Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 07:46

arnova

weet veel, maar niet alles

Telfort Webcare schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Ik geef het direct door!

Mochten meer mensen deze problemen hebben, lees ik dit graag.

Henk
@Henk/webcare: Gisteren mijn firmware gecheckt: dat is inmiddels de laatste, dus wellicht dat dat mijn DTMF probleem oplost (moet ik nog proberen). Mocht dat toch nog niet werken dan stuur ik je een DM.

Gisteravond heb ik ook nog even wat snelheidstesten gedaan en wat mij opvalt is dat speedtest.net veel hogere snelheden laat zien, dan ik bv. haal naar een paar van mijn colo bakken (die bij verschillende ISPs staan). speedtest.net zegt bv. 20mbit, terwijl ik met ftp naar mijn colo bakken maar iets van 8 tot 12 mbit haal. Dit is nogal een verschil. Ik mag toch aannemen dat Telfort niet het verkeer naar speedtest.net ed. "prioritized" om zo beter uit de verf te komen dan het eigenlijk is? Ik zie overigens geen packetloss, dus dat kan het niet zijn....

• OgWok
  • Laatst online: 18:55

OgWok

U.N.C.L.E.

@Telfort Henk:

vannochtend de Zyxel (weer) moeten rebooten omdat de webserver niet bereikbaar was vanaf het internet. Ook heb ik eerder gemeld dat de Zyxel in het 192 segment attacks registreerd die gericht zijn op mijn internet ip adres.

192 segment heeft maar 1 vast ip adres in gebruik en dat is 192.168.1.33 (en de 254 natuurlijk).
DHCP en Wireless staat uit op de Zyxel. Mijn vraag: is er iets mis met de local-loopback in de Zyxel? (heb geen zin om een proxy te gaan gebruiken)

[Voor 4% gewijzigd door OgWok op 01-02-2013 08:21]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Norwegian
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-02-2013
@ Telfort webcare Henk

Het probleem van de afbrekende uitgaande gesprekken na 15 minuten
deed zich gisteren nog steeds voor. De verbinding is plotseling compleet weg.

Met inkomende gesprekken ondervinden we het probleem niet.

Op forum.telfort.nl had ik aangehaakt op een topic van charley over hetzelfde probleem, maar dan met gesprekken naar het buitenland. Die vraag staat op "beantwoord" , maar dat is hij niet.
Tenminste ik zie het antwoord niet.

Graag verneem ik een oplossing/workaround van je.

Indien meer gegevens nodig zijn hoor ik dat ook graag.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:02:
Het is echt een tijdje goed geweest bij mij, zelfs in de spitsuren.

Vanavond is het tot op heden echter "nogal" slecht. Zelfs webpagina's laden niet goed.....

Onderstaande was ping naar nu.nl rond 22:45

[...]

:o
Pff nog steeds uien. 1 a 2 weken iha prima verbinding en nu weer heel slecht met massive time out requests:
ping nu.nl -n 250

Pinging nu.nl [62.69.166.254] with 32 bytes of data:
Reply from 62.69.166.254: bytes=32 time=22ms TTL=249
Reply from 62.69.166.254: bytes=32 time=20ms TTL=249
Reply from 62.69.166.254: bytes=32 time=20ms TTL=249
Reply from 62.69.166.254: bytes=32 time=21ms TTL=249
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 62.69.166.254:
Packets: Sent = 250, Received = 211, Lost = 39 (15% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 33ms, Average = 20ms

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Een vraagje aan de Webcare of iemand anders die het weet. Op 8 februari wordt Telfort bij ons opgeleverd. Nu belde KPN vorige week met het verhaal dat ze wegens "technische redenen" de ISDN-lijn pas 25 februari om konden zetten naar analoog. Betekent dit nu dat we 17 dagen zonder internet en telefoon zitten? Zo ja, dan bel ik maandag wel naar Telfort om de opleverdatum te verplaatsen.

• DonDee
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-02 15:31
VantageR schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:41:
Een vraagje aan de Webcare of iemand anders die het weet. Op 8 februari wordt Telfort bij ons opgeleverd. Nu belde KPN vorige week met het verhaal dat ze wegens "technische redenen" de ISDN-lijn pas 25 februari om konden zetten naar analoog. Betekent dit nu dat we 17 dagen zonder internet en telefoon zitten? Zo ja, dan bel ik maandag wel naar Telfort om de opleverdatum te verplaatsen.
Zou idd kunnen, en na mijn ervaring ook gebeuren . Beter bel je met telfort om te kijken of ze het kunnen verplaatsen. Hou ook goed n de gaten , of ook idd het nr goed over gezet word naar telfort vanaf KPN. Aangezien je ISdn hebt

• superericje
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-07 16:36
Telfort Webcare schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:53:

[...]

Dat klopt uiteraard niet, heb je inmiddels een verlenging ingeschoten?

[...]

Henk
Nee natuurlijk niet de aanbieding is om te huilen en gisteren via de post weer deze geweldige aanbieding mogen ontvangen..
Lekker dan meer betalen en langzamere verbinding...
Erg jammer hoor....

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ons modem (2812) is vannacht in een reboot loop terecht gekomen. De reboot gebeurt denk ik al in de opstart fase, waardoor we nergens in kunnen, zelfs WiFi connect niet. Gevolg, geen internet en geen tv.

Meer mensen hier last van?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• -Z-
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16-06 14:53
jules schreef op zondag 03 februari 2013 @ 08:57:
Ons modem (2812) is vannacht in een reboot loop terecht gekomen. De reboot gebeurt denk ik al in de opstart fase, waardoor we nergens in kunnen, zelfs WiFi connect niet. Gevolg, geen internet en geen tv.

heb je hard reset geprobeerd?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jules schreef op zondag 03 februari 2013 @ 08:57:

Inderdaad eens een harde reset proberen. Blijft het probleem, dan is (waarschijnlijk) het flashen van de firmware mislukt en dan is je modem onbruikbaar geworden.............. Zo snel mogelijk via Telfort een nieuwe regelen.
Komt niet vaak voor, maar wel heel vervelend omdat het modem onbruikbaar is geworden.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb de reset knop ingedrukt (5-90 sec, met en zonder spanning op het modem), zonder resultaat. Worden volgens mij een paar knusse avonden met de vriendin zo zonder tv en internet...

Kan @Telfort een nieuw modem sturen?

ps Hier een video van de loop:
YouTube: Reboot loop Zyxel 2812

[Voor 22% gewijzigd door jules op 05-02-2013 10:02. Reden: Reeds telefonisch contact gehad met een medewerker]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jules schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:36:
Ik heb de reset knop ingedrukt (5-90 sec, met en zonder spanning op het modem), zonder resultaat. Worden volgens mij een paar knusse avonden met de vriendin zo zonder tv en internet...
Weet niet of Telfort Webcare hier morgen meteen je bericht leest. Bellen gaat dan sneller, en met een beetje begrip van de Telfort telefonische helpdesk kunnen ze je morgen een nieuw modem sturen.

• ktmlc4
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:39
Beste Henk,

Tot op heden kan ik nog steeds geen gebruik maken van de tv online app van Telfort op mijn nexus 7. Ik kan de app nog steeds niet downloaden omdat de nexus niet compatible is.... (zegt de google play market)
Je zou de vraag hebben doorgezet maar ik heb nog geen antwoord gelezen/gezien. De nexus 7 is toch een vrij normaal tablet zonder enigerlei skin van de fabrikant eroverheen, als het ergens op zou moten werken zou het juist op een nexus moeten zijn toch??

Telfort adverteert ook nog steeds met de tv op de tablet e.d...... Zolang het niet werkt zouden ze misschien moeten adverteren met "werkt op sommige tablets en telefoons wel en soms ook niet"

Het functioneert wel goed op mijn HTC one S en op de Samsung SIII mini van mijn vriendin, maar op de tablet kijkt toch een stuk beter..

Ik hoor graag je reactie!
Telfort Webcare schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:14:

[...]

Ik heb jouw vraag doorgezet, zodra ik meer informatie heb meld ik dat!

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk

12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden

• hoipipeloi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-04-2016
Beetje typisch, zit net een postcode-check uit te voeren en kan max. 29mbit-abo aanvragen, als ik zou willen overstappen, maar mijn buurman heeft gewoon 42mbit vdsl van Telfort.

Hoeveel komt er bij aan kosten, als je toch een hoger abo afneemt en hoe kun je dit aanvragen, of geeft Telfort standaard alleen maar 29-30mbit max. en is de hogere speed een soort lokkertje? :S
Er is niet te zien op de site hoeveel het dan kost, alleen voor je eigen postcode kun je het zien.

Welke postcode ik ook invoer, compleet nieuwe wijken die uit de grond gestampt zijn met kersverse telecom aangelegd, zelfs in de wijkcentrale zelf (afstand: 0 mtr. :'))- krijg ik nog max. 30mbit.

Telfort, hoe zit dit? Wat kost 50mbit en hoe aan te vragen?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jules schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:36:

ps Hier een video van de loop:
YouTube: Reboot loop Zyxel 2812
Overigens: wat heb je op USB1 zitten? Of gaat die branden zonder dat er iets op zit?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

OgWok schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:45:
[...]

Overigens: wat heb je op USB1 zitten? Of gaat die branden zonder dat er iets op zit?
Ik heb er niks op aangesloten.

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Telfort Webcare;

Er is in mijn woonplaats een Glasvezel-vraagbundeling gestart. Anderhalve maand geleden zat ik te kijken naar de aanbieders van glasvezelpakketten en Telfort sprong er erg positief uit door Glasvezel Internet+Bellen 50/50 aan te bieden voor E 31,50.
Als ik vandaag kijk is deze prijs nu verhoogt naar E 40,-, waarom is dit nou gedaan ??

Maw voor E 31,50 zou ik juist wel een Glas-abbo hebben afgenomen bij jullie, nu het mij E 40,- gaat kosten neem ik helemaal geen abbo af, ik ben voor die E 40,- goedkoper uit bij Tweak tzt, als Glas er uiteindelijk ligt. (Tweak = goedkopere beltarieven & gratis een goede Newsserver voor datzelfde maandbedrag)
Verder voldoet VDSL2 van jullie de komende jaren prima, maar ik wou best een E 9,- pm meer betalen voor een 50/50 glasverbinding zonder TV. Nu ik hiervoor het dubbele moet gaan betalen gaat dat mij echt te ver als je juist geen TV wilt.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:22
hoipipeloi schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:35:
Telfort, hoe zit dit? Wat kost 50mbit en hoe aan te vragen?
Internet extra (tot 50mbit) kost 30 euro per maand. Maar als de postcode check aangeeft dat je max 29Mbit/sec kan halen dan kan je internet extra niet aanvragen. Internet standaard (tot 30 Mbit) kan je wel aanvragen.
Wat je echter wel moet weten is dat de postcode check van telfort een vrij behoudende schatting geeft. Het kan goed zijn dat als je internet standaard hebt, het modem aangeeft dat je verbinding toch nog een stuk sneller kan. Heb je eenmaal een vdsl verbinding, en weet het bestel systeem dat je nog een stuk sneller kan, dan kan je later nog upgraden.
bitshape schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:51:
Als ik vandaag kijk is deze prijs nu verhoogt naar E 40,-, waarom is dit nou gedaan ??
Als ik kijk zie ik een prijs van 31,50.
Het enige wat in de buurt komt rond de 40 euro is 100Mbit & bellen (41,50).

[Voor 24% gewijzigd door job op 04-02-2013 11:21]

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:26

knakworst

Get Dilberted!

bitshape schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:51:
@ Telfort Webcare;

Er is in mijn woonplaats een Glasvezel-vraagbundeling gestart. Anderhalve maand geleden zat ik te kijken naar de aanbieders van glasvezelpakketten en Telfort sprong er erg positief uit door Glasvezel Internet+Bellen 50/50 aan te bieden voor E 31,50.

Maw voor E 31,50 zou ik juist wel een Glas-abbo hebben afgenomen bij jullie, nu het mij E 40,- gaat kosten neem ik helemaal geen abbo af, ik ben voor die E 40,- goedkoper uit bij Tweak tzt, als Glas er uiteindelijk ligt. (Tweak = goedkopere beltarieven & gratis een goede Newsserver voor datzelfde maandbedrag)
Verder voldoet VDSL2 van jullie de komende jaren prima, maar ik wou best een E 9,- pm meer betalen voor een 50/50 glasverbinding zonder TV. Nu ik hiervoor het dubbele moet gaan betalen gaat dat mij echt te ver als je juist geen TV wilt.
Ik zie nog steeds op de website:
http://www.telfort.nl/internet/glasvezel/#open-tab-tarieven --> en dan onderaan "overzicht alle tarieven":

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:25:
[...]

http://www.telfort.nl/internet/glasvezel/#open-tab-tarieven --> en dan onderaan "overzicht alle tarieven":
[afbeelding]
Ik zie het ja, zou het een fout zijn?
In ieder geval geeft de Reggefiber vraagbundeling-website nu echt een ander tarief, zie mijn schermprintje:
[ klik voor grotere versie: ]

Als ik alsnog voor E 31,50 kan instappen via de website van Telfort, zou dat natuurlijk mooi zijn.
Maar waarom geeft bovengenoemde vraagbundeling-website van Reggefiber nu ineens een ander tarief aan?
Mogelijk dat moederbedrijf KPN niet wil dat Telfort een stuk goedkoper aanbiedt dan alle andere (ook KPN-)aanbieders? :P

• hoipipeloi
@job; Dus als ik Telfort internet&bellen neem, kost dit 30 euro per maand+25 euro aanmeldkosten (eenmalig)?
Dan zit ik op 50/5 VDSL2+ incl. een voip nummer met regionale pre-fix?

Raar dat je dit niet kunt zien zelf, bij het controleren van de site...ik weet zeker dat hier >42mbit te halen valt op meerdere profielen, buurman heeft zelfs VDSL als pilot getest en heeft daarom niet de normale prijs.
Als hij het echter aanvraagt, komt ie ook op 29mbit max in de postcode-check :S

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

job schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Als ik kijk zie ik een prijs van 31,50.
Het enige wat in de buurt komt rond de 40 euro is 100Mbit & bellen (41,50).
knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:25:
[...]

[afbeelding]
Die link naar de 'oude' tarieven werkt nu niet meer (daarstraks nog wel!), Telfort leest waarschijnlijk rustig mee. :(
Het tarief is van 31,50 naar 40 euro gegaan, zie: http://www.telfort.nl/glasvezel/glasvezel-internet-en-bellen/

Dan blijf ik op VDSL2, het stukje bellen zal ik dan (als tegenprestatie!) ook wel ergens anders onderbrengen waar het aanzienlijk goedkoper is met behoud van het inkomende Tel.nummer. Dan is 20 euro pm voor alleen Internet via VDSL2 (netto zo'n 25Mb) de komende jaren prima. ;)

@ hoipipeloi hieronder;
Inderdaad, de prijs van glas-50 is in vergelijking met 50/5 VDSL2 naar het afzettarief van KPN gezet indien je geen TV afneemt.
Ik kan daar nu niet echt vrolijk van worden; overduidelijk Kartelvorming cq. Prijsafspraken. :(
Ik heb medelijden met de goede mensen die daar bij Telfort werken en het niet eens zijn met de huidige koers en het beleid van hun eigen werkgever. ;)

[Voor 18% gewijzigd door bitshape op 04-02-2013 16:43]

• hoipipeloi
Telfort lijkt een soort tweede Ziggo te worden, als ik de sites naast elkaar zet, zie ik echt duidelijke paralellen "meest gekozen pakket" in het midden, de nadruk leggen op triple-play, zelfde prijsstrategie/differentatie aanhouden...

De commercie druipt er vanaf. :')

De prijs is idd net veranderd lijkt het, hij stond hier ook op 31,50 en nu niet meer... :o

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 08:53
hoipipeloi schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:54:
Telfort lijkt een soort tweede Ziggo te worden, als ik de sites naast elkaar zet, zie ik echt duidelijke paralellen "meest gekozen pakket" in het midden, de nadruk leggen op triple-play, zelfde prijsstrategie/differentatie aanhouden...

De commercie druipt er vanaf. :')

De prijs is idd net veranderd lijkt het, hij stond hier ook op 31,50 en nu niet meer... :o
Dat is gewoon marketing ;) iet anders is het verder niet :)

PSN: Korumera

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Telfort Webcare

Vanmorgen een webformulier ingevuld en zojuist een antwoord ontvangen op het mail adres van mijn vriendin ipv het mail adres dat ik heb achtergelaten in het formulier :?

Ik heb duidelijk omschreven dat het modem stuk is en wat er mee aan de hand is. Blijkbaar is er wel een test gedaan, want jullie hebben uitgelezen dat er vannacht een update is gedaan van het modem. Dan kan kloppen, het modem dat er nu aan hangt is identiek, maar te leen en langere tijd niet aangesloten geweest bij de eigenaar. Waar het om gaat: het originele modem is defect! Zie: YouTube: Reboot loop Zyxel 2812 Een reset heb ik uitgevoerd, maar het modem bleef zichzelf herstarten. Een harde reset heb ik ook uitgevoerd, met hetzelfde resultaat: herstart na herstart na herstart.

Ik heb een reply gestuurd op de mail, maar kreeg een bericht dat dit mail adres niet in gebruik is.

[Voor 0% gewijzigd door jules op 05-02-2013 10:01. Reden: Reeds telefonisch contact gehad met capabele medewerker]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jules schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:24:
[...]

Ik heb er niks op aangesloten.
Is al duidelijk. Het wordt onderhand wel frustrerend, dat Telfort Webcare zich niet regelmatig laat zien.

Telfort Webcare "what's going on"

[Voor 48% gewijzigd door OgWok op 04-02-2013 17:46]

• zandpaddo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-07 21:17

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

@webcare

Wij hebben savonds in de piekuren tussen 7-21.00 uur last van glitches / uitvallen van de digitale tv, vermoedelijk door capaciteitsproblemen. Is dit gekoppeld aan de performance problemen en wanneer gaat telfort hier iets aan doen. Ofwel is er zicht op een oplossing?

Postcode 8271 AN 131

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 16:21
Ik zag net iets heel positiefs staan op de Telfort site namelijk dat ze analoge radio/tv en DVB-C in haar glasvezel pakketten aanbieden! Ik wist niet wat ik zag. Het zender aanbod lijkt gelijk aan die van Glashart media inclusief het Glashart media etalage kanaal. Op de site van KPN en XS4all zie ik nog niets over analoge radio/tv en DVB-C staan maar wie weet gaan die er ook nog in mee.

Overigens de website van Telfort mag qua plus tv zenderpakket wel iets geupdate worden. Het interactieve tv pakket daarin zou aardig gelijk moeten zijn aan KPN/XS4all lijkt mij.
Wat ontbreekt zijn: SyFy, BBC3, BBC4, AnimalPlanet24, RTL Lounge, CBS Reality en volgens mij bestaan de volgende zenders niet meer, maar worden nog wel op de site genoemd: TMF Dance, TMF NL, Sterren24, Zone Reality (heet nu CBS Reality).

[Voor 30% gewijzigd door funrider op 04-02-2013 20:56]

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:28
Dat zal dan wel alleen in de juiste glasgebieden zijn..

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:48
Het zal hier wel mee te maken hebben:
http://www.telecompaper.c...nder-naam-telfort--911293

My favorite programming language is solder.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 16:21
Dat zal er zeker mee te maken hebben, maar ik had nooit verwacht dat nieuwe Telfort pakketten ook DVB-C en analoge radio/tv gingen krijgen. De regionale zenders Omroep Flevoland, AT5, TV Oost HD lijken me niet landelijk te zien via DVB-C straks of wel? Overigens is het zender pakket van Interactieve tv Basis en Plus nog wel die van KPN. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er met die pakketten gaat gebeuren of dat KPN blijft of ook Glashart media uiteindelijk is het van één en dezelfde eigenaar (KPN).

Er is echter wel een verschil in aanbod op analoge radio/tv en DVB-C. Het lijkt grotendeels gelijk aan die van Glashart media, enkel zijn er een paar regionale zenders die niet worden genoemd. Telfort heeft het dan ook over 30 analoge tv zenders terwijl Glashart media spreekt over 39 analoge tv zenders. Telfort geeft 36 zenders via DVB-C door. Terwijl er 46 bij Glashart media worden doorgegeven (waarvan enkele regionale zenders). Overigens staat er op de Telfort site niks over 40 radio zenders via analoog/DVB-C zoals die wel bij Glashart media worden doorgegeven, maar het lijkt me dat dit wel het geval is.. Ik zie overigens net dat ze wel 39 analoge/dvb-c tv zenders en 40 radiozenders noemen op deze pagina dus dat lijkt toch gelijk.

Qua Interactieve tv hebben ze nog het bestaande KPN zender pakket wat ze al hadden en die zou gelijk moeten zijn aan die van KPN/XS4all in Basis (10HD zenders, geen Belgen en Duitse zenders in HD zoals bij Glashart media) en Plus pakket. Overigens is het zender pakket in Plus niet helemaal up to date zo lijkt het want op de KPN staan wel o.a. BBC 3,4 genoemd. Inmiddels staat er een bijgewerkt plus pakket hier. De popup zenderlijst op de alles-in-1 pagina's zijn overigens nog steeds niet up to date.

[Voor 68% gewijzigd door funrider op 05-02-2013 14:18]

• hoipipeloi
Zoals ik al zei: Telfort begint steeds meer op Ziggo te lijken... ;)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zojuist telefonisch contact gehad. Medewerker gesproken en vlotjes geholpen. Het viel hem ook op dat er een modem online was geweest, maar nadat ik hem melde dat er een leenmodem is aangesloten, viel het hem idd op dat het een ander modem was. Conclusie, modem defect en als de planning goed loopt hebben we vrijdag een nieuwe in huis.

Nog een paar kritische nootjes:
-Het duurt 2 minuten (!) eer ik het volledige menu door ben alvorens ik in de wacht sta, inclusief mededeling dat de gesprekken voor kwaliteitsverbeteringen worden opgenomen en of ik interesse heb om aan een onderzoekje mee te doen ("Het duurt nog geen minuut!", beloon de beller dan bij medewerking, bijv terugstorting belgeld)
-Bij het eerste gesprek (na die 2 minuten) werd de verbinding direct verbroken toen ik contact leek te krijgen met een medewerker? :?
-Bij het tweede gesprek snel de opties achter elkaar ingetoetst te hebben, had ik binnen 30 seconden al een medewerker te pakken, zonder een onderzoeksmelding of melding van opname van het gesprek.

@Telfort webcare
Kan bovenstaande niet verbeterd worden, of wellicht een mededeling op de diverse helpdeskpagina's welke opties te kiezen om snel een medewerker te spreken? Als ik een mail wil sturen, dan worden de problemen al opgesplitst, waarom dan daar niet even vermelding maken naast notabene de link: "Wilt u toch een medewerker telefonisch spreken?"

• fritsjof
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-12-2019
[b]jules schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:15
Nog een paar kritische nootjes:
-Het duurt 2 minuten (!) eer ik het volledige menu door ben alvorens ik in de wacht sta, inclusief mededeling dat de gesprekken voor kwaliteitsverbeteringen worden opgenomen en of ik interesse heb om aan een onderzoekje mee te doen ("Het duurt nog geen minuut!", beloon de beller dan bij medewerking, bijv terugstorting belgeld)
-Bij het eerste gesprek (na die 2 minuten) werd de verbinding direct verbroken toen ik contact leek te krijgen met een medewerker? :?
-Bij het tweede gesprek snel de opties achter elkaar ingetoetst te hebben, had ik binnen 30 seconden al een medewerker te pakken, zonder een onderzoeksmelding of melding van opname van het gesprek.

@Telfort webcare
Kan bovenstaande niet verbeterd worden, of wellicht een mededeling op de diverse helpdeskpagina's welke opties te kiezen om snel een medewerker te spreken? Als ik een mail wil sturen, dan worden de problemen al opgesplitst, waarom dan daar niet even vermelding maken naast notabene de link: "Wilt u toch een medewerker telefonisch spreken?"
Ben het helemaal met je eens, ik vrees alleen dat deze 2 minuten extra per beller dusdanig veel oplevert dat het Telfort echt geld zal gaan kosten als dit wordt verbeterd, zeker icm het in de wacht zetten van klanten, ik heb recent letterlijk meer dan 15 minuten in de wacht gestaan. En dan uiteraard weer uitleggen waar je voor belt.

En dat de verbinding direct werd verbroken toen je de eerste keer contact had dat is mij ook overkomen.

*Ka-Ching!*

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:57
Het digitaal opnemen (bij o.a. Telfort) is toch wel erg veel slechter geworden het laatste jaar.

Eerst is het van de HDD naar de Cloud gegaan zodat men € 5,00 per maand kan vragen voor het opnemen. Nu is er een volgende ontwikkeling gaande: De Nederlandse zenders die onder de RTL Group vallen verstrekken pas heel laat exacte programma gegevens digitaal, hierdoor kan je hooguit 72 uur van te voren je opname plannen, ook herhaald plannen is er niet meer bij. Het lijkt zelfs strikter geworden sinds RTL voor elk gemiste Nederlandse serie geld vraagt (€ 0,99). Het heeft dus als je veel en lang van huis bent eigenlijk geen zin meer om een opnamepakket te nemen, omdat je alsnog aan RTL moet betalen gezien je het niet op kan nemen op langere termijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eigenlijk zit ik hier helemaal niet op te wachten. Ik heb gekozen voor Concepts ICT (medio dit jaar wordt de boel in orde gemaakt, deze maand als t goed is gegraven en co) omdat ze erg goed bekend stonden en de prijs netjes was. Eerlijk gezegd vind ik "budget" en "glasvezel" een beetje eng, aan de andere kant zul je niet snel last hebben van capaciteitsproblemen :P

Maar ik vind het bijzonder jammer dat de losse bedrijven die het individueel goed op orde hadden, nu onder 1 naam worden geschaard. Meestal betekent dat : afname van kwaliteit en dienstverlening. Laten we hopen dat ik ongelijk heb en ze alles bij het oude laten maar er alleen een Telfort look overheen gooien.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:24:
Het digitaal opnemen (bij o.a. Telfort) is toch wel erg veel slechter geworden het laatste jaar.

Eerst is het van de HDD naar de Cloud gegaan zodat men € 5,00 per maand kan vragen voor het opnemen. Nu is er een volgende ontwikkeling gaande: De Nederlandse zenders die onder de RTL Group vallen verstrekken pas heel laat exacte programma gegevens digitaal, hierdoor kan je hooguit 72 uur van te voren je opname plannen, ook herhaald plannen is er niet meer bij. Het lijkt zelfs strikter geworden sinds RTL voor elk gemiste Nederlandse serie geld vraagt (€ 0,99). Het heeft dus als je veel en lang van huis bent eigenlijk geen zin meer om een opnamepakket te nemen, omdat je alsnog aan RTL moet betalen gezien je het niet op kan nemen op langere termijn.
De hdd kun je vanaf mei terug krijgen. Hebben ze vorig jaar beloofd.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• 150104
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-12-2017
-

[Voor 100% gewijzigd door 150104 op 13-02-2017 11:40]

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
Vince026 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 01:15:
Ik wil graag een tweede itv aansluiting. Nu zie ik dat dit mogelijk is voor 4 euro per maand extra. Je krijgt dan waarschijnlijk een extra tuner? Laat ik nu een tweede tuner (Motorola VIP1853) al hebben, is het mogelijk om deze al aan te sluiten of ben ik verplicht om die 4 euro p/m te betalen om zodoende een lijn te activeren op mijn modem?
En, wat gebeurde er toen je het probeerde, wel of geen beeld ?
(zou ik nl doen, even kijken of 't werkt....) ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Jumpman
Het is mogenlijk deze aan te sluiten. Houdt er rekening mee, dat een HD stream 8 Mbit en een SD stream 4 Mbit kost. Het beleid van Telfort is dat er ten allertijde 4 Mbit voor de telefoon en of het Internet moet overblijven.

Ik heb geprobeerd twee tuners aan te sluiten en dit ging even goed, op een gegeven moment was ik mijn HD zenders kwijt op mijn profiel (dus op beide iTV decoders kon ik ze niet meer activeren). Telfort heeft toen mijn hele profiel moeten resetten en de tweede decoder uit het netwerk moeten verwijderen. Dit omdat ik maar één iTV aansluiting had. Je moet dus alsnog de € 4,00 per maand betalen, wil je zeker zijn van twee goed en volledig werkende iTV decoders.

Er zijn ook forum berichten te vinden van mensen waar het wel goed gaat bij KPN, Telfort en Xs4All, zonder dat ze betalen voor twee aansluitingen.

Misschien gaat het wel goed als je ze nooit tegelijk aanzet, maar dit heb ik niet meer kunnen testen

[Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 06-02-2013 10:41]

• 150104
-

[Voor 100% gewijzigd door 150104 op 13-02-2017 11:39]

• Jumpman
Let op! Op beide iTV decoders was ik mijn HD kanalen kwijt.

• 150104
-

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:14
Vince026 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Op de andere decoder heb ik ook geen HD content, daar hebben we plex voor. :P Ik heb de andere utp poorten nog niet geprobeerd. Maar ik ben bang dat ik dan hetzelfde unlock verhaal krijg.
Als de snelheid en het profiel het toelaat kun je 2 STB's gebruiken, als je een melding krijgt als er zijn te veel ontvangers actief dan is je profiel niet geschikt voor 2 STB. Snelheid kun je in het modem uitlezen, ligt dat onder 12 zoals Jumpman zei, is een 2e STB ws niet mogelijk.

specs

• Jumpman
Loekie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:59:
[...]

Als de snelheid en het profiel het toelaat kun je 2 STB's gebruiken, als je een melding krijgt als er zijn te veel ontvangers actief dan is je profiel niet geschikt voor 2 STB. Snelheid kun je in het modem uitlezen, ligt dat onder 12 zoals Jumpman zei, is een 2e STB ws niet mogelijk.
Je krijgt ook geen melding dat je teveel decoders in gebruik hebt, HD werkt gewoon opeens niet meer op beide decoders. Ik had trouwens een stabiele 30 Mbit verbinding, dus daar lag het niet aan.

• Loekie
Jumpman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Je krijgt ook geen melding dat je teveel decoders in gebruik hebt, HD werkt gewoon opeens niet meer op beide decoders. Ik had trouwens een stabiele 30 Mbit verbinding, dus daar lag het niet aan.
Als je profiel maar 1 toelaat wel.
Als je profiel maar 1HD toestaat of juist alleen SD toestaat icm 2 STB word je inderdaad geswitched, bij 30mbit zou dat niet mogen. Kan in dergelijk geval nog liggen aan manier van aansluiten(HD alleen over HDMI, draadloze set etc)

[Voor 9% gewijzigd door Loekie op 06-02-2013 11:17]

specs

• 150104
-

[Voor 146% gewijzigd door 150104 op 13-02-2017 11:39]

• Speedmaster
  • Laatst online: 20:20

Speedmaster

Make my day...

UTP poort 3 moet je in het modem activeren voor ITV, als je dat gedaan hebt kan je de 2e stb aansluiten op poort 3

• 150104
-

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gaat weer lekker bij telfort.
Eind vorige week was het weer wat beter maar nu duikt me snelheid van 40 Mb naar
7 Mb.
En me upload van 5 naar 0.5. :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Holland1994
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01-07 19:15
Ik blijf er maar last van hebben, maar er is nog niks opgelost in die 4 maanden dat ik Telfort hebt. Nu is mijn snelheid in piekmomenten tussen de 2- 6mb, dat is toch echt wel irritant.

• solique
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-07 03:02

solique

Music Maniac

Laatste tijd weinig problemen meer met de verbinding.
Moet zeggen dat ik niet elke keer ga kijken hoe het met de verbinding zit, alleen wanneer ik er echt hinder van ondervind.

Vind het wel apart dat ik gisteren gebeld werd voor een betere aanbieding vanuit Telfort alleen na controle in hun systeem bleek dat er niets beters te regelen viel. Beetje jammer dat dit niet eerst gecontroleerd was maar ach.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Tja vooralsnog ben ik tevreden over de snelheid, 30 "beloofd" 24 gekregen, prima.

Het enige waar ik wel last van heb is dat itv via poort 4 op de zyxel router moet.

Ik heb bij m'n tv keurig een netwerkkabel getrokken en daarachter een switch daaruit gaan 2 kabels 1 naar m'n popcorn en 1 naar m'n TV. Nu dacht ik dan gaat er ook 1 naar het Motorola kastje van telfort. Niet dus dat is een geheel ander netwerk.... 8)7

Het is nu dus of m'n popcorn en TV hebben internet of ik kan TV kijken.
Is er een optie om dit te laten aanpassen zodat het over het reguliere internet/netwerk gaat? Volgens mij is dit bij KPN wel het geval namelijk....

Kabel splitsen en/of andere kabel trekken is geen optie...

| geen |

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:19
@iJack
Wat je dan zou moeten doen is aan beide kanten een router neer zetten die vlan tagging kan.

Misschien werkt dit ook wel:

(Let wel: bij 1 iTV ontvanger, niet getest!)

[Voor 12% gewijzigd door brambo123 op 07-02-2013 10:33]

• djeck
brambo123 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:32:
@iJack
Wat je dan zou moeten doen is aan beide kanten een router neer zetten die vlan tagging kan.

[afbeelding]
_/-\o_ Thanks brambo123

Hmm ik heb 2 switches 1 GS105E en 1 GS108E die kunnen dat volgens mij wel. De kabel uit poort 4 wordt nu rechtstreeks aangesloten op de GS105E, moet deze dan eerst via de 108e die vlakbij de router staat lopen?

Ik heb inmiddels een uitgebreide beschrijving gevonden hier op Tweakers Bedankt voor de voorzet!

[Voor 12% gewijzigd door djeck op 07-02-2013 11:37]

| geen |

• bjck
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:17
brambo123 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:32:
@iJack

[afbeelding]
Heel onverstandig om een lus te maken op een switch, krijg je een broadcast storm van en maakt al het verkeer onmogelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• brambo123
@bjck
Zijn in de XyXEL 2 afzonderlijke netwerken (iTV bridge en normale internet bridge).
Normale switch moet je dat zeker niet me doen idd.

@iJack
Bij Telfort loopt normaal internet over VLAN 34 en VLAN 4 is voor iTV.
Op port 4 (en port 3 bij 2e ontvanger) is dan VLAN tagging actief (802.1Q).
Ik weet alleen niet of VLAN 34 ook op port 4 staat.
Op je switchen moet je dus 802.1Q aan zetten voor de poorten:
- tussen switchen (VLAN 4 en 34)
- verbonden met ZyXEL (VLAN 4 en 34)
- verbonden met iTV ontvanger (VLAN 4)
Alle andere poorten moeten dan op VLAN 34 zonder 802.1Q
Mocht de ZyXEL geen VLAN 34 op port 4 hebben, dan moet er een extra kabel tussen switch (zonder 802.1Q, VLAN 34) en modem
Mocht je er niet uit komen, stuur me dan even een DM

• Loekie
bjck schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Heel onverstandig om een lus te maken op een switch, krijg je een broadcast storm van en maakt al het verkeer onmogelijk.
Als ze beide in het zelfde 'logische' netwerk zitten wel, echter blijkbaar gebruikt Telfort de oude KPN-constructie van logisch gescheiden poort voor ITV en dan kan het wel.
Heb dit al bij een buddy met een TG787 aan het werk gezien via KPN.

specs

• djeck
brambo123 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:10:
@bjck
Zijn in de XyXEL 2 afzonderlijke netwerken (iTV bridge en normale internet bridge).

@iJack
Mocht de ZyXEL geen VLAN 34 op port 4 hebben, dan moet er een extra kabel tussen switch (zonder 802.1Q, VLAN 34) en modem
Thanks!! _/-\o_
Ik ga vanavond even stoeien, mocht het niet lukken hoor je me!

| geen |

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iJack schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:03:
Tja vooralsnog ben ik tevreden over de snelheid, 30 "beloofd" 24 gekregen, prima.

Het enige waar ik wel last van heb is dat itv via poort 4 op de zyxel router moet.

Ik heb bij m'n tv keurig een netwerkkabel getrokken en daarachter een switch daaruit gaan 2 kabels 1 naar m'n popcorn en 1 naar m'n TV. Nu dacht ik dan gaat er ook 1 naar het Motorola kastje van telfort. Niet dus dat is een geheel ander netwerk.... 8)7

Het is nu dus of m'n popcorn en TV hebben internet of ik kan TV kijken.
Is er een optie om dit te laten aanpassen zodat het over het reguliere internet/netwerk gaat? Volgens mij is dit bij KPN wel het geval namelijk....

Kabel splitsen en/of andere kabel trekken is geen optie...
Leveren ze geen powerline adapters meer bij abo's? Hoef je geen kabel te trekken, werken moet het sowieso. Misschien een alternatief voor als de rest niet werkt.

Vond het zelf ook wat onhandig hoor dat aparte ipgedoetje, heb ook een switch bij mijn tvhoek maar heb dus een losse kabel moeten trekken voor tv.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• djeck
2Dutch schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Leveren ze geen powerline adapters meer bij abo's? Hoef je geen kabel te trekken, werken moet het sowieso. Misschien een alternatief voor als de rest niet werkt.

Vond het zelf ook wat onhandig hoor dat aparte ipgedoetje, heb ook een switch bij mijn tvhoek maar heb dus een losse kabel moeten trekken voor tv.
Ja je kan het eventueel oplossen met een powerline adaptor, maar vind dit een vieze oplossing. Ik heb daar al keurig een cat6 outlet op de muur. Maar gezien de oplossing die brambo123 aangeeft wordt het straks toch op een sjieke manier opgelost :) Maar toch bedankt voor het meedenken!

| geen |

• Reinstein
  • Laatst online: 06-06 13:16

Reinstein

Half-Nul

Ik heb een ZyXEL P-2821HNU-F1 modem. Voorheen kon ik altijd verbinding maken met het externip:80 voor websites op mn server vanaf het interne netwerk. Het gekke is dat dat niet meer werkt, weet niet precies hoe lang, kwam er gister achter. Wat nog vreemder is dat andere poorten wel werken. Bijvoorbeeld 443 (https) of 22 (ssh). Vanaf buiten werkt alles gewoon.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Modem firmware update?

[Voor 0% gewijzigd door Reinstein op 07-02-2013 13:46. Reden: typo]

PC based oscilloscope

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Reinstein schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:45:
Ik heb een ZyXEL P-2821HNU-F1 modem. Voorheen kon ik altijd verbinding maken met het externip:80 voor websites op mn server vanaf het interne netwerk. Het gekke is dat dat niet meer werkt, weet niet precies hoe lang, kwam er gister achter. Wat nog vreemder is dat andere poorten wel werken. Bijvoorbeeld 443 (https) of 22 (ssh). Vanaf buiten werkt alles gewoon.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Modem firmware update?
Wat gebeurt er als je het modem een reboot geeft? Is alles dan weer bereikbaar?

• Reinstein

Reinstein

Half-Nul

OgWok schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:41:
[...]

Wat gebeurt er als je het modem een reboot geeft? Is alles dan weer bereikbaar?
Probleem blijft het zelfde. HTTP werkt niet HTTPS/SSH en andere dingen wel.

PC based oscilloscope

• Norwegian
Naast de al eerder aangegeven problemen met het afbreken van een uitgaand
gesprek na exact 15 minuten en de lagere downloadsnelheid is er een probleem toegevoegd.

Mijn Telfort nummer is van buitenaf niet meer bereikbaar !!! Dwz: voor de beller gaat
de telefoon gewoon over. Aan mijn kant niet. Beller wordt daarna doorgeschakeld naar
de voicemail.

Eind november 2012 overgestapt van ADSL naar VDSL welke probleemloos verliep.

De laatste firmware-update tweede helft januari geldt voor mij als startpunt van deze problemen.

Sinds eind 2007 een probleemloze werking gehad met dezelfde configuratie.

[Voor 8% gewijzigd door Norwegian op 07-02-2013 15:23]

• brambo123
@Reinstein
Ik denk dat het komt door web interface.
Kan idd wel zijn dat het in de laatste firmware is verandert.

@Norwegian
Paar vraagjes:
Als gebeurt er als je ring test doet? (webinterface -> Maintenance -> Diagnostic -> Ring Test)
Wat is de kabel lengte tussen isra punt en modem?
Modem al eens hard reset gegeven? (resetknop op achterkant modem)

Je mag trouwens niet liegen:
Het is niet mogelijk dat je zelfde modem hebt als in 2007, toen was er nog geen VDSL2 :P

• Norwegian
@ Brambo123

Het was geen liegen hoor :)
Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik vanaf 2007 tevreden klant ben geweest.
Probleemloze overstap naar VDSL (met nieuw modem)

De afgelopen paar weken wordt er geknabbeld aan die
al zo lang bestaande tevredenheid.

Die ring test werkt niet, want de gebruikte telefoon is een Siemens S675IP (aangesloten op LAN.)
Maar dat is ook vanaf 2007 al zo, dus daar kan het niet aan liggen.

Een half uurtje geleden zag ik dat de uptime in het modem nog maar 10 uur is.
En ook weer een nieuwe firmware versie V3.11(TUE.5)-2_20130130
Kan dit er op duiden dat men er toch mee bezig is???

[Voor 11% gewijzigd door Norwegian op 08-02-2013 13:49]

• Reinstein

Reinstein

Half-Nul

brambo123 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:36:
@Reinstein
Ik denk dat het komt door web interface.
Kan idd wel zijn dat het in de laatste firmware is verandert.
En kan dat ook uit/gefixed zodat het weer werkt als voorheen?

PC based oscilloscope

• brambo123
@Norwegian
Oo, een IP telefoon, dat heeft niets met de telefoon functie van je modem te maken...
Wordt ook niet ondersteunt door Telfort.
Is de telefoon dan wel goed ingelogd op Telfort server?

Lage system uptime of DSL uptime?

@Reinstein
Je kan eens kijken wat er gebeurt als je web interface van modem op andere port zet.
Zit onder Maintenance -> Remote MGMT

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 15:37
@bjck

@iJack
Ai, dit ziet er allemaal toch wel interresant uit. Nu zitten mijn tv en m'n raspberry pi via wifi, omdat de kabel die er ligt inderdaad ook wordt opgeeist voor de tv. Het is wel te doen, en er is zelfs al eens een 1080p film overheen gegaan zonder al te veel problemen, maar bedraad zou natuurlijk wel de voorkeur hebben.

@iJack, hou ons op de hoogte of het gelukt is en wat je uiteindelijke opstelling is geworden!

• Norwegian
@Brambo

Inderdaad een IP telefoon. Heeft jaren fantastisch gewerkt.
Toen ondersteunde Telfort deze ook al niet, maar dat was ook niet nodig want het
was destijds een kwestie van aansluiten op de LAN en bellen maar (en ook gebeld worden)

Nu werkt alleen uitgaand bellen nog maar. De instellingen in de telefoon net nog eens doorgelopen.
en telefoon staat keurig aangemeld bij Telfort en ook actief. Alleen die vervelende firmwareupdate lijkt alles verstoord te hebben.

Als ik kijk op het forum op de Telfort site ben ik niet de enige met plotseling optredende problemen met een IP telefoon.

DSL uptime was gelijk aan system uptime.
Ik heb nu zelf een reset gedaan en er is geen verbetering.

[Voor 10% gewijzigd door Norwegian op 07-02-2013 17:16]

• brambo123
@MaffeMaarten
Ik kan mijn eerde genoemde door lus oplossing niet testen (geen iTV) maar je kan het natuurlijk redelijk makkelijk zelf testen.
Mogelijk is het trouwens met toekomstig Telfort modem (Arcadyan) niet meer nodig.

@Norwegian
Enige wat ik zo nog kan bedenken is firewall uitzetten, misschien DMZ gebruiken.

Dat je system uptime laag is is geen goed teken.
Kan paar dingen betekenen:
- Jij moet stoppen modem zelf te herstarten :P
- Adapter of bedrading zit los / spanning is weg gevallen.
- Firmware update
- Firmware onstabiel
- Modem defect
Hoe vaker modem onnodig herstart hoe lager de snelheid wordt (door DLM)
Blijf dus zo veel mogelijk van het modem af als het gaat om herstarten.

• TehEnforce
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 27-03-2019

Ping is hardstikke unstabiel dus. Er zijn meer hoge pings pics maar dat wordt er teveel pics in een reactie ;)

Capaciteitsproblemen we meet again! Dit is nog maar een ping naar een server in Nederland. Stel je voor mijn ping tijdens het gamen via een UK server.

[Voor 22% gewijzigd door TehEnforce op 07-02-2013 18:44]

• Norwegian
@ Brambo

Dank voor het meedenken.

Sinds de omzetting naar VDSL heb IK het modem niet herstart.
Dit is gebeurd voor het eerst na de push van de nieuwe firmware ergens tweede helft januari.
En vervolgens afgelopen nacht rond een uur of vijf.
N.a.v. je tip heb ikzelf vanmiddag een reset uitgevoerd.
Ik blijf qua gedachten toch steeds bij de firmware update terugkomen.
Na deze firmwareupdate was de download ook plotseling van32 naar 28 gezakt en is door DLM niet meer hoger gezet.

Uit je reactie begrijp ik dat je met mij van mening bent dat het idd gewoon zou moeten werken..

Ik hoop dat de meelezende webcare medewerker een keer van zich laat horen en de zaak
voor mij -en andere gebruikers van een IP telefoon - oplost.

• arnova
  • Laatst online: 18-06 07:46

arnova

weet veel, maar niet alles

Het is bij mij ook nog steeds ruk: speedtest.net laat 19-20mbit, maar praktijk testen met ftp laten max. 8mbit op het moment zien. We worden volgens mij dus gewoon allemaal belazerd door Telfort. Vind je het gek dat het slecht gaat met KPN als je zo met je klanten omgaat?

Over een maand loopt mijn contract af en dan ga ik nog maar eens goed nadenken wat ik ga doen.

• djeck

@iJack
@MaffeMaarten & @brambo123

Ik had gisteravond maar even een half uurtje tijd om dit in te regelen. Aangezien het al laat was vanochtend doorgegaan. En alles werkt!

brambo123 onwijs bedankt voor je hulp! _/-\o_ , wil ook even dit draadje onder de aandacht brengen aangezien daar ook een duidelijke beschrijving staat inclusief screenshots hoe of wat.

| geen |

• brambo123
@iJack
Mooi om te horen dat het is gelukt.
Ik zet hem op het lijstje met dingen voor de volgende topic start :)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Telfort Webcare schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Ik geef het direct door!

Mochten meer mensen deze problemen hebben, lees ik dit graag.

Henk
Meer dan een week geen response van Telfort Webcare te zien..........

Op mijn vragen of er problemen zijn met de local-loopback op de Zyxel nog geen antwoord gehad.

• Reinstein

Reinstein

Half-Nul

brambo123 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:49:
@Reinstein
Je kan eens kijken wat er gebeurt als je web interface van modem op andere port zet.
Zit onder Maintenance -> Remote MGMT
Sinds vanochtend werkt het ineens weer :) geen idee waarom, maar ben dr wel blij mee, ik houd het ff in de gaten.

PC based oscilloscope

• Foeps
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 18:02
OgWok schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:29:
[...]

Meer dan een week geen response van Telfort Webcare te zien..........

Op mijn vragen of er problemen zijn met de local-loopback op de Zyxel nog geen antwoord gehad.
Topic zelf is op slot gegooid bij Telfort - Forum.........
https://forum.telfort.nl/...2012-a-30653/index84.html

Reden:
______________________________________________________________________________________
Oorspronkelijk geplaatst door jaleine

Word wat stil hier,allemaal ziek van die snelheid,wacht nu al weken op een verbetering.
______________________________________________________________________________________

Nee, dat komt omdat het netwerkprobleem is opgelost. De paar gebruikers in dit topic die nog problemen ervaren worden individueel onderzocht en worden vandaag telefonisch benaderd voor nader onderzoek.

@Marcel63, bij jou vermoed ik bijvoorbeeld dat je modem defect is, ik heb een nieuwe verzonden. TV zit in een los VLAN en kan niet de invloed, hebben die jij omschrijft. Daarnaast zit jij op een netwerk aangesloten waarop geen TV wordt geleverd en dus ook geen TV verkeer op aanwezig is. Ook met jou wordt contact opgenomen. Mijn excuses voor het ongemak.

Dit topic gaat op slot.

Hugo

Trouwens wel frappant dat ze het topic sluiten, maar op de storings-pagina staat deze nog open.... :? |:(
http://www.telfort.nl/med...-bellen-diverse-locaties/

Grtz, Foeps.

[Voor 7% gewijzigd door Foeps op 08-02-2013 17:59]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Fijn. Want ik zie hier dat mijn snelheid vanaf 5 uur nog steeds van 42 Mb naar 8 Mb duikt.
Dat zou toch echt niet aan het modem liggen of hij heeft een avond weekend humeur.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Foeps: heb zelf niet veel problemen met de snelheid, maar met de local-loopback op de Zyxel, die er soms mee stopt.

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:13

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ga 14 februari over van Tele2 naar Telfort. ADSL en bellen. (Nou ja, voipbuster als SIP)

Ik wil eigenlijk mijn Fritzbox 7170 (blijven) gebruiken ipv de Zyxel 2812 die ik in het (nette) installatiepakket van Telfort heb ontvangen. Ik heb net even de Zyxel op nu-nog Tele2 lijn aangesloten en het werkt --maar-- de Zyxel ondersteunt geen dialplans.

Ook hou ik niet van provisioning en providers die updates pushen en instellingen wijzigen.

Ik denk dat er weinig tegen is om mijn Fritzbox te blijven gebruiken. Iemand ervaring met het gebruik van een 7170? De search levert alleen VDSL+VDSLfritzboxen op.

[Voor 3% gewijzigd door vliegnerd op 09-02-2013 21:58]

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• sipjohn
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 30-01 14:04
vliegnerd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:56:

Ik wil eigenlijk mijn Fritzbox 7170 (blijven) gebruiken ipv de Zyxel 2812 die ik in het (nette) installatiepakket van Telfort heb ontvangen. Ik heb net even de Zyxel op nu-nog Tele2 lijn aangesloten en het werkt --maar-- de Zyxel ondersteunt geen dialplans.

Ik denk dat er weinig tegen is om mijn Fritzbox te blijven gebruiken. Iemand ervaring met het gebruik van een 7170? De search levert alleen VDSL+VDSLfritzboxen op.
Fritzbox 7170 ondersteund geen VDSL. Om die reden heb ik mij naar adsl terug laten zetten(hier zou de snelheid toch ongeveer gelijk zijn).
(Mogelijk kan Fritzbox ook achter Zyxel, maar ik wilde geen 2 devices i.v.m. extra energiekosten.)

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:13

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik kan hier alleen ADSL aanvragen. (Heb nu wel ADSL2+ via Tele2, ga er dus een paar megabit op achteruit). Maar voorlopig dus de Fritzbox, denk ik.

Eens kijken of ik dialplans via CLI aan de gang kan krijgen. (Als de 2812 dat ondersteunt)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• Badderbeest
  • Laatst online: 29-06 20:56

Badderbeest

De enige echte

Wie heeft er nog steeds problemen ?

Bij mij gaat het downloaden tegenwoordig weer redelijk goed, al dipt het nog steeds op de drukke momenten.
-
Gamen echter is nog steeds een ramp. De ping vliegt alle kanten op.
-
Wanneer komt Telfort nu eindelijk met een duurzame en goede oplossing ? het sleept zich nu al bijna een maand voort. En de informatieverstrekking is ronduit karig te noemen. Zo is de storingsmededeling op de website van telfort al twee weken niet meer geupdate. (http://www.telfort.nl/med...-bellen-diverse-locaties/)

Als dit zo door blijft gaan ga ik werk maken van een financiele compenstatie (let wel, ik betaal nog altijd de volledige abbonnementsgelden en krijg al lange tijd een onvolledig product geleverd) en/of beëindiging van mijn contract. |:(

De enige echte

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ik heb sinds vorige week Telfort en interactieve tv. Tv gaat prima. Het internet is daarentegen een ramp. Hoewel ik volgens Henk die hier komt 28mb/s zou halen laat speedtest max 2mb zien. Nog geen ramp opzich, maar als ik download uit nieuwsgroepen kom ik niet boven de 400kb/s uit. Dat is voor mij onacceptabel. S dit eind van de week niet beter is gaat t terug. Ik neem aan dat interactieve tv niet werkt zonder Telfort internet

PSN ID Binloading_nl

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

steefje schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:58:
Ik heb sinds vorige week Telfort en interactieve tv. Tv gaat prima. Het internet is daarentegen een ramp. Hoewel ik volgens Henk die hier komt 28mb/s zou halen laat speedtest max 2mb zien. Nog geen ramp opzich, maar als ik download uit nieuwsgroepen kom ik niet boven de 400kb/s uit. Dat is voor mij onacceptabel. S dit eind van de week niet beter is gaat t terug. Ik neem aan dat interactieve tv niet werkt zonder Telfort internet
Speedtests zijn vaak onnauwkeurig. Als je echt maar 2 Mbit had, zou je tv niet werken denk ik (meen dat je daar 4 Mbit voor nodig hebt). Wat zie je staan in je modem op de overzichtspagina? Misschien is er een stukje software dat je snelheid terugdringt, draait er iets mee op de achtergrond? Probeer eens een andere pc of kabel, gewoon rechtstreeks op de netwerkaansluitingen op je modem.

[Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 12-02-2013 13:06]

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

2Dutch schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:05:
[...]

Speedtests zijn vaak onnauwkeurig. Als je echt maar 2 Mbit had, zou je tv niet werken denk ik (meen dat je daar 4 Mbit voor nodig hebt). Wat zie je staan in je modem op de overzichtspagina? Misschien is er een stukje software dat je snelheid terugdringt, draait er iets mee op de achtergrond? Probeer eens een andere pc of kabel, gewoon rechtstreeks op de netwerkaansluitingen op je modem.
-

klopt dat speedtest vaak (erg) onnauwkeurig zijn.

-

In mijn geval bleek dat een testbestand van de telfort servers op volle snelheid gedownload kon worden, terwijl testbestanden van bijvoorbeeld KPN (nota bene !) en XS4all tergens langzaam gingen. Wat voor mij duidt op een probleem tussen telfort en de rest van de wereld en niet zozeer binnen telfort an sich.

-

hier een paar leuke testbestanden;

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

als je internet naar behoren werkt zouden alle bestanden ongeveer dezelfde snelheid moeten behalen.

het bestand van telfort vind je hier

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

De enige echte

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:26
@telfort webcare Is mijn opzegbrief ontvangen. De andere provider gaf aan dat het ongeveer 2 weken zou duren voordat ik zo'n brief ontving, echter nog niets gevonden.

Laat maar, zelf wat geregeld...
dag telfort.. het waren 2 jaren goed internet met af en toe een hikje.

[Voor 24% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 12-02-2013 14:35]

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• steefje
2Dutch schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:05:
[...]

Ga er zo eens mee testen. Hoe kan je trouwens inloggen op je modem van Telfort? Lees er namelijk nergens iets over terug. Dan kan ik meteen eens kijken of er iets is dat zorgt voor een trage verbinding.

Heb momenteel mijn tv niet aangesloten, omdat mijn ik geen ethernetkabel heb lopen van mijn modem naar de TV (heb een appartement en mijn meterkast staat buiten de deur)

PSN ID Binloading_nl

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
steefje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Ga er zo eens mee testen. Hoe kan je trouwens inloggen op je modem van Telfort?
http://192.168.1.254/

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

steefje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Ga er zo eens mee testen. Hoe kan je trouwens inloggen op je modem van Telfort? Lees er namelijk nergens iets over terug. Dan kan ik meteen eens kijken of er iets is dat zorgt voor een trage verbinding.

Heb momenteel mijn tv niet aangesloten, omdat mijn ik geen ethernetkabel heb lopen van mijn modem naar de TV (heb een appartement en mijn meterkast staat buiten de deur)
in je browser http://192.168.1.254 intikken en je zit in je modem.

verder zou ik eens het testbestand van telfort zelf downloaden. Als je dan wel de gekochte snelheid haalt weet je zeker dat het wel kan en er dus geen probleem kan zitten tussen je ISRA-punt en je PC. Met andere woorden. Haal je daar wel snelheid en de andere testbestanden niet: dan zit het probleem bij Telfort en haal je de snelheid nooit/nergens dan kan het probleem overal zitten en is het handig om eerst je eigen stukje te onderzoeken.

De enige echte

• steefje
Heb de Telfort file nu 5x gedownload en niet boven de 500 kb/s uitgekomen. Ook de files van derden gaan met een zelfde snelheid. Doe ik het vervolgens met speedtest kom ik wel in de buurt van de beloofde snelheid. Als het eind van de week niet beter is, gaat t mooi terug.

PSN ID Binloading_nl

• bjck
Als zo'n download niet met de volledige snelheid gaat kan het ook nog legio redenen hebben. Heb je al eens een andere computer geprobeerd? Andere browser of desnoods met een Linux boot cd opstarten en testen. Nog steeds willen anti-virus pakketten de browsers ernstig vertragen (niet altijd). Bekabeld aangesloten en andere apparaten uitgezet / los gekoppeld?

En vooral niet een andere computer in het netwerk dat de up- en/of download volledig aan het benutten is tijdens het testen natuurlijk ;)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

meest voorkomende reden is dat men denkt dat eea ook draadloos behaald kan worden ... ... ...
of inderdaad andere computers die netwerksnelheid beperken, of zoals de genoemde virusscanners.
Feit: speedtest.net haalt het wel dus je hebt het.
Misschien brakke DNS servers ingesteld? Direct met kabel op het modem?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• steefje
Nou....dat is me wat. Met kabel direct op de modem ging de snelheid wel zoals t hoort vreemd want voorheen haalde ik met m'n oude wifi toch altijd optimale snelheid. Zal t morgen nog eens testen. Moet wel stabiel blijven natuurlijk

PSN ID Binloading_nl

• bjck
Met WiFi kan er van alles veranderen en helaas zie je dat niet in de lucht. De kanalen kunnen gebruikt worden door andere WiFi netwerken van buren die er eerst niet waren. Of hele andere apparatuur zoals draadloze deurbellen, babyfoons etc. Steeds populairder en werken ook in de 2.4Ghz waar 802.11b/g/n in zit.

Natuurlijk kan je ook een AccessPoint nemen met 5Ghz 802.11n WiFi, zit niet in de router van je ISP deze mogelijkheid. Maar let wel, met 5Ghz kom je qua afstand een stuk minder ver dan met 2.4Ghz binnenshuis. Ondanks deze frequenties zijn minder 'druk' en veel minder gekannibaliseerd door andere apparatuur zoals boven genoemde voorbeelden.

En wat zeker voor problemen zorgt vaak is een losse WiFi router achter je router van je provider aansluiten. Dan moet je verkeer van je computer door 2 NAT routers heen en kan allerhande problemen geven. Beter als je een los WiFi station wilt hebben (om bijvoorbeeld midden in de woning te plaatsen bekabeld aangesloten aan je modem in de meterkast) deze als AccessPoint in te stellen zodat je niet twee router functies achter elkaar hebt.

• steefje
De situatie zoals jij hem beschrijft had ik ingesteld bij mijn vorige provider...dat ging altijd prima. Nu staat mn wifi rechtstreeks op de Ziggo modem en kennelijk werken deze minder fijn samen.

Zo maar eens kijken voor zo'n powerline adapter. Ik moet namelijk een netwerkkabel doortrekken van mijn meterkast naar mijn TV voor het Interactive gedeelte en daarnaast moet er dus nog een netwerkkabel van mijn meterkast naar PC toe.

Ik neem aan dat ik met een 200 mb Powerline adapter wel af moet kunnen

PSN ID Binloading_nl

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 03-07 11:13
Met een powerline adapter haal je zo'n 20% van de geadverteerde snelheid.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/powerline-charts/view

Als je meerdere fases hebt in je groepenkast moet hij wel op de zelfde fase zitten anders werkt het sowieso niet.
Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True