niet lekker vlot aanvoelt, maar daar heb ik weinig last van.
Als het ding regelmatig vastloopt zou ik informeren voor een nieuwe of de firmware ff checken, want dat klinkt niet zo gezond imho
[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 03-04-2013 22:06 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Er moet fysiek iets ingeplugd worden bij de buitenring. Vanaf daar gaat het op glasvezel. Er is dus een monteur voor nodig, het is niet een knop die wordt omgegooid.W.Zijlstra. schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:26:
[...]
Ik blijOp naar de VDSL! Maar waarom ze daar 6 dagen voor nodig hebben is mij een raadsel :x
Ahknakworst schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:13:
[...]
Er moet fysiek iets ingeplugd worden bij de buitenring. Vanaf daar gaat het op glasvezel. Er is dus een monteur voor nodig, het is niet een knop die wordt omgegooid.
(vind ik) Grappige side-note: Ik heb ooit een keer bij mijn vorige provider een lijn-check laten doen omdat het signaal vaak wegviel. Kreeg ineens de hele buurt een brief dat het internet (ADSL) er een paar dagen uit kon liggen omdat ze de hele lijn op gingen graven (er lekte blijkbaar ergens water in en corrodeerde de boel) om het probleem op te zoeken, oeps

Als ik geen bestanden naar mijn server kan uploaden (webserver is ook onbereikbaar), dan wordt door een reboot van de Zyxel het "probleem" opgelost...... Heb het al met Webcare besproken, maar zij zeggen dat bij hen geen local loopback probleem bekend is. Heb het probleem sinds eind vorig jaar. Soms gaat het dagen gewoon goed.rally schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:35:
Na de reboot van de Zyxel is mijn server meteen weer bereikbaar. Overigens zag ik dat de Zyxel voor de reboot op 20000 stond; na de reboot op 21088 kbps.
OgWok ik heb eenzelfde probleem gehad (in mijn geval imap die intern niet meer bereikbaar was, extern nog wel). Sinds een week of 2 lijk ik een nieuwe firmware te hebben (kan vanaf werk zo niet zien welke het op dit moment is) en de local loopback problemen lijken verholpen te zijn.
Sinds die tijd geen reboot nodig gehad voor dit probleem.
Sinds die tijd geen reboot nodig gehad voor dit probleem.
Met 802.11g ga je geen 54mbit halen. De maximale transmissie ligt rond de 25mbit, ondanks dat 54mbit wordt aangegeven. Het theoretisch maximum is 27mbit down en 27mbit up. Samen 54dr snuggles schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:40:
Heb na een half jaar m'n wifi problemen definitief opgelost.
Oplossing:
M'n ping is veel belangrijker dan de snelheid, zeker omdat internet maa 10mbit is, dus ik ben tevreden.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Kunnen meer mensen bevestigen dat de Fritz!Box 7340 werkt op het telfort netwerk? Op het internet vind ik namelijk wat tegenstrijdige info. Telfort zegt nl. dat ze een VDSL2 netwerk hebben en AVM zegt dat de 7340 een VDSL router is... De tweakers pricewatch zegt ook VDSL2, maar wikipedia zegt weer alleen VDSL. Weet iemand hoe dit zit?Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:42:
Tot nu toe nooit problemen gekend bij Telfort. Maar ben blij dat ik de modem van hun gelijk in de kast heb geflikkert en lekker door ben gegaan met mijn Fritzbox 7340. Lekker stabiel!
http://service.avm.de/sup...steunde-DSL-aansluitingenKC Boutiette schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:26:
[...]
Kunnen meer mensen bevestigen dat de Fritz!Box 7340 werkt op het telfort netwerk? Op het internet vind ik namelijk wat tegenstrijdige info. Telfort zegt nl. dat ze een VDSL2 netwerk hebben en AVM zegt dat de 7340 een VDSL router is... De tweakers pricewatch zegt ook VDSL2, maar wikipedia zegt weer alleen VDSL. Weet iemand hoe dit zit?
VDSL2 is ITU-T G.993.2 dus het modem ondersteunt zeker weten VDSL2. Of het lekker werkt met Telfort is geen garantie natuurlijk.ADSL-lijn:
Standaard: ITU G.992.1, ITU G.992.3, ITU G.993.2, ITU G.992.5 Annex A, B, J en M
[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 04-04-2013 14:58 ]
Uit mij hoofd gezegd ondersteund de 7340 geen VLAN waardoor ITV niet mogelijk is.KC Boutiette schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:26:
[...]
Kunnen meer mensen bevestigen dat de Fritz!Box 7340 werkt op het telfort netwerk? Op het internet vind ik namelijk wat tegenstrijdige info. Telfort zegt nl. dat ze een VDSL2 netwerk hebben en AVM zegt dat de 7340 een VDSL router is... De tweakers pricewatch zegt ook VDSL2, maar wikipedia zegt weer alleen VDSL. Weet iemand hoe dit zit?
De 7390 kan dit in iedergeval wel
Bedankt voor de snelle reactie! De AVM knowledge base had ik nog niet gevonden... Met dit en de melding van de tweaker in mijn vorige post heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat werken.knakworst schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:57:
[...]
http://service.avm.de/sup...steunde-DSL-aansluitingen
[...]
VDSL2 is ITU-T G.993.2 dus het modem ondersteunt zeker weten VDSL2. Of het lekker werkt met Telfort is geen garantie natuurlijk.
Ook bedankt voor de snelle reactie! ITV heb ik vooralsnog geen interesse in, maar goed om te weten dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet kan in de toekomst.Speedmaster schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:20:
[...]
Uit mij hoofd gezegd ondersteund de 7340 geen VLAN waardoor ITV niet mogelijk is.
De 7390 kan dit in iedergeval wel
Aha, dat wist ik niet. Ook met 25Mbit kan ik nog goed levenGAIAjohan schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:25:
[...]
Met 802.11g ga je geen 54mbit halen. De maximale transmissie ligt rond de 25mbit, ondanks dat 54mbit wordt aangegeven. Het theoretisch maximum is 27mbit down en 27mbit up. Samen 54.
Hier ook een heel tevreden Fritz!Box 7340 gebruiker icm Telfort VDSL2. Stabiel als een huis !KC Boutiette schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:26:
[...]
Helaas ondersteund hij alleen niet de wijze waarop Telfort IPv6 aanbiedt met 6RD. Maar als je dat niet nodig hebt is het een ideale combinatie. Telfort zit gewoon in de wizard instellingen van de 7340. Je moet alleen wel de laatst firmware er in hebben staan !
Hoera, VDSL2!W.Zijlstra. schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:26:
[...]
Ik blijOp naar de VDSL! Maar waarom ze daar 6 dagen voor nodig hebben is mij een raadsel :x

Nou hopen dat het nog een beetje sneller word. Kan ik daar verder nog iets aan doen?
Nee, dat gaat altijd zo. De verbinding startte bij mij ook op 22Mbit, daarna 27Mbit (dag 2) en de derde dag was-ie 30Mbit. De centrale kijkt of de verbinding zo stabiel is, en als dat zo is schakelt-ie naar een hogere snelheid. Net zolang tot-ie maximaal is of tot-ie niet stabiel is. Ik vermoed dat-ie dan weer een stapje terug doet.
je kunt door wat dieper in de info te kijken wel zijn wat de 'attainable rate' voor upstream en downstream is. Dat geeft een goede indicatie over de maximaal te halen snelheid.
je kunt door wat dieper in de info te kijken wel zijn wat de 'attainable rate' voor upstream en downstream is. Dat geeft een goede indicatie over de maximaal te halen snelheid.
[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 09-04-2013 09:47 ]
Mooi :-). Even lopen zoeken maar, waar vind je die attainable rate?JvS schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:46:
Nee, dat gaat altijd zo. De verbinding startte bij mij ook op 22Mbit, daarna 27Mbit (dag 2) en de derde dag was-ie 30Mbit. De centrale kijkt of de verbinding zo stabiel is, en als dat zo is schakelt-ie naar een hogere snelheid. Net zolang tot-ie maximaal is of tot-ie niet stabiel is. Ik vermoed dat-ie dan weer een stapje terug doet.
Ja, ergens in het hoofdscherm rechts op meer info klikken en dan nog een keer geloof ik
.
Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status
Overigens duurt de gehele DLM periode 10 dagen... dus het kan best zijn dat je pas op dag 9 of 10 30Mbit krijgt.
Probeer in die periode je modem niet te resetten of de stroom er af te halen, want dan "denkt" DLM dat er iets mis is met je lijn en zal de snelheid teruggeschakeld worden.
Probeer in die periode je modem niet te resetten of de stroom er af te halen, want dan "denkt" DLM dat er iets mis is met je lijn en zal de snelheid teruggeschakeld worden.
http://www.deyterra.com
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik mijn max wel ga halen :-)Zandpad schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:56:
Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status
attainable rate downstream: 62440 kbps
attainable rate upstream: 17420 kbps
Netjes!W.Zijlstra. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:08:
[...]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik mijn max wel ga halen :-)
attainable rate downstream: 62440 kbps
attainable rate upstream: 17420 kbps
attainable rate downstream: 50305 kbps
attainable rate upstream: 8288 kbps
Zijn er nog mensen met een Zyxel 2602hw-d1a?
Draadloos is vandaag weer bijzonder instabiel. Opnieuw opstarten helpt even, maar al snel is het weer erg slecht
Iemand enig idee of er iets aan te doen valt? Oplossingen in voorgaande topics duiden allemaal op nieuwe firmware, maar ik heb volgens mij de nieuwste (V3.40(AJZ.7) | 1/13/2012) ...
Draadloos is vandaag weer bijzonder instabiel. Opnieuw opstarten helpt even, maar al snel is het weer erg slecht
Tip: Verleng je contract. Als er VDSL beschikbaar is krijg je 30/3 en anders krijg je een nieuw modem die een stuk beter is dan de D1A
mwah, wifi is juist stukken slechter en aan de USB poort heb je niks, minder dan 0.5MB/s zelfs een simpele tv show kijken (met een bekabelde mediaspeler) lukt niet zonder haperen.
Port forwarding is wel simpeler, je hoeft (en kan) niks meer instellen in de firewall, alleen in de Nat openstellen.
Port forwarding is wel simpeler, je hoeft (en kan) niks meer instellen in de firewall, alleen in de Nat openstellen.
Wifi van de 2812 is in mijn optiek een stuk beter dan die van de 2802 hoor..
Iemand hier ook last van telkens wegvallend internet, zowel op kabel als wifi? Als ik op mijn PC, Xbox, Smartphone of tablet zit valt regelmatig het internet uit het niets uit. Bij de xbox kan ik direct weer connecten en bij de tablet, smartphone en macbook zoekt hij automatisch weer het signaal op of moet ik soms wifi uit en aan zetten.
Mijn snelheid is ook om niet echt over naar huis te schrijven. Via de UPC speedtest, die ik een aantal keer heb laten draaien (tegelijk zat ik op facebook en keek ik video op de xbox) krijg ik rond de 25ms, download rond de 8-9MB en upload rond de 0.8...
Probleem bij de router/modem of bij de provider?
Mijn snelheid is ook om niet echt over naar huis te schrijven. Via de UPC speedtest, die ik een aantal keer heb laten draaien (tegelijk zat ik op facebook en keek ik video op de xbox) krijg ik rond de 25ms, download rond de 8-9MB en upload rond de 0.8...
Probleem bij de router/modem of bij de provider?
Gegroet!
Ik heb precies hetzelfde met een Zyxel P-2812HNU-Fx. Ding pas december als nieuwe gekregen (had daarvoor nog het zilvere toren model modem (was helemaal een ramp)
Sinds dat ding nieuw was ging het als de brandweer.. Gaan ze daar bij telfort allemaal firmwares erop zetten, word de boel er alleen maar slechter mee.. (waarom dan steeds een automatische firmware als de oude firmware het gewoon goed deed (aint fix till its broken)
Waar kan ik de webcare vinden? Ik wil deze mensen ook eens spreken.. Ik word echt moe van telfort..
Of sturen maar een ander model (nieuwer) op of ik zoek wel een andere provider waar ik zoiezo een nieuw modem zal krijgen.. Want steeds eruit klappen is behoorlijk zwaar iritant als je met iets belangrijks bezig bent op het internet.
Sinds dat ding nieuw was ging het als de brandweer.. Gaan ze daar bij telfort allemaal firmwares erop zetten, word de boel er alleen maar slechter mee.. (waarom dan steeds een automatische firmware als de oude firmware het gewoon goed deed (aint fix till its broken)
Waar kan ik de webcare vinden? Ik wil deze mensen ook eens spreken.. Ik word echt moe van telfort..
Of sturen maar een ander model (nieuwer) op of ik zoek wel een andere provider waar ik zoiezo een nieuw modem zal krijgen.. Want steeds eruit klappen is behoorlijk zwaar iritant als je met iets belangrijks bezig bent op het internet.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Trouwens het gekste is dat je de firmware zelf niet eens kan aanpassen en dit via de server continu word bijgehouden.. Alleen jammer dat ze hierdoor het modem zelf verkloten terwijl die in het begin gewoon erg goed deed...fnoff schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:17:
Zijn er nog mensen met een Zyxel 2602hw-d1a?
Draadloos is vandaag weer bijzonder instabiel. Opnieuw opstarten helpt even, maar al snel is het weer erg slechtIemand enig idee of er iets aan te doen valt? Oplossingen in voorgaande topics duiden allemaal op nieuwe firmware, maar ik heb volgens mij de nieuwste (V3.40(AJZ.7) | 1/13/2012) ...

Verwijderd
Hier hoef je zeker geen reactie meer te verwachten van Telfort webcare.Robin4 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 03:52:
Waar kan ik de webcare vinden? Ik wil deze mensen ook eens spreken.
Ik heb al 1½ week een vraag uitstaan op het Telfort forum, maar ook daar blijft het stil.
Vanmiddag zal ik de helpdesk eens bellen alhoewel ik weinig vertrouwen heb op een bevredigend antwoord daar...
@Robin4: Webcare is te bereiken op het forum bij Telfort zelf. Sinds januari/februari staat Telfort webcare hier in de ijskast (helaas). Ze hebben te weinig mankracht om dit topic ook in de gaten te houden.
Met de nieuwe firmwares ben ik ook niet altijd tevreden. En voorkomen dat er een nieuwe gepushed wordt is, dacht ik, niet tegen te houden........
Met de nieuwe firmwares ben ik ook niet altijd tevreden. En voorkomen dat er een nieuwe gepushed wordt is, dacht ik, niet tegen te houden........
Als je het modem laat bridgen dan kan hij geen firmware updates binnenhalenOgWok schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:48:
@Robin4: Webcare is te bereiken op het forum bij Telfort zelf. Sinds januari/februari staat Telfort webcare hier in de ijskast (helaas). Ze hebben te weinig mankracht om dit topic ook in de gaten te houden.
Ik zou gewoon naar de glasvezel winkel gaan. Die hebben tenminste alleen 100% met glasvezel van doen.Ik kan niet geloven dat ze van de ene kant willen dat iedereen glasvezel neemt, en van de andere kant ze je erbij naaien als je nog een ADSL contract hebt.Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:45:
[...]
Hier hoef je zeker geen reactie meer te verwachten van Telfort webcare.
Ik heb al 1½ week een vraag uitstaan op het Telfort forum, maar ook daar blijft het stil.
Vanmiddag zal ik de helpdesk eens bellen alhoewel ik weinig vertrouwen heb op een bevredigend antwoord daar...
KPN --> KPN gaat perfect als ik de FAQ moet geloven
Telfort levert nog niet zo lang op glasvezel, hun FAQ zegt het volgende:Ben je al klant van KPN?
Zorgeloos overstappen naar Glasvezel van KPN is nu makkelijker dan ooit. Wij regelen namelijk alles voor je. Heb je internet, InternetPlusBellen, interactieve TV of een vaste telefoonlijn van KPN, dan hoef je niet zelf op te zeggen. KPN zorgt dan dat je huidige contract(en) worden overgezet naar KPN Glasvezel, dit valt binnen de activatie- en verzendkosten van € 35,59.
Dat is dus op die manier niet 100% duidelijk geformuleerd of je met een dubbel abonnement eindigt.Ik ben al Telfort klant, en wil graag overstappen op glasvezel. Kan dat?
Ja, dat kan, maar op dit moment kan dit nog niet in alle gebieden. We werken er hard aan om in alle bestaande glasvezelgebieden ook Telfort glasvezel te kunnen leveren. Het is belangrijk dat je eerst een pakket kiest en vervolgens controleert of dit pakket al leverbaar is op jouw adres. Als dat zo is, dan is overstappen eenvoudig te regelen. Alle Telfortklanten die in een gebied wonen waar een glasvezelnetwerk wordt aangelegd, worden automatisch door ons benaderd.
Lijkt dat het bij Telfort ook kan, maar dat ze in de tekst een voorbehoud houden over de beschikbaarheid van Glasvezel op je adres. Dus dat je niet zegt ik wil overstappen en Telfort moet zeggen: "wij leveren op uw adres geen glasvezel diensten".
De tekst van KPN neemt aan dat je de beschikbaarheid zelf al hebt gecontroleerd of weet.
De tekst van KPN neemt aan dat je de beschikbaarheid zelf al hebt gecontroleerd of weet.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 10-04-2013 10:18 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik ben het met je eens, dat de tekst " Als dat zo is, dan is overstappen eenvoudig te regelen" de verwachting schept, dat een mutatie ADSL --> glas geen probleem mag zijn. Maar als je 100% zeker wilt zijn, zou ik het laten bevestigen in de glasvezelwinkel.
Verwijderd
Bedankt heren.
Volgens de Telfort website is glas hier in Veghel eindelijk beschikbaar. In de meterkast zit ook al jaren een 'dummy' modem.
Ik zie dat er in Uden een Telfort winkel zit die glasvezel verkoopt. Dat is vlakbij.
Helaas kan je ze niet bellen. Maar ik zal er naar toe gaan zodra ik kan en vragen of je met een lopend ADSL abonnement over kan stappen naar glasvezel.
Ik ben erg tevreden over Telfort verder. Jammer dat webcare weinig reageert hier en op het Telfort forum zelf.
EDIT: vanmiddag even naar de Telfort winkel geweest. Er werd verteld dat je als adsl klant zonder meer over kan stappen naar glasvezel, ook als je een abonnement hebt met een looptijd die nog niet beëindigd is.
Bij de aanvraag zouden ze in de administratie zien dat je van Telfort adsl komt en je word dan gewoon over gezet naar glas.
Kortom: Ik heb glasvezel aangevraagd met een zo kort mogelijke levertijd
Volgens de Telfort website is glas hier in Veghel eindelijk beschikbaar. In de meterkast zit ook al jaren een 'dummy' modem.
Ik zie dat er in Uden een Telfort winkel zit die glasvezel verkoopt. Dat is vlakbij.
Helaas kan je ze niet bellen. Maar ik zal er naar toe gaan zodra ik kan en vragen of je met een lopend ADSL abonnement over kan stappen naar glasvezel.
Ik ben erg tevreden over Telfort verder. Jammer dat webcare weinig reageert hier en op het Telfort forum zelf.
EDIT: vanmiddag even naar de Telfort winkel geweest. Er werd verteld dat je als adsl klant zonder meer over kan stappen naar glasvezel, ook als je een abonnement hebt met een looptijd die nog niet beëindigd is.
Bij de aanvraag zouden ze in de administratie zien dat je van Telfort adsl komt en je word dan gewoon over gezet naar glas.
Kortom: Ik heb glasvezel aangevraagd met een zo kort mogelijke levertijd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 19:23 . Reden: Ik heb mijn antwoord in de Telfort winkel gekregen ]
Verwijderd
Weet iemand of pair bonding mogelijk is via ADSL? Heb hier momenteel een 3mbit verbinding van KPN, maar Telfort zegt 6mbit te kunnen leveren via de postcode check, maakt Telfort dan gebruik van pair bonding?
Ik ben door de webcare overigens wel uitstekend geholpen bij het inschatten van mijn te behalen snelheid Ik wilde vooral weten of de VDSL centrale nu dichterbij geplaatst was dan de ADSL centrale in het verleden was. Vroeger haalde ik 10Mbit met adsl (20Mbit van Telfort). Nu haal ik lachend de 30Mbit en de modem zegt zelfs dat 53Mbit mogelijk is
. Ik had de webcare een PM gestuurd met mijn vraag. Kreeg erg precies antwoord. En technisch. Ik ben er wel tevreden over.
TjaGerbend: Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Telfort gebruikt voor zover ik weet voor die postcodecheck gemiddelden uit jouw postcodegebied gecombineerd met bij hun bekende afstand tot de wijkcentrale als waarschijnlijk te halen snelheden. Tussen 6 en 3mbit zit niet zoveel verschil, dus ik denk eerder dat het te verklaren is door een meetonnauwkeurigheid (de poscodecheck is een schatting, geen garantie), dan dat het een exacte meting van jouw lijn is x2 voor pair bonding.
Ik heb behalve voor zakelijk eigenlijk nog nooit een ISP over pairbonding gehoord. De ontwikkeling is juist wijkkasten geschikt maken voor VDSL. Mijn voorbeeld geeft aan dat dat wel heel nuttig kan zijn! (10 > 53Mbit)
TjaGerbend: Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Telfort gebruikt voor zover ik weet voor die postcodecheck gemiddelden uit jouw postcodegebied gecombineerd met bij hun bekende afstand tot de wijkcentrale als waarschijnlijk te halen snelheden. Tussen 6 en 3mbit zit niet zoveel verschil, dus ik denk eerder dat het te verklaren is door een meetonnauwkeurigheid (de poscodecheck is een schatting, geen garantie), dan dat het een exacte meting van jouw lijn is x2 voor pair bonding.
Ik heb behalve voor zakelijk eigenlijk nog nooit een ISP over pairbonding gehoord. De ontwikkeling is juist wijkkasten geschikt maken voor VDSL. Mijn voorbeeld geeft aan dat dat wel heel nuttig kan zijn! (10 > 53Mbit)
Pair bonding wordt niet geleverd met ADSL. Pair bonding wordt alleen geleverd met twee VDSL verbindingen (bij KPN dan).
Verwijderd
Jammer, gezien VDSL hier niet mogelijk is, zit namenlijk op 6,139 km afstand van de centrale.
Pairbonding wordt WEL met ADSL ook geleverd, ook met de Arcadyan, een maand of vier nu
. Bij een 6Mb verwachting bij Telfort betekent dit dat er dichterbij een straatkast is opgeleverd. 6Mb op de check is meestal 8-9Mb daadwerkelijk.
Bel KPN eens op en vraag of ze met pairbonding kunnen leveren op jouw adres, of je kunnen migreren naar de straatkast
Bel KPN eens op en vraag of ze met pairbonding kunnen leveren op jouw adres, of je kunnen migreren naar de straatkast
[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 10-04-2013 18:36 ]
Straatkast = VDSL. Soms wordt er ook aan gereffereerd als VDSL Buitenring.
Zie ook dit berichtje over de introductie.
De enige partij die ik ken die bonding doet over ADSL is XS4ALL Zakelijk met hun stapellijntjes.
Om een welles nietes verhaal te voorkomen zal ik hier specifiek niet meer op reageren, bel maar met KPN en dan zeggen ze wel dat het niet beschikbaar is
Zie ook dit berichtje over de introductie.
De enige partij die ik ken die bonding doet over ADSL is XS4ALL Zakelijk met hun stapellijntjes.
Om een welles nietes verhaal te voorkomen zal ik hier specifiek niet meer op reageren, bel maar met KPN en dan zeggen ze wel dat het niet beschikbaar is
Straatkast kan zowel ADSL als VDSL leveren. De ouders van user Satch zitten op een lijn die initieel 5329 meter was (3200/448) maar nu op een straatkast zijn aangesloten op 2,5KM van hun huis (7500/1024, over ADSL2+). Hun buren hebben een lijn die 10 meter korter is en waar wel VDSL dekking op is (12Mbps volgens Telfort check). ADSL vanuit de straatkast wordt echter alleen gedaan als er GEEN VDSL dekking mogelijk is volgens KPN (dus een lijnlengte van ietsje langer dan grofweg 2,5KM). Als dit er wel is wordt een ADSL straatkastmigratie afgewezen met de mededeling dat een VDSL abbo afgesloten dient te worden.
Bij KPN ADSL waar geen VDSL mogelijk is wordt, wanneer er een tweede aderpaar actief te maken valt, bij een aanvraag van bijvoorbeeld Interactieve televisie al een tweede lijn actief gemaakt. Het regent daarom ook klachten van mensen die alleen interactieve TV erbij willen maar die vervolgens ook een verplichte monteur nodig hebben die het ISRA aanpast, velen vinden dat onnodig
Bij KPN ADSL waar geen VDSL mogelijk is wordt, wanneer er een tweede aderpaar actief te maken valt, bij een aanvraag van bijvoorbeeld Interactieve televisie al een tweede lijn actief gemaakt. Het regent daarom ook klachten van mensen die alleen interactieve TV erbij willen maar die vervolgens ook een verplichte monteur nodig hebben die het ISRA aanpast, velen vinden dat onnodig
[ Voor 12% gewijzigd door RadioAir op 10-04-2013 19:27 ]
Verwijderd
Helaas, heb KPN opgebeld, de medewerker gaf aan dat het niet lukte om de lijn te meten waardoor ik inderdaad op een grote afstand zou zitten van de centrale, en dat er tevens voor mij geen mogelijkheid bestaat tot pairbonding of migreren naar een straatkast.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 21:52 ]
Kan wel aan je vragen hoe dat moet..(dat bridgen) Maar helaas zitten er allang nieuwe firmwares op..MensionXL schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:32:
[...]
Als je het modem laat bridgen dan kan hij geen firmware updates binnenhalen
En terug gaan naar een oude rom is helaas niet mogelijk denk ik.
Ook de mensen bedankt die mij antwoord hebben verstrekt.. Dus als ik het zo bekijk is de service van telfort alleen maar minder geworden..

- En dus een gaar gemaakt storings vol modem
- En een webcare dat amper tot niet geen dienst verlening wilt geven..
Ik zal eens zien hoe lang ik daar nog hebt.. Misschien toch een andere provider zoeken dan.
Denk dat je de verkeerde gesproken hebt. Advies: Maak een topic aan op het Telfort forum waarin je de situatie voorlegt. Telfort geeft op zo'n lange lijn echt niet zomaar 6Mb aan, echt niet. Dat doen ze alleen als ze het waar kunnen maken.Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:48:
Helaas, heb KPN opgebeld, de medewerker gaf aan dat het niet lukte om de lijn te meten waardoor ik inderdaad op een grote afstand zou zitten van de centrale, en dat er tevens voor mij geen mogelijkheid bestaat tot pairbonding of migreren naar een straatkast.
Weet iemand hier hoe het eigenlijk zit met DVB-C icm telfort glazvezel alles in 1? Krijg je daar een DVB-C ontvanger bij met een smartcard? of heeft telfort dat niet zoals ziggo dat heeft? En is DVB-C alleen voor analoog? Kan dit namelijk nergens terug vinden.
Zit namelijk te twijfelen ziggo er bij naast te houden ivm tv met module en een ziggo smartcard en een extra receiver is geen oplossing. Omdat deze namelijk strak aan de muur zit en moet blijven. Wil namelijk geen extra kabels in het zicht.
Zit namelijk te twijfelen ziggo er bij naast te houden ivm tv met module en een ziggo smartcard en een extra receiver is geen oplossing. Omdat deze namelijk strak aan de muur zit en moet blijven. Wil namelijk geen extra kabels in het zicht.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Alleen ik heb geen abbonement bij Telfort, dus het lijkt me niet dat ze me willen helpen, ik bedoel de medewerkers daar kunnen me toch niet helpen? En overstappen van KPN naar Telfort zit er nu niet in.tha_bulldog schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:01:
[...]
Denk dat je de verkeerde gesproken hebt. Advies: Maak een topic aan op het Telfort forum waarin je de situatie voorlegt. Telfort geeft op zo'n lange lijn echt niet zomaar 6Mb aan, echt niet. Dat doen ze alleen als ze het waar kunnen maken.
Verwijderd
Glasvezel van Glashart Media (waar Telfort van gebruik maakt) is ongecodeerd ofterwel je hebt geen smartcard nodig, alleen een ontvanger of tv met ondersteuning van DVB-C. Analoog staat daar los van.mydogisgone schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:57:
Weet iemand hier hoe het eigenlijk zit met DVB-C icm telfort glazvezel alles in 1? Krijg je daar een DVB-C ontvanger bij met een smartcard? of heeft telfort dat niet zoals ziggo dat heeft? En is DVB-C alleen voor analoog? Kan dit namelijk nergens terug vinden.
DVB-C komt dus vanuit het modem begrijp ik dus? of juist wel via de kabel van Ziggo?Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:46:
[...]
Glasvezel van Glashart Media (waar Telfort van gebruik maakt) is ongecodeerd ofterwel je hebt geen smartcard nodig, alleen een ontvanger of tv met ondersteuning van DVB-C. Analoog staat daar los van.
[ Voor 4% gewijzigd door mydogisgone op 11-04-2013 15:13 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Modem als ik het goed heb, in ieder geval niet via de kabel van Ziggo.mydogisgone schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:51:
[...]
DVB-C komt dus vanuit het modem begrijp ik dus? of juist wel via de kabel van Ziggo?
In Tilburg Reeshof al bijna een uur geen internet. Niets te vinden over een storing of onderhoud op de mededelingen site.
Nou, mijn modem is volgens mij klaar met DLM
Dag 1 : 22 mbit down / 2 mbit up
Dag 2 : 22 mbit down / 2 mbit up
Dag 3 : 27 mbit down / 3 mbit up
Dag 4 : 32 mbit down / 3.1 mbit up
Heerlijke upgrade van ADSL naar VDSL, helemaal tevreden
Dag 1 : 22 mbit down / 2 mbit up
Dag 2 : 22 mbit down / 2 mbit up
Dag 3 : 27 mbit down / 3 mbit up
Dag 4 : 32 mbit down / 3.1 mbit up
Heerlijke upgrade van ADSL naar VDSL, helemaal tevreden
Dat is ook wel érg summier inderdaad. Is HSDPA / 4g niet iets voor jou ? (mits er geen kabel is)Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:26:
Jammer, gezien VDSL hier niet mogelijk is, zit namenlijk op 6,139 km afstand van de centrale.
Verwijderd
Kabel ligt er helaas niet. 3mbit internet is prima voor internetten, alleen niet goed voor YouTube in HD en downloaden en dat gaat dan ook niet goed met 3G gezien de datalimiteiten.W.Zijlstra. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:40:
[...]
Dat is ook wel érg summier inderdaad. Is HSDPA / 4g niet iets voor jou ? (mits er geen kabel is)
Gerben, stel de vraag gewoon even op het Telfort forum. Helpen willen ze je altijd wel. Kan me niet voorstellen dat er geen straatkastmigratie mogelijk is bij jou..
Wat zegt de postcodecheck op dds.nl?
Verwijderd
Wellicht stel ik de vraag op de verkeerde plek, maar ik probeer het toch 
Op de site van telfort.nl staat;
Gratis 10 Nederlandse tv-zenders in HD-kwaliteit
(indien beschikbaar)
Is dit dan niet altijd beschikbaar?
Op de site van telfort.nl staat;
Gratis 10 Nederlandse tv-zenders in HD-kwaliteit
(indien beschikbaar)
Is dit dan niet altijd beschikbaar?
Dat hangt af van de bandbreedte die beschikbaar is op jouw adres.
Verwijderd
Heb een topic geopend op het Telfort forum:tha_bulldog schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:59:
Gerben, stel de vraag gewoon even op het Telfort forum. Helpen willen ze je altijd wel. Kan me niet voorstellen dat er geen straatkastmigratie mogelijk is bij jou..
https://forum.telfort.nl/...nelheid-33477/#post337036
De postcodecheck zegt:
Beschikbaarheid ADSL voor XXXXXX XX
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Nee
DDS ADSL 20 Nee Nee
DDS ADSL 50 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 6Mbit/s.
Zou dit kunnen betekenen dat ik nu op een ISDN lijn zit, en als ik over ga naar een analoge lijn dat ik dan wel 8mbit zou halen? Echter zou dat volgens https://kpn-customer.cust...k-een-analoge-lijn-aan%3F betekenen dat ik enkele weken zonder internet zou zitten.
Ben er overigens achter gekomen dat de lijn naar mij toe een ernorme omweg maakt, 924m is de afstand hemelsbreed volgens speedtest.nl
In ieder geval bedankt voor je advies tot nu toe
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 22:11 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie