Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

OgWok schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:29:
Alweer 2 keer (op een dag) de Zyxel moeten rebooten omdat de webserver vanaf het interne netwerk niet bereikbaar was. :-(
Misschien een optie om voor een permanente & onafhankelijke oplossing te gaan door een aparte router ertussen te zetten en de betreffende Zyxel gewoon als dom xDSL-modem in te stellen?
Je zou dan een Asus RT-serie router kunnen overwegen of een meer profi-router zoals een Zyxel Zywall 110 (net nieuw, hoge doorvoersnelheid icm glas), Zywall USG-series (50, 100, 200) of een vergelijkbaar product van Cisco, Sonicwall, Juniper, of een eigen linux-doos enz...

ps. Op de 2ehands markt vind je soms best wel leuke routers, heb zelf laatst een Zywall USG 100 gescoord voor een héél schappelijk bedrag. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

bitshape schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:26:
[...]

Misschien een optie om voor een permanente & onafhankelijke oplossing te gaan door een aparte router ertussen te zetten en de betreffende Zyxel gewoon als dom xDSL-modem in te stellen?
Je zou dan een Asus RT-serie router kunnen overwegen of een meer profi-router zoals een Zyxel Zywall 110 (net nieuw, hoge doorvoersnelheid icm glas), Zywall USG-series (50, 100, 200) of een vergelijkbaar product van Cisco, Sonicwall, Juniper, of een eigen linux-doos enz...

ps. Op de 2ehands markt vind je soms best wel leuke routers, heb zelf laatst een Zywall USG 100 gescoord voor een héél schappelijk bedrag. ;)
Als de local-loopback op de Zyxel een probleem heeft dan kan je routers plaatsen wat je wilt, maar daar los je het local-loopbackprobleem op de Zyxel niet mee op. Heeft altijd zonder problemen (1,5 jaar) gewerkt tot dec. vorig jaar, na een nieuwe firmware. Zyxel in bridge gaat niet lukken vanwege ip telefoon.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

Zjemm

...

Snelheid is weer om te huilen vanavond. Ben het wel zat met die drops in de avond. Goedkoop is duurkoop. Met xs4all op ditzelfde adres noooooooooit snelheids problemen. In 6 jaar misschien 2 verstoringen en nu 1 jaar telfort is het elke keer wel wat. Heb ook al 3 keer een nieuw modem gehad. En dat in een jaar.

Ik ga maar weer eens overwegen of ik niet terug moet naar xs4all of anders upc

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

OgWok schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Als de local-loopback op de Zyxel een probleem heeft dan kan je routers plaatsen wat je wilt, maar daar los je het local-loopbackprobleem op de Zyxel niet mee op. Heeft altijd zonder problemen (1,5 jaar) gewerkt tot dec. vorig jaar, na een nieuwe firmware.
Een 'router achter router' niet nee. Maar de Zyxel in Bridge (= pass through!) zetten en een andere (lees: betere) Router gebruiken lost dat probleem dus weldegelijk op. ;)
Maar veel belangrijker is juist dat je met een eigen router een stuk onafhankelijker wordt voor de grillen van je ISP.
Zyxel in bridge gaat niet lukken vanwege ip telefoon.
Zeker nog een analoog aangesloten (gewone) telefoon/decttoestel? Gebruik dan ook een echte VoIP-telefoon met UTP, bedraad of draadloos-dect, het kan allemaal. :)
Dat geeft meteen ook wat beter geluid cq. spraakkwaliteit.
Zjemm schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:47:
Snelheid is weer om te huilen vanavond. Ben het wel zat met die drops in de avond.
Hier in de buurt van Amsterdam geen problemen met Telfort, volle snelheid & ping is nog steeds een strakke 19ms zonder packetloss, ongeacht tijdstip. Aantal maanden geleden hebben ze dat probleem hier goed aangepakt (capaciteits-upgrade van het netwerk > de Core-*router waarop mijn aansluiting is aangesloten). *Bij een Tracert het 1e hopje na je eigen dsl-modem/router

[ Voor 35% gewijzigd door bitshape op 21-05-2013 18:20 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

bitshape schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:34:
[...]

Hier in de buurt van Amsterdam geen problemen met Telfort, volle snelheid & ping is nog steeds een strakke 19ms zonder packetloss, ongeacht tijdstip. Aantal maanden geleden hebben ze dat probleem hier goed aangepakt (capaciteits-upgrade van het netwerk > de Core-*router waarop mijn aansluiting is aangesloten). *Bij een Tracert het 1e hopje na je eigen dsl-modemrouter
Ja dat was bij mij de eerste maanden ook. Maar het laatste half jaar niet meer.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

En er gaat weer maximaal 700KB/s door het lijntje hier terwijl er normaal 3MB/s wordt gehaald, beetje jammer weer... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
MensionXL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:16:
En er gaat weer maximaal 700KB/s door het lijntje hier terwijl er normaal 3MB/s wordt gehaald, beetje jammer weer... :)
8)7 |:(
Neem voor een paar euro meer een normaal abonnement bij een kabbelaar.
Niet klagen maar dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jeroen028 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:52:
[...]

Niet klagen maar dragen.
Wel te kort door de bocht dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
[...]

Niet klagen maar dragen.
Lekker gefundeerde reactie zeg :/

Ik zit hier ook weer de laatste dagen met internet dat op de piekuren niet voorruit te branden is. Ik betaal niet zoveel om net nog een 480p stream te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
[...]

Niet klagen maar dragen.
Genoeg plekken waar kabel niet geleverd wordt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
De capaciteit lijkt inderdaad weer een beetje in te zakken. Normaal strak 5,7MB/s maar nu 4,3-4,6MB/sec. Absoluut geen ramp uiteraard, als het hierbij blijft en we niet weer die ellendige packetloss krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 06:44
Vandaag om 11.00 uur overgegaan van ADSL2+ naar VDSL. So far so good, deze middag alles netjes blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@Telfort webcare; in mijn studentenhuis hebben we twee internet verbindingen, één van Ziggo en één van jullie, dit om de load te verdelen. Helaas blijkt nu dat er een hoge ping / lage down- als upload snelheden zijn op de Telfort lijn. Is het mogelijk dat hier naar gekeken wordt?

Hoge ping = 1000+ ms
Download = 0,8 mbit
Upload = 0,01 mbit

(Iedereen zit dus nu op de Ziggo-lijn)

[ Voor 5% gewijzigd door R0SSI op 23-05-2013 11:35 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 12:15
Telfort Webcare is hier niet meer actief
je zult het op het telfort forum op hun website moeten melden
R0SSI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:33:
@Telfort webcare; in mijn studentenhuis hebben we twee internet verbindingen, één van Ziggo en één van jullie, dit om de load te verdelen. Helaas blijkt nu dat er een hoge ping / lage down- als upload snelheden zijn op de Telfort lijn. Is het mogelijk dat hier naar gekeken wordt?

Hoge ping = 1000+ ms
Download = 0,8 mbit
Upload = 0,01 mbit

(Iedereen zit dus nu op de Ziggo-lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Laatst online: 06-07 22:06
Medic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:16:
Telfort Webcare is hier niet meer actief
je zult het op het telfort forum op hun website moeten melden

[...]
Aah oké, ik dacht wat zie ik weinig reactie van hun :$ Ik zal daar eens horen!

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 12:15
Succes :)
R0SSI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Aah oké, ik dacht wat zie ik weinig reactie van hun :$ Ik zal daar eens horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Heeft iemand ervaring met Telfort in Steenwijk. Om precies te zijn de Preistingestraat!? Ik zou graag willen weten wat de performance in de buurt is. Een kennis van me heeft wat, naar hij zegt, snelheidsproblemen...

Thanks in advance..!!

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat weer lekker hoor KPN/Telfort

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2727725236.png

Nog meer mensen in Amsterdam last van capaciteitsproblemen?

En ik weet dat ik het bij Telfort forums moet melden maar ik vroeg me af of er meerdere Tweakers last hebben van dit probleem :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:42:
Gaat weer lekker hoor KPN/Telfort

[afbeelding]

Nog meer mensen in Amsterdam last van capaciteitsproblemen?

En ik weet dat ik het bij Telfort forums moet melden maar ik vroeg me af of er meerdere Tweakers last hebben van dit probleem :)
In Rotterdam ook, je bent niet de enige ;) Misschien toch maar gewoon naar KPN zelf overstappen, dan maar iets meer betalen... Ik vraag me af wanneer dit nou echt is opgelost, regelmatig merk ik dat VoIP gesprekken niet meer goed werken omdat er teveel packetloss en te weinig upstream beschikbaar is, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Den Haag vandaag alles binnen gehaald met 3000mb/s en ondertussen ook prima kunnen bellen.

edit: Dit is vanavond,
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2729318492.png

[ Voor 43% gewijzigd door Snowmiss op 24-05-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:17

OKA

Is het ook mogelijk om het oude vast bellen (met alleen starttarief) mee te nemen naar een glasvezel-abbo (ipv een verlening op adsl)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Ik heb het oude vaste bellen meegenomen bij mijn overstap van adsl internet 20/1 naar vdsl 30/3. Of ze dat bij overstap op glas ook willen doen, zou je even na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Xessive schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:19:
Heeft iemand ervaring met Telfort in Steenwijk. Om precies te zijn de Preistingestraat!? Ik zou graag willen weten wat de performance in de buurt is. Een kennis van me heeft wat, naar hij zegt, snelheidsproblemen...

Thanks in advance..!!
Ik heb wel ervaring met centrales in Stwk-Centrum, Eese en Frederiksoord. Af en toe hebben ze 's avonds wel een dip qua snelheid en pieken qua ping. Dit geldt voor alle 3 de centrales. verbindingen zijn 2X ADSL2+, 1x VDSL. Ik ben van mening dat je beter Ziggo kunt nemen in dat gebied, maar dat is mijn bescheiden mening :P
Upgraden doen ze er blijkbaar niet graag, want meer dan 15Mbit is niet vaak beschikbaar.

Let wel op, er zijn meerdere centrales en x aantal wijkkasten, dus het kan verschillen in performance.

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 24-05-2013 22:15 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 20:43
Kreeg deze mail vandaag:

Geachte heer ....,

Het doet ons plezier dat u alweer enige tijd klant bij ons bent. Op dit moment heeft u Telfort Internet Standaard en bellen waarbij u de eerste 12 maanden 26,95 betaalt. Per 25-06-2013 betaalt u 30,50 per maand.

Graag trakteren wij u op een bijzonder scherp aanbod bij een nieuw jaarcontract:

Telfort Internet Standaard tot 30 Mb en bellen voor 26,08 per maand!
Een vaste lage prijs. U betaalt een vaste lage prijs van 26,08 per maand
Download tot 30 Mb/s. Ideaal voor snel downloaden, online gamen en video's kijken
Onbeperkt bellen. Onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL voor 5 cent per gesprek

Heb weer een jaar bijgetekend. Een aantal maanden terug had ik zoals veel mensen capaciteitsproblemen maar dat is opgelost. Nu tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja bij loopt me jaar ook af eind juni, maar me aanbieding was 5 euro duurder dan nu voor hetzelfde wat ik nu heb.
En ik heb nog steeds problemen hier in rotterdam dat de snelheid naar beneden duikt savonds.
Dus ben nu maar bezig om naar upc te gaan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
timmie1 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:12:
[...]

Ik heb wel ervaring met centrales in Stwk-Centrum, Eese en Frederiksoord. Af en toe hebben ze 's avonds wel een dip qua snelheid en pieken qua ping. Dit geldt voor alle 3 de centrales. verbindingen zijn 2X ADSL2+, 1x VDSL. Ik ben van mening dat je beter Ziggo kunt nemen in dat gebied, maar dat is mijn bescheiden mening :P
Upgraden doen ze er blijkbaar niet graag, want meer dan 15Mbit is niet vaak beschikbaar.

Let wel op, er zijn meerdere centrales en x aantal wijkkasten, dus het kan verschillen in performance.
Thanks. Op dit moment heb ik zelf thuis ook Telfort. Als ik de postcode check doe op mijn adres geven ze aan max 8mbit.. In praktijk mag ik blij zijn als ik de 4.5 weet te halen. Op de betreffende postcode/huisnummer in Steenwijk wordt aangegeven 30mbit (VDSL?). Dan heb ik in ieder geval een beetje een richtlijn.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vraagje

Ik heb sinds tijdje geen account meer bij telfort, maar ben vergeten om de facturen op te slaan voor mijn administratie. Maar kan dus ook niet meer inloggen op hun systeem. Is er nog een manier om dat te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Xessive schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:21:
[...]

Thanks. Op dit moment heb ik zelf thuis ook Telfort. Als ik de postcode check doe op mijn adres geven ze aan max 8mbit.. In praktijk mag ik blij zijn als ik de 4.5 weet te halen. Op de betreffende postcode/huisnummer in Steenwijk wordt aangegeven 30mbit (VDSL?). Dan heb ik in ieder geval een beetje een richtlijn.
Als er staat "Geschatte snelheid" of "snelheidsindicatie" en dan 30Mbit, dan weet je zeker dat dat VDSL zal zijn. ADSL2+ gaat namelijk maar (in de gunstige gevallen) tot 24Mbit. Die haal je echter never-nooitniet, de meeste providers gaan tot 20Mbit. En dan mag je al erg blij zijn als je dat haalt...
Een pakket bestellen dat zegt "tot 30Mbit" en waar geen verwachte snelheid bijstaat, is te vaag en is geen indicatie dat je die snelheid werkelijk gaat halen.

Ik merkte gisteren tijdens downloaden vanaf mijn NAS verbonden met die centrale dat er weer een dipje aankwam. De upload vanaf Telfort VDSL in Stwk zakte in korte tijd naar 14KB/s in plaats van ruim 500KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

WeAreLegion schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:39:
Vraagje

Ik heb sinds tijdje geen account meer bij telfort, maar ben vergeten om de facturen op te slaan voor mijn administratie. Maar kan dus ook niet meer inloggen op hun systeem. Is er nog een manier om dat te achterhalen?
Je hebt ze nooit per email gekregen? Anders vrees ik dat je de helpdesk moet bellen. Of een topic op het Telfort forum moeten openenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Coenen schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
[...]

Je hebt ze nooit per email gekregen? Anders vrees ik dat je de helpdesk moet bellen. Of een topic op het Telfort forum moeten openenen.
Nee niet ontvangen. Ik zal de helpdesk wel even bellen vragen of ze dat nog kunnen opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

OgWok schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:29:
Alweer 2 keer (op een dag) de Zyxel moeten rebooten omdat de webserver vanaf het interne netwerk niet bereikbaar was. :-(
ik heb dit dus met mijn mail server.
heb al 3 modems gehad en het probleem blijft. Telfort blijft maar volhouden dat als je internet verbinding gewoon actief is, er niets met het modem aan de hand is..

sure, het interne netwerk gedeelte van het modem kan natuurlijk nooit problemen geven :)

heb ook al via verschillende wegen een nieuw "ander" type modem proberen te krijgen maar daar willen ze niet aan beginnen.

kortom, zoek het maar uit, dan maar elke week tig keer modem resetten. wat een bagger provider zeg!!!!!

zo dat is eruit. ik krijg binnenkort een router/firewall en dat modem gaat in bridged mode.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat ik vorige week ook..... Na een reboot (van het modem) kon ik de webserver niet meer bereiken....
Erg irritant, uiteindelijk een factory reset kunnen forceren. Toen ging ie weer werken. Nu nog een keer m'n backup van de instelling terugzetten, zodat ik weer IPv6 heb.

Nog een vraagje; wat gebruikt Telfort nu om van Glas naar UTP te gaan? Wat voor merk mediaconverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat moet er effectief gebeuren bij een verhuizing (binnen de zelfde stad)?
Ik vraag me nog elke dag af waarom dat 3 weken moet duren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 21:00
Sando schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:00:
Dit vraag ik me ook af! Ik heb me aangemeld als nieuwe klant; kan 3-5 weken duren voordat ik aangesloten ben. Wat moet er allemaal wel niet gebeuren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:19:
Dat ik vorige week ook..... Na een reboot (van het modem) kon ik de webserver niet meer bereiken....
Erg irritant, uiteindelijk een factory reset kunnen forceren. Toen ging ie weer werken. Nu nog een keer m'n backup van de instelling terugzetten, zodat ik weer IPv6 heb.
Ervaring is dat een back-up terugzetten op het ZyXEL modem kan leiden tot problemen.
Door de firmware update kan het zijn dat je back-up conflicten veroozaakt met de nieuwe firmware.
Het is vervelend maar je kan beter een reset doen en alles handmatig in kloppen.

Mogelijk lost dit ook meteen je problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb nu alleen even de hoog nodige Port forwards gedaan. Ik had bv ook IPv6 draaiend, de instelling daarvoor waren wat vaag/lastig, dus toen dat draaide heb ik gelijk een backup gemaakt.
IPv6 wil ik wel weer graag hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:24
Sando schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:00:
Datzelfde vroeg ik mij ook af. Blijkbaar niet heel erg veel want na 1 week bedenktijd (niet verwijderbaar), meldde Telfort mij afgelopen week dat ik morgen al wordt verhuisd, precies 2 weken na de aanvraag. Dus, goede hoop dat het bij jullie ook sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:19:

Nog een vraagje; wat gebruikt Telfort nu om van Glas naar UTP te gaan? Wat voor merk mediaconverter.
Ik heb van PacketFront de DRG626s, bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik denk het wel. Al heb ik nog geen goede datasheet of specificaties kunnen vinden. Normaal is de eerste hit van Google gelijk prijs. Dit zou hem wel eens kunnen zijn: http://www.genexis.eu/products/drg700-residential-gateway of deze: http://www.genexis.eu/products/drg-ftu morgen nog eens verder spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:50:
Ik denk het wel. Al heb ik nog geen goede datasheet of specificaties kunnen vinden. Normaal is de eerste hit van Google gelijk prijs. Dit zou hem wel eens kunnen zijn: http://www.genexis.eu/products/drg700-residential-gateway of deze: http://www.genexis.eu/products/drg-ftu morgen nog eens verder spitten.
Kan je daar ook mee bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er zo snel ook niets over vinden op het www. Het is niet degene die jij gevonden hebt.
Wat ik vind is bijvoorbeeld deze op marktplaats en deze link.

Zojuist wat foto's gemaakt van het ding in mijn meterkast.

Hij is modulair uitgevoerd. Ik kan de LAN module en de telefonie module er zo uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dank voor de foto's. Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Bij mij werkt het dus compleet anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kan iemand die een internet abo heeft eens inloggen bij Mijn Telfort en dan kijken wat de actie is voor interactieve tv?

Ik kan dit zelf niet zien omdat ie zegt dat een bestelling in behandeling is. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:06:
Kan iemand die een internet abo heeft eens inloggen bij Mijn Telfort en dan kijken wat de actie is voor interactieve tv?
Geen actie bij mij, gewoon € 12,50 bovenop internet abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dav1d schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:16:
[...]
Geen actie bij mij, gewoon € 12,50 bovenop internet abo.
Thanks. Bij mij stond er zo'n mini bannertje met 'aktie' erop. Geen idee wat het inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:15:
Ik kan er zo snel ook niets over vinden op het www. Het is niet degene die jij gevonden hebt.
Wat ik vind is bijvoorbeeld deze op marktplaats en deze link.

Zojuist wat foto's gemaakt van het ding in mijn meterkast.

Hij is modulair uitgevoerd. Ik kan de LAN module en de telefonie module er zo uitpakken.
raar, ik heb een totaal ander glasvezelmodem hier hangen en ben net zoals jou pas recent aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/532036_356619521114887_1949034134_n.jpg
Genexis Hybrid Live Titanium

ps. let niet op de kabelrotzooi in de foto :P . Moest het nog netjes wegwerken

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 03-06-2013 07:35 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij m'n schoonouders ziet het eruit zoals bij Stinger Burns, daar is glas vorige week (28e) opgeleverd.
Ik heb een losse media converter achter m'n Zyxel modem liggen. Lang leve de pilot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Voor diegenen die de Experia Box modem/router hebben icm Telfort (VDSL).
Is er een mogelijkheid om de Experia Box in bridge modus in te stellen?
Bij KPN is dit namelijk dichtgetimmerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
aelibey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:21:
Is er een mogelijkheid om de Experia Box in bridge modus in te stellen?
Helaas niet. In eerdere testversies van de firmware, tijdens de pilot, kon dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dav1d schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:16:
[...]

Helaas niet. In eerdere testversies van de firmware, tijdens de pilot, kon dat nog wel.
8)7
En de DSL-klanten die een eigen VPN-router (willen) gebruiken, krijgen deze dan een Zyxel 2812 omdat die nog wel in Bridge-mode gezet kan worden? Toch een raar verhaal als ze die mogelijkheid in de nieuwe modem/routers bewust dichttimmeren. Gelukkig heb ik al vroeg geanticipeerd voordat ik naar Telfort overstapte en zo dus nog een extra (mijn eigendom) reserve-Zyxel 2812 hagelnieuw op de plank liggen, maar ze maken het wel onnodig lastig zo, voor degenen die alleen een simpel xDSL-modem willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Mee eens... het is toch niet meer van deze tijd dat je als provider de gebruiker verplicht om een door de ISP bepaalde router/AP te gebruiken?

Alsof het electrabedrijf bepaalt welke zekeringkast je moet gebruiken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Sinds wanneer gebruiken ze bij Telfort die Experia boxen? Dat waren toch die dingen waar 'iedereen' op liep te schelden? Ik ben eigenlijk wel blij met die Zyxels. Zo te zien moet ik er zuinig op gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:24
Voor de volledigheid een update over mijn verhuizing, ik was eerder op zoek naar DSL ervaring in Vleuterweide (3452JM). Ondanks dat ik 5,1 km van de centrale zit (gisteren door KPN monteur opgemeten nav opleverproblemen) ben ik tevreden met de snelheden: 6700/1072. Het is niet mijn oude VDSL snelheid maar zeker acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:38:
Sinds wanneer gebruiken ze bij Telfort die Experia boxen? Dat waren toch die dingen waar 'iedereen' op liep te schelden? Ik ben eigenlijk wel blij met die Zyxels. Zo te zien moet ik er zuinig op gaan zijn.
Nieuwe klanten krijgen sinds ongeveer een maand de Experiabox, echter met het grote verschil dat Telfort deze niet heeft dichtgetimmerd zoals KPN.
De uitspraak hierboven dat het modem niet meer in bridge kan is mij onbekend, ik zal daar nog even naar kijken maar zover als ik weet kan het modem gewoon in bridge worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Kijk dat is nou echt jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Speedmaster schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:43:
De uitspraak hierboven dat het modem niet meer in bridge kan is mij onbekend, ik zal daar nog even naar kijken maar zover als ik weet kan het modem gewoon in bridge worden gezet.
In firmware 02.00.125W4 is die optie niet meer toegankelijk.

Maar ik heb even met de URL's zitten spelen, en het kan toch nog:
Bezoek http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1, Apply, klaar!

:P

[ Voor 37% gewijzigd door Dav1d op 04-06-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als dat kan, wat kan er nog meer? ;)

PS. voor mij hoeft m'n modem niet in bridge mode, m'n Zyxel doet prima z'n werk.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Coenen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:01:
Als dat kan, wat kan er nog meer? ;)

PS. voor mij hoeft m'n modem niet in bridge mode, m'n Zyxel doet prima z'n werk.:)
Ik denk dat voor mij en een aantal anderen zal gelden dat als er geen bridge mode meer mogelijk is dat er uitgekeken wordt naar een andere provider, denk aan UPC ;) Om nou een nieuw VDSL2 modem te kopen vind ik ook weer een beetje zonde... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00
Vandaag iemand van Telfort aan de deur in een Telfort blouse met een pantalon. Hij had mijn adres gekregen van Telfort, omdat ik klant was van Telfort (dat klopt ik heb als sinds 2007 Telfort ADSL 20 Mbit en sinds 2011 TV met opnemen (meteen bij beschikbaarheid)). Hij beweerde dat Telfort met glasvezel was gestart in onze wijk (glaszvezel is inderdaad afgemonteerd in de meterkast), en dat hij mij een aanbod mocht doen om tegen dezelfde kosten als die ik nu had, 50 Mbit glasvezel te mogen genieten. Het ging niet om een eenjarig contract, maar dus voor onbepaalde tijd (dit heb ik nog specifiek gevraagd).

Hoe ziet mijn rekening er nu uit?

VDSL 20 Mbit: € 20,97 per maand;
HD TV: € 11,00 per maand;
Opnemen pakket: € 0,00 per maand;
Totaal: € 31,97.
Telkens krijg ik brieven dat opnemen wordt verlengd en ik daarvoor de extra kosten niet hoeft te betalen, omdat dit destijds in het TV contract zat.

De verkoper heeft mij plechtig beloofd dat de kosten van het nieuwe contract € 31,97 blijven en dat er niets veranderd, allen dat ik 50 Mbit glasvezel krijg en een nieuwe router (Sitecom het best getest, had hij het over). Ik vermoed dus deze router: http://www.sitecom.com/wi-fi-router-x4-n300/wlr-4100/p/923.

Iemand ervaring hiermee?

Bij mij poppen er toch wat vraagtekens op:

Is het niet toch stiekem een eenjarige aanbieding en mag ik daarna de volle mep betalen? Te weten Telfort Interactief € 50,00 en nog € 5,00 voor het opnemen, maakt € 55,00?
Teken ik niet voor een ander vorm in het contract zodat zij van het relatief goedkope contract met mij af zijn?

Als hij weer komt, ga ik zeker alles doorlezen.

Edit: Na wat lezen op het Telfort forum blijken ze deze router uit te leveren: http://sitecom.com/nl/wi-fi-router-x3-n300/wlr-3100/p/353.

Bron: https://forum.telfort.nl/...gratis-wifi-router-31902/.

Hier begint de eerste dwaling dus al, die laatst genoemde is nooit als beste getest door een gerenomeerde website of instantie.

Edit: Niet best: http://www.klacht.nl/vals...l-aansluiting-van-telfort.

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 04-06-2013 22:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
32 euro voor interrnet plus HDtv, damn lekkaaah. Hoeveel zenders? Geen telefoonlijntje, en geen huurkosten naar Kpn voor gebruik fysieke telefoonlijn in je huis?

Nogmaals netjes, en ik snap retegoed dat je dat contrract wil behouden, nogal een verschil als je naarr 55 moet (dat betaal ik voor Upc met telefoon, HD met 77 zenders, en 60 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

voor die prijs ga je het ook niet krijgen ben ik bang.

Ik heb hier een briefje hangen waar de prijs van 31,50 per maand op staat (internet + bellen @ 50 mbit). Ze bellen je achteraf gewoon op en zeggen dat er een fout gemaakt is en dat het (in mijn geval) 40 euro moet zijn. Als je het niet eens bent met die prijs van 40 euro dan is de enige mogelijkheid om het contract te ontbinden maar netjes is het zeker niet. Zo goedkoop als men bij Telfort pretendeert te zijn, is men dus ook niet (eenzelfde verbinding bij moederbedrijf KPN kost nog geen 2 euro per maand meer, helaas krijg je dan wel die gruwel experiabox *ril*)

wat betreft de router; Diegene die men op dit moment krijgt opgestuurd is de WL-351 aka 300N X3 (oud model wat in geen webshop meer te vinden is, maar waarvan Telfort blijkbaar een pallet of zo nog heeft weten uit te halen) terwijl men eigenlijk de 300N X4 zou uitleveren.

[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 05-06-2013 06:30 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik lees op de site van Telfort dat ze geen lijnhuur doorberekenen. Betekent dit, dat wanneer ik mijn KPN telefoonabonnement opzeg, er geen prijsverhoging wordt doorgevoerd op mijn Telfort abonneent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:02:
UPC en Ziggo verhogen stelselmatig de snelheden.
Ik als jarenlange klant heb nog steeds een 20 mb lijn en telfort heeft deze klanten nooit
naar 30 mb lijn gemigreerd. Eigenlijk vind ik dat teleurstellend van telfort.
Helemaal niet. Ik woon 575 meter van de centrale. Heb een Telfort 50/5 VDSL abonnement en haal altijd 49/5 en 15 ms ping. Prima internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:15:
32 euro voor interrnet plus HDtv, damn lekkaaah. Hoeveel zenders? Geen telefoonlijntje, en geen huurkosten naar Kpn voor gebruik fysieke telefoonlijn in je huis?

Nogmaals netjes, en ik snap retegoed dat je dat contrract wil behouden, nogal een verschil als je naarr 55 moet (dat betaal ik voor Upc met telefoon, HD met 77 zenders, en 60 Mbit).
We hebben geen vaste telefoon. 10 zenders zijn in HD, de rest in digitale kwaliteit. De Internetsnelheid die ik nu behaal is down 33 Mbit en up 3 Mbit.
Yucko schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 04:50:
voor die prijs ga je het ook niet krijgen ben ik bang.

Ik heb hier een briefje hangen waar de prijs van 31,50 per maand op staat (internet + bellen @ 50 mbit). Ze bellen je achteraf gewoon op en zeggen dat er een fout gemaakt is en dat het (in mijn geval) 40 euro moet zijn. Als je het niet eens bent met die prijs van 40 euro dan is de enige mogelijkheid om het contract te ontbinden maar netjes is het zeker niet. Zo goedkoop als men bij Telfort pretendeert te zijn, is men dus ook niet (eenzelfde verbinding bij moederbedrijf KPN kost nog geen 2 euro per maand meer, helaas krijg je dan wel die gruwel experiabox *ril*)

wat betreft de router; Diegene die men op dit moment krijgt opgestuurd is de WL-351 aka 300N X3 (oud model wat in geen webshop meer te vinden is, maar waarvan Telfort blijkbaar een pallet of zo nog heeft weten uit te halen) terwijl men eigenlijk de 300N X4 zou uitleveren.
Hmmm, ik heb geen zin om straks te gaan bellen, dat afspraken niet nagekomen worden en dat de facturen niet kloppen. Ook het feit dat ik in router erop achteruit ga, omdat ze de 300N X3 i.p.v. de aan de deur beloofde 300N X4 uitleveren, is niet echt positief.

Ik vind de manier van handelen van Telfort wel erg teleurstellend. Zeg gewoon eerlijk, wat de kosten zijn en welke router je krijgt. Dit is eigenlijk gewoon een vorm van oplichting. Onder false voorwaarden een contract te laten tekenen.

[ Voor 57% gewijzigd door Jumpman op 05-06-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Schweino schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:24:
Ik lees op de site van Telfort dat ze geen lijnhuur doorberekenen. Betekent dit, dat wanneer ik mijn KPN telefoonabonnement opzeg, er geen prijsverhoging wordt doorgevoerd op mijn Telfort abonneent?
Klopt helemaal, ik betaal nu 20 euro per maand voor het 30/3 abonnement zonder voor lijnhuur te hoeven betalen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Jumpman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:24:
[...]

Hmmm, ik heb geen zin om straks te gaan bellen, dat afspraken niet nagekomen worden en dat de facturen niet kloppen. Ook het feit dat ik in router erop achteruit ga, omdat ze de 300N X3 i.p.v. de aan de deur beloofde 300N X4 uitleveren, is niet echt positief.
Als ik de mensen van het webcare team moet geloven dan zijn de 300N X4 routers besteld en zouden deze ergens in de nabije toekomst geleverd moeten gaan worden, maar geloof maar niet dat mensen die reeds de 300N X3 ontvangen hebben dat die een omruiling krijgen zonder verdere actie van de klant zelf. Dat ding is zo verouderd dat hij geeneens IPv6 ondersteund. Daar zit je dan met je state-of-the-art glasvezellijn.
Ik vind de manier van handelen van Telfort wel erg teleurstellend. Zeg gewoon eerlijk, wat de kosten zijn en welke router je krijgt. Dit is eigenlijk gewoon een vorm van oplichting. Onder false voorwaarden een contract te laten tekenen.
Ergens op dat telfort forum staat ook ergens een topic over iemand die aan de deur bepaalde dingen beloofd had gekregen, maar waarvan Telfort achteraf zei dat deze persoon helemaal niet de toestemming had om zulke beloftes qua prijs e.d. te maken met klanten (alsin: afwijken van de standaard tarieven). Let hier dus echt even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Webcare, waar moet ik zijn om een internetabo te laten overschrijven op een andere naam (zelfde adres)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Koppensneller schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:59:
Webcare, waar moet ik zijn om een internetabo te laten overschrijven op een andere naam (zelfde adres)?
@Webcare is hier al een tijd niet meer geweest, je kan deze vraag beter stellen op het Telfort forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Jumpman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:18:
[...]

@Webcare is hier al een tijd niet meer geweest, je kan deze vraag beter stellen op het Telfort forum.
Ok, bedankt. Misschien moet de TS dan weer eens geüpdatet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
yodeluxe schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:29:
[...]

Klopt helemaal, ik betaal nu 20 euro per maand voor het 30/3 abonnement zonder voor lijnhuur te hoeven betalen.
Dank voor je reactie, dan ga ik meteen mijn KPN lijn de deur uit gooien.

/update

Na inmiddels meer dan 30 minuten met de KPN klantenservice aan de lijn te hangen wordt me meegedeeld dat als ik mijn belbudget abonnement op zeg de hele lijn gesloopt wordt en er dan dus ook geen ADSL meer op zit.... Ze geven aan dat er altijd een telefoonabonnent op een lijn moet zitten en dat belbudget de goedkoopste oplossing is.

Dit is toch klinkklare onzin?

[ Voor 38% gewijzigd door Schweino op 05-06-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Schweino schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:10:
[...]

/update

Na inmiddels meer dan 30 minuten met de KPN klantenservice aan de lijn te hangen wordt me meegedeeld dat als ik mijn belbudget abonnement op zeg de hele lijn gesloopt wordt en er dan dus ook geen ADSL meer op zit.... Ze geven aan dat er altijd een telefoonabonnent op een lijn moet zitten en dat belbudget de goedkoopste oplossing is.

Onzin! Ik heb op twee adressen gewoond, op allebei alleen ADSL gehad, gewoon voor de prijs zoals ADSL aangeboden wordt, dus geen extra lijn huur of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
[...]

/update

Onzin!
Gewoon KPN helemaal opzeggen en Telfort aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Schweino? Hebben ze het woord slopen echt gebruikt? HHmmm, bangmakend, maar helemaal onzin was het vroeger niet. Bij online van 12.50 moest je echt 5 euro huur betalen er boven op. Weet niet wanneer dat afgeschaft is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:03:
@Schweino? Hebben ze het wwoord slopen echt gebruikt? HHmmm, bangmmakend, maar helemaal onzin was het vroeger niet. Bij online van 12.50 moest je echt 5 euro huur betalen er boven op. Weet niet wanneer dat afgeschaft is dan...
inderdaad bankmakerij. XS4All heeft ook zo'n abo (XS4All only heet dat), dus kan me niet voorstellen dat andere providers een dergelijk abo niet kunnen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Sjah schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:03:
@Schweino? Hebben ze het woord slopen echt gebruikt? HHmmm, bangmakend, maar helemaal onzin was het vroeger niet. Bij online van 12.50 moest je echt 5 euro huur betalen er boven op. Weet niet wanneer dat afgeschaft is dan...
Klopt, vroeger was het idd zo dat je per se een KPN abonnement op de lijn moest hebben maar dat is in 2007 oid afgeschaft. Daarna kreeg je de lijnhuur grap, dat als je geen abonnement na, dat er lijnhuur aan de provider werd doorgerekend. Telfort berekent deze lijnhuur blijkbaar niet door aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Superbaddd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Onzin!
Gewoon KPN helemaal opzeggen en Telfort aanvragen.
Ik heb nu beide, wil van KPN af en telfort houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Schweino schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Ik heb nu beide, wil van KPN af en telfort houden :-)
Telfort VoIP-Bellen aanvragen met nummerbehoud (toevoegen aan je huidige Telfort Internet DSL abbo), dan zal Telfort je KPN Telefonie voor je opzeggen. (Het kan zijn dat je in overleg met Telfort alsnog onderstaande regel moet doen, maar alleen als ze dat aangeven:)
Anders gewoon schriftelijk & aangetekend KPN Telefonie opzeggen, en omdat je ook Telfort DSL actief op je verbinding hebt, mogen ze de lijn niet fysiek 'slopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39

KhaZ

Alfa Romeo

KPN telefoonlijn kun je gewoon opzeggen, heb ik zelf 4-5 jaar terug ook gedaan ging goed icm ADSL van Telfort.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
bitshape schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:55:
[...]

Telfort VoIP-Bellen aanvragen met nummerbehoud (toevoegen aan je huidige Telfort Internet DSL abbo), dan zal Telfort je KPN Telefonie voor je opzeggen. (Het kan zijn dat je in overleg met Telfort alsnog onderstaande regel moet doen, maar alleen als ze dat aangeven:)
Anders gewoon schriftelijk & aangetekend KPN Telefonie opzeggen, en omdat je ook Telfort DSL actief op je verbinding hebt, mogen ze de lijn niet fysiek 'slopen'.
Ik was niet volledig, ik heb nu KPN belbudget en Telfortt ADSL + voip. KPN moet er gewoon van af, nummer hoeft niet behouden te blijven.

Na lang aandringen is het me gelukt om bij KPN het voor elkaar te krijgen dat ze dit gaan uitvoeren, nu hopen dat het goed gaat.

Lang geleden dat ik me zo geergerd heb aan de onkunde van een bedrijf, dacht dat die tijden toch wel achter ons waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Schweino schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Ik was niet volledig, ik heb nu KPN belbudget en Telfortt ADSL + voip. KPN moet er gewoon van af, nummer hoeft niet behouden te blijven.
OK, dan gewoon KPN opzeggen dus.
Na lang aandringen is het me gelukt om bij KPN het voor elkaar te krijgen dat ze dit gaan uitvoeren, nu hopen dat het goed gaat.

Lang geleden dat ik me zo geergerd heb aan de onkunde van een bedrijf, dacht dat die tijden toch wel achter ons waren.
Ook bij vervelende en lastige bedrijven voldoet een Aangetekend verzonden 'Schriftelijke Opzegging', tenminste dat is mijn ervaring uit het verleden. Het is dan heel snel geregeld.
In jouw geval gaat KPN een klant + omzet missen, dus dan kunnen ze best lastig & moeilijk (lees: vervelend) doen met als doel dat de klant toch blijft (en dus ook blijft betalen). Maar als jij als contractant je contract wil beëindigen, dan moet dat verzoek gewoon netjes ingewilligd worden, rekening houdend met de geldende opzegtermijn zoals dat in de contractuele voorwaarden staat.
Zelf vind ik deze gang van zaken (rekken en moeilijk doen) niet kunnen, niet iedereen is even gebekt, en daardoor blijven sommigen met een onnodig abbo + kosten zitten. Een Schriftelijke Opzegging is daarbij in 99% van de gevallen de uitkomst om het toch, en snel, voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 11:18

Martijn02

/* No Comment */

Yucko schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:28:
Als ik de mensen van het webcare team moet geloven dan zijn de 300N X4 routers besteld en zouden deze ergens in de nabije toekomst geleverd moeten gaan worden, maar geloof maar niet dat mensen die reeds de 300N X3 ontvangen hebben dat die een omruiling krijgen zonder verdere actie van de klant zelf. Dat ding is zo verouderd dat hij geeneens IPv6 ondersteund. Daar zit je dan met je state-of-the-art glasvezellijn.
Ik heb 30 mei mijn nieuwe glasvezelverbinding opgeleverd gekregen, afgelopen zaterdag het installatiepakket binnen gekregen, en daar zat een Sitecom X4 N300 bij. (Deze dus: http://www.sitecom.com/en...r-x4-n300/wlr-4100/p/1585)

Ik heb hem nu even als test als 2e access point naast mijn linksys WRT320N gehangen om het bereik boven wat te vergroten... Maar hij werkt verder netjes. Maar omdat hij iets meer features heeft (IPv6 ondersteuning, guest access) denk ik er over om hem maar tot hoofdrouter te promoveren.

[ Voor 0% gewijzigd door Martijn02 op 06-06-2013 08:39 . Reden: 50 mei... sure... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:28:
[...]

[...]

Ergens op dat telfort forum staat ook ergens een topic over iemand die aan de deur bepaalde dingen beloofd had gekregen, maar waarvan Telfort achteraf zei dat deze persoon helemaal niet de toestemming had om zulke beloftes qua prijs e.d. te maken met klanten (alsin: afwijken van de standaard tarieven). Let hier dus echt even op.
Even voor de duidelijkheid: Routers e.d. die worden geleverd bij een Telfort glasvezelverbinding zijn niet noodzakelijk om je diensten te laten werken. Er wordt namelijk op je aansluiting een Genexis NT gemonteerd die 1 UTP poort voor internet heeft, 1 UTP poort voor IPTV en 1 RJ11 poort voor telefonie.
En een F-conncector uitgang voor de analoge en DVB-C TV diensten.
De Sitecom die je erbij krijgt kan je op die Internetpoort aansluiten om meer mogelijkheden te krijgen. Daar is het tenslotte een router voor. Maar je kan er elke router op aansluiten die je wil of koopt. De DHCP server zit in de Genexis, dus je router krijgt een IP adres en deelt eigen IP adressen uit aan alle aangesloten apparaten die op die router zitten. Ik heb bijvoorbeeld een TP-Link 1043D. Werkt perfect.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand hier die antwoorden krijgt van Telfort webcare, zowel hier als op Telfort-forum?
Ik krijg iig geen antwoorden en vele met mij in o.a. VDSL-buitenringtopic ook niet.
Hoop niet dat Telfort webcare de mond heeft gesnoerd of heeft opgeheven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Barre73 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:56:
[...]

Even voor de duidelijkheid: Routers e.d. die worden geleverd bij een Telfort glasvezelverbinding zijn niet noodzakelijk om je diensten te laten werken. Er wordt namelijk op je aansluiting een Genexis NT gemonteerd die 1 UTP poort voor internet heeft, 1 UTP poort voor IPTV en 1 RJ11 poort voor telefonie.
En een F-conncector uitgang voor de analoge en DVB-C TV diensten.
De Sitecom die je erbij krijgt kan je op die Internetpoort aansluiten om meer mogelijkheden te krijgen. Daar is het tenslotte een router voor. Maar je kan er elke router op aansluiten die je wil of koopt. De DHCP server zit in de Genexis, dus je router krijgt een IP adres en deelt eigen IP adressen uit aan alle aangesloten apparaten die op die router zitten. Ik heb bijvoorbeeld een TP-Link 1043D. Werkt perfect.
Je hebt een router nodig om meer dan 1 PC te kunnen aansluiten. En als Telfort dan oude meuk levert dan ben ik als klant inderdaad niet blij. Vooral als ze op hun eigen site hebben staan dat de 300N X4 geleverd zou moeten worden, maar klanten afgescheept worden met de 300N X3 (=WL-351) die bepaalde functionaliteit gewoonweg niet heeft. Dat je er elke router op kunt hangen klopt, maar als mij iets beloofd is dan moet men dat ook nakomen.

Daarnaast sluit ik mijn zut nooit rechtstreeks op het modem aan (tenzij voor testdoeleinden wanneer er bv. discussie is over de geleverde snelheden) maar wil toch echt iets van een router ertussen hebben zitten zodat ik gebruik kan maken van zaken als firewall en dingen kan instellen zoals portforwards, blocklists, parental control voor onze kleine spruit, etc.

@timmie1 hierboven:
Webcare verleent geen service meer via het Tweakers forum (ik meen dat dit iets te maken had met bezettingsgraad e.d.), dus je zult toch echt via het Telfort forum moeten werken. Volgens mij is het zo dat je daar ook niet zomaar een PM naar iemand van het Telfort team kunt sturen (lees: als ze er niet om gevraagd hebben dan zou je wel eens genegeerd kunnen worden) en antwoord verwachten. Maak anders gewoon een topic aan en wacht even tot er iemand reageert. Doen ze dat dan nog steeds niet (geef ze wel een paar dagen), dan kun je altijd nog met de helpdesk gaan bellen/emailen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 06-06-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zou eigenlijk de 11e worden opgeleverd.
Toch kreeg ik vandaag een sms-je en email dat het al was geactiveerd.

Ik snel alles aangesloten, maar krijg geen DSL signaal.

Iemand een ideetje toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
Ze geven aan dat er altijd een telefoonabonnent op een lijn moet zitten en dat belbudget de goedkoopste oplossing is.

Zoals velen al gezegd hebben:onzin. Wel je eindafrekening goed conroleren en narekenen, ook btw. want daar proberen ze je ook nog te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Yucko schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:27:
[...]

@timmie1 hierboven:
Webcare verleent geen service meer via het Tweakers forum (ik meen dat dit iets te maken had met bezettingsgraad e.d.), dus je zult toch echt via het Telfort forum moeten werken. Volgens mij is het zo dat je daar ook niet zomaar een PM naar iemand van het Telfort team kunt sturen (lees: als ze er niet om gevraagd hebben dan zou je wel eens genegeerd kunnen worden) en antwoord verwachten. Maak anders gewoon een topic aan en wacht even tot er iemand reageert. Doen ze dat dan nog steeds niet (geef ze wel een paar dagen), dan kun je altijd nog met de helpdesk gaan bellen/emailen.
Ik heb al meerdere topics aangemaakt op Telfortforum, 1x een reactie gehad een maand terug.
Daarna niks meer. Vandaar dat ik het hier ook navraag. Ik weet dat ze op Tweakers niet meer komen, maar als ze zelfs niet meer op hun eigen forum komen, wat is dan het nut van webcare team?

In andere topic lees ik ook dat ze op antwoorden wachten. Zoals ik al zei o.a. buitenring-topic, waar ze ruim 30 vragen achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:10:
Ik snel alles aangesloten, maar krijg geen DSL signaal.

Iemand een ideetje toevallig?
Juiste aderpaar gebruikt? (blauw/rood is paar 1).
Zeker weten dat je de boel aan het isra heb aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

timmie1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:38:
[...]

Ik heb al meerdere topics aangemaakt op Telfortforum, 1x een reactie gehad een maand terug.
Daarna niks meer. Vandaar dat ik het hier ook navraag. Ik weet dat ze op Tweakers niet meer komen, maar als ze zelfs niet meer op hun eigen forum komen, wat is dan het nut van webcare team?

In andere topic lees ik ook dat ze op antwoorden wachten. Zoals ik al zei o.a. buitenring-topic, waar ze ruim 30 vragen achterlopen.
Webcare is gratis, telefonische helpdesk levert geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:45:
[...]

Juiste aderpaar gebruikt? (blauw/rood is paar 1).
Zeker weten dat je de boel aan het isra heb aangesloten?
Ik heb alleen maar zo'n contact telefoon aansluiting.
Gekeken in de meterkast maar ook helemaal niks.

Uit gekkigheid die zelfs opengedraaid, en ja hoor blauw / rood.

Hmm ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

timmie1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:38:
[...]

VDSL buitenring gegevens krijgt Telfort niet meer van KPN, gevolg is dat klanten roepende in de woestijn zijn geworden in het VDSL buitenring topic. Helaas is het KPN die de informatie achterhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0b0s1989
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 10:12
Na veel piekeren toch maar hier mijn situatie neerzetten in de hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.

3 weken geleden ben ik onverwachts verhuist. Klinkt natuurlijk heel spannend allemaal maar ik woon op kamers en ben enkel naar een andere kamer verhuist, dus zo'n 10 meter dichter bij de straat. Maar aangezien het huis is ingedeeld dat iedereen zelf mag aansluiten wat hij wil is elke kamer zelfs volgens de gemeente ingedeeld als losse huisnummers en er loopt voor elke kamer een adsl lijn in. Ik ging dus verhuizen en wilde de boel zo snel mogelijk draaiende hebben op mijn nieuwe woning en heb het direct bij Telfort doorgegeven via de site. Vandaag zou het overgaan maar omdat ik al ongein verwachtte heb ik ze om 3 uur gebeld. Weinig verrassing aan maar er was iets fout gegaan bij de aansluiting. Op mijn woning was al een kpn telefoon lijn of iets dergelijks en daardoor mocht ik niet aangeven dat ik de enige bewoner was van deze woning. vanwege het kiezen van die optie loopt alles dus in het honderd.
Toen dacht ik bij mijzelf, zo ver is het niet dus laat ik maar een lange utp kabel trekken vanaf mijn andere vorige woning. Blijkt dat die wel gewoon is afgesloten. Ik uiteraard bellen en ze zeggen dat ik mijn verhuizing opnieuw moet doorgeven met de eerdere optie anders opgegeven. Maar dit kan niet omdat de verhuispagina de verhuizing nog in behandeling ziet.

het komt er dus op neer:
ze lopen nog gewoon geld te trekken
mijn oude woning is afgesloten en van mijn nieuwe woning is de aanvraag afgekeurd.

Klopt het dan dat ik op het moment gewoon geen contract heb met Telfort aangezien mijn oude is beeindigd en de nieuwe aanvraag niet is goedgekeurd? nu gaat er weer minimaal 2 weken overheen voordat het aan hun kant opgelost kan worden en ik kan eigenlijk niet zonder internet. Al mijn studiematerialen staan online en daarnaast heb ik ook een probleem als ik niet kan skypen met mijn vriendin die in een ander land zit. Ik moet dus echt zo snel mogelijk gewoon mijn internet terug hebben. Kan iemand mij adviseren in welke stappen ik kan nemen om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Speedmaster schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:52:
[...]

VDSL buitenring gegevens krijgt Telfort niet meer van KPN, gevolg is dat klanten roepende in de woestijn zijn geworden in het VDSL buitenring topic. Helaas is het KPN die de informatie achterhoud.
Helaas blijkt dit de verklaring, ze hebben het topic vanochtend op slot gegooid om die reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

timmie1 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:25:
[...]

Helaas blijkt dit de verklaring, ze hebben het topic vanochtend op slot gegooid om die reden...
Maar.... Telfort en KPN zijn toch hetzelfde bedrijf? Waarom elkaar tegenwerken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
OgWok schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:35:
[...]

Maar.... Telfort en KPN zijn toch hetzelfde bedrijf? Waarom elkaar tegenwerken :?
Telofrt is een dochteronderneming, wel eigendom van KPN maar niet hetzelfde.
Dit kun je zien aan bijv. de modems die niet volledig dichtgemaakt zijn bij Telfort en de wat meer open houding van Telfort. Ook heeft Telfort (naar mijn mening) een betere helpdesk dan KPN, ze weten iig iets van de eigen producten af. Iets wat je van de KPN niet kan zeggen als ze in 2013 zeggen dat ze alleen een 8Mbit en 20Mbit abonnement hebben en geen VDSL aanbieden.

Telfort was blijkbaar gewoon veel te open over dingen waar KPN niks over kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:35:
[...]

Ik heb alleen maar zo'n contact telefoon aansluiting.
Gekeken in de meterkast maar ook helemaal niks.

Uit gekkigheid die zelfs opengedraaid, en ja hoor blauw / rood.

Hmm ik weet het ook niet meer.
Waarschijnlijk is de draad nog niet getrokken in de centrale of kabelverdeelkast in de buurt. Dit gebeurt meestal een dag, of 2 dagen voor oplevering.

Je kunt ook het 2e (oranje / wit) aderpaar proberen. In de praktijk komt het wel eens voor dat de verbinding binnenkomt op het 2e aderpaar ondanks dat deze op het 1e aderpaar gereserveerd staat. Vaak een telfout door het mannetje die de draadjes trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Laatst online: 16-09 00:28
wij hebben sinds 8 uur vanmorgen geen internet en telefoon meer. storing duurt nu al bijna 4 uur. hebben andere ook met problemen met telfort? Onze loacatie is zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26

Arrogant

S.F.W.

filipy23 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:35:
wij hebben sinds 8 uur vanmorgen geen internet en telefoon meer. storing duurt nu al bijna 4 uur. hebben andere ook met problemen met telfort? Onze loacatie is zeist
In Utrecht, vooralsnog, geen problemen.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
voor 8en werkte internet nog. Heb net de status van de modem gechecked en die geeft de status : detect signal op de dsl lijn. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
weet iemand of telfort een storingsdienst heeft die ik kan bellen? De klantenservice is op zondag gesloten.
Pagina: 1 ... 15 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie