Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
fast-server schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:21:
Met een powerline adapter haal je zo'n 20% van de geadverteerde snelheid.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/powerline-charts/view

Als je meerdere fases hebt in je groepenkast moet hij wel op de zelfde fase zitten anders werkt het sowieso niet.
Misschien wijkt het enigszins af van het topic, maar het lijkt me dat wanneer ik Telfort Interactive TV aansluit met een Powerline 200 MB dit voldoende moet zijn, dan zet ik mijn pc wel op een vaste kabel

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Og_wok,

Er zijn bij ons geen problemen met local-loopback bekend en kan je helaas niet verder helpen.

@alle tweakers,

Allereerst onze excuses voor onze onregelmatige aanwezigheid. We vinden het jammer dat we niet actiever kunnen zijn, onze beperkte bezetting en verdubbeling van activiteit op ons eigen forum staan dit helaas niet toe.
Het is erg goed om te zien dat jullie juist dan elkaar goed weten te helpen. Om de verwachtingen naar jullie toe duidelijk te hebben willen we bij deze aangeven dat we voorlopig helaas niet in staat zijn hier wekelijks actief te zijn. Het is uiteraard ons streven dit in de toekomst wel weer te zijn, hier wordt aan gewerkt.

Hugo en Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
steefje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:01:
[...]

Misschien wijkt het enigszins af van het topic, maar het lijkt me dat wanneer ik Telfort Interactive TV aansluit met een Powerline 200 MB dit voldoende moet zijn, dan zet ik mijn pc wel op een vaste kabel
De veredelde digitenne streams werken ook gewoon als je de goedkoopste powerline haalt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
fast-server schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:
[...]

De veredelde digitenne streams werken ook gewoon als je de goedkoopste powerline haalt.
Met de opmerking "veredelde" druk je je negatief uit. Zulke slechte ervaringen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met een extreem trage WiFi verbinding op de P-2812?

Het modem verbindt met een snelheid van ongeveer 12.700 kbps en als ik via een bedrade computer test dan haal ik ongeveer 10-11 Mbps op de verschillende speedtests.

Echter via draadloze apparatuur kom ik niet verder dan 1-2 Mbps, terwijl Windows aangeeft dat deze is verbonden met 72 Mbps.

Ook het intern kopieren van bestanden van een bedrade computer naar een draadloos apparaat is waardeloos.

Wat heb ik zoal geprobeerd?
• Wifi beveiliging uitgeschakeld
• ander kanaal geprobeerd (100m hier rondomheen woont niemand, dus storing kan er haast niet zijn)
• direct naast het modem gezeten, met draad is de snelheid correct, draadloos is hopeloos
• modem gereset naar fabriekinstellingen, maar dat heeft ook niets geholpen

Ik maak geen gebruik van IPTV of VOIP.

edit:
1 ding was ik nog vergeten te testen. Als ik wifi instel op "b/g" of "g only" dan heb ik normale en goed werkende draadloze verbinding. Echter selecteer ik "b/g/n" dan gaat het fout, iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door bartbh op 13-02-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

fast-server schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:
[...]

offtopic: Wat zijn veredelde digitenne streams.....?

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 13-02-2013 16:30 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
steefje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Met de opmerking "veredelde" druk je je negatief uit. Zulke slechte ervaringen
Daar is niets negatiefs aan, het is gewoon zoals het is.

SD:
Digitenne: 2,4Mbps
KPN IPTV: 3Mbps (net iets beter als digitenne dus veredeld)

Op een TV tot 32" valt het nog wel mee maar daar boven :'(

Kabel en glashart media: 8Mbps

HD:
KPN IPTV: 7Mbps (nog minder als de gewone SD streams bij de concurrentie) en max. 720P
Kabel en glashart media: 12 tot 18Mbps 1080i

Daarnaast levert KPN ook geen dolby-digital geluid mee.

Als je van analoog komt dan is het inderdaad "mooier"
Beeld is sowieso fletser en blokkerig (te veel compressie>artifacts) bij snel bewegende beelden.

Ik heb beide gehad en het 1:1 kunnen vergelijken dus ja ik heb er ervaring mee.
Zou ik ooit nog KPN IPTV afnemen als de huidige kwaliteit niet drastisch verbeterd>> nee

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Ik snap uberhaupt niet dat mensen Telfort adsl nemen.
Beeld bagger (geen hd), geen internetsnelheid enz, enz.
Hebben deze mensen geen goede kabelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
jeroen028 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:02:
Ik snap uberhaupt niet dat mensen Telfort adsl nemen.
Beeld bagger (geen hd), geen internetsnelheid enz, enz.
Hebben deze mensen geen goede kabelaar?
Wil je een serieus antwoord, of had je gewoon zin te trollen?

* We hebben sinds eeuwen digitale satelliten televisie, daarna wil je NOOIT meer de slechte beeldkwaliteit van een kabelaar. FTA satelliet, 0,00 euro per maand, honderden als niet duizenden zenders, heel vele in HD. Kleine 4 euro antenne in de TV, FTA NL programmas, 0,00 euro per maand.

* Telfort (wat is adsl??) VDSL2, 50/5, ja hier volle snelheid, 30 euro per maand. 2,50 erbij en vaste telefonie. Dat is alles.

* Waarom denk je dat bij ons thuis niemand 50 euro pm wil betalen voor slechte sd televisie en wat internet erbij?

Kabelaar?? Grapje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Ho ho, da's appels met peren vergelijken. Ja, satelliet is inderdaad mooier qua beeld als je naar de juiste kanalen kijkt. Maar alles wat C+ NL onder zijn hoede heeft is ook bagger qua bitstream. Wat er op de digitale kabel zit is altijd hetzelfde signaal als wat er van de Mediagateway in Hilversum af komt.

Als je Nederland 1 gaat vergelijken op DVB-T/C/S/IPTV zal DVB-C er onverwijld het beste uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ikzelf ben van Canal Digitaal naar IPTV gegaan en zie eigenlijk geen verschil in SD.
HD hadden we in onze Canal Digitaal tijd nog niet.
Verder blij dat we van die schotel aan de muur af zijn, en kabel is hier niet mogelijk.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
@tha_bulldog: het was een antwoord op de vraag waarom mensen telfort nemen. Ja, er zijn mensen die willen gewoon geen commerciele en dure televisie, en mensen, die gewoon maximaal 2 uur per jaar naar een NL prgramma kijken. :)

En ik heb geen idee wat Canaal Digitaal is en wat het levert, wss weer zo'n slechte kwaliteit voor een hoog prijs. Free-To-Air voor ons. :+

[ Voor 23% gewijzigd door shyblue op 13-02-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Heb tot nu toe een avondje tv gekeken, maar zag geen verschil zo snel met m'n huidige Ziggo op een 5 jaar oude full HD tv 40". Wellicht na langer kijken wel. Aan de andere kant, kijk ik ook weet niet zo veel tv. Dus merk t wel

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Waarschijnlijk had je bij Ziggo geen HD denk ik. Ikzelf zit bij onze vrienden Caiway met hun 29 zenders HD.
Dan zie je echt wel het verschil ook met Kpn glasvezel. Maar tv van Telfort daar kan ik me niks bij voorstellen.Ja geblokte beeld.
De snelheid van internet max 30mb terwijl je blij mag zijn dat je 20mb haalt is dramatisch.
Het prijs verschil alles in 1 is echt niet groot ten opzichte van kabel is niet groot.
Nogmaals praat dus over alles in 1 pakket.
Inderdaad zullen die mensen niet teveel tv kijken of streamen, downloaden en een camping tv hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
jeroen028 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:35:
Waarschijnlijk had je bij Ziggo geen HD denk ik. Ikzelf zit bij onze vrienden Caiway met hun 29 zenders HD.
Dan zie je echt wel het verschil ook met Kpn glasvezel. Maar tv van Telfort daar kan ik me niks bij voorstellen.Ja geblokte beeld.
De snelheid van internet max 30mb terwijl je blij mag zijn dat je 20mb haalt is dramatisch.
Het prijs verschil alles in 1 is echt niet groot ten opzichte van kabel is niet groot.
Nogmaals praat dus over alles in 1 pakket.
Inderdaad zullen die mensen niet teveel tv kijken of streamen, downloaden en een camping tv hebben
Dus een complete rant gebaseerd op uhm, op ja, op wat eigenlijk.
Als ik zo lees heb je zelf geen telfort internet of tv, zelfs nooit tv via telfort bekeken maar toch een duidelijk negatief beeld neerzetten, vreemd......

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@fast-server

Volgens mij zit er nogal een verschil tussen Digitenne en IPTV bij KPN. Voor het gemak rond je de IPTV stream bitrate af naar beneden en laat je alles achter de komma opeens weg. En je 'vergeet' te melden dat bitrate niet alles zegt zonder de codec. Verschil zit hem juist daar dat Digitenne MPEG2 is en IPTV MPEG4. En daarbij vangt Digitenne verstoringen op uit de ether en IPTV heeft daar geen hinder van.

Als je perse een hoge bitrate wilt neem je een schotel + ontvanger. Maar hoge bitrate is dus niet perse een mooier beeld. Je kunt met 20Mbps bitrate echt een heel 'lelijk' beeld maken terwijl het nog steeds 1080i is. Sowieso is 'mooi beeld' een heel subjectief gegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 13-02-2013 23:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
bjck,

Je moet het echt zelf zien en vergelijken, als je dit gedaan hebt dan zie je dat digitale kabel en/of glashart media DVB-C en/of IPTV duidelijk het veel betere plaatje hebben.

De KPN HD kwaliteit is ongeveer het zelfde als het SD beeld bij de anderen, dit is echt niet overdreven.
Dit is vooral goed zichtbaar bij snel bewegende beelden.

Op een schaal van 0 tot 10 is het net een 6

Lees ook eens: http://www.totaaltv.nl/ni...waliteit_dik_van_KPN.html

Daar staat eigenlijk precies het zelfde.

• GAIAjohan
  • Nu online
Het artikel is oud en erg subjectief geschreven. De titel alleen al...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52

franssie

Save the albatross

dat is wel een leuke vergelijking - ik heb digitenne en ook de UK sat (wat bijv. de originele BBC HD stream geeft). Wil best wat rauwe streams opnemen op vooraf afgesproken tijdstippen zodat eea te vergelijken valt.
Kan dat Überhaupt met UPC?

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 14-02-2013 00:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• fast-server

• jeroen028
franssie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:06:
dat is wel een leuke vergelijking - ik heb digitenne en ook de UK sat (wat bijv. de originele BBC HD stream geeft). Wil best wat rauwe streams opnemen op vooraf afgesproken tijdstippen zodat eea te vergelijken valt.
Kan dat Überhaupt met UPC?
Tuurlijk kan dat alleen heeft Upc niet veel HD standaard.
Je moet eigenlijk een film als Gladiator kijken op minimaal een 42 inch , 100 hertz Lcd.
Dan pas zie je het verschil schrikbarend goed.
Maar goed als je 2 tientjes wil besparen per maand, lekker doen.
Ieder ze smaak maar ga niet zeggen dat dit even goed is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen028 op 14-02-2013 08:04 ]

Verwijderd

bartbh schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:49:
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met een extreem trage WiFi verbinding op de P-2812?

Het modem verbindt met een snelheid van ongeveer 12.700 kbps en als ik via een bedrade computer test dan haal ik ongeveer 10-11 Mbps op de verschillende speedtests.

Echter via draadloze apparatuur kom ik niet verder dan 1-2 Mbps, terwijl Windows aangeeft dat deze is verbonden met 72 Mbps.

Ook het intern kopieren van bestanden van een bedrade computer naar een draadloos apparaat is waardeloos.

• ander kanaal geprobeerd (100m hier rondomheen woont niemand, dus storing kan er haast niet zijn)
• direct naast het modem gezeten, met draad is de snelheid correct, draadloos is hopeloos

edit:
1 ding was ik nog vergeten te testen. Als ik wifi instel op "b/g" of "g only" dan heb ik normale en goed werkende draadloze verbinding. Echter selecteer ik "b/g/n" dan gaat het fout, iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Bedankt! Ik heb bijna twee maanden een tergend langzame internetverbinding gehad na het verkrijgen van de P-2812HNU-F1. Ik dacht dat er een ernstig capaciteitsprobleem was in centrum Amsterdam, maar blijkt het gewoon de b/g/n instelling te zijn. Snelheid is weer als vanouds bij de b/g selectie. Waar het aan ligt zou ik ook graag willen weten.

• steefje
Nou heb de tv geïnstalleerd en moet zeggen dat t niet echt geweldige kwaliteit is. Zeker niet slecht, maar Ziggo was wel beter

PSN ID Binloading_nl

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Reinstein schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:45:
Ik heb een ZyXEL P-2821HNU-F1 modem. Voorheen kon ik altijd verbinding maken met het externip:80 voor websites op mn server vanaf het interne netwerk. Het gekke is dat dat niet meer werkt, weet niet precies hoe lang, kwam er gister achter. Wat nog vreemder is dat andere poorten wel werken. Bijvoorbeeld 443 (https) of 22 (ssh). Vanaf buiten werkt alles gewoon.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Modem firmware update?
Heb hier met Tweak exact hetzelfde probleem. Aan de firmware te zien begonnen na een remote upgrade. NAT loopback is bij dit modem niet in te stellen, ook niet via de CLI (zover ik kan zien in de dichtgetimmerde en niet gedocumenteerde interface...). Na een reset werkt het weer een halve dag, daarna lijkt het wel of de DNS cache vol zit en is geen enkele server meer te benaderen via het externe IP. Het probleem is ook bij mij ergens in januari begonnen. Heb al met mijn provider gemaild, maar een oplossing als "je kan je host file aanpassen!" daar koop ik niks voor.

Weet iemand of je die firmware's ergens kan downloaden en hoe zet ik die remote upgrade uit?

Zie ook: [NAT loopback] webserver wel bereikbaar, mailserver niet.

de betaler vervuilt

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ben vandaag overgezet van Tele2 naar Telfort (ADSL).

De afgelopen maand (overstap tijd) gehuiverd van alle ellende die hier in het topic langs is gekomen, maar daarom ook een terugkoppeling in de trant van "het werkt gewoon".

Vanmiddag thuisgekomen en de tele2 verbinding was weg. Na een korte test met de Telfort Zyxel (even de instellingen afkijken) heb ik mijn Fritzbox 7170 aangesloten. Werkt prima.

Nou ja, voorlopig dan. Maar na het stellen van wat vragen wilde ik iig even terugkoppelen dat het lijkt te werken met een Fritzbox. (En geen last van provisioning en DLM enzo).

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Meer mensen die ervaring hebben met het slechte WIFI-signaal van de zyxel 2812:
productreview: Zyxel P-2812HNU-F1 review door Verwijderd

Wat betreft TV via een kabelaar:
Dat nooit meer, zo veel ellende gehad met UPC dat zelfs de medewerkers daar me adviseerden het abo op te zeggen.
Sateliet werkt tenminste, en als het niet werkt ligt het meestal aan de gebruiker en niet aan de provider (je voelt je een stuk minder machteloos...)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Met wifi moet je gewoon alle kanalen proberen.
Sommige kanalen werken gewoon niet in bepaalde situaties, of valt soms zelfs weg.
Ik heb de mijne gewoon op 'auto' staan, maar bij de buren moest ik echt specifiek een kanaal aanwijzen, anders hadden ze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verschillende kanalen heb ik geprobeerd en dat bood geen soelaas, terug zetten naar b/g wel. Dus dit heeft blijkbaar puur iets te maken met de (hogere snelheid van) n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

GA!S schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Heb hier met Tweak exact hetzelfde probleem. Aan de firmware te zien begonnen na een remote upgrade. NAT loopback is bij dit modem niet in te stellen, ook niet via de CLI (zover ik kan zien in de dichtgetimmerde en niet gedocumenteerde interface...). Na een reset werkt het weer een halve dag, daarna lijkt het wel of de DNS cache vol zit en is geen enkele server meer te benaderen via het externe IP. Het probleem is ook bij mij ergens in januari begonnen. Heb al met mijn provider gemaild, maar een oplossing als "je kan je host file aanpassen!" daar koop ik niks voor.

Weet iemand of je die firmware's ergens kan downloaden en hoe zet ik die remote upgrade uit?

Zie ook: [NAT loopback] webserver wel bereikbaar, mailserver niet.
Heb het loopback probleem al een paar keer aangekaart bij Telfort Webcare en zij hebben geen weet van loopback problemen.....
Problemen zijn (bij mij) ergens eind vorig jaar begonnen en de oplossing is een reboot van het modem... tsja da's eigenlijk geen oplossing, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
En weer snelheids-problemen Grrrr, begin er langzaam aan moe van te worden....
Een paar weken goed gegaan en wéér terug bij af.....
https://forum.telfort.nl/...wederom-zeer-traag-32216/
Grtz, Foeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Foeps schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:07:
En weer snelheids-problemen Grrrr, begin er langzaam aan moe van te worden....
Een paar weken goed gegaan en wéér terug bij af.....
https://forum.telfort.nl/...wederom-zeer-traag-32216/
Grtz, Foeps.
Bij mij inderdaad ook een erg slechte verbinding, een Speedtest gaf zojuist 0,6/2,3 aan, terwijl ik toch echt 30/3 hoor te hebben :/ Nu lees ik inderdaad dat meer mensen het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bartbh schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:49:

edit:
Zelfde probleem hier. B/G/N werkt voor geen meter op sommige devices, B/G werkt redelijk. Het lijkt er op dat er bugs in de implementatie zitten. Ik heb er gewoon een access point naast gezet.

Ik heb trouwens 30/3 en haal regelmatig slechts 10/0.7 en Youtube/ Vimeo is huilen met de pet op.

[ Voor 3% gewijzigd door -DarkShadow- op 17-02-2013 21:27 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijden problemen met mijn WIFI. Ik heb al een ander router geprobeerd van Telfort, maar ik krijg alsnog problemen mee (ook zyxel).

Mijn netwerkverbinding blijft namelijk af en toe disconnecten op een WIFI apparaat, zoals telefoon en laptop (geld voor allemaal).
Ik heb ook een PC bekabeld, daar heb ik geen problemen mee. Dus het is echt iets met WIFI. Internetverbinding is wel stabiel.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is er een oplossing voor beschikbaar?

Edit: Hier een afbeelding van de instellingen.
Intra-BSS Traffic Blocking en Enable Igmp Snooping heb ik ook allemaal getest door aan te vinken en uit te vinken. Ik heb geen idee hoe Kanalen werken..

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/2937/screenshot20130219at005.png

Edit 2: Natuurlijk heb ik de bovenstaande allemaal niet gelezen, maar ik neem ze door. Ik hoor graag als iemand mij alsnog wilt laten zien wat ik precies moet gaan wijzigen. Oh ja, ik heb geen problemen met mijn internetsnelheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik zou de vrije kanalen eens checken met Wifi Analyser (als je een android phone hebt), en anders netstumbler met een windows laptop.

Het kan best zijn dat de gehele buurt op kanaal 7 ~ 8 ~ 9 zit, en dat veroorzaakt ook redelijk wat storingen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Druk anders eens op Scan, dan wordt ook de beste kanaal op dat moment gekozen. Er is ook een optie Auto, dan wisselt het kanaal bij elke reboot volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat mijn modem, Zyxel 2601HN-F1 niet meer door z'n eigen controle heen kwam. De rode powerled bleef branden. Zit nu dus weer met een oud modem Hoe kom ik aan een nieuw modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Euuhhhh dat is een moeilijke. ;)
Wat dacht je van de klantenservice bellen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
fritsjof schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:19:
Meer mensen die ervaring hebben met het slechte WIFI-signaal van de zyxel 2812:
productreview: Zyxel P-2812HNU-F1 review door Verwijderd

Wat betreft TV via een kabelaar:
Dat nooit meer, zo veel ellende gehad met UPC dat zelfs de medewerkers daar me adviseerden het abo op te zeggen.
Sateliet werkt tenminste, en als het niet werkt ligt het meestal aan de gebruiker en niet aan de provider (je voelt je een stuk minder machteloos...)
Het is bij digitale kabel tv vaak een probleem die ligt aan verouderde kabels/connectoren ofwel onjuist aansluiten. Helaas denken mensen vaak dat als analoge tv werkt dat digitale tv toch ook 'gewoon' moet werken maar de techniek is totaal anders. Daarom is er een keurmerk zoals Kabelkeur in het leven gebracht. Tuurlijk kan er bij iedere provider een storing op treden en daar is UPC geen uitzondering op maar dan kun je dat veelal nagaan op de website of het kan komen door een decoder/mediabox maar afkloppen maar ik ben al jaren tevreden met UPC qua digitale tv (Horizon begin ik overigens niet aan) met de 'oude' mediaboxen maar qua firmware valt er nog altijd wat te verspijkeren (bug rondom rode knop, niet zelf zenders sorteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Weet iemand of het kan kloppen dat het Zyxel modem (of Telfort zelf) binnenkomende SSL verbindingen over poort 443 knijpt?
Sinds ik Telfort en dit modem heb, kan ik op afstand amper verbinding met mijn NAS tot stand brengen, terwijl dat voorheen met modems van Ziggo en Tele2 geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:58:
Ik heb de laatste tijden problemen met mijn WIFI. Ik heb al een ander router geprobeerd van Telfort, maar ik krijg alsnog problemen mee (ook zyxel).

Mijn netwerkverbinding blijft namelijk af en toe disconnecten op een WIFI apparaat, zoals telefoon en laptop (geld voor allemaal).
Ik heb ook een PC bekabeld, daar heb ik geen problemen mee. Dus het is echt iets met WIFI. Internetverbinding is wel stabiel.

Intra-BSS Traffic Blocking en Enable Igmp Snooping heb ik ook allemaal getest door aan te vinken en uit te vinken. Ik heb geen idee hoe Kanalen werken..

[afbeelding]

Edit 2: Natuurlijk heb ik de bovenstaande allemaal niet gelezen, maar ik neem ze door. Ik hoor graag als iemand mij alsnog wilt laten zien wat ik precies moet gaan wijzigen. Oh ja, ik heb geen problemen met mijn internetsnelheid.
Zet de mode-select eens op b/g (dus zonder N). Dat loste bij mij het probleem op dat mijn mobiele telefoon niet kon connecten. Mocht dat niet werken kun je in de Channel Selection wat andere kanalen proberen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Hmm mijn internet van telfort is niet vooruit te branden... dl is ~70 Kb/sec ipv ~2Mb/sec... Zelfs bellen via internet gaat met haperingen. Regio Den Bosch, zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:19

knakworst

Get more sats!

Purn0 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:43:
Weet iemand of het kan kloppen dat het Zyxel modem (of Telfort zelf) binnenkomende SSL verbindingen over poort 443 knijpt?
Sinds ik Telfort en dit modem heb, kan ik op afstand amper verbinding met mijn NAS tot stand brengen, terwijl dat voorheen met modems van Ziggo en Tele2 geen probleem was.
Telfort knijpt helemaal niets, zou ook niet handig zijn gezien net neutraliteit.
Wel heeft Telfort de laatste tijd capciteitsproblemen (gehad?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan nu niet testen, maar gisteravond was het ook weer hommeles met o.a. Youtube & gamen :(

Op papier heb ik 2 maanden Telfort-internet, in de praktijk heeft het iets meer dan 3 weken goed gewerkt:
eerste week had ik helemaal niks doordat ze het in de wijkcentrale verkeerd hadden aangesloten, en daarna de bekende problemen waar bijna iedere Telfort (VDSL?) klant mee te maken had.

En nu zijn die weer terug? Like, WTF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jeej, na alles gecontroleerd te hebben blijkt na contact met de helpdesk ook regio Eindhoven in storing: downloadsnelheid ~30kb/s!

Hoop dat de monteurs het probleem snel gefixt krijgen.

Edit: nu, een dagje later draait het weer als vanouds :)

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 23-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier staat hij op afgerond:
http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik denk dat het deze melding is: http://www.telfort.nl/med...-bellen-diverse-locaties/

In regio den bosch nog steeds bijzonder langzaam

Edit: het werkt weer met oude vertrouwde snelheid

[ Voor 12% gewijzigd door witteveder op 22-02-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet niet goed of ik hier een apart topic voor moet aanmaken, maar ik probeer het eerst maar even hier. Sinds het nieuwe Zyxel modem (P-2812HNU-F1) is geïnstalleerd, werkt de switch die boven staat niet goed meer. Het netwerk is hier alsvolgt ingedeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l38/RvO_6/netwerk.jpg

De switch is een goedkoop ding van Sweex, maar heeft hiervoor altijd prima gewerkt. Nu valt regelmatig de verbinding weg bij de apparaten achter de switch. Het Acces Point heeft dezelfde instellingen (op het kanaal na) als het modem, zodat draadloze apparaten het netwerk automatisch overnemen. PC 2 geeft aan geen netwerkadres toegewezen te krijgen. Nadat de switch een tijdje uit het stopcontact is geweest werkt alles gewoon weer.

Mijn vraag is dus: Weet iemand of een bepaalde instelling dit probleem kan oplossen, of dat ik toch maar opzoek moet naar een nieuwe switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Nou, lijkt erop dat ik sinds vandaag ook het telfort virus heb, upload gaat sneller als mijn download, volgens speedtest dan.
Kan ook geen filmpjes kijken, webpaginas openen langzaam of niet (time out)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2527645809.png

|:(

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

VantageR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:00:
Weet niet goed of ik hier een apart topic voor moet aanmaken, maar ik probeer het eerst maar even hier. Sinds het nieuwe Zyxel modem (P-2812HNU-F1) is geïnstalleerd, werkt de switch die boven staat niet goed meer. Het netwerk is hier alsvolgt ingedeeld:
[afbeelding]

De switch is een goedkoop ding van Sweex, maar heeft hiervoor altijd prima gewerkt. Nu valt regelmatig de verbinding weg bij de apparaten achter de switch. Het Acces Point heeft dezelfde instellingen (op het kanaal na) als het modem, zodat draadloze apparaten het netwerk automatisch overnemen. PC 2 geeft aan geen netwerkadres toegewezen te krijgen. Nadat de switch een tijdje uit het stopcontact is geweest werkt alles gewoon weer.

Mijn vraag is dus: Weet iemand of een bepaalde instelling dit probleem kan oplossen, of dat ik toch maar opzoek moet naar een nieuwe switch.
Hier in huis zijn er 2 switches aangesloten op het modem, nog niks geks gemerkt. Het klinkt wel als een probleem met je switch aangezien hij het wel weer doet als je hem van de stroom afgehaald hebt. Lijkt erop alsof het geheugen ofzo volloopt en/of de boel vastloopt: heb zoiets vaker bij familie gezien met van die budgetmerken, die moesten om de zoveel dagen even van de stroom af. Je kunt misschien even een switch lenen van iemand voor de zekerheid, of misschien heb je nog een ouder modem liggen met ingebouwde switch? Overigens zou het misschien ook kunnen liggen aan gigabit vs 100mbit, weet echter niet wat voor een switch je hebt. Soms kan het vast instellen op 100mbit prima werken, maar gigabit trekt ie dan niet. Maar goed dan zou ik alsnog investeren in een goede gigabitswitch :)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 23-02-2013 12:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@2Dutch: Heel erg bedankt voor je advies! Ik heb het oude modem (Speedtouch) aangesloten op de plek van de switch en alles werkt gewoon in 1 keer. Inmiddels waren we er ook achter gekomen dat het netwerk telkens uitviel als PC2 werd ingeschakeld. Heb die pc nog met een andere netwerkkaart getest, maar dat hielp niks. Nu geen problemen meer, dus ik denk dat het toch aan de switch lag.

Nou moet ik alleen nog even kijken of ik de het oude modem laat liggen, of dat ik nog een nieuwe switch aanschaf. Ik zal straks het stroomverbruik nog wel even meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wobcat schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:54:
Nou, lijkt erop dat ik sinds vandaag ook het telfort virus heb, upload gaat sneller als mijn download, volgens speedtest dan.
Kan ook geen filmpjes kijken, webpaginas openen langzaam of niet (time out)
[afbeelding]

|:(
hier is de snelheid de laatste week ook dramatisch.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2530805013.png
in de avond daalt de DL zelfs naar de 1Mb/s

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
2Dutch schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:30:
Maar goed dan zou ik alsnog investeren in een goede gigabitswitch :)
Waarom? Tenzij hij veel grote data transfers doet tussen PC2 en Xbox (wat ik me niet kan voorstellen) lijkt een gbit switch me weinig voordeel op te leveren. Aan de andere kant zijn gbit switches niet echt duur...

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-02-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:03
De laatste dagen heb ik vaak een kort wegvallende verbinding, geen telefonie. Meestal komt ie na korte tijd weer terug. Een keer ook niet. Modem uit en weer aan heeft toen geholpen om een weggevallen verbinding weer op gang te krijgen. Ik denk dat het niet in de lijn of bedrading binnenshuis ligt. Ander netwerkverkeer in huis gaat prima maar de web interface van het modem is traag of soms zelfs niet beschikbaar, log is recent helemaal verdwenen en uit de nieuwe log lijkt het dat het modem moeite heeft om time sync te krijgen na een herstart. Nu wel time gelukt, maar diverse "Time initialized fail" in de log. Startpagina van het modem (Connection Status) krijgt ie niet goed opgebouwd.

Ik heb al eens eerder zoiets gehad, toen is het modem vervangen. Het lijkt er op dat het huidige modem (P-2601HN-F1) weer een probleem heeft. Zijn er recent firmware aanpassingen die dit kunnen verklaren of is dit een overlijdend modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:32:
[...]

hier is de snelheid de laatste week ook dramatisch.
[afbeelding]
in de avond daalt de DL zelfs naar de 1Mb/s
Same here, ik haal nu 200k/s, streamen vanaf uitzendiggemist wil niet eens fatsoenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

hier gaat 1080p youtube en uitzendinggemist prima. Het is dus gelukkig niet overal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Olaf van der Spek schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Waarom? Tenzij hij veel grote data transfers doet tussen PC2 en Xbox (wat ik me niet kan voorstellen) lijkt een gbit switch me weinig voordeel op te leveren. Aan de andere kant zijn gbit switches niet echt duur...
PC1 naar PC2 kan prima baat hebben bij gigabit mocht daar veel data tussen overgegooid worden, of als er een NAS tussen komt, de Zyxel heeft ook gigabit snelheid. Heerlijk hoor, ruim 100 MB/sec als je fikse hoeveelheden data over moet gooien. Xboxjes hebben volgens mij maar 100mbit, maar die heeft geen gigabit nodig voor wat updates en co :) Gigabit is tegenwoordig standaard, switches zijn goedkoop. Wel even controleren of je bekabeling het aan kan, maar dat kost je de kop niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 24-02-2013 15:03 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:58:

Probeer eens wpa ipv wpa2, dat hielp bij ook.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:02:
[...]

PC1 naar PC2 kan prima baat hebben bij gigabit mocht daar veel data tussen overgegooid worden, of als er een NAS tussen komt, de Zyxel heeft ook gigabit snelheid. Heerlijk hoor, ruim 100 MB/sec als je fikse hoeveelheden data over moet gooien. Xboxjes hebben volgens mij maar 100mbit, maar die heeft geen gigabit nodig voor wat updates en co :) Gigabit is tegenwoordig standaard, switches zijn goedkoop. Wel even controleren of je bekabeling het aan kan, maar dat kost je de kop niet :)
Echt veel dataverkeer zal er niet plaatsvinden tussen die pc's. Hooguit wat documentjes. Dus daarvoor zal ik het niet nodig hebben. Als ik in de pricewatch kijk, zie ik inderdaad het meeste gigabit staan. Het energieverbruik van het modem verschilt overigens 2W, vergeleken met de switch. Ik laat 'm denk ik voorlopig nog maar even liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wat een trage teringzooi. Lijkt wel of ik op een 56k modem zit.
Als dit te vaak gaat gebeuren? Welke rechten heb ik dan om m'n contract te beëindigen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2531336780.png

[ Voor 17% gewijzigd door BMW_M3 op 24-02-2013 16:43 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:02:
PC1 naar PC2 kan prima baat hebben bij gigabit mocht daar veel data tussen overgegooid worden, of als er een NAS tussen komt, de Zyxel heeft ook gigabit snelheid.
Oh ja, ik nam aan dat die geen gbit had.
Heerlijk hoor, ruim 100 MB/sec als je fikse hoeveelheden data over moet gooien. Xboxjes hebben volgens mij maar 100mbit, maar die heeft geen gigabit nodig voor wat updates en co :) Gigabit is tegenwoordig standaard, switches zijn goedkoop. Wel even controleren of je bekabeling het aan kan, maar dat kost je de kop niet :)
De kabel zelf niet, maar installatie kan nog best lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2531449776.png
het is weer avond =/
zelfs 240p streams bufferen niet meer

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Niet alleen in de avond.
Vanmiddag ging het al met 780 KB terwijl ik normaal de 38/39 mb haal.
Het is gewoon ieder weekend en avond weer raak.
Als het zo door blijft gaan ga ik over naar upc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:25
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2531439382.png

Ook in omgeving Veenendaal is het dramatisch, begin dit spuugzat te worden :(

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier "gewoon" mijn maximale snelheid, ook 's avonds. Ik gebruik overigens niet de Telfort Zyxel.

Het lijken lokale netwerk problemen te zijn, dwz niet bij iemand thuis, maar op wijk/stad/gebied niveau. Want hier geen last. Nou ja, voorlopig. Keeping my fingers crossed.

Vooral blijven posten op het Telfort forum, denk ik, en dan met postcode e.d. omdat het om lokale storingen gaat.

Is er al actie ondernomen richting Kassa e.d. ? EDIT: Voor de duidelijkheid mijn verbinding werkt zonder enig probleem. Ik heb sinds 14/2 Telfort en sinds dag 1 prima verbinding (ADSL instap)

[ Voor 38% gewijzigd door vliegnerd op 25-02-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Ik zie hier (regio Eindhoven) hetzelfde probleem: uploadsnelheid is prima, downloadsnelheid is gedecimeerd. In de periodes dat het downloaden wat sneller gaat is het nog maar 60%-70% van wat het een paar weken geleden nog was.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb sinds een week Telfort en heb een eenvoudige Debian webserver draaien op poort 80, dit heb ik d.m.v. port forwarding ingesteld. Als ik niet thuis op mijn Telfort-verbinding zit en het bijbehorende domein dat aan de webserver gekoppeld aanroep krijg ik netjes de website geserveerd. Wanneer ik wel thuis op mijn Telfort-verbinding zelf het domein aanroep, krijg ik nooit de site te zien.

Vraag: waarom krijg ik als ik thuis ben op mijn Telfort-verbinding mijn domein/website niet geserveerd te zien en als ik ergens anders ben (werk of via 3G-verbinding) wel?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Tjeerd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:15:
Vraag: waarom krijg ik als ik thuis ben op mijn Telfort-verbinding mijn domein/website niet geserveerd te zien en als ik ergens anders ben (werk of via 3G-verbinding) wel?
Equator in "NT FAQ" puntje 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Dank. Ik had al geprobeerd om mijn hosts-bestand in te stellen zojuist met het IP-adres, maar gebruikte per ongeluk het externe IP-adres, interne IP-adres werkt het nu. Ik was hiervoor Ziggo gewend en had mijn eigen router die blijkbaar NAT-loopback ingebakken had.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Ik heb net met familie van mij geskyped via Telfort 330/3 verbinding en later 56K van Versatel.
Schakelden over naar 56k toen Telfort het weer afliet.
Ik moet zeggen: 56k was verbazingwekkend beter dan Telfort VDSL.
Blijkbaar is het toch slecht gesteld met Telfort in Amsterdam? :s

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
En dan ook maar even melden dat 't weer prima gaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2534098789.png

(heb 30/3 down/up)

[ Voor 13% gewijzigd door Wobcat op 25-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tjeerd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:15:
Ik heb sinds een week Telfort en heb een eenvoudige Debian webserver draaien op poort 80, dit heb ik d.m.v. port forwarding ingesteld. Als ik niet thuis op mijn Telfort-verbinding zit en het bijbehorende domein dat aan de webserver gekoppeld aanroep krijg ik netjes de website geserveerd. Wanneer ik wel thuis op mijn Telfort-verbinding zelf het domein aanroep, krijg ik nooit de site te zien.

GA!S in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"
Reinstein in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"
https://forum.telfort.nl/...rn-server-gaat-mis-31453/
https://forum.telfort.nl/...50/showthread.php?t=32362

Zoiets?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Hmm ik ben me een tijdje aan het verdiepen in Internet + TV abbo's. Nu twijfel ik tussen het Telfort instap pakket of het standaard pakket. Wanneer ik de postcode check doe op de telfort pagina (http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html) geeft het systeem aan de snelheid op mijn adres van het instap pakket 8 mb/s zou zijn en bij het standaard pakket 9 mb/s. Ik weet dat je nooit die 30 mb/s van dat standaard pakket zal halen, maar 9 mb/s lijkt me wel heel vreemd t.o.v. dat instap pakket waar ik wel de volle 8 mb/s haal. Tevens geeft Telfort aan dat zij het standaard pakket aanbevelen. Nu is mijn vraag: Is het de 3,50 per maand waard om 1 mb/s meer te halen?

Edit: postcode 2408 GE, 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Op jouw adres is maximaal 9 mbit beschikbaar. Als je dus het instappakket neemt "mis" je eigenlijk 1mbit/s. Op mijn adres is ook maar 10 mbit beschikbaar, maar ik heb er toch voor gekozen om E2,50 extra te betalen voor die 2 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Was het trouwens niet zo dat Telfort 8/1 intrainde als 10000/1024kbps ipv 8192/1024? Dan zou ik al helemaal gewoon standaard nemen en kijken als er is opgeleverd wat je attainable waardes zijn in het modem. Telfort zegt op mijn oude adres nog steeds max 10Mb maar haalde 16. Een adres waar max 5 is wordt 7,5 gehaald en mijn oude werk is max 8 maar traint in op 13,5Mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Jaer288 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:21: Nu is mijn vraag: Is het de 3,50 per maand waard om 1 mb/s meer te halen?
Ik zou in ieder geval eerst ADSL instap nemen en het Zyxel modem gewoon in de shrinkwrap laten.

Op mijn adres is alleen instap beschikbaar volgens de postcodecheck. Klopt niet want ik had altijd 9 tot 11Mbit via Tele2.

Enfin, ik heb dus nu ADSL instap, maar ik gebruik de Telfort Zyxel niet. Mijn Fritzbox 7170 (15 euro op marktplaats) traint gewoon met 11Mbit in. Geen gezeur met DLM enzo. Stabiel modem enz enz.

Op zich zou ik geen probleem hebben met die paar euro per maand overigens. Maar het is simpelweg niet beschikbaar hier.

[ Voor 17% gewijzigd door vliegnerd op 26-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
tha_bulldog schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:55:
Was het trouwens niet zo dat Telfort 8/1 intrainde als 10000/1024kbps ipv 8192/1024? Dan zou ik al helemaal gewoon standaard nemen en kijken als er is opgeleverd wat je attainable waardes zijn in het modem. Telfort zegt op mijn oude adres nog steeds max 10Mb maar haalde 16. Een adres waar max 5 is wordt 7,5 gehaald en mijn oude werk is max 8 maar traint in op 13,5Mbit ;)
Mijn vader heeft een alles-in-een pakket (goedkoopste) maar modem traint gewoon in op ongeveer 15000 (actual en attainable). Check bij Telfort en DDS geven maximaal 12 Mbit. Blijkbaar dus niet alleen Telfort maar ook KPN (overgestapt). Via de speedtest haalt hij tussen 8 en 12 Mbit. Volgens de ISP kan hij niet hoger met pakket maar als je 15000 haalt, moet je toch ook hoger dan het pakket van 8 Mbit kunnen?

Een tante heeft ook 8-1 Mbit abo, zou volgens Telfort 2 Mbit moeten halen. Ze haalt ruim 7.

Ik krijg in een week DSL aangesloten en als het hier ook weer zo is, is het wel mooi meegenomen. Nu geeft Telfort aan dat 9 Mbit de max is. Kan ik dus van ongeveer 2 Mbit speling uitgaan?

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 26-02-2013 20:24 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Man man man, de frustraties lopen hoog op hier momenteel.

Afgelopen week abbonement van alleen internet standaard omgegooid naar internet standaard plus bellen en de ellende is begonnen. Jarenlang een stabiele verbinding gehad, maar nu is het al een prestatie als de verbinding er niet na 20 min. uitklapt. Ook al verschillende time-outs gehad op het wireless.

En dan is er de telefoon nog. Wegvallende verbinding, niet extern kunnen bellen, totaal onbereikbaar dus.

* Blonde Tux zit er sterk aan te denken om dat gedrocht van een Zyxel in stukken retour te zenden aan Telfort.

Iemand suggesties voor een stabiel modem/router-combi?

[ Voor 4% gewijzigd door Blonde Tux op 26-02-2013 22:06 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:03
Antonius schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:11:
De laatste dagen heb ik vaak een kort wegvallende verbinding, geen telefonie. Meestal komt ie na korte tijd weer terug. Een keer ook niet.

<<knipperdeknip>>

Zijn er recent firmware aanpassingen die dit kunnen verklaren of is dit een overlijdend modem?
Naar aanleiding van vergelijkbare berichten op het Telfort forum heb ik gekeken naar de firmware versie op mijn modem. Zo te zien is er zeer recent een nieuwe versie op gekomen. Op het Telfort forum bleek dat sommige modems moeite hadden met reeds aanwezige instellingen in combinatie met de nieuwe firmware. Factory reset (met de paperclip erin gedrukt, uit en weer aan zetten, paperclip 30s ingedrukt houden) werd aangeraden. Dus gisteravond heb ik zoveel mogelijk van mijn instellingen genoteerd (kon niet alle pagina's bereiken in het modem dus niet alles gecheckt). Daarna de reset en zo goed mogelijk mijn instellingen weer opnieuw gezet (wifi kanaal, DHCP range en nog zo wat dingetjes). Sindsdien lijkt alles tot nu toe weer aardig stabiel.

@Blonde Tux: de symptomen die je beschrijft lijken veel op hoe het hier ging, wellicht stom toeval dat een ongelukkige firmware aanpassing samenviel met je upgrade. Misschien ook even de factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Blonde Tux schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:29:
* Blonde Tux zit er sterk aan te denken om dat gedrocht van een Zyxel in stukken retour te zenden aan Telfort.
/me Ach, hij is gratiz en wordt gegarandeerd vervangen bij defect.
Dus als je dat doet krijg je gewoon weer een nieuwe van Telfart :+
Een echte 'combi':
Zyxel P2812HNU-F1 als Modem
Zyxel USG100 profi UTM als Router/Firewall
En evt. een extra Access-Point (al dan niet een extra draadloos routertje als Bridge ingesteld)

En anders een moderne Asus Router als Router/Firewall/Wireless Access-Point.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Man man man, de frustraties lopen hoog op hier momenteel.

Afgelopen week abbonement van alleen internet standaard omgegooid naar internet standaard plus bellen en de ellende is begonnen. Jarenlang een stabiele verbinding gehad, maar nu is het al een prestatie als de verbinding er niet na 20 min. uitklapt. Ook al verschillende time-outs gehad op het wireless.

En dan is er de telefoon nog. Wegvallende verbinding, niet extern kunnen bellen, totaal onbereikbaar dus.

Fritzbox, nog nooit problemen mee gehad totdat de bliksem een einde aan dat ding maakte. Daarvoor alleen maar ellende met een Zyxel 26xx en nu alleen maar ellende met een Zyxel 28xx

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe nooit problemen gekend bij Telfort. Maar ben blij dat ik de modem van hun gelijk in de kast heb geflikkert en lekker door ben gegaan met mijn Fritzbox 7340. Lekker stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bitshape schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:30:
[...]

/me Ach, hij is gratiz en wordt gegarandeerd vervangen bij defect.
Dus als je dat doet krijg je gewoon weer een nieuwe van Telfart :+

[...]

Een echte 'combi':
Zyxel P2812HNU-F1 als Modem
Zyxel USG100 profi UTM als Router/Firewall
En evt. een extra Access-Point (al dan niet een extra draadloos routertje als Bridge ingesteld)

En anders een moderne Asus Router als Router/Firewall/Wireless Access-Point.
Een beetje overkill en niet 100% functioneel in deze situatie lijkt mij, 480 euro voor een router en dan geen VoIP kunnen doen ermee? Gemiste kans joh. Een moderne Draytek (ook prijzig hoor, daar niet van ;) ) zou het klusje evengoed danwel beter klaren in deze situatie heb ik zo het idee :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Als ADSL 2+ (20MBit max) voldoende is, kun je een Fritzbox 7170 nemen. Werden ook veel door xs4all gebruikt. Staan er veel op marktplaats voor 15 euro.

Stabiel, voldoende VOIP mogelijkheden (gebeld worden via Telfort, uitbellen via veel goedkopere providers e.d.) enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
@vliegnerd, @VantageR, @tha_bulldog:

Thanks voor het advies. Ga zo Telfort eens bellen om het instap abbonement af te sluiten en ergens een Fritzbox 7170 scoren. Bevalt het resultaat niet kan ik altijd verhogen naar het standaard abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook jarenlang VOIP problemen gehad met een Zyxel P26xx modem. Ik was vaak niet te bereiken op mijn telefoon doordat de "voip registrar" functie niet altijd betrouwbaar functioneerde.
Totdat ik overstapte op een Fritz 7390 modem. Daarna nooit meer VOIP problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Over de snelheid van ADSL instap.

Hier is max 11Mbit haalbaar gebasseerd op afstand tot centrale. Ik haal ook 11Mbit.

De postcodecheck zegt 7Mbit.

Zou Telfort er al 4Mbit aftrekken voor de SD TV stream!?!?

Dat is consistent met de snelheden die hierboven genoemd worden... Er zit 3-5Mbit tussen (4MBit TV stream). Zou wel *heel* netjes van Telfort zijn als ze de echte snelheid opgeven, dus met de TV er al vanaf. Maar ook weer raar, want als je geen TV neemt (zoals ik) dan kunnen ze net zo goed met hogere snelheid adverteren.

[ Voor 11% gewijzigd door vliegnerd op 27-02-2013 17:12 ]

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
Weer een top Telfort-ervaring erbij! Vanavond voor de derde keer dit jaar storing. Even gekeken: geen DSL lampje en alle waardes 0. Oftwewel: probleem ligt bij Telfort. Direct maar even gebeld, al snel de conclusie dat het idd bij hen lag. Zou door verbonden worden naar de technische dienst, maar die was druk. Voorstel is om terug te bellen, prima, netjes! Wanneer? Maandag middag de eerste mogelijkheid!! Om dan wederom te concluderen dat het probleem bij hen ligt zodat eind van de week op zn vroegst de monteur komt.. Zucht.. Morgenvroeg nog maar eens een belletje wagen.. :)

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik zou het met een ander ADSL modem proberen, even aangenomen dat je ADSL hebt. (VDSL is lastiger, want die liggen minder vaak te verstoffen in de kast en koop je niet voor 15 euro op marktplaats).

Het kan toch ook het modem zijn?

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Is er al een oplossing voor deze traagheid van Telfort?
Ik wordt er een beetje moe van dat ik elke avond ontzettend traag internet heb.
(dit op twee verschillende postcodes trouwens)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
vliegnerd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:59:
Ik zou het met een ander ADSL modem proberen, even aangenomen dat je ADSL hebt. (VDSL is lastiger, want die liggen minder vaak te verstoffen in de kast en koop je niet voor 15 euro op marktplaats).

Het kan toch ook het modem zijn?
Dacht dat ik mn oude modem weggegooid had bij de verhuizing maar hij lag toch nog ergens verstopt :) Maar dit oude beestje mocht helaas ook niet helpen.

Vanochtend wel weer contact gehad met de helpdesk. Tweede lijn was nu wel bereikbaar, monteur is ingepland. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn Telfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

Speedmaster

Make my day...

BMW_M3 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:19:
Als het regio Schiedam is moet het vandaag opgelost zijn. Is dat niet het geval dan is het zinvol om een topic aan te maken op het telfort forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Misschien heb ik wat gemist, maar waar is Telfort webcare heen? Reactie op PM blijft ook weer uit...

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56

Speedmaster

Make my day...

JeRa schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:43:
Misschien heb ik wat gemist, maar waar is Telfort webcare heen? Reactie op PM blijft ook weer uit...
Door onderbezetting geven ze alleen nog support op hun eigen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

JeRa schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:43:
Hugo en Henk hebben een paar weken geleden aangegeven, dat ze hier misschien nog wel terugkomen, maar wanneer is onduidelijk........... nog steeds erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Het is inderdaad jammer. De aanwezigheid van Telfort Webcare hier op tweakers was voor mij een belangrijke reden om voor Telfort te kiezen.

Of beter: Het was voor mij de reden om toch voor een budget/prijsvechter te kiezen -- ondanks dat je weet dat support bij bijvoorbeeld xs4all beter is, omdat ik de indruk had dat je via Webcare toch nog goede support kreeg via Telfort.

Ik denk overigens dat je voor de meeste zaken nog steeds goede support via de Webcare kan krijgen maar dan via het Telfort forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

vliegnerd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:36:
Het is inderdaad jammer. De aanwezigheid van Telfort Webcare hier op tweakers was voor mij een belangrijke reden om voor Telfort te kiezen.
Het is voor mij ook de enige reden dat ik nu een Telfort abbo heb: ik heb de telefonische klantenservice misschien wel 15 keer gesproken over het onbeschikbaar zijn van een Telfort aansluiting op mijn adres, zonder succes, maar de webcare snapte de situatie na één keer al en heeft het direct opgelost.

Op naar het Telfort forum dan maar...

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

BMW_M3 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:19:
Denk het niet.
Ik kan nu ook alleen met 9 Mb downloaden terwijl ik normaal 38/39 Mb haal.
En dit is niet random maar gewoon bijna elke avond en ieder weekend.
Ik ga kijken tot wanneer me abbo loopt en dan ga ik maar over op upc ofzo.
Want glas hebben ze hier voorlopig niet liggen in rotterdam. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik hoop dat Telfort Webcare nog meeleest hier, want ik heb inmiddels dan wel een stabiele verbinding en een Internet Standaard abo en heb zelfs de teveel betaalde abo-kosten terug gekregen, maar de €45.21 aan belkosten naar de helpdesk (127:23 minuten!) heb ik nog niet ontvangen, en het is alweer maart...

Verder is van enige vorm van compensatie/genoegdoening geen enkele sprake, ik hoor niets meer van Telfort. Ik ga maar weer eens een rondje posten op de verschillende forums ("fora"?)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

chucky666 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Denk het niet.
Ik kan nu ook alleen met 9 Mb downloaden terwijl ik normaal 38/39 Mb haal.
En dit is niet random maar gewoon bijna elke avond en ieder weekend.
Ik ga kijken tot wanneer me abbo loopt en dan ga ik maar over op upc ofzo.
Want glas hebben ze hier voorlopig niet liggen in rotterdam. :(
Ik twijfel ook om over te gaan op UPC, alhoewel die ook regelmatig last van storingen hebben maar dan in de vorm van dat het even 'uitvalt' in plaats van dat je snelheid gewoon 'iets' lager is. Ik weet niet wat vervelender is, de prijzen tussen UPC en Telfort verschillen niet veel overigens. :)
fritsjof schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:35:
Ik hoop dat Telfort Webcare nog meeleest hier, want ik heb inmiddels dan wel een stabiele verbinding en een Internet Standaard abo en heb zelfs de teveel betaalde abo-kosten terug gekregen, maar de €45.21 aan belkosten naar de helpdesk (127:23 minuten!) heb ik nog niet ontvangen, en het is alweer maart...

Verder is van enige vorm van compensatie/genoegdoening geen enkele sprake, ik hoor niets meer van Telfort. Ik ga maar weer eens een rondje posten op de verschillende forums ("fora"?)
Webcare is hem weer gepeerd ;)

[ Voor 30% gewijzigd door MensionXL op 04-03-2013 15:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MensionXL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:41:
[...]

Ik twijfel ook om over te gaan op UPC, alhoewel die ook regelmatig last van storingen hebben maar dan in de vorm van dat het even 'uitvalt' in plaats van dat je snelheid gewoon 'iets' lager is. Ik weet niet wat vervelender is, de prijzen tussen UPC en Telfort verschillen niet veel overigens. :)

[...]

Webcare is hem weer gepeerd ;)
Ja maar die valt bij telfort ook wel eens weg.
Voordat ze de nieuwe firmware erop hadden gezet was er eigenlijk weinig aan de hand
En had ik geen last van inzakkende snelheid en dat de verbinding opeens weg is.
Dus als bij upc alleen de verbinding af en toe wegvalt ga ik er al een stuk op vooruit ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie