Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Zojuist op de site waar je via reggefiber komt (glasvezel-vergelijker) telfort "besteld".
Echter, op de site van telfort zelf kennen ze mijn postcode nog niet (nieuwbouwhuis), en mijn gemeente staat niet bij de lijst waar ze glasvezel leveren.
Ben benieuwd hoe dit nu verder zal gaan.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

OgWok

U.N.C.L.E.

chucky666 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Ja maar die valt bij telfort ook wel eens weg.
Voordat ze de nieuwe firmware erop hadden gezet was er eigenlijk weinig aan de hand
En had ik geen last van inzakkende snelheid en dat de verbinding opeens weg is.
Dus als bij upc alleen de verbinding af en toe wegvalt ga ik er al een stuk op vooruit ;)
Begint er wel op te lijken dat de firmware die ergens in december is geinstalleerd de boosdoener is. Heeft dit te maken met de flinke toename van IP-TV klanten........ Als de tv niet goed werkt zijn de rapen gaar. Dus internet een paar MBtjes minder.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

MensionXL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:41:
[...]
de prijzen tussen UPC en Telfort verschillen niet veel overigens. :)
Helaas als je geen TV kijkt zoals ik, zijn de verschillen nog altijd aanzienlijk. Telfort 20 euro per maand. Kabel, minimaal 40-50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort, @Webcare

Ik ervaar zeer slechte internetverbinding als ik enkele meters afstand neem van mijn modem (dit met zowel smartphone als laptop)

Ditzelfde probleem enige maanden geleden ook gehad, toen met de helpdesk gebelt. De technische dienst heeft toen het eea veranderd. Eerst zijn we veranderd naar het minst drukke kanaal, had geen effect. Daarna heeft de mevrouw van de helpdesk andere middelen op afstand ingezet waar ik geen weet van heb (moest met een paperclip het knopje van de modem lange tijd indrukken, netwerknaam en sleutel werden veranderd). Uiteindelijk (na 30min aan de lijn te hebben gehangen) was het probleem opgelost. Dit heeft enige weken geholpen, inmiddeld is het weer om te huilen.

Ik heb pakket Internet Standaard.
Modem uit/aan (ook reset met paperclip) heeft geen effect.
De geschatte afstand van woonkamer naar slaapkamer is circa 3 meter, gelijkvloers, gipsen muurtjes en houten deuren ertussen.

Speedtest woonkamer: (daar staat de modem)
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/12338705/img/12338705.png

Speedtest slaapkamer:
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/12338718/img/12338718.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:20:
@Telfort, @Webcare

Ik ervaar zeer slechte internetverbinding als ik enkele meters afstand neem van mijn modem (dit met zowel smartphone als laptop)
Wifi van Zyxel is drama. Oplossing:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Je mag toch wel verwachten dat dit door telfort opgelost wordt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zyxels zijn echte dramamodems. Heb nu tijdelijk een 2602 gekregen totdat de problemen met de firmware van de 2812 zijn opgelost en nu klapt iedere dag de verbinding er weer een paar keer uit. Morgen ergens een Fritzbox scoren dan gaan die Zyxels voorgoed retour provider. Inferieure hardware zonder support.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Soph007:
Speedmaster schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:09:
[...]

Door onderbezetting geven ze alleen nog support op hun eigen forum.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GA!S schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:27:
Zyxels zijn echte dramamodems. Heb nu tijdelijk een 2602 gekregen totdat de problemen met de firmware van de 2812 zijn opgelost en nu klapt iedere dag de verbinding er weer een paar keer uit. Morgen ergens een Fritzbox scoren dan gaan die Zyxels voorgoed retour provider. Inferieure hardware zonder support.
Zeg dat wel, echt belachelijk dat die dingen nog zoveel kosten ook 8)7 Ik zou er nog niet eens de helft voor geven.
knakworst schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Helaas als je geen TV kijkt zoals ik, zijn de verschillen nog altijd aanzienlijk. Telfort 20 euro per maand. Kabel, minimaal 40-50 euro per maand.
Oja, daar heb ik geen erg in gehad, ik ging er even vanuit dat iedereen wel kabel tv zou hebben al ;)

Hee kijk nou eens, Webcare is er opeens weer: Verwijderd in "Onvrede over [Telfort] en het in kaart brengen van snelheden"

Op het Telfort forum reageert webcare ook vrijwel niet :z

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 05-03-2013 17:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:26

Caddy

Press start to shutdown

vliegnerd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:36:
Het is inderdaad jammer. De aanwezigheid van Telfort Webcare hier op tweakers was voor mij een belangrijke reden om voor Telfort te kiezen.
Dit was voor mij ook een reden om in ieder geval bij Telfort te blijven.
Hugo heeft mij een keer enorm goed geholpen via dit forum, zonder zijn aanwezigheid is er behalve de prijs geen reden voor mij om voor Telfort te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een andere modem kopen omdat de provider geen goede spullen leverd...?
Beetje omgekeerde wereld lijkt mij toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

MensionXL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:25:
[...]

Zeg dat wel, echt belachelijk dat die dingen nog zoveel kosten ook 8)7 Ik zou er nog niet eens de helft voor geven.

[...]

Oja, daar heb ik geen erg in gehad, ik ging er even vanuit dat iedereen wel kabel tv zou hebben al ;)

Hee kijk nou eens, Webcare is er opeens weer: Verwijderd in "Onvrede over [Telfort] en het in kaart brengen van snelheden"

Op het Telfort forum reageert webcare ook vrijwel niet :z
Nou dat gaat lekker met de webcare waar dan ook; niet dus. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0900 nummer bellen heb ik ook weinig trek in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:19:
Dus een andere modem kopen omdat de provider geen goede spullen leverd...?
Beetje omgekeerde wereld lijkt mij toch? :/
Als je het modem gewoon laat bridgen en zelf een sterke router koopt dan werkt alles prima hoor :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Of je neemt een goede modem/router en laat dat ding van Telfort helemaal weg, zodat je niet met twee kastjes zit. Kan allemaal. Doe ik ook, en ik ben er hardstikke blij mee.

Maar het punt van Soph007 is dat je niet gedwongen zou moeten worden extra spullen te kopen als je provider al een bruikleenmodem levert. Het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

geerten schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:57:
Of je neemt een goede modem/router en laat dat ding van Telfort helemaal weg, zodat je niet met twee kastjes zit. Kan allemaal. Doe ik ook, en ik ben er hardstikke blij mee.

Maar het punt van Soph007 is dat je niet gedwongen zou moeten worden extra spullen te kopen als je provider al een bruikleenmodem levert. Het moet gewoon werken.
Hehe het werkt 99 van de 100 keer ook 'gewoon', maar als je net iets meer wilt dan moet je vaak zelf iets regelen ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:21:
0900 nummer bellen heb ik ook weinig trek in :/
Al eens gespeeld met de b/g/n instellingen in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

ja ook gedaan.. heeft helaas geen zin gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

-

[ Voor 100% gewijzigd door Mip op 07-03-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar contact gezocht met de klantenservice
Na 45 min klooien met instellingen werd de conclusie getrokken dat een nieuwe modem nodig is

Wordt vervolgd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja. Telfort leest toch nog mee hier op tweakers.
Ben net gebeld naar aanleiding van me posts , modem gereset en ze gaan nu de lijn
In de gaten houden voor savonds en het weekend.
Ze zijn dus nog steeds ermee bezig mocht iemand het zich nog afvragen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Dat vind ik erg overdreven makkelijk gesteld..
Ik ontvang wifi van Zyxel gewoon door het hele huis. En dat huis zal groter zijn dan het gemiddelde huis in een dorp of stad.
Verder ontvang ik de Zyxel wifi van de buren ook (zo'n 30 meter naast ons huis).
Je moet het juiste kanaal gewoon vinden, en dat kan even zoeken zijn.

Wat ik wel een probleem vind met mijn Zyxel is dat als ik op pc1 aan het Skypen ben, en op pc2 ben ik aan het uploaden van een groot bestand om te emailen, dat de Zyxel dan maar besluit dat pc1 geen internet meer hoeft en hoppakee Skype uitzet.. Dan zou er toch wel wat bandbreedteverdeling moeten komen?!

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 07-03-2013 20:35 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
note to self: nooit meer de verkoopmeisjes geloven...

Voor m'n ouders een overstap naar Telfort geregeld.

Situatie voor:
- Concepts ICT ADSL internet
- UPC Radio/TV via kabel
- Analoge telefoonlijn van KPN

Situatie na:
- Alles-in-1 van Telfort.

Netjes via de website alles ingevuld, aangegeven dat er nog een analoge KPN lijn is. Aangegeven dat er ook DSL is en dat we die dus willen migreren.

Enfin, een administratief medewerkster claimt bij hoog en laag dat m'n ouders zelf Concepts ICT moeten opzeggen omdat Telfort dat niet kan, "want die staat niet in de lijst". Ik geloof er niks van en bel zelf met Telfort (heb daar op de Tech helpdesk gewerkt).

Ik krijg te horen dat de DSL lijn idd niet overgenomen kan worden en dat het DSL signaal op het andere aderpaar opgeleverd zal worden. Ik vraag na of alles dan nu wel goed staat (ivm de huidige shared line terwijl ze dedicated gaan opleveren), maar alles zou goed moeten gaan

Enfin, hier kan ik nog redelijk inkomen. We zeggen zelf Concepts ICT en UPC op. En vanaf dan geen bericht meer van Telfort.

Vandaag besloten te bellen om te vragen waar het DHZ pakket blijft. Blijkt dus het hele shared/dedicated verhaal mis gegaan te zijn en is de aanvraag dus DENIED door KPN. Dit is bij Telfort al een poosje bekend, maar is dus niet richting mijn ouders gecommuniceerd.

Dus vandaag alles opnieuw moeten doen.... Die zitten met een beetje pech dus weken zonder TV/Radio/Internet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Nog meer mensen hier die op dit moment geen internetverbinding hebben in de regio Gelderland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Superbaddd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:02:
Nog meer mensen hier die op dit moment geen internetverbinding hebben in de regio Gelderland?
Ede is online :)
(nouja, ik dan)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01
Ik heb in Arnhem ook geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Harderwijk ook netjes up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Superbaddd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:02:
Arnhem-Presikhaaf had gisteren een dslam storing, die is vanochtend weer gereed gemeld. Zit je daar wellicht in/aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe modem is binnen
Verbinding is nu goed! ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Meer mensen last met het bekijken van Youtube? Alles gaat verder wel goed, alleen Youtube loopt constant te bufferen. :/

Correctie: De hele verbinding is langzaam, haal max 7Mbit (ingetraint met 28Mbit). Lijkt op capaciteitsproblemen....

[ Voor 36% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-03-2013 16:41 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kwam hier met usenet tot 4.9-5.0MB/sec ipv 5.7MB/sec, lijkt dus wat drukker te zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 16-09 00:08
Youtube en streaming gaat bij jou wel goed? Neefje van me die ook bij Telfort zit heeft er ook last van.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 20:58
Puch-Maxi schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:25:
Meer mensen last met het bekijken van Youtube? Alles gaat verder wel goed, alleen Youtube loopt constant te bufferen. :/

Correctie: De hele verbinding is langzaam, haal max 7Mbit (ingetraint met 28Mbit). Lijkt op capaciteitsproblemen....
Hier (Leeuwarden) sinds vandaag ook een trage verbinding. Zou 20Megabit moeten halen, maar het houdt bij 11/12 wel op. Ingetraind op 16708 kbps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hier (Leeuwarden) is de verbinding van Telfort sinds de onderhoudswerkzaamheden van afgelopen vrijdagnacht ook ronduit klote. Websites laden niet of laden traag, packet loss, alles duurt minstens 30 seconden etc.

Ik word hier flink pizzig van want ze negeren mijn mails en tweets. Ik heb uiteraard al de modem/router gereboot, een modem geprobeerd, dns cache geflushed, etc. De verbinding was voor de werkzaamheden al afentoe bedenkelijk, maar in ieder geval begonnen websites meteen met laden, niet na een halve minuut. Moet ik nu echt moeite gaan lopen doen en overstappen op een andere aanbieder? Dat gaat waarschijnlijk sneller.

Tweakers weten dat bellen geen optie is, shiboleet wat maar een droom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$ ping www.telfort.nl
PING www.telfort.nl (81.173.34.225) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=1 ttl=58 time=19.8 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=2 ttl=58 time=20.9 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=4 ttl=58 time=19.3 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=5 ttl=58 time=19.7 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=7 ttl=58 time=20.1 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=10 ttl=58 time=59.1 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=13 ttl=58 time=20.4 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=15 ttl=58 time=19.6 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=19 ttl=58 time=55.9 ms
64 bytes from www.telfort.nl (81.173.34.225): icmp_req=20 ttl=58 time=20.5 ms
^C
--- www.telfort.nl ping statistics ---
20 packets transmitted, 10 received, 50% packet loss, time 19088ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.372/27.596/59.187/15.017 ms

[ Voor 42% gewijzigd door Sando op 11-03-2013 14:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GA!S schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:27:
Helaas is het niet mogelijk om de standaard firmware te flashen in uw Telfort modem. Tot onze spijt kunnen wij u niet verder helpen aangezien Telfort hier voor verantwoordelijk is.
En Zyxel laat het definitief afweten... Telfort reageert uberhaupt niet op de problemen met het modem. In de container met die dingen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het blijft lastig benchmarken, speedtest.net en consorten reppen over 17mbit hierzo terwijl usenet en Steam vrolijk 4,4 MB/s binnenhengelen en ik 40/4 ben ingetraind 8)7

Die ftp-testbestanden geven ook hele andere waarden. Is er nou gewoon geen fatsoenlijke betrouwbare online test meer...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:06

vliegnerd

Nintendo fan.

Volgens mij is het met 4 tot 10 verbindingen downloaden van een (betrouwbare) usenetaanbieder de enige betrouwbare test voor je snelheid. En voor mij ook nog eens een hele relevante.

Speedtest.net is leuk om te laten zien dat het een drama is, maar het verschil tussen 20 of 40Mbit zul je er niet mee meten, zoals hierboven te zien is.

Een ping met 50% packetloss is overigens een nog betere manier om aan te tonen dat je verbinding niet goed is.

(Hier nu 1 maand Telfort icm fritzbox, zonder problemen... keeping my fingers crossed).

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

vliegnerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:02:
Volgens mij is het met 4 tot 10 verbindingen downloaden van een (betrouwbare) usenetaanbieder de enige betrouwbare test voor je snelheid. En voor mij ook nog eens een hele relevante.

Speedtest.net is leuk om te laten zien dat het een drama is, maar het verschil tussen 20 of 40Mbit zul je er niet mee meten, zoals hierboven te zien is.

Een ping met 50% packetloss is overigens een nog betere manier om aan te tonen dat je verbinding niet goed is.

(Hier nu 1 maand Telfort icm fritzbox, zonder problemen... keeping my fingers crossed).
Lijkt me wel grappig, usenet als betrouwbare test aanraden :P Maar goed je moet ook niet hebben dat mensen gaan jammeren aan de hand van een mbitje meer of minder, ping/packetloss is terecht een goede leidraad.

Anyways, het is wel erg zuur dat er nog genoeg folks met probs zijn. Als ik zeker zou weten dat het modem het probleem was en bv een Fritzbox zou testen die perfect werkt en zou aanschaffen, zou ik gewoon een kopietje van de factuur naar Telfort sturen: hier, betaal maar, hiermee werkt het wel dus het ligt aan jullie standaard apparatuur. VDSL-modems heb je niet ff in de hoek van een kast liggen, moet ook tv/bellen aan kunnen, dure grappen zijn dat.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vliegnerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:02:
Mwa, hier zegt ie gewoon 25 / 40, dus soms werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mij is geadviseerd een Zyxel(?) modem van Telfort te kopen om van de problemen af te komen terwijl je die volgens mij gratis zou moeten krijgen.

Als ik gratis een Zyxel wil moet ik mijn abonnement overzetten naar 8Mbit voor ~€16 terwijl ik nu 20Mbit voor ~€20/mnd heb. In theorie dan.

Ik heb geen modem omdat ik nog uit de Tiscalitijd kom waar ik ~8 jaar geleden een USB (!!!!!) modem kreeg. Die heb ik uiteraard nooit gebruikt. Althans niet als modem, maar als wc-blokje-houder.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Voor 20€ heb je ook tot 30. MB. Bij telfort.
Zelfde prijs met leenmodem en 10MB. Sneller.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sando schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:31:
Mij is geadviseerd een Zyxel(?) modem van Telfort te kopen om van de problemen af te komen terwijl je die volgens mij gratis zou moeten krijgen.

Als ik gratis een Zyxel wil moet ik mijn abonnement overzetten naar 8Mbit voor ~€16 terwijl ik nu 20Mbit voor ~€20/mnd heb. In theorie dan.

Ik heb geen modem omdat ik nog uit de Tiscalitijd kom waar ik ~8 jaar geleden een USB (!!!!!) modem kreeg. Die heb ik uiteraard nooit gebruikt. Althans niet als modem, maar als wc-blokje-houder.
Ik zou die Zyxels links laten liggen en ergens voor een paar tientjes een fatsoenlijk modem op de kop tikken. Een Fritz!box met dezelfde functionaliteit als die Zyxel heb je op marktplaats al vanaf 50 euro.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Telfot Webcare:

Al bijna een jaar heb ik probleemloos Telfort op mijn nieuwe adres gehad, tot voor kort. Een 4 weken geleden ging het modem kapot. Telfort stuurde snel een nieuwe op en alles leek weer de oude. Een week daarna echter begon iedere avond zo rond 21.30-22.30 het internet (en dus ook TV) uit te vallen. Soms een haperende verbinding, zowel internet pagina's die dan wel en dan weer niet laden, maar ook haperende tv beelden.
Even een check in de logs: DSL sync viel dan even later weg.. 's Ochtends bleek deze vaak niet hersteld te zijn. Dus, modem uit, modem aan en het probleem was dan wel weer tot 's avonds verholpen. Het was ondertussen zo vaak voorgekomen dat de lijn ook langzamer werd ingetraind. YouTube filmpjes konden niet meer vlekkeloos afgespeeld worden, zo traag is het inmiddels geworden.
Na een paar keer was ik het zat en heb ik de klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat ik de kabel moest vervangen.

De laatste dagen echter lukt het mij niet meer om in het modem in te loggen na zo'n break. Sterker nog, ik krijg helemaal geen IP-adres meer toegewezen van het modem. Zowel via draadloos als bedraad kom ik het modem niet meer in. Zelfs zojuist een harde reset gedaan: lijnsync blijft weg, ik kan even kort inloggen in het modem, maar daarna valt het draadloze signaal weg, terwijl deze wel redelijk sterk lijkt te zijn.

Mijn vraag, ligt het aan de kabel van het ISRA-punt, of is het modem al weer aan vervanging toe? Mijn vermoeden is inmiddels de laatste, aangezien ik zelfs na een harde reset bijzonder veel moeite heb om in het modem te komen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130130
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F15067F0D75538 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.08.18       SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 14 db
output power downstream: -9 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 0m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2056 kbps
interleaving delay upstream: 5.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 22016 kbps
interleaving delay downstream: 16.25 ms
impulse noise protection downstream: 5.9 symbols
attainable rate upstream: 5290 kbps
attainable rate downstream: 40168 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 8 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 14958
CodeViolations far end: 566
FEC far end: 74214
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1

[ Voor 30% gewijzigd door jules op 13-03-2013 08:58 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

chucky666 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:44:
Voor 20€ heb je ook tot 30. MB. Bij telfort.
Zelfde prijs met leenmodem en 10MB. Sneller.
Dat is dan relatief nieuw, een half jaar geleden kreeg ik nog een aanbod voor eerste paar maanden €19 en daarna €29.

Maar met die €30 administratiekosten is het natuurlijk eigenlijk €22,50 en raak ik mijn contractloosheid kwijt. Het is (op papier(!)) dan wel 10 Mb meer voor €2,50, maar 20 Mb is dikke prima voor mij. Torrents worden volgens mij toch dichtgeknepen. Vroeger haalde ik 2 MByte en zonder dat er iets veranderd is nog maar ~300K nadat ik tientallen grote linuxdistributies 8) heb binnengehaald. Ik hoopte eigenlijk eens een dikke aanbieding tegen te komen voordat ik mezelf weer een jaar vast zet. Het hoeft niet per se van Telfort te zijn want voor kwaliteit geef ik ze 6/10 terwijl ik naast de telefooncentrale woon.

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 13-03-2013 01:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Telfort Webcare

Aanvulling op mijn bericht hierboven: vanmorgen weer 20 minuten bezig geweest met TV ontvanger & modem te herstarten, omdat deze geen contact zou hebben met het modem zelf. Internet werkte in eerste instantie wel voor het herstarten :? Er lijkt mij ergens iets niet goed te gaan, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@jules: Telfort Webcare heeft een tijd geleden aangegeven (Hugo/Henk) dat ze hier (voorlopig) niets meer doen. Misschien dat je op het Telfort forum meer succes hebt.

Overigens lijkt het erop dat je weer een kapotte Zyxel hebt..... Als er problemen zijn zou ik in ieder geval bedraad inloggen. (Wifi op de Zyxel is zeer wisselend)

[ Voor 34% gewijzigd door OgWok op 13-03-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@jues stuur een tweet naar @telfort en (soms na een uur, soms na een paar dagen) kan je dan in een DM je verhaal doen.

Zo werken meer bedrijven tegenwoordig. Daarom hebben ze geen zin meer om in fora zoals deze mensen apart te gaan behandelen. Kost veel te veel moeite. :P

Best netjes opzich, dat twitter helpdesk idee. Helemaal hip.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 13-03-2013 13:30 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bedankt voor de tips! Vanmorgen lag de modem er weer uit :S

En inmiddels maar op Twitter gezet: [1] [2]

[ Voor 62% gewijzigd door jules op 14-03-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jules schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:48:
Bedankt voor de tips! Vanmorgen lag de modem er weer uit :S

En inmiddels maar op Twitter gezet: [1] [2]
Weet dat bellen naar de klantenservice niet populair is en geld kost, maar het is denk ik wel sneller dan twitter over het algemeen (alhoewel ik hoop dat je al een reactie hebt gehad). Je kan maar een nieuw modem onderweg naar je hebben, elke dag is meegenomen: anders zit je in je weekend straks zonder internet :)

Zelf had ik het geluk dat er een VDSL-compatible Fritzboxje op het werk in de kast lag..kon ik mooi de wachttijd voor het nieuwe modem overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik haal ineens snelheden die ik nooit eerder haalde
PC bedraad via router en switch
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2575634366.png

Er komt meer in de update.. Had zojuist emerdere ,malen 10ms ping via wifi naar deze server?!

Eigen laptop via wifi, geeft wat ik zou verwachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2575643880.png

Mijn ouders' laptop geeft een ping van 10ms via wifi, en dat viermaal....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2575655712.png

allemaal draaiende windows 7 met IE10.

Al lijkt t er wel op dat de ping bij mn ouders laptop 'vaststaat'. Vraag me wel af hoe dat kan.

Qua hardware is de bedrade pc verreweg het best, terwijl de beide laptops elkaar naauwelijks ontlopen.
Mijn spec vs ouders' spec
Pentium T4300 vs T4500
4GB DDR2 vs 3GB DDR2
Intel spul vs Intel spul graka
500GB seagate momentus vs 320GB WD Scorpio blue hdd

[ Voor 61% gewijzigd door GAIAjohan op 15-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is weer zover: -O- |:( |:( :F

ping tweakers.net -t

Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=18ms TTL=59
Request timed out.
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=19ms TTL=59
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=19ms TTL=59
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Request timed out.
Request timed out.

Request timed out.
etc...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Zijn toch lokale problemen denk ik hoor, hier gaat het nog steeds goed.

PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes

64 bytes from 213.239.154.20: seq=0 ttl=59 time=20.474 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=1 ttl=59 time=20.417 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=2 ttl=59 time=20.819 ms
64 bytes from 213.239.154.20: seq=3 ttl=59 time=20.672 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 20.417/20.595/20.819 ms

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:09
Postcode 1182AS, na weken geen problemen nu weer ontzettend traag Internet en hoge packet loss:
--- ping.xs4all.nl ping statistics ---
62 packets transmitted, 19 packets received, 69.4% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 17.321/26.073/48.005/9.036 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wobcat schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:08:

Nu weer helemaal goed. Hopelijk tijdelijke glitch. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wobcat schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:08:

Met 4 pings kun je dat niet helemaal met zekerheid zeggen denk ik 8)7 Laat maar eens een paar uur ping tweakers.net -t lopen 's avonds en check dan je packetloss ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Om een of andere onduidelijke reden traint mijn Zyxel laag in. System Info:

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 22900/2740 kbps

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:59
OgWok schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:44:
Om een of andere onduidelijke reden traint mijn Zyxel laag in. System Info:

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 22900/2740 kbps

Meer mensen hier last van?
wat zou het moeten zijn / wat is het in het verleden geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb in ieder geval geen pingproblemen, en gisteren ook niet
Ping-statistieken voor 213.239.154.20:
Pakketten: verzonden = 77, ontvangen = 77, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 31ms, Gemiddelde = 21ms
@Ogwok
En wat is de max attainable waarde? Gezien ik bv met de upload heel blij zou zijn.. En de download zou normaal zijn.

De mijne is op dit moment heel hoog ingetraind (Gezien 2km afstand zonder wijkkast)
VDSL WAN Up 24292/1320 kbps

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 16-03-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@all: heb sinds overstap naar VDSL de meeste tijd 30000/2500 kbps + gehad. Upload is prima. DL valt op dat die een stuk lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 99% gewijzigd door Help!!!! op 16-03-2013 17:07 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds vrijdag met de Telfort Webcare in gesprek via Twitter. Zij zagen zelfs niks bijzonders van donderdag op vrijdag (idd, het modem is een keer niet herstart), maar gisteravond bij het naar bed gaan knalde internet er weer net uit en vanmorgen deed de TV het weer niet. Hoop dat er, zoals Telfort al had aangegeven, maandag een storingsonderzoek gestart word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn ping is weer goed voor elkaar. DL blijft nog een 7 Mb/s achter.....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2584091497.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
Is er een storing bij Telfort? Heb sinds vanochtend geen internetverbinding meer in omgeving IJsselstein. Zie wel dat er een onderhoud plaatsvindt in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
kuruya schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:50:
Is er een storing bij Telfort? Heb sinds vanochtend geen internetverbinding meer in omgeving IJsselstein. Zie wel dat er een onderhoud plaatsvindt in Amsterdam.
Ik heb geen storing gehad, ben al sinds half 5 wakker. Maar goed ik woon ook in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Na vrijdag is het weer stil op Twitter van Telfort. Helaas niet kwa storingen van internet en tv :'(

Ik hoop echt dat ze dit spoedig en goed op pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hier (Venlo) ook Telfort adsl down
Althans de ADSL is up, maar verder geen internetverbinding. Dit keer geen simpele DNS error zoals eerder eens het geval was.

En weer hersteld:
20.03.13 04:34:08 Internet connection established successfully. IP address: 82.171.xxx.xxx, DNS server: 195.241.77.55 and 195.241.77.58, Gateway: 82.171.63.xxx

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 20-03-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
Nu sinds een week of 2 in bezit van Interactieve TV en Internet van Telfort (ben van KPN naar telfort gegaan)
Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben.
Haal altijd de beloofde snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2572948396.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan het zijn dat er een storing is op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09

bloody

0.000 KB!!

Heb weer last van ontzettend hoge pingtijden, websites laden ook traag tot niet.
Test dit vanaf mijn laptop, met wireless verbinding met de router.
Pingen van laptop tot router doet zo'n 1 a 2 ms
Pingen naar bv nu.nl steeds ongeveer 400 ms.

Is er iets mis met de routing ofzo? Dit is namelijk mijn traceroute output:

traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 30 hops max, 60 byte packets
1 192.168.1.254 1.974 ms 3.216 ms 4.057 ms
2 82.169.3.254 652.124 ms 653.260 ms 653.741 ms
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *

Ter info mijn gegevens:
DSL Line status:
noise margin upstream: 9 dBm
output power downstream: 18 dBm
attenuation upstream: 2 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ed ee ee fe ff fe fe ed ca 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 8 dBm
tone 32- 63: 00 24 56 78 99 ab bc cd dd dd ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee ed ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 96-127: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 128-159: ed ee ee ee ee ee ee ee ee ed dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 224-255: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 256-287: bd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc 2d dd dd dd
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd cd dc dc dc dd dd dd dc cc cc
tone 320-351: cc cc dc dd dd cc cd cc cc cc 2c cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc bb cb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb cc bb bb cb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa ab aa aa aa aa aa
tone 480-511: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab bb ba aa aa

Misschien ziet iemand hier iets raars?

[ Voor 45% gewijzigd door bloody op 23-03-2013 09:48 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds Telfort op de hoogte is, lijkt het modem bijna iedere nacht wel te herstarten. En anders is de DSL sync wel iedere 24u wel een keertje weg. Maandag komt er een KPN monteur langs om eens een kijkje te nemen hoe het er bij staat. Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Goedemiddag!
Ik heb het hele topic eens doorgelezen, en het is alweer even geleden dat Hugo en Henk aanwezig waren, een weekje of 5-6 al ;)

Ik heb sinds kort Telfort, ik had altijd Ziggo, gigantische ellende steeds, spookrekeningen en modems die steeds resetten of extreem traag waren, nu 2 weken Telfort.

Het was nog een heel gedoe om aan te sluiten, ik had schijnbaar 2 ISRA punten;
- 1 in de meterkast (ouderwets, zwarte buiten kabel)
- 1 "nieuwere" blauwe buiten kabel (lag onder de vloer in de kruipruimte onder de woonkamer).

Ik had Telfort gemailt welke kabel er zou worden aangesloten op VDSL.
Volgens hen de kabel in de meterkast, dat werd ook bevestigd door KPN.
En je raad het al...
Het was de kabel in de woonkamer waar het internet opgezet werd...
Beetje jammer...
Dus opnieuw onder de vloer om de handel omhoog te halen. :(
De kabel die onder de vloer in de woonkamer is wel 3 meter dichterbij de straat, dus hopelijk dichterbij de centrale dan die in de meterkast.

Na 2 weken intrainen kom ik hierop;
(Verwachting volgens postcode Check was 18MB, aangesloten op CAT5E kabeltje, zo'n
10cm)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 5 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1551m
current rate upstream: 1696 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 25516 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1992 kbps
attainable rate downstream: 25531 kbps
operational uptime: 1 day,  3:41
CodeViolations near end: 660
FEC near end: 321508318
CodeViolations far end: 3923
FEC far end: 36958
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

ik woon in Bedum (Groningen), een best eind vanaf de centrale, ik had ook geen VDSL2 verwacht, maar ADSL2+...
Volgens BBNED is de afstand 1327 meter.
Volgens Speedtest.net is de afstand 720 meter.
En volgens snelpchulp.nl is het aan de hand van de attenuation zelfs tussen de 1884 en de 2167 meter!
Nogal grote verschillen...

nog tips om de lijn te verbeteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Medic op 23-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
loop length is 1551m

Denk dat je met deze snelheden heel blij mag zijn, hoe vervelend ook :)
Het is al 7Mb hoger dan verwacht, dus je hebt het sowieso ook goed aangesloten (uploadsnelheid is wat het moet zijn, dus dan is het goed aangesloten. Als die inzakt is er vaak een bekabelingsprobleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Medic schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:29:
Goedemiddag!
.....
nog tips om de lijn te verbeteren?
Zoals je modem log zelf al aangeeft. Prima waardes voor die afstand hoor! Ter illustratie, mijn ouders hebben ook Telfort VDSL2 vanuit de centrale en hebben de volgende lijn specs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 3 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1654m
current rate upstream: 1568 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
current rate downstream: 27396 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1808 kbps
attainable rate downstream: 27402 kbps

Denk dat zij gewoon veel geluk hebben en zeer nette waardes halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs.
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Overstap binnen Telfort van ADSL naar VDSL dramatisch:

Op 5 maart jongstleden ben ik van mijn basis abonnement Telfort Bellen en Internet overgegaan naar een abonnement van 8 Mb naar 30 Mb. Leek me gunstig aangezien ik tegen een scherpe prijs sneller internet zou krijgen. Hier moest wel een nieuw modem bij geinstalleerd worden de Zyxel P 2812 F1 .

Afgelopen dinsdag 19 Maart had ik s'ochtends geen internet en telefoon meer via mijn 'oude' modem op mijn huidige abonnement bij Telfort.
Dezelfde dag wordt s'middags mijn nieuwe modem geleverd, ik dacht ik zit al op het nieuwe netwerk van ADSL naar VDSL aangezien er hogere snelheden gaan lopen over de verbinding. Modem aangesloten, nog steeds geen Internet en Voip. Ik ben met mijn mobiele telefoon de helpdesk gaan bellen s'avonds, er werd gezegd dat er gewoon verbinding moest zijn en het probleem aan mijn kant ligt. Ondertussen na meer dan 20 minuten gebeld te hebben zouden ze nog een keer terugbellen, dit is ook gebeurd, met het zelfde antwoord en geen resultaat.

Er werd een afspraak ingepland voor volgende week maandag 25 Maart voor terugbellen. ( Dus 6 dagen later ) Ik heb gezegd dit belachelijk te vinden, ben reeds 3 1/2 jaar abonnee bij Telfort , al die tijd geen probleem gehad en nu geen internet en telefoon meer ?

Op donderdag 20 maart krijg ik een brief van Telfort dat de oplevering op donderdag 21 Maart zou plaatsvinden, ook toen niets gebeurd behalve dat ik op de nieuwe modem een rood lampje voor internet krijg en een oranje voor DSL. Er komt dus blijkbaar wel een signaal op de modem/router. Ik heb tevens de rode en blauwe draad van de telefooningangspunt doorgemeten, die is goed en geeft signaal.

Ik wacht de telefoon af aanstaande maandag wat er gedaan gaat worden door Telfort/KPN maar heb in al die jaren nog nooit bij de PTT telecom of KPN of Atlantic Telecom meegemaakt dat er 1 volle week geen telefoon en internet verbinding heb.

Ik heb vroeger bij Lucent Technologies gewerkt en heb nog wel wat idee wat service is maar dit vindt ik zeer klantonvriendelijk, Toen ik van mijn vorige provider (Atlantic Telecom) met nummerbehoud 4 dagen uit de lucht was kon ik dit i.v.m. nummerportatie begrijpen , hier heb ik geen begrip voor.

Ik ben naar de winkel ( KPN , Telfort, XS4ALL, Hi Prepay ) in Huizen geweest en heb daar met iemand gesproken, argument ik was geen zakelijke klant dus geen prioriteit om probleem snel op te lossen?

Mijn conclusie tot nu toe, als alles eenmaal loopt is er geen probleem bij Telfort, bij een migratie of verandering kunnen er grote problemen ontstaan en is de wachttijd lang.
Ik raad iedereen op dit moment af om een Telfort abonnement te veranderen, ze hebben het te druk en een niet zakelijke klant komt achteraan in de hulp.

Vandaag 26 Maart toch internet en telefonie gekregen via het VDSL netwerk, alles werkt goed :) , helaas wel een week zonder communicatie thuis. Fout lag bij KPN die iets in de wijkcentrale niet goed geschakeld had.

[ Voor 4% gewijzigd door mrs. op 26-03-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan het zijn dat ik vanochtend een nieuwe versie firmware heb gekregen?
Ergens rond 8 uur vanochtend lijkt m'n modem een factory reset gehad te hebben. Al m'n settings weg....
Deze firmware zit er nu in: V3.11(TUE.5)-2_20130130. Gezien de datum aan het eind, zou ik denken dat deze er al een tijd in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:13:
Kan het zijn dat ik vanochtend een nieuwe versie firmware heb gekregen?
Ergens rond 8 uur vanochtend lijkt m'n modem een factory reset gehad te hebben. Al m'n settings weg....
Deze firmware zit er nu in: V3.11(TUE.5)-2_20130130. Gezien de datum aan het eind, zou ik denken dat deze er al een tijd in zit.
Deze firmware is inmiddels ook al weer oud, nieuwste is 20130307.
Ik denk eerder dat je modem gewoon vastgelopen was en daarom een herstart heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hij heeft meer dan een herstart gedaan, hij was helemaal terug naar z'n factory defaults.
Gelukkig had ik nog een recente backup van m'n settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

jules schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:13:
Sinds Telfort op de hoogte is, lijkt het modem bijna iedere nacht wel te herstarten. En anders is de DSL sync wel iedere 24u wel een keertje weg. Maandag komt er een KPN monteur langs om eens een kijkje te nemen hoe het er bij staat. Benieuwd!
Hierboven wordt ook al gesproken over nieuwe firmware die 's nachts gepushed is/wordt.

Ik gebruik geen Telfort modem, maar verlies de afgelopen nachten ook telkens DSL sync. Ik heb het vermoeden dat dit bewust is, om te zorgen voor een update als er opnieuw verbinding gemaakt wordt. Het is telkens midden in de nacht.

Kan geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Coenen: heb dezelfde firmware, maar geen factory reset gehad. Al mijn instellingen staan er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vreemd, zou ik een spontane factory reset gehad hebben? Het is vanochtend rond 8 uur gebeurd, vond ik al een beetje vage tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie snelheid van Telfort hierzo in de avond.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2597320880.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:51:
Mooie snelheid van Telfort hierzo in de avond.

[afbeelding]
Je kijkt op een paar euro in vergelijking met een kabelaar en dan ga je ook nog zeuren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:53:
[...]

Je kijkt op een paar euro in vergelijking met een kabelaar en dan ga je ook nog zeuren 8)7
Ik heb alle recht om te gaan zeuren als mij een snelheid wordt geboden die lager is dan van een DIAL-UP modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dialup is 56kbit, dit is 200kbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Ik ben helemaal tevreden nu over de snelheid :)

Ik kreeg opeens na wisselen van pakket VDSL2 geleverd, dit was voorheen nog niet mogelijk hier in de wijk. Dus KPN zal wel deze maand eindelijk glasvezel naar wijkkast hebben aangelegd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 6 db
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 1156m
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 9514 kbps
attainable rate downstream: 57066 kbps

Je kan natuurlijk raden dat ik ga upgraden naar 50/5 Mbps :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2598156611.png

Heb nu dus 30/3 Mbps, volgens de modem haal ik: VDSL WAN Up 32000/3080 kbps. (oh staat ook hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het 50/5 profiel is 52000/5224 meestal, dus die ga je ook met gemak halen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Telfort lijkt er dicht op te zitten. Vandaag niet 1 KPN monteur zoals er was aangekondigd, maar zelfs een 2e! Allebei hebben ze alles doorgemeten, zowel thuis als in de centrale (vanuit het raam zichtbaar). De eerste stelde een poortwissel voor in de centrale. De tweede constateerde dat het modem defect was (mijn vermoeden) en laat een 24 uurs meting doen ivm vermoeden van storingszender in de omgeving die 's avonds/'s nachts optreed. Benieuwd!

Die tweede onaangekondigde monteur klonk wel veel vertrouwder in zijn uitleg, vond de conclusie van de eerste monteur overigens vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Ik heb vorige week een wijziging gehad van mijn IP adres (van 195.xx.xx.xx naar 77.xx.xx.xx), die oude had ik al heel lang. Het mijn dns instellingen voor 2 sites moeten veranderen, niet erg maar ik ben wel benieuwd waarom ik gewijzigd ben (geen verandering van modem oid of downtime die ik heb gemerkt, enkel een ander IP adres ineens). Iemand een idee waarom (2 vrienden van me die ook Telfort hebben zijn niet gewijzigd, maar die zaten in een 82.xx.xx.xx range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier nog steeds 195.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
m-snel schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:23:
Ik heb vorige week een wijziging gehad van mijn IP adres (van 195.xx.xx.xx naar 77.xx.xx.xx), die oude had ik al heel lang. Het mijn dns instellingen voor 2 sites moeten veranderen, niet erg maar ik ben wel benieuwd waarom ik gewijzigd ben (geen verandering van modem oid of downtime die ik heb gemerkt, enkel een ander IP adres ineens). Iemand een idee waarom (2 vrienden van me die ook Telfort hebben zijn niet gewijzigd, maar die zaten in een 82.xx.xx.xx range).
Bij mij vorige week ook hetzelfde, maar dan van 82.xx.xx.xx naar 77.xx.xx.xx.
Ook bij geen modem o.i.d. gewijzigd.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
sipjohn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:49:
[...]

Bij mij vorige week ook hetzelfde, maar dan van 82.xx.xx.xx naar 77.xx.xx.xx.
Ook bij geen modem o.i.d. gewijzigd.
Ik ging juist van 82.xx.xx.xx naar 195.xx.xx.xx.

Maar goed misschien heeft te maken met veranderingen aan de VDSL2 netwerk hier. Ik heb in 3 weken tijd al 3 verschillende snelheden gehad waarvan 1 ADSL2+ was en andere 2 VDSL2.

Vreemd genoeg moest ik de poort instellingen ook 2 a 3x instellen op de Zyxel 2812, terwijl de WLAN settings wel weer goed waren. Terwijl alles in de netwerk opeens andere IP had. Ze lijken in ieder geval wel druk bezig te zijn met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Eindelijk Telfort aan het verstand kunnen peuteren dat hun modem de bron van alle ellende is. Na vervanging van het eerste modem, hetzelfde model terug gekregen, maar het bleef geëmmer. Heb nu zelf een Draytek 2750N tussen gezet en alles werkt naar behoren, haal de volle 30/3 en ben ook nog eens telefonisch bereikbaar (voor het eerst sinds tijden)

Enige sidenote: "Meneer, u krijgt geen ondersteuning." Nou prima, heb er toch geen fluit aan gehad...

[ Voor 8% gewijzigd door Blonde Tux op 26-03-2013 13:34 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb wegens de storing die we allemaal hebben gemerkt een korting gekregen van 10 euro (50% op één maand), krijg ik nu opeens 16 euro exclusief BTW korting (dus 19.36 inclusief BTW) en worden opeens 2 maanden tegelijk gefactureerd, ik betaal dus iets minder dan 21 euro. Heel logisch weer Telfort 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Wij stappen vanaf 2 april over van T-Mobile online naar Telfort!

We hadden bij T-Mobile een goedkoop abonnement met welkom-bonus, maar nu dat jaar voorbij is heeft dat geen zin meer :)

We hadden: T-Mobile Online 20 Mbit down (effectief 14 mbit), 1 Mbit up voor €24,- per maand
en gaan nu naar : Telfort 30 Mbit down (zal wel effectief weer blijven steken op 14mbit), 3 Mbit up voor €20,- per maand.

Korte samenvatting van T-Mobile : Waardeloos modem, lijn laten controleren i.v.m instabiele internet verbinding, gedeeltelijk opgelost maar nog steeds vrij instabiel. Resterend: Ongeveer 3-4x per dag even een dropout van 1 a 4 seconden. Maar wat wil je ook voor het geld :) Het blijft ADSL.

Ik verwacht bij Telfort ongeveer hetzelfde probleem, maar het scheelt 4 euro per maand, de upload word verdrievoudigt en het modem is Gigabit & Wifi N in plaats van 100mbit & Wifi B/G (wat voor geen meter werkte). Ik had er nu een gigabit switch tussen liggen om het op te hevelen naar gigabit (Sweex, brrrrrr jak) dus die kan er ook tussenuit!:)

Ik zie dus met een prettig gevoel uit naar een upgrade naar 'iets minder slecht' internet voor minder geld! :D

Voor €20 euro per maand, zonder tv abonnement (niet nodig) en telefoon abonnement (niet nodig) een koopje.

Modem net ontvangen: ZyXEL P-2812HNU-F1, prima toch? Lijkt me aanzienlijk beter dan dat gedrocht van een Huawei modem doe bij online zit :)

[ Voor 5% gewijzigd door W.Zijlstra. op 26-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je gaat dan waarschijnlijk aangesloten worden op een ander DSL netwerk: Namelijk niet dat van BBned maar van KPN. Dat heeft voordelen, maar kan in jouw geval ook één nadeel hebben:

Als je DSL verbinding verstoord wordt kan Dynamic Line Management de snelheid omlaag trekken zodat je verbinding wel stabiel wordt. Mocht dit het geval zijn zodra je verbinding geactiveerd is (te zien in de logs: DSL down/up) maak dan direct een topic aan op het Telfort forum, dan kan er (kosteloos) een KPN monteur op gezet worden.

Overigens, wat is de "snelheid op jouw adres" bij Telfort.nl? Als dat meer is dan 14Mb ga jij meer dan 14Mb halen omdat je dan op een straatkast via VDSL wordt aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
tha_bulldog schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
Je gaat dan waarschijnlijk aangesloten worden op een ander DSL netwerk: Namelijk niet dat van BBned maar van KPN. Dat heeft voordelen, maar kan in jouw geval ook één nadeel hebben:

Als je DSL verbinding verstoord wordt kan Dynamic Line Management de snelheid omlaag trekken zodat je verbinding wel stabiel wordt. Mocht dit het geval zijn zodra je verbinding geactiveerd is (te zien in de logs: DSL down/up) maak dan direct een topic aan op het Telfort forum, dan kan er (kosteloos) een KPN monteur op gezet worden.

Overigens, wat is de "snelheid op jouw adres" bij Telfort.nl? Als dat meer is dan 14Mb ga jij meer dan 14Mb halen omdat je dan op een straatkast via VDSL wordt aangesloten ;)
Volgens telfort.nl zou ik op mijn adres 49Mbit theoretisch moeten kunnen halen. Vreemd, want ik herinner mij deze check enkele maanden geleden gedaan te hebben en toen op 11mbit uit te komen, wellicht is er iets veranderd in de tussentijd.

Thanks voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:22:
[...]

Volgens telfort.nl zou ik op mijn adres 49Mbit theoretisch moeten kunnen halen. Vreemd, want ik herinner mij deze check enkele maanden geleden gedaan te hebben en toen op 11mbit uit te komen, wellicht is er iets veranderd in de tussentijd.

Thanks voor de tip !
Dan wordt het gewoon 30/3Mbit/s voor jou en zal je niet meer de ADSL-problemen hebben die je nu hebt omdat je op een ander netwerk en centrale wordt aangesloten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
@webcare,

De zyxel 2602hw van mijn ouders heeft het begeven (geen stroom, ook niet met een andere adapter), die ik ze tijden geleden gegeven heb, het modem dat ze van telfort gehad hebben werkt al jaren niet meer. Ze zijn al jaren lid, maar heben nu geen werkend internet meer. Via de helpdesk krijgen ze bij navraag voor een nieuw modem een verhaal over contractverlenginen en dergelijken (terwijl ze echt al jaren een abonnement hebben).
Kunnen jullie een behoorlijk (wat couranter) nieuw modem voor ze regelen.
Is er al vdsl beschikbaar in hun wijk (2324dt), volgens jullie site niet, maar ik heb al eerder meegemaakt dat dat niet wil zeggen dat het niet beschikbaar is.

Ik hoop dat je hen kunt helpen, want ze zijn nogal onthand en hebben zelf niet echt de kennis om het op te lossen (ik zal het eventuele nieuwe modem wel voor ze plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

milenko79 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:02:
@webcare,

De zyxel 2602hw van mijn ouders heeft het begeven (geen stroom, ook niet met een andere adapter), die ik ze tijden geleden gegeven heb, het modem dat ze van telfort gehad hebben werkt al jaren niet meer. Ze zijn al jaren lid, maar heben nu geen werkend internet meer. Via de helpdesk krijgen ze bij navraag voor een nieuw modem een verhaal over contractverlenginen en dergelijken (terwijl ze echt al jaren een abonnement hebben).
Is er al vdsl beschikbaar in hun wijk (2324dt), volgens jullie site niet, maar ik heb al eerder meegemaakt dat dat niet wil zeggen dat het niet beschikbaar is.

Ik hoop dat je hen kunt helpen, want ze zijn nogal onthand en hebben zelf niet echt de kennis om het op te lossen (ik zal het eventuele nieuwe modem wel voor ze plaatsen).
Dit ga je toch niet menen? Een klant die al jaren betaalt en een kapot modem heeft een contractverlenging aanpraten omdat ze anders geen nieuw modem versturen? Zou gezegd hebben: je stuurt me een modem op, of ik zeg de hele boel direct op..aangezien ik niet kan internetten zonder een modem :X

Wat is er gebeurd met service? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

milenko79 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:02:
@webcare,

Ik zou je vraag even op het forum van Telfort posten, daar wordt je sneller geholpen.
Webcare heeft aangegeven hier minder/niet actief te zijn wegens onderbezetting.
Pagina: 1 ... 12 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie